Het Luchtvaart Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 109 ... 112 Laatste
Acties:
  • 657.679 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Piet91 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 23:46:
Afgelopen vrijdag:

[afbeelding]
[afbeelding]

Na 38 jaar op Frankfurt gevlogen te hebben was afgelopen vrijdag de allerlaatste keer.
In die jaren vloog men eerst met de DC-10, later met de 747:
(zelfde als op Schiphol)

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik hoop dat de nieuwe livery en uniform een stukje frisser oogt. Als je op KUL een KLM toestel en crew ziet lopen naast een MAS toestel en crew dan lijken ze uit een verschillend decennium te komen. Waar de KLM toestellen/uniformen er fris en modern uitzien heeft MAS een nogal stoffige uitstraling. Al is dat een beetje Azië eigen want ook Singapore Airlines en Garuda hebben dat een beetje. Al laat AirAsia zien dat het niet hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-08-2023
Napo schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:16:
Nieuwe TNT Livery is nou niet echt mooi te noemen :+
nieuw
[afbeelding]

De vorige was niet al te top maar het kan dus nog lelijker
oud[afbeelding]
Wordt misschien toch wit/paars >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Die Bolle14 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:27:
[...]

Wordt misschien toch wit/paars >:)
Die kans is zo goed als 0 aangezien de luchtvaartoperaties afgestoten zullen worden indien Fedex TNT mag overnemen

[ Voor 5% gewijzigd door Napo op 01-06-2015 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-09 15:36

Garyu

WW

Met Aegean ook een keer bij de landing, airbrake spoilers gaan omhoog, zie daar een enorm dikke moersleutel liggen, die de maintenance crew blijkbaar had laten liggen, die heeft de hele vlucht lang dus daar gelegen 8)7. Toch maar even de kapitein geinformeerd, dat zijn van die foutjes.... 8)7. Nou kan die moersleutel voor het vliegtuig niet veel kwaad (kans dat ie iets zou raken is redelijk minimaal), maar als die vanaf 10km hoogte naar beneden zeilt kan het toch wel voor hoofdpijn zorgen, zacht gezegd. Sindsdien mijdt ik eigenlijk Aegean als het even kan ook.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gelukkig kan zoiets niet bij een andere maatschappij gebeuren idd, alleen bij Aegean! ;)

Om nou om zoiets een luchtvaartmaatschappij te mijden.... 7(8)7 7(8)7

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

En dat lees ik twee dagen nadat ik een vlucht met ze geboekt heb... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-09 15:36

Garyu

WW

wildhagen schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:22:
Gelukkig kan zoiets niet bij een andere maatschappij gebeuren idd, alleen bij Aegean! ;)

Om nou om zoiets een luchtvaartmaatschappij te mijden.... 7(8)7 7(8)7
Sure, foutjes komen overal voor. Maar het lijkt me toch een puntje van aandacht voor de maintenance crew, en ik wil niet weten welke andere foutjes ze ook nog maken die meer consequenties voor het vliegtuig zelf hebben...
Ik vlieg regelmatig (meestal West-Europa, gem. 3-4 vluchten per maand) maar zoiets heb ik verder nog nooit meegemaakt.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:10
Uurtje vertraging wegens 'logistieke redenen'. Die logistieke redenen waren met 3 man tot ver over hun ellebogen in de motor bezig :P. Bij de start zat er nog iemand naast de runway naar de motor te kijken, om daarna de piloot een thumbs-up te geven. :P

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:43:
[...]

Raampjes in een vrachtvliegtuig?
TNT vervoert bij tijd en wijle ook passagiers.

Maar waarschijnlijker is dit gewoon een omgebouwde kist.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:19

MBV

CyBeR schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:24:
[...]

TNT vervoert bij tijd en wijle ook passagiers.

Maar waarschijnlijker is dit gewoon een omgebouwde kist.
Naar Spanje? In de zak zien ze toch niets, daar zijn geen raampjes voor nodig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
OO-TNF is inderdaad een oud-pax kist (vliegt als sinds april 1988 rond) maar zoals CyBeR
zegt vliegt het soms ook passagiers rond.
Het is namelijk een Boeing 737 QC (Quick Change). Linksvoor zicht een normale vrachtdeur waar vracht door kan maar ook passagiersstoelen per sectie in z'n geheel erin/eruit:

Was het een standaard freighter dan werden die ramen wel dichtgemaakt want dat vraagt minder onderhoud, minder schadegevoelig en soms ook lichter dan ramen.

:o :7

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/av5fxHC.jpg

Iemand in dit topic wel eens op Schiphol?
Martinair's PH-MCS en PH-MCR staan al sinds respectievelijk 22 maart en 28 maart op Schiphol.
Staan soms afgetapt/afgedekt maar ook regelmatig in de hangar.
Wat doet men daar nog feitelijk aan deze kisten aangezien ze dus nog wel heen en weer gesleept worden van/naar hangar:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/t31.0-8/s2048x2048/11337061_442688969237002_4257148379403545739_o.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Piet91 op 02-06-2015 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Vrijdag naar Jamaica gevlogen met de 787 (#dreamcatcher) van Arke in de Star Class.

Prima toeven daar, service met een glimlach, uitgebreide lekker liggende stoelen. Mocht zelfs nog even in de cockpit komen kijken (bij stilstand / tussenstop in de Domincaanse Republiek). Erg leuk, kreeg van alles uitgelegd.
De cabincrew wist nog niet goed hoe de "high tech" functies werkte zoals het discorondje met de leds.
In de Starclass heb je veel privacy, jammer dat de stoelen er binnenkort weer uit gaan.
Mocht je nog op zoek zijn naar een reis naar de Carabien dan kan ik het je van harte aanraden om wat bij te betalen :)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ja, ik vertrek op 20 augustus naar Cuba (3 september weer terug), ook met Arke en dus de 787, in de Star Class. Dus ik maak die klasse nog net mee (in september zouden ze verdwijnen geloof ik) :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
Piet91 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:59:

Martinair's PH-MCS en PH-MCR staan al sinds respectievelijk 22 maart en 28 maart op Schiphol.
Wat doet met nog feitelijk aan deze kisten aangezien ze dus nog wel heen en weer gesleept worden van/naar hangar:
Ja ik, zo goed als elke dag, waarvan ongeveer 2 keer per week voor de foto's.
Wat ik gehoord heb van mensen die in de hangaars werken is dat zij beide klaar staan voor een enkele woestijn, maar dat ze nog moeten wachten op de uitspraak van de rechtzaak tussen de piloten en Martinair. Verliest Martinair dan moet er weer gevlogen gaan worden met de MD's, wint Martinair dan gaan ze de woestijn in.

Wat ik alleen niet begrijp is het volgende. Vandaag op de facebook pagina dat ze weer terug zijn in Mexico City en een paar weken geleden dat ze weer naar Hong Kong vliegen. Waarom moeten ze dan gaan downsizen als die dingen vol gebruikt worden. Dit is een hersenspinsel van mij; het lijkt er wel op dat ze gewoon eerst de "te" dure piloten van Martinair eruit willen gooien en dan als ze weg zijn toch weer opeens nieuwe vliegtuigen gaan doen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Misschien is het wel te duur om met MD-11 te blijven vliegen?
- 3 motoren is 1,5 zoveel onderhoudskosten als een 2-motorig toestel
- extra type in de lucht houden kost extra: onderhoud, crew training, etc is makkelijker als je maar 1 type in de lucht houdt (zie Ryanair), of maar een paar
- er zijn technologische ontwikkelingen geweest in de afgelopen 25 jaar, dus een nieuw toestel kan zuiniger/betrouwbaarder zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 16:59

mrsar

waar een sar is,is een wodka

[afbeelding]

Wat doet met nog feitelijk aan deze kisten aangezien ze dus nog wel heen en weer gesleept worden van/naar hangar:

[afbeelding]
ik zag 1 van de kisten de 23e vanuit de B-gates waar ik aan het wachten was verplaatst worden vanaf de KLM hangar naar...ergens ver rechts :P , werd langs de B-gates gesleept en een stuk verderop pas sloeg ie linksaf om waarschijnlijk weer ergens geparkeerd te worden.
Heb nu denk ik ook mijn kortste vluchten meegemaakt.20 minuten FRA-NUE en NUE-MUC en zondag was de laatste 15minuten naar schiphol erg hobbelig :+

Vind het toch altijd wel leuk om op de andere vliegvelden te komen,je ziet dan opeens zoveel andere airlines :)

[ Voor 5% gewijzigd door mrsar op 02-06-2015 10:30 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Die Bolle14 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:32:
Ja ik, zo goed als elke dag, waarvan ongeveer 2 keer per week voor de foto's.
Wat ik gehoord heb van mensen die in de hangaars werken is dat zij beide klaar staan voor een enkele woestijn, maar dat ze nog moeten wachten op de uitspraak van de rechtzaak tussen de piloten en Martinair. Verliest Martinair dan moet er weer gevlogen gaan worden met de MD's, wint Martinair dan gaan ze de woestijn in.
Ah. Zoiets had ik ook al eerder gelezen inderdaad maar wist niet in hoeverre ik dat serieus kon nemen.
Maar nu jij het zegt. :P
Wat ik alleen niet begrijp is het volgende. Vandaag op de facebook pagina dat ze weer terug zijn in Mexico City en een paar weken geleden dat ze weer naar Hong Kong vliegen. Waarom moeten ze dan gaan downsizen als die dingen vol gebruikt worden. Dit is een hersenspinsel van mij; het lijkt er wel op dat ze gewoon eerst de "te" dure piloten van Martinair eruit willen gooien en dan als ze weg zijn toch weer opeens nieuwe vliegtuigen gaan doen ofzo.
Ik snap het ook niet. Genoeg vrachtmaatschappijen die willen/kunnen uitbreiden op Schiphol en/of dat al doen.
Denk maar aan AirBridgeCargo, Cargolux etc. Je hoeft maar naar het vrachtplatform te kijken om te zien dat het kan.
Qatar gaf vorige week aan dat i.p.v. 6x per week men het liefst wel 2-3 maal per dag(!) naar Schiphol wil vliegen.
Vracht begint weer aan te trekken en vrachtmaatschappijen komen massaal naar Amsterdam maar AF/KLM zegt dat ze maar moeten gaan afslanken. (om het maar eufemistisch te zeggen).

Wat bijv. KLM kan aanbieden qua vracht is straks een lachertje. Van 6 MD-11F's en 7 747-freighters naar slechts 3 747ERF's. Daar komt nog bij dat hun enorme flexibiliteit van hun 747-Combi's ook verdwijnen.
Het idiote is ook dat er in Spanje dus ook nog 2 van hun 747's al bijna 2 jaar stilstaan.
Martinair had een internationaal bekende naam, een goede naam en die is nu in een paar jaar te grabbel gegooid.
Zoals ik vorig jaar al zei:
Piet91 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 22:37:
3 jaar geleden vervoerde Martinair nog onder eigen livery passagiers; over 2 jaar vliegen er geen vliegtuigen meer rond met Martinair. In 5 jaar dus afgebouwd.
Des te wranger is de uitspraak van Akbar Al Baker afgelopen dinsdag bij de persconferentie:
"Voor de vracht willen we wel twee of drie keer per dag naar Amsterdam vliegen, nu KLM en Martinair ruimte hebben gemaakt."
Dat moet voor mensen betrokken bij Martinair (nu of voorheen) bijzonder pijnlijk aankomen lijkt me...

[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 02-06-2015 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
Piet91 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:34:
[...]

Ah. Zoiets had ik ook al eerder gelezen inderdaad maar wist niet in hoeverre ik dat serieus kon nemen.
Maar nu jij het zegt. :P
Whoehoe, ik ben betrouwbaar :P
Wat bijv. KLM kan aanbieden qua vracht is straks een lachertje. Van 6 MD-11F's en 7 747-freighters naar slechts 3 747ERF's. Daar komt nog bij dat hun enorme flexibiliteit van hun 747-Combi's ook verdwijnen.
Het idiote is ook dat er in Spanje dus ook nog 2 van hun 747's al bijna 2 jaar stilstaan.
Martinair had een internationaal bekende naam, een goede naam en die is nu in een paar jaar te grabbel gegooid.
100% mee eens, ze kunnen makkelijk routes gaan openen, alleen hadden ze al tijden geleden nieuwe kisten moeten halen ter vervanging van die MD's.

Vergeet naast die 3 ERF's niet die knake 747 BCF Safari Connection.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Piet91 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:34:
[...]

Ik snap het ook niet. Genoeg vrachtmaatschappijen die willen/kunnen uitbreiden op Schiphol en/of dat al doen.
Denk maar aan AirBridgeCargo, Cargolux etc. Je hoeft maar naar het vrachtplatform te kijken om te zien dat het kan.
Qatar gaf vorige week aan dat i.p.v. 6x per week men het liefst wel 2-3 maal per dag(!) naar Schiphol wil vliegen.
Vracht begint weer aan te trekken en vrachtmaatschappijen komen massaal naar Amsterdam maar AF/KLM zegt dat ze maar moeten gaan afslanken. (om het maar eufemistisch te zeggen).
De klanten voor vracht zijn er wel, maar als die niet met AF/KL in zee willen gaan dan heb je daar als bedrijf nog steeds niks aan. En om eerlijk te zijn met de reputatie die AF nu heeft zou ik daar ook huiverig voor zijn als mijn bedrijfsvoering afhing van het heen en weer laten zeulen van vracht. Ik heb dan liever minder dan meer stakingen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:07

franssie

Save the albatross

CyBeR schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:16:
[...]
De klanten voor vracht zijn er wel, maar als die niet met AF/KL in zee willen gaan dan heb je daar als bedrijf nog steeds niks aan. En om eerlijk te zijn met de reputatie die AF nu heeft zou ik daar ook huiverig voor zijn als mijn bedrijfsvoering afhing van het heen en weer laten zeulen van vracht. Ik heb dan liever minder dan meer stakingen.
Dat is wel een probleem ben ik bang. KLM kon vaak tussen vracht en passage voldoende switchen om toch altijd resultaat te halen en bij de fusie was de gedachte dacht ik om dat bij AF over te nemen.
Echt zonde van KLM, dat was zo'n mooi bedrijf tien jaar geleden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.R.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

D.R.

XBox Live Tag: CrazyCavia

Flickr | Groningen Eelde Aviation Society | Flightdiary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:14

Fiber

Beaches are for storming.

Je wordt er inderdaad niet vrolijk van. Enige oplossing: Consequent boycotten van luchthavens met US pre clearance.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:07

franssie

Save the albatross

Fiber schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:38:
[...]

Je wordt er inderdaad niet vrolijk van. Enige oplossing: Consequent boycotten van luchthavens met US pre clearance.
Mwah - ruim een uur in de lijn staan in Atlanta om zo bijna je vervolgvlucht te missen is ook niet erg fijn. Nadeel is sowieso dat je niet echt vervolgvluchten kan boeken die snel op je aankomst zitten want dan is de kans dat je ze mist te groot, al is het met de ESTA automaten wel beter geworden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

franssie schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:45:
[...]

Mwah - ruim een uur in de lijn staan in Atlanta om zo bijna je vervolgvlucht te missen is ook niet erg fijn. Nadeel is sowieso dat je niet echt vervolgvluchten kan boeken die snel op je aankomst zitten want dan is de kans dat je ze mist te groot, al is het met de ESTA automaten wel beter geworden.
Om te zwijgen over de bespaarde reistijd mocht je geweigerd worden. Ik wordt liever op Schiphol geweigerd dan nadat ik net 8 uur in het vliegtuig gezeten heb, moet wachten op een vlucht terug, en dan nog eens 8 uur mag vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:04

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Fiber schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:38:
[...]
Dat werkt niet goed genoeg in op de Amerikaanse regering. De correcte oplossing is Europese (Schengen) pre-clearance op Amerikaanse luchthavens.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Zou leuk zijn, maar dat kun je niet zelf doen. Boycotten wel.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik heb liever geen pre-clearance voor de EU in Amerika. Ik zie liever dat de Amerikanen allemaal behandeld worden als passagiers van een bolletjesvlucht.. Maar goed dat is terug pesten vanuit de frustratie die de ander jou aangedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ach, met de meeste gewone Amerikanen is net zo veel of weinig mis als met de meeste gewone Nederlanders. Alleen de machthebbers daar zijn hier en daar een tikje doorgeslagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Implications Of A United Airlines A380 Superjumbo Order
Summary
•United is reportedly in intermediate stages of ordering the world's largest passenger aircraft, the A380.
•Investors are likely to be concerned over capacity growth with such an aircraft, given recent concerns over capacity growth.
•Overall, I see the aircraft as a net positive for United, with many benefits.

There has been a rumor that has come from reliable sources at United Airlines (NYSE:UAL) that states the company is in intermediate stages in ordering the Airbus A380 - the world's largest passenger aircraft. Airbus (OTCPK:EADSY) is reportedly going to be giving United two A380 aircraft on a trial basis that were originally destined for the now bankrupt Skymark Airlines of Japan.
De online fora slaan alweer op hol. :P

Afbeeldingslocatie: http://static.cdn-seekingalpha.com/uploads/2015/6/1/16655262-14332109783673954-West-Coast-Growth-Picks_origin.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Een nieuwe Nederlandse adviesgroep gaat zich buigen over de mogelijk ziekmakende stoffen in vliegtuigcabines.

Staatssecretaris Wilma Mansveld van Infrastructuur en Milieu (PvdA) schrijft aan de Tweede Kamer dat ze de Nationale Adviesgroep Cabinelucht in het leven heeft geroepen. Dat heeft het ministerie van Infrastructuur en Milieu dinsdag bekendgemaakt.

Een groep piloten en ander cabinepersoneel beweert al jaren ziek te worden van de lucht in vliegtuigen. Recent bevestigde onderzoek dat er tcp’s, een verzamelnaam voor een groep gevaarlijke chemische verbindingen, voorkomen in de cabines van de meeste soorten vliegtuigen.

Een verband tussen ziektegevallen en tcp's, die worden toegevoegd aan de motorolie om deze hittebestendiger te maken, is nog niet aangetoond. Maar de connectie is ook niet definitief uit te sluiten. Tcp's kunnen in hoge doseringen het zenuwstelsel aantasten.

In de adviesgroep zitten vertegenwoordigers van vliegmaatschappijen, luchtvaartpersoneel en onderzoeksinstituten als TNO en RIVM. Ook EASA, het Europese agentschap voor luchtvaartveiligheid, begint een grootschalig onderzoek naar de luchtkwaliteit in de cabines van grote commerciële toestellen.
Bron: http://www.nu.nl/politiek...lucht-in-vliegtuigen.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Leuk verhaal maar ik mis een belangrijk detail: Om hoeveel toestellen zou het uiteindelijk kunnen gaan?

Die twee A380's die Airbus in eerste instantie misschien aan United zou leasen zetten niet veel zoden aan de dijk, vooral niet als het tegen bodemprijzen zou gaan, het gaat er uiteindelijk om hoeveel van die machines United daadwerkelijk tegen een realistische prijs zou kunnen afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ik ken nog een maatschappij die misschien wel van hun 6 A380's af wil anders? :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
franssie schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:45:
[...]

Wel iets beter inderdaad. Als ze werken. Ik kwam gisteren aan op ORD, toen gaf dat apparaat gelijk aan dat mijn paspoort verlopen was. Gelukkig waren er geen rijen bij de normale controle.

Als United die A380 gaat nemen, dan mogen ze gelijk hun 767-300ER scrappen. Wat een oude zooi was dat. Ik weet dat ze die 767's nog lang gaan houden, maar volgende keer maar weer met Lufthansa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

downtime schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:06:
[...]
Leuk verhaal maar ik mis een belangrijk detail: Om hoeveel toestellen zou het uiteindelijk kunnen gaan?

Die twee A380's die Airbus in eerste instantie misschien aan United zou leasen zetten niet veel zoden aan de dijk, vooral niet als het tegen bodemprijzen zou gaan, het gaat er uiteindelijk om hoeveel van die machines United daadwerkelijk tegen een realistische prijs zou kunnen afnemen.
Alleen al voor Shanghai zullen ze twee toestellen nodig hebben voor een dagelijkse verbinding. Tel daar Tokio en nog een populaire bestemming in die regio bij op (Bangkok, Kuala Lumpur, Singapore, Jakarta en/of Den Pasar) en je komt al op 6. Daarnaast zullen ze toch eigenlijk een reserve moeten hebben voor als er één in groot onderhoud gaat (of pech heeft) en we praten over interessante aantallen, zeker als het aantal bestemmingen nog toeneemt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
downtime schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:06:

Als we het moeten geloven moet het dus een soort pushen van Airbus en dat UA later eventueel een aantal kisten zal kopen.
Desnoods later wat MH-kisten erbij, who knows.
Freee!! schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:33:
Alleen al voor Shanghai zullen ze twee toestellen nodig hebben voor een dagelijkse verbinding. Tel daar Tokio en nog een populaire bestemming in die regio bij op (Bangkok, Kuala Lumpur, Singapore, Jakarta en/of Den Pasar) en je komt al op 6. Daarnaast zullen ze toch eigenlijk een reserve moeten hebben voor als er één in groot onderhoud gaat (of pech heeft) en we praten over interessante aantallen, zeker als het aantal bestemmingen nog toeneemt.
Een groot aantal bestemmingen die jij daar noemt lijken mij dus totaal niet aantrekkelijk voor UA.

Meest logische base is San Francisco; een plek die inwoners van Aziatische afkomst kent. (in 2010 33% en groeiende).
Dus je moet dan vooral denken aan Shanghai, Peking, Tokio, Hong Kong en Sydney.
Al met al dus iets van 10 toestellen; een drempel wat veelal wordt aangehouden voordat nieuw type in de vloot nemen aantrekkelijk wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 02-06-2015 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
wildhagen schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:10:
Ik ken nog een maatschappij die misschien wel van hun 6 A380's af wil anders? :P
Het gaat er om 2 waar ze vanaf willen, zie dit artikel
Two A380s for sale

Mueller also confirmed that the airline has put two of its six Airbus A380s up for sale or lease, citing them as being "surplus to requirements" but said he has yet to find a taker for the pre-loved superjumbos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Piet91 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:56:
[...]
Een groot aantal bestemmingen die jij daar noemt lijken mij dus totaal niet aantrekkelijk voor UA.
Ze lijken mij aantrekkelijker dan Peking en het waren maar een paar voorbeelden uit de losse pols waarvan ik weet dat het grote hubs zijn. Ik heb bewust Ha Noi, Sai Gon en Pnomh Penh buiten beschouwing gelaten (om het over Vientiane maar niet eens te hebben).
Meest logische base is San Francisco; een plek die inwoners van Aziatische afkomst kent. (in 2010 33% en groeiende).
Dat stond ook in het gelinkte artikel.
Dus je moet dan vooral denken aan Shanghai, Peking, Tokio, Hong Kong en Sydney.
Hong Kong had ik over het hoofd gezien en Tai Pei zou ook wel eens interessant kunnen zijn. Sydney is geen Azië.
Al met al dus iets van 10 toestellen; een drempel wat veelal wordt aangehouden voordat nieuw type in de vloot nemen aantrekkelijk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Die Bolle14 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:58:
[...]

Het gaat er om 2 waar ze vanaf willen, zie dit artikel

[...]
Klopt, maar in andere berichten is ook al gesproken dat alle A380's er bij MH uit zouden kunnen gaan. Staat afaik verder nog niks vast wat dat betreft :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Freee!! schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:11:
Ze lijken mij aantrekkelijker dan Peking en het waren maar een paar voorbeelden uit de losse pols waarvan ik weet dat het grote hubs zijn. Ik heb bewust Ha Noi, Sai Gon en Pnomh Penh buiten beschouwing gelaten (om het over Vientiane maar niet eens te hebben).
Een A380 inzetten op dergelijke plaatsten is niet rendabel te doen, zeker niet voor UA.
De door jou genoemde bestemmingen zijn niet bepaald routes waar je hoge yields mee haalt.
Hong Kong had ik over het hoofd gezien en Tai Pei zou ook wel eens interessant kunnen zijn. Sydney is geen Azië.
Ik had het dan ook niet alleen over Azië.

Peking, Shanghai, Hong Kong, Tokio en Sydney zijn de meest logische bestemmingen voor een A380 van UA vanuit San Francisco.
Als (en een grote ALS) die A380 er komt.

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 02-06-2015 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
Ik hoop dat ik het niet over het hoofd gezien heb, maar donderdag 4 juni wordt de nieuwe livery van Alitalia onthuld.

Op deze site wordt je op de hoogte gehouden inc. livestream.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/uf/22702/1433183353QxIetX.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-09 05:21
Piet91 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:04:
[...]

Naast 9V-SKI krijgt ook 9V-SKJ deze livery. -SKI zal begin juni weer gaan vliegen, -SKJ zal vanaf juli met de nieuwe livery vliegen. Ze behouden deze livery tot het einde van dit jaar.

Vandaag zijn ze officieel aangekondigd, en dus ook wat meer foto's.
IMHO niet alleen vrij lelijk, maar lijkt ook heel goedkoop aangebracht.
De SG50 logo bevindt zich overigens alleen op de binnenste 2 motoren.

[afbeelding]
[afbeelding]
Om in het 50 jaar Singapore thema te blijven:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TXeF6mAi1rpj45A1MBJ2lMoY/full.jpg

Deze vlogen deze ochtend voorbij mijn kantoor. Vraag me af hoe uitzonderlijk het is 20 jets in formatie te zien vliegen. Ze waren aan het oefenen. Denk dat er in 5min tijd een 30 tal jets, 10 heli's en een stuk 5 transportvliegtuigen voorbij vlogen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-09 14:17
Ik ben vooral geïntrigeerd door de positie van die boot :p. Horen die normaal niet in het water?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:17

mambo No5

Bad Apple?

Meh, da's by design. :P

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Ik wou net een opmerking maken over dat parkje voor je raam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.froot.nl/wp-content/uploads/2015/05/XRMA_EP5_Engine-replacement.jpg

We hebben Londen, Dubai, Brussel en Bangkok gehad; daar kunnen we nu ook Frankfurt aan toevoegen:

X-Ray Mega Airport

Elke dag passeren niet minder dan 8 miljoen mensen de douanepoortjes van een vliegveld ergens ter wereld. En tenzij ze chirurg of astronaut zijn, is de kans klein dat deze passagiers ooit op een technologisch geavanceerdere plek zijn geweest. Vliegvelden vormen een wereld op zich waarin het draait om planning en precisie en alles in dienst staat van veiligheid, snelheid en servicegerichtheid.

De nieuwe serie ‘X-Ray Mega Airport’ laat zien hoe deze geoliede machine werkt door onder de huid te kruipen van een van de grootste vliegvelden ter wereld: Frankfurt Airport. Je ziet hoe het bagage-afhandelingssysteem ervoor zorgt dat er zo min mogelijk koffers kwijtraken, hoe 20.000 grondvoertuigen zorgen dat vliegtuigen veilig en op tijd kunnen vertrekken en hoe zaken als brand- en luchtveiligheid worden gegarandeerd. Om maar enkele zaken te noemen van deze continue mega-operatie waarbij werkelijk over elk detail is nagedacht.
Straks om 21:00 uur op Discovery Channel aflevering 1:
Ontdek hoe iedere actie in een mega vliegveld tot de minuut gepland is. Om het strakke schema aan te houden zijn er duizenden ingenieurs nodig die een race tegen de klok houden. De zwaarste taak van het vliegveld wordt geanalyseerd: wat is ervoor nodig om een vliegtuig geparkeerd, getankt, schoon, geladen en geboard te krijgen voor de volgende vlucht? We bekijken het nachtwerk van de bouwvakkers die aan een taxiplaats werken. De aflevering sluit af door een kijkje te nemen in de besluitvorming van een piloot.
Trailer:

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 02-06-2015 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:41

Onbekend

...

Alles wordt netjes en duidelijk uitgelegd, en volgens mij ook duidelijk voor mensen die niets van de luchtvaart weten. Eindelijk weer een goed informatief programma van Discovery. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Onbekend schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:14:
Alles wordt netjes en duidelijk uitgelegd, en volgens mij ook duidelijk voor mensen die niets van de luchtvaart weten. Eindelijk weer een goed informatief programma van Discovery. :)
Inderdaad. Viel heel erg mee als je de gebruikelijke programma's van Discovery/National Geographic in het achterhoofd hebt. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Vannacht: invoering centrale security
Vannacht is het zover: Schiphol gaat over op centrale security. Na een intensieve voorbereiding sluiten we vannacht de oude securityfilters bij de gates, openen we nieuwe filters op centrale locaties en controleren we het niet-Schengen gebied uitgebreid om het daarna tot beveiligd gebied te maken. Het is een grote mijlpaal in de verbouwingen op Schiphol, waarbij een aantal belangrijke processen veranderen.

Wat verandert er voor reizigers die vertrekken vanaf Schiphol?
Vanaf drie juni gaan alle reizigers die vanaf Schiphol vertrekken direct na het inchecken door naar de securitycontrole. Net als in vertrekhal 1, staan er nu ook comfortabele en gastvrije securityfilters in vertrekhallen 2 en 3. Zodra reizigers met hun handbagage zijn gecontroleerd, hoeven zij alleen nog door de paspoortcontrole. Daarna hebben zij alle verplichte stappen doorlopen en kunnen ze rustig via de lounges naar hun gate.

Wat verandert er voor reizigers die overstappen op Schiphol?
Reizigers die overstappen op Schiphol en die in het land van herkomst nog niet voldoende gecontroleerd zijn, worden via aparte routes naar centrale securityfilters geleid. Komen reizigers uit landen waar al wel volgens EU-richtlijnen wordt gecontroleerd? Dan hoeven zij niet meer door een securityfilter, maar kunnen zij direct lekker ontspannen in de lounges.

Wat verandert er voor reizigers die aankomen op Schiphol?
Voor de invoering van centrale security is ook een extra verdieping bovenop de E-, F- en G-pieren gebouwd. Aankomende reizigers die een controle hebben gehad volgens de EU-norm, lopen via de eerste verdieping direct de terminal in. Aankomende passagiers die een controle hebben gehad die niet voldoet aan de EU-eisen, lopen gescheiden via de tweede verdieping naar de paspoortcontrole en de reclaim van bagage.

Waarom wordt centrale security ingevoerd?
Centrale security wordt ingevoerd om het reis- en verblijfcomfort voor reizigers te verbeteren. De filters zijn moderner en volledig gericht op het bieden van een zo goed mogelijke service aan reizigers. Bovendien is er straks meer ruimte voor reizigers bij de gates, doordat de securityfilters daar worden weggehaald. Daarnaast wordt het securityproces met de invoering van centrale security een stuk efficiënter. Waar we voorheen bij iedere gate een securitycontrole hadden, hebben we straks maar vijf centrale locaties met controles. Dat is een stuk makkelijker bij het doorvoeren van veranderingen.

Afbeeldingslocatie: http://www.royalhaskoningdhv.com/nederland/~/media/royalhaskoningdhvcorporate/images/news/global/newsitems/2013/20130722%20totaal%20overzicht%20nl_zonder%20tekst.jpg?h=477&w=619&la=nl-nl
Afbeeldingslocatie: https://martijngiebels.files.wordpress.com/2013/02/verbouwing-schiphol.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-09 17:37

icecreamfarmer

en het is

jvvv schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 17:50:
[...]

[afbeelding]

Deze vlogen deze ochtend voorbij mijn kantoor. Vraag me af hoe uitzonderlijk het is 20 jets in formatie te zien vliegen. Ze waren aan het oefenen. Denk dat er in 5min tijd een 30 tal jets, 10 heli's en een stuk 5 transportvliegtuigen voorbij vlogen. 8)7
Zal wel voor de national day parade zijn gok ik.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

[...]

[afbeelding]
Je werkt niet in Deventer denk ik?! :+

Waar is dat? En daar zit een vliegveld op?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Schiphol heeft een filmpje op Youtube gezet over de Gumball 3000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Jelte,89 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:36:
[...]

Je werkt niet in Deventer denk ik?! :+

Waar is dat? En daar zit een vliegveld op?
Singapore,leuk hotel/resort wel prijzig maar het zwembad bovenop is gaaf (rand van dak = rand van zwembad (infinity pool))

Die atlas staat er wel veel of niet? zag vorige week zaterdag er 3 of 4 staan bij de freight

[ Voor 14% gewijzigd door mrsar op 03-06-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Piet91 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 23:52:
[...]

Schijnbaar gaan vanaf juli de helft van de vluchten via Singapore gevlogen worden.
Dus CGK-SIN-AMS-LGW en LGW-AMS-CGK. Op vluchten zonder tussenstop in Singapore zal dus wel minder cargo worden meegenomen.
Dit is nu bevestigd:
Garuda Indonesia gaat op drie wekelijkse vluchten naar Amsterdam een tussenstop maken in Singapore. Op drie andere vluchten naar Schiphol schrapt de maatschappij de verlenging van de route naar Londen Gatwick. Reden voor de aanpassing van het vliegschema is een beperking voor het gebruik van zware vliegtuigen op de internationale luchthaven Soekarno-Hatta bij Jakarta.

Vorige week werd duidelijk dat luchthavenexploitant Angkasa Pura II aan Garuda Indonesia gevraagd heeft de twee start- en landingsbanen van het vliegveld tijdelijk te ontzien. De banen hebben versteviging van het asfalt nodig.

De zware Boeing 777-300ER's van Garuda die rechtstreeks naar Amsterdam vliegen, belasten het asfalt het meest. Garuda heeft nu besloten om de komende maanden voor drie van de zes wekelijkse vluchten naar Schiphol een tussenstop in te lassen in Singapore. Op die manier kunnen de Boeing 777's Jakarta met minder brandstof verlaten.

De overige drie vluchten van Jakarta naar Schiphol blijven nonstop, maar gaan na Amsterdam niet door naar Londen Gatwick. Omdat Garuda op die vluchtdagen geen vracht en passagiers mee hoeft te nemen voor Londen, blijft het startgewicht van de Boeing 777's binnen de gestelde limiet. Garuda verwacht door de maatregel meer passagiers te kunnen vervoeren naar Schiphol, omdat de beschikbare capaciteit voor vluchten naar Amsterdam wordt vergroot.

Garuda blijft wel alle vluchten van Schiphol naar Jakarta nonstop uitvoeren. De Indonesische maatschappij vliegt de route tijdens het hoogseizoen zes keer per week. De tussenstop op weg naar Nederland wordt gemaakt op woensdag, donderdag en zaterdag.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...tussenstop-schiphol-route

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Vorig jaar (12 december) gaf ik al aan dat Emirates een aantal nieuwe A380's gaat voorzien van een nieuw interieur waar alleen Business en Economy inzit.
Vandaag heeft Emirates de seatplan bekend gemaakt. Het plan zélf heb ik nog niet kunnen vinden, maar de opstelling is wel bekend:

Beneden:
3-4-3 opstelling (rij 41 - 88) 427 economy-stoelen (gelijk aan de huidige verzie zonder crew rest area)

Boven:
1-2-1 opstelling (rij 6-16 / 19-23) 58 business-stoelen
2-4-2 opstelling (rij 24 - 39) 130 economy-stoelen

Dus beneden niet de nieuwe opstelling van 3-5-3.
Deze toestellen worden dus min of meer de combinatie van het benedendek van de huidige EK A380's met het bovendek van BA A380. Deze beschikken ook niet meer over de douches voorin.

In totaal komen in deze toestellen dus 615 stoelen waarmee ze direct de meeste stoelen in een A380 proppen; op de tweede plaats komen ze ook met 517 stoelen (in de versie zonder cabin crew rest achterin) samen met Qatar Airways.
Hiermee worden dit de vliegtuigen met de meeste stoelen ooit.

De configuratie wordt voor het eerst (gepland) ingezet op Kopenhagen op in 1 december.
Gatwick volgt in januari 2016.

De eerste A380 met deze opstelling wordt A6-EOP; Emirates' 68e A380.
Deze rolde op 17 april uit de hangar in Toulouse en staat momenteel in Hamburg voor het interieur:

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8744/16990983560_e84e26425b_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7656/16942337913_66dd4a6546_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Wat lijkt het me gaaf om eens volgas te acceleren met een volledig leeg vliegtuig, dus nog zonder interieur zoals hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:44
Een oud-Transavia piloot had daar nog mooie verhalen over. Positioneringsvlucht van Amsterdam naar Rotterdam, dat gaat hard met zo'n lege 737. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

LongBowNL schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 19:39:
Een oud-Transavia piloot had daar nog mooie verhalen over. Positioneringsvlucht van Amsterdam naar Rotterdam, dat gaat hard met zo'n lege 737. :P
Valt wel mee, je hebt niet eens ruimte om echt op snelheid te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:38
Ik denk dat LongBowNL de acceleratie over de startbaan eerder als 'hard' omschrijft (door het lage gewicht) dan de max snelheid onderweg. :)

[ Voor 6% gewijzigd door AndRo555 op 03-06-2015 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:44
AndRo555 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 22:46:
Ik denk dat LongBowNL de acceleratie over de startbaan eerder als 'hard' omschrijft (door het lage gewicht) dan de max snelheid onderweg. :)
En de steile klimhoek >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ga in oktober 3 weken dwars door de US vliegen. Ik denk een vlucht of 15, allemaal zakelijk.

In de US kan ik vliegen met Delta als Skyteam lid. Iemand ervaring met het bijschrijven van vluchten en punten? Ik heb vaak al moeite met het kiezen van een stoel als ik een Delta uitgevoerde vlucht heb, dus zou het een wonder vinden als het ter plekke boeken van een Delta vlucht, wel netjes bijgeschreven word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Ik heb ruim een jaartje geleden gevlogen met Delta in de US (geboekt via hun eigen site). Flying Blue nummer ingevuld tijdens 't boeken en die vluchten zijn normaal bijgeschreven zonder eigenlijk enig probleem.

[ Voor 55% gewijzigd door Saus op 04-06-2015 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:58

Goner

What can I do you for ?

[...]
Wat zijn die vreemde wolken (?) formaties links midden ? Beetje rechthoekig ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:57

aerofreak

Steve Jobs

reflectie van de lampen in het raam :?

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-09 05:21
Goner schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 10:51:
[...]

Wat zijn die vreemde wolken (?) formaties links midden ? Beetje rechthoekig ...
Reflectie van lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 16:06
Die Bolle14 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 16:11:
Ik hoop dat ik het niet over het hoofd gezien heb, maar donderdag 4 juni wordt de nieuwe livery van Alitalia onthuld.

Op deze site wordt je op de hoogte gehouden inc. livestream.

[afbeelding]
Ik vind het niet echt spectaculair, de groene streep is weg, en de strepen op de vertical stabilizer lopen verder door naar beneden over de romp heen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
SnowDude schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:12:
[...]

Ik vind het niet echt spectaculair, de groene streep is weg, en de strepen op de vertical stabilizer lopen verder door naar beneden over de romp heen.
Dat is een understatement, wat saai weer:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CGpQn4dUYAAZMzP.jpg

Ach gelukkig nog een special op een A320

Afbeeldingslocatie: http://pbs.twimg.com/media/CGosb-KUIAIsePt.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Die Bolle14 op 04-06-2015 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
SnowDude schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:12:
Goh, nog meer Eurowhite, hoe verrassend. :') :N

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CGpQn4dUYAAZMzP.jpg:large

Oud:
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/1/8/8/2610881.jpg

Overigens ook bijzonder slecht uitgevoerd met die witte romp en lichtgroene motoren.
Zullen ze bij hun eigenaren hebben afgekeken. Wat ziet dat er lelijk uit zeg:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/2/4/8/2566842.jpg

Zou er soms ergens een bedrijf zijn dat 2 voor de prijs van 1 nieuwe liveries ontwerpt?
Hoeveel maatschappijen hebben die van hun al vernieuwd; en praktisch allemaal zijn ze slechter geworden.
Maak het geheel wit, plak een naam op de romp net voor/boven de vleugels en doe iets op de staart = livery klaar. :O

[ Voor 21% gewijzigd door Piet91 op 04-06-2015 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
Piet91 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:23:
[...]

Goh, nog meer Eurowhite, hoe verrassend. :') :N

[afbeelding]

Overigens ook bijzonder slecht uitgevoerd met die witte romp en lichtgroene motoren.
Zullen ze bij hun eigenaren hebben afgekeken. Wat ziet dat er lelijk uit zeg:
Was ik toch een keertje eerder :P

Zal dat groene niet door de combinatie licht en rook zijn?
Ik hoop het tenminste anders is het heel lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:46

bReChThOu

Team Belgium

Veel mensen zullen het oneens zijn, maar ik vind de livery van Etihad een van de mooiste, zeker op de A380.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
bReChThOu schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:39:
Veel mensen zullen het oneens zijn, maar ik vind de livery van Etihad een van de mooiste, zeker op de A380.
Ik ben het met je eens, het is een van de mooiste, maar geen nr 1 omdat die motoren niet gespoten zijn.
Voor mij staat die Vietnam op nr 1. een goed uitgevoerde verbetering van hun oude livery, die ook nog een perfect rekening houd met die nieuwe toestellen.

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2015/4/28/554886.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Die Bolle14 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:39:
Was ik toch een keertje eerder :P

Zal dat groene niet door de combinatie licht en rook zijn?
Ik hoop het tenminste anders is het heel lelijk.
Klopt; op een andere foto heeft de motoren nog dezelfde kleur als bij de huidige livery.
Motoren worden/blijven dus ook wit.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CGpWMXoW8AArVxY.png:large
Die Bolle14 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:42:
Ik ben het met je eens, het is een van de mooiste, maar geen nr 1 omdat die motoren niet gespoten zijn.
Dit. Die witte motoren steken gigantisch af. Daarnaast vind ik al die teksten/emblemen vooraan niet echt mooi en over de staart ben ik ook niet uit.

Van de A380's vind ik persoonlijk die van Qatar op zich wel wat hebben:

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2015/1/22/513715.jpg
Voor mij staat die Vietnam op nr 1. een goed uitgevoerde verbetering van hun oude livery, die ook nog een perfect rekening houd met die nieuwe toestellen.
Mooi livery maar die lelijke swoosh vooraan verpest het; zelfde fout als bij KLM.
Maakt de livery erg front-heavy, voegt niets toe en ziet er goedkoop uit.

En dat het voor nieuwe toestellen (787, A350) nodig zou zijn is onzin; kijk maar naar deze prachtige Royal Jordanian 787-8:

Afbeeldingslocatie: http://www.airteamimages.com/pics/222/222346_big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

PWM schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 08:24:
Ik ga in oktober 3 weken dwars door de US vliegen. Ik denk een vlucht of 15, allemaal zakelijk.

In de US kan ik vliegen met Delta als Skyteam lid. Iemand ervaring met het bijschrijven van vluchten en punten? Ik heb vaak al moeite met het kiezen van een stoel als ik een Delta uitgevoerde vlucht heb, dus zou het een wonder vinden als het ter plekke boeken van een Delta vlucht, wel netjes bijgeschreven word.
nooit problemen mee gehad,gewoon FB nummer invullen met boeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Die Bolle14 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:42:
[...]

[afbeelding]
Vietnam Airlines heeft ook nog hele mooie uniformen.

Vind zelf deze livery echt heel dik
Afbeeldingslocatie: http://img.planespotters.net/photo/371000/original/N719AN-American-Airlines-Boeing-777-300_PlanespottersNet_371999.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Brilsmurfffje schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:13:
[...]

Vietnam Airlines heeft ook nog hele mooie uniformen.

Vind zelf deze livery echt heel dik
[afbeelding]
uniformen zijn mooi ja, daarnaast is business qua eten echt geweldig bij ze :P nog nooit zoveel verschillende dingen gegeten in een vliegtuig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
Eens met alle posters hierboven, stuk voor stuk mooie liveries.

Afbeeldingslocatie: http://www.alitalia.com/us_en/Images/landing_aereo_660X195_tcm30-19386.jpg

De render laat zien dat het niet volledig wit is, maar Pearl White, aan het einde witte strepen. en er zit ook wat kleine kleurverschillen in de tail à la American

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Klopt
daarnaast is business qua eten echt geweldig bij ze :P
Geen ervaring mee herinnering aan, alleen een keer Suvarnabhumi - Noi Bai en terug met ze gevlogen in februari 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ik vind persoonlijk de livery van Aeroflot heel mooi gedaan. Dat grijze met die blauwe oplopende streep vind ik erg goed uitkomen. Vooral met laagstaande zon geeft dat imho mooie effecten, mooier dan met een witte kist.

Imho een mooi voorbeeld dat een mooie livery helemaal niet druk hoeft te zijn :)

Afbeeldingslocatie: http://www.airlinereporter.com/wp-content/uploads/2013/01/Aeroflot-777.jpg

Moet wel zeggen dat ik het vooral op hun grotere kisten (A330, 777 etc) mooi vind. Op de kleinere (hun 737's, A320's etc) vind ik het juist weer iets te compact overkomen:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/00/Aeroflot_A321-200_VP-BWN_SVO_Jun_2011.png/1024px-Aeroflot_A321-200_VP-BWN_SVO_Jun_2011.png

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 04-06-2015 12:43 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ga over 6 weken weer Italie met vrouw en 2 kinderen. KLM is erg duur, dus gekeken naar Transavia, Easyjet en Ryanair. Qua tickets kwamen die allemaal veel beter uit (soms vanaf Eindhoven).

Maar ja, je gaat op vakantie. Autostoel voor de kleine, 2 koffers, en dat is tegenwoordig betalen.

Bij KLM kan ik 5 Ruimbagage zonder kosten meenemen. Uiteindelijk dus gewoon KLM geboekt :) Prijzen vergelijken is echter wel hogere wiskunde geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik ben weer terug vanuit Spanje, en wat mij opviel bij Ryan en Easyjet waren de gigantische rijen bij het inchecken. Het zou mij niet verbazen als het een uur of 4 heeft geduurd voordat je aan de beurt was....

Niet dat Veuling nou zo'n topper is, maar met 10 min. was ik ingechecked.

Zijn die rijen bij Ryan air en Easyjet altijd zo bezopen?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
4 uur is wel heel erg extreem, maar iets langere rijen dan normaal heb ik bij Easyjet regelmatig gehad. Over Cattle Air Ryan Air kan ik geen uitspraken doen, die vermijd ik als een besmettelijke ziekte :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

-d-

Vlieg vaak Ryanair, eigenlijk nooit problemen mee - maar ik check bijna altijd online in / handbagage. Enkele keer met koffer, maar ging allemaal zonder (te) lang wachten. Duurt allemaal langer dan met m'n KLM met Sky Priority, maar voor wat ik per ticket aan Ryanair betaal vind ik dat geen probleem.

Snap het gezeur op Ryanair nooit zo - ze hebben vaak ongelooflijk goede tarieven (ik vlieg vanuit Frankfurt Hahn of Charleroi - niet heel bekend met prijzen vanuit Eindhoven), ze doen tegenwoordig gewoon aan seat assignment - en gewoon de regels volgen met (hand-)bagage en het is allemaal prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-09 17:37

icecreamfarmer

en het is

PWM schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:23:
Ga over 6 weken weer Italie met vrouw en 2 kinderen. KLM is erg duur, dus gekeken naar Transavia, Easyjet en Ryanair. Qua tickets kwamen die allemaal veel beter uit (soms vanaf Eindhoven).

Maar ja, je gaat op vakantie. Autostoel voor de kleine, 2 koffers, en dat is tegenwoordig betalen.

Bij KLM kan ik 5 Ruimbagage zonder kosten meenemen. Uiteindelijk dus gewoon KLM geboekt :) Prijzen vergelijken is echter wel hogere wiskunde geworden.
Dat is toch geschrapt tegenwoordig op binnenlandse vluchten.
Zelfs voor flying blue leden :?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scotix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:26
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/N616PED.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kgUOquc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cz1L0BG.jpg

Northwest-KLM hybrid livery DC-10

:)

http://imgur.com/a/GqFbt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 17:25:
[...]

Dat is toch geschrapt tegenwoordig op binnenlandse vluchten.
Zelfs voor flying blue leden :?
Binnenlands bedoel je binnen Europa gok ik :)

Ik krijg koffers voor mijn Flying Blue status en koffers voor mijn Bluebiz account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
United Airlines: Airbus A380 voor ons geen optie
CHICAGO - Airbus kan de hoop op een Amerikaanse koper voor de A380 voorlopig weer laten varen. Even leek het erop dat United Airlines de superjumbo in de vloot wilde opnemen, maar zover gaat het niet komen. “We hebben de mogelijkheid onderzocht en het blijkt voor ons niet te werken”, zo tekende Flightglobal op uit de mond van financieel directeur John Rainey van United.

United heeft ook tegenover persbureau Reuters bevestigd dat het bedrijf de mogelijkheid tot de aankoop van A380's onderzoekt, maar dat al duidelijk is dat er geen order volgt. De Amerikaanse luchtreus is van mening dat de kosten van het dagelijks verbruik van de A380 te hoog zijn ten opzichte van kleinere toestellen als de Boeing 787.

Volgens Rainey geeft United de voorkeur aan het uitvoeren van meerdere frequenties met kleinere langeafstandsvliegtuigen. Londen Heathrow is een voorbeeld van een bestemming waarop United eenvoudig een Airbus A380 zou kunnen vullen. "Onze zakelijke passagiers vinden het vooral prettig als ze kunnen kiezen uit meerdere vluchten", aldus de financieel topman van United.

Airbus zou United mogelijk tegen lage kosten twee A380's hebben kunnen leveren om het type uit te proberen. De producent zit met twee superjumbo's in zijn maag die verkocht waren aan het bijna failliete Skymark Airlines uit Japan.
Hè wat jammer nou. En zo niet wat ik had verwacht. :P

Enne:
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/8/3/2/0256238.jpg

Over een paar uur (02:45 uur straks) starten op de luchthaven van Toronto de motoren van een Air Canada's Boeing 767-300ER. (C-GHLK)
Deze zal rond 10:15 uur op Schiphol landen.
Dit is de eerste vlucht van Air Canada naar Schiphol in bijna 9 jaar; de laatste vlucht was in september 2006.

Vluchtschema is als volgt:
code:
1
2
AC824 Toronto 20:55 -  Amsterdam 10:15+1 
AC825 Amsterdam 11:55 - Toronto 14:15

Tot 28 juni zal deze driemaal per week op Schiphol komen (Di, vrij en zondag)
Vanaf 29 juni zal er dagelijks op Schiphol gevlogen worden.

In het winterseizoen (vanaf 25 oktober) zullen ze viermaal p/week op Amsterdam vliegen (ma, woe, do en za). Dit is voor het eerst dat Air Canada het gehele jaar op Amsterdam zal vliegen; vroeger vlogen ze alleen in de zomer.
De vluchten worden uitgevoerd door een Boeing 767-300ER met plaats voor 211 passagiers; 24 business in herringbone stijl en 187 economy.

Bij Air Canada is de 787-8/9 de vervanger voor de 767 en deze kunnen we dan vermoedelijk ook snel verwachten op Schiphol.
In dat geval gaan het aantal stoelen naar 20 business, 21 premium-economy en 210 economy; 251 totaal (787-8) of 30 business, 21 premium-eco en 247 eco; 298 totaal (787-9)

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/3/7/9/2617973.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-d- schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 17:18:
Snap het gezeur op Ryanair nooit zo - ze hebben vaak ongelooflijk goede tarieven (ik vlieg vanuit Frankfurt Hahn of Charleroi - niet heel bekend met prijzen vanuit Eindhoven), ze doen tegenwoordig gewoon aan seat assignment - en gewoon de regels volgen met (hand-)bagage en het is allemaal prima te doen.
Idem, ik vlieg wekelijks van malaga naar duitsland, en altijd goedkoop en altijd in orde. een kopje koffie of thee kost dan idd een euro of wat extra, maar bij een retour prijs van minder dan 160 euro mag je niet klagen. Een hst trein ticket van malaga naar madrid kost bijna hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Niet heel uniek ;)

PH-BUG (uit 1971) vloog ook een tijdje met een dual-livery rond: aan één kant de KLM-livery, aan de andere kant Viasa (Venezuela) :)

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/dd/VIASA_Boeing_747-200_Groves.jpg
Afbeeldingslocatie: http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/10520/KLM_B747_PH-BUG.jpg

En diezelfde PH-BUG heeft ook nog een combo-livery met Garuda Indonesia gehad:

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2884/9559119877_34bfa34c95_b.jpg

PH-BUG heeft verder ook nog gevlogen voor Virgin Atlantic (als PH-BUG) en als laatste voor Corsair (als F-GPJM) tot 2000. In 2002 is hij gescrapped.

En zo zijn er ook enkele DC-8's geweest met een combi-livery KLM/Viasa :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn Amerikanen soms/vaak/regelmatig/altijd (doorhalen wat je niet van toepassing vindt) toch ook heerlijke narcisten :D Maar goed, je weet tenminste wel wat je aan ze hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:22
-d- schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 17:18:
Vlieg vaak Ryanair, eigenlijk nooit problemen mee - maar ik check bijna altijd online in / handbagage. Enkele keer met koffer, maar ging allemaal zonder (te) lang wachten. Duurt allemaal langer dan met m'n KLM met Sky Priority, maar voor wat ik per ticket aan Ryanair betaal vind ik dat geen probleem.

Ik heb wel vaak lange rijen met EasyJet of Ryanair, maar er zijn dan genoeg balies open voor een snelle afhandeling. Het is vaak alleen maar je tas afgeven omdat je al ingecheckt bent. Altijd net zo snel aan de beurt als bij andere cariers. Het grote voordeel is dat ze van kleinere luchthavens vliegen vaak waardoor je zo door de security bent en binnen 5 minuten lopen bij je gate. Van uitstappen van je auto tot de gate ben je echt stukken minder tijd kwijt.

Dat je extra moet betalen voor ruimbagage is eigelijk een eerlijker systeem dan dat je er altijd voor betaald of je er nou gebruik van maakt of niet.

Laatst ben ik naar Tenerife geweest en Ryanair (ondanks dat je voor bagage moet betalen) was 2x zo goedkoop dan elke volgende aanbieder. Dan is de keuze snel gemaakt.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
  • Laatst online: 14:57
Uit de post van Piet91:
Airbus zou United mogelijk tegen lage kosten twee A380's hebben kunnen leveren om het type uit te proberen. De producent zit met twee superjumbo's in zijn maag die verkocht waren aan het bijna failliete Skymark Airlines uit Japan.
Hoe kunnen ze met twee A380s in hun maag zitten? Zouden ze die niet kwijt kunnen aan andere klanten die al orders hebben uitstaan voor A380s? Of zijn deze vliegtuigen zo specifiek gebouwd dat een klant hier niks aan heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
LordSinclair schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 07:59:
[...]

Het grote voordeel is dat ze van kleinere luchthavens vliegen vaak waardoor je zo door de security bent en binnen 5 minuten lopen bij je gate. Van uitstappen van je auto tot de gate ben je echt stukken minder tijd kwijt.
Gelijk ook een groot nadeel... die luchthavens liggen vaak verder van de eind bestemming af. Ik heb slechts een keer RyanAir gevlogen, vanaf "Oslo"-Rygge airport. Ik denk dat het een beetje een stretch is om het nog Oslo te noemen als het een dik uur rijden vanaf Oslo ligt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Propane schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 09:03:
[...]
Gelijk ook een groot nadeel... die luchthavens liggen vaak verder van de eind bestemming af. Ik heb slechts een keer RyanAir gevlogen, vanaf "Oslo"-Rygge airport. Ik denk dat het een beetje een stretch is om het nog Oslo te noemen als het een dik uur rijden vanaf Oslo ligt :P.
Dat soort trucjes halen ze vaker uit, Brussel-Zuid (Charleroi), Frankfurt-Hahn en zo zijn er nog wel een paar. Als je tijd (met de auto) als maatstaf neemt, vlieg ik bijvoorkeur van Rotterdam-Noord (aka Schiphol) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Nu online

-d-

Natuurlijk, wat de beste keuze is is voor iedereen anders, vliegtijden (Ryanair heeft vaak minder aantrekkelijke vertrek/aankomsttijden), locatie luchthaven, hoeveel koffers neem je mee, ticketprijs, etc.

Wat voor een persoon een nadeel kan zijn, is voor de andere weer een voordeel. Ik woon in Luxemburg, Frankfurt Hahn is een uurtje rijden (het zou meer logisch zijn om Frankfurt Hahn "Luxembourg East" te noemen :D), parkeren kost geen drol - prima te doen dus. Ga een paar keer per jaar naar Italie (zo'n beetje altijd onder 50 EUR pp retour, in tegenstelling tot >300 EUR pp via Luxemburg), vlieg op Pisa - huur daar een auto en ga Toscane in. Gaat altijd goed, en voor 50 EUR krijg ik nog geeneens een retour treinticket Luxemburg - Brussel ;)

Ik vind het afgeven op Ryanair daarom vaak oneerlijk - de nadelen (en voordelen) zijn allemaal bekend en aangegeven op de site(s) en met een beetje onderzoek kan je voor jezelf de keuze maken wat de voorkeur heeft voor airline/airport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
Sjoerd_87 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 09:02:
Uit de post van Piet91:

[...]

Hoe kunnen ze met twee A380s in hun maag zitten? Zouden ze die niet kwijt kunnen aan andere klanten die al orders hebben uitstaan voor A380s? Of zijn deze vliegtuigen zo specifiek gebouwd dat een klant hier niks aan heeft?
Het interieur voor Skymark was heel specifiek, voordat het naar een bestaande klant kan, moet dus eerst een heel nieuw interieur aangeleverd worden, de grootste producenten van vliegtuigstoelen zitten al met problemen dat ze de vraag amper aan kunnen, daarom ook onder andere een vertraging bij American en hun Dreamliners. Dus een sproedje zal niet zo makkeijk kunnen, tevens zijn die kisten nog niet gespoten dus daar moet ook nog ruimte/tijd voor ingepland worden. En dan moet je ook nog eens een klant hebben die dezelfde motoren gebruikt als die Skymark kisten hebben.

Met andere woorden, het gaat wat langer duren dan even een krabbeltje zetten en aub hier heb je de sleutels en tot de eerste servicebeurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Freee!! schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 09:09:
[...]
vlieg ik bijvoorkeur van Rotterdam-Noord (aka Schiphol) ;)
Ik vind het toch niet handig als je verkeerde informatie hier verspreidt. Schiphol staat binnen Ryanair al jaren bekend als London-East 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Hoe staat het eigenlijk met de plannen van Ryanair om naar London-West (a.k.a. New York) te vliegen? Ze waren toch bezig met transantlantische vluchten?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
wildhagen schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 11:03:
Hoe staat het eigenlijk met de plannen van Ryanair om naar London-West (a.k.a. New York) te vliegen? Ze waren toch bezig met transantlantische vluchten?
Laatste wat ik gelezen heb is dat ze Ja gezegd hebben tijdens een of andere vergadering en 1 week later bij een of andere persconferentie weer nee hebben gezegd. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ryanair heeft toch als beleid dat ze maar met 1 type vliegtuigen vliegen? Het lijkt me lastig om met een 737 over de atlantische oceaan te vliegen met passagiers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Nu online

-d-

Wordt een andere airline (wel onderdeel van RyanAir) - maar ze moeten wachten op het juiste moment om goedkoop vliegtuigen te kunnen inkopen. Volgens mij is dat ook de reden dat het nu (nog) niet door gaat.
Pagina: 1 ... 109 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.