Het Luchtvaart Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 112 Laatste
Acties:
  • 658.583 views

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Freee!! schreef op zondag 12 januari 2014 @ 20:23:
[...]

Ik heb er niet zo'n behoefte aan in die zandbak over te stappen, zeker niet als de overstap langer duurt dan de gecombineerde vluchten zelf.
Emirates heeft juist hele korte transfers, moet je eens kijken naar China Southern! die hebben pas transfers!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:47

Fiber

Beaches are for storming.

Meestal heb je de keuze, goedkoop met lange transfertijd en duurder met kortere transfertijden... :)

Ik heb ook graag korte transfers, natuurlijk. En anders juist heel lang en dan een nachtje in een hotel daar of even de stad in of zo.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
BeefHazard schreef op zondag 12 januari 2014 @ 19:55:
[...]

Ik kan je wel zeggen: Liever 100 Emirates en Etihads dan Ryanairs en Easyjets. Die maatschappijen zijn de kanker van de luchtvaart.
Ben ik het absoluut niet mee eens. Ondanks dat ik verre een fan ben van de manier van het behandelen van personeel, klanten en regelgeving (en dan voornamelijk ryanair), zijn de zandbak maatschappijen erger.
De low cost maatschappijen boorden een markt aan die bijna niet vloog. Een markt die met de caravan op vakantie ging omdat vliegen te duur was, maar nu voor een tientje in Venetië zitten (na nog een busreis van een uur).
Daarnaast hebben die maatschappijen dezelfde manieren om geld te verdienen en dus kun je ermee concurreren. Level playing field (even de schimmige deals en belasting praktijken van bijvoorbeeld ryanair daargelaten).
De woestijn maatschappijen hebben zoveel geld en krijgen dat via wegen die voor Europese maatschappijen vrijwel ontoegankelijk zijn, daar er geen sprake is van concurrentie. Door 90 a380's te kopen (met een lening die geen enkele Europese maatschappij ooit kan krijgen) en die gewoon massaal in te zetten, koop je klanten/marktaandeel. Daar kan je niet tegenop.
Elke Nederlander wil graag een baan bij een baas waar hij tot zijn pensioen kan werken. Niet dat hij per se bij 1 baas wil blijven, maar hij wil wel dat vangnet hebben, een baan met fatsoenlijke uren en zekerheid.
En gemiddelde stewardess bij bijvoorbeeld qatar airways houdt het drie jaar uit. Per jaar verlaat 35% van de cabine crew het bedrijf omdat ze uitgeput zijn, het zat zijn of niet voldoen om wat voor reden dan ook. En geen pensioen, uitkering of welke regeling dan ook.
Ook voorin het vliegtuig zijn de omstandigheden niet van ons niveau. Beter dan achterin, vliegers zijn nu eenmaal lastiger te krijgen, maar het niet eens zijn met de baas of door een foutje een vliegtuig beschadigen kan, en heeft, voor ontslag zorgen. Het zal niet altijd zo'n vaart lopen, nogmaals ze staan te springen om vliegers, maar baan zekerheid van nul.
Als hier het kabinet tornt aan de ontslag regeling gaan we de straat op, maar op vakantie profiteren we maar al te graag van die dingen bij anderen.

Resultaat kan zijn dat de grote maatschappijen in Europa failliet gaan of drastisch krimpen. Met alleen al bij KLM een personeelsbestand van 30.000+ mensen zal dat en invloed hebben op onze economie. Schiphol wordt slechts een opstap voor vluchten naar het MO in plaats van de miljoenen overstap pers en zal dus ook flink krimpen. (In)direct schijnt Schiphol voor 100.000 arbeidsplaatsen te zorgen, die ook dat gaan we voelen. Alle werknemers daar betalen hier praktisch geen belasting, de bedrijven uiteraard ook niet, dus een flinke geldstroom droogt op in het Europa.
En het ergste, je kan er niet mee concurreren, het is geen level playing field.
Daar waar inmiddels en boel landen door ook inzien en de mogelijkheden van die maatschappijen inperkt (Canada, India lopen daarmee voorop, maar ook de VS en China treffen maatregelen), beperkt Europa de mogelijkheden van de eigen markt, geeft Schiphol subsidie en de Europese banken gunstige leningen

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:03

MBV

Ik ben inderdaad bang voor de bekende tactiek van veel monopolisten: rook al je concurrentie uit met prijzen onder de kostprijs, wacht tot iedereen failliet is, en gooi dan de prijzen omhoog. Je kan erop wachten, je zou ook maatregelen kunnen nemen. En aangezien Europa geen vuist durft te maken zal het dat eerste wel worden.

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
BeefHazard schreef op zondag 12 januari 2014 @ 19:55:
[...]

Ik kan je wel zeggen: Liever 100 Emirates en Etihads dan Ryanairs en Easyjets. Die maatschappijen zijn de kanker van de luchtvaart.
Ben wel benieuwd van de onderbouwing daarvan.

Sluit mij zelf verder aan bij bovenstaande twee posts. Op lange termijn brengen de ME-carriers ons alleen maar in de problemen.

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:53
Boeing landt op verkeerde vliegveld
Toegevoegd: maandag 13 jan 2014, 11:58
Een piloot van Southwest Airlines heeft per ongeluk een Boeing 737 met 124 passagiers aan boord op het verkeerde vliegveld aan de grond gezet.

Het toestel had moeten landen op Branson Airport in de Amerikaanse staat Missouri, maar kwam terecht op een veel kleiner vliegveld dat14 kilometer noordelijker ligt. Het kwam daar op enkele tientallen meters van een afgrond tot stilstand.

Het kleine vliegveld wordt door piloten van sportvliegtuigjes gebruikt. De landingsbaan is er ongeveer de helft korter dan van Branson Airport.
http://nos.nl/artikel/596...-verkeerde-vliegveld.html

filmpje: http://www.usatoday.com/s...-branson-airport/4447699/

• Fiber

Fiber

Thetallguy schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:01:
[...]

Sluit mij zelf verder aan bij bovenstaande twee posts. Op lange termijn brengen de ME-carriers ons alleen maar in de problemen.
Maar wat moeten we dan...? Boycotten...? O-)

Voordeel is wel dat veel mensen toch liever een rechtstreekse vlucht hebben dan een tussenstop ergens halverwege. Dus zo lang ze niet rechtstreeks van West Europa naar Zuid Oost Azië gaan vliegen valt het wellicht allemaal nog wel een beetje mee.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:52

Freak187

geen

Fly-guy schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:50:
[...]

Ben ik het absoluut niet mee eens. Ondanks dat ik verre een fan ben van de manier van het behandelen van personeel, klanten en regelgeving (en dan voornamelijk ryanair), zijn de zandbak maatschappijen erger.
Ben het gedeeltelijk met je eens. Er zou inderdaad eens uitgezocht moeten worden hoe die maatschappijen de boel financieren.

Aan de andere kant: we gaan prat op de vrije markt economie en dit is een uitstekend voorbeeld. Waar legacy carriers als KLM jarenlang dikke marges hebben gedraaid ten koste van de passagier, heeft de passagier nu de keuze uit een beter en goedkoper aanbod.

KLM en andere legacy carriers hebben een oud, duur en on-flexibel personeelsbestand. De nieuwe carriers (zowel Emirates als Easyjet en RYR) kijken daar heel anders tegenaan.

Kia Niro-EV 2024

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Fiber schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:24:
[...]
Maar wat moeten we dan...? Boycotten...? O-)
Ja, dit soort oneerlijke concurrentie moeten we toch niet sponsoren? Je hoeft echt niet perse KLM te gaan vliegen, er is genoeg keuze wereldwijd aan maatschappijen die zich netjes aan de spelregels houden.

Zoals al eerder gezegd, Ryanair zijn een stel schoften die hun personeel waardeloos behandelen en het misschien zelfs met de veiligheid niet altijd even nou nemen (volgens de geruchten). Maar verder is het een 'normaal' bedrijf wat gewoon werkt volgens de normale marktwerking. Dit terwijl Emirates hun personeel ook schofterig behandeld en daarbij ook nog eens als doel heeft om met gratis geld de Europese luchtvaart kapot te maken. En daar werken wij dan blij aan mee, want het is zo lekker goedkoop en de service is zo goed.
Freak187 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:07:
[...]
KLM en andere legacy carriers hebben een oud, duur en on-flexibel personeelsbestand. De nieuwe carriers (zowel Emirates als Easyjet en RYR) kijken daar heel anders tegenaan.
Bij RYR is het pure uitbuiting, maar bij Emirates is het misschien nog wel erger. Een piloot daar verdient netto hetzelfde als een piloot hier, alleen hij kost Emirates ongeveer een derde van wat een piloot hier kost. Emirates betaald namelijk geen belasting, geen pension en geen sociale premies.

[ Voor 24% gewijzigd door Devil op 13-01-2014 13:10 ]

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Freak187

Freak187

geen

Devil schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:07:
[...]

Ja, dit soort oneerlijke concurrentie moeten we toch niet sponsoren? Je hoeft echt niet perse KLM te gaan vliegen, er is genoeg keuze wereldwijd aan maatschappijen die zich netjes aan de spelregels houden.

Zoals al eerder gezegd, Ryanair zijn een stel schoften die hun personeel waardeloos behandelen en het misschien zelfs met de veiligheid niet altijd even nou nemen (volgens de geruchten). Maar verder is het een 'normaal' bedrijf wat gewoon werkt volgens de normale marktwerking. Dit terwijl Emirates hun personeel ook schofterig behandeld en daarbij ook nog eens als doel heeft om met gratis geld de Europese luchtvaart kapot te maken. En daar werken wij dan blij aan mee, want het is zo lekker goedkoop en de service is zo goed.
Hun doel is niet het kapotmaken van de Europese luchtvaart... kom op zeg. Goedkoop en service.... dat zouden meer carriers moeten doen. Maar dat soort carriers denken dat ze koning zijn en dat een passagier blij mag zijn om met ze te vliegen. Hopeloos ouderwets.

Kia Niro-EV 2024

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:53
over ryanair gesproken:

Ryanair en Google zouden in het diepste geheim werken aan een nieuwe, revolutionaire, manier om vliegtickets te zoeken en te boeken. Topman Michael O'Leary wil over de inhoud van de plannen niet veel loslaten, maar tegen The Independent bevestigt hij met Google bezig te zijn.

'Mensen zullen nooit meer op een andere manier tickets boeken. Onze plannen zijn echt inspirerend. Google komt met een soort prijsvergelijker, maar dan wel eentje die concurrenten als Skyscanner in één klap de knock-out kunnen geven', aldus de excentrieke Ryanair-topman.

En hoe innovatief het idee ook mag zijn, het kost Ryanair niets, beweert O'Leary. 'Google is Google. Ze willen straks prijzen van iedere maatschappij kunnen tonen en ze verdienen de kost met advertenties. Voor de nieuwe services hoeven wij in ieder geval niets af te rekenen.'
http://www.ad.nl/ad/nl/10...aan-ticketrevolutie.dhtml

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Freak187 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:09:
[...]

Hun doel is niet het kapotmaken van de Europese luchtvaart... kom op zeg. Goedkoop en service.... dat zouden meer carriers moeten doen. Maar dat soort carriers denken dat ze koning zijn en dat een passagier blij mag zijn om met ze te vliegen. Hopeloos ouderwets.
Andere carriers zouden dat heel graag doen, maar die moeten wel gewoon hun kerosine zelf betalen en wel gewoon inkomstenbelasting, pensioen en sociale premies betalen.
[...]
Maar dat soort carriers denken dat ze koning zijn en dat een passagier blij mag zijn om met ze te vliegen. Hopeloos ouderwets.
Yeah right ;( Mooi verhaal, uiteindelijk gaat het gewoon om het geld. ME carriers kunnen bijna de helft goedkoper opereren vanwege de veel lagere personeels en brandstof kosten, wat weer komt omdat ze geen belasting betalen. Daarnaast krijgen ze bijna gratis leningen. Het gaat alleen maar om de centen. Als een Europese maatschappij dezelfde service voor hetzelfde geld zou kunnen bieden zouden ze dan meteen doen.

[ Voor 37% gewijzigd door Devil op 13-01-2014 13:28 ]

• Die Bolle14
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-08-2023
Als je trip reports leest, dan is de mening vaak dat het product van Emirates veelal tegenvalt, op first class na dan. Ze proberen het maximale aantal mensen in hun vliegtuigen te krijgen, ze waren de eerste met 3-4-3 in een 777 en willen in de toekomst 3-5-3 in hun A380. Het personeel schijnt ook niet al te vriendelijk te zijn ten opzichte van de legacy carriers. Voor een trip naar Australië zou Emirates voor mij makkelijker en misschien wel goedkoper zijn, maar geef mij het eerste stuk KLM maar, lekker gezellig en altijd goed wat mij betreft.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Garyu

WW

Mijn ervaring met KLM (europees) is anders ook niet heel positief, onvriendelijk personeel en nul service aan boord. Nee dankjewel, dan vlieg ik liever met de Lufthansa of zo.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Nvidiot
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Mijn ervaringen met Emirates zijn best positief. Vergeleken met KLM is de service en het comfort ongeveer even goed, en vergeleken met Singapore Airlines is Emirates iets slechter qua service. De A380 waar Emirates mee vliegt is ook nog eens een fors stuk stiller dan waar de rest mee vliegt. Dat, in combinate met het forse prijsverschil geeft voor mij toch de doorslag. (Tenzij ik graag een extra koffer mee wil nemen, KLM is daar erg goedkoop mee: 100 EUR voor 23 kg. Daar kan ik het niet eens als luchtvracht voor laten vervoeren)

Ik ben het op zich wel eens dat het niet netjes is dat Emirates (en vergelijkbare maatschappijen) zoveel staatssteun krijgen en niet netjes met hun personeel omgaan, maar als het meer dan 100 euro per ticket scheelt...

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Freak187

Freak187

geen

Nvidiot schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:32:
Mijn ervaringen met Emirates zijn best positief. Vergeleken met KLM is de service en het comfort ongeveer even goed, en vergeleken met Singapore Airlines is Emirates iets slechter qua service. De A380 waar Emirates mee vliegt is ook nog eens een fors stuk stiller dan waar de rest mee vliegt. Dat, in combinate met het forse prijsverschil geeft voor mij toch de doorslag. (Tenzij ik graag een extra koffer mee wil nemen, KLM is daar erg goedkoop mee: 100 EUR voor 23 kg. Daar kan ik het niet eens als luchtvracht voor laten vervoeren)

Ik ben het op zich wel eens dat het niet netjes is dat Emirates (en vergelijkbare maatschappijen) zoveel staatssteun krijgen en niet netjes met hun personeel omgaan, maar als het meer dan 100 euro per ticket scheelt...
Ach.. had KLM ook niet een akkefietje met kerosine belasting op Bonaire? Waar op hoog politiek niveau is besloten om geen onderzoek te laten doen? En Air France met de zeer nauwe politieke banden.

En niet netjes met het personeel omgaan? Het vliegend personeel gaat maar wat graag 5 jaar lang op een compound wonen in de zandbak.

Kia Niro-EV 2024

• Freak187

Freak187

geen

Devil schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:07:
[...]

[...]

