Vandaag teruggekomen van onze Caribische vakantie. Gevlogen met de Arke 787. Heen met de 'Driemliner' en terug met de 'Dreamcatcher'. Vond het een leuke bijkomstigheid om voor het eerst met de 787 te vliegen. Vorig jaar zijn we naar Thailand geweest en heb ik bewust voor de Emirates A380 gekozen. Als het even kan probeer ik een leuk vliegtuig te pakken voor onze vakantie of reizen.
Ik denk wel dat ik Arke nu weer ga mijden, want een deel van de passagiers gedraagt zich best wel lomp. Stoelen worden zonder pardon keihard naar achter gegooid terwijl je zit te eten, de WC's zijn binnen no-time ontzettend ranzig, geklaag over de tussenstop (dit weet je als je boekt

), mensen die naast elkaar willen zitten maar geen stoelreservering hebben gekocht en vervolgens heel veel stampij gaan maken bij de crew, ik heb mensen gezien die allerlei smoezen hadden om maar te moeten zitten in bij de nooduitgangen (een vrouw werd zelfs hysterisch omdat haar man 'zo lang was' en dit echt niet kon volhouden), terwijl ik hier al zat omdat ik hiervoor heb betaald en zij niet. De crew is ook kortaf en heel nep vriendelijk en dat kan ik ze eigenlijk niet eens kwalijk nemen.
Toen we na de heenreis uit het vliegtuig stapte waren er ook wat mensen verbaasd over de spellingswijze 'Driemliner'.

Op de terugreis vertrokken we 30 minuten later omdat twee mensen eruit waren 'gevist' door de security check. Bleek uiteindelijk vals alarm, maar er werd massaal 'boe' geroepen en sommige mensen wilden langs alle passagiers gaan om handtekeningen te verzamelen voor 'gewoon je geld terug hebben we recht op'.
Het toetje was het volledig blokkeren van de bagage belt, terwijl degene van wie de koffers al op de band lagen er nauwelijks bij konden.
Vermoeiende vluchten zo, doet echt afbreuk aan de vakantiesfeer. Ik ben niet uit de hoogte en vlieg altijd Economy en dat is eigenlijk nooit erg prettig, maar dat vind ik een pak weg Emirates toch een stuk fijner publiek doorgaans dan Arke.
Iets anders: wat is Schiphol een bouwval, al die open plafonds en afzettingen... Hopelijk wordt het eindresultaat mooi.