Ja, begrijp helemaal je frustratie. Hetzelfde aan de hand gehad met een kraan in de garage. Daar sloot ik 's winters met een stopkraan in de kelder de zaak mee af, maar...die stopkraan sloot niet meer helemaal.mkleinman schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 17:53:
[...]
omdat de waterkraan bij de wasmachine zelf kapot was. Die moest ook vervangen worden. Normaliter is dat water eraf. Kraan eraf draaien, nieuwe kraan voorzien van teflon en daarna de kraan monteren. Kan nooit meer dan 10 minuten duren.
Nu was het water eraf, constateren dat de stopkraan in de meterkast kapot is. Hoofdkraan dicht. Naar de Praxis en Gamma om rotzooi te halen, Stopkraan er tussenweg proberen te halen tussen de WTW, andere 15mm koud water leidingen en de waterontharder.
Daarna nieuwe stopkraan monteren, water erop, constateren dat een onderdeel van de stopkraan zelf lekt. Water er weer af, blindstop voorzien van teflon en weer terug monteren, kraan afmonteren en controleren op lekken. Ding lekt dus, knelkoppelingen nog harder aandraaien en daarna pas de kraan boven kunnen vervangen.
Lang verhaal, kort: half weekend aan het klooien geweest.
Wel misschien nog een tip (of niet): ik gebruik nooit meer Teflon tape bij kranen. Je krijgt ze gewoon niet mooi haaks gesteld (of het ligt aan mij

Ik had nog een bos ouderwetse vlas touw liggen. 1Minuut werk, work done!!
Op dat bosje ben ik zuinig want ik zie ze niet meer in de winkel.
Hetzelfde heb ik met knelkoppelingen. Ook een half weekend gekost met ringetjes die niet goed sloten en na flink vastdraaien was die kapot. Het vervelende is dat op zondag je die niet zomaar ergens vandaan haalt.
Vanaf dat moment soldeer ik alles en nooit meer een probleem gehad
3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.