Ik heb eens na zitten rekenen. Als die 322.000.000 kilometer correct is en hij een carrière van 63 jaar heeft; dan heeft hij gemiddeld 14.000 kilometer p/dag gevlogen.
Gemiddeld, dat is zonder eventuele vakanties, vrije dagen, ziekte en dan 7 dagen per week.
Dat is ruim 1/3 rond de wereld, élke dag. Dat is gemiddeld élke dag van Amsterdam naar Perth.
Nou zal hij United misschien ook wel binnenlandse vluchten hebben gedaan en dan dus meerdere per dag (waarmee de kilometers ook optellen) en ook intercontinentale vluchten tellen rap aan in kilometers; maar dit is wel héél erg veel.
De tot voor kort langste/verste non-stop vlucht 21 van Singapore Airlines was 1700 kilometer meer, maar deed daar (non-stop) wel 17.5 - 18.5 uur over. Dus zou hij meer dan 18 uur p/dag moeten werken om dat aantal kilometers te kunnen halen.
En stel dat hij die Air Miles kon gebruiken (kan hij uiteraard niet maar stel) dan kon hij blijkbaar een stadje van ruim 1100 personen first class van Chicago naar Hawaii laten vliegen (retour) en de komende 12 jaar elke maand met z'n tweeën een keer retour naar een plaats op het vaste land van de VS.
(dus heen en terug; 2 vluchten p/maand).
Dat zijn wel heel erg indrukwekkende cijfers...
k ben eigenlijk wel benieuwd of er ook iets is waarin zakelijke reizigers en privé reizigers met heel veel kilometers staan? Ik begrijp dat het moeilijk meet- en bewijsbaar is, maar toch.
Dit lijkt me alvast een aardig voorbeeld om mee te beginnen:
Thomas Stuker
Hij is dan ook recordhouder met aantal miles.

Ik vlieg zelf het liefst zo veel mogelijk verschillende maatschappijen en routes. Ik heb dan ook niet echt een band met een bepaalde maatschappij, of ergens een berg frequent flyer miles. Die miles van mij verlopen namelijk alleen maar. De afwisseling vind ik leuk.
De vliegers met ervaring hier hebben hier wel vaker aangegeven dat het niet veel nut meer heeft om hierom met een maatschappij te vliegen. Veel extra's biedt het niet meer.
Triest. Een maatschappij gaat ten onder aan iets waar ze helemaal niets aan kunnen doen; een van de beste maatschappijen die rondvliegt en in zo'n 4 maanden tijd gaan ze haast compleet ten onder.
Ik geloof dat de Maleisische overheid alle overige aandelen heeft/wil overnemen (ze hadden al de meerderheid in handen) en willen zo privatiseren en ingrijpende maatregelen nemen. Onderdelen van het bedrijf verkopen, kleiner werknemersbestand enz.
Heb geen idee hoe dit gaat lopen. Het kan een aantal maanden slecht gaan lopen en daarna weer beter gaan, maar het kan ook best de ondergang zijn van het huidige Malaysia Airlines.
Eerst jaartal heb ik verbeterd (hoe ik het toch voor elkaar krijg om hetzelfde een 2x fout te typen

), maar het tweede is wel degelijk 1999

:
On 17 september 1999, an international travel card and a French residency permit were put into Nasseri's hands. With them, he's now free to leave the airport, either to take up residency in France or to fly to another country that will allow him entry. He refuses to sign them, however, because they list his nationality as Iranian, and he wants it listed as British. He remains at Charles de Gaulle airport, using the excuse that he's determined to stick to this point rather than face life outside the terminal.
Bron.
Enne, nieuwe documentaire van Brian J. Terwilliger de maker van het veelgeprezen
One Six Right: The Romance of Flying uit 2005 over de General Aviation.
Aviation: The Invisible Highway zou in 2015 moeten uitkomen.
Commentaar door Harrison Ford, zelf ook niet geheel onbekend met
de luchtvaart.
En met muziek van James Horner (Titanic, Aliens, The Perfect Storm, Avatar etc.)
[
YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=6zWdL22aNqk]
[
YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=WYAjtoHr0nw]
Ben benieuwd