Het Luchtvaart Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 106 ... 112 Laatste
Acties:
  • 657.664 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:37

icecreamfarmer

en het is

Napsju schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 13:29:
Neu.Februari is de goedkoopste maand om naar SIN te reizen. En je hebt dan ook het Chinese nieuwjaar.. Mijn topper was van Parijs Orly naar Kuala Lumpur voor 188 euro retour. Er kwam dus nog wel wat bij, maar goedkoper dan dat wordt het denk ik niet meer.
Apart dan gaan juist veel families daar heen.
Ik was altijd het goedkoopste uit in januari en december.
Mijn vriendin die in februari en augustus vloog was juist relatief duur uit maar nooit de bedragen die jij nu noemt.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusche
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-01 18:57

Dusche

Tja.

Ik ga voor internationale stage waarschijnlijk 2 weken of langer naar Mexico(landen op Cancun). Weet iemand wat de goedkoopste periode en het goedkoopste vliegveld is om naar Cancun te vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 21:42
icecreamfarmer schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 16:07:
[...]

Apart dan gaan juist veel families daar heen.
Ik was altijd het goedkoopste uit in januari en december.
Mijn vriendin die in februari en augustus vloog was juist relatief duur uit maar nooit de bedragen die jij nu noemt.
Klopt, dat zou je denken, maar toch is februari de goedkoopste maand. December is juist weer erg duur. Mijn vrouw komt uit Singapore, en zo goedkoop mogelijk vliegen is onze hobby. Stel je flexibel op en zoek ook eens naar (double) open jaws. Het zal je verbazen hoe goedkoop je naar Azië kunt.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dusche schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 16:35:
Ik ga voor internationale stage waarschijnlijk 2 weken of langer naar Mexico(landen op Cancun). Weet iemand wat de goedkoopste periode en het goedkoopste vliegveld is om naar Cancun te vliegen.
Als je nog tijd over hebt, huur lekker 2 dagen een hutje op het strand op Holbox Wikipedia: Isla Holbox

Lekker ver weg van massa toerisme, heerlijk eiland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09 22:24
Dusche schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 16:35:
Even kort gekeken op Skyscanner, Juni en Oktober zijn het goedkoopst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusche
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-01 18:57

Dusche

Tja.

LongBowNL schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 16:58:
[...]

Even kort gekeken op Skyscanner, Juni en Oktober zijn het goedkoopst
Had zelf ook al even gekeken in januari/februari ben je er ook al voor 400 euro
PWM schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 16:57:
[...]

Als je nog tijd over hebt, huur lekker 2 dagen een hutje op het strand op Holbox Wikipedia: Isla Holbox

Lekker ver weg van massa toerisme, heerlijk eiland :)
Thanks voor de tip.

[ Voor 50% gewijzigd door Dusche op 15-05-2015 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:37

icecreamfarmer

en het is

Napsju schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 16:51:
[...]

Klopt, dat zou je denken, maar toch is februari de goedkoopste maand. December is juist weer erg duur. Mijn vrouw komt uit Singapore, en zo goedkoop mogelijk vliegen is onze hobby. Stel je flexibel op en zoek ook eens naar (double) open jaws. Het zal je verbazen hoe goedkoop je naar Azië kunt.
Ik heb er gestudeerd en mijn vriendin komt er ook vandaan. ;)

Maar double open jaw nog nooit gedaan. Is ook lastig zoeken.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

(double) open jaw tickets...weer wat geleerd, haha

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
icecreamfarmer schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 17:20:
[...]Maar double open jaw nog nooit gedaan. Is ook lastig zoeken.
Dat klopt. Ik kan ook niet ontkennen dat er veel tijd in gaat zitten. Als ik dan een leuke prijs gevonden heb dan boek ik die ook gelijk. Gelukkig kan ik dagen bijkopen bij mijn werkgever, want ook in het reizen zelf gaat veel tijd zitten.. _/-\o_

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 19:06
Drolbert schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:14:
Heb als enige optie een vlucht gezien vanaf Dusseldorf via Beijing met Air China, maar dat is echt een laatste strohalm.
Niet doen, is echt een drama. 1 keer gedaan en zou het nooit weer doen. Ontzettend omvliegen voor een paar honderd euro p.p is het mij niet meer waard. Air China, als je pech hebt zit je in een ouder toestel zonder eigen schermen. Eten is matig en het vliegveld is voor Europeanen ook geen aanrader.

Kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar ik zou liever naar BKK of KUL vliegen en dan door vliegen naar SIN ipv via Beijing te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Peking is juist geweldig als je een wat langere transit kan boeken. Zelfde in Guangzhou. Gratis 72 uur transit visum.
Napsju schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:46:
China Southern is ons prima bevallen. Zorg voor een lange overstap zodat je lekker Guangzhou in kan. Gratis 72 uur visum, gratis prima hotel en transport er naar toe. Doen!
412 euro AMS-CAN-SIN-CAN-FRA.

[ Voor 57% gewijzigd door Napsju op 15-05-2015 19:33 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Napsju schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 19:23:

412 euro AMS-CAN-SIN-CAN-FRA.
Vlieg ik voor naar Engeland dinsdag :+ Dat is wel heel lekker goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Drolbert schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:14:
Heb een bijzondere kwestie. Wil van de zomer met mijn vriendin naar Singapore om te gaan backpacken in Azie. We willen op 12 juli vertrekken en 16 augustus weer terugvliegen. Als ik de ticketprijzen bekijk via matrix.itasoftware.com en Google flights, dan kom ik op prijzen rond de 650,-p.p. uit. Bel ik echter de betreffende airlines, dan kom ik telkens uit op prijzen rond de 900,-. De goedkope vlucht via Google flights (AMS -> FRA -> SIN & SIN - ZRH - AMS) is ook niet meer te boeken via google flights (vlucht24), maar staat al wel enkele dagen online! Heb als enige optie een vlucht gezien vanaf Dusseldorf via Beijing met Air China, maar dat is echt een laatste strohalm.

Iemand een idee of suggestie om toch op een redelijke prijs uit te komen? Er zit een rek van +/-1 dag op de heenweg en +1 dag op de terugweg!
Je hebt er niets aan maar het is best wel zuur, zou je iets korter verblijven en iets andere data (slechts dagen verschil) dan kun je non-stop retour met Singapore Airlines voor €535 of €545 naar Kuala Lumpur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Ik kom met een paar trucjes op 516 euro voor die directe vlucht AMS-SIN van SQ. Meer info? PB.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
ew ew ew
A LAN Airlines Boeing 787-800, registration CC-BBD performing flight LA-705 from Madrid,SP (Spain) to Santiago (Chile), was on approach to Santiago's runway 17L when the aircraft flew through a flock of birds and received a number of bird strikes into both engines (Trent 1000), pitot tubes, nose cone and landing gear. The aircraft continued for a safe landing on runway 17L.

