• xileS
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Lukt het iemand om een factory reset uit te voeren zonder dat alle data (zoals foto's enzo) op de telefoon wordt verwijderd? Vroeger ging dit altijd prima, maar schijnt al een tijdje niet te kunnen :s.

• Weemism
  • Registratie: februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ik koppel de One meestal aan m'n pc waardoor je 'm als mass storage device kan benaderen. Je zoekt dan de mapjes op waar je foto's en muziek staan, kopieert die mappen naar je computer, en zet ze na een factory reset weer terug.

Vergeet ook niet eventuele mapjes van games mee te kopiëren als je dat belangrijk vindt, bij gebrek aan cloudsynchronisatie ben je anders in de meeste gevallen al je progress kwijt. Is me helaas al te vaak gebeurd....

• stuffer
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online

stuffer

Ondertietel

Weemism schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 14:42:
Ik koppel de One meestal aan m'n pc waardoor je 'm als mass storage device kan benaderen. Je zoekt dan de mapjes op waar je foto's en muziek staan, kopieert die mappen naar je computer, en zet ze na een factory reset weer terug.

Vergeet ook niet eventuele mapjes van games mee te kopiëren als je dat belangrijk vindt, bij gebrek aan cloudsynchronisatie ben je anders in de meeste gevallen al je progress kwijt. Is me helaas al te vaak gebeurd....
Uh ja zoals mijn whatsapp DB.... 8)7

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
** NIX **

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

stuffer schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 15:01:
[...]

Uh ja zoals mijn whatsapp DB.... 8)7
Dat is mij tot dusver nog niet gelukt. Voor zover ik me kan herinneren zal de nieuwe installatie van Whatsapp de oude chats niet laten zien als je het mapje van voor de fabrieksreset terugzet. Ook exporteren vanuit Whatsapp lijkt geen zin te hebben, hij maakt er dan volgens mij alleen maar een .csv van die je vervolgens niet meer kan importeren in de app.

Dus als jij weet hoe het wel moet ben ik héél benieuwd, is namelijk een van m'n grootste ergernissen dat ik steeds m'n chats kwijt ben als ik tussen toestellen switch of een fabrieksreset doe. Zet ie het bij de iPhone app niet wel gewoon in de cloud?

• Pittie
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 09:18
Weemism schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 15:56:
[...]

Dat is mij tot dusver nog niet gelukt. Voor zover ik me kan herinneren zal de nieuwe installatie van Whatsapp de oude chats niet laten zien als je het mapje van voor de fabrieksreset terugzet. Ook exporteren vanuit Whatsapp lijkt geen zin te hebben, hij maakt er dan volgens mij alleen maar een .csv van die je vervolgens niet meer kan importeren in de app.

Dus als jij weet hoe het wel moet ben ik héél benieuwd, is namelijk een van m'n grootste ergernissen dat ik steeds m'n chats kwijt ben als ik tussen toestellen switch of een fabrieksreset doe. Zet ie het bij de iPhone app niet wel gewoon in de cloud?
Euhm? Gewoon de hele map van Whatsapp terug zetten werkt prima?
Daarna de app installeren en dan vraagt hij tijdens de wizard, er zijn oude gesprekken gevonden, wil je deze terug plaatsen?

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Hmmm, vreemd, dan zal ik wel met m'n neusgaten hebben gekeken of de verkeerde map hebben opgeslagen. Volgende keer opnieuw proberen dan maar.

• xileS
  • Niet online
Weemism schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 14:42:

Ja dat had ik de afgelopen keer ook gedaan, maar daar is mijn laptop blijkbaar echt uren mee bezig. En dan moet ik alles nog terug kopiëren. Dan heb ik toch de voorkeur om deze bestanden bij de factory reset niet te verwijderen, ik snap dus niet waarom die optie opeens weg is.

Met WhatsApp backup terug zetten heb ik nooit problemen gehad. WhatsApp maakt standaard elke dag om 4 uur 's nachts een backup. Je hoeft enkel de whatsapp map met de backup te kopiëren naar je telefoon. Ik heb juist teveel gesprekken nooit/nauwelijks gewist, waardoor laden van sommige gesprekken beetje sloom gaan. Als ik op een oudere slomere telefoon zit, dan is het al helemaal een drama met het laden van die gesprekken.

• Harold_S
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 27-11 19:32
Kan ik alleen het trillen uitzetten wanneer er een berichtje komt via Facebook c.q. FB messenger. Nu is het steeds pling, bzzt bzzt. Heel irritant. Ik wil alleen het geluid wat ik harder en zachter kan zetten.

• kraats
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 11:16

kraats

Ik rol

Harold_S schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 11:33:
Kan ik alleen het trillen uitzetten wanneer er een berichtje komt via Facebook c.q. FB messenger. Nu is het steeds pling, bzzt bzzt. Heel irritant. Ik wil alleen het geluid wat ik harder en zachter kan zetten.
:? Je kunt toch gewoon bij notifications in Messenger vibrate uitzetten? Ik zie niet zo in wat dit specifiek met de HTC One M7 te maken heeft

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harold_S
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 27-11 19:32
Gevonden 8)7

• efari
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21-11 17:12
Jazco2nd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 00:20:
Ik ben echt helemaal KLAAR met hun systeem en app updates. Die laatste update die over the air binnen kwam heeft zonder vooraankondiging (want het zou big fixes en improvements bevatten) Do Not Disturb geheel verwijderd!! Ik had 2 schedules daarin staan en dat werkte perfect.
Heeft ondertussen al iemand gevonden of/hoe je de DND schedule terug kan krijgen?

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
efari schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:34:
[...]

Heeft ondertussen al iemand gevonden of/hoe je de DND schedule terug kan krijgen?
Do not disturb is vervangen door 'priority' en 'none' bij de geluidsinstellingen afaik.

You save everyone, but who saves you?

• efari
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21-11 17:12
SChief schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:37:
[...]

Do not disturb is vervangen door 'priority' en 'none' bij de geluidsinstellingen afaik.
ja, maar dit is geen schedule. Je kan niet instellen zoals vroeger: "deze dagen tussen dit en dit uur op Do Not Disturb waarbij deze mensen mij mogen bellen"
edit: ah, toch nog wat verder gekeken, en op de 3 puntjes geklikt bij "priority" en daaaaaar kan dit...
pff, duidelijk is anders

[Voor 13% gewijzigd door efari op 14-07-2015 13:44]

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 12:01

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Das al meermaals langs gekomen hier.
Op prioriteit kun je netjes een schema aanmaken.

• S_Chief
  • Niet online
efari schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:42:
[...]

ja, maar dit is geen schedule. Je kan niet instellen zoals vroeger: "deze dagen tussen dit en dit uur op Do Not Disturb waarbij deze mensen mij mogen bellen"
edit: ah, toch nog wat verder gekeken, en op de 3 puntjes geklikt bij "priority" en daaaaaar kan dit...
pff, duidelijk is anders
Dat is dan ook een snelkoppeling he. De 'normale' route is via Settings -> Sound & notification -> Interruptions.

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 26-11 19:08
Je kan geen schedules instellen. Alleen een start en stop tijd, meer niet. Die is dus aan of uit. Met de verwijderde feature kon je schedulen.

Wie trouwens is overgestapt op de Chrome browser (of NoChromo) doet er goed aan via Settings>Apps de HTC browser te "verwijderen". Dan worden alle updates verwijderd, scheelt 100MB. Daarna kan je hem disablen, zal hij niet meer geüpdate worden.

Sowieso is dat een aanrader voor Notes, HTC heeft die app met een update uitgeschakeld maar staat nog op je telefoon.

Ik heb ook Home en Lockscreen niet geüpdate, scheelt hoop ergernis.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat noem jij een Schedule dan?

Je kunt per dag aangeven hoe laat er wat moet gebeuren.

Edit: om hieraan toe te voegen. Diezelfde vraag is de afgelopen pagina's al meermaals gesteld. Je kunt best de laatste pagina's even doorkijken voordat je een vraag stelt.
Daarnaast; je bent nogal slordig met terminologie in je post.

[Voor 57% gewijzigd door MikeyMan op 14-07-2015 20:06]

• erikmo
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 07-05 20:34
Heb al sinds de introductie een M7. Helaas begon ook mijn camera paarse vlekken te vertonen bij low light en is nu bij low light nagenoeg onbruikbaar. Toestel was echter vanaf eind april buiten garantie. Ik had contact opgenomen met HTC en eigenlijk gerekend op coulance van HTC, zeker omdat het volgens veel bronnen duidelijk een design fout is (niet goed afgeschermde camera vlak naast een chip op moederbord die erg heet wordt), maar het hoofdkantoor ging niet akkoord met een reparatie. Erg jammer van HTC, want ik had graag de M7 willen blijven gebruiken tot introductie van de M10 volgend jaar. Daar komt nog bij dat in de USA klaarblijkelijk wel goed wordt omgesprongen met reparaties van de camera ook buiten de garantieperiode, omdat het een manufacturer defect is, en daarom eigenlijk onafhankelijk van garantie vevangen moet worden. Ik vraag me af of dit in NL anders werkt.

• Netsrek
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 27-11 10:09
MikeyMan schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:47:
[...]

Om mezelf even te quoten, heb het laatste service pack verwijderd, lijkt te helpen.
Krijg echt hele dikke rekening nu.

Wifi kan nu iig uit...
Hoe heb jij het laatste service pack verwijderd? Kan het nergens vinden.. :(

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gewoon bij de apps, maar dat bleek de oplossing niet te zijn.

Heb scannen altijd beschikbaar in de Wi-Fi settings weer aan gezet en toen geen problemen meer gehad.

• Southern Sun
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 09:17
Wat ik vooral handig vond aan die DND feature voorheen, was dat ik per contact kon instellen of die me konden bereiken 's nachts. Nu is het gewoon aan of uit. Zet 'm nu dus gewoon op stil aangezien het toch niet uit lijkt te maken dan.

*edit: ah toch wel, dan moet ik die als favoriet aanmerken en dan die uitzonderen.

[Voor 17% gewijzigd door Southern Sun op 16-07-2015 12:48]

• Retep2124
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 27-11 20:19
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem met het bereik van mijn HTC ONE. Het is namelijk zo dat ik 9 van de 10 keer wanneer iemand mij belt niet bereikbaar bent, diegene krijgt direct de voicemail. Ik krijg van deze gemiste oproepen ook geen melding. Ook wanneer ik zelf iemand probeer te bellen duurt het of heel lang voor dat hij over gaat, of het toestel maakt helemaal geen contact.

Wanneer iemand mij probeert te bellen zie ik wel dat de verbinding van de telefoon weg valt, zowel de 3g/4g als het netwerk. Wanneer diegene mij wel weet te bereiken is dat meestal wanneer het 3g netwerk aanstaat. Ook wil ik erbij vermelden dat ik een paar weken geleden ben overgezet van HI naar KPN. Maar ik durf niet te stellen dat er hier ergens wat fout is gegaan. Is het een softwarematig probleem, een instelling die niet goed staat, of is het hardwarematig? Ik lees wel op tweakers dat de ONE niet de juiste frequentiebereiken heeft voor KPN 4G, maar op andere websites wordt aangegeven dat de ONE wel de juiste frequentiebereiken heeft (800MHz, en 2600MHz).

Wat ik zelf al geprobeert heb is aan/uit, nieuwe simkaart, factory reset. Toestel is niet geroot en bevat orginele software.

Het toestel is gekocht van een medetweaker die ook al deze problemen ondervond, maar bij navraag bleek dat de problematiek bij hem verdwenen zijn. Ik had graag wederom weer een HTC ONE, maar al met al alleen maar pech met deze pracht telefoon.

[Voor 9% gewijzigd door Retep2124 op 10-08-2015 16:43]

• Joen
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 12-10 20:02
Ik kan wel bellen en gebeld worden, maar mij valt ook op dat als de verbinding er is de auto pas 2 tellen later opgebouwd is. Dit is sinds de laatste update die ik heb ontvangen. In het begin leverde dit vaak verwarde reacties van de tegenpartij op die mijn begroeting slechts gedeeltelijk of helemaal niet gehoord hebben. Tegenwoordig doe ik mijn begroeting dan ook 2 tellen later. :P

• pawarana
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online
ik heb sinds enige tijd een nieuwe 2de hands M7.
Deze M7 wordt bij het draaien van de app Sygic echter zo warm dat hij na een 25 min een temperatuur heeft bereikt van 53c!
Als hij deze temperatuur bereikt tijdens het navigeren en laden gaat het ledje oranje knipperen en laad hij niet meer op totdat hij weer is afgekoeld.
Deze problemen treden dus op met Sygic en temperatuur wordt gecheckt met temperatuur guard, dit gebeurd met de helderheid op MAXIMAAL
Heeft iemand anders ook deze hitte problemen dat hij niet meer oplaad?

• Southern Sun
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 09:17
pawarana schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:32:
ik heb sinds enige tijd een nieuwe 2de hands M7.
Deze M7 wordt bij het draaien van de app Sygic echter zo warm dat hij na een 25 min een temperatuur heeft bereikt van 53c!
Als hij deze temperatuur bereikt tijdens het navigeren en laden gaat het ledje oranje knipperen en laad hij niet meer op totdat hij weer is afgekoeld.
Deze problemen treden dus op met Sygic en temperatuur wordt gecheckt met temperatuur guard, dit gebeurd met de helderheid op MAXIMAAL
Heeft iemand anders ook deze hitte problemen dat hij niet meer oplaad?
Gebruik hier ook Sygic. Geeft inderdaad wel wat extra hitte, maar nog niet meegemaakt dat ie er mee stopt. Heb de helderheid op 50%, misschien eens testen of dat verschil maakt.

[Voor 3% gewijzigd door Southern Sun op 12-08-2015 11:22]

• pawarana
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online
Gebruik hier ook Sygic. Geeft inderdaad wel wat extra hitte, maar nog niet meegemaakt dat ie er mee stopt. Heb de helderheid op 50%, misschien eens testen of dat verschil maakt.
Sygic stopt er niet mee, maar tijdens het navigeren en het laden stopt het laad proces naar ongeveer een half uur, en gaat het ledje oranje knipperen, sygic blijft gewoon doorgaan.

[Voor 6% gewijzigd door pawarana op 13-08-2015 17:07]

• Ventrigo
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Krijg zojuist een update voor de libstagefright bug.

Versie:7.19.401.30
Grote: 186mb

CM 690 II Advanced, Corsair 520Watt, Gigabyte X48t-DQ6,C2Q 9450, Sapphire 6790, 2x2048MB G.Skill(DDR3,7-7-7-18), Creative X-Fi Extreme Gamer, Logitech MX510 + MS Curve 2000, Samsung 957MB+T240, WD 500+160+200+500GB

• Frunz
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 20-11 01:42
Hier hetzelfde, nog niet geïnstalleerd, lijkt een grote update voor een bug in de MMS.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

• u_nix_we_all
  • Niet online
Frunz schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:40:
Hier hetzelfde, nog niet geïnstalleerd, lijkt een grote update voor een bug in de MMS.
Er zit geen bug in MMS :+ (maar libstagefright-expoit kan o.a. getriggerd worden dmv een MMS bericht)
Zojuist geinstalleerd, zo te zien zonder problemen.

• Joen
Wel fijn dat ze die bug nog verhelpen. :)

Had nog liever Android 5.1 gezien om van die irritante geheugenlek bug van Android 5.0 af te komen. Vreselijk frustrerend is dat vol lopen van het geheugen steeds. :(

• MuFFIN 007
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 11-10 13:01
Ik kom er behoorlijk laat mee (heb mijn One M7 al bijna twee jaar) maar ik vroeg mij af of jullie weten of er ook snelladers voor het model bestaan :)

Mijn accu laadt steeds langzamer op, en de eerste procenten loopt hij zelfs sneller leeg dan dat 'ie oplaadt. De standaard lader doet 5V op 1A, maar de Snapdragon 600 zou ondersteuning voor Qualcomm Quick Charge 1.0 moeten hebben, waarbij laden op meer voltage of meer ampere mogelijk zou moeten zijn. Weten jullie hier iets van? Als je gebruik maakt van een snellere lader, welke dan?

Ik weet dat de HTC Rapid Charger voor de M8 helaas niet echt werkt met de M7, omdat de M8 Quick Charge 2.0 heeft..

• JAMF
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 27-11 19:08

JAMF

010 the number of the best

Misschien niet helemaal ontopic, maar toch:

Ik heb met schoonmaken van de speakergrill (tandenborstel en perslucht) waarschijnlijk toch wat schade aan de speaker opgelopen. Het Ledje kan ik wel weer goed zien.

De speaker kraakt nu.
Wat is een betrouwbare reparateur voor dat soort zaken (regio 010)

Ik weet wel een paar van die Turkse unlockers, maar op een of andere manier straalt dat altijd een soort hobbybob-de-telefoon-hacker uit.

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

• JAMF

JAMF

Ventrigo schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:45:
Krijg zojuist een update voor de libstagefright bug.

Versie:7.19.401.30
Grote: 186mb
Toeval ? Sinds de update kan ik mijn M7 alleen nog maar opladen als ie UIT staat.
Als ie aan staat, heeft het inpluggen van de lader (of USB van computer) geen enkele functie.

Als ie uit staat is het ook anders dan normaal:

Nomaal kreeg ik een plaatje van een leeg batterijtje, dan een animatie van een vullende batterij en dan scherm uit.. Oranje LEDje voortdurend aan.

Nu blijft het een soort afwisseling tussen deze 3 fases: leeg, vullende, scherm uit, terwijl het oranje LED ook niet meer constant brand.. Opladen lukte gelukkig wel.

Lader is dus niet defect. Vóór de update kon ik nog wel laden met de telefoon aan, dus mij idee is dat het softwarematig moet zijn..Of toeval....

• Ventrigo
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

JAMF schreef op woensdag 02 september 2015 @ 19:17:
[...]

Toeval ? Sinds de update kan ik mijn M7 alleen nog maar opladen als ie UIT staat.
Als ie aan staat, heeft het inpluggen van de lader (of USB van computer) geen enkele functie.

Nomaal kreeg ik een plaatje van een leeg batterijtje, dan een animatie van een vullende batterij en dan scherm uit.. Oranje LEDje voortdurend aan.

Nu blijft het een soort afwisseling tussen deze 3 fases: leeg, vullende, scherm uit, terwijl het oranje LED ook niet meer constant brand.. Opladen lukte gelukkig wel.

Lader is dus niet defect. Vóór de update kon ik nog wel laden met de telefoon aan, dus mij idee is dat het softwarematig moet zijn..Of toeval....
Denk toeval, want mijn telefoon werkt na de update nog hetzelfde als voor de update.

CM 690 II Advanced, Corsair 520Watt, Gigabyte X48t-DQ6,C2Q 9450, Sapphire 6790, 2x2048MB G.Skill(DDR3,7-7-7-18), Creative X-Fi Extreme Gamer, Logitech MX510 + MS Curve 2000, Samsung 957MB+T240, WD 500+160+200+500GB

• JAMF

JAMF

Ventrigo schreef op donderdag 03 september 2015 @ 06:14:
[...]

Denk toeval, want mijn telefoon werkt na de update nog hetzelfde als voor de update.
Dat zou mooi RUK zijn dan... Kan er nu bar weinig mee.
Factory reset heeft ook niet geholpen.

Ik wou er eigenlijk nog mee door tot de nieuwe nexussen beschikbaar zouden komen.

En ik geloof niet eens in toeval :(

• S_Chief
  • Niet online
Kijk eens of al je pinnen in de USB-aansluiting nog recht zijn. Probeer ook een andere USB-kabel, een defecte kan voor rare problemen zorgen. Mijn kabel was van binnen gebroken (HTC kabel) wat ervoor zorgde dat 'ie elke keer dacht dat 'ie via USB werd opgeladen ipv AC. Kreeg dan ook continu de melding dat het toestel meer vroeg dan dat de lader kon leveren.

[Voor 14% gewijzigd door S_Chief op 03-09-2015 13:40]

• ralph075
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
JAMF schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:45:
[...]
Dat zou mooi RUK zijn dan...
...
Je kan het ook pech noemen... :+ Maar ruk is het sowieso.

• JAMF

JAMF

SChief schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:40:
Kijk eens of al je pinnen in de USB-aansluiting nog recht zijn. Probeer ook een andere USB-kabel, een defecte kan voor rare problemen zorgen. Mijn kabel was van binnen gebroken (HTC kabel) wat ervoor zorgde dat 'ie elke keer dacht dat 'ie via USB werd opgeladen ipv AC. Kreeg dan ook continu de melding dat het toestel meer vroeg dan dat de lader kon leveren.
3 laders gebruikt, wil ook niet meer meer aan de PC.. Laadpinnen zouden goed moeten zijn , want als de telefoon uit staat laadt ie wel.... Niet heel soepel, maar wel contact.

Alle " truukjes" al geprobeerd:
-vol. up+vol.down+power voor 3 minuten geeft alleen pijn in je handen.
-Factory reset heeft alleen veel moeite gekost om mijn data zonder PC verbinding te kunnen backuppen
- safe mode doet ook niets

Heb overigens wel gemerkt dat als het toestel uit staat, er wel in gelijk tempo met de wel laden/niet laden cycle ook contact met de PC gezocht wordt.
Dacht zelf dat een telefoon die uit staat alleen opgeladen kon worden aan een PC en zeker niet herkend zou worden als apparaat dat zich aanmeld.

Net nog even met een zaklampen in de USB gekeken: aan de 'wijde' kant zie ik niets raars aan de pennetjes. De 'nauwe' kant weet ik geenens of daar pennetjes horen te zitten

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vorige week mijn telefoon terug gekregen van Dynafix.
Lijkt allemaal goed te gaan, behalve het accugebruik.

Het lijkt erop dat de wifi niet uit wil als het scherm uit staat.
Herkent iemand dit? Heb de betreffende instellingen al aangepast (Wifi ==> geavanceerd, Stroombesparingsmodus en bij accugebruik), maar hij blijft aan staan.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Niet herkenbaar nee. Hou er wel ook rekening mee dat als Dynafix een boardswap heeft uitgevoerd je accu waarschijnlijk ook tegelijkertijd is vervangen. Omdat die nog moet worden gekalibreerd (naarmate je 'm gebruikt) is de accuduur in het begin meestal niet top, maar verbetert na een aantal laadcycli.

Kan ook zijn dat je nog een oude ROM versie hebt a.g.v. een eventuele boardswap, maar dan had je nu inmiddels wel een update daarvan gehad.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Keertje helemaal leeg laten lopen misschien?

Feit blijft dat ik WiFi constant aan zie staan.

• stevens20
  • Laatst online: 27-11 11:24
JAMF schreef op woensdag 02 september 2015 @ 19:17:
[...]

Ik ben dus niet de enige. Weet jij zo welke update het was? Dan kan ik die ongedaan maken. Wie weet geeft dat resultaat... Dan geef ik het hier weer door.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• JAMF

JAMF

stevens20 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 18:30:
[...]

Ik ben dus niet de enige. Weet jij zo welke update het was? Dan kan ik die ongedaan maken. Wie weet geeft dat resultaat... Dan geef ik het hier weer door.
Blijkt toch toeval... Usb poort laten repareren en werkt weer naar behoren

Blij dat ik het het laten fixen, had mijn zinnen gezet op Nexus 5x, maar die blinkt toch niet zo goed als verwacht/gehoopt

• stevens20
JAMF schreef op woensdag 30 september 2015 @ 19:40:
[...]

Blijkt toch toeval... Usb poort laten repareren en werkt weer naar behoren

Blij dat ik het het laten fixen, had mijn zinnen gezet op Nexus 5x, maar die blinkt toch niet zo goed als verwacht/gehoopt
Ok, dat is balen. Mag ik je vragen waar je dat hebt laten doen en hoeveel het kost? Ik heb geen garantie meer namelijk.

• ralph075
  • Niet online
JAMF schreef op woensdag 30 september 2015 @ 19:40:
[...]
Na de presentatie van de nieuwe Nexussen ben ik er redelijk zeker van dat ik mijn M7 in ga ruilen voor de Nexus 6P. Gelukkig doet de M7 het nog prima, dus ik kan rustig wachten tot de 6P een beetje gunstig geprijsd is of met een aanbieding beschikbaar is.

• JAMF

JAMF

stevens20 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 23:34:
[...]

Ok, dat is balen. Mag ik je vragen waar je dat hebt laten doen en hoeveel het kost? Ik heb geen garantie meer namelijk.
Ben bij www.demitelecom.nl in Leiden geweest. Voor mij ook ver uit de buurt , maar gewoon op aanraden van een collega die er goede ervaring mee had. Beter 1 echte mening dan 5000 x 5 sterren review op trustpilot (zonder negatieve reacties)

Ik had ook de bovenste speaker laten vervangen, ik betaalde totaal €75
Laadplug kost meen ik, 49€ en 1 dag.

• JAMF

JAMF

ralph075 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 10:14:
[...]

Na de presentatie van de nieuwe Nexussen ben ik er redelijk zeker van dat ik mijn M7 in ga ruilen voor de Nexus 6P. Gelukkig doet de M7 het nog prima, dus ik kan rustig wachten tot de 6P een beetje gunstig geprijsd is of met een aanbieding beschikbaar is.
Nah, 6p heeft wel goede specs ITT. 5x, maar ik vind hem te groot. Ben wel tevreden over ong 5"

• bAdmuTs
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22-11 16:51
Ik zal helaas "binnenkort" ook moeten gaan kijken voor een andere telefoon, beide speakers kapot (kraken heel erg), headset aansluiting werkt soms wel en soms niet, camera glaasje gebarsten, powerknop zit bijna verzonken in de telefoon, mensen verstaan mij af en toe zeer slecht (ligt aan de noise canceling microfoon heb ik gelezen). Erg jammer, is verder nog steeds een fijn toestel maar nu de moeite niet meer om te laten repareren ben ik bang.

[Voor 5% gewijzigd door bAdmuTs op 01-10-2015 21:48]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

• MisterChaoSs
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 27-11 20:49

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

bAdmuTs schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 21:43:
Ik zal helaas "binnenkort" ook moeten gaan kijken voor een andere telefoon, beide speakers kapot (kraken heel erg), headset aansluiting werkt soms wel en soms niet, camera glaasje gebarsten, powerknop zit bijna verzonken in de telefoon, mensen verstaan mij af en toe zeer slecht (ligt aan de noise canceling microfoon heb ik gelezen). Erg jammer, is verder nog steeds een fijn toestel maar nu de moeite niet meer om te laten repareren ben ik bang.
Momenteel ervaar ik ook problemen met de microfoon! Erg irritant, want soms doet hij het wel gewoon goed en andere keren niet. Mag al sinds eind augustus overstappen, maar de Lumia 950 komt binnenkort uit _/-\o_

Dinsdag contact gehad met KPN, ze kunnen zoiets alleen op afstand proberen softwarematig op te lossen en als ik via Smartcare de telefoon laat repareren, moeten ze ook meteen alles repareren, wat uiteraard extra geld gaat kosten.

Niemand weet toevallig of er een tip of trick is om die microfoon weer enigszins naar behoren te laten werken?

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

• stevens20
JAMF schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 12:49:
[...]

Ben bij www.demitelecom.nl in Leiden geweest. Voor mij ook ver uit de buurt , maar gewoon op aanraden van een collega die er goede ervaring mee had. Beter 1 echte mening dan 5000 x 5 sterren review op trustpilot (zonder negatieve reacties)

Ik had ook de bovenste speaker laten vervangen, ik betaalde totaal €75
Laadplug kost meen ik, 49€ en 1 dag.
Oké, dank voor de info, nu heb ik een richtlijn. Ben zelfs al even de stad in geweest en een gerenommeerd bedrijf hier in de buurt maakt hem voor 50,- en heeft hem naar eigen zeggen binnen 3 werkdagen klaar.

Als ik het zo leest heeft HTC deze telefoon echt gemaakt om maar 2 jaar mee te gaan. Bij iedereen komen nu problemen. Mijn volgende telefoon gaat geen high-end meer worden vrees ik. Of weer lekker goedkoop tweedehands zoals deze.

• Specht
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 19-11 23:02

Specht

Il Cuore Sportivo

Bij mijn HTC one sinds afgelopen week ook een probleem net op de 2 jaar grens...
Toestel valt bij minder als 40% lading op willekeurige momenten uit naar 0%. Opladen gaat verder ook de ene keer moeizaam en de andere keer normaal. Probleem met de accu dus...

Maar mijn toestel valt nog net binnen de garantie zie ik net. Dus gelijk een mailtje gestuurd naar Coolblue. :)

• stevens20
Nou, na een tijdje met oplaad problemen gezeten te hebben is het allemaal ineens opgelost. Ik kon de telefoon alleen opladen wanneer hij uit stond. Vanwege financiële tekortkomingen heb ik het er maar mee gedaan en na een maand was ik vergeten de telefoon uit te zetten voor het slapen. Wel stond hij op vliegtuigstand. En wat wil nou.... de volgende ochtend 100% opgeladen en de telefoon stond nog aan. Sinds deze nacht laad hij weer op als vanouds zonder dat er wat aan gedaan is. Misschien iets met de software? Dat die het blokt?

Kanttekening is wel dat ik de batterij drops vanaf de 15% nog wel heb. Hij kan dan zomaar op 1% komen te staan maar ik heb ook al gehad dat hij met 1% nog 8 uur aan is gebleven 's nachts.

• spNk
  • Laatst online: 21-11 17:41
Ik heb ook last van batterij drops. Kon je niet een partitie wissen om de calibratie opnieuw uit te laten voeren?

Ik heb het toestel overigens sinds launch.

• Tanooki
  • Registratie: augustus 2009
  • Niet online
Die batterij drops herken ik, de laatste 10-15% zijn binnen een kwartier weg (bij browsen).
Heb ook het idee dat mijn telefoon/batterij tegenwoordig warmer wordt. Is dat een bekend fenomeen bij oudere Li ion batterijen?

• Pittie
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 09:18
Die drops zijn helaas einde batterij...

Ik heb hem toen zelf ter reparatie verstuurd en onder garantie is er een nieuwe ingezet.

• stuffer
  • Nu online

stuffer

Ondertietel

Pittie schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:07:
Die drops zijn helaas einde batterij...

Ik heb hem toen zelf ter reparatie verstuurd en onder garantie is er een nieuwe ingezet.
Helaas had ik dit ook....warm worden en batterij die het uiteindelijk niet meer deed 2 weken voor verstrijken garantie. Gelijk de camera laten repareren. Met een boardswap, nieuwe accu en camera is ie toch weer netjes. Afgelopen week voor het eerst de one laten vallen met barst in het scherm.....deze laten repareren bij phonedokter.nl. Heb eigenlijk een hagelnieuwe telefoon nu.

** NIX **

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mijn telefoon is onlangs bij dynafix geweest, maar ze zijn volgens mij vergeten de accu te vervangen. Heb er eentje liggen, maar durf het -gezien de handleiding- niet aan om het zelf te doen :(

• stuffer
  • Nu online

stuffer

Ondertietel

MikeyMan schreef op maandag 30 november 2015 @ 19:01:
Mijn telefoon is onlangs bij dynafix geweest, maar ze zijn volgens mij vergeten de accu te vervangen. Heb er eentje liggen, maar durf het -gezien de handleiding- niet aan om het zelf te doen :(
Daarom dat ik ook naar een reparatieboer ben gegaan en met 30 minuten weer buiten stond.

Reparatie was ook echt bijna letterlijk voor mijn neus en zag er idd best ingewikkeld uit in vergelijking met een samsung galaxy nogiets.
De one zit behoorlijk vol en alles is los met elkaar verbonden met platte kabels. Bij de samsung was het duidelijk 1 mobo en 1 connector naar het scherm.

Het is niet onmogelijk maar als iemand het in 30 minuten kan leek mij dat toch beter dan mss 3 uur te gaan zitten prutsen. }:O

** NIX **

• DoctorPhone
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 05-01-2016

DoctorPhone

www.doctorphone.nl

JAMF schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:45:
[...]

Dat zou mooi RUK zijn dan... Kan er nu bar weinig mee.
Factory reset heeft ook niet geholpen.

Ik wou er eigenlijk nog mee door tot de nieuwe nexussen beschikbaar zouden komen.

Dit klinkt dan ook als een hardware matig probleem ( of de lader, of de laad connector ), indien die uit staat en je vervolgens het beeld aan / uit ziet gaan en afwisselend met het oplaad animatie dan klinkt dat voor mij als een los contact.
Oftewel laadconnector of lader defect ( zo de eerste conclusie indien ik jou klacht beschrijving begrijp, software is het laatste waar ik aan zou denken ). Maar goed je geeft aan een andere kabel gebruikt te hebben dus dan is het enige logische: de laad connector van de M7 :) Succes!
MisterChaoSs schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:59:
[...]

Momenteel ervaar ik ook problemen met de microfoon! Erg irritant, want soms doet hij het wel gewoon goed en andere keren niet. Mag al sinds eind augustus overstappen, maar de Lumia 950 komt binnenkort uit _/-\o_

Dinsdag contact gehad met KPN, ze kunnen zoiets alleen op afstand proberen softwarematig op te lossen en als ik via Smartcare de telefoon laat repareren, moeten ze ook meteen alles repareren, wat uiteraard extra geld gaat kosten.

Niemand weet toevallig of er een tip of trick is om die microfoon weer enigszins naar behoren te laten werken?
Niet heel toevallig gewoon verstopt?? Even het gaatje in de behuizing schoon proberen te maken met iets scherps / duns en niet TE ver erin steken ( zelf doe ik het andersom, ik zou met iets duns van binnen naar buiten door het gaatje duwen maar dat gaat jou niet lukken ).
Good luck!
MikeyMan schreef op woensdag 30 september 2015 @ 15:14:
Vorige week mijn telefoon terug gekregen van Dynafix.
Lijkt allemaal goed te gaan, behalve het accugebruik.

Herkent iemand dit? Heb de betreffende instellingen al aangepast (Wifi ==> geavanceerd, Stroombesparingsmodus en bij accugebruik), maar hij blijft aan staan.
Nou herkenbaar in de trend van: mijn iphone 6s doet dat ook, die van mijn collega niet, mijn s6 edge doet het niet, die van mijn collega wel. Lijkt dus niet een ios / android probleem te zijn, maar ook iets waar ik tot heden niet achter ben wat nou de oorzaak is.

Enige oplossingen lijken te zijn:
software update
fabrieksinstellingen ( gewoon via het instellingen menu, hoeft niet perse via het boot menu van android )

Of ik er persoonlijk last van heb: nee totaal niet, ik lig er niet wakker van. Maar een feit blijft: het hoort niet.
Echter is dit niet iets wat dankzij Dynafix is ontstaan, is gewoon een heel vreemd probleem wat op elk toestel kan voorkomen ( is geen hardware issue )
Good Luck!

[Voor 4% gewijzigd door DoctorPhone op 30-11-2015 20:52]

www.doctorphone.nl voor al u smartphone en tablet reparaties

• Jamonova|IA
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 31-01-2018
Update?

• Yohost!
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 12:13
Jup, ben hier van versie 7.19.401.30 naar 7.19.401.51 gegaan.
Geen idee wat er echt verandert is.

Wel netjes 2,5 jaar na aanschaf nog updates op een perfect werkende telefoon. _/-\o_

• zzattack
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 12:22
JAMF schreef op donderdag 03 september 2015 @ 22:51:
[...]
Alle " truukjes" al geprobeerd:
Op één supertruc na zo te zien!

Ik heb hetzelfde probleem gehad, kon alleen laden als toestel uit stond of in recovery. Volledige reset naar stock firmware/hboot/alles gedaan maar no dice. Uiteraard ook de trucjes die je noemt geprobeerd. Toen uiteindelijk op youtube een op het eerste oog debiele suggestie tegengekomen, namelijk WD40 in de charger port spuiten en dan met perslucht alles de rondte in blazen.
Aangezien ik er inmiddels wel vrede mee had om de m7 af te moeten schrijven heb ik het toch geprobeerd. En met succes. Drie maanden lang werd ik weer wakker met een volle accu, en toen op een dag deed hetzelfde probleem zich voor. Wederom wat WD40 gespoten en ook nu werkte het weer. Dat was 2 maanden geleden. 8)

• ralph075
  • Niet online
zzattack schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:13:
[...]
Op één supertruc na zo te zien!
...
Wederom wat WD40 gespoten en ook nu werkte het weer. Dat was 2 maanden geleden. 8)
WD40 is dan ook een wondermiddel voor van alles waar je het niet voor verwacht....
MikeyMan schreef op woensdag 30 september 2015 @ 15:14:
Waarschijnlijk is het wifi-issue ook wel met WD40 op te lossen :+

• Tweddy
  • Laatst online: 19-11 10:20
Yohost! schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:01:
Jup, ben hier van versie 7.19.401.30 naar 7.19.401.51 gegaan.
Geen idee wat er echt verandert is.

Wel netjes 2,5 jaar na aanschaf nog updates op een perfect werkende telefoon. _/-\o_
Het zou gaan om system enhancements en security patches.

Fijn inderdaad dat mijn 'oude' maar goed en snel werkende M7 nog steeds updates krijgt!

• Turbodesk617
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 25-06-2018
Wat mij ineens opvalt met deze update is dat het toestel ineens sterker vibreert met het typen. Verder nog niks anders gemerkt.

Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken.

• Joen
Turbodesk617 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:10:
Wat mij ineens opvalt met deze update is dat het toestel ineens sterker vibreert met het typen. Verder nog niks anders gemerkt.
Als je SwiftKey gebruikt komt dat van een update van SwiftKey. Ik heb de ROm nog niet geüpdate en had ook last van een sterkere vibratie totdat ik er achter kwam dat SwiftKey ineens een instelling had dat het de standaard Android vibratie instelling moet gebruiken ipv de door mij gedefinieerde vibratie-instelling in SwiftKey.

• Jazco2nd
Tweddy schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:30:
[...]
Het zou gaan om system enhancements en security patches.

Fijn inderdaad dat mijn 'oude' maar goed en snel werkende M7 nog steeds updates krijgt!
security updates zijn prettig ja!
Maar al die onbeschreven updates van HTC via de play store hebben mijn HTC veranderd in een irritant rot ding. Ik heb uiteindelijk een reset gedaan en update sindsdien geen enkele HTC app meer. Alles werkt nu weer prettig, helaas wel de wereldbol kwijt in de klok, alle mogelijkheden op het lockscreen weg en irritant witte Lollipop popups die de notificatie uit de balk wissen als je de witte popup wegswiped.. Lang leve de Lollipop update..
De Gallery app en Blinkfeed uit Sense 5.0 of Sense 5.5 mogen ze wel weer terugbrengen.

Het meest rare vind ik wel de HTC Service Pack. 0 omgeschrijving wat het is, wel een zooi aan negatieve reacties terwijl mensen natuurlijk helemaal niet weten of de SP het veroorzaakt..

• Turbodesk617
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 25-06-2018
Joen schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:00:
[...]

Als je SwiftKey gebruikt komt dat van een update van SwiftKey. Ik heb de ROm nog niet geüpdate en had ook last van een sterkere vibratie totdat ik er achter kwam dat SwiftKey ineens een instelling had dat het de standaard Android vibratie instelling moet gebruiken ipv de door mij gedefinieerde vibratie-instelling in SwiftKey.
Dank je wel, dat is het idd.

Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Na de berichten hier dat er een nieuwe update was zelf ook maar weer eens m'n M7 aangezet om deze binnen te halen. Het blijft toch een prachtig toestel ondanks z'n leeftijd, en had 'm graag nog gebruikt, maar bij mij blijft ook na de laatste update het probleem met de zeer beperkte wifi en bluetooth ontvangst.

Ik moet praktisch naast de router staan om het maximale aantal streepjes te halen, en zodra ik daar een paar meter vandaan loop zakt de ontvangst in (ook op andere wifi netwerken). Ook i.c.m. bluetoothapparaten is het toestel praktisch niet meer bruikbaar.

Ik snap er hoe dan ook geen hout van, 4G ontvangst werkt namelijk prima. Wat ik er niet aan begrijp is dat, als het een hardwaredefect zou zijn (bijvoorbeeld de antenne), ik zou verwachten dat ik in het geheel geen wifi/BT ontvangst meer zou hebben.

Ik heb het maanden geleden hier al eens gevraagd, maar misschien dat er nu iemand is die op z'n minst een verklaring heeft voor dit fenomeen?

• Jamonova|IA
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 31-01-2018
Simpel je antenne ontvangt slecht. Om wat voor reden dan ook.
Is overigens een andere antenne als je 4g.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Jamonova schreef op woensdag 09 december 2015 @ 22:00:
Simpel je antenne ontvangt slecht. Om wat voor reden dan ook.
Is overigens een andere antenne als je 4g.
Dat m'n antenne slecht werkt snap ik ;), en zelfs nog dat er twee verschillende antenne's zijn. Vraag is hoe zoiets ineens niet meer goed kan werken, en hoe het op te lossen.

Als het een draadbreuk of een slecht contact is verwacht ik complete uitval bij de ontvangst van het signaal, probleem is echter sterk verslechterde ontvangst, wat voor mij slecht te bevatten is.

• LA-384
  • Laatst online: 12:19
Ik heb een probleempje met de wifi van m'n HTC one. Blijkbaar is de 2.4 GHz band overvol, waardoor ik geen stabiele verbinding gemaakt krijg. Om dat te ondervangen heb ik ook een dekkend 5ghz netwerk in huis, maar het probleem is dat de telefoon telkens weer verbinding probeert te maken met het 2.4ghz netwerk. Ik kan "netwerk vergeten" tot ik een ons weeg, 2 minuten later verschijnt het gewoon weer in de lijst en probeert hij opnieuw over te schakelen. Ook het veranderen van het wachtwoord haalt niets uit, hij blijft het zien als een valide netwerk.

Nou kan ik natuurlijk instellen dat hij enkel het 5ghz netwerk gebruik, maar dat is dan weer lastig als ik niet thuis ben.

Is er een andere manier om het 2.4 GHz netwerk ècht te vergeten?

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• Tanooki
  • Niet online
Als je telefoon het password van het 2.4 ghz netwerk niet kent, kan hij daar toch niet mee verbinden? Of begrijp ik je nu verkeerd?

Is het niet de open Ziggo hotspot waarmee je telefoon verbindt? Ik heb om die reden mijn hotspot uitgezet.

[Voor 29% gewijzigd door Tanooki op 15-12-2015 23:04]

• LA-384
Hij kan er idd niet mee verbinden, maar probeert het wel, waardoor de bestaande 5ghz verbinding wordt onderbroken. Daarnaast duurt de poging ook nog extra lang, omdat het 2.4 GHz netwerk zo brak is. En aangezien het 2 routers zijn, met verschillende namen, blijft hij switchen tussen de twee en schakelt pas na een aantal pogingen over op het 5ghz netwerk.

Zou de telefoon het netwerk blijvend vergeten, dan was dit niet aan de orde. Overigens heb ik geen root toegang.

Het is niet van ziggo. Voor de hotspot zijn ook bepaalde gegevens nodig, maar die heb ik nooit ingevoerd. Ik denk dat de telefoon het daarom niet ook nog hierop probeert.

Het vreemde is dat mn tablet de netwerken wèl echt "vergeet", dus het ligt aan de telefoon.

[Voor 21% gewijzigd door LA-384 op 16-12-2015 06:10]

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• Tanooki
  • Niet online
Misschien omdat 2.4 en 5 ghz hetzelfde SSID hebben? Je telefoon ziet dan geen verschil tussen het bekende netwerk en het 'vergeten ' netwerk.

• LA-384
Nee, het ssid is verschillend. Er zijn 4 netwerken:
Thuis 1
Thuis 2
Thuis 1 5g
Thuis 2 5g

Die eerste twee werken dus niet, maar de HTC blijft proberen er verbinding mee te maken. "Netwerk vergeten" is effectief tot aan het moment dat de router buiten bereik is en dan weer binnen bereik komt.

• Tanooki
  • Niet online
LA-384 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:43:
Ik heb een probleempje met de wifi van m'n HTC one. Blijkbaar is de 2.4 GHz band overvol, waardoor ik geen stabiele verbinding gemaakt krijg.
Ik weet niet hoe je woont, maar dit is op zich ook wel vreemd. Heb je al eens een app als WiFi Analyser geprobeerd?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kun je niet een frequentie uitzoeken die wel werkt? En misschien de telefoon uit de router instellingen verwijderen?

• Tanooki
  • Niet online
Eventueel zou je inderdaad kunnen proberen het MAC adres van je telefoon in je router te blokkeren, alleen voor het 2,4 Ghz netwerk waarop je hem niet wilt laten verbinden.

[Voor 3% gewijzigd door Tanooki op 16-12-2015 09:47]

• DoctorPhone
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 05-01-2016

DoctorPhone

www.doctorphone.nl

LA-384 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 06:05:
Hij kan er idd niet mee verbinden, maar probeert het wel, waardoor de bestaande 5ghz verbinding wordt onderbroken. Daarnaast duurt de poging ook nog extra lang, omdat het 2.4 GHz netwerk zo brak is. En aangezien het 2 routers zijn, met verschillende namen, blijft hij switchen tussen de twee en schakelt pas na een aantal pogingen over op het 5ghz netwerk.

Zou de telefoon het netwerk blijvend vergeten, dan was dit niet aan de orde. Overigens heb ik geen root toegang.

Het is niet van ziggo. Voor de hotspot zijn ook bepaalde gegevens nodig, maar die heb ik nooit ingevoerd. Ik denk dat de telefoon het daarom niet ook nog hierop probeert.

Het vreemde is dat mn tablet de netwerken wèl echt "vergeet", dus het ligt aan de telefoon.
Wat is je doel? Want hoe ik het zo begrijp wil je niet op de 2.4 ghz zitten?
Indien het klopt wat ik denk, dan kan je bij je WiFi instellingen (op de 3 puntjes klikken) aangeven: alleen 2,4ghz, alleen 5ghz of beiden.
Is het voor jou dan geen oplossing om hem alleen op 5Ghz te zetten zodat die geen verbinding meer maakt met de 2.4Ghz?
Heb zelf al een enige tijd geen HTC prive meer in gebruik maar ik weet dat dit tot de mogelijkheden behoort.

Indien dit niet het antwoord op jou vraag is dan hoor ik het graag.

www.doctorphone.nl voor al u smartphone en tablet reparaties

• LA-384
Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest, mijn excuses in dat geval.

Situatie is als volgt:
Thuisnetwerk heeft 1 ziggo modem, Wi-Fi is hiervan uitgeschakeld.
Verder zijn er 2 routers , ingesteld als access point.
Dhcp dus door ziggo modem.

Beide routers hebben zowel een 2.4 GHz als een 5 GHz netwerk. Elk met een eigen ssid.

Probleem is dat de telefoon niet wil verbinden met de 2.4 GHz netwerken. Naar mijn idee omdat deze te vol zit.

5ghz werkt wel goed.

Omdat 2.4 GHz thuis niet werkt, wil ik dat de telefoon deze niet kan gebruiken. Ergens anders kan ik zonder problemen op 2.4 GHz verbinden.

Het probleem is dus dat de telefoon deze thuisnetwerken niet wil vergeten en daardoor constant probeert in te loggen.

MAC adres blokkeren zal ik eens proberen als ik weer thuis ben. Dat moet in het ziggo modem denk ik?

[Voor 7% gewijzigd door LA-384 op 16-12-2015 13:47]

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 12:15
Holy crap, zoveel heb ik er nog nooit bij elkaar gezien :P

• ralph075
  • Niet online
tiguan schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:48:
Holy crap, zoveel heb ik er nog nooit bij elkaar gezien :P
En altijd weer een puinhoop met gebruikte kanalen.... |:(
Als iedereen gewoon netjes kanalen 1, 6 en 11 gebruikt (zoals het bedoeld is), dan scheelt dat al een heleboel ruis (en problemen)...

[Voor 3% gewijzigd door ralph075 op 16-12-2015 14:01]

• tiguan
Stel dat 1 6 en 11 vol zitten, dan is het dus geen goed idee om een kanaal te pakken dat leeg of leger is? Ik dacht altijd van wel namelijk.

• ralph075
  • Niet online
tiguan schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:10:
Stel dat 1 6 en 11 vol zitten, dan is het dus geen goed idee om een kanaal te pakken dat leeg of leger is? Ik dacht altijd van wel namelijk.
Inderdaad. Je kan beter met 10 netwerken op 1 kanaal zitten, dan met 5 netwerken telkens een kanaal naast elkaar.

Netwerken op hetzelfde kanaal "horen" elkaar en kunnen daarop hun zendmomenten afstemmen, zodat er weinig botst. Als ze op kanalen naast elkaar zitten, dan kunnen ze elkaar niet meer horen, maar veroorzaken ze wel veel ruis voor elkaar. Die ruis verstoort de verzending veel meer, dan wanneer ze met z'n allen gezellig op 1 kanaaltje zitten.

Je ziet in de grafiek ook, dat de kanalen elkaar allemaal deels overlappen. De gedeeltelijke overlap is puur ruis voor de anderen. Als je kijkt naar kanalen 1, 6 en 11, dan zie je dat die elkaar niet overlappen. De vele netwerken op bv. kanaal 1 overlappen elkaar helemaal, waardoor er geen ruis ontstaat, maar ze elkaar "horen".

• tiguan
Bedankt voor deze heldere uitleg. Goed om te weten :)

• Tanooki
  • Niet online
Inderdaad holy crap, wat een drukte op die 2,4 Ghz band!

Ik vraag mij af of het kiezen van relatief rustige kanalen iets op zal leveren bij al dit geweld. Moderne routers hebben vrijwel allemaal een functie om automatisch een geschikt kanaal te kiezen.
Of dit zo is weet ik niet zeker, maar ik zou mij kunnen voorstellen dat daarom een uur later weer andere kanalen rustig zijn.
LA-384 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:40:
MAC adres blokkeren zal ik eens proberen als ik weer thuis ben. Dat moet in het ziggo modem denk ik?
Nee, in de twee routers die het 2,4 Ghz wifi netwerk aanbieden. En dan alleen voor de 2,4 Ghz band, als dat tenminste mogelijk is. Anders kan je telefoon ook niet meer op 5 Ghz verbinden.

[Voor 34% gewijzigd door Tanooki op 16-12-2015 17:15]

• LA-384
Ja, dat gaat nergens over zoveel netwerken. En ik snap er ook niets van. Ik woon in een klein dorpje, met binnen een straal van 25 meter niet meer dan 5 woningen. De twee naaste buren zijn 70+, dus lijkt me sterk dat die de oorzaak zijn van alle netwerken. Ik zal iig ook eens de kanalen aanpassen.

Gelukkig ben ik op 5ghz de enige :+

19.20
Heb even het menu van beide routers doorlopen, maar ik kan alleen een apparaat volledig blokkeren. Dus niet per frequentie-band. Enige wat ik dan doen is het 2.4ghz netwerk volledig uitschakelen in de hoop dat de telefoon het dan toch een keer echt gaat vergeten.

[Voor 29% gewijzigd door LA-384 op 16-12-2015 19:22]

• akbslayer
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 27-11 16:00
Hallo allemaal, ik kwam via facebook op het idee om bij mijn htc ook weer eens de ICE (in case of emergency) nummers erin te zetten.
dit had ik ooit wel eens gedaan dus dacht dat gaat wel lukken.
maar dat ging dus niet als geplant.
bij contacten/groepen, heb ik een nieuwe groep genaamd ICE aangemaakt omdat die nog niet bestond.
hier 2 contacten aan gekoppeld, maar ze staan nu niet in mijn lockscreen.. :(
ik heb half google al afgezocht maar ben de oplossing nog niet tegen gekomen.
iemand hier een idee? (android 5.0.2 / Htc sense 6.0)

• Joen
Ik had daar ook al eens naar gekeken maar in de Sense schil lijkt dat inderdaad niet te kunnen.

Ik zelf heb met Settings Extended een koppeling gemaakt naar ICE Card zodat er altijd EHBO / ICE informatie op te vragen is vanuit de notificatiebalk (en die staat dus dan ook op het vergrendelscherm).
Date in tray had nog net voldoende ruimte over in een regel om "ICE? Plus icoon hier boven!" te kunnen vermelden in die regel.
Verder heb ik geen voor hulpdiensten frustrerende vergrendelcode op mijn telefoon staan en ICE contacten ingesteld staan in bovengenoemde app en in de contactpersonenlijst van de telefoonkiezer.

• akbslayer
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 27-11 16:00
bedankt voor je reactie!
Ik heb HTC een mailtje gedaan met dit probleem.
ze hebben blijkbaar meer klachten gehad hierover.
in de volgende sense versie zullen ze er naar kijken zeggen ze..

• Joen
Die Sense versie zal voor de HTC One M7 nooit meer gaan komen.

• Jazco2nd
Joen schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 17:47:
Die Sense versie zal voor de HTC One M7 nooit meer gaan komen.
Met elke update na 5.5 vond ik mijn HTC heel irritant.. Zeker al die updates van HTC apps via Play store. Ben sinds kort over op de GPE+ ROM. Vanilla Android vind ik helemaal niet prettig maar deze ROM gooit er een HTC sausje over én dark materiaal design. Nog wat tweaks dankzij Gravitybox en de M7 is weer prettig in gebruik. Aanrader!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik krijg het idee dat de 'haptic feedback' van m'n m7 ineens een stuk minder heftig is bij het typen. Meer mensen met deze ervaring?

• xileS
  • Niet online
Sinds pas crasht de mail app steeds als ik een email probeer te beantwoorden :s. Meer mensen last van?

Is ingesteld op Outlook mail.

[Voor 13% gewijzigd door xileS op 22-02-2016 00:12]

• stuffer
  • Nu online

stuffer

Ondertietel

xileS schreef op maandag 22 februari 2016 @ 00:12:
Sinds pas crasht de mail app steeds als ik een email probeer te beantwoorden :s. Meer mensen last van?

Is ingesteld op Outlook mail.
Zojuist getest en bevestigd.

Vanochtend had ik een melding boven in staan : "applicatie is ge-update". Een systeemupdate maar toch wel vreemde melding.

Nu met mailapp op stock rom. Ingestelde mailserver staat in huis hier zo.

Edit
------
Lijkt op:

http://androidforums.com/...-unexpectedly-htc.998306/

----
Edit 2

Getest en werkt weer zoals het hoort.

[Voor 14% gewijzigd door stuffer op 23-02-2016 08:24]

** NIX **

• yannickie111
  • Laatst online: 24-11 22:38
Mijn LG G4 is net in de beruchte bootloop geraakt en moet dus terug naar T-mobile. yannickie111 in "[LG G4] Ervaringen & Discussie"
Zou niet zo'n probleem moeten zijn, maar mijn oude telefoon, een M7, herkent mijn simkaart niet meer...
Als ik de sim-tray openklik met een tooltje komt er op het scherm te staan "geen sim kaart gedetecteerd", als ik hem weer terug doe gaat deze melding weg. Hij lijkt dus wel iets te doen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

• Joen
Ja, het berichte slechte lade systeem. Een paar laagjes plakband plakken aan de plastic zijde van de SIM-kaart helpt doorgaans al een hoop.
Bij mij gebeurd het nu nog wel eens dat de SIM-kaart niet meer gezien wordt, maar niet zo vaak als zonder het plakband.

• S_Chief
  • Niet online
stuffer schreef op maandag 22 februari 2016 @ 16:52:
[...]

Zojuist getest en bevestigd.

Vanochtend had ik een melding boven in staan : "applicatie is ge-update". Een systeemupdate maar toch wel vreemde melding.

Nu met mailapp op stock rom. Ingestelde mailserver staat in huis hier zo.

Edit
------
Lijkt op:

http://androidforums.com/...-unexpectedly-htc.998306/

----
Edit 2

Getest en werkt weer zoals het hoort.
Ik ervaar helaas hetzelfde (One Max), vermoed dat dit voor iedereen geldt. Hoop dat HTC of Google met een nieuwe update komt, want het deïnstalleren van updates om een app te laten werken is natuurlijk niet heel netjes (en veilig).

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dit weekend mijn M7 weggebracht bij het lokale telefoonwinkeltje om de accu te vervangen. Maar die hebben de pogingen gestaakt, omdat ze hem niet open kregen. Moet dat ding echt terug via HTC zelf?

Durf het echt niet aan.
Pagina: 1 ... 34 35 36 Laatste

Let op:
Accessoires voor de HTC One: Accessoires voor de HTC One
~[HTC One] Rooten & Custom ROM's: [HTC One M7] Rooten & Custom ROM's
~[HTC One] Problemen en garantie-afhandelingen staat: [HTC One] Problemen en garantie-afhandelingen
Levertijden voor de HTC One: HTC One - Levertijden en prijzen

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee