De Duurzame Kroeg deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 102 Laatste
Acties:
  • 405.755 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-10 20:12
Ja maar ook die onafhankelijke adviseurs waren niet onafhankelijk, en dat is nog steeds niet perfect denk ik.
Het is zeker wel verbeterd, dat wel.

Feit is, hoe goed de adviseur ook is, het is uiteindelijk een product dat je wordt aangeboden. Hoeveel je ook wel niet mag lenen, of met welke condities, je moet het uiteindelijk zelf betalen. Het is 1 van de grootste en langste leningen die je ooit zult hebben. Je moet het dus simpelweg uitdenken in risico's en in hoeverre / hoe makkelijk je het kunt dragen.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Het inhuren van een adviseur ontslaat je niet van de plicht om zelf na te denken. Dat geldt van consument tot aan CEO en minister. Maar ja, als het misloopt, is iedereen van hoog tot laag bijzonder goed in het afschuiven van de verantwoordelijkheid naar die adviseur/bankier/etc. Dat is van alle tijden.

[ Voor 63% gewijzigd door Dreamvoid op 24-04-2014 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 13:51

Schinnen-groen

Groen is een kleur

!null schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:44:
Ja maar ook die onafhankelijke adviseurs waren niet onafhankelijk, en dat is nog steeds niet perfect denk ik.
Het is zeker wel verbeterd, dat wel.

Feit is, hoe goed de adviseur ook is, het is uiteindelijk een product dat je wordt aangeboden. Hoeveel je ook wel niet mag lenen, of met welke condities, je moet het uiteindelijk zelf betalen. Het is 1 van de grootste en langste leningen die je ooit zult hebben. Je moet het dus simpelweg uitdenken in risico's en in hoeverre / hoe makkelijk je het kunt dragen.
Helemaal mee eens! Uiteindelijk ben jij degene die elke maand moet lappen, de komende jaren.
Een beetje denkwerk en wat spelen met scenario's is zeker niet verkeert.

Bij de koop van ons 1-ste huis in 1992 ging ik er al vanuit dat de hypotheekaftrek waarschijnlijk niet voor altijd zou gelden. Hetzelfde idee had ik ook over pensioenen, trouwens.
Eigen broek ophouden, daar krijg je stevige armen van ;)

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Dat probleem zie je overal terugkomen:
- hypotheekverstrekkers die denken te weten wat jij maandelijks kunt missen
- verzekeraars die denken te weten wat jij aan waarde in je huis hebt staan
- energieleveranciers die ondanks opgegeven meterstanden jaar in jaar uit gaan schatten

En de gemiddelde consument? Die snapt er niks van, laat alles maar wat gebeuren. Ondertussen worden ze gelokt met "gratis" aanbiedingen of hoge "kortingen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drielp
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-10 13:31
Toen we in 2003 plannen maakten om een huis ging kopen, zijn we bij een aantal hypotheek verstrekkers langs gegaan. Onze wensen waren: op 1 salaris, maximale zekerheid, lange looptijd en een "goed gevoel". Deze wensen bij het gesprek ook duidelijk naar voren gebracht.

Bij een paar banken werd ons toch een beleggingshypotheek aangeprezen, dat waren zeer korte gesprekken. Bij een paar andere vertrekkers waren de wazige extra kosten de showstopper. Uiteindelijk bij een hypotheekverstrekker belandt die 30 jaar bood met een iets hogere rente dan de normale 20 jaar. Driekwart spaar- de rest aflossingsvrij (dat nu bijna afgelost is). Dat werd 'em dus.

Dat mensen zich tot hun nek in de schulden steken voor het zogenaamde droomhuis heb ik nooit begrepen, dan maar een iets minder droomhuis en geen nachtmerries.

4285 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:06
_/-\o_ Amen, amen, amen! _/-\o_
Schinnen-groen schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:51:
[...]
Eigen broek ophouden, daar krijg je stevige armen van ;)
Haha, wel mee oppassen... ik ben een beelddenker. :+
Dit was nog netjes. :P

Mja idd, onafhankelijk al dan niet... het is en blijft jou beslissing, je geld en straks maandelijkse kosten. Volledig 100% vertrouwen op een zogenaamd onafhankelijk iets vind ik niet bepaald slim.

Hoe weet je nou of die persoon er alles vanaf weet van top tot teen en exact jouw situatie (jij als onbekende voor hem) in een paar uur kan inschatten. Zullen ook wel een hoop aannamen en richtgetallen inzitten die ze altijd gebruiken... goed genoeg voor een algemeen verhaal die in een korte tijd kan worden gemaakt.
Wat dat betreft zegt onafhankelijkheid helemaal niks over de kwaliteit, enige dat het zegt is dat ze het verkoop van een hypotheek niet voor groot eigen gewin doen. Mja, misschien hebben ze wel aandelen van de aanbieder, weten wij veel.

En daarbij, iedereen kan een cursus, opleiding of weet ik veel doen, maar dat zegt niks over hoe goed je je werk zult doen. Ik vind dat nog wel vaker grappig, dat de overheid dan dergelijke certificaten verplicht om de kwaliteit te waarborgen en dan heb je ineens tig bedrijven die zo goed zijn (denken ze dan vanwege hun certificering) en ondertussen bakken ze er niks van. :X

Als ik nog terugkijk naar bijv. mn voltijd opleiding daar zaten ook wel wat malloten op. Waar je in het eerste jaar al zei "oh die vallen binnenkort wel af", hebben ze uiteindelijk alles met hakken over de sloot gehaald. Misschien zijn ze heel goed in het echte werk, dat kan... maar misschien komen ze zichzelf keihard tegen en nemen ze iedereen mee de afgrond in (i.g.v. adviseur). Tja... moeilijk te zeggen natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Aardwolf op 24-04-2014 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

@drielp.
Goeie keuze! Mijn tweede huis werd een maximaal aflossingsvrije hypotheek. De overwaarde van het eerste huis werd volledig met de tweede hypo verrekend, dus 100% aflossingsvrij was geen probleem. Daar hebben we nog steeds lol van. Die is al grotendeels afgelost.

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

marcel87 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:24:
_/-\o_ Amen, amen, amen! _/-\o_

[...]

Haha, wel mee oppassen... ik ben een beelddenker. :+
Dit was nog netjes. :P

Mja idd, onafhankelijk al dan niet... het is en blijft jou beslissing, je geld en straks maandelijkse kosten. Volledig 100% vertrouwen op een zogenaamd onafhankelijk iets vind ik niet bepaald slim.

Hoe weet je nou of die persoon er alles vanaf weet van top tot teen en exact jouw situatie (jij als onbekende voor hem) in een paar uur kan inschatten. Zullen ook wel een hoop aannamen en richtgetallen inzitten die ze altijd gebruiken... goed genoeg voor een algemeen verhaal die in een korte tijd kan worden gemaakt.
Wat dat betreft zegt onafhankelijkheid helemaal niks over de kwaliteit, enige dat het zegt is dat ze het verkoop van een hypotheek niet voor groot eigen gewin doen. Mja, misschien hebben ze wel aandelen van de aanbieder, weten wij veel.

En daarbij, iedereen kan een cursus, opleiding of weet ik veel doen, maar dat zegt niks over hoe goed je je werk zult doen. Ik vind dat nog wel vaker grappig, dat de overheid dan dergelijke certificaten verplicht om de kwaliteit te waarborgen en dan heb je ineens tig bedrijven die zo goed zijn (denken ze dan vanwege hun certificering) en ondertussen bakken ze er niks van. :X

Als ik nog terugkijk naar bijv. mn voltijd opleiding daar zaten ook wel wat malloten op. Waar je in het eerste jaar al zei "oh die vallen binnenkort wel af", hebben ze uiteindelijk alles met hakken over de sloot gehaald. Misschien zijn ze heel goed in het echte werk, dat kan... maar misschien komen ze zichzelf keihard tegen en nemen ze iedereen mee de afgrond in (i.g.v. adviseur). Tja... moeilijk te zeggen natuurlijk.
Het belangrijkste is om alle tijd te nemen. Dan kan je bij een aantal instanties gaan shoppen, in alle rust. Vervolgens veel praten met ervaringsdeskundigen (mensen met een hypo). Dan een eigen financieel plaatje maken. Kan je dit niet of niet goed, dan zoek je in je kennissenkring iemand die goed kan rekenen, altijd kritiek heeft op alles-en-nog-wat en maak je met hem of haar een toekomstig plaatje.
Dan denk je er nog eens een half jaar over na..... ;)

Wij mensen hebben op hypo gebied een tweetal tekortkomingen:
1. wij kunnen ons niet voorstellen hoeveel geld 100.000 of 200.000 of 300.000 Euro eigenlijk is.
2. wij kunnen ons niet voorstellen hoelang een periode van 30 jaar is.

Daar moet je voorzichtig mee zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK1o2
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:29
Even iets anders tussen al het hypotheek gebeuren door. Op het PV topic wordt verteld waarom mensen een slimme meter zouden weigeren. 1 veel voorkomend argument is dat de netbeheerder de meter op afstand zou kunnen afsluiten. Dit an sich zorgt al voor knikkende knieën bij sommige Tweakers maar het meest angstaanjagende (aluminium hoofddeksel) argument is: "Wat nou als hackers de boel hacken en het hele net uitzetten".

Waarschijnlijk zijn er meer mensen met deze angst want ik kwam zojuist in een artikel van Netbeheer Nederland tegen dat de massale invoering van de slimme meter een jaar uitgesteld is tot begin 2015. Nu is er een passage in dit artikel waarin staat dat de functie om de meter op afstand af te kunnen sluiten niet aanwezig zal zijn in die slimme meters. Was dit al bekend hier?

Ik had hier zover ik weet nog niet eerder over gehoord op dit forum. Waarschijnlijk neemt dit een van de grootste angsten bij mensen weg, zoals ook in het artikel vermeld staat.

De betreffende passage uit het bewuste artikel:
CYBERVEILIGHEID
Wie experimenteert en evalueert moet zijn plannen
soms bijstellen. Dat gebeurde ook met de slimme
meter. EZ-minister Henk Kamp besloot een streep te
zetten door de "uitknop"; waarmee de netbeheerder
op afstand levering van gas en stroom kan stoppen.
Tot groot genoegen van de netbeheerders, die deze
aanpassing bepleitten. Het voordeel van de functie
is zeer beperkt, terwijl de benodigde cyberveiligheid
flinke investeringen zou vragen. Kamp woog mee dat
incidenten met de uitknop makkelijk het vertrouwen in
de slimme meters kunnen schaden. En dan zouden wel
eens veel meer huishoudens de nieuwe meter kunnen
weigeren dan de twee procent die nu verwacht wordt.
Eén ding is glashelder: in 2020 moeten de nieuwe meters
in minimaal 80% van de Nederlandse huishoudens en
kleine bedrijven geïnstalleerd zijn. Om de operatie niet
onnodig complex te maken, werkt elke netbeheerder
op eigen tempo naar dat doel toe. Ze maken al wel
gezamenlijk een planning waarmee in grote lijnen de
aanbieding inzichtelijk wordt. Dat moet eraan bijdragen
dat leveranciers van slimme displays zoveel mogelijk
aansluiten op de meterwissel. Met gedetailleerd inzicht
in het verbruik zal de consument steeds makkelijker
energie besparen – een belangrijk doel van de introductie
van de slimme meters.

MK102's Milkyway 2070wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan beter de protocolbladen bestuderen voordat je een mening uit.
het is daarmee niet zo best gesteld nog.
het protocol is DMSR

google : Release Notes DSMR V4.0.4 - Netbeheer Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:26

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

_JGC_ schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:16:
Dat probleem zie je overal terugkomen:
- hypotheekverstrekkers die denken te weten wat jij maandelijks kunt missen
- verzekeraars die denken te weten wat jij aan waarde in je huis hebt staan
- energieleveranciers die ondanks opgegeven meterstanden jaar in jaar uit gaan schatten

En de gemiddelde consument? Die snapt er niks van, laat alles maar wat gebeuren. Ondertussen worden ze gelokt met "gratis" aanbiedingen of hoge "kortingen".
Ja, zo kreeg ik vorige week nog een "nieuwe betere recorder" aangeboden voor de TV en helemaal gratis.
U kunt meer opnemen en heeft de nieuwe functie "begin gemist".
Toen ik hem vroeg wat de specificaties waren van het ding en een gebruikershandleiding zodat ik me eerst kon oriënteren bleef het eerst stil. Vervolgens weer een verkoop verhaal, hij is echt gratis hoor.

Enfin maar uitgelegd dat alleen de zon, wind en regen gratis zijn, daar kwam dan geen verhaal op verder.
Gesprek maar afgebroken voor hem, want hij bleef l...en verkooppraatje houden.

Eens uitgezocht wat ik dan allemaal "extra" kon, ja 6 programma's gelijk opnemen (in de cloud, niet op een hard disk) die verlopen na x maanden.
6 programma's te gelijk opnemen, er komen nog geen eens 2 programma's tegelijk welke interessant zijn (mijn mening) op de tig zenders die we hebben in het basis pakket.

Extra betalen voor deze functionaliteit (€4,50 p/m). Nieuwe functionaliteit "begin gemist" alleen bij geselecteerde programma's, bij publieke zenders gratis en bij commerciële zenders tussen €0,50 - € 2,99 per programma.

Ja leuk, gratis nieuwe ontvanger. Toch maar niet voor die enkele keer dat we iets opnemen en het ook nog terug kijken (meeste programma's blijken dan toch niet zo interessant voor ons te zijn).

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Hier staat een interactieve recorder van Ziggo onder het stof. Ooit met m'n stomme kop dit ding aangeschaft als aanbieding. Het stand by verbruik is mega. één keer iets mee opgenomen maar de kwaliteit is gewoon ruk.

Alternatief: Boxee aangeschaft en een externe HD. Gids scannen, filmpje downloaden op notebook en op schijf zetten. Via Boxee de ondertiteling erbij laten zoeken en heerlijk kijken mét ondertiteling, in HD en zonder reclame. We kijken veel, zonder TV....

Soms kan het leven heel eenvoudig zijn en heel goedkoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Schinnen-groen schreef op donderdag 24 april 2014 @ 17:30:
Hier staat een interactieve recorder van Ziggo onder het stof. Ooit met m'n stomme kop dit ding aangeschaft als aanbieding. Het stand by verbruik is mega. één keer iets mee opgenomen maar de kwaliteit is gewoon ruk.

Alternatief: Boxee aangeschaft en een externe HD. Gids scannen, filmpje downloaden op notebook en op schijf zetten. Via Boxee de ondertiteling erbij laten zoeken en heerlijk kijken mét ondertiteling, in HD en zonder reclame. We kijken veel, zonder TV....

Kan nog eenvoudiger, apple tv jailbreaken, xbmc er op met div film aanbieders en streamen maar a la minuut , 90.000 films met ondertitel. :)
En dan alle andere dingen nog zoals gemist enz.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-08 20:26

WoudseHoeve

Hobby Boer

Downloaden mag niet meer...... O-)

Ik vind het een schitterend ding van Ziggo. Pauze, doorspoelen(reclame), simpel opnemen, afspelen, Kwaliteit heb ik niet over te klagen (maar dat kan aan mijn oude glasbak liggen)

Wel jammer dat er maar 2 ontvangers in zitten, ja kan dus maar 1 programma opnemen en 1 kijken (en ook opnemen of pauzeren)
Standby verbruik zal ik eens bekijken.

Maar goed, zet hem op marktplaats zou ik zeggen ...... (inkoppertje)

~40kWp,2xSE7k,Victron 3xMPII48/10kVA+Mppt450(200/100), 135kWh Docan LFP, 25kW houtkachel, 120 Heatpipes+1210L, linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
BenEco schreef op woensdag 23 april 2014 @ 22:50:
01-09-2014 ontvang ik mijn jaarafrekening.

Heb van zowel Enexis als van Essent een schriftelijke bevestiging dat ik dit jaar in het <500m3 tarief zal vallen.
(is trouwens mijn eerste jaar beneden de 500m3)
Mijn bevindingen zal ik hier Geen lager Capaciteitstarief bij gasverbruik <500 m3/jaar tzt posten.
Proficiat!
Volgens mij ben je een van de weinige gelukkige hiermee.
Wat heb je allemaal moeten doen voor deze overwinning? ;)
In dat ander topic posten mag ook natuurlijk.
Mijn geschillencommissie zaak loopt nog tegen enexis, hoor ik ook weinig van trouwens.
Nog 2 maanden tot de onjuiste afrekening in de brievenbus valt, te gaan.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

WoudseHoeve schreef op donderdag 24 april 2014 @ 17:43:
[...]

Downloaden mag niet meer...... O-)

Ik vind het een schitterend ding van Ziggo. Pauze, doorspoelen(reclame), simpel opnemen, afspelen, Kwaliteit heb ik niet over te klagen (maar dat kan aan mijn oude glasbak liggen)

Wel jammer dat er maar 2 ontvangers in zitten, ja kan dus maar 1 programma opnemen en 1 kijken (en ook opnemen of pauzeren)
Standby verbruik zal ik eens bekijken.

Maar goed, zet hem op marktplaats zou ik zeggen ...... (inkoppertje)
Het is een Cisco - kreng met door Ziggo aangepaste firmware.
Je hebt een punt: ik vertoon sinds kort crimineel gedrag. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-10 21:17
Coole video:

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:49

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Zitten er ook regeneratieve remmen op als ie landt? :+

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
antonboonstra schreef op donderdag 24 april 2014 @ 19:43:
Zitten er ook regeneratieve remmen op als ie landt? :+
Misschien laten ze de propeller energie opwekken als hij daalt :+

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
[b][message=42135025,noline]AUijtdehaag schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:07
[...]

Proficiat!
Volgens mij ben je een van de weinige gelukkige hiermee.
Wat heb je allemaal moeten doen voor deze overwinning? ;)
In dat ander topic posten mag ook natuurlijk.
Mijn geschillencommissie zaak loopt nog tegen enexis, hoor ik ook weinig van trouwens.
Nog 2 maanden tot de onjuiste afrekening in de brievenbus valt, te gaan.
Mail met verzoek <500m3 naar Enexis, Schriftelijk antwoord van Enexis met aanvulling / onderbouwing via mail naar Essent.
Telefonisch benaderd door Essent en hierna ook een schriftelijke bevestiging. :)
Nu september 2014 maar even afwachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Fijne wegwerpmaatschappij... heb hier 2 HP Photosmarts staan van dezelfde klant. Ene is 2 maand buiten fabrieksgarantie overleden aan een printkop die niks meer doet, de andere is 4 maanden na vervanging onder garantie (uit eigen zak dus) overleden aan een paperjam. Had ondertussen al 2 rolletjes en 2 veertjes uit de oude Photosmart overgezet, maar nu blijkt op de bodemplaat een nokje afgebroken te zijn waardoor papier niet meer wordt opgepakt.
Zit nog garantie op, maar klant zegt vrolijk: "Bestel maar een nieuwe". Lang leve de wegwerpmaatschappij.

Denk dat ik die laatste gewoon laat ophalen door HP, kijken wel wat die ermee gaat doen. Zelf repareren kan, maar als ik de werkende printkop naar de andere printer moet transpalanteren ben ik 2 uur verder, als ik de bodemplaat met nokje ga transplanteren mag ik ook beide printers tot op de grond strippen en ben ik ook 2 uur verder... HP haalt het ding maar op.

Nee, doe mij die printers van vroeger maar, omgerekend 300 euro voor een Deskjet 510, en als dan na 5 jaar de rubber rollen glad werden kreeg je gewoon een opruwkit van HP opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

Ik ben niet van het downloaden (stelen). Dat is tegen mijn ethische normen.
Waarom zie ik het als stelen, er worden door de maker van de film inkomsten gemist, net zoals ik geld zou missen als een programma van mij gekraakt zou worden en "hergebruikt".
Ik weet wat mensen tegen werpen, "maar ze maken miljoenen winst", ja en dan had jij maar net zo iets goeds moeten maken dan had je ook miljoenen verdient.
Als iedereen deze download norm zou gaan hanteren zouden er dan nog films gemaakt worden?

Ja mijn ethische normen zijn hoog, maar zo snap ik ook collega's soms niet, wel downloaden maar moord en brand schreeuwen als er hen iets wordt "aangedaan".

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Het is nog erger _JGC_, toen ik switchte van 32-bit naar een 64-bit windows kon ik mijn Canon scanner gewoon wegdoen en vervangen door een nieuwer model. Canon stelde geen drivers beschikbaar en dan heb je niet heel veel keus. Dat is absurd!

En, nee, Linux is geen optie en Apple ook niet. Om reacties in die richting voor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

JeroenH schreef op donderdag 24 april 2014 @ 21:34:
Het is nog erger _JGC_, toen ik switchte van 32-bit naar een 64-bit windows kon ik mijn Canon scanner gewoon wegdoen en vervangen door een nieuwer model. Canon stelde geen drivers beschikbaar en dan heb je niet heel veel keus. Dat is absurd!

En, nee, Linux is geen optie en Apple ook niet. Om reacties in die richting voor te zijn.
Heb je Vuescan niet gekocht dan? Heb ik wel gedaan en mij HP scanjet 4100c en mijn Minolta Dimage scan dual III werkt lekker onder 64 bit (Win8Pro) (over oudjes gesproken).
80 US$ en klaar ben je met heel veel extra's die je nog niet eerder op je scannen software had

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Dan had je ook al een wat oudere scanner... gisteren nog een wifi stick weggegooid omdat marvell geen windows 8 drivers heeft voor de chip in dat ding. Vista drivers laten windows crashen zodra je iets met flash doet.

Gaat mij erom dat onderdelen tegenwoordig extreem fragiel zijn en snel overlijden. Omdat het toch vrij goedkoop is flikker je het gewoon weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:34
Wel leuk om te zien hoeveel aandacht er is voor
energielabelatlas.nl

Het is niet heel bijzonder, maar de grote mediaaandacht laat wel zien dat er een ommezwaai plaats vind

En ook bij ons in de wijk ideeen voor een energiecollectief. Naar mijn idee heeft dat vooral zin voor kennisdeling tav energiebesparing. Echt collectief duurzaam opwekken is nog niet zo heel effectief (als je ook een eigen huis hebt met nog wat leeg dak en muur oppervlak)

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ja, hier ook! Canoscan lide 30 of zoiets. Prima ding.... alleen drivers.... XP was direct ook laatste os met ondersteuning.

Ronduit be-la-che-lijk van Canon :r Ik weet nog wel dat ik toen behoorlijk gefrustreerd was. Gewoon onthouden voor de toekomst. Niets meer van Canon hier sindsdien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Mja wat wil je dan... hp is rotte plastic onderdeeltjes, canon drivers, epson printkoppen, brother printkoppen, blijven niet veel merken over. Misschien maar helemaal niet meer printen, wel zo duurzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezuiniger
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-10 19:26
BarryH schreef op donderdag 24 april 2014 @ 22:06:
energielabelatlas.nl

Het is niet heel bijzonder, maar de grote mediaaandacht laat wel zien dat er een ommezwaai plaats vind

En ook bij ons in de wijk ideeen voor een energiecollectief. Naar mijn idee heeft dat vooral zin voor kennisdeling tav energiebesparing. Echt collectief duurzaam opwekken is nog niet zo heel effectief (als je ook een eigen huis hebt met nog wat leeg dak en muur oppervlak)
Beetje kansloze actie. Zelfs de basisgegevens kloppen al niet. Bij ons huis zijn ze bijv. een complete verdieping vergeten mee te tellen in het gebruiksoppervlak. :'(

Ga je verder dan krijg je een soort wizard die zo sterk vereenvoudigd is dat je zelfs niet alle maatregelen in kunt vullen die ze voorstellen als verbeteringen. Handig. :?

Ben je daarna toch nog volhardend dan kun je detailmaatregelen in gaan vullen... op een site die helemaal niet werkt. Je ziet de ambtenaren al denken: Hoera. Weer een het bos in gestuurd! :+

Als er echt een serieuze berekening werd gemaakt en steviger regels werden opgesteld dan zou het energielabel nu een stuk belangrijker zijn. Nu is het meer een soort van reclamespot voor de installatiebranche, en is het label een soort doe-het-zelf oplossing geworden die een lachertje is vergeleken met de rest van de EU. Nederland is vast hard onderweg naar de 1e plek. Van onderaf gezien dan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Nu online

Rol-Co

_JGC_ schreef op donderdag 24 april 2014 @ 23:04:
Mja wat wil je dan... hp is rotte plastic onderdeeltjes, canon drivers, epson printkoppen, brother printkoppen, blijven niet veel merken over. Misschien maar helemaal niet meer printen, wel zo duurzaam.
Leuk 2e hands laserprintertje scoren uit een bedrijf faillissement, ik print niet veel maar gaat nu wel van af pagina 1 zonder problemen. Geen uitgedroogde cartridges en andere inkjet ongemakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
ollie1965 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 21:52:
Heb je Vuescan niet gekocht dan? Heb ik wel gedaan en mij HP scanjet 4100c en mijn Minolta Dimage scan dual III werkt lekker onder 64 bit (Win8Pro) (over oudjes gesproken).
80 US$ en klaar ben je met heel veel extra's die je nog niet eerder op je scannen software had
Ik vertelde het niet helemaal correct: voor mezelf heb ik idd Vuescan gekocht (even duur als nieuwe scanner 8)7), maar ik heb vorige week mijn moeder voorzien van een nieuwe laptop met Win8 46b. Ik had geen zin in extra supportvragen over Vuescan en daar dus maar een nieuwe scanner bij besteld. Het is te absurd voor woorden.
Bartjuh schreef op donderdag 24 april 2014 @ 22:53:
Gewoon onthouden voor de toekomst. Niets meer van Canon hier sindsdien.
Sja, als het zo makkelijk was... bij mijn zoektocht destijds naar 64b drivers voor de Canon scanner ook zat gefrustreerde HP- en Epson-bezitters tegengekomen die met precies hetzelfde probleem zaten.

Planned obsolescence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izdp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:15
Die energiesite is een lachertje. Voorbeeldje:
Vul ik de meters zonnepanelen in (ze vragen niet naar wp) en wat staat er bij de te halen besparingen ? Juist: zonnecellen aanschaffen. Nog meer neggie worden om bouwend nl te helpen?
Ik vrees juist dat label. Om de kosten van het labeltje en de kwaliteit daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izdp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:15
Drinkwater te goedkoop? Ben ik het totaal niet mee eens en sta ik achter de waterbedrijven die het ook een onzalig iets vinden om water te belasten.
Zij voeren het argument van kraanwater versus flesjeswater en die vervuiling.
Als deltaland hebben we een enorm overschot aan water van goede kwaliteit. Daarvoor hoeven we in lengte van dagen niet aan het grondwater te komen.
Maar onverkoopbaar voor de export. Dit in tegenstelling tot het flesjeswater van Heineken. Dat put uit eeuwenoud grondwater van de Utrechtse Heuvelrug. Het gevaar van uitdroging is niet denkbeeldig.
Daarnaast vind ik het stuitend om een werkelijk eerste levensbehoefte te belasten.
Voor het product water is besparen an sich totaal overbodig.
Besparen is prima, maar besparen om belasting te ontwijken is knudde.
Belasting op water is ronduit onbeschaafd en onbeschoft in nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:00

ericplan

5180 Wp PV

Ook zoiets raars, denk je goed te doen, papier te besparen door een NEN-norm als pdf te bestellen, betaal je opeens 21% BTW. Voor de papieren versie hoef je slechts 6% BTW te betalen.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:14

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

energielabelatlas.nl
Brakke site. "Uw browser wordt niet ondersteund. De Energielabelatlas is ontwikkelt voor Chrome, Firefox, Safari en Internet Explorer 9 en hoger."
Ik zit hier met IE9, ja. Dus waarom werkt die niet?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:14

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

izdp schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 01:44:
Drinkwater te goedkoop? Ben ik het totaal niet mee eens en sta ik achter de waterbedrijven die het ook een onzalig iets vinden om water te belasten.
Zij voeren het argument van kraanwater versus flesjeswater en die vervuiling.
Als deltaland hebben we een enorm overschot aan water van goede kwaliteit. Daarvoor hoeven we in lengte van dagen niet aan het grondwater te komen.
Nou... 2/3e van het drinkwater in Nederland komt uit grondwater. En dat getal is alleen zo laag omdat in Noord- en Zuid-Holland het overgrote gedeelte van drinkwater uit oppervlaktewater komt. In alle andere provincies (uitgezonderd Zeeland) komt het drinkwater voor 95-100% uit grondwater.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

ollie1965 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 21:29:
[...]

Waarom zie ik het als stelen, er worden door de maker van de film inkomsten gemist, net zoals ik geld zou missen als een programma van mij gekraakt zou worden en "hergebruikt".
Ik weet wat mensen tegen werpen, "maar ze maken miljoenen winst", ja en dan had jij maar net zo iets goeds moeten maken dan had je ook miljoenen verdient.
Als iedereen deze download norm zou gaan hanteren zouden er dan nog films gemaakt worden?

Ja mijn ethische normen zijn hoog, maar zo snap ik ook collega's soms niet, wel downloaden maar moord en brand schreeuwen als er hen iets wordt "aangedaan".
Als compensatie voor het downloaden heeft Nederland een heffing op HD's en andere opslagmedia ingevoerd. Het is dus nooit stelen geweest. Je betaald er, via een omweg, dus voor. Nu heeft de EU besloten dat Nederland dit niet meer mag en vanaf 1 april zou je een punt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

JeroenH schreef op donderdag 24 april 2014 @ 23:51:

Ik vertelde het niet helemaal correct: voor mezelf heb ik idd Vuescan gekocht (even duur als nieuwe scanner 8)7), maar ik heb vorige week mijn moeder voorzien van een nieuwe laptop met Win8 46b. Ik had geen zin in extra supportvragen over Vuescan en daar dus maar een nieuwe scanner bij besteld. Het is te absurd voor woorden.
Voor 1 standaard scannertje klopt het wel met het bedrag maar niet als je een degelijke scanner hebt, of meerdere verschillende soorten scanners.
Maar dan nog ben ik geneigd om dat bedrag te betalen, afhankelijk van een paar parameters, omdat er namelijk niets fysiek geproduceerd hoeft te worden.

Voor die gene die software willen overwegen om de scanner langer te laten doorwerken/leven.

http://www.hamrick.com/vuescan/vuescan.htm#supported
Als je scanner er niet bij staat dan heb je of een heel brakkig of exclusief ding (Ollie duikt weg voor fouten in de lijst)
Schinnen-groen schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 07:58:
[...]

Als compensatie voor het downloaden heeft Nederland een heffing op HD's en andere opslagmedia ingevoerd. Het is dus nooit stelen geweest. Je betaald er, via een omweg, dus voor. Nu heeft de EU besloten dat Nederland dit niet meer mag en vanaf 1 april zou je een punt hebben.
Waarom was er nou ook al weer die heffing gekomen?
Klopt tot nu toe was downloaden niet illegaal, maar dan komt er zo iets als auteursrecht om de hoek kijken.

Ollie ervaart weer rechtpraat praatjes >:)

En voor het verhaal van de energielabel site.
Ja voor ons is hij slecht/onvolledig/brakkig/waardeloos, maar voor 99 % van Nederland is hij prima in orde om ze te besmetten met duurzaamheid/besparen.
Zo was ik ook teleur gesteld op de beurs toen ik sprak met de makers van de Zonnekaart, veel te mager wat berekeningen en parameters betreft. Maar voor het doel, het inzichtelijk maken welke daken geschikt zijn voor het oogsten van zonne-energie, is het een prima tool voor 99% van de Nederlanders.

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Bezuiniger schreef op donderdag 24 april 2014 @ 23:44:
[...]

Beetje kansloze actie. Zelfs de basisgegevens kloppen al niet. Bij ons huis zijn ze bijv. een complete verdieping vergeten mee te tellen in het gebruiksoppervlak. :'(

Ga je verder dan krijg je een soort wizard die zo sterk vereenvoudigd is dat je zelfs niet alle maatregelen in kunt vullen die ze voorstellen als verbeteringen. Handig. :?

Ben je daarna toch nog volhardend dan kun je detailmaatregelen in gaan vullen... op een site die helemaal niet werkt. Je ziet de ambtenaren al denken: Hoera. Weer een het bos in gestuurd! :+

Als er echt een serieuze berekening werd gemaakt en steviger regels werden opgesteld dan zou het energielabel nu een stuk belangrijker zijn. Nu is het meer een soort van reclamespot voor de installatiebranche, en is het label een soort doe-het-zelf oplossing geworden die een lachertje is vergeleken met de rest van de EU. Nederland is vast hard onderweg naar de 1e plek. Van onderaf gezien dan. 8)7
Het is inderdaad helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drielp
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-10 13:31
Energielabelatlas: en als Maxime Verhagen in beeld komt vertrouw ik het al helemaal niet meer. Brakke site en rommelig opgezet. Zo blijft energie besparen en duurzaamheid klein in Nederland. Komt ovrigens mooi uit voor Maxime, die is niet zo van de duurzaamheid....

4285 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
energielabelatlas.nl

Vind wel leuke site, heb even vluchtig gekeken. Wel mijn twijfels over hoe goed de werkelijkheid is t.o.v. wat men ermee visualiseert. Zou dat gaan a.h.v. van bouwjaar, type huis (hoek/vrijstaand/rijtjehuis), locatie (N/O/Z/W)?

Ook wel waar wat Bezuiniger zegt. Voor mijn gevoel is dit gewoon weer een zoveelste indicatiesite, maar meer ook niet. Goed voor het gros van de mens om even een schrikeffect op te wekken en hem/haar wakker te schudden.
Maar hij scrollt wel fijn in, dus voor het globale gevoel werkt ie wel prettig... dat was ook vaak anders bij de tig andere vergelijkbare sites (o.a. die ene over geschiktheid van PV op daken vond ik wat dramatisch).
Bartjuh schreef op donderdag 24 april 2014 @ 22:53:
[...]

Ja, hier ook! Canoscan lide 30 of zoiets. Prima ding.... alleen drivers.... XP was direct ook laatste os met ondersteuning.

Ronduit be-la-che-lijk van Canon :r Ik weet nog wel dat ik toen behoorlijk gefrustreerd was. Gewoon onthouden voor de toekomst. Niets meer van Canon hier sindsdien.
Wij hadden ook zo'n Lide 25. Werkte zover ik weet gewoon onder W7... wel enkel via de compatibiliteitsmodus, mja... dat is een piece-of-cake natuurlijk om in te stellen.
_JGC_ schreef op donderdag 24 april 2014 @ 23:04:
Gewoon ouderwets de tekst in een steen beitelen... vergaat nooit meer. Wel oppassen met typfouten. >:) :+
ollie1965 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 21:29:
[...]

Verschil met vroeger is denk ik nog wel dat mensen veel meer media bekijken, dus ook meer films per xx periode "tot zich nemen". De prijzen zijn gewoon van de zotte en dat jaagt een hoop mensen tegen het harnas, waaronder ik mijzelf ook wil scharen. Doordat er gewoon ontzettend veel mensen veel films kijken, zou je kunnen stellen dat de prijs op een lager acceptabel niveau kan worden gelegd... ipv de torenhoge prijzen die men huidig ervoor vraagt.

Of er nou 3000 mensen een DVD kopen van 30 euro en de rest download hem of er kopen er 22.500 mensen (=99% v.d. mensen in het voorbeeld) dezelfde film voor 4 euro. Dat maakt dus geen kont uit voor de prijs, maar wel dat je er toe komt dat iedereen het legaal gaat doen en meer films zal verorberen dan als je telkens voor een domme film 30 euro moet neerleggen. Of je nou 120 euro kwijt bent voor 4 films of 16 euro... toch wel een fors verschil en daarmee het laatste veel aantrekkelijker. En zelfs dat vind ik al duur, 16 euro voor met heel veel geluk 9 uur kijkplezier.

En ja, ik ben ook niet vies van downloaden. Reden daarvoor is dat als je alles legaal wilt doen het gewoon veel te veel geld kost. Zoals games download ik vooraf ook gewoon, installeer die met crack en al en kijk dan of ik ze echt koop. Vaker niet dan wel dat ik ze echt koop, omdat ik het spel dan wel zo vies tegen vind vallen... dat ik persoonlijk vind dat de makers geen cent ermee mogen verdienen.. of in elk geval niet mijn geld.
Zoals zonnepanelen en allerlei andere dingen kan je prima beoordelen op reviews en andere testen, maar als het aankomt op digitale media is het toch veelal iets wat je zelf moet ervaren... en van daaruit pas kunt beoordelen of het de koop waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

@Ollie1965: welk merk kleding draag je en waar koop je in de regel kleding O-)

Dat kan je ook uitbreiden richting eten. Over ethiek gesproken: eet jij vlees? Ik heb daar nog legaal gekochte DVD''s over liggen, over dat onderwerp.

Maar ik begrijp je opmerking. Het is ongelooflijk moeilijk om voor 100% ethisch te leven.

Ethiek is geen exacte wetenschap en dus geeft iedereen hier een persoonlijke invulling aan.

Ook ik, en dan vind ik het downloaden van een film minder schadelijk voor mijn ethisch gevoel dan het eten van een kiloknaller van welk dier dan ook.

Zeker gezien mijn legaal gekochte verzameling DVD''s en Blu Rays ;)

Series worden hier nog steeds van internet gehaald. Geen moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-08 20:26

WoudseHoeve

Hobby Boer

Ik haal de dvd's van MP, net nog de volledige serie Blakes 7 gekocht voor weinig.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/8/8f/B7-Logo1.jpg/250px-B7-Logo1.jpg Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/1/10/B7_Cast_A.jpg/300px-B7_Cast_A.jpg

~40kWp,2xSE7k,Victron 3xMPII48/10kVA+Mppt450(200/100), 135kWh Docan LFP, 25kW houtkachel, 120 Heatpipes+1210L, linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

WoudseHoeve schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:47:
Ik haal de dvd's van MP, net nog de volledige serie Blakes 7 gekocht voor weinig.

[afbeelding] [afbeelding]
Ha, ook een fan. Ik heb inderdaad veel spul tweedehands gekocht. En veel uit je genoemde genre ;)
Mij toppertje blijft nog steeds de tweedehands Blu Ray box van Alien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

marcel87 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:32:

En ja, ik ben ook niet vies van downloaden. Reden daarvoor is dat als je alles legaal wilt doen het gewoon veel te veel geld kost.
Dus je wilt meer kopen dan je geld hebt?
Zoals games download ik vooraf ook gewoon, installeer die met crack en al en kijk dan of ik ze echt koop. Vaker niet dan wel dat ik ze echt koop, omdat ik het spel dan wel zo vies tegen vind vallen... dat ik persoonlijk vind dat de makers geen cent ermee mogen verdienen.. of in elk geval niet mijn geld.
Zoals zonnepanelen en allerlei andere dingen kan je prima beoordelen op reviews en andere testen, maar als het aankomt op digitale media is het toch veelal iets wat je zelf moet ervaren... en van daaruit pas kunt beoordelen of het de koop waard is.
Klopt met media koop je een ervaring, en ervaringen kunnen soms tegenvallen omdat smaken nou eenmaal verschillen.

Zo ben ik wel eens in een restaurant geweest welke door een franse gids is aangeprezen. Ik vondt het niet lekker en heb het gewoon gezegd toen men mij vroeg of het beviel, krijg ik nog korting ook en kon ik wisselen van bestelling na de eerste gang.

Het ontslaat je nog steeds niet van je plicht om voor onderzoek te doen voordat je tot een koop over gaat.
Ik snap dat je soms een miskoop kan hebben maar dat is "all in the game" (hoe krijg ik het verzonnen :) ).
Niet mee eens? Tja dan denk ik dat je toch maar op eens op de piratenpartij moet stemmen, en bij voldoende gelijk gestemde kun je de regels veranderen.

Het instand houden van deze normen en waarden is ook een vorm van duurzaamheid.
Leestip
Schinnen-groen schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:38:
@Ollie1965: welk merk kleding draag je en waar koop je in de regel kleding O-)
Nou niet van H&M, C&A enz. En ja ik heb de merken uitgezocht op.....(en dan komt er een lijstje).
Ik snap wat je bedoeld.
Dat kan je ook uitbreiden richting eten. Over ethiek gesproken: eet jij vlees? I
Ja nog wel maar steeds minder (kom uit een slagers familie dus de ontwenning van de verslaving is moeilijk), nu iets van 3-4 keer per week. En als we het kopen (daar let mijn vrouw op) dan heeft het een keurmerk met een bepaald niveau.
k heb daar nog legaal gekochte DVD''s over liggen, over dat onderwerp.

Maar ik begrijp je opmerking. Het is ongelooflijk moeilijk om voor 100% ethisch te leven.

Ethiek is geen exacte wetenschap en dus geeft iedereen hier een persoonlijke invulling aan.

Ook ik, en dan vind ik het downloaden van een film minder schadelijk voor mijn ethisch gevoel dan het eten van een kiloknaller van welk dier dan ook.

Zeker gezien mijn legaal gekochte verzameling DVD''s en Blu Rays ;)

Series worden hier nog steeds van internet gehaald. Geen moeite mee.
En daar zijn we gelukkig verschillend in.

Het valt me op dat de norm tegenwoordig (dan heb ik de jeugd in gedachte, want jeugdig ben ik alleen in gedachte ;) ) ik neem het maar van een ander want ik wil alles hebben en anders ga ik stuiteren.

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Ok, jij eet geen vlees meer en dan download ik niet meer. Dat is toch een win-win situatie? :*)

Het ligt niet aan de jeugd, maar meer aan de opvoeding denk ik.
Een soort causaliteit: oorzaak en gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

Schinnen-groen schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:14:
Ok, jij eet geen vlees meer en dan download ik niet meer. Dat is toch een win-win situatie? :*)
Als ik het bereikt heb zal ik je het melden, of wil je net als mij steeds meer minderen >:)
Het ligt niet aan de jeugd, maar meer aan de opvoeding denk ik.
Een soort causaliteit: oorzaak en gevolg.
Bingo, ik merk het aan mijn zoon "maar zijn hebben het ook", ja en als zij in de sloot lopen loop jij er dan ook in? Blijft het stil en is het punt gemaakt.
De komende puber jaren zal ik het nog wel heel wat keren over die normen en waarden moet hebben voordat het echt staat.
En dan laat je ze (steeds) los(ser) en ..... tja dan moet hopen dat het goed komt.

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

ollie1965 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:29:
[...]

Als ik het bereikt heb zal ik je het melden, of wil je net als mij steeds meer minderen >:)

[...]

Bingo, ik merk het aan mijn zoon "maar zijn hebben het ook", ja en als zij in de sloot lopen loop jij er dan ook in? Blijft het stil en is het punt gemaakt.
De komende puber jaren zal ik het nog wel heel wat keren over die normen en waarden moet hebben voordat het echt staat.
En dan laat je ze (steeds) los(ser) en ..... tja dan moet hopen dat het goed komt.
Deal! Maar dan veroordeel je me wel tot het structureel kijken van reclameblokken. :(

Dat komt wel goed met die pubers. De afgelopen jaren had ik zo'n 170 van die gasten per week voor m'n neus. Het overgrote deel ervan verschilt niet zoveel van ons, een aantal jaren geleden ;)

Ze hebben het qua thuissituatie wel een stuk moeilijker dan wij in onze tijd, denk ik.
Ik moet er niet aan denken dat ik vroeger in een thuissituatie had gezeten, waar een erg groot deel van hen in opgroeit, brrrr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

Schinnen-groen schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:50:
[...]

Deal! Maar dan veroordeel je me wel tot het structureel kijken van reclameblokken. :(
En daar komt die harddisk recorder om de hoek kijken (FF)
Dat komt wel goed met die pubers. De afgelopen jaren had ik zo'n 170 van die gasten per week voor m'n neus. Het overgrote deel ervan verschilt niet zoveel van ons, een aantal jaren geleden ;)

Ze hebben het qua thuissituatie wel een stuk moeilijker dan wij in onze tijd, denk ik.
Ik moet er niet aan denken dat ik vroeger in een thuissituatie had gezeten, waar een erg groot deel van hen in opgroeit, brrrr!
Ik ben een oude ,,, van een papa (mijn vrouw geeft me mijn jeugdigheid :) ), maar als ik op school wel eens jonge ouders zie.
Helpen op school... "daar heb ik toch voor betaald". "Hij moet dit kunnen doen", "Ik vind dat het zo moet", "ik wil dat mijn zoon ook naar die extra les Engels kan" (extra/andere les vanwege het voorlopen in de studiestof groep 5). Ja, als je dat thuis mee krijgt....

Generatiekloof?

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
ollie1965 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:03:
[...]

Dus je wilt meer kopen dan je geld hebt?
Nee maar dat is het probleem toch juist? In jouw optiek moet je alles legaal kopen, ook al heb je er geen geld voor.

Als vanuit je studie wordt geeist dat je allerlei softwarepakketten legaal moet aanschaffen + een laptop met Quadro kaart + een hoop studieboeken + een kamer + eten en drinken + collegegeld...

Nou nou dat is al een hele hoop geld hoor, deels zaken die elk jaar terug komen (zoals software en het collegegeld) of zelfs maandelijks (de kamer en studiemateriaal... te denken aan geeiste printkwaliteit van een profi-printshop... hoppa, weer 40euro voor een verslag). In totaal wat je vaak helemaal niet van je studiefinanciering kunt doen. En ik weet wel wat je nu gaat zeggen, dan ga je erbij werken... mja dat kan niet, de studie vraagt meer dan 40 uur per week (IPO).

Als je alleen al software kunt downloaden en deels een hack kunt uitvoeren, waardoor je niet die laptop met quadro hoeft te kopen... ja dan scheelt dat echt heel veel geld. Geld dat je niet hebt nee, maar wel wordt geeist dat je het koopt.
Hoe dan? Een rijke papa of mama, jammer, die hebben we niet. Een geldboom, bestaat dat? Niet kopen en zodoende niet afstuderen en je het hele gezeik van de DUO op je nek halen en een arme niksnut worden? Of toch maar even je ethische gedachten aan de kant zetten en nemen wat je nodig hebt? hmm lastig hoor...
[...]
Klopt met media koop je een ervaring, en ervaringen kunnen soms tegenvallen omdat smaken nou eenmaal verschillen.

Zo ben ik wel eens in een restaurant geweest welke door een franse gids is aangeprezen. Ik vondt het niet lekker en heb het gewoon gezegd toen men mij vroeg of het beviel, krijg ik nog korting ook en kon ik wisselen van bestelling na de eerste gang.
Lekker realistische vergelijking. Hoe kan je in vredesnaam een biefstuk met een DVD of software vergelijken? 8)7
Het ontslaat je nog steeds niet van je plicht om voor onderzoek te doen voordat je tot een koop over gaat.
Ik snap dat je soms een miskoop kan hebben maar dat is "all in the game" (hoe krijg ik het verzonnen :) ).
Niet mee eens? Tja dan denk ik dat je toch maar op eens op de piratenpartij moet stemmen, en bij voldoende gelijk gestemde kun je de regels veranderen.
Neuh, dat hoeft helemaal niet. Volgens mij heb jij mijn bericht helemaal niet gelezen of niet begrepen. Zo simpel is het.

Wat ik zei is:
Of er nou 3000 mensen een DVD kopen van 30 euro en de rest download hem of er kopen er 22.500 mensen (=99% v.d. mensen in het voorbeeld) dezelfde film voor 4 euro. Dat maakt dus geen kont uit voor de prijs, maar wel dat je er toe komt dat iedereen het legaal gaat doen en meer films zal verorberen dan als je telkens voor een domme film 30 euro moet neerleggen. Of je nou 120 euro kwijt bent voor 4 films of 16 euro... toch wel een fors verschil en daarmee het laatste veel aantrekkelijker. En zelfs dat vind ik al duur, 16 euro voor met heel veel geluk 9 uur kijkplezier.

Ik zal het even voor je uitschrijven in een vergelijking:
OUD = NIEUW
3000x30 = 22500x4

Staat hier ook maar iets in waarom je moet blijven downloaden? Nee.
Staat hier ook maar iets in waarom mensen atm blijven downloaden? Ja.
Wat moet er veranderen? De prijs misschien? De mogelijkheid waarmee je de media kunt benaderen, een uitgebreidere Netflix?

Wat voor resultaat heeft het als het aantrekkelijker wordt? Juist ja, minder downloads, meer legaal aankopen en wie weet zelfs meer winsten dan voorheen. Simpelweg omdat je nou eenmaal makkelijker een film neemt van 4 euro, dan eentje die 30 kost. Voordat je het weet koop je er 8 ipv eentje... doe dat eens maal 20.000 mensen.

Beetje hetzelfde als met PV. Ik was toen van mening dat een paneel een zo groot mogelijke aantal Wp moest hebben, echter als je het op je dak legt in combinatie van portret en landscape... dan ziet het er niet uit. Uiteindelijk hebben we toen ipv 265Wp panelen gekozen voor 200Wp panelen en daar natuurlijk een aantal meer van om op hetzelfde uit te komen... Het ziet er nu veel beter uit en we hebben zelfs iets meer opwek dan met de oorspronkelijke 265Wp indeling. Plus de prijs was voor het totale aantal Wp ook nog zelfs wat minder... dan met die "highend" panelen.

Punt van het verhaal is dat een andere benadering van koop/verkoop niet eens slecht hoeft te zijn. Het kan zelfs heel positief uitpakken, terwijl je dat op voorhand niet zou zeggen. En waar is dat nu niet mee, of het nou zonnepanelen zijn of een film... je bewandeld de weg tot je einddoel en of dat nou rechtsom of linksom is, boeit niks.
Het instand houden van deze normen en waarden is ook een vorm van duurzaamheid.
Leestip
Ga ik niet lezen, sorry. :>
Wat mij betreft ook niet eens van toepassing als men eens goed gaat kijken hoe het downloaden op een nette manier kan worden opgelost, ipv simpel te zeggen: dit mag niet in NEEderland. Voor de rest bieden we niks aan en veranderen we ook niks. Gedraag je, succes ermee en tot ziens.

Persoonlijk vind ik downloaden zelfs omslachtig, liever zou ik het ook niet eens doen. Vind het soms wel tijdverspilling als het weer eens moet. Tig sites die half kapot zijn, links die half compleet zijn, etc, etc... mja (te) weinig goede alternatieven. Weer eens moet zei ik inderdaad, ja ik download helemaal niet veel... gemiddeld denk ik nog niet eens 1x maand. :+

Toevallig gisteren nog zoiets, toen had ik een officiële "MS Office 2013 Visio" - licentie aangevraagd bij ons bedrijf. De grap wat MS ervoor vraagt is 620 euro incl. BTW, daar hadden ze wel eerst toestemming voor nodig van een hoger leidinggevende. Dan denk je toch ook, waar gaat dat nog over?!?! Hoe in vredesnaam kunnen ze zo'n onbenullig hoog bedrag vragen voor een programma dat maar slechts 1 ding is uit een hele officesuite? Er zijn zoveel alternatieven (XMind, Edraw) waar je exact hetzelfde mee kunt en wellicht nog veel meer, maar nee... Microsoft vraagt gewoon zo'n hoop en blijkbaar vinden bedrijven (zowel commercieel als overheden) het dan nog normaal/ethisch/hoe-wil-je-het-zeggen om daar gewoon voor te gaan.
Nog een ander voorbeeld. Laatst wilde ik graag een tweede scherm, omdat het steeds zo klote werkt als je in CAD zit en steeds moet switchen naar documenten waar dan de basisinfo in staat vermeldt. Oké scherm was niet moeilijk, 200 euro dan ben je wel klaar. Maar nee, er moest ook een monitorstandaard worden bijgekocht die blijkbaar handgemaakt is door 30 chinezen met gouden handen of iets dergelijks. Elke dag 3mm vijlen met een minivijl uit een blok alu van 1m3 oid. Want dat gekke ding moest 650 euro kosten. Voor een dual monitor standaard? Ja voor zo'n mallotig ding 650 euro. Ethisch he? Ik zei nog, ik bouw er wel wat boeken onder en maak een custom standaard, maar nee... dat mocht niet, want dat past niet in het interieur die de architect met zn ontwerp (copyright) had bedacht en behouden moet blijven. Dus de standaard is in bestelling... nog steeds trouwens, ik denk dat de Chinees met zn gouden handen even tijdelijk op vakantie is naar de Canarische Eilanden ofzo. :+

Tja, wat moet je er nog meer van zeggen. Een plank voor je kop, dat vind ik hiermee. En dat maakt dan geen kont uit of je een overheid bent en betaald met gelden die iedereen ophoest (is dat wel ethisch in jouw opinie?) of het een commercieel bedrijf is of dat jij het zelf moet ophoesten.
Nja... ik ben in dit geval zeer blij met mijn gecrackte Edraw, die meer kan dan die 620 euro kostende Visio, ik mag er alleen niet voor het bedrijf ermee werken. Het mooiste er nog van is dat de licentie nooit verloopt, ook al heb ik dan geen updates, maar dat maakt niet uit. Ook de boekenstandaard werkt nog prima voorlopig.
Totale kosten: ±10 euro: 3 euro voor het downloaden vanaf een betaalde server en de rest voor een tweedehands boek van de kringloop. Ook nog duurzaam ook, geen import van die standaard uit China, geen sponsoring van een Chinees die met een volgetankte zwaarvervuilende Airbus A380 de oceaan overvliegt, geen nieuw boek waarvoor een boom gekapt en geen overheidsgeld verkwanseld. Ethisch he?!?! :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Aardwolf op 25-04-2014 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

Hoe in vredesnaam kunnen ze zo'n onbenullig hoog bedrag vragen voor een programma dat maar slechts 1 ding is uit een hele officesuite?
Hoe in vredesnaam kan je zo'n duur programma aanvragen bij je bedrijf terwijl er zoveel alternatieven zijn (XMind, Edraw) waar je exact hetzelfde mee kunt en wellicht nog veel meer?

30 euro voor een film vind ik wel veel geld. Dat moet vast een hele recente film zijn in blu-ray kwaliteit en met 3D weergave. Je hebt vast een luxere home cinema dan ik heb ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Dre op 25-04-2014 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Dre schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 22:02:
[...]

Hoe in vredesnaam kan je zo'n duur programma aanvragen bij je bedrijf terwijl er zoveel alternatieven zijn (XMind, Edraw) waar je exact hetzelfde mee kunt en wellicht nog veel meer?
Tja vraag mij dat... ik heb die alternatieven later ook nog extra gemaild, maar MS Office gingen ze alleen nakijken voor nu. Zelfde met Adobe pakketten, er zijn genoeg alternatieven maar er wordt vrijwel altijd Adobe aangekocht. Gevalletje naamsbekendheid denk ik en niet verder kijken dan je neus lang is. Gewoon BAM kopen, want dat is normaal. ofzoiets

Zoals Xmind vind ik persoonlijk een lichte versie, maar voor de basic stuff kan je daar al goed mee uit de voeten. Edraw biedt voor zover ik kan zien meer dan Visio en kost daarentegen minder, gebaseerd op consumentenprijs vergelijken. Echter staan er op de Edraw-site geen concrete prijzen voor Enterprise versies, maar ik neem aan dat die nog ver onder die van MS zitten... ook omdat de consumentenprijs ook al 3x goedkoper is.
30 euro voor een film vind ik wel veel geld. Dat moet vast een hele recente film zijn op blu-ray kwaliteit en met 3D weergave. Je hebt vast een luxere home cinema dan ik heb ;)
Haha neuh, mja moest toch een voorbeeld noemen. Die bedragen heb ik random genomen, van mijn part maak je er 15 euro van voor een film van nu en 2 euro voor een film in de toekomst. Punt blijft hetzelfde.

En ik heb geen HC, heb ik ra-ra... simpelweg het geld niet voor over. :+
Zoals ik zei, ik download ook niet zoveel... eigenlijk alleen als ik wat nodig heb en dat feitelijk bijna onbetaalbaar is. Of dan die games die ik eerder noemde, maar ik game ook niet heel actief... gewoon 2x in de week een paar uur als ik er zin en tijd voor heb. Ik kijk nog net zo lief hier in dit topic en voer een discussie als deze. ;)

Wat betreft die game (NFSMW2012) heb ik later dus ook gewoon gekocht in de store. Geen DLC's meer bijgekocht omdat de online multiplayerservers heel vaak last hebben van uitval. Dat zie je dan niet in een gedownloade singleplayer natuurlijk, maar in die MP had ik al snel zoiets "meer geld krijgen jullie niet van mij". Tja wat heb je er ook aan als je 70 euro betaald en de helft van de tijd valt de server middenin een ronde uit. Betaalde ergernis is dat, simpelweg het geld niet waard vind ik dan. Kan je beter 2 of meer LED lampen voor kopen of gewoon sparen. :P

[ Voor 53% gewijzigd door Aardwolf op 25-04-2014 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

SP games en film worden hier gedownload, persoonlijk geen enkel ethisch probleem mee.

Afbeeldingslocatie: http://www.svdriftwood.com/wp-content/uploads/2013/04/internet-pirate.png

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Hier sinds netflix en spotify nauwelijks behoefte meer aan downloaden. Als het aan mij ligt ging het onduurzame kijkkastje in zijn geheel de deur uit. Maar mensen hebben me al gewaarschuwd dat dat wel anders wordt als de kinderen er eenmaal zijn, maar ik hoop dat niet. We zullen zien.

[ Voor 34% gewijzigd door JeroenH op 26-04-2014 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Gisteren was het trouwens 60 jaar geleden dat de zonnecel werd uitgevonden: http://gizmodo.com/60-yea...modo%2Ffull+%28Gizmodo%29

Interessante foto's:

Een zonneboot uit 1959 (!):

Afbeeldingslocatie: http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--_EnYl1HD--/c_fit,fl_progressive,w_636/hha6kboxs0k8xquyoh4v.jpg

Een zonne-auto uit 1960 (!):

Afbeeldingslocatie: http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--VOTjym-p--/c_fit,fl_progressive,w_636/j0pd6tjxzoftkafv5pve.jpg

Een wijkje met zonnepanelen op het dak in 1979 (!):

Afbeeldingslocatie: http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--ooioptyT--/c_fit,fl_progressive,w_636/fyfg5uzczyqypjtmztxq.jpg

Met een dergelijke geschienis ben ik toch zeer ontevreden over de voortgang die we gemaakt hebben. Maar goed, gefeliciteerd met het 60-jarig bestaan van de zonnecel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Oh ja dat is dan best traag gegaan. Wist niet dat het al zolang bestond.
Gewoon voor de gein he, hoeveel Wp zouden die panelen zijn... 25, 50? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Met hulde aan Albert E., die het foto-elektrisch effect als eerste heeft beschreven. Was al in 1905, dacht ik.

Mooie foto's, trouwens!

Het heeft nog tot na de tweede wereldoorlog geduurd totdat de diode werd uitgevonden door Brittain, Bardeen en Shockley en de deur werd geopend voor de ontwikkeling van een werkend zonnepaneel.

Dus macel87, alles heeft z'n tijd nodig.
Ben me een beetje aan het verdiepen middels een cursus speciale relativiteit en dan kom je al die groten uit de vorige eeuw weer eens tegen.

We hebben ook pas sinds rond 1900 een idee van hygiëne, dankzij Semmerweis en Pasteur.
Er is sinds die tijd veel bereikt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

marcel87 schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 14:12:
Oh ja dat is dan best traag gegaan. Wist niet dat het al zolang bestond.
Gewoon voor de gein he, hoeveel Wp zouden die panelen zijn... 25, 50? :D
In die tijd had je in huis één zekering zitten van 4 of 6 ampère. Dat was toen genoeg ;)

Zo zag je groepenkast er aan het begin uit:
(ontdekt in ons huis).
Afbeeldingslocatie: http://i1132.photobucket.com/albums/m578/schinnen-groen/07180007_zps1906acb4.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Schinnen-groen op 26-04-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb vanmorgen bij vrienden twee PVpanels vervangen, is nét voor een regenbui gelukt.
Ze zitten met het weinige licht van vanmorgen alweer 600W/h in het net te stoppen.
De dode panels waren een gevolg van stormschade, ééntje gespiest door een paal van het terras en de andere had van de rest van dat dak een klap gekregen.
Het terras was overdekt stond op aluminniunpalen die met beton gevuld waren, het spul is over het huis heen gewaaid en over het dak en de straat ongeveer 180 meter verderop in het bouwland gekomen...
Dat laatse panel doet het nog wel maar door een scheur maakt ie aardfouten.
Nu nog een zuivere sinus omvormer en gaan voor eiland bedrijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49

onder OS/X 10.8 en hoger is de LIDE scanner gewoon te gebruiken :)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
*zucht, laat maar*

Niet al het fruit is goed voor je, da's duidelijk.

-edit-

Overigens, dit: duurzame blogger laat een zogenaamde "slimme" meter plaatsen en krijgt niet helemaal de reacties die hij verwachtte en is daar niet blij mee:

http://duurzaamroermond.nl/blog/?p=2464
https://www.facebook.com/.../activity/806034549408822

[ Voor 146% gewijzigd door JeroenH op 26-04-2014 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Ik heb vorige week mijn iMac verkocht, na 90 maanden trouwe dienst. Hij staat nu bij een ander die minder zware eisen heeft. Bij mij ging hij weg omdat ik voor een opleiding een stuk Windows software (Enterprise Architect) moest gebruiken, dat niet vooruit te branden was. Niet in VMWare, niet in Bootcamp, vastlopers en rare fouten.

De standaard OS X software deed het nog steeds prima, maar de reden voor afscheid was Windows.

Met een nieuwe monitor gebruik ik nu m'n Macbook Pro (mid 2009) als hoofdcomputer.

[ Voor 9% gewijzigd door ericplan op 26-04-2014 18:58 . Reden: Mbp ]

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Pffff AUB geen OS wars hier, daar word ik altijd zo moe van. Als je het hebt over energieverspilling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

JeroenH schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 18:58:
Pffff AUB geen OS wars hier, daar word ik altijd zo moe van. Als je het hebt over energieverspilling...
Jij begon :)

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Nietes :) Degene boven me kon zich niet beheersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
JeroenH schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 19:00:
[...]

Nietes :) Degene boven me kon zich niet beheersen.
*zucht* ik wou alleen even aanstippen dat Microsoft Windows verre van duurzaam is als platform.
Gelukkig is OSX een Unix variant, en is ondersteuning voor lange termijn van oudere apparaten vaak eenvoudig te houden :)

..en dit getyped op een Apple laptop die vanaf 2009 nog steeds met originele accu >6 uur werktijd biedt indien van het lichtnet af gekoppeld :P

[ Voor 15% gewijzigd door NielsTn op 26-04-2014 19:50 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Gelukkig is OSX een Unix variant
Oh maar dat is zo op te lossen, download dit:
Wikipedia: Windows Services for UNIX
en je Windows is ook een Unix.

[ Voor 20% gewijzigd door Dreamvoid op 26-04-2014 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:50

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

NielsTn schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 19:48:
[...]

*zucht* ik wou alleen even aanstippen dat Microsoft Windows verre van duurzaam is als platform.
Wat een klinklaren onzin, als iets een duurzaam OS is dan is het Windows het wel, noem mij maar een ander commercieel besturingssysteem wat 12 jaar gratis updates heeft ontvangen.

[ Voor 24% gewijzigd door revolution-nl op 27-04-2014 11:58 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Gebeurt het toch :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Haha Jeroen, pak even een gedownloade film en komt tot rust onder het genot van een duurzaam biologisch gebrouwd biertje. hahaha d:)b :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Speel je die dan af op een Windows platform of een Apple :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Schinnen-groen schreef op zondag 27 april 2014 @ 08:20:
Speel je die dan af op een Windows platform of een Apple :+
Maakt niet uit als er maar XBMC op draait :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Erasmo schreef op zondag 27 april 2014 @ 08:48:
[...]

Maakt niet uit als er maar XBMC op draait :P
..en VLC natuurlijk.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:50

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Kijkbuis tip: Leuke uitzending van tegenlicht afgelopen week over duurzame steden in de vorm van wolkenkrabbers.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

revolution-nl schreef op zondag 27 april 2014 @ 12:00:
Kijkbuis tip: Leuke uitzending van tegenlicht afgelopen week over duurzame steden in de vorm van wolkenkrabbers.
Hier de aflevering:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1412207

Avro Close Up had ook wel een interessante aflevering:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1412915

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:51

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Even terug ging het over luiers:
ericplan schreef op zondag 02 maart 2014 @ 21:42:
Katoenen luiers lijkt me met een tweeling een bijna onmogelijke opgave.
Inmiddels hebben we een maand ervaring met Pampers en twee maanden met katoenen luiers met overbroekjes. Zowel mijn vrouw als ik hebben qua gebruiksgemak de voorkeur voor katoen: het overbroekje blijft veel beter open liggen en de 80% use case -de plasluier- is veel sneller en veiliger omdat alleen het katoen vervangen wordt. Ook de kinderopvang doet mee.
Financieel helemaal een no-brainer.
De extra hoeveelheid was is moeilijk te bepalen maar in ieder geval niet belastend.
Geen aandelen; wilde het gewoon even delen :)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Proton_ schreef op zondag 27 april 2014 @ 12:47:
Even terug ging het over luiers:

[...]

Inmiddels hebben we een maand ervaring met Pampers en twee maanden met katoenen luiers met overbroekjes. Zowel mijn vrouw als ik hebben qua gebruiksgemak de voorkeur voor katoen: het overbroekje blijft veel beter open liggen en de 80% use case -de plasluier- is veel sneller en veiliger omdat alleen het katoen vervangen wordt. Ook de kinderopvang doet mee.
Financieel helemaal een no-brainer.
De extra hoeveelheid was is moeilijk te bepalen maar in ieder geval niet belastend.
Geen aandelen; wilde het gewoon even delen :)
Dat was onze ervaring ook. Maar wel met één kind. En volgens mij doe je ook beter je best om kinderen zindelijk te laten worden en worden kinderen met katoenen luiers ook eerder zindelijk.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Nu online

Rol-Co

ericplan schreef op zondag 27 april 2014 @ 13:29:
[...]

Dat was onze ervaring ook. Maar wel met één kind. En volgens mij doe je ook beter je best om kinderen zindelijk te laten worden en worden kinderen met katoenen luiers ook eerder zindelijk.
Ligt meer aan de leergierigheid van het kind dan aan de luier, de laatste van de 3 ging helemaal als een raket, bijna geen luiers gezien.
Gewoon simpele kruidvat luiers overdag en nachts een pampertje, zo klaar. Daar wil je geen katoenen " gedoe " voor hebben.
Misschien zijn we niet idealistisch genoeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Laatst online: 13:31
ericplan schreef op zondag 27 april 2014 @ 13:29:
[...]

En volgens mij doe je ook beter je best om kinderen zindelijk te laten worden....
Waarom zou je beter je best doen, als een katoenen luier zoveel makkelijker is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

blissard schreef op zondag 27 april 2014 @ 14:12:
[...]
Waarom zou je beter je best doen, als een katoenen luier zoveel makkelijker is? :)
Ik heb nooit gezegd dat het makkelijker is. Maar het gevoel dat je hebt als je geen luierwas meer hoeft te doen is wel heerlijk.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:51

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

ericplan schreef op zondag 27 april 2014 @ 14:24:
[...]
Ik heb nooit gezegd dat het makkelijker is.
Dat was ik :)
Vuil spul in de waszak in de luieremmer, indien vol direct met waszak en al in de machine.
Gewassen spul mik je zo over de drooglijn en is binnen een dag weer droog.
De impact op je leven (;)) is in mijn persoonlijke ervaring minder dan de logistiek van pallets pampers in beide richtingen managen.
De grijze bak ruikt ook nog als vanouds :)

Overigens is zindelijkheid hier nog ver weg en misschien verander ik van gedachten als we met vast voer gaan beginnen...

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Proton_ schreef op zondag 27 april 2014 @ 18:12:
[...]Overigens is zindelijkheid hier nog ver weg en misschien verander ik van gedachten als we met vast voer gaan beginnen...
Gewoon luierinlegdoekjes gebruiken. Gaat meestal goed.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na flink exceem van een paar pampers hier volledig katoen, gewassen via het zonneboilertje.
ieder zijn ding, maar de exceem is wel weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

Oké, ik ben dus echt uniek in ethiek over mijn/dijn in de digitale wereld.
Enfin, we horen jullie wel als er werk van jullie gekaapt wordt. >:)
ericplan schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 18:56:

Windows software (Enterprise Architect) moest gebruiken,
Hé, die van Sparx?
UML dat is weer even geleden, maar wie weet binnenkort weer wat opfrissen.
Ik ga binnenkort (als alles rond komt) weer terug naar de informatie/gegevensmanagement hoek.
.

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
ollie1965 schreef op maandag 28 april 2014 @ 10:43:
Precies. Als je zelf ook (digitale) content maakt dan is je blik wel anders hoor. Maar dan krijg je als tegenargumenten Brein zijn eikels en al het geld gaat naar de muziekindustrie ipv de artiesten etc. etc. etc. en dan laat ik meestal maar gauw zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

@ollie1965 en JeroenH:

Maken jullie niet een foutje?

Ethiek en moraal (morele zienswijzen) zijn twee zeer verschillende zaken.

Waarschijnlijk bedoelen jullie fatsoen?

[ Voor 14% gewijzigd door Schinnen-groen op 28-04-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Niet helemaal hoor, al betrap ik mezelf er wel op dat ik zo nu en dan een torrent download. Meestal muziek die ik vroeger op vinyl had. Dan voel ik me niet zo erg schuldig.
[...]
Hé, die van Sparx?
UML dat is weer even geleden, maar wie weet binnenkort weer wat opfrissen.
Ik ga binnenkort (als alles rond komt) weer terug naar de informatie/gegevensmanagement hoek.
Ja, van Sparx. UML is wel nuttig, maar EA is een draak van een programma, dat zich ook niets aantrekt van Windowsafspraken. Allerlei opties zitten verstopt in diverse submenu's, op volstrekt willekeurige plaatsen. Niet intuïtief.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

Schinnen-groen schreef op maandag 28 april 2014 @ 12:12:
@ollie1965 en JeroenH:

Maken jullie niet een foutje?

Ethiek en moraal (morele zienswijzen) zijn twee zeer verschillende zaken.

Waarschijnlijk bedoelen jullie fatsoen?
Als je het volgens de ethiek bekijkt (downloaden/niet betalen voor producten), is het ethisch niet verantwoord om dit de maatschappij aan te doen omdat je dan de maatschappij schaad (en uiteindelijk jezelf omdat er geen industrie meer over is).
Moreel is het verwerpelijk omdat je in principe stafbaar bezig bent en je er ook nog niets van aantrekt ondanks dat je ermee wordt geconfronteerd.

En ja er is wel verwarring over en het wordt door elkaar gebruikt.
Maar dan zitten we volgens mij op het niveau van KwH/kwH/kWh/kw/Kw/kW, we weten wat er bedoeld wordt maar gebruiken het net even "komma" verkeerd.

Wikipedia: Ethiek
ericplan schreef op maandag 28 april 2014 @ 12:37:
[...]
Niet helemaal hoor, al betrap ik mezelf er wel op dat ik zo nu en dan een torrent download. Meestal muziek die ik vroeger op vinyl had. Dan voel ik me niet zo erg schuldig.
Bij vervanging van vinyl hem ik er geen problemen mee, immers je hebt er al voor betaald en je zorgt voor een (digitale) backup (mogelijk via de wet).

EDIT
Nu ik dit teruglees kan dit mogelijk op 2 manieren uitgelegd worden. Mijn gedachte is ik heb nog LP's op zolder liggen en ik wil het digitaliseren.
/EDIT
[...]

Ja, van Sparx. UML is wel nuttig, maar EA is een draak van een programma, dat zich ook niets aantrekt van Windowsafspraken. Allerlei opties zitten verstopt in diverse submenu's, op volstrekt willekeurige plaatsen. Niet intuïtief.
Moet je officieel Sparx gebruiken, of moet je gewoon UML inleveren, er zijn andere programma's.
Niet altijd, zoals een ieder een persoonlijke voorkeur heeft, even handig.
Wikipedia: List of Unified Modeling Language tools

Ach windows afspraken, zelfs MS houd zich er niet aan :+
We hebben hier een wall of fame met foutmeldingen van MS waarbij ze zichzelf tegen spreken.

[ Voor 3% gewijzigd door ollie1965 op 28-04-2014 13:04 ]

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:12

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Niemand gisteravond Brandpunt gezien :?
(ik heb het net zelf op Uitzending gemist bekeken)
met een reportage over het dreigende olietekort in de toekomst; waarschijnlijk - volgens een Engelse expert - komt er er al in 2015 een soort crisis, vergelijkbaar met de huidige bankencrisis - of zelfs erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

JAN-B schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:03:
met een reportage over het dreigende olietekort in de toekomst; waarschijnlijk - volgens een Engelse expert - komt er er al in 2015 een soort crisis, vergelijkbaar met de huidige bankencrisis - of zelfs erger.
Wel de aankondiging gezien, maar Brandpunt was op een gegevenmoment achtergrond geluid voor mij (was met iets anders bezig).
Maar, was het zoiets als de boekwaarde van de olieputten en afwaarderen van te grote (aangenomen) olievoorraden , zoals al enkele keren eerder voor een paar miljard is afgeboekt.

Ach we moeten ook nog een vastgoed bubble door voor kantoren/winkelspanden, en waar zit ons pensioen in .........

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

ollie1965 schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:09:

Maar, was het zoiets als de boekwaarde van de olieputten en afwaarderen van te grote (aangenomen) olievoorraden , zoals al enkele keren eerder voor een paar miljard is afgeboekt.
YES, de olie voorraden worden inderdaad door de grote mij,en te rooskleurig ingeschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

ollie1965 schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:00:
[...]

Als je het volgens de ethiek bekijkt (downloaden/niet betalen voor producten), is het ethisch niet verantwoord om dit de maatschappij aan te doen omdat je dan de maatschappij schaad (en uiteindelijk jezelf omdat er geen industrie meer over is).
Moreel is het verwerpelijk omdat je in principe stafbaar bezig bent en je er ook nog niets van aantrekt ondanks dat je ermee wordt geconfronteerd.

Maar dan zitten we volgens mij op het niveau van KwH/kwH/kWh/kw/Kw/kW, we weten wat er bedoeld wordt maar gebruiken het net even "komma" verkeerd.

[...]
Bij vervanging van vinyl hem ik er geen problemen mee, immers je hebt er al voor betaald en je zorgt voor een (digitale) backup (mogelijk via de wet).
EDIT
Nu ik dit teruglees kan dit mogelijk op 2 manieren uitgelegd worden. Mijn gedachte is ik heb nog LP's op zolder liggen en ik wil het digitaliseren.
/EDIT
Ik heb geen zolder, LP's zijn ooit weggegeven.
[...]
Moet je officieel Sparx gebruiken, of moet je gewoon UML inleveren, er zijn andere programma's.

We hebben hier een wall of fame met foutmeldingen van MS waarbij ze zichzelf tegen spreken.
De docent had zelf een plugin gemaakt voor EA, dus we kwamen er niet onderuit. Voor UML zijn gelukkig ook wel gratis (educational) programma's beschikbaar.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
JAN-B schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:03:
niet gezien helaas.. maar als 2015 genoemd wordt... is 't close call en gaan we nog harder als samenleving kantelen ;)
* NielsTn zal nog even uitstel nemen bij aanschaf van een (electrische/hybride/fossiele) auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Duidelijk een zwaar weekend gehad, want lezen was zeker weer eens te moeilijk? 8)7
Mja blijf maar lekker bij je standpunt dan, wanneer je niet meer specifiek gaat reageren en de hele tijd maar door blijft platen over je eigen punt welk onrealistisch is. Een tip: probeer buiten je eigen situatie te kijken om te bedenken waarom mensen het anders zien dan jou.

Persoonlijk heb ik weinig spijt met die grotere artiesten en acteurs hoor. Moet je kijken: man man man: http://www.loonwijzer.nl/.../vipsalarissen/muzikanten of deze: http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/vipsalarissen/acteurs

Ja het zijn goede mensen, maar moet dat zo buitensporig worden beloond dan? Dat gaat mij te ver. Die mensen doen gewoon wat ze leuk vinden, net als jij en ik. Ze hebben alleen meer geluk gehad om het te kunnen doen, moeten ze naast het geluk er dan ook nog zwaar voor worden betaald dan? Zelfde met grof betaalde voetballers... sponsoring daarvan doe ik ook niet aan. Heeft niks meer met ethiek/moraal te maken, ook niet met fatsoen, normen en waarden... meer met realisme dat ik er zo fel tegen ben. Dan laat de markt maar kapot gaan, zolang ze zelf denken dat zulke torenhoge prijzen te verantwoorden zijn, dan heb ik er geen spijt mee... zeker omdat het ook gewoon anders kan.

Dus voor de laatste keer dan:
Als men het goedkoper maakt, maakt men het aantrekkelijker voor iedereen om het legaal te doen en maken ze waarschijnlijk nog meer winst ook. Iedereen blij. Dus wat is exact je punt? :P
JeroenH schreef op maandag 28 april 2014 @ 10:48:
[...]

Precies. Als je zelf ook (digitale) content maakt dan is je blik wel anders hoor. Maar dan krijg je als tegenargumenten Brein zijn eikels en al het geld gaat naar de muziekindustrie ipv de artiesten etc. etc. etc. en dan laat ik meestal maar gauw zitten.
Ja en hoezo is dat geen waarheid dan?
Ik zou het er ook bij laten zitten in dat geval, want BREIN en de overheid strijken ook gewoon heel veel op. Artiesten die legaal willen verkopen en beschermd willen worden (afhankelijk zijn van) moeten eerst langs BREIN om een X bedrag geld geven, waardoor hun legale verkoop o.a. nog weer duurder wordt om het te vereffenen. Door alle tussenhandel en contactpersonen is het legale circuit gewoon erg duur voor wat het levert. Lijkt me duidelijk waarom dat het argument zo vaak wordt geroepen.

BREIN is wat dat betreft gewoon een troll-bedrijf. Ze noemen zichzelf een stichting, maar is gewoon een bedrijf dat ook streeft naar winst. Niets gratis en voor niets, laat staan enkel gesponsord door de overheid en de artiest. Zij cashen over de rug van iedereen, jij, ik, premier Rutte en buurman Henk, zonder dat de artiest daar ook maar iets direct van terug ziet. Ja die legale contentaanbieders die er wel markt in zien, daar krijgt de artiest wat van, maar ook daar graait BREIN mee.
Spotify betaalt gemiddeld 70 procent van de inkomsten uit aan rechthebbenden. Over het algemeen zijn dit de platenmaatschappijen of organisaties als Buma/Stemra => BREIN. Zij moeten volgens de royaltyafspraken met een specifieke artiest een deel van het geld doorgeven.

Onafhankelijke artiesten kunnen dus het hele bedrag dat Spotify uitbetaalt ontvangen.
bron

Dus ja, Spotify heeft wel wat effect, maar heel veel merkt de artiest er ook niet van als deze is aangesloten in de "beschermende" (vooral graaiende) stichting als BREIN. Je ziet wel, de artiest merkt nu pas iets door Spotify, vrijwel niets door acties van BREIN maar doordat een extern bedrijf legale content... let op...: GOEDKOOP aanbiedt.

Stel er staan 300 films op Netflix, het kost 8 euro per maand en je kijkt elke dag 1 film. Na 1 maand is dat dus 30 films, waar je na 10maand bent uitgekeken in het aanbod als er niets bij komt. Per film kost je dat maar liefst 27 cent. Hoezo is dan 15 euro per film zoals ik eerder stelde gewoon volgens jullie verantwoord? Ik begrijp het denk ik niet, waar dat stukje ethiek dan in zit. Anders gezegd, hoeveel winst zou de artiest nog krijgen van 27 cent. Wat maakt dan nog dat het begrip downloaden dan echt zo zwaar ligt? Want je kan even goed natuurlijk 2 films per dag kijken, wat de prijs op 13cnt per film brengt of 3 films voor de werkloze filmverslaafde (8,8cnt/film) en dus nog minder effectief naar de artiest gaat.

Je kan je nu gewoon simpelweg afvragen of de prijzen die voor een los album of film op DVD/BR echt wel zo realistisch zijn. Natuurlijk, je hebt hem dan fysiek... maar wat kost dat nou om te maken in massaproductie, 10cent per DVD? :+
Ik ambieer wel dergelijke diensten. Al zou het voor software ook eens goed zijn om er wat richtlijnen aan te geven ipv alles te schuiven onder ethiek, moraal, fatsoen, normen en waarden en weet ik veel wat nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

ollie1965 schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:00:
[...]

[...]

EDIT
/EDIT

[...]

Tja, als je hiervoor Wikipedia raadpleegt en dat ook nog op jouw manier leest, dan is veel mogelijk.
Maar goed dit wordt een polemiek en daar gaan we niet uitkomen.

Zeker als je een download van muziek goedvindt omdat je ooit voor een LP al eens hebt betaald..
Laat maar...., daar gaan we niet uitkomen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

marcel87 schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:32:

Persoonlijk heb ik weinig spijt met die grotere artiesten en acteurs hoor. Moet je kijken: man man man: http://www.loonwijzer.nl/.../vipsalarissen/muzikanten of deze: http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/vipsalarissen/acteurs

Ja het zijn goede mensen, maar moet dat zo buitensporig worden beloond dan?
Waarom staat er nu net bij de Hollandse artiesten - Borsato, Bauer, J.Smit - 0,00 euro :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

JAN-B schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:49:
[...]
Waarom staat er nu net bij de Hollandse artiesten - Borsato, Bauer, J.Smit - 0,00 euro :?
Pfffff, ik zit net te denken: "waar heb ik iets laten liggen?...."

Maar goed, gisteren toch weer € 2,83 verdiend aan m'n PV installatie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
JAN-B schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:49:
[...]
Is gewoon niet ingevuld. :P
Mja geen idee of het 100% klopt, zal wel aardig in de richting zitten de rest van de getallen.

Ik had straks gegoogled op "vermogen Jan Smit" en kwam toen o.a. daar op uit. Misschien is deze anders waardevoller om het punt te maken: http://www.ad.nl/ad/nl/56...-verdienende-zanger.dhtml of gewoon zelf Googlen: www.google.nl/search?q=artiesten+vermogen. De miljoenen vliegen voorbij en dan maar klagen dat ze te weinig verdienen. wtf zeg. :X
Schinnen-groen schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:05:
[...]

Pfffff, ik zit net te denken: "waar heb ik iets laten liggen?...."

Maar goed, gisteren toch weer € 2,83 verdiend aan m'n PV installatie :+
Haha. Toch was het gisteren niet eens zo'n zonnig weer of bij jou wel? Bij mn moeder was het maar ±4kWh op een 2,87kWp systeem... niet heel erg spannend. ;)

Maare nog eens wat anders:
Kent iemand hier een goed rekenprogramma om de thermische warmtegeleiding te visualiseren door gecombineerde constructies, bijv een vloeroplegging op een funderingsmuur? Ik kan niet echt een geschikt programma vinden daarvoor en zou niet weten waar nog op te zoeken... :/

[ Voor 14% gewijzigd door Aardwolf op 28-04-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Mja, allemaal leuk die salarissen van artiesten en CD's wel of niet kopen, maar uiteindelijk krijgt de artiest bijna niks van de euro's die je uitgeeft aan zo'n schijfje. Uiteindelijk gaan de inkomsten van zo'n schijfje rechtstreeks naar productie, distributie en promotie van de muziek. Wat de artiest er vnml voor terugkrijgt is bekendheid. Dankzij die bekendheid kan de artiest grof geld verdienen met slechte RTL/SBS programma's en reclamespotjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

marcel87 schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:32:

Dus voor de laatste keer dan:
Als men het goedkoper maakt, maakt men het aantrekkelijker voor iedereen om het legaal te doen en maken ze waarschijnlijk nog meer winst ook. Iedereen blij. Dus wat is exact je punt? :P
Ik denk dat je wel weet wat mijn standpunt is, alleen het heeft geen zin daar over te blijven praten met een herhaling van zetten.
Ik weet waar je naartoe wilt (goedkoper aanbieden), maar als jij vindt dat men te veel verdient in die industrie/stichting enz enz enz. Is er maar 1 ding wat je kunt doen om dat te veranderen, stem op die partij die jouw mening verkondigd en hoop dat ze woord houden. Wat betreft je bezwaren tegen het vermogen van de artiesten zou ik een stemadvies kunnen geven ;)

Welkom in een democratisch land met grondwet, burgelijke wetten, strafwet, AMVB's regelingen enz enz enz. En ben er blij om dat je hier woont, want wij kunnen er nog over praten. Er zijn landen waar dat niet (meer) mogelijk is.

Ik denk dat JeroenH dat ook heel goed verwoord heeft, wacht maar totdat er van jouw eens wat gestolen/gebruikt/geleend wordt waar jij dag en nacht voor gewerkt hebt en mogelijk een deel van je privé leven voor opgegeven hebt.

Mogelijk denk je daar nu anders over denkt, en je nu zegt daar laat ik het dan bij.
Ik weet dat in bepaalde situaties mensen die iets compleet hebben afgezworen (en mogelijk al 20 jaar er naar leven) toch om kunnen gaan (2 voorbeelden gezien).
ericplan schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:19:

De docent had zelf een plugin gemaakt voor EA, dus we kwamen er niet onderuit. Voor UML zijn gelukkig ook wel gratis (educational) programma's beschikbaar.
Als je een geaccrediteerde opleiding doet is er heel veel gratis te krijgen/gebruiken tijdens je opleidingsperiode.
Ken je surfspot al?

Dit , hierom en hierom

Pagina: 1 ... 41 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.