@Redhawk: Norwegian is een 787
Dank je, ik was in war
Gebeurd wel vaker

Gebeurd wel vaker
Tja, als je ziet hoe die kisten eruit zien, dan boeit restaureren ook niet veel meer.Napsju schreef op maandag 27 april 2015 @ 13:38:
Maar van restaureren is nu dus geen sprake meer? Jammer dat ze dan weg zullen rotten.
Er zijn bijvoorbeeld complete stukken uitgezaagd; zie zijn Lockheed JetStar Hound Dog II:

En restaureren gaat sowieso moeilijk worden; Lisa Marie / Houng Dog I, een oud-Delta Convair 880 is een van de 7(?) Convair 880's die nog bestaan. (van de 1959-1962 gebouwd).

Mwah, bekijk de KLM 747 op Aviodrome maar eens. Wordt je geloof ik ook niet blij van.De Amerikanen zijn toch al geen sterren in het onderhouden/conserveren van hun spullen.
Op droge woestijnen na is er eigenlijk geen locatie/klimaat waar je vliegtuigen (maar ook auto's e.d.) decennialang buiten kunt laten staan.
Gelukkig zijn ze daar bij het Museum of Flight ook achter gekomen en hebben ze pas o.a. de 747, Concorde,
Boeing 707 Air Force One en de Lockheed Constellation verplaatst zodat ze daar de boel kunnen overkappen.
Wie trouwens ooit het idiote idee had om vliegtuigen buiten tentoon te stellen in Seattle?

Freak187 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 08:59:
Er staat nog altijd een ander prive vliegtuig van Elvis op Roswell, New Mexico. Die ligt helemaal vol met rood fluwelen vloer- en muurbedekking.

Staat hier* in niet al te florissante staat inderdaad.

Royal Dutch Airlines @KLM · 27 apr.
Should we colour orange next year? #Koningsdag #Kingsday

* Wat is Google Maps verkloot zeg!

Het is maar goed dat ik geen geschiedenis-posts meer maak...
En wat ik al lang zag aankomen lijkt nu bevestigd; Kenya Airways doet haar Boeing 777's van de hand.wildhagen schreef op maandag 27 april 2015 @ 16:54:
Binnenkort nog meer 787's structureel op Schiphol. Vanaf 7 september zet Kenya Airways op de route tussen Schiphol en Nairobi een 787-8 in ipv de huidige 777-300ER.
De laatste 777-200ER vlucht lijkt naar/van Dubai te zijn op 17/18 mei.
De laatste 777-300ER vlucht lijkt naar/van London Heathrow te zijn op 25/26 september.
De laatste 777 vlucht naar/van Schiphol lijkt dus op 6/7 september te zijn.
Kenya Airways heeft 4 777-200ER's en 3 -300ER's, de eerste werd in mei 2004 geleverd, de laatste afgelopen juli. (de laatste 2 foto's)

Zo wat een kleurenPiet91 schreef op maandag 27 april 2015 @ 22:49:
[...]
Vanmiddag voor de eerste vlucht:
[afbeelding]
Ik ben nog altijd geen fan van de nieuwe livery - en zal dat ook niet worden - maar ik blijf erbij dat de blauw-witte kleuren van KLM verdraaid goed staan op een 777.

