Het Luchtvaart Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 108 ... 112 Laatste
Acties:
  • 657.682 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNewPlayer
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-12-2018
Ik heb zelf maar 1 keer gevlogen toen ik erg jong was dus heb niet de ervaring en feel maar dat laatste ziet er super krap uit :X

Nvidia rules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:33:
Ietwat opvallend die bewering van Qatar dat ze geen staatssteun krijgen.

Blijkbaar kan iemand van een luchtvaartmaatschappij 'even' regelen dat Nederland geen handelscontracten meer krijgt van een heel land? Dat verwacht ik eerder als iets dat een overheid kan doen. Waarmee deze maatschappij dan sterk de indruk wekt toch wel erg nauwe betrekkingen te hebben met hun overheid. Maar dan geen 'stimulerende' maatregelen ontvangen van die overheid?

Hmm....
Punt is, hij is een showman. Denk maar aan het gezeur over de levering van de A380's aan Qatar.
En nu weer; open en bloot een persconferentie uitspraken doen die haast neigen naar chantage en waar zijn collega's van Emirates en Etihad ongetwijfeld niet blij mee zijn.

Die doen het anders. Doe gaan in achterkamers zaken/politiek bedrijven die de gewone man op de straat niet ziet.
Recentelijk het hele KLM/Air France verhaal van aandelen, kasverschuiving enz., is een paar keer in het nieuws geweest maar niet open en bloot op straat.
Maar denk ook British Airways, Iberia en AirBerlin die uit de Association of European Airlines (AEA) zijn gestapt na onenigheid met andere maatschappijen over de golfcarriers.
En laten BA en Iberia nou net lid zijn van IAG waar Qatar 9.99% van de aandelen in bezit heeft (en hiermee de grootste aandeelhouder is).
En Air Berlin; de grootse aandeelhouder daarvan is Etihad met 29.21%. (per 31 dec. 2014).
En Alitalia; dat o.a. door AF/KLM in leven werd gehouden met honderden miljoenen stapt uit de joint venture met AF/KLM. En Alitalia is nu voor 49% in bezit van Etihad.

En dan komt Airbus met het bericht dat Europa de golfmaatschappijen met rust moet laten; je kunt wel raden waarom die dat zeggen.

Maar dat daar betrekkingen nauw zijn is bekend;
Ahmed bin Saeed Al Maktoum, Chairman van Emirates Group is dan weer toevallig de oom van Mohammed bin Rashid Al Maktoum; minister-president en vicepresident van de Verenigde Arabische Emiraten en de emir van Dubai.
Die zijn weer close met Mohammed Al Shaibani; CEO van Investment Corporation of Dubai; een investeringsmaatschappij die weer geïnvesteerd heeft in (o.a.) de Emirates Group en de Dubai Islamic Bank; een bank die ook nauwe connecties heeft met eerder genoemde personen/bedrijven.

En zo zijn daar nog wel meer vrienden/familieleden die daar de lakens uitdelen.

Aan de andere kant; overheidsteun kun je beide kanten verwijten. De US3 klagen het hardst maar die hebben kort na 9/11 ook een miljardensteun gekregen van de Amerikaanse overheid.
KLM heeft in het verleden ook bij de overheid aangeklopt.

Waar de VS en EU de golfmaatschappijen écht op kunnen aanpakken is arbeid.
Dubai kent geen inkomstenbelastingen en vakbonden zijn verboden, evenals stakingen.
Doe je dat wel; dan wordt je het land uitgegooid.
En je kunt hier klagen over Polen, daar wordt het lage geschoolde werk door bijvoorbeeld mensen uit India. Hoe het bijvoorbeeld aan toe gaat in Qatar hoef ik niet te zeggen (denk maar aan het WK voetbal verhaal aldaar)

Overigens moet dit deel ook wel bijzonder pijnlijk zijn voor de (oud)medewerkers van Martinair...
"Voor de vracht willen we wel twee of drie keer per dag naar Amsterdam vliegen, nu KLM en Martinair ruimte hebben gemaakt."
Waar ik overigens wel om moest lachen is het moment op onderstaande video om 2:54; Akbar Al Baker wist niet eens waar hij was _O-

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 26-05-2015 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:50
En dan vergeet je nog het enorme belang (49%) van Etihad in Air Serbia.

[ Voor 3% gewijzigd door Napsju op 26-05-2015 23:58 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:25
Tsja, ik zeg gooi de landingsgelden maar omhoog. Als andere maatschappijen hier zo graag naar toe willen dan betaal je maar.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Incident: Singapore A333 near Hong Kong on May 23rd 2015, temporary loss of power on both engines

By Simon Hradecky, created Tuesday, May 26th 2015 07:23Z, last updated Tuesday, May 26th 2015 11:04Z
A Singapore Airlines Airbus A330-300, registration 9V-SSF performing flight SQ-836 from Singapore (Singapore) to Shanghai Pudong (China) with 182 passengers and 12 crew, was enroute at FL390 about 140nm southsoutheast of Hong Kong (China) when both engines (Trent 772) of the aircraft lost power. While descending the aircraft the crew worked the related checklists and managed to restore normal operation of both engines at about FL260. The aircraft climbed back to 9500 meters (about FL312) and continued to Shanghai for a safe landing about 100 minutes later.
http://avherald.com/h?article=486d5637&opt=0

Voor mij voorlopig nog steeds geen Airbus..

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Best bizar dat ze dan na het opnieuw starten van de motoren alsnog doorvliegen naar de eindbestemming, ik zou toch maar even een tussenlanding maken volgens mij :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je weet dat de motoren niet door Airbus gemaakt worden?

Rolls-Royce motoren hangen ook onder Boeings.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 27-05-2015 10:04 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
CyBeR schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:04:
[...]

Je weet dat de motoren niet door Airbus gemaakt worden?

Rolls-Royce motoren hangen ook onder Boeings.
Ja, maar die statistiekjes kan je ook nog gebruiken uiteraard. De A330 motoren zijn geen 777 motoren ofschoon ze van dezelfde fabrikant komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-09 22:27
Goner schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:35:
Zat wat op Seatguru te kijken, grappig dat de achterste rij de kwalificatie 'bad seat' heeft ... en als ik zo rondzoek alleen omdat het vlak bij de toiletten en pantry/galley is ??
Wij pakken die toch geregeld omdat er dan niemand aan je stoel hangt en in je rug trapt. Beetje drukte heb ik geen last van ... idem in bijv. 737-800 met die stoelen voor de nooduitgang ; ze kunnen niet zo ver naar achteren, maar er zit niemand in je rug.
De lucht die soms uit toiletten komt ontneemt mij het plezier om achterin te gaan zitten. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
cbr600f4i schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:08:
[...]

Ja, maar die statistiekjes kan je ook nog gebruiken uiteraard. De A330 motoren zijn geen 777 motoren ofschoon ze van dezelfde fabrikant komen.
Oh ja ik was vergeten dat Rolls Royce specifiek voor Airbus kutmotoren maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
CyBeR schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:14:
[...]

Oh ja ik was vergeten dat Rolls Royce specifiek voor Airbus kutmotoren maakte.
Nee, je maakt alleen een verkeerde vergelijking. Zo hoeft een automerk ook niet al zijn auto's terug te roepen als er met 1 type wat aan de hand is. (Daarmee claim ik niet dat ik gelijk heb maar RR kan ook zo een type met problemen hebben). Overigens denk ik niet dat het probleem in de motoren zit maar daarvoor ga ik meer informatie achterhalen.

On another note
Het Belgisch luchtruim schijnt plat te liggen door een stroomstoring Ik zie wel vluchten overigens op FR24

[ Voor 4% gewijzigd door cbr600f4i op 27-05-2015 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
cbr600f4i schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:08:
[...]

Hmm, wat dacht je van de Boeings die restricties hebben in flightlevels en zover mogelijk weg moeten blijven van icing conditions vanwege problemen met icing in de motoren ;). Geen 787 of 747-8i voor jou dus...

Fanboy :P ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
cbr600f4i schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:20:
[...]

