Het Luchtvaart Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 112 Laatste
Acties:
  • 657.946 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
|:(

Dat is inderdaad niet echt goed nee.
Het is dus $125.000-390.000 p/maand. Maar dan blijft die redenering nog wel kloppen. :+

Mag ik het even afschuiven op moeheid? :$

[ Voor 14% gewijzigd door Piet91 op 07-09-2014 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Voor de liefhebbers van grotere vliegtuigen, komende week van maandag tot en met donderdag zullen er enkele Antonov An-124 Ruslan-transportvliegtuigen op Gilze-Rijen te spotten zijn. Komen enkele Chinook-helikopters (en ander materieel) inladen dat naar Mali wordt vervoerd :)

Voor de liefhebbers van wat laagvliegerij ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dRwrRPvTUjRKfdlQw3xrpgDT/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bndestem.nl/polopoly_fs/1.4520964.1410076174!/image/image.jpg_gen/derivatives/landscape_800_600/image-4520964.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 07 september 2014 @ 14:03:
Voor de liefhebbers van grotere vliegtuigen, komende week van maandag tot en met donderdag zullen er enkele Antonov An-124 Ruslan-transportvliegtuigen op Gilze-Rijen te spotten zijn. Komen enkele Chinook-helikopters (en ander materieel) inladen dat naar Mali wordt vervoerd :)

[afbeelding]
[afbeelding]
Deze weg wordt tijdens aankomst en vertrek van de 2 Antonovs wel afgesloten voor verkeer.
Of je er als fietser/voetganger wel kunt komen weet ik niet.

De eerste Antonov komt morgenmiddag om 14:00 uur en vertrekt dinsdagmorgen om 10:00 uur. (volgens de planning dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 11:28
Waar kan je precies zien wanneer de verwachte aankomsten/landingen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
clonedonkey schreef op maandag 08 september 2014 @ 00:21:
Waar kan je precies zien wanneer de verwachte aankomsten/landingen zijn?
Ik zou Scramble in de gaten houden.

De Antonov's zijn ook soms marginaal te volgen op Flightradar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

wildhagen schreef op zondag 07 september 2014 @ 14:03:

[afbeelding]
[afbeelding]
Wat is dat ding toch prachtig :9~

overigens piet, bedankt voor je dagelijkse geschiedenisles! Heel heel heel erg gaaf!

[ Voor 5% gewijzigd door Frozen op 08-09-2014 00:45 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zijn er nog kisten met Martinair livery? Zou zweren dat ik er net eentje de lucht in zag gaan maar ik dacht dat ze inmiddels allemaal weg waren.

[ Voor 56% gewijzigd door CyBeR op 08-09-2014 15:13 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor toestel zag je dan? Zover ik weet vliegen er alleen MD-11's (en een enkele 747?) in de Martinair Cargo livery. En natuurlijk nog de ouwe Douglas van DDA :P
Afbeeldingslocatie: http://www.luchtvaartnieuws.nl/Objects/MP_artikel3_600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
PH-MCH en PH-MCI, ex-Martinair 767's, zijn er volgens mij ook nog ergens in een of andere woestijn?

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3923/14665979273_17ee0d57fa_c.jpg

(dat is/was de PH-MCI)

Of zijn die inmiddels, net als hun broertjes PC-MCL en PH-MCH, gesloopt?

Vliegend zul je ze iig niet tegenkomen, granted :P

[ Voor 11% gewijzigd door wildhagen op 08-09-2014 15:48 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:22:
Wat voor toestel zag je dan? Zover ik weet vliegen er alleen MD-11's (en een enkele 747?) in de Martinair Cargo livery. En natuurlijk nog de ouwe Douglas van DDA :P
[afbeelding]
't was ver weg (anders had ik ook wel beter kunnen zien wat 't was :P) maar het leek een MD-11 idd.

Ah, FR24 verraadt dat 't inderdaad een Martinair MD-11 was, PH-MCW, onderweg naar MIA.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 08-09-2014 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ryanair eerste klant voor nieuwe Boeing 737 MAX 200

Ryanair heeft maandag bevestigd een voorlopige overeenkomst te hebben getekend voor de aanschaf van honderd Boeing 737 MAX-toestellen. De deal omvat opties op nog eens honderd extra vliegtuigen van dit type. De Ierse luchtvaartmaatschappij is de eerste klant voor de 737 MAX 200, een versie die plaats gaat bieden aan 197 passagiers. Het is de eerste Ryanair-order voor de 737 MAX, de nieuwste versie van de 737-serie.

Ryanair vliegt nu al met ruim driehonderd Boeing 737-800's, met plaats voor 189 passagiers elk. Eerder dit jaar werd nog een nieuwe order voor 180 Boeing 737-800's afgerond. Die order is deels bedoeld ter vervanging van de huidige vloot. Toevallig staat dinsdag de levering van het eerste toestel van die serie op het programma.

Ryanair meldt dat de overeenkomst maandagochtend (lokale tijd) is ondertekend in New York. De order moet in november nog worden goedgekeurd door de aandeelhouders van Ryanair. Na goedkeuring is de grootste order van een Europese klant bij Boeing ooit een feit, zo meldt Ryanair maandag.

Met de nieuwe order creëert Ryanair naar eigen zeggen drieduizend nieuwe banen voor piloten, flight attendants en technici.

De vloot van Ryanair groeit in de komende jaren al van 304 naar 420 toestellen, allemaal Boeing 737-800’s. De leveringen van de honderd nieuwe 737 MAX 200’s moeten in 2019 van start gaan. Tot 2024 groeit de Ryanair vloot tot 520 vliegtuigen, waarvan 420 737-800’s en 100 737 MAX 200’s.

Het aantal passagiers ligt momenteel op zo'n 82 miljoen per jaar. Over tien jaar moet dat aantal zijn gegroeid tot het duizelingwekkende aantal van 150 miljoen, aldus de Ierse prijsvechter.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...nieuwe-boeing-737-max-200

Lekkere order, 100 toestellen met een optie op nog eens 100...

Als ze nou die staanplaatsen in gaan voeren waar ze al een poos mee bezig zijn, kunnen ze nog meer self loading meat/cargo vervoeren.

Mogelijk ook problemen voor EU-carriers die naar Azië willen:
Rusland zou zijn luchtruim voor westerse landen kunnen sluiten als de Europese Unie nieuwe sancties tegen Moskou instelt. Dat heeft premier Dmitri Medvedev maandag tegen Russische media gezegd.

"Als westerse vliegmaatschappijen ons luchtruim moeten mijden, kan dat tot het faillissement van veel van die bedrijven leiden'', zei Medvedev. "Zij moeten nu al vechten om te kunnen overleven.'' Westerse luchtvaartmaatschappijen maken met name veelvuldig gebruik van het Russische luchtruim op routes naar Azië.

Volgens de premier hebben sancties die nu al van kracht zijn de vrede in Oekraïne niet dichterbij gebracht. Vrijdag is er een nieuw pakket met aanvullende strafmaatregelen voorbereid door de EU. De lidstaten nemen daar vermoedelijk maandagmiddag een besluit over.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...-vliegverbod-in-luchtruim

Gaan een aantal maatschappijen niet leuk vinden gok ik zo.

[ Voor 23% gewijzigd door wildhagen op 08-09-2014 16:32 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:55:
[...]

't was ver weg (anders had ik ook wel beter kunnen zien wat 't was :P) maar het leek een MD-11 idd.

Ah, FR24 verraadt dat 't inderdaad een Martinair MD-11 was, PH-MCW, onderweg naar MIA.
Alle Martinairfans wakkergeschud maar helaas, toch een vrachtkist 7(8)7
Het aantal passagiers ligt momenteel op zo'n 82 miljoen per jaar. Over tien jaar moet dat aantal zijn gegroeid tot het duizelingwekkende aantal van 150 miljoen, aldus de Ierse prijsvechter.
De luchtvaart groeit dan wel, maar met zulke getallen... ze zouden er toch haast van uit gaan dat er wat concurrenten tegen die tijd niet meer actief zijn in het Europese netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Wat betreft Martinair; alleen de 5/6 MD11F's vliegen nog rond in Martinair kleuren. Verder niets.
Er vliegen overigens nog 6 MD11F's rond, maar ze hebben het er steeds over dat ze er 5 gaan uitfaseren :?

De laatste 747's die in Martinair kleuren rondvlogen waren PH-MPP en -MPQ.
PH-MPP is in september 2010 om gespoten in Air Cargo Germany livery (als D-ACGD) en -MPQ ook rond die tijd toen deze van Martinair werden geleased.
Staan nu beiden al een jaartje in de Spaanse zon weg te bakken...

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5552/14755927481_14e6ceca93_c.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Piet91 op 08-09-2014 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Heeft nog iemand het item op Al Jazeera gezien over Boeing? Ze zeggen contact te hebben gehad met een klokkenluider bij Boeing die beweert dat Boeing een loopje met de kwaliteitscontrole van de 787 neemt om maar voldoende toestellen de deur uit te krijgen. De man is met een verborgen camera de fabriek in geweest, vroeg 15 collega's of ze zelf met de 787 zouden vliegen, en kreeg van 10 een negatieve reactie. Klinkt niet erg goed.

Het zou gaan om de fabriek in North-Carolina en er zouden problemen met kwalificaties van personeel zijn, onvoldoende kwaliteitscontroles en onvoldoende drugstests van personeel, in combinatie met veel nieuwe mensen waarmee het niet altijd zo nauw steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:26
downtime schreef op maandag 08 september 2014 @ 19:28:
Heeft nog iemand het item op Al Jazeera gezien over Boeing? Ze zeggen contact te hebben gehad met een klokkenluider bij Boeing die beweert dat Boeing een loopje met de kwaliteitscontrole van de 787 neemt om maar voldoende toestellen de deur uit te krijgen. De man is met een verborgen camera de fabriek in geweest, vroeg 15 collega's of ze zelf met de 787 zouden vliegen, en kreeg van 10 een negatieve reactie. Klinkt niet erg goed.

Het zou gaan om de fabriek in North-Carolina en er zouden problemen met kwalificaties van personeel zijn, onvoldoende kwaliteitscontroles en onvoldoende drugstests van personeel, in combinatie met veel nieuwe mensen waarmee het niet altijd zo nauw steekt.
Als dat zo is, dan is dat een kwalijke zaak. Heb Al Jazeera wel vrij hoog zitten op het gebied van nieuwsgaring, dus ga er wel van uit dat dit (tot op zekere hoogte) moet kloppen.

Zonder het item gezien te hebben vind ik het wel merkwaardig dat er bijvoorbeeld wordt gesproken over drugstests. Tuurlijk, bij dit werk mogen er eigenlijk geen fouten gemaakt worden. Maar bij gelijke bedrijven in Nederland of België worden er toch ook niet zulke drugstesten gedaan? Dus op dat punt vertrouw ik het niet helemaal.

En als het echt zo is dat zullen wij dat binnenkort vast wel gaan merken en zal Boeing er uiteindelijk zelf ook wel last van krijgen. Even zoeken naar het item zelf ;)

EDIT: Volgens mij is dit een beknopte versie van het item zelf:

Na het zien van het item ben ik enigszins een andere mening toegedaan. Nog steeds denk ik dat het is aangedikt, maar dat zie je bij elke nieuwszender. Anders is het voor niemand interessant. Wel denk ik dat het iets is waar Boeing serieus mee aan de slag moet. Klanten gaan zich ook achter hun oren krabben

[ Voor 12% gewijzigd door oohh op 08-09-2014 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-08-2023
downtime schreef op maandag 08 september 2014 @ 19:28:
oohh schreef op maandag 08 september 2014 @ 19:38:
En als het echt zo is dat zullen wij dat binnenkort vast wel gaan merken en zal Boeing er uiteindelijk zelf ook wel last van krijgen. Even zoeken naar het item zelf ;)
Heb het item ook niet gezien, maar het is wel bekend dat een maatschappij (ik dacht Qatar Airways) geen Dreamliners meer wil hebben die uit Charleston komer, dus ze merken het al wel een beetje.

Kunnen ze het personeel uit de C-17/Long Beach/MD fabriek dan niet inhuren, die gaat toch dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 18:48
Afbeeldingslocatie: http://englishrussia.com/wp-content/uploads/2014/09/0_80c1c_9c3fea63_orig-800x600.jpeg
Looks like there is an abandoned but fully intact Tu-144 super-sonic passenger jet plane is still there in the backyard on the outskirts of Kazan city. Was discovered by the passers by and later photographed with a flying drone camera. It’s can even be seen with “street-view” map. http://englishrussia.com/...u-144-in-kazan-outskirts/

Gewoon een tu-144 in je achtertuin d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Carfanatic schreef op maandag 08 september 2014 @ 21:01:
Looks like there is an abandoned but fully intact Tu-144 super-sonic passenger jet plane
"Fully intact" is natuurlijk heel relatief bij een Tu-144. Die waren al niet intact toen ze nieuw uit de fabriek kwamen. Volgens verhalen die ik hoorde is er geen vlucht met die dingen zonder serieuze problemen geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Carfanatic schreef op maandag 08 september 2014 @ 21:01:
[afbeelding]
Looks like there is an abandoned but fully intact Tu-144 super-sonic passenger jet plane is still there in the backyard on the outskirts of Kazan city. Was discovered by the passers by and later photographed with a flying drone camera. It’s can even be seen with “street-view” map. http://englishrussia.com/...u-144-in-kazan-outskirts/

Gewoon een tu-144 in je achtertuin d:)b
Wil niet zeuren maare 'was discovered by'?

Staat zelfs op de Engelse Wikipedia pagina dat daar een Tu-144 staat.
Another Tu-144, tail number 77107, is on open display in Kazan. The plane was constructed in 1975 and was a production model intended for passenger use. However, it was only used during test flights. On 29 March 1976 it made its last flight to Kazan.
En in 2009 werkte in ieder geval de neus, canards en de ruitenwissers:

Blijft natuurlijk wel gaaf; zo'n vliegtuig dat ergens op een onlogische plek al jarenlang staat. :Y

En als je nog eens naar Moskou vliegt en net de juiste route hebt; zie je er nog 2 op de grond staan.

Oh, en vanaf vandaag kun je met Garuda met een 777 naar London Gatwick:

Garuda Indonesia van start op route Schiphol-Gatwick
SCHIPHOL - Garuda Indonesia is maandag van start gegaan met vluchten op de route Amsterdam-Londen Gatwick. De Londense luchthaven wordt voortaan vijf keer per week aangevlogen, als verlenging van de rechtstreekse route Jakarta-Amsterdam. Garuda zet op de route een Boeing 777-300ER in.

Vanaf Gatwick vliegt de maatschappij via Schiphol weer terug naar Jakarta. Omdat de Indonesische luchtvaartmaatschappij over zogeheten Fifth Freedom-rights beschikt, mag het ook tickets verkopen op het traject Schiphol-Gatwick v.v. Retourvluchten zijn te boeken vanaf 99 euro all-in.

(later meer)
Ook maar €99 voor een retour in Economy, vanaf zo'n €317 in business en zo'n €517 in First Class.
Die economy-fare is heel netjes.
Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken; laatste wat ik las over de GA88/GA99 is dat het allesbehalve een succes is...

Hier de eerste keer op Gatwick vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3852/15181156685_10d27c6943_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BxAhEfjCEAEluSq.jpg:large

[ Voor 40% gewijzigd door Piet91 op 08-09-2014 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:19

Goner

What can I do you for ?

Er staat nog een jet geparkeerd onder de linker-vleugel :

Afbeeldingslocatie: http://englishrussia.com/wp-content/uploads/2014/09/911053_900-800x600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Niet bepaald een nieuwe ontdekking:
CCCP-77106: On display at Central Air Force Museum of Russia in Monino, Russia.
CCCP-77107: Preserved in the Institute of Aviation of the Kazan State Technical University, Russia.
CCCP-77108: On display in the museum of Samara State Aerospace University, Russia.
CCCP-77110: On display at the Museum of Civil Aviation in Ulyanovsk, Russia.
CCCP-77112: On display on the roof of the Auto & Technik Museum in Sinsheim, Germany.
RA-77114: Can be seen during MAKS AirShow stored in the Tupolev's facilities of Zhukovsky, Russia.
CCCP-77115: Can be seen during MAKS AirShow on display in the Tupolev's facilities of Zhukovsky, Russia.
Zie http://www.tu144sst.com/faq.html

En twee jaar geleden heeft diezelfde site ook al een rapportage over dit toestel gemaakt: http://englishrussia.com/...tu-144-tail-number-77107/ en nu komen ze er "opeens" achter dat hij er staat?

Verder staat daar o.a. nog een empenage van een Tu-16 en diverse onderdelen van een Sukhoi Su-7.

Overigens ook niet héél raar dat er diverse Tupolov-kisten (of delen ervan) staan, het hele instituut heet officieel "Kazan State Technical University named after A. N. Tupolev". Het is dus vernoemd naar Andrei Tupolev.

Op Streetview is hij ook te zien overigens: https://www.google.com/ma...1!1s0x0:0x0!6m1!1e1?hl=en
Goner schreef op maandag 08 september 2014 @ 23:41:
Er staat nog een jet geparkeerd onder de linker-vleugel :

[afbeelding]
Dat is een MiG-25 "Foxbat".

[ Voor 18% gewijzigd door wildhagen op 09-09-2014 05:30 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:53
Ik vraag me af hoe die GA 773 het gaat doen op AMS-LGW. Ik heb jaren geleden eens AMS-CDG retour gevlogen voor 50 Euro geloof ik met de 772 van Varig en daar zaten toch maar liefst 5 passagiers in. Het was vanwege het vrachtvervoer meen ik dat de route geen verlies leed. Lang heeft het niet geduurt in ieder geval.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Piet91 schreef op maandag 08 september 2014 @ 22:02:
Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken; laatste wat ik las over de GA88/GA99 is dat het allesbehalve een succes is...
3x deze vlucht gehad, zat altijd goed vol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:14:
[...]

3x deze vlucht gehad, zat altijd goed vol :)
Bezettingsgraad is een van de slechtere factoren om te kunnen zien of een route succesvol is. Een lege vlucht kan vol vracht zitten en hierdoor toch nog genoeg opleveren, of een volle vlucht zit vol mensen in de laagste tariefklasse en geen vracht, waardoor deze toch negatief uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:35
Zomaar een vraagje: ik werk in het VUMC en vanaf ons dak vliegt de trauma-heli over midden- en west-Nederland. Dat ding vliegt de hele dag af en aan, op sommige dagen hoor ik hem een keer of vier vertrekken, op andere dagen wel tien keer. (en dan zal hij buiten mijn werktijden ook echt nog wel een paar keer uitvliegen) Soms is hij maar een half uurtje weg.

Stelt het maken van al die korte vluchtjes nou nog extra eisen aan de helikopter en/of het onderhoud? Als een trauma-arts over de weg sneller op de plek van het ongeval is, dan gaat hij met de trauma-auto, en die staat dag en nacht met een elektrisch opgewarmd motorblok, zodat ze direct volgas weg kunnen scheuren. Zouden ze met de heli iets dergelijks doen? Slijten de motoren extra hard?

Nu ik er toch over nadenk, het zal ook wel een uitdaging zijn om de ad-hoc vluchten van de heli in te passen in het drukke vlieggebied van Schiphol. Er zijn regelmatig dagen dat de grote passagiersjets heel laag over dit gebied vliegen in de landing voor Schiphol.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Thetallguy schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:22:
[...]

Bezettingsgraad is een van de slechtere factoren om te kunnen zien of een route succesvol is. Een lege vlucht kan vol vracht zitten en hierdoor toch nog genoeg opleveren, of een volle vlucht zit vol mensen in de laagste tariefklasse en geen vracht, waardoor deze toch negatief uitkomt.
Dat snap ik, maar ze zijn de enigste maatschappij die rechtstreeks vliegt. En vooral in de zomerperiode stijgen de prijzen naar Indonesië. De KLM vluchten zitten ook dik vol in de zomer die kant op zowel naar Jakarta als naar Denpassar. Indonesië is in trek bij Nederland.
Garada vliegt ook met een splinter nieuw toestel, iets dat de cost of operation ook laag houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Bij zo een helikopter die wil opstijgen legt men het andere vliegverkeer gewoon ff stel.
Landing afmaken zal nog wel mogen, maar de rest kan even wachten.

Is ook zo als de politiehelikopter in zaventem wil opstijgen.

Qua onderhoud, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 15:13
De trauma- en politieheli's mogen redelijk vrij rondvliegen - ze hebben daarvoor een (vrij) vaste hoogte van rond de 300m of 300ft (dat moet ik je even schuldig blijven). Wel geven ze steeds aan de respectievelijke torens / luchtverkeersleidingen aan waar ze zich globaal bevinden. Kruisen van de banen / glijpaden naar de banen toe gebeurt ofwel haaks op de baan (er dus echt recht overheen) ofwel op een plek waar ze zich niet in het standaard flightpath bevinden.

Er zijn dus goede afspraken voor, en ze staan gewoon in contact met de toren waardoor ze dus vrij gehouden kunnen worden van de rest van het verkeer.

[ Voor 4% gewijzigd door Hmmbob op 09-09-2014 13:41 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:47

Sandyman538

SandstorM [148839]

chime schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:54:
Bij zo een helikopter die wil opstijgen legt men het andere vliegverkeer gewoon ff stel.
Landing afmaken zal nog wel mogen, maar de rest kan even wachten.
Als je er geen verstand van hebt, probeer dan niet gedachtes van je als feit te presenteren...

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:03
Als jij dan probeert andere gebruikers hier op GoT in hun waarde te laten...

En omdat je het toch beter meent te weten, leg eens uit hoe het dan wel zit ;)

[ Voor 35% gewijzigd door FastFred op 09-09-2014 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Brilsmurfffje schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:35:
[...]

Dat snap ik, maar ze zijn de enigste maatschappij die rechtstreeks vliegt. En vooral in de zomerperiode stijgen de prijzen naar Indonesië. De KLM vluchten zitten ook dik vol in de zomer die kant op zowel naar Jakarta als naar Denpassar. Indonesië is in trek bij Nederland.
Garada vliegt ook met een splinter nieuw toestel, iets dat de cost of operation ook laag houdt.
Dan neem je toch een wat minder enige maatschappij? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:05

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik zie dat ding hier ook vrij geregeld rond vliegen (werk in WTC) en naar wat ik kan zien vliegt die heli onder de aanvlieghoogte (ruim buiten Schiphol) en om Schiphol heen. Tenzij het echt niet anders kan, zal die heli de banen zelf niet kruisen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Hmmbob schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:40:
De trauma- en politieheli's mogen redelijk vrij rondvliegen - ze hebben daarvoor een (vrij) vaste hoogte van rond de 300m of 300ft (dat moet ik je even schuldig blijven). Wel geven ze steeds aan de respectievelijke torens / luchtverkeersleidingen aan waar ze zich globaal bevinden. Kruisen van de banen / glijpaden naar de banen toe gebeurt ofwel haaks op de baan (er dus echt recht overheen) ofwel op een plek waar ze zich niet in het standaard flightpath bevinden.

Er zijn dus goede afspraken voor, en ze staan gewoon in contact met de toren waardoor ze dus vrij gehouden kunnen worden van de rest van het verkeer.
Dit inderdaad. De uitvliegroute van de trauma heli ligt 9 van de 10 keer niet in het pad van het overige verkeer, ook mede omdat ze laag vliegen (dat zal rond de 300-500 voet liggen).

Regelmatig hoor je als vlieger dat er een helikopter in de buurt vliegt, maar dat is meer voor informatie dan dat het is omdat ze erg dichtbij komen.
In sommige gevallen zal de helikopter iets moeten omvliegen/wachten of kan er snel nog even "tussendoor". Banen kruisen gebeurt zelden, dan vliegen ze iets verder om, om zo laag onder de aanvlieg- of vertrekroute door te vliegen.

In de praktijk is het niet een groot probleem, het wordt altijd wel opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door Fly-guy op 09-09-2014 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crosspost:

Hoe een échte piloot trouwt ;)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/l/t1.0-9/10615588_679782175446904_708525945758972384_n.jpg?oh=a15f556d70d6d8f09d843391dd38f3b3&oe=54942081

De piloot zelf vliegt op een A340 bij Lufthansa en deze foto is genomen bij, nouja in, een MD-11F van Lufthansa Cargo _/-\o_

• cbr600f4i
Meer dan 100 Transavia toestellen.. ik mag hopen dat het geen Airbussen worden maar dat is persoonlijk.

http://www.reuters.com/ar...egy-idUSKBN0H427O20140909

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:03
Dat zou zo maar eens kunnen. De Franse kant van AF/Transavia heeft sowieso het model van veel LC's niet begrepen. Ze vlogen eerst met enkel 737's zoals hun Nederlandse collega's, maar onlangs heeft AF een bulk A320's overgezet naar Transavia.com. So far het kostvoordeel van het opereren van 1 type.

Overigens hebben de Fransen ook weer hun jaarlijkse uitbreiding van vakantiedagen aangekondigd:
De Juniac liet verder weten dat de dreigende staking van piloten bij Air France tientallen miljoenen euro's kan gaan kosten. De piloten dreigen tussen 15 en 22 september het werk neer te leggen uit protest tegen de nieuwe reorganisatieplannen van Air France-KLM.
Bron: http://www.nu.nl/economie...rd-euro-in-transavia.html

Frankrijk. Staken, staken en nog eens staken. What a country. :F

• Thetallguy
  • Niet online
BounceCloud schreef op woensdag 10 september 2014 @ 11:47:
Dat zou zo maar eens kunnen. De Franse kant van AF/Transavia heeft sowieso het model van veel LC's niet begrepen. Ze vlogen eerst met enkel 737's zoals hun Nederlandse collega's, maar onlangs heeft AF een bulk A320's overgezet naar Transavia.com. So far het kostvoordeel van het opereren van 1 type.
Als je met 'een bulk' 4 stuks bedoelt die alleen in het zomerseizoen met AF-vliegers gevlogen hebben dan valt het relatief gezien wel mee toch?

• Sandyman538
  • Laatst online: 19:47

Sandyman538

SandstorM [148839]

FastFred schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 15:47:
Als jij dan probeert andere gebruikers hier op GoT in hun waarde te laten...
Dat doe ik. Maar als mensen onzin en meningen als feit gaan presenteren zit je hier op GoT verkeerd.
En omdat je het toch beter meent te weten, leg eens uit hoe het dan wel zit ;)
Aan de hand van de post waarop ik reageerde zal ik dat doen.
Hmmbob schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:40:
De trauma- en politieheli's mogen redelijk vrij rondvliegen
Natuurlijk niet. Je vliegt in het gebied van Schiphol, een tamelijk druk vliegveld. Dus je mag niet 'redelijk vrij rondvliegen'.
- ze hebben daarvoor een (vrij) vaste hoogte van rond de 300m of 300ft (dat moet ik je even schuldig blijven).
Nee, een veel gebruikte hoogte is 500 voet, maar dat ligt niet vast, hangt van verkeer en welke route ze willen vliegen.
Wel geven ze steeds aan de respectievelijke torens / luchtverkeersleidingen aan waar ze zich globaal bevinden.
Nee, ze geven aan waar ze heen willen en dan zal de toren je vertellen hoe ze dat gaan doen.
Kruisen van de banen / glijpaden naar de banen toe gebeurt ofwel haaks op de baan (er dus echt recht overheen) ofwel op een plek waar ze zich niet in het standaard flightpath bevinden.
Nee, hier is ook geen standaard voor, het wordt gewoon opgelost op de meest efficiente manier.
Dit punt klopt.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• Goner
  • Laatst online: 12:19

Goner

What can I do you for ?

cbr600f4i schreef op woensdag 10 september 2014 @ 11:05:
Meer dan 100 Transavia toestellen..
En nog 's 100 voor Ryanair: http://www.bbc.com/news/business-29110226
Gaat goed.

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
cbr600f4i schreef op woensdag 10 september 2014 @ 11:05:
Meer dan 100 Transavia toestellen.. ik mag hopen dat het geen Airbussen worden maar dat is persoonlijk.

http://www.reuters.com/ar...egy-idUSKBN0H427O20140909
Airbus gaat niet gebeuren. Niet in de eerste fase van de expansie in ieder geval, die kisten staan al vast. De vloot wordt groter en groter met Boeings, dus de schakel naar Airbus zal alleen maar "moeilijker" worden lijkt mij.

[ Voor 22% gewijzigd door Trent900 op 10-09-2014 17:05 ]

• wildhagen
  • Niet online
Transavia heeft op dit moment ook al enkele A320's dus het zou best kunnen dat ze er meer aanschaffen.

Denk het overigens niet, maar onmogelijk is het niet.

Virussen? Scan ze hier!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zit voor het eerst in tijden weer in Economy KLM. Allemachtig, wat is dat krap. Ik neem volgende week eens een meetlint mee, ben benieuwd of de maten echt kloppen. Bij FlyBE heb ik meer ruimte.

• Shaggy
  • Laatst online: 21-09 16:23

Shaggy

Misantroop pur sang

BounceCloud schreef op woensdag 10 september 2014 @ 11:47:

Frankrijk. Staken, staken en nog eens staken. What a country. :F
Idd, ze zouden altijd nog zoals ons Nederlanders als makke schapen achter elkander aan te lopen en tijdens de lunch of verjaardagen gaan lopen zeuren en klagen...

Zouden we hier eens wat vaker moeten doen, helaas zijn we daar te goed getraind voor...Bang om je baantje te verliezen, slecht blaadje bij je baas en collega's etc.

Making an ass of myself since the 70's

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:26
wildhagen schreef op woensdag 10 september 2014 @ 17:34:
Transavia heeft op dit moment ook al enkele A320's dus het zou best kunnen dat ze er meer aanschaffen.

Dat is toch Transavia France? ;)

• Trent900
wildhagen schreef op woensdag 10 september 2014 @ 17:34:

Transavia France heeft helemaal niets. Ze worden gewoon geleased van Air France als tijdelijke inzet. :)

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:31:
Morgen vliegt RP-C7471 of RP-C7473 van Philippine Airlines voor het laatst een commerciële vlucht.
De vlucht gaat van San Francisco naar Manilla en hiermee houdt na net geen 35 jaar de 747 het voor gezien bij Philippine Airlines.

PAL105 vertrekt over zo'n 32 uur om 22:35 uur plaatselijke tijd (07:35 uur zondagochtend in NL) en landt om 03:40 uur plaatselijke tijd in Manilla (21:40 uur zondagavond hier).

Hiermee zijn ze de zoveelste maatschappij die afstand doet van de 747...

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En nu volgt er weer een maatschappij:

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3899/15010457677_ab24cb82d1_c.jpg

Air New Zealand ZK-NBV bij rotatie in Auckland om 19:30 uur lokale tijd (09:30 uur vanmorgen in Nederland) voor de vlucht naar San Francisco.
Daar is ze een paar uur geleden om 12:03 uur (21:03 uur NL) geland.

Bij terugkomst in Auckland zit het na ruim 33 jaar erop voor de 747 bij Air New Zealand...

Overigens; ik zou wel een geschiedenispost kunnen maken over vandaag; maar ik denk dat iedereen hier wel weet wat er vandaag in de geschiedenis is gebeurd...

[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 11-09-2014 19:34 ]

• wildhagen
  • Niet online
oohh schreef op woensdag 10 september 2014 @ 18:43:
[...]

Dat is toch Transavia France? ;)
Die, volgens de tot nu toe bekende informatie althans, samengevoegd gaan worden met Transavia Nederland tot één gezamenlijk Transavia. Ja, die inderdaad. Met dus enkele A320's in de vloot.

Virussen? Scan ze hier!

• Bestla
  • Laatst online: 19:59

Bestla

Kvinne

PWM schreef op woensdag 10 september 2014 @ 18:23:
Zit voor het eerst in tijden weer in Economy KLM. Allemachtig, wat is dat krap. Ik neem volgende week eens een meetlint mee, ben benieuwd of de maten echt kloppen. Bij FlyBE heb ik meer ruimte.
Zelfs bij Delta vond ik dat ik meer ruimte had. A 330 vanuit Detroit.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:06
A330 vind ik fijne toestellen om in economy mee te vliegen. Onlangs met AirAsia X, Etihad, Air Seychelles, Delta en Jetstar in een A330 gevlogen en dat is me allemaal prima bevallen. Behalve Air Asia X van Kuala Lumpur naar Osaka met reg: 9M-XAA vond ik het veel te koud aan boord. Volgens het personeel was de verwarming defect. Kan gebeuren, maar toen ik een week later met het zelfde toestel reg: 9M-XAA van Seoul naar Kuala Lumpur vloog en er nog steeds een probleem met de verwarming was heb ik om een deken gevraagd. Daar moest ik voor betalen. Beetje jammer.

Lekker!

• wildhagen
  • Niet online
Vandaag in de geschiedenis van de luchtvaart... het enige dodelijke ongeval van British Airways in haar geschiedenis (de voorlopers niet meegerekend)...

Vandaag in 1976 vond namelijk vlakbij Zagreb een mid-air collision plaats tussen British Airways flight 476 (een Hawker Siddeley Trident 3B, onderweg van Heathrow naar Istanbul) en Inex-Adria Flight 550 (een Douglas DC9-32, onderweg van Split naar Keulen).

Hierbij kwamen in totaal 177 mensen om het leven: alle 63 inzitten van de Trident, alle 113 inzittenden van de DC-9, plus nog 1 persoon op de grond.

Dit was op dat moment ook de dodelijkste mid-air-collision uit de geschiedenis.

Het Britse toestel was de G-AWZT, hier 3 maanden voor de ramp:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nsAjn66zsN9f3oIMHAdiY8hD/full.jpg

Het Joegoslavische toestel was YU-AJR en was net 2 jaar oud, 4 maandjes voor de ramp:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HqWWTEjcG6HdaTnUfSH6eU2A/full.jpg

Een impressie van hoe de toestellen elkaar geraakt hebben:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Qs9MBqpkOqsv3H7oHZx8sOCw/full.png

De oorzaak waren fouten in de aanwijzigingen van de verkeersleiding. De ATC van Zagreb was op dat moment één van de drukste van Europa, maar was structureel onderbemand en slecht uitgerust qua apparatuur.

De verantwoordelijke verkeersleider is hiervoor veroordeeld tot 7 jaar celstraf, maar later bleek dat hij als zondebok gebruikt was, waardoor hij na ruim 2 jaar is vrijgelaten.

De botsing is gezien door de bemanning van een 737 van Lufthansa die een kwartier achter de Trident van British Airways vloog. Deze rapporteerde dat ook aan de verkeersleiding:

[q]
10:18:12 Capt Kröse R/T:

It is possible that the other aircraft ahead of us had a mid-air collision....er...just overhead Zagreb. We had two aircraft going down with a rapid rate of descent...and there was also smoke coming out.[/=]

Virussen? Scan ze hier!

• Freee!!

Freee!!

wildhagen schreef op donderdag 11 september 2014 @ 08:07:
[...]
De botsing is gezien door de bemanning van een 737 van Lufthansa die een kwartier achter de Trident van British Airways vloog. Deze rapporteerde dat ook aan de verkeersleiding:
Een kwartier :? Dat is al heel gauw 150 KM (of nog meer), lijkt me een beetje stug.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• wildhagen
  • Niet online
Sorry, my bad, het was geen 15 minuten, maar 15 mijl erachter :X
Meanwhile, a Lufthansa Boeing 737 was travelling eastbound on UB5 at flight level 290 towards Zagreb, only 15 miles behind the Trident. The co-pilot saw the collision as a flash of lightning and afterwards, out of a ball of smoke, two aircraft falling towards the ground. The Lufthansa captain, Josef Kröse, reported the sighting to Erjavec, the middle-sector controller

Virussen? Scan ze hier!

• Freee!!

Freee!!

wildhagen schreef op donderdag 11 september 2014 @ 09:11:
Sorry, my bad, het was geen 15 minuten, maar 15 mijl erachter :X
[...]
To err is human, I forgive you ;) :+

• BounceCloud
shaggy8675 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 18:34:
[...]

Idd, ze zouden altijd nog zoals ons Nederlanders als makke schapen achter elkander aan te lopen en tijdens de lunch of verjaardagen gaan lopen zeuren en klagen...

Zouden we hier eens wat vaker moeten doen, helaas zijn we daar te goed getraind voor...Bang om je baantje te verliezen, slecht blaadje bij je baas en collega's etc.
Nee, Frankrijk is een goed voorbeeld van wat zij allemaal bereikt hebben met staken? AF schrijft jaar op jaar rode cijfers, in tegenstelling tot KLM. Kijk verder naar hun pensioenleeftijd en nog tal van andere zaken. Zodra de gemiddelde Fransman het iets minder comfortabel krijgt, wordt er gestaakt. Daar mag wat mij betreft een snoeihard ingegrepen worden.

• Trent900
wildhagen schreef op donderdag 11 september 2014 @ 04:14:
[...]

Die, volgens de tot nu toe bekende informatie althans, samengevoegd gaan worden met Transavia Nederland tot één gezamenlijk Transavia. Ja, die inderdaad. Met dus enkele A320's in de vloot.
Wederom fout. Kan er nu nog niet verder op ingaan. :) Zal je waarschijnlijk later vandaag wel over lezen.

[ Voor 30% gewijzigd door Trent900 op 11-09-2014 09:51 ]

• wildhagen
  • Niet online
Is toch echt wat van intern uit Air France is aangegeven medio augustus...
Transavia Nederland en Frankrijk zouden worden samengevoegd.
Zie o.a. dit artikel

Dus óf Air France vertelt de waarheid niet, óf jij doet dat niet...
Kan er nu nog niet verder op ingaan. :) Zal je waarschijnlijk later vandaag wel over lezen.
Zeg dan niks... dit is lekker interessant doen, daar heeft niemand wat aan....

Virussen? Scan ze hier!

• Trent900
*snip*

[ Voor 99% gewijzigd door Trent900 op 11-09-2014 10:27 ]

• wildhagen
  • Niet online
Media-bashen is leuk, maar het komt van intern uit Air France dus. Staat overigens ook in het artikel.

[ Voor 21% gewijzigd door wildhagen op 11-09-2014 10:15 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Trent900
*snip*

Aandeelhouders krijgen vandaag te horen wat de ECHTE plannen zijn. Daar komt bij, een bericht van 21 augustus is zwaar achterhaald, aangezien de feitelijke beslissingen pas vorige week donderdag werden genomen/goedgekeurd.

Betrouwbaar he, media. Hetzelfde bericht wat jij aanhaalt stelt dat er geen geld in HV wordt gestoken (en 200 vliegtuigen!). Hallo 1 miljard euro!

HV personeel is een paar dagen geleden gebriefed door de CEO, dus ga er maar van uit dat dat betrouwbaarder is dan welk media artikel ook.

[ Voor 90% gewijzigd door Trent900 op 11-09-2014 10:28 ]

• Thetallguy
  • Niet online
Interessant om de berichten in de media te zien inderdaad. Sommige dingen kloppen, sommige totaal niet. Vandaag zou er meer informatie naar buiten moeten komen dus hoop dat het dan wat duidelijker is.

@Trent900 collega van mij bij HV of elders in de luchtvaart? :)

• cbr600f4i
Who /cares wat de media zegt over Transavia. Het produkt wordt met het jaar slechter, zelfs de thee die duur wordt verkocht hebben ze in kwaliteit onderuit gehaald. Zeg me dat HV een premium sectie gaat inbouwen in hun kisten en er wordt waarde aan het produkt toegevoegd. Elk ander nieuws zal er op neerkomen dat je meer moet gaan betalen links- of rechtsom voor hetzelfde produkt (o.a. uitgedroogde Sanday's sandwiches). En dat wordt dan met meer vliegtuigen gedaan vanaf meerdere luchthavens in Europa.

[ Voor 1% gewijzigd door gambieter op 11-09-2014 17:09 . Reden: geen kinderachtige naamsverbasteringen svp ]

• wildhagen
  • Niet online
Nee, maar je weet dat als je met low-budget maatschappijen als Transavia boekt dat je matige tot nauwelijks service kan verwachten, dat is een beetje inherent aan dat soort maatschappijen.

Beetje vergelijkbaar met de service van Ryanair/Easyjet, maar dan (op dit moment iig) tegen een hogere prijs.

Je kan geen lage prijs betalen en dan dezelfde service als een full-service carrier verwachten. Die prijs komt ergens vandaan he.

Virussen? Scan ze hier!

• cbr600f4i
Grappig (of triest) genoeg kan je helaas ook niks upgraden bij de lowcost carriers. Al meende ik deze week toch ergens iets vernomen te hebben over dat men zich meer op de zakelijke reiziger wil gaan richten. Ik geloof dat het daarbij om Ryanair ging. Yep, gevonden, Ryanair zie link

http://www.z24.nl/onderne...en-meer-handbagage-491000

• wildhagen
  • Niet online
Upgraden wordt ook lastig als er alleen Cattle Class aan boord is ;)

Je kan iig wel kiezen voor meer beenruimte (hetzij 1e rij, hetzij exit row-stoelen). Iig bij EasyJet en Transavia, Ryanair weet ik ff niet (probeer ik te vermijden).

Virussen? Scan ze hier!

• cbr600f4i
Ik denk meer in de richting van een stuk of 3 rijen met een 2-2 configuratie en 33 inch beenruimte. 100 Euro per one way extra. Een beetje extraatjes zoals Arkefly dat doet. Ik denk dat HV dat eens zou moeten proberen op populaire bestemmingen van meer dan 3 uur vliegen.

• wildhagen
  • Niet online
ArkeFly stopt juist met hun Premium Comfort op de medium-haul routes, zie http://www.luchtvaartnieu...ort-op-medium-haul-routes

Die gaan dus ook langzaam richting het niveau van Transavia/Ryanair etc.

Virussen? Scan ze hier!

• cbr600f4i
wildhagen schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:35:
ArkeFly stopt juist met hun Premium Comfort op de medium-haul routes, zie http://www.luchtvaartnieu...ort-op-medium-haul-routes

I'm shocked :'(

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 01:44

_serial_

and there was silence

wildhagen schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:35:

Zoveel stoelen zijn dit toch niet ?

somewhere there was silence

Verwijderd

wildhagen schreef op donderdag 11 september 2014 @ 08:07:
Vandaag in de geschiedenis van de luchtvaart...
Geen 9/11 memorial?

Morgen met een 757 200 van Delta naar JFK Ik kan me niet herinneren ooit met een 757 gevlogen te hebben

• BounceCloud
757's :9~ Overpowerde mini-767's!

Ooit eens het genoegen gehad om met Icelandair mee te vliegen. Heerlijke vliegtuigen! :D

• Piet91
  • Niet online
Ik heb al aangegeven waarom niet. Gok dat Wildhagen wel dezelfde reden heeft.
Morgen met een 757 200 van Delta naar JFK Ik kan me niet herinneren ooit met een 757 gevlogen te hebben
Wat is je vertrekluchthaven?

Verwijderd

AGP

Ik zie nu pas waarom je niet over 9/11 hebt bericht, was natuurlijk ook geen verwijt. Ik vind je overzichten altijd super _/-\o_

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:03

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Staat bij ons op Intranet te koop, schaalmodel van een KLM Boeing 747:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2z6wbwm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/wloobb.jpg

Oud model dat in de hal stond bij ons, is nu vervangen met een 1:20 Dreamliner. Starbod: €750 :X

Nieuwwaarde zou €10.000 moeten zijn :X 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 11-09-2014 16:52 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Verwijderd

Nice, helaas heb ik er geen ruimte -en geld :)- voor

• CyBeR
  • Niet online
Angeloonie schreef op donderdag 11 september 2014 @ 16:52:
Staat bij ons op Intranet te koop, schaalmodel van een KLM Boeing 747:
[afbeelding]
[afbeelding]

Oud model dat in de hal stond bij ons, is nu vervangen met een 1:20 Dreamliner. Starbod: €750 :X

Nieuwwaarde zou €10.000 moeten zijn :X 8)7
Jeaux, niet de meest recente livery op dat ding. Wel mooi.

't is dat ik er de ruimte niet voor heb (en geen €750 voor over, maar dat terzijde :P)

• Trent900
http://www.luchtvaartnieu...iet-op-bodem-van-de-markt

Oftewel, 3 bedrijven, NL, FR en Europe met hun eigen AOC's.

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 01:00:
[...]

En nu volgt er weer een maatschappij:

[afbeelding]

Air New Zealand ZK-NBV bij rotatie in Auckland om 19:30 uur lokale tijd (09:30 uur vanmorgen in Nederland) voor de vlucht naar San Francisco.
Daar is ze een paar uur geleden om 12:03 uur (21:03 uur NL) geland.

Bij terugkomst in Auckland zit het na ruim 33 jaar erop voor de 747 bij Air New Zealand...
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BxPQURlCEAEYJBf.jpg:large

ZK-NBV landt over zo'n 45 minuten in Auckland. Daarna is het voorbij voor de 747's bij Air New Zealand.

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 11-09-2014 20:09 ]

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:03
CyBeR schreef op donderdag 11 september 2014 @ 17:16:
Jeaux, niet de meest recente livery op dat ding. Wel mooi.
Je kunt 'm natuurlijk ook zelf overspuiten in de huidige livery :)

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 13:06

• Garyu
  • Laatst online: 16:10

Garyu

WW

Ik vind het vooral allemaal nogal opgeklopt en begrijp ook Boeing's standpunt over deze "documentaire" wel een beetje.

Wij hebben als toeleverancier van o.a. Airbus ook eens de zwarte piet toegespeeld gekregen door een "disgruntled ex-employee", en dat was zacht gezegd geen feestje. Airbus, EASA en alle media staan de hele dag bij je op de stoep en keren je 100x binnenstebuiten. Je kan doen wat je wilt, de media zijn op voorhand aan de kant van de zelfbenoemde klokkenluider. Het is gelukkig alweer tien jaar geleden en heb de beste man nooit meer gezien, maar de beste man heeft een enorme schade aan het bedrijf achtergelaten in dat jaar.

Er is weinig dat Boeing kan doen behalve laten zien dat die Dreamliners gewoon veilig zijn, en dat dat ook zo gaat blijven.

[ Voor 13% gewijzigd door Garyu op 11-09-2014 20:49 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

.....uiten zowel huidige als gepensioneerde werknemers hun bezorgdheid omtrent de kwaliteitscontrole.

Hmmm. Klinkt allemaal wel als enorme bs en zwartmakerij. De 787 is idd geen topper, maar wat een onzin dat medewerkers niet durven te vliegen zonder doodswens.

www.casarodriguillo.com

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Al Yazeera (of hoe dat kanaal ook heet) is overigens een zender van een bedenkelijke telegraaf/sbs6 kwaliteit, erg op sensatie belust. Wel goed om te volgen (want nieuws uit weer eens een andere hoek) maar zeker geen top journalisten.
Dat gezegd hebbende: bij Amerikaanse bedrijven is er een enorme prestatie dwang om deadlines te halen en er zal zo nu en dan zeker een concessie gedaan worden op punten, maar dat hoeft niet altijd de veiligheid te zijn. Daarnaast, zou dat bij Airbus nu zo heel anders zijn, hoeveel checks vallen daar buiten de boot door onwillige werknemers die liever staken of er op staan wijn te drinken bij hun lunch?
Uiteindelijk heeft een goed productie bedrijf een eigen kwaliteitscontrole die redelijk onafhankelijk is, een externe en dan als derde de Mij die de kist koopt en inspecteert en de incidenten bemerkt.
Kortom: Het is een redelijke kul documentaire en ja alle nieuwere technologie is in het begin wat onveiliger want niet alles is te testen of te voorspellen (wat we uit de vliegtuigcrashes in het verleden wel gezien hebben met ik weet niet welke innovatie).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Vandaag in de geschiedenis:

Afbeeldingslocatie: http://blogs.archives.gov/prologue/wp-content/uploads/jfk-rice-univ.jpgg

- 12 september 1962: In het stadion van Rice University in Houston, Texas houdt John F. Kennedy de beroemde speech:
"No nation which expects to be the leader of other nations can expect to stay behind in this race for space. ... We choose to go to the Moon in this decade and do the other things, not because they are easy, but because they are hard."[
Hij mocht het zelf niet meer mee maken; Apollo 11 zou pas in 1969 vertrekken en Neil Armstrong zou op 21 juli 1969 de eerste stap op de maan zetten.

- 12 september 1970: de Boeing 707–331B (N8715T) van TWA 741, Douglas DC-8-53 (HB-IDD, Nidwalden) van Swissair 100 en de Vickers VC-10-1151 (G-ASGN) van BOAC 775 worden op Dawson's Field - een kleine airstrip in Jordanië opgeblazen.
Zie volledige verhaal hier.

Afbeeldingslocatie: http://thenypost.files.wordpress.com/2014/04/plp30173287_h.jpg
Afbeeldingslocatie: http://jpbpa2.files.wordpress.com/2013/08/dawsons_field-blowing-up-on-sep-12.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vc10.net/History/Images/VC10burning.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vc10.net/History/Images/WreckageDawsonsfield.jpg

- 12 september 1994: nadat hij een Cessna 150 (N1405Q) van Harford County Airport heeft gestolen op de avond van 11 september, vliegt Frank E. Corder richting het zuiden. Corder was tweemaal eerder gearresteerd en ook op de avond van 11 september zat hij aan de alcohol en crack. Zijn 3e vrouw had hem verlaten wat hem in een depressie stortte en bij zelfmoord bracht.
Hij keek op naar Mathias Rust; de Duitser die op 28 mei 1987 met zijn Cessna op het Rode Plein in Moskou landde; hij wilde uit het leven stappen with a bang. (zie m'n post hier)

Hij vloog richting Washington; 100 kilometer verderop gelegen. Om 01:44 kreeg de radar van Baltimore/Washington airport de Cessna in de gaten. 8 minuten later vloog hij het afgesloten luchtruim in (wat boven het Witte Huis en de Mall ligt), 1 minuut later in de vroege ochtend van 12 september stortte de Cessna neer in de zuidertuin, vlak bij de portico. Corder is op slag dood.

Toenmalig president - Bill Clinton - was niet aanwezig; hij verbleef wegens onderhoud aan het Witte Huis in het Blair House; dat aan de overkant van Pennsylvania Avenue staat.

Afbeeldingslocatie: http://api.ning.com/files/0kgYed5*J8NX3jV0zyPPPntn8cL9RKDYy4s0vyjW0i2mfBq4rOwTh5*6j81yCzPBcCzWWsRjUQsNmWnBYFBHkcIOG1Kh1h9E/corder1994092675051.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.check-six.com/images/Corder-1.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Piet91 op 12-09-2014 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:00

Chrisjuh_15

Facta non verba

Even een onwetend vraagje:

Ik vlieg komende woensdagavond met Vueling vanaf Schiphol via Barcelona naar Sevilla. De overstap op Barcelona is echter 7 uur.. (dit kwam kosten-technisch op het moment van boeken het gunstigst uit). Ik kom rond middennacht aan in Barcelona en vlieg 's ochtends rond een uur of 7 door naar Sevilla.

Mijn vraagje (ik heb nog nooit met overstap gevlogen): wat is er allemaal mogelijk in die 7 uur? Moet je in transit blijven of mag je de luchthaven af? Zo niet, dan hoop ik dat ze op Barcelona Airport een goed café hebben! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Je mag natuurlijk best het vliegveld uit, vrees niet. Reken wel in Barcelona weer op dat je een uur van tevoren op het vliegveld bent. Als je 0:00 aankomt en om 6:00 weer op het vliegveld wilt zijn, is natuurlijk de vraag wat je wilt doen. Het vliegveld ligt nou niet echt in het centrum van de stad, dus reken op zo'n 30€ voor de taxi heen en 30€ voor de taxi terug (openbaar vervoer om die tijd is redelijk te vergeten voor zover ik mij kan herinneren).

Er zijn redelijk wat winkels in Terminal 1 (zie ook hier: http://www.barcelona-tour...barcelona-airport-t1.html), maar op het vliegveld zelf is waarschijnlijk ook niet veel te doen, de meeste winkels gaan 's avonds om een uur of 22u, 23u wel dicht en rond 6u weer open. Ik zou dus een boek o.i.d. meenemen :o

[ Voor 28% gewijzigd door Garyu op 12-09-2014 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Garyu schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 09:41:
Je mag natuurlijk best het vliegveld uit, vrees niet. Reken wel in Barcelona weer op dat je een uur van tevoren op het vliegveld bent. Als je 0:00 aankomt en om 6:00 weer op het vliegveld wilt zijn, is natuurlijk de vraag wat je wilt doen. Het vliegveld ligt nou niet echt in het centrum van de stad, dus reken op zo'n 30€ voor de taxi heen en 30€ voor de taxi terug (openbaar vervoer om die tijd is redelijk te vergeten voor zover ik mij kan herinneren).
Kijk, daar heb ik iets aan! Ik dacht misschien een cafétje in, maar als het zo ver uit de buurt ligt (ik vlieg normaliter op Girona) dan ga ik mezelf wel vermaken met een boek en heel veel koffie! Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
What about een dutje op een stoel? Het is immers midden in de nacht....

Ik ken Barcelona niet, maar er moeten vast ergens iets van relaxstoelen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Maar je kan ook voor weinig de speciale Aerobus nemen naar de binnenstad -20minuten- kost vlgs mij 10euro retourtje. en stopt op de goede plekken (ik zelf vind het rondom plaza universidad het leukste)

http://www.aerobusbcn.com/en/timetable

[ Voor 44% gewijzigd door Pinin op 12-09-2014 10:02 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:03

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Wij hebben bij een overstap van 7 uur gewoon een hotel vlakbij de luchthaven geboekt :P Aankomst 0:00, vervolgens met de shuttle van het hotel naar het hotel (~15 min), 5 uur slapen en weer terug :+

Je mag overigens ook gewoon op de luchthaven zelf blijven. McDonalds was geloof ik 24/7 open.
Op de terugreis hebben wij toen in een hoek van de terminals op de vloer geslapen _O-

[ Voor 4% gewijzigd door Angeloonie op 12-09-2014 10:25 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Pinin schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 09:58:
Maar je kan ook voor weinig de speciale Aerobus nemen naar de binnenstad -20minuten- kost vlgs mij 10euro retourtje. en stopt op de goede plekken (ik zelf vind het rondom plaza universidad het leukste)

http://www.aerobusbcn.com/en/timetable
Ik ging er van uit dat die niet meer rijdt zo laat op de avond, maar het valt me mee. Bus is inderdaad verder goed te doen en rijdt regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Dank allen voor de gegeven opties! Ik ben weer wat wijzer! :) Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
Angeloonie schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:24:
Wij hebben bij een overstap van 7 uur gewoon een hotel vlakbij de luchthaven geboekt :P Aankomst 0:00, vervolgens met de shuttle van het hotel naar het hotel (~15 min), 5 uur slapen en weer terug :+

Je mag overigens ook gewoon op de luchthaven zelf blijven. McDonalds was geloof ik 24/7 open.
Op de terugreis hebben wij toen in een hoek van de terminals op de vloer geslapen _O-
Op de heenreis een hotel boeken en op de terugreis in de terminal slapen. Hoeveel bespaarde dat je tov een rechtstreekse vlucht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:41

vhal

ಠ_ಠ

Ik wil even de KL601 tracken maar heeft iemand een idee waarom ik deze niet terug kan vinden op F24?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Die vliegt momenteel als het goed is boven Groenland -> hence: geen dekking van de FR24 bronnen.

Probeer deze eens :) http://nl.flightaware.com/live/flight/KLM601

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:41

vhal

ಠ_ಠ

Op die manier, de Flightawaresite had ik al gevonden maar ik vond het al zo vreemd dat de positie geschat werd. Ik dacht dat FR24 altijd wel een toestel kon tracken, blijkbaar is dit toch anders.

Tnx in ieder geval :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 19:59

Bestla

Kvinne

12.55 uur vertrekt van Schiphol KL0651 Airbus 330-200 met bestemming Washington Dulles met ons aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.R.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

D.R.

XBox Live Tag: CrazyCavia

Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 16:06:
[...]
..
Van Malaga naar JFK, is dat de vlucht van zo'n kleine 28 uur met 2 stops via CDG naar PIT en dan JFK ? Want CDG-PIT is inderdaad een Delta 752 ?

Zomaar even een vraagje tussendoor aangezien mij een AGP-JFK vlucht nooit was opgevallen..

Flickr | Groningen Eelde Aviation Society | Flightdiary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 01:16

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Wil iets leuks doen met vliegtuigen, vlieglessen etc. komt later wel dus ik dacht aan een leuke rondvlucht.

Bij mij komt dan alleen de Dutch Dakota DC3-vlucht in zicht. Welke andere leuke dagtripjes kennen jullie? Ik zou dan voornamelijk willen vliegen naar de Keukenhof. :p

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:36
De Catalina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Chrisjuh_15 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 09:34:
Even een onwetend vraagje:

Ik vlieg komende woensdagavond met Vueling vanaf Schiphol via Barcelona naar Sevilla. De overstap op Barcelona is echter 7 uur.. (dit kwam kosten-technisch op het moment van boeken het gunstigst uit). Ik kom rond middennacht aan in Barcelona en vlieg 's ochtends rond een uur of 7 door naar Sevilla.
Hoeveel goedkoper is het dan :? Ik weiger al vroege ochtendvluchten, laat staan door de nacht heen (in redelijk zelfde tijdzones). Ze mogen je wel rijkelijk belonen voor zo'n overnachting.
Pagina: 1 ... 59 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.