Het Luchtvaart Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 112 Laatste
Acties:
  • 658.452 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Freak187 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 18:39:
[...]
Overigens: geen idee wat die golfstaten willen. Niemand wil naar het MO voor vakantie, dus het is puur transfer. Wat moet flydubai met 111 kisten?
Transfer ja, ze zien het als een wereldhub: je vliegt naar DXB/DWC en stapt daar over naar je laatste bestemming.
Air Algérie
- 3 A330-200
- 5 737-800's
- 8 787-8
Volgens mij heeft Air Algérie alleen 3 A330s besteld.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
XWB schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:45:
Volgens mij heeft Air Algérie alleen 3 A330s besteld.
http://www.webcitation.org/6EaycV5ck

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Heb je ook de datum van dat bericht gezien?
21st February, 2013
;)

[ Voor 3% gewijzigd door XWB op 19-11-2013 23:18 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
XWB schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 23:18:
Heb je ook de datum van dat bericht gezien?

;)
Dan wijs ik de schuldige vinger naar Wildhagen :P :
wildhagen schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 05:01:
Air Algérie bestelt op Dubai 3 A330-200's, 5 737-800's en 8x 787-8, zie http://www.webcitation.org/6EaycV5ck
De lijst verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dan wijs ik de schuldige vinger naar Wildhagen
Altijd de datum checken wanneer iemand wat post ;)

Hier is het correcte persbericht:

http://www.airbus.com/pre...-a330-passenger-aircraft/

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:50
Seizoen 11 van Air Crash Investigation is begonnen (vorige week al). Binnenkort vast op National Geografiek, nu al ergens op internet legaal of minder legaal te bekijken (E01 en 02)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10 14:34
Piet91 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 18:39:
[...]

Ehm nee. Er worden nog steeds vliegtuigen (om)gebouwd tot combi. Onder andere 737's.
Bovendien is KLM ook niet de enige die Combi's vliegt; bijvoorbeeld deze zijn bekend (deze is begin 2007 omgebouwd), 4 pallets voorin en 72 passagiers achterin.
[afbeelding]

De exacte regels weet ik niet; maar ik geloof dat tegenwoordig de scheiding tussen pax en vracht tegenwoordig zo 'zwaar' uitgevoerd moet worden dat ombouwen naar full-pax of full-cargo niet meer te doen is. En dat is toch niet zo'n leuk vooruitzicht voor een maatschappij. Zie ook wat ik hieronder post. (PH-BFY)

[...]

Blijkbaar kunnen ze toch 777's inzetten die meer passagiers vervoeren dan de full-pax 747's.
In de 777-200 gaan 320 man, in de -300 425. In de full-pax 747 'maar' 408. En geruchten zijn dat de -200's straks ook nog omgebouwd worden naar 3-4-3 configuratie wat ook nog een sloot extra passagiers oplevert. (laten we zeggen zo'n 30 extra passagiers)
Plus over 2 jaar komen er nog 2 -300's bij.

[...]

Alleen tegenwoordig niet. De laatste cijfers die ik las is dat ze voor 1/3e leeg vlogen qua vracht. En het gaat maar héél langzaam weer de goede kant op; maar nog niet goed genoeg om dus die Combi's te houden.

Sterker nog; onlangs is er juist een KLM combi (PH-BFY) omgebouwd naar full-pax.
Weet niet of er nog meer volgen.

[...]

Gelukkig was dat geen reden om Combi's niet meer toe te laten of niet meer te mogen (om)bouwen. De regels werden alleen veel strenger waardoor het veel duurder en minder rendabel werd.

EDIT: hopelijk worden de tijden beter: Flinke stijging vrachtvervoer Schiphol in oktober
747 met nieuwe c-class vergelijken met 777 met oude is natuurlijk niet fair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Floppie schreef op woensdag 20 november 2013 @ 04:45:
[...]

747 met nieuwe c-class vergelijken met 777 met oude is natuurlijk niet fair.
Als je verschil in passagiers bedoelt dan scheelt verandering van C-class in de 747 maar 7 stoelen hè. ;) Dus zoveel scheelt het niet. Sterker nog; als straks de -200 inderdaad 3-4-3 wordt dan wordt het aantal stoelen nóg meer.

[ Voor 21% gewijzigd door Piet91 op 20-11-2013 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Laatst online: 27-10 14:34
Waar lees jij toch al die geruchten? Werk je voor die club?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Lufthansa A380 aborts landing at NRT airport.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
XWB schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:04:

[video]
Kan gebeuren toch?

Daarover gesproken; zelfde airport. Tief 'm hier maar neer _O-
Afbeeldingslocatie: http://img.gawkerassets.com/img/196yapbidgb4dgif/ku-xlarge.gif

Meer hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Die Thai A380 was in maart gebeurd, doet me opnieuw denken aan de Korean Air A380 pod strike in 2011.

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/hndg6djy9/31163.jpg

March of the Eagles

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

XWB schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:04:

[video]
Lijkt me toch beter dan aan het einde van de baan in gras liggen ;)

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:17

franssie

Save the albatross

Oops, geland op verkeerde luchthaven, met te korte baan : http://www.kwch.com/news/...56/-/oma90hz/-/index.html
A Dreamlifter is supposed to need a runway 9,199 feet long to take off at maximum takeoff weight, and 7,000 feet to land at maximum landing weight. The runway length at Jabara is 6,101 feet.
Zal een spannende departure worden als ze het al durven.