Het Belgisch luchtruim ligt plat door een stroomstoring
Wel, voor mij voorlopig nog steeds geen België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:28
cbr600f4i schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:20:
[...]
On another note
Het Belgisch luchtruim schijnt plat te liggen door een stroomstoring Ik zie wel vluchten overigens op FR24
Er gaan bijvoorbeeld geen vluchten vanaf BRU. Ook veel vluchten wijken uit, naar o.a. Amsterdam, Frankfurt en Maastricht-Aachen :) Check maar eens Flightradar met inkomende vluchten naar BRU!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WawDMlI.jpg
Die Finnair is dus een A340 :P

[ Voor 8% gewijzigd door oohh op 27-05-2015 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:18
CyBeR schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:24:
Wel, voor mij voorlopig nog steeds geen België.
Op FR24 anders nog zat vliegtuigen onderweg boven België, en lang niet allemaal onderweg het land uit.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-09 17:07
"EUROCONTROL's Maastricht Upper Area Control Centre (MUAC), located at Maastricht Aachen Airport, provides air traffic control for traffic above 24,500 ft over Belgium, Luxembourg, the Netherlands, and north-west Germany"
Enkel belgocontrol, dat in brussel zit, ligt er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:38
Jetairfly BCN-ANR draaide een paar keer rond boven Frankrijk om dan richting Londen uit te wijken, maar lijkt nu toch richting ANR te gaan. Aeroflot SVO-BRU lijkt te gaan landen, dus het zal wel ver opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lijkt nog tot 17:30 te gaan duren. http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2351930

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Met een beetje geluk komt de QR 787 nog even naar AMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
  • Laatst online: 04-08-2023
Volgens Eurocontrol geen uitwijkers meer mogelijk op Schiphol en Eindhoven, omdat beide vol zijn.
Rotterdam heeft ruimte voor 1 heavy en 6 medium.
Luxemburg heeft nog de meeste ruimte; 6 heavy 1 medium.

[ Voor 45% gewijzigd door Die Bolle14 op 27-05-2015 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ging inchecken bij Transavia. Rij 22 heb je aan de linkerkant 3 stoelen, maar aan de rechterkant zit daar geen rij. Wat zit daar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:01:
Ik ging inchecken bij Transavia. Rij 22 heb je aan de linkerkant 3 stoelen, maar aan de rechterkant zit daar geen rij. Wat zit daar :?
Misschien geblockt als crewrest? 22 is een van de laatste 3 rijen achterin (in een 737-700) dus het kan zijn dat ze deze niet open stellen voor passagiers. Komt dan een tentje zodat er extra crew mee kan voor de terugreis bijvoorbeeld, wanneer de oorspronkelijke crew door de uren heen gaat (heavy crew).

[ Voor 15% gewijzigd door Thetallguy op 27-05-2015 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
niekvandermeer schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:58:
Morgen worden de Gumball 3000 auto's van Schiphol naar Amerika gevlogen, in het verleden gebeurde dit wel eens met de Antonov An-124, heeft iemand enig idee welk vliegtuig ze morgen zullen gebruiken?
Piet91 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:00:
Morgen gaan o.a. een 747-400F van Atlas Air (N418MC) naar Reno gevolgd door Arke's 767-300 PH-OYI.
Die laatste maakt overigens een stop in Portland.
Ik verwacht overigens dan ook nog wel een of meer vrachtkisten...denk ik...
Is uiteindelijk N496MC van Atlas Air geworden die een uurtje geleden vanuit Amsterdam is vertrokken; achter de Arke 767 PH-OYI aan naar Reno.

(Ja; de 747 op de foto is N418MC maar het is wel degelijk N496MC die de vlucht uitvoert; N418MC staat nog steeds op Schiphol)

Afbeeldingslocatie: https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xfa1/t51.2885-15/e15/11378036_1447184792243847_1817776993_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xaf1/t51.2885-15/e15/11351535_388480371340175_1707515754_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xaf1/t51.2885-15/e15/11378838_1112322638797598_579127977_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CF__671WoAA8fe0.jpg:large

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 27-05-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ik sta op het punt twee vluchten te boeken in oktober, eentje Amsterdam -> Darwin en eentje Adelaide -> Amsterdam.

Na wat zoeken komt Malaysia Airlines er als goedkoopste uit. Maar iedereen aan wie ik het vertel die raad het me af omdat ze zeggen dat MA tegen die tijd die routes niet meer zal vliegen wegens reorganisatie, en met een beetje pech tegen die tijd zelfs failliet is.

Echter, de eerstvolgende tickets (Singapore Airways) zijn bijna 50% duurder. Wat is wijsheid? Als ik via Schipholtickets.nl boek zie ik daar een ANVR-logo, wat biedt dat voor bescherming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
JeroenH schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 19:50:
Ik sta op het punt twee vluchten te boeken in oktober, eentje Amsterdam -> Darwin en eentje Adelaide -> Amsterdam.

Na wat zoeken komt Malaysia Airlines er als goedkoopste uit. Maar iedereen aan wie ik het vertel die raad het me af omdat ze zeggen dat MA tegen die tijd die routes niet meer zal vliegen wegens reorganisatie, en met een beetje pech tegen die tijd zelfs failliet is.

Echter, de eerstvolgende tickets (Singapore Airways) zijn bijna 50% duurder. Wat is wijsheid? Als ik via Schipholtickets.nl boek zie ik daar een ANVR-logo, wat biedt dat voor bescherming?
Ik zou gewoon met MH vliegen. En met creditcard betalen, dan ben je nog verzekerd. Het is sinds enige tijd ook een staatsbedrijf geworden, dus ik ga er niet van uit dat de Maleisische overheid MH failliet laat gaan of dat vluchten opeens niet meer worden uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555

Voor wanneer is het? Als het nog ver weg is wacht je misschien nog beter even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

<>Wat is wijsheid? Als ik via Schipholtickets.nl boek zie ik daar een ANVR-logo, wat biedt dat voor bescherming?
een pakketreis valt eronder, een zelf online geboekte vlucht niet. Een online geboekte 'campingflight' misschien wel, vraag het ze en laat het zwart op wit (papier dus) zetten door schipholtickets en dan betalen met je creditcard.
Kan je het bedrag echt niet missen als het mislukt, dan via een echt reisbureau boeken?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Bij Malaysia Airlines zelf boeken en per creditcard betalen is goedkoper en biedt meer zekerheid omdat je direct met de airline handelt. Kijk wel even of je creditcard een aankoopverzekering heeft, of vraag je bank hier naar. In geval van een faillissement krijg je het aankoopbedrag na het invullen van een formulier betwisten transactie na een paar dagen al terug. Bij het faillissement van SkyEurope deed de ING helemaal niet moeilijk en had ik mijn geld binnen een week volledig terug.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
cbr600f4i schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 07:48:
Tsja, ik zeg gooi de landingsgelden maar omhoog. Als andere maatschappijen hier zo graag naar toe willen dan betaal je maar.
Ik heb geen idee hoe het kopen van landing slots precies in zijn werk gaat, of daar een fixed price voor bestaat of dat men met de beheerder van de luchthaven kan onderhandelen over de prijzen. Ik ga voor het gemak van het laatste uit, omdat dat volgens mij de meest voor de hand liggende situatie is.

Als de prijs van landing slots dan alleen voor de golfcarriers omhoog gaan, dan vind ik dat ook niet kunnen. Dat is precies hetzelfde als wat de meesten hier de golfcarriers verwijten, aangezien dat gewoon verkapte overheidssteun zou zijn. Nederlandse (of andere Europese carriers) worden op die manier voorgetrokken.

Zoals Piet91 in zijn essay hierboven (flink scrollen) al zegt, Nederland en andere landen hebben in het verleden ook staatssteun gegeven aan hun 'eigen' nationale carriers. Waarom zouden andere landen dit dan niet mogen doen? Wat is hier überhaupt mis mee? Het is concurrentie en uiteindelijk is het goed voor de consument. Uiteindelijk is het, naar mijn mening, ook goed voor de Europese carriers. Concurrentie zorgt er voor dat iedereen scherp blijft en men zorgt voor vernieuwing.

Toch vraag ik mij af waarom er dan toch zo'n aversie is tegenover de golfcarriers. Europa moet beseffen dat er meer is dan Europa, dat is ook een van de effecten van globalisering. Aan de andere kant is er mogelijk ook een diepere oorzaak. Zoals Edward Said in Orientalism beschrijft, wordt er vaak nog op een verkeerde manier gekeken naar niet-Westerse culturen. Ik denk dat dit onbewust ook meespeelt. Vaak zien wij deze culturen als decadent en zwak. Ik zeg niet dat ik het op alle punten eens ben met Edward Said, maar ik denk dat het hier wel enigszins mee te maken heeft.

Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online

Malaysia is inderdaad bezig met flinke reorganisaties. Een derde van de werknemers wordt ontslagen, toestellen worden verkocht (2 A380's vrijwel zeker, nog wat onbekend over de overige 4), routes worden heroverwogen en volgende week wordt de nieuwe naam bekend gemaakt.

Het hoofdstuk Malaysia Airlines wordt praktisch afgesloten per 1 september 2015 en er ontstaat een compleet nieuwe maatschappij.

Zoals hierboven wordt gezegd; je hebt een aantal zaken achter de hand wat je enige zekerheid biedt.
Simpele feit is wel dat Malaysia Airlines tot nu toe heeft volgehouden Londen sowieso te blijven aandoen.
Dus desnoods wordt je omgevlogen via Londen. :P Of op een vlucht van KLM gezet.

Over reizen naar Australië. Daar zie je regelmatig deals langskomen, zeker in die periode.
Je zit alleen met het feit dat je naar Darwin vliegt en van Adelaide vertrekt wat minder vaak als deal langskomt. Maar vaak zijn die dan wel een €100-200 goedkoper dan wat MH nu aanbiedt.
Maar goed; dan is er alsnog een kleine kans dat er zo'n open-jaw langskomt.

Anywho; nog een paar dagen geduld en de controles bij de gates zijn verleden tijd op Schiphol:

Centrale security Schiphol over een week in bedrijf
Honderden bouwvakkers en monteurs leggen momenteel de laatste hand aan het gloednieuwe centrale securitysysteem van Schiphol. Over precies een week moeten alle reizigers gaan profiteren van snellere controles op vijf centrale plekken op de luchthaven. De controles aan de gates verdwijnen dan definitief.
(...)
Die vele tientallen controlepunten zullen allemaal verdwijnen. In plaats daarvan krijgt Schiphol vanaf woensdag 3 juni vijf grote centrale controlepunten waar passagiers door de beveiliging moeten. Die centrale punten gaan er vergelijkbaar uitzien als de security achter Vertrekhal 1, met hetzelfde aangename lavendelluchtje.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CGBlzqFWYAAPTEA.jpg:large

Enne, de Garuda vlucht naar Amsterdam komt in nog meer moeilijkheden. Is het niet de - enigszins rare - constructie naar Gatwick; nou is het de landingsbaan in Jakarta:

'Garuda moet mogelijk tankstop maken tijdens vlucht naar Schiphol'
Garuda Indonesia kan mogelijk de vlucht tussen Jakarta en Amsterdam niet meer non-stop uitvoeren. Tijdens een inspectie van de runway van Soekarno-Hatta International Airport is gebleken dat deze niet sterk genoeg is om een volle wide body jet met een volle tank te dragen, meldt The Jakarta Post. De airline overweegt daarom om tijdens de vlucht naar Amsterdam een tussenstop in Singapore te gaan maken.
(...)
Die route wordt echt geplaagd. Ik heb zo'n vermoeden dat deze route niet zo lang meer gaat volhouden.
Genoeg redenen dat dit uiteindelijk opgeheven wordt.

Enne, ben ik de enige die wat hieronder staat helemaal niet zo'n goed plan vindt? :/

Transavia experimenteert met virtual reality-entertainment aan boord
AMSTERDAM - Transavia heeft op 21 mei tijdens een vlucht van Amsterdam naar Barcelona een pilot uitgevoerd met virtual reality-entertainment aan boord. Een aantal passagiers kregen de virtual reality-bril Oculus Rift DK 2 op, meldt de luchtvaartmaatschappij.
(...)
Transavia hoopt de service over een jaar te gaan aanbieden.
Oh, en dankzij de sluiting in België kwam er dus ook veel kisten hierheen. Opzich niet zoveel interessant spul, bijv. de Qatar 787 ging naar Parijs maar dit was toch wel een leuke; een van de twee wekelijkse A340 vluchten van Finnair naar Brussel:

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8833/18141068266_e282bb0337_c.jpg

En laatste deel van deze floodpost: ook eens een andere hoek van de luchthaven van Sint Maarten.
Die motoren; nom nom nom :Y)

Afbeeldingslocatie: http://img1.jetphotos.net:8080/img/5/3/3/8/85904_1430871833.jpg
oohh schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:43:
Zoals Piet91 in zijn essay hierboven (flink scrollen) al zegt,
Sorry :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

@piet91, die Garuda vlucht vanaf Amsterdam zit altijd goed vol omdat het een interessante route is. Vanaf Jakarta kan je namelijk naar Australië vliegen. En het biedt een goede en snelle aansluiting op vluchten naar de rest van Indonesië.

De eventuele tussenstop in Singapore is ook wel slim want KLM vliegt via Kuala Lumpur naar Jakarta. Al hoop ik dat ze die baan gewoon gaan fixen want een directe vlucht naar Indonesië is wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Piet91 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:43:
[...]

Anywho; nog een paar dagen geduld en de controles bij de gates zijn verleden tijd op Schiphol:
Bah. Ik vond controle bij de gate juist altijd heel fijn. Als je in de rij staat ga je mee, geen kans om de vlucht te missen omdat security er te lang over deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
[...]

Oh, en dankzij de sluiting in België kwam er dus ook veel kisten hierheen. Opzich niet zoveel interessant spul, bijv. de Qatar 787 ging naar Parijs maar dit was toch wel een leuke; een van de twee wekelijkse A340 vluchten van Finnair naar Brussel:

[afbeelding]
Die A340 zat ik ook eens op tussen Helsinki en Brussel samen met 30-40 andere reizigers en dat vond ik zo vreemd zo'n bijna lege vlucht dat ik vroeg waarom dat eigenlijk was. Wist een steward me te vertellen dat ze op de terugvlucht de week ervoor een gigantische lading aardbeien op de cargo list hadden staan, maar liefst 75% van het ruim.

Of het waar was of dat de steward me voor de gek hield weet ik niet maar ik vind het tot vandaag vreemd dat ze dan een bijna leeg passagiersvliegtuig sturen als het om cargo te doen is. Het zal nog steeds goedkoper zijn dan de standaard Embraer en een extra cargo vlucht zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Ik ken iemand die regelmatig voor het werk BRU-ICN deed in business, en met Finnair is dat relatief goedkoop (2200-2600 euro) en met wat geluk met de data, was het een A343 en dan is dat stuk in business ook weer wat aangenamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 23:04:
@piet91, die Garuda vlucht vanaf Amsterdam zit altijd goed vol omdat het een interessante route is. Vanaf Jakarta kan je namelijk naar Australië vliegen. En het biedt een goede en snelle aansluiting op vluchten naar de rest van Indonesië.

De eventuele tussenstop in Singapore is ook wel slim want KLM vliegt via Kuala Lumpur naar Jakarta. Al hoop ik dat ze die baan gewoon gaan fixen want een directe vlucht naar Indonesië is wel fijn.
Als het toestel vol zit betekent dit niet per definitie dat het toestel geld opbrengt.
Garuda heeft de eerste 6 777-300ER's erg premium-heavy ingericht; First Class, veel Business en in economy maar 3-3-3.
De laatste 4 777-300ER's worden ingericht met alleen Business en Economy (maar worden overigens niet op Amsterdam ingezet)

Schijnbaar gaan vanaf juli de helft van de vluchten via Singapore gevlogen worden.
Dus CGK-SIN-AMS-LGW en LGW-AMS-CGK. Op vluchten zonder tussenstop in Singapore zal dus wel minder cargo worden meegenomen.

Die stop in Singapore kan hun juist opbreken. Als je nu van Jakarta naar Londen wil maak je al een stop in Amsterdam. En dan moet je ook nog een stop in Singapore erbij doen?
Dan toch liever met bijv. Emirates met 1 stop in Dubai rechtstreeks door naar Londen? (waar je ook nog kunt kiezen voor Heathrow of Gatwick)
Of anders Etihad, Qatar, Turkish Airlines of Saudi Arabian Airlines, allen met maar 1 stop tussen Jakarta en Londen.
Of via Singapore of Kuala Lumpur rechtstreeks naar Europa.
Vnze schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 23:34:
Die A340 zat ik ook eens op tussen Helsinki en Brussel samen met 30-40 andere reizigers en dat vond ik zo vreemd zo'n bijna lege vlucht dat ik vroeg waarom dat eigenlijk was. Wist een steward me te vertellen dat ze op de terugvlucht de week ervoor een gigantische lading aardbeien op de cargo list hadden staan, maar liefst 75% van het ruim.

Of het waar was of dat de steward me voor de gek hield weet ik niet maar ik vind het tot vandaag vreemd dat ze dan een bijna leeg passagiersvliegtuig sturen als het om cargo te doen is. Het zal nog steeds goedkoper zijn dan de standaard Embraer en een extra cargo vlucht zeker?
Dat is waar.
Die vlucht is puur voor de cargo, want in een A340 gaat heel wat meer cargo dan in een A319 of E190. ;)
Als zo'n A340 vol zit met vracht dan is de vlucht al betaald. De passagiers zijn dan een extra.
En als ze straks de A350-900 krijgen (vanaf september) gaan ze deze op een 12, 16, 20 en 21 oktober, 6, 10, 13, 17 en 20 november ook op Brussel inzetten en vanaf 3 februari elke woensdag en donderdag zoals nu met de A343 gebeurd en gaat er nog meer cargo mee.
(Aangezien de A350-900 hun vervanger voor de A340-300 wordt)

En Finnair heeft geen cargo-kisten meer hè. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 28-05-2015 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Interessant verhaal. Dus met alleen vracht kan met een full-pax toestel al kostendekkend worden gevlogen? Wat kosten aardbeien wel niet in Finland?:)

[ Voor 9% gewijzigd door gop1 op 28-05-2015 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Het vliegverkeer in België ondervindt zeker nog enkele dagen hinder van de stroomstoring bij luchtverkeersleider Belgocontrol. Het luchtruim is momenteel weer voor 75 procent open en volgens een woordvoerder van de luchtverkeersleiders blijft dat de komende dagen ook nog zo.

Reizigers moeten de komende dagen dan ook zeker nog rekening houden met vertragingen.

Een woordvoerster van de luchthaven Zaventem bij Brussel gaf aan dat er het aantal annuleringen beperkt blijft. Ze verwacht dat er op piekmomenten te weinig capaciteit zal zijn om vliegtuigen te laten landen en opstijgen, maar dat kan worden gecompenseerd door toestellen op andere tijden te laten arriveren of vertrekken.

"Dat betekent dat er op de dag vertragingen zullen zijn van één tot twee uur."
Bron: http://www.luchtvaartnieu...uim-nog-dagen-deels-dicht

Ik hoop wel dat alles volgende week zaterdag weer volgens plan verloopt, want dan vlieg ik (met TK1938) van BRU naar IST voor een 6-daagse stedentrip... (op 11-6 met TK1943 weer terug) :X

Storing was overigens veroorzaakt door de noodgeneratoren: http://www.luchtvaartnieu...belgische-verkeersleiding

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:33

Bestla

Kvinne

gop1 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 01:51:
Interessant verhaal. Dus met alleen vracht kan met een full-pax toestel al kostendekkend worden gevlogen? Wat kosten aardbeien wel niet in Finland?:)
Dat wil jij niet betalen. En dat geldt ook voor de rest van Scandinavië. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Het wordt tijd dat luchtvaartnieuws een eigen forum begint, ik lees hier bijna alleen nog maar nieuws direct van hun website. (No offence Piet maar ik vond je geschiedenis artikelen toch wat interessanter. ;) ) Ik zal zo ook even wat artikelen van hun website hier neer gaan zetten want anders moet ik ze op hun eigen site gaan bekijken :)

Dat van die oculus rift aan boord van HV vind ik eigenlijk een goed idee, dan hoef je hun veevervoer vlucht niet in het echt mee te maken.

[ Voor 17% gewijzigd door cbr600f4i op 28-05-2015 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Laatst online: 13:52
Bestla schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 07:16:
Dat wil jij niet betalen. En dat geldt ook voor de rest van Scandinavië. :P
Offtopic, maar het transport gaat de andere kant op... Scandinavië staat bekend om de productie van aarbeien en verschillende soorten bessen.

Also, nieuwe ontwikkeling in Turkije:
Turkey has officialy launched its planned regional jet project.

The basis for the project will be the former Dornier Do328Jet. A modernized aircraft with new cockpit and engines is planned for service entry in 2019 and be known as the TRJ-328 and seat 32 passengers with range of up 2000nm.

A second larger 70-seat aircraft to be known was the TRJ-628 is planned for 2023.

Turkish state has placed initial 50-orders on the TRJ-328 which will be utilized as air ambulance, VIP transport and for military duties including maritime patrol, intelligence and general transport.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=f6vqj2WqVoM]

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
Piet91 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 23:52:

Dat is waar.
Die vlucht is puur voor de cargo, want in een A340 gaat heel wat meer cargo dan in een A319 of E190. ;)
Als zo'n A340 vol zit met vracht dan is de vlucht al betaald. De passagiers zijn dan een extra.
En als ze straks de A350-900 krijgen (vanaf september) gaan ze deze op een 12, 16, 20 en 21 oktober, 6, 10, 13, 17 en 20 november ook op Brussel inzetten en vanaf 3 februari elke woensdag en donderdag zoals nu met de A343 gebeurd en gaat er nog meer cargo mee.
(Aangezien de A350-900 hun vervanger voor de A340-300 wordt)

En Finnair heeft geen cargo-kisten meer hè. ;)
Dat is waar, maar ze huren op de dagen dat Nordic niet vloog al andere bedrijven in om voor hun te vliegen.
[...]

En laatste deel van deze floodpost: ook eens een andere hoek van de luchthaven van Sint Maarten.
Die motoren; nom nom nom :Y)

[afbeelding]
Ik ga proberen om in November ook eens wat andere hoeken te pakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:28

Laat ik nu een week geleden dit ticket geboekt te hebben.
Op Darwin vliegen, is redelijk duur, niemand wil daar heen en ik ga ook nog is via de kust naar Perth. Over 4500km 3 mensen tegen komen.

Ik heb een enkele reis geboekt voor €375.
AMS - SIN
Dit ticket kostte €275 met Singapore Airlines. Echter van Singapore naar Perth kon ik niet echt goedkope tickets vinden. 1 ticket via Jet-Star was beschikbaar voor €180, maar zou ik 5 uur in een prijsvechter moeten zitten nadat ik de hele dag in Singapore had doorgebracht. Dus ging ik verder zoeken.
SIN - DENDPS
Eigenlijk moet dit zijn AMS-DEN. Dit ticket was €24,95 duurder, dus vlieg ik nu voor €299,95 naar Bali. Aangezien er veel Aussies naar bali gaan, was er een goedkoper ticket beschikbaar. Genoeg mogelijkheden om vanaf DEN naar DRW te komen.
DENDPS-DRW
Voor €50 kon ik in Darwin komen via Air Asia. De koffer moet echter ook mee, (+€18) Ook heb ik mijzelf een beetje luxe gegeven. Nooduitgang (+€7) Uiteindelijke prijs was €75.

Nu vlieg ik voor totaal €375 naar Darwin.

En nu de terug weg...
... nog niets geboekt, maar al wel genoeg ideeën. Als ik echt wat vind en je vind het interessant, dan wil ik het wel posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DEN(ver)? Dat lijkt me een omweg ;) . DPS zal het wel zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Vergeet niet dat je in DPS nog vertrekbelasting moet betalen. Dat is ook niet mis tegenwoordig. Voordeel is wel dat wij Nederlanders tegenwoordig geen visum meer nodig hebben voor Indonesië.

Jetstar is trouwens helemaal niet vervelend. Ik heb daar ook vaak zat een lange vlucht mee gemaakt. Bijvoorbeeld SIN-PEK en SIN-AKL. Mooie nieuwe A330 toen. Tegenwoordig hebben ze zelfs Dreamliners.

[ Voor 34% gewijzigd door Napsju op 28-05-2015 10:43 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scotix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:26
Delta pilot orders pizza for delayed flight

:)

[ Voor 12% gewijzigd door Scotix op 28-05-2015 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Napsju schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:40:
Vergeet niet dat je in DPS nog vertrekbelasting moet betalen. Dat is ook niet mis tegenwoordig.

Jetstar is trouwens helemaal niet vervelend. Ik heb daar ook vaak zat een lange vlucht mee gemaakt. Bijvoorbeeld SIN-PEK en SIN-AKL. Mooie nieuwe A330 toen. Tegenwoordig hebben ze zelfs Dreamliners.
Effective Feb 9th 2015 all airlines will include the passenger service charge (PSC) in the ticket price.
This was long overdue and finally saves us from lining up in front of another counter.

If you have purchased your ticket before that date but are leaving Indonesia after that date you might be asked from the airline to pay this fee online. Otherwise the PSC payment counters are still there at the airport. So one way or the other, you will be reminded to pay. The fee for international flight is Rp. 200.000.

Als het goed is, zit deze al in het ticket.
Voordeel is wel dat wij Nederlanders tegenwoordig geen visum meer nodig hebben voor Indonesië.
Hier kan ik niets vinden, dat het visa gratis zou zijn. Wel dat iedereen €30 zou moeten betalen.

Bron: Wel plannen, geen uitvoering

[ Voor 22% gewijzigd door DJustin op 28-05-2015 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Niet per definitie maar goed betaalde vracht is zeker een flink deel van de inkomsten.
cbr600f4i schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 07:24:
Het wordt tijd dat luchtvaartnieuws een eigen forum begint, ik lees hier bijna alleen nog maar nieuws direct van hun website. (No offence Piet maar ik vond je geschiedenis artikelen toch wat interessanter. ;) ) Ik zal zo ook even wat artikelen van hun website hier neer gaan zetten want anders moet ik ze op hun eigen site gaan bekijken :)
Punt is dat er heel veel gebeurd in de luchtvaartwereld en ik wou het toch posten en op reageren.
En luchtvaartnieuws is dan wel handig omdat het het nieuws in relatief hapklare brokken serveert; wel zo handig voor op een forum. ;)
Dat van die oculus rift aan boord van HV vind ik eigenlijk een goed idee, dan hoef je hun veevervoer vlucht niet in het echt mee te maken.
Qua veiligheid weet ik het eerlijk gezegd niet of het zo slim idee is. Maar goed; blijkbaar mag het wel...
Die Bolle14 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:03:
Ik ga proberen om in November ook eens wat andere hoeken te pakken ;)
Cool.

Ik heb die standaard foto's van SXM wel een beetje gezien. Maar nou kom ik op de bekende sites ook meer foto's tegen die van heel andere locaties zijn genomen en die toch een stuk interessanter zijn.