The aircraft is still on the ground in Santiago about 35 hours after landing.
One of the engines:
Afbeeldingslocatie: http://www.hispaviacion.es/wp-content/uploads/2015/05/Bird-Strike-LAN.png
The "feathered" nose gear:
Afbeeldingslocatie: http://www.hispaviacion.es/wp-content/uploads/2015/05/Bird-Strike-LAN1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Klein zwermpje :o

[ Voor 13% gewijzigd door Napsju op 15-05-2015 22:50 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

wow, dat er eentje de pitot ingezogen is - weird

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09 22:24
Gespietst kan je het beter noemen. Ouch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

franssie schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 22:40:
wow, dat er eentje de pitot ingezogen is - weird
Zo ziet een pitot tube eruit:

Afbeeldingslocatie: http://www.billcasselman.com/pitottube_smaller.jpg

Hij is nogal smal en puntig, wat longbow zegt dus :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

whatwever ;) je hoogtemeter werkt toch er minder door :+
eens iemand gesproken die last had van een slecht werkende hoogtemeter, bleek een sluipwespje in de pitot-buis te nestelen, maar een vogel is iets makkelijker te spotten.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:34

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

franssie schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 23:53:
whatwever ;) je hoogtemeter werkt toch er minder door :+
eens iemand gesproken die last had van een slecht werkende hoogtemeter, bleek een sluipwespje in de pitot-buis te nestelen, maar een vogel is iets makkelijker te spotten.
Een pitot-buis is voor de luchtsnelheid, niet voor de hoogte.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Freee!! schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 23:55:
[...]

Een pitot-buis is voor de luchtsnelheid, niet voor de hoogte.
lol, dat is waar, ik moet naar bed ;) Dynamisch en statisch ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wie naar de Verenigde Staten vliegt, krijgt binnenkort mogelijk te maken met Amerikaanse grenscontroles op Nederlands grondgebied.

De VS wil al op Schiphol reizigers en goederen controleren en heeft Nederland daarvoor om toestemming gevraagd.

Momenteel wordt onderzocht wat de gevolgen zouden zijn van zogenoemde preclearance-faciliteiten voor zowel luchthaven en luchtvaartmaatschappijen als de Nederlandse overheid. Dat heeft minister Ard van der Steur (Veiligheid en Justitie) de Tweede Kamer laten weten.

Eenmaal aangekomen in de VS heeft het voor reizigers voordelen: ze hoeven niet uren in de rij te staan maar kunnen meteen doorlopen. Overstappen op een binnenlandse vlucht kan zonder uitgebreide bagagecheck.

Een nadeel kan zijn dat de wachttijden op Schiphol langer worden en dat Nederland opdraait voor (een deel van) de kosten van de 'Amerikaanse grenscontroles'.
Bron: http://www.nu.nl/politiek...schiphol-controleren.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Lijkt me prima plan. Met het aantal vluchten dat naar de USA vertrekt vanaf Schiphol moet er ook best iets mooi's van te maken zijn.

Ik vergeet nooit meer die keer dat ik in LA aankwam en er net een Air China kist voor me in de rij stond. Uren en uren (letterlijk) staan wachten, omdat niet 1 van die 400 Chinezen Engels kon en er 1 tolk was :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Die wachttijd zal tegenwoordig minder snel een probleem zijn. Als 'ESTA'-reiziger mag je de self-service automaten voor Amerikanen ook gebruiken. Indien die je afkeuren kom je alsnog in een aparte rij terecht...

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:52
goeievraag schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 11:00:
Die wachttijd zal tegenwoordig minder snel een probleem zijn. Als 'ESTA'-reiziger mag je de self-service automaten voor Amerikanen ook gebruiken. Indien die je afkeuren kom je alsnog in een aparte rij terecht...
Je moet wel minimaal één keer met ESTA in de 'normale' wachtrij hebben gestaan voordat je die automaten mag gebruiken. Dat was tenminste vorig jaar zo :) Ik mocht wel van de automaten gebruik maken, mijn vriendin niet.

[ Voor 6% gewijzigd door oohh op 16-05-2015 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Een ander nadeel is dat je dan aan de Amerikaanse zijde op een domestic terminal aankomt ipv een internationale, en als je dacht dat Amerikaanse internationale terminals veredelde busstations waren dan heb je de domestic terminals nog niet gezien…

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 08:44:
Lijkt me prima plan. Met het aantal vluchten dat naar de USA vertrekt vanaf Schiphol moet er ook best iets mooi's van te maken zijn.
Dat lijkt me juist een probleem op Amsterdam.

In 2014 gingen er 5.8 miljoen passagiers van/naar de VS met 21.653 vliegbewegingen.
Dat komt neer op zo'n 15.890 passagiers / 59.32 vliegbewegingen per dag.
Voornamelijk door KLM en Delta Airlines.
En laten die het nou op Schiphol nou voornamelijk van transfers moeten hebben, zo'n driekwart van alle KLM passagiers zijn transfers.
(En het percentage transfers die van/naar de VS vliegen met Delta/KLM vanaf Schiphol zal waarschijnlijk nog hoger liggen want driekwart van het totaal aantal KLM passagiers is transfer).

Als er op Schiphol dus pre-clearance komt zullen deze passagiers op Schiphol een langere overstaptijd krijgen. Dit maakt KLM/Delta vervolgens minder aantrekkelijk voor deze passagiers.

Een voorbeeld; een Duitser vliegt nu met KLM van Frankfurt via Schiphol naar New York. Daar in New York moet hij dan een tijd wachten voor de controle.
Met pre-clearance op Schiphol moet hij eerder vertrekken vanuit Frankfurt, moet hij lange tijd op Schiphol verblijven voordat hij door kan vliegen naar New York. Daar is hij dan weliswaar wel sneller klaar.
Maar wordt het voor deze Duitser dan niet aantrekkelijker om dan maar gewoon direct non-stop(!) vanuit Frankfurt naar NY te gaan vliegen en daar in de rij te gaan staan. Is hij uiteindelijk een stuk sneller klaar.

Note: De Duitser en de begin- en eindbestemming zijn voorbeelden. ;)

Zo'n pre-clearance werkt eigenlijk alleen als je veel O&D traffic hebt, en laat dat bij Schiphol nou niet bepaald het geval zijn. Als men op Schiphol nu een tijdlang in de pre-clearance moet wachten valt juist het hele idee van transfers weg op Schiphol/voor KLM.
Voor ons Nederlanders is het wel handig inderdaad. Dan moet je weliswaar eerder op Schiphol zijn maar in de VS kun je tenminste doorlopen.

EDIT:: oh, en daarnaast is dit plan helemaal niet voor de passagiers. Het is puur en alleen voor de VS die op deze manier ongewenste personen zo snel mogelijk te pakken heeft en retour kan doen en zodat deze nooit een stap op Amerikaans grondgebied zetten.
Ik las ergens wat het aan kosten meebrengt als er een persoon op een Amerikaans luchthaven geweigerd wordt en retour moet. :X

Daarnaast is het eigenlijk ook maar de vraag of je zoiets als land zou willen hebben. Want Schiphol mag de boel gaan faciliteren (en daarvoor betalen) en de VS zet hier haar eigen staatsburgers neer die de controles doen.

[ Voor 31% gewijzigd door Piet91 op 16-05-2015 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:08

Bestla

Kvinne

Handig is het wel, voor ons NL ers. Maar de VS piept en Nederland rent al. Al blijf ik de controles in de VS allerminst plezierig vinden. Man man wat een zuurpruimen werken daar. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Schiphol moet idd voor die faciliteiten betalen ja. Schijnt op zich al erg veel te kosten.

Nog een nadeel, Schiphol raakt als dit doorgaat ook direct een complete pier kwijt:
Als het inderdaad zover komt dat de Amerikaanse douane op Schiphol aan het werk gaat, zal de luchthaven volgens het Noordhollands Dagblad een complete pier moeten afsluiten. Na de controles moeten de reizigers dan immers in een speciale ruimte wachten om te voorkomen dat ze zich mengen met passagiers voor andere vluchten.
(uit het nu.nl artikel)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:25

Fiber

Beaches are for storming.

