Het Luchtvaart Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 112 Laatste
Acties:
  • 657.935 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Die vliegen wel met een heel ruime bocht om Oekraïne heen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Gardocki schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:47:
Ik zag hier net een Hercules overvliegen op de aanvliegroute van Rotterdam Airport. Iemand een idee wat die daar gaat doen?

Edit: net komt ook een 2 motorig propeller vliegtuig over. Ook van het leger, maar niet van Nederland geloof ik.
De Hercules was een BAF (maar geen idee of ze het over de Bangladesh Air Force hebben of de British Armed Force).

De 2 motorige propeller kist was een Transall C-160D van de Duitse luchtmacht (registratie 5102).
Kwamen materieel terugbrengen na een oefening in Portugal:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/1/9/8/2421891.jpg

En de Google jet staat ook op Schiphol:

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3866/14554957127_03fb7784dc_c.jpg

N2767, oud VH-EAQ van Qantas; een 767-238ER die in 2005 aan een holding is verkocht. Eigenaren zijn Larry Page en Sergey Brin van Google.

De kist is vaak te vinden op Moffett Federal Airfield (Google Maps); een oud militair vliegbasis dat nu in de handen is van NASA en waar haast geen private kisten mogen komen; maar zij hebben een deal gesloten waardoor NASA ook apparatuur aan boord van hun kisten heeft).
Let ook op de Google 757 die naast de 767 staat; een van de meerdere Google jets naast een aantal Gulfstreams.

[ Voor 17% gewijzigd door Piet91 op 26-07-2014 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
CyBeR schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 14:22:
Die vliegen wel met een heel ruime bocht om Oekraïne heen.
En Syrie, Israel etc. Zuidelijke route is ook een eindje omvliegen. De Amerikanen zijn vrij voorzichtig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 21:06
Piet91 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 14:38:
De Hercules was een BAF (maar geen idee of ze het over de Bangladesh Air Force hebben of de British Armed Force).

De 2 motorige propeller kist was een Transall C-160D van de Duitse luchtmacht (registratie 5102).
Kwamen materieel terugbrengen na een oefening in Portugal:

[afbeelding]
Ah, dan is de BAF een Belg - hun standaard roepnaam (net als GAF voor de German Air Force, NAF voor de Nederlandse (en Noorse) Air Force en COTAM voor de Fransen). Materiaal van een oefening uit Portugal wordt terug gebracht via het European Air Transport Command en dus kunnen ook Duitse, Belgische, Franse of Spaanse kisten ingezet worden voor Nederlandse transportbehoeftes.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Piet91 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 14:38:
[...]

De britse luchtmacht heet RAF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

nice, vandaag te horen gekregen dat ik aangenomen ben voor SAR! Altijd gewild om dit te gaan doen, maar voor mijn gevoel te vroeg in mijn carriere. Maar het was beetje nu of nooit dus ik heb ja gezegd. Daarnaast is het rooster ook beter!

Gaat pas eind van het jaar gebeuren dus voorlopig nog mooi uren maken!

Dit wordt mijn nieuwe paardje:

Afbeeldingslocatie: http://w1.phillrawlins.com/oldsite/images/gredp.jpg

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Hmmbob schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 19:58:
Ah, dan is de BAF een Belg - hun standaard roepnaam (net als GAF voor de German Air Force, NAF voor de Nederlandse (en Noorse) Air Force en COTAM voor de Fransen). Materiaal van een oefening uit Portugal wordt terug gebracht via het European Air Transport Command en dus kunnen ook Duitse, Belgische, Franse of Spaanse kisten ingezet worden voor Nederlandse transportbehoeftes.
Thanks. Duidelijk! d:)b
CyBeR schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 20:22:
De britse luchtmacht heet RAF.
Weet ik; maar die vallen weer onder de British Armed Force; afgekort: BAF.
Maar het leek me al niet logisch eerlijk gezegd...
Seesar schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 22:03:
nice, vandaag te horen gekregen dat ik aangenomen ben voor SAR! Altijd gewild om dit te gaan doen, maar voor mijn gevoel te vroeg in mijn carriere. Maar het was beetje nu of nooit dus ik heb ja gezegd. Daarnaast is het rooster ook beter!

[afbeelding]
Heel gaaf. Nobel beroep ook. :Y

En sinds 21 juli heb je ook een nieuwe manier om naar New York te vliegen. Het France La Compagnie vliegt sinds dan met een 757-200 in all-business configuratie naar Newark vanaf Parijs. Dus als de A318 van BA met 32 stoelen wat klein aanvoelt; kun je met deze 74-zitter naar andere kant van de plas.
Uiteindelijk willen ze 6x p/week vliegen; alleen dinsdag niet.

Benieuwd of ze het volhouden; eerdere pogingen zijn mislukt.
Maar blijkbaar kun/kon je voor augustus nog een one-way ticket voor €233 krijgen; erg goedkoop dus. :9

Hier de pushback van de 757 op CDG op 21 juli:

Afbeeldingslocatie: http://www.anna.aero/wp-content/gallery/tol-la-compagnie-23-07-14/la-compagnie-slide1-2.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Piet91 op 27-07-2014 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Piet91 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 22:27:
[...]

Thanks. Duidelijk! d:)b

[...]

Weet ik; maar die vallen weer onder de British Armed Force; afgekort: BAF.
Maar het leek me al niet logisch eerlijk gezegd...
Uiteraard, maar callsigns zijn bepaald niet willekeurig ;)
En sinds 21 juli heb je ook een nieuwe manier om naar New York te vliegen. Het France La Compagnie vliegt sinds dan met een 757-200 in all-business configuratie naar Newark vanaf Parijs. Dus als de A318 van BA met 32 stoelen wat klein aanvoelt; kun je met deze 74-zitter naar andere kant van de plas.
Uiteindelijk willen ze 6x p/week vliegen; alleen dinsdag niet.

Benieuwd of ze het volhouden; eerdere pogingen zijn mislukt.
Maar blijkbaar kun/kon je voor augustus nog een one-way ticket voor €233 krijgen; erg goedkoop dus. :9

Hier de pushback van de 757 op CDG op 21 juli:

[afbeelding]
Dat snap ik niet. Op die route opereren al meerdere dergelijke maatschappijen, zoals bijvoorbeeld Open Skies (waar ik wel's mee gevlogen heb toen ze nog Amsterdam aandeden.)

[ Voor 56% gewijzigd door CyBeR op 26-07-2014 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Vandaag in de geschiedenis:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/3/9/8/1968893.jpg
(Foto niet van de testvlucht)

- 27 juli 1949: een van de mooiste vliegtuigen ooit maakt haar eerste testvlucht: De De Havilland DH 106 Comet (registratie G-ALVG) maakt een testvlucht van een half uur vanaf Hatfield Aerodrome in Engeland.
Het was de eerste operationele passagiersvliegtuig aangedreven door straalmotoren.

Binnen een jaar na introductie zouden er meerdere dodelijke ongelukken gebeuren. Later zou blijken dat het aan een relatief onbekend probleem leeg; metaalmoeheid. Bij de Comets had zich dat geopenbaard bij de hoeken van de vierkante ramen. Deze werden dan later ook vervangen door ovale ramen.
Echter werd de kist hierna niet een heel groot succes (maatschappijen begonnen voor o.a. de Boeing 707 en Douglas DC-8; kisten die ook nog eens bijna 2x zoveel mensen konden vervoeren).
G-ALVG is in juli 1953 op Farnborough Airport gesloopt.

Toch blijft het een icoon; en een van de mooiste vliegtuigen ooit (IMHO).

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/3/1/1/1332113.jpg

Hoewel er ook uitzonderingen zijn :+ _O-

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/3/7/3/0784373.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5058/5581835080_7b7c4d16d8_b.jpg
(Foto genomen in 1953)

- 27 juli 1955: iets wat nu heel dichtbij is gekomen; boven Bulgarije wordt vlucht 402 van El Al door Bulgaarse MiG-15's neergeschoten. De Lockheed Constellation daalt en valt op 600 meter hoogte uit elkaar en stort neer ten noorden van de Bulgaarse stad Petritsj. Alle 51 passagiers en 7 crew vinden de dood.
4X-AKC was vertrokken vanaf London Heathrow en was om 02:53 uur van de luchthaven van Wenen vertrokken op weg naar Istanbul waarna het verder zou gaan naar Lod Airport in Tel Aviv (het huidige Ben-Gurion vliegveld).
Door onbekende redenen zijn ze afgeweken van hun vluchtpad en kwamen ze boven Bulgaars grondgebied. Dit alles gebeurde tijdens een zeer intense periode van de Koude Oorlog en beide kanten (Bulgarije en Israël) zagen hier dus ook grote provocatie in. (Je kunt dit nu dus maar al te levendig voorstellen).
Uiteindelijk gaf Bulgarije toch een formeel excuus uit.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/2/3/5/0995532.jpg
(HL7328 in augustus 1987)

- 27 juli 1989: Korean Air vlucht 803 crasht bij de landing op Tripoli Airport. HL7328 was uit Seoul vertrokken met stops in Bangkok en Jeddah toen hij bij zware mist en weinig zicht (zicht was zo'n 30-250 meter) probeerde te landen. De ILS werkte op dat moment ook niet.
75 van de 199 inzittenden en 4 personen op de grond overleefden de crash niet toen deze 2400 meter voor baan 27 op de grond kwam. Veel van de passagiers waren Koreanen die van vakantie terugkwamen naar Libië om daar bij projecten weer aan het werk te gaan.

Saillant detail: 2 dagen eerder op 25 juli was de allerlaatste (en 446e) DC-10 geleverd; N3024W aan Nigeria Airways.

Afbeeldingslocatie: http://www.baaa-acro.com/photos/DC10-KAL-Tripoli.jpg

- 27 juli 2002: De ramp tijdens de luchtvaarshow op de Sknyliv basis bij het Oekraïnse Lviv.
Een Sukhoi Su-27 crasht op het publiek met 77 doden als gevolg. Verder nog 543 gewonden. De beide piloten kwamen er met weinig verwondingen vanaf. Dit is tot op de dag van vandaag het dodelijkste ongeval op een luchtvaartshow.

Afbeeldingslocatie: http://ejectionseat.com.ne.kr/eject.jpg
Afbeeldingslocatie: http://31.media.tumblr.com/tumblr_m70pym7Etb1ra0ubpo1_500.jpg

Er gaan nog veel meer (video)beelden van de crash rond op internet; maar dat zijn beelden die je niet wil zien.

- 27 juli 2007: 2 Eurocopter AS-350 nieuwshelikopters botsen in de lucht terwijl ze een achtervolging volgen/filmen in Phoenix, Arizona. Geen van de 4 inzittenden (2 per helikopter) overleven de crash in het Steele Indian School Park. Deze helikopter waren 2 van de in totaal 5(!) helikopters die de achtervolging volgden.

Aangezien deze achtervolging live werd uitgezonden werd deze crash ook live uitgezonden; inclusief beelden uit de gecrashte helikopters:

Beeld vanuit een andere helikopter:

De plaatselijke hoofdcommissaris opperde dezelfde dag dat de man die achtervolgd werd weleens verantwoordelijk kon worden gehouden voor de dood van deze 4 mensen...
In 2010 is de dader veroordeeld voor 35 feiten; geen voor deze crash.

- 27 juli 2010: Lufthansa Cargo vlucht 8460 crasht bij de landing op King Khalid International Airport bij Riyad, Saoedi-Arabië. D-ALCQ, de 87e MD-11 (origineel in 1993 geleverd aan Alitalia) was op weg van Frankfurt naar Hong Kong met stops in Riyad en Sharjah. De kist vervoerde onder andere wapen en ander militaire goederen, en brandbare goederen. Bij die laatste was brand ontstaan. De kist had 2 keer op de baan gestuiterd en bij de 3e keer maakte het een smak van 4.3G (vergelijking met drag racing) en brak het achter de vleugels en door de main landing gear en kwam het naast de baan terecht. De 2-koppige crew overleefde de crash.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2rwmikm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/28s80mp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Delta gaat vanaf 1 mei 2015 tussen Amsterdam en Salt Lake City vliegen met een 767.
Amsterdam is na Parijs CDG de enige bestemming buiten Noord- en Midden-Amerika vanaf Salt Lake City en bovendien naast Los Cabos, Puerto Vallarta, Guadalajara en Cancún (alle Mexico) met Parijs de enige bestemming buiten de VS vanaf SLC.
Ze zullen uiteindelijk dagelijks naar SLC vliegen.

Hiermee komt Delta op 20 dagelijkse vluchten tussen de VS en Amsterdam in de zomer van 2015:
12 A330-300 @ 293 stoelen: 3516
1 A330-200 @ 234 stoelen: 234
1 777-200 @ 291 stoelen: 291
6 767-300 @ 208-226 stoelen: 1248-1356
Totaal 5289 - 5397 stoelen p/dag; elke richting. :o

Enne:
Boeing 747 prototype restoration begins *O*
Technicians work to restore the interior and exterior of the original Boeing 747 prototype following decades of outdoor service and display since its maiden flight in 1969, photographed here on Thursday, July 24, 2014, at The Museum of Flight in Seattle, Wash. It was the first 747 ever built, complete with the serial number of 001. The MOF expects the process to be complete by the end of the summer, and the aircraft will remain on exhibit in the Museum Airpark during the process.
Hoognodig ook trouwens...

Afbeeldingslocatie: http://ww4.hdnux.com/photos/31/24/75/6639443/3/960x540.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ww2.hdnux.com/photos/31/24/75/6639461/3/960x540.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ww3.hdnux.com/photos/31/24/75/6639426/3/960x540.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ww1.hdnux.com/photos/31/24/75/6639452/3/960x540.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Piet91 op 27-07-2014 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob

[afbeelding]
Cougar / Puma variant, gaaf. Wat wordt je standplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

[afbeelding]
Gefeliciteerd oOo d:)b *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Fly-guy op 27-07-2014 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bull93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-12-2023
Ik zie wel eens foto`s van mensen dat ze in de cockpit mogen kijken voor of na de vlucht. Nu vlieg ik deze zomer 2 keer met Transavia (naar Athene en Kreta) en 1 keer met British Airways naar Londen. Ik zou ook graag even in de cockpit willen kijken. Het liefst onder de vlucht maar dat mag helaas niet denk ik ;) weet iemand hoe ik dat het best aan kan pakken? bijv. bij boarding al vragen of ik na de vlucht even mag kijken of onder de vlucht aan een stewardess?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Na de vlucht (voor gaat je niet lukken en tijdens helaas ook niet sinds 11/9) gewoon even blijven zitten tot iedereen zo'n beetje weg is, en dan gewoon vragen aan wie er ook maar vooraan staat.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 27-07-2014 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 27 juli 2014 @ 12:24:
Na de vlucht (voor gaat je niet lukken en tijdens helaas ook niet sinds 11/9) gewoon even blijven zitten tot iedereen zo'n beetje weg is, en dan gewoon vragen aan wie er ook maar vooraan staat.
Ik zou het tijdens de vlucht vragen, of zelfs bij het instappen indien ruimte en tijd (met de nadruk op bezoek na de vlucht), zodat ze je, indien toegestaan, "in kunnen plannen".
Als je wacht tot iedereen weg is, heb je kans dat ze nee zeggen puur omdat er geen tijd is. De omdraaitijden zijn soms erg krap en hoe eerder alle passagiers van boord zijn, hoe eerder er weer begonnen kan worden met de volgende vlucht, zowel aan boord als aan de gate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Fly-guy schreef op zondag 27 juli 2014 @ 13:45:
[...]

Ik zou het tijdens de vlucht vragen, of zelfs bij het instappen indien ruimte en tijd (met de nadruk op bezoek na de vlucht), zodat ze je, indien toegestaan, "in kunnen plannen".
Als je wacht tot iedereen weg is, heb je kans dat ze nee zeggen puur omdat er geen tijd is. De omdraaitijden zijn soms erg krap en hoe eerder alle passagiers van boord zijn, hoe eerder er weer begonnen kan worden met de volgende vlucht, zowel aan boord als aan de gate.
Dit

Wil je tijdens de vlucht in de cockpit dan moet je naar Azië, bij Lion Air werken redelijk wat Nederlandse piloten en daarvan mocht ik tot nu toe steeds mee in de cockpit (3x voorgekomen) Bij KLM en Emirates mag je na de landing altijd even in de Cockpit kijken. Bij de LowCost is dit vaak niet mogelijk omdat die direct weer omdraaien en dezelfde crew het ding ook weer terug vliegt. Beste strategie is om als laatste na het landen naar voren te lopen en daar aan de stewardess te vragen of je even een blik in de cockpit mag werpen en de piloten mag bedanken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Hmmbob schreef op zondag 27 juli 2014 @ 08:52:
[...]

Cougar / Puma variant, gaaf. Wat wordt je standplaats?
Tis inderdaad een (super) puma, om precies te zijn de AS332L2. Inderdaad precies de civiele versie van de Cougar, sterker nog ik train in de simulator waarin de KLu ook altijd trained; die cockpit is iets anders (andere radio en FMS),maar verders hetzelfde.

Standplaats wordt Sumburgh en vooralsnog de Miller oilplatform (dat wissel je dan ieder rooster), maar locatie gaat misschien veranderen.
thanks!

Die comet, das inderdaad wel een iconische kist. Mooi ding, dat waren de jaren/tijden dat vliegen nog echt 'bijzonder' was. Maar goed toen waren tickets ook absurd hoog in vergelijking met inkomen destijds.

[ Voor 9% gewijzigd door Seesar op 27-07-2014 17:32 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op zondag 27 juli 2014 @ 16:08:
[...]

Dit

Wil je tijdens de vlucht in de cockpit dan moet je naar Azië, bij Lion Air werken redelijk wat Nederlandse piloten en daarvan mocht ik tot nu toe steeds mee in de cockpit (3x voorgekomen)
Volgens mij mag je bij Lion zelf ook een kist landen als je het maar een beetje aardig vraagt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bull93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-12-2023
Thetallguy schreef op zondag 27 juli 2014 @ 17:41:
[...]

Volgens mij mag je bij Lion zelf ook een kist landen als je het maar een beetje aardig vraagt ;)
Haha dan ga ik toch maar een reisje naar Azië over wegen :P
Maar bedankt voor jullie tips. Ik heb gelukkig een aantal kansen dus het moet vast wel een keer lukken! Hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Je mag ze vervolgens ook landen waar je wil :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:15
[...]

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Hebben jullie weleens Lion Air gevlogen? Het laatste ongeval met doden was in 2004 en dit was tevens het enige ongeluk met dodelijke slachtoffers.
Verder zijn de stewardessen zeer vriendelijk en zijn de prijzen bizar laag en zonder addertjes zoals bij de meeste low cost maatschappijen.
Verder is het vliegen met Lion letterlijk hetzelfde als de bus nemen en dat maakt t uiterst relaxte.

JetStar heeft trouwens ook 787'S was hier heel verbaasd over omdat Wikipedia ze niet vermeld tussen de orders. Maar op Denpasser zag ik hem landen en later aan de gate staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Brilsmurfffje schreef op zondag 27 juli 2014 @ 19:08:
JetStar heeft trouwens ook 787'S was hier heel verbaasd over omdat Wikipedia ze niet vermeld tussen de orders.
Die zijn door Qantas besteld; Jetstar is de low cost dochteronderneming van Qantas.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:26

Sandyman538

SandstorM [148839]

Hebben jullie weleens Lion Air gevlogen? Het laatste ongeval met doden was in 2004 en dit was tevens het enige ongeluk met dodelijke slachtoffers.
Verder zijn de stewardessen zeer vriendelijk en zijn de prijzen bizar laag en zonder addertjes zoals bij de meeste low cost maatschappijen.
Verder is het vliegen met Lion letterlijk hetzelfde als de bus nemen en dat maakt t uiterst relaxte
Dat kan wel zijn, maar ze staan wel op de zwarte lijst in Europa. Niet omdat ze vaak crashen, maar omdat ze qua safety op een ander niveau werken dan europese luchtvaartmaatschappijen. Betekent niet dat er elke week een vliegtuig van ze in de plomp terecht komt, maar ze streven een ander veiligheidsniveau na dan europese maatschappijen.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

JetStar heeft trouwens ook 787'S was hier heel verbaasd over omdat Wikipedia ze niet vermeld tussen de orders. Maar op Denpasser zag ik hem landen en later aan de gate staan!
Daar vliegen ze inderdaad mee van Australië naar Azië. Zie hier voor waar ze op vliegen.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmbob schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:38:
Ah ok. Jammer dat je dit met een monument doet, maar wel grappig verzonnen :)
Het gaat niet om doden o.i.d., dus dan kan je best een frivool grapje maken. Temeer omdat vliegtuigen uit die tijd erg veel te danken hebben aan fietstechnologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

XWB schreef op zondag 27 juli 2014 @ 19:10:
[...]

Die zijn door Qantas besteld; Jetstar is de low cost dochteronderneming van Qantas.
Ah dat verklaard het, Quantas heeft dan wel veel budget airlines want Valuair is weer een budget variant van jetstar.
Sandyman538 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 19:14:
[...]

Dat kan wel zijn, maar ze staan wel op de zwarte lijst in Europa. Niet omdat ze vaak crashen, maar omdat ze qua safety op een ander niveau werken dan europese luchtvaartmaatschappijen. Betekent niet dat er elke week een vliegtuig van ze in de plomp terecht komt, maar ze streven een ander veiligheidsniveau na dan europese maatschappijen.
Praktisch iedere lowcost uit Azië staat op die lijst, maar toch mogen ze allen naar Singapore en Australië vliegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Brilsmurfffje schreef op zondag 27 juli 2014 @ 20:29:
[...]
Praktisch iedere lowcost uit Azië staat op die lijst, maar toch mogen ze allen naar Singapore en Australië vliegen..
Ok, dan zal het wel veilig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online

- 28 juli 1935: De Boeing 299 (XB-17) NX13372; het prototype van de B-17 Flying Fortress maakt de eerste vlucht vanaf Boeing Field in Seattle. Na het zien van alle geweerinstallaties noemt een reporter van de Seattle Times de B-17 Flying Fortress.

De roll-out op 16 juli 1935:
Afbeeldingslocatie: http://www.thisdayinaviation.com/wp-content/uploads/tdia/2012/08/472x352xBoeing-299-rollout-16-July-1935.jpg.pagespeed.ic.tm-1qKTLzi.jpg

- 28 juli 1945: Een North American B-25 Mitchell (registratie 41-30577) was onderweg van Bedford Army Air Field naar Newark Airport toen het in de dichte mist op zaterdagmorgen om 09:45 uur in de noordzijde van de Empire State Building vloog.
Het was na het passeren van het Chrysler Building naar rechts gevlogen i.p.v. naar links.

Het sloeg een gat van 5.5 bij 6 meter; een motor vloog dwars door het gebouw en vloog aan de zuidzijde naar beneden. De daarop volgende brand werd in 40 minuten geblust; het is hiermee nog steeds de hoogste brand die ooit succesvol is geblust.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/38/Empirestate540.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/doKa2Nq.jpg

De 3 inzittenden van de B-25 en 11 personen in het gebouw overleefden de crash niet.
De maandag erop werden vele verdiepingen alweer gebruikt.
Tot op de dag van vandaag schijnt er een steen aan de buitenkant van de Empire State Building te missen waar de kist het gebouw invloog. (maar kan hier verder niets over vinden)

Interessant detail; Betty Lou Oliver was een liftbediende die brandwonden opliep bij de crash. Reddingswerkers plaatsten haar in een lift zodat ze naar beneden kon. Echter waren de liftkabels zwaar beschadigd door de crash en toen de liftdeuren dichtgingen knapten deze kabels.
Ze stortte 75 verdiepingen (meer dan 300 meter) naar beneden; maar overleefde de val. De liftkabels die onderin de schacht oprolden hebben samen met de luchtdruk (door het snelle vallen van de cabine; denk aan een fietspomp) waarschijnlijk haar val enigszins gebroken.
Hiermee heeft zij het record voor hoogste val met een lift die het overleefd heeft.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/6/5/1/0214156.jpg

- 28 juli 1995: KLM's eerste Boeing 767 wordt geleverd; PH-BZA, een 767-306ER dat haar eerste vlucht vlak daarvoor op 11 juli maakte en de 587e 767 van de productielijn.
KLM heeft met 12 767's gevlogen; de laatste volgde op 1 februari 2000.
Op 23 april 2007 ging de laatste 767 bij KLM weg. Alle 767's zijn nog ergens actief.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/46/C-17-Crash-Elmendorf.jpg

- 28 juli 2010: Een Boeing C-17 Globemaster III (registratie 00-0173 en bijgenaamd Spirit of the Aleutians) crasht na takeoff achter baan 06 van Elmendorf Air Force Base in Alaska. Ze deden een trainingsvlucht voor de Arctic Thunder Air Show die 3 dagen later was.
Na een steile klim en een draai naar rechts vloog de piloot sterk naar rechts en kwam de kist in een stall die ze niet meer konden opvangen. Alle 4 inzittenden kwamen om bij de eerste fatale crash van een C-17.

De crash lijkt sterk op de crash van een Boeing B-52 Stratofortress op Fairchild Air Force Base in 1994 waar de crew ook de grenzen van het vliegtuig opzochten en over die grens gingen.
Het beeld van die crash kent iedereen hier wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Nice, exact om 00.00....die 767 is altijd een underdog geweest voor me. Vaak denk ik dan ook dat t een airbus is. Zit nu op abz airport, 0600 deprature time is echt te vroeg...pff, was om 03.15 op, en dan woon ik nog op 20min van de airport. Maar wel lekker om 08.30L in NL.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Seesar schreef op maandag 28 juli 2014 @ 06:05:
Nice, exact om 00.00....die 767 is altijd een underdog geweest voor me. Vaak denk ik dan ook dat t een airbus is. Zit nu op abz airport, 0600 deprature time is echt te vroeg...pff, was om 03.15 op, en dan woon ik nog op 20min van de airport. Maar wel lekker om 08.30L in NL.
Plus dat de 767 een enorme rammelbak is, bizar dat premium Airlines er nog mee vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 16:00

Freak187

geen

Brilsmurfffje schreef op maandag 28 juli 2014 @ 08:33:
[...]

Plus dat de 767 een enorme rammelbak is, bizar dat premium Airlines er nog mee vliegen
Rammelbak?

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op zondag 27 juli 2014 @ 20:29:
[...]

Praktisch iedere lowcost uit Azië Indonesie staat op die lijst, maar toch mogen ze allen naar Singapore en Australië vliegen..
Kleine correctie. En Singapore en Australie hoeven zich natuurlijk weinig aan te trekken van een EU blacklist ;) (en Lion vliegt niet naar Australie afaik).

Maar dat jij -als random passagier als ik het goed begrijp, even oneerbiedig gezegd- 3x in de cockpit wordt gelaten tijdens de vlucht vind ik het wel terecht dat ze op de lijst staan. Zo nauw met de veiligheid/regels nemen ze het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-09 13:43

Goner

What can I do you for ?

Piet91 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 00:00:
Na het zien van alle geweerinstallaties noemt een reporter van de Seattle Times de B-17 Flying Fortress.
Heh, zijn er mensen hier die AirWarrior gevolgen hebben ?
Daar werd een volledig bemande B17 een DeathStar genoemd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Ah, de Brilsmurfffje/Lion Air versus de rest discussie is weer begonnen :D

Dat er sinds 2004 geen slachtoffers zijn gevallen zegt he-le-maal niets. Achter de schermen klopt het van geen kanten bij die toko. Vraag de gemiddelde NL vlieger bij Lion Air wat ze er van vinden en ze vinden het praktisch allemaal 3x k*t met peren. En de enkeling die het allemaal wel prima vindt zo, heeft gewoon geen referentiekader van hoe het wel moet en kan.

Als professional in de branche....geen haar op m'n hoofd die er ooit aan denkt om daar in te stappen. En vele collega's met mij. :)

En de B767 een rammelbak? Please enlighten me? Liever in een onderhouden B767 van 20 jaar oud en vliegers met skills dan een 2 jaar oude B737NG van Lion....

[ Voor 12% gewijzigd door Trent900 op 28-07-2014 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 01:44

_serial_

and there was silence

Trent900 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:00:

Dat er sinds 2004 geen slachtoffers zijn gevallen zegt he-le-maal niets. Achter de schermen klopt het van geen kanten bij die toko. Vraag de gemiddelde NL vlieger bij Lion Air wat ze er van vinden en ze vinden het praktisch allemaal 3x k*t met peren. En de enkeling die het allemaal wel prima vindt zo, heeft gewoon geen referentiekader van hoe het wel moet en kan.
Sja, zou dat niet beetje ingegeven zijn doordat vliegers niet aan de bak komen, en als last-resort daar maar gaan vliegen?

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:44
Het is druk op Schiphol vanwege het onweer vandaag.
Er wordt blijkbaar geparkeerd op de 18C (Zwanenburg).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Uw0HyOH.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:07
Vraag de gemiddelde NL vlieger bij Lion Air wat ze er van vinden en ze vinden het praktisch allemaal 3x k*t met peren. En de enkeling die het allemaal wel prima vindt zo, heeft gewoon geen referentiekader van hoe het wel moet en kan.
maar er dan wel zelf werken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
Carfanatic schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:09:
[...]

maar er dan wel zelf werken 8)7
Je moet wat hè, als je 1,5 à 2 ton in het rood staat. Ik begrijp dat best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
LongBowNL schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:06:
Het is druk op Schiphol vanwege het onweer vandaag.
Er wordt blijkbaar geparkeerd op de 18C (Zwanenburg).

[afbeelding]
Die Delta 264 en de El Al 747 staan daar al een uur op de Zwanenburgbaan. :/

En al minstens 6 vluchten omgeleid naar Rotterdam en Maastricht.

Plus aantal landingen was/is gelimiteerd tot 30 p/uur. Plus curfew vanmorgen bij de gates (vanwege bliksem)

En hier schijnt de zon haast 8)7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Zag vanochtend een KL 737 vanuit IST die naar MST uitgeweken was. Later is dat vliegtuig alsnog vertrokken naar AMS.
http://nl.flightaware.com/live/flight/KLM1610

EDIT: Spuit11

[ Voor 4% gewijzigd door oohh op 28-07-2014 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Was indd chaos op schiphol. Ons slot om te landen op schiphol was met 40 min vertraagd en dus later opgestegen en daarna nog 30min gehold.

Vervolgens na landing op taxi baan 30 min gewacht omdat het ramppersoneel door bliksem inslag niet op de ramp mocht komen. Best apart eta je daar, met allerlei kisten beetje midden op de baan en apron te wachten, maar geen enkele activiteit te zien. Beetje spookachtig.

Toen we eenmaal aanlegde bij de gate, waren natuurlijk niet de enige die de deuren opende en was t echt massa's mensen die stressend hun connectie probeerde te halen.

Maar goed, daar kan niemand wat aan doen en al met al, was de overlast en vertraging met de trein groter dan het vliegtraject.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Thetallguy schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:11:
[...]

Maar dat jij -als random passagier als ik het goed begrijp, even oneerbiedig gezegd- 3x in de cockpit wordt gelaten tijdens de vlucht vind ik het wel terecht dat ze op de lijst staan. Zo nauw met de veiligheid/regels nemen ze het dus niet.
Mja dat was vroeger de normaalste zaak van de wereld. Ik heb daar ook niet echt moeite mee eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ja die dingen maken een hoop herrie, zal ook niet geholpen hebben dat ik toen achterin heb gezeten. Maar een 747 is ook een herriebak tenzij je op het upperdeck zit, daar is bijzonder stil.
Thetallguy schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:11:
[...]

Kleine correctie. En Singapore en Australie hoeven zich natuurlijk weinig aan te trekken van een EU blacklist ;) (en Lion vliegt niet naar Australie afaik).
klopt, mijn fout, ze gaan binnenkort naar Australië vliegen met Batik Air.
15 jaar gelden was dit de normaalste zaak van de wereld, dan kwam de stewardess zelfs vragen of je even een kijkje in de cockpit wilde nemen als kind. Ik heb toen zelfs een aantal keer op de stoel van de piloot gezeten.
Vroeger en ik nu nog steeds ga ervan uit dat de mensen die het vliegtuig instappen ook veilig op de grond willen komen. Dus is zie hier het gebrek in veiligheid niet. Tevens timmert ook Lion Air hard aan de weg op verschillende gebieden.

Ik stap liever niet in een Ryanair toestel, hence ik heb nog nooit met deze club gevlogen. Zij hebben namelijk een aantal keer een mayday mayday moeten uitsturen, dit vind ik vele malen serieuzer dan dat een leek een kijkje in de cockpit mag nemen.
Trent900 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:00:

Als professional in de branche....geen haar op m'n hoofd die er ooit aan denkt om daar in te stappen. En vele collega's met mij. :)
Ach was het niet ook die geliefde van Zanten van de KLM die zijn kist volgas in een ander toestel boorde terwijl hij geen duidelijke go van de toren had gekregen? Ik denk dat veel mensen het gaaf vinden om Lion Air een beetje te bashen. En we zijn hier in Europa ook zeer goed in de schijnveiligheid creëren en onnodig hypocriet doen.
Kijk naar MH17, het duurde 6 dagen voordat de volledige passagiers lijst bekend was..

Ik zeg niet dat Lion Air de beste maatschappij van de wereld is. Ik zeg dat het voor Azië een prima toko is en dat het vliegen heel relaxte is en zonder stress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 16:00

Freak187

geen

Jaren 70 vergelijken met nu... beetje kansloos niet?

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Brilsmurfffje schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:03:

Kijk naar MH17, het duurde 6 dagen voordat de volledige passagiers lijst bekend was..
Het vrijgeven van de pax list is een onderdeel van de procedure wanneer het rode boekje getrokken wordt. Op het moment dat je in de emergency room zit met de deuren op slot is het niet even het papiertje van de afhandeling vrijgegeven, daar komt iets meer bij kijken.. Wanneer alles draait om communicatie moet alles dat gezegd en geschreven wordt wel kloppen.

[ Voor 9% gewijzigd door Bolk op 28-07-2014 16:30 ]

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Discussie Lion Air is wel vaker gevoerd.
Het verschil in veiligheid op de openbare weg of fabriek tussen Europa en bijv. Indonesië is vele malen groter dan het verschil tussen (bijv!) KLM en Lion air.

Zoals vele veiligheidsmaatstaven daar een stuk lager liggen, en dan valt een Lion air toestel echt wel heel erg mee.

Oftewel, het is allemaal niet 100% bij Lion maar de kans op overlijden door een fout van Lion Air is zo extreem klein, er zijn vele nog mindere maatschappijen. Niet eens zo heel lang geleden mocht ik wel met een vlucht mee (volgens mij in een 707) maar de drukcabine deed het niet dus moesten ze laag blijven vliegen, best fijn :| in een land met veel bergen...

[ Voor 37% gewijzigd door Pinin op 28-07-2014 16:59 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
[...]
Ach was het niet ook die geliefde van Zanten van de KLM die zijn kist volgas in een ander toestel boorde terwijl hij geen duidelijke go van de toren had gekregen?
Een ongeluk 37 jaar geleden vergelijken met de huidige staat van dienst van lion air |:( Een ongeluk waardoor zowat de hele manier van vliegen, communiceren en onderling contact aangepast is in de loop van de jaren om het niet nog een keer te laten gebeuren ten opzichte van een maatschappij waar gemiddeld elk jaar een ernstig incident plaatsvindt, wat absoluut nooit leidt tot een leermoment.

Vergelijk voor de gein eens het aantal incidenten van lion air en klm sinds 2000 (het jaar van oprichting van de eerstgenoemde). Of tel voor de gein er 20 jaar bij voor KLM (1980). De stand 10 - 0 als ik wiki mag geloven. Zelfs al neem je de twee crashes van NLM/cityhopper, toen nog een zelfstandige maatschappij, kom je nog 5x hoger uit voor lion air, in een tijd waar er, mits men het wil, echt geen 10 incidenten in 10 jaar hoeven plaats te vinden. In een tijd waar, mits men het wil, er allerlei buitenlandse bronnen zijn om de veiligheid te vergroten. Mits men wil en wil betalen.

Vliegen in Indonesië gelijk stellen aan de daar geldende norm qua vervoer gaat mijns inziens gigantisch mank, alleen al om het feit dat het geen vervoer met lokale middelen is, maar met hypermoderne, betrouwbare vervoersmiddelen met moderne gebruiksaanwijzingen en (in een niet corrupt land) voldoende toezicht.
Natuurlijk is vliegen met lion air relatief veilig als je het vergelijkt met andere lokale vervoersmiddelen, echter dat neemt niet weg dat het niveau met gemak vele malen hoger kan zijn. Het is pure onwil van zowel de eigenaar als de toezichthouder/regering die ervoor zorgt dat er gemiddeld elk jaar een incident plaatsvindt bij lion air. Een getal wat onnodig hoog is.
Mijns inziens is het dan ook een schande dat (Europese) banken in zee gaan met deze toko, terwijl maatschappijen, ook in die regio, die zich wel hard maken voor een betere veiligheid daar zoveel geld aan kwijt zijn, dat ze niet interessant genoeg zijn voor diezelfde banken en dus benadeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
[...]

En we zijn hier in Europa ook zeer goed in de schijnveiligheid creëren en onnodig hypocriet doen.
Schijnveiligheid? Echt....je hebt geen idee hoe het hier (in NL) achter de schermen er aan toe gaat. We kunnen UREN bakkeleien over 1 regeltje in de SOP's, allemaal ten behoeve van de vliegveiligheid of onderhoud.

Er zijn altijd zaken voor verbetering vatbaar, ook hier, maar we mogen verdomd trots zijn op hoe goed wij onze zaakjes op orde hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Trent900 op 28-07-2014 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Ik heb wel in de gaten dat brilsmurfje een toerist is en niet in de branche werkt, waardoor elke discussie met hem doelloos wordt. Elke vergelijking gaat krom, maar mooi om te lezen dat er nog zulke mensen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 01:16

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Eng, een aantal jaren geleden stortte er een C130 neer van de Marokkaanse luchtmacht. Ik ben nu in Marokko, mijn neef die een Kolonel is in het leger zou met zijn vrouw en 2 kinderen de vlucht hebben genomen, maar waren te laat krijg ik net te horen.

Zulke troepentransporten vinden dgelijks plaats van locaties in de Westerlijke Sahara naar de rest van Marokko. Het gaat er in de Sahara vaak erg geweldadig aan toe (oorlog met de Polisario).

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.1075299

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trent900 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 17:13:
[...]

Schijnveiligheid? Echt....je hebt geen idee hoe het hier (in NL) achter de schermen er aan toe gaat. We kunnen UREN bakkeleien over 1 regeltje in de SOP's, allemaal ten behoeve van de vliegveiligheid of onderhoud.

Er zijn altijd zaken voor verbetering vatbaar, ook hier, maar we mogen verdomd trots zijn op hoe goed wij onze zaakjes op orde hebben.
De hoeveelheid tijd die ergens ingestoken wordt is geen maat voor veiligheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 21:57
Modbreak:Heren, heren, heren. Zo kan 'ie wel weer....

[ Voor 4% gewijzigd door zeef op 28-07-2014 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
zeef schreef op maandag 28 juli 2014 @ 18:57:
[modbreak]Heren, heren, heren. Zo kan 'ie wel weer....[/]
:?

Een discussie over luchtvaart in een luchtvaarttopic? Hoe durven ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Elke keer als ik incheck krijg ik tegenwoordig:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/S1aQsvZWLY8fuCp4dtPyIMFT/full.png

Dat terwijl als je los Business boekt je vele honderden (of meer) euro's kwijt bent. Economy boeken en business inchecken levert je zo 70% besparing op. Je zou toch denken dat mensen dit trucje inmiddels wel door hebben? Enige "risico" wat je hebt is dat business vol zit, maar dat is 9 van de 10 keer niet het geval.

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 28-07-2014 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Waar naartoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Wenen, Londen, Barcelona, Rome, Florence en morgen Londen :)

Ben overigens geen fan van Business binnen Europa. Echter, als je geen Frequent Flyer bent, krijg je voor 99,- wel wat voordelen. Je kan een keer de lounge bekijken, je mag veel bagage mee, langs de rijen lopen, etc. Kan een leuk begin van de vakantie zijn op die manier.

[ Voor 42% gewijzigd door PWM op 28-07-2014 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ah, alleen Europe "Business Class" dus.

Met of zonder code shares trouwens? AZ bijvoorbeeld heeft short-haul ook echte BC stoelen.

[ Voor 54% gewijzigd door CyBeR op 28-07-2014 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Domste vraag ever: Vanaf september gaat een grote aziatische partij vliegen van AMS-LON en vv. Dit is een tussenstop voor een langere vlucht naar Azie.

Welke maatschappij is dit? Ik heb 3 tickets voor in september, maar kan nergens de bevestiging vinden :p
CyBeR schreef op maandag 28 juli 2014 @ 19:43:
Ah, alleen Europe "Business Class" dus.

Met of zonder code shares trouwens? AZ bijvoorbeeld heeft short-haul ook echte BC stoelen.
Ook code shares. Intercontinentaal kost een upgrade €349,-

[ Voor 30% gewijzigd door PWM op 28-07-2014 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
PWM schreef op maandag 28 juli 2014 @ 19:45:
Domste vraag ever: Vanaf september gaat een grote aziatische partij vliegen van AMS-LON en vv. Dit is een tussenstop voor een langere vlucht naar Azie.

Welke maatschappij is dit? Ik heb 3 tickets voor in september, maar kan nergens de bevestiging vinden :p
Garuda, naar Gatwick.

Overigens over die upgrades, dat is toch prima. Krijg je hem niet te zien betekent het dat business al vol is, krijg je hem wel te zien zit business nog niet vol en kan er 99 EUR extra verdiend worden ;) (overbookings even buiten beschouwing gelaten).

[ Voor 24% gewijzigd door Thetallguy op 28-07-2014 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Dank :) Heb een Economy, Business en een First class geboekt. Kijken hoe de verschillen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 18:41:
[...]

De hoeveelheid tijd die ergens ingestoken wordt is geen maat voor veiligheid!
Nee, je hebt helemaal gelijk. Dat wij op ieder miniscuul vliegtechnisch en procedureel detail letten heeft geen nut voor de veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Fly-guy schreef op maandag 28 juli 2014 @ 17:03:
[...]

Een ongeluk 37 jaar geleden vergelijken met de huidige staat van dienst van lion air |:( Een ongeluk waardoor zowat de hele manier van vliegen, communiceren en onderling contact aangepast is in de loop van de jaren om het niet nog een keer te laten gebeuren ten opzichte van een maatschappij waar gemiddeld elk jaar een ernstig incident plaatsvindt, wat absoluut nooit leidt tot een leermoment.

Vergelijk voor de gein eens het aantal incidenten van lion air en klm sinds 2000 (het jaar van oprichting van de eerstgenoemde). Of tel voor de gein er 20 jaar bij voor KLM (1980). De stand 10 - 0 als ik wiki mag geloven. Zelfs al neem je de twee crashes van NLM/cityhopper, toen nog een zelfstandige maatschappij, kom je nog 5x hoger uit voor lion air, in een tijd waar er, mits men het wil, echt geen 10 incidenten in 10 jaar hoeven plaats te vinden. In een tijd waar, mits men het wil, er allerlei buitenlandse bronnen zijn om de veiligheid te vergroten. Mits men wil en wil betalen.

Vliegen in Indonesië gelijk stellen aan de daar geldende norm qua vervoer gaat mijns inziens gigantisch mank, alleen al om het feit dat het geen vervoer met lokale middelen is, maar met hypermoderne, betrouwbare vervoersmiddelen met moderne gebruiksaanwijzingen en (in een niet corrupt land) voldoende toezicht.
Natuurlijk is vliegen met lion air relatief veilig als je het vergelijkt met andere lokale vervoersmiddelen, echter dat neemt niet weg dat het niveau met gemak vele malen hoger kan zijn. Het is pure onwil van zowel de eigenaar als de toezichthouder/regering die ervoor zorgt dat er gemiddeld elk jaar een incident plaatsvindt bij lion air. Een getal wat onnodig hoog is.
Mijns inziens is het dan ook een schande dat (Europese) banken in zee gaan met deze toko, terwijl maatschappijen, ook in die regio, die zich wel hard maken voor een betere veiligheid daar zoveel geld aan kwijt zijn, dat ze niet interessant genoeg zijn voor diezelfde banken en dus benadeeld worden.
Ik begrijp ook dat het verschil tussen KLM en Lion Air gigantisch is op het gebied van regeltjes en het naleven ervan. Maar ook Lion Air verbeterd zichzelf en iedere low cost in Azië doet dat. Wij hier in het westen hebben alleen heel sterk de neiging te vinden dat wij alles perfect op orde hebben en dat het daar een soort wilde westen is. Dat beeld wou ik graag wat afzwakken met mijn recente ervaringen. Zo komt tegenwoordig ook niet iedereen zomaar meer aan de bak bij Lion Air.

Wie hier hebben er ooit met deze club gevlogen want ik krijg het idee dat ik de enigste ben die dat gedaan heeft..
Waarom? Ze hebben nog niet de ambitie om naar Europa te komen. Het is juist mooi, zij maken het voor de lokale mensen betaalbaar om te vliegen naar de andere eilanden om hier familie te bezoeken.

Verder boert Garuda goed en zit het vliegtuig AMS-CGK de gehele komende week vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op maandag 28 juli 2014 @ 19:45:

Ik zou zeggen 'rofl weet niet eens waar je geboekt hebt' maar ik kwam dus dit geintje tegen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YI3Z9iQ.png
En ergens anders staat weer Cityhopper. Ik heb dus ook geen idee wat 't nou wordt :P (Volgens de rest van 't internet is 't werkelijk KL1272 maar uit de informatie van KLM zelf blijkt zoveel niet.)

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 28-07-2014 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

CyBeR schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:12:
[...]

Ik zou zeggen 'rofl weet niet eens waar je geboekt hebt' maar ik kwam dus dit geintje tegen:

[afbeelding]
En ergens anders staat weer Cityhopper. Ik heb dus ook geen idee wat 't nou wordt :P (Volgens de rest van 't internet is 't werkelijk KL1272 maar uit de informatie van KLM zelf blijkt zoveel niet.)
Die vlucht wordt gevlogen met een Embraer en die heeft Airfrance niet, je zal dus in een KLM toestel instappen :)
PWM schreef op maandag 28 juli 2014 @ 19:52:
[...]

Dank :) Heb een Economy, Business en een First class geboekt. Kijken hoe de verschillen zijn ;)
Garuda is dikke prima, service is uitstekend en de stewardessen zijn bijna te vriendelijk, beetje tegen het onderdanige. Al vraag ik mij af hoe groot het verschil tussen die klassen is op een vluchtje van een uurtje

[ Voor 27% gewijzigd door Brilsmurfffje op 28-07-2014 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OEM
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-05-2021

OEM

Fly-guy schreef op maandag 28 juli 2014 @ 17:03:
[...]
De stand 10 - 0 als ik wiki mag geloven.
Ik weet niet precies wat je definitie van een incident is, maar ik herinner me:

Barcelona 2004: 737 van de baan, mede door slecht onderhound
Amsterdam 2010: 737 take off vanaf taxiway

De discussie over KL4103 begin ik maar niet.

Ze doen het iig beter dan hun grote broertje. Die maken er echt een zooitje van: AF6 (2010), AF447 (2009), AF1620 (2012), AF2184 (2012), AF3093 (2012), AF471 (2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:00:
[...]

Ik begrijp ook dat het verschil tussen KLM en Lion Air gigantisch is op het gebied van regeltjes en het naleven ervan. Maar ook Lion Air verbeterd zichzelf en iedere low cost in Azië doet dat. Wij hier in het westen hebben alleen heel sterk de neiging te vinden dat wij alles perfect op orde hebben en dat het daar een soort wilde westen is. Dat beeld wou ik graag wat afzwakken met mijn recente ervaringen. Zo komt tegenwoordig ook niet iedereen zomaar meer aan de bak bij Lion Air.
lionair verbetert zich? Je bedoelt dat ze dat vanaf februari dit jaar zijn gaan doen? Immers ook toen een incident waarbij het vliegtuig ernstig beschadigd was en meerdere mensen het hospitaal in moesten.
Wie hier hebben er ooit met deze club gevlogen want ik krijg het idee dat ik de enigste ben die dat gedaan heeft..
Nee, nooit mee gevlogen en dat ga ik de komende 20 jaar waarschijnlijk ook niet doen. Ken wel een aantal vliegers die daar hun centen verdiend hebben en de verhalen die zij vertellen.. Daar lusten de honden geen brood van (drugs misbruik, grove overtredingen maximale vlieguren, gezagvoerders die pertinent niet naar je luisteren, verlenging van het brevet is gewoon te koop in plaats van te laten zien dat je het kan, etc)

Die maatschappij is rot van binnen en zo nu en dan komt dat naar buiten. Passagiers hebben geluk dat de meeste vliegers aldaar hun beste beentje wel voorzetten, maar het gemiddelde van 1 ernstig incident/ongeluk per jaar laat zien dat dat niet voldoende is.
Waarom? Ze hebben nog niet de ambitie om naar Europa te komen. Het is juist mooi, zij maken het voor de lokale mensen betaalbaar om te vliegen naar de andere eilanden om hier familie te bezoeken.
betaalbaar door zich te onttrekken van basis regels en goed ondernemerschap. Dingen waar sommige concurrenten wel voor betalen en derhalve benadeeld worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:45:
[...]

Die vlucht wordt gevlogen met een Embraer en die heeft Airfrance niet, je zal dus in een KLM toestel instappen :)
Dat zou je me wijs kunnen maken als ik niet zelf een keer in een AF (Régional) Embraer had gezeten ;)

Om precies te zijn, deze:
Afbeeldingslocatie: http://img.planespotters.net/photo/459000/original/F-HBLJ-Rgional-Embraer-ERJ-190_PlanespottersNet_459965.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeR op 28-07-2014 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

OEM schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:48:
[...]

Ze doen het iig beter dan hun grote broertje. Die maken er echt een zooitje van: AF6 (2010), AF447 (2009), AF1620 (2012), AF2184 (2012), AF3093 (2012), AF471 (2011)
Groot deel van Airfrance is rot van binnen, ze draaien al een paar jaar dikke verliezen en hebben veel en veel teveel personeel. Verder is de Franse cultuur heel erg op rangen en standen en creëren veel werknemers eilandjes om zich heen om maar hun baan te behouden. Komt bij dat bij de minste of geringste wijziging of ontslag de bonden de boel plat gooien.
CyBeR schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:51:
[...]

Dat zou je me wijs kunnen maken als ik niet zelf een keer in een AF (Régional) Embraer had gezeten ;)

Om precies te zijn, deze:
[afbeelding]
Ik heb het voor je gecheckt. De vlucht wordt uitgevoerd door KLM, tevens bevestigen de flight trackers dit ook.

[ Voor 18% gewijzigd door Brilsmurfffje op 28-07-2014 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:51:
[...]

Ik heb het voor je gecheckt. De vlucht wordt uitgevoerd door KLM, tevens bevestigen de flight trackers dit ook.
Ja ik ook uiteraard inmiddels (KL1272 zoals ik al zei). Vond 't alleen grappig dat KLM en AF zelf daar nogal wispelturig over waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Fly-guy schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:49:
[...]
gezagvoerders die pertinent niet naar je luisteren
Da's niet alleen daar blijkbaar. Getuige http://www.dailymail.co.u...r-traffic-controller.html :X

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
OEM schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:48:
[...]

Je hebt gelijk, 2-10 dan. Een codeshare vlucht (kl4103) valt er waar mij betreft buiten, KLM heeft met de halve wereld een codeshare...
Dat AF nog passagiers heeft na al die incidenten verbaast mij ook wel een beetje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Fly-guy schreef op maandag 28 juli 2014 @ 21:01:
[...]

Je hebt gelijk, 2-10 dan. Een codeshare vlucht (kl4103) valt er waar mij betreft buiten, KLM heeft met de halve wereld een codeshare...
Zelfs al rekende je codeshares mee, KL4103, beter bekend als MH17, kun je de luchtvaartmaatschappij niet echt aanrekenen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik, en ik heb met veel mindere maatschappijen gevlogen dan Lion Air (Budha air Nepal, Zambezi airlines in Zambia), net zoals ik in de derde wereld land ook in een overvolle bus stap waar de remmen het niet goed doen en waarvan de chauffeur haarspeldbochten neemt alsof hij formule 1 rijdt of bij een taxi chauffeur waarvan je weet dat deze niet geheel nuchter is. Andere waarden en normen. Dan voel ik me bij Lion Air toch een stuk veiliger (sowieso, nieuwe toestellen en nette service) dan dat ik me in die bus voel.

Ik snap van alle mensen uit het vak dat ze neerkijken op concullega's die op een mindere manier werken als hun zelf, dat doe ik ook waar het om mijn vakgebied gaat. Dat zie je niet als buitenstaander en dan spelen die overwegingen ook niet mee. Lion Air zal minder veilig zijn dan een Ryanair of Easyjet en ik zal als de keus er is ook eerder voor een Garuda kiezen, maar is die er niet dan stap ik gewoon bij Lion Air (of welke maatschappij ook) in.

edit: stapel tikfouten

[ Voor 4% gewijzigd door [Roland] op 28-07-2014 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Het interieur van de nieuwe Embraer E-Jet E2 familie (175, 190, 195) is onlangs onthuld.

Hoogtepunten:
- Iedereen kan een middelgrote koffer meenemen.
- Nieuwe PSU (Personal Service Unit, leeslampje, lucht, instant-stewardess-knopje [ik heb het niet verzonnen, red.])

Filmpje:
http://vimeo.com/100702713

Het ziet er op zich wel netjes uit. Luxe, maar toch redelijk zakelijk. Ik vind het er persoonlijk beter/moderner uit zien dan Boeing's Sky Interior.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:30
Als ik naar tickets zoek valt het me op dat als je met de KLM zou vliegen .het vliegen vanaf Brussel een stuk goedkoper is dan vanaf Amsterdam , nadeel je moet met de trein van Brussel naar Amsterdam . Wat ik begrepen heb MOET je je ticket op station Brussel laten zien/afstempelen .

Iemand ervaring hiermee en is dit eventueel te omzeilen ?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Daar hebben honderden Nederlanders ervaring mee en nee, da's niet te omzeilen. Dat is goedkoper vanwege de concurrentie met andere maatschappijen, en het voordeel van non-stop vluchten niet hebben (waarvoor men meer bereid is te betalen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
oohh schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 18:39:
Het interieur van de nieuwe Embraer E-Jet E2 familie (175, 190, 195) is onlangs onthuld.

Hoogtepunten:
- Nieuwe PSU (Personal Service Unit, leeslampje, lucht, instant-stewardess-knopje [ik heb het niet verzonnen, red.])

Filmpje:

Het ziet er op zich wel netjes uit. Luxe, maar toch redelijk zakelijk. Ik vind het er persoonlijk beter/moderner uit zien dan Boeing's Sky Interior.
Eerlijk gezegd zie ik weinig verschil met de huidige Emb, die schermen ga je nergens vinden en voor de rest is het wat moderner gemaakt, maar weinig aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

oohh schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 18:39:

Hoogtepunten:

Filmpje:

Ziet er mooi uit, maar zo zie je het nooit bij de maatschappijen.

Het boeing sky interior vind ik persoonlijk mooier doordat de verlichting van kleur kan veranderen, dit is erg prettig voor de ogen. Tevens zijn de bagage bakken van een 737 handiger omdat die naar beneden pivoteren.
Het sky interior komt trouwens nooit echt goed tot zn recht op de foto's

[ Voor 3% gewijzigd door Brilsmurfffje op 29-07-2014 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Sky interior is nice, maar in de praktijk kiezen veel maatschappijen een andere cabin.

[ Voor 6% gewijzigd door XWB op 29-07-2014 21:05 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:22
Pffff hallo zeg. Ik ben een milde taalpurist maar dit doet pijn.

"Scharnieren"

Dank u.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
XWB schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 21:05:
Sky interior is nice, maar in de praktijk kiezen veel maatschappijen een andere cabin.
Veel maatschappijen kiezen BSI *O*
More than 85 percent of Boeing's backlog of more than 3,400 Next-Generation 737s and 737 MAXs will be delivered with the Boeing Sky Interior. The Boeing Sky Interior will be standard on the 737 MAX.
Maar de nieuwste KLM deliveries hebben ze niet, ze willen het interieur ongetwijfeld zoveel mogelijk standaardiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

downtime schreef op donderdag 12 december 2013 @ 22:18:
Maar er zijn ook orders voor misschien wel 10-20 toestellen die waarschijnlijk nooit afgenomen worden. Kingfisher (5 besteld) is zo goed als failliet. Virgin (6) grijpt elk excuus aan om z'n leveringen uit te stellen. Ik vermoed dat Air Austral (2) en Skymark (6) ook dubieus zijn.
XWB schreef op donderdag 12 december 2013 @ 22:21:
Skymark niet, hun eerste A380 is al in assembly en de airline heeft zelf een simulator gekocht in 2012 (niet elke A380 operator heeft er één).
Airbus heeft vandaag de order voor Skymark geannuleerd. Niet onverwacht maar wel pijnlijk voor Airbus. Twee A380's voor Skymark waren al in "final assembly" en de andere vier machines in aanbouw maar Skymark gaf aan dat ze het financieel niet kunnen bolwerken om de toestellen af te nemen. Airbus zit nu met minimaal twee A380's in z'n maag.

Ben benieuwd wat er met die toestellen gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Gekke vraag misschien, maar kunnen die dan niet gewoon aan de eerstvolgende (of 'n volgende) klant geleverd worden :?

"Oh, kijk eens, hij is wat eerder klaar".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Hmmbob schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 21:39:
Gekke vraag misschien, maar kunnen die dan niet gewoon aan de eerstvolgende (of 'n volgende) klant geleverd worden :?

"Oh, kijk eens, hij is wat eerder klaar".
Nee. Interieur is custom voor elke klant en Skymark had schijnbaar een layout met minder stoelen dan gebruikelijk. Kost miljoenen om dat aan te passen.
En sowieso willen de meeste klanten hun toestellen niet eerder omdat ze ook personeel moeten trainen, flight schedules moeten aanpassen, de extra tickets moeten verkopen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Die Skymark A380s zijn leeg van binnen, cabin installatie was nooit gestart.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

XWB schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 22:13:
Die Skymark A380s zijn leeg van binnen, cabin installatie was nooit gestart.
Zeker? Het eerste toestel vloog toch in april al naar Hamburg om het interieur te installeren?

http://www.flightglobal.c...rms-maiden-flight-397952/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is het niet ook zo dat iedere afnemer bij z'n toestel een aantal keer een team langs kan sturen om tijdens assembly te controleren of het goed gaat? Ik heb ooit bij een factory tour ooit zoiets begrepen omdat er die dag een team van een chinese airliner kwam kijken.

Als je dan ineens een ander toestel krijgt, heb je die nooit gaandeweg kunnen checken mocht je dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Saus schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 22:28:
Is het niet ook zo dat iedere afnemer bij z'n toestel een aantal keer een team langs kan sturen om tijdens assembly te controleren of het goed gaat? Ik heb ooit bij een factory tour ooit zoiets begrepen omdat er die dag een team van een chinese airliner kwam kijken.
Ik weet niet of het een aantal keren gebeurt maar het gebeurt wel. Recent was er nog een publieke discussie tussen Qatar Airways en Airbus omdat Qatar ontevreden was over de afwerking van hun A380's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
downtime schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 22:17:
[...]

Zeker? Het eerste toestel vloog toch in april al naar Hamburg om het interieur te installeren?

http://www.flightglobal.c...rms-maiden-flight-397952/
En die was even later alweer terug gevlogen. Het toestel heeft gedurende die korte periode in XFW gewoon buiten gestaan.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: http://morgenbladet.no/sites/default/files/imagecache/artikkel_hovedbilde/06bok_gran1.jpg

(Genomen na de landing in Jæren)

- 30 juli 1914: De Noordweegse Tryggve Gran steekt als eerste persoon de Noorzee over. Met zijn Blériot XI Ca Flotte vertrok hij vanaf Cruden Bay in Schotland naar Jæren in Noorwegen na een vlucht van 4 uur en 10 minuten over een afstand van 465 kilometer.

Veel aandacht is hier niet aan besteedt; de Eerste Wereldoorlog was zojuist losgebarsten.

Ook hier is een monument voor aangebracht; op de plek waar hij geland is:

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3671/11391365913_b406ff6ebd_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://727datacenter.net/acid/images/ana_1971.jpg

- 30 juli 1971: Een piloot in opleiding van de Japan Air Self-Defense Force was met een North American F-86 Sabre (92-7932) aan het oefenen met zijn instructeur in een andere Sabre toen het een Boeing 727 (JA8329) van All Nippon Airways te laat opmerkte. Deze 727 was als vlucht 58 onderweg van Chitose naar Haneda Airport in Tokyo.
De crew van de 727 kon nog net een Mayday call uitzenden voordat de Sabre de linker horizontal stabilizer van de 727 raakte.
De jonge piloot van de Sabre kon d.m.v. zijn schietstoel ontsnappen; de Boeing 727 stortte echter neer vlakbij het Japanse dorp Shizukuishi. Alle 155 passagiers en 7 crew van de Boeing overleefden de crash niet.

Het was de dodelijkste vliegtuigcrash van dat moment.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/4/2/3/0266324.jpg

- 30 juli 1992: Trans World Airlines (TWA) vlucht 843 was een Lockheed L-1011 TriStar (N11002) vlucht New York JFK naar San Fransisco. Toen het van baan 13R vertrok en net in de lucht was begon de knuppel te trillen en de co-piloot (die de vlucht uitvoerde) merkte verlies van vermogen. De captain nam de controle over en besloot de start af te breken. De kist werd hard op de grond gezet (ruim 4 m/s verticale snelheid waar een kleine 2 m/s de maximaal toelaatbare snelheid was) en men trapte vol op de rem (inclusief trust reverse). Maar omdat ze toch nog te snel gingen stuurde de captain de TriStar naar links, van de baan af. Daar kwam het naast de baan terecht. Hierna vloog de kist in brand.

Hoewel er maar 3 van de 8 deuren beschikbaar was waren alle 280 passagiers en 10 crew binnen 2 minuten uit de kist.
De crash wordt toegeweten aan pilot error; maar er gaan ook verhalen rond dat de staartmotor al brandde voor takeoff; inclusief inzittenden die naar voren renden.

Afbeeldingslocatie: http://aviation-safety.net/photos/accidents/750/19920730-0-C-d-1-750.jpg
Afbeeldingslocatie: http://aviation-safety.net/photos/accidents/750/19920730-0-C-d-2-750.jpg

Er is nog iets gebeurd op deze datum, maar daar kom ik later vandaag op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-09 14:39

Bestla

Kvinne

Inderdaad is er meer nieuws
30 July 1983 - Official speed record for a piston-driven aircraft, 832 kph, California.

Nog geen plaatje kunnen vinden. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Bestla op 30-07-2014 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Bestla schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 08:45:
Inderdaad is er meer nieuws
30 July 1983 - Official speed record for a piston-driven aircraft, 832 kph, California.

Nog geen plaatje kunnen vinden. ;)
Dat was een North American P-51D Mustang, BuNo 44-74996, luisterend naar de naam Dago Red: Wikipedia: Dago Red. Speciaal gerestaureerd en geconfigureerd als air-racer.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ae/P-51D_Mustang_Dago_Red.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
30 juli 2013 was ook de eerste dag dat EK9909 met de 777F gevlogen werd ipv. met de TNT 744F. (de driehoek Dubai - Amsterdam - Goteborg). Overigens later wel weer teruggegaan naar de 744F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
Saus schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 22:28:

Als je dan ineens een ander toestel krijgt, heb je die nooit gaandeweg kunnen checken mocht je dat willen.
Klopt, er gaat altijd een groepje representatives naar de fabriek om de bouw te begeleiden en te controleren, denk hierbij aan personen van de technische dienst, fleetmanager en vliegers.

En je kunt inderdaad niet zomaar een kist doorgeven aan een andere klant, want de cockpitspecificaties zijn vaak anders. Wat dat betreft is het net een auto, je koopt een machine en tikt zo de optielijst aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Vraag je voor de 747 vliegers / paxen hier: op seatguru staat vermeld dat je in rij 29 een "misaligned window" hebt.

Hoe misaligned is misaligned in deze? Heb je uberhaupt geen zicht door het raampje, of? Denk er sterk over om ons van 30EF naar 29AB te verplaatsen - 30EF zo in het midden van het midden zien we niet zo zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09 15:30

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Hmmbob schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 09:38:
Vraag je voor de 747 vliegers / paxen hier: op seatguru staat vermeld dat je in rij 29 een "misaligned window" hebt.

Hoe misaligned is misaligned in deze? Heb je uberhaupt geen zicht door het raampje, of? Denk er sterk over om ons van 30EF naar 29AB te verplaatsen - 30EF zo in het midden van het midden zien we niet zo zitten...
Ik denk dat dat heel erg van de maatschappij afhangt.

EDIT:
E & F is aan het gangpad en direct daarnaast, A & B zijn aan het raam en direct daarnaast. Ik weet niet hoelang de vlucht duurt en hoe vaak jullie op staan gedurende de vlucht, maar de persoon in C (aan het gangpad) gaat dat niet leuk vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door Freee!! op 30-07-2014 10:20 . Reden: Vergissing (doorgehaald) ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Verschilt idd van maatschappij tot maatschappij, en vaak hebben maatschappijen nog meerdere versies van de cabin layout, en kan het dus van toestel tot toestel ook nog verschillen.

Om welke maatschappij gaat het?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Hmmbob schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 09:38:

Ik heb zelf liever een aisle in plaats van geen window, en een misaligned window ipv een aisle. En ik zit liever de hele vlucht op de trap naar 't upper deck dan in E/F op een 744 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Oeps, sorry :+ Het gaat om een KLM 747-400 Combi (KL603 naar LAX).

Indeling is 3-4-3 (ABC - DEFG - HIJ als ik me niet vergis)

Stoelen AB zijn dan bij het raam en er direct naast - we gaan met z'n tweeën, dus dat komt goed. Kunnen we alsnog van plekje ruilen oid. En de persoon in C, tja... De personen in D of G hebben ook last van ons, als we in EF zitten :+

[ Voor 69% gewijzigd door Hmmbob op 30-07-2014 10:16 ]

Pagina: 1 ... 51 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.