Heb ik alPiet91 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 22:26:
..en daarom kun je nog t/m 23:59 uur de de 2e stoel gratis boeken.
[ Voor 13% gewijzigd door Napsju op 19-05-2015 22:37 ]
Lekker!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Heb ik alPiet91 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 22:26:
..en daarom kun je nog t/m 23:59 uur de de 2e stoel gratis boeken.
[ Voor 13% gewijzigd door Napsju op 19-05-2015 22:37 ]
Lekker!
De afgelopen 50+ keer vliegen was dat geen probleem...FabiandJ schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 22:16:
Toch maar even hier vragen, heb wat rond gezocht maar ik blijf in twijfelen. Kan ik een normaal handscheermes (Gillette Fusion) meenemen in de handbagage?
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Ja, dat mag.FabiandJ schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 22:16:
Toch maar even hier vragen, heb wat rond gezocht maar ik blijf in twijfelen. Kan ik een normaal handscheermes (Gillette Fusion) meenemen in de handbagage?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Lekker!
En die 300 miljoen zijn we kwijtPiet91 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 18:38:
Alitalia trekt stekker uit joint venture met Air France-KLM
[...]
Je kunt wel zien wie de scepter zwaait/zwaaien in de luchtvaartwereld tegenwoordig...
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Serieus? Want dat wist ik ook niet.CyBeR schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 04:22:
Dat is in principe een uitzondering op de regel of iemand die de regels niet goed volgt want een cartridge scheermes mag je vrijwel overal meenemen.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Virussen? Scan ze hier!
Nou, de wonderen zijn de wereld nog niet uit:Piet91 schreef op zondag 16 november 2014 @ 00:00:
Vandaag in de geschiedenis:
16 november 1970: De eerste vlucht van de Lockheed L-1011 TriStar.
(...)
Lockheed bouwde van 1970 tot en met 1984 250 TriStars; een stuk minder dan de 446 DC-10's.
Wat Lockheed plaagde waren de eerdere vertraging door de motoren en dat de DC-10 door zijn ontwerp makkelijker aangepast kon worden naar zwaardere versies.
De vereiste 500 stuks om break-even te komen werden dus niet gehaald en de Tristar werd Lockheeds laatste passagiersvliegtuig.
Van de 250 Tristars is er nog maar een in gebruik; de Stargazer die als launchpad voor de Pegasus raketten. Dit jaar vloog op 24 maart de RAF haar laatste vlucht met de Tristar en was hiermee de andere laatste partij die hiermee vloog (zie Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 3")
Former RAF Tristars to take flight again. AGD SYSTEMS will be operating (6) Tristar L-1011 aircraft that were previously in service with the United Kingdom - Royal Air Force (RAF).
West Palm Beach, FL, May 18, 2015 --(PR.com)-- AGD SYSTEMS will be operating (6) Tristar L-1011 aircraft that were previously in service with the United Kingdom - Royal Air Force (RAF). Four (4) of the aircraft are designated aerial refueling tankers with a NATO standard drogue system. The remaining two aircraft are configured for cargo, passenger and medivac missions. The aircraft will operate under Federal Aviation Administration (FAA) registration-certification and have already been assigned FAA “N” registration numbers.
The former RAF Tristars had entered service in the 1980’s and still remained in exceptional condition being recently overhauled just a few years ago. However, new mandates within the UK government to upgrade the fleet, the Tristars were replaced with the Airbus A330, a commercial program offered by a consortium made up of aerospace companies: Babcock, Cobham, Airbus Group, Rolls-Royce and Thales. The UK program contract awarded the consortium (AirTanker) the Future Strategic Tanker Aircraft (FSTA) contract for RAF Voyager by the Ministry of Defense in 2008. This for the supply of (9) A330 aircraft for air-to-air refueling, air transport and aeromedical evacuation capability, plus associated service and infrastructure for the duration of the contract period up until 2035. The award amount in excess of an estimated £13 Billion British Pounds.
AGD Systems CEO, Mark Daniels was quoted saying, “The (6) Tristar’s were released from service with the United Kingdom Ministry of Defense (MoD) in March 2014. Following the MoD release, the aircraft are currently undergoing inspections to return them to civilian operation for military contract services, with the first one ready in June 2015. The aircraft will be offered to U.S., UK and NATO forces to support the very same operations and utilization for refueling, cargo, personnel and medivac missions globally.” Daniels further stated, “This capability will put AGD SYSTEMS in a very unique business and much needed service, as more and more military services are being outsourced to commercial companies,” said Daniels.
BronThe six aircraft have already the following N-numbers assigned:
•msn 193V-1157 | N304CS
•msn 193V-1164 | N405CS
•msn 193V-1165 | N309CS
•msn 193V-1174 | N705CS
•msn 193Y-1186 | N507CS
•msn 193Y-1188 | N703CS
[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 20-05-2015 14:16 ]
Grappig, daar ben ik zondag. Dan is er een dagje full-power taxi runs van koude oorlog toestellen. Zal der eens op letten.
Met af en toe een onbedoelde take-off?Saus schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:05:
Grappig, daar ben ik zondag. Dan is er een dagje full-power taxi runs van koude oorlog toestellen.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Anderhalve week geleden een vergelijkbare ervaring op Tenerife Los Rodeos (TFN, je weet wel, die van dat ongeluk lang geleden). Security personeel dat gewoon komt en gaat via het controlpoortje. Poortje piept natuurlijk, niemand kijkt op of om. De persoon die het scherm van de de handbagage scanner in de gaten houdt is aan het kletsen met een collega en ik vraag me af of men mijn tas uberhaubt gezien heeft op de scanner.PWM schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 09:47:
Sta bij gate D26. Een soort verzameling van 8 Gates achter 1 gezamenlijke controle.
Stond vooraan toen het beveiligingspersoneel gewisseld werd. Je zou er een rolberoerte van krijgen.
Sommige gingen er met tas en al doorheen. Collega's die wel hun tas op de band zetten maar toch afgingen in het poortje mochten toch doorlopen. 1x werd aanzet gegeven tot fouilleren, maar werd slechts een tik op de billen gegeven.
Niet echt de bedoeling allemaal lijkt me.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Dan gaan ze zich met 4 tankers (een best significant aantal, Nederland heeft bijvoorbeeld maar 2 eigen tankers en veel andere landen geen enkele) mengen in een markt waar o.a. Omega (http://www.omegaairrefueling.com/vms/) ook al actief is: het commercieel aanbieden van air-to-air refuelling capaciteit. Niche-capaciteit, goede business casePiet91 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:10:
[...]
Nou, de wonderen zijn de wereld nog niet uit:
....
Sometimes you need to plan for coincidence
Ik las het inderdaad ook, nogal heftig. Overigens hoorde ik dat als bijkomende reden het voltage waarop de FADEC werkte schijnbaar niet stabiel was.wildhagen schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:09:
nieuws: Airbus A400M crashte als gevolg van softwareprobleem
Zo, lekker bugje dan. Ff Apeldoorn bellen?
Het was een testvlucht van -deze- machine, niet van het type vliegtuig an sich: de eerste testvlucht van de A400M was in 2009 en het vliegtuig is ondertussen normaal in productie, al een aantal keer afgeleverd en wordt actief gebruikt in verschillende landen. Het is dus compleet en absoluut onaanvaardbaar dat er nog bugs in de FADEC software zitten, deze zouden er tijdens de software-verificatie er absoluut uitgehaald moeten zijn. Ik zeg niet dat dat makkelijk is, het is een relatief complex ding waar ze tijdens de certificatie van de Europrop-motor ook moeite mee hadden, maar blijkbaar hadden ze toch nog iets grondiger mogen kijken.Carpento schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:19:
Beetje flauw gesteld natuurlijk maar het was ook een testvlucht. Ik kan me best voorstellen dat je bepaalde omstandigheden / variabelen niet op de grond kunt simuleren.
Neemt niet weg dat het treurig is.
Daar ben ik inderdaad te snel aan voorbij gegaan. Neemt niet weg dat er misschien met deze 'hardware' (lees: dit specifieke exemplaar van de A400M) iets mis is geweest waardoor de software input kreeg die niet bij de tests meegenomen is als mogelijke input ?Garyu schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:54:
Het was een testvlucht van -deze- machine, niet van het type vliegtuig an sich: de eerste testvlucht van de A400M was in 2009 en het vliegtuig is ondertussen normaal in productie
In theorie is dat onmogelijk -> alle inputcondities en alle outputcondities worden normaalgesproken tot in den treure doorgelicht om dergelijke bugs er uit te vissen. Dat (onder andere) maakt de ontwikkeling van dergelijke systemen ook zo verschrikkelijk duur.Carpento schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:07:
[...]
Daar ben ik inderdaad te snel aan voorbij gegaan. Neemt niet weg dat er misschien met deze 'hardware' (lees: dit specifieke exemplaar van de A400M) iets mis is geweest waardoor de software input kreeg die niet bij de tests meegenomen is als mogelijke input ?
Hoe hoog hangen die en op welke afstand van de baanGaryu schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:54:
[...]
De testpiloot had het vliegtuig nog kunnen redden (vliegtuig gedraaid en zo goed en kwaad als het ging terug richting vliegveld), maar lullig genoeg hingen er hoogspanningskabels in de weg.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Was 1.9km van het vliegveld verwijderd, dus waarschijnlijk hadden ze het vliegveld sowieso niet gehaald, maar waarschijnlijk had zonder die hoogspanningsmast de bemanning het grotendeels of geheel overleefd.Freee!! schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:24:
[...]
Hoe hoog hangen die en op welke afstand van de baanMogelijk zit daar ook nog een veiligheidsprobleem.
Waar maak je dit uit op? Want zo lees ik dat stukje niet. Dat hij door powerlines te raken gecrashed is, wil niet zeggen dat hij al op de terugweg was.Garyu schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:54:
[...]
De testpiloot had het vliegtuig nog kunnen redden (vliegtuig gedraaid en zo goed en kwaad als het ging terug richting vliegveld), maar lullig genoeg hingen er hoogspanningskabels in de weg.
Waarom dan? Hoe kun je dit weten? Was je erbij?Garyu schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 13:37:
[...]
Was 1.9km van het vliegveld verwijderd, dus waarschijnlijk hadden ze het vliegveld sowieso niet gehaald, maar waarschijnlijk had zonder die hoogspanningsmast de bemanning het grotendeels of geheel overleefd.
[ Voor 38% gewijzigd door Runner15 op 21-05-2015 13:39 ]
Het was toch echt zo, zie berichtgeving en de data op bijvoorbeeld flightradar. Ze hebben meteen de engine failures gerapporteerd en twee scherpe bochten naar links gemaakt om terug te vliegen naar het vliegveld:Runner15 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 13:37:
[...]
Waar maak je dit uit op? Want zo lees ik dat stukje niet. Dat hij door powerlines te raken gecrashed is, wil niet zeggen dat hij al op de terugweg was.
Ik zou nou niet bepaald uitgaan van pilot error. Een getraind en gecertificetestpiloot is -juist- op de hoogte van de procedure die er gevolgd moet worden na een engine failure (van 1 of meerdere, of zelfs alle motoren). Dus om nou te zeggen dat dát de verkeerde beslissing was is nogal kort door de bochtFastFred schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 14:27:
Een scherpe bocht maken terwijl je nog maar 1 van de 4 motoren operationeel hebt is niet handig, dan zou ik zoveel mogelijk rechtdoor blijven vliegen (dicht bewoond gebied vermijden), hoogte proberen te winnen en 1 of meerdere motoren proberen te starten en daarna eens denken aan een landing op het vliegveld/willekeurig weiland.
[ Voor 15% gewijzigd door Garyu op 21-05-2015 14:34 ]
[ Voor 5% gewijzigd door CaptJackSparrow op 21-05-2015 14:51 ]
Achter een bureau is dat makkelijk gezegd, echter het plaatje boven je post geeft al aan dat wat jij wil, simpelweg niet kon. Rechtdoor zie je op het kaartje bebouwing, dus een bocht was zo gek nog niet. En als je toch al aan het draaien bent...FastFred schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 14:27:
Een scherpe bocht maken terwijl je nog maar 1 van de 4 motoren operationeel hebt is niet handig, dan zou ik zoveel mogelijk rechtdoor blijven vliegen (dicht bewoond gebied vermijden), hoogte proberen te winnen en 1 of meerdere motoren proberen te starten en daarna eens denken aan een landing op het vliegveld/willekeurig weiland.
Lekker!
Dat viel me in positieve zin op op de Domestic terminal van NAN. Wachtruimte van anderhalve man en een paardekop, maar hoewel er door het personeel onderling best werd gegrapt, werd iedereen vrij grondig gecontroleerd (voor zover ik dat als leek kan beoordelen). Er liep daar behoorlijk wat personeel heen en weer door de poort heen, maar niet zonder controle.Rannasha schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:00:
[...]
Anderhalve week geleden een vergelijkbare ervaring op Tenerife Los Rodeos (TFN, je weet wel, die van dat ongeluk lang geleden). Security personeel dat gewoon komt en gaat via het controlpoortje. Poortje piept natuurlijk, niemand kijkt op of om. De persoon die het scherm van de de handbagage scanner in de gaten houdt is aan het kletsen met een collega en ik vraag me af of men mijn tas uberhaubt gezien heeft op de scanner.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Meer info in de link.Ambtenaren van drie betrokken ministeries willen dat het kabinet voorkomt dat Arkefly vanaf 1 november vanaf Eindhoven Airport gaat vliegen van en naar Curaçao en Aruba. Dat staat in een geheime ambtelijke nota, die Nieuwsuur heeft ingezien.
De kosten om de vluchten te controleren op bolletjesslikkers die mogelijk cocaïne smokkelen, zouden in de tientallen miljoenen lopen en daarmee te hoog zijn. Bovendien is het onmogelijk alle benodigde apparatuur, opvangruimtes en personeel op orde te hebben op 1 november, de datum van de eerste geplande vlucht.
(...)
VILNIUS - De Litouwse luchtvaartmaatschappij Air Lituanica meldt dat het al haar activiteiten vanaf vrijdagmiddag 12.00 uur stop zet. Het management van de luchtvaartmaatschappij denkt niet langer aan de verplichtingen naar de passagiers toe te kunnen voldoen.
Vanochtend is er even voor half 11 nog een vlucht vanaf Schiphol naar Vilnius vertrokken. Ook is er nog gevlogen naar Parijs en Tallinn. De vluchten die voor vrijdag op de planning stonden naar Berlijn, Praag, Brussel en Stockholm zijn geannuleerd.
De Letse luchtvaartmaatschappij airBaltic meldt dat het de komende acht dagen de vluchten van Air Lituanica over. Er wordt naar een oplossing gezocht voor alle vluchten die daarna hadden moeten worden uitgevoerd. AirBaltic opent per direct nieuwe routes van Vilnius naar Brussel, Berlijn, Parijs, Helsinki, Stockholm en Warschau. De luchtvaartmaatschappij vloog al tussen Vilnius en Schiphol. Ook komt airBaltic met een speciaal actietarief voor reizigers die een ticket van Air Lituanica hebben voor reizen op of na 6 juni van dit jaar.
Air Lituanica vloog tot vrijdag zeven keer per week tussen Vilnius en Amsterdam. Ook onder andere Billund, Hamburg en Praag en München maakten deel uit van het routenetwerk. De airline opereerde met een vloot van Embraer toestellen. De luchvaartmaatschappij, die in 2013 de eerste vlucht uitvoerde, hoopte dit zomerseizoen 150.000 passagiers te gaan vervoeren.
[ Voor 51% gewijzigd door Piet91 op 22-05-2015 22:21 ]
[ Voor 45% gewijzigd door Napsju op 22-05-2015 22:53 ]
Lekker!
Toevallig met creditcard betaald? Dan krijg je mogelijk je geld nog terug. Over die trip met Arke zou ik mij geen zorgen maken.Napsju schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 22:49:
Fijn. Maar eens kijken hoe ik thuis ga komen dan. Heb een enkele reis Vilnius-Amsterdam staan met hun.
Heb trouwens ook een goedkoop retourtje Arke van Eindhoven naar Curacao. Maar eens kijken hoe dat zich zal ontwikkelen.
Nee, zou ik ook niet doen, die brengen je gewoon met de bus van Eindhoven naar Schiphol of Zaventem (of misschien CdG).oohh schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 00:13:
[...]
Over die trip met Arke zou ik mij geen zorgen maken.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Via iDeal betaald. Via creditcard zou ik inderdaad geld terug gekregen hebben, want dat is me toen met SkyEurope ook gelukt. Heb het risico genomen en heb verloren. Even afwachten wat de deal met AirBaltic gaat worden, al heb ik weinig hoop.oohh schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 00:13:
Toevallig met creditcard betaald? Dan krijg je mogelijk je geld nog terug.
Lekker!
Bron: http://www.nu.nl/buitenla...sevilla-softwarefout.htmlDe Duitse luchtmacht denkt niet dat het militaire transportvliegtuig Airbus A400M in Sevilla neerstortte door een softwarefout.
Er is waarschijnlijk een veel groter probleem met het gloednieuwe vliegtuig. Daarover schrijft het Duitse tijdschrift Der Spiegel zaterdag op basis van bronnen.
Een A400M stortte tijdens een testvlucht twee weken geleden neer bij een vliegveld in het Spaanse Sevilla. Vier inzittenden kwamen daarbij om.
