Ben bang van wel. Toen de microfoon kapot ging was er geen enkel lokaal winkeltje dat het aandurfde de M7 te repareren. "Deze HTC's beginnen we niet aan".MikeyMan schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:22:
Dit weekend mijn M7 weggebracht bij het lokale telefoonwinkeltje om de accu te vervangen. Maar die hebben de pogingen gestaakt, omdat ze hem niet open kregen. Moet dat ding echt terug via HTC zelf?
Durf het echt niet aan.
Echt lekker gaat ie inderdaad niet open nee. Ik heb het zelf geprobeerd op basis van het onderstaande filmpje, maar probleem is dat je eerst de zeer fragiele volumeknop moet verwijderen. Deze buigt snel, en eenmaal gebogen is deze niet meer fatsoenlijk recht te buigen. En als ie er eenmaal uit is heb je nog steeds een goed tooltje nodig (zoals in het filmpje) om de behuizing te openen vanwege de kunststof 'tussenlaag' tussen de alu voor en achterkant die snel beschadigd.MikeyMan schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:22:
Dit weekend mijn M7 weggebracht bij het lokale telefoonwinkeltje om de accu te vervangen. Maar die hebben de pogingen gestaakt, omdat ze hem niet open kregen. Moet dat ding echt terug via HTC zelf?
Durf het echt niet aan.
Hier m'n eigen M7 aardig mee verprutst v.w.b. herverkoopwaarde, dus tenzij je o.b.v. het onderstaande filmpje denkt dat je hier handiger in bent dan ik zou ik het niet adviseren.
In mijn M7 is onlangs een nieuwe camera module en speaker geplaatst. Een beetje googlen en je vind wel een bedrijf dat de M7 kan repareren.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Pff... Ziet er echt niet best uit. Geloof er niks van dat dit goed gaat komen als ik het zelf doe...
Weet iemand of je bij de officiele reparateur ook langs kunt om erop te wachten?
Heb overigens de accu wel gratis meegekregen omdat het niet lukte, maar daar heb ik geen reet aan zo natuurlijk.
Weet iemand of je bij de officiele reparateur ook langs kunt om erop te wachten?
Heb overigens de accu wel gratis meegekregen omdat het niet lukte, maar daar heb ik geen reet aan zo natuurlijk.
Ik heb al zo'n 3 jaar mijn htc one. Nu heb ik eigenlijk al een jaar een note 4, maar laatst pakte ik mijn m7 erbij, en loop nu weer een weekje ket het toestel rond ipv de note 4. Accu nog perfect enzo, alleen elke keer zegt hij: system UI gestopt ofzo, en dan springt alles op zwart, en komt het lockscreen weer tevoren, en is alles weer weg, dus zegmaar gewoon weer je basis scherm terwijl je net een appje aan het sturen was. Dit is nogal irritant omdat alles dan verloren gaat waar je mee bezig was. Factory reset is al gedaan toen ik hem erbij pakte. Ik heb wel alles van google apps uit staan, en alleen whatsapp, en ING erop omdat ik beetje wil focussen op tentamens ipv telefoons. Tips?
http://smartphonestuk.nl/Winkel
Deze heeft mijn scherm (op afspraak) gemaakt. HTC ging volledig open en uitelkaar. 45 minuten later stond ik buiten met een werkende HTC One M7
Deze heeft mijn scherm (op afspraak) gemaakt. HTC ging volledig open en uitelkaar. 45 minuten later stond ik buiten met een werkende HTC One M7
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
https://www.smart-repair.nl/ heeft mijn M7 gerepareerd.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Heb je de Google apps echt disabled? Anders zou ik deze eerst maar eens enablen.drusloos schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 07:03:
Ik heb al zo'n 3 jaar mijn htc one. Nu heb ik eigenlijk al een jaar een note 4, maar laatst pakte ik mijn m7 erbij, en loop nu weer een weekje ket het toestel rond ipv de note 4. Accu nog perfect enzo, alleen elke keer zegt hij: system UI gestopt ofzo, en dan springt alles op zwart, en komt het lockscreen weer tevoren, en is alles weer weg, dus zegmaar gewoon weer je basis scherm terwijl je net een appje aan het sturen was. Dit is nogal irritant omdat alles dan verloren gaat waar je mee bezig was. Factory reset is al gedaan toen ik hem erbij pakte. Ik heb wel alles van google apps uit staan, en alleen whatsapp, en ING erop omdat ik beetje wil focussen op tentamens ipv telefoons. Tips?
Onderhand ook al 2 jaar de M7 in bezit. Op een gegeven moment kreeg ik zo genoeg van het gehaper en de lag dat ik maar besloten heb de telefoon te rooten en er ARHD op te zetten. In het begin liep dit redelijk soepel, nu merk ik dat simpele dingen zoals Whatsapp opstarten steeds trager beginnen te worden. Zelfs bij een bericht typen op Whatsapp zit tegenwoordig lag. Moet wel zeggen dat de 32gb bijna helemaal volstaat.
Meer mensen wiens telefoon steeds en steeds trager wordt?
Dat komt omdat hij bijna vol is, dat krijg ik dan ook. Heb hem inmiddels al 3 jaar! Mogelijk gaat hij het veld ruimten voor de 10.