Bijvoorbeeld deze 2:
Afbeeldingslocatie: http://cdn1.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2015/5/11/560728.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn1.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2015/4/11/546535.jpg

Of als er natuurlijk iets bijzonders gebeurd:
Afbeeldingslocatie: http://img1.jetphotos.net:8080/img/1/3/4/1/67729_1206918143.jpg

Punt is dat 90%+ van de luchtvaartfoto's zijn gemaakt met het toestel tijdens landing of opstijgen met de lucht als achtergrond; als je er 1 hebt gezien dan heb je ze allemaal gezien.
Maar dat lijkt iedereen na te streven.
Terwijl ik zelf dat totaal niet interessant vindt en graag meer van de omgeving erbij zie; geeft het wat context.

Maar goed, dat ben ik. Veel plezier daar i.i.g. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
Piet91 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:17:

Ik heb die standaard foto's van SXM wel een beetje gezien. Maar nou kom ik op de bekende sites ook meer foto's tegen die van heel andere locaties zijn genomen en die toch een stuk interessanter zijn.

Bijvoorbeeld deze 2:
[afbeelding]
[afbeelding]

Of als er natuurlijk iets bijzonders gebeurd:
[afbeelding]

Punt is dat 90%+ van de luchtvaartfoto's zijn gemaakt met het toestel tijdens landing of opstijgen met de lucht als achtergrond; als je er 1 hebt gezien dan heb je ze allemaal gezien.
Maar dat lijkt iedereen na te streven.
Terwijl ik zelf dat totaal niet interessant vindt en graag meer van de omgeving erbij zie; geeft het wat context.

Maar goed, dat ben ik. Veel plezier daar i.i.g. :P
Ja die met die A340 zijn niet verkeerd, AP beloond niet voor niet Creative Photography. (ik ga wel een dagje sideons maken hoor ;) )

Mocht iemand nog 40 minuten over hebben zou ik dit kijken: YouTube: Princess Juliana, a Planespotters Paradise (Full Movie)

en de persoon achter dit kanaal filmt vaak nog mooier dan menig sportevenement/film: YouTube: 【4K】1H 65Airliner's!! Amazing Schiphol Airport-Ⅰ@Polderbaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Tom Paris schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:02:

Offtopic, maar het transport gaat de andere kant op... Scandinavië staat bekend om de productie van aarbeien en verschillende soorten bessen.
Nog steeds offtopic maar neen, op zo goed als alle aarbeien hier in Helsinki staat "Country of Origin: Netherlands" en op de rest is dat België of Spanje (waar ik vooral dat laatste toch wel vreemd vind). Over blauwbessen, bosbessen, ... heb je wel gelijk. Niet dat het relevant is mijn excuses maar ik wou het even recht zetten. Misschien dat ze in Zweden en Noorwegen niet importeren (en in Denemarken al helemaal niet dan) maar in Helsinki zeker wel. Aarbeien importeren naar België zou al helemaal vreemd zijn want daar groeien er zeker genoeg. Bosbessen, blauwbessen,... dan weer wel waarschijnlijk. Dus die A340 is misschien gewoon het bessen vliegtuig heen én terug :)
Ik heb er al lang geen meer gekocht want ze verkiezen hier de zure aarbei over de zoete en vaak zijn ze al zo oud dat ze wansmakelijk zacht zijn maar ik zal morgen eens kijken wat ze kosten :)

[ Voor 8% gewijzigd door Vnze op 28-05-2015 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Nu online
DJustin schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:12:
[...]

Op Darwin vliegen, is redelijk duur, niemand wil daar heen en ik ga ook nog is via de kust naar Perth. Over 4500km 3 mensen tegen komen.

AMS - SIN
Dit ticket kostte €275 met Singapore Airlines. Echter van Singapore naar Perth kon ik niet echt goedkope tickets vinden. 1 ticket via Jet-Star was beschikbaar voor €180, maar zou ik 5 uur in een prijsvechter moeten zitten nadat ik de hele dag in Singapore had doorgebracht. Dus ging ik verder zoeken.
SIN - DENDPS
Eigenlijk moet dit zijn AMS-DEN. Dit ticket was €24,95 duurder, dus vlieg ik nu voor €299,95 naar Bali. Aangezien er veel Aussies naar bali gaan, was er een goedkoper ticket beschikbaar. Genoeg mogelijkheden om vanaf DEN naar DRW te komen.
DENDPS-DRW
Voor €50 kon ik in Darwin komen via Air Asia. De koffer moet echter ook mee, (+€18) Ook heb ik mijzelf een beetje luxe gegeven. Nooduitgang (+€7) Uiteindelijke prijs was €75.

En nu de terug weg...
... nog niets geboekt, maar al wel genoeg ideeën. Als ik echt wat vind en je vind het interessant, dan wil ik het wel posten.
Pas wel op dat je volgens mij op een toeristenvisum een retour moet hebben. De mogelijkheid bestaat dat ze je de toegang tot het land weigeren.

Bij een workingholiday ligt het weer anders volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
DJustin schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:12:
[...]

AMS - SIN
SIN - DENDPS
DENDPS-DRW

En nu de terug weg...
Je wil niet met Jetstar direct in 5 uur SIN-DRW vliegen maar wel in 2 + 3 + overstaptijd-uur met AirAsia? Dat is uiteindelijk een stuk langer met een vergelijkbare LCC. Mij lijkt het er dan alleen nog maar oncomfortabeler mee worden, tenzij je op Bali natuurlijk nog een paar dagen blijft stoppen. (ok, en het is ~€80 goedkoper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Eerste hit op Google over het Indonesische visum:

http://loyaltylobby.com/2...-countries-in-april-2015/

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 21:15:
En Singapore is dit jaar 50 jaar onafhankelijk; en Singapore Airlines heeft daarvoor een A380 (9V-SKI) met speciale livery uitgemonsterd.

Afbeeldingslocatie: https://igcdn-photos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/t51.2885-15/11372255_1429713847337224_1628270591_n.jpg
Naast 9V-SKI krijgt ook 9V-SKJ deze livery. -SKI zal begin juni weer gaan vliegen, -SKJ zal vanaf juli met de nieuwe livery vliegen. Ze behouden deze livery tot het einde van dit jaar.

Vandaag zijn ze officieel aangekondigd, en dus ook wat meer foto's.
IMHO niet alleen vrij lelijk, maar lijkt ook heel goedkoop aangebracht.
De SG50 logo bevindt zich overigens alleen op de binnenste 2 motoren.

Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/28kknsj.jpg
Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/2m6k5si.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Thetallguy schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:05:
[...]

Je wil niet met Jetstar direct in 5 uur SIN-DRW vliegen maar wel in 2 + 3 + overstaptijd-uur met AirAsia? Dat is uiteindelijk een stuk langer met een vergelijkbare LCC. Mij lijkt het er dan alleen nog maar oncomfortabeler mee worden, tenzij je op Bali natuurlijk nog een paar dagen blijft stoppen. (ok, en het is ~€80 goedkoper)
Nee, dat wilde ik inderdaad niet. Ik zou zeer lang op Singapore moeten wachten en 's nachts een keer rond 2 uur aankomen. Nu kom ik rond half 8 's avonds aan en dan pikt mijn zus mij op. :)

Ik heb inderdaad nu 2x 3 uur overstaptijd. Op SIN ga ik mij wel vermaken en bij DPS, kan ik blijkbaar in Augustus zo het land eventjes inlopen, van de zon genieten en even een drankje en een maaltijd doen daar in de buurt van de luchthaven.
maxoss schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:57:
[...]

Pas wel op dat je volgens mij op een toeristenvisum een retour moet hebben. De mogelijkheid bestaat dat ze je de toegang tot het land weigeren.

Bij een workingholiday ligt het weer anders volgens mij.
Antwoord:
Can I travel to Australia on a one-way ticket?
Yes, you may enter Australia on a one-way ticket. You may be asked by a Department of Immigration and Border Protection (DIBP) officer on arrival at the airport about your plans for departing Australia. If you have a one-way ticket, you would need to satisfy the DIBP officer that you do not intend to stay beyond the authorized stay period of your visa. It may assist if you can demonstrate that you have sufficient funds to purchase an onward airline ticket out of Australia.
Mogelijk wordt ik ondervraagd hierover, ik heb mijn plannen klaar, maar of ik 1 maand over Darwin - Perth ga doen, of 2,5 maand. Ik heb geen idee; "thats backpacking" _/-\o_
Financieel plaatje klaar hebben en je plan vertellen... 8)

Mijn zus gaat straks ook eventjes bellen met de immigratiedienst.

Anders plan B
Boek een business vlucht met Qantas die volledige refundable is en klaar is kees. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 04-09 17:37

icecreamfarmer

en het is

Vergeet niet dat je in DPS nog vertrekbelasting moet betalen. Dat is ook niet mis tegenwoordig. Voordeel is wel dat wij Nederlanders tegenwoordig geen visum meer nodig hebben voor Indonesië.

Sinds wanneer is dat? Ik moest paar jaar terug nog $25 aftikken.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

icecreamfarmer schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 08:54:
[...]

Sinds wanneer is dat? Ik moest paar jaar terug nog $25 aftikken.
Die is afgelopen zomer naar 35USD verhoogd, nu hebben ze hem voor meer landen afgeschaft. Zo hoefde iemand uit Singapore geen visum te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
De eerste 242 ton A330 is afgeleverd.
Woensdagmorgen zijn met een Delta 757-200 (N703TW) 100 Delta medewerkers van de Delta’s Chairman’s Club ingevlogen voor de aflevering:

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8821/18030523210_42fb995643_c.jpg

De A330-300 (N822NW) is vanmorgen aan de maatschappij geleverd en vliegt momenteel richting Atlanta.
(Het is zojuist bij Bretagne boven de Atlantische Oceaan gekomen).
We hope you've enjoyed the 1st #A330 242t delivery ceremony. Again, congratulations @delta! #DeltaA330
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CGHI6tMWgAAG8po.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CGItXMSU4AAYBQ7.jpg:large

Delta is de eerste klant voor deze HGW (die ook voor de A330-200 mogelijk is) en er zijn nog 10 andere klanten. Delta zal nog 9 toestellen van dit type ontvangen.
Daarnaast heeft het ter vervanging van de 747-400 en 767-300ER vorig jaar ook nog 25 A350-900's en
25 A330-900neo's besteld.

Wat er nieuw is aan de nieuwe A330:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CGG_ZmaWMAA62ML.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

18 inch is 45,72 cm en daar past mijn ass precies tussen zonder mogelijkheid tot verder bewegen. Ze zitten bij Delta wel lekkerder dan bij KLM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
En wat anders:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/2/5/9/0643952.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img1.jetphotos.net:8080/img/2/2/6/5/69180_1174347562.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/3/3/6/0271633.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/jzg02r.jpg

Eastern Airlines is terug!
Samen met American Airlines, Trans World Airlines (TWA) en United Airlines was het een van de 'Big Four" binnenlandse maatschappijen van de VS.
(Pan Am was daarnaast alleen internationaal bezig en was hiermee de onofficiële flag carrier van de VS)
Ze was vooral actief aan de Oostkust van de VS (het had een dominatie op de route New York - Miami) maar vloog ook naar de Cariben en Latijns-Amerika.
Maar in haar latere jaren kreeg het meer concurrentie, onenigheid tussen bestuur en vakbonden en werd de maatschappij langzaamaan uit elkaar gehaald.
Toch werd het in 1983 nog de launch customer van de Boeing 757.

Op 21 januari 1991 viel het doek voor de maatschappij.
Al hun toestellen bleven aan de grond:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/9/6/9/0016969.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i50.photobucket.com/albums/f307/kardar757/1217772.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/3c/e6/f0/3ce6f0bf60866de4e124aff836b46197.jpg

Haar hoofdkwartier op Miami Airport werd een verlaten gebied:

Afbeeldingslocatie: http://i50.photobucket.com/albums/f307/kardar757/2391065883_b146cd09e0.jpg

In 2011 kocht de Eastern Airlines Group de intellectuele eigendom, waaronder handelsmerken van de oorspronkelijke Eastern Airlines.
Op vrijdag 19 december 2014 nam het haar eerste toestel in ontvangst; een Boeing 737-800 die voorheen voor Kenya Airways vloog. Het kreeg de registratie N276EA en kreeg de naam "Spirit of Captain Eddie Rickenbacker" de vroegere leider van de maatschappij en Amerika's grootste flying ace van WWI.
Na bijna 24 jaar was Eastern Airlines weer terug!

Gisteren voerde deze kist de eerste vlucht uit voor het nieuwe Eastern Airlines.
Het vloog vlucht 3145 van Miami naar Havana op Cuba, een whopping 457 kilometer die in 42 minuten werd gevlogen. Ondanks deze toch wel unieke gebeurtenis was er weinig te doen rond de vlucht, op het watersaluut na.
De vlucht werd afgehandeld op Miami in het gebouw waar oorspronkelijk Eastern Airlines ook gehuisvest was. De vlucht was mogelijk door de toenadering van de VS naar Cuba.

Afbeeldingslocatie: http://airwaysnews.com/blog/wp-content/uploads/2015/05/EASTERN_737-800_N276EA_MIA_1214BK_JP_.jpg

Over een 12 - 18 maanden zouden de eerste lijnvluchten moeten plaats vinden, tot dan zal het chartervluchten uitvoeren. Net als vroeger zullen ze zich weer richten op de Cariben en Latijns-Amerika.

Dit jaar zou de maatschappij nog zo'n 5-7 gebruikte 737's moeten ontvangen en volgend jaar nog een vijftal.
De maatschappij heeft orders openstaan bij Boeing voor 10 nieuwe 737-800's en met purchase rights voor nog eens 10 737 MAX 8's.
Daarnaast heeft het bij Mitsubishi 20 orders openstaan voor MR90's en met rechten voor nog eens 20 stuks.
De eerste nieuwe Boeings zouden in april 2017 geleverd moeten worden en de Mitsubishi's in 2019.

Zo beter cbr600f4i? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Piet91 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:35:
En wat anders:
<>
Gisteren voerde deze kist de eerste vlucht uit voor het nieuwe Eastern Airlines.
Het vloog vlucht 3145 van Miami naar Havana op Cuba, een whopping 457 kilometer die in 42 minuten werd gevlogen. <>
Dat had ik helemaal gemist maar dat is wel een historische vlucht geweest dan, leuk dat dan onder zo'n oud label gebeurt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Afbeeldingslocatie: http://nos.nl/data/image/2015/05/28/161777/xxl.jpg
Eurofighter-straaljager op de snelweg
Normaal vliegt hij met groot gemak het verkeer voorbij, maar nu zorgde hij juist voor een file: de Eurofighter, een straaljager van de Duitse luchtmacht. Met een snelheid van zo'n 50 kilometer per uur werd de kapotte jet vandaag met een speciaal transport naar een fabriek in Manching gebracht, in de deelstaat Beieren.

Het transport zorgde voor een flinke file op de weg richting München; alle drie de rijstroken waren nodig om het vliegtuig veilig te vervoeren, auto's konden niet inhalen.

Vorig jaar botste de Eurofighter tijdens een oefening in Sauerland op een burgervliegtuigje op 2500 meter hoogte. Het vliegtuigje raakte zwaar beschadigd, stortte neer in een stuk bos en vloog in brand. De twee inzittenden kwamen om. De Eurofighter kon uiteindelijk veilig landen, maar was flink beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De Verenigde Staten willen dat op tien luchthavens in het buitenland Amerikaanse douane komt voor controles bij vluchten naar de VS.

Het gaat daarbij vooral om luchthavens in Europa, zoals in Noorwegen, België, Spanje en Groot-Brittannië. Dat maakt het ministerie voor Binnenlandse Veiligheid vrijdag bekend.

Twee weken geleden werd al bekend dat er ook onderhandelingen zijn over Amerikaanse controles op Schiphol. De controles moeten ervoor zorgen dat mensen niet illegaal of met verboden goederen naar de VS reizen.

Nu worden die strenge controles pas uitgevoerd als het vliegtuig in de Verenigde Staten landt. In theorie zouden mensen tijdens de vlucht boven de VS een aanslag kunnen plegen.

Minister Jeh Johnson van Binnenlandse Veiligheid zei dat de controles moeten zorgen voor betere veiligheid en verkorting van de wachtrijen bij de douane in de VS.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla...e-luchthavens-europa.html

Tuurlijk wil de VS dit. Is voor hun veel goedkoper, want alle faciliteiten moeten door het gastland betaald worden ipv door henzelf. Ze hoeven alleen het personeel te leveren, en die moesten ze toch al betalen (of dat nu in de VS zelf is of erbuiten).

Dat het een hoop kosten voor de luchthavens/gastlanden oplevert, plus de nodige overlast (afschermen (delen van) pieren, verbouwingen etc) zal hun een biet kunnen schelen.... :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 00:13

_serial_

and there was silence

wildhagen schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 04:57:
[...]

Dat het een hoop kosten voor de luchthavens/gastlanden oplevert, plus de nodige overlast (afschermen (delen van) pieren, verbouwingen etc) zal hun een biet kunnen schelen.... :X
Die extra kosten komen linksom of rechtsom gewoon weer op je ticketprijs hoor, wees maar niet bang.

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Oh uiteraard, ik heb echt de illusie niet dat dit niet gewoon doorberekend wordt (bijv simpelweg luchthavenbelasting verhogen), zodat we er allemaal aan mee mogen betalen.

Heb alleen niet zo'n zin in om onze kosten verhoogd te zien voor de paranoïa, schizofrenie en winstgevendheid van de VS.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het wordt tijd dat we als Europa zeggen, Genoeg!

Als je de verhalen hoort van die vele agenten die daar uit hun slof schieten dan doet het land niet onder voor een 3de wereld land..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:48

Fiber

Beaches are for storming.

Ze schrijven daar douane, maar bedoelen ze echt 'Customs'? Of eigenlijk vooral "Immigration"...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Het is beiden, zowel Customs als Immigration die onder de preclearance vallen.

Wordt uitgevoerd door U.S. Customs and Border Protection, maar dus gefaciliiteerd (en grotendeels betaald) door het land van oorsprong (zoals NL), ipv door de VS zelf.

Is op die manier goedkoper voor de VS enzo :)

[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 30-05-2015 10:53 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Straks om 16:00 een proefles/rondvlucht maken vanaf vliegveld Hilversum, yeehah! oOo

Weersverwachting ziet er aardig/goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Brilsmurfffje schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 09:56:
Het wordt tijd dat we als Europa zeggen, Genoeg!
Mee eens. Alleen gaat dat helaas voorlopig niet gebeuren zo lang er geen sterk en verenigd Europa is. We worden als afzonderlijke landen gewoon tegen elkaar uitgespeeld.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-09 23:09
Fiber schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 11:04:
[...]

Mee eens. Alleen gaat dat helaas voorlopig niet gebeuren zo lang er geen sterk en verenigd Europa is. We worden als afzonderlijke landen gewoon tegen elkaar uitgespeeld.
Oftewel, de United States of Europe? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
JeroenH schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 11:02:
Straks om 16:00 een proefles/rondvlucht maken vanaf vliegveld Hilversum, yeehah! oOo
Heel veel plezier! Is toch m'n favoriete vliegveldje :). Mocht je Mark als instructeur hebben, doe hem dan de hartelijke groeten van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Fiber schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 11:04:
[...]

Europa zou eens moeten zeggen, hier werken we niet aan mee. Dit gaat ons te ver. Dan kan je vanaf Amerika alleen nog maar enkeltje Europa vliegen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
En dan stelt de VS een serie boycots tegen de EU in om gehoorzaamheid af te dwingen, en dan klapt de hele economie hier op zijn gat. Thanks but, no, thanks...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Er zijn altijd wel een paar landen die wel mee willen werken, desnoods met een paar economische deals als beloning, en dan is gelijk het hek van de dam.

Het lijkt mij wel grappig om het dan ook gelijk maar andersom te eisen: Nederlandse controle in de VS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

wildhagen schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 12:40:
En dan stelt de VS een serie boycots tegen de EU in om gehoorzaamheid af te dwingen, en dan klapt de hele economie hier op zijn gat. Thanks but, no, thanks...
Hoe kan je op gelijke voet samenwerken met een land als de een de ander niet vertrouwd.. Ik vind het nogal een aantijging jegens het Europese beleid.

Als ik dit filmpje zie kan ik niets anders zeggen dat ik respect heb hoe wij onder andere het politie apparaat geregeld hebben:
http://www.dumpert.nl/med...angevallen_op_straat.html

De intentie van het filmpje was allicht anders maar de uitkomst is verrassend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
don_jorg schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 12:21:
[...]

Heel veel plezier! Is toch m'n favoriete vliegveldje :). Mocht je Mark als instructeur hebben, doe hem dan de hartelijke groeten van me.
Ik heb het hier geboekt: http://www.rondvluchten-hilversum.nl/

Ik zal er op letten of hij Mark heet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

JeroenH schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 13:30:
[...]

Ik heb het hier geboekt: http://www.rondvluchten-hilversum.nl/

Ik zal er op letten of hij Mark heet :)
Voor de fun, of wil je meer, bv gaan voor je RPL ? Ik wil wel meer maar de centjes he ;)
Veel plezier naturlijk, dat is het belangrijkste. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Bestla op 30-05-2015 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Bestla schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 13:38:
Voor de fun, of wil je meer, bv gaan voor je RPL ? Ik wil wel meer maar de centjes he ;)
Veel plezier naturlijk, dat is het belangrijkste. :)
Nee, puur voor de fun. Ik was afgelopen week jarig en het leek me een leuke manier om het te vieren. Mijn ouders waren mee als passagiers achterin, die vonden het ook prachtig. De laatste keer dat ik dit gedaan heb was een jaar of achttien terug, toen kreeg ik een proefles/rondvlucht kado van mijn oma voor mijn VWO-diploma.

Ik had me vooraf goed ingelezen en flink wat flight video's gekeken, als ICT'er denk je dan al heel gauw dat je expert bent ;) . De instructrice liet me (onder haar aanwijzingen) het meeste van de startup-procedure doen, en daar sloeg ik me aardig doorheen moet ik zeggen. Ik had haar vooraf verteld hoe ik me voorbereid had, en volgens mij was ze me een beetje aan het testen. Prima 8)

Daarna opstijgen, Amsterdam Rijn-kanaal gevolgd, ongeveer bij Diemen rechtsaf, stukje over het IJmeer, over Pampus, Muiderslot, Naarden, paar rondjes over Hilversum om ons huis en dat van mijn ouders te zien, en toen terug naar Loosdrecht en landen. Leuk om een stuk Nederland waar ik de weg best goed weet vanuit de lucht te zien, geeft letterlijk een heel ander perspectief. Het zicht was uitstekend vandaag, dat hielp ook.

Vliegen ging in eerste instantie goed (als iemand anders het moeilijke werk doet en écht oplet is het natuurlijk ook niet moeilijk), maar na een half uurtje werd ik ineens heel erg misselijk. Ik heb het nét binnen kunnen houden, maar het heeft niet veel gescheeld. Dat laatste kwartiertje boven Hilversum en terug richting het vliegveld konden me niet snel genoeg gaan. Het was dan ook een beetje bumpy, zowel door een vrij straffe wind, maar ook flink wat wisselende verticale luchtstromingen onder de schapenwolkjes.
edit:
Dat laatste kwartier heb ik niet meer gevlogen, en ik heb ook niet geland - geen idee of dat had gemogen, maar de vorige keer had ik mogen doen als ik het had gewild. Balen...

Ondanks dat vond ik het top, en mijn ouders ook.

Ik zal later wel even een paar foto's posten, maar ik ben nog een klein beetje week in de knieën en eigenlijk ook gewoon moe (best een intens uurtje) dus dat komt later.

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenH op 30-05-2015 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:40

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Fiber schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 12:48:
[...]
Het lijkt mij wel grappig om het dan ook gelijk maar andersom te eisen: Nederlandse controle in de VS...
Precies, of zelfs Europese (Schengen :?) controle in de VS. Reciproke acties doen het altijd goed bij die Amerikanen >:)

EDIT:
En natuurlijk moeten wij het personeel dat zij hier stationeren wel goedkeuren ;) Lastpakken kunnen gewoon mee terug op een vliegtuig naar de VS >:)

[ Voor 18% gewijzigd door Freee!! op 31-05-2015 00:18 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

JeroenH schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 20:14:
[...]
Ik zal later wel even een paar foto's posten, maar ik ben nog een klein beetje week in de knieën en eigenlijk ook gewoon moe (best een intens uurtje) dus dat komt later.
Leuk man, alleen jammer dat je misselijk werd. Dan zal ik je niets vertellen over acrobatisch vliegen. ;) :+

Vooruit dan toch maar. Het was met afstand de leukste proefles ever. Als de instructeur na het starten van de motor zegt: Take it away captain. Dus zelf naar de startbaan rijden ,(Lelystad Airport ) Goed links en rechts kijken, en vol gas. Ik deed dat allemaal zelf.
Fuji 200-180CS Aerosubaru van Wings over Holland.
Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/rc6j1xerv/20130711_155517.jpg
Ik loop links. :) mij zal je nooit in een roze shirtje zien lopen :P
Vervolgens deed hij voor hij je een kurkentrekker maakt. En vraagt : Lukt je dat? En dat lukte wonderwel op 98% (net niet horizontaal uit komen ) Vervolgens de looping en vele kurketrekkers later de mooiste en engste oefening, ondersteboven het vliegveld oversteken. Wel op gepaste hoogte in geval van pilot error mijnerszijds. Hij was verbaasd dat ik niet groen werd, en bleef lachen bij alles wat er gebeurde. Zelfs niet bij cabriolet vliegen. Hij maakte de kap los en schoof die naar achter. Toen zaten we in de open lucht op 300 meter hoogte. :+

:)

[ Voor 8% gewijzigd door Bestla op 31-05-2015 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Fiber schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 10:43:
Ze schrijven daar douane, maar bedoelen ze echt 'Customs'? Of eigenlijk vooral "Immigration"...?
Goede vraag, geen idee hoe dat werkt bij die preclearance inderdaad. Je komt daar toch niet met je koffer aanzetten? Maar als je dat niet doet sla je in de VS de douane over en dat lijkt me toch ook weer niet de bedoeling…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 04:57:
Wie zegt dat de Amerikanen daar niet gewoon voor betalen? Dat lijkt me toch een basispremisse van de onderhandelingen. Het enige waar over gediscussieerd kan worden is hoe de Amerikanen ervoor gaan zorgen dat ze zich aan alle Europese en Nederlandse wet- en regelgeving houden. Denk dan aan privacywetgeving, maar ook werktijden en CAO's.

Ik zie ook wel voordelen, overigens. Het is toch prettiger te ontdekken dat je niet naar binnen mag als je nog hier staat, in plaats van een vlucht van een kleine halve dag later - en je dan dus ook weer terug mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
In het verleden hebben de VS geeist dat het grootste deel door het gastland wordt betaald (de airport), plus een deel door de luchtvaartmaatschappijen (en dus de reizigers). Dus waarom zou dat in deze nieuwe gevallen opeens anders zijn?

Kijk naar Abu Dhabi, 85 procent van de kosten van de preclearance wordt door hen betaald. Kijk naar Aruba, die hebben ook een hoop betaald. Kijk naar Ierland, die hebben ook een hoop moeten betalen (hoewel Ierland wel een wat aparte positie heeft, die hadden immers al een eerder verdrag). Etc etc.

Het lijkt me bijzonder naïef om te denken dat de VS die eis opeens zou laten vallen als "wij" dat zouden vragen. Zo opereert de VS in de meeste gevallen nu eenmaal niet.

En met Europese CAO's, werktijden etc hebben ze sowieso niet te maken, dus die eis kunnen we al helemaala niet stellen. Ze vallen immers niet onder een Europese CAO, daar het Amerikaans personeel van een Amerikaanse dienst is, is dus de Amerikaanse CAO van toepassing, zolang die niet strijdig is met wetten althans. Wetgeving is dan weer een ander verhaal, daar moeten ze zich uiteraard wel aan houden (maar ik heb er mjjn twijfels bij of ze zich daar iets van aantrekken, je hebt ongetwijfeld wel eens van iets als de NSA gehoord...).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zondag 31 mei 2015 @ 06:15:
In het verleden hebben de VS geeist dat het grootste deel door het gastland wordt betaald (de airport), plus een deel door de luchtvaartmaatschappijen (en dus de reizigers). Dus waarom zou dat in deze nieuwe gevallen opeens anders zijn?
Dat is de grap van een verzoek doen - dan heb je zelf weinig eisen te stellen. Eisen heb je als de ander iets van jou wil.
Wetgeving is dan weer een ander verhaal, daar moeten ze zich uiteraard wel aan houden (maar ik heb er mjjn twijfels bij of ze zich daar iets van aantrekken, je hebt ongetwijfeld wel eens van iets als de NSA gehoord...).
De NSA of de TSA zijn natuurlijk nogal andere koek wat betreft mandaat, mogelijkheden en wettelijke vrijheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-09 15:43
Er vlogen net 6 vliegtuigjes langs in formatie! Keek even op flightradar en die laat er maar 1 zien: PHSVU, Apex DR 400/140 B - Rotterdamse Vloot B.V.

Ze vlogen over Rotterdam CS heen en bogen rechts af richting Dordrecht.

[ Voor 20% gewijzigd door Streskip op 31-05-2015 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Bestla schreef op zondag 31 mei 2015 @ 02:02:
Leuk man, alleen jammer dat je misselijk werd. Dan zal ik je niets vertellen over acrobatisch vliegen. ;) :+
En toch doen he :+

Ik baal er wel van, ik had dit vroeger nooit, nu heb ik het een enkele keer zelfs in een verkeersvliegtuig. Ik ben niet van plan vlieglessen te gaan nemen. Ik zou het me net kunnen veroorloven, maar ik zou er te veel andere dingen voor moeten laten, en dat heb ik er niet voor over. Maar mijn gevoeligheid voor bewegingsziekte betekent dat ik dit niet zo snel nog een keer zal doen, en dat vind ik jammer want op zich vind ik het superleuk.

Oh well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
De Solar Impulse kan via Flightradar worden getracked: http://www.flightradar24.com/SOLAR2/6651d9c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vandaag wist ik even niet of ik moest lachen, of huilen. We boarden en 737-800 met 34 rijen. Zowel de voorkant als achterkant is voorzien van een trap, dus dat schiet lekker op. Ik zat rij 19 en pakte de achter ingang.

Op een gegeven moment komt er van voren een hevig vloekende en tierende vrouw (natuurlijk) die zich langs allemaal mensen wurmt. De stewardess stond de rij voor me en kreeg de volle laag:
Hoe kunnen jullie nou aan 2 kanten boarden? Nu moet ik me langs iedereen heenwurmen
Ze moest naar rij... jawel, 33. Van voor tot achter is het geen moment in haar opgekomen dat de achter ingang wellicht toch de betere optie was geweest.

Zo zie je maar weer. Af en toe denk ik wel eens als mensen mij overdreven de weg staan de wijzen (naar links, als vooruit en rechts een blinde muur is :+ ) dat het allemaal niet nodig is. Blijkbaar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Streskip schreef op zondag 31 mei 2015 @ 10:07:
Er vlogen net 6 vliegtuigjes langs in formatie! Keek even op flightradar en die laat er maar 1 zien: PHSVU, Apex DR 400/140 B - Rotterdamse Vloot B.V.

Ze vlogen over Rotterdam CS heen en bogen rechts af richting Dordrecht.
Een formatie heeft vaak ook maar 1 transponder en er praat maar 1 vlieger van de groep met de luchtverkeersleiding. M.a.w. de groep wordt als 1 vliegtuig beschouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

PWM schreef op zondag 31 mei 2015 @ 21:23:
Vandaag wist ik even niet of ik moest lachen, of huilen. We boarden en 737-800 met 34 rijen. Zowel de voorkant als achterkant is voorzien van een trap, dus dat schiet lekker op. Ik zat rij 19 en pakte de achter ingang.

Op een gegeven moment komt er van voren een hevig vloekende en tierende vrouw (natuurlijk) die zich langs allemaal mensen wurmt. De stewardess stond de rij voor me en kreeg de volle laag:

[...]

Ze moest naar rij... jawel, 33. Van voor tot achter is het geen moment in haar opgekomen dat de achter ingang wellicht toch de betere optie was geweest.
Bij de bus moet je toch ook voorin instappen :? :+

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Afgelopen vrijdag:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CGPQJBDUgAAZ9RJ.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7797/18240110462_d9461a1b58_c.jpg

Na 38 jaar op Frankfurt gevlogen te hebben was afgelopen vrijdag de allerlaatste keer.
In die jaren vloog men eerst met de DC-10, later met de 747:
(zelfde als op Schiphol)

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/2/6/1/0178162.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/1/4/8/0084841.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Piet91 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 23:46:
Na 38 jaar op Frankfurt gevlogen te hebben was afgelopen vrijdag de allerlaatste keer.
In die jaren vloog men eerst met de DC-10, later met de 747:
Helaas. Die livery is trouwens in al die jaren ook nauwelijks veranderd. Toch heeft het wel wat. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Nieuwe TNT Livery is nou niet echt mooi te noemen :+
nieuw
Afbeeldingslocatie: https://image-store.slidesharecdn.com/297c0aff-fdf5-439c-9af4-6ba6943f72b3-original.jpeg

De vorige was niet al te top maar het kan dus nog lelijker
oudAfbeeldingslocatie: http://cdn1.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2009/4/25/43624.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Napo op 01-06-2015 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 11:58

Goner

What can I do you for ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 04-09 17:37

icecreamfarmer

en het is

Napo schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:16:
Nieuwe TNT Livery is nou niet echt mooi te noemen :+
nieuw
[afbeelding]

De vorige was niet al te top maar het kan dus nog lelijker
oud[afbeelding]
Raampjes in een vrachtvliegtuig?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

icecreamfarmer schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:43:
[...]
Kunnen de vervoerde dieren naar buiten kijken :)

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

[...]

Is vaak gewoon een 'afgeschreven' passagiersvliegtuig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:22
PWM schreef op zondag 31 mei 2015 @ 21:23:

[...]

Zo zie je maar weer. Af en toe denk ik wel eens als mensen mij overdreven de weg staan de wijzen (naar links, als vooruit en rechts een blinde muur is :+ ) dat het allemaal niet nodig is. Blijkbaar wel.
Ik kan mij voorstellen dat een niet frequente vlieger niet precies weet waar die rij zich bevindt in het vliegtuig.

Ryanair zet duidelijk op het ticket waar je moet instappen. Dit wordt ook onderaan de trap nog eens gecontroleerd. Dan ben je wel raar bezig als je "verkeerd" instapt.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

[...]
Geconverteerde pax-kist.

Pagina: 1 ... 108 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.