Der Spiegel schreef eerder op basis van ingenieurs dat de crash waarschijnlijk werd veroorzaakt door een softwarefout. Drie motoren van het vliegtuig zouden daardoor elk op een andere snelheid werken en daarna uitvallen.
De Duitse luchtmacht twijfelt daaraan, omdat ze zelf geen fouten ontdekte bij het testen van de eigen A400M-vliegtuigen.
De Duitsers houden de vliegtuigen aan de grond totdat de Spaanse autoriteiten het onderzoek naar de crash hebben voltooid.
Virussen? Scan ze hier!
Interessant om te lezen, het artikel in der Spiegel is nog iets preciezer over waarom ze dat denken: de software fout die airbus beschrijft zou leiden tot het vasthouden van het huidig vermogen van de motor en deze niet uitschakelen.
Heb je toevallig meer info over die staking?PWM schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 17:49:
Douane staakt op Schiphol, rij tot gate D16. Kon er zo langs met Privium
Volgens mij was het een wilde staking. Kan er niets over vinden, ook niet in de media. Mijn broer kwam 3 uur later aan, toen was het ook nog.Propane schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 15:25:
[...]
Heb je toevallig meer info over die staking?Dan weet ik of ik mijn uniform/crewpassen/brevet in de aanslag moet houden om ook een poging bij Privium te wagen. Niet dat ik zelf vanaf Schiphol vlieg, maar ik moet vanavond wel mijn vlucht halen om morgen als crew te vliegen en ik kan er geen uren voor de vlucht zijn...
Vanaf de D gates kun je toch helemaal niet langs de immigratie? Alles is daar toch Schengen? Ik heb het vanaf die kant in ieder geval nooit gezien. Je moet alleen door die klapdeuren, waarna je niet meer terug kunt.CyBeR schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 15:36:
Douane heb je geen last van hoor bij een overstap.
Maar misschien bedoelde PWM immigratie?
[ Voor 10% gewijzigd door oohh op 23-05-2015 16:10 ]
D wordt inderdaad gebruikt voor beide. Maar inderdaad: uit de schengenzone heb je van zowel douane als immigratie geen last.oohh schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 16:06:
[...]
Vanaf de D gates kun je toch helemaal niet langs de immigratie? Alles is daar toch Schengen? Ik heb het vanaf die kant in ieder geval nooit gezien. Je moet alleen door die klapdeuren, waarna je niet meer terug kunt.
Oh, de D pier wordt ook gebruikt voor niet-Schengen vluchten, maar dat is een verdieping lager.
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 41% gewijzigd door Bestla op 24-05-2015 00:37 ]
Gaaf!Bestla schreef op zondag 24 mei 2015 @ 00:20:
Vandaag was ik weer eens bij Simcenter op Lelystad Airport en het ging goed, erg goed. Zo goed zelfs dat de instructeur* tegen mij zei : Eindelijk eens iemand die kan vliegen, en als je weer een keer komt , laat dan even weten dat ik je een lijndienst tussen Schiphol en Heathrow laat 'vliegen'.
* Hij vliegt bij Air Berlin op een 737 -800.
* franssie heeft iets gemist in het verleden
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Gewoon de standaard Samsonites (of ander bekend merk) kopen. Helaas wordt er vaak niet streng opgetreden en zie je mensen met belachelijke koffers toegelaten worden.Mei schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 23:28:
Ik ben op zoek naar een carry-on trolley ter vervanging van de tassen waar ik de laatste jaren mee gereisd heb (zowel weekendjes weg als twee weken de hort op). Nou is algemeen bekend dat KLM luchtvaartmaatschappijen grote klootzakken zijn qua bagage én het nooit met elkaar eens kunnen worden over welke maten nou normaal zijn, dus het zal me ongetwijfeld af en toe gebeuren dat ik met mijn lieve kleine koffertje de cabine niet in kom.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
[ Voor 70% gewijzigd door Bestla op 24-05-2015 01:06 ]
Ik heb vorige week vrijdag vrijwillig mijn carry-on koffer alsnog laten inchecken in het ruim op mijn vluchtje DFW-LAX met Delta. Kist (E175) zat helemaal vol, dus ze waren bang niet voldoende ruimte te hebben. Heb er een Economy Comfort stoel uit kunnen slepen als ruilMei schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 23:28:
Ik ben op zoek naar een carry-on trolley ter vervanging van de tassen waar ik de laatste jaren mee gereisd heb (zowel weekendjes weg als twee weken de hort op). Nou is algemeen bekend dat KLM luchtvaartmaatschappijen grote klootzakken zijn qua bagage én het nooit met elkaar eens kunnen worden over welke maten nou normaal zijn, dus het zal me ongetwijfeld af en toe gebeuren dat ik met mijn lieve kleine koffertje de cabine niet in kom. Wat zijn meestal de procedures als zoiets gebeurt? Ik neem aan dat als de overhead storage vol zit, de koffer gewoon kostenloos het ruim in kan. Wat als ik de afmetingen vergeten ben te controleren? Kan je dan over het algemeen tegen betaling de koffer alsnog ter plekke in het ruim laten opbergen?
Kwam uit de UK, inderdaad kom je dan op andere verdieping aan.oohh schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 16:06:
[...]
Vanaf de D gates kun je toch helemaal niet langs de immigratie? Alles is daar toch Schengen? Ik heb het vanaf die kant in ieder geval nooit gezien. Je moet alleen door die klapdeuren, waarna je niet meer terug kunt.
Oh, de D pier wordt ook gebruikt voor niet-Schengen vluchten, maar dat is een verdieping lager.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
[ Voor 76% gewijzigd door Bestla op 24-05-2015 11:36 ]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Hier allemaal minstens 16.000 feet.BeefHazard schreef op zondag 24 mei 2015 @ 15:42:
Soms is 't best lekker om zo dichtbij schiphol te wonen. Zonnetje, heldere lucht en een 77W boven je kop op 2000ft
Hier at 2481 zitten ze lager als ze in de wachtrij zitten voor de kaagbaan. Ik vind dat niet erg natuurlijk als luchtvaartgek.BeefHazard schreef op zondag 24 mei 2015 @ 15:42:
Soms is 't best lekker om zo dichtbij schiphol te wonen. Zonnetje, heldere lucht en een 77W boven je kop op 2000ft
Ik heb dat ook een paar keer gehad en ik zei dan meestal: "Ik heb alleen handbagage en moet straks bij aankomst een aansluitende vlucht halen"Mei schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 23:28:
Ik ben op zoek naar een carry-on trolley ter vervanging van de tassen waar ik de laatste jaren mee gereisd heb (zowel weekendjes weg als twee weken de hort op). Nou is algemeen bekend dat KLM luchtvaartmaatschappijen grote klootzakken zijn qua bagage én het nooit met elkaar eens kunnen worden over welke maten nou normaal zijn, dus het zal me ongetwijfeld af en toe gebeuren dat ik met mijn lieve kleine koffertje de cabine niet in kom. Wat zijn meestal de procedures als zoiets gebeurt? Ik neem aan dat als de overhead storage vol zit, de koffer gewoon kostenloos het ruim in kan. Wat als ik de afmetingen vergeten ben te controleren? Kan je dan over het algemeen tegen betaling de koffer alsnog ter plekke in het ruim laten opbergen?
Al is het maar door oversized spul alsnog naar beneden te verbannen.Brilsmurfffje schreef op zondag 24 mei 2015 @ 19:33:
[...]
Dan weten ze altijd wel een plekje te vinden.
KLM hanteert 55*25*35, terwijl de meeste trolleys minimaal 40cm breed zijn (en zelfs maar 20cm dik).Garyu schreef op maandag 25 mei 2015 @ 09:25:
Hangt een beetje van het vliegtuigtype af ook natuurlijk. In een dash turboprop of een CRJ700 regionale jet past gewoon echt weinig bagage in de bovenvakken, dus in het ergste geval zul je je koffertje onder de stoel voor je moeten schuiven. Met mijn bijna 2m niet echt een optie, ook niet als je er maar een uurtje in hoeft te zitten. In een normale A320 / 737 die je op de meeste Europese vluchten ziet is het normaal niet zo'n probleem.
Ik zou in ieder geval geen koffer op basis van de maximale maten van de KLM kopen, maar kijken naar iets wat daar netjes binnen blijft (ik geloof 55/38/20 of zoiets).
Serieus, 35? Nauwelijks koffers te krijgen die zo smal zijnMei schreef op maandag 25 mei 2015 @ 10:28:
[...]
KLM hanteert 55*25*35, terwijl de meeste trolleys minimaal 40cm breed zijn (en zelfs maar 20cm dik).
Ik heb vaak genoeg met KLM gereisd om te weten dat het personeel daar zeer zelden moeilijk doet. De strikte eisen maakten me voornamelijk nieuwsgierig naar hoe KLM verwacht dat hun (zakelijke) reizigers hier aan moeten voldoen als er nauwelijks bagage in die maten te verkrijgen valt.
[ Voor 6% gewijzigd door Garyu op 25-05-2015 10:52 ]
Bij dat soort vliegtuigen is ook het probleem dat de bovenbakken het gewicht niet aankunnen. Ruimbagage moet daarom ofwel onderin het vliegtuig, ofwel onder de stoel. Daar staat tegenover dat in het geval van de CRJ je bagage heel makkelijk bij het boarden onderin het vliegtuig kan worden geplaatst. Bij het verlaten van het toestel staat je bagage vervolgens gewoon op de grond op je te wachten (je hoeft dus niet een half uur te wachten tot de bagage eindelijk in de terminal aankomt).Garyu schreef op maandag 25 mei 2015 @ 09:25:
Hangt een beetje van het vliegtuigtype af ook natuurlijk. In een dash turboprop of een CRJ700 regionale jet past gewoon echt weinig bagage in de bovenvakken, dus in het ergste geval zul je je koffertje onder de stoel voor je moeten schuiven.
Keuze genoeg:Garyu schreef op maandag 25 mei 2015 @ 10:52:
[...]
Serieus, 35? Nauwelijks koffers te krijgen die zo smal zijn, maar goed, ik vlieg dan ook eigenlijk nooit met KLM (woon niet in NL).
Minimaal 40 breed is ook overdreven, de meeste trolleys zijn 40cm breed. Ik ben ook al langer op zoek naar een nieuw fatsoenlijk klein koffertje voor de gemiddelde twee- tot driedaagse reis zegmaar, maar mij zijn de meeste te groot, op zich zou 50*20*35 o.i.d. voor mij prima zijn, er hoeft toch niet veel mee op zo'n reis.
Dat hangt volledig af van de maatschappij...ValHallASW schreef op maandag 25 mei 2015 @ 11:09:
[...]
Bij dat soort vliegtuigen is ook het probleem dat de bovenbakken het gewicht niet aankunnen. Ruimbagage moet daarom ofwel onderin het vliegtuig, ofwel onder de stoel. Daar staat tegenover dat in het geval van de CRJ je bagage heel makkelijk bij het boarden onderin het vliegtuig kan worden geplaatst. Bij het verlaten van het toestel staat je bagage vervolgens gewoon op de grond op je te wachten (je hoeft dus niet een half uur te wachten tot de bagage eindelijk in de terminal aankomt).
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Gaat dus om 10 vluchten in totaal waaronder:Twee Amerikaanse gevechtsvliegtuigen hebben een toestel van Air France begeleid dat van Parijs onderweg was naar de luchthaven JFK Airport in New York. Het toestel werd uit voorzorg naar een veilige plek op het vliegveld geleid na een dreigement. Ook een aantal andere vliegtuigen in de regio New York wordt gecontroleerd.
Volgens de FBI had een anonieme beller gezegd dat er een chemisch wapen aan boord was van het Air France-toestel. Drie andere toestellen zouden volgens de beller ook een gevaarlijk voorwerp aan boord hebben, maar welke toestellen zei hij niet.
De autoriteiten vonden het dreigement niet erg geloofwaardig, maar namen geen risico. De passagiers van het Air France-toestel mochten twee uur na de landing uitstappen en het vliegtuig is doorzocht, maar er zijn geen wapens gevonden.
Newark
Ook twee andere vliegtuigen bij JFK zouden worden doorzocht. Het zou gaan om toestellen van Saudi Airlines en American Airlines. Ook op een ander vliegveld bij New York, het nabijgelegen Newark Liberty International Airport, zouden twee binnenkomende vluchten zijn onderworpen aan een speciale controle.
Hoewel er sprake kan zijn van een nepdreigement, zijn honderden passagiers hier de dupe van. En duizenden reizigers hebben te maken met vertraging tijdens de laatste dag van het Memorial Day-weekend. Op de laatste maandag van mei herdenkt de VS gesneuvelde militairen.
Virussen? Scan ze hier!
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
Uit het VK heb je helemaal niet te maken met de douane. Vrij verkeer van goederen.PWM schreef op zondag 24 mei 2015 @ 08:02:
[...]
Kwam uit de UK, inderdaad kom je dan op andere verdieping aan.
Het ging om de douane naar buiten toe, dus niet bij overstappen.
[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 26-05-2015 09:16 ]
Daar merk je wel degelijk iets van. Bij elk "entry-point" waar je het land binnen komt moet je eerst langs immigratie en de UK Border Force. Zeker met de vele immigranten uit Afrika van de laatste tijd wordt er vooral in de havens in Calais, Dover, Hull, enn Newcastle wordt er een stuk strenger gecontroleerd.LongBowNL schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:18:
Ik vind UK maar vaag. Ze zitten niet bij Schengen, maar daar merk je eigenlijk niets van...
HD4Life @ Full-HD
Uit het VK moet je langs de paspoort controle. Dat is toch ook douane?CyBeR schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:16:
[...]
Uit het VK heb je helemaal niet te maken met de douane. Vrij verkeer van goederen.
Nee dat is de immigratiedienst. zeg maar wat de marechaussee op Schiphol doet en de Border Force in het VK. De douane houdt zich bezig met de invoer en aangifte van goederen en dieren etc. en vindt je meestal pas na de paspoortcontrole. Althans op Manchester International en bij de haven van Dover is dat het geval.PWM schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:42:
[...]
Uit het VK moet je langs de paspoort controle. Dat is toch ook douane?
HD4Life @ Full-HD
Nee. Dat is, zoals ik al eerder duidelijk probeerde te maken, immigratie.PWM schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:42:
[...]
Uit het VK moet je langs de paspoort controle. Dat is toch ook douane?
Juistem. Die willen weten of je wel belasting betaalt voor al die shit die je meeneemt. Maar dat geldt dus niet als je uit het VK komt want daarvandaan mag je meenemen wat je wilt.PWM schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:49:
Ook, dan staakte de Marechaussee dus![]()
De douane zijn dus degen die achter de immigratie tegen de tafels aan het leunen de hele dag?
Toen ik nog in Sint-Michielsgestel woonde zag ik ook alleen maar kleine stipjes, tot op een keer ineens Doornroosje (PH-DDZ) vrij laag over kwam vliegenPiet91 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 15:51:
[...]
Hier allemaal minstens 16.000 feet.![]()
Maar zeker in combinatie met dit weer wel te herkennen.
Helaas gaat m'n DSLR maar t/m 210mm.![]()
Enige wat hier laag overkomt is de incidentele kist van/naar Groningen - Eindhoven.
Over dat laatste. Moeten we nou hier lezen dat de 777's blijven of is dit gewoon een reactie op vorige berichten dat ze alle 6 A380's, 2 747-400F's, 4 A330-200F's en 4 777-200ER's zouden willen verkopen en dat de 777's uiteindelijk nog steeds uit de vloot zullen gaan zoals de planning was?KUALA LUMPUR - Malaysia Airlines krijgt een nieuwe naam, een nieuwe look en volgens persbureau Reuters wordt een en ander volgende week bekendgemaakt. Naast het herpositioneren van de maatschappij wordt de komende dagen officieel afscheid genomen van een derde van de medewerkers. De volgende stap is het herzien van de vlootsamenstelling en de netwerkstrategie.
Volgens de nieuwe topman, Christoph Müller, afkomstig van Aer Lingus, wordt Malaysia omgeturnd in een start-up. "Ik ben ingehuurd om de maatschappij volledig op commerciële voorwaarden te laten draaien en er is weinig ruimte voor fouten", meldt Müller aan het persbureau. "Het is geen voortzetting van de oude luchtvaartmaatschappij, alles is nieuw", meldt Müller die eerder zijn specialiteiten vertoonde bij Aer Lingus, Sabena en Lufthansa.
Ontslagbrief
Medewerkers van Malaysia Airlines ontvangen deze week een ontslagbrief waarin staat dat ze wel of niet opnieuw kunnen solliciteren. Degenen die opnieuw in dienst treden doen dit tegen gewijzigde arbeidsvoorwaarden.
De brief wordt verzonden door PricewaterhouseCoopers die is aangesteld om zicht te houden op de transitie van Malaysia Airlines in een nieuw bedrijf. Müller is de enige die de bewuste brief niet krijgt.
A380
Müller bevestigt ook dat hij heeft geprobeerd twee Airbus A380's te verkopen. De nieuwe maatschappij zal met minder vliegtuigen gaan opereren. De Airbus A330's, Boeing 777-200's en Boeing 737-800's blijven gewoon deel uitmaken van de vloot.
[ Voor 5% gewijzigd door Goner op 26-05-2015 11:42 ]
Ja.Goner schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:31:
Is die 777-200 met 4 stoelen in het midden nieuw bij de KLM ?
http://www.seatguru.com/a.../KLM_Boeing_777-200ER.php
Afgelopen jaren zaten we steeds verdeeld naar Kaapstad, omdat er alleen rijtjes van 3 waren, maar we boekten gisteren en zag tot m'n verbazing dat je nu 4 stoelen hebt op vluchten 0597 en 0598 ... (helaas was er nu al geen volledig rijtje meer te reserveren voor vlucht van 31 juli !?)
