Tja negatieve kant? Geen idee, tis gewoon een kant vant verhaal dat erbij hoort, een gebeurtenis.... De rest van de reactie die ook op die van jou van toepassing is staat onder die van blissard (hieronder).
Tja, hoe hebben ze dat gemeten dan? Geen mens is hetzelfde, geen lichaam is hetzelfde, geen situatie hetzelfde, dus hoe kunnen ze zeggen groep 1 ging eerder dood door depressiviteit en groep 2 leefde langer door optimisme of juist niet. Ik zie daar weinig meetbaars in waar je aan kunt refereren zodat het werkelijk een feit is.
Voorbeeld: een persoon kan slecht tegen 3 specifieke chemo's en van de laatste andere chemo krijgt ie allerlei bijwerkingen, hij is heel positief maar gaat dood na 3 jaar. Hoe kan je dat vergelijken met een ander persoon die amper bijwerkingen heeft (lees: geen extremen) en na 2 jaar overlijdt. Hoe kunnen ze het als een feit neerzetten als je zo 100 mensen hebt die op tal van manieren van elkaar verschillen? Of bij 10.000 mensen van mijn part?
Je hebt daar zo ontelbaar veel parameters in zitten die per persoon dan ook nog gigantisch variëren in grootte, dat je volgens mij met een unieke parameteranalyse via een Design of Experiments bijv. met de Monte Carlo simulatie 5 miljoen mogelijkheden moet doorrekenen en vervolgens er nog niks nuttigs over kunt zeggen. Simpelweg omdat het staaft op niets, tenzij je een hoop aannamen doet, die je bij je eindresultaat niet publiceert... Want dat kan ook gewoon natuurlijk, wordt wel vaker gedaan.... dat blijkt dan ook wel uit de zoveel nieuwe onderzoeken die dan opeens komen met "voortschrijdend inzicht".
Mja dat is met parameters. Een
hoop van die onderzoeken is gewoon gekeken hoe lang een groep bleef leven, zonder specifiek te kijken naar die verschillen. Rijp voor de prullenbak, zo kan je er niks nuttigs over zeggen. Je leest dat ook daarin, simpelweg naar elkaartoe tegenstrijdig geschreven.
Zou hetzelfde zijn als je op Mindergas een villa gaat vergelijken met een flat, zonder daar specifieke invoervariabelen als basis te hebben... wellicht de stookgrens als enige basis, nou das lekker vergelijken natuurlijk.
Overigens: ik heb er niet mee bedoeld of gezegd dat kwaadaardige cellen opeens veranderen naar normale goedaardige/niet-kankercellen, zodat er helemaal niets meer aan de hand is. Doch kan je het wel ermee rekken, stressfactoren en een hoop andere dingen hebben ook (negatieve) invloeden op je cellen... als jij überpositief bent en er nog zin in hebt zal dat invloed hebben. Of dat je daardoor nog het onmogelijke probeert te doen, zie bijv.
reactie.
Uit een ander onderzoek van het KWF is ook benoemd:
Een kort citaat uit onderstaande berichtgeving: Mensen die actief omgaan met de ziekte hebben een betere immuunfunctie en lagere cortisolspiegels. Dat in tegenstelling tot mensen die passief met de ziekte omgaan. Ook zijn er sterke aanwijzingen dat het mogelijk is het gedrag van de patiënt in dit opzicht te beïnvloeden. Er zijn zelfs sterke aanwijzingen dat psychotherapie een gunstig effect heeft op het verminderen van recurrence (noot redactie: terugkomen van de kanker) en op het verbeteren van de survival duur (noot redactie: overlevingsduur) .
Tja dat kunnen zoveel mensen niet navertellen. Toch was het Sylvia's eigen keus, dus ja... wat kan je er dan eigenlijk van vinden?
@ chemicaliën: ja chemokuren... Als je leest wat er precies allemaal in zit verwerkt denk je aan de reinste vergiftiging via een cocktailmix van 30 soorten middeltjes. Vandaar dat ik zei chemicaliën, chemokuur klinkt zo normaal.. zo soft vind ik altijd, alsof het een normaalste zaak van de wereld is dat je die rommel tot je neemt.

Rol-Co schreef op zondag 18 mei 2014 @ 21:10:
[...]
Interessante line of text van hem: waarom olie kopen van mensen uit een arabisch land die er steenrijk van worden en wij hier ons scheel betalen voor de vervuiling van diezelfde olie.
Haha wel goed gevonden inderdaad!
@JCG en ollie: precies, mooi gezegd. zo heb ik dat ook al meermaals gezien in mn nog niet al te lange leven. Ik denk dat iedereen daar nog wel mee te maken krijgt, als dat nog niet was, gezien de mate dat dit soort ziekten dan toch voorkomen.
Ach ja, wel erg altijd, maar als ik relativeer denk ik dan ook wel dat Wubbo een mooie leeftijd heeft gehaald. Niet extreem oud, maar toch wel 31jr ouder dan mn vader en een hoop anderen die ik dan al heb zien gaan aan kanker.
Wel interessant zo'n onderwerp. Niet echt typisch duurzame kroeg, al zou het misschien wel duurzaam zijn als we de bron weten te bereiken ipv iedereen vol te pompen met
medicatie wat een hoop narigheid geeft. In die zin kan je alles draaien naar het begrip "duurzaam".
[
Voor 12% gewijzigd door
Aardwolf op 19-05-2014 18:12
. Reden: persoonlijk stuk weggehaald, aangezien er toch niemand meer op reageert blijkbaar ]