Mijn advies, installeer 1 van deze 2 ROMS uit dit topic:
http://forum.xda-developers.com/moto-x/development/xt1053-retail-stock-lollipop-flashable-t3155843/post67437097#post67437097
Dat is dus Google Play Edition ROM of de gemodde versie ervan (die laatste heb ik al meer dan een jaar in gebruik).
Zorg ervoor dat je ook Xposed flashed en als je eenmaal zover bent, installeer via de Xposed Module (gewoon als je telefoon weer werkt, zoek de app op) de volgende modules:
GravityBox en TrueSIlentMode. Met GravityBox kan je een hoop instellingen wijzigen. Ook zaken die Google sinds Lollipop verpest heeft (Daar is ookTrueSilentMode voor).
Om de HTC Sense Launcher te krijgen installeer je de non-hires versie van hier (bij de hires versie is alles verkeerd uitgelijnd op je M7):
http://www.fulmics.com/htc-sense/#fulmics
Je hebt alleen de Sense Launcher APK nodig. Tenzij je ook graag de WeatherClockWidget van HTC gebruikt. Zelf vind ik die erg lelijk geworden sinds Sense6. Maar in dat geval moet je al die andere apps ook installeren. Ik ben overgestapt naar
deze. Klassiek HTC. En dan heb je al die andere zooi niet nodig, puur de launcher.
Vervolgens ga je naar Themes>Edit Current Theme en scroll naar Colors, selecteer Tilt.
Zorg er vervolgens voor dat je een goede File Manager hebt zoals
deze en in het menu zet je Root aan zodat je File Manager de mogelijkheid heeft system apps te verwijderen. Uninstall de system apps Youtube, Keep, Drive, Hangouts, Calendar.
Installeer vervolgens de
Team BlackOut Apps Updater en installeer de Black versies van die apps of de Clear versies (voor Keep en Calendar raad ik absoluut Clear aan, voor Youtube absoluut Black).
En voor een strak notification/lock screen installeer je ACDisplay (vind je in de Store).
En nog een mooie app is CF.Lumen.
Als je dit alles hebt gedaan, heb je echt een heel mooi toestel, als nieuw!
Enige is bij mij dat de accu niet lang meegaat maar dat was al zo voordat ik bovenstaande ging doen. Je kan BatteryCalibration gebruiken (aanrader) om in elk geval je batterystats te fixen zodat de telefoon niet denkt dat de accu leeg is terwijl hij nog half vol is. Maar de accu is wss ook gewoon oud.
Nog een laatste tip: Play Store > Settings > auto update geheel uitschakelen, notificaties ook. Scheelt enorm aan accu en een aantal updates wil je niet uit de Play Store hebben als je eenmaal de Black of Clear versie hebt.
[
Voor 8% gewijzigd door
Jazco2nd op 23-06-2016 11:03
]