Die van mij is nu 3 jaar oud en nog redelijk snel. Komt dan toch omdat ie bijna vol staat waarschijnlijk. Nog een maandje of 2 wachten en ik ga m upgraden naar de 10brasov schreef op maandag 18 april 2016 @ 00:40:
Onderhand ook al 2 jaar de M7 in bezit. Op een gegeven moment kreeg ik zo genoeg van het gehaper en de lag dat ik maar besloten heb de telefoon te rooten en er ARHD op te zetten. In het begin liep dit redelijk soepel, nu merk ik dat simpele dingen zoals Whatsapp opstarten steeds trager beginnen te worden. Zelfs bij een bericht typen op Whatsapp zit tegenwoordig lag. Moet wel zeggen dat de 32gb bijna helemaal volstaat.
Soms heeft ie weleens last van een trage bui, maar over het algemeen is mijn M7 prima vlot.brasov schreef op maandag 18 april 2016 @ 00:40:
Toestel is inmiddels 3 jaar oud. Had het niet verwacht na de M8 en de M9, maar de kans is best aanwezig dat ik deze zomer toch opnieuw ga upgraden naar een HTC (de nieuwe 10).
Ik was eigenlijk al aan het rondkijken voor de Nexus 6P, maar de 10 vind ik er wel mooi uitzien. Geen rare fratsen maar wel on par met de flagships van andere merken (en ben eigenlijk wel een HTC fanboy, ook al vielen de M8 en M9 me tegen).
Bij mij werkt het dingetje na 3 jaar nog uitstekend. Ik gebruik hem niet veel, hooguit voor whats-app, wat internetten en in de avond wat youtuben. Daar is hij nog meer dan goed voor.
Echter heb ik wel één probleem wat soms op komt. Ik kan de WiFi niet meer uitzetten. Als ik op de widget druk dan knippert hij even en blijft daarna aan. Via instellingen en dan WiFi uitschakelen doet het ook niet. Als ik hem eerst uit zet kan de WiFi wel uit maar na een paar dagen niet meer. Is er nog iemand die deze ervaring met mij deelt en er misschien een oplossing op weet?
In sommige gevallen heb ik wel voluit bereik met de WiFi maar komt er toch geen verbinding tot stand. Ik moet hem nu dus iedere keer uit zetten en vervolgens weer aan.
Echter heb ik wel één probleem wat soms op komt. Ik kan de WiFi niet meer uitzetten. Als ik op de widget druk dan knippert hij even en blijft daarna aan. Via instellingen en dan WiFi uitschakelen doet het ook niet. Als ik hem eerst uit zet kan de WiFi wel uit maar na een paar dagen niet meer. Is er nog iemand die deze ervaring met mij deelt en er misschien een oplossing op weet?
In sommige gevallen heb ik wel voluit bereik met de WiFi maar komt er toch geen verbinding tot stand. Ik moet hem nu dus iedere keer uit zetten en vervolgens weer aan.
[ Voor 13% gewijzigd door stevens20 op 18-04-2016 10:42 ]
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Zelfde wifi probleem hier. Soms gaat uitzetten via de quick settings niet. Het icoon wordt 'grijs' en de wifi springt weer aan. Telefoon opnieuw opstarten is bij mij dan de oplossing voor weer een maand.stevens20 schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:40:
Bij mij werkt het dingetje na 3 jaar nog uitstekend. Ik gebruik hem niet veel, hooguit voor whats-app, wat internetten en in de avond wat youtuben. Daar is hij nog meer dan goed voor.
Heeft iemand hier de Rabo Wallet app werkend i.c.m. een KPN NFC simkaart?
r132546e in 'nieuws: Rabobank maakt Wallet-app geschikt voor nfc-simkaarten v...
Hoor graag op welke Android versie!
r132546e in 'nieuws: Rabobank maakt Wallet-app geschikt voor nfc-simkaarten v...
Bij mij was het probleem juist dat de wifi niet meer aan ging. Wat bij mij toen geholpen heeft is bij de geavanceerde wifi-instellingen "Scannen altijd beschikbaar" aan te vinken. Daarna werkte het (uitschakelen) weer vlekkeloos. Probeer het eens zou ik zeggen.stevens20 schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:40:
....
Bedankt voor de tip. Ik ga het de komende dagen eens proberen. Je hoort noch of het gelukt is.Netsrek schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:14:
[...]
Bij mij was het probleem juist dat de wifi niet meer aan ging. Wat bij mij toen geholpen heeft is bij de geavanceerde wifi-instellingen "Scannen altijd beschikbaar" aan te vinken. Daarna werkte het (uitschakelen) weer vlekkeloos. Probeer het eens zou ik zeggen.
Voor wat het waard is, werkend met 1 pas met nog Android 4.4.3.r132546e schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:53:
Heeft iemand hier de Rabo Wallet app werkend i.c.m. een KPN NFC simkaart?
Bedankt nog! Ik had hem zojuist nodig en deze optie éven aan en weer uit zetten werkt. (trucje om toch info te krijgen?)Netsrek schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:14:
[...]
Bij mij was het probleem juist dat de wifi niet meer aan ging. Wat bij mij toen geholpen heeft is bij de geavanceerde wifi-instellingen "Scannen altijd beschikbaar" aan te vinken. Daarna werkte het (uitschakelen) weer vlekkeloos. Probeer het eens zou ik zeggen.
Goed, na voor de zoveelste keer met een lege accu te komen, toch het ding zelf maar uit elkaar gehaald.
Dat ging op zich goed, totdat ik een tapeje los wilde trekken om een schroefje los te draaien.
Hele schermconnector kwam mee in onderdelen
Die doet dus niks meer.
Zou an sich niet zo'n probleem zijn, maar ik kom via usb ook niet meer bij de data. Schiet lekker op zo
Dat ging op zich goed, totdat ik een tapeje los wilde trekken om een schroefje los te draaien.
Hele schermconnector kwam mee in onderdelen

Die doet dus niks meer.
Zou an sich niet zo'n probleem zijn, maar ik kom via usb ook niet meer bij de data. Schiet lekker op zo
Ik heb recentelijk via de V&A een 2ehands M7 overgenomen, die ik wil gebruiken als mp3-speler om mijn iphone 6 te ontlasten. Toestel is teruggezet naar fabrieksinstellingen en automatisch upgraded naar Android 5.
Nu heb ik het probleem dat ik de telefoon via USB wil benaderen om mappen met muziek te kopieeren, maar de telefoon wordt niet in Windows 10 of 7 herkend, zowel met als zonder de HTC Synch Manager. Opladen gaat wel goed via USB. Ik heb gezocht naar specifieke USB-drivers van HTC, maar die verwijzen doorgaans naar schimmige sites. Ik dacht er nog aan een laptop uit te rusten met een Linux-install om te zien of Linux hem wel zonder problemen kan koppelen, maar dat gaat wel even duren voordat ik die mogelijkheid heb.
Heeft iemand ervaringen met deze problemen? Iemand nog tips hoe dit op te lossen? Of een andere manier om de bestanden te kopieeren in hun huidige mapstructuur?
Nu heb ik het probleem dat ik de telefoon via USB wil benaderen om mappen met muziek te kopieeren, maar de telefoon wordt niet in Windows 10 of 7 herkend, zowel met als zonder de HTC Synch Manager. Opladen gaat wel goed via USB. Ik heb gezocht naar specifieke USB-drivers van HTC, maar die verwijzen doorgaans naar schimmige sites. Ik dacht er nog aan een laptop uit te rusten met een Linux-install om te zien of Linux hem wel zonder problemen kan koppelen, maar dat gaat wel even duren voordat ik die mogelijkheid heb.
Heeft iemand ervaringen met deze problemen? Iemand nog tips hoe dit op te lossen? Of een andere manier om de bestanden te kopieeren in hun huidige mapstructuur?
Kopieren via Wifi of Bluetooth? Ik sluit de M7 eigenlijk nooit via USB aan.
This is what happens when you find a stranger in the Alps!
Hoe koppel ik de telefoon dan in het netwerk? Ik kan in Kodi inderdaad contact maken met mijn NAS en laptop en daar bestanden van afspelen, maar andersom vanuit PC of laptop de telefoon herkennen via wifi, hoe doe ik dat? BT is waarschijnlijk een zaak van heul veul geduld?Milly schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:15:
Kopieren via Wifi of Bluetooth? Ik sluit de M7 eigenlijk nooit via USB aan.
edit: ik ga Airdroid eens proberen (sorry, ben Android-n00b)
[ Voor 6% gewijzigd door neanderthaler op 30-05-2016 13:56 ]
Ja dat kan op veel manieren. Ik zelf gebruik Total Commander op mijn M7, en dan benader ik Windows shares direct, net als op iedere PC. Kan ook via FTP.neanderthaler schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:58:
Hoe koppel ik de telefoon dan in het netwerk? Ik kan in Kodi inderdaad contact maken met mijn NAS en laptop en daar bestanden van afspelen, maar andersom vanuit PC of laptop de telefoon herkennen via wifi, hoe doe ik dat? BT is waarschijnlijk een zaak van heul veul geduld?
edit: ik ga Airdroid eens proberen (sorry, ben Android-n00b)
This is what happens when you find a stranger in the Alps!
Dag Mensen,
Even een kort vraagje, mijn HTC One M7 begint de laatste tijd "kuren" te vertonen.
Hij loopt vaak vast bij gebruik van verschillende apps zoals solitaire, chess, imgur en wel meer.
ook wanneer ik heb oplaad en hem tijdens het opladen probeer tegebruiken reageert het touch screen niet naar behoren.
Zelf heb ik zitten denken dat misschien een Custom ROm of factory reset kan helpen maar dit zie ik liever als last minute options.
zijn er mensen die dit probleem ook hebben gehad en een oplossing kunnen vinden?
Even een kort vraagje, mijn HTC One M7 begint de laatste tijd "kuren" te vertonen.
Hij loopt vaak vast bij gebruik van verschillende apps zoals solitaire, chess, imgur en wel meer.
ook wanneer ik heb oplaad en hem tijdens het opladen probeer tegebruiken reageert het touch screen niet naar behoren.
Zelf heb ik zitten denken dat misschien een Custom ROm of factory reset kan helpen maar dit zie ik liever als last minute options.
zijn er mensen die dit probleem ook hebben gehad en een oplossing kunnen vinden?
Mijn advies, installeer 1 van deze 2 ROMS uit dit topic:
http://forum.xda-developers.com/moto-x/development/xt1053-retail-stock-lollipop-flashable-t3155843/post67437097#post67437097
Dat is dus Google Play Edition ROM of de gemodde versie ervan (die laatste heb ik al meer dan een jaar in gebruik).
Zorg ervoor dat je ook Xposed flashed en als je eenmaal zover bent, installeer via de Xposed Module (gewoon als je telefoon weer werkt, zoek de app op) de volgende modules:
GravityBox en TrueSIlentMode. Met GravityBox kan je een hoop instellingen wijzigen. Ook zaken die Google sinds Lollipop verpest heeft (Daar is ookTrueSilentMode voor).
Om de HTC Sense Launcher te krijgen installeer je de non-hires versie van hier (bij de hires versie is alles verkeerd uitgelijnd op je M7):
http://www.fulmics.com/htc-sense/#fulmics
Je hebt alleen de Sense Launcher APK nodig. Tenzij je ook graag de WeatherClockWidget van HTC gebruikt. Zelf vind ik die erg lelijk geworden sinds Sense6. Maar in dat geval moet je al die andere apps ook installeren. Ik ben overgestapt naar deze. Klassiek HTC. En dan heb je al die andere zooi niet nodig, puur de launcher.
Vervolgens ga je naar Themes>Edit Current Theme en scroll naar Colors, selecteer Tilt.
Zorg er vervolgens voor dat je een goede File Manager hebt zoals deze en in het menu zet je Root aan zodat je File Manager de mogelijkheid heeft system apps te verwijderen. Uninstall de system apps Youtube, Keep, Drive, Hangouts, Calendar.
Installeer vervolgens de Team BlackOut Apps Updater en installeer de Black versies van die apps of de Clear versies (voor Keep en Calendar raad ik absoluut Clear aan, voor Youtube absoluut Black).
En voor een strak notification/lock screen installeer je ACDisplay (vind je in de Store).
En nog een mooie app is CF.Lumen.
Als je dit alles hebt gedaan, heb je echt een heel mooi toestel, als nieuw!
Enige is bij mij dat de accu niet lang meegaat maar dat was al zo voordat ik bovenstaande ging doen. Je kan BatteryCalibration gebruiken (aanrader) om in elk geval je batterystats te fixen zodat de telefoon niet denkt dat de accu leeg is terwijl hij nog half vol is. Maar de accu is wss ook gewoon oud.
Nog een laatste tip: Play Store > Settings > auto update geheel uitschakelen, notificaties ook. Scheelt enorm aan accu en een aantal updates wil je niet uit de Play Store hebben als je eenmaal de Black of Clear versie hebt.
http://forum.xda-developers.com/moto-x/development/xt1053-retail-stock-lollipop-flashable-t3155843/post67437097#post67437097
Dat is dus Google Play Edition ROM of de gemodde versie ervan (die laatste heb ik al meer dan een jaar in gebruik).
Zorg ervoor dat je ook Xposed flashed en als je eenmaal zover bent, installeer via de Xposed Module (gewoon als je telefoon weer werkt, zoek de app op) de volgende modules:
GravityBox en TrueSIlentMode. Met GravityBox kan je een hoop instellingen wijzigen. Ook zaken die Google sinds Lollipop verpest heeft (Daar is ookTrueSilentMode voor).
Om de HTC Sense Launcher te krijgen installeer je de non-hires versie van hier (bij de hires versie is alles verkeerd uitgelijnd op je M7):
http://www.fulmics.com/htc-sense/#fulmics
Je hebt alleen de Sense Launcher APK nodig. Tenzij je ook graag de WeatherClockWidget van HTC gebruikt. Zelf vind ik die erg lelijk geworden sinds Sense6. Maar in dat geval moet je al die andere apps ook installeren. Ik ben overgestapt naar deze. Klassiek HTC. En dan heb je al die andere zooi niet nodig, puur de launcher.
Vervolgens ga je naar Themes>Edit Current Theme en scroll naar Colors, selecteer Tilt.
Zorg er vervolgens voor dat je een goede File Manager hebt zoals deze en in het menu zet je Root aan zodat je File Manager de mogelijkheid heeft system apps te verwijderen. Uninstall de system apps Youtube, Keep, Drive, Hangouts, Calendar.
Installeer vervolgens de Team BlackOut Apps Updater en installeer de Black versies van die apps of de Clear versies (voor Keep en Calendar raad ik absoluut Clear aan, voor Youtube absoluut Black).
En voor een strak notification/lock screen installeer je ACDisplay (vind je in de Store).
En nog een mooie app is CF.Lumen.
Als je dit alles hebt gedaan, heb je echt een heel mooi toestel, als nieuw!
Enige is bij mij dat de accu niet lang meegaat maar dat was al zo voordat ik bovenstaande ging doen. Je kan BatteryCalibration gebruiken (aanrader) om in elk geval je batterystats te fixen zodat de telefoon niet denkt dat de accu leeg is terwijl hij nog half vol is. Maar de accu is wss ook gewoon oud.
Nog een laatste tip: Play Store > Settings > auto update geheel uitschakelen, notificaties ook. Scheelt enorm aan accu en een aantal updates wil je niet uit de Play Store hebben als je eenmaal de Black of Clear versie hebt.
[ Voor 8% gewijzigd door Jazco2nd op 23-06-2016 11:03 ]
Na 3 jaar trouwe dienst begint de accu wel erg snel leeg te raken. Ontzettend jammer dat ik deze niet kan vervangen, anders had ik deze telefoon zeker nog 2 jaar willen gebruiken.
It's dogged that does it
Zelfde gevoel hier. Beste telefoon die ik heb gehad, ook qua uiterlijk. De M9 is prima, maar toch niet hetzelfde gevoel als de M7.SavageBrother schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:12:
Na 3 jaar trouwe dienst begint de accu wel erg snel leeg te raken. Ontzettend jammer dat ik deze niet kan vervangen, anders had ik deze telefoon zeker nog 2 jaar willen gebruiken.
Anoniem: 562969
Sinds kort overgestapt na de M7 op de s7 edge. Beste keus ooit. Dat na 12 jaar htc/qtek
Heb een Samsung van de baas, maar vind het echt een onding. Sense vind ik echt een heel stuk beter dan touchwiz.Anoniem: 562969 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 21:16:
Sinds kort overgestapt na de M7 op de s7 edge. Beste keus ooit. Dat na 12 jaar htc/qtek
Heb inmiddels privé een Motorola, en dat bevalt ook een stuk beter.
Helaas laad mijn m7 nu helemaal niet meer op. Ik weet niet meer zo 1,2,3, of er nog waardevolle info op stond, maar ik denk niet dat ik hem nog laat repareren. Ben er ook wel goed klaar mee.
It's dogged that does it
Accu van mij gaat ook niet meer lang mee, dus hij hangt wel vaak aan de lader. Vlak nadat accupercentage 38% is, viel die al uit. Gisteren heb ik dit even geprobeerd. Voor het eerst sinds tijden, heb ik de accupercentage weer onder de 10 % zien komen xD.
Waarschijnlijk ga ik binnenkort de Oneplus 3 bestellen, als vervanger.
Garantietermijn van 2 jaar verlopen? Anders zou ik daar toch nog wel gebruik van maken, zeker omdat het symptoom duidelijk is als ie in het geheel niet meer laadt (vs de subjectievere en moeilijk hard te maken klacht dat de accu snel leeg is).SavageBrother schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:59:
Helaas laad mijn m7 nu helemaal niet meer op. Ik weet niet meer zo 1,2,3, of er nog waardevolle info op stond, maar ik denk niet dat ik hem nog laat repareren. Ben er ook wel goed klaar mee.
Een paar weken terug heeft een vriendin van me m'n oude 'hand-me-down' M7 met nog anderhalve maand garantie opgestuurd vanwege een niet goed werkende wifi/BT antenne, binnen twee weken had ze 'm gerepareerd terug zonder verdere kosten, toch wel de moeite.
[edit] Ik zie nu dat je toestel 3 jaar is, dan houdt het inderdaad op helaas, tenzij je 'm tegen kosten wil laten repareren, maar dan kan je inderdaad net zo goed een nieuwe OnePlus 3 kopen denk ik.
[ Voor 11% gewijzigd door Weemism op 12-07-2016 19:31 ]
Ik heb voor mijn werk een P8-lite wat echt een rotding is dus heb mijn oude M7 afgestoft en er de laatste CM op gezet.
Nu ben ik hem aan het instellen en probeer verbinding te maken met de bedrijfswifi, echter komt deze helemaal niet voor in de lijst met wifi netwerken.
Het is gewoon een 2,4 Ghz wifi netwerk. Ik zie verder wel alle andere netwerken en ook op mijn eigen telefoon (iPhone) komt hij naar boven en kan ik er verbinding mee maken.
Mis ik een instelling of zie ik iets over het hoofd? Namelijk even geleden dat ik met Android heb gestoeid.
Nevermind, na paar keer herstarten is het gelukt
Nu ben ik hem aan het instellen en probeer verbinding te maken met de bedrijfswifi, echter komt deze helemaal niet voor in de lijst met wifi netwerken.
Het is gewoon een 2,4 Ghz wifi netwerk. Ik zie verder wel alle andere netwerken en ook op mijn eigen telefoon (iPhone) komt hij naar boven en kan ik er verbinding mee maken.
Mis ik een instelling of zie ik iets over het hoofd? Namelijk even geleden dat ik met Android heb gestoeid.
Nevermind, na paar keer herstarten is het gelukt
[ Voor 5% gewijzigd door Rubman op 22-07-2016 08:44 ]
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Inmiddels gebruik ik naar alle tevredenheid een Oneplus 3. Mijn oude M7 wil ik graag als backup telefoon gebruiken, alleen is daar het scherm (glas en lcd) van stuk
Nu wil ik deze weer zo goedkoop mogelijk bruikbaar maken (beeldkwaliteit hoeft niet geweldig te zijn aangezien het toch maar een reserve telefoon is). Op AliExpress heb ik de volgende advertentie gezien: http://nl.aliexpress.com/...rig=true&isOrigTitle=true
Zou dit iets zijn? Of adviseren jullie toch om het scherm ergens anders te kopen?
Nu wil ik deze weer zo goedkoop mogelijk bruikbaar maken (beeldkwaliteit hoeft niet geweldig te zijn aangezien het toch maar een reserve telefoon is). Op AliExpress heb ik de volgende advertentie gezien: http://nl.aliexpress.com/...rig=true&isOrigTitle=true
Zou dit iets zijn? Of adviseren jullie toch om het scherm ergens anders te kopen?
Heb hier ook opeens last van merk ik (bel eigenlijk bijna nooit). Ik hoor de persoon wel, maar zij horen mij niet. Ik heb *#*#DIAG#*#* geprobeerd voor de HTC Function Test. Als ik Audio Test doe, lijkt alles wel te doen maar de Main MIC klinkt veel zachter dan de 2nd mic, denk dat de microfoon dan toch kapot is?Crazyanz schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 15:12:
Sinds gister horen mensen alleen ruis als ik met ze bel, nou heb ik hier meer mensen over gehoord en meen dat HTC hier iets over heeft gezegd dat het softwarematig was. Ik heb niet echt een fix kunnen vinden, iemand hier ervaring mee?
Beetje ruk dat tegen het einde van mijn contract dit soort gezeik nog even heb.
Yep, is een bekend euvel. Dit wordt binnen garantie gewoon gerepareerd.
Een workaround is om met de speakerfunctie te bellen, dan ben je wel verstaanbaar
Ik heb helaas geen garantie meer, maar je bedoelt dat de main mic idd kapot is neem ik aan (waar het ook op lijkt). Thanks voor de workaround, zonet getest en dan horen ze mij idd wel. Vreemd dat er 2 verschillende microfoons worden gebruikt.ralph075 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:48:
[...]
Yep, is een bekend euvel. Dit wordt binnen garantie gewoon gerepareerd.
Een workaround is om met de speakerfunctie te bellen, dan ben je wel verstaanbaar
Had dit een beetje langetermijn-effect nog? Mijn telefoon is recentelijk al twee keer ineens uitgevallen terwijl hij nog tientallen procenten zou moeten hebben. Voorheen had ik dat enkel weleens als hij nog 18% ofzo was en ik ging dan een foto met een flits maken. Maar nu hij ook gewoon random bij hogere percentages uit kan vallen ben ik wat huiverig geworden, onbereikbaarheid op willekeurige momenten kan ik niet echt gebruiken, maar ik vind de HTC One M7 gewoon veel te fijn om weg te doen.xileS schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 17:04:
Accu van mij gaat ook niet meer lang mee, dus hij hangt wel vaak aan de lader. Vlak nadat accupercentage 38% is, viel die al uit. Gisteren heb ik dit even geprobeerd. Voor het eerst sinds tijden, heb ik de accupercentage weer onder de 10 % zien komen xD.
Een HTC One M8 zou ik eigenlijk al weer te groot vinden qua formaat. Jammer dat alle goede telefoons tegenwoordig ingebouwde accu's hebben
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
De M7 is nog relatief makkelijk te openen hoor, gebruik hem zelf nog als werk telefoon en heb recentelijk de accu vervangen.MsG schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:25:
[...]
Had dit een beetje langetermijn-effect nog? Mijn telefoon is recentelijk al twee keer ineens uitgevallen terwijl hij nog tientallen procenten zou moeten hebben. Voorheen had ik dat enkel weleens als hij nog 18% ofzo was en ik ging dan een foto met een flits maken. Maar nu hij ook gewoon random bij hogere percentages uit kan vallen ben ik wat huiverig geworden, onbereikbaarheid op willekeurige momenten kan ik niet echt gebruiken, maar ik vind de HTC One M7 gewoon veel te fijn om weg te doen.
Een HTC One M8 zou ik eigenlijk al weer te groot vinden qua formaat. Jammer dat alle goede telefoons tegenwoordig ingebouwde accu's hebben.
Draait als een zonnetje

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Dat zegt iedereen die hem succesvol open maakt, maar het aandeel "shit ik heb hem geopend en nu is hij dood"-posts is bij deze telefoon ook niet laag ;-). Nou ja eerst die kalibratie maar eens proberen.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Nee, volgens mij was de accu snel gelijk weer zo dramatisch als eerst. Ik gebruik zelf nu inmiddels een OnePlus 3 en ik ben blij dat de accu met gemak een dag mee gaat. Een stuk groter dan de HTC One M7, dus daar keek ik ook tegen op (omdat ik best kleine handen heb), maar ik moet zeggen dat ik de grootte al gewend benMsG schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:25:
[...]
Had dit een beetje langetermijn-effect nog? Mijn telefoon is recentelijk al twee keer ineens uitgevallen terwijl hij nog tientallen procenten zou moeten hebben. Voorheen had ik dat enkel weleens als hij nog 18% ofzo was en ik ging dan een foto met een flits maken. Maar nu hij ook gewoon random bij hogere percentages uit kan vallen ben ik wat huiverig geworden, onbereikbaarheid op willekeurige momenten kan ik niet echt gebruiken, maar ik vind de HTC One M7 gewoon veel te fijn om weg te doen.
Een HTC One M8 zou ik eigenlijk al weer te groot vinden qua formaat. Jammer dat alle goede telefoons tegenwoordig ingebouwde accu's hebben.
Voor de HTC One M7 heb ik nu een ander doel gevonden op werk. Ik heb dmv een factory reset alles verwijderd en alleen het noodzakelijke geïnstalleerd en ik moet zeggen dat de accu gelijk weer een stuk beter lijkt vol te houden. Ik had de M7 hiervoor wel redelijk vol staan met foto's ed, die ik al die jaren niet heb verwijderd. Ik denk dat dit waarschijnlijk ook invloed heeft op de accu, dat je opslag ruimte redelijk vol hebt staan en veel apps hebt geïnstalleerd.
Als jouw opslag ruimte ook aardig vol zit, is het misschien een idee om eerst proberen zoveel mogelijk op te schonen en een factory reset uit te voeren. Voor foto's en filmpjes kan ik Google Foto's aanraden, dan heb je alles netjes online in de cloud staan (met onbeperkte opslag) en kan alles wat op je telefoon hebt staan kan in principe verwijderd worden.
Het toestel open maken, zou ik mijzelf ook niet zo snel aan wagen. Ik kan mij ook herinneren dat dit toestel zeer slecht gescoord heeft op reparatievriendelijkheid.
Ik had trouwens hierboven gemeld dat mijn microfoon stuk is, dat mensen mij slecht/niet kunnen verstaan via de normale lijn (maar in luidspreker modus weer wel). Vandaag heb ik gemerkt als er via WhatsApp wordt gebeld, dat ik wel gewoon verstaanbaar ben.
[ Voor 7% gewijzigd door xileS op 07-10-2016 17:41 ]
Al meer dan drie jaar zeer intensief in gebruik....nog steeds tevreden. Wat een telefoon!
Die van mij is 2 jaar en 3 maanden oud, heb 'm een paar maanden geleden weggegeven aan 'n vriendin, maar kan nog steeds met jaloerse blikken naar dat toestel kijken nu zij 'm in gebruik heeft. Prachtig ontwerp, nog net zo bij de tijd als toen het toestel 3 jaar geleden op de markt kwam. Valt me ook op dat ie zo weinig vatbaar lijkt voor de gebruikelijke 'wear & tear' (behalve dan het Beats logo op de achterkant, ironisch trouwens).Joch_um_all schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:24:
Al meer dan drie jaar zeer intensief in gebruik....nog steeds tevreden. Wat een telefoon!
Ben het helemaal met jullie eens. Die van mij begaf het wel na 1 jaar en letterlijk 360 dagen en is daarna bij reparatie gefixed door het mobo en batterij te vervangen. Buitenkant was herkenbaar dezelfde. Maar kan niet anders zeggen (terwijl ik dit op de m7 typ) dat het een prima toestel blijft.Weemism schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:35:
[...]
Die van mij is 2 jaar en 3 maanden oud, heb 'm een paar maanden geleden weggegeven aan 'n vriendin, maar kan nog steeds met jaloerse blikken naar dat toestel kijken nu zij 'm in gebruik heeft. Prachtig ontwerp, nog net zo bij de tijd als toen het toestel 3 jaar geleden op de markt kwam. Valt me ook op dat ie zo weinig vatbaar lijkt voor de gebruikelijke 'wear & tear' (behalve dan het Beats logo op de achterkant, ironisch trouwens).
*** NIKS ***
OMG jongens waarom hebben jullie nooit verteld dat er een hele minuscuul gaatje zit wat de microfoon is naast de ingang van de micro USB ingang. Vandaag een hoesje binnen gekregen en zag in de hoesje precies een ronde opening naast de micro USB ingang, maar had geen idee waarom. Zag ik net dat op die plek een klein gaatje zit, die vol zat met troep xD. Heb het zonet wat uitgepulkt met een veiligheidsspeld en ja hoor, de microfoon doet het weer xD.xileS schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 17:24:
[...]
Ik had trouwens hierboven gemeld dat mijn microfoon stuk is, dat mensen mij slecht/niet kunnen verstaan via de normale lijn (maar in luidspreker modus weer wel). Vandaag heb ik gemerkt als er via WhatsApp wordt gebeld, dat ik wel gewoon verstaanbaar ben.
Inmiddels na 3 jaar trouwe dienst overgestapt naar een iPhone 6s. Was een erg fijne telefoon, alleen het geheugen had waarschijnlijk problemen. Zelfs na een reset had het toestel erg lang nodig om op te starten. Accu was nog wel redelijk. Scherm reageerde ook niet altijd lekker meer, soms reageerde het hele systeem niet meer en startte de telefoon zichzelf opnieuw op. Een van de speakers was ook al kapot en de andere produceerde amper geluid meer.
Een hele lijst met punten, maar dit was wel de beste telefoon die ik ooit gehad heb.
Een hele lijst met punten, maar dit was wel de beste telefoon die ik ooit gehad heb.
Iemand 'n idee of het rose gloed probleem nu nog steeds kostenloos gerepareert kan worden of puur garantie verhaal? Wat kost deze reparatie eventueel?
Wil m eigenlijk gaan gebruiken voor m'n festival seizoen dit jaar, dus wat fototjes ermee maken zou wel leuk zijn.
Wil m eigenlijk gaan gebruiken voor m'n festival seizoen dit jaar, dus wat fototjes ermee maken zou wel leuk zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Exterminator op 13-05-2017 10:59 ]
Stuffer logt uit met z'n trouwe M7.
Na bijna 5 jaar trouwe dienst laat ik draadje los.
Telefoon doet het verder nog prima maar merk wel dat ie trager wordt bij bv browsen.
Dus hop in de kast voor noodgevallen en ga verder met m'n Mi A1
Telefoon doet het verder nog prima maar merk wel dat ie trager wordt bij bv browsen.
*** NIKS ***
Wauw jij hebt het lang vol gehouden, netjes!stuffer schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:43:
Stuffer logt uit met z'n trouwe M7.
De mijne is de dagelijkse telefoon geworden van mijn moeder, doet het nog steeds prima. Wel net voor het einde van de garantie nog de camera en accu laten vervangen.
Ja hier ook net voor het einde van de garantie (2dagencharrel schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:01:
De mijne is de dagelijkse telefoon geworden van mijn moeder, doet het nog steeds prima. Wel net voor het einde van de garantie nog de camera en accu laten vervangen.
*** NIKS ***
Viel de batterij dan onder de garantie? Dan had ik hem ook wel willen laten vervangen toen...
Bij mij wel maar dat was omdat ie bol was gaan staan. Vandaar ook het mobo vervangen onder garantie. Die was erdoor beschadigd.drusloos schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 20:39:
Viel de batterij dan onder de garantie? Dan had ik hem ook wel willen laten vervangen toen...
*** NIKS ***
Mijn moeder gebruikt hem ooknog steeds. Alleen de batterij is een probleem.. Zonder hemte ge ruimen en alleen wifi aan is hij voor het eind van de dag toch wel leeg. Verder is ze er erg blij mee. Afgelopen week was ze helemaal trots omdat ze zelf pintrest had geïnstalleerd. Daar is deze mobiel nog goed voor, internetbankieren heb ik haar wel verboden.
Leuk te horen dat er nog meer in gebruik zijn. Mijn vriendin gebruikt er ook nog een. De accu is wel minder aan het worden, maar een dag red hij nog makkelijk. Helaas al lang geen updates meer. En Android 6.0 wordt toch echt wel onveilig. Goed dat je moeder er geen internet bankieren op doet. Mijn vriendin ook niet. Binnenkort regel ik toch e3n nieuw toestel voor haar. Juist vanwege de veiligheid en omdat op termijn natuurlijk de accu nog minder gaat worden.stevens20 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 00:19:
Mijn moeder gebruikt hem ooknog steeds. Alleen de batterij is een probleem.. Zonder hemte ge ruimen en alleen wifi aan is hij voor het eind van de dag toch wel leeg. Verder is ze er erg blij mee. Afgelopen week was ze helemaal trots omdat ze zelf pintrest had geïnstalleerd. Daar is deze mobiel nog goed voor, internetbankieren heb ik haar wel verboden.
is de htc one (m7) eigenlijk nog nieuw (geseald) te koop? Ik heb de rare tik om apparaten die ik heb gebruikt na een aantal jaar als ze dauwlijk nog wat waard zijn gleed nieuw te kopen en te bewaren een mooie kast, de gadget kast. En wellicht over 50 jaar als mijn kleinkinderen dan bestaan, ik ze kan laten zien hoe wat voor gadgets e.d. ik vroeger had. Niet dat ik m'n macbook of koelkast dubbel wil hebben, maar telefoons meestal wel, smartwatches e.d..
Overigens is mijn htc one nu echt bijna op. Met opladen zegt hij dat het nog 6 uur duurt tot vol; kwestie van nieuwe batterij?
Overigens is mijn htc one nu echt bijna op. Met opladen zegt hij dat het nog 6 uur duurt tot vol; kwestie van nieuwe batterij?
Let op:
Accessoires voor de HTC One: Accessoires voor de HTC One
~~~[HTC One] Rooten & Custom ROM's: [HTC One M7] Rooten & Custom ROM's
~~~[HTC One] Problemen en garantie-afhandelingen staat: [HTC One] Problemen en garantie-afhandelingen
Levertijden voor de HTC One: HTC One - Levertijden en prijzen
Accessoires voor de HTC One: Accessoires voor de HTC One
~~~[HTC One] Rooten & Custom ROM's: [HTC One M7] Rooten & Custom ROM's
~~~[HTC One] Problemen en garantie-afhandelingen staat: [HTC One] Problemen en garantie-afhandelingen
Levertijden voor de HTC One: HTC One - Levertijden en prijzen