www.casarodriguillo.com
Behoorlijke downgrades...Piet91 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 00:56:
[...]
En wat ik al lang zag aankomen lijkt nu bevestigd; Kenya Airways doet haar Boeing 777's van de hand.
De laatste 777-200ER vlucht lijkt naar/van Dubai te zijn op 17/18 mei.
De laatste 777-300ER vlucht lijkt naar/van London Heathrow te zijn op 25/26 september.
De laatste 777 vlucht naar/van Schiphol lijkt dus op 6/7 september te zijn.
Kenya Airways heeft 4 777-200ER's en 3 -300ER's, de eerste werd in mei 2004 geleverd, de laatste afgelopen juli. (de laatste 2 foto's)
Dit zijn inderdaad geen KLM kleuren. Realiteit is heel anders en gelukkig mooierPinin schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:27:
[...]
Zo wat een kleurenZat er een Korean Air filter over heen?
[ Voor 17% gewijzigd door Floppie op 29-04-2015 10:48 ]
De foto erboven is heel wat mooier inderdaad. Bij die tweede is de bewerking niet helemaal goed gegaan inderdaad.Pinin schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:27:
Zo wat een kleurenZat er een Korean Air filter over heen?
Je moet wat als je in (financiële) problemen zit...Floppie schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:46:
Behoorlijke downgrades...
Enne:
Top SLM wil snel besluit over vervanging A340
PARAMARIBO - Het management van de Surinaamse Luchtvaart Maatschappij (SLM) wil snel een beslissing nemen over de vervanging van het enige long-haul toestel binnen de vloot, een Airbus A340-300. Dat schrijft de krant De Ware Tijd. Voor oktober moet er een vervanger klaar staan. "Dat is het tijdstip waarop het leasecontract van het toestel afloopt", zegt Gerard Brunings, president commissaris van de SLM, tegen de krant.
De A340 maakt sinds december 2009 deel uit van de vloot en is de vervanger van de Boeing 747-300 die de SLM in 2004 overnam van KLM. Het aanschaffen van een nieuw long-haul toestel voor de route Paramaribo-Amsterdam is een optie. "Een eventueel besluit hierover hangt niet af van de huidige moeilijke financiële tijden", zegt Brunings.
Het opnieuw huren van een vliegtuig ligt echter het meest voor de hand, waarbij een Boeing 777 een wens is van de maatschappij. "Maar we voldoen niet aan de vereisten om met twee motoren te vliegen. SLM moet daarom waarschijnlijk genoegen nemen met weer een A340 of een Boeing 747, toestellen met vier motoren", aldus Brunings tegenover de krant.
Sure, laten we een van de duurste vliegtuigen om te kopen/huren in de vloot nemen om deze vervolgens het grootste deel van de tijd op de grond te laten staan...waarbij een Boeing 777 een wens is van de maatschappij.
En met een 777-200 schieten ze ook niet heel veel op; die is qua efficiëntie nagenoeg gelijk aan een A340-300. Qua onderhoud schieten ze waarschijnlijk wel wat op want hun A340 staat constant aan de grond voor onderhoud en checks
Even een maand of wat wachten en ze kunnen PH-BFM overnemen.SLM moet daarom waarschijnlijk genoegen nemen met weer een A340 of een Boeing 747. Toestellen met vier motoren.
Jammer dat KLM net de MD-11's heeft laten slopen
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Als ze dan vastzitten aan een 4-motorig toestel, waarom dan die A340 wegdoen voor een andere A340?
Kunnen ze overigens geen certificiaat (oid) halen dat ze met 2 motoren ook mogen vliegen, of is dat niet zo eenvoudig? Dan kunnen ze van alles nemen, van een ouwe 767 tot een A330 ofzo. Of desnoods een 757, maar om daar nou mee transatlantich te gaan...
Kunnen ze overigens geen certificiaat (oid) halen dat ze met 2 motoren ook mogen vliegen, of is dat niet zo eenvoudig? Dan kunnen ze van alles nemen, van een ouwe 767 tot een A330 ofzo. Of desnoods een 757, maar om daar nou mee transatlantich te gaan...
Bron: http://www.nu.nl/apps/404...oord-ipad-problemen-.htmlDe software die op iPads van piloten van American Airlines staat, verstoorde dinsdagnacht vluchten van de vliegmaatschappij. Daardoor moesten enkele vliegtuigen terug naar de gate.
Een passagier verklaart tegenover website The Verge dat haar vlucht vertraagd werd door de fout. Na een tijdje verklaarde de piloot dat zijn iPad op zwart stond en dat ze pas konden vertrekken wanneer het euvel verholpen was.
American Airlines bevestigt dat 'enkele tientallen' vluchten last hadden van de systeemfout. Deze moet verholpen worden, aangezien de iPads worden gebruikt als digitale vliegtuighandleiding. Zonder zo'n handleiding mag niet worden gevlogen.
Er zou ook nog onduidelijkheid zijn ontstaan omdat een piloot zijn passagiers vertelde dat alle 737’s last hadden van de app-problemen. Later verklaarde hij echter dat het willekeurig optrad in de iPads.
Door aangesloten te worden op wifi kon het probleem uiteindelijk worden opgelost. Enkele vluchten moesten daardoor terugkeren naar de gate.
[ Voor 61% gewijzigd door wildhagen op 29-04-2015 12:52 ]
Virussen? Scan ze hier!
Leasecontract loopt af.wildhagen schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:40:
Als ze dan vastzitten aan een 4-motorig toestel, waarom dan die A340 wegdoen voor een andere A340?
Dat is niet zo eenvoudig, moeten ze onder andere certificering voor onderhoud hebben.Kunnen ze overigens geen certificiaat (oid) halen dat ze met 2 motoren ook mogen vliegen, of is dat niet zo eenvoudig?
Zou wel zo gemakkelijk zijn.Dan kunnen ze van alles nemen, van een ouwe 767 tot een A330 ofzo. Of desnoods een 757, maar om daar nou mee transatlantich te gaan...
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Tussen de eerst en laatste gebouwde A340-300 zit zo'n 17 jaar.wildhagen schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:40:
Dat is een flink verschil en de nieuwere zijn over het algemeen nog wat meer gefinetuned en efficiënter.
De A330's die bijvoorbeeld nu van de band rollen zijn bijvoorbeeld niet meer te vergelijken met de oudste A330's.
De A340 van Surinam is een van de oudere exemplaren; het is de 27e gebouwde -300 en - voor zover ik dat zo snel zie - de 10e in commerciële service.
Een A340-300 is bijvoorbeeld een zeer geduchte concurrent voor de 777-200ER.
Het kan ook een probleemtoestel zijn met kuren of haar eigen nukken zoals enkele 747's van KLM dat waren.
Ook staat het toestel zeer regelmatig ter onderhoud/checks in Parijs.
Maar ook inderdaad; lease loopt af. Hoewel dat ongetwijfeld gemakkelijk nog worden voortgezet.
Wel grappig; de A340 zal wel mogelijk wel naar Tarbes-Lourdes gaan maar zou op zich ook best naar Mojave kunnen gaan. Staat het bij haar voorganger PZ-TCM die daar nog steeds staat.
Tja, dat gaat een hoop tijd en vooral een hoop geld kosten. En dat voor een toestel.Kunnen ze overigens geen certificiaat (oid) halen dat ze met 2 motoren ook mogen vliegen, of is dat niet zo eenvoudig?
Laat die laatste nou heel erg veel transatlantisch gebruikt worden.Dan kunnen ze van alles nemen, van een ouwe 767 tot een A330 ofzo. Of desnoods een 757, maar om daar nou mee transatlantich te gaan...
[ Voor 11% gewijzigd door Piet91 op 29-04-2015 13:29 ]
Denk alleen wel dat de A330 meer ontwikkeling heeft meegemaakt. De A340 is niet zo populair geworden ( ironisch genoeg door vliegtuigen als de A330).Piet91 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:22:
[...]
Tussen de eerst en laatste gebouwde A340-300 zit zo'n 17 jaar.
Dat is een flink verschil en de nieuwere zijn over het algemeen nog wat meer gefinetuned en efficiënter.
De A330's die bijvoorbeeld nu van de band rollen zijn bijvoorbeeld niet meer te vergelijken met de oudste A330's.
Maar kan Surinam niet beter een partner zoeken om de vluchten door uit te laten voeren. Een hipp A350/787 zou goed op die route passen toch? Of waarschijnlijker een 777/767/A330. Een partner kan waarschijnlijk ook nog het type aanpassen naar gelang de vraag.
Kan Suriname Surinam Airways niet beter gewoon opdoeken? Er zijn genoeg anderen die naar Suriname vliegen.
Ik denk dat het antwoord 'nee' is, ze willen niet van pak-em-beet KLM afhankelijk zijn. En om diezelfde reden willen ze ook een eigen toestel hebben.
Ik denk dat het antwoord 'nee' is, ze willen niet van pak-em-beet KLM afhankelijk zijn. En om diezelfde reden willen ze ook een eigen toestel hebben.
Verwijderd
Yesss, vakantie geboekt naar Vietnam. Ik ga per Cityhopper naar Frankfurt en daar staat de Vietnam Airlines 777 op me te wachten
.

niceVerwijderd schreef op woensdag 29 april 2015 @ 16:55:
Yesss, vakantie geboekt naar Vietnam. Ik ga per Cityhopper naar Frankfurt en daar staat de Vietnam Airlines 777 op me te wachten.
weet niet hoe econ is bij Vietnam airlines maar in business heb ik nog nooit zoveel gegeten in het vliegtuig
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Verwijderd
Dit is mijn eerste keer met VA en KLC, ik heb voor de rest met Malaysian, Cathay, Emirates, Lufthansa en Swiss gevlogen. Wat ik wel besef is dat het entertainmentsysteem in Eco wel een downgrade is in vergelijking met andere airlines, daarintegen zit ik wel aan het raam.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2015 17:14 ]
Vietnam airlines is mij prima bevallen in 2013, zeker voor de prijs toen. Oudere 777, maar prima eten en lekker bier aan boord. Veel plezier!
Lekker!
Dat zeker, maar 17 jaar verschil is een hoop. Dat gaat ook verschil opleveren.PolarBear schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:26:
Denk alleen wel dat de A330 meer ontwikkeling heeft meegemaakt. De A340 is niet zo populair geworden ( ironisch genoeg door vliegtuigen als de A330).
Dat zou dan neerkomen op leasen. Amsterdam is de enige long-haul bestemming vanaf Suriname dus codesharing met een derde partij (niet KLM) is dus niet mogelijk.Maar kan Surinam niet beter een partner zoeken om de vluchten door uit te laten voeren. Een hipp A350/787 zou goed op die route passen toch? Of waarschijnlijker een 777/767/A330. Een partner kan waarschijnlijk ook nog het type aanpassen naar gelang de vraag.
Tenzij je ergens een stop op de route inlast.
Nee dus, naast Surinam Airways vliegt alleen KLM non-stop naar Suriname. Ga je niet-directe vluchten meetellen, dan heb je inderdaad wat meer keuze.MBV schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:14:
Kan Suriname Surinam Airways niet beter gewoon opdoeken? Er zijn genoeg anderen die naar Suriname vliegen.
En dat dus. Zoals ik al tig keer heb gezegd lijkt Surinam Airways totaal niet financieel rendabel te zijn.Ik denk dat het antwoord 'nee' is, ze willen niet van pak-em-beet KLM afhankelijk zijn. En om diezelfde reden willen ze ook een eigen toestel hebben.
Een long-haul vliegtuig dat de meeste tijd stil op de grond staat is daar een duidelijk teken van.
(Normaal gesproken zijn de financiële cijfers van een airline heel snel te vinden, Surinam Airways kan ik zo nog niet vinden)
Punt is dat ze op deze route niet afhankelijk willen zijn van derden (lees: KLM).
Maar ze zijn volledig in handen van de Surinaamse regering dus dat helpt.
Hoef je in ruil alleen maar even je kist uitlenen als die er om vraagt.
[ Voor 11% gewijzigd door Piet91 op 29-04-2015 19:43 ]
Suriname wil natuurlijk onafhankelijk zijn van hun oude kolonisator (lees: KLM) en daar past een eigen luchtvaartmaatschappij met eigen identiteit bij.
Plus verder: waar vind ome Desi een partij die je kunt opbellen en direct het long-haul toestel kunt claimen? Daar zijn er niet zoveel van op de wereld. Handiger om dat zelf in bezit te hebben.
Plus verder: waar vind ome Desi een partij die je kunt opbellen en direct het long-haul toestel kunt claimen? Daar zijn er niet zoveel van op de wereld. Handiger om dat zelf in bezit te hebben.
Verwijderd
Gosh, met wat voor kist hebben ze dan gevlogen op Amsterdam - Paramaribo?Piet91 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 19:39:
Een long-haul vliegtuig dat de meeste tijd stil op de grond staat is daar een duidelijk teken van.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2015 21:06 ]
Huh?Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2015 @ 20:48:
Gosh, met wat voor kist hebben ze dan gevlogen op Amsterdam - Paramaribo?
Een long-haul kist die het grootste deel van de tijd stil staat.Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2015 @ 20:48:
[...]
Gosh, met wat voor kist hebben ze dan gevlogen op Amsterdam - Paramaribo?
Dat is waarschijnlijk ook de reden dat je er geen cijfers van kan vindenPiet91 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 19:39:
...
Maar ze zijn volledig in handen van de Surinaamse regering...
Tadaaa
Die 757 valt in de fantasie categorie neem ik aan?Piet91 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:22:
[...]
Laat die laatste nou heel erg veel transatlantisch gebruikt worden.
Een lease/luchtvaartmaatschappij die nog een kist stored heeft staan, er staan zat kisten van Singapore in de woestijn ready to go, airbus heeft nog kisten teruggekocht van verschillende maatschappijen die na een spuitbeurt zo te gebruiken zijn.BounceCloud schreef op woensdag 29 april 2015 @ 20:08:
4/5 maanden is nog zat tijd om iets voor elkaar te krijgen.
Nee? OpenSkies, IcelandAir, US Airways/American Airlines, United Airlines, etc. vliegen tatl met 757.Die Bolle14 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 23:38:
[...]
Die 757 valt in de fantasie categorie neem ik aan?
Vergis je niet wat er allemaal bij komt kijken he? Als je een ander type gaat vliegen, moet je hele organisatie erop voorbereid zijn. Van vliegers tot reserveonderdelen. En vaak wil je ook nog een eigen stoelindeling, ook dat moet aangekocht en goedgekeurd worden.Die Bolle14 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 23:38:
[...]
Die 757 valt in de fantasie categorie neem ik aan?
[...]
Een lease/luchtvaartmaatschappij die nog een kist stored heeft staan, er staan zat kisten van Singapore in de woestijn ready to go, airbus heeft nog kisten teruggekocht van verschillende maatschappijen die na een spuitbeurt zo te gebruiken zijn.
4/5 maanden is nog zat tijd om iets voor elkaar te krijgen.
Wellicht komt Surinam met een hele verrassende keus voor haar A340 vervanger.

