Het Luchtvaart Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 112 Laatste
Acties:
  • 657.946 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 14:10

mrsar

waar een sar is,is een wodka

don_jorg schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:14:
Als je bij het foodcourt omhoog gaat, dan staat daar een aantal ligstoelen. Zou er best op kunnen slapen.
Dit inderdaad,vol met groen/planten enzo en een buiten rookplek :P
ow en is ook bij de klm lounge mocht je bordjes moeten volgen.

gok dat je deze dingen alleen weet als je op doorreis bent of teveel op schiphol komt :+

[ Voor 11% gewijzigd door mrsar op 26-08-2014 13:19 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:02

franssie

Save the albatross

Hee, die buitenrookplek kende ik nog niet. Toch eens beter om me heenkijken als ik er weer ben.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

franssie schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:28:
Hee, die buitenrookplek kende ik nog niet. Toch eens beter om me heenkijken als ik er weer ben.
ja die zat als je er aan komt rechts in de hoek geloof ik,maar niet nodig als ik in de lounge zit,daar grote rookruimte met fijne stoelen en gratis snacks+drank :P maar soms is het wel lekker om even buiten te staan,zeker als je vliegtuig delayed is ofzo.

Hmm volgende week maar weer eens kijken waar dat "balkon" zich nou bevond,was in ieder geval met een draai deur :) misschien bij de E-gates ofzo...begin nu te twijfelen haha

edit: gevonden,zit bij de D-gate :) https://maps.google.nl/ma...weg+D,+1118+Schiphol&z=20

maar volgens mij zijn er nog meer van die plekjes,je moet soms iets als je je verveelt he :+

[ Voor 48% gewijzigd door mrsar op 26-08-2014 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:57:
http://www.sleepinginairports.net/

Positief om te zien dat Schiphol de 3 beste luchthaven is op een uiltje te knappen!
Op deze site, net als op zoveel andere, zijn ze weer lyrisch over Helsinki Vantaa. Hoewel die luchthaven niet slecht is snap ik ook niet wat er zo geweldig aan is. In terminal 2 (continental) zijn er nauwelijks zitplaatsen (laat staan slaapplaatsen), de bagage claim vinden is een doolhof (vorige keer dact ik dat ik elk moment op de tarmac of de keuken voor het personeel kon uitkomen, zo'n vreemde weg), één deel van de departures area is zo krap dat je op drukke momenten moet aanschuiven om er door te raken en de wc's tja. Niet de slechtste maar ik heb ook al véél beter gezien al is dat bij elke luchthaven wel een hekelpunt. Helsinki Vantaa is met zo'n dikke 10 keer na Zaventem mijn meest bezochte luchthaven en ik snap de fuzz over die luchthaven echt niet. Misschien dat terminal 1 en/of terminal 2 intercontinental zoveel beter zijn dan terminal 2. Amsterdam heb ik nog niet nodig gehad maar dat gaat veranderen volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Napsju schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 02:21:
Dat het vliegend personeel veel kilometers maakt is eigenlijk logisch, al heeft deze man misschien wel de meeste vliegkilometers ooit gemaakt. I
Ik heb eens na zitten rekenen. Als die 322.000.000 kilometer correct is en hij een carrière van 63 jaar heeft; dan heeft hij gemiddeld 14.000 kilometer p/dag gevlogen.
Gemiddeld, dat is zonder eventuele vakanties, vrije dagen, ziekte en dan 7 dagen per week.
Dat is ruim 1/3 rond de wereld, élke dag. Dat is gemiddeld élke dag van Amsterdam naar Perth.
Nou zal hij United misschien ook wel binnenlandse vluchten hebben gedaan en dan dus meerdere per dag (waarmee de kilometers ook optellen) en ook intercontinentale vluchten tellen rap aan in kilometers; maar dit is wel héél erg veel. :/

De tot voor kort langste/verste non-stop vlucht 21 van Singapore Airlines was 1700 kilometer meer, maar deed daar (non-stop) wel 17.5 - 18.5 uur over. Dus zou hij meer dan 18 uur p/dag moeten werken om dat aantal kilometers te kunnen halen. O-)

En stel dat hij die Air Miles kon gebruiken (kan hij uiteraard niet maar stel) dan kon hij blijkbaar een stadje van ruim 1100 personen first class van Chicago naar Hawaii laten vliegen (retour) en de komende 12 jaar elke maand met z'n tweeën een keer retour naar een plaats op het vaste land van de VS.
(dus heen en terug; 2 vluchten p/maand).

Dat zijn wel heel erg indrukwekkende cijfers...
k ben eigenlijk wel benieuwd of er ook iets is waarin zakelijke reizigers en privé reizigers met heel veel kilometers staan? Ik begrijp dat het moeilijk meet- en bewijsbaar is, maar toch.

Dit lijkt me alvast een aardig voorbeeld om mee te beginnen: Thomas Stuker
Hij is dan ook recordhouder met aantal miles. ;)
Ik vlieg zelf het liefst zo veel mogelijk verschillende maatschappijen en routes. Ik heb dan ook niet echt een band met een bepaalde maatschappij, of ergens een berg frequent flyer miles. Die miles van mij verlopen namelijk alleen maar. De afwisseling vind ik leuk.
De vliegers met ervaring hier hebben hier wel vaker aangegeven dat het niet veel nut meer heeft om hierom met een maatschappij te vliegen. Veel extra's biedt het niet meer.
Saus schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:28:
MAS heeft het zwaar als ik Mashable moet geloven, op dit moment verliezen ze iedere dag $2M. Als je foto's van Twitteraars onderaan bekijkt, en dat geeft daadwerkelijk aan hoe vol de vlucht zat is het inderdaad vrij somber voor de maatschappij.

http://mashable.com/2014/...alaysia-airlines-flights/
Napsju schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:15:
Weer MH nieuws: Malaysia Airlines Faces Another Scare As Flight MH70 Forced To Turn BackNu ligt MH natuurlijk ook wel onder het grootste vergrootglas. Ik ben benieuwd hoe lag ze dit nog vol gaan houden.
Triest. Een maatschappij gaat ten onder aan iets waar ze helemaal niets aan kunnen doen; een van de beste maatschappijen die rondvliegt en in zo'n 4 maanden tijd gaan ze haast compleet ten onder.

Ik geloof dat de Maleisische overheid alle overige aandelen heeft/wil overnemen (ze hadden al de meerderheid in handen) en willen zo privatiseren en ingrijpende maatregelen nemen. Onderdelen van het bedrijf verkopen, kleiner werknemersbestand enz.

Heb geen idee hoe dit gaat lopen. Het kan een aantal maanden slecht gaan lopen en daarna weer beter gaan, maar het kan ook best de ondergang zijn van het huidige Malaysia Airlines.
Eerst jaartal heb ik verbeterd (hoe ik het toch voor elkaar krijg om hetzelfde een 2x fout te typen |:( ), maar het tweede is wel degelijk 1999 ;) :
On 17 september 1999, an international travel card and a French residency permit were put into Nasseri's hands. With them, he's now free to leave the airport, either to take up residency in France or to fly to another country that will allow him entry. He refuses to sign them, however, because they list his nationality as Iranian, and he wants it listed as British. He remains at Charles de Gaulle airport, using the excuse that he's determined to stick to this point rather than face life outside the terminal.
Bron.

Enne, nieuwe documentaire van Brian J. Terwilliger de maker van het veelgeprezen
One Six Right: The Romance of Flying uit 2005 over de General Aviation.

Aviation: The Invisible Highway zou in 2015 moeten uitkomen.
Commentaar door Harrison Ford, zelf ook niet geheel onbekend met de luchtvaart.
En met muziek van James Horner (Titanic, Aliens, The Perfect Storm, Avatar etc.)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=6zWdL22aNqk]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=WYAjtoHr0nw]

Ben benieuwd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Piet91 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:54:
Triest. Een maatschappij gaat ten onder aan iets waar ze helemaal niets aan kunnen doen; een van de beste maatschappijen die rondvliegt en in zo'n 4 maanden tijd gaan ze haast compleet ten onder.

Ik geloof dat de Maleisische overheid alle overige aandelen heeft/wil overnemen (ze hadden al de meerderheid in handen) en willen zo privatiseren en ingrijpende maatregelen nemen. Onderdelen van het bedrijf verkopen, kleiner werknemersbestand enz.

Heb geen idee hoe dit gaat lopen. Het kan een aantal maanden slecht gaan lopen en daarna weer beter gaan, maar het kan ook best de ondergang zijn van het huidige Malaysia Airlines.
Hun problemen zijn niet van de laatste 4 maanden maar van de laatste jaren. Ze lijden al meerdere jaren verlies en de twee ongelukken gaven alleen maar de genadeklap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Die kende ik ook nog niet! Volgende keer maar eens goed gaan bekijken, is toch een stuk beter dan die hokjes bij de sportbar of achter dat restaurant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
downtime schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:08:
[...]

Hun problemen zijn niet van de laatste 4 maanden maar van de laatste jaren. Ze lijden al meerdere jaren verlies en de twee ongelukken gaven alleen maar de genadeklap.
Je hebt gelijk, maar in 4 maanden tijd dus wel een stroomversnelling omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

don_jorg schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:18:
[...]

Die kende ik ook nog niet! Volgende keer maar eens goed gaan bekijken, is toch een stuk beter dan die hokjes bij de sportbar of achter dat restaurant ;)
mja,volgens mij is dat dus geen schengen gebied,zover ik weet zit je daar nog steeds vast aan die 2 :P (of je moet lounge in kunnen) diegene die ik in mijn hoofd heb zitten is bij de D-pier
bull93 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:56:
Ik ga morgen eens op zoek naar die lig stoelen.. Kom rond 01.00 aan op Schiphol met de trein en me vlucht is om 05.45. Iemand nog meer tips om je s'nachts te vermaken op schiphol? :p
weet niet welke Pier je heen gaat,maar bij b/c-gates moet je richting klm lounge,daarvoor heb je de relax stoelen zover ik weet,zelfde bij de andere pieren (even omhoog dus) er zijn een aantal dingen 24hr open maar even geen idee wat/waar,aangezien ik daar normaal nooit om dat soort tijden ben :P ik woon redelijk in de buurt ;)
seebuyfly winkels openen anderhalf uur voor de eerste vlucht in ieder geval

[ Voor 49% gewijzigd door mrsar op 26-08-2014 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bull93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-12-2023
Ik ga morgen eens op zoek naar die lig stoelen.. Kom rond 01.00 aan op Schiphol met de trein en me vlucht is om 05.45. Iemand nog meer tips om je s'nachts te vermaken op schiphol? :p

edit.

Als je op het panorama terras staat kun een klein open lucht terras zien. Is dat op het schengen gebied?
Vlieg namelijk naar Griekenland.

[ Voor 29% gewijzigd door bull93 op 26-08-2014 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Roepen dat je een bom bij je hebt? Ben je wel een paar uurtjes zoet mee.

Ah wacht ik weet wat je bedoelt, ja dat is dit: http://www.schiphol.nl/Re...l/SchipholAirportPark.htm afaik is 't schengen-gebied.

[ Voor 119% gewijzigd door CyBeR op 26-08-2014 16:07 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03

MBV

Daar ben je net een uur te lang mee bezig om je vlucht te halen, gok ik zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Swissair is ook ooit failiet gegaan toen daarmee een ongeluk gebeurde wat volledig te wijten was aan het entertainment systeem van Swissair. Het bedrijf verkeerde al in moeilijkheden en dit was de genadeklap.

Swissair is toen in liquidatie gekomen en overgegaan in Swiss International Air Lines.

Zoiets zal met Malaysia ook wel gebeuren want een eigen luchtvaart maatschappij is van vitaal belang voor de economie van een land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Brilsmurfffje schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:10:
Zoiets zal met Malaysia ook wel gebeuren want een eigen luchtvaart maatschappij is van vitaal belang voor de economie van een land.
Waarom eigenlijk? Ik heb dat nooit zo goed begrepen. Van sommige landen snap ik dat, als je een grote internationale hub wilt (en kunt) zijn. Maar de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:27
Als je op het panorama terras staat kun een klein open lucht terras zien. Is dat op het schengen gebied?
Vlieg namelijk naar Griekenland.
Ja, richting de D-pier en voordat je de echte pier op gaat aan je linkerhand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-09 12:17
downtime schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:13:
[...]

Waarom eigenlijk? Ik heb dat nooit zo goed begrepen. Van sommige landen snap ik dat, als je een grote internationale hub wilt (en kunt) zijn. Maar de rest?
Banen. KLM heeft zelf zo'n 30.000 werknemers. Moet je bedenken hoeveel werkgelegenheid het schept als je ook meerekent dat er mensen zijn die zo'n vliegveld bouwen, schoonmaken, onderhouden, bemannen, winkels etc etc. Het is van zeer groot belang.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
downtime schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:13:
[...]

Dat geldt voor Maleisië ook. KLIA is een grote internationale hub, voornamelijk voor MH. Dat levert banen en toeristen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

CyBeR schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:18:
Dat levert banen en toeristen op.
Dat geldt voor elke sector van de economie. Waarom specifiek een luchtvaartmaatschappij? Waarom een nationale luchtvaartmaatschappij en niet, om maar wat te noemen, een nationale scheepswerf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

downtime schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:22:
[...]

Dat geldt voor elke sector van de economie. Waarom specifiek een luchtvaartmaatschappij? Waarom een nationale luchtvaartmaatschappij en niet, om maar wat te noemen, een nationale scheepswerf?
Een luchtvaartmaatschappij is ook van vitaal belang voor de bereikbaarheid en hiermee de internationale positie. België heeft geen flag carrier meer en als je Belg bent is het lastig om naar andere landen te vliegen en ook is België voor buitenstaanders lastig te bereiken via de lucht.
De Nederlanders hebben KLM welke non-stop naar praktische alle belangrijke steden in de wereld vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
downtime schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:22:
[...]

De schaalgrootte daarvan is ten eerste beduidend groter; er werken meer mensen bij KLM alleen al dan alle Scheepswerven in Nederland samen (ad ongeveer 12k mensen in 2006, inmiddels vast ietsje meer). En er wordt voor een miljard of drie aan schepen besteld in Nederland (bij alle werven samen). De omzet van KLM alleen al is 25 miljard.

En ten tweede vliegtuigen zijn een soort vliegende reclame voor een land, al helemaal als je (zoals KLM en MAS en SIA) een enorm transfergebaseerde business draait. Dat zijn miljoenen mensen die door je land heen komen en daar geld uit geven (of ze nou het vliegveld verlaten of niet) en dus voor werkgelegenheid zorgen. Schepen ziet niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 23:00
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:30:
[...]

Een luchtvaartmaatschappij is ook van vitaal belang voor de bereikbaarheid en hiermee de internationale positie. België heeft geen flag carrier meer en als je Belg bent is het lastig om naar andere landen te vliegen en ook is België voor buitenstaanders lastig te bereiken via de lucht.
De Nederlanders hebben KLM welke non-stop naar praktische alle belangrijke steden in de wereld vliegt.
Is Brussels Airlines niet deels van Belgie dan? Hun hub is in ieder geval wel op Zaventem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Brussels Airlines is de Belgische flag carrier maar is een doorstart van Sabena en is geen eigendom (ook niet gedeeltelijk) van de Belgische overheid. Hun netwerk is ook beduidend minder uitgebreid dan dat van KLM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bull93
mrsr schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:55:
[...]

weet niet welke Pier je heen gaat,maar bij b/c-gates moet je richting klm lounge,daarvoor heb je de relax stoelen zover ik weet,zelfde bij de andere pieren (even omhoog dus) er zijn een aantal dingen 24hr open maar even geen idee wat/waar,aangezien ik daar normaal nooit om dat soort tijden ben :P ik woon redelijk in de buurt ;)
seebuyfly winkels openen anderhalf uur voor de eerste vlucht in ieder geval
oohh schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:16:
[...]

Ja, richting de D-pier en voordat je de echte pier op gaat aan je linkerhand ;)
CyBeR schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:03:
Roepen dat je een bom bij je hebt? Ben je wel een paar uurtjes zoet mee.

Ah wacht ik weet wat je bedoelt, ja dat is dit: http://www.schiphol.nl/Re...l/SchipholAirportPark.htm afaik is 't schengen-gebied.
Dankjulliewel. Ik ga morgen nacht opzoek. Heb toch de tijd... ;)
Het word ook tijd dat ik op mezelf ga wonen, en dan ook maar gelijk dichter bij de randstad >:)

hah en over die bommelding... laat ik dat maar niet doen. Wil graag zo snel mogelijk in de zon liggen in Griekenland en niet eerst de hele nacht en dag bij de marechaussee :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Camera tevoorschijn halen :9 :
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7159/6391814697_4f6d2e16b2_z.jpg
Bron
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2310/1972322707_8236ace7d8_z.jpg?zz=1
Bron

Verlaten terminals lijken mij best gave locaties om eens wat te gaan schieten. :Y

[ Voor 9% gewijzigd door Piet91 op 26-08-2014 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Ben vrij vaak diep in de nacht op Schiphol geweest maar zo leeg heb ik het nooit gezien :X

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

http://ryaneller.com/1111...hile-bored-in-an-airport/
en natuurlijk deze opnieuw opnemen
http://www.huffingtonpost...usic-video_n_5480524.html
en als je een gopro oid bij je hebt:

Kan je je ook in het vliegtuig vermaken (eigenlijk meer als compensatie voor het posten van een Celine Dion nummer :> )

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Huiskamervraag: wat was de reden dat United 1462 (Newark > Denver) moest uitwijken naar Chicago? Dit:
Afbeeldingslocatie: http://i.huffpost.com/gen/1989337/thumbs/o-NEW-IMAGECROP-570.jpg

De Knee Defender, bedoeld om te voorkomen dat de stoel voor je de leuning naar achteren kan doen. Een passagier gebruikte dat in Economy Plus, kreeg de opdracht het te verwijderen en weigerde dat. Het liep wat uit de hand met de vrouw in de stoel voor hem.

Als lang persoon snap ik helemaal waarom het ding soms nodig is om je knieen (of laptop) te beschermen tegen plotselingen rugleuning bewegingen, maar het is niet bedoeld om de ander te beletten de stoel naar achteren te doen. Maar daar dacht de aso anders over...

http://www.bbc.co.uk/news/28942485

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Saus schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:28:
MAS heeft het zwaar als ik Mashable moet geloven, op dit moment verliezen ze iedere dag $2M. Als je foto's van Twitteraars onderaan bekijkt, en dat geeft daadwerkelijk aan hoe vol de vlucht zat is het inderdaad vrij somber voor de maatschappij.

http://mashable.com/2014/...alaysia-airlines-flights/
Een paar Twitter foto's zeggen natuurlijk niet zoveel. In juli was hun internationale bezettingsgraad zo'n 76%, ruim boven het wereldwijde gemiddelde.
Napsju schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:15:
[...]

Weer MH nieuws: Malaysia Airlines Faces Another Scare As Flight MH70 Forced To Turn Back
Nu ligt MH natuurlijk ook wel onder het grootste vergrootglas. Ik ben benieuwd hoe lag ze dit nog vol gaan houden.
Problemen met de cabinedruk komen bij elke maatschappij voor. Men wil gewoon graag over MAS schrijven.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
BeefHazard schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:43:
Ben vrij vaak diep in de nacht op Schiphol geweest maar zo leeg heb ik het nooit gezien :X
ND-filter en lange sluitertijd; kun je zelfs het kruispunt in Shibuya uitgestorven laten lijken. :+
Al zijn die hier niet gebruikt.
Beetje off-topic nu :$ ...

Lijkt me op zich nog best wel geinig een paar uur op een nachtelijk vliegveld doorbrengen.

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 26-08-2014 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Piet91 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:04:
[...]

ND-filter en lange sluitertijd; kun je zelfs het kruispunt in Shibuya uitgestorven laten lijken. :+
Al zijn die hier niet gebruikt.
Knap ND-filter waar je een dergelijke sluiter in kan halen onder direct TL-licht.
Lijkt me op zich nog best wel geinig een paar uur op een nachtelijk vliegveld doorbrengen.
Saai als de tering :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:27
gambieter schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:22:
Als lang persoon snap ik helemaal waarom het ding soms nodig is om je knieen (of laptop) te beschermen tegen plotselingen rugleuning bewegingen, maar het is niet bedoeld om de ander te beletten de stoel naar achteren te doen. Maar daar dacht de aso anders over...
Gisteren vanaf ZRH naar JFK zat er een gezin met kinderen (én baby) naast en voor ons. De baby hield zich nog redelijk, maar de ouders en kinderen waren het ergst. De vrouw voor mij gooit de stoel helemaal naar achteren, stopt een tas onder haar stoel (bij mijn voeten) en af en toe vielen de kussens en kleding via de muur op mijn stoel. Ik snap gewoon niet dat men niet daar niet even rekening mee kan houden. Al is de persoon achter je lang of kort, vraag gewoon even of het geen probleem is. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:23

Sandyman538

SandstorM [148839]

BeefHazard schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:10:
[...]

Knap ND-filter waar je een dergelijke sluiter in kan halen onder direct TL-licht.

[...]

Beetje meer dit werk tourist remover

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
oohh schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:40:
[...]

Gisteren vanaf ZRH naar JFK zat er een gezin met kinderen (én baby) naast en voor ons. De baby hield zich nog redelijk, maar de ouders en kinderen waren het ergst. De vrouw voor mij gooit de stoel helemaal naar achteren, stopt een tas onder haar stoel (bij mijn voeten) en af en toe vielen de kussens en kleding via de muur op mijn stoel. Ik snap gewoon niet dat men niet daar niet even rekening mee kan houden. Al is de persoon achter je lang of kort, vraag gewoon even of het geen probleem is. :'(
Vaak is het leuk als dit soort mensen achter je zitten. Zijn ze vervelend? Luidruchtig? Irritante kinderen? Voor takeoff al met hun tafeltje bezig? Schoppende kinderen in je rug? Hup, stoel met een wilde ruk achterover gooien zodra het lampje uitgaat. That'll teach them :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
franssie schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:21:
en natuurlijk deze opnieuw opnemen
Ik blijf het een mooi filmpje vinden. Moet wel elke keer bij het eerste shot aan deze foto denken: Afbeeldingslocatie: http://photography.nationalgeographic.com/staticfiles/NGS/Shared/StaticFiles/Photography/Images/Content/afghan-girl-portrait-article-phot-127438-in.jpg

Zij wilde dolgraag naar Nederland, ik kwijl elke keer weer bij het zien van Aerolineas Argentinas. Buenos Aires, de mooiste stad ter wereld! Ik zal er ooit weer terugkomen en een paar weken blijven, wát een schitterende plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

gambieter schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:22:
Huiskamervraag: wat was de reden dat United 1462 (Newark > Denver) moest uitwijken naar Chicago? Dit:
[afbeelding]

De Knee Defender, bedoeld om te voorkomen dat de stoel voor je de leuning naar achteren kan doen. Een passagier gebruikte dat in Economy Plus, kreeg de opdracht het te verwijderen en weigerde dat. Het liep wat uit de hand met de vrouw in de stoel voor hem.

http://www.bbc.co.uk/news/28942485
Kijk dit soort ongein heb je dus niet bij Ryan Air

http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/3489761.stm

Bij de intercontinentale vluchten is het altijd zo dat zodra je reclined jijzelf ook minder beenruimte krijgt doordat je zitting naar voren schuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Toen ik een jaar of 15 terug met Martinair naar Orlando vloog, zat ik in de rij aan het gangpad. Te weinig beenruimte natuurlijk, en op de terugreis vroeg ik preventief aan de (Amerikaanse) man voor me of hij kon waarschuwen voor hij de rugleuning naar achteren zou doen. Gelijk klagen "wat, mag ik de leuning niet naar achteren doen?", zijn vrouw gelijk van "we hebben het volste recht ..." etc.

Tja, dan heb je als achterliggende ook wel wat tegenvuur, zoals lekker masseren met je knieeen, dat voel je wel in die leuning, en als het echt vervelend wordt, bij het uitstappen zorgen dat de stoel beweegt, of tegen de voeten aanschoppen (per ongeluk natuurlijk :p ).

Gelukkig zijn de meeste passagiers socialer of in ieder geval minder asociaal, Geeft wel aan waarom ik nooduitgang wil zitten ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

don_jorg schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:03:
[...]

Ik blijf het een mooi filmpje vinden. Moet wel elke keer bij het eerste shot aan deze foto denken: [afbeelding]
<>
Oh nu snap ik waarom ik die ogen zo betoverend vind, bizarre overeenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
BeefHazard schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:10:
Die van mij zou tot 9 stops moeten gaan. Dan kun je zonder dat het TL-licht clipped een zodanige sluitertijd nemen waarmee mensen in je foto verdwijnen (1~2 sec. is al genoeg daarvoor, tevens kun je diafragma dichthalen wat dan in je voordeel is.)
Tja, ik misschien dan ook van de rare hobby's/interesses. :P

Om toch nog wat on-topic te plaatsen O+ :

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/7/8/6/2494687.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 26-08-2014 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Piet91 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:47:
Om toch nog wat on-topic te plaatsen O+ :

[afbeelding]
Waar in de VS is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
LAX :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bull93
Wooow :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 23:00
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:18:
[...]

Bij de intercontinentale vluchten is het altijd zo dat zodra je reclined jijzelf ook minder beenruimte krijgt doordat je zitting naar voren schuift.
Alleen bij Boeing.
De zittingen bij Airbus 330 blijven op dezelfde plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 21:19
Xepos schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 23:41:
[...]

Alleen bij Boeing.
De stoelen worden niet door Boeing of Airbus ontworpen en bepaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Xepos schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 23:41:
[...]

Alleen bij Boeing.
Ligt aan de stoelen en die worden bepaald door de maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 18:48
[...]

ik moest gelijk aan deze 2 posts denken
http://imgur.com/a/GFoRG
http://www.reddit.com/r/p...rtable_flight_of_my_life/

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-09 21:23

vhal

ಠ_ಠ

Met een zwarte stift een gezichtje erop tekenen zou wel een bazenactie zijn :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik zat aan iets met een kriebelend stukje stof te denken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:20:
[...]

Toen ik een jaar of 15 terug met Martinair naar Orlando vloog, zat ik in de rij aan het gangpad. Te weinig beenruimte natuurlijk, en op de terugreis vroeg ik preventief aan de (Amerikaanse) man voor me of hij kon waarschuwen voor hij de rugleuning naar achteren zou doen. Gelijk klagen "wat, mag ik de leuning niet naar achteren doen?", zijn vrouw gelijk van "we hebben het volste recht ..." etc.
Doet mij denken aan mijn vlucht met Air India EWR - BRU. Het meisje achter mij vroeg of ik aub mijn stoel niet wou verzetten zodat ze op het tafeltje kon slapen. Aangezien ze een vriendin van mij was en ik meestal mijn stoel toch recht laat ging ik akkoord. Een 5 tal uur later werd ik wakker met verschrikkelijke kramp, die stoel moest en zou naar achter gaan! Ik keek achter mij om haar te waarschuwen. Zag niemand. "Hmm misschien is ze naar het toilet. Dit is mijn kans!" Bam stoel naar achter, gilletje, half vliegtuig wakker (nu ja, 5 man). Zat ze daar toch en had ik niet laag genoeg gekeken. Oeps. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik ben 2 meter 5 en ik had afgelopen zomer een vlucht met valuair van Denpassar (Bali) naar Singapore. Ticket online gekocht voor 68 euro, bij de checkin gevraagd of het mogelijk was dat ik gezien mijn lengte op een nooduitgang stoel mocht zitten, was mogelijk met een bijbetaling van 30$, ja dáááág! Dus ik neem mijn boardingpas terug in ontvangst, wat hebben die kakkerlakken gedaan? Mij geboekt op een raamplaatst, dus ik direct die boardingpas terug gegeven en gevraagd om een gangpad stoel en gekregen.

Bij het boarden van het vliegtuig zie ik dat de nooduitgangen stoelen op 1 na allemaal vrij zijn, ik vragen aan de stewardess of ik daar mag zitten, maar nee helaas. Ik loop naar mijn stoel, ga zitten en baf de mevrouw voor mij draait zich om, kijkt boos maar ziet al snel dat het niet anders gaat. Vraagt de flight attendant of ik ergens anders mag zitten, maar nee company policy.
Wat zegt de stewardes tegen mij? Meneer had ik u niet extra kunnen betalen voor meer ruimte? Dat riekt in mij ogen naar discriminatie maar goed ik was op vakantie dus vraag of ze misschien nog banen hebben bij Valuair omdat ik wel geïnteresseerd ben ik de lengte toeslag die ze blijkbaar bieden. Daar kon ze niet om lachen. Na het opstijgen mijn benen in het gangpad gelegd en nadat ze hier 2x bijna over gestruikeld waren mocht ik dan toch bij de nooduitgang zitten.

LowCost airlines :r :r
Tot nu toe 2x mee gevlogen (valuair en AirAsia) never nooit meer voor mij wat een dikke ellende is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 12:01:
Ik ben 2 meter 5 en ik had afgelopen zomer een vlucht met valuair van Denpassar (Bali) naar Singapore. Ticket online gekocht voor 68 euro, bij de checkin gevraagd of het mogelijk was dat ik gezien mijn lengte op een nooduitgang stoel mocht zitten, was mogelijk met een bijbetaling van 30$, ja dáááág! Dus ik neem mijn boardingpas terug in ontvangst, wat hebben die kakkerlakken gedaan? Mij geboekt op een raamplaatst, dus ik direct die boardingpas terug gegeven en gevraagd om een gangpad stoel en gekregen.

Bij het boarden van het vliegtuig zie ik dat de nooduitgangen stoelen op 1 na allemaal vrij zijn, ik vragen aan de stewardess of ik daar mag zitten, maar nee helaas. Ik loop naar mijn stoel, ga zitten en baf de mevrouw voor mij draait zich om, kijkt boos maar ziet al snel dat het niet anders gaat. Vraagt de flight attendant of ik ergens anders mag zitten, maar nee company policy.
Wat zegt de stewardes tegen mij? Meneer had ik u niet extra kunnen betalen voor meer ruimte? Dat riekt in mij ogen naar discriminatie maar goed ik was op vakantie dus vraag of ze misschien nog banen hebben bij Valuair omdat ik wel geïnteresseerd ben ik de lengte toeslag die ze blijkbaar bieden. Daar kon ze niet om lachen. Na het opstijgen mijn benen in het gangpad gelegd en nadat ze hier 2x bijna over gestruikeld waren mocht ik dan toch bij de nooduitgang zitten.

Tot nu toe 2x mee gevlogen (valuair en AirAsia) never nooit meer voor mij wat een dikke ellende is dat.
Weet even niet hoe hier op te reageren.... En dat gebeurt niet vaak. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:06
Eh... dus je wilt zelf een goedkoop ticket waarbij je weet weinig beenruimte te krijgen, en probeert dan in het vliegtuig voor niets een upgrade te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
Iets met dubbetje en eerste rang denk ik :D

Vandaag voor het eerst sinds een jaar weer gevlogen, de nieuwe security doorgang van vertrek 2 op Schiphol is super netjes geworden. Ik hoop alleen dat het ook zo goed gaat als het druk is.

Ik zat alleen naast een gast met vliegangst, en de piloot van onze F70 zat aardig met de gas hendel te spelen tijdens de approch, elke keer dat het toerental veranderde zat die gast naast me tegen het plafond.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fly-guy schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 12:30:
[...]

Weet even niet hoe hier op te reageren.... En dat gebeurt niet vaak. :/
Iets met dubbeltjes en eerste rang.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben normaal gesproken ook niet zo te spreken over LowCost airlines (lichtjes uitgedrukt), maar AirAsia heb ik hele goede ervaringen mee. Regelmatig mee gevlogen, ook lange vluchten, en zou ze zelfs verkiezen boven sommige niet-LowCost airlines (waaronder KLM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

SnowDude schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 12:43:
Iets met dubbetje en eerste rang denk ik :D

Vandaag voor het eerst sinds een jaar weer gevlogen, de nieuwe security doorgang van vertrek 2 op Schiphol is super netjes geworden. Ik hoop alleen dat het ook zo goed gaat als het druk is.

Ik zat alleen naast een gast met vliegangst, en de piloot van onze F70 zat aardig met de gas hendel te spelen tijdens de approch, elke keer dat het toerental veranderde zat die gast naast me tegen het plafond.
vond ik vorige week ook al,aangezien ik met andere was en ik het lullig vond om via privium te gaan :P met ze meegelopen,stond geen rij..helemaal niets en ging netjes snel allemaal.erg mooi systeem geworden :)
De F70 is natuurlijk een lekker klein vliegtuig,vooral als het wat harder aan het waaien is erg leuk :+ zie je mensen altijd krampachtig de leuningen vastgrijpen :P door het heen en weer geschud is het vaak wel vervelend om verder te lezen :/ naja FWP zeg maar

[ Voor 14% gewijzigd door mrsar op 27-08-2014 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

vanaalten schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 12:43:
Eh... dus je wilt zelf een goedkoop ticket waarbij je weet weinig beenruimte te krijgen, en probeert dan in het vliegtuig voor niets een upgrade te krijgen?
Als ik niet tussen de stoelen pas dan is het toch niet zo gek om mij als er dan plek is op een andere stoel te zetten? Ik krijg ook geen hoger salaris omdat ik langer ben, waarom zou ik dan meer moeten betalen in verhouding dezelfde hoeveelheid ruimte te hebben als iemand van 1,75..

Bij Emirates en KLM vlieg ik soms in de business class, maar als ik daar economy zit dan is het nooit een probleem om nooduitgang stoel te krijgen, gewoon vriendelijk vragen bij de checkin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Brilsmurfffje schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 12:55:
[...]

Als ik niet tussen de stoelen pas dan is het toch niet zo gek om mij als er dan plek is op een andere stoel te zetten? Ik krijg ook geen hoger salaris omdat ik langer ben, waarom zou ik dan meer moeten betalen in verhouding dezelfde hoeveelheid ruimte te hebben als iemand van 1,75..

Bij Emirates en KLM vlieg ik soms in de business class, maar als ik daar economy zit dan is het nooit een probleem om nooduitgang stoel te krijgen, gewoon vriendelijk vragen bij de checkin.
In mijn ervaring is het nooit echt een probleem bij klm om ergens anders te gaan zitten na opstijgen (wel even aangeven) indien er genoeg ruimte is
Mooiste was mijn vlucht in november naar Kuala Lumpur,vliegtuig 25% vol en kon lekker gaan liggen over de middenrij stoelen,heerlijk languit slapen :) nog nooit zolang geslapen in een vliegtuig (vorig record was 1st class vlucht naar ATL met NWA (upgrade door bevriende piloot :P ) maar toen minder geslapen door lekker eten&drinken ;)

[ Voor 11% gewijzigd door mrsar op 27-08-2014 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als je door je lengte een grotere auto moet kopen dan iemand die kleiner is maar hetzelfde salaris heeft krijgt je deze ook niet voor hetzelfde geld mee als een kleinere auto. Wellicht is zelfs je kleding duurder door je lengte. Je kan er niks aan doen, maar soms kost extra lengte gewoon meer geld. Zo moet een klein iemand ook zelf een krukje kopen om iets uit een keukenkastje te kunnen pakken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
En weer een publiciteitsstuntje van ryanair
Ryanair komt met 'businessclass'
woensdag 27 aug 2014, 11:14 (Update: 27-08-14, 11:42)
De passagiers krijgen meer beenruimte en mogen meer bagage mee

De Ierse prijsvechter Ryanair komt met luxere vliegtickets voor zakelijke reizigers. Afhankelijk van de beschikbaarheid krijgen passagiers meer beenruimte en mogen ze meer bagage meenemen.

De stap is opvallend. Ryanair staat bekend om de spotgoedkope tickets en een laag voorzieningenniveau. Vliegtuigen worden zodanig ingericht dat er zo veel mogelijk mensen in passen. Voor bagage moet extra worden betaald en alleen goedkope luchthavens worden aangedaan.

Met het nieuwe 'businessclass'-kaartje hoopt Ryanair meer zakelijke reizigers aan te trekken. Op de zakelijke markt verdienen concurrenten als Air France-KLM en Lufthansa het leeuwendeel van hun geld
Willen de zakenmensen naar een vliegveld in de rimboe? Ik geloof het niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Carfanatic op 27-08-2014 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Carfanatic schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 13:09:
En weer een publiciteitsstuntje van ryanair

[...]

Willen de zakenmensen naar een vliegveld in de rimboe? Ik geloof het niet.
leuk voor de mensen in de buurt van eindhoven bv,maar voor het gros in de randstad gok ik dat die gewoon naar schiphol blijven gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Mensen het verhaal van Christiaan van Heijst al gelezen toevallig? :)

https://www.facebook.com/...73741830.738017089&type=1

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Was niet te missen op Geenstijl ;) http://www.geenstijl.nl/m...4/08/iedereen_paniek.html
Maar indrukwekkende foto's!

[ Voor 34% gewijzigd door franssie op 27-08-2014 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
[...]

Tuurlijk pas je er wel tussen. Ik ben dan net geen 2,05 maar het scheelt ook niet veel. Vlieg vrij regelmatig met LCC's en het past echt wel, het is niet onmogelijk hoor. Erg comfortabel is een tweede, maar ik zit er net zo goed als op de achterbank van een Volkswagen Golf. Of ben jij ook iemand die in de trein 1e klas gaat zitten met een 2e klas kaartje 'omdat ik er anders niet in pas'. Als je zekerheid had willen hebben had je het maar gewoon moeten boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Thetallguy schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:17:
[...]

Tuurlijk pas je er wel tussen. Ik ben dan net geen 2,05 maar het scheelt ook niet veel. Vlieg vrij regelmatig met LCC's en het past echt wel, het is niet onmogelijk hoor. Erg comfortabel is een tweede, maar ik zit er net zo goed als op de achterbank van een Volkswagen Golf. Of ben jij ook iemand die in de trein 1e klas gaat zitten met een 2e klas kaartje 'omdat ik er anders niet in pas'. Als je zekerheid had willen hebben had je het maar gewoon moeten boeken.
Nee maar daar zit ik altijd bij een vierzit en dat extra boeken, tja ik ben ook student.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwaliteit van niets..... als ik ooit ga vliegen word het niet met een LCC 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:23
Is Transavia niet ook een LCC? Mij werd toendertijd gewoon netjes gevraagd bij het boarden of ik een nooduitgangstoel wilde hebben (zonder bijbetalen want dat is te debiel voor worden, je zit nog steeds in economy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

FastFred schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 15:03:
Is Transavia niet ook een LCC? Mij werd toendertijd gewoon netjes gevraagd bij het boarden of ik een nooduitgangstoel wilde hebben (zonder bijbetalen want dat is te debiel voor worden, je zit nog steeds in economy)
Precies mijn idee en het lijkt mij ook veiliger als in een geval van nood er iemand op die stoelen zit om de deur te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
Of het wordt aangeboden of niet maakt niet zoveel uit. Feit is dat je gewoon gekregen hebt waar je ook voor betaald had. Een eventuele 'upgrade' naar een exit row is mooi meegenomen, maar je kan er nooit vanuit gaan, of je nou 1.60m of 2.10m bent.

Het is geen regel dat de exit rows bemand moeten zijn, maar het kan wel company policy zijn dit wél te doen (KLM bijv, ik werd afgelopen maandag op CDG-AMS gevraagd hier te gaan zitten omdat ik lang was en de hele rij leeg was). Schijnbaar is het bij Jetstar-Valuair geen company policy, ook omdat ze de plekken verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
ondertussen bij malaysia
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5iz3kbN.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Zo triest om te zien ;(

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022

Je betaalt al 3 pinda's en een walnoot voor je ticket....janken om 22 euro als je een specifieke stoel wilt hebben....Iets met dubbeltjes en.....Zal bij Lion Air vast beter zijn, niet?

Kotsen op LoCo's en "ons" uitmaken voor kakkerlakken.....jou kunnen we missen als klant! Veel plezier met je flagcarriers en doei he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Trent900 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 20:09:
[...]
Je betaalt al 3 pinda's en een walnoot voor je ticket....janken om 22 euro als je een specifieke stoel wilt hebben....Iets met dubbeltjes en.....Zal bij Lion Air vast beter zijn, niet?
Ik wil best een paar euro extra betalen voor een nooduitgang stoel, maar 22 euro is 1/3 van mijn ticketprijs, dat is lichtelijk uit verhouding niet? Immer ik krijg exact dezelfde stoel in het economy gebied en een tikkeltje meer beenruimte. Het is niet alsof ik een premium economy service krijg..
Kotsen op LoCo's en "ons" uitmaken voor kakkerlakken.....jou kunnen we missen als klant! Veel plezier met je flagcarriers en doei he!
Ik vroeg om een nooduitgang stoel maar wilde daar niet extra voor betalen, vervolgens zet hij mij expres op een raamstoel zodat het al helemaal ellendig aan boord wordt. Het was dat ik zag dat het een raamstoel was en vroeg om een gangpad stoel. Sorry hoor maar als je dat als checkin agent niet kan bedenken dan ben je gewoon je passagiers aan het stangen..

[ Voor 29% gewijzigd door Brilsmurfffje op 27-08-2014 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
Brilsmurfffje schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 22:16:
[...]

Ik wil best een paar euro extra betalen voor een nooduitgang stoel, maar 22 euro is 1/3 van mijn ticketprijs, dat is lichtelijk uit verhouding niet?
Ja, misschien wel, maar:
ze bieden een produkt voor een bepaalde prijs. Vind je dat te duur of het produkt niet naar wens, dan moet je dus een andere verkoper zoeken - in dit geval een andere airliner.

Hier klagen dat je voor bedrag X meer produkt zou willen is nogal onzinnig. Je hebt gekregen waar je voor betaalde, je WIST van tevoren dat je meer zou moeten betalen voor een nooduitgangstoel maar bewust niet gedaan. Dan is het jammer voor je, gegokt en verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
Ik vlieg vaak en graag met de Aziatische prijsvechters AirAsia, Jetstar (en Valuair), Tiger Airways, Scoot etc. De basisprijs is vaak laag en je kunt echt vliegen voor die lage prijs. Wil je meer beenruimte, bagage, eten/drinken, busrit, entertainment, comfort kit etc, dan betaal je ook meer. Door de regeltjes strakker te maken hebben ze een heel andere prijsopbouw en verdienmodel dan de reguliere maatschappijen. Die regeltjes verdienen ze juist hun geld mee! Eigenlijk dus niet anders dan de Europese low cost maatschappijen. Bij Wizzair en Ryanair heb ik ook meer dan eens tickets gekocht waarbij een koffer meer zou moeten kosten dan de zitplaats. Je hoeft die opties er niet bij te nemen en je hoeft er al helemaal niet mee te vliegen. Het is een (vaak prijsbewuste) keuze.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Oeps. :+
Fire-suppression foam accidentally spread over a wide area at the Oklahoma Army National Guard base in Tulsa on Tuesday morning, covering several helicopters,
(...)
The emergency foam was released during a test of the base's alarm and safety system by a civilian contractor. It filled the hangars and surrounded 10 Black Hawk helicopters.
Afbeeldingslocatie: http://cbsnews1.cbsistatic.com/hub/i/r/2014/08/27/0d959f58-4daf-43b0-b90b-507cc44d1d94/thumbnail/620x350/77454fa017c59a9838a3591416dc7b2c/en082614foam269443640x360.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn4.1starriving.com/wp-content/uploads/sites/4/2014/08/OK-Tulsa-Blackhawks-covered-foam-2.png
Afbeeldingslocatie: http://www.gannett-cdn.com/-mm-/b09be8795d8b2b6125522400fc7a48cbb966c73a/c=315-0-1751-1079&r=x1443&c=1920x1440/local/-/media/WTSP/WTSP/2014/08/27/1409162488007-Still0827-00018.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:23

Sandyman538

SandstorM [148839]

"Hey Jos, het schuim werkt"

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• MBV

MBV

"Hallo baas? Ja, ik heb goed nieuws en slecht nieuws!" :+

Is dat schuim ook schadelijk voor de heli's, of is dat even afvegen en niks aan de hand?

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Thetallguy schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 15:10:
Of het wordt aangeboden of niet maakt niet zoveel uit. Feit is dat je gewoon gekregen hebt waar je ook voor betaald had. Een eventuele 'upgrade' naar een exit row is mooi meegenomen, maar je kan er nooit vanuit gaan, of je nou 1.60m of 2.10m bent.

Het is geen regel dat de exit rows bemand moeten zijn, maar het kan wel company policy zijn dit wél te doen (KLM bijv, ik werd afgelopen maandag op CDG-AMS gevraagd hier te gaan zitten omdat ik lang was en de hele rij leeg was). Schijnbaar is het bij Jetstar-Valuair geen company policy, ook omdat ze de plekken verkopen.
Ik ben ook vrij lang en probeer altijd een plek bij de nooduitgang te krijgen, bij de meeste maatschappijen helemaal geen probleem. Bij KLM ook niet maar daar vragen ze toeslag. Ook geen probleem, ik betaal met liefde 5 tientjes om wat ruimte te hebben. Wat tot nu toe wel altijd gebeurd is en waar ik wel een beetje chagrijnig van werd is dat eventuele vrije stoelen bij bogaarden na het opstijgen wel gevuld werden. Ik ga het er niet op gokken dus zal de toeslag ook in de toekomst betalen maar een tikkie flauw is het wel dat je buurman er voor wat minder zit. Wat overigens enorm zou helpen is als de maatschappijen de stoelen in hoogte laten verstellen, dan heb je (ik in ieder geval) minder beenruimte nodig. One size fits all is vervelend, zowel de kleintjes als de groten hebben hier het meeste last van (maar wel mee eens, want alles wordt onbetaalbaar als met alles en iedereen rekening moet worden gehouden)

• zeef
  • Laatst online: 10:13
Napsju schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 22:50:
Ik vlieg vaak en graag met de Aziatische prijsvechters AirAsia, Jetstar (en Valuair), Tiger Airways, Scoot etc. De basisprijs is vaak laag en je kunt echt vliegen voor die lage prijs. Wil je meer beenruimte, bagage, eten/drinken, busrit, entertainment, comfort kit etc, dan betaal je ook meer. Door de regeltjes strakker te maken hebben ze een heel andere prijsopbouw en verdienmodel dan de reguliere maatschappijen. Die regeltjes verdienen ze juist hun geld mee! Eigenlijk dus niet anders dan de Europese low cost maatschappijen. Bij Wizzair en Ryanair heb ik ook meer dan eens tickets gekocht waarbij een koffer meer zou moeten kosten dan de zitplaats. Je hoeft die opties er niet bij te nemen en je hoeft er al helemaal niet mee te vliegen. Het is een (vaak prijsbewuste) keuze.
Precies. Die 20€ extra bij Arkefly voor een nooduitgangstoel was het driedubbel waard. Niet 10 maar 40cm extra ruimte. _o_

• Coenen
  • Laatst online: 25-09 19:39

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Altijd_Lastig schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 00:41:
[...]

Ik ben ook vrij lang en probeer altijd een plek bij de nooduitgang te krijgen, bij de meeste maatschappijen helemaal geen probleem. Bij KLM ook niet maar daar vragen ze toeslag. Ook geen probleem, ik betaal met liefde 5 tientjes om wat ruimte te hebben. Wat tot nu toe wel altijd gebeurd is en waar ik wel een beetje chagrijnig van werd is dat eventuele vrije stoelen bij bogaarden na het opstijgen wel gevuld werden. Ik ga het er niet op gokken dus zal de toeslag ook in de toekomst betalen maar een tikkie flauw is het wel dat je buurman er voor wat minder zit. Wat overigens enorm zou helpen is als de maatschappijen de stoelen in hoogte laten verstellen, dan heb je (ik in ieder geval) minder beenruimte nodig. One size fits all is vervelend, zowel de kleintjes als de groten hebben hier het meeste last van (maar wel mee eens, want alles wordt onbetaalbaar als met alles en iedereen rekening moet worden gehouden)
Same here, met mijn 2.05m, probeer ik altijd een plek bij de nooduitgang te krijgen. De keren dat ik met de KLM vloog heb ik voor extra geld een plek met meer beenruimte gekregen. Ik kon dit toch declareren bij de baas. :)
Van de zomer met Transavia naar de zon geweest, dat was 2 keer 4 uurtjes wat krap zitten, maar het is gelukt. BTW geen keus, want met een kleine mag je toch niet bij de nooduitgang zitten.

• Fly-guy
  • Niet online
MBV schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 00:27:
"Hallo baas? Ja, ik heb goed nieuws en slecht nieuws!" :+

Is dat schuim ook schadelijk voor de heli's, of is dat even afvegen en niks aan de hand?
Dat schuim is waarschijnlijk redelijk corrosief, dus zomaar afvegen zit er niet in.

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
Ja en ik snap het niet, ze zijn rete goedkoop momenteel en ik zou ook geen seconde twijfelen als ik nu naar maleisie / indonesie zou moeten.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-07 14:36

Jasperlamers

Carpe Diem!

SnowDude schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 09:26:
[...]

Ja en ik snap het niet, ze zijn rete goedkoop momenteel en ik zou ook geen seconde twijfelen als ik nu naar maleisie / indonesie zou moeten.
Ja en bovendien kunnen hun er wat aan doen dat ze uit de lucht geschoten zijn (waarschijnlijk) :/

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Jasperlamers schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 09:40:
[...]

Ja en bovendien kunnen hun er wat aan doen dat ze uit de lucht geschoten zijn (waarschijnlijk) :/
Of zijn gaan zwemmen... Snap het ook niet echt. Nu zijn ze niet mijn favoriete maatschappij om mee te vliegen, maar als ik nu naar Australië of zo zou gaan en het scheelt een leuk bedrag, dan wist ik het wel.

De crew van vliegtuigen heeft ook maar mooie slaapplekken trouwens... kan dat niet voor iedereen. :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• don_jorg
Het zijn zeker mooie plekken, maar jij voelt/ruikt het daar niet ;). Het zijn over het algemeen erg warme ruimtes met weinig ventilatie. Dan weet je het wel!

• Floppie
  • Laatst online: 24-09 21:19
don_jorg schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:00:
Het zijn zeker mooie plekken, maar jij voelt/ruikt het daar niet ;). Het zijn over het algemeen erg warme ruimtes met weinig ventilatie. Dan weet je het wel!
Het zijn gewoon ruimtes met airco en outlets met temperature control ;)

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik heb een keer geslapen in de crew ruimte van een 777 en dat is beter dan een economy of business class stoel. Ventilatie is ook prima en het is een stuk stiller dan de cabine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 25-09 15:38
Hmm, wil ik net inchecken voor mijn vlucht morgen LAX-AMS, laat de KLM site me dit pas vanaf 1715 doen (want 24u van te voren). Zit ik in mijn Flying Blue status te kijken, klik op "check nu in" en ik kan via de Air France site wél al inchecken. Is dat niet wat.... gek?

Heb gewoon een prima AF boardingpass gekregen, daar niet van, maar toch...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
Hmmbob schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:44:
Hmm, wil ik net inchecken voor mijn vlucht morgen LAX-AMS, laat de KLM site me dit pas vanaf 1715 doen (want 24u van te voren). Zit ik in mijn Flying Blue status te kijken, klik op "check nu in" en ik kan via de Air France site wél al inchecken. Is dat niet wat.... gek?

Heb gewoon een prima AF boardingpass gekregen, daar niet van, maar toch...
AF opent de online checkin 30 uur voor de vlucht (bij KL ook, maar op US vluchten is dat 24u), wanneer je KL vlucht ook een AF vluchtnummer heeft kan je meestal via de AF vlucht dus al die 6 uur eerder inchecken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
Second plane diverts after passenger dispute over reclining seat

Allegedly disruptive passenger charged after American Airlines flight from Miami to Paris is diverted to Boston

An outburst over a reclined seat led an American Airlines flight to divert to Boston, at least the second such incident in the US this week, authorities said.

A passenger, Edmund Alexandre, became upset after a woman reclined the seat in front of him on the Miami-to-Paris flight on Wednesday night, the Suffolk County district attorney’s office said.

Alexandre, who is from Paris, continued to be disruptive when a flight crew member attempted to calm him, following the crewman down the aisle and grabbing his arm, authorities said. Two undercover federal air marshals on the flight then subdued Alexandre and handcuffed him, the US attorney’s office said.
http://www.theguardian.co...ts-dispute-reclining-seat
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:23
Miami > Parijs en dan uitwijken naar Boston? Das een eind om, hadden ze niet kunnen terugkeren naar Miami?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
FastFred schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:12:
Miami > Parijs en dan uitwijken naar Boston? Das een eind om, hadden ze niet kunnen terugkeren naar Miami?
als de route er zo uit ziet is het toch geen rare keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
En nu in het nieuws dat de er 6.000 man uitgooien. Bijna 30% van het totaal aantal werknemers. Zonde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Of nog simpeler - gewoon doorvliegen? Kennelijk waren er air marshals aan boord, en had ie al handboeien om... Waarom dan nog uitwijken? Ik zou als passagier op die vlucht - na wellicht even wat schrikreacties - toch aardig balen. Zo'n grapje levert je zo 6 uur vertraging op, als het niet nog veel meer is.

Misschien alleen maar ervoor te zorgen dat deze fransman in een amerikaanse cel uit komt, en niet in Parijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:59

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

BartS12 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:01:
[...]
Misschien alleen maar ervoor te zorgen dat deze fransman in een amerikaanse cel uit komt, en niet in Parijs?
Precies.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
BartS12 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:01:
[...]

Of nog simpeler - gewoon doorvliegen? Kennelijk waren er air marshals aan boord, en had ie al handboeien om... Waarom dan nog uitwijken? Ik zou als passagier op die vlucht - na wellicht even wat schrikreacties - toch aardig balen. Zo'n grapje levert je zo 6 uur vertraging op, als het niet nog veel meer is.

Wat als de man constant schreeuwt, agressief blijft? Wie zegt dat hij, ondanks de handboeien, toch niet alsnog een gevaar wordt?
Daarnaast weet je ook niet wat de reden voor deze uitbarsting is, mogelijk is er iets medisch aan de hand.
Als laatste is dit een misdrijf op Amerikaanse grond, tegen een Amerikaanse burger. Dus op zich niet zo gek dat de man in kwestie in een Amerikaanse cel terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Fly-guy schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:48:
[...]

Wat als de man constant schreeuwt, agressief blijft? Wie zegt dat hij, ondanks de handboeien, toch niet alsnog een gevaar wordt?
Daarnaast weet je ook niet wat de reden voor deze uitbarsting is, mogelijk is er iets medisch aan de hand.
Als laatste is dit een misdrijf op Amerikaanse grond, tegen een Amerikaanse burger. Dus op zich niet zo gek dat de man in kwestie in een Amerikaanse cel terecht komt.
Je wordt als passagier in een vliegtuig toch altijd behandeld volgens de rechten van het land waar de maatschappij vandaan komt? Zo kan je als je onrust op een Emirates vlucht veroorzaakt en hiermee de vlucht in gevaar brengt de doodstraf krijgen in Dubai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Ja daarom, landen in Parijs is hopen dat de Fransen de man netjes aan Amerika uitleveren. Landen in Boston is linea recta de Amerikaanse cel in.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Devil schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:25:
Ja daarom, landen in Parijs is hopen dat de Fransen de man netjes aan Amerika uitleveren.
Ik betwijfel of Frankrijk z'n eigen burgers uitlevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Thetallguy schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:36:
[...]

En nu in het nieuws dat de er 6.000 man uitgooien. Bijna 30% van het totaal aantal werknemers. Zonde..
En nog meer:
Malaysia Airlines is to cut 6,000 staff as part of recovery plan after being hit by two disasters this year.

The reduction in staff numbers represents around 30% of its workforce of 20,000.

The airline will become completely state owned, and a new chief executive will eventually be put in place.
(...)
Khazanah Nasional, the state investment company that owns a 69% stake in the troubled firm, will take 100% ownership.
(...)
Long haul routes will be slashed, and the airline aims to return to profitability by 2018.
(...)
The firm will be completely delisted from the Bursa Malaysia stock exchange by the end of 2014.

Relevant assets, operations and liabilities of Malaysia Airlines will be transferred to a new company by 1 July 2015.

The current chief executive, Ahmad Jauhari Yahya, will continue to lead the firm until the new company is formed next year.
Bron: BBC

Is om 15:00 uur lokale tijd bekend gemaakt; 9 uur vanochtend onze tijd.

Dus kortom wat wij zullen merken; geen long-haul vluchten meer met Malaysia Airlines en de vluchten van/naar Amsterdam zullen dus bijvoorbeeld verdwijnen. Naam blijft wel behouden.
Pagina: 1 ... 57 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.