[HTC One] Accessoires
[HTC One] Levertijden en prijzen
[HTC One] Problemen en garantie
[HTC One] Ervaringen en Discussie
[HTC One] Rooten & Custom ROM's

nieuws: HTC presenteert nieuwe full-hd-smartphone One

"HTC heeft op een eigen evenement de HTC One gepresenteerd. De smartphone heeft een 1080p-scherm met een diagonaal van 4,7" en draait op een Qualcomm Snapdragon 600-soc. De One moet in maart in Nederland uitkomen en heeft een adviesprijs meegekregen van 699 euro.

Het scherm van de HTC One is het kleinste full-hd-scherm in een smartphone tot nu toe. Door de combinatie van schermdiagonaal en resolutie van 1920x1080 pixels komt het aantal pixels per inch uit op 468, iets hoger dan de 440 ppi van bijvoorbeeld de Sony Xperia Z. De One heeft een unibody-ontwerp van aluminium, waarbij de antennes in de achterkant zitten om het signaal niet te verstoren.
Er zitten twee speakers aan de voorkant. HTC noemt het geluid uit de speakers 'BoomSound'. De telefoon is aan de randen 5mm dun en dat loopt op tot een dikte van 9,3mm in het midden.

De camera beschikt over een andere sensor dan voorgaande HTC's: elke pixel heeft een groene, rode en blauwe laag; andere smartphonecamera's hebben per pixel maar een kleur, waarbij de foto door extrapolatie wordt samengesteld. Daardoor kan de resolutie omlaag, wat een grotere oppervlakte per pixel mogelijk maakt. De diverse lagen moeten ruis tegengaan en de prestaties onder donkere omstandigheden opkrikken. HTC duidt het dan ook aan als Ultrapixel-camera. En hij heeft OIS.

De processor van de One is een Qualcomm Snapdragon 600, een variant op de S4 Pro uit onder meer de Nexus 4. De Snapdragon 600 is een quadcore en heeft dus vier Krait 300-processorkernen, die lopen op 1,7GHz. De gpu is nog altijd een Adreno 320. Het werkgeheugen is 2GB en het opslaggeheugen is 32GB of 64GB. HTC levert de One met Android 4.2, met daaroverheen Sense 5.0. Sense 5 heeft een nieuw homescreen met de naam Blink Feed. Dat is vergelijkbaar met een lijst live tiles in Windows Phone, maar dan op chronologische volgorde. Het dient als een manier om buiten de notificatiebalk om snel te kunnen zien wat er nieuw is op onder meer Facebook en Twitter en andere nieuwsbronnen.

De telefoon meet 137x68x9,3mm en weegt 143 gram.
De One is vanaf 15 maart in Nederland verkrijgbaar. De adviesprijs bedraagt 699 euro."

Overige nieuwsberichten omtrend de HTC One:Topics over / voor de HTC OneHandleidingen:Inhoudsopgave:Foto's van de HTC One:
Specificaties:
HTC OneHTC One X+
ChipsetQualcomm Snapdragon 600Nvidia Tegra 3+ AP37
Aantal cores4 - Quadcore4 - Quadcore
CPU snelheid1,7GHz1,7GHz
GPU chipsetAdreno 320Tegra 3+
GPU snelheidOnbekend520MHz
Intern geheugen32GB / 64GB32GB / 64GB
Werkgeheugen2GB1GB
GPS Glonass-ondersteuningJaJa
BehuizingAluminium unibodyPolycarbonaat met softtouchfinish
Flash geheugenGeen mogelijkheidGeen mogelijkheid
Scherm4,7" 1980x1080 Super LCD34,7" 1280x720 Super LCD2
Camera achterkant4.0 Ultrapixel, AF, smart LED Flash, BSI-sensor, F2.0, 2µm en OIS8.0 Megapixel AF, smart LED Flash, BSI-sensor, F2.0 & 28mm lens
Camera voorkant2.1MP 1080p1.6MP 720p
Fysieke cameraknopNeeNee
GSM-frequenties850, 900, 1800, 1900 MHz850, 900, 1800, 1900 MHz
LTE-bandenBand 1, 3, 5, 7, 8 & 20
NL'se LTE-supportJaNee
Accu (mAh, standby, spreektijd)2300mAh, niet te verwijderen2100mAh, niet te verwijderen
Afmetingen 137,4 x 68,2 x 9,3 mm134,4 x 69,9 x 8,9 mm
Gewicht 143 gram135 gram
Bijgeleverde headsetStandaard HTCStandaard HTC
Prijs€700,00€550,00
BijzonderhedenInfrarood, stereospeakersSofttouchfinish
NotificatieledjeLinks achter speakergrillRechts achter speakergrill
HTC.com specsHTC OneHTC One X+
Topic op TweakersHTC OneHTC One X+
Promo-video van de HTC One:

Camera-samples van de HTC One:
Over de camera in de HTC One is veel van doen. HTC is uit de megapixelrace gestapt en in plaats van een 13 megapixelcamera zoals de concurrenten brengen is HTC ervan overtuigd dat 'Ultrapixels' de nieuwe stap zijn in cameraland. "In plaats van meer pixels op een sensor met dezelfde grootte, propt HTC minder pixels op een sensor met dezelfde grootte. Waar 8-megapixelcamera's een pixelgrootte hebben van rond 1,4µm en 13-megapixelcamera's zelfs teruggaan naar 1,1µm, hebben de pixels van de One een grootte van 2µm. De gedachte is dat grotere pixels meer licht kunnen vangen en dat moet de ruis verminderen." schreeft Tweakers. De meningen zijn verdeeld over of dit goed werkt in de praktijk. Sommige reviewers zijn lovend over de low-light prestaties van de camera, anderen delen deze mening niet. Er wordt gezegd dat de foto's in de buitenlucht wat minder van kwaliteit zijn, terwijl andere reviews weer prachtige foto's laten zien waarin de One heel goed presteert. Bekijk die dan ook en oordeel zelf...Prijzen:
De HTC One komt in 4 varianten op de markt,
in twee kleuren en met 32GB en 64GB opslaggeheugen:
pricewatch: HTC One 32GB Zilver
pricewatch: HTC One 32GB Zwart
pricewatch: HTC One 64GB Zilver
pricewatch: HTC One 64GB Zwart

Op de vraag of en wanneer de 64GB versies naar Nederland komen kon HTC me nog niks vertellen...
In Engeland zou eerst de 32GB versie worden gereleased en de 64GB versies zouden daarna volgen.
Over Nederland en andere Europese landen was dus niks te zeggen helaas, waarom HTC, waarom?

Als je een toestel importeert uit bijvoorbeeld Duitsland of Engeland, dan kan deze gewoon bij HTC NL worden aangeboden bij garantiekwesties heeft HTC meerdere malen gezegd, wel zo handig en fijn!

Om alle losse prijzen en abonnementen te bespreken: HTC One - Levertijden en prijzenAccessoires:
HTC heeft een paar officiële accessoires voor de HTC One uitgebracht:
- HTC One Screen Protector SP P910 voor €10,99
- HTC One Double Dip Hard Shell HC C840 voor €19,99
- HTC One Double Dip Flip Case HC V841 voor €29,99
- HTC One Car kit CAR D160 voor €49,99

Om alle accessoires te bespreken: [HTC One] AccessoiresProductieproces:
Elke metalen unibody wordt uit 1 stuk aluminium gefreesd, wat 200 minuten duurt per unit

Software-updates:
De HTC One werd standaard uitgeleverd met softwareversie 1.28.401.7
22-04-13 werd FW 1.29.401.12 OTA aangeleverd met onder andere verbetere cameraprestaties
12-07-13 werd FW 2.24.401.1 OTA aangeleverd die Android 4.2.2 naar het toestel brachtReviews:FAQ:
- Komt de 64GB versie ook naar Nederland?
Op de vraag of en wanneer de 64GB versies naar Nederland komen kon HTC me nog niks vertellen...
In Engeland zou eerst de 32GB versie worden gereleased en de 64GB versies zouden daarna volgen.
Over Nederland en andere Europese landen was dus niks te zeggen helaas, waarom HTC, waarom?

- Hoe zit het met garantie van een toestel aangekocht in het buitenland?
Als je een toestel importeert uit bijvoorbeeld Duitsland of Engeland, dan kan deze gewoon bij HTC NL worden aangeboden bij garantiekwesties heeft HTC meerdere malen gezegd, wel zo handig en fijn!
Hoe het zit met andere landen zoals Amerika, Aziatische landen of de rest van Europa? Geen idee!

- Kan een geïmporteerde / gekochte Duitse versie van de One in het Nederlands worden ingesteld?
Bij sommige Tweakers kan dit gelijk out-of-the-box, anderen moeten hiervoor eerst een app downloaden.
Wat hiervan de oplossing is, of waar dit eventueel van te voren aan te zien is, is nog steeds onbekend.

- Er zijn ook een rode en blauwe versie op de markt, maar waar zijn die te verkrijgen?
Helaas niet in Nederland... Wel in Engeland te vinden, maar ook lastig, dat wordt zoeken dus!

- Er zijn ook plaatjes op het internet verschenen van een gouden versie, hoe of wat?
Daarover is helaas verder nog niks bekendgemaakt, kwestie van afwachten dus op de Golden One!

- Wat brengt de 'Developer Edition' voor extra's en waar is deze te verkrijgen?
Deze versie heeft standaard al 64GB intern geheugen aan boord en heeft een unlocked bootloader. Alleen voor developers beperkt verkrijgbaar in de USA voor een prijs van $649.

- Wat is de HTC One 'Google Edition' en waar is deze te verkrijgen?
Deze versie heeft geen Sense van HTC als schil, maar is gewoon stock Android en is te verkrijgen
voor $599,00 in de Amerikaanse Google Play Store. Updates verlopen wel via HTC ivm de hardware.

- Wordt er weer gebruikgemaakt van verschillende panels en fabrikanten voor het scherm van de One?
Het ziet er inderdaad wel weer zo uit, wat ook bij de HTC One X het geval was, kwestie van uitzoeken.

- Hoe maak ik een screenshot van mijn scherm?
Druk tegelijkertijd de powerbutton in en volume- of de powerbutton en de homebutton.

- Hoe pas ik de onderste vier standaard icoontjes aan die in het dock staan?
Icoontjes zijn alleen vanuit de appdrawer in de dock te slepen en zo dus aan te passen naar wens.

- Als ik geld teveel heb, maar ik wil een One, wat moet ik dan doen?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Jchan
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 29-01-2018
Nette OP.

Heb de One denk al bijna half jaar. Februari pre-ordered, maar veel later pas binnen. En ben er nog steeds super tevreden mee. Bouwkwaliteit is gewoon een van de, zo niet de beste op de markt. Gebruik het zonder hoesje ( wel een screenprotector ) en geen krasje te bekennen.

• Bullet NL
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19:06
Wat ik opvallend vind, HTC is schijnbaar tevreden met de Snapdragon 600 SoC uit de HTC One, de HTC One Maxi schijnt namelijk ook met deze SoC uitgerust te worden.

Cogitationis poenam nemo patitur

Is ook een mooie CPU toch...
Whatabout de Max en bedenksels / geruchten; goedkoper en HTC is een te kleine klant bij Qualcomm voor 800's.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Frenkel88
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 27-08 11:39
Mijn HTC One geeft regelmatig uit zichzelf op het lockscreen aan dat er een nummer wordt afgespeeld. Je hoort echter geen geluid, ook niet als het volume op het hoogste niveau staat (het geluid functioneert verder normaal). Er staat bij:

Speelt nu af:
Onbekende artiest
Onbekend nummer

Op het moment dat ik op II drukt verandert dit icoontje naar een play-icoontje, maar er gebeurt niets. Mijn telefoon doet dit steeds uit zichzelf, eerst vond ik dit niet zo erg, maar het wordt nu toch wel vervelend. Pas op het moment dat ik de telefoon opnieuw opstart verdwijnt dit. Hiervoor had ik ook een HTC One welke is gestolen, deze deed dit niet. Zijn er Tweakers die dit herkennen of die een oplossing weten? Ik hoor het graag! Zie link hieronder voor screenshot.

Androidversie: 4.2.2
Softwarenummer: 2.24.401.8

https://www.dropbox.com/s...t_2013-09-27-02-15-52.jpg

[Voor 7% gewijzigd door Frenkel88 op 27-09-2013 02:27]

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 00:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik moet zeggen, gisteren voor het eerst een foto gemaakt bij vol licht.
Valt me zwaar tegen. Geen waas, maar gewoon geen mooie foto's.
Dat leek m'n One S beter te doen...

• xoniq
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 03-12 09:07
Ik ben momenteel dik tevreden over de One. Ik vond mijn batterij uitstekend, maar zat 's avonds al weer met een kritiek percentage.
Nu even een custom ROM erop, en nu zit ik zelfs de volgende dag rond 12 uur 's middags zonder 's nachts op te laden, nog op 30% :-).
Nu begint de One voor mij wat meer naar wens te raken.
Ik vind het sowieso al de mooiste Android telefoon, voor de One ben ik van 5 jaar iPhone over gestapt op Android. (Mede omdat iOS teveel op Android lijkt, maar dan zonder de customizability, ookal is iOS heel goed, ze verpesten het nu gewoon ..)

Enige wat ik jammer vind is dat je bij de One niet een compleet leeg lockscreen kan hebben (zoals de stock rom) waar je dan full screen een widget kan hebben zoals DashClock.

iPhone 12 128GB |  MacBook Air M1 | Mazda CX-30 (2020)

• SuperVeloce
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 30-11 00:10
Ik zat ook te denken aan om m'n HTC One en One X te verkopen, dan een One Max... maar wel jammer, als de Max daadwerkelijk een s600 krijgt.. mja afwachten nog.. wanat Note 3 is ook wel interessant.. s800, 3gb, removeable battery, sdcard etc..

mja vind Sense veel mooier

[Voor 6% gewijzigd door SuperVeloce op 27-09-2013 09:14]

• jordeeeh
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:42
Bullet NL schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 01:29:
Wat ik opvallend vind, HTC is schijnbaar tevreden met de Snapdragon 600 SoC uit de HTC One, de HTC One Maxi schijnt namelijk ook met deze SoC uitgerust te worden.
Staat me iets van bij dat HTC het onnodig vond om een snellere SoC erin te zetten, aangezien een hogere snelheid dan de One niet merkbaar zou zijn oid. Dat dit voorlopig voldoende was.

Zit er trouwens aan te denken om m'n zwarte One met staalwol te schuren.. Lijkt me er wel gaaf uitzien :P

• Chris.nl
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
jordeeeh schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:25:
[...]

Staat me iets van bij dat HTC het onnodig vond om een snellere SoC erin te zetten, aangezien een hogere snelheid dan de One niet merkbaar zou zijn oid. Dat dit voorlopig voldoende was.

Zit er trouwens aan te denken om m'n zwarte One met staalwol te schuren.. Lijkt me er wel gaaf uitzien :P
Klopt, link.
HTC gaat dit jaar geen One+ uitbrengen. Vorige jaren kwam de fabrikant nog wel met nieuwe versies van zijn duurste model, maar nu zou het volgens HTC geen zin hebben om zo'n model te maken, omdat de One 'snel genoeg' is.

• Rene
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:21
En daaf geef ik ze groot gelijk in. Liever meer en snelle updates ipv een marginaal sneller model (in dagelijks grbruik)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• Jchan
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 29-01-2018
Jchan schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 01:10:
Nette OP.

Heb de One denk al bijna half jaar. Februari pre-ordered, maar veel later pas binnen. En ben er nog steeds super tevreden mee. Bouwkwaliteit is gewoon een van de, zo niet de beste op de markt. Gebruik het zonder hoesje ( wel een screenprotector ) en geen krasje te bekennen.
Alsof de Duvel ermee speelt. Laat ik em vallen net na dit bericht. Heb geen hoesje erom, maar gelukkig issie nog heel. Vind em eigenlijk te mooi om er een hoes omheen te gooien. Die risico moet ik maar lopen..

• xoniq
jordeeeh schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:25:
[...]

Haha die zwarte krast al terwijl je er naar kijkt :-P.
Had Apple ook met de iPhone 5.
Ik merk het bij mijn zwarte One ook, diverse kleine zilveren puntjes die je zit.

• Henk
  • Laatst online: 03-12 09:31
Rene schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:41:
En daaf geef ik ze groot gelijk in. Liever meer en snelle updates ipv een marginaal sneller model (in dagelijks grbruik)
Het werd hoog tijd dat HTC zich ook eens aan zijn 'one device per year' belofte ging houden, net zoals Samsung en Apple. Vorig jaar beloofden ze dat al met de Sensation en de One X, en elke keer komen ze weer met een 'tussenmodel' en gaat de vorige keihard het verdomhoekje in. Maar HTC lijkt het licht gezien te hebben, de One X krijgt ook nog steeds netjes zijn updates...

Ow, en om even een reactie uit het vorige topic aan te halen;
Majesty schreef op donderdag 26 september 2013 @ 23:49:
Pfff ik had niet verwacht dat ik ook last zou hebben van die camera-bug (?), ik kan me dus niet herinneren of het voor de updates niet was, maar kon 't haast niet geloven toen ik een blauwe waas zag.

Hier een foto gemaakt met mijn telefoon:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/13412222/IMAG2792.jpg

En hier één met die van m'n broer:
https://dl.dropboxusercon...2013-09-26%2021.07.36.jpg

Het zijn sowieso geen foto's van hoogstaande kwaliteit omdat ze even snel gemaakt zijn (ze zijn daarentegen wel op hetzelfde object scherp gesteld), maar het verschil is wel erg duidelijk.
We hebben het ook nog in een andere camera app geprobeerd, zelfde resultaat.

Hoop niet dat dit terugstuur werk wordt :).
De foto uit de one is dus echt VEEL natuurgetrouwer wat betreft witbalans, dit is hoe het HOORT, sterker nog, de witbalans van de one is, als je het echt neutraal wilt bekijken, zelfs nog te geel... ;)

dat er onderin iets een paarse waas zit klopt, maar als ik nu een van de twee telefoons zou moeten kiezen op basis van jouw foto... gelijk de One :)

[Voor 51% gewijzigd door Henk op 27-09-2013 12:54]

• Majesty
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
Henk schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:50:
[...]

Ow, en om even een reactie uit het vorige topic aan te halen;

[...]

De foto uit de one is dus echt VEEL natuurgetrouwer wat betreft witbalans, dit is hoe het HOORT, sterker nog, de witbalans van de one is, als je het echt neutraal wilt bekijken, zelfs nog te geel... ;)

dat er onderin iets een paarse waas zit klopt, maar als ik nu een van de twee telefoons zou moeten kiezen op basis van jouw foto... gelijk de One :)
Ja het probleem is dus dat we allebei een HTC One hebben. 8)7 Vergeten erbij te melden.
Bij dezelfde winkel gekocht, op dezelfde dag. Allebei draaien we dezelfde nieuwste software (inclusief kleine update voor mini remote oid). Het is inmiddels een vrij algemeen probleem geloof ik, heb alleen nog niet goed gekeken of er een oplossing voor is.

• ipje
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:08
Wow, de update naar 4.3 belooft in ieder geval veel goeds http://www.androidheadlin...loper-edition-phones.html 8)

• Majesty
  • Niet online
Majesty schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:17:
[...]

Ja het probleem is dus dat we allebei een HTC One hebben. 8)7 Vergeten erbij te melden.
Bij dezelfde winkel gekocht, op dezelfde dag. Allebei draaien we dezelfde nieuwste software (inclusief kleine update voor mini remote oid). Het is inmiddels een vrij algemeen probleem geloof ik, heb alleen nog niet goed gekeken of er een oplossing voor is.
Ter aanvulling op mijn eerdere bericht en verdere verdieping:
Die oplossing is er dus niet.

Zoals al eerder beschreven in het vorige topic, om te "testen" of je dit probleem ook hebt:
Leg je telefoon plat op een donker oppervlak met de camera naar beneden en laat 'm een minuut zo liggen, als het goed is is alles zwart en blijft dit ook de hele minuut lang zwart.
Als het fout is zie je eerst ook zwart, maar wordt het daarna steeds meer roze en komt het er uiteindelijk zo uit te zien:

Zo dus ook in donkere omgevingen.
Wanneer je ervoor kiest om de ISO vast te zetten op 100, blijft het wel gewoon zwart, ook na een minuut wachten:

Maar goed, daar heb je weinig aan bij fotograferen in schemer/donkere omgevingen.

Voor meer info, zie dit topic: http://forum.xda-develope...ad.php?t=2317507&page=209
Ook is het al vaker aan bod gekomen in het vorige topic, maar helaas nog geen oplossing.

[Voor 13% gewijzigd door Majesty op 27-09-2013 15:51]

• Rox92
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 21:40
Heb de one sinds augustus en hij kent geen enkele mankement zoals gaps of slechte camera.
Alleen tegenwoordig krijg ik een paar keer per dag de melding hete batterij wat varieert van 27 tot 33 graden.

Maar die meldingen komen altijd als ik helemaal niks met de telefoon doe. Verder doe ik gewoon 2 dagen op een keer opladen dus dat is prima.

Meer mensen die hier "last" van hebben?

• Majesty
  • Niet online
Rox92 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 17:37:
Heb de one sinds augustus en hij kent geen enkele mankement zoals gaps of slechte camera.
Alleen tegenwoordig krijg ik een paar keer per dag de melding hete batterij wat varieert van 27 tot 33 graden.

Maar die meldingen komen altijd als ik helemaal niks met de telefoon doe. Verder doe ik gewoon 2 dagen op een keer opladen dus dat is prima.

En ook hier heb ik last van :P. Gewoon uit het niets inderdaad, zelfs als 'ie gewoon voor me op tafel ligt.

• SAWYER
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 01-12 16:01
Nog nooit gehad. Wel een keer geforceerd tijdens benchmarken, maar dat gebeurde tegen de 60 graden pas.
Waarschijnlijk probleem met sensor of software bug.

Welke ROM draaien jullie?

• Majesty
  • Niet online
SAWYER schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 18:16:
Nog nooit gehad. Wel een keer geforceerd tijdens benchmarken, maar dat gebeurde tegen de 60 graden pas.
Waarschijnlijk probleem met sensor of software bug.

Welke ROM draaien jullie?
Alles stock hier. 4.2.2 / 2.24.401.8.

• netblade
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21:07

Ik dacht dat ik de enige was, het stoort me niet verder maar maf is het wel, ik heb dit sinds de update naar 4.2.2 eigenlijk 'last' van. Hardreset maakt niks uit hij blijft het aangeven, verder heb ik totaal geen issues met het toestel dus dit neem ik voor lief. Wellicht dat binnenkort met 4.3 (of 4.4) het probleem verholpen is :)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Yes weer een mailtje van HTC dat m'n $25,00 Play-tegoed er volgende week aankomt...
Kan de posts niet eens meer terugvinden, wanneer ik me had aangemeld, maaaaanden geleden.

Vorige mail was van 14 augustus... Aanvraag was half juni al, niet te geloven, lucky me! :+

[Voor 21% gewijzigd door CLB op 28-09-2013 01:37]

• dafmay
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 22:48
CLB schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 01:31:
Yes weer een mailtje van HTC dat m'n $25,00 Play-tegoed er volgende week aankomt...
Kan de posts niet eens meer terugvinden, wanneer ik me had aangemeld, maaaaanden geleden.

Vorige mail was van 14 augustus... Aanvraag was half juni al, niet te geloven, lucky me! :+
Mooi! En zeker lucky you...nu dat wij ook dit soort tegoeden kunnen inwisselen in de Playstore. Dat was een paar maanden geleden nog niet en moest je het via een vrij omslachtige manier doen (zoals ik ook).
Zal wel USA-only code krijgen, wat niet werkt, ach half offtopic ook :)

[Voor 8% gewijzigd door CLB op 28-09-2013 10:58]

• dafmay
CLB schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 10:57:
Zal wel USA-only code krijgen, wat niet werkt, ach half offtopic ook :)
Hmm ja zit er dik in, maar ik heb dat wel werkend gekregen overigens mbv eerder genoemde methode.

• Rox92
  • Registratie: augustus 2011
netblade schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 22:44:
[...]

Ik dacht dat ik de enige was, het stoort me niet verder maar maf is het wel, ik heb dit sinds de update naar 4.2.2 eigenlijk 'last' van. Hardreset maakt niks uit hij blijft het aangeven, verder heb ik totaal geen issues met het toestel dus dit neem ik voor lief. Wellicht dat binnenkort met 4.3 (of 4.4) het probleem verholpen is :)
Ik weet niet of het aan de update ligt, toen ik hem kreeg kon ik hem bijna gelijk updaten.
Ben benieuwd of het gaat veranderen met de volgende update.

• MikeyMan
  • Laatst online: 00:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zijn er meer mensen die vaak browser crashes hebben?
Komt bij mij zeer geregeld voor...

• Michele_M_
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 16:35

Ik dus ook. Hoor vaak een melding maar dan zie ik niets. Wist het ook niet te achterhalen. Maar net zag ik heel kort een hete batterij melding. Hij was wel 29 graden.

• Henk
Dat is dat GSAM die dat doet. Kennelijk vind die op een zeker moment je accu te warm, heb ook al gekeken of dat uit kan. Dat kan, door GSAM naar het prullenbakje te slepen :)

• Michele_M_
Henk schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 15:15:
Dat is dat GSAM die dat doet. Kennelijk vind die op een zeker moment je accu te warm, heb ook al gekeken of dat uit kan. Dat kan, door GSAM naar het prullenbakje te slepen :)
Ha ok..
Meldingen uitzetten werkt niet?

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18:18

13art

Moderator Mobile
[b]Majesty schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 15:44:[/.....maar helaas nog geen oplossing.
Behalve dan dat de udate naar 4.3 dit zou moeten verhelpen.
Al lees ik nu ook op XDA dat dit nog weer in een aparte update zou komen....

[Voor 15% gewijzigd door 13art op 28-09-2013 17:14]

...

• spNk
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 21-11 17:41
MikeyMan schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 13:47:
Zijn er meer mensen die vaak browser crashes hebben?
Komt bij mij zeer geregeld voor...
Ja, met name wanneer je zware pagina's laad, bijvoorbeeld de desktop versie van een website.

• 65hans65
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 20-12-2015
Het valt mij op dat mijn batterijleven voor een groot deel bepaald wordt door mijn wifi, als ik in een stabiele omgeving ben (thuis, werk) gaat de batterij veel langer mee. Op moenten met slecht bereik blijft de telefoon maar zoeken en zie ik mijn batterijlevel omlaag gaan, is dat op een of andere manier te regelen?

HTC ONE

• Majesty
  • Niet online
l3art schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 17:04:
[...]

Behalve dan dat de udate naar 4.3 dit zou moeten verhelpen.
Al lees ik nu ook op XDA dat dit nog weer in een aparte update zou komen....
Hmm nee dat is onjuist. Op XDA zijn ze er unaniem over eens dat het een hardware probleem is en geen software. Met software zou het eventueel een beetje rechtgetrokken kunnen worden maar het zou nooit een volledige fix zijn. Aldus "de experts".

• Menesis
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 18:16
Sinds een paar dagen een HTC One. Fijn apparaat. Enige vreemde is dat overal waar een datum zou moeten staan, een code staat. In het lockscreen, in de agenda etc etc...
Er staat nu bij: 29l41_14screen ipv 29 september.
Is dat iets 'bekends'?

specs & stuff: 128GB - 2 x Quadro P6000 - 2 x Xeon 2670 v3, MacBook Pro

• Bullet NL
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19:06
Menesis schreef op zondag 29 september 2013 @ 11:41:
Sinds een paar dagen een HTC One. Fijn apparaat. Enige vreemde is dat overal waar een datum zou moeten staan, een code staat. In het lockscreen, in de agenda etc etc...
Er staat nu bij: 29l41_14screen ipv 29 september.
Is dat iets 'bekends'?
Het lijkt als of er iets mis gaat mij je land instellingen, Probeer deze eens op de VS te zetten en vervolgens weer terug op NL.....

Cogitationis poenam nemo patitur

• Menesis
opgelost: bij date&time was er helemaal geen date format geselecteerd. Eéntje gekozen en nu klopt het. Overigens heb ik een Noorse versie, misschien is dat de reden dat niemand anders hier er last van heeft.

• S_Chief
  • Niet online
Hmm, kijk net op de achterkant van m'n One en ik zie het volgende:

:F Beetje slechte kwaliteit volgens mij. :+ Ding zit altijd in een hoesje dus ik snap niet echt hoe dit is gebeurd.. Straks maar eens kijken of ik de rest ook weg kan krijgen. :P

EDIT: Nu staat er alleen nog Beats. :+

[Voor 5% gewijzigd door S_Chief op 29-09-2013 14:59]

You save everyone, but who saves you?

• dafmay
SChief schreef op zondag 29 september 2013 @ 14:55:
...

Damn! Dat gaat wel erg rap :P ;)

• S_Chief
  • Niet online
Beats ook weg, laat alleen een hele lichte afdruk achter (bijna niet te zien). Als het logo nog compleet was had ik het laten zitten, maar dit zag er natuurlijk niet uit. :P

You save everyone, but who saves you?

• Joen
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 12-10 20:02
Frenkel88 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 02:25:
Mijn HTC One geeft regelmatig uit zichzelf op het lockscreen aan dat er een nummer wordt afgespeeld. Je hoort echter geen geluid, ook niet als het volume op het hoogste niveau staat (het geluid functioneert verder normaal). Er staat bij:

Speelt nu af:
Onbekende artiest
Onbekend nummer

Op het moment dat ik op II drukt verandert dit icoontje naar een play-icoontje, maar er gebeurt niets. Mijn telefoon doet dit steeds uit zichzelf, eerst vond ik dit niet zo erg, maar het wordt nu toch wel vervelend. Pas op het moment dat ik de telefoon opnieuw opstart verdwijnt dit. Hiervoor had ik ook een HTC One welke is gestolen, deze deed dit niet. Zijn er Tweakers die dit herkennen of die een oplossing weten? Ik hoor het graag! Zie link hieronder voor screenshot.

Androidversie: 4.2.2
Softwarenummer: 2.24.401.8

https://www.dropbox.com/s...t_2013-09-27-02-15-52.jpg
Ik heb het min of meer juist omgekeerd. De laatste tijd regelmatig dat mijn muziek uit zich zelf gepauzeerd wordt of volgens de afspelende app gepauzeerd is en volgens het lockscreen niet eens actief is... :/

• Michele_M_
SChief schreef op zondag 29 september 2013 @ 15:09:
Beats ook weg, laat alleen een hele lichte afdruk achter (bijna niet te zien). Als het logo nog compleet was had ik het laten zitten, maar dit zag er natuurlijk niet uit. :P
Hoesje er weer om en je ziet er niets van :+

• Stiggy
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 03-12 12:21
En ik heb dan weer dat hij -met het scherm geblokkeerd- terugspringt naar een vorig nummer of pauzeert als mijn muziekspeler (PowerAmp) actief is. Of dat de schermblokkering gewoon opgeheven wordt en PowerAmp gestart wordt (widget staat op homescreen) en hij af begint te spelen. Ik ben al een paar keer met een luid spelende telefoon in mijn broekzak over de afdeling op mijn werk gelopen, mezelf afvragend wie muziek aan had staan! |:(

• Joen
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 12-10 20:02
Gosh... Ik ben dan blij dat ik dat dan weer niet mee maak. Ik heb dan ook geen widgets voor mijn muziek-apps in gebruik. :)

• Jurgen1989
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20:28
Van het weekend met het werk naar Keulen geweest, ook weer foto's geprobeerd te maken.
Daglicht foto's zijn prima, niets aan de hand. Maar zo gauw ik in een club of kroeg kwam en ik wilde met felle lichten een foto maken dan kon de One totaal niet scherp stellen.

Ook foto's met flits moesten een paar keer overnieuw, erg jammer.

De camera vind ik tot nu toe het enigste nadeel. Verder ben ik erg tevreden.

En ik kom trouwens nog steeds niet uit die Zöe's.. Ik vind nergens de mogelijkheid om daar een muziekje of iets onder te doen. Ik maak dan en klein filmpje en wat fotos in die modus maar kan er verder niks mee..
Zijn er mensen die dit vaak gebruiken?

[Voor 23% gewijzigd door Jurgen1989 op 30-09-2013 15:10]

• Chris.nl
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
Linksboven in de galerij "Gebeurtenissen" kiezen, dan kom je er wel uit denk ik.

• Freshnezz
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 16:39

Freshnezz

Why so serious?

Jurgen1989 schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:06:
Van het weekend met het werk naar Keulen geweest, ook weer foto's geprobeerd te maken.
Daglicht foto's zijn prima, niets aan de hand. Maar zo gauw ik in een club of kroeg kwam en ik wilde met felle lichten een foto maken dan kon de One totaal niet scherp stellen.

Ook foto's met flits moesten een paar keer overnieuw, erg jammer.

De camera vind ik tot nu toe het enigste nadeel. Verder ben ik erg tevreden.
Daar baal ik ook het meest van bij de HTC One, foto's in te donkere omgevingen kan ie gewoon niet goed maken omdat hij dus niet focus-flasht. Al mijn vorige telefoons deden dit namelijk wel, dus dat ie bij het scherpstellen de flits even aan doet om te kijken waarop scherp gesteld moet worden. Merendeel van zulke foto's zullen dus gewoon wazig zijn :(

Enige oplossing die tot nu toe heb gevonden is om te filmen met de flits aan en daarna op de foto knop te drukken....

• SmiGueL
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 00:31
SChief schreef op zondag 29 september 2013 @ 14:55:
Hmm, kijk net op de achterkant van m'n One en ik zie het volgende:

:F Beetje slechte kwaliteit volgens mij. :+ Ding zit altijd in een hoesje dus ik snap niet echt hoe dit is gebeurd.. Straks maar eens kijken of ik de rest ook weg kan krijgen. :P

Het is vorige week al aangekondigd dat de samenwerking wordt beëindigd.
nieuws: Beats koopt HTC uit
Beats en HTC hebben aangekondigd hun samenwerking te beëindigen. HTC verkoopt de aandelen in Beats voor 195 miljoen euro terug aan de koptelefoonfabrikant. Welke gevolgen het einde van de samenwerking heeft, is nog onduidelijk.
De gevolgen worden inmiddels duidelijk, geen Beats logo meer op de phones :P

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Criminelis
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:07
Freshnezz schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:24:
[...]

Daar baal ik ook het meest van bij de HTC One, foto's in te donkere omgevingen kan ie gewoon niet goed maken omdat hij dus niet focus-flasht. Al mijn vorige telefoons deden dit namelijk wel, dus dat ie bij het scherpstellen de flits even aan doet om te kijken waarop scherp gesteld moet worden. Merendeel van zulke foto's zullen dus gewoon wazig zijn :(

Enige oplossing die tot nu toe heb gevonden is om te filmen met de flits aan en daarna op de foto knop te drukken....
Dit lijkt me wel een dingetje wat eventueel in een update verholpen zou kunnen worden. Vraag is alleen of HTC dat gaat doen. Wellicht dat er custom roms zijn die dit probleem wel gefixed hebben?

• Michele_M_
Criminelis schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:04:
[...]

Dit lijkt me wel een dingetje wat eventueel in een update verholpen zou kunnen worden. Vraag is alleen of HTC dat gaat doen. Wellicht dat er custom roms zijn die dit probleem wel gefixed hebben?
http://androidworld.nl/ni...nd-nog-niet-aan-de-beurt/ ;) Staat iets over de camera in.

• Criminelis
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:07

• Menesis
Weet iemand nog meer commando's voor het headset knopje?
- kort: play/pause
- kort kort (kort): naar volgende track (en nog een keer)
- lang: google voice
- kort lang: telefoon flipt...

[Voor 9% gewijzigd door Menesis op 30-09-2013 17:33]

• T.E
  • Laatst online: 15-10 13:50
Is er een standaard optie op de One om timelapse filmpjes te maken? Of moet dit met een app?

• Jurgen1989
  • Laatst online: 20:28
Er staat in dat bericht:
Naast de verplichte en te verwachten bug fixes (kleine foutjes) zal er bijvoorbeeld ook een percentage-indicator voor de accu worden geïntegreerd in het accu-icoon
Houdt dit dan in dat het percentage van de accu IN het batterijtje komt te staan?

• Joostje123
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 19:10
Ik hoop dat de batterij weer een stukje beter wordt sinds 4.2.2 is die een stuk achteruit gegaan.

• wimstradamus
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:28
Jurgen1989 schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:22:
[...]

Er staat in dat bericht:

[...]

Houdt dit dan in dat het percentage van de accu IN het batterijtje komt te staan?
Ja dat klopt nu staat ie er nog naast

PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00

CLB schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 01:31:

En binnen! Van één toestel dan, had er twee geregistreerd...
En de code werkt (uiteraard en helaas) niet ivm het land, dat is jammer, ff denken/ lezen...

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:47

DarkSide

theres no place like ::1

Ja binnen. En heb nu weer $25 op mijn account staan.
(ik had mijn nexus 7 via vpn geregistreerd in amerika en toen ook $25 ontvangen)
Ik kon nu gewoon simpel via de NL playstore de code invoeren en mijn credit werd verhoogd.
kan weer gaan shopppen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• XoReP
  • Registratie: oktober 2002
Heb de $25,- ook binnen. Meteen even extra accountje aangemaakt via VPN met VS als locatie. Kan nu mooi dat account ook toevoegen op de mobiel van mijn vriendin zodat we de aankopen kunnen delen :P

• Freshnezz
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 16:39

Freshnezz

Why so serious?

Betekent niet per se dat flash focus er opeens in komt.. ben bang van niet

• DwightKSchrute
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22:24
Sinds zaterdag ook een HTC One in bezit en damn..wat een heerlijk toestel. Ben altijd fan geweest van de telefoons van HTC (had hiervoor een Hero en een Sensation), maar vanwege de aanschaf van een iPad en een MacBook Air wilde ik voorbereid zijn en had ik 2e hands een iPhone aangeschaft. Het kleine scherm (het was een 4s) en iOS beviel me eigenlijk al vanaf het begin niet en toen HTC de One aankondigde wilde ik hem al hebben. Uiteindelijk heb ik dit weekend goedkoop een 2e hands One kunnen kopen. Totaal nog geen spijt van. Scherm is heerlijk, toestel is lekker snel (sneller dan de iPhone) en de integratie tussen Mac en iPhone/iPad is overrated ben ik al achter.

Anyway, just my 2 cents.

• Cyrax0508
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 01:05
DwightKSchrute schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:35:
Sinds zaterdag ook een HTC One in bezit en damn..wat een heerlijk toestel. Ben altijd fan geweest van de telefoons van HTC (had hiervoor een Hero en een Sensation), maar vanwege de aanschaf van een iPad en een MacBook Air wilde ik voorbereid zijn en had ik 2e hands een iPhone aangeschaft. Het kleine scherm (het was een 4s) en iOS beviel me eigenlijk al vanaf het begin niet en toen HTC de One aankondigde wilde ik hem al hebben. Uiteindelijk heb ik dit weekend goedkoop een 2e hands One kunnen kopen. Totaal nog geen spijt van. Scherm is heerlijk, toestel is lekker snel (sneller dan de iPhone) en de integratie tussen Mac en iPhone/iPad is overrated ben ik al achter.

Anyway, just my 2 cents.
Same here, nu 2 weekjes een HTC One. Wat een toestel inderdaad. Retesnel en met afstand de mooiste telefoon ooit gemaakt wat mij betreft. Mijn vorige favoriete toestel m.b.t. het uiterlijk was de Legend, dus ik was zeer in mijn nopjes met dit toestel omdat de One wel wat wegheeft van de Legend.

Ik had de One X overgeslagen, omdat ik het toestel vrij lelijk vond. Dit toestel heeft het allemaal, uiterlijk, snelheid, scherm en batterij. Ik doe gemiddeld 2 dagen met de batterij bij normaal gebruik, dat heb ik nooit eerder gered met een smartphone. Mijn HTC Sensation XE moest iedere avond wel aan de lader.

Met nog een paar tweaks zou dit echt mijn droomtoestel zijn. Ik vind Blinkfeed namelijk verschrikkelijk en is niet te verwijderen op de standaard One. Ook mis ik gewoon een knop en vind ik de powerbutton bovenop vrij onhandig. Verder niets dan lof over dit toestel.

• Shanquish
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
de mijne is sinds gisteravond zwaar beschadigt :(
Ik liep nog even wat boodschappen te doen vlak voor sluitingstijd, toen ik langs een winkel liep die de vlaggen van z'n pand aan het halen was verloor ie een vlag en die kreeg ik bovenop m'n neus.
omdat ik met m'n toestel in de hand liep pletterde deze op de grond en zit nu onder de krassen. ;(

heb wel alle gegevens van 'm gekregen en ik ga het gewoon afwikkelen via de verzekering, maar toch mooi klote. :(

enig idee wat zo'n reparatie zou moeten kosten? baal ervan dat dit via HTC/Dynafix moet maar ik wil wel graag de garantie behouden.

• DwightKSchrute
Cyrax0508 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:57:
[...]

Same here, nu 2 weekjes een HTC One. Wat een toestel inderdaad. Retesnel en met afstand de mooiste telefoon ooit gemaakt wat mij betreft. Mijn vorige favoriete toestel m.b.t. het uiterlijk was de Legend, dus ik was zeer in mijn nopjes met dit toestel omdat de One wel wat wegheeft van de Legend.

Ik had de One X overgeslagen, omdat ik het toestel vrij lelijk vond. Dit toestel heeft het allemaal, uiterlijk, snelheid, scherm en batterij. Ik doe gemiddeld 2 dagen met de batterij bij normaal gebruik, dat heb ik nooit eerder gered met een smartphone. Mijn HTC Sensation XE moest iedere avond wel aan de lader.

Met nog een paar tweaks zou dit echt mijn droomtoestel zijn. Ik vind Blinkfeed namelijk verschrikkelijk en is niet te verwijderen op de standaard One. Ook mis ik gewoon een knop en vind ik de powerbutton bovenop vrij onhandig. Verder niets dan lof over dit toestel.
Ik geloof dat we hier allebei een lofzang kunnen houden. Dit is inderdaad het eerste toestel dat ik mooier vind dan de iPhone. Sony Z1 is overigens een goede tweede.

Ik denk er wel over om binnenkort het toestel te rooten, zodat ik zelf kan kiezen wat ik op mijn toestel zet (incl. tweaks, zodat je bijvoorbeeld de volumeknoppen als powerbutton kunt gebruiken), maar tot nu toe bevalt Sense me wel (ook voor het eerst, hoewel Sense 4 op mijn Sensation ook wel ok was). Zoe vind ik een hele leuke functie en zijn er nog wel wat handigheidjes waardoor ik voorlopig stock houd. Als ik root zal ik toch beginnen met een Sense 5-ROM denk ik.

• Cyrax0508
shameete schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:07:
de mijne is sinds gisteravond zwaar beschadigt :(
Ik liep nog even wat boodschappen te doen vlak voor sluitingstijd, toen ik langs een winkel liep die de vlaggen van z'n pand aan het halen was verloor ie een vlag en die kreeg ik bovenop m'n neus.
omdat ik met m'n toestel in de hand liep pletterde deze op de grond en zit nu onder de krassen. ;(

heb wel alle gegevens van 'm gekregen en ik ga het gewoon afwikkelen via de verzekering, maar toch mooi klote. :(

enig idee wat zo'n reparatie zou moeten kosten? baal ervan dat dit via HTC/Dynafix moet maar ik wil wel graag de garantie behouden.
Balen zeg. Wat een ongelooflijke pech heb je dan. Zelf ongedeerd gebleven?

• Shanquish
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Oh jawel, neus is wat gezwollen, maar geen bloedneus oid.

vwb het toestel: het is voornamelijk het aluminium dat beschadigt is, het scherm gelukkig niet.
de winkelier wilde me een tientje geven voor de schade :') , uiteraard niet mee akkoord gegaan.
vandaar ook verzekeringswerk.

[Voor 4% gewijzigd door Shanquish op 01-10-2013 11:17]

• DwightKSchrute
[...]

Overigens: Ook al kun je Blinkfeed niet helemaal uitzetten, je weet wel dat je een ander homescreen kunt kiezen als beginpagina?

• grapefruit
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 02-09 12:45
[...]
Met een custom rom en custom kernel heb ik doubletap2wake geinstalleerd. Gewoon twee keer op het scherm tikken en hij gaat aan :). Homeknop even ingedrukt houden en scherm gaat weer uit. Heb de powerknop niet meer aangeraakt sindsdien.

• DwightKSchrute
grapefruit schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:02:
[...]

Met een custom rom en custom kernel heb ik doubletap2wake geinstalleerd. Gewoon twee keer op het scherm tikken en hij gaat aan :). Homeknop even ingedrukt houden en scherm gaat weer uit. Heb de powerknop niet meer aangeraakt sindsdien.
Meer voor het Rooten-topic natuurlijk, maar dat is inderdaad wel wat ik nog zoek.

• Cyrax0508
DwightKSchrute schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:58:
[...]

Overigens: Ook al kun je Blinkfeed niet helemaal uitzetten, je weet wel dat je een ander homescreen kunt kiezen als beginpagina?
I know, but thanks anyway :+ Dat was een van de eerste dingen die ik had gedaan.

Verder ben ik niet zo thuis in custom roms en dat soort shizzle. Ik houd mijn telefoons meestal gewoon zoals ik ze heb gekocht. Ik wilde dat eigenlijk met de One wel gaan doen, maar afgezien van de kleine minpuntjes ben ik best tevreden met Sense 5. Als ik het zat ben dan ga ik me daar wel even mee bezig houden. Ik ben daar wat huiverig voor met zo'n duur toestel.

• Novadecasa
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19:23
[...]

Kan je aangeven wat 'normaal' gebruik is voor je, specifiek? :)

• xoniq
Novadecasa schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:12:
[...]

Dat lukte mij pas nadat ik ARHD 22.0 erop had gezet.
Daarvoor moest ik elke avond de tel aan de lader doen, nu kan ik 's avonds de tel opladen, en een dag later ergens in de loop van de middag weer wat juicen.

• Cyrax0508
Novadecasa schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:12:
[...]

Een beetje whats app, het nieuws volgen en muziek luisteren als ik in de auto zit (uurtje per dag). En een beetje klooien op de telefoon. Soms red ik het een dag als ik wat meer klooi en heb ik nog wel een procent of 35 a 40% over. Dat is dan te weinig voor de volgende dag, dus dan laad ik hem wel even op in de nacht. Ik speel overigens amper tot geen games en heb nog geen films e.d. gekeken op de One.

Maar nu toch al de meeste dagen gewoon 48 uur met de batterij gedaan. Ik doe er niet meer mee dan met mijn vorige telefoons, die soms gewoon om 18.00 al leeg waren als ik hem dezelfde dag om 06.00 van de lader afhaalde.

[Voor 5% gewijzigd door Cyrax0508 op 01-10-2013 13:29]

• snah001
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 00:38
[...]

Met de update naar 4.3 die eraan zit te komen is het mogelijk om Blinkfeed uit te zetten vlgs. HTC.
Dus nog even geduld.
Overigens vond ik in het begin Blinkfeed maar helemaal niks, maar nu vind ik het erg handig als je ergens moet wachten zoals bij de huisarts o.i.d. en als je snel even een nieuwsupdate wil hebben.
Hoeft er nu dus niet meer af van mij.

F2 Pro 8/256GB V12.5.4.0 - QJKEUXM

• Cyrax0508
snah001 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:58:
[...]

Met de update naar 4.3 die eraan zit te komen is het mogelijk om Blinkfeed uit te zetten vlgs. HTC.
Dus nog even geduld.
Overigens vond ik in het begin Blinkfeed maar helemaal niks, maar nu vind ik het erg handig als je ergens moet wachten zoals bij de huisarts o.i.d. en als je snel even een nieuwsupdate wil hebben.
Aight, dat is goed nieuws. Doe ik dan iets verkeerd want het nieuws op Blinkfeed is in mijn optiek altijd wat ouder. Als ik ververs dan krijg ik vaker niet als wel niet laatste nieuws. Vaak komt er zelfs een nieuwsbericht binnen dat ik 2 dagen daarvoor ook al heb gezien.

• Novadecasa
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19:23
Cyrax0508 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:28:
[...]

Een beetje whats app, het nieuws volgen en muziek luisteren als ik in de auto zit (uurtje per dag). En een beetje klooien op de telefoon. Soms red ik het een dag als ik wat meer klooi en heb ik nog wel een procent of 35 a 40% over. Dat is dan te weinig voor de volgende dag, dus dan laad ik hem wel even op in de nacht. Ik speel overigens amper tot geen games en heb nog geen films e.d. gekeken op de One.

Maar nu toch al de meeste dagen gewoon 48 uur met de batterij gedaan. Ik doe er niet meer mee dan met mijn vorige telefoons, die soms gewoon om 18.00 al leeg waren als ik hem dezelfde dag om 06.00 van de lader afhaalde.
Dus wanneer ik whatsapp de hele dag door, een paar x per dag facebook check, push mail heb aanstaan, het nieuws check (NU app) en af en toe wat bankzaken regel, moet het goed te doen zijn om een dag van circa 07:00-23:00 uur vol te houden?
Makkelijk :)

• Cyrax0508
Novadecasa schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:50:
[...]

Dus wanneer ik whatsapp de hele dag door, een paar x per dag facebook check, push mail heb aanstaan, het nieuws check (NU app) en af en toe wat bankzaken regel, moet het goed te doen zijn om een dag van circa 07:00-23:00 uur vol te houden?
Dat moet makkelijk kunnen.

• xoniq
Eens met bovenstaande. Bij mij zelfs regelmatig GoT checken.

• Joostje123
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 19:10
Bij mij telefoon gebruikt whatsapp wel heel veel batterij, ik zit nu 8 uur op mijn batterij heb nog 48% over.
Iedere keer kijk ik en denk ik ja waarom nu al zoveel, batterij verlies.
Zie ik whatsapp met 30% bovenaan staan en voor de rest is het Google services en HTC sense met rond de 15% de rest is niet benoemswaardig.

Maar hoe komt het dat whatsapp zo veel gebruikt, ja ik heb wel gemiddeld ongeveer 100 berichtjes in en misschien 25 uit per dag.
Maar ik vind dat toch echt een uitschieter.

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:47

DarkSide

theres no place like ::1

gebruik zelf bijna nooit WA. Maar altijd HO. En daar heb ik weinig last van.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• cemeli
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 22-06 00:39
XoReP schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:48:
Heb de $25,- ook binnen. Meteen even extra accountje aangemaakt via VPN met VS als locatie. Kan nu mooi dat account ook toevoegen op de mobiel van mijn vriendin zodat we de aankopen kunnen delen :P
Is er een andere manier voor je bestaande gmail account
dank u

• grapefruit
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 02-09 12:45
Menesis schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:32:
Weet iemand nog meer commando's voor het headset knopje?
- kort: play/pause
- kort kort (kort): naar volgende track (en nog een keer)
- lang: google voice
- kort lang: telefoon flipt...
Dat is grappig, ik dacht altijd dat het alleen een play/pauze knop was.

Alleen raar dat bij mij kort kort, en kort lang niet werken zoals je beschrijft, de telefoon gaat dan iemand bellen :S. Vraag me ook af hoe diegene wordt gekozen... edit: dubbelklik belt laatstgekozen nummer.

Gebruik gewoon standaard oordoppen die erbij waren geleverd.

[Voor 3% gewijzigd door grapefruit op 01-10-2013 18:11]

• Menesis
Vaag, ik gebruik het met Spotify. Wel als hij al afspeelt, misschien maakt dat het verschil?

• jgsr
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 00:18
Het lijkt wel als of de GPS continu aan staat zie bij Energie > Geschiedenis , GPS aan is net als
Mobiel netwerk signaal over de hele dag aan. Nu zag ik net op pocketnow.com een foto waarbij GPS uit staat, hoe doe ik dat? Heeft dit te maken met de google location service die aan staat?

• Ascathon
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 03-12 13:19
Kijk anders eens bij gebruik per programma hoeveel GPS tijd ze gebruiken. Hier weinig activiteit, met ingeschakelde location services.

• SuperVeloce
snah001 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:58:
[...]

Dus nog even geduld.
blinkfeed kan nog niet uit in 4.3 .. via custom roms en dan tools wel, maar niet vanuit HTC

bij 4.2.2 op HTC One X wel... heb nu laatste stock custom rom van llabtoofeR op m'n One

tenzij er nog een andere versie straks OTA komt..

• XoReP
  • Registratie: oktober 2002
cemeli schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 18:03:
[...]

Is er een andere manier voor je bestaande gmail account
dank u
Ik heb gezocht naar de locatie instelling maar helaas niet kunnen vinden.

• Menesis
grapefruit schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 18:09:
[...]

Dat is grappig, ik dacht altijd dat het alleen een play/pauze knop was.

Alleen raar dat bij mij kort kort, en kort lang niet werken zoals je beschrijft, de telefoon gaat dan iemand bellen :S. Vraag me ook af hoe diegene wordt gekozen... edit: dubbelklik belt laatstgekozen nummer.

Gebruik gewoon standaard oordoppen die erbij waren geleverd.
Hmm, nu hetzelfde bij mij... Eerst had ik hem zonder simkaart erin, toen werkte het anders...

• chasinbe
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 17:08
Even een vraagje tussendoor: wanneer ik van iemand een HTC One overkoop in Nederland en ikzelf in België woon/provider heb, kan dit dan gevolgen hebben voor mij?

Thanks

Panasonic Aquarea H 7kW split; 300L Panasonic boilervat SWW; 100L buffervat; 6600Wp Z 15°; houtskelet nieuwbouw 2020

• SAWYER
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 01-12 16:01
chasinbe schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:18:
Even een vraagje tussendoor: wanneer ik van iemand een HTC One overkoop in Nederland en ikzelf in België woon/provider heb, kan dit dan gevolgen hebben voor mij?

Thanks
nee.

• indofk
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 24-11 11:37
Tenzij het een branded toestel betreft

• tweaker2010
  • Laatst online: 02-12 19:19

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S10

SuperVeloce schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 23:41:
[...]
blinkfeed kan nog niet uit in 4.3 .. via custom roms en dan tools wel, maar niet vanuit HTC

bij 4.2.2 op HTC One X wel... heb nu laatste stock custom rom van llabtoofeR op m'n One

tenzij er nog een andere versie straks OTA komt..
Hoe weet je dit? Of is dit door HTC zelf al gecommuniceerd?
En wanneer komt er nu eindelijk eens meer content voor Blinkfeed? Nu.nl of AD, zou ook wel handig zijn.

• SuperVeloce
Op mijn HTC One draaid een custom rom, gebaseerd op de laatst gelekte firmware, 3.22.1540.1
Die is wat aangepast, zodat wij het hier ook kunnen gebruiken, want hier hebben wij altijd firmware met 401 erin, niet 1540, dat is Taiwan geloof ik..

En op m'n One X draaid de laatste stock rom van HTC en daar kan ik via instellingen -> Aanpassen en dan Stijl beginscherm kiezen voor Blinkfeed of Traditioneel

En als je root acces hebt en 4.3, dan kan je via Sense 5 Toolbox, Blinkfeed wel uitschakelen

Meer dingen toevoegen weet ik niet ;)

17okt word als goed is de HTC One Max bekend gemaakt, ben benieuwd... want Note3 is ook interessant, maar I like HTC Sense.. haha en wil sowieso Snapdragon 800 en niet 600.. daar is ook niks zeker over, wat de One Max zal hebben..

[Voor 20% gewijzigd door SuperVeloce op 02-10-2013 21:19]

• SmiGueL
Ik hoop dat hij idd met de Snapdragon 800 komt, maar gezien wat ik hier lees verwachtte ik eigenlijk dat ze er weer een 600 in zouden drukken..
nieuws: HTC maakt geen 'One+'
in een interview met Tweakers op elektronicabeurs IFA. "We hadden natuurlijk een One met Snapdragon 800 kunnen maken, maar waarom? De huidige One is snel genoeg. Dan maken we alleen maar een paar geeks blij, maar irriteren de rest van onze klanten die de One gekocht hebben door nu al een snellere op de markt te brengen."
Dit gaat echter over een mogelijk One+ en niet de Max, maar vooral vanwege die laatste regel maakt dat weinig uit..

[Voor 20% gewijzigd door SmiGueL op 03-10-2013 10:12]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• xoniq
Snap uberhaubt niet dat men zich daar aan irriteert ..
Zo gaat het ook met iPhones, maar ook met Android telefoons.

Ook als je een nieuwe high-end videokaart koopt, is er een dag later alweer een nieuwere versie.
Als je een splinternieuwe auto koopt, komt er ook weer een nieuw model uit.

Dus dan kan je over bijna alle aankopen in het leven wel gaan zeuren.

• Henk
De irritatie gaat er mijns inziens bij HTC overwegend niet eens echt over dat ze er een snellere processor in zouden proppen. Dat is namelijk wat er bij een Note-serie bij samsung ook gewoon gedaan wordt, tov de Galaxy S-serie.

Wat frustrerender is, en wat HTC in het verleden meermaals heeft gedaan, is gewoon doodleuk eerst beloven dat een bepaald toestel, net zoals een iphone of galaxy S, het toptoestel zou zijn, maar na een paar maanden TOCH weer een nieuw toestel lanceren (Desire, DesireHD / Sensation, Sensation XE / OneX, OneX+). En als klap op de vuurpijl, de update policy van het eerste top-toestel gewoon weer doodleuk vergeten. Dan voel je je gewoon verlaten door zo'n OEM.

Dit hele gemieter was voor mij de reden om na mijn HTC Desire eens te gaan shoppen bij samsung voor een S2 en later een Note II. Alleen omdat die telefoons met hun plastic nooit zo 'premium' gingen voelen als een Apple of HTC met fatsoenlijke materialen, ben ik toch weer terug bij de One, mede omdat ik het idee heb dat HTC met het afslanken van Sense en wel degelijk vlot updaten van de One X, het licht weer een beetje aan het zien is, waar Samsung, los van het rotte plastic, hun telefoons helemaal ramvol aan het duwen is met zinloze functies en bloatware.

Het is dus niet zozeer de cpu in een nieuw topmodel, of het uitbrengen van een serie zoals de Samsung Note, naast het topmodel, maar het concept van een nieuw topmodel an sich. Dat nieuwe topmodel mag best na een jaar, maar niet na een paar maanden als je net beloofd hebt dat deze telefoon _wel_ een houdbaarheidsdatum heeft die langer is dan die van een krop sla. Bij een premium telefoon, hoort die status, zowel maatschappelijk als support-wise ;)

[Voor 11% gewijzigd door Henk op 03-10-2013 11:38]

• SmiGueL
CRXDelSol schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:45:

Ook als je een nieuwe high-end videokaart koopt, is er een dag later alweer een nieuwere versie.

Idd, ik hoop wat dat betreft dat er een Snapdragon 800 in de Max komt, zodat als de opvolger van de One komt ze deze hier iig niet in drukken. :P
Als ze er nu een half+ jaar oude snapdragon indrukken, kan het maar zo zijn dat in de opvolger in april de 'snellere' 800 komt, waar ik niet op zit te wachten. 8)7
Henk schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:33:
Wat frustrerender is, en wat HTC in het verleden meermaals heeft gedaan, is gewoon doodleuk eerst beloven dat een bepaald toestel, net zoals een iphone of galaxy S, het toptoestel zou zijn, maar na een paar maanden TOCH weer een nieuw toestel lanceren (Desire, DesireHD / Sensation, Sensation XE / OneX, OneX+). En als klap op de vuurpijl, de update policy van het eerste top-toestel gewoon weer doodleuk vergeten. Dan voel je je gewoon verlaten door zo'n OEM.
Er zat gewoon elke keer een half jaar tussen het topmodel (~april), en de 'refresh' (oktober?) van het topmodel.
Ik zie het probleem niet?
Als jij elke keer in april verlengd heb je altijd het nieuwe topmodel van die periode (nieuwe serie)
En als jij elke keer in oktober een nieuwe Phone uit mag zoeken, dan heb je altijd de vernieuwde/verbeterede van de bestaande serie.

En wat betreft die updates (waar ik het desondanks wel een beetje met je eens ben)
Desire: Heeft toch nog enkele Android versie updates gekregen hoor, maar i.v.m. ruimtetekort was het praktisch onmogelijk om nog meer updates uit te brengen..
Sensation / XL: Geen ervaring mee.
One X: Krijgt momenteel NOG STEEDS updates, zie hier. Dat toestel is 1.5 jaar oud! 8)

Ik snap echt niet dat men boos kan zijn omdat er een phone uitkomt die sneller is dan het model van een half jaar geleden.. Wees blij!, Dit houdt alleen maar in dat de opvolger van het model wat jij gekocht hebt waarschijnlijk NOG sneller gaat worden! :D

[Voor 92% gewijzigd door SmiGueL op 03-10-2013 12:03]

• SuperVeloce
CRXDelSol schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:45:

als je weet dat er binnenkort een nieuwe telefoon uit komt en je er 2jaar mee wilt doen, maakt het wel uit of er een s600@1,7ghz of s800@2,3ghz in zit..

en zitten meer voordelen aan, zoals 4K kunnen filmen bijv op s800.. of je het gebruikt is een 2de, maar toch

of ik 600euro betaal voor een oudere processor, 2gb geheugen en android 4.3
of 600euro betaal voor een nieuwere, snellere en 3gb en android 4.3..

je gaat niet elke maand 600 uitgeven
Pagina: 1 2 3 ... 36 Laatste

Let op:
Accessoires voor de HTC One: Accessoires voor de HTC One
~[HTC One] Rooten & Custom ROM's: [HTC One M7] Rooten & Custom ROM's
~[HTC One] Problemen en garantie-afhandelingen staat: [HTC One] Problemen en garantie-afhandelingen
Levertijden voor de HTC One: HTC One - Levertijden en prijzen

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee