Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excentriekegast
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09 18:17

Excentriekegast

PSN: Metinisme

Ik heb een Ziggo hotspot bij mij en bij mijn vrienden thuis.
Als ik mijn wifi op mijn telefoon aanzet, dan pakt die meer dan soms die hotspots dan mijn thuisnetwerk of als ik bij mijn vrienden ben die van hun, terwijl ik hun inloggegevens en al in mijn telefoon heb staan.
Ik vind dit best irritant. Is er een mogelijkheid/manier dat de hotspots secundaire rang of zoiets krijgen, waardoor de thuisnetwerken eerder gekozen worden?

Inspireer en word geïnspireerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Excentriekegast schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:42:
Ik heb een Ziggo hotspot bij mij en bij mijn vrienden thuis.
Als ik mijn wifi op mijn telefoon aanzet, dan pakt die meer dan soms die hotspots dan mijn thuisnetwerk of als ik bij mijn vrienden ben die van hun, terwijl ik hun inloggegevens en al in mijn telefoon heb staan.
Ik vind dit best irritant. Is er een mogelijkheid/manier dat de hotspots secundaire rang of zoiets krijgen, waardoor de thuisnetwerken eerder gekozen worden?
Google Play: WiFi Prioritizer zoiets?

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excentriekegast
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09 18:17

Excentriekegast

PSN: Metinisme

Wow, cool. Bedankt! Ik had ook gezocht, maar blijkbaar niet de juiste zoektermen gebruikt.
Ik zal gelijk eens uitproberen.
Nogmaals dank. :)

Inspireer en word geïnspireerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Had ook zoiets draaien, maar dat zorgde ervoor dat ik elke keer bij screen on aardig lang moest wachten...

Heb na deïnstallatie overigens ook geen gezeur meer gehad, dus wellicht heeft het iets onder water aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:17
JRKAP schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 16:40:
[...]

Ikzelf niet, maar mijn vriendin met haar One omschreef ook zoiets. Komt bijna niet voor maar ze zei een wit scherm, alleen de appdrawer knop is zichtbaar toch? En na een paar seconden is alles er weer. screenshot maken lukt ook niet.

Lijkt een beetje op vroegere Sense problemen, waarbij die steeds crashte en alles even opnieuw ging opbouwen.
inderdaad! best irritant, ik ben zoekende naar een oplossing zonder te resetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 19:18:
Ik snap dat het vervelend is dat jij die problemen hebt, maar er zijn ook genoeg mensen met een One die perfect werkt. Mijn camera is prima.
Als je eens kijkt op enkele fora zoals xda developers vind je héél wat mensen die het probleem met paarse waas ondervinden.
Er is weldegelijk wat aan de hand en HTC erkend het probleem niet officieel, uit angst dat het tal van sensors zal mogen vervangen waarschijnlijk.
Nu goed, fijn voor jou dat je geen problemen hebt met je One. Ik heb er al een heleboel gehad en sinds de dag dat ik hem gekocht heb voor een smak geld heb ik er nog maar weinig plezier aan beleeft. Me dunkt dat ik hier wel even ook mijn ervaringen mag delen.
Ok hij kan geen foto's schieten op posterformaat, maar who cares. Als je dat soort foto's wil maken, kan je beter bij de afdeling echte camera's gaan kijken.
I care.
Ik verwacht ook geen kwaliteit die te vergelijken is met een peperdure reflexcamera.
Maar 2688*1520 pixels is echt wel klein in deze tijd.
Vergeleken met mijn oude HTC Desire S is dit alvast geen echte verbetering want die leverde al fotos aan 2592*1552 pixels.

Als je dan ziet dat andere smartphones op de proppen komen met een 12, 13 of zelfs grotere megapixelaar, jah..
Inzoomen met een mobieltje is tot nog toe altijd digitaal geweest. Dat vind ik geen argument om de camera op af te rekenen.
Ik had het niet over de digitale zoom op het toestel, maar wel over het inzoom op PC wanneer je de fotos bekijkt. Omdat er gewoon zo weinig pixels zijn is er ook minder detail te vinden in de fotos.
Dat Dynafix je speaker kapot heeft gemaakt kan HTC trouwens niks aan doen. Uiteraard is het heel vervelend, en ik hoop ook zeker dat het nog voor je wordt gerepareerd. Wat ook moet trouwens, je krijgt namelijk 3 maanden garantie op hun reparaties.
Het is wel HTC die een overeenkomst heeft met Dynafix om hun toestellen te herstellen. Als blijkt dat dit bedrijf tekort schiet in de service en waarbij ik geen alleenstaand geval lijk te zijn afgaande op de vele andere klachten topics die ik lees online, dan is het de verantwoordelijkheid van HTC om orde op zaken te stellen.
Batterij en SD is inderdaad een minpuntje, maar ik zelf heb er geen problemen mee. Dit wist je bovendien voordat je 'm kocht.
Eigenlijk wist ik dit niet, nee. Men promoot zo'n "minpuntjes" niet meteen.

Ik ken jou niet en jij mij niet, maar ik vind wel dat je nogal hoog van de toren blaast.
Mijn spaarvarken heeft een flinke klap gekregen toen ik besloot het vlaggenschip van HTC te kopen, hopende op een uitstekende ervaring zoals ik die al eens heb mogen ervaren met de HTC Desire S waarvan ik zeer tevreden was.
Dat het nu tegenvalt is voor mij een serieuze domper. Maar blijkbaar voor jou zijn enkel positieve berichten welkom. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:57:

[...]

Mijn spaarvarken heeft een flinke klap gekregen toen ik besloot het vlaggenschip van HTC te kopen, hopende op een uitstekende ervaring zoals ik die al eens heb mogen ervaren met de HTC Desire S waarvan ik zeer tevreden was.
Als je spaarpot dan zo'n flinke 'klap' krijgt, dan mag ik toch wel hopen dat je je eerst goed verdiept in het product wat je wilt aanschaffen. Met andere woorden, zaken als de batterij en de SD-kaart had je alleen bij het lezen van de specificaties al kunnen ontdekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:58

DarkSide

theres no place like ::1

Ja je mag best klagen als een product (ongeacht hoeveel dat product kost) niet werkt.
Een paarse gloed is idd een probleem.
Daarbij behoort Dynafix ook gewoon met een nette oplossing te komen.

Maar zaken als geen SD kaart, batterij of de image sensor staan ofwel in de Specs of worden behandeld in de diverse reviews.
Ik had ook liever mooiere plaatjes gehad dan dat ik nu met de one kreeg. En ook de highlight videos zijn van belabberde kwaliteit als je ze shared.
Maar dit zijn zaken die ik van te voren wist of kon weten.

Al met al is het, voor mij, een top toestel.
Andere zaken dienen gewoon netjes opgelost te worden

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Ik ken jou niet en jij mij niet, maar ik vind wel dat je nogal hoog van de toren blaast.
Dat mag jij vinden. Maar jij reageert op iemand die vraagt om ervaringen met het toestel en begint het toestel volledig de grond in te boren. Je geeft diegene dus gelijk een slecht beeld van de One. Ik vind dat niet terecht, vandaar dat ik wil benadrukken dat er ook genoeg mensen zijn met positieve ervaringen met het toestel. En zoals altijd, hoor je de negatieve ervaringen veel vaker dan de positieve ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexxexium
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 20:44
Trollen enzo:
http://www.nu.nl/tech/361...nline-zwartmaken-htc.html

niet doen, lokt alleen maar meer uit.

[ Voor 30% gewijzigd door 13art op 13-11-2013 16:14 ]

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 12:55
Met de 4.4 kitkat versie in het vooruitzicht wil ik me misschien iets meer verdiepen om de kale versie van android op mijn htc one te plaatsen. Is de google editie software makkelijk ota te installeren of komt er meer bij kijken? Heb al enkele websites bekeken maar daar werd aangegeven op de bootloader te unlocken etc.

Kan dit niet simpeler door gewoon op mobiel zelf aan te geven?

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
frye schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:01:
Met de 4.4 kitkat versie in het vooruitzicht wil ik me misschien iets meer verdiepen om de kale versie van android op mijn htc one te plaatsen. Is de google editie software makkelijk ota te installeren of komt er meer bij kijken? Heb al enkele websites bekeken maar daar werd aangegeven op de bootloader te unlocken etc.

OTA niet, zal je toch echt een rom voor moeten instaleren
als je kitkat-feeling wil kan je wel kijken naar de Google Experience Launcher die volgens mij in de google search update zit die nu uitgerold word (heb me er nog niet helemaal in verdiept verder)

edit
je moet voor de GEL na de Google Search update nog wel de launcher instaleren (de doorzichtige balken schijnen alleen in kitkat te kunnen)
http://www.androidpolice....tkat-update-apk-download/

[ Voor 17% gewijzigd door Kid_Stevie op 14-11-2013 09:44 ]

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
HTC One heeft toch altijd doorzichtige balken gehad? Zelfs de icoontjes op de balken worden niet altijd getoond, en in sommige apps wordt hij weer zwart. Vind het wel goed doordacht. Mooi dat Google dat nu zelf ook doet. Ik heb toch het idee dat ik achteruit zou gaan met kale Android. zeker de camera software zou ik missen maar ik begrijp dat Google nu ook Highlights achtige features heeft en de trucjes die je met Zoe kan. copycat kitkat! :+

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:34
frye schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:01:

Ik heb GE 4.3 (ARHD 4.1) sinds een aantal weken draaien op mijn One en deze bevalt mij zeer goed. Alles is erg soepel&snel. Ik gebruik 'm icm ElementalX kernel (CPU 1998Mhz, GPU 531, UV 750).

Mijn One is slechts ge-root (en dus S-ON). Verder niets aangepast (of hoeven aan te passen).

Het enige dat ik een beetje mis met GE is de Sense camera (+ Zoe en Gallery). Zou mooi zijn als deze binnenkort weer kan worden ge-port (als framework het toelaat op Android 4.4). Weinig kans maar goed...(koe&haas verhaal) ;)

http://forum.xda-develope...hp?p=43404174&postcount=1

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 14-11-2013 12:39 . Reden: linkje toegevoegd ]

Verwijderd

Ik heb een vraag over de IR functie. Is deze enkel toepasbaar voor tv en home cinema of zijn er nog andere toestellen die je kan sturen?

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:03:
Ik heb een vraag over de IR functie. Is deze enkel toepasbaar voor tv en home cinema of zijn er nog andere toestellen die je kan sturen?
Met de juiste app kun je zo'n beetje alles besturen.

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:45
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:03:
Denk dat je alles wat IR gebruikt ermee wel kan besturen. Kwestie van inleren van de commando's.

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Kid_Stevie schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:36:
[...]

OTA niet, zal je toch echt een rom voor moeten instaleren
als je kitkat-feeling wil kan je wel kijken naar de Google Experience Launcher die volgens mij in de google search update zit die nu uitgerold word (heb me er nog niet helemaal in verdiept verder)

edit
je moet voor de GEL na de Google Search update nog wel de launcher instaleren (de doorzichtige balken schijnen alleen in kitkat te kunnen)
http://www.androidpolice....tkat-update-apk-download/
Hier is het topic te vinden over GEL:
http://www.androidpolice....ts-and-more-apk-download/

De doorzichtige balken kan alleen in KitKat helaas ja, maar zijn inderdaad gewoon mods voor.

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 06:38

DaveD

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 19:00:
[...]

->Er is geen mogelijkheid tot geheugen uitbreiding met een SD kaart
->Batterij kan niet vervangen worden
Deze 2 dingen wist je op voorhand. Beetje vreemd om er nadien over te klagen.

• Henk
  • Laatst online: 06-09 03:57
Eigenlijk wilde ik je bericht links laten liggen, sommige punten, waar ik niet op in ga, heb je gelijk in (paarse waas en Dynafix), maar er zijn er een paar waar ik toch even op moet reageren :S
I care.
Ik verwacht ook geen kwaliteit die te vergelijken is met een peperdure reflexcamera.
Maar 2688*1520 pixels is echt wel klein in deze tijd.
Vergeleken met mijn oude HTC Desire S is dit alvast geen echte verbetering want die leverde al fotos aan 2592*1552 pixels.

Als je dan ziet dat andere smartphones op de proppen komen met een 12, 13 of zelfs grotere megapixelaar, jah..
Megapixels zeggen zo ontzettend weinig. Het is jammer dat consumenten daar nog steeds in trappen. Een Canon 1D Mark III heeft 10 megapixels, is in jouw beleving die camera minder dan een iphone 5, puur omdat die meer megapixels heeft? Of denk je dat er meer onder de zon is?
Ik had het niet over de digitale zoom op het toestel, maar wel over het inzoom op PC wanneer je de fotos bekijkt.
Dat is in feite hetzelfde. Dit pixelpeepen zie je trouwens bij camera/lens-discussies in het algemeen heel veel, terwijl mensen vergeten waar ze echt naar kijken. Ga foto's afdrukken op een bepaald formaat (bijvoorbeeld A4), of alles resizen naar een bepaald formaat, en kijk dan wat je hebt. Dit zie je ook terug in heel veel ruis-discussies, bijvoorbeeld een Canon 1DsIII vs 5D Mark I. Ja, een 1Ds III ruist harder op 100%, hij heeft ook twee keer zoveel pixels, maar als je dan terug resized naar de 12 megapixel van een 5DI, of beter nog, afdrukt op print, presteert hij toch beter op het totaal beeld.

Aan de andere kant heeft een telefoon dus twee keer zoveel pixels die het lensje misschien wel helemaal niet op kan lossen, om deze dus vervolgens alleen maar te kunnen vullen met ruis ;)
Omdat er gewoon zo weinig pixels zijn is er ook minder detail te vinden in de fotos.
Ja en nee. Meer pixels betekent niet per definitie meer detail. Als ik puur op detail de keuze zou moeten maken tussen een 12 megapixel Canon 5D mark I, of een telefoon met 15 megapixels, gok eens welke er wint? Komt dat dan omdat de telefoon megapixels mist, of omdat er misschien meer is dan alleen het verschijnsel van megapixels?

En nee, ik weet dat het geen vergelijk is om een camera met een nieuwprijs van 2500+ euro (zonder lens) te vergelijken met (slechts een van de vele) features van een telefoon van 700, maar juist daarom illustreert het zo mooi waarom mensen moeten stoppen met het denken in MP. HTC heeft dat met het concept van de One goed doorgehad, het is jammer dat de paarse-waas dit naar beneden haalt.

Dus je spaarvarken heeft een klap gekregen, maar je hebt niet de moeite gedaan om ook maar een review te lezen? Elke gerennomeerde tech-site die dit toestel reviewde gaf het namelijk aan. Ik vind het niet hebben van een vervangbare accu trouwens een plus, omdat dat de bouwkwaliteit ontzettend ten goede komt. Ik ken geen enkel ander toestel, behalve misschien een iPhone (heej, ook geen verwisselbare accu :) ), dat zo goed in elkaar zit als een HTC One.
Dat het nu tegenvalt is voor mij een serieuze domper. Maar blijkbaar voor jou zijn enkel positieve berichten welkom. :/
Nee hoor, maar je doet wel wat uitspraken waarbij mensen hun wenkbrauw optrekken, mogen die dan niet weerlegd worden? :)

Ik ben me er van bewust dat niet alle foto-uitspraken 100% waar of eerlijk zijn, het is allemaal wat abstracter gemaakt om dingen te verduidelijken :)

[ Voor 11% gewijzigd door Henk op 14-11-2013 17:00 ]

Verwijderd

Henk schreef op donderdag 14 november 2013 @ 16:57:
Eigenlijk wilde ik je bericht links laten liggen, sommige punten, waar ik niet op in ga, heb je gelijk in (paarse waas en Dynafix), maar er zijn er een paar waar ik toch even op moet reageren :S

Megapixels zeggen zo ontzettend weinig. Het is jammer dat consumenten daar nog steeds in trappen. Een Canon 1D Mark III heeft 10 megapixels, is in jouw beleving die camera minder dan een iphone 5, puur omdat die meer megapixels heeft? Of denk je dat er meer onder de zon is?
Wat een onzinnige vraag is dat? Een professioneel camera toestel vergelijken met een smartphone puur op basis van het aantal megapixels. Ik vergeleek de One helemaal niet met top reflex cameras. Enkel met vergelijkbare smartphones. Een kritisch en neutraal iemand doet zoiets wel eens.
Dat is in feite hetzelfde. Dit pixelpeepen zie je trouwens bij camera/lens-discussies in het algemeen heel veel, terwijl mensen vergeten waar ze echt naar kijken. Ga foto's afdrukken op een bepaald formaat (bijvoorbeeld A4), of alles resizen naar een bepaald formaat, en kijk dan wat je hebt. Dit zie je ook terug in heel veel ruis-discussies, bijvoorbeeld een Canon 1DsIII vs 5D Mark I. Ja, een 1Ds III ruist harder op 100%, hij heeft ook twee keer zoveel pixels, maar als je dan terug resized naar de 12 megapixel van een 5DI, of beter nog, afdrukt op print, presteert hij toch beter op het totaal beeld.
Wat die Canon en andere foto toestellen betreft kan ik niet meespreken, ik heb zo'n tien jaar geleden men allerlaatste digitale fotocamera gekocht en sindsdien gebruik ik mede dankzij de opkomst van steeds betere cameras in GSM's gewoon men mobiele toestel.
Ik ben ook geen professionele fotograaf, maar als ik fotos maak is het wel de bedoeling dat ik die nadien op men PC bekijk. Ik heb een 20 inch scherm aan 1600*900 pixels. Als ik op ware grootte bekijk zijn de fotos van de One naar de normen van vandaag behoorlijk klein. Zoals ik al zei, zelfs men oude HTC Desire S heeft ongeveer dezelfde afmetingen van fotos en dat was toen alvast geen vlaggenschip, maar een midrange toestel.
Hoe kan je dit dan goedpraten dat een 2013 vlaggenschip bijna dezelfde afmetingen van fotos produceert als een midrange toestel van zo'n 3 jaar geleden?

De fotos van de One zijn uitstekend om te bekijken op de One zelf. Maar van zodra ik ze op PC bekijk waar de pixels van het scherm zelf op zich al groter zijn, dan valt het op dat er betreurend weinig detail op te merken is.

Vind je het zo gek dat ik méér verwachtte van de One?
Ja en nee. Meer pixels betekent niet per definitie meer detail. Als ik puur op detail de keuze zou moeten maken tussen een 12 megapixel Canon 5D mark I, of een telefoon met 15 megapixels, gok eens welke er wint? Komt dat dan omdat de telefoon megapixels mist, of omdat er misschien meer is dan alleen het verschijnsel van megapixels?
Nogmaals, ik vergelijk een smartphone niet met een ECHTE fotocamera. Mijn bedenkingen gaan puur over het feit of ik het me in de nabije toekomst zal beklagen dat ik voor HTC heb gekozen (afgaande op men vorige ervaringen die positief waren met de Desire S), of dat ik dan wel beter voor een iphone of samsung had gekozen.
En meer megapixels betekend grotere resolutie. Dit is nu simpelweg de evolutie van zulke dingen.
Volgens mij heeft HTC een fout gemaakt om op ultrapixels te mikken en er dan een 4 ultrapixel van te maken. Ik krijg hier bakken kritiek over mij terwijl ik enkel maar men eigen mening deel.
Dus je spaarvarken heeft een klap gekregen, maar je hebt niet de moeite gedaan om ook maar een review te lezen? Elke gerennomeerde tech-site die dit toestel reviewde gaf het namelijk aan. Ik vind het niet hebben van een vervangbare accu trouwens een plus, omdat dat de bouwkwaliteit ontzettend ten goede komt. Ik ken geen enkel ander toestel, behalve misschien een iPhone (heej, ook geen verwisselbare accu :) ), dat zo goed in elkaar zit als een HTC One.
Blijkbaar heb ik geen enkel recht om te klagen en is 649 euro een habbekrats. Voor mij is dat veel geld. En nee, het zal me vast ontgaan zijn tijdens het bekijken van de reviews op youtube.
Op zich zijn het mankeren van een SD kaartslot en verwijderbare batterij ook geen redenen om hem NIET te kopen, het weegt enkel harder door op de negatieve ervaringen die ik tot nu toe al heb gehad met de One. Dat moet je toch kunnen snappen.

En de bouwkwaliteit zeg je.. Wel, blijkbaar zou de paarse waas komen van slechte isolatie rondom de camera. Warmte van het scherm zou de sensor in de war brengen. Of dit ook zo is kan ik niet met zekerheid zeggen.

Dat de batterij niet te vervangen is omdat deze op het moederbord is bevestigd zou ik alleszins niet als een plus beschouwen in welk opzicht dan ook. Wat als je binnen 3 jaar toe bent aan een nieuwe batterij? Misschien zullen velen tegen dan al lang toe zijn aan alweer een nieuwe GSM, maar ik misschien niet.
Zal HTC dan een service oprichten om al deze One's te gaan voorzien van een nieuwe batterij? Een groot vraagteken.
Nee hoor, maar je doet wel wat uitspraken waarbij mensen hun wenkbrauw optrekken, mogen die dan niet weerlegd worden? :)
Zeker en vast wel, maar dan liefst op een fatsoenlijke manier. De poster waarop ik reageerde gaf me de indruk dat ik men klep moest houden en enkel wat zeggen als het positief is. Ik wordt hier beschouwd als een trol ofzo nu? Dat terwijl ik al jaren blij was met men Desire S en nu zin had om een upgrade te maken naar een snellere grotere smartphone. En jammer genoeg nog geen plezier heb gehad aan mijn aankoop.

Maar goed, ik zal me onthouden van enige verdere discussie. Mijn excuses voor het ongemak. ;w

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:17
Het punt is dat het persoonlijk is, en het is balen dat jij niet de beleving hebt die je had gehoopt, maar er zijn genoeg mensen die wel prima te spreken zijn waaronder ik. Om het te vergelijken:

Bouwkwaliteit: prima, geen gaps, geen mankementen, niks!!! Vind het de best gebouwde telefoon op het moment.

Accu en SD: Ik haal met intensief gebruik makkekijk een dag (meestal nog 50 procent over), ik vind het dus een plus dat die batterij netjes weggewerkt is. Mijn geheugengebruik is nu 13 gb van de 32, meer dan genoeg. Daarbij heb ik 40gb Google drive en 25 gb dropbox! Plus ik kan er gewoon SD kaarten inhangen met een adapter van 2 dollar. Dus in het vliegtuig kan ik zoveel films meenemen als ik wil en gewoon hotswappen. Mocht ik meer batterij nodig hebben kan er gewoon een HTC externe accu aan. Echter ik zal dit nooit nodig hebben.

Camera: Geen paarse waas, geen gekke dingen, helemaal niks. Ik had op XDA al geschreven dat ik het een perfecte daily use camera vind. Schiet superscherpe plaatjes en als ik bijvoorbeeld donkere foto's vergelijk met de XperiaZ1 is het stukken beter (op mijn camera), 4 megapixel en OIS doen zijn werk prima. Het is wel klote als je een model krijgt met die paarse waas, dan is het inderdaad 3x niks. Overigens is je geklaag dat het maar 4 megapixel is onterecht. Dit staat in elke specsheet en review. Overigens zit ik niet elke foto uit te zoomen op de PC. Ik deel ze via de Medialink HD en social media, en dan is 4 megapixel meer dan voldoende als je niet continu wilt croppen/inzoomen.

Samples (sommige zijn reposts):

Volledig donker (niet scherp maar dat was moeilijk in de cockit, gaat even om de blaauwe waas):

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/5ww85i.jpg

Indoor:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2zjce10.jpg

Schemering:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/muvr4o.jpg

HDR:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2pt9nkh.jpg

Volledig bewolkt:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/fbb7k7.jpg

Ziet er allemaal prima uit met meer dan genoeg detail voor een full HD TV (Zo kijken wij tegenwoordig foto's). Misschien heb ik geluk met de sensor maar ik klaar er niet over.

Zoals je ziet heb jij het dus niet getroffen, maar ik ben meer dan tevreden. Ik zou de One dan ook aan iedereen aanraden. Reparaties heb ik (gelukkig) nog geen ervaring mee, maar ik ben het met je eens dat het vervelend is als je hem opstuurt en je krijgt hem slechter terug als voorheen.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 12:55
Ik heb nu ook de GLE maar heb toch mijn bevindingen. Zo vind ik geen simpele klok + weer widget die er standaard niet in zit? Dan wou ik een leeg homescreen als start hebben en kalender + feedly widget op het rechter homescreen maar dat gaat ook niet. Lege homescreens kunnen niet. Die worden automatisch verwijderd.

Vind het een beetje + en -. Erg minimalistisch en ziet er wel cool uit maar er ontbreken echt te veel dingen die ik met Sense Launcher beter vond. Jammer dit.

EDIT: kan ik ook terug de Sense Launcher terug activeren?

[ Voor 5% gewijzigd door frye op 15-11-2013 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-09 21:03
Rene schreef op donderdag 14 november 2013 @ 22:21:
Zoals je ziet heb jij het dus niet getroffen, maar ik ben meer dan tevreden. Ik zou de One dan ook aan iedereen aanraden.
+1

(goeie post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
frye schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 08:19:
Ik heb nu ook de GLE maar heb toch mijn bevindingen. Zo vind ik geen simpele klok + weer widget die er standaard niet in zit?
Die zijn toch zat te vinden in de PLayStore?
Vindt persoonlijk dit een hele mooie.
Google Play: Android Weather - Weer

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aargh, ik wil niet! Maar je breekt me de mond open!
Rene schreef op donderdag 14 november 2013 @ 22:21:
Het punt is dat het persoonlijk is, en het is balen dat jij niet de beleving hebt die je had gehoopt, maar er zijn genoeg mensen die wel prima te spreken zijn waaronder ik.
Das perfect voor jou dan, maar er zijn ook een heleboel mensen die met problemen kampen, vooral dan het camera probleem.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2317507
358 paginas telt die thread. Ik zou het dus niet minimaliseren en gewoon toegeven dat er een hoop One's met slechte camera zijn verkocht. Punt.
Om het te vergelijken:

Bouwkwaliteit: prima, geen gaps, geen mankementen, niks!!! Vind het de best gebouwde telefoon op het moment.
Hij ziet er mooi uit, maar als ik hem vast hou met één hand heb ik toch iets te weinig grip naar mijn zin door de smalle randen. Het design van de Desire S was in dat opzicht alleszins beter.
Accu en SD: Ik haal met intensief gebruik makkekijk een dag (meestal nog 50 procent over), ik vind het dus een plus dat die batterij netjes weggewerkt is.
Ik heb me ook niet uitgelaten over hoe lang deze smartphone het doet met de batterij. Dat er met gemak een volle dag mee door te komen is bij normaal tot intensief gebruik is zeker een plus en dat had ik zelf al ondervonden. Neemt niet weg dat op een dag de batterij zodanig versleten zal zijn dat het een probleem wordt. Nogmaals, ik hoop dat er tegen dan een service opgericht wordt door HTC die zich bezig houd met het vervangen van batterijen. Ik meende ergens gelezen te hebben dat een ander merk dit al eens gedaan heeft.
Mijn geheugengebruik is nu 13 gb van de 32, meer dan genoeg.
Je zal dan alleszins geen lange clips moeten maken aan 1080p als je bijvoorbeeld op vakantie bent, tenzij je een laptop bij de hand hebt om die grote bestanden naartoe te slepen.
Is het echt zo veel gevraagd om een gleuf te voorzien voor een piepklein geheugenkaartje in een toestel van dit kaliber?
Daarbij heb ik 40gb Google drive en 25 gb dropbox!
Die Google Drive heb ik (nog) niet geactiveerd, maar die dropbox is maar voor één jaar als ik het goed heb. Of ten hoogste twee dan met wat geluk.

[/quote]Camera: Geen paarse waas, geen gekke dingen, helemaal niks.[/quote]Zoals het hoort te zijn!
Niet zoals bij mij dus.
Ziet er allemaal prima uit met meer dan genoeg detail voor een full HD TV (Zo kijken wij tegenwoordig foto's). Misschien heb ik geluk met de sensor maar ik klaar er niet over.
Prima fotos wat betreft de kleuren en duisternis.
Ik kijk geen HD tv, hier doen we dat met een digitale projector als we het PC scherm niet gebruiken. :)
En je hebt geluk met de sensor, dus heb je inderdaad geen reden om te klagen, nee. Zou ik ook niet doen als ik jouw toestel had. Maar dat heb ik niet, in de plaats daarvan heb ik een toestel met slechte camera, krassen op men scherm en een kapotte speaker bovenaan en dit NA "reparatie" waarvoor HTC garant staat. Ik weet dat je het niet graag leest maar de feiten zijn wat ze zijn. Dit gaat helemaal niet om een persoonlijke mening. Het is wat het is! Je kan dit niet recht trekken door je eigen perfecte One op te hemelen.

Had HTC het probleem publiekelijk erkend en er met kennis van zaken een oplossing voor geboden in plaats van ons het zelf te laten uitzoeken, toestellen opsturen voor reparatie met alle gevolgen van dien, wel ik had geen reden gehad om hier mijn beklag te komen doen.
Zoals je ziet heb jij het dus niet getroffen, maar ik ben meer dan tevreden. Ik zou de One dan ook aan iedereen aanraden. Reparaties heb ik (gelukkig) nog geen ervaring mee, maar ik ben het met je eens dat het vervelend is als je hem opstuurt en je krijgt hem slechter terug als voorheen.
Ik heb hem vandaag terug opgestuurd en ook dit koste me weer een centje. 9 euro plus een enveloppe. Negen euro zal ik niet van sterven, maar alle kleine beetjes bij elkaar beginnen één grote hap van frustratie te worden.

Nuja, ik hoop dat ik binnen twee lange weken men One mag verwelkomen zonder mankementen. Ik veronderstel dat niemand zit te wachten op een update van mij. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:45
Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 02:48:
Ik heb hem vandaag terug opgestuurd en ook dit koste me weer een centje. 9 euro plus een enveloppe. Negen euro zal ik niet van sterven, maar alle kleine beetjes bij elkaar beginnen één grote hap van frustratie te worden.

Nuja, ik hoop dat ik binnen twee lange weken men One mag verwelkomen zonder mankementen. Ik veronderstel dat niemand zit te wachten op een update van mij. :/
Waarom niet via HTC laten lopen dan wordt hij gratis opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
@yorda; los van de paarse waas, wat inderdaad niet hoort, heb je gewoon zonder je te verdiepen een telefoon gekocht, die niet bij je wensen past. Dat ligt niet aan het toestel, maar aan een niet-doordachte aankoop door de gebruiker.

4 Megapixels, 32GB intern geheugen zonder SD slot, niet-verwisselbare accu, grip, het waren allemaal dingen geweest die je had kunnen weten als je een beetje fatsoenlijke review had gelezen en/of het toestel even in een winkel was gaan bekijken.

Ik hoop voor je dat de paarse waas goed verholpen wordt, en voor de rest moet je echt leren leven met de (voor jou slechte) keuze die je zelf gemaakt hebt, en die punten niet af gaan doen als mankementen waar je van tevoren geen weet van had hoeven hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01-2024
MikeOO schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 08:18:
[...]

Henk schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 13:37:
@yorda; los van de paarse waas, wat inderdaad niet hoort, heb je gewoon zonder je te verdiepen een telefoon gekocht, die niet bij je wensen past. Dat ligt niet aan het toestel, maar aan een niet-doordachte aankoop door de gebruiker.

4 Megapixels, 32GB intern geheugen zonder SD slot, niet-verwisselbare accu, grip, het waren allemaal dingen geweest die je had kunnen weten als je een beetje fatsoenlijke review had gelezen en/of het toestel even in een winkel was gaan bekijken.

Ik hoop voor je dat de paarse waas goed verholpen wordt, en voor de rest moet je echt leren leven met de (voor jou slechte) keuze die je zelf gemaakt hebt, en die punten niet af gaan doen als mankementen waar je van tevoren geen weet van had hoeven hebben.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:53

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Mensen, het lijkt me goed om de discussie nu te stoppen want dit is een typische welles niettes discussie die zo kan ontaarden in flamen, trollen, etc. Dus graag vanaf nu deze discussie laten voor wat het is en verder met andere zaken omtrent de One

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edklavertje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 10:12
Zou wel enorm helpen als er meer informatie komt voor twijfelaars die de One willen kopen maar afschrikken door alle verhalen over de problemen met de camera sensor in de One;
Welke serie (batch) One heeft dit sensor probleem ?
Vanaf welke datum/periode is de sensor prima/heb je waarschijnlijk grote kans dat je geen last meer hebt ?
Kan je dit en hoe simpel checken ? Je hoort namelijk wel eens dat men ingeruilde phones direct weer doorstuurt naar andere klanten in de hoop dat die het probleem (voorlopig) niet merken

[ Voor 48% gewijzigd door edklavertje op 17-11-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:53

13art

Moderator Mobile
Daarvoor kan je beter in het problemen topic zijn. Maar de sensor van oktober zijn in ieder geval goed.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:03
MikeOO schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 08:18:
[...]

idd en binnen 2 dagen terug

zo kwamen ze op een woensdag en had ik telefoon op vrijdag terug, dus 2 dagen kwijt

was nog met DHD, die ik van 2m hoog had laten vallen.. van buiten geen schade, maar WiFi, bluetooth, volume en nog 2 dingen werkte niet.. dus moederbord swap

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
SuperVeloce schreef op maandag 18 november 2013 @ 03:13:
[...]

idd en binnen 2 dagen terug

zo kwamen ze op een woensdag en had ik telefoon op vrijdag terug, dus 2 dagen kwijt

was nog met DHD, die ik van 2m hoog had laten vallen.. van buiten geen schade, maar WiFi, bluetooth, volume en nog 2 dingen werkte niet.. dus moederbord swap
Binnen 2 dagen? Ik was 'm 2 weken kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainscrewer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 18:59
Heeft iemand nog tips om de batterijduur te vergroten? Die van mij is na een (school)dag muziek luisteren, facebooken, whatsappen op 20%, ik vind dit wel wat weinig. Ik kan me herrinderen dat m'n batterij eerst een stuk langer meeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:14
Brainscrewer schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 19:35:
Heeft iemand nog tips om de batterijduur te vergroten? Die van mij is na een (school)dag muziek luisteren, facebooken, whatsappen op 20%, ik vind dit wel wat weinig. Ik kan me herrinderen dat m'n batterij eerst een stuk langer meeging.
Heb je hem na de update eerst teruggezet naar de fabriek instellingen? Daarnaast hielp het bij mij heel erg om de energiebesparing aan te zetten. Hielp me toentertijd van 40% aan het eind van de dag, naar 60% aan het eind van de dag.

Op dit moment probeer ik de app BatteryGuru van Qualcomm. Gebruik het nog te kort om te kunnen bepalen of het echt helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
Brainscrewer schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 19:35:
Probleem zou bij Google Play Services kunnen liggen:

It's Not Just You - Google Play Services Seems To Be A Battery Hog Today

Ik heb het idee dat ook mijn HTC er last van heeft, gaat iig idd minder lang mee, hopelijk doet Google hier snel wat aan
Edit: ik heb even gekeken, zie dit niet terug in m'n batterijverbruik, is dus waarschijnlijk toch de 4.3 update.. Gelukkig gaat m'n telefoon nog wel een hele dag mee, maar is toch wel een groot verschil, met precies een dag of sowieso anderhalve dag.
Vroeg mij af of het zou schelen om de telefoon een factoryreset te geven. Zijn er mensen die de update op een 'schone' telefoon hebben gedaan?

[ Voor 21% gewijzigd door Kid_Stevie op 20-11-2013 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:13
Mooie prestatie van HTC, ben benieuwd naar de wijzigingen. Al moet ik zeggen dat ik echt tevreden ben met de One!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:57
Sinds de 4.3 update gaat mijn accu echt heerlijk lang mee. Dag als vandaag op m'n werk: 7u van de lader, op m'n werk om half 9, telefoon is inmiddels overgeschakeld naar 4G, beetje whatsappen, facebooken en emailen gedurende de dag en eind van de werkdag zit ik nog op zo'n 80% batterij! Echt ideaal!

Geen factory reset gedaan trouwens! Met 4.2 had ik aan het eind van de dag nog maar 50%!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
HansAnders07 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:32:
Sinds de 4.3 update gaat mijn accu echt heerlijk lang mee. Dag als vandaag op m'n werk: 7u van de lader, op m'n werk om half 9, telefoon is inmiddels overgeschakeld naar 4G, beetje whatsappen, facebooken en emailen gedurende de dag en eind van de werkdag zit ik nog op zo'n 80% batterij! Echt ideaal!

Geen factory reset gedaan trouwens! Met 4.2 had ik aan het eind van de dag nog maar 50%!
4G helpt ook behoorlijk bij het besparen van batterij had ik ergens gelezen.. Het is een stuk zuiniger dan 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

Hier ook. Nou mocht ik al niet klagen qua accugebruik, maar bij medium gebruik hou ik het makkelijk twee dagen vol :)

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Bijzonder, de HTC was volgens Tweakers vorige week nog voor 450,- te koop. Nu is de prijs 473,95
Is de One nu serieus duurder geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 13:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, als er een aanbieder mee stopt, blijft de eerstvolgende goedkoopste over...

• Jazco2nd
Hoe haal je de "Tips & Help" weg uit Blinkfeed? Ik had na de update gereset dus het verscheen weer... iemand had het hier uitgelegd maar ik kan het niet vinden.
En Blinkfeed en Help zelf kan ik echt nergens iets vinden om het weg te halen :(

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 16:22
Jazco2nd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:44:
Hoe haal je de "Tips & Help" weg uit Blinkfeed? Ik had na de update gereset dus het verscheen weer... iemand had het hier uitgelegd maar ik kan het niet vinden.
En Blinkfeed en Help zelf kan ik echt nergens iets vinden om het weg te halen :(
Bij instellingen -> synchronisatie; dan tips & help synchronisatie uitschakelen. Dit zou moeten werken

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:30
Ik mag absoluut ook niet klagen over de batterij sinds de laatste update gaat deze merkbaar langer mee, dat zal voor iedereen persoonlijk zijn. Maar de optie die in de afbeelding is aangevinkt, was die altijd al aanwezig (slaapstand automatisch leren) of is dit sinds de laatste update. Viel mij deze week op en ik was hem nog nooit tegengekomen voor de laatste update, hij stond al aangevinkt toen ik hem ontdekte.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/94485768/2013-11-21%2013.53.26.png

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Gebruiken mensen de Face Unlock optie?

Ik merk dat als ik het te lang vind duren en ik op het kruisje klik dat ik 9 van de 10 keer in de emergency dialer kom.

Maar als ik nu op terug druk, dan heb ik een zwart blok waar zowel geen face unlock of patroon (bolletjes) wordt weergegeven, waardoor ik effectief niks kan :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• tweaker2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Bij mij juist niet. Eerst kon ik ruim 2 dagen met een volle accu doen, nu net maximaal 1,5 dag.
Geen idee hoe het komt... :?

Verder vindt ik de wijzigingen in Sense 5.5 niet zo prettig, mn gallery is onoverzichtelijk geworden,
Blinkfeed content verversen werkt niet meer goed en verder is mn zoombalk uit de camera app verdwenen. :(

• Kid_Stevie
  • Niet online
ipje schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:02:
Ik mag absoluut ook niet klagen over de batterij sinds de laatste update gaat deze merkbaar langer mee, dat zal voor iedereen persoonlijk zijn. Maar de optie die in de afbeelding is aangevinkt, was die altijd al aanwezig (slaapstand automatisch leren) of is dit sinds de laatste update. Viel mij deze week op en ik was hem nog nooit tegengekomen voor de laatste update, hij stond al aangevinkt toen ik hem ontdekte.
[afbeelding]
Optie nog niet gezien, staat bij mij ook gewoon aangevinkt.

Vraagje, heb je app ota geinstaleerd? Over je huidige install heen of eerst factory reset gedaan?

Heb wel een aantal dingen gelezen, schijnt iets met de locatie gegevens te zijn, maar goed, die wil ik wel aanhouden, ga het nog wel proberen.
Andere is NL-alert wat een probleem zou kunnen zijn, heb ik uit gezet, maar merk nog geen verschil.
Legen van Google Services Framework is ook nog een optie, maar las toevallig ook dat dit voor je notificaties niet goed is?
tweaker2010 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:13:
[...]

Bij mij juist niet. Eerst kon ik ruim 2 dagen met een volle accu doen, nu net maximaal 1,5 dag.
Geen idee hoe het komt... :?
(...)
1,5 dag is nog lang, red maar net een dagje, maar blijft heel raar dat het opeens zoveel scheelt, ook per telefoon. Toevallig al een wakelock detectje gedaan?

Morgenavond gaat ie in de factory reset en anders gaat mn one gewoon terug, maar kan me niet voorstellen dat de accu zo snel minder word.

• Saven
  • Laatst online: 16:02

Saven

Administrator

met energiebesparing aan zeker en helderheid op allerlaagst? of een 'beetje whatsappen en facebooken' is iets van 5 minuten per uur?

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:30
Kid_Stevie schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:22:
[...]
Optie nog niet gezien, staat bij mij ook gewoon aangevinkt.

Vraagje, heb je app ota geinstaleerd? Over je huidige install heen of eerst factory reset gedaan?

Heb wel een aantal dingen gelezen, schijnt iets met de locatie gegevens te zijn, maar goed, die wil ik wel aanhouden, ga het nog wel proberen
[...]
OTA over huidige install heb nog nooit een factory reset gedaan voor een update of daarna. Locatie gegevens heb ik ook gewoon aanstaan, wat hij precies leert weet ik niet maar het heeft een goede invloed op de batterij (denk ik) en ik heb nog geen nadeel ondervonden over services die worden uitgeschakeld. Maar daarvoor heet het ook "slaapstand" :9 , heb ook google now in gebruik en zet geen andere dingen uit of heel laag om op de batterij te besparen.

Maar over het wel of niet zuinig zijn van een batterij.... eindeloze discussie, iedereen heeft zijn telefoon anders ingesteld dus valt niet te vergelijken. Of je hebt gewoon de pech dat je een maandag ochtend model bezit, maar dan moet je hem aanbieden voor reparatie.

[ Voor 13% gewijzigd door ipje op 21-11-2013 16:40 ]

• Kid_Stevie
  • Niet online
ipje schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:38:
[...]

OTA over huidige install heb nog nooit een factory reset gedaan voor een update of daarna. Locatie gegevens heb ik ook gewoon aanstaan, wat hij precies leert weet ik niet maar het heeft een goede invloed op de batterij (denk ik) en ik heb nog geen nadeel ondervonden over services die worden uitgeschakeld. Maar daarvoor heet het ook "slaapstand" :9 , heb ook google now in gebruik en zet geen andere dingen uit of heel laag om op de batterij te besparen.

Maar over het wel of niet zuinig zijn van een batterij.... eindeloze discussie, iedereen heeft zijn telefoon anders ingesteld dus valt niet te vergelijken. Of je hebt gewoon de pech dat je een maandag ochtend model bezit, maar dan moet je hem aanbieden voor reparatie.
nee valt ook niet exact te vergelijken idd, naast instellingen, gebruikt iedereen zijn/haar smartphone ook op andere momenten, even whatsappen/facebook-en is voor iedereen ook anders, etc. Waar wel naar te kijken is is of er ergens een trend in te ontdekken is, bijvoorbeeld in wakelocks.

Maar ben idd bang voor het maandag ochtend model, al deed ik eerst ook gewoon 1,5 dag met m'n mobiel met echt flink gebruik.

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Kid_Stevie schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:54:
[...]

nee valt ook niet exact te vergelijken idd, naast instellingen, gebruikt iedereen zijn/haar smartphone ook op andere momenten, even whatsappen/facebook-en is voor iedereen ook anders, etc. Waar wel naar te kijken is is of er ergens een trend in te ontdekken is, bijvoorbeeld in wakelocks.

Maar ben idd bang voor het maandag ochtend model, al deed ik eerst ook gewoon 1,5 dag met m'n mobiel met echt flink gebruik.
Tsja, en als ik 'm "echt flink gebruik" is 'ie toch echt binnen 10 uur wel leeg. En dan durf ik gerust te zeggen dat ik geen maandagochtend model heb :p.

Wat voor schermtijd praten we hier over? Daar hecht ik eigenlijk de meeste waarde aan. Daarnaast slurpt navigeren en streamen/hotspot ook goed natuurlijk.
Mijn maximale schermtijd ligt op de 4,5 uur, maar meestal zit ik rond de 4 uur (van 100% naar 0%).

• Frenkel88
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-07 09:34
Goedenavond,

Een vraag: heeft iemand een verschil gemerkt in de nauwkeurigheid van de GPS van de HTC One sinds de update naar 4.3? Ik gebruik Runkeeper voor het hardlopen en kom nu met snelheden thuis van soms 25 km/h. Ik doe mijn best, maar dit is wel erg snel! ;) Ik zie vervolgens op het kaartje van mijn route dat het lijkt alsof ik elke 2 meter de straat over ben gestoken. Ik heb het gevoel dat dit sinds de update zo is, hiervoor was de GPS-fix juist erg nauwkeurig vond ik (en zag ik op de routekaartjes). Heeft iemand hier een idee over? Of kan het met de lagere temperaturen buiten te maken hebben?

Alvast bedankt voor de moeite van het antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery1976
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-06 22:18
4.3 Bugje Blinkfeed ???

Mijn Aandachtspunten bestaan uit:

Facebook
Tweakers
ANP

Alles wordt weergegeven op het Blinkfeedscherm alleen Tweakers niet !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 21:16
Ik kan mijn abonnement verlengen en zit er sterk aan te denken om een HTC One te nemen. Is dat nog steeds de moeite waard of kan ik beter wachten op een upgrade? Wat denken/vinden jullie? Ik zit namelijk wel direct 2 jaar aan een abbo vast, vandaar dat ik om jullie mening vraag!

[ Voor 22% gewijzigd door Munki op 24-11-2013 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Laatst online: 05-09 08:50
Er is imo nog geen toestel uitgebracht dat betere specificaties heeft dan de One, de smartphones met een snapdragon 800 cpu zijn allemaal 5+ inch, en imo dus geen concurrent van de One.
Zou niet weten waarom je dat niet zou moeten doen dus, ik verwacht dat de One ook nog lang updates zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:18
Munki schreef op zondag 24 november 2013 @ 16:11:
Ik kan mijn abonnement verlengen en zit er sterk aan te denken om een HTC One te nemen. Is dat nog steeds de moeite waard of kan ik beter wachten op een upgrade? Wat denken/vinden jullie? Ik zit namelijk wel direct 2 jaar aan een abbo vast, vandaar dat ik om jullie mening vraag!
De opvolger van htc one komt al feb/maart.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Laatst online: 11-09 22:20
Maar die is er (net als dit jaar) pas in april. En dan nog hopelijk zonder vertraging. Het ligt eraan hoe snel je een ander wil, anders kan je natuurlijk wel blijven wachten. De huidige One is een super telefoon, die nu nog eens prima te betalen is ivm met de start. De One 2 of Two zal weer prijzig zijn aan het begin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 21:16
JRKAP schreef op zondag 24 november 2013 @ 21:52:
Maar die is er (net als dit jaar) pas in april. En dan nog hopelijk zonder vertraging. Het ligt eraan hoe snel je een ander wil, anders kan je natuurlijk wel blijven wachten. De huidige One is een super telefoon, die nu nog eens prima te betalen is ivm met de start. De One 2 of Two zal weer prijzig zijn aan het begin
Das waar. Alright. Ik zal eens kijken wat ik ga doen! Thanks voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:47
Ik heb het idee dat de One's foto app elke foto als highlight flagt. Hoe kun je dat uitzetten?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 16:29
Druk je niet per ongeluk op de highlight button als je het pijltje terug gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Laatst online: 11-09 07:04

GforceNL

Out of memory....

Uitrol van 4.4 is zojuist begonnen.

Bron:

http://www.engadget.com/2...c-one-android-4-4-kitkat/

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:51
Dat is de Google Editie, dus stock android, geen sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Sws eerst voor de Play edities en het is er nu nog maar 1 die het roept :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Die 4MP vind ik dan toch wel weer jammer.. Begrijp mij niet verkeerd, het is een aardige camera maar het zou fijn zijn om een iets hogere resolutie te hebben (8MP is prima imho).

Paar dagen geleden trouwens voor het eerst wat opnames gemaakt bij een feestje, die microfoons zijn echt geweldig. _O_ Had alleen geen focus lock aangezet bij m'n eerste poging waardoor de AF 'em tripte toen er wat felle lichten mijn kant op schenen. :+

[ Voor 18% gewijzigd door S_Chief op 26-11-2013 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het zo op papier ook wat tegenvallen eerlijk gezegd... Had toch echt gehoopt op een 8MP of hoger inderdaad, Snapdragon 800 is fantastisch, maar alweer outdated als die wordt uitgebracht, 16GB ROM hmm..

Zou het fijn vinden als ze wel MicroSD-kaart support fixen, net als bij de Max, dat zou nog 'n punt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Maar dan wel op een andere manier dan dat knullige klepje bij de One Max. Gewoon een extra slotje zoals de SIM-kaart, kan je het toestel mooi strak houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:17
Zojuist een mailtje binnen dat er nu ook een gouden versie van de one komt:

Afbeeldingslocatie: http://www.htc.com/managed-assets/shared/desktop/smartphones/htc-one/overview/gold-htc-one.jpg

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
SChief schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:13:
Die 4MP vind ik dan toch wel weer jammer.. Begrijp mij niet verkeerd, het is een aardige camera maar het zou fijn zijn om een iets hogere resolutie te hebben (8MP is prima imho).
Zolang de sensor niet groter wordt, mag het van mij lekker 4 MP blijven in telefoons, ik vind wat dat betreft die ultrapixel marketing term ook best slim. Meer megaspikkels zorgen overwegend alleen maar voor meer ruis, en zinloos grote bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik heb op vakantie een hoop foto's en filmpjes met mijn Sony fotocamera geschoten. Ik gebruik altijd mijn HTC One om foto albums te kijken, ook op de tv dus ik heb alles naar mijn HTC gekopieerd.

Helaas zijn de filmpjes in AVCHD formaat met een .MTS extensie. Dat gaat niet werken, MTS bestanden zie ik niet terug.
Ik heb uiteindelijk een command line code gevonden om op een Macbook met FFMPEG de video en audio stream te kopieren naar .MP4 container. De video is daarbij simpelweg gekopieerd, het is immers al h.264. De audio is van AC-3 naar AAC omgezet. Helaas pindakaas, de HTC One ziet bestanden maar kan ze niet afspelen.

Hoe kan ik AVCHD filmpjes zodanig omzetten dat de video niet opnieuw wordt ge-encode (is immers al h264) maar wel afspeelt op mn HTC One?
(Handbrake is geen optie want die zal de video altijd opnieuw gaan encoden, wat ik zonde vind. Ik heb het wel geprobeerd, de uiteindelijke bestanden waren zelfs iets groter dan het origineel.)

edit:
Als ik op mijn HTC One in de Gallery app de details van 1 van de filmpjes opvraag, toont hij wel de juiste informatie: resolution: 1440x1080, bitrate: 5.50044 Mbps, type: video/mp4, status: not protected.
Resolutie en bitrate klopt met wat MediaInfo (programma op de mac/pc) zegt.

[ Voor 12% gewijzigd door Jazco2nd op 27-11-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Henk schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:36:
[...]

Zolang de sensor niet groter wordt, mag het van mij lekker 4 MP blijven in telefoons, ik vind wat dat betreft die ultrapixel marketing term ook best slim. Meer megaspikkels zorgen overwegend alleen maar voor meer ruis, en zinloos grote bestanden.
Het probleem is dat je nooit kunt inzoomen, want dan krijg je "alleen" maar blokjes te zien. Wel jammer in sommige gevallen. Je kunt alleen maar redelijke foto's maken met 1x zoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Chris Smoove schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:51:
[...]

Het probleem is dat je nooit kunt inzoomen, want dan krijg je "alleen" maar blokjes te zien. Wel jammer in sommige gevallen. Je kunt alleen maar redelijke foto's maken met 1x zoom.
Maar, het zijn nu iig scherpe blokjes. Zouden er meer MP zijn, zouden de blokjes minder scherp worden.

Moeilijk om uit te leggen verder, maar meer megapixels betekent niet per definitie een hogere resolutie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Jazco2nd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:48:
Hoe kan ik AVCHD filmpjes zodanig omzetten dat de video niet opnieuw wordt ge-encode (is immers al h264) maar wel afspeelt op mn HTC One?
Waarom neem je er niet een andere app voor? Er is keuze:
https://www.google.nl/#q=avchd+android+app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
swhnld schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:59:
[...]

Waarom neem je er niet een andere app voor? Er is keuze:
https://www.google.nl/#q=avchd+android+app
Uhm nee, ik ben juist groot fan van de HTC Gallery app. Ivm Highlights enzo kan je hele mooie albums maken zeker na de laatste update. Daarnaast is streamen naar een mediaserver (a la Raspberry met XBMC) een eitje.
Overigens speelt MXplayer wel de filmpjes af. Maar ik wil graag de HTC Gallery app gebruiken.. het moet toch niet moeilijk zijn om mijn AVCHD filmpjes aan de eisen te laten voldoen? Ik kan alleen nergens iets daarover vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door Jazco2nd op 27-11-2013 11:05 ]

Binnenkort maar een One importeren vanuit de UK?
https://twitter.com/PaulOBrien/status/406003386690318336

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

CLB schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:18:
Ik vind het zo op papier ook wat tegenvallen eerlijk gezegd... Had toch echt gehoopt op een 8MP of hoger inderdaad, Snapdragon 800 is fantastisch, maar alweer outdated als die wordt uitgebracht, 16GB ROM hmm..

Zou het fijn vinden als ze wel MicroSD-kaart support fixen, net als bij de Max, dat zou nog 'n punt zijn.
Klopt, het blijft ook even afwachten wat Samsung en andere concurrenten er tegen die tijd tegenover zetten.
Het lijkt erop dat HTC blijft vasthouden aan haar Ultrapixel technologie, dat vindt ik niet echt een voordeel.
Die 16GB mag van mij ook wel naar 32GB, beetje mager anno 2014.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Die HTC One Dual Sim lijkt toch een stuk zwaarder (13 gram) te zijn als je naar de specs kijkt (andere body?)
HTC One Dual Sim: 137.8 x 69.3 x 10.4 mm (5.43 x 2.73 x 0.41 in) Weight 156 g (5.50 oz)
HTC One: 137.4 x 68.2 x 9.3 mm (5.41 x 2.69 x 0.37 in) Weight 143 g (5.04 oz)
http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=5498&idPhone2=5313#results

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

De One dual sim ziet er goed uit, zeker vanwege de SD slot. Jammer alleen dat die geen LTE support heeft.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Volgens de HTC website: *4G LTE only available in select countries. Dus het zou erop moeten zitten ;)

Foto van de backcover:
Afbeeldingslocatie: http://www.htc.com/managed-assets/shared/desktop/smartphones/htc-one/ru/features/HTC-ProductDetail-Overview-Container-DualSim-01.png

[ Voor 5% gewijzigd door tweaker2010 op 28-11-2013 16:52 ]

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04:16
Dan heb ik toch liever het oude unibody design en 4G functionaliteit.
Persoonlijk heb ik ruim voldoende aan een opslag van 32GB en mis ik een sd-slot niet echt.

Enige vaak genoemde punt is dan een niet verwijderbare accu, maar dat zal wel zo blijven zo te zien..

• Novadecasa
Iemand die hier weet of men bij de Belcompany een branded toestel levert als je daar de One los koopt?
maikel_rox schreef op donderdag 28 november 2013 @ 16:55:
Dan heb ik toch liever het oude unibody design en 4G functionaliteit.
Persoonlijk heb ik ruim voldoende aan een opslag van 32GB en mis ik een sd-slot niet echt.

Enige vaak genoemde punt is dan een niet verwijderbare accu, maar dat zal wel zo blijven zo te zien..
Dat is zo ja, ding bestaat al vanaf het begin van de One-release in China namelijk ;)

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd

Novadecasa schreef op donderdag 28 november 2013 @ 18:28:
Iemand die hier weet of men bij de Belcompany een branded toestel levert als je daar de One los koopt?
Ik heb er een gekocht en die was niet branded. Wel even naar vragen want de verkoper twijfelde ook even.

• Novadecasa
Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 22:59:
[...]

Ik heb er een gekocht en die was niet branded. Wel even naar vragen want de verkoper twijfelde ook even.
Top! Dankjewel!
Ik zie dat ze een scherpe prijs hebben voor het toestel los, vandaar dat ik het vraag.

Nog een andere manier om het te checken? (toestel laten opstarten door hen en naar startscherm kijken, of is dat er inmiddels af en is er een andere manier?)

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:29
Novadecasa schreef op donderdag 28 november 2013 @ 23:11:
[...]

Top! Dankjewel!
Ik zie dat ze een scherpe prijs hebben voor het toestel los, vandaar dat ik het vraag.

Nog een andere manier om het te checken? (toestel laten opstarten door hen en naar startscherm kijken, of is dat er inmiddels af en is er een andere manier?)
Je kan de app cid getter downloaden van de play store als daar dan HTC__E11 staat heb je een unbranded versie. Bij het opstarten kan er een ander opstart logo zijn en zijn er wat vodafone apps voorgeinstalleerd bij een branded versie.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• Novadecasa
Megapaul schreef op donderdag 28 november 2013 @ 23:25:
[...]

Je kan de app cid getter downloaden van de play store als daar dan HTC__E11 staat heb je een unbranded versie. Bij het opstarten kan er een ander opstart logo zijn en zijn er wat vodafone apps voorgeinstalleerd bij een branded versie.
Het lijkt mij het verstandigst om dit te checken in de winkel vóór aankoop dus dit is meer een manier om te checken thuis ter controle ;)
Maar het is dus niet per definitie zo dat er alleen maar branded toestellen worden geleverd!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:12

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik ben bij 2 Belcompany vestigingen langs geweest omdat ik mijn abonnement kan verlengen en de HTC One wil, maar absoluut geen branded toestel. Geen van de medewerkers kon mijn vraag beantwoorden, de een denkt dat er wel Vodafone software op geïnstalleerd en de ander niet, ik ga dan maar naar de Phonehouse voor verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Staat gewoon op de doos :) Type telefoon: 'blablabla HTC One Van' = Vanilla = Unbranded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
CLB schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 07:15:
Staat gewoon op de doos :) Type telefoon: 'blablabla HTC One Van' = Vanilla = Unbranded
Serieus?

Net met een Belcompany vestiging gebeld, toen ik vroeg of ik een branded of unbranded toestel kreeg kreeg ik de reactie: 'of die gerepareerd is of niet bedoelde u'?

8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Laatst online: 15:34
Damn! Dat had HTC meteen moeten doen...een micro sd slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
reemprive schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 07:12:
Ik ben bij 2 Belcompany vestigingen langs geweest omdat ik mijn abonnement kan verlengen en de HTC One wil, maar absoluut geen branded toestel. Geen van de medewerkers kon mijn vraag beantwoorden, de een denkt dat er wel Vodafone software op geïnstalleerd en de ander niet, ik ga dan maar naar de Phonehouse voor verlenging.
Doet Vodafone nog wel branded afleveren?
Ik heb mijn One rechtstreeks bij Vodafone besteld bij verlening abo (augustus dit jaar) en ik heb gewoon een unbranded gekregen. Zit geen Vodafone meuk op en is een E__11

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:55

BPP

Wat zijn de koptelefoons die HTC levert toch altijd kut. Bij mijn HTC One X herkende die de koptelefoon op een gegeven moment niet meer, terwijl ze op andere apparaten wel werkte. Nu tweemaal hetzelfde probleem bij die van de HTC One. (Ik heb ze al een keer geruild bij de klantenservice van HTC)
Met een programma als Soundabout krijg ik ze wel werkend, maar dan moet ik weer elke switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:09
Ik heb de mijne bij de Belcompany gehaald icm Vodafone en deze was unbranded.

Ik vind de koptelefoon die je bij de One krijgt stukken beter dan die ik bij mijn Samsung kreeg. Die van Samsung zijn past echt knuddel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 06:38
Novadecasa schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 10:58:
[...]

Serieus?

Net met een Belcompany vestiging gebeld, toen ik vroeg of ik een branded of unbranded toestel kreeg kreeg ik de reactie: 'of die gerepareerd is of niet bedoelde u'?

8)7 8)7 8)7
Zijn zonder simlock en zonder branding! Ik kan je dat met 1000% zekerheid melden want heb er een gehad! :)

DaveD

Pagina: 1 ... 6 ... 36 Laatste

Let op:
Accessoires voor de HTC One: Accessoires voor de HTC One
~~~[HTC One] Rooten & Custom ROM's: [HTC One M7] Rooten & Custom ROM's
~~~[HTC One] Problemen en garantie-afhandelingen staat: [HTC One] Problemen en garantie-afhandelingen
Levertijden voor de HTC One: HTC One - Levertijden en prijzen