Ligt eraan of je voor of achterin zit.Bestla schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:38:
Reden te meer om die V2 te mijden.
[ Voor 43% gewijzigd door Piet91 op 26-05-2015 11:59 ]
British Airways, Virgin Atlantic, Air France, Emirates en straks Qatar.Goner schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:51:
Vermijden ? Zo groot is de keus naar CPT helaas niet.
Kan ook een fijne onderbreking zijn. Maar goed; voor de meeste mensen is de keus 99% afhankelijk van ticketprijs dus die nemen langere reistijd vaak voor lief.We hebben jaren BA gevlogen via Heathrow, maar KLM was een paar jaar geleden goedkoper (en rechtstreeks, ook wel fijn) ...
Er zijn wel alternatieven, maar dan duurt de reis nóg langer.
Beide.Wat is er smaller geworden in de 777 ; de stoelen of het gangpad ?
[ Voor 19% gewijzigd door Piet91 op 26-05-2015 13:10 ]
Mwah ik weet t niet hoor, Emirates is ruim 5 uur langer vliegen + overstaptijd. Het nadeel van vluchten van BA en AF is dat je een heel kort eerste stukje hebt en dan een lange vlucht, dat vind ik persoonlijk best slopend.Piet91 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 12:08:
[...]
British Airways, Virgin Atlantic, Air France, Emirates en straks Qatar.
[...]
Kan ook een fijne onderbreking zijn. Maar goed; voor de meeste mensen is de keus 99% afhankelijk van ticketprijs dus die nemen langere reistijd vaak voor lief.
Note: dan heb ik het over de gemiddelde passagiers, niet specifiek over jou.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Daar zul je ongetwijfeld gelijk hebben.Brilsmurfffje schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 12:53:
Mwah ik weet t niet hoor, Emirates is ruim 5 uur langer vliegen + overstaptijd. Het nadeel van vluchten van BA en AF is dat je een heel kort eerste stukje hebt en dan een lange vlucht, dat vind ik persoonlijk best slopend.
Willekeurige data gekozen voor retour naar Kaapstad met KLM of Emirates.cbr600f4i schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 12:57:
Wie gaat er helemaal omvliegen via DXB? Alleen als je gek bent van EK misschien.
[ Voor 22% gewijzigd door Piet91 op 26-05-2015 13:33 ]
Doe 's niet willekeurig, maar 31 juli/1 augustus heen en 28/29 augustus (net voor scholen weer beginnen) terug.Piet91 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:15:
[...]
Willekeurige data gekozen voor retour naar Kaapstad met KLM of Emirates.
KLM was ruim €200 duurder dan Emirates.
Pfff, ik hoop dat het een beetje vertekent
[ Voor 34% gewijzigd door Goner op 26-05-2015 13:52 ]
[ Voor 33% gewijzigd door Bestla op 26-05-2015 14:08 ]
Ik ken genoeg zakenlui die naar (Zuid)-Afrika vliegen via DXB. Voor de businessclass prijzen hier of met bijv. BA, kan je dat bij EK voor de helft doen....of zelfs firstclass.cbr600f4i schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 12:57:
Kaapstad, rechtstreeks en anders LH of BA. Wie gaat er helemaal omvliegen via DXB? Alleen als je gek bent van EK misschien.
Een vriend van mij ging met EK naar Kaapstad. Ze waren 30 uur onderweg en hadden een paar honderd euro bespaard.cbr600f4i schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 12:57:
Kaapstad, rechtstreeks en anders LH of BA. Wie gaat er helemaal omvliegen via DXB? Alleen als je gek bent van EK misschien.
Ik heb in een 737 ook weleens helemaal achterin gezeten. Dat was een uur of twee en is mij wel goed bevallen. In een wide-body (eco) wil ik dat eigenlijk niet, want dan heb je af en toe van die rijen bij de toiletten. Dan voel ik mij toch een beetje bekeken.Goner schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:35:
Zat wat op Seatguru te kijken, grappig dat de achterste rij de kwalificatie 'bad seat' heeft ... en als ik zo rondzoek alleen omdat het vlak bij de toiletten en pantry/galley is ??
Wij pakken die toch geregeld omdat er dan niemand aan je stoel hangt en in je rug trapt. Beetje drukte heb ik geen last van ... idem in bijv. 737-800 met die stoelen voor de nooduitgang ; ze kunnen niet zo ver naar achteren, maar er zit niemand in je rug.
Hangt er een beetje vanaf hoe die 30 zijn ingedeeld. Ik ben eens naar Nieuw Zeeland gegaan via Hong Kong. Dat was grofweg 11-12 uur naar Hong Kong, 10 uur op de grond daar en dan nog eens 11 uur naar Auckland.oohh schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:51:
[...]
Nu probeer ik zelf ook altijd de goedkoopste vliegtickets te scoren, maar ik weeg wel altijd de totale duur mee. Als je dertig uur onderweg bent dan ben je al bekaf als je op je bestemming aankomt.
In een 777-200 is nogal wat ruimte bij de galley (achterste nooduitgang), daar staan de staan de meeste mensen te wachten.oohh schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:51:
[...]
Ik heb in een 737 ook weleens helemaal achterin gezeten. Dat was een uur of twee en is mij wel goed bevallen. In een wide-body (eco) wil ik dat eigenlijk niet, want dan heb je af en toe van die rijen bij de toiletten. Dan voel ik mij toch een beetje bekeken.
Piet91 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:15:
Willekeurige data gekozen voor retour naar Kaapstad met KLM of Emirates.
KLM was ruim €200 duurder dan Emirates.
Voor de meeste mensen is dat al genoeg reden om met Emirates te gaan vliegen.
Dat ze vervolgens uren lang onderweg zeg en moeten overstappen nemen ze dan maar voor lief.
Prijs staat voor 99% van de Nederlanders op nummer 1, service, vliegtijd en andere zaken volgen op afstand.
Trent900 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:18:
Ik ken genoeg zakenlui die naar (Zuid)-Afrika vliegen via DXB. Voor de businessclass prijzen hier of met bijv. BA, kan je dat bij EK voor de helft doen....of zelfs firstclass.
I rest my case...oohh schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:51:
Een vriend van mij ging met EK naar Kaapstad. Ze waren 30 uur onderweg en hadden een paar honderd euro bespaard.
Ook de toiletten bij deur 2 zijn nu niet meer voor economypassagiers.Goner schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:46:
In een 777-200 is nogal wat ruimte bij de galley (achterste nooduitgang), daar staan de staan de meeste mensen te wachten.
Zie nu wel dat ook de toilet-situatie nogal veranderd is in bij de verbouwing van de 777-200 :
http://www.seatguru.com/a.../KLM_Boeing_777-200ER.php
http://www.seatguru.com/airlines/KLM/KLM_Boeing_777-200.php
2 toiletten minder achterin ?
Morgen gaan o.a. een 747-400F van Atlas Air (N418MC) naar Reno gevolgd door Arke's 767-300 PH-OYI.niekvandermeer schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:58:
Morgen worden de Gumball 3000 auto's van Schiphol naar Amerika gevlogen, in het verleden gebeurde dit wel eens met de Antonov An-124, heeft iemand enig idee welk vliegtuig ze morgen zullen gebruiken?
[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 26-05-2015 18:38 ]
Verwijderd
Al Baker ging in Amsterdam uitvoerig in op de beschuldigingen uit Europa, en met name de VS, dat de drie grote Golfmaatschappijen staatssteun zouden ontvangen en daardoor oneerlijke concurrentie bieden. Al Baker pareerde die kritiek door te herhalen dat alle Amerikaanse vliegbedrijven nog bestaan dankzij overheidssteun. "Zij waren zo goed als failliet, wij zijn nooit bijna failliet geweest. We bestaan pas zeventien jaar, we zijn een overheidsbedrijf, dan is het logisch dat de overheid als eigenaar ook kapitaal in ons gestoken heeft. Bij Europese maatschappijen is dat niet anders geweest.
Ik vind het lastig om stelling te nemen. Wat betreft prijs/kwaliteit vlieg ik vaak liever met een Qatar Airways of Emirates dan met de gemiddelde Europese maatschappij. Maar als dit soort carriers puur marktaandeel aan het kopen is zonder eerlijk speelveld met als resultaat dat de Europese maatschappijen straks niets meer voorstellen en de Golf-carriers vrij spel hebben... Nee, dan liever niet.Al Baker verwacht niet dat de overheid van Qatar snel met een tegenreactie komt voor de strikte opstelling van de Nederlandse overheid. Nederland wil vooralsnog geen extra landingsrechten verstrekken aan maatschappijen uit de Golfregio. Al Baker gaf aan te verwachten dat er uiteindelijk water bij de wijn wordt gedaan. Als dat niet gebeurt, kunnen de onderlinge betrekkingen op de langere termijn wel schade oplopen, zei hij. "Nederlandse bedrijven zullen dan commerciële contracten mislopen.
Ik heb hier en daar gelezen dat die 777's idd toch nog blijven bij MH. Sommige bronnen zeggen alle 777's, andere weer dat er enkele afgestoten worden.Piet91 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:05:
[afbeelding]
Volgende week nieuwe naam voor Malaysia Airlines
[...]
Over dat laatste. Moeten we nou hier lezen dat de 777's blijven of is dit gewoon een reactie op vorige berichten dat ze alle 6 A380's, 2 747-400F's, 4 A330-200F's en 4 777-200ER's zouden willen verkopen en dat de 777's uiteindelijk nog steeds uit de vloot zullen gaan zoals de planning was?
Bron: http://www.luchtvaartnieu...ng-vloog-bijna-op-vulkaanEen Boeing 777 van Air France is naar het zich laat aanzien begin deze maand in slecht weer bijna op de 4000 meter hoge Afrikaanse vulkaan Mount Cameroon gevlogen. De Franse luchtvaartautoriteiten hebben een onderzoek ingesteld "naar het ernstige incident" op 2 mei met vlucht AF953, die van Malabo in Equatoriaal-Guinea naar Douala, de grootste stad van Kameroen, vloog, meldden Franse media dinsdag.
De vlucht van Malabo naar Douala werd verstoord door hevig onweer. Het toestel vloog op de korte vlucht met 37 mensen aan boord op 2800 meter hoogte. De bemanning besloot het onweer uit de weg te gaan en verlegde de koers naar het noorden. Door dat te doen bracht zij het vliegtuig gevaarlijk dicht bij de Berg Kameroen, de hoogste berg van Midden-Afrika. Daarop werden de piloten gewaarschuwd door het ground proximity warning system (GPWS).
De bemanning heeft het toestel tijdig omhoog gestuurd en de Boeing 777 is veilig geland in Douala.
[ Voor 32% gewijzigd door wildhagen op 26-05-2015 18:51 ]
Virussen? Scan ze hier!
Blijkbaar kan iemand van een luchtvaartmaatschappij 'even' regelen dat Nederland geen handelscontracten meer krijgt van een heel land? Dat verwacht ik eerder als iets dat een overheid kan doen. Waarmee deze maatschappij dan sterk de indruk wekt toch wel erg nauwe betrekkingen te hebben met hun overheid. Maar dan geen 'stimulerende' maatregelen ontvangen van die overheid?Maar de topman van Qatar Airways laat dat niet zomaar gebeuren, bleek op een persconferentie van de vliegmaatschappij. "Het is een tweerichtingsverkeer. Als wij geen landingsrechten krijgen van jullie, hoeven jullie ook niet te rekenen op jullie handelscontracten met ons land."
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq