Het Luchtvaart Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 112 Laatste
Acties:
  • 657.644 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLink
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-08 18:06
ValHallASW schreef op zondag 03 mei 2015 @ 16:30:
[...]

In general als advies: ten eerste niet met een KLM 747 vliegen, want dat zijn rammelbakken ;-) ten tweede, routehappy laat in het overzicht vliegtuigtypes zien: https://www.routehappy.co...2-Y-1#state/1430663943105
Wat vind je er buitensporig aan rammelen dan? Vaak genoeg met KLM 747 gevlogen en niets aan de hand. Vind het altijd net wat leuker dan de twin engine toestellen.
Rammelen doet een ATR 42 propellor jet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

CyBeR schreef op maandag 04 mei 2015 @ 01:25:
[...]

NS gaat daar mee ophouden en verder: duh dat ze dat doen. Doe even niet alsof jij niet probeert je belastingdruk te verlagen. Of zie jij af van hypotheekrenteaftrek en loonheffingskorting?

Verder merk ik op dat 1994 inmiddels 21 jaar geleden is dus of 'pas' nog van toepassing is, ik weet 't niet…
Dus dan is het maar goed en moet ik het prima vinden, verder gaat het om de uiteindelijke belastingdruk op bijvoorbeeld arbeid of winst. Of die (niet) geheven word via de winst verdubbelaar XXL belasting(ont)heffer of de Knakworstjesrendementsheffing is op macro niveau minder interessant. 8)7

En voor een 'nationale airline' van een groot land (ze waren lang voor een groot deel staatseigendom) is 21 jaar natuurlijk nog niet zo heel erg lang. Vergelijk het eens met KLM, Lufthansa oid welke toch een lange geschiedenis hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door GoldenSample op 04-05-2015 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
GoldenSample schreef op maandag 04 mei 2015 @ 01:32:
[...]
Vergelijk het eens met KLM, Lufthansa oid welke toch een lange geschiedenis hebben.
Ja, met KLM als oudste nog opererende luchtvaartmaatschappij wereldwijd heb je wel goed vergelijkingsmateriaal te pakken :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 16:10
BeefHazard schreef op zondag 03 mei 2015 @ 23:56:
[...]

Driehonderd banen... Ik weet niet of dat creatief rekenen voor een postbusfirma is of gewoon realistisch is.
't staat er toch gewoon?
Vliegtuigbouwer Embraer opent vestiging in Nederland

(...)

Met ingang van juli zal het bedrijf een kantoorpand betrekken in Amsterdam Zuid. Daarnaast komt ook de onderhoudsdivisie van het bedrijf naar Nederland. Met de komst zijn driehonderd banen gemoeid.

(...)

[ Voor 26% gewijzigd door Hmmbob op 04-05-2015 01:59 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
GoldenSample schreef op maandag 04 mei 2015 @ 01:22:
[...]
Ontopic zit ik te denken aan een vluchtje waar ik een dagje een layover ga doen in Kiev, waarschijnlijk UIA wat een codeshare met de KLM zal zijn gok ik zo. Dan kijk je op Wikipedia en dan zie je dat ze pas vanaf 1994 bezig zijn..

En dan bedenk je dat dat weer erg logisch is ivm het uit een vallen van de Sovjet-Unie.
http://aviamuseum.com.ua/en/ is wel leuk om even rond te wandelen, naast het vliegveld Zhuliany. Gratis, alleen als je bv in toestellen wil (zoals de IL-62) moet je 2 euro betalen.

En niet luchtvaart gerelateerd is een bezoek aan Chernobyl ook wel echt aan te raden. Geen idee hoe het op dit moment is met die bosbranden natuurlijk, maar toen wij er waren was het machtige ervaring. Wij hebben met 3 man voor onszelf een busje+chauffeur gehuurd. Niet mee met een grote groep, dan kun je zelf nog sturen wat je te zien krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:53
Uit de telegraaf:

http://www.telegraaf.nl/b...en_op_luchtrampen___.html

SCHIPHOL -
Luchtvaarttechnici slaan alarm. Er wordt volgens hen in heel Europa steeds meer bezuinigd op gecertificeerd toezicht op vliegtuigonderhoud.

Brancheorganisatie Aircraft Engineers International (AEI) heeft een brandbrief gestuurd aan de Europese veiligheidswaakhond EASA. „Het is wachten op rampen, als de regels niet strikt worden nageleefd. Uit kostenoverwegingen worden die juist versoepeld. Een gevaarlijke ontwikkeling.”
„Vliegtuigen moeten na een onderhoudsbeurt sneller de lucht in, eisen de maatschappijen. De voorschriften bepalen dat dit alleen kan na persoonlijke inspectie van een bevoegd ingenieur, die moet controleren of het werk van monteurs goed en veilig is uitgevoerd. Maar sluipenderwijs worden die procedures met voeten getreden”, zegt de Nederlandse AEI-topman Fred Bruggeman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:48
GoldenSample schreef op maandag 04 mei 2015 @ 01:32:
[...]

Dus dan is het maar goed en moet ik het prima vinden, verder gaat het om de uiteindelijke belastingdruk op bijvoorbeeld arbeid of winst. Of die (niet) geheven word via de winst verdubbelaar XXL belasting(ont)heffer of de Knakworstjesrendementsheffing is op macro niveau minder interessant. 8)7
Je kan ook hebben dat ze die winst met z'n allen via een of andere bananenrepubliek sturen waar men helemaal geen belasting heft. Denk je dat jouw belasting dan omlaag gaat? Het gaat om het uiteindelijke bedrag dat de Nederlandse overheid verdient aan die winstbelastingen. Men heeft het nagerekend en is tot de conclusie gekomen dat men liever een lage belastingdruk geeft en daarmee bedrijven uitnodigt om zo veel mogelijk geld naar Nederland te sturen dan dat het een hoge belastingdruk heeft en zo veel mogelijk geld probeert te persen uit het kleine beetje geld waar ze belasting over mogen heffen.
Hmmbob schreef op maandag 04 mei 2015 @ 01:58:
[...]

't staat er toch gewoon?

[...]
Die zin is te vaag geschreven om een antwoord op mijn vraag te zijn. Als je een beetje creatief gaat rekenen aan de hoeveelheid (administratieve) banen die je schept in een land, kun je een postbusfirma heel wat laten lijken. Nergens staat dat ze zelf 300 mensen in dienst nemen en op kantoor gaan laten werken in Nederland.

[ Voor 51% gewijzigd door BeefHazard op 04-05-2015 09:28 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het gaat om het Europese hoofdkantoor wat nu in Frankrijk zit, wel iets meer dan een postbusfirma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:15
Saus schreef op maandag 04 mei 2015 @ 08:17:
En niet luchtvaart gerelateerd is een bezoek aan Chernobyl ook wel echt aan te raden. Geen idee hoe het op dit moment is met die bosbranden natuurlijk, maar toen wij er waren was het machtige ervaring. Wij hebben met 3 man voor onszelf een busje+chauffeur gehuurd. Niet mee met een grote groep, dan kun je zelf nog sturen wat je te zien krijgt.
Dat is toch wel één van de dingen die ik nog wel eens wil doen. Misschien met mijn tweeling, als ze wat ouder zijn (nu 1 jaar, beetje jong nog ;) ), om te laten zien wat voor verwoesting de mensheid over zichzelf af kan roepen - maar ook hoe de natuur gedijt als diezelfde mensheid voor langere tijd een gebied verlaat. Moet heel imposant zijn.

Ik ben ook wel nieuwsgierig naar hoe de bouw van die nieuwe sarcofaag vordert, daar vind je online niet zoveel over terug.

/offtopic

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
JeroenH schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:31:
Ik ben ook wel nieuwsgierig naar hoe de bouw van die nieuwe sarcofaag vordert, daar vind je online niet zoveel over terug.

/offtopic
offtopic:
Hoorde het laatst nog op de radio. De Russen trekken ivm conflict met Oekraine al hun geld eruit en er is nu weer een tekort van enkele miljarden. Afgelopen week(?) was er een conferentie voor miljonairs en miljardairs en dergelijken waar men ging fundraisen. Weet niet hoe dat gegaan is.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

waar een sar is,is een wodka

http://www.rtlnieuws.nl/n...en-kan-hersenen-aantasten

ze zijn dus blijkbaar wat verder in het onderzoek,

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Leuke reacties ook. "Ja maar waarom doet de 787 dat anders, volgens mij wisten ze het gewoon al". Nee, de 787 draait een nieuwe generatie luchtsysteem met betere vochtigheid en hogere druk. Daarom hebben ze er een ander systeem in gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Van commenters op nieuwssites kun je maar beter niet al te veel niveau verwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gisteren nog een keer die missing links docu over MH370 gekeken. Iemand enig idee of er nog meer docu's zijn er over die vermissing? Blijf het erg interessant vinden!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLink
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-08 18:06
DennusB schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:44:
Gisteren nog een keer die missing links docu over MH370 gekeken. Iemand enig idee of er nog meer docu's zijn er over die vermissing? Blijf het erg interessant vinden!
Welke docu? Ben ook nieuwsgierig? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
BeefHazard schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:38:
Leuke reacties ook. "Ja maar waarom doet de 787 dat anders, volgens mij wisten ze het gewoon al". Nee, de 787 draait een nieuwe generatie luchtsysteem met betere vochtigheid en hogere druk. Daarom hebben ze er een ander systeem in gezet.
Op zich is een hogere druk en betere vochtigheid ook te realiseren met bleed air. Doet de A380 / 350 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://cdn1.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2015/5/4/557413.jpg
F-GITI gistermiddag bij vertrek uit Montreal.

Air France vloog gisteren de laatste retour naar Montreal met de Boeing 747.
De laatste vlucht werd uitgevoerd door F-GITI.

Vanaf vandaag vliegen de 6 overgebleven 747's alleen nog naar Atlanta, Boston en Mexico-Stad.
Straks ook nog 11 weken lang naar Toronto.
Vanaf komend winterseizoen (oktober) wordt de AF 747 alleen nog op Mexico ingezet voordat het toestel begin 2016 wordt uitgefaseerd.
Air France vliegt sinds 1970 met de 747 en was een van de eerste maatschappijen die toen het grootste passagiersvliegtuig ooit ontvingen in april 1970.
(De eerste 747 werd pas ruim 2 maanden eerder aan Pan Am geleverd en de eerste vlucht was pas ruim een jaar geleden)
Air France heeft alle vier versies van de 747 in haar vloot gehad; de -200 met 29 stuks het meest en -300 met 2 stuks het minst. In totaal heeft de maatschappij 73 747-toestellen gehad.

Afbeeldingslocatie: http://www.airteamimages.com/pics/40/40894_big.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/4lo8j5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img1.jetphotos.net:8080/img/4/3/9/6/80113_1345215693.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-08 21:37
PolarBear schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:50:
[...]

Op zich is een hogere druk en betere vochtigheid ook te realiseren met bleed air. Doet de A380 / 350 ook.
Volgens mij is de hogere druk mogelijk door het gebruik van composiet. Minder last van (materiaal)vermoeidheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Piet91 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:33:
[afbeelding]
F-GITI gistermiddag bij vertrek uit Montreal.

(De eerste 747 werd pas ruim 2 maanden eerder aan Pan Am geleverd en de eerste vlucht was pas ruim een jaar geleden)
Deze zin is me niet helemaal duidelijk...

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Jelte,89 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 00:23:
Deze zin is me niet helemaal duidelijk...
De eerste vlucht van de 747 was 9 februari 1969; dus ruim een jaar voordat Air France hun eerste 747 in ontvangst nam.
Pan Am ontving in januari 1970 als eerste de 747, officieel dan met inzegening door First Lady Pat Nixon want in december 1969 hadden ze al de 747 van Boeing afgenomen.

Air France ontving in april 1970 haar eerste 747-100 en op dat moment dus ruim een jaar na de eerste vlucht van de 747.

[ Voor 58% gewijzigd door Piet91 op 05-05-2015 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Piet91 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 00:34:
[...]

Omdat die niet helemaal klopt.

Air France ontving in april 1970 haar eerste 747-100.
Pan Am ontving in december 1969 als eerste de 747. (dus niet ruim 2 maanden eerder zoals ik daar zei).
De eerste vlucht van de 747 was 9 februari 1969; dus ruim een jaar voordat Air France hun eerste 747 in ontvangst nam.
Bedankt voor de opheldering!

Dus de 747 heeft 11 maand op haar eerste afnemer gewacht? Spannende tijden lijken me dat te zijn geweest.

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Jelte,89 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 00:40:
[...]

Dus de 747 heeft 11 maand op haar eerste afnemer gewacht? Spannende tijden lijken me dat te zijn geweest.
Nee, de afnemer heeft er 11 maanden op moeten wachten nadat 'ie voor het eerst vloog. De 1e vlucht is een mijlpaal in de ontwikkeling van een nieuw vliegtuig, maar bepaald niet het einde van het traject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Jelte,89 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 00:40:

Nee, op 9 februari was de allereerste vlucht van de 747. Ruim een jaar later werden de eerste exemplaren al aan de maatschappijen geleverd.

Als je dat vergelijkt met bijvoorbeeld de Boeing 787 (eerste vlucht op 15 dec. 2009; eerste levering op 25 september 2011) en de Airbus A350 (eerste vlucht op 14 juni 2013, eerste levering op 22 december 2014) is dat best rap. Zeker als je bedenkt dat dat een heel andere tijd was.

Aan orders was geen gebrek, hieronder de stewardessen van de maatschappijen die de 747 hadden besteld tijdens de roll-out van de eerst gebouwde 747 op 30 september 1968:
(Jep, inclusief KLM ;) )

Afbeeldingslocatie: http://airwaysnews.com/galleries/boeing-747-rollout1969_28393.jpg

De totstandkoming van de 747 ging in een razend tempo:
Piet91 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:00:
Oh, over de 747 gesproken; en een kleine 'vandaag in de geschiedenis-post':

Vandaag rolde in 1968 (dus 46 jaar geleden!) de allereerste 747 uit de fabriek.
Joe Sutter had nog geen 28 maanden eerder pas de eerste sketches gemaakt.
En 2 jaar eerder had Boeing de grond pas gekocht. In die 2 jaar is
- de fabriek gebouwd en werd hiermee direct het grootste gebouw (qua volume) ter wereld; en wat het - dankzij verbouwingen - nog steeds is),
- een mock-up 747 gebouwd (voor o.a. de essentiële evacuatietest); de mock-up werd afgebouwd in de fabriekshal terwijl het dak er nog niet eens op zat
- productielijn opgezet
- en de eerste 747 gebouwd.
Niet geheel verwonderlijk ging Boeing bijna financieel ten onder.

En er waren op een gegeven moment enorme problemen met de motoren (de beruchte/beroemde Pratt & Whitney JT9D) waardoor er een gigantische backlog onstond (wachten op motoren):

Afbeeldingslocatie: http://airchive.com/blog/wp-content/uploads/2013/08/747-100-Plant-no-engine-1970.jpg

Wat wel als gevolg had dat nadat die motoren eenmaal geleverd werden Boeing ook flinke aantallen 747's kon afleveren; in maart 1970 werden de meeste 747-100's ooit geleverd; 7 stuks die maand. :P

Sterker nog; die JT9D's zijn de reden voor de niet 'al te soepel' verlopen eerste commerciële vlucht van de 747: Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 3"

[ Voor 30% gewijzigd door Piet91 op 05-05-2015 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Laatst online: 18:53
BeefHazard schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:38:
altijd gedacht dat het ging om het brandstof verbruik omlaag te brengen. Immers geen bleed air van je motoren aftappen betekend zuinigere motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Piet91 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 00:53:
[...]

... en de Airbus A350 (eerste vlucht op 14 juni 2013, eerste levering op 22 december 2014) is dat best rap.
Even die jaartallen gefixed ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Propane schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 09:43:
Even die jaartallen gefixed ;).
Ik gooi het op het feit dat het laat was. :+

Afbeeldingslocatie: http://www.telegraaf.nl/binnenland/article24000316.ece/BINARY/i/Candezen+01.JPG
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CEGGzvyWIAEsmyH.jpg:large

Mooi gedaan met dat watersaluut.
Wel grappig dat ze verkeerde beelden hebben gebruikt voor de landing want dat was namelijk niet de vlucht waar ze het over hadden.
(Landing was PH-BFD en die kwam uit New York; pal voor PH-BFN die wél uit Canada kwam (Toronto) en met allerlei grondvoertuigen werd binnengehaald en tussen de D- en E-pier het saluut kreeg)

Maar goed; dat iets pietje-precies Piet weer :+ ...

Overigens ook interessante aanvliegroutes op Schiphol momenteel. Zo net bijvoorbeeld de A380 helemaal naar het noorden en vloog op zo'n 2.5 km. hoogte over de Afsluitdijk voordat het afboog naar de Polderbaan.

[ Voor 21% gewijzigd door Piet91 op 05-05-2015 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
't is weer druk hier boven amsterdam ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 26-08 20:22

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Die drukte is zo weer weg? Ik ga zo naar huis, geen zin in vertraging. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-08 15:06
Geen idee hoe betrouwbaar dit nieuws is, maar als ik het moet geloven dan is deze Sukhoi Superjet 100 een deel van z'n motor kwijtgeraakt tijdens take-off en zijn ze daar pas achtergekomen na de landing 8)7 Only in Russia?

Afbeeldingslocatie: http://lifenewscontent.ru/static/posts/2015/05/153464/8a52974581278e385b5621c70fe063b3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

waar een sar is,is een wodka

maar het is dan ook wel flink aan het waaien,wordt hier zo het balkon afgeblazen :P ( oh dit ging over druk boven Amsterdam :P )

[ Voor 21% gewijzigd door mrsar op 05-05-2015 15:38 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:59
Piet91 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 14:16:
[...]
(Landing was PH-BFD en die kwam uit New York; pal voor PH-BFD die wél uit Canada kwam (Toronto) en met allerlei grondvoertuigen werd binnengehaald en tussen de D- en E-pier het saluut kreeg)

Maar goed; dat iets pietje-precies Piet weer :+ ...
Pietje precies is zo precies niet :D

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-09 17:35
Vanmiddag even bij de polderbaan gekeken, tijdens het onweer een Go-around gezien van een 737 van Transavia. Dacht, wat een lang gebulder dat onweer, was 't een 737 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ben vandaag naar Aviodrome geweest met de kids. Hartstikke leuk museum. Echt een aanrader voor iedereen die vliegtuigen een beetje interessant vind. Ze hebben echt hun best gedaan en er staat mooi spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
ijdod schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 16:10:
Pietje precies is zo precies niet :D
|:(

Wat heb ik tegenwoordig? -O-

Wist trouwens ook niet dat ze aan boord 2 minuten stilte hielden (vlucht 887 naar Hong Kong gisteravond)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=fTZNYFlN4FA]
Piet91 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 14:16:
Overigens ook interessante aanvliegroutes op Schiphol momenteel. Zo net bijvoorbeeld de A380 helemaal naar het noorden en vloog op zo'n 2.5 km. hoogte over de Afsluitdijk voordat het afboog naar de Polderbaan.
Tweaker nustys/NustyR stond op dat moment dus al bij de Polderbaan :P

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2015/5/5/558118.jpg

En morgen komt er weer nieuw spul naar Schiphol. Morgenvroeg zou PH-HSM, een Boeing 737-8K2 voor Transavia op Schiphol moeten landen. De kist zal over een paar uur vertrekken vanaf Boeing Field richting Keflavík waarna het weer doorvliegt naar Amsterdam.
Het is de 2e nieuwe kist voor Transavia dit jaar (na PH-HSK die op 9 april op EHAM landde) en ook de laatste.
De volgende kist volgt pas in maart 2016.

PH-HSM vooraan met haar Franse zusters F-GZHT en F-GZHQ:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CECLUvSUMAAB3r0.jpg:large

De eerstvolgende nieuwe kisten die op Schiphol landen zijn PH-BHA en PH-BHB; de Boeing 787-9 Dreamliners voor KLM die in oktober en november op Schiphol landen.

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 05-05-2015 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Piet91 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 21:29:
[...]
PH-HSM vooraan met haar Franse zusters F-GZHT en F-GZHQ:
[afbeelding]

De eerstvolgende nieuwe kisten die op Schiphol landen zijn PH-BHA en PH-BHB; de Boeing 787-9 Dreamliners voor KLM die in oktober en november op Schiphol landen.
Misschien ben ik gewoon niet van verandering, maar ik vind die nieuwe livery van Transavia dus ook weer helemaal niet. Saaie bedoening. Als ik 100 Amerikanen (want, kennen Transavia niet) de foto van de huidige en nieuwe livery laat zien, denken ze allemaal dat die nieuwe de oude is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Gisteravond vanuit Chania met de "I love summer" sunweb transavia naar schiphol gevlogen :+
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7439/13900998372_52490e76a9_b.jpg
We hadden een prachtige departure, waarbij de zon bijna onderging en we een prachtig uitzicht hadden op het eiland. Net toen we opgestegen waren, was het 8u nederlandse tijd en moesten we allemaal even een minuutje stil zijn.

Op schiphol stond daar toen ook de nieuwe livery transavia, dus die heb ik ook nog even kunnen zien ^^.

[ Voor 12% gewijzigd door lllustrious op 05-05-2015 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:53
Zo Airbus is goed aan de weg aan het timmeren!

http://www.nu.nl/beurs/40...-honderd-vliegtuigen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:12
Volgens mij nog niet gedeeld

http://youtu.be/7ACFisKHXn8

Mooi beeld van dodenherdenking op Schiphol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Voor 30 mei heb ik t.g.v. mijn verjaardag een proefles/rondvlucht van 45 minuten geboekt vanaf vliegveld Hilversum. Het zal bijna 20 jaar geleden zijn dat ik in een klein vliegtuigje heb gezeten. Mijn ouders gaan mee als passagiers achterin.

Ik heb er heel veel zin in :) Ik heb nog even de vraag gemaild met wat voor vliegtuig we gaan zodat ik me wat voor kan bereiden.

Wel mooi dat ik de gewichten van de drie personen op moest geven (100+100+75 kg), en dat ik toen antwoord terugkreeg dat als het warm en windstil weer is de vlucht uitgesteld zal moeten worden. Ik wist niet dat de marges zo klein waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-07 14:59
JeroenH schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:28:
...

Wel mooi dat ik de gewichten van de drie personen op moest geven (100+100+75 kg), en dat ik toen antwoord terugkreeg dat als het warm en windstil weer is de vlucht uitgesteld zal moeten worden. Ik wist niet dat de marges zo klein waren.
Tof! Ik ben erg benieuwd wat je ervan vindt. Bij welke club of school ga je je proefles doen? Ben je ook van plan om daarna te gaan leren voor je brevet?

Ja, de marges zijn zo klein. Veel 4-persoons vliegtuigen zijn eigenlijk (qua gewichten) 3 persoons vliegtuigen. Met 4 personen zit je zonder brandstof al (bijna) op MTOW.
Ik vlieg veel op Robin DR400cdi vliegtuigen (PH-NCD en PH-VSQ) en daarbij is de MTOW 980Kg. Het leeggewicht van de PH-NCD is 671 Kg, dus je hebt maar 309 Kg voor brandstof, pax en bagage. Met een zwaardere motor zijn die verschillen groter.

Wat mij alleen opvalt; warm weer en windstil zegt iets over de lengte van je take-off roll. Hoe hoger de density-altitude is (warm weer), hoe langer de take-off roll.
Als ik vlieg hoef ik me (in NL) meestal geen zorgen te maken over de take-off roll (zelfs als ik op MTOW zit); ik ben eerder te zwaar dan dat ik baan tekort kom (zelfs op warme dagen). Maar, elk vliegtuig is anders natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Heeft het ook niet te maken met motorprestaties? In warm weer presteren straalmotoren minder dan in koud weer, ik weet niet of dit ook geldt voor zuigermotoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Nee, dit is alleen om mijn verjaardag te vieren. Ik heb niet voldoende tijd en geld (over) om mijn brevet te halen en vooral te houden.

Armchair pilot here 8)

Ik heb bijna 20 jaar geleden ook een rondvlucht/proefles gemaakt, kadootje van mijn oma voor mijn VWO-diploma en ik kon me herinneren dat ik dat erg tof vond. Ik vond dat het wel weer eens tijd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornski
LongBowNL schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:21:
Heeft het ook niet te maken met motorprestaties? In warm weer presteren straalmotoren minder dan in koud weer, ik weet niet of dit ook geldt voor zuigermotoren?
Dat klopt. Hoe hoger je zit, hoe lager de druk en dus ook hoe lager de dichtheid van de lucht. Hetzelfde geldt voor warmte; hoe warmer het is, hoe lager de dichtheid. Met andere woorden; er zijn minder zuurstofmoleculen voor dezelfde inhoud.

Een zuigermotor (zonder compressor) presteert hierdoor minder goed, maar even belangrijk; je vleugels hebben (iets) minder lift.

De prestaties van een vliegtuig worden beschreven, uitgaande van de ISA (International Standard Atmosphere). In het ISA model is de druk op de grond altijd 1013.2 Hpa en is het op de grond altijd 15 graden. Geeft je barometer een lagere druk aan, of is het warmer dan 15graden, dan moet je dus rekening houden met een lagere dichtheid.

[ Voor 16% gewijzigd door Bjornski op 06-05-2015 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Ik zat meer te denken aan de maximale temperatuur in een straalmotor, de zogenaamde Turbine Inlet Temperature (TIT). Als de buitentemperatuur hoger is, dan is de marge tot de TIT kleiner waardoor er uiteindelijk minder energie kan worden toegevoegd aan de stromende lucht in de motor.

Maar de dichtheid is natuurlijk ook een grote factor, ik denk weer eens veel te moeilijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:19
Wat moet dit wel niet voor vogel zijn geweest :|
https://twitter.com/flight_report/status/595720396923674625

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CERsXqpWMAE1_Hx.png

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Een meeuw bijvoorbeeld?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
LongBowNL schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:47:
Ik zat meer te denken aan de maximale temperatuur in een straalmotor, de zogenaamde Turbine Inlet Temperature (TIT). Als de buitentemperatuur hoger is, dan is de marge tot de TIT kleiner waardoor er uiteindelijk minder energie kan worden toegevoegd aan de stromende lucht in de motor.
Dit is zelden tot nooit (en eerder het laatste) een probleem bij moderne straalmotoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Pas bij temperaturen rond de 40-50 graden, inderdaad zelden. En dan nog wordt het pas een probleem als de kist best vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Dit gaat om een klein vliegtuig met zuigermotor ;) Ik denk een Cessna 172 of zo.
Geen idee. Heeft iemand Pino vandaag nog gezien? ;)

[ Voor 68% gewijzigd door JeroenH op 06-05-2015 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-08-2023
JeroenH schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:02:
Dit gaat om een klein vliegtuig met zuigermotor ;) Ik denk een Cessna 172 of zo.

[...]

Geen idee. Heeft iemand Pino vandaag nog gezien? ;)
Ik heb vorige week ook meegevlogen met een Cessna 172 vanaf Lelystad en toen is er niets gewogen, ik wil hier niet mee zeggen dat het nooit gebeurd, maar geef puur aan dat het dus schijnbaar niet overal gebeurd.

Have fun in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ik zit net te kijken, het type staat gewoon op de website van het bedrijf: het is inderdaad een Cessna 172. Is er online iets van een stoomcursus beschikbaar?

Ik heb basiskennis van de instrumenten en bedieningsorganen (ook jarenlang met modelvliegtuigen gevlogen, helpt ook), maar het lijkt me leuk om er vooraf net iets meer van te weten. Bestaat zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornski
Die Bolle14 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:05:
[...]

Ik heb vorige week ook meegevlogen met een Cessna 172 vanaf Lelystad en toen is er niets gewogen [...]
Hoe was je vlucht. Eerste keer in een klein vliegtuigje?

Ik weeg ook nooit als er mensen meevliegen (we hebben op het veld denk ik nieteens een personenweegschaal). Ik vraag van te voren, via e-mail, om gewichten en vertrouw erop dat men mij die eerlijk doorgeeft. Het komt ook niet op 5Kg; die kist komt ook nog wel van de grond als je een paar Kg over MTOW zit.

Bij ons op de club -als ze de gewichten (nog) niet weten- rekenen ze normaal met 80Kg p.p. en 5 Kg bagage. Dat komt met mensen van een normaal postuur altijd wel redelijk uit.

Ik heb me laten vertellen dat in sommige airliners, er load-cells in het landingsgestel zitten, zodat ze real-time kunnen wegen en weight&balance kunnen berekenen.
JeroenH schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:08:
[...]Is er online iets van een stoomcursus beschikbaar?
Die club schijnt te vliegen met vliegtuigen van vliegclub Hilversum, wat ik zo snel zag.
http://www.vliegclubhilversum.nl/checklists-manuals/

Google ook eens op C172 POH.

[ Voor 15% gewijzigd door Bjornski op 06-05-2015 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
Bjornski schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:15:

Hoe was je vlucht. Eerste keer in een klein vliegtuigje?
Ja eerste keer in een klein vliegtuigje, maar zo vet, eerst voorin en een beetje meesturen. Toen we klaar waren en groep 2 mocht waren en plaatsen over dus nog een keer, toen achterin en even genoten van de omgeving en lekker foto's gemaakt.

Ben echt tot de conclusie gekomen; het maakt niet uit hoe groot, het is altijd goed om in een vliegtuig te zitten.

Geplande vluchten: Easyjet naar Londen ergens in Oktober, Arke dream)liner naar Sint-Maarten in november en een nog niet besloten maatschapij(en) naar Australië in Februari. Lekker vliegen dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Bjornski schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:15:
Die club schijnt te vliegen met vliegtuigen van vliegclub Hilversum, wat ik zo snel zag.
http://www.vliegclubhilversum.nl/checklists-manuals/

Google ook eens op C172 POH.
Top, thanks! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 18:30
Hebben jullie ervaring met het doorlabelen van bagage op een andere boeking? Beide uitvoerende maatschappijen zijn SkyTeam members.

Mijn losse boekingen:
  1. Kenya Airways: Johannesburg > Nairobi > Parijs CDG.
  2. AirFrance (uitgevoerd door KLM): Parijs CDG > Amsterdam (incl. reeds bijgekochte bagage).
Drie uur overstaptijd in CDG. Uit ervaring weet ik dat ik dat nodig ga hebben.

Kan ik gewoon beide boekingen bij inchecken in Johannesburg laten zien voor doorlabeling tot in Amsterdam of kan zo iets helemaal niet?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Een Boeing 737-700 van Transavia heeft vanmiddag een noodlanding moeten maken op de luchthaven van Lille. Het toestel was onderweg van Einhoven naar Lissabon. Kort na het opstijgen viel de cabinedruk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Problemen bij Transavia, gevalletje druk weggevallen.
http://nos.nl/l/792164

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Napsju schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 20:26:
Hebben jullie ervaring met het doorlabelen van bagage op een andere boeking? Beide uitvoerende maatschappijen zijn SkyTeam members.

Mijn losse boekingen:
  1. Kenya Airways: Johannesburg > Nairobi > Parijs CDG.
  2. AirFrance (uitgevoerd door KLM): Parijs CDG > Amsterdam (incl. reeds bijgekochte bagage).
Drie uur overstaptijd in CDG. Uit ervaring weet ik dat ik dat nodig ga hebben.

Kan ik gewoon beide boekingen bij inchecken in Johannesburg laten zien voor doorlabeling tot in Amsterdam of kan zo iets helemaal niet?
Op de luchthaven van Parijs ga je naar de transfer desk, daar haal je je nieuwe boarding pas op. Vervolgens geef ze je release kaartje van je bagage en dan halen zij de bagage voor je van de band en checken ze hem in naar Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 18:30
Klinkt goed!!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bull93
  • Laatst online: 18-12-2023
Wat merk je er eigenlijk van als de druk wegvalt? Ik bedoel dan net voordat de maskertjes vallen. Hoor je een klap of voel je een soort turbulentie? Of vallen die maskertjes en als je ze gelijk op zet merk je er verder ook niks van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

bull93 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 22:46:
Wat merk je er eigenlijk van als de druk wegvalt? Ik bedoel dan net voordat de maskertjes vallen. Hoor je een klap of voel je een soort turbulentie? Of vallen die maskertjes en als je ze gelijk op zet merk je er verder ook niks van?
Met decompressie is het zo dat je er niks van merkt, daarom is het ook zo gevaarlijk. Je wordt langzaam licht in je hoofd en dan val je in slaap dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 20:54
Tenzij het een explosieve decompressie is. Als er een stuk romp weg is speelt dat gat als een straalpijp met bijhorend geluid en luchtstroom. (afhankelijk van de grootte van het gat)

Als de druk heel langzaam weglekt dan is het hetgeen Brilsmurfffje zegt. Maar als die plots zou wegvallen, dan merk je dat zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:34

Sandyman538

SandstorM [148839]

Brilsmurfffje schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 23:36:
[...]

Met decompressie is het zo dat je er niks van merkt, daarom is het ook zo gevaarlijk. Je wordt langzaam licht in je hoofd en dan val je in slaap dacht ik.
Ja zoiets inderdaad. Onder een euforisch gevoel Hypoxie

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

AndRo555 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 23:43:
Als de druk heel langzaam weglekt dan is het hetgeen Brilsmurfffje zegt. Maar als die plots zou wegvallen, dan merk je dat zeker.
Je merkt het dan omdat het ineens koud wordt en er een boel extra herrie is. Het zuurstof tekort merk je niet zo veel van ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
LongBowNL schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 21:19:
Problemen bij Transavia, gevalletje druk weggevallen.
http://nos.nl/l/792164
Op een hoogte van 9 kilometer viel eerst aan de linkerkant van het vliegtuig de luchtdruk weg. Een paar seconden later gebeurde dat ook aan de rechterkant.
Eh....
De piloot zette een noodlanding in. Het vliegtuig maakte in 6 minuten een duikvlucht van 9 kilometer hoogte naar 3 kilometer. Normaal duurt dat zo'n 20 minuten. Tijdens de daling werden volgens een passagier enkele mensen onwel.
Als je het zuurstofmasker op doet is er niets aan de hand toch?

[ Voor 29% gewijzigd door PolarBear op 07-05-2015 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runner15
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:18
Die zuurstofmaskers hebben een eindige voorraad ;) Het is niet zo dat je rustig door kan vliegen naar je eindbestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Laatst online: 08:58

Garyu

WW

Brilsmurfffje schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 23:57:
[...]

Je merkt het dan omdat het ineens koud wordt en er een boel extra herrie is. Het zuurstof tekort merk je niet zo veel van ..
Bij een snelle (maar niet explosieve) decompressie merk je dat ook zonder de herrie -> je hebt dezelfde symptomen als bij duikersziekte, wat flink pijn kan doen!

Ook zuurstof via zo'n masker is niet heel geweldig hoor, het is niet zoals bij het duiken of bij het vliegen van een F16 dat iedereen zijn eigen zuurstoffles heeft. Door het uittrekken van het masker trek je de zekering waardoor een chemische reactie ontstaat waarbij de zuurstof vrijkomt die je moet inademen.

Doorvliegen kan je overigens wel, alleen niet meer op kruishoogte ;). Vanaf ongeveer 4000m heb je weer relatief normale buitendruk (uit mijn hoofd 0,7 bar) en kan je normaal ademen.

[ Voor 11% gewijzigd door Garyu op 07-05-2015 09:21 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
roflcopter. Dat is in dezelfde categorie als dat bij dubbeldekkers het bovendek naar X gaat en het benedendek naar Y. Zal wel bedoeld worden dat eerst aan de ene kant de maskers naar beneden kwamen en daarna aan de andere.
Als je het zuurstofmasker op doet is er niets aan de hand toch?
Nou, die maskers hebben elk een oxygen generatortje die maar voorziet in iets van een kwartier aan zuurstof. Dus als die dingen naar beneden komen en de druk is daadwerkelijk weggevallen, zal de piloot zo rap mogelijk naar ~3 km gaan waar de luchtdruk buiten hoog genoeg is om zonder die maskers te kunnen ademen. Dat heb ik gelukkig nooit meegemaakt maar als je van 12km komt lijkt me dat ongeacht zuurstofmasker geen prettige ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:37:
[...]

Nou, die maskers hebben elk een oxygen generatortje die maar voorziet in iets van een kwartier aan zuurstof. Dus als die dingen naar beneden komen en de druk is daadwerkelijk weggevallen, zal de piloot zo rap mogelijk naar ~3 km gaan waar de luchtdruk buiten hoog genoeg is om zonder die maskers te kunnen ademen. Dat heb ik gelukkig nooit meegemaakt maar als je van 12km komt lijkt me dat ongeacht zuurstofmasker geen prettige ervaring.
Volgens het artikel waren ze met 6 minuten op 3 km hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Misschien bedoelen ze met "links en rechts" de air conditioning packs. Het pack van de linker motor eerst en dan het pack van de rechter motor.

9km dalen in 6 minuten, 1,5 km per minuut, 5000ft/min. Yep, dat is redelijk snel. (2000-3000 ft/min is een normale daalsnelheid.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Imposant apparaat:

Afbeeldingslocatie: http://i2.mirror.co.uk/news/technology-science/technology/article5639265.ece/ALTERNATES/s615/gl10-hover-02.jpg

Bron (met ook video)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ja, is een tiltwing, waarbij de hele vleugel meedraait, i.t.t. een tiltrotor waarbij alleen de motorgondel draait (zoals de Bell-Boeing V-22 Osprey).

Maar niet helemaal uniek qua concept, want in 1964 vloog de LTV XC-142 al, die deed dit toen al:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b5/Ling-Temco-Vought_XC-142A.jpg/1280px-Ling-Temco-Vought_XC-142A.jpg

En een jaar later vloog de Canadair CL-84 ook al, die kon dit ook :)

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/af/Canadair_CL-84.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:40
Of zoals de USA ze gebruikt in t leger.

Wikipedia: Bell Boeing V-22 Osprey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
Maar dat is dan weer een Tiltrotor en geen Tiltwing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:40
Ow ja, verkeerd gekeken. Nvm dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:57
Oke oke geen tiltwing, maar toch..
Afbeeldingslocatie: http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/wk222iwqdycrseefvz9d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/l2x7c03zcjaeygv20slm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/iaszihpyfs1lcekifhoc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/sgwhdmzdkafae1sacq0o.jpg

"As demand for integrated point-to-point transportation grows, Bristow has made strategic investments in Airnorth and Eastern Airways, combining fixed wing and helicopter transportation into a one-stop solution for customers. The agreement to further develop the potential capabilities of the AW609 marks a significant step towards the production of one aircraft type that will provide an ideal transportation solution for offshore travel in the future."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:13
Mooi speledingetje hoor, vooral in het matzwart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:57
oohh schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 20:31:
[...]

Mooi speledingetje hoor, vooral in het matzwart. :)
In het matzwart is die inderdaad :9~

Hier nog wat bewegend beeld:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xwPdWcKh6-s]

En als ik het goed begreep is hier weer een concept van, de Bell V-280. Soort opvolger van de Osprey ofzo :X

Afbeeldingslocatie: http://bellv280.com/wp-content/uploads/Slider-Bell-V280_Fast-Rope.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Streskip op 07-05-2015 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De Bell V-280 Valor is niet bedoeld als vervanging van de V-22 Osprey ;)

De V-280 wordt door Bell samen met Lockheed-Martin ontwikkeld.

Hij is een deelnemer aan het Future Vertical Lift-programma (FVL) van de Amerikaanse landmacht. Dit programma moet een aantal op dit moment in dienst zijnde helicopters van de landmacht (niet die van de Air Force volgens mij) vervangen:

- Sikorsky UH-60 Black Hawk
- Boeing AH-64 Apache
- Boeing CH-47 Chinook
- Bell OH-58 Kiowa

De enige andere nog overgebleven kandidaat naast de Bell V-280 Valor voor de FVL is de "SB1 Defiant" die gezamenlijk ontwikkeld wordt door Boeing en Sikorsky.

Er zijn ook al een hoop afvallers geweest, waaronder EADS (het moederbedrijf van o.a. Airbus) die deel wilden nemen met een op de Eurocopter X3 gebaseerd ontwerp.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:59
Klinkt weer als zo'n project wat uiteindelijk alleen maar verliezers kent (behalve de bouwer van de toestellen)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:40
De Apache is toch niet zomaar te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Elk toestel is te vervangen. Of dacht je dat we over 150-200 jaar nog steeds met Apaches rondvliegen omdat ze onmogelijk te vervangen zouden zijn?

De Apache is een toestel waarvan het ontwerp uit begin jaren 70 stamt en dus niet bepaald de jongste meer is. Ooit zal hij dus toch echt vervangen moeten worden

De verwachting is dus rond 2030, de introductie van de FLV-Medium versie (die de Black Hawk en Apache vervangt) is geplanned voor 2027/2028.

De FVL-Light versie, die de OH-58 vervangt, komt ook rond die tijd (2030) in dienst.

De FVL-Heavy versie, die de Chinook moet vervangen, komt officieel in 2035 in dienst, hoewel Boeing verwacht dat het wel tot 2060 kan duren voor die in dienst genomen wordt.