Waarom zou Nederland/Schiphol dit dan willen?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Mja als die yanks dat zo graag willen mogen ze 't tenminste zelf betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Heb het in Australië wel gezien (Sydney afaik) maar daar wordt gewoon een stukje pier apart gehouden voor dit geneuzel. Net als op Schiphol ook een stukje apart is voor Isreal toch (al is dat dacht ik enkel een of twee opberghokken voor passagiers). Maar prima dat de Amerikanen het willen, mogen ze het ook zelf 100% betalen. Waarom zou je hen sponsoren in hun reisterreur activiteiten?

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Waarom? Nou, omdat ze dat eisen, bijvoorbeeld? Kunnen we wel zeggen dat we dat niet willen, maar de VS heeft iets meer in de melk te brokkelen dan wij geloof ik, dus ik denk dat we gewoon zullen moeten doen wat ze zeggen ;)

(met 'we' bedoel ik in dit geval uiteraard Nederland)

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 16-05-2015 18:33 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:25

Fiber

Beaches are for storming.

En waarom kiezen ze dan voor Schiphol ipv Frankfurt, Parijs of Londen of zo? Aruba heeft trouwens ook pre-clearance voor de VS zag ik. Dat is dan wel weer grappig vind ik.

Even voor de duidelijkheid. Als het door gaat dan geldt het voor alle vluchten en alle passagiers naar de VS, toch? Je hebt dan geen keus of je hier of daar door de controle gaat.

[ Voor 34% gewijzigd door Fiber op 16-05-2015 18:40 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Fiber schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 18:34:
En waarom kiezen ze dan voor Schiphol ipv Frankfurt, Parijs of Londen of zo?
Bij die luchthavens schijnen ze dit ook te willen invoeren.
Het aantal luchthavens met pre-clearance willen ze vergroten om de reden die ik hierboven al heb genoemd; ongewenste personen al buiten je eigen landgrenzen kunnen weigeren.

En inderdaad , álle vluchten naar de VS. Dus kun je ook wel voorstellen wat voor gigantische logistieke problemen dat kan zorgen op bijvoorbeeld Heathrow waar er tientallen vluchten per dag naar de VS vertrekken van zeer drukbezette gates in verschillende terminals.

[ Voor 24% gewijzigd door Piet91 op 16-05-2015 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

wildhagen schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 18:33:
Waarom? Nou, omdat ze dat eisen, bijvoorbeeld? Kunnen we wel zeggen dat we dat niet willen, maar de VS heeft iets meer in de melk te brokkelen dan wij geloof ik, dus ik denk dat we gewoon zullen moeten doen wat ze zeggen ;)

Eisen, mijn *piep*. Gewoon een asociale manier om je eigen foute doen en laten op te dringen aan andere landen. Eens kijken hoe hard die Amerikanen piepen als geheel de EU over dit soort dingen een middelvinger opsteekt. Of 'wij' de Amerikanen op precies dezelfde manier gaan behandelen als ze de EU binnen willen. O nee, dat komt natuurlijk niet op want nagenoeg de hele wereld zit diep in de bruine uitgang bij de Amerikanen.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 18:33:

De VS heeft hier niks te eisen. Ze kunnen 't vragen en wij kunnen eventueel toestemmen maar eisen is niet onderdeel van de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Bastien schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 18:42:
[...]
Of 'wij' de Amerikanen op precies dezelfde manier gaan behandelen als ze de EU binnen willen.
Werkt over het algemeen uitstekend, vraag maar aan Brazilië (die begonnen in één keer met het afnemen van vingerafdrukken bij Amerikanen in een reciproke actie, veel Amerikanen zwaar over de zeik en netto resultaat was dat de vingerafdrukverplichting voor Brazilianen weer verdween).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Op Discovery NatGeo is nu een interessante documentaire over Area 51 en de ontwikkeling van o.a. de Lockheed A-12 Blackbird. Zal van de week wel herhaald worden, voor de mensen die het vanavond gemist hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door oohh op 16-05-2015 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:34

Onbekend

...

Deze documentaire komt af-en-toe weer langs. Het gaat trouwens meer om het verbergen van informatie, dan het bouwen van het vliegtuig zelf, maar zeker de moeite waard om te kijken.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
nieuws: FBI: hacker kon via inbraak op entertainmentsysteem vliegtuig besturen

Ok, dus binnenkort vliegt de piloot het toestel niet meer, maar een hacker? :X :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik vind het een raar verhaal. Dat er bepaalde parameters uitgelezen worden kan ik me voorstellen: bijv als er een announcement gemaakt wordt gaat het scherm op pauze, evenals wat vluchtgegevens zoals hoogte en snelheid. De gegevens terugsturen naar de Flight Computers vind ik een stuk minder aannemelijk.

Het bericht spreekt zich ook een beetje tegen:
De FBI stelt dat Roberts heeft bekend dat hij door de hack het vliegtuig kon besturen. Zo gaf hij het commando om te stijgen: omdat één motor daarop reageerde begon het vliegtuig een zijwaartse beweging te maken.
versus:
In een reactie aan Wired liet Roberts weten dat hij het vliegtuig niet daadwerkelijk heeft bestuurd. Hij zou het 'klim'-commando alleen in een virtuele omgeving te hebben gegeven: omdat het om een simulatie ging zou er verder niets zijn gebeurd.
Dus dan zou de FBI vertellen dat er een hack heeft plaatsgevonden in een vliegtuig waarmee ze de industrie compleet op scherp zetten en via een nieuwskanaal ging het om een "simulatie" (hoe dan?).

Apart verhaal. Al hoop ik dat het natuurlijk niet waar is (op het uitlezen van een paar parameters na that is). Read-only prima :P

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:31
Heel raar verhaal. De vele checks kennende die in de luchtvaartsector aanwezig zijn, lijkt het me heel onwaarschijnlijk. Maar in zijn tweet heeft hij het over spelen met EICAS messages. Als dat zou kunnen zou dat al een heel kwalijke zaak zijn. Deze systemen horen gewoon one-way te zijn.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.R.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

D.R.

XBox Live Tag: CrazyCavia

Als die preclearance hetzelfde is als in Dublin en Shannon dan is er Amerikaans Custom & Border Patrol personeel nodig. In Shannon kun je geen preclearance meer krijgen voor de middag BA vlucht van LCY-NYC vanwege bezuinigingen bij Custom & Border patrol en nu willen ze de preclearance verder in Europa inplemteren?

Flickr | Groningen Eelde Aviation Society | Flightdiary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drolbert
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-05 16:32
bacardicoconut schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 19:11:
[...]

Niet doen, is echt een drama. 1 keer gedaan en zou het nooit weer doen. Ontzettend omvliegen voor een paar honderd euro p.p is het mij niet meer waard. Air China, als je pech hebt zit je in een ouder toestel zonder eigen schermen. Eten is matig en het vliegveld is voor Europeanen ook geen aanrader.

Kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar ik zou liever naar BKK of KUL vliegen en dan door vliegen naar SIN ipv via Beijing te gaan.
Haha, heb het uiteindelijk maar niet gedaan. Bedankt voor de tip. Vond China Air ook een beetje sketchy. Heb uiteindelijk een vlucht met Turkish Airlines via Istanbul geboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Air China != China Air(lines).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
http://www.nu.nl/geldzake...budgetmaatschappijen.html
Piloten van goedkope luchtvaartmaatschappijen vliegen nu vaak als zzp'er onder nulurencontract. Europarlementariërs noemen de situatie onveilig.
[...]
De politici reageren op een rapport (pdf) van de Universiteit van Gent, dat stelt dat de helft van de piloten van goedkope luchtvaartmaatschappijen als zzp'er werkt. De piloten werken via een uitzendbureau met een nulurencontract en in zogenoemde pay-to-fly-constructies.

Bij zo'n constructie heeft de piloot in wezen een schuld bij zijn luchtvaartmaatschappij, die wordt terugbetaald door vluchten te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-09 22:57

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Trieste zaak, hoor hier inderdaad maar al te veel verhalen over......

Goed dat de EU er wat aan wilt gaan doen!

[ Voor 17% gewijzigd door TVH7 op 17-05-2015 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:18

MBV

Bolk schreef op zondag 17 mei 2015 @ 11:18:
[...]

Ik vind het een raar verhaal. Dat er bepaalde parameters uitgelezen worden kan ik me voorstellen: bijv als er een announcement gemaakt wordt gaat het scherm op pauze, evenals wat vluchtgegevens zoals hoogte en snelheid. De gegevens terugsturen naar de Flight Computers vind ik een stuk minder aannemelijk.
Het verhaal dat je vanuit het entertainment-systeem de rest van het vliegtuig kunt beinvloeden is al erg oud. Ik herinner me het verhaal dat 747's vliegende unix-servers zijn: als je wat van netwerken weet kan je via telnet* inloggen op het motor-management en de motor harder of zachter laten draaien. Dat had ook iets te maken met netwerk-infrastructuur: de switch houdt virtueel gescheiden netwerken, maar het was redelijk eenvoudig om te doen alsof je op het andere netwerk zat.
Ik weet niet meer waar jij mee vliegt, maar ga er maar vanuit dat als er een netwerkverbinding is tussen entertainment en de flight-management-systemen dat een hacker daar doorheen kan komen. Het is zonder aan veiligheid te denken vaak al moeilijk genoeg om software goed te laten werken, laat staan met veiligheidszaken ;)

*) De resources waren op, dus SSH was geen optie meer omdat dat teveel geheugen gebruikte of zoiets.

[ Voor 4% gewijzigd door MBV op 17-05-2015 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Moet je toch even iets van een bron voor die beweringen aanleveren…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nee, een tweaker met Prepar3d op zijn laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

CyBeR schreef op zondag 17 mei 2015 @ 18:42:
Moet je toch even iets van een bron voor die beweringen aanleveren…
Die heb ik niet bij de hand, en ik heb dat verhaal al jaren geleden gelezen. Maar goed:
https://duckduckgo.com/?q...+hacker+engine+management

Deze verhalen dus:
http://www.itworld.com/ar...s-engines-in-flight-.html
http://www.andrehonsberg....ervers-with-poor-security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
MBV schreef op zondag 17 mei 2015 @ 18:17
Ik herinner me het verhaal dat 747's vliegende unix-servers zijn: als je wat van netwerken weet kan je via telnet* inloggen op het motor-management en de motor harder of zachter laten draaien.

Dat had ook iets te maken met netwerk-infrastructuur: de switch houdt virtueel gescheiden netwerken, maar het was redelijk eenvoudig om te doen alsof je op het andere netwerk zat.
Het eerste stuk is correct voor zover ik weet. Fabrikanten kunnen (op verzoek van de klant) verschillende parameters uitlezen en daar inflight de engine settings op tweaken. Dit gaat voornamelijk om gebruik en durability. Dit gaat via een telnet sessie. Volgens mij is dat artikel ook in dit topic gepost (gok een deel terug).

Het stuk wat ik hierover had gelezen gaf niet specifiek aan dat deze netwerken niet gescheiden waren. Recent heb ik wel gelezen dat op nieuwe (787) vliegtuigen het idd met vlans en een firewall werd opgelost.... wat mij onverstandig lijkt maar so be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ook een leuke bezoeker vandaag op Schiphol: Virgin Atlantic's G-VAST 747-400:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7768/17158896544_37b27b0d72_c.jpg

Is er naast KLM en de 2 Delta's ook eens een keer een andere pax-747 op Schiphol...
(Note; deze kist is hier voor onderhoud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Ik ben benieuwd of dit gevolgen gaat hebben voor de prijs. We zullen het zien.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:08

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Wat denk je zelf? Natuurlijk gaat dat gevolgen hebben voor de prijs. Net als de DBC e.d. die uiteindelijk allemaal weer verhaald worden op de passagier.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Tja, ik kan begrijpen dat je dit niet wil (ben er zelf ook een van) maar voor andere sectoren wordt dit juist gestimuleerd. Beetje rare redenatie.

Anywho; de V-22 Osprey's trackrecord wordt weer minder:

One Marine killed and 21 others hospitalized after MV-22 Osprey crashes during training exercise in Hawaii

Afbeeldingslocatie: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/05/18/04/28CD894600000578-3085795-Rising_debris_One_of_three_V_22_Ospreys_that_were_apparently_par-m-92_1431919735621.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/05/18/02/28CD373C00000578-3085795-image-m-73_1431912613147.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.motthegioi.vn/uploaded/thienha/2015_05_18/newfolder2/cfqgcvqumaagsgj_qsxx.jpg?width=600

Overigens:
KLM van start met vier nieuwe lijndiensten
AMSTELVEEN - KLM opent vandaag drie nieuwe lijndiensten naar Europese bestemmingen. Het gaat om Belfast in Noord-Ierland, Montpellier in Frankrijk en Krakow in Polen. Dinsdag vindt daarnaast de start plaats van de nieuwe transatlantische lijndienst naar Edmonton in de Canadese provincie Alberta.

Op de nieuwe Europese bestemmingen starten KLM met één vlucht per dag, naar Krakow met de Embraer 190 en naar Montpellier en Belfast met de Fokker 70. “De verwachting is dat de frequentie op termijn wordt verhoogd als de bestemming succesvol blijkt te zijn”, zegt KLM-topman Pieter Elbers. De vier nieuwe routes betekenen volgens Elbers een verdere uitbreiding van de hubfunctie Amsterdam en een aanvulling op het aanbod voor KLM-klanten.

Belfast is de veertiende KLM-bestemming in het Verenigd Koninkrijk en de eerste in Noord-Ierland. Tot 1999 werd de bestemming ook al door de onderneming bediend. KLM vliegt naar George Best Belfast City Airport. Na Warschau is Krakau de tweede bestemming in Polen waar KLM heen vliegt met een rechtstreekse lijndienst. Montpellier is niet volledig nieuw in het KLM-netwerk; zusterbedrijf Air France vliegt naar de Zuid-Franse stad vanuit de Parijse luchthavens Charles de Gaulle en Orly.

Edmonton
Edmonton is de vijfde Canadese KLM-bestemming, na Toronto, Vancouver, Montreal en Calgary. Met het Canadese WestJet heeft Air France-KLM een codeshare-overeenkomst. Passagiers hebben hiermee toegang tot dertig extra routes in Canada die aansluiten op de vluchten van Air France-KLM. De route naar Edmonton zou aanvankelijk al op 5 mei van start zijn gegaan.

De vluchten werden uitgesteld omdat er geen akkoord was met de cabinebonden over de inzet van personeel. Daarop schrapte KLM een aantal intercontinentale vluchten. Vanaf dinsdag vliegt KLM drie keer per week naar Edmonton met een Airbus A330-200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Napsju schreef op maandag 18 mei 2015 @ 10:52:
Ik ben benieuwd of dit gevolgen gaat hebben voor de prijs. We zullen het zien.
Natuurlijk, en niet meer dan terecht. Meestal is het de First Officer die nu een deel van het ticket van de passagier betaalt, iets dat veel te weinig mensen die met budgetmaatschappijen vliegen weten. Het is tegenwoordig handel geworden om misbruik te maken van de slechte arbeidsmarkt. Jongens die vers uit de opleiding komen kunnen 70k aftikken voor een typekwalificatie en een handvol vlieguren. Omgekeerde wereld. Als je 1,5 ton in jezelf investeert voor een brevet, wil je ook graag betaald worden voor de arbeid die je levert, niet meer dan logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 20:50
Piet91 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 00:57:

[afbeelding]

Is er naast KLM en de 2 Delta's ook eens een keer een andere pax-747 op Schiphol...
Bijzonder, KLM doet hun 747's voor onderhoud naar een of ander ver weg land (even vergeten waar precies). En Virgin Atlantic komt met hun 747's naar Schiphol voor onderhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
  • Laatst online: 04-08-2023
FastFred schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:00:
[...]

Bijzonder, KLM doet hun 747's voor onderhoud naar een of ander ver weg land (even vergeten waar precies). En Virgin Atlantic komt met hun 747's naar Schiphol voor onderhoud?
Maleisië, maar het hangt natuurlijk wel van verschillende factoren af waarom je iets naar waar stuurt, via scramble gelezen dat deze in Nederland is voor onderstel wissel is. Ik weet niet of je dat overal kan laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyJet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-09 08:56
Piet91 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:15:
Tja, ik kan begrijpen dat je dit niet wil (ben er zelf ook een van) maar voor andere sectoren wordt dit juist gestimuleerd. Beetje rare redenatie.

One Marine killed and 21 others hospitalized after MV-22 Osprey crashes during training exercise in Hawaii

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Overigens:

[...]
Oef...als die foto die je plaatst 'moments before impact' is van die Osprey dan had ik maar een wave-off als piloot gedaan. In zoveel stof kun simpelweg niet landen.

Ik herinner mij nog een ongeluk in Berlijn met GSG9 teams in een Puma van de Bundesgrensschutz. Ook die landde in de sneeuw en door de enorme rotor wash was er geen dicht en die klapte ook.

Wel erg spijtig dat er bij zo'n oefening in vredestijd alsnog een dode te betreuren valt.

The sky is the limit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
FastFred schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:00:
Bijzonder, KLM doet hun 747's voor onderhoud naar een of ander ver weg land (even vergeten waar precies).
Subang, Maleisië.
En Virgin Atlantic komt met hun 747's naar Schiphol voor onderhoud?
Ander soort onderhoud. KLM stuurt de 747's naar Subang voor D-check, iets wat op Schiphol sinds 2011/2012 niet meer wordt gedaan op de 747's.
(Op luchtvaartnieuws staat nog wel een artikel dat men op Schiphol voor het laatst een D-check uitvoerde voor een Virgin 747).

Virgin kisten komen hier wel vaker, voor ander soort onderhoud of een paintjob.
Die Bolle14 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:18:
via scramble gelezen dat deze in Nederland is voor onderstel wissel is.
Waar dan? Ik zie dat nergens. O-)
EasyJet schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:19:
Oef...als die foto die je plaatst 'moments before impact' is van die Osprey dan had ik maar een wave-off als piloot gedaan. In zoveel stof kun simpelweg niet landen.

Ik herinner mij nog een ongeluk in Berlijn met GSG9 teams in een Puma van de Bundesgrensschutz. Ook die landde in de sneeuw en door de enorme rotor wash was er geen dicht en die klapte ook.

Wel erg spijtig dat er bij zo'n oefening in vredestijd alsnog een dode te betreuren valt.
Ik moet er bij zetten dat de Osprey op de eerste foto niet het verongelukte toestel is.
Die stof/rookwolk komt juist van het verongelukte toestel en het toestel wat je daar nog ziet is een van de drie toestellen die daar vlogen.

[ Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 18-05-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Piet91 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:15:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Overigens:

[...]
Wat is er toch met dat track record van die prachtige ospreys.... die dingen ploffen om de haverklap neer.. Zonde want ik het prachtige dingen, zal het iets te maken hebben dat deze dingen wat lastiger te besturen zijn dan normale helicopters/vliegtuigen? Of een gerushed design misschien?

Zie net trouwens op Flightradar het volgende, iemand een idee waarom, zal wel geen medical geweest zijn neem ik aan, anders zou die wel naar eerder naar beneden gegaan zijn?

Tra return

[ Voor 14% gewijzigd door TVH7 op 18-05-2015 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
Oh ja Subang, wist het land wel.
Waar dan? Ik zie dat nergens. O-)
1000 maal excuses, stond in een Faceboek groep, ik weet normaal niet betrouwbaar maar de reageerder in kwestie werkt op Schiphol-Oost en post vaker de juiste info dus ik geloof de beste man wel. Ik vroeg me af of het die kist was die problemen had op Gatwick, maar het is een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
TVH7 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:03:
[...]
Of een gerushed design misschien?
Wikipedia: Bell Boeing V-22 Osprey
The first of six MV-22 prototypes first flew on 19 March 1989 in the helicopter mode, and on 14 September 1989 in fixed-wing mode.
Denk dat het rushen wel mee valt. Aangezien dit de eerste tiltrotor is die breed wordt ingezet en dan ook nog in het leger kan ik mij voorstellen dat dit toch een beetje de kinderziektes zijn van dit soort type luchtvaartuigen.

[ Voor 6% gewijzigd door PolarBear op 18-05-2015 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

PolarBear schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:27:
[...]

Wikipedia: Bell Boeing V-22 Osprey

[...]

Denk dat het rushen wel mee valt. Aangezien dit de eerste tiltrotor is die breed wordt ingezet en dan ook nog in het leger kan ik mij voorstellen dat dit toch een beetje de kinderziektes zijn van dit soort type luchtvaartuigen.
Ja, maar eigenlijk zou het niet mogen. We hebben het hier natuurlijk wel om mensenlevens....
Tuurlijk is niks 100% te garanderen maar 99,9% toch wel...

Ach waar maak ik me druk om, het ziet er in iederegeval erg vet uit zo'n tiltroter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
TVH7 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:03:
Zie net trouwens op Flightradar het volgende, iemand een idee waarom, zal wel geen medical geweest zijn neem ik aan, anders zou die wel naar eerder naar beneden gegaan zijn?
Lijkt me een technisch verhaal. Terug naar de basis.
Die Bolle14 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:50:
Oh ja Subang, wist het land wel.
Overigens ook Beijing en Xiamen. Bij die laatste staat bijvoorbeeld PH-BFV al sinds 3 mei.
Die zal dus ook wel met de nieuwe lelijke golf terugkomen...
1000 maal excuses, stond in een Faceboek groep,
Nou, nou, dat is ook weer niet nodig :o
ik weet normaal niet betrouwbaar maar de reageerder in kwestie werkt op Schiphol-Oost en post vaker de juiste info dus ik geloof de beste man wel. Ik vroeg me af of het die kist was die problemen had op Gatwick, maar het is een andere.
Ah. Ach, wie weet zie we nog wel een foto langskomen van deze kist op Schiphol.

