Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeextreme
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-10-2021
Sinds de laatste update merk ik dat de "OK Google" detectie op alle schermen zichzelf (na een tijd) weer aanzet als je het uitzet. Ik heb het alleen in het GoogleNow-scherm aanstaan.

Ben benieuwd of meerdere mensen het probleem herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de laatste update enkele weken geleden heb ik veel verbindingsproblemen.
Slechte 4G en Wifi, maar wifi schakelt ook niet terug naar 4G als het wifisignaal wegvalt.

Iemand enig idee wat hieraan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 10:16:
Sinds de laatste update enkele weken geleden heb ik veel verbindingsproblemen.
Slechte 4G en Wifi, maar wifi schakelt ook niet terug naar 4G als het wifisignaal wegvalt.

Iemand enig idee wat hieraan te doen is?
Same here, en hier ook al een paar keer gemeld. Ik merk het vooral bij wifi en bluetooth, beiden hebben een zeer slecht bereik sinds de update en is niet meer mee te werken. De twee servicepacks, die sinds de update naar Lollipop zijn uitgerold, ten spijt is het probleem nog niet opgelost, en ik begin langzaam te betwijfelen of dat ooit nog gaat gebeuren.

Op internet kan ik er nauwelijks iets over vinden behalve wat algemene meldingen van wifi problemen bij verschillende toestellen sinds 5.0. Omdat het wifi en BT op zich wel werken, alleen dus zeer beroerd, begin ik er ook maar niet aan het toestel op te sturen voor garantie, conclusie zal dan waarschijnlijk toch zijn dat er geen problemen zijn geconstateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:46
Al die achterlijke app updates van HTC.. Ik heb auto updates in de Play Store uit staan juist omdat ik al die HTC Apps niet wil updaten want elke update verkloot weer een app.

HTC Home is nu per ongeluk geinstalleerd (update). BOEM weg black theme, jaa, je kan m wel kiezen maar alle apps zijn dan toch blauw groen of oranje. SUPER irritant, Waarom zou ik dat ineens willen?

Dus ik heb de update geuninstalled, gevolg: ALLE instellingen van homescreens en app drawer weg! Je begint met een leeg scherm. Downgraden wordt dus eigenlijk niet ondersteund.

errgggg irritant. Ik was al klaar met Gallery sinds 6.0, ook met de HTC browser en ook met de Sense Clock (geef die wereldbol terug!!!!).

De HTC browser:
- lekker zwarte browser ipv witte Chrome
- color inverse instelling: ideaal voor lezen bij weinig licht doordat bijna alle sites zwart worden met witte tekst

Maar nee, nu is de browser blauw en color inverse optie bestaat niet meer.

En dan de Dialer, gelukkig weinig aan stuk gemaakt behalve dat je Terug toets niet meer werkt (komt in een loop), je moet terug gaan via het pijltje linksboven of door op Home te drukken.

Ik zal deze telefoon nog zo lang mogelijk houden, maar hierna hoef ik echt geen HTC meer. HTC heeft laten zien dat ze mooie telefoons en software kunnen maken en vervolgens enorm goed zijn om al het goede te verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-09 20:03
Ik word een beetje gek van google play services. 41% van m'n energiegebruik gaat op aan dat. Sinds 3 dagen is mn batterij zooo snel leeg. Doe niks en na 30 minuten is 8% batterij weg... Iemand tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sowieso krijg ik een beetje genoeg van de accu van m'n m7. Maar eens vervangen denk ik.

Ben intussen ook eens rustig aan het kijken naar een opvolger. Maar das nog niet makkelijk. Wil absoluut niet groter, en mis ook niet veel aan de one.

Wil liever niet naar Samsung, vind touchwiz een drama. Misschien eens bij Sony shoppen?

[ Voor 58% gewijzigd door MikeyMan op 26-04-2015 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chou3
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-08 14:25
Fizher schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 19:26:
Hey allemaal, heb een paar dagen geleden m'n htc one geupgrade naar lollipop en moet zeggen het ziet er allemaal prima uit en werkt redelijk goed. Ik heb echter een groot probleem waar ik met van afvroeg of 1 van jullie daar toevallig een oplossing voor weet.

Sinds de update naar lollipop is de 'lock-screen' music player echt enorm kut. In plaats van de oude versie waar je zonder te kijken makkelijk naar het volgende/vorige nummer gaan en pauzeren e.d. is dat nu nagenoeg onmogelijk. Het is vervangen door de notification bar music player die 1) ontzettend klein is, en 2) de knop om de music player te sluiten is zo prominent in beeld en luttele pixels verwijderd van de 'next-track' knop dat je de helft van de tijd als je naar het volgende nummer wilt gaan je de hele player afsluit. Ook zit er in de default weergave geen knop om naar het vorige nummer te gaan wat ontzettend irritant is.

Is het mogelijk hier iets aan te doen?
Ik heb de M7 niet meer in gebruik. Op de M9 is het bijna gelijk. Je kan met twee vingers op de lockscreen widget naar beneden vegen dan krijg je de volledige controle/weergave weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
MikeyMan schreef op zondag 26 april 2015 @ 10:08:
Sowieso krijg ik een beetje genoeg van de accu van m'n m7. Maar eens vervangen denk ik.

Ben intussen ook eens rustig aan het kijken naar een opvolger. Maar das nog niet makkelijk. Wil absoluut niet groter, en mis ook niet veel aan de one.

Wil liever niet naar Samsung, vind touchwiz een drama. Misschien eens bij Sony shoppen?
mijn batterij duur was perfect, alle google troep uitgeschakeld enzo, en haalde de 40% aan het einde van de dag met dan al 2,5 uut schermtijd. Maar sinds 3 dagen is google play services de boosdoender. Iedere keer vraagt staat hij bij locatieservices. Ik ben ook aan het kijken voor een opvolger. Alles bekeken, maar de m9 is gewoon echt het geld niet waard, de m8 is te oud. Apple vind ik mooi maar kan er niet mee werken. Sony is troep. De rest is ook troep. Van samsung ben ik niet fan, maar moet zeggen dat die note 4 echt een beest van een smartphone is. Ik heb met veel tegenzin toch besloten die te gaan halen als mijn abbo over 2 maanden af is gelopen. Hoewel ik touchwiz niet mag, loopt het allemaal vloeiend, en veel opties, grote telefoon (wat ik personelijk zoek), en heerlijke accuduur. Zou graag de note 4 hebben met sense van htc erop, maar dat kan helaas niet. Hoewel is ik samsung niks vind, is die note 4 een beest van een smartphone, en de prijs-prestatie verhouding zit daarmee wel goed. Helaas is mijn m7 nog prima en hoef ik eigenlijk geen nieuw toestel. Maar t-mobile speelt het zo leuk dat ik 10 euro minder betaal per maand als ik sim only neem. Dus voor 10 eu extra neem ik die note 4 dan maar. Excuus voor beetje offtopic...

Ontopic: kan je de google play services op een of andere manier verbieden om naar je locaties te gaan? Dus dat die geen toegang tot je locatie krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Ik snap uberhaupt niet waarom je perse t-mobile moet? Dat is imo de slechtste provider die je kan hebben..
Kan je nog beter een sim-only halen van simyo, heb je nog KPN netwerk ook.

Ik kan me totaal niet vinden in jullie problemen overigens. Enige irritatie puntje dat ik heb zijn de notificaties. Ding zit altijd in de weg en als je m weg swiped is ie ook weg uit je notificatie menu. Op het moment kan ik echt geen reden verzinnen om een andere telefoon te nemen, hij is gewoon nog zo fijn (misschien de accuduur, maar 24uur red ik wel dus opzich prima).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:57
spNk schreef op zondag 26 april 2015 @ 11:52:
Ik snap uberhaupt niet waarom je perse t-mobile moet? Dat is imo de slechtste provider die je kan hebben..

Ik kan me totaal niet vinden in jullie problemen overigens. Enige irritatie puntje dat ik heb zijn de notificaties. Ding zit altijd in de weg en als je m weg swiped is ie ook weg uit je notificatie menu. Op het moment kan ik echt geen reden verzinnen om een andere telefoon te nemen, hij is gewoon nog zo fijn (misschien de accuduur, maar 24uur red ik wel dus opzich prima).
Slechtste provider? Dat is aardig persoonlijk te noemen, Vodafone komt er hier bijvoorbeeld niet in omdat ik niet het idee heb dat die lui buiten belachelijk veel geld uitgeven aan marketing ook maar iets zinvols doen aan hun netwerk. (Overal nog steeds straalverbindingen, weinig masten in mijn regio, arrogante ks).

Ik heb persoonlijk nu Skydragon draaien op mijn M7, en daarmee gaat deze wel een dagje mee. De batterij begint alleen nu wel langzaam minder te worden. Heb hiernaast een M8 omdat ik de M9 niet vernieuwend genoeg vond (64bit is kansloos met 3Gb aan ram, en serieus fotograferen doe ik met een echte camera).

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
spNk schreef op zondag 26 april 2015 @ 11:52:

T-mobile slecht? De eerste provider die mij altijd netjes behandeld en waarmee ik overal dekking heb. Overal waar ik kom heb ik 4G en een retesnelle verbinding. Snap niet waarom iedereen t-mobile slecht vind. Ik vind personelijk kpn duur en bagger qua service.

En ik klaag toch niet over de one m7. Ben over alles tevreden, ik vraag alleen wat ik kan doen qua accuduur omdat die sinds 3 dagen heeel snel is verslechterd. Simyo is trouwens helemaal troep.. en dochterprovider begin ik niet meer aan. T-mobile heeft mij altijd gecompenseerd voor problemen en zijn redelijk goedkoop. Heeft joeppie van t hek toch goed voor elkaar gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

drusloos schreef op zondag 26 april 2015 @ 09:52:
Ik word een beetje gek van google play services. 41% van m'n energiegebruik gaat op aan dat. Sinds 3 dagen is mn batterij zooo snel leeg. Doe niks en na 30 minuten is 8% batterij weg... Iemand tips
Had ik ook na de update. Factory reset gedaan en het was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
netblade schreef op zondag 26 april 2015 @ 15:08:
[...]

Slechtste provider? Dat is aardig persoonlijk te noemen, Vodafone komt er hier bijvoorbeeld niet in omdat ik niet het idee heb dat die lui buiten belachelijk veel geld uitgeven aan marketing ook maar iets zinvols doen aan hun netwerk. (Overal nog steeds straalverbindingen, weinig masten in mijn regio, arrogante ks).
Ik heb persoonlijk ook een hekel aan Vodafone, al is dat voornamelijk om hun VERSCHRIKKELIJKE reclames. Maar hier in de buurt is het KPN of Vodafone wat de klok slaat. T-Mobile heb ik overigens geen 4G ervaring mee, maar 3G is bijna nergens te krijgen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

MikeyMan schreef op zondag 26 april 2015 @ 10:08:

Tot voor kort kocht ik eens per jaar wel een nieuwe smartphone, en dan liefst een voormalig flagship toestel dat al enige tijd op de markt was zodat de prijs was gezakt. Kostte niettemin een duit, maar ik zag het maar als een persoonlijke hobby/interesse/obsessie om dat goed te praten.

Was nu echter nog altijd zeer tevreden over m'n M7, te meer omdat er m.i. de laatste jaren nog maar weinig interessante ontwikkelingen zijn geweest op smartphonegebied die niet ook al door de M7 worden geboden.

Maar ben nu wel helemaal klaar met dat wifi/BT probleem, en ben me toch weer gaan oriënteren op iets nieuws. Maar het blijkt dat als je een mooi ontworpen (geen full plastic) high end toestel wil, geen Samsung, maar wel dedicated capacitieve knoppen wil i.p.v. die afgrijselijke schermknoppen, er gewoon geen alternatief meer is. Behalve de iPhone dan, maar daar heb ik morele bezwaren tegen.

Vroeger moest ik nog een afweging maken voor welk toestel ik zou kiezen, nu is er niets meer om uit te kiezen. Van ellende for the time being maar teruggegaan naar m'n Lumia 925 :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:57
spNk schreef op zondag 26 april 2015 @ 20:18:
[...]

Ik heb persoonlijk ook een hekel aan Vodafone, al is dat voornamelijk om hun VERSCHRIKKELIJKE reclames. Maar hier in de buurt is het KPN of Vodafone wat de klok slaat. T-Mobile heb ik overigens geen 4G ervaring mee, maar 3G is bijna nergens te krijgen hier.
Dan begrijp ik je afkeer tegen T-Mobile wel een beetje, maargoed wat voor jou of mij slecht is kan voor een ander weer geweldig zijn, misschien zal het een en ander nog verbeteren als de ombouw in jouw regio voltooid is (LTE900 en UMTS900)

OT Ik heb zelf totaal geen problemen met wifi of bt, misschien kwestie van geluk?

[ Voor 6% gewijzigd door netblade op 26-04-2015 21:15 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Dat zou kunnen. Maar ben tevreden met Hi eigenlijk, sim only.
Enige pluspunt aan t-mobile vind ik hun reisbundels, die zijn wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
spNk schreef op zondag 26 april 2015 @ 20:18:
[...]

Ben vergeten erbij te zeggen: ik woon in amsterdam, daarom ook goede 4G. Maar eigenlijk buiten amsterdam waar ik kom, leiden, utrecht, zandvoort, en alles ertussen (snelweg,kleine dorpjes) heb ik goede ontvangst. Maar denk dat we niet in dit topic moeten praten over providers.

Ontopic: ik heb geen update gehad of iets. Gewoon van de ene dag op de andere dag batrerydrain door google play services...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
drusloos schreef op zondag 26 april 2015 @ 21:41:
[...]

Ben vergeten erbij te zeggen: ik woon in amsterdam, daarom ook goede 4G. Maar eigenlijk buiten amsterdam waar ik kom, leiden, utrecht, zandvoort, en alles ertussen (snelweg,kleine dorpjes) heb ik goede ontvangst. Maar denk dat we niet in dit topic moeten praten over providers.

Ontopic: ik heb geen update gehad of iets. Gewoon van de ene dag op de andere dag batrerydrain door google play services...
Randsteden dus... ik woon in het Oosten, dat zal het verschil zijn. Sowieso verwacht ik in Amsterdam en omstreken dat het met elke provider volledig dekkend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
spNk schreef op zondag 26 april 2015 @ 23:34:
[...]

Randsteden dus... ik woon in het Oosten, dat zal het verschil zijn. Sowieso verwacht ik in Amsterdam en omstreken dat het met elke provider volledig dekkend is.
Nee, kpn en vodafone laten soms nog een steekje vallen. Vooral binnenshuis is het bagger met die twee. T-mobile is redelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

drusloos schreef op maandag 27 april 2015 @ 09:55:
[...]
Nee, kpn en vodafone laten soms nog een steekje vallen. Vooral binnenshuis is het bagger met die twee. T-mobile is redelijk
Dat is inderdaad dan weer een voordeel van T-mobile, die hebben een 4G netwerk op 1800Mhz, waar Vodafone en KPN een 800Mhz netwerk hebben. 1800Mhz heeft een beter bereik binnenshuis, maar er zijn meer masten voor nodig dan voor 800Mhz voor een volledige dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Is het ook een bekend probleem dat de camera een grijze waas geeft op foto's? Ik zie het heel duidelijk, camera beeld is goed maar de gemaakte foto zit echt een lelijke grijze waas over.

Dit heb ik sinds mijn telefoon terug is van Dynalogic (via Vodafone) ivm kapotte accu. Ik had heb "unlocked", "tampered" en "s-on" opgestuurd, zonder dat er nog een rom op zat (ging iets mis en had geen tijd meer om te herstellen voordat de koerier terug kwam).

Heb m terug gehad met nieuwe accu en nieuwste Android versie (5.0.2 dan) dus op zich ben ik wel blij maar nu zijn alle foto's die ik maak lelijk.

Is het een 5.0.2 bug?

Hier helemaal geen last van WI-FI problemen trouwens, Bluetooth in auto ging ook goed (Kia Rio) zal zo nog de UE Boom speaker testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Ik heb nog een klein probleempje, af en toe fade de audio heel even weg wanneer ik muziek via BT afspeel op mijn auto radio. Dit had ik met een eerdere Android versie ook, dat is met een update gefixed des tijds, maar nu met de Lollipop update lijkt het weer terug te zijn. Destijds was het geloof ik weeg wanneer je wifi uitgezet had, ik heb dat nu nog niet getest. Meer mensen met dit "probleempje"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:58
Jazco2nd schreef op maandag 27 april 2015 @ 15:02:
Is het ook een bekend probleem dat de camera een grijze waas geeft op foto's? Ik zie het heel duidelijk, camera beeld is goed maar de gemaakte foto zit echt een lelijke grijze waas over.

Dit heb ik sinds mijn telefoon terug is van Dynalogic (via Vodafone) ivm kapotte accu. Ik had heb "unlocked", "tampered" en "s-on" opgestuurd, zonder dat er nog een rom op zat (ging iets mis en had geen tijd meer om te herstellen voordat de koerier terug kwam).

Heb m terug gehad met nieuwe accu en nieuwste Android versie (5.0.2 dan) dus op zich ben ik wel blij maar nu zijn alle foto's die ik maak lelijk.

Is het een 5.0.2 bug?

Hier helemaal geen last van WI-FI problemen trouwens, Bluetooth in auto ging ook goed (Kia Rio) zal zo nog de UE Boom speaker testen.
Ik heb ook al een tijdje last van de waas op de foto. Haarscherp als je scherp stelt, maar als je een foto maakt, is ie ineens niet scherp meer. Draai trouwens CM12 (5.1.1)..

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
netblade schreef op zondag 26 april 2015 @ 21:10:
OT Ik heb zelf totaal geen problemen met wifi of bt, misschien kwestie van geluk?
Zelf heb ik ook geen problemen met Wi-Fi of Bluetooth, maar mijn vrouw des te meer, vooral met Wi-Fi.
Onze telefoons zijn identiek. Ik zorg ervoor dat zij altijd de updates krijgt die ik ook krijg, dus daar ligt het niet aan.

Misschien een kwestie van geluk inderdaad, maar dat is wel het minst bevredigende antwoord voor een vaag probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemCOW
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-08 11:21
Heeft iemand een manier gevonden om de trilfunctie aan te passen? Deze is gewoon achterlijk hard, ik kan nog beter het geluid aan laten.

Of kan dit alleen door de telefoon te rooten? Daar heb ik eerlijk gezegd weinig trek in...

[ Voor 19% gewijzigd door RemCOW op 28-04-2015 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

ralph075 schreef op maandag 27 april 2015 @ 23:22:
[...]

Zelf heb ik ook geen problemen met Wi-Fi of Bluetooth, maar mijn vrouw des te meer, vooral met Wi-Fi.
Onze telefoons zijn identiek. Ik zorg ervoor dat zij altijd de updates krijgt die ik ook krijg, dus daar ligt het niet aan.

Misschien een kwestie van geluk inderdaad, maar dat is wel het minst bevredigende antwoord voor een vaag probleem.
Als ik voor mezelf spreek is het in zoverre wel bevredigend dat het probleem dus inderdaad random lijkt, en ik niet zelf gek ben geworden danwel het een freak uitzondering is.

Mogelijk ligt de oorzaak in een afwijkende 'radio' chip in een aantal van de M7's (die volgens mij tegenwoordig zowel wifi, BT als het netwerksignaal regelen), en die op de een of andere manier niet goed wordt ondersteund sinds de laatste update. Maar dan zou je toch wel verwachten dat HTC daar inmiddels wel klachten over heeft ontvangen, en met een patch zou zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
RemCOW schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:26:
Heeft iemand een manier gevonden om de trilfunctie aan te passen? Deze is gewoon achterlijk hard, ik kan nog beter het geluid aan laten.

Of kan dit alleen door de telefoon te rooten? Daar heb ik eerlijk gezegd weinig trek in...
Nope, kan niet. Misschien met root, geen idee. Mijn trilstand is al een stuk zachter geworden sinds de camera module is vervangen (geen idee wat de link tussen beide is). Nog steeds wel harder dan de gemiddelde telefoon, maar dat is niet erg, je voelt m ten minste duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Weemism schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 21:14:
[...]

Als ik voor mezelf spreek is het in zoverre wel bevredigend dat het probleem dus inderdaad random lijkt, en ik niet zelf gek ben geworden danwel het een freak uitzondering is.

Mogelijk ligt de oorzaak in een afwijkende 'radio' chip in een aantal van de M7's (die volgens mij tegenwoordig zowel wifi, BT als het netwerksignaal regelen), en die op de een of andere manier niet goed wordt ondersteund sinds de laatste update. Maar dan zou je toch wel verwachten dat HTC daar inmiddels wel klachten over heeft ontvangen, en met een patch zou zijn gekomen.
Het lijkt inderdaad volledig random. De telefoons van mijn vrouw en mij zijn in dezelfde minuut in dezelfde winkel vlak na launch aangeschaft. Bij mij geen enkel probleem en mijn vrouw heeft vrijwel altijd ruzie met WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

ralph075 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 00:02:
[...]

Het lijkt inderdaad volledig random. De telefoons van mijn vrouw en mij zijn in dezelfde minuut in dezelfde winkel vlak na launch aangeschaft. Bij mij geen enkel probleem en mijn vrouw heeft vrijwel altijd ruzie met WiFi.
Dan gaat m'n theorie toch niet helemaal op. Ik verwachtte dat het mogelijk te maken had met een ander type radiochip dat is gebruikt in verschillende batches, maar jullie toestellen zaten dan waarschijnlijk in dezelfde batch. Ook heb ik mijn M7 ongeveer een jaar na de introductie gekocht dus die zat zeker niet in dezelfde batch als het toestel van je vrouw, maar dus wel met hetzelfde probleem.

Blijft dus een merkwaardige zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Heeft HTC eigenlijk ooit nog officieel laten weten of android 5.1 wordt uitgebracht voor de m7? Ik kan nergens een officiele bevestiging vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drusloos schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 10:44:
Heeft HTC eigenlijk ooit nog officieel laten weten of android 5.1 wordt uitgebracht voor de m7? Ik kan nergens een officiele bevestiging vinden
Gaat niet gebeuren. https://twitter.com/moversi/status/578249335822921730 tenzij je een GPE versie hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2015 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

GPE=Google Play Edition denk ik? Ik dacht dat alleen van de M8 een Google Play versie was. En zo niet (en het zal wel niet), aangezien de hardware neem ik aan dan identiek is, is het niet mogelijk om een GPE ROM op de M7 te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heeft iemand weleens gehoord van issues met de helderheid met de one?
het lijkt wel alsof ie donkerder wordt mettertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 10:56
MikeyMan schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 17:47:
Heeft iemand weleens gehoord van issues met de helderheid met de one?
het lijkt wel alsof ie donkerder wordt mettertijd.
Dat idee had ik nou ook de laatste dagen! Heb mijn m7 pas 1,5 jaar dus korter dan de meeste hier. Misschien heeft het wat met de update naar Lollipop te maken zoals hier gesuggereerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Neophyte_NL schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 21:48:
[...]

Dat idee had ik nou ook de laatste dagen! Heb mijn m7 pas 1,5 jaar dus korter dan de meeste hier. Misschien heeft het wat met de update naar Lollipop te maken zoals hier gesuggereerd wordt.
Ik heb sinds vandaag een nieuw scherm in mijn One M7 en merk qua helderheid (zonder dit onderwerp hier eerder gezien te hebben) direct al een verschil met mijn oude paneel. Het heeft in mijn geval niets met Lolliepop te maken maar wel degelijk met OF een ander paneel OF het oude paneel is inderdaad langzaamaan qua helderheid achteruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Afgelopen vrijdag liet ik m'n One 20 cm vallen, op een redelijk zachte ondergrond. Ook geen valschade of iets, niks van te zien. Was ook niks bijzonders eigenlijk. Maar sindsdien kan ik niet meer bellen. Ik hoor een heldere geluid van de andere kant, maar blijkbaar hoort de ander mij niet en hoort een keiharde ruis wat eerder als gegil klinkt. Dus ik ben niet te verstaan. Waarschijnlijk microfoon kapot? Maar omdat er geen valschade te zien is, zou dit onder garantie worden gemaakt? Omdat je niet kan achterhalen dat het door vallen is gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep2124
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:29
drusloos schreef op zondag 03 mei 2015 @ 07:46:
Dus ik ben niet te verstaan. Waarschijnlijk microfoon kapot? Maar omdat er geen valschade te zien is, zou dit onder garantie worden gemaakt? Omdat je niet kan achterhalen dat het door vallen is gedaan
Misschien kun je belmenu *#*#3424#*#* in te toetsen en vervolgens de audio test uit te voeren. Hiermee kunnen je uitsluiten of dit probleem softwarematig of hardware matig is gerelateerd.

Ik heb hetzelfde probleem, maar waarschijnlijk komt het bij mij door het openen van de telefoon. Lukt het met oortjes nog wel om te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
drusloos schreef op zondag 03 mei 2015 @ 07:46:
Afgelopen vrijdag liet ik m'n One 20 cm vallen, op een redelijk zachte ondergrond. Ook geen valschade of iets, niks van te zien. Was ook niks bijzonders eigenlijk. Maar sindsdien kan ik niet meer bellen. Ik hoor een heldere geluid van de andere kant, maar blijkbaar hoort de ander mij niet en hoort een keiharde ruis wat eerder als gegil klinkt. Dus ik ben niet te verstaan. Waarschijnlijk microfoon kapot? Maar omdat er geen valschade te zien is, zou dit onder garantie worden gemaakt? Omdat je niet kan achterhalen dat het door vallen is gedaan
Zelfde probleem gehad, niet specifiek door een val of stoot (voor zover ik me bewust ben), maar is keurig onder garantie geprepareerd. Deze 'storing' komt vaker voor bij de M7, bekend probleem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Ja via de microfoon van de oortjes kan ik wel gewoon bellen, dus het is hardware matig. Heb het met die audio test getest. Dat wordt weer dynafix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Neophyte_NL schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 21:48:
[...]

Volgens mij is het een softwareprobleem.
als ik de camera aanzet, schiet het scherm ineens omhoog kwa helderheid, ook zonder automatische helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Iemand enig idee hoe je terug kan naar de Sense 5.X style waarbij alle apps gewoon zwart zijn? De nieuwe HTC Themes bied deze mogelijkheid niet. Het zou toch belachelijk zijn als ik zelf op een computer op de website van HTC theme maker pro moet gaan gebruiken om terug te gaan naar de standaard HTC stijl?

Ik heb ook Default theme geprobeerd en daarna onder Personalize>Theme gekozen voor de versie met zwarte balk boven, zonder kleurtjes: geen enkel effect.

En hoe kan je met het nieuwe notificatie systeem nu eigenlijk je whatsappberichten in de notigicatiebalk lezen? Dat kon voorheen deels, nu met die witte pop-up is het onmogelijk, veeg de witte weg en je hebt geen notificatie meer..

[ Voor 20% gewijzigd door Jazco2nd op 05-05-2015 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
En hoe kan je met het nieuwe notificatie systeem nu eigenlijk je whatsappberichten in de notigicatiebalk lezen? Dat kon voorheen deels, nu met die witte pop-up is het onmogelijk, veeg de witte weg en je hebt geen notificatie meer..
Dat vind ik ook erg irritant. Je moet dus wachten tot die witte pop-up weg is, daarna komt deze gewoon in de notificatielijst te staan. Naar beneden vegen om hem uit te vouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Sinds de update voor Sense Home is de thema app geüpdate.Heb nu zelf het thema "Black and Red abstract".Als je dat toepast kan je kiezen wat je NIET toegepast wilt hebben.Zo is mijn thema zwart met highlights van rood.

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:24
Sinds de reparatie van de camera voor de paarse waas heb ik een groene tint op alle foto's bij daglicht er voor terug gekregen. Lijkt alsof er softwarematig iets fout gaat met de witbalans. Als ik de kleuren nabewerking in de galerij naar "kleurrijk" lijkt het weer beter, maar erg mooi ziet het er niet uit. Weet iemand of er een fix voor is? Volgens mij zit ik in de laatste maand van de garantie dus twijfel of het nog zin heeft om m nogmaals op te sturen.

[ Voor 5% gewijzigd door Southern Sun op 07-05-2015 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Ik heb vandaag een moto 360 gekocht. Nu krijg ik elke keer als ik de android wear app open te zien: 'android wear software is verouderd, verwijder app en installeer opnieuw' en dan wordt de app afgesloten. Ik kan de app niet gebruiken dus. Nou 100 keer al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar het helpt allemaal niks. Maar dit ligt aan de m7 want ik zie andere mensen waarbij die melding niet komt. Heeft iemand een tip? Iets wat je aan moet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09 10:21
hoe bizar.
Ik zag plotseling het icoontje voor systeem update in de notificatiebalk.
maar als ik erop klikte zei die: "1 app can update: notes" terwijl die app toch al een hele tijd niet meer werkt?!?
nu zelfs na de update werkt de app nog steeds niet :s :s "HTC Notes is no longer available"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep2124
Dag mensen,

Sinds een paar dagen wordt ik vriendelijk verzocht door mijn lockscreen om paling te gaan eten in een of ander restaurant in Rotterdam }:O (ik woon in 's-Hertogenbosch). Nou ben ik dus niet erg zot op paling, hoe kom ik af van deze vreemde mededelingen?

Ik heb al wel gevonden dat het komt door de update van HTC Lock Screen - ''Mealtime recommendation, Yelp Reviews and BlinkFeed content'' -, maar ik kom er niet echt achter hoe ik dit kan uitzetten. Wat niet helpt is het uitzetten van mijn locatieinstellingen. En er is ook geen app voor het lockscreen zelf. Ik maak gebruik van Nova Launcher.

Ik zal het vast over het hoofd zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

PeterHid schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:25:
Dag mensen,

Sinds een paar dagen wordt ik vriendelijk verzocht door mijn lockscreen om paling te gaan eten in een of ander restaurant in Rotterdam }:O (ik woon in 's-Hertogenbosch). Nou ben ik dus niet erg zot op paling, hoe kom ik af van deze vreemde mededelingen?

Ik heb al wel gevonden dat het komt door de update van HTC Lock Screen - ''Mealtime recommendation, Yelp Reviews and BlinkFeed content'' -, maar ik kom er niet echt achter hoe ik dit kan uitzetten. Wat niet helpt is het uitzetten van mijn locatieinstellingen. En er is ook geen app voor het lockscreen zelf. Ik maak gebruik van Nova Launcher.

HTC Lock screen uitzetten misschien? Anders weet ik het ook niet.

Google Play: HTC Lock Screen Bekijk de reviews hier. Je bent niet de enige die het vervelend vind ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Afvalzak op 11-05-2015 16:00 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
PeterHid schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:25:
Dag mensen,

In Blinkfeed uitzetten dat je dat wil weergeven... Blinkfeed > Instellingen > Melding op vergrendelscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep2124
Upbeat schreef op maandag 11 mei 2015 @ 16:01:
[...]

In Blinkfeed uitzetten dat je dat wil weergeven... Blinkfeed > Instellingen > Melding op vergrendelscherm
Bedankt, gevonden! Vervelend dat ze dat automatisch aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

PeterHid schreef op maandag 11 mei 2015 @ 16:04:
[...]

Het is sowieso raar dat sinds 5.0.2 de helft van de lockscreen functies weg zijn. Widgets waren stiekem best wel handig.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

PeterHid schreef op maandag 11 mei 2015 @ 16:04:
[...]

+1
Wat ook vervelend is, is dat deze "recommendations" wel in blinkfeed blijven staan.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
YEAH, gisteravond OTA naar 5.1 gekregen op mijn GPE geflashte HTC One M7. Ben er blij mee, voelt weer een beetje nieuwer B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:35
Upbeat schreef op maandag 11 mei 2015 @ 16:01:
[...]

Dankjewel! Ik heb die reclame ook al een maand geleden eenmalig gehad (op mijn lockscreen) Maar daarna verdween het ook weer.
Echter gisteren kwam het weer voorbij. Nu staat het gelukkig weer uit!

Ik heb de laatste tijd echter problemen met mijn batterij.
Voornamelijk in het 90 - 100 % gedeelte en in het 0 - 20% gedeelte.
Zodra hij rond de 20% is, houdt de telefoon het nog ongeveer 5 minuten vol en knalt dan uit.
Dit is met energie besparing aan...

Als ik via HTC diagnostics de test doe, gaat het wel goed, na 1uur zit hij dan op 91% (en >70% is volgens HTC in orde) Is er eventueel ook een tool op de batterij opnieuw te kalibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killmas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-09 09:26
Pittie schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 09:19:
[...]
Zodra hij rond de 20% is, houdt de telefoon het nog ongeveer 5 minuten vol en knalt dan uit.
Ik heb hetzelfde probleem gehad en heb hem nog net binnen de garantie opgestuurd hiervoor. Ze hebben nu de batterij vervangen en het probleem is weg. Had daarvoor ook van alles geprobeerd wat op internet te vinden is om opnieuw te kalibreren etc. Zou hem dus gewoon ter reparatie aanbieden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Killmas schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 10:16:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem gehad en heb hem nog net binnen de garantie opgestuurd hiervoor. Ze hebben nu de batterij vervangen en het probleem is weg. Had daarvoor ook van alles geprobeerd wat op internet te vinden is om opnieuw te kalibreren etc. Zou hem dus gewoon ter reparatie aanbieden. ;)
Daar was ik al bang voor :-( Binnenkort maar eens aanmelden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

Chris.nl schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:18:
[...]

Had ik ook een paar keer, met een plakbandje op de achterkant van de sim was het verholpen.
Nu klemt ie blijkbaar net dat beetje beter wat 't best is. Simkaart is nog prima te verwijderen.
Heb je enkel aan de achterkant een plakbandje geplakt?
Ik ervaar dit probleem namelijk steeds vaker dat ik ineens geen Sim kaart meer zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Laatst online: 14:58
Pittie schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 09:19:
[...]

Dankjewel! Ik heb die reclame ook al een maand geleden eenmalig gehad (op mijn lockscreen) Maar daarna verdween het ook weer.
Echter gisteren kwam het weer voorbij. Nu staat het gelukkig weer uit!

Ik heb de laatste tijd echter problemen met mijn batterij.
Voornamelijk in het 90 - 100 % gedeelte en in het 0 - 20% gedeelte.

Als ik via HTC diagnostics de test doe, gaat het wel goed, na 1uur zit hij dan op 91% (en >70% is volgens HTC in orde) Is er eventueel ook een tool op de batterij opnieuw te kalibreren?
Ervaar hetzelfde probleem. Ben wel benieuwd of er een tool is.

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
Dit probleem heb ik ook gehad met mijn M7 toen ik die nog had.

Ben bang dat hier geen tool voor is.

Dus denk dat wat Killmas zegt het handigst is, even contact opnemen met HTC voor een eventuele reparatie.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
donvalentino schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:20:
[...]

Ik ervaar dit probleem namelijk steeds vaker dat ik ineens geen Sim kaart meer zie.
Ook dit probleem komt mij bekend voor.

Erg vervelend, vooral omdat je niet weet wanneer je niet meer bereikbaar bent.

Zou even contact opnemen met HTC voor een reparatie.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
donvalentino schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:20:
[...]

Tja... Misschien kan je de contactpunten van de sim met een scherpe naald een beetje opruwen zodat ie zeker goed contact maakt.. Anders heb je wellicht pech en is er iets meer aan de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

Chris.nl schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:54:
[...]

Tja... Misschien kan je de contactpunten van de sim met een scherpe naald een beetje opruwen zodat ie zeker goed contact maakt.. Anders heb je wellicht pech en is er iets meer aan de hand...
Ja ik heb op dit moment nog geen plakband oid geplakt, was meer benieuwd hoe je dat gedaan had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
donvalentino schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:55:
[...]

Ja ik heb op dit moment nog geen plakband oid geplakt, was meer benieuwd hoe je dat gedaan had.
Kwestie van er een stukje plakband op leggen en strak afknippen. Dan klemt ie blijkbaar net iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
dennisk. schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:43:
Dit probleem heb ik ook gehad met mijn M7 toen ik die nog had.

Ben bang dat hier geen tool voor is.

Dus denk dat wat Killmas zegt het handigst is, even contact opnemen met HTC voor een eventuele reparatie.
De mijne is inmiddels aangemeld en wordt maandag opgehaald. Ik ga van het weekend nog even op mijn gemak back-uppen en dan na een reset nog 1 keer proberen of hij dan ook weer bij 20% zo snel uitvalt.

(Ik heb inmiddels een maand geleden ofzo al een full-wipe gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

Chris.nl schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:07:
[...]

Kwestie van er een stukje plakband op leggen en strak afknippen. Dan klemt ie blijkbaar net iets beter.
Zojuist plakband geplakt, benieuwd of dit het probleem verhelpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brasov
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-09 09:25
efari schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 08:29:
hoe bizar.
Ik zag plotseling het icoontje voor systeem update in de notificatiebalk.
maar als ik erop klikte zei die: "1 app can update: notes" terwijl die app toch al een hele tijd niet meer werkt?!?
nu zelfs na de update werkt de app nog steeds niet :s :s "HTC Notes is no longer available"
Zelfde hier. App is ook niet te verbergen in het appmenu of compleet uit te zetten. Erg raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:24
Sinds een week merk ik ineens problemen met WiFi. Regelmatig zie ik dat een whatsappberichtje niet word verzonden. Zodra ik WiFi uitschakel en 4G weer is verbonden is het meteen verzonden. Nog maar even aanzien, maar m'n vertrouwen om nog 1 of 2 jaar ermee te doen begint heel langzaam wat minder te worden zo. Hoop dat het iets tijdelijks blijkt te zijn, maar denk dat ik volgende week toch nog maar een keer een reparatie aan vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik idd ook, al een paar weken. Wifi slecht, en met 4G gewoon snelle verbinding.
Southern Sun schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 17:47:
Sinds een week merk ik ineens problemen met WiFi. Regelmatig zie ik dat een whatsappberichtje niet word verzonden. Zodra ik WiFi uitschakel en 4G weer is verbonden is het meteen verzonden. Nog maar even aanzien, maar m'n vertrouwen om nog 1 of 2 jaar ermee te doen begint heel langzaam wat minder te worden zo. Hoop dat het iets tijdelijks blijkt te zijn, maar denk dat ik volgende week toch nog maar een keer een reparatie aan vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Volgende week staat android 5.1 op de testplanning bij t-mobile. Dus de update komt dus toch naar de m7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
drusloos schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 23:34:
Volgende week staat android 5.1 op de testplanning bij t-mobile. Dus de update komt dus toch naar de m7
Dat geldt naar mijn idee nog steeds alleen voor de gpe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Sheik schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 00:11:
[...]

Dat geldt naar mijn idee nog steeds alleen voor de gpe versie.
Nou ze melden dat de laatste updste volgende week wordt getest, en niet voor de GPE versie, want die verkoopt tmobile niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
drusloos schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 23:34:
Zou wel raar zijn dat T-Mobile NL voor het eerst melding van maakt wereldwijd. Ik gok dat dit niet de 5.1 update is. En dan wordt de M7 nog voor de M8 geupdate... Kleine kans dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Upbeat schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:28:
[...]

Zou wel raar zijn dat T-Mobile NL voor het eerst melding van maakt wereldwijd. Ik gok dat dit niet de 5.1 update is. En dan wordt de M7 nog voor de M8 geupdate... Kleine kans dus.
De 5.0 update was ook eerder voor de branded toestellen dan voor de unbranded. Maar we gaan het zien over een kleine 3 weken, als de update wordt uitgerold. Hopelijk is het wel 5.1, dat zou namelijk betekenen dat we nog even voort kunnen met de m7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 00:21
Bedoel je dit bericht?
Joehoe M7 lovers, voor volgende week staat de laatste update voor dit toestel op de planning. :*)
https://forum.t-mobile.nl...index100.html#post1247362

Ik denk niet dat die Android 5.1 bedoelt, maar eerder een update om de bugs van Android 5.0 te fixen. De T-Mobile versie van 5.0 heeft bijvoorbeeld een vervelende bug dat als je contacten opslaat met +31 dat de telefoon die nummers niet herkent als die nummers met een 0 beginnen ipv +31.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doceia
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 01:04
Southern Sun schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 17:47:
Ook een fabrieksreset uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
ik heb de laatste tijd veel last van een grote batterij drain, wie weet hoe en op wat voor een manier een goede test is, en wat na de test de minimale procenten over moet zijn?
En wat Htc/Dynafix voor een test uitvoert en wat daar de uitkomst minimaal voor zijn in batterij procenten.
Graag ook vermelden wat aan en uit moet staan, en hoe helder/donker het scherm uit moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Eén pagina terug lezen en een keertje Googlen en je had het geweten...
spoiler:
Toverwoord=HTC diagnostics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:11
Wanneer ik iemand bel met mijn M7 dan klinkt het voor die persoon net alsof ik onder water bel.
Heb de test gedaan met de HCT Diagnostics en daar komt volgens mij uit de er iets kapot is. Microfoon 1 klinkt als onderwater, microfoon 2 heeft ruis maar kan ik mezelf nog wel verstaan.
Helaas valt mijn HTC buiten de garantie volgens HTC. Is dit iets wat zelf te repareren valt? Of is dit een probleem wat HTC wellicht alsnog onder garantie zal repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwartR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:55
Na dik twee jaar erg zuinig op mijn M7 geweest te zijn zaten er van zulke gebruikerssporen op de randen.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/42549312/DSC_0461thumb.JPG

Na een uurtje met wat schuurpapier, chrome polish en het ruw vertaalde elleboogvet zien de randjes er zo uit 8) :

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/42549312/DSC_0495thumb.JPG

Ben er erg tevreden mee en vind dit nog altijd een van de mooist ogende smartphones. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Nice. Zijn die grills niet relatief makkelijk te vervangen btw?

Tip voor mensen die nog een handige auto houder zoeken: http://www.dx.com/p/ruita...black-382684#.VVzrH0a8yJ8
Werkt perfect mits je een hoesje gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwartR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:55
spNk schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 22:15:
Thanks :*) De onderste grill is inderdaad vrij gemakkelijk te vervangen, maar de bovenste zit via de achterkant op de screen-assembly vastgeschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

spNk schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 22:15:

Tip voor mensen die nog een handige auto houder zoeken: http://www.dx.com/p/ruita...black-382684#.VVzrH0a8yJ8
Werkt perfect mits je een hoesje gebruikt.
Nu nog ergens een actieve motor houder vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
MikeyMan schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:10:
[...]

Nu nog ergens een actieve motor houder vinden :)
Ben bang dat je op een universele uit komt, en dat werkt altijd bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vrees ik ook voor.
Jammer dat er zo weinig beschikbaar is voor op de motor als je geen iPhone hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net iets merkwaardigs. Had een ander thema gekozen en toen ik de thema-app afsloot waren alle icoontjes uit het menu weg en alle startschermen waren leeg. Enige wat overbleef was het knopje in het midden om naar het menu te gaan.

Een herstart heeft dit verholpen maar heb dit nog nooit eerder gezien.

Iemand anders dit ook gehad toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 11:49:
Net iets merkwaardigs. Had een ander thema gekozen en toen ik de thema-app afsloot waren alle icoontjes uit het menu weg en alle startschermen waren leeg. Enige wat overbleef was het knopje in het midden om naar het menu te gaan.

Een herstart heeft dit verholpen maar heb dit nog nooit eerder gezien.

Iemand anders dit ook gehad toevallig?
Jaa overkomt mij ook wel eens. Kan je als normaal beschouwen. Pasnals een herstart niet helpt is het raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Had het gisteren na een update van sense home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:48
Vraagje. Vorige week heb ik mijn one naar dynafix gebracht om de accu te vervangen. Voordat ik de telefoon bracht heb ik met htc backup een backup gemaakt naar drive. Als ik nu met mijn gmail account inlog vind de telefoon echter geen backups... Iemand dit eerder gehad en weet hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Spurlie schreef op zondag 24 mei 2015 @ 00:45:
Vraagje. Vorige week heb ik mijn one naar dynafix gebracht om de accu te vervangen. Voordat ik de telefoon bracht heb ik met htc backup een backup gemaakt naar drive. Als ik nu met mijn gmail account inlog vind de telefoon echter geen backups... Iemand dit eerder gehad en weet hoe dit op te lossen?
Ik meen mij te herinneren dat op de een of andere vage manier Facebook er iets mee te maken heeft en dat het helpt die (tijdelijk?) te verwijderen zodat de originele Facebook versie bij de originel ROM er weer op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
Spurlie schreef op zondag 24 mei 2015 @ 00:45:
Heb je geprobeerd in te loggen met je HTC Sense account? Volgens mij wordt er daar ook iets gedaan met back-ups.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Laatst online: 14:25

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik heb dat sinds een paar dagen mn outlook email niet automatish meer synct.

(standaard htc mail app)
ik moet handmatig vernieuwen om te kijken of er nieuwe emails zijn. push of om de 5 minuten hebben geen effect.

hefet iemand van jullie hetzelfde probleem?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
mrc4nl schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:06:
Ik heb dat sinds een paar dagen mn outlook email niet automatish meer synct.

(standaard htc mail app)
ik moet handmatig vernieuwen om te kijken of er nieuwe emails zijn. push of om de 5 minuten hebben geen effect.

hefet iemand van jullie hetzelfde probleem?
Toevallig dat je dit zegt...ben er vandaag ook achtergekomen inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik gebruik altijd MyPhoneExplorer voor de synchronisatie: http://www.fjsoft.at/en/
Geen kabel of Bluetooth nodig. Via het WiFi netwerk en te beveiligen met een pincode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Laatst online: 14:25

mrc4nl

Procrastinatie expert

Joen schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:59:
Ik gebruik altijd MyPhoneExplorer voor de synchronisatie: http://www.fjsoft.at/en/
Geen kabel of Bluetooth nodig. Via het WiFi netwerk en te beveiligen met een pincode.
Dat is nu precies wat ik niet zoek.

Ik wil mail notificaties als ik zonder pc zit.Dus onderweg

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
mrc4nl schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 18:54:
[...]

Dat is nu precies wat ik niet zoek.

Ik wil mail notificaties als ik zonder pc zit.Dus onderweg
En daar gebruik ik dan weer AquaMail voor. Een losse mailclient. Vooral ideaal icm IMAP-servers. Je mail blijft dan altijd synchroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg zojuist deze update binnen, hopelijk een fix voor het hoge batterij gebruik... Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-QQPJFTOQ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek_NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 15:03
Sinds vandaag werkt mijn microfoon niet meer, ik kan andere wel horen maar zij mij niet. Nu las ik wat op tweakers over Google Play services en nog wat apps waarvan je de gegevens en cache moest verwijderen maar dit heeft helaas ook nog niet geholpen.

Zijn er meer mensen die er last van hebben gehad?

Edit: ik zie net het garantie en problemen topic, excuus

[ Voor 9% gewijzigd door Pannekoek_NL op 27-05-2015 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Sheik schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:56:
[...]

Toevallig dat je dit zegt...ben er vandaag ook achtergekomen inderdaad...
Volgens mij is dit een Play Services probleem want ik had het ook met andere email apps de afgelopen 2 weken maar het lijkt sinds vanavond weer te werken.

Ik gebruik Nine Folders voor me werk email, dit is de beste email app voor Exhange email. Look en feel van Gmail.
Inmiddels ondersteund Gmail ook Exchange maar ik vind het fijn dat me werk mail apart is in een app. Daarnaast wordt de kalender en contactpersonen van Exchange goed gesynct beide richtingen op via Nine Folders. En de standaard Calendar widget van HTC toont netjes mijn privé mail afspraken, werk afspraken en FB events. Erg handig voor een compleet overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm...nu ik op het software nummer zoek blijkt dat ik een Italiaanse versie heb.. Heb hem 2e hands gekocht. Nouja, tot nu toe weinig verandering merkbaar.
Pagina: 1 ... 33 ... 36 Laatste

Let op:
Accessoires voor de HTC One: Accessoires voor de HTC One
~~~[HTC One] Rooten & Custom ROM's: [HTC One M7] Rooten & Custom ROM's
~~~[HTC One] Problemen en garantie-afhandelingen staat: [HTC One] Problemen en garantie-afhandelingen
Levertijden voor de HTC One: HTC One - Levertijden en prijzen