De Duurzame Kroeg deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 102 Laatste
Acties:
  • 405.762 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
JeroenH schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:30:
Mensen zijn niet te beroerd hun Model S te verhuren. Dat moet ik misschien gewoon maar eens doen :)
Niet te beroerd?

Sorry, maar dit is echt onzin. Vincent Everts is de eigenaar van die auto en dit is een promo actie en geen reguliere snappcar ervaring. Dat zegt dus helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:29
Ehm, ik heb mijn IR-camera toen ik hem nog had drie keer verhuurd aan geïnteresseerden. Simpel contractje gemaakt, borg gevraagd. Waarom niet?

En och, daar hebben we de term "anti-auto" weer. Ergens vraagtekens bij plaatsen is niet gelijk anti-iets ;( En hoe harder de knee-jerk reactie, hoe harder die vraagtekens nodig zijn, naar mijn mening.

Maar goed, de trend is aan het veranderen, en dat vind ik fijn. Gelukkig mogen we daar allemaal het onze van denken.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
Nog een ander voorbeeld: ik heb een tering hekel aan het uitlenen van mijn fiets. Ik fiets veel (en gebruik mijn auto amper), maar waarom zou ik mijn fiets uitlenen/verhuren?

Ik heb daar geen financieel belang bij en het kan alleen maar gezeik opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Als je hem verhuurt zou je er geld mee kunnen verdienen, of een gedeelte van je kosten terug kunnen verdienen. Een nieuwe fiets kost zo rond de € 0,10 per km (wat trouwens nogal meer is dan ik dacht). Als je hem voor meer dan dat verhuurt als je hem zelf niet nodig hebt zonder dat het je veel gedoe oplevert (lees: dat wordt je uit handen genomen door een "Snappbicyle"), dan zou dat voor sommige mensen toch best aantrekkelijk kunnen zijn? Wellicht niet voor iedereen, wellicht niet voor jou, wellicht niet (nog) eens voor een meerderheid.

Maar je ziet aan initiatieven als Snappcarr (en er zijn er nog meer, al haalt deze lenen en verhuren in elk geval taalkundig door elkaar - hier nog één) dat er zelfs nu al een aanzienlijke vraag is naar onderling resources delen. En dat vind ik interessant. Net zoals ik het zo interessant vind dat bedrijven als Greenwheels e.d. het heel behoorlijk doen. Zoals de Tegenlichtuitzending al liet zien, is er kennelijk toch iets fundamenteels aan het veranderen. Of het zich beweegt in de richting zoals in de uitzending te zien, en hoe snel, geen idee.

Maar ik vind het interessant :) En zoals ik al eerder zei, hoe harder de kneejerk-reacties, hoe interessanter ik het vind ;)

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier vlakbij is iemand die respectievelijk in de verhuur heeft:

- Mercedes SLK
- BMW Z3
- Volkswagen Golf cabrio
- Mini cabrio
- Alfa Romeo Spider
- Audi TT cabrio
- BMW 3 serie cabrio
- Audi A5 cabrio

Dat heeft niks meer met duurzaamheid te maken, die auto's zijn gewoon handelswaar voor de verhuur. Zelfde concept onder een andere pet.
Daarnaast moet je je ook afvragen in hoeverre het iets scheelt, ik zie bijv. dat er auto's worden gehuurd om Ikea meubeltjes op te halen terwijl Ikea ook gewoon bezorgd en dan meerdere adressen aandoet in dezelfde rit voor een vergelijkbare prijs. Niet dat het aan mij is om daar iets van te vinden maar in het kader van duurzaamheid schiet imho ook dit voorbeeld zijn doel voorbij.

Het is op zich wel een leuke ontwikkeling maar ik denk/vrees dat het, zeker relatief gezien, een erg miniem (potentieel) marktaandeel heeft/krijgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Wat ik trouwens interessant vind om te kijken is "The driven man" van Rowan Atkinson. De mijmeringen van een autoliefhebber bij wie het toch knaagt over de nadelen. Bijna een kwart eeuw oud, dus op punten absoluut gedateerd, maar toch ook nog verrassend actueel.

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5

In deel 2, bij ongeveer 4m50s: "And so, yet another tin box is unveiled to the world's press. You'd think that as virtually all of us own a remarkably similar-looking tin box, that we would have long ago stopped regarding such a thing as a significant event. Yet it is. Because they've spent 400 million pounds making it look subtly different. And here, every manufacturer is trying to convince you that their subtle differences are more subtle than any one else's."

Ik vind het prachtig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
JeroenH schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:24:
Als je hem verhuurt zou je er geld mee kunnen verdienen, of een gedeelte van je kosten terug kunnen verdienen. Een nieuwe fiets kost zo rond de € 0,10 per km (wat trouwens nogal meer is dan ik dacht).
LOL kijk die aannames:

Stel dat de volgende financiële gegevens gelden:

Je koopt een fiets van € 1.000, Ok 1000 euro dan heb je wel een hele mooie nieuwe fiets. Denk eerder aan 700 euro via internetwinkel.
Je koopt er tassen of een regenpak bij voor € 200 ???? 200 euro, regenpak heb je al, tassen heb je ook al.
Je neemt je voor er minstens 5 jaar mee te doen, rekening houdend met het risico dat de fiets gestolen of vernield wordt. Zelf fiets ik nu al 14 jaar op dezelfde fiets.
Je verwacht onderhoudskosten van gemiddeld € 100 per jaar In die 14 jaar heb ik alleen nieuwe banden en 1 nieuwe velg nodig gehad. Ondertussen is de fiets niet meer zo mooi als eerst maar hij fietst nog wel
Je verwacht verzekeringskosten van € 50 per jaar Dus in 5 jaar geef je al 250 euro uit aan een fiets. Dan kan je beter geen verzekering nemen en geld uitgeven aan een degelijk slot a 50 euro eenmalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Laatst online: 26-08 03:53
JeroenH schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:38:
Ehm, ik heb mijn IR-camera toen ik hem nog had drie keer verhuurd aan geïnteresseerden. Simpel contractje gemaakt, borg gevraagd. Waarom niet?

En och, daar hebben we de term "anti-auto" weer. Ergens vraagtekens bij plaatsen is niet gelijk anti-iets ;( En hoe harder de knee-jerk reactie, hoe harder die vraagtekens nodig zijn, naar mijn mening.

Maar goed, de trend is aan het veranderen, en dat vind ik fijn. Gelukkig mogen we daar allemaal het onze van denken.
Het probleem met auto's is dat het een zeer complex systeem is waar je gebreken niet direct opmerkt. Bijvoorbeeld krassen en deuken. Maar ook als iemand er als een idioot mee gaat rijden waardoor er onder de motorkap schade kan ontstaan. (dit kan natuurlijk ook gebeuren met jouw IR-camera)

Maar wat het grootste probleem is dat een auto op papier niet veel waard is terwijl de vervangingskosten wel hoog zijn. Dus zou je een contract moeten opstellen dat als iemand jouw auto kapot maakt dat hij zorgt voor een gelijkwaardige vervanger. Maar hoe schat je exact de waarde in van jouw auto ? Voor de dagwaarde koop je niet dezelfde auto 2e hands. Verder heeft de persoon die huurt vaak het geld niet om jouw auto direct te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 11:07

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

drielp schreef op maandag 17 februari 2014 @ 22:02:
[...]

Vroeger in m'n lelijke eendje was het juist een sport dicht achter een vrachtwagen te gaan rijden.Als je dakje ging klapperen zat je in de slipstream en kon je bijna je gas loslaten. Scheelde flink in het brandstofverbruik, maar echt veilig was dit ook weer niet (je linkervoet wel boven de rem houden,de afstand was wel erg kort).
Hah, ik herinner me nog een tochtje in de Eend van m'n buurman jaren geleden, tegen een harde wind in de Afsluitdijk over.

Kwamen we achter een vrachtauto die we in wilden halen. Dus volgas in de slipstream en dan met een mooi snelheidsverschil ernaast gaan rijden maar verder dan halverwege de trailer kwamen we echter niet. Uiteindelijk het hele stuk er maar achteraan gesukkeld :D

Of dat je in Friesland tegen een storm in moest, haalde die niet eens de 80 op een lange rechte weg.

Of dat je die Eend 's ochtends de halve wijk door duwde en dan liep 'ie nog niet. Dan maar liever een Prius, als die het niet doet kom je tenminste niet in de verleiding om 'm maar aan te drukken, eieren rapen in een weiland mag toch al niet meer. 8)7

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-02 16:38

Cheese_man

Waarom kiezen?

Nog steeds over de deel-auto? Oke...

Ja, het is een leuke optie voor mensen die standaard als karakter al makkelijk zijn in het uitlenen/verhuren van spullen. Ik wil wel eens de argumentatie zien waarom de auto nu percé "uniek" zou zijn Jeroen. Er zijn mensen die het niet erg vinden dat anderen in hun huis slapen en hun spullen gebruiken ( of ze er nu geld voor krijgen of niet). Ook zijn er mensen die dat minder plezierig vinden. Ik hoor bij de tweede categorie. Dus ik ben van de "niemand is zo zuinig op mijn spullen als ik" om het maar eens lekker kort door de bocht te zeggen.

Zelfde geldt voor mijn auto. Natuurlijk zal een vereniging (of het nu snappcar is of een andere) allerlei dingen goed geregeld hebben en procedures hebben voor van alles en nog wat. Bottomline blijft dat je als eigenaar hinder kunt ondervinden wanneer iemand anders "rottigheid" uithaalt met je eigendommen. Auto, staafmixer, etc. Hoe hoger het bedrag van rottigheid is, hoe moeizamer die processen kunnen lopen.

Mooi initiatief. Beetje idealistisch misschien, maar dat hoeft niet percé "anti" te zijn naar mijn idee. Aan de andere kant vind ik het onzin om te stellen dat men maar alles zou willen delen "behalve" de auto...dan ga je echt te kort door de bocht.

reserveringshouder Tesla Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Je zou gelijk kunnen hebben...

In other news, Plugaway is uitgesteld, waarschijnlijk drie maanden. Ik heb geen haast, maar toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

Net even wezen kijken voor een badkamer ventilator. Hieronder een vergelijking qua specificaties. Ik heb geen idee of de specificaties op deze wijze te vergelijken zijn.

Optie 1: standaard bouwmarkt geval:
  • 76m3/h (onbelast)
  • 12 Watt verbruik
  • 35 dB(A)
  • € 65
Optie 2: 92mm computer ventilator:
  • 95m3/h (ik denk onbelast)
  • 0,84 Watt verbruik
  • 31 dB(A)
  • € 6,39
Komt nog een 12V voeding bij qua kosten en verbruik.

14 keer meer energieverbruik. 10 keer zo duur. Meer herrie. Minder luchtverplaatsing. Wat wil je nog meer?

[ Voor 12% gewijzigd door Dre op 18-02-2014 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-10 20:12
Maar bij belasting blijft die bouwmarkt ventilator wel goed doorduwen, waar je computer ventilator in zal kakken. Of je dat nodig hebt is een ander verhaal.
Zal ook wel een simpeler type elektromotor in zitten wat onzuiniger is.

[ Voor 18% gewijzigd door !null op 18-02-2014 19:22 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dre schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 18:18:
Net even wezen kijken voor een badkamer ventilator. Hieronder een vergelijking qua specificaties. Ik heb geen idee of de specificaties op deze wijze te vergelijken zijn.

• 76m3/h (onbelast)
  • 12 Watt verbruik
  • 35 dB(A)
  • € 65
  • 0,84 Watt verbruik
  • 31 dB(A)
  • € 6,39

14 keer meer energieverbruik. 10 keer zo duur. Meer herrie. Minder luchtverplaatsing. Wat wil je nog meer?
een luchtmeting
die heb ik laten uitvoeren.
er waren 6 ongebruikte ventilatie gaten in de schoorsteen
1 was aangesloten op de motor, met 5 invoeren.
er hing een oude domme stork (72Wac continu)
nu zijn alle buizen direkt aangesloten, (sinds 2006) elke natuurlijke ventilatie aansluiitng is goed voor 16-22m3 per uur, ik heb helemaal geen motor meer.
een sigaret onder een gat met de motor uit laat al veel zien of dit mogelijk is.
het debiet moet wel gelijkwaardig blijven aan de oude standaard installatie, en veel ventilatie stroken moeten standaard open blijven voor natuurlijke flow.
ik heb zonder motor nooit meer vocht gezien in huis, de motor zat vol ellende stof en vet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo dan, de mercedes 410D is verkocht. Eindelijk maar dan toch ga ik in een auto'tje rijden die één op 20 doet....
Dat vindt mijn portomonee wel leuk.
De 410D zoop één liter per acht kilometer, weet je, bah,bah, ik liep leeg op dat ding.
Maar, het was wel héél mooi rijden,dat dan weer wel.(*)..

* Met heel mooi rijden bedoel ik, je maakt je even breder als je bent, en dan bedoel ik niet lomp te zijn.
Je krijgt heel vaak voorrang (lees mensen knipperen met lampen om je voor te laten gaan),jawel dat gebeurt hier in mijn dorpje))
Maar nog mooier is dat je 'echt' rijdt, ik bedoel, geen luxe of wat dan ook.
Maar goed, mijn nieuwe daylydrive is een citoen berlingo waar ik alle electronica uitsloop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Jack! We voeren een uitgebreide ID check uit op alle huurders. Hierin nemen we onder andere betaalverleden, verzekeringsverleden, verkeersovertredingen en criminele achtergrond mee. Je loopt dus praktisch geen risico, en het risico dát je loopt wordt volledig door ons afgedekt.

Groet, David, werkzaam bij SnappCar.
Even een duit in het oto-zakje doen. Hoe weten ze dat allemaal ? Is dat niet eng ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 23:03:
Even een duit in het oto-zakje doen. Hoe weten ze dat allemaal ? Is dat niet eng ?
Nou, privacy is inderdaad een zorg die ik heb bij al het high-tech moois uit de Tegenlicht-uitzending. En dus inderdaad ook bij autodelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus we doen daar niet aan mee. Net als als Twitter en Facebook .. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 23:18:
Dus we doen daar niet aan mee. Net als als Twitter en Facebook .. :9
...en autorijden. Je kenteken wordt al erg vaak gescand ;)

En met het OV reizen (OV-chipkaart). En een mobiele telefoon hebben. En een internetconnectie gebruiken. En over straat lopen in uitgaansgebieden. En vliegen. En een slimme meter hebben.

We're doomed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 13:51

Schinnen-groen

Groen is een kleur

..en vergeet niet al je klantenkaarten, het pasje van de Gamma, tankpas, credit card, pinpas, etc.

Iets contant betalen met wat grotere bedragen wordt vaak geweigerd. Het zal dus via je rekening moeten. Waarom eigenlijk?

Nog even wachten op het elektronisch patiëntendossier en de cirkel is rond.

Maar gelukkig leven we in een vrij land :+

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:26
Alles vanwege kosten en kans op fraude. Ik heb een tijdje terug biljetten van 200 euro gehad, heb er bijna een jaar mee rondgelopen totdat ik mijn auto kocht. Daar kon ik 600 euro contant voldoen en waren die grote biljetten geen probleem. Rest is gewoon per bank betaald.

Ik heb zelf een onderneming, klanten betalen altijd per factuur en binnen 2 weken achteraf. Contant weiger ik zoveel mogelijk en als het echt niet anders kan steek ik het in eigen zak en maak ik de factuur van prive rekening over. Ik ga never de nooit niet naar een bank om daar geld te storten met bijbehorende kosten, die flappen maak ik liever op aan boodschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Schinnen-groen schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:57:
..en vergeet niet al je klantenkaarten, het pasje van de Gamma, tankpas, credit card, pinpas, etc.

Iets contant betalen met wat grotere bedragen wordt vaak geweigerd. Het zal dus via je rekening moeten. Waarom eigenlijk?

Maar gelukkig leven we in een vrij land :+
Pasjes met RFID inderdaad, op grote afstand ongemerkt te scannen... pfff. Wat doen we onszelf aan. Zoveel informatie die wordt gelogd... terwijl de mogelijkheden voor profiling met de dag geavanceerder worden. Om heel eerlijk te zijn die ik de gevolgen van dat alles misschien nog wel sneller fout gaan dan de gevolgen van onze domme energie/milieu/klimaat-beslissingen. En zo weinig mensen die beseffen op wat voor hellend vlak we ons bevinden. "Ik heb toch niets te verbergen?" :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Gelukkig bestaat er nog zoiets als Tweakers.net waar je in alle rust kunt discussiëren over van alles. Geen gelog, gescan, doorgesluisde data, ge-analyseer, doorverkoop, verplichte bewaartermijnen, BVD-collectie, doorgesluis naar onze Amerikaanse vrienden, etc.

...even wachten, er staat iemand aan de voordeur.... 8)

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
...en dat was het laatste wat we ooit van Schinnen-groen hoorden ;)

Verdorie, de deurbel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-10 17:40
Dre schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 18:18:

• 76m3/h (onbelast)
  • 12 Watt verbruik
  • 35 dB(A)
  • € 65
  • 0,84 Watt verbruik
  • 31 dB(A)
  • € 6,39

de vraag is wat wil je bereiken.
voor de meeste mensen is dat geen schimmel in de badkamer. (ventileren is minder vocht en dus geen schimmel)
zelf draai ik volledig passief als ik de gewone spaar douche gebruik.
als ik de stort douche open zet(17+9 l/min) gaat de sensor op de buis over en knalt er een volle ventilator aan(350m3/h).
geen idee hoeveel hij gebruikt, maar eigenlijk is hij bedoeld om een volledig huis te ventileren.
maar als ik de grote douche aan zet is hij echt nodig.

ik schakel dus in de badkamer tussen een water verslindende/gas slurpende douche en een spaar douche.
de bedoeling is dat ik straks een zonneboiler heb die ook aangeeft of ik de grote douche kan gebruiken of naar de kleine douche moet, maar die is nog niet af.
(kosten vielen erg mee, aangezien de ventilator 1 was die vervangen werd door een energie zuinig model, had ik hem dus gratis, en aangezien hij minder als een uur per maand draait maakte het mij ook niet uit.)
JeroenH schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:42:
[...]

Pasjes met RFID inderdaad, op grote afstand ongemerkt te scannen... pfff. Wat doen we onszelf aan. Zoveel informatie die wordt gelogd... terwijl de mogelijkheden voor profiling met de dag geavanceerder worden. Om heel eerlijk te zijn die ik de gevolgen van dat alles misschien nog wel sneller fout gaan dan de gevolgen van onze domme energie/milieu/klimaat-beslissingen. En zo weinig mensen die beseffen op wat voor hellend vlak we ons bevinden. "Ik heb toch niets te verbergen?" :r
er is een perfecte oplossing voor.
when life gets you down. get ignorital.
http://www.ignorital.com/
>:)
het is een remedie die al jaren werkt, nu ook verkrijgbaar in pil vorm.

edit:
p.s. stuur een dm voor als je de pillen wil bemachtigen zonder een doctors recept. ;)

p.p.s heeei, nu gaat bij mij ook de deurbel.

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:48

JAN-B

525 Wp op mijn dak

JeroenH schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:42:

Pasjes met RFID inderdaad, op grote afstand ongemerkt te scannen... pfff.
@Jeroen: Wat betekent RFID :? ik heb ook zo,n Gamma pasje :9
"Ik heb toch niets te verbergen?"
ik heb wel iets te verbergen; sttttttt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

RFID = Radio Frequency Identification.
Dat is een voorziening in o.a. kleding, een chip voor je huisdier, identificatie van bijvoorbeeld containers, etc.

Als je de winkel uit loopt met een artikel en ze hebben dat plastic dingetje vergeten te verwijderen, dan gaat bij het poortje een alarm af.

Sommige kledingstukken hebben deze voorziening vast in het product zitten. Die werkt dus zo lang het artikel bestaat. Aan de balie kunnen deze worden gedeactiveerd.

Google er maar eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:47
!null schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 19:21:
Maar bij belasting blijft die bouwmarkt ventilator wel goed doorduwen, waar je computer ventilator in zal kakken. Of je dat nodig hebt is een ander verhaal.
Zal ook wel een simpeler type elektromotor in zitten wat onzuiniger is.
Lijkt me wel. Dat is geloof ik de druk (air pressure?) van de ventilator, wat niet hetzelfde is als airflow. Bij 120mm PC fans heb je bijvoorbeeld ook 25 mm en 38 mm dikke fans-- die laatste genereren meer druk en zijn daarom geschikter om door dichtere objecten heen te blazen (zoals radiatoren).

Het is overigens niet alsof standaard PC fans zo high tech zijn, dus ik zou er niet vanuit gaan dat die superieur zouden zijn, zeker niet voor deze toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drielp
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-10 13:31
Net even de uitzending van Kassa-Groen van gisteren bekeken. De flexibele dunne-film zonnepanelen van HyET-Solar zien er veel belovend uit. Het rendement is natuurlijk niet echt super, ongeveer 50% van de mono-panelen voor de 165 Wp versie, maar wel met veel minder materiaal. En het gewicht is een flink stuk minder, een stuk van 2 m2 weegt ongeveer 1,3 kg. Voor woningen zijn de normale panelen waarschijnlijk de beste oplossing, maar buitenshuis kan dit best leuk zijn.

http://kassa.vara.nl/tv/a...-naar-de-camping/speel/1/

(ik weet dat dit eigenlijk op het zonnepaneeltopic hoort, maar dit is toch een heel ander product dan dat daar ter sprake komt)

Ik vraag me wel af hoe deze panelen opgaan met gegolfde oppervlaktes, ik kan daar nog niet echt iets over vinden. Het idee tenten in vluchtelingkampen voorzien van dit spul is wel een hele goede.

4285 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

drielp schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 20:03:
Net even de uitzending van Kassa-Groen van gisteren bekeken. De flexibele dunne-film zonnepanelen van HyET-Solar zien er veel belovend uit. Het rendement is natuurlijk niet echt super, ongeveer 50% van de mono-panelen voor de 165 Wp versie, maar wel met veel minder materiaal. En het gewicht is een flink stuk minder, een stuk van 2 m2 weegt ongeveer 1,3 kg. Voor woningen zijn de normale panelen waarschijnlijk de beste oplossing, maar buitenshuis kan dit best leuk zijn.

http://kassa.vara.nl/tv/a...-naar-de-camping/speel/1/
Ik had het gisteren ook gezien, maar mij is nog niet helemaal duidelijk wat hun techniek voor USP heeft... is het geprint (en dus goedkoper) a-Si ofzo? Want flexibel dunne film (a-Si, CIGS, CdTe) is er al heel lang...
(ik weet dat dit eigenlijk op het zonnepaneeltopic hoort, maar dit is toch een heel ander product dan dat daar ter sprake komt)
Nee, dit is exact het product dat daar thuis hoort! :P Mono en poly c-Si worden verreweg het meeste besproken (vanwege prijs/prestatie en efficiëntie), maar af en toe komen er ook andere technieken langs. Zoals wel eens a-Si panelen in een vast frame, of CIS panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Om nog even terug te komen op privacy, ik heb vanavond alle Facebook apps van mijn telefoon en tablet gewist. Ik heb de permissies eens bekeken (elke paar updates was er nog eentje meer nodig, de laatste tijd) en ik ben me een hoedje geschrokken van wat die app allemaal mag:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t31/1957903_653949064664901_1422170621_o.jpg

Ik gebruik nu maar gewoon de mobiele website, dat werkt prima en die kan bijna niets op je device...

Nu ga ik natuurlijk verder kijken naar de andere apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals opgemerkt :9 wordt er wat data over ons verzameld. Het aardige is volgens mij dat ze nu al niet weten hoe ze moeten grasduinen in die hoop. Okee, dat geldt nog niet voor partijen als AH. Ik denk uiteindelijk dat ze zullen verzuipen in de informatie. Hoe meer erbij komt hoe minder relaties te leggen zijn. Uiteindelijk zullen er veel mensen en systemen mee bezig zijn, maar: poep in, stront uit.
Las ik niet vandaag dat data langer bewaard moet worden omdat ze er nu niks mee kunnen ? Teken aan de wand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:28
Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 23:25:
Zoals opgemerkt :9 wordt er wat data over ons verzameld. Het aardige is volgens mij dat ze nu al niet weten hoe ze moeten grasduinen in die hoop. Okee, dat geldt nog niet voor partijen als AH. Ik denk uiteindelijk dat ze zullen verzuipen in de informatie. Hoe meer erbij komt hoe minder relaties te leggen zijn. Uiteindelijk zullen er veel mensen en systemen mee bezig zijn, maar: poep in, stront uit.
Las ik niet vandaag dat data langer bewaard moet worden omdat ze er nu niks mee kunnen ? Teken aan de wand.
AH is wel een goed voorbeeld.
Met de nieuwe bonuskaart kreeg ik deze week voor het eerst een persoonlijke aanbieding ( ja, voor mij was de bio yoghurt ook in de aanbieding)

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarryH schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 23:34:
[...]

AH is wel een goed voorbeeld.
Met de nieuwe bonuskaart kreeg ik deze week voor het eerst een persoonlijke aanbieding ( ja, voor mij was de bio yoghurt ook in de aanbieding)
Geinig is om bij de kassa te zeggen dat je je kaart vergeten bent. Moet er uit de diepte van de winkel een baas worden opgesnord die een bonuskaart heeft. De cassières hebben die niet meer. Altijd even nederig knikken als dank voor de service. Als er niemand komt dan helpt ook wel om de betreffende bolus, ehh bonus bij de kassa achter te laten. Hebben ze een pest aan. O,o, het is zo leuk om te jennen ...
Vandaag bij de Praxis prut gekocht met airmiles. Helaas zit daar wel een goede check op. Maar hoe komt Praxis nou aan mijn huisadres ? Staat niet vermeld in de folder dat je die info moet geven.

Leuk lampje bij het Kruidvat, 12,99. Led Solar sensor buitenlamp. Dus met een zonnepaneeltje. Best wel veel licht. Zo, dan ben ik toch nog on-topic....

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-10 16:35

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Schinnen-groen schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:57:

Het EPD LSP (EPD mag het niet meer genoemd worden) wordt momenteel door de strot geduwd van veel huisartsen.
Zie onderandere http://www.automatisering...edagvaard-door-huisartsen
Of Google eens

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Waar staat LSP (Langspeelplaat?) dan nu weer voor? Heerlijk al dat optrekken van mist.

• styno

styno

Schinnen-groen schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:48:
Waar staat LSP (Langspeelplaat?) dan nu weer voor? Heerlijk al dat optrekken van mist.
Gepruts en gedram -> EDP slechte naam -> marketing bureau + zak geld -> LSP -> op dezelfde voet doorgaan :O

"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:18

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Voor dat soort dingen is de afkorting in Wikipedia ingeven best handig.
Landelijk Schakelpunt, onderdeel van de Nederlandse AORTA infrastructuur voor de elektronische uitwisseling van patiëntinformatie (Elektronisch patiëntendossier)
Lekker generiek, die naam.

Signatures zijn voor boomers.

• _JGC_
JeroenH schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 21:32:
Om nog even terug te komen op privacy, ik heb vanavond alle Facebook apps van mijn telefoon en tablet gewist. Ik heb de permissies eens bekeken (elke paar updates was er nog eentje meer nodig, de laatste tijd) en ik ben me een hoedje geschrokken van wat die app allemaal mag:

[afbeelding]

Ik gebruik nu maar gewoon de mobiele website, dat werkt prima en die kan bijna niets op je device...

Voeg Whatsapp ook maar toe aan dat lijstje... sinds gisteren opgekocht door Facebook.

• JeroenH
Ja, voor 19 miljard... WTF? Dat gaat toch helemaal nergens over? Wat is de waarde van Whatsapp nou helemaal? En van Facebook trouwens ook, als we toch bezig zijn?

Ik ben qua messengers eens aan het kijken naar alternatieven. Telegram, bijvoorbeeld.

[ Voor 34% gewijzigd door JeroenH op 20-02-2014 10:49 ]

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Wat is de waarde van een zendfrequentie?

• JeroenH
Schinnen-groen schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:52:
Wat is de waarde van een zendfrequentie?
Populariteit, net als WA/FB. Lijkt mij een heel slechte basis om je geld in te beleggen.

Aan de andere kant gaat de vergelijking iets mank, bij veiling van zendfrequenties wordt een schaars item geveild. Puur technisch bekeken staat niemand met voldoende middelen en kennis ook maar iets in de weg om een concurrent van FB/WA te bouwen.

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Maar het is toch van de zotte om zendfrequenties te verkopen? Ik kan me voorstellen dat je niet wilt dat de EM-smog te hoog wordt in een land, maar DAT wordt juist niet gereguleerd. Dus die masten kunnen er best wel bij voor G4, G5, G6.....Gn. Enig idee hoeveel frequenties je kan verzinnen?

En o.a. KPN gaat daar ook nog miljarden voor geven. Dat is nu precies wat het begrip Windhandel inhoudt: niets dus.

Je kunt tegenwoordig alleen maar geld verdienen als je iets hebt dat nog sneller/meer is dan wat je concurrent levert; of dit nu nog nut heeft of niet.

En iedereen loopt in die parade mee: nog sneller internet!! Waarom eigenlijk? Dat filmpje komt tegenwoordig in 10 minuten binnen. Ga je dan meer betalen als dat met je nieuwe abbo in 8 minuten lukt? En over een half jaar in 6,5 minuten?

Ergens worden dit soort zaken belachelijk. Nu is het wachten op het moment dat de bevolking dat ook vindt. Geldt voor alles eigenlijk. Alles heeft zijn "max" ;)

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-10 20:47

[afbeelding]

Jeroen, is dat een app? ( je printscreen), indien ja, hoe heet dit?

• JeroenH
pielle007 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:26:
Jeroen, is dat een app? ( je printscreen), indien ja, hoe heet dit?
Het is een printscreen (eigenlijk 2, aan elkaar geplakt) van de permissies die de Android Facebook app verlangt. Zit gewoon in de app-settings.

Hoe je een screenshot maakt verschilt per device, op mijn Nexus 7 gaat dat door de volume down en power knoppen tegelijk in gedrukt te houden.

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

JeroenH schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:48:
Ja, voor 19 miljard... WTF? Dat gaat toch helemaal nergens over? Wat is de waarde van Whatsapp nou helemaal? En van Facebook trouwens ook, als we toch bezig zijn?

Ik ben qua messengers eens aan het kijken naar alternatieven. Telegram, bijvoorbeeld.
Ja, Telegram is zeker interessant... helaas niet beschikbaar voor mijn WP7.* toestel (Lumia 800). Maar blijkbaar ook niet voor WP8...

Een nieuw toestel aanschaffen is ook niet bepaald duurzaam, en de Lumia 800 is een super toestel (echt goede Nokia bouwkwaliteit), helaas geen WP8... en ik ben helemaal verslaafd aan Windows Phone als OS.

Edit: ik heb nu migram gevonden voor WP platform. Een onofficiële telegram app :)

Edit2: Schijnt toch niet heel veilig te zijn... :'(

[ Voor 11% gewijzigd door Bartjuh op 20-02-2014 12:29 ]

• pielle007
JeroenH schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:29:
[...]

Het is een printscreen (eigenlijk 2, aan elkaar geplakt) van de permissies die de Android Facebook app verlangt. Zit gewoon in de app-settings.

Hoe je een screenshot maakt verschilt per device, op mijn Nexus 7 gaat dat door de volume down en power knoppen tegelijk in gedrukt te houden.
Ok, d8 dat dit een speciale app was. De rest is me wel duidelijk. Thanx.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:18

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[afbeelding]

XPrivacy installeren (van Garyu in "WTF (!?) - Deel je ervaringen bij WTF situaties - Deel 6" )

Signatures zijn voor boomers.

• pielle007

• ollie1965

ollie1965

JeroenH schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:48:
Dat slaat ook helemaal nergens op, volgende internet bubble.
Facebook sterft

Als je op dit moment maar hip bent, en dat het "toegevoegde waarde" heeft.
Waarom denk je dat Uber ook al dik gesponsord* wordt door Google.

* ik zie het als sponseren.

Dit , hierom en hierom

Verwijderd

Schinnen-groen schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:26:
Ergens worden dit soort zaken belachelijk. Nu is het wachten op het moment dat de bevolking dat ook vindt. Geldt voor alles eigenlijk. Alles heeft zijn "max" ;)
Ik weet niet hoeveel geduld je hebt maar dat kan nog wel even duren en misschien komt het wel nooit. :+
Sterker nog, mensen lijken gerichte advertenties e.d. eerder op prijs te stellen dan dat ze er vragen bij stellen. 8)7

"Ik heb niks te verbergen" gaat wellicht nog eens als zeer controversiële uitspraak de boeken in. Het is een kwestie van tijd voor dat een keer misloopt maar voorlopig lopen bijna alle schaapjes nog netjes met de kudde mee. :/

Verwijderd

ook als je meegaat in een hype word je nooit een trending topic
maak je eigen trending topic en leg lekker je dak vol, veel leuker dan al je hyves tijd die nu gewist is in eeuwige oeverloosheid.

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

..dat is al gebeurd >:)

• _JGC_
Hier nog niet, maar er zit nog niet genoeg EPS in mijn huis en ik wil eerst minder afhankelijk worden van het infuus van de bank.

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-02 16:38

Cheese_man

Waarom kiezen?

@JeroenH; Vooral de laatste update heb ik mede door de nieuwe "eisen" aan de opofferingsgezindheid van je privacy, nog niet geïnstalleerd. Als mede Nexus 7 gebruiker kan ik je ook nog even wijzen op de rechten van Google Maps....daar schrik je ook van! Vervelender is dat de "google" applicaties niet (zomaar) te de-installeren zijn. "keuze van de redactie" leuke omschrijving, maar betekent...."jammer joh, deze app is here to stay en mag alles op de tablet!".

Ik snap dat Google (en ook de andere grote bedrijven als MS, Apple, etc) graag veel van me willen weten, maar ik zou het toch prettig vinden als er vriendelijk om gevraagd zou worden zodat ik kan kiezen. Maargoed....aan de andere kant net Parkline op de telefoon gezet...leuke koppeling tussen 06 nummer, persoonlijke gegevens, creditcard en kenteken....brrrrr. Als alternatief mag je parkeren bij een skimapparaat waar je ook je kenteken in moet voeren! Ook de OV-chipkaart (als alternatief van kenteken scannen onderweg en registratie met parkline, of in skimapparaat) houdt gelukkig van alles van mij bij...al heb ik nog een "anonieme" kaart...maar dat zal veranderen door het minder met de auto naar het werk willen gaan.

Wat is wijsheid....en wat kan je er nog aan doen? :(

reserveringshouder Tesla Model 3

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Dat verhaal over die kikker die in een pannetje koud water op het vuur werd gezet.....en er op de een of andere reden toch nooit meer uit sprong. 8)

Hoe komen dit soort verhalen toch in de wereld?? Wie heeft dit soort verhalen toch verzonnen??

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-10 17:40
lol, als jullie denken dat het daar ophoud.
lees deze eens.
nieuws: Oral-B-tandenborstel met bluetooth moet gebruikers beter laten poetsen
vooral de zin:"Daardoor kunnen tandartsen bij controles die gegevens inzien."

het moet echt niet gekker worden.

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

• JeroenH
Het besef dat data over jou waarde heeft en beschermd moet worden zal eerst een plek in de bovenkamer van "de massa" moeten krijgen. Daarom steun ik een organisatie als Bits of Freedom ook, zij helpen daarbij.

En - hoewel in de kroeg naar mijn mening bijna niets echt offtopic is - raakt het hele verhaal natuurlijk ook energie. Misschien zou een keurmerk een idee zijn, waarbijbv. een product als Plugwise (maar ook de "slimme" meter) een negatieve beoordeling krijgt, en een product als bv. de Conrad Energy Logger een positieve beoordeling. Of het helpt? Geen idee, maar het zou in elk geval de bewustwording vergroten. Want die ligt flink achter, zeker in vergelijking met energie/milieu/klimaat.

[ Voor 54% gewijzigd door JeroenH op 20-02-2014 14:51 ]

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

migjes schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:40:
lol, als jullie denken dat het daar ophoud.
lees deze eens.
nieuws: Oral-B-tandenborstel met bluetooth moet gebruikers beter laten poetsen
vooral de zin:"Daardoor kunnen tandartsen bij controles die gegevens inzien."

het moet echt niet gekker worden.
Mooi hé. Er komt een nieuw toilet van... Die geeft real time aan waar je niet goed hebt geveegd.
Beelden kunnen in HD+ ( de nieuwe 4K standaard) worden weergegeven op de spiegel van je wastafel die eveneens wordt geleverd door de leverancier.

Gelukkig bestaat nog steeds dat rode lampje dat aangeeft dat je benzinetank leeg raakt O+

• pielle007
Heb Xprivacy geprobeerd maar snap er de ballen van. Zodra je volledig of gedeeltelijk beperkingen oplegt aan BV whatsapp functioneert de hele zooi niet meer. (was zojuist alle contact kwijt, dit hersteld vervolgens alle namen weg in whatsapp, ook hersteld, en hierna crashte ie contstant) als je het programma wilt gebruiken zul je dus blijkbaar kennis moeten hebben van t eea of een handleiding / uitleg moeten hebben wat wel en niet aangevinkt kan worden zonder dat een applicatie zijn functionaliteit verliest.
Of kan iemand me hier opweg mee helpen?

Verwijderd

zonder ben je nog veel beter af, een beetje rust en rustige broekzak is gratis.

• JeroenH
Schinnen-groen schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:05:
Mooi hé. Er komt een nieuw toilet van... Die geeft real time aan waar je niet goed hebt geveegd.
Zou dat nog handig zijn, erger zou het zijn dat de gezondheidsgegevens die daarmee verzameld kunnen worden enorm interessant zijn voor de zorgverzekeraars.
Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:23:
zonder ben je nog veel beter af, een beetje rust en rustige broekzak is gratis.
Is helemaal waar, misschien vind ik het connected-zijn wel te leuk...

[ Voor 26% gewijzigd door JeroenH op 20-02-2014 15:28 ]

• WoudseHoeve
  • Laatst online: 20-08 20:26

WoudseHoeve

Hobby Boer

JeroenH schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:27:
[...]

Zou dat nog handig zijn, erger zou het zijn dat de gezondheidsgegevens die daarmee verzameld kunnen worden enorm interessant zijn voor de zorgverzekeraars.
Gat in de markt !!! :)

~40kWp,2xSE7k,Victron 3xMPII48/10kVA+Mppt450(200/100), 135kWh Docan LFP, 25kW houtkachel, 120 Heatpipes+1210L, linkedin

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Ja, ook in de markt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:49

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Bartjuh schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:29:
[...]

Ja, Telegram is zeker interessant... helaas niet beschikbaar voor mijn WP7.* toestel (Lumia 800). Maar blijkbaar ook niet voor WP8...

Een nieuw toestel aanschaffen is ook niet bepaald duurzaam, en de Lumia 800 is een super toestel (echt goede Nokia bouwkwaliteit), helaas geen WP8... en ik ben helemaal verslaafd aan Windows Phone als OS.

Edit: ik heb nu migram gevonden voor WP platform. Een onofficiële telegram app :)

Edit2: Schijnt toch niet heel veilig te zijn... :'(
Telegram is beschikbaar op WP8 onder Chatogram (BETA)

Gister heb ik mijn WhatsApp verwijderd, ik heb mijn contacten ingelicht en ben overgestapt naar Viber en Telegram.

Ik wil NIETS met facebook te maken hebben.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Bij Whatsapp zijn ze ook wakker "Please note that we cannot delete your account for you at this time."

http://www.whatsapp.com/faq/android/21119703

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve

WoudseHoeve

Hobby Boer

TELEGRAM == RUSSEN

HAHAHA zou ik zeker op overstappen .......

Als je wilt dat er geen data van je "gemined" wordt moet je je computer en je telefoon uitzetten en vernietigen ....

Ik blijf gewoon Whatsapp gebruiken. Het werkt schitterend, gratis en al de personen waar ik contact mee heb gebruiken het ook.

~40kWp,2xSE7k,Victron 3xMPII48/10kVA+Mppt450(200/100), 135kWh Docan LFP, 25kW houtkachel, 120 Heatpipes+1210L, linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Maar als het bij de Russen zit komt het vrijwel zeker niet bij NSA terecht... dus ik weet nog niet of dat zo'n nadeel is. Bij Whatsapp en Facebook komt het 100% zeker bij de NSA terecht.

Al zijn er wel vragen over of Telegram wel zo veilig is als het belooft. Naja, het zal vast niet slechter zijn dan Whatsapp, en de data is weer gescheiden, dus dat scheelt ook. En secure chat is peer 2 peer? Zonder tussenkomst server...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve

WoudseHoeve

Hobby Boer

Bartjuh schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:04:
Maar als het bij de Russen zit komt het vrijwel zeker niet bij NSA terecht... dus ik weet nog niet of dat zo'n nadeel is. Bij Whatsapp en Facebook komt het 100% zeker bij de NSA terecht.

Al zijn er wel vragen over of Telegram wel zo veilig is als het belooft. Naja, het zal vast niet slechter zijn dan Whatsapp, en de data is weer gescheiden, dus dat scheelt ook. En secure chat is peer 2 peer? Zonder tussenkomst server...
Ik ben er zeker van dat die Russen alles aan de NSA verkopen. Money in the pocket !
Het is een land wat nog maar recentelijk uit elkaar gevallen is, op veel plaatsen vergaande corruptie en anarchie. Die maken zich echt niet druk of het verkopen van "data" wel ethisch verantwoord is.

Ik denk dat de veiligheid van Telegram veel slechter is als van WhatsApp.
De Amerikaanse NSA verzameld wel veel data maar is toch aan wat regels gebonden (niet veel)
Er wordt gewoon veel meer "data" verzameld als wij (denken) te weten. Het werkt nl alleen als het niet bekend is. Daarom had de NL regering ook gewoon niets moeten vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ik denk niet dat we nog vorst krijgen, dus ik heb mijn regenwatertanks weer aangesloten. Morgen of vanavond ga ik ook weer (binnen) zaaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

WoudseHoeve schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:30:
[...]

Ik ben er zeker van dat die Russen alles aan de NSA verkopen. Money in the pocket !
Het is een land wat nog maar recentelijk uit elkaar gevallen is, op veel plaatsen vergaande corruptie en anarchie. Die maken zich echt niet druk of het verkopen van "data" wel ethisch verantwoord is.

Ik denk dat de veiligheid van Telegram veel slechter is als van WhatsApp.
De Amerikaanse NSA verzameld wel veel data maar is toch aan wat regels gebonden (niet veel)
Er wordt gewoon veel meer "data" verzameld als wij (denken) te weten. Het werkt nl alleen als het niet bekend is. Daarom had de NL regering ook gewoon niets moeten vertellen.
Ik gun bedrijven als Facebook mijn data niet, dit soort bedrijven worden niet vanzelf groot wij als burger maken ze groot en machtig. Ik weiger daar aan mee te werken. Daarnaast heb ik liever mijn data versnipperd staan bij meerdere partijen om het profilen lastiger te maken. Ik heb heb gister per direct mijn WA verwijderd. Ik moet zeggen dan veel van mijn contacten al te bereiken zijn op Viber of Telegram :)

Tegenlicht heeft onlangs een zeer interssante documantaire gemaakt, zeker de moeite waard!
http://tegenlicht.vpro.nl...14/persoonlijke-data.html

Dit soort documantaires zouden verplichte kost moeten zijn op school.

[ Voor 4% gewijzigd door revolution-nl op 21-02-2014 12:03 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Geniaal
"
Bits of Freedom heeft nog geen oordeel geveld over de nieuwe app.De burgerrechtenbeweging, die zich sinds jaar en dag inzet voor vrijheid en privacy op internet, is vrijdag zelf overgenomen door Facebook."

:D

[ Voor 4% gewijzigd door revolution-nl op 21-02-2014 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ja, echt heel goed :D

Als dat echt gebeurt zeg ik mijn lidmaatschap van BoF op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Laatst online: 23:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
JeroenH schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:16:
Als dat echt gebeurt zeg ik mijn lidmaatschap van BoF op ;)
Dat kan dan niet meer, dat is dan een verplicht onderdeel geworden om je DIGID te mogen gebruiken bij de verplichte jaarlijkse belastingaangifte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
rube schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:57:
Dat kan dan niet meer, dat is dan een verplicht onderdeel geworden om je DIGID te mogen gebruiken bij de verplichte jaarlijkse belastingaangifte :+
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

JeroenH schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:32:
Ik denk niet dat we nog vorst krijgen, dus ik heb mijn regenwatertanks weer aangesloten. Morgen of vanavond ga ik ook weer (binnen) zaaien.
Al enkele weken staan er 5 bakken voor de schuipui, de pepers al zonder deksel om af te harden.
Van het weekend nog een paar klusjes (overstort riool en koppelen IBC's) en dan de kas weer inrichten en inzaaien in de koude grond.

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-09 20:51
Ik vind hem heel gaaf. Alleen: 16 km2 voor 392 MW? Hoeveel molens van 4MW zou je op die oppervlakte kwijt kunnen? Voor 2,2 miljard?

Ter vergelijking: de Hooverdam doet 2GW voor 700 miljoen huidige bouwkosten. Oké, Lake Mead is iets groter dan 16 km2....

Alternatief: een paar Tocardo turbines in een rivier "nabij".

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-10 08:16

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
hansdegit schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:29:
[...]
Ik vind hem heel gaaf. Alleen: 16 km2 voor 392 MW? Hoeveel molens van 4MW zou je op die oppervlakte kwijt kunnen? Voor 2,2 miljard?
Maar dan moet je ook meenemen hoeveel er gedurende een jaar opgewekt zou worden bij wind om 1 op 1 te vergelijken.
En, deze zonnecentrale is (assumption) gelijkmatiger qua opbrengst ('s nachts ook en bijna altijd zon in die regio) en dat is misschien niet met wind? Dus wind is dan misschien geen goede optie.

Maar goed, zelfs al zou het prijs-technisch niet de meest efficientste zijn, ik denk dat het goed is om verschillende technieken ook in het groot uit te proberen zodat we van kunnen leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

[...]

Ter vergelijking: de Hooverdam doet 2GW voor 700 miljoen huidige bouwkosten. Oké, Lake Mead is iets groter dan 16 km2....

Piekvermogen is lang niet het hele verhaal hé...

Capacity factor voor windturbines ligt vaak tussen 0,3 en 0,35. PV is in NL meestal iets van 0,1. En de Hoover dam zal vast niet dicht tegen 1 zitten. Daarnaast is het waterkracht-potentieel beperkt op de wereld. Alle mooie plekken zijn al zowat in gebruik. Waterkracht is de goedkoopste energievorm meestal.

Ik ben benieuwd wat deze centrale doet :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bartjuh op 21-02-2014 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

[...]

Tja, wel vrijwel altijd power wanneer het het meeste nodig is in die contreien (overdag) met extreem lage marginale kosten. Daarom is het een mooie aanvulling op het grid om het piekverbruik en dus de (piek)prijzen aldaar te reduceren.

Wind patronen in de Mojave is aan seizoenen gebonden maar kan een mooie aanvulling zijn Ik zie niet waarom wind en zon elkaars concurrenten zouden moeten zijn, er is ruimte zat daar...

Probleem met de watervoorziening in Californie e.o. is dat het regelmatig voorkomt dat daarvan nauwelijks sprake is. Ook is de nabijgelegen rivier al voorzien van een stuwmeer en waterkrachtcentrale. Maar ook daar: waarom het één uitsluiten om het ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Bijna weekend. Daarom deze video, die sommigen al gezien zullen hebben. Ik dacht dat ik van mijn hoogtevrees af was nadat ik onze zonnepanelen destijds zelf geplaatst heb. Dat is, zo blijkt nu, niet waar, deze video geeft me de knikkende knieën.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=tCTl7lPmRRY]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

JeroenH schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 17:55:
Bijna weekend. Daarom deze video, die sommigen al gezien zullen hebben. Ik dacht dat ik van mijn hoogtevrees af was nadat ik onze zonnepanelen destijds zelf geplaatst heb. Dat is, zo blijkt nu, niet waar, deze video geeft me de knikkende knieën.

[video]
Super vet _/-\o_
Ik vraag me af of ze gesprongen zijn, wel een ideaal punt vanaf zo'n kraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Als je dan toch eindelijk boven bent, kan je dan niet even die lamp vervangen door een LED?

Natuurlijk hebben ze die lamp weer vergeten mee te nemen. 8)7
Die jeugd toch van tegenwoordig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
revolution-nl schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 18:19:
[...]

Super vet _/-\o_
Ik vraag me af of ze gesprongen zijn, wel een ideaal punt vanaf zo'n kraan.
gezien de rugzak (en de banden eraan) zullen ze toch gewoon terug gaan via dezelfde route, en niet springen met parachute...

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ze zijn het hele eind ook weer omlaag geklommen. In totaal hebben ze 18 uur doorgebracht in het gebouw om op beter weer te wachten en om te slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-01 21:43

SpeksteenWP

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon

Brr, ik moet er niet aan denken.
Zo gaat er ook een filmpje rond van de beklimming van een heel oud bergpad in Zuid-Amerika.
Helaas ben ik de link kwijt, zit je ook met zweet op de stoel :$

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon / 5,6 kW multisplit L/L WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Deze dan, ook een bekende:

Brrrrrr :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Mijn god, wat een beroep!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-10 14:18
Bizar hoor, wat een hoogte, en dan maar hopen dat je geen kramp krijgt of een orthostatische hypotensie.

Zitten ook aardig wat punten in waar je ook niet plotseling een rukwind moet krijgen.

[YouTube: http://youtu.be/y1Nd1qtk1Go]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ja, ik kan dit soort filmpjes ook maar moeilijk kijken, de gedachte aan wat er mis kan gaan bij één misstap... oef :/ En toch schep ik er een pervers soort genoegen in ze te kijken, raar he? :)

Overigens is dit filmpje een tegenreactie op het bovenstaande filmpje, waarin de klimmers wel volledig gezekerd zijn.

Ik kreeg trouwens gisteren een raar mailtje:
Hi Jeroen,

Ik stuur je dit mailtje om je te vragen mij een telephone number te sturen waar we je op kunnen bereiken,

we zijn een filmservice association in Nice Frankrijk, en hebben een leuk contact voor een solar rally te organiseren in een land in europe,

Met vriendelijk groet,
Petra [achternaam verwijderd]
...afkomstig van een gmail-adres. Al mijn 'hier-is-iets-mee' alarmpjes gaan af: slecht Nederlands van iemand met een Nederlandse naam, afkomstig vanaf een gratis e-mailaccount, als ik google op haar volledige naam vind ik niemand in de filmindustrie (in Frankrijk of elders) en in het gmail-adres zit een bedrijfsnaam waarop ik ook niets kan vinden.

Ik heb sterk de neiging om op "mark as spam" te klikken en over te gaan tot de orde van de dag, maar ik ben toch ook wel nieuwsgierig. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
JeroenH schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 22:45:
Deze dan, ook een bekende:

[video]

Brrrrrr :/
* NielsTn is opeens heel vrolijk van een suf kantoorbaantje :9

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
NielsTn schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:42:
* NielsTn is opeens heel vrolijk van een suf kantoorbaantje :9
Dat heeft ook zo zijn eigen risico's ;) #papercuts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
dit weekend eens de respons verwerken van de gemeentelijke politieke partijen op mijn duurzame vragenvuur ;)
Grootste verrassing: SP laat totaal niets van zich horen, zelfs niet na een nadere toelichting.
KERN (een lokale partij) idem.

En website betrekken en toegankelijk maken/houden tijdens/voor/na verkiezingen daar kan elke partij nog eens iets *kuch* in verbeteren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
JeroenH schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:39:
[...]
Ik heb sterk de neiging om op "mark as spam" te klikken en over te gaan tot de orde van de dag, maar ik ben toch ook wel nieuwsgierig. Wat denken jullie?
Vaag, maar om je nieuwsgierigheid te bevredigen kun je een mailtje kort terugsturen (zonder tel # uiteraard eventueel zelfs met de vraag of het spam is :+ ).
Ben je er snel genoeg achter of het iets serieus is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Laatst online: 22:36

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Grrrrrrrr. Even een kapotte wasmachinekraan vervangen, uiteindelijk twee uur bezig geweest voor 1 kraantje te vervangen.

Bij het dichtdraaien van de stopkraan ( we hebben "water" groepen ) voor de wasmachine gaat die kraan spontaan lekken. Praxis heeft dit type stopkranen van 22mm niet in het assortiment en de Gamma is uitverkocht :(.

Heb nu maar een 22mm stopkraan met hendel gehaald. Alleen het demonteren en opnieuw monteren was een K*Tklus in de meterkast.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

mkleinman schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 17:11:
Grrrrrrrr. Even een kapotte wasmachinekraan vervangen, uiteindelijk twee uur bezig geweest voor 1 kraantje te vervangen.

Bij het dichtdraaien van de stopkraan ( we hebben "water" groepen ) voor de wasmachine gaat die kraan spontaan lekken. Praxis heeft dit type stopkranen van 22mm niet in het assortiment en de Gamma is uitverkocht :(.

Heb nu maar een 22mm stopkraan met hendel gehaald. Alleen het demonteren en opnieuw monteren was een K*Tklus in de meterkast.
Waarom draai je de stopkraan van je wasmachine dicht? Heb je geen waterslot op die aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Laatst online: 22:36

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Schinnen-groen schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 17:35:
[...]

Waarom draai je de stopkraan van je wasmachine dicht? Heb je geen waterslot op die aansluiting?
omdat de waterkraan bij de wasmachine zelf kapot was. Die moest ook vervangen worden. Normaliter is dat water eraf. Kraan eraf draaien, nieuwe kraan voorzien van teflon en daarna de kraan monteren. Kan nooit meer dan 10 minuten duren.

Nu was het water eraf, constateren dat de stopkraan in de meterkast kapot is. Hoofdkraan dicht. Naar de Praxis en Gamma om rotzooi te halen, Stopkraan er tussenweg proberen te halen tussen de WTW, andere 15mm koud water leidingen en de waterontharder.

Daarna nieuwe stopkraan monteren, water erop, constateren dat een onderdeel van de stopkraan zelf lekt. Water er weer af, blindstop voorzien van teflon en weer terug monteren, kraan afmonteren en controleren op lekken. Ding lekt dus, knelkoppelingen nog harder aandraaien en daarna pas de kraan boven kunnen vervangen.

:(

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Pagina: 1 ... 28 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.