Het Luchtvaart Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 110 ... 112 Laatste
Acties:
  • 657.659 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 18:05

MBV

Dat was ik net ook aan het lezen ja: Wikipedia: Ryanair
Ze dachten in 2008 aan RyanAtlantic, maar helaas was de 787 uitverkocht en de A350XWB nog niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:56

Grouchy

meep meep

PWM schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 08:24:
Ik ga in oktober 3 weken dwars door de US vliegen. Ik denk een vlucht of 15, allemaal zakelijk.

In de US kan ik vliegen met Delta als Skyteam lid. Iemand ervaring met het bijschrijven van vluchten en punten? Ik heb vaak al moeite met het kiezen van een stoel als ik een Delta uitgevoerde vlucht heb, dus zou het een wonder vinden als het ter plekke boeken van een Delta vlucht, wel netjes bijgeschreven word.
Nooit geen problemen, de Delta SkyMiles van USA domestic vluchten worden vaak dezelfde dag nog op mijn Delta SkyMiles account bijgeschreven... anders de volgende dag. En het is geen uitzondering dat m'n SkyMiles van een TATL US-EU vlucht al verschijnen wanneer de DL vlucht zich over de Atlantische oceaan bevindt.

Geen idee of je in het verleden codeshare vluchten via de KLM hebt geboekt op DL...in dat geval de DL PNR opvragen en gewoon de website van de operating carrier aanhouden en daar alles controleren & regelen (stoelen/speciale maaltijd/buyups etc).

Plus als je het ter plekke doet kan je toch alles door mee te kijken in realtime controleren? Als je toegang hebt tot een SC dan kan je het tijdens een layover regelen...wel zo relaxt.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:31

Shaggy

Misantroop pur sang

Dit is toch wel een prachtige livery zo eigenlijk... _/-\o_

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sjoerd_87 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 09:02:
Uit de post van Piet91:

[...]

Hoe kunnen ze met twee A380s in hun maag zitten? Zouden ze die niet kwijt kunnen aan andere klanten die al orders hebben uitstaan voor A380s? Of zijn deze vliegtuigen zo specifiek gebouwd dat een klant hier niks aan heeft?
Ik begrijp ook dat je als afnemer verschillende audit punten tijdens de bouw kan inzetten. Bij een toestel wat al af is, is dat natuurlijk niet meer mogelijk. Dus contractueel kun je die toestellen niet zomaar inzetten voor een aflevering ook al is het toestel 100% volgens specs van je nieuwe klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Zodadelijk weer met de 787 van Arke in Starclass. Jamaica, Montego -> AMS.

Nu al zin in, ondanks dat de vakantie heerlijk is :-)

De 787 is wel druk met de retourvluchten. Constant: ams -> punta canta -> jamaica -> ams.

Geinig ook dat d Arke 787 ook de mensen van de Gumball 3000 heeft gevlogen :-)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 06:20:
Wat zijn Amerikanen soms/vaak/regelmatig/altijd (doorhalen wat je niet van toepassing vindt) toch ook heerlijke narcisten :D Maar goed, je weet tenminste wel wat je aan ze hebt.
Ik volg je niet helemaal. Hitte heeft me bevangen misschien...
MBV schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:56:
Ryanair heeft toch als beleid dat ze maar met 1 type vliegtuigen vliegen? Het lijkt me lastig om met een 737 over de atlantische oceaan te vliegen met passagiers...
Met Ryanair de plas over in een 737BBJ. :9

Hoewel een 737 waarschijnlijk Shannon - St. John wel moet halen.
shaggy8675 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:57:
Dit is toch wel een prachtige livery zo eigenlijk... _/-\o_
:Y
Eenvoudig, strakke lijnen en niet wit.
Kecin schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 18:55:
Zodadelijk weer met de 787 van Arke in Starclass. Jamaica, Montego -> AMS.
Vlieg ze. d:)b
Geinig ook dat d Arke 787 ook de mensen van de Gumball 3000 heeft gevlogen :-)
Dat was PH-OYI; hun enige 767-300ER. ;)

Overigens wordt een van Arke's 787 (PH-TFM) eind van deze maand tijdelijk ingezet als vervanging van Surinam Airways' A340-300 die dan een A-check ondergaat in Parijs.
Gaat op maandag 29 juni na aankomst uit Paramaribo door naar Parijs en zal (volgens schema dan) op de donderdag erna (2 juli) weer aankomen op Schiphol waar hij vermoedelijk zal overnachten voor de terugvlucht naar Paramaribo de volgende dag.

PH-TFM is momenteel ook de enige van de drie 787's van Arke die de nieuwe indeling heeft zónder Star Class die door de hele TUI-group 787's wordt doorgetrokken.

[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 05-06-2015 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piet91 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 19:08:
Ik volg je niet helemaal. Hitte heeft me bevangen misschien...
Ik bedoelde te zeggen dat Amerikanen niet snel voor Europese toestellen kiezen, maar dat je ook wel redelijk op die weigering aan kan. Wat dat betreft zijn ze prima voorspelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 19:10:
Ik bedoelde te zeggen dat Amerikanen niet snel voor Europese toestellen kiezen, maar dat je ook wel redelijk op die weigering aan kan. Wat dat betreft zijn ze prima voorspelbaar.
Mwah;
American Airlines heeft een vloot van honderden toestellen uit de A320-familie (en 100 orders voor de NEO), Delta heeft 126 uit die familie met nog eens 45 orders, Frontier ruim 50 met ruim 100 orders, United 152 met openstaande orders en Virgin America met 53 stuks en openstaande orders.
American Airlines heeft de grootste A321 vloot ter wereld.

Qua grote kisten (A330) is het (logischerwijs) wat minder maar daar zijn er bij genoemde maatschappijen ook rond de 100 van in service en (met de A350 erbij ) ruim 100 orders
(waarbij Delta de launch customer is van de A330HGW: Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 3")

Dat de A380 daar niet aanslaat is ook wel redelijk te voorspellen aangezien de grote 3 (Delta, American, United) opereren vanaf verschillende hubs en vooral inzetten op hoge frequentie i.p.v. veel tegelijk.
Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Air France, Singapore Airlines die hun passagiers ophalen/wegbrengen van/naar kleine luchthavens met kleine vliegtuigen en dan vanuit hun enige hub de grote kisten hiermee voeren.
Emirates zit hier dan weer tussenin; aangezien zij geen kleine vliegtuigen in dienst hebben en het van transfers moeten hebben (die veelal uitsluitend lange afstand - Dubai - lange afstand vliegen)

[ Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 05-06-2015 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Als Surinam Airways nou ook een 787 zou kunnen bemachtigen zou dat hun resultaten enorm bevorderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dan moeten ze wel eerst ETOPS-certified worden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
En of de lagere brandstofkosten van een 787 opwegen tegen de veel hogere leasekosten van een nieuwe kist is ook nog maar de vraag ;) plus je moet nog een flinke tijd wachten tot er eentje beschikbaar is (of er moet nog iets uit de eerste in de woestijn geparkeerde serie beschikbaar zijn?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
gop1 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 02:30:
Als Surinam Airways nou ook een 787 zou kunnen bemachtigen zou dat hun resultaten enorm bevorderen.
Ten negatieve ja.

Een A340-300 kost zo'n $110.000 - $300,000 lease per maand.
Een 787-8 zo'n $800.000 - $1.100.000 per maand.

En simpel gezegd moet dat opgebracht worden met 10 vluchten per week.
Een 787 is veel te duur voor een dergelijk inzet. Maar goed; veel boeit het niet want je kunt mij sowieso niet wijsmaken dat het financieel rendabel is om een wide-body grootste deel van de tijd aan de grond te laten staan.

Daarnaast wat Thetallguy hierboven zegt; op de 787 zit een aardige wachtlijst.

Overigens schijnt de beslissing al genomen te zijn voor een Boeing 747-400.
Zit qua lease-prijs ruwweg in de buurt van een A343, geen problemen met ETOPS en nog veel onderdelen van in omloop. Wel flink meer stoelen; van 317 in de A343 kunnen ze nu ruim over de 400 gaan.
Dat het een 747-400 is geworden zal wel vrij spoedig bekend worden gemaakt; ook waar die vandaan komt.

[ Voor 9% gewijzigd door Piet91 op 06-06-2015 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:24
Ik denk dat het er meer aan ligt hoeveel de Surinaamse regering wil investeren. Surinam Airways is toch eigendom van de Surinaamse overheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Bij m'n vlucht vandaag vandaag bleek er sprake van overboeking en werd bij de gate omgeroepen of er vrijwilligers waren om tegen zo'n $500 aan waardebonnen een latere vlucht te nemen. Hebben jullie een idee hoe vaak dat voorkomt? En hoe vaak wordt er geen 'vrijwilliger' gevonden (en dus simpelweg iemand achter gelaten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Even heel wat anders: is het aviodrome nog leuk voor iemand van 31 zonder kinderen? :p ben eigenlijk van plan er eens te naartoe te gaan, maar ze lijken enorm op kinderen gericht :)

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:37

Bestla

Kvinne

-Lars- schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 17:11:
Bij m'n vlucht vandaag vandaag bleek er sprake van overboeking en werd bij de gate omgeroepen of er vrijwilligers waren om tegen zo'n $500 aan waardebonnen een latere vlucht te nemen. Hebben jullie een idee hoe vaak dat voorkomt? En hoe vaak wordt er geen 'vrijwilliger' gevonden (en dus simpelweg iemand achter gelaten?)
Nooit zelf meegemaakt, maar wel gehoord. Volgens mij gebeurt het vrij vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:52

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik heb het ook wel eens meegemaakt, werd toen (met een aantal anderen) overgeboekt op de eerstvolgende vlucht van een conculega (zelfde land), die een half uur eerder of later (weet ik niet meer precies) vertrok. Was dus geen echt probleem. Het mooiste was echter dat ik op die vlucht van die conculega had willen zitten, maar die niet kon boeken omdat die vol zou zitten 7(8)7 Volgens mij heb ik dit wel eens eerder hier op GoT gepost.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
OMG.... Vandaag gevlogen van BRU naar IST met Turkish Airlines (TK1938, A321, TC-JSI). Of hetxaan BRU of Tk lag, weet ik niet, maar het Boarden was echt een chaos uit een horrorfilm (gate B31). Niemand leek Te weten wat Ze moesten doen, absolute chaos. Al met al met 45 minuten vertraging vertrokken.

Dan Kom je ook nog aan op de meest remote stand die Ze hebben, dus eerst nog ff lekker met een bus, waarvan de chauffeur stiekem een kamikazepiloot in opleiding bleek Te zijn....

Op Ist ging de passport control lekker rap (dat Wil soms nog wel eens lang duren), maar de bagageafhandeling was klote met een rietje. Volgens de monitor zou het op belt 3 liggen, maar na bijna een uur wachten kwam er iemand vragen waarom we de Bagage niet ophaalden... Bleek die op belt 8 Te liggen, compleet aan De andere kant van De terminal. Handig!

Al met al bijna 3 uur karer in hotel dan geplanned. Ben ook behoorlijk gaar.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-09 15:49
Boarden gaat altijd lekker vlot op zaventem met Brussels Airlines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
LongBowNL schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 17:07:
Ik denk dat het er meer aan ligt hoeveel de Surinaamse regering wil investeren. Surinam Airways is toch eigendom van de Surinaamse overheid?

Ben de financiële cijfers van SLM overigens ook nog niet tegengekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 15:47:
Daarover gesproken; de 1519e Boeing 747 is dinsdagavond uit de fabriek gerold; het is de eerste 747-8 voor Transaero Airlines. Zij worden hiermee de 3e klant voor de passagiersversie. In totaal zal Transaero 4 toestellen ontvangen, mogelijk later nog meer (4 stuks extra bijv.)
Zo te zien krijgt ook deze kist de nieuwe livery:

Afbeeldingslocatie: http://paineairport.com/images/kpae11262.png
Afbeeldingslocatie: http://paineairport.com/images/kpae11261.png
- Transearo Airlines: eerste is uit de fabriek gerold. In totaal 4 stuks besteld. Misschien nog 4 stuks extra maar ook dat is twijfelachtig gezien de Russische situatie.
Nou; het lijkt erop dat deze 100e gebouwde Boeing 747-8 nog even in Seattle blijft.
Deze zou oorspronkelijk in augustus dit jaar aan Transaero geleverd worden maar schijnbaar is dit verschoven naar 2016. De 747-8 is dan dus ook ingepakt:

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/301/18287060020_42f86dc6f0_c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.airliners.net/uf/114003/1433539414kIt3MV.jpg
Piet91 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 23:48:
Over een paar uur (02:45 uur straks) starten op de luchthaven van Toronto de motoren van een Air Canada's Boeing 767-300ER. (C-GHLK)
Deze zal rond 10:15 uur op Schiphol landen.
Dit is de eerste vlucht van Air Canada naar Schiphol in bijna 9 jaar; de laatste vlucht was in september 2006.
Afbeeldingslocatie: http://www.luchtvaartnieuws.nl/sites/default/files/styles/slider-content/public/website_633x300/slider-airlines/ac-spl1creismedia-636.jpg?itok=4jKWth-8
Afbeeldingslocatie: http://ikvliegveel.com/wp-content/uploads/2015/06/1-ac-water-salute-klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn1.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2015/6/5/571898.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.travmagazine.nl/wp-content/uploads/2015/06/image.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 06-06-2015 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bull93
  • Laatst online: 18-12-2023
mystic schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 17:22:
Even heel wat anders: is het aviodrome nog leuk voor iemand van 31 zonder kinderen? :p ben eigenlijk van plan er eens te naartoe te gaan, maar ze lijken enorm op kinderen gericht :)
Ik vind het wel meevallen dat het erg op kinderen gericht is. Het is juist dat je veel vliegtuigen kunt zien in plaats van dat je er veel kunt doen. En kinderen houden volgens mij juist van dingen doen. Ik kan het je wel aanraden! Ga er meer dan 1 keer per jaar heen en heb geen kinderen ;) Als je de mogelijkheid hebt zou ik door de weeks gaan, dan is het er best rustig en dat vind ik zelf altijd wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ze adverteren vaak voor kinderen op hun facebook-pagina, om opa en oma over te halen met het kleinkind een dagje weg te gaan :P Sowieso leuk om een dagje daar rond te kijken, en als je het kan betalen is het nog leuker om met zo'n museum-stuk een rondje mee te vliegen (ik heb in Doornroosje meegevlogen :)). Inclusief inchecken op de schiphol-terminal van de vorige eeuw, met de incheck-procedure uit die tijd :P
Waarschijnlijk niet authentiek, maar het leek wel of ze dat voor het eerst ooit deden bij mijn vlucht :X

[ Voor 12% gewijzigd door MBV op 06-06-2015 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-09 21:50
Bestla schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 17:37:
[...]

Nooit zelf meegemaakt, maar wel gehoord. Volgens mij gebeurt het vrij vaak.
Wel eens gehad. Dmv platinum status met z'n vieren naar business geschoven :)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

BeefHazard schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 20:24:
[...]
Wel eens gehad. Dmv platinum status met z'n vieren naar business geschoven :)
Upgrades zijn inderdaad ook leuk.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:56

Grouchy

meep meep

Gebeurt regelmatig.....vooral tijdens het hoogseizoen en rond bepaalde feestdagen (Thanksgiving etc) of als er ergens iets te doen is.

Als je expertflyer hebt kan je zien hoeveel/welke fare classes de luchtvaartmaatschappij nog kwijt wil en daarzo J0 C0 D0 I0 Z0 Y0 B0 M0 U0 K0 H0 L0 Q0 T0 N0 R0 V0 ziet weet je genoeg :)
Als ze je bij Delta tijdens de OLCI vragen om een bod uit te brengen kan dit ook betekenen dat ze bij de gate nog steeds overboekt zijn, maar vaak heb ie wel een paar no-shows.
Mochten ze nog steeds overboekt zijn dan gaan ze idd bij de gate vragen om vrijwilligers. Starten vaak met een bepaald bedrag en als er geen/niet genoeg vrijwilligers zijn gaat dit bedrag etc omhoog.
Als je flexibel bent en/of ze zijn echt lekker overboekt kan je er leuke dingen aan overhouden...$800 VDB vouchers voor domestic flights zijn dan geen uitzondering.
TATL vluchten....al een paar keer een $1100 VDB met hotel overnachting voorbij zien komen en een enkele keer geaccepteerd.
Vaak valt er ook wel een upgrade ofzo te regelen.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
mystic schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 17:22:
Ik was met mijn kinderen, maar ga ook nog een keer alleen terug. Veel informatie, veel kisten en mooi opgezet. Zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:24
Piet91 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 18:40:
[...]

Ben de financiële cijfers van SLM overigens ook nog niet tegengekomen...
Als het geen NV (of een Surinaamse versie daarvan) is, dan is het niet verplicht om financiële resultaten te publiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
Piet91 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 15:55:
[...]

Ten negatieve ja.

Een A340-300 kost zo'n $110.000 - $300,000 lease per maand.
Een 787-8 zo'n $800.000 - $1.100.000 per maand.

En simpel gezegd moet dat opgebracht worden met 10 vluchten per week.
Een 787 is veel te duur voor een dergelijk inzet. Maar goed; veel boeit het niet want je kunt mij sowieso niet wijsmaken dat het financieel rendabel is om een wide-body grootste deel van de tijd aan de grond te laten staan.

Daarnaast wat Thetallguy hierboven zegt; op de 787 zit een aardige wachtlijst.

Overigens schijnt de beslissing al genomen te zijn voor een Boeing 747-400.
Zit qua lease-prijs ruwweg in de buurt van een A343, geen problemen met ETOPS en nog veel onderdelen van in omloop. Wel flink meer stoelen; van 317 in de A343 kunnen ze nu ruim over de 400 gaan.
Dat het een 747-400 is geworden zal wel vrij spoedig bekend worden gemaakt; ook waar die vandaan komt.
Dat is een enorm verschil zeg. Ik snap dat een 787 moderner en zuiniger is dan een a340-300, maar dat verschil is niet goed te praten. Waarom zou je als airline überhaupt nog voor een 787 kiezen dan.

Als het waar is dat ze voor een 747-400 gaan is dat opmerkelijk, want die capaciteit hebben ze helemaal niet nodig. Hun vluchten zitten lang niet altijd volgeboekt. Vaak zijn hele compartimenten compleet leeg.
Ze gaan dan dus voor een nog duurdere kist, die ook nog eens meer verbruikt, hoe gaan ze dat in hemelsnaam bolwerken?

Tot slot: de SLM zit altijd zo'n €100 onder de prijzen van KLM. Het lijkt me evident dat KLM veel lagere kosten zal hebben, dus dan is Amsterdam-Paramaribo echt een enorme cashcow voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

gop1 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 00:15:
[...]
Het lijkt me evident dat KLM veel lagere kosten zal hebben, dus dan is Amsterdam-Paramaribo echt een enorme cashcow voor ze.
En dat is nieuws voor jou :? De goedkoopste manier om naar Suriname te vliegen is via Parijs en Frans Guyana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
Freee!! schreef op zondag 07 juni 2015 @ 00:30:
[...]

En dat is nieuws voor jou :? De goedkoopste manier om naar Suriname te vliegen is via Parijs en Frans Guyana.
Ik ben nog niet zo lang actief op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
LongBowNL schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 23:30:
Als het geen NV (of een Surinaamse versie daarvan) is, dan is het niet verplicht om financiële resultaten te publiceren.
Zou wel interessant zijn om die te lezen. _O-
gop1 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 00:15:
Dat is een enorm verschil zeg. Ik snap dat een 787 moderner en zuiniger is dan een a340-300, maar dat verschil is niet goed te praten. Waarom zou je als airline überhaupt nog voor een 787 kiezen dan.
Dat is een complexe rekensom.

Ruwweg gezegd:
Ouder vliegtuig: lage lease-kosten of als de kist in eigendom is, is deze vaak afgeschreven. Maar wel hogere onderhouds- en brandstofkosten.
Nieuwer vliegtuig: hoge lease-kosten of afschrijving, maar wel lage onderhouds- en brandstofkosten.

Op een gegeven moment valt deze rekensom in het voordeel van een nieuwer vliegtuig uit.
In het geval van SLM is een A340 of 747 wel interessant. Hun vliegtuig staat grotendeels stil dus hoge brandstofkosten worden minder een issue. En daar staat tegenover dat de lease-kosten laag zijn.
Maar in het geval van hun A340 is onderhoud wel een probleem; hij staat geregeld in Parijs daarvoor.
Als het waar is dat ze voor een 747-400 gaan is dat opmerkelijk, want die capaciteit hebben ze helemaal niet nodig. Hun vluchten zitten lang niet altijd volgeboekt. Vaak zijn hele compartimenten compleet leeg.
Ze gaan dan dus voor een nog duurdere kist, die ook nog eens meer verbruikt, hoe gaan ze dat in hemelsnaam bolwerken?
Een 747-400 is per stoel redelijk vergelijkbaar met de A340-300 qua brandstofkosten en zoals gezegd zit de 744 ruwweg rond dezelfde lease-prijs als een A343.
En SLM heeft weinig keus; praktisch alleen een A340 of 747.

En ik heb hier wel eerder wat gezegd over SLM en of dat allemaal wel zo logisch is.
Tot slot: de SLM zit altijd zo'n €100 onder de prijzen van KLM. Het lijkt me evident dat KLM veel lagere kosten zal hebben, dus dan is Amsterdam-Paramaribo echt een enorme cashcow voor ze.
Op Paramaribo zet KLM de full-pax 747 dus waarschijnlijk zit KLM wel vraag op die route.

[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 07-06-2015 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
Maar in het geval van hun A340 is onderhoud wel een probleem; hij staat geregeld in Parijs daarvoor.
Zitten onderhoudskosten dan niet bij de leaseprijs inbegrepen? En is het normaal voor een a340 om veel onderhoud nodig te hebben of heeft Surinam gewoon pech met een maandagmorgenmodel?
Een 747-400 is per stoel redelijk vergelijkbaar met de A340-300 qua brandstofkosten en zoals gezegd zit de 744 ruwweg rond dezelfde lease-prijs als een A343.
Dan moeten ze die stoelen wel vullen, anders zijn ze gewoon duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nustys
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 16:43
En toch word het 'gewoon' een A340-600 voor de SLM :P ;)
Daar zet ik een kratje bier op , af te halen op 26 oktober bij de kop Kaagbaan. Als ik wel gelijk heb minimaal 5 euro doneren aan de Stichting Hoogvliegers :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

* mystic is vandaag naar het Aviodrome geweest :p en inderdaad: het is minder 'kinderachtig' dan de website doet vermoeden :)

Maar een mooi museum, erg tof opgezet :) alleen buiten vind ik een beetje verloren op een of andere manier.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ik heb een keer een gratis retour vlucht gekregen van Emirates. Stond in de rij bij de checkin op Bangkok en ze waren folders aan het uitdelen of er iemand de volgende dag kon vliegen, ze zochten in total 25 vrijwilligers :) Dus ik mijn zus en mijn zwager aangemeld. Wij moesten even wachten totdat de checkin gesloten was om te zien om wij toch mee konden maar helaas wij moesten een dagje langer blijven in een 5 ster airport hotel. Eten en non alcoholische dranken waren gratis. De volgende avond braaf bij de checkin onze gratis retour ticket vouchers opgehaald en terug naar huid gevlogen.

Ik heb ze de volgende kerst gebruikt omdat dat de duurste tijd is qua vliegen en ik ga daar meestal met de kerst om van het slechte weer hier in Nederland te ontsnappen . Emirates bellen, voucher nummer geven en vlucht boeken, ging prima.

Wat nog grappiger was is dat ik in Dubai een gratis upgrade kreeg naar Business class, zomaar bij de gate. Helemaal top :)

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Badtothebone schreef op zondag 07 juni 2015 @ 19:26:
[...]

Ik heb een keer een gratis retour vlucht gekregen van Emirates. Stond in de rij bij de checkin op Bangkok en ze waren folders aan het uitdelen of er iemand de volgende dag kon vliegen, ze zochten in total 25 vrijwilligers :) Dus ik mijn zus en mijn zwager aangemeld. Wij moesten even wachten totdat de checkin gesloten was om te zien om wij toch mee konden maar helaas wij moesten een dagje langer blijven in een 5 ster airport hotel. Eten en non alcoholische dranken waren gratis. De volgende avond braaf bij de checkin onze gratis retour ticket vouchers opgehaald en terug naar huid gevlogen.

Ik heb ze de volgende kerst gebruikt omdat dat de duurste tijd is qua vliegen en ik ga daar meestal met de kerst om van het slechte weer hier in Nederland te ontsnappen . Emirates bellen, voucher nummer geven en vlucht boeken, ging prima.

Wat nog grappiger was is dat ik in Dubai een gratis upgrade kreeg naar Business class, zomaar bij de gate. Helemaal top :)
Als je tijd en zin hebt om bijvoorbeeld langer te blijven dan is de keuze ook makkelijker gemaakt. Alleen jammer dat je eerst naar het vliegveld moet gaan en het daar pas te horen krijgt. Anders kun je direct naar je nieuwe accommodatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Lekker balen gisteren. Vliegtuigvervanging op Jamaica. Ipv de 787 Dreamliner "Dreamcatcher" de "Driemliner".

Geen starclass. Heb ik 250 euro pp voor bijbetaald per reis (dus 500 euro). Nu doen ze het voorstel om 200 euro terug te geven. Valt me tegen. Hebben op 8 uur vliegen 2 drankjes gehad, en 1 keer een kut maaltijd (ze hadden maar 9 pakjes op 30 man).

Klacht ingedient. Pff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
DJustin schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:12:
[...]

Laat ik nu een week geleden dit ticket geboekt te hebben.
Op Darwin vliegen, is redelijk duur, niemand wil daar heen en ik ga ook nog is via de kust naar Perth. Over 4500km 3 mensen tegen komen.

Ik heb een enkele reis geboekt voor €375.
AMS - SIN
Dit ticket kostte €275 met Singapore Airlines. Echter van Singapore naar Perth kon ik niet echt goedkope tickets vinden. 1 ticket via Jet-Star was beschikbaar voor €180, maar zou ik 5 uur in een prijsvechter moeten zitten nadat ik de hele dag in Singapore had doorgebracht. Dus ging ik verder zoeken.
SIN - DENDPS
Eigenlijk moet dit zijn AMS-DEN. Dit ticket was €24,95 duurder, dus vlieg ik nu voor €299,95 naar Bali. Aangezien er veel Aussies naar bali gaan, was er een goedkoper ticket beschikbaar. Genoeg mogelijkheden om vanaf DEN naar DRW te komen.
DENDPS-DRW
Voor €50 kon ik in Darwin komen via Air Asia. De koffer moet echter ook mee, (+€18) Ook heb ik mijzelf een beetje luxe gegeven. Nooduitgang (+€7) Uiteindelijke prijs was €75.

Nu vlieg ik voor totaal €375 naar Darwin.

En nu de terug weg...
... nog niets geboekt, maar al wel genoeg ideeën. Als ik echt wat vind en je vind het interessant, dan wil ik het wel posten.
Toevallig via de search dit bericht gevonden. Ook ik zit over twee weken voor €275,- op een vlucht Amsterdam -> Singapore, rechtstreek met Singapore Airlines. Verreweg de goedkoopste optie, die prijs zie ik nu niet meer voorbijkomen.

Dat is overigens voor 5 weken wel mijn eindbestemming, een ticket naar DPS moet ik nog boeken, daar ga ik ook een week of 2-3 verblijven. En dan Thailand of Amsterdam, ligt eraan of ik nog zin heb. Wordt mijn tweede reis ooit en de eerste keer langer dan 3 uur vliegen.

Als je nog ideeën voor de terugvlucht ben ik wel benieuwd. De goedkoopste vlucht naar Amsterdam die ik vind in die regio (vanaf Singapore, Kuala Lumpur, Bangkok, Denpasar etc) is met Malaysia Airlines als je rechtstreeks via de website boekt. Ongeveer 320-450 euro afhankelijk van welke stad je vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:42
En dan te bedenken dat je tussen de 400-500 retour of met een open jaw had gekund.. :( Flexibiliteit kost dan wel heel veel meer door het zo te doen. Ik heb de regio heel vaak bezocht en Singapore is toch wel mijn favoriete bestemming. Wat ga je daar doen? Van jouw bestemmingen vind ik persoonlijk Bali de minste. Misschien omdat ik er vaak met mijn ouders geweest ben en het daar te veel in vooral negatieve zin veranderd is? De vele toeristen hebben de mensen en het eiland 'verpest', in de breedste zin van het woord.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Kecin schreef op zondag 07 juni 2015 @ 20:02:
Lekker balen gisteren. Vliegtuigvervanging op Jamaica. Ipv de 787 Dreamliner "Dreamcatcher" de "Driemliner".

Geen starclass. Heb ik 250 euro pp voor bijbetaald per reis (dus 500 euro). Nu doen ze het voorstel om 200 euro terug te geven. Valt me tegen. Hebben op 8 uur vliegen 2 drankjes gehad, en 1 keer een kut maaltijd (ze hadden maar 9 pakjes op 30 man).

Klacht ingedient. Pff.
Klinkt weer een beetje zoals het Arke wat ik ken :p

Maar serieus : hoe kan men nou 200 bieden voor iets wat meer gekost heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

PWM schreef op zondag 07 juni 2015 @ 22:50:
[...]

Klinkt weer een beetje zoals het Arke wat ik ken :p

Maar serieus : hoe kan men nou 200 bieden voor iets wat meer gekost heeft :?
Haha, heenreis was echt top. Maar die 200 komen ze denk ik op omdat we nu "premium comfort" zaten. Maar dat maakte dus geen verschil met cattle class in mijn optiek. Binnen 4 weken krijg ik antwoord. Zal het hier posten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Kecin schreef op zondag 07 juni 2015 @ 20:02:

Klacht ingedient. Pff.
Ze gaan er vanuit dat je niet weet dat ze verplicht zijn 75% van de totale ticketprijs terug te betalen (EC regulation 261/2004).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:42

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik weet niet of het in deze topic hoort, maar ik heb een vraag met betrekkning to namen op een toicket.

Ik heb voor mij en mijn vrouw 2 tickets voor naar Cyprus via Transavia. Nou zie ik dat in mijn 2de naam er niet bij heb gezet, wel bij die van mijn vrouw.

Moet ik dit laten aanpassen? Of gaat dit goed komen. Ik heb geen spelfouten gemaakt, alleen mijn 2de naam staat er bij mij dus niet bij.

Ik weet dat voor aanpassingen mag gaan dokken, maar ik vraag me dus af of ze moeilijk doen als mijn naam (voor + achternaam) goed is geschreven.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Niet online
FrankGuthrie schreef op zondag 07 juni 2015 @ 23:27:
Moet ik dit laten aanpassen? Of gaat dit goed komen. Ik heb geen spelfouten gemaakt, alleen mijn 2de naam staat er bij mij dus niet bij.
Zonder tweede naam gaat bij mij altijd goed, ook met Transavia. Sterker nog: een verkéérde tweede naam is ook goed gegaan (KLM, op zowel heen- als terugreis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

ValHallASW schreef op zondag 07 juni 2015 @ 23:28:
[...]

Zonder tweede naam gaat bij mij altijd goed, ook met Transavia. Sterker nog: een verkéérde tweede naam is ook goed gegaan (KLM, op zowel heen- als terugreis).
Ok bedankt. Ik hoop dat dit dan goed komt en dat ze daar niet moeilijk over gaan doen, dat bij haar wel haar 2de naam is opgegeven en bij mij niet. Nogmaals, geen tikfouten en ik heb de juiste voornaam neergezet.

Ik ben er alleen niet 100% op gerust aangezien ze zullen zien dat het bij mijn vrouw wel is gedaan en bij mij niet. Kunnen ze daartoe verplichten, met andere worden laten dokken voor mijn 2de naam?

Als ik Google zie ik eigenlijk alleen dat mensen spellingfouten hebben gemaakt of dat ze hun 2de naam/roepnaam las voornaam hebben geplaatst, dat zijn andere fouten dan het vergeten van mijn 2de naam.

Ik ben namelijk onder de veronderstelling dat alle namen (inclusief je 2de naam/roepnaam) in je paspoort, ook op de ticket moeten staan.

[ Voor 20% gewijzigd door FrankGuthrie op 07-06-2015 23:35 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
gop1 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 01:08:
Zitten onderhoudskosten dan niet bij de leaseprijs inbegrepen? En is het normaal voor een a340 om veel onderhoud nodig te hebben of heeft Surinam gewoon pech met een maandagmorgenmodel?
Afhankelijk van lease-contract zit onderhoud inderdaad in de leaseprijs ja.
Dan moeten ze die stoelen wel vullen, anders zijn ze gewoon duurder uit.
Klopt.
nustys schreef op zondag 07 juni 2015 @ 11:47:
En toch word het 'gewoon' een A340-600 voor de SLM :P ;)
Daar zet ik een kratje bier op , af te halen op 26 oktober bij de kop Kaagbaan. Als ik wel gelijk heb minimaal 5 euro doneren aan de Stichting Hoogvliegers :) :)
Ok, ik zal vast 26 oktober inplannen. :Y)

In other news:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/6/2/0/1535026.jpg

Morgen 3 Delta 747-400's op Schiphol.
N666US zou gisteren Atlanta - Amsterdam - Detroit vliegen maar deze was geannuleerd.
Morgen zal deze kist alsnog deze route doen als extra vlucht en N661US doet dezelfde route.
Daarnaast komt ook N664US Detroit - Amsterdam - Atlanta doen.
Daardoor staan er tussen 09:19 en 10:10 uur 3 Delta 747's op Schiphol; ofwel een kwart van de gehele Delta 747 vloot. :P
Bekijk ze maar goed; want in ieder geval N661US zal na het zomerseizoen op Atlanta landen om daarna nooit meer op te stijgen; deze wordt in het Flight Museum aldaar gezet.
Gelukkig maar, want het is namelijk de eerst gebouwde 747-400.

Oh; en de bekende pensionado's in hangar 32:

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2015/6/6/572055.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 22:38
Wat staat daar voor kleins vooraan?

En gewoon, omdat het over mijn vakantieadres heen kwam vliegen:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/29n6u04.jpg

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Hmmbob schreef op maandag 08 juni 2015 @ 04:49:

[afbeelding]
Waar ben je op vakantie als er een V-22 Osprey overvliegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Laatst online: 26-08 15:06
FrankGuthrie schreef op zondag 07 juni 2015 @ 23:33:
[...]

Ok bedankt. Ik hoop dat dit dan goed komt en dat ze daar niet moeilijk over gaan doen, dat bij haar wel haar 2de naam is opgegeven en bij mij niet. Nogmaals, geen tikfouten en ik heb de juiste voornaam neergezet.

Ik ben er alleen niet 100% op gerust aangezien ze zullen zien dat het bij mijn vrouw wel is gedaan en bij mij niet. Kunnen ze daartoe verplichten, met andere worden laten dokken voor mijn 2de naam?

Als ik Google zie ik eigenlijk alleen dat mensen spellingfouten hebben gemaakt of dat ze hun 2de naam/roepnaam las voornaam hebben geplaatst, dat zijn andere fouten dan het vergeten van mijn 2de naam.

Ik ben namelijk onder de veronderstelling dat alle namen (inclusief je 2de naam/roepnaam) in je paspoort, ook op de ticket moeten staan.
No worries, zelfs bij prijsvechters als Ryanair en Wizzair is de eerste naam (tegenwoordig) gewoon voldoende. Volgens mij zijn dat zelfs regels vanuit de EU / Europa.

Je eerste naam dient overeen te komen met je paspoort of ID-kaart, that's all!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Cessna Citation CJ2 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Laatst online: 20:42

Garyu

WW

[afbeelding]
Vet :).

Ik weet trouwens niet of dit ook in dit topic hoort (maar goed, het is ook lucht-vaartspul, dus ik neem aan van wel), een vergelijkbare heli(?)copter (niet qua looks, maar qua functie) heeft onlangs zijn eerste testvlucht gehad, de Sikorsky S-97 RAIDER: Wikipedia: Sikorsky S-97 Raider

Afbeeldingslocatie: http://i.ytimg.com/vi/CdBBwg0_hKg/maxresdefault.jpg

Het design van de S-97 is in zoverre apart, dat de helicopter twee tegen elkaar in draaiende rotors heeft, daardoor geen "zij-rotor" / stabilizer nodig heeft, maar een extra aandrijving naar achteren. Of in het Engels:
The S-97 design includes variable speed coaxial main rotors and a variable-pitch pusher propeller, making the S-97 a compound helicopter.
Afbeeldingslocatie: http://image01.seesaawiki.jp/h/n/harmony-gold_japan/53741d8182735cfd.jpg

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=L-PdB3cepMU]

[ Voor 6% gewijzigd door Garyu op 08-06-2015 09:32 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

jelle. schreef op maandag 08 juni 2015 @ 08:21:
[...]

No worries, zelfs bij prijsvechters als Ryanair en Wizzair is de eerste naam (tegenwoordig) gewoon voldoende. Volgens mij zijn dat zelfs regels vanuit de EU / Europa.

Je eerste naam dient overeen te komen met je paspoort of ID-kaart, that's all!
Bedankt!

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
FrankGuthrie schreef op zondag 07 juni 2015 @ 23:33:
Ik weet er het fijne niet van maar ik denk niet dat het zo zit, sterker zelfs ik ken voorbeelden waar het niet eens kan om je volledige namen op te nemen in je reservatie. Mijn vriendin bijvoorbeeld: voornaam van 7 letters, eerste achternaam van 8 letters en tweede achternaam van 10 letters en nog geen enkele keer paste haar volledige naam in de online formulieren en we vliegen toch redelijk vaak :)

Ik meen dat de totale limiet 24 karakters is terwijl haar naam er eentje te veel heeft dus vullen we gewoon haar tweede achternaam in. In Brazilië, waar iedereen zo'n lange namen heeft, is het blijkbaar de norm om enkel de tweede achternaam in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Propane schreef op maandag 08 juni 2015 @ 08:47:
[...]
Cessna Citation CJ2 ofzo.

Cessna 525A CitationJet CJ2 en wel G-HCSA:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/3/3/2/1642233.jpg
[afbeelding]
Bij je dagelijkse bezigheden zie je ze toch regelmatig rondvliegen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-08-2023
Piet91 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 00:26:
[...]

Morgen 3 Delta 747-400's op Schiphol.
N666US zou gisteren Atlanta - Amsterdam - Detroit vliegen maar deze was geannuleerd.
Morgen zal deze kist alsnog deze route doen als extra vlucht en N661US doet dezelfde route.
Daarnaast komt ook N664US Detroit - Amsterdam - Atlanta doen.
Daardoor staan er tussen 09:19 en 10:10 uur 3 Delta 747's op Schiphol; ofwel een kwart van de gehele Delta 747 vloot. :P
Bekijk ze maar goed; want in ieder geval N661US zal na het zomerseizoen op Atlanta landen om daarna nooit meer op te stijgen; deze wordt in het Flight Museum aldaar gezet.
Gelukkig maar, want het is namelijk de eerst gebouwde 747-400.
Die extra vlucht gaat er vanavond uit tijdens zonsondergang, dus ik hoop op een onbewolkte lucht, kan ik die ff mooi scoren.
Oh; en de bekende pensionado's in hangar 32:

[afbeelding]
Foto van een van me vrienden, 3 vrienden hebben al zo'n shot kunnen maken :) . Die cessna staat er ook al een tijdje in, die is 26 mei 's avonds naar binnen gesleept, helaas geen afstandsbediening mee waardoor ik er geen foto van kon maken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-09 18:03
Kecin schreef op zondag 07 juni 2015 @ 23:14:
[...]

Haha, heenreis was echt top. Maar die 200 komen ze denk ik op omdat we nu "premium comfort" zaten. Maar dat maakte dus geen verschil met cattle class in mijn optiek. Binnen 4 weken krijg ik antwoord. Zal het hier posten :-)
Ik ben geen fan van Arke, maar de Premium Comfort is vele malen beter dan de Cattle Class en Comfort Class. Sterker nog, premium zou in mijn optiek de standaard moeten zijn. Als je dat verschil niet ziet of ervaart.. Mocht je in de rij staan en mogen kiezen dan sta jij wel degelijk vooraan om ge-upgrade te worden ;)

[ Voor 8% gewijzigd door cbr600f4i op 08-06-2015 12:46 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-08 18:14
Martijn19 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 20:04:
[...]

Toevallig via de search dit bericht gevonden. Ook ik zit over twee weken voor €275,- op een vlucht Amsterdam -> Singapore, rechtstreek met Singapore Airlines. Verreweg de goedkoopste optie, die prijs zie ik nu niet meer voorbijkomen.

Dat is overigens voor 5 weken wel mijn eindbestemming, een ticket naar DPS moet ik nog boeken, daar ga ik ook een week of 2-3 verblijven. En dan Thailand of Amsterdam, ligt eraan of ik nog zin heb. Wordt mijn tweede reis ooit en de eerste keer langer dan 3 uur vliegen.

Als je nog ideeën voor de terugvlucht ben ik wel benieuwd. De goedkoopste vlucht naar Amsterdam die ik vind in die regio (vanaf Singapore, Kuala Lumpur, Bangkok, Denpasar etc) is met Malaysia Airlines als je rechtstreeks via de website boekt. Ongeveer 320-450 euro afhankelijk van welke stad je vliegt.
Voor die regio niet zo.
Ik eindig in Perth en vlieg dan in een 787 Dreamliner van Scoot naar Singapore toe. 5uur en 10 minuten vanuit Australië voor een prijs van €100 is niet heel vervelend. Ondanks hun mooie vliegtuig is het nog steeds een prijsvechter, maar wel een prijsvechter met wide-bodies. Ervaringen van flyScoot zijn voor mij acceptabel. Vanaf Singapore ben ik van plan om naar India te gaan, dat kan ook relatief goedkoop.Maar ik plan nooit zo ver van te voren. (wat soms in dure prijzen resulteert),
Vanaf India/Zuid-Oost-Azie weet ik zo zeer niet wat. Zie wel dat ergens in oktober je met Norwegian voor €228 (€282 met koffer en eten) terug kunt vliegen van Bangkok naar Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Garyu schreef op maandag 08 juni 2015 @ 09:31:
[...]

Vet :).

Ik weet trouwens niet of dit ook in dit topic hoort (maar goed, het is ook lucht-vaartspul, dus ik neem aan van wel), een vergelijkbare heli(?)copter (niet qua looks, maar qua functie) heeft onlangs zijn eerste testvlucht gehad, de Sikorsky S-97 RAIDER: Wikipedia: Sikorsky S-97 Raider

[afbeelding]

Het design van de S-97 is in zoverre apart, dat de helicopter twee tegen elkaar in draaiende rotors heeft, daardoor geen "zij-rotor" / stabilizer nodig heeft, maar een extra aandrijving naar achteren. Of in het Engels:

[...]

[afbeelding]

[video]
Nice, eindelijk wat input over de underdog! 2 tegengestelde rotors is niet heel nieuw getuige de ka-50 kamov en nog een aantal russische kisten, en een heli in combinatie met een thrust-prop ook niet getuige de eurocopter x3, maar ze zijn wel de eerste die deze 2 potentieel goede eigenschappen combineren.

Hoewel ik persoonlijk t met argus ogen aanschouw, is de kennis en ervaring die met deze projecten wordt opgedaan altijd een verrijking.

De reden dat ik dit met enige twijfel bekijk is dat een roterende rotor aerodynamische snelheids limitaties heeft die met een prop of tegengestelde rotor niet opgelost worden.

Over t algemeen is een heli snelheidsgelimiteerd vanwege de draaisnelheid van de rotor en niet het vermogen perse.

Vergelijkbaar met dat een gemiddelde airliner altijd onder Mach 1 zal vliegen of anders een drastisch ander uiterlijk en kosten zal hebben(concorde).

Ook een aardige ontwikkeling is de civiele variant van de Osprey, hoewel, gezien t ontwerp van eenciviele uitvoering al door drie grote fabrikanten is verkocht en afgestoten toch niet zo makkelijk levensvatbaar is als het initieel lijkt; nu de bell agusta 609. De techniek is gecompliceerd en de markt beperkt.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:42
DJustin schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:21:
Ik eindig in Perth en vlieg dan in een 787 Dreamliner van Scoot naar Singapore toe. 5uur en 10 minuten vanuit Australië voor een prijs van €100 is niet heel vervelend. Ondanks hun mooie vliegtuig is het nog steeds een prijsvechter, maar wel een prijsvechter met wide-bodies. Ervaringen van flyScoot zijn voor mij acceptabel.
Scoot is inderdaad zeer acceptabel. Ik heb zelf twee retourtjes gemaakt vanuit Singapore. Voor 75 euro retour naar Hong Kong en voor 140 euro retour naar Sydney. Dat was nog in de oude 777-200, maar ook dat was prima waar voor mijn geld. Personeel kon wel duidelijk nog wat training gebruiken.
DJustin schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:21:
Vanaf Singapore ben ik van plan om naar India te gaan, dat kan ook relatief goedkoop.
Inderdaad. Kijk eens bij Tiger vanuit Singapore of Malindo vanuit Kuala Lumpur voor de beste tarieven.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Napo schreef op maandag 08 juni 2015 @ 06:47:
[...]
Waar ben je op vakantie als er een V-22 Osprey overvliegt?
Oceanside, CA - zo'n beetje naast de deur bij Marine Corps Base Camp Pendleton.
Piet91 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:09:
Bij je dagelijkse bezigheden zie je ze toch regelmatig rondvliegen? :9
Deze niet hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:24
Seesar schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:28:
[...]

Nice, eindelijk wat input over de underdog! 2 tegengestelde rotors is niet heel nieuw getuige de ka-50 kamov en nog een aantal russische kisten, en een heli in combinatie met een thrust-prop ook niet getuige de eurocopter x3, maar ze zijn wel de eerste die deze 2 potentieel goede eigenschappen combineren.

Hoewel ik persoonlijk t met argus ogen aanschouw, is de kennis en ervaring die met deze projecten wordt opgedaan altijd een verrijking.

De reden dat ik dit met enige twijfel bekijk is dat een roterende rotor aerodynamische snelheids limitaties heeft die met een prop of tegengestelde rotor niet opgelost worden.

Over t algemeen is een heli snelheidsgelimiteerd vanwege de draaisnelheid van de rotor en niet het vermogen perse.

Vergelijkbaar met dat een gemiddelde airliner altijd onder Mach 1 zal vliegen of anders een drastisch ander uiterlijk en kosten zal hebben(concorde).

Ook een aardige ontwikkeling is de civiele variant van de Osprey, hoewel, gezien t ontwerp van eenciviele uitvoering al door drie grote fabrikanten is verkocht en afgestoten toch niet zo makkelijk levensvatbaar is als het initieel lijkt; nu de bell agusta 609. De techniek is gecompliceerd en de markt beperkt.
Als je rotor pakweg 400rpm draait (~42rad/s) dan zit je met een rotor als die Sikorsky al op een snelheid van het uiteinde van de rotor van 209m/s (42rad/s*5m). Als de helicopter nog eens vooruit gaat met 113m/s (max) dan zit je aan 322m/s tov de lucht, dat is niet meer ver van de geluidsnelheid, die pakweg 340m/s is op zeeniveau.
En supersoon wil je niet gaan met propellers, dan gebeurt er van alles dat je niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Die Bolle14 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:50:
Die extra vlucht gaat er vanavond uit tijdens zonsondergang, dus ik hoop op een onbewolkte lucht, kan ik die ff mooi scoren.
Ik houd het bekende topic in de gaten. :P
helaas geen afstandsbediening mee waardoor ik er geen foto van kon maken :'(
Remote voor de camera?
Ik neem aan dat je het niet over een afstandsbediening hebt die even die hangardeuren open doet schuiven. :+
Oh. Kan me nog vaag herinneren wat jij daar aan de overkant van de plas deed, dus dacht dat je die misschien ook wel eens zag. Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Er vliegt bij ons heel wat exotisch testmateriaal rond, maar dit was de eerste keer dat ik de Osprey zag "voor 't eggie". Maar je hebt gelijk, ik wordt redelijk verwend met allemaal mooi materieel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

AndRo555 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 18:53:
[...]

Als je rotor pakweg 400rpm draait (~42rad/s) dan zit je met een rotor als die Sikorsky al op een snelheid van het uiteinde van de rotor van 209m/s (42rad/s*5m). Als de helicopter nog eens vooruit gaat met 113m/s (max) dan zit je aan 322m/s tov de lucht, dat is niet meer ver van de geluidsnelheid, die pakweg 340m/s is op zeeniveau.
En supersoon wil je niet gaan met propellers, dan gebeurt er van alles dat je niet wilt.
Inderdaad, maar je zit ook met t probleem, retreating blade stall; simpel gezegd dat t blad wat naar achteren draaid zich tov de lucht een andere snelheid heeft dan het t blad naar voren draait.

Hoe sneller je naar voren vliegt, hoe langzamer t blad naar achteren tov de lucht draait. Er komt een punt dat als je te snel vliegt, je rotorblad stalled en je oncontroleerbaar naar je gestalde zijde rolt......er is dus een aerodynamische limitatie op een conventioneel rotor systeem!

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Dat is bij 2 rotoren (die in tegengestelde richting draaien) toch geen probleem? Al zou het blad wat naar voren gaat effectief tegen de wind in vliegen, het blad van de andere rotor geeft dan genoeg lift om dat te compenseren, lijkt me.

[ Voor 49% gewijzigd door MBV op 09-06-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

MBV schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:55:
Dat is bij 2 rotoren (die in tegengestelde richting draaien) toch geen probleem? Al zou het blad wat naar voren gaat effectief tegen de wind in vliegen, het blad van de andere rotor geeft dan genoeg lift om dat te compenseren, lijkt me.
Klopt, echter omdat t systeem rekent op 2 volledige rotors voor draagkracht en je bij voorwaartse snelheid je dus eigenlijk maar 2 halve systemen (om je terugdraaiende te compenseren) hebt moeten de naar voren draaiende bladen de terugdraaiende compenseren, dus grotere aanvalshoek die ook weer gelimiteerd is tot een pebaald punt, want een binnencirkel van een blad heeft een kleine omloopsnelheid dan de buitenkant.......m.a.w. Grote kans dat een gedeelte van je blad al bijna stalt terwijl de uiteindes nog lift genereren!

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-08-2023
Piet91 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 21:09:
[...]

Ik houd het bekende topic in de gaten. :P

[...]
Ging ie pas na 10 uur weg, geen zon meer :|
Remote voor de camera?
Ik neem aan dat je het niet over een afstandsbediening hebt die even die hangardeuren open doet schuiven. :+

[...]
Ja en me telefoon was op dus kon ook niet via de wifi doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Seesar schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:39:
[...]

Klopt, echter omdat t systeem rekent op 2 volledige rotors voor draagkracht en je bij voorwaartse snelheid je dus eigenlijk maar 2 halve systemen (om je terugdraaiende te compenseren) hebt moeten de naar voren draaiende bladen de terugdraaiende compenseren, dus grotere aanvalshoek die ook weer gelimiteerd is tot een pebaald punt, want een binnencirkel van een blad heeft een kleine omloopsnelheid dan de buitenkant.......m.a.w. Grote kans dat een gedeelte van je blad al bijna stalt terwijl de uiteindes nog lift genereren!
Ik zou verwachten dat dat heel geleidelijk overgaat van wel naar geen lift. Dat merk je dus als piloot: hoe harder je probeert te gaan, hoe minder lift je rotor oplevert, hoe meer je moet compenseren met het toerental, angle of attack, of de stick naar achteren. Als dat niet meer lukt, moet je dus minder gas op de duw-propellor geven.
Bij een gewone helikopter lijkt het me een stuk gevaarlijker om de topsnelheid uit te proberen: dan valt de linkerkant ineens heel hard omlaag, lijkt me moeilijk op te vangen :P
edit:
O.a. omdat tijdens het vallen de snelheid nog hoger wordt :X

[ Voor 3% gewijzigd door MBV op 09-06-2015 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:24
Seesar schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:19:
[...]

Inderdaad, maar je zit ook met t probleem, retreating blade stall; simpel gezegd dat t blad wat naar achteren draaid zich tov de lucht een andere snelheid heeft dan het t blad naar voren draait.

Hoe sneller je naar voren vliegt, hoe langzamer t blad naar achteren tov de lucht draait. Er komt een punt dat als je te snel vliegt, je rotorblad stalled en je oncontroleerbaar naar je gestalde zijde rolt......er is dus een aerodynamische limitatie op een conventioneel rotor systeem!
Daar had ik nog niet eens aan gedacht! Bijna zoals je ment een vliegtuig(vleugel) achteruit zou proberen vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 03-09 13:27

Goner

What can I do you for ?

Hopelijk hebben ze dit onder controle binnen afzienbare tijd ...
Verstoringen en lange wachtrijen teisteren Schiphol

Overigens, wij vliegen meestal in hoogseizoen ; voorjaarsvakantie, zomervakantie, herfstvakantie, maar kan me niet herinneren op Schiphol ooit ergens langer dan 10 a 15 minuten in een rij te hebben gestaan (en daar zou dit nieuwe systeem juist een einde aan moeten maken :? ) Zeker niet sinds je je boarding pass thuis al kan printen en zelf je koffers in die self-service dropoff kunt zetten.
Heathrow, da's een ander verhaal ... met je schoenen in je hand in een ellenlange rij ; 's ochtends om 7 uur al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Nu op Discovery Channel, aflevering 2:

X-Ray Mega Airport
Total Control
Kijk mee hoe alle handelingen op de luchthaven met de meest geavanceerde apparatuur nauwkeurig worden gecontroleerd, van het bagagesysteem tot en met de cockpit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:27
Afbeeldingslocatie: http://i70.fastpic.ru/big/2015/0608/68/484831f896762a32b099b356660c3b68.jpg
^Chute schijnt niet goed uitgeklapt te zijn..

Afbeeldingslocatie: http://cs540104.vk.me/c540105/v540105188/2c94e/_i0Zz5iSVDc.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CGzjAnNVIAEgPhP.jpg:orig

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LjbBmhL.jpg

Doorgeschoten en er volgde een klein drama. Piloten ongedeerd volgens mij.

Deze piloten niet:
[YouTube: https://youtu.be/VUlaGXDeSik]
KIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag teruggekomen van onze Caribische vakantie. Gevlogen met de Arke 787. Heen met de 'Driemliner' en terug met de 'Dreamcatcher'. Vond het een leuke bijkomstigheid om voor het eerst met de 787 te vliegen. Vorig jaar zijn we naar Thailand geweest en heb ik bewust voor de Emirates A380 gekozen. Als het even kan probeer ik een leuk vliegtuig te pakken voor onze vakantie of reizen.

Ik denk wel dat ik Arke nu weer ga mijden, want een deel van de passagiers gedraagt zich best wel lomp. Stoelen worden zonder pardon keihard naar achter gegooid terwijl je zit te eten, de WC's zijn binnen no-time ontzettend ranzig, geklaag over de tussenstop (dit weet je als je boekt :? ), mensen die naast elkaar willen zitten maar geen stoelreservering hebben gekocht en vervolgens heel veel stampij gaan maken bij de crew, ik heb mensen gezien die allerlei smoezen hadden om maar te moeten zitten in bij de nooduitgangen (een vrouw werd zelfs hysterisch omdat haar man 'zo lang was' en dit echt niet kon volhouden), terwijl ik hier al zat omdat ik hiervoor heb betaald en zij niet. De crew is ook kortaf en heel nep vriendelijk en dat kan ik ze eigenlijk niet eens kwalijk nemen.

Toen we na de heenreis uit het vliegtuig stapte waren er ook wat mensen verbaasd over de spellingswijze 'Driemliner'. :z Op de terugreis vertrokken we 30 minuten later omdat twee mensen eruit waren 'gevist' door de security check. Bleek uiteindelijk vals alarm, maar er werd massaal 'boe' geroepen en sommige mensen wilden langs alle passagiers gaan om handtekeningen te verzamelen voor 'gewoon je geld terug hebben we recht op'.

Het toetje was het volledig blokkeren van de bagage belt, terwijl degene van wie de koffers al op de band lagen er nauwelijks bij konden.

Vermoeiende vluchten zo, doet echt afbreuk aan de vakantiesfeer. Ik ben niet uit de hoogte en vlieg altijd Economy en dat is eigenlijk nooit erg prettig, maar dat vind ik een pak weg Emirates toch een stuk fijner publiek doorgaans dan Arke.

Iets anders: wat is Schiphol een bouwval, al die open plafonds en afzettingen... Hopelijk wordt het eindresultaat mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Ach vergeet niet dat zn vakantie vlucht ander publiek trekt. Daarnaast krijg je van buitenlands tokkie gedrag (ook al spreek je de andere taal heel goed) vaal minder mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Goner schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:14:
Ik heb het vandaag meegemaakt, maar met mijn FB zilver hoef ik niet bij het gepeupel in de rij te staan ;) . Maar het ging niet snel, de banden lopen nog niet goed.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Goner schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:14:
l. De ene ‘stressloze’ controle neemt nog maximaal 10 minuten in beslag,
Ja, want centrale controle waar iedereen langs één punt moet is altijd sneller dan gedecentraliseerd per vlucht werken |:(

Ik vind dit wel zó dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-09 16:07
CyBeR schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 00:32:
[...]

[...]

Ja, want centrale controle waar iedereen langs één punt moet is altijd sneller dan gedecentraliseerd per vlucht werken |:(

Ik vind dit wel zó dom.
Ik vind deze reactie ook erg kortzichtig. Stel je hebt 30 personen met 10 banden verspreid over de gates staan is dat altijd minder efficiënt dan 30 personen met 10 banden op een centraal punt, dit omdat een gate simpelweg niet altijd in gebruik is. Dus personeel moet constant verhuizen tussen gates en dat kost tijd die niet gebruikt kan worden om de check uit te voeren. Met een centrale controle heb je je personeel (en systemen) altijd op de juiste plek.

Echter hebben ze waarschijnlijk ook bedacht dat ze door de centralisatie minder systemen & personeel nodig hebben en er te veel weggestreept.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:25
LordSinclair schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 07:47:
[...]

Ik vind deze reactie ook erg kortzichtig. Stel je hebt 30 personen met 10 banden verspreid over de gates staan is dat altijd minder efficiënt dan 30 personen met 10 banden op een centraal punt, dit omdat een gate simpelweg niet altijd in gebruik is. Dus personeel moet constant verhuizen tussen gates en dat kost tijd die niet gebruikt kan worden om de check uit te voeren. Met een centrale controle heb je je personeel (en systemen) altijd op de juiste plek.

Echter hebben ze waarschijnlijk ook bedacht dat ze door de centralisatie minder systemen & personeel nodig hebben en er te veel weggestreept.
Ik vond Schiphol altijd erg prettig met de security controles aan de gate. Nu wordt met veel bombarie de centrale security ingevoerd maar op veel luchthavens wereldwijd gaat dat daar al jaren zo. EN meestal heb ik dat als niet prettig ervaren. Lange rijen, wat een hoop stress bij de passagiers opleverde of ze hun vlucht wel zouden halen.
Op schiphol wist je gewoon dat wanneer je op tijd bij de vertrek gate was je gewoon mee kon omdat security een onderdeel was van het instappen (boarden)
Ik begrijp de economische “noodzaak” van de verandering wel maar vraag mijzelf af of dit ten goede komt van de passagier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:28

icecreamfarmer

en het is

[...]

Dit systeem bestond toch al bij de Shengen vluchten?
Want daar heb ik het een paar keer gedaan en werkte het idd veel soepeler dan eerst.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Laatst online: 21:31
icecreamfarmer schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 08:54:
[...]

Dit systeem bestond toch al bij de Shengen vluchten?
Want daar heb ik het een paar keer gedaan en werkte het idd veel soepeler dan eerst.
Klopt in vertrekhal 1 was dat systeem al langer in gebruik. Op zich ben ik wel voorstander van een centrale security controle i.c.m. een "wait-in-lounge" systeem. Dat werkt wat mij betreft lekker ontstressend.

Voorheen stond je bij Schiphol in de rij voor de paspoortcontrole, in de rij voor de security bij de gate, werd je in zo'n glazen hokje gepropt en stond je weer in de rij bij het boarden. Bij andere luchthavens, op het gemak door de controle, dan lekker rustig in de lounge wachten, wat tv-kijken, eten. Zodra de gate bekend wordt, meteen naar de gate, ben je zowat altijd één van de eerste, niet wachten in een lange rij en na hooguit 10 minuten beginnen ze met boarden en zit je als één van de eerste in het toestel. Optimaal!

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Hah
Er komt een standaardmaat voor handbagage in vliegtuigen. Nu heeft elke vliegmaatschappij nog eigen regels voor de afmetingen en dat veroorzaakt onduidelijkheid en irritatie bij de incheckbalies. Dat moet veranderen, vindt de internationale luchtvaartorganisatie IATA.

Met ruim 250 luchtvaartmaatschappijen zijn afspraken gemaakt over het nieuwe formaat van 55x35x20 centimeter. Ook heeft IATA met kofferfabrikanten gesproken en die hebben gezegd dat ze nog dit jaar de winkels gaan bevoorraden met de nieuwe maat.
Eindelijk is het gezeur over de grootte van de koffer over.. Totdat de eerste luchtvaartmaatschappij de regels voor zichzelf verandert natuurlijk.

Maar fijn dat het vooral net een paar centimeter krapper is dan wat de meeste luchtvaartmaatschappijen momenteel hanteren (55x40x20), waardoor er een flink aantal koffers vernieuwd kan gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Garyu schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:28:
Maar fijn dat het vooral net een paar centimeter krapper is dan wat de meeste luchtvaartmaatschappijen momenteel hanteren (55x40x20), waardoor er een flink aantal koffers vernieuwd kan gaan worden.
Deze standaard is mede mogelijk gemaakt door Samsonite :X
Het is fijn dat er een standaard is, maar het blijft een rare actie om het kleiner te maken dan de huidige standaards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:24
Lowest common denominator, da's niet zo gek. De luchtvaartmaatschappijen bepalen de maat en zij vervangen liever geen overhead compartments. Dat reizigers hun koffers moeten vervangen zal ze niet zo heel veel uitmaken ;)

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:21

franssie

Save the albatross

De IATA standaard bestaat al jaren, ze veranderen (verkleinen) 'm om de zoveel tijd gewoon inderdaad. Dit wordt mijn derde handbagage koffer om aan de standaard te voldoen, ach prima, dan maar een trui minder mee. Wel merk ik dat ik steeds goedkopere koffers koop, de eerste is een Rimowa, tweede Samsonite en nu iets van drie tientjes denk ik ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

JeroenH schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:39:
Lowest common denominator, da's niet zo gek. De luchtvaartmaatschappijen bepalen de maat en zij vervangen liever geen overhead compartments. Dat reizigers hun koffers moeten vervangen zal ze niet zo heel veel uitmaken ;)
Dan zal je straks zien dat gedurende de komende tien jaar luchtvaartmaatschappijen stiekem overschakelen op 50*35*25 en er over vijftien jaar weer een nieuwe 'standaard' komt vanuit IATA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Davidshadow13 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:27:
[...]
Voorheen stond je bij Schiphol in de rij voor de paspoortcontrole, in de rij voor de security bij de gate, werd je in zo'n glazen hokje gepropt en stond je weer in de rij bij het boarden.
En hoe lang stond je gemiddeld in zo'n rij ? Ik kan me niet herinneren dat dat opgeteld meer dan 15 minuten was op Schiphol.

franssie schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:43:
Dit wordt mijn derde handbagage koffer om aan de standaard te voldoen,
Standaard?
75% van de reizigers zeult ongehinderd meer en grotere koffers mee de cabine in dan toegestaan ...

[ Voor 25% gewijzigd door Goner op 10-06-2015 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 16:59

mrsar

waar een sar is,is een wodka

alleen vluchten naar de VS stond je langer te wachten ivm dat gesprekje wat je hebt :P verder nooit zo lang,ook naar de UK niet.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Laatst online: 21:31
Goner schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:00:
[...]

En hoe lang stond je gemiddeld in zo'n rij ? Ik kan me niet herinneren dat dat opgeteld meer dan 15 minuten was op Schiphol.
Vaak wel langer natuurlijk want je was altijd (te) vroeg bij de gate. Als jij als laatste aansloot dan duurde het echt wel langer dan 15 minuten voordat 200 man gecontroleerd was. Dan moest je vaak nog 10 minuten wachten in dat hokje voordat dezelfde rij zich naar het vliegtuig begaf om te boarden. Bij Easyjet bijvoorbeeld wel veel langer beneden in die rij gestaan waar eigenlijk niemand meer bij kon om te "pre-boarden" en al die onzin.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

In die wachtruimtes gaat iedereen over het algemeen zitten en tegen de tijd van boarden gaan eerst kleine kinderen, invaliden en weet ik veel voor. Blijf ik gewoon zitten tot m'n rij wordt opgeroepen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:04

Fiber

Beaches are for storming.

Davidshadow13 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:27:
[...] en zit je als één van de eerste in het toestel. Optimaal!
Ik stap in principe liever als laatste (passagier) in het toestel. Je kan er meestal nog lang genoeg in zitten...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Fiber schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:23:
[...]

Ik stap in principe liever als laatste (passagier) in het toestel. Je kan er meestal nog lang genoeg in zitten...
Dit inderdaad. Ze vliegen (meestal) niet weg voordat iedereen aan boord is. Ik hoef er echt niet als eerste in te zitten in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Iemand tips voor mij? Ik moet begin oktober naar Reno (via Salt Lake of SF). Terug 3 weken later vanaf New York.

Retour kost 1000,- naar SF met KLM. Maar een enkeltje kost 2500,-. Terug vanaf New York hetzelfde verhaal. Wat is nu handig? 2* retour boeken en gewoon niet op komen dagen (wat natuurlijk belachelijk is). Of zijn er slimmere methodes? Ik moet ook binnen Amerika vliegen met Delta, dus wellicht is dat wat te scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Niet online
Open jaw boeken? https://www.google.com/fl...R,LGA_AMS_2015-10-22;tt=m

Als je al weet wat je binnenlands gaat vliegen kan je dat stuk er ook meteen bij boeken:
De binnenlandse vlucht erbij kan ook nog: https://www.google.com/fl...R,LGA_AMS_2015-10-29;tt=m

[ Voor 53% gewijzigd door ValHallASW op 10-06-2015 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:14
Zou om een guided missile moeten gaan.
Nooit verwacht. Na het zien van het filmpje dacht ik zelf gewoon aan een (sniper)shot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

PWM schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 12:06:
Iemand tips voor mij? Ik moet begin oktober naar Reno (via Salt Lake of SF). Terug 3 weken later vanaf New York.

Retour kost 1000,- naar SF met KLM. Maar een enkeltje kost 2500,-. Terug vanaf New York hetzelfde verhaal. Wat is nu handig? 2* retour boeken en gewoon niet op komen dagen (wat natuurlijk belachelijk is). Of zijn er slimmere methodes?
Als je vaker in die buurt moet zijn, zou je cross-ticketing kunnen overwegen.
Ik moet ook binnen Amerika vliegen met Delta, dus wellicht is dat wat te scoren?
De al genoemde open jaw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:43:
Wel merk ik dat ik steeds goedkopere koffers koop, de eerste is een Rimowa, tweede Samsonite en nu iets van drie tientjes denk ik ;)
Mja die Rimowa aluminium dingen zijn mooi natuurlijk maar als je ze twee keer in 't ruim gegooid hebt zitten ze onder de krassen en deuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:21

franssie

Save the albatross

CyBeR schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 12:46:
[...]
Mja die Rimowa aluminium dingen zijn mooi natuurlijk maar als je ze twee keer in 't ruim gegooid hebt zitten ze onder de krassen en deuken.
Klopt, gaaf is dat. Een koffer is om de inhoud te beschermen 8) Van elke kras en deuk weet ik welke reis het was (al valt dat best mee als je 'm toch voornamelijk als handbagage en weekeind auto-trips gebruikt).
Zo'n ding koop je eigenlijk voor het leven dus daarom erg jammer dat ie al een tijdje uit de handbagage norm valt (eerst zat ie erin, toen mocht ie nog intercontinentaal bij Delta en KLM, Sinds een aantal jaar al niet meer).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
[...]

Ja, want die plek verandert niet. Het is inderdaad minder lopen voor je personeel. Maar omdat je nu centraal bezig bent is elke mogelijkheid om met de specifieke situatie van een vlucht rekening te houden kwijt. Als er een opstopping is bij de centrale controle mis je je vlucht. Is dat er bij de gedecentraliseerde controle, kun je gewoon mee want je staat al bij de gate.

Het heeft natuurlijk ook wel nadelen qua bemanning maar 't is imo voor de passagier een stuk fijner om security bij de gate te hebben.
franssie schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 12:50:
[...]

Klopt, gaaf is dat. Een koffer is om de inhoud te beschermen 8) Van elke kras en deuk weet ik welke reis het was (al valt dat best mee als je 'm toch voornamelijk als handbagage en weekeind auto-trips gebruikt).
Zo'n ding koop je eigenlijk voor het leven dus daarom erg jammer dat ie al een tijdje uit de handbagage norm valt (eerst zat ie erin, toen mocht ie nog intercontinentaal bij Delta en KLM, Sinds een aantal jaar al niet meer).
Mja krassen vind ik ook niet zo boeiend maar de enorme deuken die die dingen oplopen zijn inhoudsbeschermingstechnisch minder fijn ;)

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeR op 10-06-2015 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
CyBeR schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:46:
Het heeft natuurlijk ook wel nadelen qua bemanning maar 't is imo voor de passagier een stuk fijner om security bij de gate te hebben.
Dat is persoonlijk. Ik vind het wel fijn als ik gewoon een flesje water mee aan boord kan nemen. Dat gaat niet als ze net voor de gate controleren.

Pagina: 1 ... 110 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.