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 21-11-2013 12:16 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• SnowDude
  • Laatst online: 27-10 15:05
Gaat makkelijk ze gooien er een paar ton brandstof in en dan kan hij leeg door vliegen naar de juiste luchthaven.

Wel een lekkere domme fout zeg

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:00
9199ft is wat ie nodig heeft bij Maximum Take Off Weight. Als het vrachtruim leeg is en ze gooien er net genoeg brandstof in om z'n originele bestemming te halen dan zal het wel gaan met 6101ft.

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:29
franssie schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:16:
Oops, geland op verkeerde luchthaven, met te korte baan : http://www.kwch.com/news/...56/-/oma90hz/-/index.html

[...]

Zal een spannende departure worden als ze het al durven.
doet mij aan deze denken

:P

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Moet je deze er ook bij zetten. :*) Het is te verwachten dat het deze keer ook wel zo zal gaan.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=HILFkFKtV9o]

Over korte landingsbanen gesproken. :p

Hoezo STOL? :+

[ Voor 29% gewijzigd door CaptJackSparrow op 21-11-2013 15:02 ]

Verwijderd

Een Dreamlifter?! Hoe krijgen ze het toch voor elkaar :+

Moeten ze wel een mooie video van de Takeoff maken ;)

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

DOA

Wordt de eerste Dreamliner met JATO

[ Voor 29% gewijzigd door DOA op 21-11-2013 18:43 ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

DOA schreef op donderdag 21 november 2013 @ 18:39:
Wordt de eerste Dreamliner met JATO
Dat zou een mooi gezicht zijn.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zou wel kunnen volgens mij, er zijn in het verleden ook 727's geweest met een RATO/JATO-set ingebouwd :)

Afbeeldingslocatie: http://i7.tinypic.com/20symvs.jpg

Die dingen waren te herkennen aan de 'bult' onder de vleugelbevestiging, op deze foto is dat heel goed te zien: http://www.airliners.net/...ng-727-264-Adv/0345627/L/ :)

Er zijn ook enkele DC-9's geweest die uitgerust zijn met JATO's, o.a. de N207US. Die JATO-bottles zaten dus links in die gaten:

Afbeeldingslocatie: http://www.globalaviationresource.com/reports/2009/yip/images/kyip20070705-116.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door wildhagen op 21-11-2013 19:13 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Afbeeldingslocatie: http://news.bbcimg.co.uk/media/images/71249000/jpg/_71249400_kansas_jumbo_624.jpg

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

Volg via deze link live de Takeoff vanaf Jabara :)

Edit:
Mijn Engels is niet bepaald geweldig, maar ik heb begrepen dat ze wat stukken weg afsluiten en proberen mensen daar ook weg te houden.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2013 19:30 ]

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:36
Om hoe laat dan?
Volgens mijn gebrekkige kennis zeggen ze om 12 uur lokale tijd?
Terwijl het op dit moment al 12:43:46 zou moeten zijn.

nvm, noon is blijkbaar 1 uur O-)

Cathy cathy cathy cathy cathy cathy cathy cathy cathy cathy cathy cathy... omg |:(

Hoelang heeft een vliegtuig eigenlijk nodig om te starten en gereed te maken om te kunnen vertrekken?
Zonder te taxiën e.d., maar gewoon echt starten en de lucht in gaan.

[ Voor 55% gewijzigd door NeutraleTeun op 21-11-2013 19:57 ]

Verwijderd

13:00 hoor ik nu

one'o clock

Er staat nog wat spul langs de Dreamlifter, iets om de motoren mee te starten als ik mij niet vergis

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2013 19:56 ]

Verwijderd

Deze link is beter

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2013 20:07 ]

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

DOA

De kist staat er nog wel even, aparte crew is net geariveerd. Was nog geen flightplan ingediend.

hmm ik zat waarschijnlijk een opname te kijken.. er zit beweging in

[ Voor 27% gewijzigd door DOA op 21-11-2013 20:11 ]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
DOA schreef op donderdag 21 november 2013 @ 20:09:
De kist staat er nog wel even, aparte crew is net geariveerd. Was nog geen flightplan ingediend.
De motoren zijn 10 minuten geleden gestart, ik neem aan dat de crew dan al even zit?

• NeutraleTeun
De neus (zijaanzicht) doet me echt denken aan een cartoon.
Weet niet meer welke, gok op Tom&Jerry, als Tom met zijn gezicht ergens inzit en dan weer *plop* eruit trekt maar in zo'n spitse vorm blijft.
Echt elke keer als ik die neus zie, krijg ik die gedachte :P

Verwijderd

Er lopen wel 2 mensen in gele uniformen

Verwijderd

En hij is in de lucht :)

• bull93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-12-2023
Hij is vertrokken.

• NeutraleTeun
En niet eens zo spannend... meh.

• Piet91
  • Niet online
Wat een gelul om niets. 'has just one shot deal' (eh...).

Ding weeg momenteel net zoveel als elk andere 747 (leeggewicht is nagenoeg gelijk), en die baanlengte waar ze het de hele tijd over hebben geldt voor MTOW. (wat 180 ton meer is).
Maar ja, Amerikanen hè.

En maar zeuren dat ze allemaal piloten zijn (Cessna dus...)

Oh, en vertrokken (met baan over)...

EDIT: over een minuut of 17 weer op NG: Ultimate Airport Dubai (21:00 - 22:00 uur)
David Robson ontvangt enkele temperamentvolle VIP's, terwijl dispatcher Nizel een probleem heeft: een gloednieuwe A380 is verdwenen.

[ Voor 43% gewijzigd door Piet91 op 21-11-2013 20:43 ]

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-10 20:36
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BD1ZaFy.png

En weer geland.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Twee nieuwe A350 video's:

1) A350 XWB’s minimum unstick velocity testing http://videos.airbus.com/video/31ad9d6d6dds.html
2) Taking the A350 XWB to the limit: flutter test http://videos.airbus.com/video/a63c716fd80s.html

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Incident: Euro Atlantic B763 at Amsterdam on Nov 20th 2013, engine surge on departure, continued across Atlantic
An Euro Atlantic Airways Boeing 767-300 on behalf of Suriname Airways, registration CS-TFT performing flight PY-993 from Amsterdam (Netherlands) to Paramaribo (Suriname), was in the initial climb out of Amsterdam's runway 24 when the right hand engine emitted a huge bang heard by witnesses on the ground as well as passengers and cabin crew on board of the aircraft and streaks of flame indicative of an engine surge. The crew as well as air traffic control maintained routine communication not mentioning any anomaly whatsoever, the aircraft climbed straight to FL300 without any delay and continued the journey across the Atlantic for a safe landing at Paramaribo about 9 hours later.

The aircraft was grounded in Paramaribo over safety concerns regarding the engine. The return flight PY-994 of Nov 20th was cancelled.

Suriname Airways reported their own A340 was out of service for a routine C check, hence the Boeing 767-300 conducted the flight. A Suriname Airways crew deadheading on the aircraft told the airline that a bang and flash was heard from the right hand engine on departure from Amsterdam, the captain subsequently informed passengers that it was safe to continue with no abnormal engine indications. Suriname Airways however is convinced that EuroAtlantic has to do some comprehensive report and provide answers regarding quality assurance. The airline initiated a safety investigation by Suriname's Safety Department in cooperation with Euro Atlantic Airways. Another airline's Boeing 777 has been leased in to conduct further flights, the passengers of the cancelled PY-994 have been rebooked onto flights on Nov 22nd and 23rd.

Thanks to FlightLevel.be, who first made Thorsten Urbanek's photos public and made The Aviation Herald aware of the occurrence.
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/z8dx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2r39v1e.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 22-11-2013 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Apart.
Dat zouden voor mij toch geen gemakkelijke 9 uren zijn geweest, als ik die vlam gezien zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Met de vlam in de pijp vlieg ik door de blauwe lucht... :+

But seriously... niet bepaald geruststellend. :X

Benieuwd wat daar nou de oorzaak van zal blijken te zijn. Zal dat in principe nog publiekelijk gerapporteerd worden? En zo ja, door wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik vind het nog vreemder dat ze daarna nog even die vijver overgestoken zijn, met een motor die tijdens climb out al problemen geeft...

Dat toestel had ook gewoon in de plomp kunnen flikkeren...

[ Voor 18% gewijzigd door FastFred op 22-11-2013 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Verontrustend verhaal, zeker een waar heel veel vragen over zouden zijn gekomen als ze gecrasht zouden zijn.

KLM heeft nog wat 747F's naar de Filipijnen gestuurd.
During the broad-based campaign in The Netherlands launched by the Cooperating Aid Organisations (SHO), KLM announced its contribution during the television broadcast that raised more than EUR 18.5 million.

Soon after super typhoon Haiyan (Yolanda) had run its course, Etihad also received a request to operate humanitarian cargo flights. Since March 2013, Air France KLM Martinair Cargo has wet leased a Boeing 747-400 ERF to Etihad Cargo. On receiving the request, Etihad decided to use this aircraft. The first flight departed on Thursday, 14 November carrying 100 tonnes of goods from Abu Dhabi to Mactan-Cebu International Airport on the central Philippine island of Cebu. A second flight was operated to Cebu on Monday, 18 November.

Expectations are that more relief flights will be operated to the Philippines in the days ahead.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
BeefHazard schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 00:24:
Verontrustend verhaal, zeker een waar heel veel vragen over zouden zijn gekomen als ze gecrasht zouden zijn.

KLM heeft nog wat 747F's naar de Filipijnen gestuurd.

[...]
Sorry, ik snap je niet. Wat is hier verontrustend aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ik snap het ook niet zo. Etihad leased een toestel en zet dat vervolgens in voor een vlucht. Wat moeten ze er anders mee doen, leasen en het toestel dan maar ergens nutteloos parkeren oid?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat verhaal van die engine flame-out. Niet dat KLM een kist gewet-leased heeft aan Etihad.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Ah ha. de eerste en de tweede zin hebben niks met elkaar te maken.:-)

Edit. en nu ik als lurker hier toch gepost heb.

Volgende maand vlieg ik naar Jakarta met Emirates, Blijkt dat ze dan 2 keer per dag vanaf Amsterdam vliegen, had bijna per ongeluk de avondvlucht geboekt. Is nu dus de middagvlucht geworden in de a380.

Maar ik ben 2 meter lang (en relatief lange benen voor die lengte), bij de meeste maatschappijen kun je vooraf tegen extra betaling een stoel bij de nooduitgang boeken of in ieder geval dit verzoek alvast aangeven.

Niet bij Emirates, kan alleen geregeld worden bij inchecken aan de baie, ook niet erg, ik zorg wel dat ik 3 uur van te voren op Schiphol ben. Maar ik vroeg me wel af hoeveel van dit soort plaatsen een a380 heeft. Zijn dit er maar enkee en is de kans sowieso klein dan ik een plek met extra beenruimte vind of zijn dit er vanwege de grote van het vliegtuig juist relatief veel.

[ Voor 86% gewijzigd door [Roland] op 23-11-2013 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Nu online
Misschien dat je hier wat aan hebt: http://www.seatguru.com/a..._Airlines_Airbus_A380.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Vliegtuigbouwer Boeing en vliegtuigmotorfabrikant General Electric (GE) hebben luchtvaartmaatschappijen geattendeerd op het risico van ijsvorming (icing) met sommige GE-motoren. Dit meldt persbureau Reuters. Het gaat hierbij om motoren die worden toegepast op de 747-8 en 787 Dreamliners.

De vliegtuigfabrikant heeft maatschappijen gewaarschuwd om uit de buurt van onweersbuien te blijven. Onder de maatschappijen die zijn gewaarschuwd bevinden zich Lufthansa , United Airlines, Japan Airlines (JAL) en Cathay Pacific Airlines .

Japan Airlines heeft zaterdag bekend gemaakt dat ze twee Boeing 787’s van internationale routes haalt in verband met de genoemde ijsvorming.

Volgens de Japanse maatschappij heeft Boeing geadviseerd om niet met de GEnx Series motoren te vliegen in de buurt van onweersbuien. De waarschuwing volgt op een incident met een 747-8 die door een onweerswolk vloog en tijdelijk stuwkracht verloor.

JAL zet op de route’s Tokio-Delhi en Tokio-Singapore andere vliegtuigen in.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...eamliners_voor_ijsvorming

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Opvallend. Ik zou verwachten dat in de ongetwijfeld zeer uitgebreide testen die nieuw ontworpen motoren ondergaan ook op dergelijke ijsvorming zou worden getest. Ik kan me haast niet voorstellen dat men zich tot op heden niet bewust zou zijn geweest van het risico op ijsvorming in motoren maar als iemand een bron heeft voor het tegendeel dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Altijd_Lastig schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 11:07:
Ah ha. de eerste en de tweede zin hebben niks met elkaar te maken.:-)

Edit. en nu ik als lurker hier toch gepost heb.

Volgende maand vlieg ik naar Jakarta met Emirates, Blijkt dat ze dan 2 keer per dag vanaf Amsterdam vliegen, had bijna per ongeluk de avondvlucht geboekt. Is nu dus de middagvlucht geworden in de a380.

Maar ik ben 2 meter lang (en relatief lange benen voor die lengte), bij de meeste maatschappijen kun je vooraf tegen extra betaling een stoel bij de nooduitgang boeken of in ieder geval dit verzoek alvast aangeven.

Niet bij Emirates, kan alleen geregeld worden bij inchecken aan de baie, ook niet erg, ik zorg wel dat ik 3 uur van te voren op Schiphol ben. Maar ik vroeg me wel af hoeveel van dit soort plaatsen een a380 heeft. Zijn dit er maar enkee en is de kans sowieso klein dan ik een plek met extra beenruimte vind of zijn dit er vanwege de grote van het vliegtuig juist relatief veel.
Emirates heeft een hele slechte communicatie met de klanten, je kan ze enkel een brief sturen waar je dan een half jaar later een reactie op krijgt.

Ik zou je over beenruimte niet zo'n zorgen maken, ik ben 2,06 en heb afgelopen zomer precies dezelfde vluchten gehad, zolang je een gangpad stoel hebt is het te doen, er is genoeg ruimte om je benen onder de stoel voor je te plaatsen.
Bij checkin kan je meestal nog wel een nooduitgang stoel krijgen aangezien dat mij ook gelukt was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:57

Fiber

Beaches are for storming.

Nooduitgang stoelen hebben dan wel meestal meer ruimte, (ook niet altijd...) maar soms wel weer andere nadelen zoals tafeltje in de armleuning ipv in de rug van de stoel voor en soms last van passagiers die 'aan de wandel' gaan. Anyway, check Seatguru...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
brilsmurfffje schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 13:17:
[...]

Emirates heeft een hele slechte communicatie met de klanten, je kan ze enkel een brief sturen waar je dan een half jaar later een reactie op krijgt.

Ik zou je over beenruimte niet zo'n zorgen maken, ik ben 2,06 en heb afgelopen zomer precies dezelfde vluchten gehad, zolang je een gangpad stoel hebt is het te doen, er is genoeg ruimte om je benen onder de stoel voor je te plaatsen.
Bij checkin kan je meestal nog wel een nooduitgang stoel krijgen aangezien dat mij ook gelukt was ;)
Vond ik we meevalen, telefoonnummer gevonden op de schiphol site, gebeld en heel snel een antwoord.

De nadelen van een nooduitgang stoel heb ik er graag voor over :-)

Dank voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Misschien heeft de flight crew simpelweg er niets van gemerkt dat er iets aan de hand was?

Zie dit stukje:
The crew as well as air traffic control maintained routine communication not mentioning any anomaly whatsoever
De cabin crew heeft het kennelijk wel gehoord, maar wellicht hebben die het gewoon niet aan de flight crew gemeld?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me niet voorstellen dat de flight crew niks merkt. Krijgen ze niet 1 of andere foutmelding in de cockpit in dit soort situaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Nu online
Een foutmelding misschien, maar ze zouden minstens tijdens climbout de performance van de motoren in de gaten moeten houden. Op het moment dat er iets in de fik vliegt kun je er vanuit gaan dat je op de N1 indicatie iets naar beneden ziet lopen, en anders is het de Exhaust Temperature die de pan uit stijgt.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Kun je evt. een afwijkende instrumentwijzing missen als je oog er op een kortdurend moment dat die afwijkend is niet op gericht is? Of kun je ook een geschreven grafiekje zien met de historie van de instrumentwaarden? En zo ja moet je die dan evt. expliciet zichtbaar maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Nu online
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 17:00:
Kun je evt. een afwijkende instrumentwijzing missen als je oog er op een kortdurend moment dat die afwijkend is niet op gericht is? Of kun je ook een geschreven grafiekje zien met de historie van de instrumentwaarden? En zo ja moet je die dan evt. expliciet zichtbaar maken?
Als het gebeurt en je kijkt niet zou je het niet zien waarschijnlijk, tenzij de kist een geluidje maakt en een indicatie geeft dat er iets mis is. Toch zou je denken dat ze tijdens climbout op de motoren letten, omdat een fout op dat moment cruciaal kan zijn. Ik ben geen piloot, dus ik kan het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 16:13:
Misschien heeft de flight crew simpelweg er niets van gemerkt dat er iets aan de hand was?

Zie dit stukje:

[...]

De cabin crew heeft het kennelijk wel gehoord, maar wellicht hebben die het gewoon niet aan de flight crew gemeld?
De flight crew heeft aan de pax uitgelegd dat er geen reden was tot zorgen. Die wisten prima wat er aan de hand was.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Nu online
Voor de snelle lurkers: KL1757 (Flightradar), Embaer 190 Fokker 70 richting Bremen, is boven Hoogeveen omgedraaid en gaat terug naar Schiphol wegens stankoverlast door de airco.

[ Voor 3% gewijzigd door BeefHazard op 23-11-2013 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

CyBeR schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 17:16:
[...] De flight crew heeft aan de pax uitgelegd dat er geen reden was tot zorgen. Die wisten prima wat er aan de hand was.
Ze hadden gewoon de 'afterburner' even aangezet... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Lees net ook dat over zo'n 8 uur de laatste SQ21 vlucht uitgevoerd gaat worden. Dat is de langste non-stop vlucht en gaat van Newark naar Singapore (15.300km.) en duurt zo'n 18 uur.

Werd gevlogen in een all-business A340-500 en die kisten gaan er dit jaar nog uit. Toch jammer ;w ...

Opvolger is in tijd Delta Johannesburg - Atlanta met zo'n 17 uur (afstand: 13.600km) en in afstand Qantas Sydney - Dallas met 13.800km. (en 15 1/2 uur).

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/9/7/1/2163179.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/1/9/3/1517391.jpg

Zijn geen gewilde kisten meer die A340-500's. Deze 5 van Singapore gaan terug naar Airbus.
Volgens Wikipedia that is. Airfleet zegt dat 1 naar Aerolineas Argentinas gaat.
Er worden ook nog maar 3 v.d. 5 gebruikt; 1 zit in overgang naar Aerolineas en 1 is stored.
En 2 v.d. 3 tonen ook niet veel activiteit.

[ Voor 17% gewijzigd door Piet91 op 23-11-2013 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Piet91 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 21:29:
Lees net ook dat over zo'n 8 uur de laatste SQ21 vlucht uitgevoerd gaat worden. Dat is de langste non-stop vlucht en gaat van Newark naar Singapore (15.300km.) en duurt zo'n 18 uur.
Mag zo'n ruk eigenlijk met twee piloten gevlogen worden of moet daar een derde mannetje voor mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

CaptJackSparrow schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 22:15:
[...]

Mag zo'n ruk eigenlijk met twee piloten gevlogen worden of moet daar een derde mannetje voor mee?
Ik neem aan een volledige alternate crew. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Die A340-500 van Singapore Airlines is zoals vliegen ooit bedoeld was, en zoals waarschijnlijk de mensen in de jaren '40 en '50 dachten dat het zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 22:15:
[...]

Ik geloof dat er vier piloten aanwezig zijn (en extra cabin personeel).
downtime schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 22:21:
[...]

Ik neem aan een volledige alternate crew. Toch?
Yup.

[ Voor 23% gewijzigd door XWB op 23-11-2013 22:32 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

PWM schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 22:25:
Die A340-500 van Singapore Airlines is zoals vliegen ooit bedoeld was, en zoals waarschijnlijk de mensen in de jaren '40 en '50 dachten dat het zou worden.
Voor de 'happy few' bedoel je... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Fiber schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 22:35:
[...]

Voor de 'happy few' bedoel je... :z
Dat was toen niet de gedachte ;) De gedachte was dat vliegen bereikbaar zou worden voor iedereen, doordat de prijzen extreem zouden dalen. De gedachte was toen niet dat we met zijn allen met knien in de nek zouden zitten ;)

Helaas, is het nooit zover gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 22:25:
De hele bovendek van een 747 voor een bar reserveren, complete piano in een vliegtuig. :D
PWM schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 22:36:
Dat was toen niet de gedachte ;) De gedachte was dat vliegen bereikbaar zou worden voor iedereen, doordat de prijzen extreem zouden dalen. De gedachte was toen niet dat we met zijn allen met knien in de nek zouden zitten ;)

Helaas, is het nooit zover gekomen.
Brandstof nekt de hele boel.

Was brandstof goedkoper (of goedkoper alternatief voor kerosine) dan zag vliegen heden ten dage er waarschijnlijk heel anders uit.

Lijkt me trouwens best bijzondere ervaring; zo'n 18 uur in een all-business widebody kist met maar 99 andere passagiers. Mag ook wel voor zo'n $10.000 retour...

De komende laatste vlucht (SQ21) begint over zo'n 6 uur en duurt zo'n 18 uur. De vlucht is dus over 24 uur dus nog bezig. :P

Zelfde gevoel bij de London City - JFK route; all-business (32 stoelen) in een A318.
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/3/8/0/1748083.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Piet91 op 23-11-2013 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:29
Piet91 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 22:48:

Zelfde gevoel bij de London City - JFK route; all-business (32 stoelen) in een A318.
leuke review van die vlucht:
http://boardingarea.com/o...s-club-world-london-city/

slechts 17 passagiers 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik wist niet dat een A318 zo ver aan een stuk kon vliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Een A318 kan 5700 km vliegen, de afstand van Londen naar New York is iets minder dan 5600 km, dus dat past precies :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-10 16:01

MBV

Precies niet, volgens Wikipedia:
A test flight was conducted in May 2006 at London City Airport where the aircraft proved its steep approach and short runway performance, and its compatibility with the limited manoeuvring and parking space at the airport.[14] Subsequently in September 2009 Airbus delivered the first A318 with steep approach capability to British Airways, which as of 2012 operates two such aircraft on flights from London City to New York Kennedy Airport, via a refueling stop at Shannon (on the outbound leg only). This stopover is necessary as the aircraft would be unable to depart London City Airport with the amount of fuel needed to cross the Atlantic, given the short runway length at London City Airport. They are operated in a 32-seat all business class configuration as flights BA001-4, the flight numbers previously used by Concorde on flights to New York.[15]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Owja, was even vergeten dat ze vanaf City vertrekken ipv LHR, da's altijd tricky met die baan daar :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

MBV schreef op zondag 24 november 2013 @ 12:13:
Precies niet, volgens Wikipedia:

[...]
Voordeel is dat je op de tussenlanding in Ierland als door US customs gaat!

Vlucht SQ21 kan je trouwens gratis nemen tegen inlevering van 120.000 Miles :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zondag 24 november 2013 @ 12:12:
Een A318 kan 5700 km vliegen, de afstand van Londen naar New York is iets minder dan 5600 km, dus dat past precies :)
Als het druk is in het luchtruim rondom New York krijgen ze dan voorrang bij het landen? Aangezien je niet bepaald veel fuel over houd als je daar bent aan komt.

In 1990 op een drukke avond met slechte weeromstandigheden een 707 gecrasht een paar kilometer van JFK omdat er te weinig brandstof was . (als de piloot eerder brandstof tekort had gemeld was het waarschijnlijk goed gegaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Nu online
Ik kom er pas vandaag achter dat onze koning gewoon zelf piloot is als hij ergens heengaat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Die piloot had te lang in holding gevlogen om z'n alternate te halen, geen fuel emergency aangegeven, en zo nog een paar fouten gemaakt. Ik neem aan dat de piloten van deze dienst hier wel eens over na hebben gedacht, en dat er na die 707 crash wat extra maatregelen zijn genomen.

Het blijft bizar dat een toestel wat normaal 130 man mee kan nemen in all-business nog maar 32 man meeneemt.

@BeefHazard: Waarom denk je anders dat ze de F70 meenemen? :P Wat nog leuker is:
King Willem-Alexander has a Fokker 70/100 type rating and is often seen as pilot on these trips. To keep his licence current he sometimes flies with KLM Cityhopper on scheduled flights.
Benieuwd wat hij dan zegt op de PA, en hoe dat werkt met crew flight management. "Dat kan je nou wel vinden, maar Koning staat toch echt hoger dan Captain!" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met zijn oranje Fokker 70 :P
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-XuhEtrZ29mE/UA2uBnCu9xI/AAAAAAAAA-U/lAgWCUE4QfM/s1600/vliegtuig1.jpg
'Dames en heren, hier een bericht uit de cockpit. Tot u spreekt uw koning.' Zo zou het zomaar kunnen klinken voor vliegtuigpassagiers na 30 april, want prins Willem-Alexander is vast van plan ook na de inhuldiging 'zo lang mogelijk zijn vliegbrevet te onderhouden', zegt de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD).
:+
Hier iets meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:52
Vliegen is toch veel leuker dan staatshoofd zijn :P

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral als je in zo'n leuke Fokker mag vliegen ;)
zeg ik als niet-vlieger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:55

Bestla

Kvinne

Keiichi schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:08:
Vliegen is toch veel leuker dan staatshoofd zijn :P
ik Henk 'm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik was even op zoek naar de quote over 'the little Fokker', die stond dus tussen deze lijst:
http://www.smilespedia.co...affic-controllers-quotes/ª

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
BeefHazard schreef op zondag 24 november 2013 @ 12:43:
Ik kom er pas vandaag achter dat onze koning gewoon zelf piloot is als hij ergens heengaat :p
Niet altijd:
Piet91 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 19:34:
Ik zie net beelden langskomen van PH-KBX (regeringsvliegtuig) bij het bezoek van Willem-Alexander en Maxima aan het Caraïbische deel van het Koninkrijk.

Ding zal wel een flink aantal stops gemaakt hebben vanuit Amsterdam aangezien ik een max. vliegbereik van zo'n 2000-3300km tegenkom (en Sint Maarten is zo'n 7000km vanuit Amsterdam).

Ze vlogen zelf overigens PH-KBX na in een KLM 747 (PH-BFN) kist.
Kan blijkbaar nog steeds uit.; een retourtje kost toch even zo'n $10.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 12:27:
[...]

Als het druk is in het luchtruim rondom New York krijgen ze dan voorrang bij het landen? Aangezien je niet bepaald veel fuel over houd als je daar bent aan komt.
Ja en nee. Ze hebben als het goed is genoeg brandstof getankt voor vertrek, maar dat is niet anders dan welke vlucht dan ook. Elke vlucht die naar welk vliegveld dan ook gaat heeft genoeg bij zich en zelden teveel. Teveel brandstof meenemen kost geld (vliegtuig is zwaarder) en zal dus niet gedaan worden (tenzij de brandstof op die bestemming zo duur is dat meenemen weer goedkoper is). Elke vlucht heeft genoeg om van A naar B te vliegen, uit te wijken naar C, met in de tussentijd nog wat wachten. Na de landing op C moet er nog 30 minuten over zijn.

Als je tijdens de vlucht al erachter komt dat je hoeveelheid niet meer genoeg blijkt te zijn (bijvoorbeeld door een toegenomen tegenwind of omvliegen), dan zul je ergens een tussenstop moeten maken om bij te tanken. Doorvliegen terwijl je weet dat je met te weinig zal gaan landen is tegen de wet (Verwacht je met minder dan die eerder genoemde 30 minuten te gaan landen, dan moet je dus uitwijken naar een ander veld dat dichterbij ligt).

Als je in alle redelijkheid verwacht met meer dan die 30 minuten te gaan landen (en daarbij vaak nog de brandstof voor de uitwijk van B naar C), maar vanwege een bui krijg je extra vertraging, dan ligt het een beetje aan de luchtverkeersleiding wat er gaat gebeuren. In principe heb je geen recht op voorrang, en dan moet je dus voordat je het minimale punt bereikt hebt al een ander plan hebben bedacht, maar soms heb je geluk en krijg je wel voorrang.

Maar deze vlucht vanuit London City heeft evenveel brandstof bij zich als elke andere vlucht en zal zich aan dezelfde regels moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Piet91 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 22:48:

[afbeelding]
Als je goed boekt, kan je deze vlicht al hebben voor minder dan 1500GBP. Dat is natuurlijk een bak duurder dan economy, maar toch wel redelijk bereikbaar :)

Ik heb hem nu staan voor 1506GBP. Vanaf AMS met KLM kost de (veul mindere) World Business je zo €3500,-.
Piet91 schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:38:
[...]

Kan blijkbaar nog steeds uit.; een retourtje kost toch even zo'n $10.000.
Vaak wel, maar als je flexibel bent niet ;) Overigens ligt de prijs meestal rond de 4500-5000GBP.

[ Voor 20% gewijzigd door PWM op 24-11-2013 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Piet91 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 21:29:
Lees net ook dat over zo'n 8 uur de laatste SQ21 vlucht uitgevoerd gaat worden. Dat is de langste non-stop vlucht en gaat van Newark naar Singapore (15.300km.) en duurt zo'n 18 uur...
http://www.engadget.com/2013/11/23/flying-singapore-21/

:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
PWM schreef op zondag 24 november 2013 @ 20:41:
Als je goed boekt, kan je deze vlicht al hebben voor minder dan 1500GBP. Dat is natuurlijk een bak duurder dan economy, maar toch wel redelijk bereikbaar :)

Ik heb hem nu staan voor 1506GBP. Vanaf AMS met KLM kost de (veul mindere) World Business je zo €3500,-.
En maar 31 andere passagiers en (waarschijnlijk) alleen maar zakenlui dus lekker rustig. :+
Vaak wel, maar als je flexibel bent niet ;) Overigens ligt de prijs meestal rond de 4500-5000GBP.
Flexibel; dit soort vluchten zijn natuurlijk voor bankiers of andere zakenlui die zo snel mogelijk aan van de ene plaats naar de andere plaats moeten; die gaan niet een paar maanden van te voren een 'deal' afwachten.
Verder is 5000 pond zo'n 8000 dollar dus zo heel veel scheelt het niet. ;)
Mooi. :)

Nog even een heads up: Mighty Planes op Discovery Science straks (21:50 - 22:40 uur)
Vlieg mee met de Antonov 124, een van 's werelds grootste vrachtvliegtuigen, tijdens een vlucht om een enorme turbine veilig en op tijd van Duitsland naar Chili te vervoeren.

[ Voor 48% gewijzigd door Piet91 op 25-11-2013 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ryanair een base op Fiumicino, ze gaan op Zaventem vliegen, en naar Rusland. Er was laatst een oproepje van ze voor AMS-based cabincrew. Het wordt nog eens wat met ze ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Thetallguy op 26-11-2013 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Nu online
KLM895 (Flightradar), 747, is boven Estland omgedraaid en gaat boven de Noordzee brandstof dumpen. Reden van omdraaien is onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
BeefHazard schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:32:
KLM895 (Flightradar), 747, is boven Estland omgedraaid en gaat boven de Noordzee brandstof dumpen. Reden van omdraaien is onbekend.
KL17 / DL9384 (naar Washington) had er zonet nog minder zin in:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/28gs0tx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

De selectie van Manchester United heeft dinsdag in Duitsland te maken gehad met een angstige landing. De Engelse ploeg vloog van Manchester naar Keulen, waar het vliegtuig al de landing inzette toen plotseling bleek dat er een ander vliegtuig op de landingsbaan stond.