Kia Niro-EV 2024
Ja, een A380. Als ze toch viermotorig moeten vliegen...Freak187 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 08:26:
[...]
Virussen? Scan ze hier!
Dat weet ik, maar zij redden het soms niet eens tussen West Europa -> Oostkust Amerika, dan is West Europa naar Zuid Amerika, amper te doen.CyBeR schreef op donderdag 30 april 2015 @ 00:43:
[...]
Nee? OpenSkies, IcelandAir, US Airways/American Airlines, United Airlines, etc. vliegen tatl met 757.
Plus (en nu volgen de feiten) de afstand tussen Amsterdam en Paramaribo is 7715 km en max range 757 met winglets is 7600 km, zonder winglet nog minder range.
Ik dacht dat de huidige A340 gewoon die Air France stoelen had, fout gedacht dus. Maar als ze nu een nieuwe A343 kiezen is het een minder grote overgang.Freak187 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 08:26:
[...]
Vergis je niet wat er allemaal bij komt kijken he? Als je een ander type gaat vliegen, moet je hele organisatie erop voorbereid zijn. Van vliegers tot reserveonderdelen. En vaak wil je ook nog een eigen stoelindeling, ook dat moet aangekocht en goedgekeurd worden.
Zijn genoeg adhoc ACMI partijen die ook longhaul toestellen hebben. Denk aan EuroAtlantic (777), Titan (767), Privilege Style (757), HiFly (a330/340). Een aantal die ook al eens voor Suriname ingevallen hebben, dus een dergelijke constructie met lease-in op basis van lagere frequentie zou niet eens zo raar zijn.
Ik weet al wat Desi straks aan gaat kondigen 

Een Connie!

Een Connie!
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Ik stem helemaal voor! Moeten ze wel op schiphol de lekbakken uit het stof halen om onder de motor te zetten tijdens in/uitladen passagiers 
In de tijd van de piston pounders was dat heel normaal, en in Aviodrome hebben ze die bakken er ook onder staan
In de tijd van de piston pounders was dat heel normaal, en in Aviodrome hebben ze die bakken er ook onder staan
Mjah, ik ben ook voor, erg mooie kisten die (Super) Connies. Vrees dat het hem alleen niet gaat worden, zou qua aantal passagiers nogal een downgrade zijn: maximaal 106 (voor een L-1049C Super Constellation) tegen de 317 die er in de A340-300 van Surinam Airways gepropt worden 
Qua range is een Constellation iig realistischer dan een 757, want die laatste haalt de afstand van ruim 7700 km niet, de Connie wel (8288 km voor de L-1049C variant).
Eventueel een optionele Speedpack eronder monteren voor een paar ton aan extra bagage, zoals de KLM die destijds had, en gaan met die Surinaamse witte Desi-poeder banaan

Weg met een modern ding als de A340/A330/757/767/777, we gaan gewoon old-style retro!
Qua range is een Constellation iig realistischer dan een 757, want die laatste haalt de afstand van ruim 7700 km niet, de Connie wel (8288 km voor de L-1049C variant).
Eventueel een optionele Speedpack eronder monteren voor een paar ton aan extra bagage, zoals de KLM die destijds had, en gaan met die Surinaamse witte Desi-poeder banaan

Weg met een modern ding als de A340/A330/757/767/777, we gaan gewoon old-style retro!
Virussen? Scan ze hier!
Malaysia heeft er 6 in de etalage, moet een koopje zijnwildhagen schreef op donderdag 30 april 2015 @ 08:41:
[...]
Ja, een A380. Als ze toch viermotorig moeten vliegen...![]()
http://www.airlive.net/20...erfeed&utm_medium=twitter
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Speedpack... weer wat geleerd. Dat soort grappen zijn nu ondenkbaar. Stel je een A380 voor met zo'n ding eronder 
Uiteraard even googlen voor details, vond ik o.a. dit:
Uiteraard even googlen voor details, vond ik o.a. dit:
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet
Ja, die Speedpacks zorgden ervoor dat je enkele tonnen extra vracht kon vervoeren. Downside was wel dat de snelheid iets omlaag ging en de range ook een paar procent afnam, vanwege het extra gewicht en mindere aerodynamica:
Volledig gemonteerd zag dat er dan uit zoals op de PH-LDE "Utrecht" in 1958:

Ter referentie, diezelfde PH-LDE een jaartje later in 1959, zonder Speedpack:
Zie http://www.conniesurvivors.com/1-QandA.htmThe Speedpack could be termed a modest success with 75 units being built by Lockheed. The 649 Constellation was the first model to carry the external freight container on scheduled airline service. It was developed by Lockheed engineers at the request of Eastern Air Lines and first tested on L049 Constellation c/n 1979. The Speedpack was 33ft 4in long, 7ft wide and 3ft deep and weighed 1,836 pounds empty. The payload was 395 cu ft and up to 8,200 lbs of cargo in seven compartments. A built-in electric hoist lowered the Speedpack to the ground for loading or unloading. For ease of movement on the ground, two semi-recessed wheels were mounted underneath each end of the Speedpack. Cruise speed was reduced by only 10 mph and range by 4%. Eastern and KLM ordered 14 and 7 units respectively in late 1946 and TWA, Air France and Qantas also ordered units. The four Speedpack attachment points were included on L049 Constellations c/n 2076 onward and on all L649 and L749 Constellations. (Source – The Lockheed Constellation – Peter J. Marson, Air Britain 2007)
Volledig gemonteerd zag dat er dan uit zoals op de PH-LDE "Utrecht" in 1958:

Ter referentie, diezelfde PH-LDE een jaartje later in 1959, zonder Speedpack:

Virussen? Scan ze hier!
Opvallend, op die bovenste foto hebben de inboard motoren propellers met afgeronde tips, maar hebben de outboards rechte tips.
Op de onderste foto hebben motoren 1, 3 en 4 rechte tips (en ik neem aan #2 ook, maar die zien we niet).
Op de onderste foto hebben motoren 1, 3 en 4 rechte tips (en ik neem aan #2 ook, maar die zien we niet).
Klopt, de originele bron noemt dat ook: http://www.planepictures.net/netshow.php?id=576657
Eerste foto was trouwens op Keulen Airport, de onderste was op Glasgow Prestwick Airport (zie http://www.airliners.net/...46f3aa42f7827ea1d3b3f9303)
Ik weet niet wat daar de gedachte achter was. Misschien een of andere experiment oid?PH-LDE --The "Utrecht" visiting the so called "Flower Airport" (due to the surrounding). Note the "Speedpack" under the fuselage which was for storing the baggage and also note the different shape of the inner and outer props.My first contact with the company for which I worked nearly 40 years.
Eerste foto was trouwens op Keulen Airport, de onderste was op Glasgow Prestwick Airport (zie http://www.airliners.net/...46f3aa42f7827ea1d3b3f9303)
Being refuelled for its trans Atlantic flight, engineer/refueller on the wing appears to have a dip stick in his hand, probably checking fuel levels or oil. The Wright Cyclone R-3350-C18-BD-1 engines were known to use vast amounts of oil. Photograph was taken into the mid-day sun on old grainy Agfa colour negative film. Note the TWA Boeing 707 (N744TW) in the background - jets on the Atlantic had just arrived.
Virussen? Scan ze hier!
Misschien werden die rechte props net ingevoerd, en misschien had één van de outboards schade aan de prop opgelopen (ik kan me voorstellen dat die dingen symmetrisch geplaatst moeten worden) waardoor die al vervangen waren. De inboards zijn misschien later gedaan bij regulier onderhoud.
Misschien, misschien, misschien
Blijft een prachtig vliegtuig. In mijn modelbouwtijd op een evenement in Duitsland eens een heel groot model gezien, met vier grote viertaktmotoren, welke ook nog eens heel netjes voorgevlogen werd.
Prachtig!
Misschien, misschien, misschien
Blijft een prachtig vliegtuig. In mijn modelbouwtijd op een evenement in Duitsland eens een heel groot model gezien, met vier grote viertaktmotoren, welke ook nog eens heel netjes voorgevlogen werd.
Correct. Op de buitenste posities (1&4) werden zowel verschillende propellers als motoren getest (zeker in die tijd ging de vooruitgang snel) en deze foto laat inderdaad mooi zien dat er een test gaande is met de propellers.wildhagen schreef op donderdag 30 april 2015 @ 15:52:
Klopt, de originele bron noemt dat ook: http://www.planepictures.net/netshow.php?id=576657
[...]
Ik weet niet wat daar de gedachte achter was. Misschien een of andere experiment oid?
Naast een verschil in uiterlijk (en waarschijnlijk prestatie/geluid) hadden de "ronde" props vloeistof de-icing en de "vierkante" elektrische de-icing.
[ Voor 99% gewijzigd door Fly-guy op 30-04-2015 16:47 ]
Da's maf ... we vliegen dit weekend met Aer Lingus van Schiphol naar Dublin. Dus ik dacht even on-line in te checken en boarding passes te printen. Ben ik nu al een paar jaar gewend met KLM, Transavia en noem maar op.
Maar niks hoor, niet voor vluchten vanaf A'dam ?!
Maar niks hoor, niet voor vluchten vanaf A'dam ?!
Nou, krijg ik alsnog gelijk; zeg maar dag tegen Malaysia Airlines in Nederland (en Europe in het geheel):

Malaysia Airlines fleet restructuring
Dit gaat interessant worden voor de A380's wat daar mee gaat gebeuren. Ze zijn nog erg jong (2-3 jaar oud) en er zijn nog niet eerder A380's zo van de ene naar de andere maatschappij gegaan.
Mogelijk naar Turkish Airlines?
(hoewel ik vandaag weer een artikel las waarin Turkish Airlines aangaf geen A380's te willen)
D-ABYU; de 1514e gebouwde 747, de 80e 747 voor Lufthansa en wel de 19e 747-8i wordt vandaag naar Duitsland gevlogen vanuit Seattle.
Het is de allerlaatste 747-8i voor Lufthansa en naar alle waarschijnlijkheid dus ook de allerlaatste 747 ooit voor LH.
Lufthansa was/is een van de grootste klanten van de 747.
Bij de deliverycenter vandaag:

Verder; gewoon, daarom:

Malaysia Airlines fleet restructuring
Aangezien de gehele 777 vlot er sowieso al uitging moest voor Amsterdam al wat anders komen; bijvoorbeeld de A380. Nu deze er ook uitgaat en hun A330's Europa niet halen betekend dit dus inderdaad het einde voor Malaysia Airlines in Europa.April 30, 2015: Malaysia Airlines is offering for sale or lease all six of its Airbus A380s, its two Boeing 747-400Fs and four Airbus A330-200Fs and four Boeing 777-200ERs as it seeks to restructure following a disastrous 2014.
MAS lost two 777s last year: MH370, the flight that disappeared and still hasn’t been found; and MH17, the flight that was shot down over Ukraine.
Elimination of the freighters wipes out MASCargo.
MAS, the passenger operation, has six A380s, 15 A330-300s, 57 Boeing 737-800s with 14 on order and 10 options and 13 777-200ERs, according to Wikipedia.
The disposal of all six A380s presents an opportunity to test the market for used A380s and whether a key component to Airbus’ strategy for the super jumbo going forward will work: allow airlines to try out the airplane without having to spent the huge amount of money required to buy new. After experiencing the A380, the theory goes, other carriers will understand how this can spur sales.
This theory was created in anticipation of A380s coming off lease from Singapore Airlines and later Emirates Airlines for airplanes that are 12 years or older. The MAS A380s are considerably younger.
Disposal of the A330-200Fs won’t help Airbus sell new ones. The price has raised questions over the ROI of new-build, main-deck freighters (an issue with Boeing and its 747-8F and 777F as well). The relatively young 747-400Fs also will put pressure on Boeing’s ability of sell 747-8Fs to keep this line alive.
Dit gaat interessant worden voor de A380's wat daar mee gaat gebeuren. Ze zijn nog erg jong (2-3 jaar oud) en er zijn nog niet eerder A380's zo van de ene naar de andere maatschappij gegaan.
(hoewel ik vandaag weer een artikel las waarin Turkish Airlines aangaf geen A380's te willen)
D-ABYU; de 1514e gebouwde 747, de 80e 747 voor Lufthansa en wel de 19e 747-8i wordt vandaag naar Duitsland gevlogen vanuit Seattle.
Het is de allerlaatste 747-8i voor Lufthansa en naar alle waarschijnlijkheid dus ook de allerlaatste 747 ooit voor LH.

Verder; gewoon, daarom:

[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 30-04-2015 23:54 ]
Mocht je een boeing 787 hebben, deze heeft een softwarebug waardoor alle generatoren stoppen met werken na 248 dagen. Even rebooten dus voor het zover is.
Link
Boeing werkt aan een oplossing
Link
somewhere there was silence
_serial_ schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 14:15:
Mocht je een boeing 787 hebben, deze heeft een softwarebug waardoor alle generatoren stoppen met werken na 248 dagen. Even rebooten dus voor het zover is.
Link
code:
1
| sudo reboot |
Wat draait zo'n vliegtuig eigenlijk? Linux?
Linux lijkt me nou net ff way te onbetrouwbaar voor zoiets 
Zullen grotendeels wel proprietary OS-en zijn. Moet iig aan een aantal standaarden voldoen, zoals DO-178B en/of zijn opvolger DO-178C. Eis van o.a. de FAA.
Een voorbeeld is Integrity(-178B) dat in militaire jets (als F-16, F-22, F-35 etc) wordt gebruikt, maar ook de A380 gebruikt het voor sommige onderdelen,.
Integrity(-178B) zit qua Quality Assurance op EAL6-niveau, terwijl Linux (net als Windows, Solaris etc) niet verder komt dan EAL4, toch weer een flink stukje lager.
Zullen grotendeels wel proprietary OS-en zijn. Moet iig aan een aantal standaarden voldoen, zoals DO-178B en/of zijn opvolger DO-178C. Eis van o.a. de FAA.
Een voorbeeld is Integrity(-178B) dat in militaire jets (als F-16, F-22, F-35 etc) wordt gebruikt, maar ook de A380 gebruikt het voor sommige onderdelen,.
Integrity(-178B) zit qua Quality Assurance op EAL6-niveau, terwijl Linux (net als Windows, Solaris etc) niet verder komt dan EAL4, toch weer een flink stukje lager.
Virussen? Scan ze hier!
Het lijkt in elk geval meer op linux dan windows
Er zijn wel wat verhalen geweest van de 747's, waar je met wat linux-kennis 'iets' te ver richting motormanagement kon komen 
10 seconden googlen: http://www.itworld.com/ar...s-engines-in-flight-.html
Daar hebben ze het over Solaris, niet Integrity
10 seconden googlen: http://www.itworld.com/ar...s-engines-in-flight-.html
Daar hebben ze het over Solaris, niet Integrity
Dat is windows 98, dat is sowieso al een wonder dat er mensen zijn die dat bijna 50 dagen hebben draaien..Goner schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 18:30:
[...]
Probleem klinkt anders nogal Windows-achtig ...
Computer Hangs After 49.7 Days
Dat probleem lost zichzelf toch op?_serial_ schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 14:15:
Link
En dat gaat niet zonder een ceremoniePiet91 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 23:00:

Boeing 737 van Arkefly voorzien van '10 jaar'-sticker
SCHIPHOL-RIJK - Een eerste Boeing 737-800 van Arkefly is voorzien van een speciale sticker ter ere van het tienjarig bestaan van de luchtvaartmaatschappij. De rest van de vloot zal in mei en juni beplakt worden. De stickers blijven er het hele jubileumjaar op zitten, meldt een woordvoerster van TUI Nederland.
De stickers worden tijdens regulier onderhoud van de toestellen in de hangar bevestigd. De totale benodigde tijd hiervoor (schoonmaken, bevestigen, rand afplakken met seal en droogtijd) is ongeveer zestien uur.
Arkefly werd in 2005 opgericht voor reisconcern TUI Nederland. De luchtvaartmaatschappij vliegt vandaag de dag met een vloot van drie Boeing 787-8 Dreamliners, vijf 737-800's en één 767-300ER naar circa 55 vakantiebestemmingen.

Dit nieuwsbericht is ook wel interessant:
Air France: 1,1 miljard euro bezuinigen tot en met 2017
Op welke manier? In hun kwaliteit, attitude zoals bijvoorbeeld Martinair bekend stond/staat?(...)
De luchtvaartmaatschappij wil daarnaast binnen nu en een paar jaar qua vrachtvervoer gaan behoren tot de wereldwijde top vijf.
Want met 2 Franse 777's en 3/4 Nederlandse 747's gaat ze dat in capaciteit zeker niet lukken...
Over een kleine 2 uur vertrekt N178DZ, een Boeing 767-300ER van Delta Airlines als vlucht DL56 vanuit Salt Lake City naar Amsterdam.
SLC is de 9e rechtstreekse bestemming vanaf Amsterdam van Delta Airlines en Amsterdam is de 2e Europese bestemming vanuit SLC (Parijs is de andere).

(N178DZ staat vooraan op bovenstaande foto).
Daarnaast gaat KLM in het komend winterseizoen naar Santiago de Cali, Colombia via Bogotá.
De vlucht zal driemaal per week worden uitgevoerd door de 747-400 Combi; naast Paramaribo de enige Zuid-Amerikaanse bestemming dat KLM met een 747 aandoet.
Valt me op dat ik de A340 van Surinam Airways best vaak tegenkom op de afrit naar Schiphol toe, wat is daar de reden van eigenlijk?
En bij de vlucht naar Dubai gisteren werd een 777 (PH-BVB) gebruikt ipv de voorspelde B747-Combi: is dit de nieuwste 777 voor de KLM? Of kreeg deze 777 alleen de nieuwe paintjob?
En bij de vlucht naar Dubai gisteren werd een 777 (PH-BVB) gebruikt ipv de voorspelde B747-Combi: is dit de nieuwste 777 voor de KLM? Of kreeg deze 777 alleen de nieuwe paintjob?
Gulfstream G650
Wel, dit:SalimRMAF schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 00:54:
Valt me op dat ik de A340 van Surinam Airways best vaak tegenkom op de afrit naar Schiphol toe, wat is daar de reden van eigenlijk?
zeiden we niet voor niets natuurlijk. Dat ding staat meer stil dan dat 'ie vliegt.CyBeR schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:33:
[...]
Een long-haul kist die het grootste deel van de tijd stil staat.
PH-BVB is niet de nieuwe 777. BVB is er al een tijdje, heb ik ook al een paar vluchtjes mee gemaakt.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Zoals Cyber al zei; dat ding staat meer stil dan dat die vliegt:SalimRMAF schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 00:54:
Piet91 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:50:
Daarnaast wordt deze kist alleen maar op Amsterdam ingezet; deze vliegt elke avond (op maandag- en donderdagavond na) naar Amsterdam en na aankomst (de volgende dag dus) weer terug.
Met als gevolg dat de A340 op donderdagmorgen op Schiphol landt en pas vrijdagmiddag weer naar Paramaribo gaat. Ook komt die op maandagmiddag aan, overnacht hier en vertrekt op dinsdagmorgen weer.
In Paramaribo staat de A340 van zondagavond t/m dinsdagavond stil.
In totaal staat de A340 dus elke week zo'n 86 uur / ruim 3.5 dag stil.
PH-BVB is de 2e 777-300ER en wel de 17e 777 van KLM; geleverd in maart 2008. Dus niet zo heel nieuw meer.En bij de vlucht naar Dubai gisteren werd een 777 (PH-BVB) gebruikt ipv de voorspelde B747-Combi: is dit de nieuwste 777 voor de KLM? Of kreeg deze 777 alleen de nieuwe paintjob?
PH-BVO is de nieuwste 777; vloog op 22 april naar Schiphol; en op 27 april (afgelopen maandag) voerde deze haar eerste vlucht uit (naar Osaka).
Net een Lancaster en een Spitfire over het huis, ze deden zelfs een rondje! Wat een heerlijk geluid toch.
Komende dag zullen ze nog vaker vliegen. Dit is het schema:
Komende dag zullen ze nog vaker vliegen. Dit is het schema:
BronDe KLuHV heeft de komende dagen een druk vliegprogramma:
Op 2 mei is onze Spitfire samen met de Lancaster van de BBMF te zien boven het stadhuis in Gouda (ca 13.50), het Malieveld in Den Haag (ca 14.00) en aansluitend het Air Commodore Geddespad in Rotterdam (ca. 14.10).
Ook op 2 mei vliegt de B-25 naar de begraafplaats Rusthof in Amersfoort/Leusden (ca 12.00)
Op 4 mei vliegt de Spitfire over Borne, Nieuw Dordrecht, Brunssum, Holten en Heinenoord (tijden volgen nog).
Op 5 mei vliegt er een formatie van Spitfire en B-25 over Vlissingen (ca 13.00), Vlaardingen (ca 13.45) en S’-Gravendeel (ca 14.00), dan later in de middag over Wageningen (ca 15.45) en Oosterbeek (ca 16.00)
Ook op 5 mei een formatie Piper Cubs over Beekbergen (ca 13.00) en Stroe (ca 15.30).
Het onderhouden van en vliegen met historische vliegtuigen is gecompliceerd. Bovenstaande vlucht planning is derhalve niet definitief en kan aan veranderingen onderhevig zijn. Aan deze planning kunnen dan ook geen rechten worden ontleend. De KLuHV behoudt zich het recht, zonder verdere mededelingen, last minute wijzigingen door te voeren.
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Heb je geluk (en anderen die onder de route zitten; kijk dan omhoog).aerofreak schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 14:05:
Net een Lancaster en een Spitfire over het huis, ze deden zelfs een rondje! Wat een heerlijk geluid toch.
Want van de ruim 7000 gebouwde exemplaren is dat is maar een van de twee Lancasters die nog vliegwaardig zijn.
Augustus vorig jaar zijn ze eenmaal bij elkaar gekomen in de UK: a once in a lifetime opportunity

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 02-05-2015 17:03 ]
En het waarom ze vandaag en komende dagen vliegen is ook wel vermeldenswaardig: ter herdenking aan Operation Manna, de voedseldroppings door de Britten en Canadezen boven nog niet bevrijd West-Nederland als gevolg van de Hongerwinter.
Die werd uitgevoerd door bijna 150 De Havilland Mosquitoes en bijna 3200 Avro Lancasters

Die werd uitgevoerd door bijna 150 De Havilland Mosquitoes en bijna 3200 Avro Lancasters

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 02-05-2015 16:51 ]
Virussen? Scan ze hier!
DankPiet91 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 22:55:
[...]
Over een kleine 2 uur vertrekt N178DZ, een Boeing 767-300ER van Delta Airlines als vlucht DL56 vanuit Salt Lake City naar Amsterdam.
SLC is de 9e rechtstreekse bestemming vanaf Amsterdam van Delta Airlines en Amsterdam is de 2e Europese bestemming vanuit SLC (Parijs is de andere).
Ik haat overstappen
Overstappen binnen Amerika is een disgrace

Je hebt hopelijk wel in de gaten dat het een forse afstand is van SF naar SLC? En je moet van lange woestijnritten houden. Als je Californië eenmaal achter je laat is er niet bijzonder veel meer te zien.PWM schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 20:24:
DankMoet van de zomer in de buurt zijn, en was al aan het kijken naar LV en SF om er te komen (dan auto huren).
Ik haat overstappen
Ben er kind aan huisdowntime schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 21:21:
[...]
Je hebt hopelijk wel in de gaten dat het een forse afstand is van SF naar SLC? En je moet van lange woestijnritten houden. Als je Californië eenmaal achter je laat is er niet bijzonder veel meer te zien.
Wat is meestal doe is juist een groot vliegveld pakken en dan (volgende dag) een uur of 4-6 rijden. Zie je nog eens wat (vind Nevada ook mooi
Dat is imho beter dan overstappen, uren wachten en laat ergens aankomen.
Voorbeeld: Moest laatst in Phoenix zijn. Vliegen op LA, rijden naar Las Vegas, nachtje blijven, rijden naar Phoenix.
Dat zijn echt leuke ritjes
[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 02-05-2015 21:53 ]
De 747 kan er ook wat vanPiet91 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 23:54:
Enne, even laten zien hoe enorm groot een A380 eigenlijk is; moet je die vergelijken met die man in het kraantje:

Wat de reden is kan ik je niet vertellen maar dit is al ruim een week zo volgens mij. 24 april vloog ik van Dubai terug naar Amsterdam en had ook de PH-BVB ipv de 747. Dikke tegenvaller want had een mooie stoel gereserveerd in de 747 en kwam vervolgens op een %#^ plek in de 777.SalimRMAF schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 00:54:
Ik heb SF-SLC (via Ely) een jaar of 2-3 geleden gedaan. Een mooie rit maar de meeste mensen aan wie ik dat vertel snappen niet dat ik voor m'n plezier 1300 km door de woestijn rijd.PWM schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 21:38:
Wat is meestal doe is juist een groot vliegveld pakken en dan (volgende dag) een uur of 4-6 rijden. Zie je nog eens wat (vind Nevada ook mooi), je komt tot rust en ben meteen in een mooi ritme.
Dat is imho beter dan overstappen, uren wachten en laat ergens aankomen.
Las vandaag ergens dat de board van Ryanair akkoord is gegaan met transatlantische vluchten. Ik deed die plannen tot dusver steeds af als O'Leary's zoveelste publiciteitsstunt maar het lijkt nu wat serieuzer te zijn. Misschien dat zij interesse voor een half dozijn zo-goed-als-nieuwe A380's hebben. Druk er 850 stoelen in en je kunt goedkoop de oceaan over.Piet91 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 23:00:
Heeft nu ook de FP gehaald: geek: Boeing 787 moet gereboot worden om te beschermen tegen integer overflow_serial_ schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 14:15:
Link
Virussen? Scan ze hier!
Hoe kritisch is dat systeem nu echt? Ik dacht dat kritische, redundant uitgevoerde, systemen waar mogelijk van verschillende leveranciers komen om te voorkomen dat ze allemaal tegelijk om dezelfde reden kunnen uitvallen.
In Augustus ga ik voor enkele weken naar Las Vegas. Het zou mij leuk lijken om een keer met een Boeing 747 te reizen, voordat deze met pensioen gaan. Vorig jaar zag ik dat het nog mogelijk was om met British Airways deze reis te maken, maar kan deze vluchten niet meer vinden. Hebben jullie misschien nog enig idee welke maatschappij dit nog aanbiedt met eindbestemming Las Vegas. Het is wel mogelijk om via Los Angeles dit te doen, maar misschien is er nog een manier. Een A380 mag eventueel ook
[ Voor 3% gewijzigd door Styx_ op 03-05-2015 15:24 ]
747 van hier naar de VS kan volgens mij alleen met Delta. Afaik vliegt KLM ze daar niet heen.
Volgens mij vliegt Virgin Atlantic nog van LGW naar LAS met een 747? Vlucht van AMS naar LGW kan je dan evt doen via bv Easyjet 
Of zet Virgin tegenwoordig een ander toestel in op die route?
Virussen? Scan ze hier!
Ernstig maar niet dodelijk. Een vliegtuig op noodstroom valt niet meteen dood uit de lucht of zo.downtime schreef op zondag 03 mei 2015 @ 14:00:
Hoe kritisch is dat systeem nu echt? Ik dacht dat kritische, redundant uitgevoerde, systemen waar mogelijk van verschillende leveranciers komen om te voorkomen dat ze allemaal tegelijk om dezelfde reden kunnen uitvallen.
In de lucht wordt er een windmolentje gedeployed om voor noodstroom te zorgen.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Windmolen? Net zo één als bij de Afsluitdijk?
Dat 'windmolentje' van je heet dus een Ram Air Turbine
Virussen? Scan ze hier!
BA vliegt met een A380 naar LA een (iig om een aantal vluchten, bijv BA0275) 747 naar LV, volgens mij vliegt KLM met een 747 naar LA.Styx_ schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:23:
In Augustus ga ik voor enkele weken naar Las Vegas. Het zou mij leuk lijken om een keer met een Boeing 747 te reizen, voordat deze met pensioen gaan. Vorig jaar zag ik dat het nog mogelijk was om met British Airways deze reis te maken, maar kan deze vluchten niet meer vinden. Hebben jullie misschien nog enig idee welke maatschappij dit nog aanbiedt met eindbestemming Las Vegas. Het is wel mogelijk om via Los Angeles dit te doen, maar misschien is er nog een manier. Een A380 mag eventueel ook
Het blijft een windmolentjewildhagen schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:38:
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Ja ja, maar windmolentje is makkelijker te begrijpenwildhagen schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:38:
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Lufthansa vliegt ook met A380 die richting op. Misschien ook met de 747, maar dat weet ik niet precies.Styx_ schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:23:
Alleen vliegt dat allemaal niet op LAS, maar op LAX.
[ Voor 3% gewijzigd door oohh op 03-05-2015 16:06 ]
BA vliegt de A380 naar LAX en SFO. Lufthansa naar SFO. Air France naar LAX. Vanaf LAX en SFO is het nog een korte vlucht naar Vegas. Genoeg mogelijkheden.Styx_ schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:23:
Mijn baas heeft 3 weken geleden nog vanaf Heathrow met een 747 naar LV gevlogen. Volgens mij was dat met BA, en als t niet BA was dan was t Virgin.
edit: was dus BA.
edit: was dus BA.
[ Voor 6% gewijzigd door kamstra op 03-05-2015 16:29 ]
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
In maart ben ik naar Houston (KL661) en van LA (KL601/602) gevlogen, beide met een 747. Vanaf JFK vloog ik vorig jaar ook terug met een 747, maar wellicht dat dat inmiddels niet meer het geval is.CyBeR schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:27:
747 van hier naar de VS kan volgens mij alleen met Delta. Afaik vliegt KLM ze daar niet heen.
IAH: KL661 747 combi: http://info.flightmapper.net/flight/KLM_KL_661
LAX: KL601 747/747 combi: http://info.flightmapper.net/flight/KLM_KL_601
JFK: KL644 747 combi: http://info.flightmapper.net/flight/KLM_KL_644
maar niet alle vluchten vanaf JFK zijn 747's.
In general als advies: ten eerste niet met een KLM 747 vliegen, want dat zijn rammelbakken ;-) ten tweede, routehappy laat in het overzicht vliegtuigtypes zien: https://www.routehappy.co...2-Y-1#state/1430663943105
[ Voor 40% gewijzigd door ValHallASW op 03-05-2015 16:40 ]
BA vliegt in augustus wel degelijk met een 747 naar Las Vegas. Vlucht 275.Styx_ schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:23:
Wil je rechtstreeks naar Las Vegas vliegen dan moet je uit Engeland, Frankfurt of Zurich vertrekken.
Wat betreft de A380; Air France, British Airways en Lufthansa zetten deze in op Los Angeles.
Daarnaast zet Lufthansa de 747-8 ook in op Los Angeles.
Euh, New York, Houston, Los Angeles (10x p/week), San Francisco, Chicago.CyBeR schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:27:
Sterker nog; ik verwacht dat de KLM 747's hun laatste jaren naar Noord-Amerika zullen blijven vliegen.
Jep, nog steeds met de 747. Las Vegas is natuurlijk een echte bestemming voor Gatwick.wildhagen schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:28:
Volgens mij vliegt Virgin Atlantic nog van LGW naar LAS met een 747? Vlucht van AMS naar LGW kan je dan evt doen via bv Easyjet
En je kunt natuurlijk ook met Garuda naar Gatwick.
Punt is dat die op de 787-9 tot voor kort ook niet een airworthiness certification had.Garyu schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:36:
Ernstig maar niet dodelijk. Een vliegtuig op noodstroom valt niet meteen dood uit de lucht of zo.
In de lucht wordt er een windmolentje gedeployed om voor noodstroom te zorgen.
Precies. Gewoon een mooie round-trip boeken met allerlei types. A380 heen, 747-400/-8 terug, of andersom.downtime schreef op zondag 03 mei 2015 @ 16:24:
BA vliegt de A380 naar LAX en SFO. Lufthansa naar SFO. Air France naar LAX. Vanaf LAX en SFO is het nog een korte vlucht naar Vegas. Genoeg mogelijkheden.
Je zou ook naar een willekeurige plaats in de VS kunnen vliegen (naast LAX en SFO) want vanuit elk gehucht daar gaat wel een vlucht naar Las Vegas.
Over Las Vegas gesproken; daar was gisteravond ook "het gevecht van de eeuw":

[ Voor 26% gewijzigd door Piet91 op 03-05-2015 18:51 ]
Wat een chaos! Het werd zelfs nog iets drukker op de ramp, de belangrijkste celebraties komen pas aan het eind.
Gulfstream G650
Tijdens mijn dagelijkse hondenuitlaatsessie zag ik vandaag wel iets -voor mij iig- opmerkelijks
Een transavia en een easyjet toestel kwamen wel erg dicht opelkaar af in tegengestelde richting. op eens buigt de easyjet sterk af en het transavia toestel ging met geen mogelijkheid nog schiphol halen. nog even op flightradar24 gekeken en daar zie je het ook goed, beide op zo'n 7000ft.
Vraag me eigenlijk af of hier iets niet helemaal goed ging en wat er dan niet goed ging? Zoals ik het kan zien was het transavia toestel de enige die tegen het verkeer invloog en een andere landingsbaan ging "approachen"
Hier zie je duidelijk dat de easyjet afbuigt
Een transavia en een easyjet toestel kwamen wel erg dicht opelkaar af in tegengestelde richting. op eens buigt de easyjet sterk af en het transavia toestel ging met geen mogelijkheid nog schiphol halen. nog even op flightradar24 gekeken en daar zie je het ook goed, beide op zo'n 7000ft.
Vraag me eigenlijk af of hier iets niet helemaal goed ging en wat er dan niet goed ging? Zoals ik het kan zien was het transavia toestel de enige die tegen het verkeer invloog en een andere landingsbaan ging "approachen"

[ Voor 3% gewijzigd door Pinin op 03-05-2015 19:44 ]
www.casarodriguillo.com
Ze houden alle voorvallen hier bij, dus misschien is hij binnenkort te zien op deze website.
http://www.lvnl.nl/over-o...heidsvoorvallen-2015.html
Heb je trouwens een tijdstip wanneer het voorval plaatsvond?
http://www.lvnl.nl/over-o...heidsvoorvallen-2015.html
Heb je trouwens een tijdstip wanneer het voorval plaatsvond?
[ Voor 14% gewijzigd door LongBowNL op 03-05-2015 20:00 ]
Het Transavia toestel zat op een hoogte van 7.000 feet, het toestel van Easyjet zat op een hoogte 4.025 feet. Niks aan de handPinin schreef op zondag 03 mei 2015 @ 19:43:
Tijdens mijn dagelijkse hondenuitlaatsessie zag ik vandaag wel iets -voor mij iig- opmerkelijks
[afbeelding]
Playback: http://www.flightradar24....17:04/12x/EZY76MH/629c042
[ Voor 3% gewijzigd door Rub147 op 03-05-2015 20:09 ]
Die hoogte is niet echt nauwkeurig want de volgende verversing laat 7025 zien.Rub147 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 20:08:
[...]
Het Transavia toestel zat op een hoogte van 7.000 feet, het toestel van Easyjet zat op een hoogte 4.025 feet. Niks aan de hand
Anyway, normaliter zie ik dit nooit. Ik zeg ook niet dat het een near miss was, maar normaal is het ook niet. Waarom vloog die Transavia daar? recht tegen het opstijgend verkeer in. vervolgens over Schiphol heen vliegen en dan keren om te landen.
www.casarodriguillo.com
Vrij standaard route als er vanuit het noorden geland wordt en naar het zuiden/zuidwesten gestart wordt.Pinin schreef op zondag 03 mei 2015 @ 20:55:
[...]
Die hoogte is niet echt nauwkeurig want de volgende verversing laat 7025 zien.
Anyway, normaliter zie ik dit nooit. Ik zeg ook niet dat het een near miss was, maar normaal is het ook niet. Waarom vloog die Transavia daar? recht tegen het opstijgend verkeer in. vervolgens over Schiphol heen vliegen en dan keren om te landen.
Al het vertrekkend verkeer vanaf Schiphol heeft als initiële hoogte 6000 voet, waar je niet boven mag komen zonder toestemming. Aankomend verkeer wordt over het algemeen op 7000 voet gehouden, dus er zit in principe altijd minimaal 1000 voet tussen.
OK, het zal wel. Maar ik heb het nog nooit gezien. En ik zie hier nogal wat overkomen.
En als het dan zo standaard is, waarom is dit dan de enige? De rest gaat over zee, of over Haarlem
En als het dan zo standaard is, waarom is dit dan de enige? De rest gaat over zee, of over Haarlem
[ Voor 11% gewijzigd door Pinin op 03-05-2015 21:06 ]
www.casarodriguillo.com
Kan meerdere redenen hebben, ligt helemaal aan het baangebruik, de drukte en wat de luchtverkeersleiding bedacht heeft. Ik heb echt vele malen vanuit hetb zuiden precies over Schiphol gevlogen op 7000 voet om daarna om te draaien, te zakken en op de Zwanenburgbaan te landen.Pinin schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:05:
OK, het zal wel. Maar ik heb het nog nooit gezien. En ik zie hier nogal wat overkomen.
Goed voor de werkgelegenheid. En voor de nieuwe PH-KWAVliegtuigbouwer Embraer opent vestiging in Nederland
De Braziliaanse vliegtuigbouwer Embraer gaat een kantoor openen in Nederland en verplaatst de Europese activiteiten van Parijs naar Amsterdam.
Het Europese hoofd verkoop van het bedrijf heeft dit bevestigd aan De Telegraaf.
Naast de Europese onderdelen worden ook de Afrikaanse activiteiten van het bedrijf in Nederland gevestigd. De belangrijkste activiteiten blijven in Brazilië.
Met ingang van juli zal het bedrijf een kantoorpand betrekken in Amsterdam Zuid. Daarnaast komt ook de onderhoudsdivisie van het bedrijf naar Nederland. Met de komst zijn driehonderd banen gemoeid.
Embraer werkt al jaren aan de komst naar Nederland. De belangrijkste reden voor de vestiging zou het gunstige Nederlandse belastingklimaat zijn.
Embraer behoort samen met Airbus en Boeing tot de grootste vliegtuigproducenten ter wereld en bouwt voornamelijk kleinere toestellen.
Sometimes you need to plan for coincidence
Het was idd nogal druk, maar toen je over schiphol vloog deed je dat dus recht tegen het opstijgend verkeer in.Fly-guy schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:13:
[...]
Kan meerdere redenen hebben, ligt helemaal aan het baangebruik, de drukte en wat de luchtverkeersleiding bedacht heeft. Ik heb echt vele malen vanuit hetb zuiden precies over Schiphol gevlogen op 7000 voet om daarna om te draaien, te zakken en op de Zwanenburgbaan te landen.
www.casarodriguillo.com
Klopt, maar daar is de toegestane hoogte voor in het leven geroepen, vertrekkend niet boven de 6000 en aankomend niet onder de 7000 zonder expliciete toestemming zodat er altijd 1000 voet verschil is.Pinin schreef op zondag 03 mei 2015 @ 22:31:
[...]
Het was idd nogal druk, maar toen je over schiphol vloog deed je dat dus recht tegen het opstijgend verkeer in.
Het is niet de meest gebruikte route, maar het wordt wel gebruikt voor verkeer wat uit het zuiden komt (via Rotterdam) en op de zwanenburgbaan gaat landen.
Bedankt voor jullie reacties. Ondertussen had ik zelf ook vluchten gevonden met bijvoorbeeld de A380 vanaf Heathrow naar Los Angeles bijvoorbeeld. Ik zal eens even kijken hoe ik dit ga doen. Bedankt voor jullie hulp in ieder geval!
Driehonderd banen... Ik weet niet of dat creatief rekenen voor een postbusfirma is of gewoon realistisch is.Hmmbob schreef op zondag 03 mei 2015 @ 22:03:
[...]
Goed voor de werkgelegenheid. En voor de nieuwe PH-KWA
Ik weet het ook niet, maar alle werkgelegenheid is natuurlijk mooi meegenomen. Als ze niet hierheen waren gekomen dan hadden we helemaal geen extra banen gehadBeefHazard schreef op zondag 03 mei 2015 @ 23:56:
[...]
Driehonderd banen... Ik weet niet of dat creatief rekenen voor een postbusfirma is of gewoon realistisch is.
Hmmbob schreef op zondag 03 mei 2015 @ 22:03:
[...]
Goed voor de werkgelegenheid. En voor de nieuwe PH-KWA
Embraer werkt al jaren aan de komst naar Nederland. De belangrijkste reden voor de vestiging zou het gunstige Nederlandse belastingklimaat zijn.
Wel eerlijk iig.
Eh, niks mis mee?
Oh jij betaald bij voor de belasting die ze ontduiken?
Prima.
/offtopic
Prima.
/offtopic
Ach, ontduiken... Ze 'ontduiken' het van andere overheden, maar de Nederlandse overheid is juist spekkoper. Het is niet alsof die tarieven 0% zijn, het is gewoon bijzonder laag. Liever 400 miljard door NL op 2% belasting dan 100 miljoen op 50%.GoldenSample schreef op maandag 04 mei 2015 @ 00:30:
Prima.
/offtopic
Ze ontwijken belasting in een ander land, en in plaats daarvan komen ze hier belasting betalen. Zie ik geen probleem mee.GoldenSample schreef op maandag 04 mei 2015 @ 00:30:
En elders ontwijkt men voor belastingen hier (weet je wel die NS treinen die zogenaamd Iers zijn?), ideaal, multinational betaald amper belasting, CyBeR, GoldenSample en BeefHazard betalen meer en meer belasting over hun loon.CyBeR schreef op maandag 04 mei 2015 @ 01:06:
[...]
Ze ontwijken belasting in een ander land, en in plaats daarvan komen ze hier belasting betalen. Zie ik geen probleem mee.
Ontopic zit ik te denken aan een vluchtje waar ik een dagje een layover ga doen in Kiev, waarschijnlijk UIA wat een codeshare met de KLM zal zijn gok ik zo. Dan kijk je op Wikipedia en dan zie je dat ze pas vanaf 1994 bezig zijn..
En dan bedenk je dat dat weer erg logisch is ivm het uit een vallen van de Sovjet-Unie.
NS gaat daar mee ophouden en verder: duh dat ze dat doen. Doe even niet alsof jij niet probeert je belastingdruk te verlagen. Of zie jij af van hypotheekrenteaftrek en loonheffingskorting?GoldenSample schreef op maandag 04 mei 2015 @ 01:22:
[...]
En elders ontwijkt men voor belastingen hier (weet je wel die NS treinen die zogenaamd Iers zijn?), ideaal, multinational betaald amper belasting, CyBeR, GoldenSample en BeefHazard betalen meer en meer belasting over hun loon.![]()
Verder merk ik op dat 1994 inmiddels 21 jaar geleden is dus of 'pas' nog van toepassing is, ik weet 't niet…
[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 04-05-2015 01:26 ]
Dit topic is gesloten.