Het Luchtvaart Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 112 Laatste
Acties:
  • 657.948 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

PWM schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 22:46:
[...]

Hoeveel goedkoper is het dan :? Ik weiger al vroege ochtendvluchten, laat staan door de nacht heen (in redelijk zelfde tijdzones). Ze mogen je wel rijkelijk belonen voor zo'n overnachting.
Denk dat dat ook een beetje aan je portomonnee ligt ;)

Ik snap je overigens wel, ik weiger bv. vanaf Gatwick of Heathrow te vliegen (tenzij t niet anders kan vanwege bestemming), doe mij maar gewoon LCY :)

Al ga ik binnenkort Southend proberen, maar dat is omdat ik vanaf daar direct naar Groningen kan vliegen, scheelt me weer 2,5u trein vanuit Amsterdam...

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Vandaag in de geschiedenis:

Afbeeldingslocatie: http://aama.museeairespace.fr/amismuseeair/pages/images/essaisdecatapultageauhavre1.jpg

- 13 september 1928: in een poging post sneller in de VS te krijgen wordt voor het eerst een Lioré et Olivier LeO H-198 (F-AIQP) vliegboot met een katapult vanaf de achterkant van de Franse liner Ile de France geschoten. Op 725 kilometer vanaf de Amerikaanse kust wordt het vliegtuig om 13:00 uur (tijd in NY) afgeschoten waar het 4 uur en 15 minuten later om 17:15 uur op de Hudson landt.
Het schaaft 15 uur van de verzendtijd af; men probeert naar een verkorting van 24 uur te komen.

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8119/8714279258_f578aef097_c.jpg
EC-DEG in betere tijden; juni 1981 in Bazel.

- 13 september 1982: de crash van Spantax vlucht 995. De chartervlucht met een McDonnell-Douglas DC-10 (EC-DEG) van Madrid naar New York kreeg om 11:58 uur takeoff clearance op tussenstop Málaga Airport voor baan 14 (nu 13). Aan boord zijn 13 crew en 381 passagiers.
Iets voor V1 speed begon het rechterwiel van de nose-gear uit elkaar te scheuren en begon het toestel hevig te schudden. Hoewel ze nu V1 voorbij waren besloot de gezagvoerder toch de takeoff af te breken met onder andere de reverse trust. Zijn hand gleed echter over de lever van engine #3 waardoor deze voorwaarts vermogen bleef leveren. De DC-10 reed met ruim 200 km/h van de baan, engine #3 werd afgerukt toen het tegen een gebouw kwam, de DC-10 ging vervolgens over een snelweg waar het 3 voertuigen beschadigde alvorens het 450 meter achter de baan tot stilstand kwam.
Achterin de slechts 5 jaar oude DC-10 brak brand uit.
Uiteindelijk overleven 50 inzittenden de crash niet.

Afbeeldingslocatie: http://aviation-safety.net/photos/accidents/750/19820913-0-C-d-4-750.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/9/9/9/1513999.jpg

- 13 september 1994: De Airbus A300-600ST Super Transporter / Beluga vliegt voor het eerst in de vorm van F-GSTA.
Het op de Airbus A300-600 gebaseerde vrachtvliegtuig vervoert onderdelen voor Airbus. Er zijn er 5 gebouwd als opvolger voor de 5 op de Boeing 377 Stratocruiser gebaseerde "Super Guppies"
Momenteel is Airbus bezig met een opvolger, gebaseerd op de A330.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2mw9ppi.jpg

- 13 september 2001: het luchtverkeer komt weer op gang in de VS na de aanslagen van 2 dagen eerder. Veel vliegtuigen waren uitgeweken naar luchthavens in bijvoorbeeld Canada, zoals hier op Halifax:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/6/1/7/0204716.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/1/7/1/0188171.jpg

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 15:48
franssie schreef op donderdag 11 september 2014 @ 23:46:
Al Yazeera (of hoe dat kanaal ook heet) is overigens een zender van een bedenkelijke telegraaf/sbs6 kwaliteit, erg op sensatie belust. Wel goed om te volgen (want nieuws uit weer eens een andere hoek) maar zeker geen top journalisten.
Aan de andere kant, het is een in Qatar gebaseerde omroep. Het zwartmaken van de 787 maakt hen niet echt heel veel beter, Qatar Airlines is een grote afnemer van die 787 en als mensen hem gaan mijden, zullen ze Qatar dus mijden.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• D.R.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

D.R.

XBox Live Tag: CrazyCavia

kamstra schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 22:49:
[...]

Denk dat dat ook een beetje aan je portomonnee ligt ;)

Ik snap je overigens wel, ik weiger bv. vanaf Gatwick of Heathrow te vliegen (tenzij t niet anders kan vanwege bestemming), doe mij maar gewoon LCY :)

Al ga ik binnenkort Southend proberen, maar dat is omdat ik vanaf daar direct naar Groningen kan vliegen, scheelt me weer 2,5u trein vanuit Amsterdam...
Wil hetzelfde doen maar dan vanaf Dublin en overstappen op Southend naar Eelde, er komt vast wel iemand mij halen met een 20 min autoritje naar Eelde ipv 2 uur rijden naar Schiphol :+

Flickr | Groningen Eelde Aviation Society | Flightdiary

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:25

Freak187

geen

Pinin schreef op donderdag 11 september 2014 @ 21:09:
.....uiten zowel huidige als gepensioneerde werknemers hun bezorgdheid omtrent de kwaliteitscontrole.

Hmmm. Klinkt allemaal wel als enorme bs en zwartmakerij. De 787 is idd geen topper, maar wat een onzin dat medewerkers niet durven te vliegen zonder doodswens.
De 787 is geen topper? Hoe bedoel je dat?

Kia Niro-EV 2024

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Eerste 787-9 voor Virgin Atlantic (G-VNEW):

Afbeeldingslocatie: http://paineairport.com/images/kpae10676.png

Ze gaan die kisten leuke namen geven:

G-VNEW Birthday girl
G-VAHH Dream girl
G-VOOH Miss chief
G-VWHO Mystery girl
G-VFAN Pin up girl
G-VWOO Leading lady
G-VBZZ Queen bee
G-VSPY Miss Moneypenny
G-VNYL Penny Lane
G-VERY Miss Molly

March of the Eagles

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02:25
Mooie livery op de 787!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:03
Nog meer wit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 00:00:
Vandaag in de geschiedenis:

- 13 september 1994: De Airbus A300-600ST Super Transporter / Beluga vliegt voor het eerst in de vorm van F-GSTA.
Het op de Airbus A300-600 gebaseerde vrachtvliegtuig vervoert onderdelen voor Airbus. Er zijn er 5 gebouwd als opvolger voor de 5 op de Boeing 377 Stratocruiser gebaseerde "Super Guppies"
Momenteel is Airbus bezig met een opvolger, gebaseerd op de A330.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2mw9ppi.jpg
Beluga celebrates the 20th anniversary of its first flight

Afbeeldingslocatie: http://www.airbus.com/fileadmin/media_gallery/photogallery/big/800x600_1410514202_Beluga_5_aircraft_aerial_view_.jpg

En alle vijf in 1 shot:

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3907/15175881001_b62810af24_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D.R. schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 22:11:
[...]

Van Malaga naar JFK, is dat de vlucht van zo'n kleine 28 uur met 2 stops via CDG naar PIT en dan JFK ? Want CDG-PIT is inderdaad een Delta 752 ?

Zomaar even een vraagje tussendoor aangezien mij een AGP-JFK vlucht nooit was opgevallen..
Nee nu de zomer zijn er directe vluchten. In totaal 7h 40 Min over gedaan. En supersnel buiten, immigratie duurde niet langer dan 5 min met de kiosks.

Btw. Ik wist helemaal niet van die ramp in malaga uit 82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Ik kan me niet voorstellen dat er lezers zijn van dit topic die het nog niet gehoord hebben, maar de werelddealweken van KLM zijn morgen over. Mocht je deze herfst/winter nog weg willen is het dus aan te raden nu te boeken!

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-09 10:06
KLM Werelddealweken?

Waarschijnlijk ben ik geen doorsnee KLM reiziger omdat ik nogal op de centen let. Ik vind het dan ook niet erg om een keertje over te stappen op weg naar mijn eindbestemming. Toch ben ik elk jaar weer verbaasd over de prijzen die KLM zelfs tijdens de 'Werelddealweken' nog durft te vragen, en dat terwijl ze toch echt niet veel meer (service, bagagelimiet, reistijd etc.) te bieden hebben dan de directe concurrentie op non-stop routes of zelfs 1-stop routes.

Is de Nederlands(talig)e bemanning, de Flying Blue puntjes en het 'veilige gevoel' dan echt het grote prijsverschil waard voor de niet-zakelijke KLM reiziger die zijn reizen dus zelf moet betalen?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je alleen op de centen let en verder niks is KLM niet waar je moet zijn inderdaad.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Waar moet je dan wel op letten is de vraag dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:33

franssie

Save the albatross

Niet puur op prijs ervaring: afgelopen weekeinde met delta naar Atlanta gevlogen, uitstekend, met de 333 dus eigenlijk een first class ervaring in business class en heerlijk geslapen (wat raar is want het is dan overdag). Terug met KLM met die glijbaanbedden, dat echt nooit meer dan kan ik beter economy vliegen en voor het prijsverschil een goede massage of drie nemen.
Dus waar je op wilt letten is deur tot deur reistijd, met overstap liefst op een tijdstip dat er iets te doen is of desnoods er een stop-over van maken, maar dan moet je meer tijd hebben dan een lang weekeinde of een weekje.
Het is een heel gepuzzel, en klinkt gek, maar bij een reisbureau kunnen ze daar vaak beter in meedenken dan een www.goedkopereticktetsdaniedereenheeftdenkenwij.nl site

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
franssie schreef op zondag 14 september 2014 @ 23:29:
Terug met KLM met die glijbaanbedden, dat echt nooit meer dan kan ik beter economy vliegen en voor het prijsverschil een goede massage of drie nemen.
Toevallig vandaag een van hun nieuwe J stoelen uitgeprobeerd bij de KLM Open (alwaar trouwens een KLM 744 uit Mexico even een fly-by deed voordat 'ie naar Schiphol ging) en die zitten eigenlijk best prima.

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 15-09-2014 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Freak187 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 17:14:
[...]

De 787 is geen topper? Hoe bedoel je dat?
Nou, ik denk dat het wel duidelijk is.
Maar technisch is het een gaaf toestel, met (te ?) veel mooie/nieuwe mooie techniek in 1x

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 14 september 2014 @ 22:16:
Als je alleen op de centen let en verder niks is KLM niet waar je moet zijn inderdaad.
Ook als je op meer let.

FlyBE geeft mij exact dezelfde ervaring naar Birmingham bijvoorbeeld als KLM. Geen enkel verschil in kwaliteit, maar KLM vraagt 3x zoveel.

Je moet het inderdaad wel per route bekijken, maar kan niet zeggen dat de KLM binnen Europa op enig vlak uitsteekt boven andere maatschappijen, de absolute prijsvechters daargelaten.

De routes van mij deze maand:

AMS-Birmingham (met FlyBe voor 30% van de ticketprijs van KLM)
AMS-Warschauw (met LOT voor 45% van de ticketprijs van KLM)
AMS-CPH (Met Norwegian, voor 35% van de ticketprijs van KLM)

Bovengenoemde maatschappijen geven mij exact dezelfde ervaring als KLM, ook qua stiptheid.

Ik kan weinig routes verzinnen waar KLM echt extra kwaliteit bied (Glasgow is er 1 in vergelijking met Easyjet, maar dan is de ticketprijs ook x5).

En, ik ben Gold bij KLM, dus ik kan ook echt wel vergelijken.

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 15-09-2014 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 15:55

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik vlieg wel met klm op 1 December AMS-KUL (en dan door naar SGN) en vlieg 23 januari weer terug met klm van SIN-AMS,directe vluchten is waar ik redelijk voor ga :P (daarnaast ben ik ook gold).
Woon wel in Amsterdam,dus mijn keuze voor Schiphol is erg makkelijk ;)

Binnen Azie zal ik weer heel wat verschillende maatschappijen hebben :P vietair,vietnam airlines,malaysian,jetstar,cebu pacific.zoveel te plannen pffffff

En de korte vluchten doen er inderdaad niet zo toe,het is dat ik niet naar Eindhoven ga omdat ik naast Schiphol woon.dat uurtje naar Londen is complete niet boeiend met welke maatschappij je dat doet,zelfde in azie waar ik ook gewoon de prijsvechters pak op korte vluchten (indien goede naam)

[ Voor 34% gewijzigd door mrsar op 15-09-2014 12:05 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 18:48
Ik kan weinig routes verzinnen waar KLM echt extra kwaliteit bied (Glasgow is er 1 in vergelijking met Easyjet, maar dan is de ticketprijs ook x5).
ik denk dat het voor een maatschappij ook lastig is om je te onderscheiden op een vlucht van 1 à 2 uur.

* ik heb geen gold status :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Carfanatic schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:03:
[...]

ik denk dat het voor een maatschappij ook lastig is om je te onderscheiden op een vlucht van 1 à 2 uur.
Klopt. Daarom is het ook vreemd dat KLM naar Kopenhagen kan vliegen met volle vluchten terwijl zowel Norwegian als SAS (veel) goedkoper zijn. Blijft altijd een klein wonder wat mij betreft.

Ik zat een tijdje terug tegelijkertijd in de lucht met een zakenpartner van mij. Beiden naar BIR voor een meeting. Ik FlyBe (€110,- retour) hij KLM (€390,- retour). Grappig genoeg vliegen ze dus tegelijk.

KLM kist helemaal vol, ik met FlyBE met een mannetje of 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

stukje bekendheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

PWM schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:07:
[...]

Klopt. Daarom is het ook vreemd dat KLM naar Kopenhagen kan vliegen met volle vluchten terwijl zowel Norwegian als SAS (veel) goedkoper zijn. Blijft altijd een klein wonder wat mij betreft.

Ik zat een tijdje terug tegelijkertijd in de lucht met een zakenpartner van mij. Beiden naar BIR voor een meeting. Ik FlyBe (€110,- retour) hij KLM (€390,- retour). Grappig genoeg vliegen ze dus tegelijk.

KLM kist helemaal vol, ik met FlyBE met een mannetje of 30.
KLM doet ook veel aan koppelverkoop dus een Europa vlucht + Intercontinentale vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 13:53
BeefHazard schreef op zondag 14 september 2014 @ 19:30:
Ik kan me niet voorstellen dat er lezers zijn van dit topic die het nog niet gehoord hebben, maar de werelddealweken van KLM zijn morgen over. Mocht je deze herfst/winter nog weg willen is het dus aan te raden nu te boeken!
KLM prijzen worden altijd gematched door de concurrent. Ik lig er niet wakker van.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Pinin schreef op maandag 15 september 2014 @ 08:11:
[...]

Nou, ik denk dat het wel duidelijk is.
Ik ben benieuwd, leg eens uit? (en dan zitten we uiteraard niet te wachten op de gekleurde mediaberichten over de 787)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 12:19

Goner

What can I do you for ?

GoldenSample schreef op zondag 14 september 2014 @ 22:54:
Waar moet je dan wel op letten is de vraag dus?
Nou, als je niet zo op de centen hoeft te letten, kun je letten op 'gemak' ... wij vliegen al een paar jaar met KLM van A'dam naar Kaapstad rechtstreeks, iets meer dan 11 uur. Dat kan goedkoper, maar dan zit ik bijvoorbeeld een nacht in Dubai en met wat pech overstappen in Jo'burg, da's al meer dan 20 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ik vlieg zelf 2 maal per maand een traject van 1.5 uur, maar mijn ervairng met KLM is uitermate slecht. Vaak (niet altijd) redelijk onbeschoft en chagerijnig personeel, als je wat vraagt krijg je hele rare antwoorden. Het 'eten' of beter gezegd, de 3 chipjes in een klein zakje zijn een schrale troost en als je flexibel wilt kunnen zijn op reisdata betaal je de jackpot (3* de waarde van de oorspronkelijke ticket) (British Airways voorziet echter van een volwaardig luchtvaartvoer op een 1 uurs traject).

Op het moment dat Easyjet dit traject zou vliegen ben ik meteen weg bij KLM. Wat een zompig, elitaire maatschappij is dat. Je mag van mij gerust meer vragen voor kwaliteit en normale salarissen voor je personeel, maar 2-2.5 maal zo duur en dan geen enkele extra services of flexibiliteit tonen is voor mij i.i.g geen goede incentive om bij ze te blijven. Ik vind het geen probleem om 1.5-2 maal zoveel te betalen maar om dan nog eens een mes in je rug te krijgen als je een ticket wil verplaatsen.........

Ryanair zal ik altijd mijden omdat ik wil dat mijn collega's ook gewoon normaal betaald krijgen en geen veredelde 'stage medewerkers' zijn.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Ik merk wel dat er een heel groot verschil zit tussen transatlantische vluchten en het cityhopper gedeelte en daarbij ook weer of je een UK crew of NL crew heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Cityhopper doe ik sowieso niet meer aan. Dan liever Easyjet vanaf de M-pier.

Dan heen en weer geschud in de bus is niet meer van deze tijd imho. Voor degene die mij een zeikerd vinden... :p Ik zeik alleen als het naar verhouding om te zeiken is :+

Als ik voor 80,- met Easyjet vlieg rij 38 met benen in de nek, klaag ik niet. Vlieg ik met FlyBE voor €120,- en moet ik met de bus? Geen probleem.

Betaal ik €400,- met KLM en zit dan met de benen in de nek EN moet met de bus, dan klaag ik wel ;) Ik heb ook hele goede ervaringen gehad met KLM. Voor goede prijzen met goede service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

KLM biedt mij te weinig beenruimte tegen te hoge prijzen, dus ik vlieg echt geen langere afstanden met KLM (FRA en CDG ongeveer maximale afstand) en dan nog alleen maar om over te stappen op een andere maatschappij voor een langere vlucht.

[ Voor 24% gewijzigd door Freee!! op 15-09-2014 14:19 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

cbr600f4i schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:02:
[...]

Ik ben benieuwd, leg eens uit? (en dan zitten we uiteraard niet te wachten op de gekleurde mediaberichten over de 787)
Nou, dan komt het erop neer dat alles wat ik schrijf -per defenitie?- onderuit gehaald gaat worden en heeft discussie geen zin. :|

Maar ik denk het aan de grond houden vanwege li-batterij toch wel een van de grootste issue's is geweest.
Ik kan de getallen niet naar boven halen, maar ik zou wel graag de ratio km/issue's zien van een 787 vs 737 of 777.

[ Voor 12% gewijzigd door Pinin op 15-09-2014 15:59 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
KLM MD-11 nieuws:

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3924/15155905802_777e00899c_c.jpg

- Het is vandaag 15 september. Kom je deze week nog langs Schiphol (en wel Schiphol-Oost) kijk dan nog even goed; dit is de laatste week dat PH-KCA Amy Johnson op Schiphol zal staan.
Volgende week maandag zal de nog geen 21 jarige MD-11 om 0730z/0930lt (? :$ ) naar Atlanta vertrekken. Hierna zal het doorvliegen naar Bob Sikes Airport in Florida voor scrap.

- Morgen om 11:11 uur zal de kaartverkoop starten voor 3 Farewell rondvluchten op 11/11 (11 november dus) met een KLM MD-11 vanaf Amsterdam. Kaarten kosten €111 maar je krijgt er wel een gratis boek bij (ik gok het Farewell MD-11 afscheidsboek à €25.11)

Klinkt aantrekkelijk maar wat me tegenhoudt is het feit dat je natuurlijk heel veel beroerde stoelen hebt voor zo'n rondvlucht.
KLM zal morgen op de sociale media meer hierover bekend maken.

Wanneer op de vroege ochtend van zondag 26 oktober de allerlaatste MD-11 vanuit Montreal of Toronto op Schiphol landt houdt de samenwerking tussen KLM en McDonnell Douglas na 80 jaar op,
zal de laatste passagiers MD-11 vlucht landen en ook de allerlaatste 3-motorige kist met passagiers.

[ Voor 15% gewijzigd door Piet91 op 15-09-2014 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

In exact die kist heb ik mijn eerste business class vlucht gemaakt, ergens in 2000. Helemaal op de voorste rij in het middendeel de rechter stoel.

Vraag mij af of de business class stoelen er nog inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:31:
In exact die kist heb ik mijn eerste business class vlucht gemaakt, ergens in 2000. Helemaal op de voorste rij in het middendeel de rechter stoel.

Vraag mij af of de business class stoelen er nog inzitten.
Ligt eraan hoe KLM ze verkocht heeft. Misschien hebben ze de boel wel nagenoeg helemaal compleet verkocht. Of juist alles eruit gehaald.
Heb tijdje geleden wel een British Airways 747 richting Victorville zien gaan die van binnen helemaal gestript was; tot aan de sidepanels aan toe. Dat moet een heel vreemde gewaarwording zijn geweest om in dat vliegtuig gezeten te hebben (slechts enkele personen aan boord in een volledig lege, gestripte 747)

Maar die stoelen hebben ze toch niet meer nodig aangezien de hele wide-body vloot nieuwe WBC krijgt (de 777-200ER zou elk moment moeten volgen aangezien de 747's klaar zijn). Bovendien wordt WBC in de 777-200ER (geloof ik; gok de -300ER ook) 2-2-2 i.p.v 2-3-2 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:47
Piet91 schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:25:
[...] en ook de allerlaatste 3-motorige kist met passagiers.
Dit geldt alleen als je business jets niet meetelt. De Falcon 7X vliegt ook met 3 motoren en is nog in productie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
LongBowNL schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:04:
[...]

Dit geldt alleen als je business jets niet meetelt. De Falcon 7X vliegt ook met 3 motoren en is nog in productie. :)
Ik dacht al dat iemand dit zou noemen.

Laat ik het dan verder specificeren; laatste 3-motorige kist met passagiers in commerciële service.

'ns kijken waar jullie nu dan nog mee komen :P...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piet91 schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:14:
[...]

'ns kijken waar jullie nu dan nog mee komen :P...
Business jets zijn ook aardig commercieel ingesteld ;)

Wikipedia: Tupolev Tu-154 lijkt ook nog rond te vliegen

Afbeeldingslocatie: http://img.planespotters.net/photo/295000/original/RA-85675-Alrosa-Avia-Tupolev-Tu-154_PlanespottersNet_295076.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2014 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Wikipedia: de Havilland Australia DHA-3 Drover

Die vliegt ook nog rond

En deze:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5a/G-JOEY.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Brilsmurfffje op 15-09-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Echt jongens -O-...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
B727 vliegt ook nog rond met pax...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

_O- :D had je hier iets anders verwacht dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Pinin schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:20:
[...]

Nou, dan komt het erop neer dat alles wat ik schrijf -per defenitie?- onderuit gehaald gaat worden en heeft discussie geen zin. :|

Maar ik denk het aan de grond houden vanwege li-batterij toch wel een van de grootste issue's is geweest.
Ik kan de getallen naar boven halen, maar ik zou wel graag de ratio km/issue's zien van een 787 vs 737 of 777.
Het ging er mij meer om om iets nieuws te horen wat ik nog niet gehoord had. Afgezien van die lithium ion batterijen (ofschoon je daar ook nog je vraagtekens bij kunt stellen qua hypen). pak avherald er maar bij en ik zie niet echt een reden om de 787 te mijden in vergelijk tot ieder ander toestel. Dan zou ik nog eerder nooit in een A330 stappen bij wijze van spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gok dat er van de driemotorige Yakovlev Yak-40 en de wat jongere Yak-42 ook nog wel wat in commerciele dienst rondvliegen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

cbr600f4i schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:50:
[...]

Het ging er mij meer om om iets nieuws te horen wat ik nog niet gehoord had. Afgezien van die lithium ion batterijen (ofschoon je daar ook nog je vraagtekens bij kunt stellen qua hypen). pak avherald er maar bij en ik zie niet echt een reden om de 787 te mijden in vergelijk tot ieder ander toestel. Dan zou ik nog eerder nooit in een A330 stappen bij wijze van spreken.
Nou, ik schrijf dan ook dat het enorm overtrokken is -ik zou graag een keer in een 787 vliegen- maar dat de 787 niet de meest fantastische start heeft gehad , ofzo... ;)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 13:35

mambo No5

Bad Apple?

Ik zie hier niet echt overwegend positieve ervaringen met KLM zowel short als long haul; welke maatschappij bied momenteel dan wel waar voor het geld? :) * mambo No5 is aan het rondneuzen naar een retourtje Azië in November. Beetje een bomen/bos gevoel mbt tot ervaringen met verschillende maatschappijen als ik her en der zo lees.

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Waar wil je heen in Azië?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Long-haul naar Azië zou ik persoonlijk kiezen tussen Singapore Airlines, Malaysian Airlines of Cathay Pacific, in die volgorde (hoewel de verschillen imho klein zijn, SQ is vaak wel iets duurder dan MH of CX). Zowel KUL en HKG zijn iig goede luchthavens, SIN is ook goed.

Evt ook EVA Air, dan stop je op Bangkok (BKK, niet Don Mueang). Prima luchthaven.

Als het goedkoper moet kan je voor China Airlines kiezen, heb zelf nog wienig/geen ervaring met ze. Weet ook niet hoe TPE is qua kwaliteit (nog nooit geweest).

Ervan uitgaande dat je vanaf AMS vliegt. Als je vanuit Brussel vliegt kan je ook Thai Airways nog overwegen, is ook goed. Maar heb begrepen dat die de laatste jaren wel een beetje minder geworden zijn (heb er niet recent meer mee gevlogen).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Ik ben prima tevreden met de service & prijs van Emirates. Het is wel even zoeken om niet een enorm lange overstap te hebben in Dubai (laatste keer was een van de vele ticket sites de enige die een 4 uur overstap aanbood voor een lage prijs. Op de site van Emirates zelf was dezelfde vlucht aanmerkelijk duurder). Beenruimte & eten is prima.

Al weer een behoorlijke tijd geleden met Singapore Airlines gevlogen. Ook daar niets te klagen, maar is wel significant duurder dan Emirates.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Ik hoor veel over de prijzen van KLM, ik heb zelf een werelddeal geboekt naar Chicago. Ook even met de prijsvergelijkers gekeken naar andere vluchten natuurlijk, maar daar zit absoluut niks interessants bij. Ik heb een ticket van €572. United vliegt dezelfde route voor €570, maar dan zit je dus wel bij een Amerikaanse carrier met hun 'service' en eten. Bovendien mis je dan de KLM punten; voor mij niet bijzonder belangrijk, maar voor €2 wel mooi meegenomen.

Andere opties zijn met overstap: US Airways via PHL. Nooit van m'n leven. Die vlucht is op een 757, zonder IFE, niks. Bovendien ga ik niet 4h40m aan m'n reis toevoegen voor een besparing van €35.

Nog een optie met een besparing van €25, is om met BA te vliegen via LHR. Op zich niets mis mee, maar je vliegt dan met American door naar Chicago. Wederom: Amerikaanse carrier en bijna 3 uur extra reistijd voor €25. En natuurlijk gebrek aan miles.

Soms is het goedkoper om een andere maatschappij te pakken. Toen ik in 2011 naar Chicago ging was Swiss bijvoorbeeld bijna €200 goedkoper. Dan ga ik graag via ZRH, maar als de verschillen zo klein zijn en de andere carriers zo matig, vlieg ik toch liever direct KLM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Het grote voordeel van KLM is gewoon directe vluchten vanaf Schiphol. Zodra je tussenlandingen moet maken vervalt dat voordeel en hoef je niet meer met KLM te vliegen. Maar aangezien ik best wat extra wil betalen voor een directe connectie zonder overstappen kom ik meestal toch bij KLM terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02:25
@Beef,

Als je zo oud bent als in je profiel. Gewoon uit interesse: wat doe je daar dan allemaal en betaal je het zelf? :)

Overigens zou ik, als het om resp. 35 en 25 euro gaat, sowieso nooit gaan 'omvliegen', of je moet er echt veel voordeel mee behalen (betere service), maar meestal zijn er nagenoeg geen voordelen die opwegen tegen de extra reistijd. Alleen als het significant minder geld kost, de nagenoeg dezelfde reistijd is én de service vergelijkbaar is, dan wil ik wel een tussenstop pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
oohh schreef op maandag 15 september 2014 @ 16:54:
@Beef,

Als je zo oud bent als in je profiel. Gewoon uit interesse: wat doe je daar dan allemaal en betaal je het zelf? :)
Ik ben idd zo oud als mijn profiel zegt. Chicago wordt vakantie komende winter. Mijn vader betaalt het maar ik bekijk prijzen altijd vanuit mijn eigen perspectief, of ík het er zelf voor over zou hebben. Andermans geld is veel te makkelijk uit te geven.
Overigens zou ik, als het om resp. 35 en 25 euro gaat, sowieso nooit gaan 'omvliegen', of je moet er echt veel voordeel mee behalen (betere service), maar meestal zijn er nagenoeg geen voordelen die opwegen tegen de extra reistijd. Alleen als het significant minder geld kost, de nagenoeg dezelfde reistijd is én de service vergelijkbaar is, dan wil ik wel een tussenstop pakken.
Precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
mambo No5 schreef op maandag 15 september 2014 @ 16:32:
Ik zie hier niet echt overwegend positieve ervaringen met KLM zowel short als long haul; welke maatschappij bied momenteel dan wel waar voor het geld? :) * mambo No5 is aan het rondneuzen naar een retourtje Azië in November. Beetje een bomen/bos gevoel mbt tot ervaringen met verschillende maatschappijen als ik her en der zo lees.
KLM is de Nederlandse flag carrier, dus daar wordt door Nederlanders op gezeken ongeacht wat ze doen. Op zich is er niks mis mee en buitenlanders maken ook graag gebruik van hun diensten. Net als Schiphol. Internationaal erkend als een van de beste westerse luchthavens maar wij zeiken er alleen maar over.

De reeds door Wildhagen genoemde opties (SQ, MH, CX) zijn imo de beste carriers die je kunt vinden en de luchthavens waar ze naartoe vliegen zijn ook de absolute top. En als je nog niet weet waar in Azië je wilt zijn kun je dus er een van kiezen aan de hand daarvan en zonder overstap uit komen op je bestemming. Ook een zeker een overweging waard zijn NH (Japans), TG (Thais) en BR (EVA Air, Taiwanees.)

Als je een idee wilt krijgen van hoe 't er aan toe gaat bij airlines, airliners.net heeft een 'trip reports' subforum waar mensen verslagen posten van hun reis en dan met name het deel wat met 't vliegen te maken heeft. De meeste zijn er heel gedetailleerd mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 13:35

mambo No5

Bad Apple?

@ bovenstaande reacties: thnx. :)
CyBeR schreef op maandag 15 september 2014 @ 18:04:
[...]

KLM is de Nederlandse flag carrier, dus daar wordt door Nederlanders op gezeken ongeacht wat ze doen. Op zich is er niks mis mee en buitenlanders maken ook graag gebruik van hun diensten. Net als Schiphol. Internationaal erkend als een van de beste westerse luchthavens maar wij zeiken er alleen maar over.

De reeds door Wildhagen genoemde opties (SQ, MH, CX) zijn imo de beste carriers die je kunt vinden en de luchthavens waar ze naartoe vliegen zijn ook de absolute top. En als je nog niet weet waar in Azië je wilt zijn kun je dus er een van kiezen aan de hand daarvan en zonder overstap uit komen op je bestemming. Ook een zeker een overweging waard zijn NH (Japans), TG (Thais) en BR (EVA Air, Taiwanees.)

Als je een idee wilt krijgen van hoe 't er aan toe gaat bij airlines, airliners.net heeft een 'trip reports' subforum waar mensen verslagen posten van hun reis en dan met name het deel wat met 't vliegen te maken heeft. De meeste zijn er heel gedetailleerd mee.
Ik twijfel momenteel nog een beetje. De situatie is dat ik door een interne opleiding (welke ik succesvol moet afronden voor een vast contract) ik pas begin November weet of ik daadwerkelijk klaar ben en ook met zekerheid iets kan boeken, voor die tijd iets vast leggen gaan hierdoor niet gebeuren.. Aangezien ik behoorlijk hard aan vakantie toe ben wil ik het moment tussen afronden opleiding en begin vakantie zo kort mogelijk houden en zal ik alles op het laatste moment 'moeten' regelen. :) Mijn voorkeur gaat in ieder geval uit naar een trip naar Zuid Korea of Japan, maar dit hangt helemaal van de beschikbaarheid van vliegtickets rond die tijd af die binnen mijn budget passen. Aangezien ik ook niet elke dag een lange vliegreis maak en ik ook niet de kleinste ben (1,93 en gewoon fors gebouwd) is comfort tot zekere hoogte wel een criterium vind. Overstsppen vind ik ook geen ramp en eigenlijk wel leuk om wat meer luchthavens te kunnen zien op deze aardkloot. :P

Hoedanook; ik ben weer iets wijzer en zal de geadviseerde maatschappijen zeker mee nemen mbt m'n bestemming. :) * mambo No5 skyscant' verder.

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ah. D'r is wel één ding wat KLM doet waar IMO rechtmatig op gezeken mag worden door Nederlanders: de afstand tussen stoelen. Die is eigenlijk net kut voor iemand van jouw lengte. Een economy comfort stoel is wel goed genoeg maar is natuurlijk wat duurder. De genoemde Aziatische carriers hebben meestal een grotere seat pitch. Gek natuurlijk, want Nederlanders zijn het langste volk ter wereld en Aziaten zijn juist gemiddeld heel kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Of wat te denken van die leuningen? Ik had laatst een keer een heel bankje voor mezelf op de 747, kunnen die leuningen maar halverwege omhoog. Kun je er niet onder liggen :(
IFE is ook zwaar ondermaats bij KLM, zeker als je bij EK met zo'n 12" 1080p scherm hebt gevlogen. Man, die dingen zijn awesome :P

Verder een prima airline en ik vind dat de meeste kritiek redelijk onterecht is. Ik ben niet heel lang dus heb eigenlijk geen recht tot klagen over de seatpitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
De MD-11 farewell flight is geboekt mensen, deze jongen zit op 1 van de laatste MD-11 passagiersvluchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-08-2023
cbr600f4i schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:22:
De MD-11 farewell flight is geboekt mensen, deze jongen zit op 1 van de laatste MD-11 passagiersvluchten!
Ik ook tot dan :) , niet normaal binnen 5 minuten uitverkocht.
Ik zie op facebook een hoop teleurgestelde personen voorbij komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:03
ARGH. Shit! Nu al uitverkocht :'(

EDIT: Wat ik mij wel afvraag: wordt het bij de incheckbalies niet 1 groot gevecht om in de raamrijen te zitten? Wie wil er nu op zo'n afscheidsvlucht in het middenstuk zitten, dan maak je toch niets mee?

[ Voor 75% gewijzigd door BounceCloud op 16-09-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
BounceCloud schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:33:
ARGH. Shit! Nu al uitverkocht :'(

EDIT: Wat ik mij wel afvraag: wordt het bij de incheckbalies niet 1 groot gevecht om in de raamrijen te zitten? Wie wil er nu op zo'n afscheidsvlucht in het middenstuk zitten, dan maak je toch niets mee?
Hi Ramon,

Wat leuk dat we je op dinsdag 11 november mogen verwelkomen aan boord van de speciale MD-11 farewell-flight!

Houd je inbox in de gaten, binnen 2 weken ontvang je een e-mail van ons met alle benodigde informatie.

Wat we nu van jou willen weten, is of je voor deze vlucht medische assistentie nodig hebt. Zo ja, stuur dan zo snel mogelijk een e-mail naar
Dit staat in de bevestigingsmail dus ik denk dat er wel over nagedacht/iets geregeld wordt van te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 gaat voor het eerst vliegen! *O*
Neemt direct z'n vader mee die ook nooit gevlogen heeft. :P
Wij twee zijn dan ook de enige van de familie die nooit gevlogen hebben ;( ...
Blijf de pagina verversen. Soms komen plekken vrij, zo ben ik aan 2 gekomen.
I know, ben benieuwd hoe dat gaat. Weet niet of ik zo blij ben met de tickets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
Piet91 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:43:

[...]

[...]

I know, ben benieuwd hoe dat gaat. Weet niet of ik zo blij ben met de tickets :P
Hoef je in ieder geval niet meer te zeuren dat je nooit iets speciaals gevlogen heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

[...]

[...]

zou eens tijd worden :P nah aan de ene kant jammer dat ik het md-11 verhaal beetje vergeten was,aan de andere kant genoeg ingezeten naar de VS dus ik gun het de die-hard fans meer d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Ik was bijna nog naar Toronto gegaan deze maand maar heb ipv naar de familie te gaan aldaar toch maar een retourtje naar de zon geboekt. Dus al met al toch leuk dat ik dit nog heb kunnen boeken om 11:15 :) Nog nooit in een MD-11 gezeten (wel een DC-10 van MP) en ben ook erg benieuwd naar de route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
Via scramble gelezen dat de vluchten uitgevoerd worden door PH-KCB: Maria Montessori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

@personen die naar Azië vliegen, Emirates is een interessante keuze omdat je dan naar praktisch alle bestemmingen in Azië non stop kan vliegen vanaf Dubai, ja je moet daar overstappen maar je gaat van de ene long haul kist in de andere. Ik vind die kisten een stuk fijner dan een 737/A320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:03
De grootste 747/vliegtuig freak hier in dit topic heeft nog nooit gevlogen? 0_o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Brilsmurfffje schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 13:44:
@personen die naar Azië vliegen, Emirates is een interessante keuze omdat je dan naar praktisch alle bestemmingen in Azië non stop kan vliegen vanaf Dubai, ja je moet daar overstappen maar je gaat van de ene long haul kist in de andere. Ik vind die kisten een stuk fijner dan een 737/A320
Naar mijn belangrijkste bestemming in Azië zou ik twee keer over moeten stappen en de tweede keer nog naar een andere airline ook. Diezelfde bestemming kan ik ook met één keer overstappen op dezelfde plaats als de tweede overstap met Emirates (en naar dezelfde airline) bereiken. Ik vlieg wel gewoon met EVA Air naar Swampy (VTBS) en vandaar door naar Noi Bai (VVNB).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
FastFred schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 13:55:
[...]

Die andere (boeingfanaat) ook niet. Raar verhaal toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V1P3R
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 08:53
Ook ik heb een plek op 1 van de farewell vluchten met de MD11. Nog nooit gevlogen met dit type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik wist niet dat 't was dus pech voor mij :|

heb ook niks aan jullie he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

CyBeR schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 14:21:
[...]

Vandaar ook hun enthousiasme gok ik. Z'n bus met vleugels ben ik van binnen toch na 15 minuten weer spuug zat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

GoldenSample schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 16:06:
[...]

Vandaar ook hun enthousiasme gok ik. Z'n bus met vleugels ben ik van binnen toch na 15 minuten weer spuug zat. :P
precies,ga je vanzelf aan de drank of stewardessen vervelen enzo:P (op een leuke manier hoor,leverd vaak leuke extra's op O-) werkt alleen bij lange vluchten ivm tijd )

[ Voor 5% gewijzigd door mrsar op 16-09-2014 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
[...]

Het is altijd prima, totdat er geen films meer zijn op je eigen spullen en je het IFE van je stoel moet gebruiken :+
mrsar schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 16:14:
[...]

precies,ga je vanzelf aan de drank of stewardessen vervelen enzo:P (op een leuke manier hoor,leverd vaak leuke extra's op O-) werkt alleen bij lange vluchten ivm tijd )
Precies, met een hoge FB rang kun je bij KLM ook wel eens zwaaien met je kaartje en wat drank van business krijgen :p
Heb bij Virgin Atlantic nog een keer een goed gesprek gehad met een stewardess, erg geinig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

BeefHazard schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 16:37:
[...]

Het is altijd prima, totdat er geen films meer zijn op je eigen spullen en je het IFE van je stoel moet gebruiken :+

[...]

Precies, met een hoge FB rang kun je bij KLM ook wel eens zwaaien met je kaartje en wat drank van business krijgen :p
Heb bij Virgin Atlantic nog een keer een goed gesprek gehad met een stewardess, erg geinig :p
drank is altijd gratis bij klm op long-haul :P(kort alleen bier/wijn) prima om met die vraag te beginnen ;) krijg je veel bla bla als diegene trots is op zijn werk en klm en dan heb je gewoon een top vlucht al achter hangend in het kombuis enzo :) , bij Delta heb ik ook een troef in handen waardoor ik zo gauw ik die naam noem of naar voren wordt geschoven of de hele vlucht heerlijk eten en drinken heb hehe good times :+ en dat is de reden dat ik altijd aan het gangpad zit...ik zit er bijna niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
mrsar schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 16:40:
[...]

drank is altijd gratis bij klm op long-haul :P prima om met die vraag te beginnen ;)
Ja maar in J hebben ze betere drank :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
CyBeR schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 16:41:
[...]

Ja maar in J hebben ze betere drank :P
Exactly. Met hoge rang kun je nog wel eens een flesje port oid krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Hebben jullie ervaring met voor de fun even heen en weer vliegen op dezelfde dag, als het kan?

Mijn zoon is gek van vliegtuigen, maar met 3 jaar nog nooit echt gevlogen.

Dus ik wil eigenlijk om het vliiegen, dezelfde dag heen en terug vliegen.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen die de afscheidvlucht van de MD-11 meemaakt, veel plezier gewenst d:)b
Verdorie @Piet91, laat je mij weer achter als enigste in dit forum wie nog nooit heeft gevlogen :+
CyBeR schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 14:21:
[...]

Tsja, fotografeer ze voorlopig nog maar todat het zover is :+ _O-
[...]

Neu, als ik heb gevlogen is het enthousiasme net zo groot. :P

Tenminste mijn andere interesse heeft dat wel bewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

BeefHazard schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 16:42:
[...]

Exactly. Met hoge rang kun je nog wel eens een flesje port oid krijgen :)
krijg ik ook voor elkaar in eco ;) (al ben ik hogere rang) maar een leuk gesprekje met de stewardessen/stewards doet ook wonderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
dfrenner schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 16:43:
Hebben jullie ervaring met voor de fun even heen en weer vliegen op dezelfde dag, als het kan?

Ik snap je idee, maar dat is eigenlijk vrijwel onmogelijk, tenzij je een flinke bankrekening hebt. Maatschappijen zien namelijk graag dat je een weekje blijft. Ik weet niet hoe het zit met easyjet (of een andere LCC) naar Londen bijv, maar stel je wil met KLM en dezelfde dag terug, zit je met een ticket van een euro of 500-800. Dit doen ze omdat de mensen die dezelfde dag terug willen meestal zakelijk boeken, en daar valt natuurlijk geld te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 16:10

Garyu

WW

Voor de fun niet, voor werk wel.
Is het niet leuker om met een kleiner vliegtuigje te vliegen? Daar 'voel' je veel meer dat je vliegt? Cessna of iets dergelijks bedoel ik dan. Of wil je echt kilometers maken? Zie hier http://www.kleineluchtvaart.nl/ of bijvoorbeeld http://www.privatepilots....ots.nl/wij/passagiers.htm meer informatie voor de fun-vluchten en zo:
Wil je ook een keer mee als passagier? Dat kan! Meevliegen is een leuke ervaring, heel anders dan bijvoorbeeld het vliegen in een groot verkeersvliegtuig. Je bent meer betrokken bij het vliegen zelf en er is meer te zien want we vliegen lager.
@hierboven: er zijn ook genoeg maatschappijen waarbij dat geen probleem is hoor. Zeg maar alle LCC, inclusief dingen als German-Wings of Air-berlin of zo. Het beste kan je voor zoiets op http://www.skyscanner.net (o.i.d.) kijken, daar kan je een beetje prijzen vergelijken.

[ Voor 37% gewijzigd door Garyu op 16-09-2014 16:55 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

Dat krijg je eigenlijk alleen voor elkaar bij LCC's. En zelfs dan is 't lastig omdat die vaak van A naar B vliegen en dan meteen weer terug naar A, met daar tussenin zo min mogelijk tijd. Te weinig om weer terug te komen, vaak.

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 16-09-2014 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

CyBeR schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 16:47:
[...]

Dat krijg je eigenlijk alleen voor elkaar bij LCC's. En zelfs dan is 't lastig omdat die vaak van A naar B vliegen en dan meteen weer terug naar A, met daar tussenin zo min mogelijk tijd. Te weinig om weer terug te komen, vaak.
Mwah sochtends weg, smiddags terug lukt met grote bestemmingen die niet te ver weg zijn nog wel hoor.
Zeker als je 2 LCC's combineert, voor de prijs maakt het toch niet/amper uit of je 2 enkeltjes of 1 retourtje boekt.

[ Voor 11% gewijzigd door GoldenSample op 16-09-2014 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
GoldenSample schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 16:59:
[...]

Mwah sochtends weg, smiddags terug lukt met grote bestemmingen die niet te ver weg zijn nog wel hoor.
Zeker als je 2 LCC's combineert, voor de prijs maakt het toch niet/amper uit of je 2 enkeltjes of 1 retourtje boekt.
Als je een bestemming of bestemmingen neemt waarmee dat kan, sure. Maar een Ryanair komt vaak maar 1x per dag op een veld en dan zijn ze zo rap mogelijk weer pleite. Dus daar heb je dan niks aan als niet EasyJet ofzo daar ook komt (en terugvliegt naar waar je vandaan kwam.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Easyjet gaat geloof ik een keer of 7-8 per dag heen en weer van AMS naar LGW. Volgens mij dat wel te doen zijn qua retour.

Niet dat ik er nu zo kapot van ben om het op die manier te doen, maar toch...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-09 19:16

Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/68n7gy461/Schermafbeelding_2014_09_16_om_17_15_25.png

Aardig prijsje toch?

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Zeker. Als je er nog even bij vertelt welke airline dat is :P

Ah FR, zie ik nu pas :P

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeR op 16-09-2014 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Enige maatschappij die van Eindhoven naar Stansted vliegt is volgens mij Ryanair, dus dat lijkt me vrij duidelijk? :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 17:33:
Enige maatschappij die van Eindhoven naar Stansted vliegt is volgens mij Ryanair, dus dat lijkt me vrij duidelijk? :P
Oh dat kan. Ik woon te dichtbij Schiphol om me zorgen te maken om wie en wat naar Eindhoven vliegt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Ik heb na veel gedoe eindelijk m'n tickets AMS-VLN (Valencia, Venezuela) voor elkaar. Mijn vrouw woont daar nog (hopelijk voor het eind van het jaar gewoon hier bij mij), dus wil haar nog wel af en toe zien.

Dan de problemen:
- De Venezolaanse overheid heeft met bijna elke luchtvaartmaatschappij ruzie doordat ze de inkomsten van tickets niet (helemaal) willen uitbetalen
- Aantal tickets naar Venezuela is dus minimaal, prijzen liggen hoog
- Van Caracas naar Valencia is in de praktijk 5-7 uur door het indrukwekkend aantal files. Afstand: 250km

Ik wil dus het liefst op Valencia vliegen: dat is 20 minuten van haar huis vandaan. Dan zijn de opties beperkt. De enige twee manieren zijn via de Antillen en via Panama. Die laatste betekent een overstap van ongeveer 19 uur op de heenweg, dus die valt af.

Dus via de Antillen. Insel Air vliegt vanaf zowel Curaçao als Aruba naar VLN. Daarnaast zijn ze interlinepartner van KLM, lijkt dus tot zo ver prima. Echter, de site van KLM en matrix.itasoftware.com (aanrader, mocht je hem nog niet kennen) geven óf geen beschikbaarheid óf prijzen van boven de €3500.

Dus verder zoeken. Een retourtje AUA-VLN kost 270 euro. AMS-AUA 950. Acceptabel. Maar dat betekent dat de terugweg VLN-AUA met Insel Air is, dan AUA-CUR met Insel Air (maar inbegrepen in het KLM-ticket) en dan Curaçao-Amsterdam.

Ok. Dan een open jaw proberen. Heen AMS-AUA, terug CUR-AMS met KLM en AUA-VLN-CUR met Insel Air. KLM deed daar niet moeilijk over, 870 euro. Top! Bij Insel Air kun je überhaupt geen tickets van/naar Venezuela op hun site boeken en mijn route kon ik op geen enkele site voor elkaar krijgen. Kon wel zien dat er beschikbaarheid was op beide vluchten. Insel Air bellen. Uiteindelijk bijna 2 uur bezig geweest vanwege de zeer vreemde Venezolaanse regeling dat je geen enkele reizen naar Venezuela mag boeken, alleen retour. Is mijn ticket dan een retour? Het antwoord kwam van de Venezolaanse ambassade: ja, dat mag ook. Hèhè, eindelijk iets voor elkaar en nog 50 euro goedkoper dan heen/weer naar AUA ook.

Uiteindelijk heb ik twee tickets: AMS-AUA/CUR-AMS en AUA-VLN/VLN-CUR. Overstap 4,5 uur op AUA en 7,5 uur op CUR. Beter dan 6 uur extra in de auto beide keren te zitten :)

Ohja, waarom ik geen beschikbaarheid kreeg van AMS-VLN via AUA? De interline-overeenkomst van KLM is met Insel Air en er blijkt een tweede maatschappij te bestaan die Insel Air Aruba heet. Die vliegt onder 8I (de andere is 7I) en heeft dus geen overeenkomst met KLM. Wel weer 100% met Insel Air en tickets kunnen gewoon door elkaar geboekt worden.

Het heeft me uiteindelijk 3,5 dag gekost, maar ik ga m'n schatje opzoeken!

(Dit is de korte versie. Ik heb alle andere onderzochte opties, bijvoorbeeld tóch op Caracas te vliegen, buiten beschouwing gelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
FastFred schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 13:55:
Het leven kan raar lopen...
CyBeR schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 15:44:
Ik wist niet dat 't was dus pech voor mij :|

heb ook niks aan jullie he :P
Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/2.gif
Piet91 schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:25:
KLM MD-11 nieuws:

- Het is vandaag 15 september. Kom je deze week nog langs Schiphol (en wel Schiphol-Oost) kijk dan nog even goed; dit is de laatste week dat PH-KCA Amy Johnson op Schiphol zal staan.
Volgende week maandag zal de nog geen 21 jarige MD-11 om 0730z/0930lt (? :$ ) naar Atlanta vertrekken. Hierna zal het doorvliegen naar Bob Sikes Airport in Florida voor scrap.

- Morgen om 11:11 uur zal de kaartverkoop starten voor 3 Farewell rondvluchten op 11/11 (11 november dus) met een KLM MD-11 vanaf Amsterdam. Kaarten kosten €111 maar je krijgt er wel een gratis boek bij (ik gok het Farewell MD-11 afscheidsboek à €25.11)
Misschien deze week toch nog maar even richting Schiphol om PH-KCA nog even te zien.
En kijken hoe enorm veel er veranderd is op Schiphol sinds m'n laatste bezoek.
Best kans inderdaad. Het onbekende is misschien wel juist de aantrekkingskracht...

Hopelijk hebben jullie na 00:00 uur even tijd om wat te lezen. O-)
Iets dat een deel van jullie hebben meegemaakt en mogelijk flink wat indruk heeft achtergelaten...

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 16-09-2014 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Was dit geen optie geweest?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZNX8ibdLa3rWgiLAE9JMQ2vN/full.jpg

:P

OMG, wat een prijs en reistijden...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Wat een prijzen zeg! Met mijn vrouw vlieg ik zeer regelmatig even op en neer naar Singapore om haar ouders / mijn schoonfamilie en de rest van het 'pretpark' Singapore te bezoeken. Geweldig dat dat steeds vaker voor <450 euro retour pp kan. Soms zijn we even onderweg door Open Jaw constructies, maar voor de prijs hebben we dat er graag voor over. Dat is minder dan de helft van wat ik hierboven naar Venezuela zie, en nog een flink stuk verder ook. Zelfs een retourtje New York is duurder.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
@Wildhagen: waar was je toen ik aan het boeken was? :P Dit soort belachelijke prijzen en opties kwam ik inderdaad ook tegen. Alhoewel: zó hoog heb ik hem niet gezien in economy. Hoogste wat ik zag, was 6200 euro. Koopje! Mooi ook, dat 'supersaver'-logo erbij, hahahahahaha! Die terugvlucht via PTY is overigens wél interessant, maar dat is me niet gelukt te boeken terwijl ik heen via de Antillen vloog. Naja, ik kom er ook.

@Napsju: tja... zonder verder me hier politiek te uiten, is het zeker sinds het aantreden van de huidige president, Maduro, heel en heel hard naar beneden gegaan. Inflatie ligt inmiddels op 65%, buitenlandse goederen (waar ik vliegtickets ook toe reken) zijn onbetaalbaar geworden. Buitenlandse bedrijven willen gewoon geen zaken meer doen met ze.

Ter vergelijk een binnenlandse vlucht: wij willen een paar dagen doorbrengen op Isla Margerita. Reis per persoon: 950 BsF voor een retour. Volgens de officiele wisselkoers is dat 114 euro. Maar ja, er is een zwarte markt. Dan is het omgerekend 7,72 euro. Nee, da's geen typefout, ACHT euro. Voor een retour. Voor één persoon, dat weer wel, hahaha. Daarvoor heb je dus een vlucht in economy van Valencia naar Porlamar. Vluchtduur: uurtje. Ongelooflijke prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

lol wut?

http://matrix.itasoftware.com/ Is wel een goede ja, gebruik 'm zelf ook altijd, hij is zo lekker eenvoudig qua layout en klikt makkelijk heen en weer qua data om de goedkoopste optie te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Die matrix werkt inderdaad wel fijn ja, maar die houd dan weer geen rekening met de meeste Low Cost maatschappijen en ticket combinaties. Mijn ervaring is ook dat als je twee vertrek en bestemming luchthavens als AMS/DUS en KUL/SIN op geeft het nog wel werkt. Als je AMS/DUS/BRU en KUL/SIN/BKK op geeft, dan krijg je al lang niet alle resultaten meer te zien. Dat geeft nogal eens een vertekend beeld.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Enkel keer mist ie wel eens wat ja, ik gebruik ook altijd wel meerdere sites maar vaak kom ik via dit ding toch het goedkoopste uit. Heb ik veelal wel vrij eenvoudige combinaties binnen Europa moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

don_jorg schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 17:51:

Ohja, waarom ik geen beschikbaarheid kreeg van AMS-VLN via AUA? De interline-overeenkomst van KLM is met Insel Air en er blijkt een tweede maatschappij te bestaan die Insel Air Aruba heet. Die vliegt onder 8I (de andere is 7I) en heeft dus geen overeenkomst met KLM. Wel weer 100% met Insel Air en tickets kunnen gewoon door elkaar geboekt worden.

Het heeft me uiteindelijk 3,5 dag gekost, maar ik ga m'n schatje opzoeken!

(Dit is de korte versie. Ik heb alle andere onderzochte opties, bijvoorbeeld tóch op Caracas te vliegen, buiten beschouwing gelaten)
Misschien tip voor de volgende keer, bekende van mij werkt bij Aruba Airlines, die vliegen van vanaf Aruba naar Valencia. Dus gewoon ticket AMS-AUA met KLM boeken en AUA-VLN met Aruba Airlines. http://www.arubaairlines.com/

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 13:12

Spotter

Lichtnicht

En als je kosten wilt besparen, ArkeFly vliegt ook op AUA en CUR, en is vaak goedkoper dan de KLM.
Pagina: 1 ... 60 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.