De piloot kon de landing uitstellen, maakte weer hoogte en landde tien minuten later alsnog op de luchthaven Köln Bonn.

Pas vierhonderd meter voordat het toestel zou landen, werd de piloot op het gevaar geattendeerd. "Het was vrij beangstigend", zei een reiziger tegen de Manchester Evening Standard. "We waren al aan het landen toen we plotseling moesten optrekken omdat er al een vliegtuig stond. De gezagvoerder bood via de intercom zijn excuses aan. Uiteindelijk konden we veilig landen."
Iets zegt me dat het lang niet zo spectaculair was als het bericht het doet lijken ("toen plotseling bleek", "kon de landing uitstellen", "het gevaar", "Het incident roept herinneringen op aan de dramatische vliegramp in 1958").

Mijn gok: vliegtuig zit op final, ander vliegtuig kan om een of andere reden niet zo snel wegkomen van de baan, TWR zegt "go around", piloot drukt zonder na te denken op TO/GA (op go-around ben je al voorbereid dmv de approach checklist en hij doet het twee keer per jaar in de sim) en biedt voor de vorm z'n excuses aan aan de pax.

Perssamenvatting: OMG BIJNA GECRASHT OP ANDER VLIEGTUIG #REMEMBER1958

Of bagatelliseer ik het nu allemaal te veel?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Nu online
Neuh, Man Utd en een go-around is alleen genoeg voor sensatiemedia om al overlijdensberichten voor alle spelers in de krant te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
kenneth schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:28:
[...]

Iets zegt me dat het lang niet zo spectaculair was als het bericht het doet lijken ("toen plotseling bleek", "kon de landing uitstellen", "het gevaar", "Het incident roept herinneringen op aan de dramatische vliegramp in 1958").

Mijn gok: vliegtuig zit op final, ander vliegtuig kan om een of andere reden niet zo snel wegkomen van de baan, TWR zegt "go around", piloot drukt zonder na te denken op TO/GA (op go-around ben je al voorbereid dmv de approach checklist en hij doet het twee keer per jaar in de sim) en biedt voor de vorm z'n excuses aan aan de pax.

Perssamenvatting: OMG BIJNA GECRASHT OP ANDER VLIEGTUIG #REMEMBER1958

Mijn gok, hij vloog te hard/hoog en ging daarom de go around in en gaf een fictief vleigtuig de schuld >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Als ze een Go-Around kunnen uitvoeren als ze al op/boven de baan staan, kunnen ze het toch ook als ze er nog 400 meter van verwijderd zijn?

Media, ugh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Fly-guy schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:30:
[...]

Mijn gok, hij vloog te hard/hoog en ging daarom de go around in en gaf een fictief vleigtuig de schuld >:)
Altijd de schuld van de wind of de verkeersleiding O-)

Maar het is inderdaad een totaal non-event dat regelmatig voorkomt.

[ Voor 11% gewijzigd door Devil op 27-11-2013 16:19 ]

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-10 11:21
[...]

"Dames en heren, we moeten even wachten op een rood sein omdat onze aankomstbaan nog bezet is. Even geduld alstublieft!"

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:32

Freak187

geen

BeefHazard schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 17:03:
[...]

Als het gebeurt en je kijkt niet zou je het niet zien waarschijnlijk, tenzij de kist een geluidje maakt en een indicatie geeft dat er iets mis is. Toch zou je denken dat ze tijdens climbout op de motoren letten, omdat een fout op dat moment cruciaal kan zijn. Ik ben geen piloot, dus ik kan het niet weten.
Je kan een stall of surge (is eigenlijk hetzelfde) hebben zonder dat de motor beschadigd wordt (maar dat is zeer zeldzaam). In dit geval van Euro Atlantic vraag ik me ten zeerste af indien de crew die niet heeft gemerkt, want een compressor-stall (dat is waar de stall optreedt) is niet een 'geluidje' dat is een knal. Tevens moet je het ook voelen. Het kan zijn dat de crew geen afwijkende engine indications heeft gehad en daardoor maar heeft besloten om door te vliegen, maar nogmaals... het lijkt me sterk dat de crew dit niet gehoord heeft en ze hadden moeten besluiten om terug te keren.

Kia Niro-EV 2024

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:32

Freak187

geen

Hoewel dit inderdaad een probleem is, moet er wel een zeldzame combinatie zijn van bewolking, luchtdruk en temperatuur. Vandaar dat er nog geen groot alarm is. De ijsvorming gebeurt bij de splitter fairing (het punt achter de fan waar de lucht 'gespleten' wordt in primaire of secundaire airflow. Na een tijdje kan die ijsafzetting afbreken en in de compressor schieten waardoor het schade kan veroorzaken.

Volgens mij zijn ze bezig om de ruimte bij de splitter fairing van een heater te voorzien, vergelijkbaar met nacelle of wing anti-ice.

Kia Niro-EV 2024

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dat probleem zal met een software update verholpen worden.

March of the Eagles

Pagina: 1 ... 7 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.