[ Voor 79% gewijzigd door wildhagen op 08-05-2015 08:43 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Gaaf, KLM vlucht 1607 (Amsterdam - Rome) wordt nu uitgevoerd door PH-BFG: een Boeing 747.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Laatst online: 16-06 16:27
Extra capaciteit om gestande passagiers te vervoeren na de brand en sluiting op FCO gisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Laatst online: 08:58

Garyu

WW

Iemand die hier weet wat voor onderdeel van de Apaches van de Nederlandse luchtmacht door Boeing vervangen is/wordt naar aanleiding van de crash in Mali? Was dat een hardware of software fout?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ik denk dat ze dat niet openbaar gaan maken (iets met (operationele) security enzo), maar de tekst "Het specifieke onderdeel is al uit alle Nederlandse Apaches verwijderd." suggereert dat het een stuk hardware is.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 08-05-2015 20:09 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Timmyboy_ schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 19:58:
Extra capaciteit om gestande passagiers te vervoeren na de brand en sluiting op FCO gisteren?
Dat lijkt me wel. Gisteren zijn twee retours die kant op niet doorgegaan.
Vandaag gingen vlucht 1603 van KLM, 6291 van Vueling, 109 van Alitalia ook niet door.

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2015/5/8/559167.jpg

5Y-KYZ; een van Kenya Airways' 4 777-200ER's op Schiphol gistermiddag op Schiphol.
Kenya Airways zet momenteel ook nog af en toe de -200ER in op Schiphol i.p.v. de -300ER.
Wil je deze nog zien/spotten; ga snel.
Over 10 dagen gaat de -200ER uit de vloot; dan is de laatste vlucht vanuit Dubai naar Nairobi.

Ook geinig; de deliveryflight van Lufthansa's D-ABYT (retrojet); zonder economystoelen.
De cabin crew rest is ook duidelijk te zien (boven de lagere bagagebakken in het midden):
(En ja; dat touw is om je aan vast te pakken in geval van turbulentie)

Afbeeldingslocatie: http://www.planepictures.net/a/136/30/1430748397.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.planepictures.net/a/136/30/1430748434.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 08-05-2015 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:52
Piet91 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:15:
[...]

(En ja; dat touw op de tweede foto is om je aan vast te pakken in geval van turbulentie)

[afbeelding]
[afbeelding]
Zat me de tering te zoeken op foto #1 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha, ik ook.

Lijkt mij wel apart om een keer met een dergelijke lege kist te vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Een militair vliegtuig is zaterdag neergestort bij het vliegveld van Sevilla.

Dat meldt Airlivenet.

Het zou gaan om een Airbus A400M.

Het is onduidelijk van welk land het militaire vliegtuig is en hoeveel mensen er aan boord waren.

Het vliegveld van Sevilla is inmiddels afgesloten.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla...tort-neer-in-sevilla.html

Zou de eerste crash van een Airbus A400M Atlas zijn.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CEj8U0MWIAEn3cz.png:large

Er zouden 7 mensen aan boord geweest zijn.

Meer info en enkele pics @ http://www.airlive.net/20...tary-plane-crashs-at.html

[ Voor 36% gewijzigd door wildhagen op 09-05-2015 13:51 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
Dat is wel een heel recent model... :S

Neergestort op de coca cola fabriek

Er is een noodsignaal gestuurd door de bemanning...

http://nos.nl/artikel/203...rgestort-bij-sevilla.html

[ Voor 77% gewijzigd door Liliuokalani op 09-05-2015 13:52 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Klopt, de eerste A400M is in 2013 afgeleverd, en er zijn er pas 11 gebouwd op dit moment.

Maar dat zegt niet zoveel, elk toestel kan neerstorten, of hij nu splinternieuw of al 25 jaar oud is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
Foto's van de brandweer in Sevilla: https://pbs.twimg.com/media/CEj85G9WYAAoHhM.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ziet er niet uit als een fabriek van Coca Cola, eerder als een stuk landbouwgrond?

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-dhi3TKK-9Qg/VU32MdpSLmI/AAAAAAAABUg/SPHaO4t3EEQ/s1600/Capture%2Bd%E2%80%99e%CC%81cran%2B2015-05-09%2Ba%CC%80%2B13.56.08.png

[ Voor 50% gewijzigd door wildhagen op 09-05-2015 13:58 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 13:58:
Ziet er niet uit als een fabriek van Coca Cola, eerder als een stuk landbouwgrond?

[afbeelding]
Gebouwen zijn net gemist zie ik net, gelukkig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Nu.nl suggereert nu dat dit specifieke toestel nog in aanbouw was en bezig was met een testvlucht.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:32

MBV

wildhagen schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 20:08:
Ik denk dat ze dat niet openbaar gaan maken (iets met (operationele) security enzo), maar de tekst "Het specifieke onderdeel is al uit alle Nederlandse Apaches verwijderd." suggereert dat het een stuk hardware is.
Dat zegt helemaal niks. Bij dat soort dingen zit de embedded software vaak net zo goed vast als de injectie-software in jouw auto. Als je het wilt veranderen moet er een nieuw chipje in. Daarnaast hebben wij natuurlijk vrij nieuwe Apache's, ze vliegen al vanaf '75. En als er een uitbreiding in de software is gedaan waardoor een nieuwe versie is gebruikt kan de bug daarmee ook 'per ongeluk' onschadelijk zijn gemaakt.

Of nog simpeler: er is een doosje van hardware en software. In '75 was dat nog dure specialistische hardware (even snel als een whopping 10MHz 8086!!) die niet meer leverbaar is, nu kan hetzelfde bereikt worden met goedkope (Arduino). Maar daarvoor moest de software wel herschreven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Daarnaast hebben wij natuurlijk vrij nieuwe Apache's, ze vliegen al vanaf '75.
Zo nieuw zijn onze Apaches niet hoor, ze zijn nu 13-17 jaar oud (leveringen waren van 1998 tot 2002).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 14:09:
Nu.nl suggereert nu dat dit specifieke toestel nog in aanbouw was en bezig was met een testvlucht.
Lijkt om c/n 23 voor de Turkse Luchtmacht te gaan die haar eerste vlucht uitvoerde.
Het zou de 3e A400M voor de Turkse Luchtmacht worden en was de 19e gebouwde A400M.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CEkdO-ZWEAAGtvi.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CEkK4WXW0AAabfJ.png

Verschil in verticale snelheid, van +1664 ft/m naar -2944 ft/m...

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CEkOxReWgAA85yF.png
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CEkO-DnWEAAZ7yM.png

[ Voor 46% gewijzigd door Piet91 op 09-05-2015 16:43 ]

Pagina: 1 ... 104 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.