Bij RYR is het pure uitbuiting, maar bij Emirates is het misschien nog wel erger. Een piloot daar verdient netto hetzelfde als een piloot hier, alleen hij kost Emirates ongeveer een derde van wat een piloot hier kost. Emirates betaald namelijk geen belasting, geen pension en geen sociale premies.
Nou nou.. pure uitbuiting... Je kunt misschien stellen (heeeeeel voorzichtig) dat piloten nogal overbetaald worden/werden en dat Emirates en/of RYR daar slimmer mee omgaat (ook met de machtige vakbonden)?

Kia Niro-EV 2024

• Thetallguy
  • Niet online
Carfanatic schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:09:
over ryanair gesproken:

Ryanair en Google zouden in het diepste geheim werken aan een nieuwe, revolutionaire, manier om vliegtickets te zoeken en te boeken. Topman Michael O'Leary wil over de inhoud van de plannen niet veel loslaten, maar tegen The Independent bevestigt hij met Google bezig te zijn.

'Mensen zullen nooit meer op een andere manier tickets boeken. Onze plannen zijn echt inspirerend. Google komt met een soort prijsvergelijker, maar dan wel eentje die concurrenten als Skyscanner in één klap de knock-out kunnen geven', aldus de excentrieke Ryanair-topman.

En hoe innovatief het idee ook mag zijn, het kost Ryanair niets, beweert O'Leary. 'Google is Google. Ze willen straks prijzen van iedere maatschappij kunnen tonen en ze verdienen de kost met advertenties. Voor de nieuwe services hoeven wij in ieder geval niets af te rekenen.'
http://www.ad.nl/ad/nl/10...aan-ticketrevolutie.dhtml
www.google.com/flights , is in Ierland nog niet gelanceerd en de PR afdeling van Ryanair blaast het natuurlijk lekker op als iets nieuws, wat vervolgens ook weer in de Nederlandse media doorsijpelt.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

googl.com/flights werkt wel heel relaxte omdat in tegenstelling tot andere sites niet eerst 5 minuten naar een laad venster aan het kijken bent. Ook geeft google je een all-in prijs..

• Garyu
  • Nu online

Garyu

WW

..alleen zijn er best veel maatschappijen (nog) niet op te vinden. Wat wel geweldig is zijn alle tips (luchthavens in de buurt, betere prijzen/verbindingen op volgende dagen, info dat er een propeller-machine gebruikt wordt, ...).

• Floppie
  • Laatst online: 19:21
Freak187 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:42:
[...]

Nou nou.. pure uitbuiting... Je kunt misschien stellen (heeeeeel voorzichtig) dat piloten nogal overbetaald worden/werden en dat Emirates en/of RYR daar slimmer mee omgaat (ook met de machtige vakbonden)?
Je hebt dit al zo vaak gezegd hier op dit forum. Het begint een beetje op afgunst te lijken.

Het lijkt wel of jij een voorstander bent van slechte arbeidsvoorwaarden, behalve als het jezelf raakt waarschijnlijk.

En dan stellen dat Ryanair hier slim mee omgaat... Het is inderdaad gewoon pure uitbuiting. Misbruik maken van het feit dat er een overschot aan piloten is. Aan jonge piloten met grote schulden vragen om zelf een typerating te betalen en daar als bedrijf ook nog winst op maken. Jij noemt dat slim, ik noem dat schofterig.
Maar heee, als jij maar voor een paar tientjes kan vliegen.

• bull93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-12-2023
Ik heb een vraag waar ik al een tijdje mee zit, ik vroeg me af, ik zie weleens een klm vliegtuig met een witte neus. Het lijkt me dat die dan net vervangen is. Maar gebeurd dat dan zo vaak of heeft het een andere reden?

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:02
Dat heeft een heel andere reden. Het kan zijn omdat de neus niet beschilderd mag worden vanwege de radar die erachter zit. Achter de neus zit namelijk de weerradar, een soort magnetron kwa frequentie. Maar bij bijvoorbeeld de Embraer 190 hoort hij wit te zijn.
Afbeeldingslocatie: http://www.pixstel.com/klm-e190-take-off-roll_pics176-17604.jpg

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Hij bedoeld dit:
Afbeeldingslocatie: http://img1.planespotters.net/photo/100000/original/PH-BXM-KLM-Royal-Dutch-Airlines-Boeing-737-800_PlanespottersNet_100440.jpg

Dat is omdat de neuskegel vervangen is, pas bij een repaint wordt hij weer mee geverfd.

Neuzen kunnen gewoon altijd geschilderd worden ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.civilaviation.eu/images/Embraer/EMB190_SU-GCV.JPG

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

www.casarodriguillo.com

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:43
Wow, wazig ongeluk. En één de drie inzittenden overleefde het nog ook!

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:29
Thetallguy schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:58:
[...]

www.google.com/flights , is in Ierland nog niet gelanceerd en de PR afdeling van Ryanair blaast het natuurlijk lekker op als iets nieuws, wat vervolgens ook weer in de Nederlandse media doorsijpelt.
Hoe kan het dat daarlang heel snel resultaten gevonden worden en als ik via cheaptickets oid kijken dat alles zo traag als een slak is?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Fiber

Fiber

Omdat Google betere en snellere zoekmachines heeft...

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

[...]

Haha, ja ze zijn de goedheid hetzelf _o- nee het gaat er gewoon om dat ze op termijn bakken met geld kunnen binnen trekken.

• Thetallguy
  • Niet online
Keiichi schreef op maandag 13 januari 2014 @ 19:43:
[...]

Hoe kan het dat daarlang heel snel resultaten gevonden worden en als ik via cheaptickets oid kijken dat alles zo traag als een slak is?
Google haalt alles uit 1 database, ATPCO (http://www.atpco.net/atpco/index.shtml - overigens ook de reden waarom veel airlines nog ontbreken) en zal vast het e.e.a. cachen en de retesnelle Google servers gebruiken. Cheaptickets doet requests bij de airlines zelf, en al die opties afgaan kost wat meer tijd.

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-11 19:18

Spotter

Lichtnicht

Devil schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:12:
Yeah right ;( Mooi verhaal, uiteindelijk gaat het gewoon om het geld. ME carriers kunnen bijna de helft goedkoper opereren vanwege de veel lagere personeels en brandstof kosten, wat weer komt omdat ze geen belasting betalen. Daarnaast krijgen ze bijna gratis leningen. Het gaat alleen maar om de centen. Als een Europese maatschappij dezelfde service voor hetzelfde geld zou kunnen bieden zouden ze dan meteen doen.
Fly-guy schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:50:
[...]
De woestijn maatschappijen hebben zoveel geld en krijgen dat via wegen die voor Europese maatschappijen vrijwel ontoegankelijk zijn, daar er geen sprake is van concurrentie. Door 90 a380's te kopen (met een lening die geen enkele Europese maatschappij ooit kan krijgen) en die gewoon massaal in te zetten, koop je klanten/marktaandeel. Daar kan je niet tegenop.
Dat dacht ik ook, maar onderstaande link is heel verhelderend. Financiering en goedkope peut zijn nou net niet de punten die het verschil maken (goedkope werkkrachten en goedkope havengelden in DXB wel, maar zijn lang niet genoeg om het verschil te verklaren

http://centreforaviation...._*1_*1_*1_*1_*1_*1_*1#%21

• MBV

MBV

Die eerste wilde ik posten. WTF gebeurt er met die tweede? Toestel komt behoorlijk hard behoorlijk laag langsvliegen, wilde hij een flyby doen i.v.m. de wedstrijd die er zou plaatsvinden of zoiets?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Keiichi schreef op maandag 13 januari 2014 @ 19:43:
[...]

Holy shit idd dat gaat rap zeg. Never mind cheaptickets e.d. die heel veel vluchten doorzoeken, zelfs de airlines zelf kunnen dat niet bijhouden in hun eigen systemen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:29
CyBeR schreef op maandag 13 januari 2014 @ 23:14:
[...]

Holy shit idd dat gaat rap zeg. Never mind cheaptickets e.d. die heel veel vluchten doorzoeken, zelfs de airlines zelf kunnen dat niet bijhouden in hun eigen systemen.
En je heb ook een optie dat je ruim om een bepaalde datum kan zoeken. Krijg je een mooi grafiekje te zien op welke dagen hoeveel een retour tick kost voor 'x' dagen.

Google snapt wat gebruikers willen. Plus het selecteren van meerdere vanaf plaatsen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Keiichi op 13-01-2014 23:17 ]

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• CyBeR
  • Niet online
Keiichi schreef op maandag 13 januari 2014 @ 23:17:
[...]

En je heb ook een optie dat je ruim om een bepaalde datum kan zoeken. Krijg je een mooi grafiekje te zien op welke dagen hoeveel een retour tick kost voor 'x' dagen.
In fairness dat doet KLM tegenwoordig ook. Hun nieuwe boekingssysteem werkt best fijn zelfs.

• bull93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-12-2023
Oke bedankt. Ik bedoelde inderdaad zo'n neus als die 737. Dan heb ik nog een vraag, gebeurd dat vaak dat een neuskegel vervangen moet worden? Want ik zie het best wel vaak. En waarom eigenlijk? Slijtage aan de buitenkant of de weerrader? Beetje veel vragen mischien maar ik ben al een tijdje opzoek naar het antwoord. ;)

• Floppie
  • Laatst online: 19:21
bull93 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 00:09:
Oke bedankt. Ik bedoelde inderdaad zo'n neus als die 737. Dan heb ik nog een vraag, gebeurd dat vaak dat een neuskegel vervangen moet worden? Want ik zie het best wel vaak. En waarom eigenlijk? Slijtage aan de buitenkant of de weerrader? Beetje veel vragen mischien maar ik ben al een tijdje opzoek naar het antwoord. ;)
Birdstrike is een veelvoorkomende reden.

• Freak187

Freak187

geen

Floppie schreef op maandag 13 januari 2014 @ 16:35:
[...]

Je hebt dit al zo vaak gezegd hier op dit forum. Het begint een beetje op afgunst te lijken.

Het lijkt wel of jij een voorstander bent van slechte arbeidsvoorwaarden, behalve als het jezelf raakt waarschijnlijk.

En dan stellen dat Ryanair hier slim mee omgaat... Het is inderdaad gewoon pure uitbuiting. Misbruik maken van het feit dat er een overschot aan piloten is. Aan jonge piloten met grote schulden vragen om zelf een typerating te betalen en daar als bedrijf ook nog winst op maken. Jij noemt dat slim, ik noem dat schofterig.
Maar heee, als jij maar voor een paar tientjes kan vliegen.
Afgunst? Nee hoor. Ik gun het vliegende korps het allerbeste, alleen de vette jaren zijn allang voorbij en het valt me op dat (vooral) de legacy carriers en het bijbehorende personeelsbestand dat niet doorheeft. Er is een overschot aan piloten, dus daar maken de maatschappijen nu goed gebruik van. Voorheen was er een schaarste en kon men eisen wat ze wilden, dat gaat nu niet meer. Het is tijd om de ogen open te doen.

En ja... het is lullig dat je een dure opleiding hebt genoten en er blijkt geen werk te zijn. Soms moet je ook een grote jongen zijn en je verlies nemen. En in de vrije markt heeft uiteindelijk de consument gelijk. Dus als ik voor een paar tientjes kan vliegen terwijl dat betekend dat piloten minder betaald krijgen of slechtere voorwaarden hebben... that's free market for you.

Ik werk zelf ook in de luchtvaart en het is algemeen bekend dat je niet in de luchtvaart moet werken om een vette boterham te kunnen verdienen. Maar ik heb daar vrede mee, omdat ik iets doe wat ik leuk vind.

Kia Niro-EV 2024

• Garyu
  • Nu online

Garyu

WW

Nouja doorheeft... Het is niet zo dat de airliners niet proberen de CAOs en contracten aan te passen, zie bijv. Lufthansa. Maar als piloot heb je ook rechten...

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:48
Voor vliegtickets zoeken maak ik gebruik van http://www.skyscanner.nl

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

http://matrix.itasoftware.com/ is ook een aardige.
Freak187 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 08:46:
[...]

Afgunst? Nee hoor. Ik gun het vliegende korps het allerbeste, alleen de vette jaren zijn allang voorbij en het valt me op dat (vooral) de legacy carriers en het bijbehorende personeelsbestand dat niet doorheeft. Er is een overschot aan piloten, dus daar maken de maatschappijen nu goed gebruik van. Voorheen was er een schaarste en kon men eisen wat ze wilden, dat gaat nu niet meer. Het is tijd om de ogen open te doen.

En ja... het is lullig dat je een dure opleiding hebt genoten en er blijkt geen werk te zijn. Soms moet je ook een grote jongen zijn en je verlies nemen. En in de vrije markt heeft uiteindelijk de consument gelijk. Dus als ik voor een paar tientjes kan vliegen terwijl dat betekend dat piloten minder betaald krijgen of slechtere voorwaarden hebben... that's free market for you.

Ik werk zelf ook in de luchtvaart en het is algemeen bekend dat je niet in de luchtvaart moet werken om een vette boterham te kunnen verdienen. Maar ik heb daar vrede mee, omdat ik iets doe wat ik leuk vind.
Tja het punt is alleen wel, glijden we soms niet een beetje te ver door in de richting van de industriële revolutie? ;)

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-11 15:20

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Gulfstream G650

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:13

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Die is inderdaad echt leuk, zelfs mijn vrouw (Noord-Vietnamese, niet geïnteresseerd in vliegtuigen) kan erom lachen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• CyBeR
  • Niet online
Die zijn overgenomen door Google.

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Piet91 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 21:11:
Tip: hang geen USB-stick op in het toilet van een vliegtuig. Vlucht AA24. :o

EDIT: las het te snel; was dus een camera. Zieke geesten...
In nog zo een:
Incident: THY A343 near Casablanca on Jan 12th 2014, tablet computer prompts diversion
A THY Turkish Airlines Airbus A340-300, registration TC-JIH performing flight TK-15 from Istanbul (Turkey) to Sao Paulo Guarulhos,SP (Brazil) with 229 people on board, was enroute near Casablanca (Morocco) when the crew decided to divert to Casablanca after a suspicious item had been found on board. The aircraft landed safely at Casablanca.

After a security check the aircraft was able to continue to Brazil and reached Sao Paulo with a delay of 4 hours.

It later emerged that an unclaimed tablet computer had been found on board of the aircraft, a security check did not reveal any explosive or suspicious materials.
Bron. Pff :| ...

En hoe betrouwbaar zou dit lijstje hier zijn. Marktwaarde en lease-prijzen van kisten ten tijde van november 2013.
A319 – $8.3 - 34.3M, $110-270,000
A320 – $4.0 - 41.0M, $65-320,000
A321 – $9.5 - 48.0M, $90-385,000
A330-200 – $32.0 - 87.0M, $320-850,000
A330-300 - $17.5 - 100.0M, $180-900,000
A340-300 – $7.0 -39.3M, $130-380,000
A380-800 - $145.0 - 210.0M, $1,350-2,000,000
B737-300 – $1.3 – 5.0M, $40-80,000
B737-700 - $12.0 - 34.5M, $140-300,000
B737-800 - $15.0 - 46.0M, $190-360,000
B737-900ER - $30.0 - 48.5M, $260-390,000
B747-400 – $10.0 – 38.0M, $190-460,000
B757-200 – $5.5 – 20.0M, $80-220,000
B767-300ER – $9.5 – 61.5M, $170-460,000
B777-200ER – $38.0 – 115.0M, $400-900,000
B777-300ER – $88.0 – 165.0M, $800-1,550,000
B787-8 - $100.0 - 113.0M, $900-1,000,000
MD-11 - $8.0 – 14.0M , $150-220,000
MD-82 - $0.5 - 1.4M, $25-45,000
CRJ200 – $1.4 - 5.0M, $35-70,000
CRJ700 – $9.0 – 22.5M, $90-200,000
CRJ900 - $11.5 – 25.0M, $120-220,000
Q400 – $9.5 – 21.0M, $90-190,000
ERJ145 – $2.8 – 8.0M, $40-80,000
EMB170 – $14.0 – 27.0M, $145-235,000
EMB190 – $19.3 – 32.5M, $185-280,000
ATR-72 – $6.4 – 20.0M, $80-190,000
Kost best wat, zo'n vliegtuigje huren. :o

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Airbus A350 static frame (MSN5000) heeft de ultieme wing load succesvol bereikt.
Airbus successfully performed the ultimate load test of the A350 XWB’s wing in December 2013, applying loads up to 1.5 times higher than those the aircraft would ever encounter in its entire in-service life. At ultimate load, the A350 XWB wingtip deflection exceeds five metres.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5480/11926123125_6c0d173af2_z.jpg
A350 XWB passes Maximum Wing Bending test by Airbus Group, on Flickr

http://www.airbus.com/pre...-ultimate-load-wing-test/

March of the Eagles

• JeroenH
That looks scary 8)7 Ik zou daar niet graag in de buurt van willen zijn!

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Ik vind dat altijd zo fascinerend om te zien wat voor enorme krachten een vliegtuig eigenlijk aan kan. Plaatst het altijd allemaal zo mooi in perspectief. Ik heb zelf wel eens severe turbulance meegemaakt, de cabine zag er na afloop uit alsof er een bom ontploft was, 1 grote chaos, gelukkig zonder gewonden omdat iedereen z'n seatbelt omhad.

En toen bleek na een flight data recorder download dat de vrijgekomen krachten nog maar rond de 60% van de limit load bleken te liggen. En dan ligt ultimate load nog eens zo'n 150% hoger. Echt onvoorstelbaar waar een vliegtuig tegen kan.

Verwijderd

Leuke site flightradar24.com
Ik was een vliegtuig aan het volgen en ik dacht dat dat de landingsbaan zou missen.
De lijn klopt natuurlijk niet. BCS3968 is geland op de oost-west baan die een stukje zuidelijker ligt.
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/nlag7o.jpg

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

De mAIRtelkamer. >:)
Piet91 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 23:03:
[...]

In nog zo een:

[...]

Bron. Pff :| ...

A THY Turkish Airlines Airbus A340-300, registration TC-JIH performing flight TK-15 from Istanbul (Turkey) to Sao Paulo Guarulhos,SP...
Ik zou oppassen met A340's die richting zuid-Amerika gaan. :|

[ Voor 25% gewijzigd door SalimRMAF op 15-01-2014 01:49 ]

Gulfstream G650

• Freee!!

Freee!!

SalimRMAF schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 01:47:
[...]
Eerder met A330's die daarvandaan (zouden moeten) komen :(

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Freak187

Freak187

geen

Piet91 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 23:03:
[...]

Kost best wat, zo'n vliegtuigje huren. :o
En dat is nog excl brandstof, verzekering etc etc. En ik vraag me af of de lease kosten voor de motoren en APU ook inclusief zijn....

Zoals R. Branson ooit zei: to be a millionaire in aviation, you start with a billion.

Kia Niro-EV 2024

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
brilsmurfffje schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:29:
googl.com/flights werkt wel heel relaxte omdat in tegenstelling tot andere sites niet eerst 5 minuten naar een laad venster aan het kijken bent. Ook geeft google je een all-in prijs..
Er zijn wel, naast een aantal missende airlines, nog 2 dingen die ik mis:
* Een matrix-view, zoals op cheaptickets, zodat je ook de prijzen in de dagen eromheen in een oogopslag ziet.
* Price alerts, zoals bij kayak.

Helaas is er nog geen ticketvergelijker die dat allemaal heeft, maar misschien komt dat nog.

/prijsvergelijkgeblaat

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Freak187 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 08:49:
[...]

En dat is nog excl brandstof, verzekering etc etc. En ik vraag me af of de lease kosten voor de motoren en APU ook inclusief zijn....

Zoals R. Branson ooit zei: to be a millionaire in aviation, you start with a billion.
Motoren en APU zijn doorgaans exclusief.

March of the Eagles

• Garyu
  • Nu online

Garyu

WW

[...]

De mAIRtelkamer. >:)

[...]

Ben ook eens bij Airbus in zo'n vleugelmartelkamer in de buurt van Madrid geweest, flinke installaties zijn dat zeg >:). Weer eens wat anders dan dat pompje in de vitrine bij de Ikea zeg maar ;).

• Piet91
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 01:26:
Leuke site flightradar24.com
Ik was een vliegtuig aan het volgen en ik dacht dat dat de landingsbaan zou missen.
De lijn klopt natuurlijk niet. BCS3968 is geland op de oost-west baan die een stukje zuidelijker ligt.
[afbeelding]
Gebeurd wel vaker. Blijkbaar komt de informatie niet altijd helemaal goed door o.i.d.
Vaak verbeterd het zich ook wel na een tijdje; dan zie je de lijn ineens op de juiste plek vallen.
Heb ik iets gemist? Enige wat ik kan vinden is een A340-300 die in Ecuador van de baan is gegaan maar waar iedereen levend uitkwam?
Freak187 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 08:49:

Aan de andere kant; je ziet dat de marktwaarde van kisten ook naar beneden dondert. Als die cijfers zouden kloppen is bijv. de A380 maar de helft van z'n nieuwwaarde waard...

En ik durf ook wel te zeggen dat bijv. Lufthansa en KLM met hun 747's qua leasebedrag onderin zitten.

• BeefHazard
Freee!! schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 05:56:
[...]

Eerder met A330's die daarvandaan (zouden moeten) komen :(
Doel je op AF447?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ja, sorry ik bedoelde de A330 ja. :(

Gulfstream G650

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd

Boeingfanaat meld zich weer :P
Ziet er fascinerend uit, hopelijk zien we over een tijdje een Documentaire van alles dat de A350's uit de testvloot hebben moeten ondergaan :P

https://maps.google.nl/

Als je op Google Maps "Corendon Dutch Airlines" op zoekt dan kun je een kijke nemen in een 737-800 van deze airline, eerste Europese die dit heeft gedaan/laten doen :P

• anandus
  • Niet online
In de cockpit van Corendon, bij de linkerstoel boven, is dat een HUD voor ILS ofzo?
Of een vergrootglas voor een postzegelverzameling? :+

• BeefHazard
Dat is de HGS, ofwel Heads-Up Guidance System.

Zo werkt het;

• Pinin

Pinin

Ik heb nog nooit gevlogen met een A340, op een of andere manier vind ik het altijd een erg mooi en sierlijk (maar toch groot) vliegtuig. Een A380 heb ik ook niet in gevlogen, maar dat doet mij niks. Een 747 vind ik wel lekker vliegen omdat het allemaal een beetje gemoedelijk, lawaaiig en comfortabel als een oudere citroën. en een 777 vind ik vooral heel erg lekker ruim van binnen ogen. en al die kleinere toestellen... tja... het is vervoer

Hoe is een A340? alleen het klimmen lijkt mij al een verademing/ervaring.

[ Voor 7% gewijzigd door Pinin op 15-01-2014 18:37 ]

www.casarodriguillo.com

• Freee!!

Freee!!

Pinin schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 18:36:
[...]
Stil en ruim, heerlijk relaxed vliegen (beter dan een 747).

• BeefHazard
Pinin schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 18:36:
Ik heb nog nooit gevlogen met een A340, op een of andere manier vind ik het altijd een erg mooi en sierlijk (maar toch groot) vliegtuig. Een A380 heb ik ook niet in gevlogen, maar dat doet mij niks. Een 747 vind ik wel lekker vliegen omdat het allemaal een beetje gemoedelijk, lawaaiig en comfortabel als een oudere citroën. en een 777 vind ik vooral heel erg lekker ruim van binnen ogen. en al die kleinere toestellen... tja... het is vervoer

Helemaal eens met Freee!!, heb 1x in een LH A340-600 gezeten en het beviel me veel meer dan de keren dat ik in een 747 heb gezeten. Het heeft het ruime van de 777, het stille van de A380 en toch wel gemoedelijk zoals de 747.

• Pinin

Pinin

o.k. dat lijkt mij ook (iig ziet het er zo uit) maar helaas zijn er maar zo weinig vluchten vanaf ams

www.casarodriguillo.com

• anandus
  • Niet online
BeefHazard schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 18:50:
[...]

Helemaal eens met Freee!!, heb 1x in een LH A340-600 gezeten en het beviel me veel meer dan de keren dat ik in een 747 heb gezeten. Het heeft het ruime van de 777, het stille van de A380 en toch wel gemoedelijk zoals de 747.
Ben je naar de wc geweest?
De wc zit toch in het ruim bij een A340? Lijkt me grappig, beetje traplopen in het vliegtuig :P

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 15-01-2014 19:07 ]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
anandus schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:06:
[...]

Ben je naar de wc geweest?
De wc zit toch in het ruim bij een A340? Lijkt me grappig, beetje traplopen in het vliegtuig :P
Klopt, maar alleen in het midden van het toestel.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/9/9/5/0486599.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/2/4/1/0540142.jpg

http://www.airliners.net/...irbus-A340-642/0540142/L/
http://www.airliners.net/...irbus-A340-642/0486599/L/

Het is overigens niet alleen een wc maar een volledige galley.

http://www.airliners.net/...irbus-A340-642/0673703/L/

En crew rest area.

http://www.airliners.net/...irbus-A340-642/0591519/L/

Allemaal beneden :)

March of the Eagles

• JeroenH
Ben ik nou de enige die zich afvraagt of er wel eens... meer... gebeurt dan slapen in die crew rest area?

-edit-

Ah, na wat rondgooglen: ja wel degelijk dus - en soms ook passagiers! :D Maar dat werd door de lvm toch niet zo gewaardeerd.

[ Voor 39% gewijzigd door JeroenH op 15-01-2014 19:29 ]

• Piet91
  • Niet online
KLM nieuws:

KLM 747’s jet blast damages 17 vehicles
Afbeeldingslocatie: http://www.sxmislandtime.com/images/DSC07296.JPG
SIMPSON BAY--At least seventeen vehicles were damaged along the road by the runway of Princess Juliana International Airport SXM as a KLM flight made a left turn instead of a right turn after landing.

The police were informed on Tuesday around 1:15pm of the damage to the cars, which were parked in the vicinity of Mary's Boon and Karakter Beach Bar.

It is believed most of the cars involved belonged to people visiting Karakter Beach Bar and the surrounding beach, as Mary's Boon hotel said none of its guests had been involved.

The pressure coming from the engines of the KLM Boeing 747 caused a jet blast that blew out windshields and windows of the parked vehicles, with flying glass causing scratches to other cars. No one was hurt during the incident.

Safety glass was scattered all over the parking area. The airport authorities were informed of the incident immediately and sent out inspectors to investigate. The matter will be settled between the airport authorities and KLM.
EDIT: meer foto's hier

Surinam's Blue Wing and Insel Air acquire ex-KLM cityhopper Fokker 70s
Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6232/7021889953_294e521244_z.jpg
Blue Wing Airlines (BWI, Paramaribo Zorg en Hoop) and Insel Air (7I, Curacao) have both independently entered into sales agreement with KLM Royal Dutch Airlines (KL, Amsterdam) for ex-KLM cityhopper (WA, Amsterdam) Fokker 70s earlier this month. Blue Wing plans to take delivery of PH-KZV (msn 11556) and PH-WXA (11570) in March and April. The Fokker regional jets will be the first jet aircraft for the Surinamese domestic carrier that so far operates a fleet of DHC-6s, Cessna Caravans and smaller turboprop aircraft on domestic scheduled and charter flights. Insel Air will take delivery of four aircraft (msn 11528, 11537, 11578 and 11583) between March and June. It had previously already added three ex-KLM cityhopper Fokker 50s to its fleet that also includes four MD-82s and two MD-83s. KLM plans to sell an additional Fokker 70 later this spring.
PH-KZV staat momenteel in Norwich waar hij op 5 januari naartoe is gevlogen.

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 15-01-2014 21:11 ]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
JeroenH schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 23:32:
That looks scary 8)7 Ik zou daar niet graag in de buurt van willen zijn!
Boeing had de vleugel van de 777 destijds gebroken:

March of the Eagles

• Thetallguy
  • Niet online
Pinin schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 18:58:
o.k. dat lijkt mij ook (iig ziet het er zo uit) maar helaas zijn er maar zo weinig vluchten vanaf ams
Ach naar Hong Kong, Bangkok, Paramaribo en als je mazzel hebt ook Istanbul. Meer keuze dan met de A380 ;)

• Piet91
  • Niet online
Thetallguy schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:04:
Ach naar Hong Kong, Bangkok, Paramaribo en als je mazzel hebt ook Istanbul. Meer keuze dan met de A380 ;)
Cathay Pacific gaat vanaf 26 oktober 2014 3 v.d. 7 vluchten vervangen door een 77W.
Op 1 januari 2015 is de laatste vlucht van de A343 van Cathay Pacific op AMS. Misschien nog wel eerder.

China Airlines vervangt vanaf 2014 de A340 door de 77W en later de A350.

Wat Suriname doet weet ik niet, maar ik gok dat die nog wel even doorvliegen met de A340 gezien hun vlootkeuze.

Turkish Airlines wil eind 2016 van de A340 af zijn.

Ik acht de kans vrij groot dat we ergens in 2015 een 2e A380 van Emirates wel kunnen verwachten.
Zo niet eerder.

[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 15-01-2014 20:46 ]

• CyBeR
  • Niet online
Dat is alleen in de A346, en zelfs dan alleen die van Lufthansa.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
CyBeR schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:25:
[...]

Dat is alleen in de A346, en zelfs dan alleen die van Lufthansa.
Ja, BeefHazard had het in de eerste plaats over de Lufthansa A346. Daarom dacht ik dat anandus specifiek naar de Lufthy A346 vroeg.

[ Voor 10% gewijzigd door XWB op 15-01-2014 20:35 ]

March of the Eagles

Verwijderd

Wel slim bedacht, heb je bij de Triple juist weer boven zitten, ik (dacht) dat de 777X iets breder word (de romp) dus dat is weer positief voor de Crew die het daar maar klein vind, en voor die in de Economy zitten ;)
Piet91 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:19:
[...]

Wat Suriname doet weet ik niet, maar ik gok dat die nog wel even doorvliegen met de A340 gezien hun vlootkeuze.
Er gingen toch geruchten over de aanschaf van een (gebruikte) 777?

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Piet91 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:19:
[...]

Ik acht de kans vrij groot dat we ergens in 2015 een 2e A380 van Emirates wel kunnen verwachten. Zo niet eerder.
Dat is maar een kwestie van tijd ja. De tweede EK vlucht naar AMS is soms al een 777-300ER (ipv -200LR).

March of the Eagles

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

XWB schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:48:
[...]

Boeing had de vleugel van de 777 destijds gebroken:

[video]
Ze breken de vleugel altijd om te zien wat de ultimate load is van de vleugel :)

• Piet91
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:29:
Er gingen toch geruchten over de aanschaf van een (gebruikte) 777?
Ik geloof dat dat juist oude geruchten waren toen er vervanging moest komen voor de 747-300. (oud PH-BUW van KLM).

Aangezien dat ding grotendeels van de tijd op de grond stilstaat gok ik dat ze daar nog wel even mee doorvliegen. Het heeft niet zo veel nut om dan een duur nieuw/gebruikt toestel te kopen.

Plus dat Surinam Airways eigenlijk maar een maatschappij is die geloof ik nooit echt rendabel gaat vliegen. Altijd een beetje een troubled maatschappij geweest en als je dan ook nog af en toe even je eigen regeringsleider je kist ook nog opeist helpt ook niet mee.
XWB schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:34:
Dat is maar een kwestie van tijd ja. De tweede EK vlucht naar AMS is soms al een 777-300ER (ipv -200LR).
Maar die 2e kist zal van 1 mei t/m 20 juli niet vliegen i.v.m. de werkzaamheden aan de banen in Dubai.

[ Voor 17% gewijzigd door Piet91 op 15-01-2014 21:03 ]

• Die Bolle14
brilsmurfffje schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:55:
[...]

Ze breken de vleugel altijd om te zien wat de ultimate load is van de vleugel :)
Dat is niet helemaal waar, ik las in een ander forum dat ze bij de dreamliner dat niet gedaan hebben, omdat Boeing geen zin had om alle koolstof deeltjes en stukken op te ruimen, dat schijnt nog een heel gedoe te zijn, omdat dat niet gerecycled mag worden (?)

• Piet91
  • Niet online
Die MK Airlines 747 freighter op Ostend van pas ;(

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/2/9/6/2378692.jpg

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Grappig: http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-25734337

Fotoserie van een oud vliegtuig omgezet in restaurant in Afrika. De eerste klassestoelen om te wachten tot je tafel vrij is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Niet helemaal uniek, in Coventry staat al een tijdje een DC-6 uit 1958 die als restaurant dienst doet: http://www.dc6diner.com/ :)

En er zijn er nog meer, o.a. in een ouwe 747 in Zuid-Korea (restaurant is wel gesloten): http://www.darkroastedble...oeing-747-restaurant.html

Of een Ilyushin IL-14 restaurantje in Zwitserland: http://www.runway34.ch/cms/

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 16-01-2014 03:43 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Die Bolle14 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:45:
[...]

Dat is niet helemaal waar, ik las in een ander forum dat ze bij de dreamliner dat niet gedaan hebben, omdat Boeing geen zin had om alle koolstof deeltjes en stukken op te ruimen, dat schijnt nog een heel gedoe te zijn, omdat dat niet gerecycled mag worden (?)
[YouTube: http://youtu.be/DsjTn1z3PSQ]

Ze moeten weten wanneer hij kapot gaat zodat ze weten of de juiste safety factors gehaald worden. Het is anders een beetje lastig aan de maatschappijen te verkopen, ja we weten niet wanneer hij stukgaat omdat we geen zin hadden om de rommel op te zuigen ;)

• Thetallguy
  • Niet online
Een beetje dit principe :P

Afbeeldingslocatie: http://picayune.uclick.com/comics/ch/1986/ch861126.gif

• MBV

MBV

brilsmurfffje schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:01:
[...]

[video]

Ze moeten weten wanneer hij kapot gaat zodat ze weten of de juiste safety factors gehaald worden. Het is anders een beetje lastig aan de maatschappijen te verkopen, ja we weten niet wanneer hij stukgaat omdat we geen zin hadden om de rommel op te zuigen ;)
Waarom zou dat een probleem zijn? Er zijn diverse toestellen niet tot het breekpunt getest, o.a. omdat het moeilijk is om zo'n sterke testopstelling te bouwen. Je hoeft alleen maar te testen dat hij 1.5x de maximum load aankan, en zoals een van de piloten net al aangaf: lang voordat de vleugel breekt heb je andere problemen ;) Ik kan me goed voorstellen dat de vleugels meer G-krachten kunnen hebben dan de cabine.

Er is voor de Dreamliner trouwens een heel goede reden om het wel te doen: Boeing heeft daarbij voor het eerst een nieuw materiaal gebruikt, met zo'n breektest kan je valideren of je softwaremodellen kloppen. Als de vleugel 2x zo sterk blijkt als de berekeningen kunnen ze uitzoeken waar dat door komt, en de volgende vleugel lichter maken :)

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

MBV schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:39:
[...]

Waarom zou dat een probleem zijn? Er zijn diverse toestellen niet tot het breekpunt getest, o.a. omdat het moeilijk is om zo'n sterke testopstelling te bouwen. Je hoeft alleen maar te testen dat hij 1.5x de maximum load aankan, en zoals een van de piloten net al aangaf: lang voordat de vleugel breekt heb je andere problemen ;) Ik kan me goed voorstellen dat de vleugels meer G-krachten kunnen hebben dan de cabine.

Er is voor de Dreamliner trouwens een heel goede reden om het wel te doen: Boeing heeft daarbij voor het eerst een nieuw materiaal gebruikt, met zo'n breektest kan je valideren of je softwaremodellen kloppen. Als de vleugel 2x zo sterk blijkt als de berekeningen kunnen ze uitzoeken waar dat door komt, en de volgende vleugel lichter maken :)
sowieso test je altijd een keer door tot breekpunt om de theorie te valideren. In de beginjaren van de luchtvaart werden vliegtuigen volgens een ander principe ontworpen omdat we toen nog niet zulke geavanceerde technieken hadden om constructie door te rekenen. Toen werden vliegtuigen gewoon sterk gemaakt, nu worden ze steeds lichter en zorgen onderhoudsintervallen ervoor dat vermoeide onderdelen op tijd vervangen worden. Het landingsgestel is bijvoorbeeld wel een onderdeel dat ontworpen wordt om een heel vliegtuig leven mee te gaan, in theorie zou je een lichter landingsgestel kunnen maken.

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:17
wildhagen schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 03:36:
Niet helemaal uniek, in Coventry staat al een tijdje een DC-6 uit 1958 die als restaurant dienst doet: http://www.dc6diner.com/ :)

En er zijn er nog meer, o.a. in een ouwe 747 in Zuid-Korea (restaurant is wel gesloten): http://www.darkroastedble...oeing-747-restaurant.html

Of een Ilyushin IL-14 restaurantje in Zwitserland: http://www.runway34.ch/cms/
Zelfs in Nederland hebben (of hadden) we zulke restaurants. Toen ik klein was heb ik deze nog gezien (zat er naast op school).
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/1/6/2/1173261.jpg
Een ex-Afrique DC-8-33 met reg TU-TCB

Maar hij is uiteindelijk in 1998 in rook opgegaan:
YouTube: Video 20131010 150420 Brand Vliegtuig Purmerend 1998

Daarna in 2000 gescrapped:
Afbeeldingslocatie: http://www.bouwmachineforum.nl/forum/download/file.php?id=175610

• wildhagen
  • Niet online
Was ook zeker niet als volledige opsomming bedoeld :)

Meer vliegtuigrestaurants in dit fotoalbum: http://www.flickr.com/groups/1495986@N22/

Ook Belgie heeft er 1 (gehad), in Charleroi: http://www.panoramio.com/photo/18810768

Virussen? Scan ze hier!

• Hmmbob
  • Laatst online: 17:13
Ook Fitland in Mill heeft een vliegtuig alternatief ingezet: ze gebruiken een ‘Brequet Atlantic 1150’ voor twee luxe suites.

Sometimes you need to plan for coincidence

• Die Bolle14
[...]

[video]

Dit filmpje werd ook in dat andere forum getoond, maar dat is geen hele vleugel, maar het is de helft van de vleugel maar wel de connectie met het vliegtuig zelf.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

[video]

Dat is alleen een vleugel en wing box. Het complete static frame werd niet gesloopt tijdens de stress test.

Ter referentie:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6187/6056047303_92deee7e8b_z.jpg
787_wing_load_test by fenderfour, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2511/4175429711_1fe03a76fd_z.jpg?zz=1
787 Static Testing on Wing by gorbidog, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2314/2442211774_1d53a34494_z.jpg?zz=1
Boeing 787 #002 Static Test Aircraft by moonm, on Flickr

Verder is er nog een tweede frame voor fatigue testing, wat momenteel nog steeds gaande is.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8481/8197482665_8ce1e4ae7e_z.jpg
Boeing 787 ZY998 fatigue test frame at work seen at Paine Field PAE by tipekusair, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8527/8516814195_3a51bed1a0_z.jpg
http://www.flickr.com/photos/microvolt/8516814195/

Chained, like Gulliver ;)

March of the Eagles

• Piet91
  • Niet online
Verder nog natuurlijk het bekende Jumbohostel op Arlanda Airport in Stockholm.
Een oude 747-200 (nummertje 285 van de 747-band) van Singapore (9V-SQE), Pan Am (N727PA), Cathay, Garuda (en meer).

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/1/1/6/2363611.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/5/7/4/1466475.jpg

Of je maakt er een huis van natuurlijk:

Afbeeldingslocatie: http://3.design-milk.com/images/2011/09/wing-house-1.jpg
wildhagen schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 03:36:
Sterker nog; dit restaurant/vliegtuig is op 12 december 2010 gesloopt:

Afbeeldingslocatie: http://img808.imageshack.us/img808/6470/52561211260d6b1ff624b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img529.imageshack.us/img529/6112/5255503157f05f077610b.jpg

Was N747PA en was de 2e(!) 747 ooit gebouwd. Vloog op 11 april 1969 (!) voor het eerst en kwam in dienst voor Pan Am en werd Clipper America en later naar naar diens oprichter Juan T. Trippe genoemd.
Heeft ook nog wisselend gevlogen tussen Air Zaire, Aeroposta, Aeroposta en is uiteindelijk in Seoul "geland" als restaurant. 't restaurant liep niet en vliegtuig kwam nog verder in verval. Is trouwens ook nog op Google Maps te zien.

Deze kist werd op 15 januari 1970 (gisteren dus 46 jaar geleden!) ingezegend door First Lady Pat Nixon.
Deze zou op de avond van 21 januari 1970 de eerste commerciële 747 vlucht maken van JFK naar Heathrow maar kreeg mechanische problemen. (o.a. een motor die oververhit raakte doordat wind van achteren in de motor werd geblazen)
Deze werd vervangen door N736PA (11e gebouwde 747) die voor dit moment zijn naam van 'Clipper Victor' werd veranderd in 'Clipper Young America' (zoals de N747PA die eigenlijk de vlucht zou moeten doen ook genaamd was) die de vlucht alsnog deed met 6.5 uur vertraging en om 01:52 vertrok en om 14:02 uur op Heathrow landde.

Op 30 juli 1971 heeft deze tijdens de start op SFO ook nog de ALS lichten geramd en flink wat schade gekregen/gecreëerd. Er kwamen o.a. onderdelen van de ALS de cabine binnen. Zie hier en hier.
Afbeeldingslocatie: http://ww3.hdnux.com/photos/22/50/77/4886482/3/628x471.jpg

De N736PA (de 2e kist die dus uiteindelijk wél de eerste vlucht deed) heeft ook de twijfelachtige eer om op 2 augustus 1970 (dus net een half jaar in gebruik) op weg naar Cuba de eerste 747 te zijn die gekaapt werd. Hierna/door kreeg het z'n oorspronkelijke naam 'Clipper Victor' weer terug.

Op 27 maart 1977 (7 jaar na de eerste vlucht) crashte deze op Tenerife.

Testvlucht van N747PA in juli 1969:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2jebd3b.jpg

En in 2009 met menukaart aan neppe motor die aan neppe vleugel hangt:
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/2/0/9/1471902.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Piet91 op 16-01-2014 15:11 ]

• MBV

MBV

Sinds wanneer roest aluminium oranje? :X

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-10 13:33

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Sinds wanneer roest aluminium? (Volgens mij oxideert het)

This footer is intentionally left blank

• MBV

MBV

en wat is het verschil tussen roesten en oxideren van metalen?
edit:
ah, roest is officieel specifiek voor ijzer. Ik dacht dat je het algemener mocht gebruiken.

[ Voor 44% gewijzigd door MBV op 16-01-2014 16:37 ]

• wildhagen
  • Niet online
Roest is idd alleen mbt tot ijzer (de formule van roest is niet voor niets Fe2O3, Fe is immers ijzer). Maar in de volksmond wordt elke vorm van oxidatie van welk metaal dan ook 'roesten' genoemd.

Terwijl het oxideren van aluminium juist goed is, want dat fungeert als beschermlaagje...

Virussen? Scan ze hier!

• Piet91
  • Niet online
Zoals je kunt zien gebeurd het gekleurd oxideren bij de randen van de panelen. N747PA is nagenoeg helemaal gesloopt en daar in Seoul weer enigszins in elkaar gezet.

Hier op 31 december 1999:
Afbeeldingslocatie: http://images2.jetphotos.net/img/2/8/8/5/10799_1074008588.jpg

Ding is daar ook compleet verwaarloosd; zie hier, hier en hier

Hoe ze dat ding hebben opgelapt verbaasd het me niets eigenlijk. Misschien zijn het wel roest/oxidatieplekken van inwendige constructie die doorsijpelt op het echte frame.
Klimaat is natuurlijk okk compleet anders dan bijvoorbeeld in de woestijnen van de VS.
Doet me als 747 liefhebber toch wel een beetje pijn; zo'n lot voor de 2e 747 ooit gebouwd en eerste 747 die een commerciële vlucht maakte. ;(

En je kunt er ook een kerk van maken. Toen de restauranteigenaren van de boel af wilden zijn er diverse opties langsgekomen. Zakenlui uit Japan wilden de kist wel in Tokyo op display zetten en een groep wilden er elders een kerk van maken. Maar deze neus-sectie zal wel een andere 747 kist zijn.
Staat vlakbij waar eens N747PA stond.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/2/6/5/2146562.jpg

En van N601US (oud Northwest kist) is de neus afgehaald en in het Smithsonian's National Air and Space Museum in Washington gezet. 7 maanden na het maken van onderstaande foto is de rest van de kist gesloopt.
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/4/5/4/1281454.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/2/9/1/1559192.jpg

Verwijderd

Piet91 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:34:

En in 2009 met menukaart aan neppe motor die aan neppe vleugel hangt:
[afbeelding]
:/
Piet91 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 17:21:
En van N601US (oud Northwest kist) is de neus afgehaald en in het Smithsonian's National Air and Space Museum in Washington gezet. 7 maanden na het maken van onderstaande foto is de rest van de kist gesloopt.
[afbeelding]
[afbeelding]
Dikke onthoofding! Het is maar net dat het "Hoofd" het goed heeft getroffen :P
Pagina: 1 ... 14 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.