EDIT:
Wizz Air-vluchten tussen Maastricht en Boedapest gestart
MAASTRICHT AIRPORT - Wizz Air is vrijdag gestart met een nieuwe dienst van Maastricht naar Boedapest. De eerste 127 passagiers arriveerden om 16.10 uur uit Boedapest en werden verwelkomd door de Hongaarse ambassadrice in Ralf Krewinkel, Burgemeester van de gemeente Beek.

De eerste 146 passagiers vanaf Maastricht Aachen Airport vertrokken vrijdag om 16.40 uur richting Hongarije. De route wordt tweemaal per week worden uitgevoerd.

Wizz Air vliegt nu vanaf drie Nederlandse luchthavens (Groningen, Eindhoven en Maastricht) naar 10 verschillende landen.
Afbeeldingslocatie: http://cdn1.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2015/5/18/563841.jpg

Enne, wat nou veilig doen: The Houston Veterans Day Parade 2007:

Afbeeldingslocatie: https://chivethebrigade.files.wordpress.com/2012/04/add-500-5.jpg
Afbeeldingslocatie: https://chivethebrigade.files.wordpress.com/2012/04/add-500-11.jpg?w=500&h=749

[ Voor 35% gewijzigd door Piet91 op 18-05-2015 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7768/17158896544_37b27b0d72_c.jpg

Over deze kist gesproken; over 11 maanden valt het doek voor de 747 bij Virgin Atlantic op haar basis Heathrow.
Op 18 april 2016 zullen de laatste 747's op Heathrow landen vanuit New York en Miami. ;(
Inzet vanaf Gatwick blijft gelukkig wel doorgaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.airbus.com/fileadmin/media_gallery/photogallery/big/800x600_1200956400_A350-900_CHINA_AIRLINES.jpg
(Dit blijft een - oude - render hè)

Nou, na Surinam Airways valt ook het doek voor de A340 van China Airlines op Schiphol.

China Airlines ontvangt in Q3 2016 haar eerste A350-900. Ze heeft 14 orders en 6 opties staan.
Voor het jaar afgelopen is zullen ze nog 3 stuks ontvangen, 6 in 2017 en 4 in 2018.

En de eerste route is....Amsterdam. Via Bangkok zoals nu met de A340-300 gebeurd.
Andere routes zijn van Taipei naar Wenen, Rome (via Delhi) en Vancouver.
De A350-900 wordt bij China Airlines dus de vervanger voor deze kist.
De inzet van de A350 betekent ook de introductie van Premium Economy.

Tegen die tijd zal de A340 er bij Surinam wel uit zijn. Turkish Airlines lijkt nog een tijd haar A343's te willen houden, dus die zullen we mogelijk nog wel eens zien.
Gaan die er toch eerder uit; dan is het rond oktober 2016 voor het laatst een A340 op Schiphol...

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2014/11/16/485033.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 19-05-2015 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-09 18:03
Piet91 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 18:12:

Enne, wat nou veilig doen: The Houston Veterans Day Parade 2007:

[afbeelding]
Over veilig, volgens mij moet jij eens wat ANWB/ADAC heli filmpjes opzoeken op youtube ;) Daar is dit kinderspel bij.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-09 21:14
http://m.youtube.com/watch?v=Om2jgYG6b24 ?

Of weet je zo nog ergere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
Piet91 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 18:12:

Overigens ook Beijing en Xiamen. Bij die laatste staat bijvoorbeeld PH-BFV al sinds 3 mei.
Die zal dus ook wel met de nieuwe lelijke golf terugkomen...
Hehehe, daar zijn de meningen over verdeelt :P.
Ik heb begin Januari nog in de BFV gezeten, combi deel was leeg door miscommunicatie, ik zal de foto even opzoeken.

Zou de laatste A340 niet rond oktober 2016 moeten zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Sta bij gate D26. Een soort verzameling van 8 Gates achter 1 gezamenlijke controle.

Stond vooraan toen het beveiligingspersoneel gewisseld werd. Je zou er een rolberoerte van krijgen.

Sommige gingen er met tas en al doorheen. Collega's die wel hun tas op de band zetten maar toch afgingen in het poortje mochten toch doorlopen. 1x werd aanzet gegeven tot fouilleren, maar werd slechts een tik op de billen gegeven.

Niet echt de bedoeling allemaal lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:24
Die Bolle14 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:18:
[...]

Maleisië, maar het hangt natuurlijk wel van verschillende factoren af waarom je iets naar waar stuurt, via scramble gelezen dat deze in Nederland is voor onderstel wissel is. Ik weet niet of je dat overal kan laten doen.
Nou ik denk dat die verschillende factoren wel meevallen, het is gewoon geld. Een D-check is gewoon heel veel manuren en die manuren kosten in Azie zeer weinig dus is een D-check in Azie aanzienlijk goedkoper dan in Europa.
Bij low budget is het dan zo dat de co-pilot zo goed als zelf betaald voor z’n stoeltje of dat je pas betaald wordt voor de werkelijke vlieguren die je maakt. In het onderhoud gaat het langzaam ook die kant op. Het is dat het moet, maar dan moet het wel zo goedkoop mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-09 18:03
Dit is wel een van de mooiste, staat ook nog ergens een van een landing in Aachen geloof ik, ook mooi om te zien.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
chippie777 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 09:54:
[...]

Nou ik denk dat die verschillende factoren wel meevallen, het is gewoon geld. Een D-check is gewoon heel veel manuren en die manuren kosten in Azie zeer weinig dus is een D-check in Azie aanzienlijk goedkoper dan in Europa.
Bij low budget is het dan zo dat de co-pilot zo goed als zelf betaald voor z’n stoeltje of dat je pas betaald wordt voor de werkelijke vlieguren die je maakt. In het onderhoud gaat het langzaam ook die kant op. Het is dat het moet, maar dan moet het wel zo goedkoop mogelijk.
Natuurlijk draait alles om geld, maar zo'n werkplaats moet natuurlijk wel gecertificeerd zijn om bepaalde werkzaamheden uit te voeren. Je kan wel wachten tot zo'n Aziatische plaats tijd heeft, maar als je daardoor je kist langer aan de grond moet houden kost het natuurlijk ook geld. Ik even niet welke maar een of misschien wel alle van die werkplaatsen is opgezet door KLM dus het blijft voor KLM "binnenshuis".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:24
Die Bolle14 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 10:21:
[...]

Natuurlijk draait alles om geld, maar zo'n werkplaats moet natuurlijk wel gecertificeerd zijn om bepaalde werkzaamheden uit te voeren. Je kan wel wachten tot zo'n Aziatische plaats tijd heeft, maar als je daardoor je kist langer aan de grond moet houden kost het natuurlijk ook geld. Ik even niet welke maar een of misschien wel alle van die werkplaatsen is opgezet door KLM dus het blijft voor KLM "binnenshuis".
Klopt, KLM heeft absoluut geholpen met het opzetten van maintenance facilities in Azie, maar dat wil niet zeggen dat het binnenshuis blijft. Groot onderhoud verplaatst zich naar de goedkope landen, voor de aandeelhouders prima, voor de passagiers (waarschijnlijk) ook, maar voor de BV Nederland is het minder. Immers, werk verdwijnt uit Nederland. Wachten is op de volgende stap: Goedkope vliegers uit die regio in dienst van westerse maatschappijen voor een fractie van wat een westerse vlieger kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
chippie777 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:33:
[...]

Klopt, KLM heeft absoluut geholpen met het opzetten van maintenance facilities in Azie, maar dat wil niet zeggen dat het binnenshuis blijft. Groot onderhoud verplaatst zich naar de goedkope landen, voor de aandeelhouders prima, voor de passagiers (waarschijnlijk) ook, maar voor de BV Nederland is het minder. Immers, werk verdwijnt uit Nederland. Wachten is op de volgende stap: Goedkope vliegers uit die regio in dienst van westerse maatschappijen voor een fractie van wat een westerse vlieger kost.
Ik denk dat je dan Norwegian Long Haul als een soort casus kan gebruiken, die worden aardig tegengewerkt door verschillende regeringen als het gaat om hoe zij personeel inhuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:24
Ik snap alleen niet waar al die jonge piloten dan 25-40 duizend euro vandaan halen om te vliegen? Hebben die allemaal van die gefortuneerde families? Ik denk niet dat er een bank zo gek is om dat aan hun te lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-09 19:42

EektheMan

DPC

Filmpje van gister van pogingen tot landing bij wind op Madeira. Vooral die laatste lijkt me op het randje. Daar maakt ie toch behoorlijk zijwaarts contact. Nog een paar graden meer en mij lijkt dat de wielen eronderuit scheuren?

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150518_01686838

UT-air verkleint zijn vloot met 44 toestellen van 115 naar 71. Benieuwd wat er met al die orders bij Airbus(12), Boeing(37) en Sukhoi(24) gaat gebeuren. Sukhoi zullen ze denk ik wel behouden.

[ Voor 10% gewijzigd door EektheMan op 19-05-2015 12:02 . Reden: linkje vergeten ]

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Als ik dat lijstje zie, lijkt het mij voor de hand te liggen dat de 737-400's en -500's als eerste onder de bijl gaan (vervangen door de -800/-900's die ze in order hebben staan?), misschien gevolgd door de 757's (vervangen door de A321 die op order zijn?). Dan heb je de inkrimping al gerealiseerd.

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 19-05-2015 12:23 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:36
Dersan schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:57:
Ik snap alleen niet waar al die jonge piloten dan 25-40 duizend euro vandaan halen om te vliegen? Hebben die allemaal van die gefortuneerde families? Ik denk niet dat er een bank zo gek is om dat aan hun te lenen.
25k? Waar heb je dat gezien? Dacht toch rond de 110k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Xepos schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 12:32:
[...]
25k? Waar heb je dat gezien? Dacht toch rond de 110k
Dat is voor de opleiding zelf, maar daarna om voor Ryanair e.d. te mogen vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:36
Oh dan zit je in totaal dus rond de 150k eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Opleiding is zo rond de €100.000-110.000. Daarnaast moet je de rente voor die lening er nog bij lenen, omdat je tijdens de opleiding meestal geen inkomen hebt om rente te kunnen betalen, dat is nog eens zo'n €25.000. Mogelijk huisvesting/levenskosten lenen, daar gaat weer €10.000 in zitten. Alleen al na je initiële opleiding zit je vaak al met €135.000 tot €150.000 aan leningen.

Dan lopen die Pay2Fly constructies nog eens ver uiteen qua prijzen. Van €20.000 tot ronduit oplichterij van €90.000. En dan zijn er nog constructies als Norwegian die wel gewoon loon betalen maar mensen een contract van drie maanden aanbieden terwijl ze zelf hun typerating moeten betalen waardoor de piloot alsnog in de rode cijfers duikt.

De arbeidsmarkt voor piloten is geen lolletje momenteel. Veel bedrijven gaan het liefst voor die goedkope constructies waardoor ervaren mensen moeilijker aan werk komen. En piloten met hun brevet vers op zak zien vaak geen andere oplossing voor hun torenhoge schuld dan om toch maar nog meer schuld op zich te nemen in de hoop goed terecht te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
cbr600f4i schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 07:43:
Over veilig, volgens mij moet jij eens wat ANWB/ADAC heli filmpjes opzoeken op youtube ;) Daar is dit kinderspel bij.
Als ik soms zie hoe betuttelend men kan zijn dan vond ik dit inderdaad wel heel erg onveilig.
Met een helikopters tussen gebouwen door razen waarbij duizenden mensen op enkele meters afstand toekijken.

What could possibly go wrong?...

Anywho; over een uur op naar "The Big E":
Dinsdag vindt daarnaast de start plaats van de nieuwe transatlantische lijndienst naar Edmonton in de Canadese provincie Alberta.

Edmonton
Edmonton is de vijfde Canadese KLM-bestemming, na Toronto, Vancouver, Montreal en Calgary. Met het Canadese WestJet heeft Air France-KLM een codeshare-overeenkomst. Passagiers hebben hiermee toegang tot dertig extra routes in Canada die aansluiten op de vluchten van Air France-KLM. De route naar Edmonton zou aanvankelijk al op 5 mei van start zijn gegaan.

De vluchten werden uitgesteld omdat er geen akkoord was met de cabinebonden over de inzet van personeel. Daarop schrapte KLM een aantal intercontinentale vluchten. Vanaf dinsdag vliegt KLM drie keer per week naar Edmonton met een Airbus A330-200.
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/1/8/9/2091981.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
EektheMan schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:59:
Filmpje van gister van pogingen tot landing bij wind op Madeira. Vooral die laatste lijkt me op het randje. Daar maakt ie toch behoorlijk zijwaarts contact. Nog een paar graden meer en mij lijkt dat de wielen eronderuit scheuren?
Valt wel mee, een (fors) aantal vliegtuigen zijn zo ontworpen dat je zo schuin mag en kan landen (binnen de wind limieten) zonder dat het schade berokkend aan het onderstel of iets dergelijks.
Dat kan som de beste optie zijn (afhankelijk van vliegtuig, wind, etc), al geeft dat een redelijk naar gevoel in de cabine, zeker in het staartstuk.
Dersan schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:57:
In "mijn tijd" waren de banken erg bereid om je een lening te geven, vrijwel ongeacht het inkomen of bezit van de ouders. In mijn geval maar goed ook, want anders had ik nu een andere baan.

Achteraf is het verbazend hoe makkelijk een 18 jarig jochie een lening kreeg van meer dan 10.000 keer (á 200.000 gulden) zijn leeftijd :)

[ Voor 32% gewijzigd door Fly-guy op 19-05-2015 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Fly-guy schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 13:51:
[...]

Valt wel mee, een (fors) aantal vliegtuigen zijn zo ontworpen dat je zo schuin mag en kan landen (binnen de wind limieten) zonder dat het schade berokkend aan het onderstel of iets dergelijks.
Dat kan som de beste optie zijn (afhankelijk van vliegtuig, wind, etc), al geeft dat een redelijk naar gevoel in de cabine, zeker in het staartstuk.
Ik vind de eerste filmpjes gekker dan de laatste. Hoe kan het dat je bij het aanvliegen de neus zo'n 30 graden naar links laat wijzen om recht op de landingsbaan af te vliegen, en dan vervolgens voor touchdown het toestel even recht kan trekken? Dan zou ik verwachten dat het toestel naar rechts gaat vliegen, maar dat gebeurt niet/nauwelijks. Is dat omdat er minder windsnelheid is vlak boven de grond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-07 14:59
MBV schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:09:
[...]

Ik vind de eerste filmpjes gekker dan de laatste. Hoe kan het dat je bij het aanvliegen de neus zo'n 30 graden naar links laat wijzen om recht op de landingsbaan af te vliegen, en dan vervolgens voor touchdown het toestel even recht kan trekken? Dan zou ik verwachten dat het toestel naar rechts gaat vliegen, maar dat gebeurt niet/nauwelijks. Is dat omdat er minder windsnelheid is vlak boven de grond?
Er is vlak boven de grond inderdaad minder wind. Bovendien draait de wind met hoogte.
Daarbij komt dat het toestel een voorwaartse snelheid heeft. Door die inertie (het toestel "wil" in dezelfde richting blijven bewegen die het al had) zal het toestel niet onmiddellijk van richting veranderen als je het richtingsroer gebruikt. Die paar seconden die je dat geeft gebruik je bij een crosswind-landing.

Daar komt nog bij dat je in crosswind (meestal) niet op alle hoofdwielen land. Als je goed kijkt zul je zien dat zo'n piloot met zijn rolroeren een beetje "in de wind" blijft hangen (hij trapt met het richtingsroer de neus recht, maar hij "hangt nog wel een beetje scheef" in de richting van de wind). Dit zorgt voor een kracht tegen de wind in, die de zijwaartse kracht van de wind ook nog een beetje compenseert. Hierdoor raakt ook één set hoofdwielen als eerste het asfalt (waardoor je nog een beetje kunt draaien, terwijl je al contact hebt met de baan).

Dit alles zorgt ervoor dat je inderdaad niet onmiddellijk opzij geblazen wordt.
Geen idee hoe heftig dat effect in de grote luchtvaart is, maar in kleine vliegtuigjes merk je wel dat timing daarbij cruciaal is. Als je de kist te vroeg recht trapt, begin je alsnog zijwaarts te bewegen, voordat je contact hebt met de baan. Als je dan te ver naast de centerline uitkomt, maak je een doorstart (zag je ook in het filmpje).

Als je te laat bent met rechttrappen, land je getordeerd. Bij kleine kistjes is dat wel een risico, als de hoek (en daarmee de kracht op het landingsgestel) te groot is, loop je het risico dat je door je hoofdwielen zakt.
Ook lijkt me een ground-loop dan niet ondenkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

MBV schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:09:
[...]
Vergeet inertie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@Bjornski: bedankt voor je reactie.
Dat was ik niet vergeten :) Na de uitslag van het staartroer duurt het even voor het toestel recht vliegt (2 seconden), het lijkt me dat de inertie van het hele toestel van vergelijkbare orde is. En dat is dus niet zo: hij vliegt nog 3 seconden recht, terwijl hij eerst zo'n 30 graden gedraaid naar links vloog. Ergens best logisch: veel van de massa zit tussen/in/aan de vleugels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Alitalia trekt stekker uit joint venture met Air France-KLM
ROME - Alitalia verlengt de joint venture met Air France-KLM niet. De contracten die begin 2017 aflopen worden niet verlengd. Dat meldt het Italiaanse persbureau ANSA, dat spreekt van een 'scheiding' van Alitalia met Air France-KLM. Alitalia is sinds kort voor de helft in handen van Etihad Airways.

Alitalia werkt samen met Air France en KLM op vliegroutes van Italië naar Frankrijk en Nederland. Ook neemt het bedrijf deel in een joint venture met het Amerikaanse Delta Air Lines waarin opbrengsten uit vluchten van en naar de Verenigde Staten worden gedeeld.

Volgens de CEO van de luchtvaartmaatschappij, Silvano Cassano, dragen de overeenkomsten niet bij aan het revitaliseringsplan van de luchtvaartmaatschappij. Op het moment dat de overeenkomsten werden gesloten stond de luchtvaartmaatschappij er financieel heel anders voor dan nu het geval is”, aldus Cassano.

Air France-KLM hield Alitalia eerder met een kapitaalinjectie van ruim 300 miljoen euro op de been. In ruil daarvoor kreeg het Frans-Nederlandse bedrijf een belang van 25 procent, maar daar is door verwatering bijna niets meer van over.

De nieuwe grootaandeelhouder Etihad Airways, sinds vorig jaar eigenaar van 49 procent van de aandelen, heeft aangekondigd fors te willen investeren in Alitalia. Eerder deze maand werd bekend dat de Italiaanse luchtvaartmaatschappij met hulp van Etihad Airways een felbegeerde 5-Star status als doel heeft gesteld. Alitalia trad ook toe tot Etihad Airways Partners, een alliantie van luchtvaartmaatschappijen waarin de luchtvaartmaatschappij uit Abu Dhabi participeert. Of Alitalia ook uit SkyTeam stapt wordt niet gemeld.

Cassano zei dat Alitalia geprobeerd heeft nieuwe afspraken te maken waar beide partijen evenveel voordeel bij hebben, maar dat dit niet tot het gewenste resultaat heeft geleid. "Wij blijven wel openstaan voor verdere gesprekken'', voegde hij eraan toe. Sinds Etihad 49 procent van de Alitalia-aandelen in handen kreeg is de rol van Air France-KLM bij het Italiaanse bedrijf uitgespeeld.
Je kunt wel zien wie de scepter zwaait/zwaaien in de luchtvaartwereld tegenwoordig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Daarover gesproken; straks in Nieuwsuur (22:00 - 22:55 uur op NPO2):
Geen nieuwe landingsrechten voor Golfstaten op Schiphol
Luchtvaartmaatschappijen uit de Golfstaten krijgen voorlopig geen nieuwe landingsrechten op Schiphol. De nationale luchthaven heeft steeds meer last van felle concurrentie uit het Midden-Oosten. Staatssecretaris Wilma Mansveld van Infrastructuur en Milieu schrijft in een toelichting aan Nieuwsuur: “Ik wil samen met mijn Europese collega’s strenger optreden tegen de opkomst van Golfcarriers uit het Midden-Oosten als er sprake is van oneerlijke concurrentie.”
Daarvoor (nu dus) trouwens in Andere Tijden wat voor persoon de scepter zwaait over Surinam Airways...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14

[afbeelding]

Vandaag weer vertrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Hij is alweer bijna geland op Gatwick :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Toch maar even hier vragen, heb wat rond gezocht maar ik blijf in twijfelen. Kan ik een normaal handscheermes (Gillette Fusion) meenemen in de handbagage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
WizzAir heeft sinds vandaag nieuwe kleuren op de website. Dat bracht mij op het idee om even de nieuwste registratie op te zoeken. Een nieuw gezicht!

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-2vw9gm2VgzE/VVH_qjI2bgI/AAAAAAABEvc/3CO8ew15fJ4/s1600/6614_320wzz_5957.jpg

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Napsju schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 22:20:
WizzAir heeft sinds vandaag nieuwe kleuren op de website. Dat bracht mij op het idee om even de nieuwste registratie op te zoeken. Een nieuw gezicht!

[afbeelding]
Ze bestaan vandaag 11 jaar en daarom kun je nog t/m 23:59 uur de de 2e stoel gratis boeken. ;)
Pagina: 1 ... 106 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.