Inspireer en word geïnspireerd.
Ze zijn in ieder geval hun belofte nagekomen (5.0), maar meer hoeven we ook niet te verwachten...thefal schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 17:32:
Slecht nieuws: Geen Android 5.1 voor de One!
https://twitter.com/moversi/status/578249335822921730\
[...]
Nog altijd beter dan loze beloftes.
Wel jammer, maar ik kan het ook wel begrijpen .
X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400
Dat zou ik wel een enorme domper vinden. Laat 5.1 dan de laatste versie zijn..thefal schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 17:32:
Slecht nieuws: Geen Android 5.1 voor de One!
https://twitter.com/moversi/status/578249335822921730\
[...]
Ik heb met Runkeeper nog geen issues gehad w.b. GPS. Qua routes ziet het er nog prima uit.RommelD schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 22:41:
Sinds mijn M7 geupdate is naar de nieuwste Android versie (5.02) werkt mijn Nike + running app voor geen meter meer. Hij verliest constant zijn GPS signaal. Heeft iemand anders hier ook last van?
Dat de M7 geen update krijgt naar 5.1 is toch niet erg? Alle fixes en features zitten ook al in 5.0 voor Sense roms. Vandaar dat GPE de update wel krijgt naar 5.1.
Ik begrijp daarom ook niet de ontevredenheid op de boards richting HTC.
Omdat andere wel problemen hebben? En bugs tegenkomen die jij blijkbaar niet tegenkomt omdat jij de telefoon anders gebruiktSheik schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:06:
Ik heb na de LP update geen enkel probleem met mijn telefoon. Geen lag, geen software glitches en geen leeglopende accu.
Dat de M7 geen update krijgt naar 5.1 is toch niet erg? Alle fixes en features zitten ook al in 5.0 voor Sense roms. Vandaar dat GPE de update wel krijgt naar 5.1.
Ik begrijp daarom ook niet de ontevredenheid op de boards richting HTC.
Kán, maar er zitten er nog genoeg in, zoals bijvoorbeeld:Sheik schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:26:
Ik heb alleen het idee dat men niet weet dat LP 5.0 (Sense) de meeste bugfixes en features heeft die GPE toestellen pas met LP5.1 krijgen.
Whatsapp notificaties, als je die wegveegt gaat het icoontje linksbovenin ook weg. Dus je vergeet dat je een berichtje gehad hebt.
Energiebesparing notificatie die altijd blijft staan...
Ik heb hem van de week gereset, maar daarvoor was het ook volop lag, toetsenbord wat gewoon kut reageeerde etc.
Maar goed, het is al heel wat dat we na 2 jaar nog steeds een upgrade naar Android 5 kregen, dat er dan een paar bugs inzitten, het blijft software
Er is alsnog kans dat een aantal van dit soort bugs toch nog worden opgelost.
Inderdaad, reken er maar op dat de bugs die echt bekend zijn wel zullen worden gefixt.Sheik schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:42:
Wat ik overigens wel vanochtend op Feedly gelezen heb (ben RSS feed vergeten) is dat er onderhoud blijft plaatsvinden op LP 5.0 voor de M7.
Er is alsnog kans dat een aantal van dit soort bugs toch nog worden opgelost.
Overigens ben ik al heel blij dat ze na 2 jaar nog steeds die updates hebben uitgerold, dit was bij de oudere toestellen wel anders!!!
Daar maken ze wel een paar valide punten. Ik heb alleen sinds 5.0 enorme problemen met mijn One. Wifi, bluetooth en mobiele gegevens vallen soms stilletjes uit, apps sterven zomaar af, soms hangt de volledige telefoon tientallen seconden stil (om dan in één keer alle touches op het scherm alsnog er doorheen te rammen) en vaak genoeg komt hij niet meer voorbij het lock screen (home screens blijven zwart). Klinkt toch als enorme memory leaks. Dat zal ik eens bij gaan houden.RonaldM schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 11:03:
Mooi artikel over het stoppen met de updates op de M7 op htcsource.com:"HTC One M7 will not be updated to Android 5.1 – why that’s not a bad thing".
Ik *kan* hem natuurlijk terugbrengen naar fabrieksinstellingen, maar dat wordt dan alweer de zoveelste keer. Ik ben de One meer dan zat ondertussen. Na aanschaf heb ik drie exemplaren terug moeten sturen wegens fabricageproblemen en dode pixels in het scherm en ik heb nog nooit een telefoon zo vaak volledig moeten resetten als dit ding. Ook beschadigt de zwarte versie belachelijk snel; ik heb nu zoveel kale plekken langs de randen zitten dat het er totaal niet meer uitziet. Over twee tot drie maanden (yay vakantiegeld) gaat deze met pensioen.
Heb er nu niet al te veel last van, zeker met vervanging van de telefoon in het vooruitzicht.
Mmm, niemand anders problemen met de GPS?-aad- schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:00:
[...]
Ik heb met Runkeeper nog geen issues gehad w.b. GPS. Qua routes ziet het er nog prima uit.
X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400
Heeft 1 van jullie die ook voorgehad? Hoe kan dit gebeuren en kan ik die wachtwoorden toch nog op de één of andere manier terugvinden? Ik draai de laatste versie vd software.
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Instellingen > Apps > Alle applicaties > Updater > Uitschakelen.r132546e schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 18:48:
Hoe kan ik de 5.0 update verbergen op mijn standaard One M7? Of moet ik deze update heel mijn leven om de 4 uur uit blijven stellen?
Je kan het niet totaal stoppen maar je zal er lange tijd geen last van hebben.
Kon m alleen gedwongen stoppen, maar thanks!Doceia schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 20:32:
[...]
Instellingen > Apps > Alle applicaties > Updater > Uitschakelen.
Je kan het niet totaal stoppen maar je zal er lange tijd geen last van hebben.
Toestel is amper 2 jaar oud. Zelfs Apple brengt gewoon langer updates uit
Maar als dat zelfs maar 1 bericht is niet eens de tekst kan lezen en je moet wachten tot die weg is.
Dat is juist opgelost in 5.1, door als je naar boven swiped komt die gewoon terecht in je notificatieschem.
Naar links of rechts gooi je hem weg uit je notificatiescherm.
Inderdaad. Heel irritant dat hij daadwerkelijk verdwijnt als je hem wegveegt.Joostje123 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 16:37:
Ik vind het gewoon irritant aan de nieuwe notificaties dat je zo mega balk krijgt met received x messages.
Maar als dat zelfs maar 1 bericht is niet eens de tekst kan lezen en je moet wachten tot die weg is.
Dat is juist opgelost in 5.1, door als je naar boven swiped komt die gewoon terecht in je notificatieschem.
Naar links of rechts gooi je hem weg uit je notificatiescherm.
Volgens mij zou dat weer met een volgende update aangepast worden, maar die komt niet meer naar de M7. Heb er zelf ook 'last' van wegens gebruik van een pouch. Maar goed dan maar iets verder er uit halen.Karakartal schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:45:
Als mijn screen gelocked is, krijg ik dus boven helemaal geen notificaties. Weet iemand hier een oplossing voor ?
Er is niet gezegd dat er helemaal geen update meer komt. Onderhoudsupdates en bugfixes zullen net als andere HTC toestellen beschikbaar blijven.Southern Sun schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:46:
[...]
Volgens mij zou dat weer met een volgende update aangepast worden, maar die komt niet meer naar de M7. Heb er zelf ook 'last' van wegens gebruik van een pouch. Maar goed dan maar iets verder er uit halen.
Ik wilde het eigenlijk niet doen omdat ik altijd zeer tevreden was over Sense als skin, maar anders zit er misschien niet veel anders op dan Cyanogen op de One te installeren. Had daar sinds het custom rommen van m'n Desire jaren geleden niet meer naar gekeken, maar lijkt nu een stuk eenvoudiger geworden ook.
Verwijderd
Als dit probleem zich s'morgens voordoet gaat waarschijnlijk ook de wekker (weer) niet af.
Misschien dat het iets te maken heeft met de update. Ik heb een update van HTC klok voorbij zien komen.Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 20:21:
Net weer iets vreemds met de HTC klok. Stond ineens op 2:17 ipv 19:17 en ook een heel andere locatie, Nicaragua ofzo ipv m'n huidige locatie. Even later sprong hij weer op de goede tijd en locatie. Wel vreemd, hoop dat het bij één 'vergissing' blijft..!
Als dit probleem zich s'morgens voordoet gaat waarschijnlijk ook de wekker (weer) niet af.
Dit probleem heb ik tijden geleden ook met mijn M7 gehad, toen ik deze nog in bezit had. Vooral met whatsapp merkte ik dit. Berichtjes die ik verstuurde stonden allemaal door elkaar, doordat de tijd van het toestel op een gegeven moment niet klopte. Zoals ik al aangaf is het voor mij al wel enige tijd geleden, nog voordat de HTC klok app updates kreeg.Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 20:21:
Net weer iets vreemds met de HTC klok. Stond ineens op 2:17 ipv 19:17 en ook een heel andere locatie, Nicaragua ofzo ipv m'n huidige locatie. Even later sprong hij weer op de goede tijd en locatie. Wel vreemd, hoop dat het bij één 'vergissing' blijft..!
Hopelijk is het probleem weg.
edit:
Misschien telefoon uit en aanzetten of tijdszone even veranderen en weer terugzetten?
[ Voor 5% gewijzigd door dennisk. op 24-03-2015 23:21 ]
Ik zie dat wanneer ik nu film en daarna een foto maak, of andersom, dat de opname tijd van beide 1 uur verschil zit!!Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 20:21:

https://www.dropbox.com/s...03-25%2007.54.18.png?dl=0
Ben hier dagelijks wel te vinden :-)
7.1.510520 was de versie.
nieuwe pc samenstellen = leuk
heb je toevallig meer info hierover? ik krijg nergens een melding om een update te installeren!Blaasijzer schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:33:
Volgens mij had ik gister een update voor de klok? die al geprobeerd?
7.1.510520 was de versie.
geen idee hoe je een klok update via playstore moet doen? welke app hebben we het dan over?tiguan schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:46:
Die klok update gaat via de playstore.
Verwijderd
Ik had 'm gister of eergisteren ook geüpdate. Mijn probleem was ook ná de laatste update.tiguan schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:38:
De app heet letterlijk HTC Klok bij mij. Maar die van mij is up to date. Geen idee wanneer die voor het laatst geupdate is.
https://www.dropbox.com/s...03-25%2013.13.46.png?dl=0Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:39:
[...]
Ik had 'm gister of eergisteren ook geüpdate. Mijn probleem was ook ná de laatste update.
oftwel niet compaitible met mijn m7

Jij hebt ook geen standaard Sense ROM aan je notificatie balk te zien.ard-e schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:15:
[...]
https://www.dropbox.com/s...03-25%2013.13.46.png?dl=0
oftwel niet compaitible met mijn m7![]()
Dat is dan best welspNk schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:55:
[...]
Jij hebt ook geen standaard Sense ROM aan je notificatie balk te zien.

Kan dom toeval zijn maar merk wel sinds update dat in zowel sleep als gewoon gebruik batterij stuk minder slurpt dan voor Update. Bij energie staat Service Pack ook niet meer hoog in de lijst in verbruikende apps. Ja, het is pas één dag sinds update maar toch, gebruik telefoon niks anders dan gisteren of vorige week.Ryan_ schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 12:17:
Nieuwe servicepack beschikbaar van 26 maart. Staat voorderest weinig bij.
Verwijderd
Heb trouwens het idee dat de wekker weer goed functioneert, afgelopen week heeft ie niet meer geweigerd!
Verwijderd
Verwijderd
Hersteld na een tijdje vanzelf maar is zeer irritant o.a. met whatsapp berichten die dan ineens op een andere plaats staan etc.
Iemand dit ook al gehad? Ik heb de klok afgelopen week al geupdate...
Ik heb vanalles geprobeerd, zoals:
- nog een keer factory reset
- google play store cache wissen e.d.
- google play services cach wissen e.d.
- google account verwijderen
- internet via wifi (2 verschillende) en via 4G
Ja meerdere, en het probleem blijft zich voordoen.MikeyMan schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 20:56:
Al eens geprobeerd een play store apk te installeren?
com.android.vending-5.0.38-80300038-minAPI9
com.android.vending-5.1.11-80310011-minAPI9
Heb ik ook helaas. Mijn vorige Samsung en Sony op 4.3 en 4.4 hadden dit niet, lijkt me een HTC-issue.Excentriekegast schreef op maandag 16 maart 2015 @ 01:00:
Ik ben iets tegengekomen, als ik een sms'je krijg, dan zie ik gewoon normaal een notificatie. Maar ontvang ik een voicemail bericht (sinds kort geactiveerd), dan krijg ik geen notificatie. Ik moet het toevallig zien als ik mijn berichten app/sms app open. Ik heb T-Mobile en de kitkat. Ervaart iemand anders dit ook?
De SMS-app geeft geen melding als de meldings-sms van je Voicemail hetzelfde is als de vorige. Tenminste, bij mij krijg ik geen melding als ik een nieuwe voicemail krijg, maar als er dan een tweede achteraan komt (en ik de eerste dus nog niet beluisterd heb), dan krijg ik wel een melding en ook een tweede sms in de app te zien. Maar als ik een sms krijg, dan de voicemail luister (zodat de 'ongeluisterde voicemails' weer op 0 staan), en er wordt vervolgens weer een nieuwe ingesproken, dan krijg ik dus geen melding. Zal wel een gevalletje 'it's not a bug, it's a feature' zijn.
Ik heb mezelf aangewend om telkens na het beluisteren van de Voicemail, de ingekomen sms te verwijderen. Dan krijg je bij een volgende voicemail wel weer een melding. Ontzettend irritant, maar ik heb nog geen betere oplossing.
[ Voor 10% gewijzigd door willemd op 31-03-2015 20:55 ]
Dit is met hele korte onderbrekingen al het geval. Ook heb ik onder Energie de optie uitgezet om de dataverbinding uit te schakelen, maar het issue blijft.
Ik ga nog wat verder testen maar als jullie kunnen aangeven of jullie dit ook ervarenb(of niet). Dan weet ik waar ik aan toe ben
edit: sterker nog. ik zie heel kort dat hij verbonden is met wifi en dan gaat het icoontje weg, en komt weer terug.
[ Voor 11% gewijzigd door Kappade op 02-04-2015 16:17 ]
-Lockscreen ziet eruit als M9
-Themas app erbij waarmee je het uiterlijk flink kan aanpassen
-Locatiegebaseerde widget van de M9 zit er nu bij
Leuke update! Als valt er wel weer een meerwaarde van de M9 weg..
Verwijderd
Iemand hier ook last van?
Verwijderd
Dus ik kan sowieso geen thema oid wijzigen. Hopelijk krijg ik de update snel en kan ik het wel weer...?

Nog steeds kan wifi bij het verbreken van de verbinding niet opnieuw verbinding maken, wat wil zeggen dat het toestel opnieuw opgestart moet worden. Echt ongelofelijk dat HTC het zo ontzettend verprutst met een softwareupdate.
M.a.w. op andere netwerken ook last?
Ja. Dit is overigens een bekend probleem. Maar zelfs een reparatie van HTC mag dus niet baten.spNk schreef op donderdag 02 april 2015 @ 22:10:
Totaal geen wifi problemen hier... is het niet een AP <> Telefoon compatibiliteits- issue?
M.a.w. op andere netwerken ook last?
Na de Lollipop update had ik dezelfde problemen. Een factory-reset heeft dat bij mij verholpen.RoD schreef op donderdag 02 april 2015 @ 21:43:
Nou, ik heb de One van m'n vriendin teruggebracht naar de winkel voor garantie. Vandaag is ie weer teruggekomen met precies dezelfde wifiproblemen
Nog steeds kan wifi bij het verbreken van de verbinding niet opnieuw verbinding maken, wat wil zeggen dat het toestel opnieuw opgestart moet worden. Echt ongelofelijk dat HTC het zo ontzettend verprutst met een softwareupdate.
Voorafgemaakte backup na reset weer teruggezet.
[ Voor 4% gewijzigd door Masimo op 02-04-2015 23:11 ]
Heeft hier niet geholpen. Ik moet nog steeds elke keer rebooten voor een wifi-verbinding.Masimo schreef op donderdag 02 april 2015 @ 23:10:
[...]
Na de Lollipop update had ik dezelfde problemen. Een factory-reset heeft dat bij mij verholpen.
Voorafgemaakte backup na reset weer teruggezet.
waarom zit er niet gewoon een knop driver trug draaien naar vorige versie op
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Als het goed is heb je een Thema app erbij gekregen. Hier kan je deze instellingen veranderen. Alleen heb ik nog altijd last van een netwerk fout. Wellicht dat het later deze dag beter werkt.stevens20 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 00:39:
Ik kan nergens vinden waar ik dat vieze blauwe kleurtje kan verander en. Zowel BlinkFeed als het menu waarin alle apps te vinden zijn blijken bij mij blauw geworden te zijn. Ik wil dat helemaal niet. waar kan ik dat veranderen? Ik kan het niet vinden
Dat hoef je toch helemaal niet aan te zetten?akbslayer schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 00:22:
Wat een prut update die sense en fb locatie shit moet ik allemaal niet.
waarom zit er niet gewoon een knop driver trug draaien naar vorige versie op
Dank! Ik heb hem gevonden. Alles is weer keurig zwart. best een leuke ap trouwens. Er kan nog wel wat aan gesleuteld worden want niet alles kan/werkt.Ryan_ schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 08:08:
[...]
Als het goed is heb je een Thema app erbij gekregen. Hier kan je deze instellingen veranderen. Alleen heb ik nog altijd last van een netwerk fout. Wellicht dat het later deze dag beter werkt.
Ik kan bijvoorbeeld geen andere kleur dan rood kiezen voor de vinkjes bij de wekker als ik alle achtergronden zwart wil hebben. Wanneer ik dat wel doe wordt de achtergrond bij blinkfeed dezelfde kleur als het vinkje ipv zwart.
Kortom, leuk, maar nog wel in de kinderschoenen.
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Het klokje dat het thema toont krijg ik wel op mijn lockscreen, maar niet op mijn homescreen.
Beetje jammer voor de continuïteit.
Verwijderd
Vanochtend USB-stekkertje eruit, en... niets meer.
Ledje bleef branden, toestel reageerde niet op het aan/uit-knopje
Herstart door aan/uit en volumetoets ingedrukt te houden, toen startte hij opnieuw op en doet-ie het weer.
Hoeft niet aan deze update te liggen natuurlijk, maar het is wel een beetje toevallig...
Meer mensen met dit probleem?
Nee, eigenlijk niet. De update bevalt me tot nu toe prima. Vanmorgen wifi uit gehad en net weer aan gezet, ook geen probleem (al verbond ik toen met een ander netwerk wegens andere locatie).[b][message=44015133,noline]
Verder ziet het er allemaal wel wat gelikter uit, alsof ik een nieuw toestel heb.
Hallo sim-only verlenging.
jep, ik ook. Trouwens pas na de servicepack update uit de play store. Twee keer gehad dat 'ie net als bij jou 's ochtend uitgevallen was en één keer gewoon overdag. Dacht eerst dat het aan m'n backupsoftware lag, maar daar zou hij overdag niet van uit moeten vallen.Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 07:54:
Gisteren de update geïnstalleerd op m'n M7. Vannacht opgeladen (toestel stond aan, 4G en wifi niet actief)
Vanochtend USB-stekkertje eruit, en... niets meer.
Ledje bleef branden, toestel reageerde niet op het aan/uit-knopje![]()
Herstart door aan/uit en volumetoets ingedrukt te houden, toen startte hij opnieuw op en doet-ie het weer.
Hoeft niet aan deze update te liggen natuurlijk, maar het is wel een beetje toevallig...
Nu gelukkig al twee dagen geen last meer van. Fingers crossed.
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Verwijderd
Had ik ook. Had toestel gerestart en tijdens het opstarten piept ie 2 keer, rood ledje brandt (batterij leeg) en viel weer uit terwijl batterijniveau nog zo'n 25% was. Nog een keer de aan/uit knop ingehouden om weer aan te zetten en toen deed ie 't weer gewoon. Daarna geen last meer van gehad.kraats schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 08:23:
[...]
jep, ik ook. Trouwens pas na de servicepack update uit de play store. Twee keer gehad dat 'ie net als bij jou 's ochtend uitgevallen was en één keer gewoon overdag. Dacht eerst dat het aan m'n backupsoftware lag, maar daar zou hij overdag niet van uit moeten vallen.
Nu gelukkig al twee dagen geen last meer van. Fingers crossed.
Sinds de update naar lollipop is de 'lock-screen' music player echt enorm kut. In plaats van de oude versie waar je zonder te kijken makkelijk naar het volgende/vorige nummer gaan en pauzeren e.d. is dat nu nagenoeg onmogelijk. Het is vervangen door de notification bar music player die 1) ontzettend klein is, en 2) de knop om de music player te sluiten is zo prominent in beeld en luttele pixels verwijderd van de 'next-track' knop dat je de helft van de tijd als je naar het volgende nummer wilt gaan je de hele player afsluit. Ook zit er in de default weergave geen knop om naar het vorige nummer te gaan wat ontzettend irritant is.
Is het mogelijk hier iets aan te doen?
• Menu kleur van blauw -> zwart
• Lettertype van lockscreen van cursief -> niet cursief
en dit zonder dat ik perse de icoontjes qua stijl verander? Ik heb wel wat met die thema's lopen klooien, maar tot nu toe veranderd er meer dan alleen het bovenstaande.
Bedankt.
Verwijderd
Ben ik ook wel benieuwd naar. Vaak is in Blinkfeed maar de helft te lezen omdat de letters (na #) nagenoeg dezelfde kleur als de achtergrond hebben. Dit krijg ik ook niet aangepast.Freeextreme schreef op maandag 06 april 2015 @ 10:47:
Heeft iemand een idee hoe je na die thema-update de volgende zaken kan veranderen:
• Menu kleur van blauw -> zwart
en dit zonder dat ik perse de icoontjes qua stijl verander? Ik heb wel wat met die thema's lopen klooien, maar tot nu toe veranderd er meer dan alleen het bovenstaande.
Bedankt.
De achtergrond in het menu kan je aanpassen via 'bewerken' (midden onder) en dan 'andere achtergronden'. Als je helemaal naar rechts schuift kan je de achtergrond van het menu aanpassen. Hopelijk kan je hier iets mee!
Wanneer je hiermee de klok bedoeld; deze wijzigde bij mij na het overschakelen naar een ander thema.Freeextreme schreef op maandag 06 april 2015 @ 10:47:
Heeft iemand een idee hoe je na die thema-update de volgende zaken kan veranderen:
Ik heb het Haleakalã thema geïnstalleerd. Tipje!
Wat een fijn(er) toestel is het nu geworden zeg. Ik verbaas me over de –ogenschijnlijk- toegenomen batterijduur. Lijkt wel veel efficiënter.
Ik heb bij het klussen normaal de telefoon de hele dag op een tafeltje liggen, wifi (van de buren) aan en dan komen er af en toe berichtjes binnen. Na een uurtje of 6 heb ik dan iets van 60/70% batterij over (buitengebied, ivm 3g verbruik).
Nu heb ik een paar dagen geklust, met bluetooth er nog bij aan en constant de muziekspeler aan. Na ongeveer eenzelfde tijdsperiode, plus de terugrit van ca. 45 minuten met bluetooth verbinden, thuisgekomen nog 85% over..
Mijn ervaring met de oude softwareversie is dat je zeker door het bluetooth verbruik toch redelijk rap door je batterij heen ging.
Meer mensen die een verlengde batterijduur ervaren of is dit slechts mijn perceptie?
Hoe kan ik een versie terug gaan in Android? Kan dat makkelijk of moet ik de telefoon rooten?
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Klopt en ben ik ook mee aan het worstelen.Daarbij lijkt het ook dat Peel alleen Engelse ondersteuning biedt.wontcachme schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:59:
Nu de HTC tv app gaat stoppen raden ze aan om over te stappen op Peel Remote Control. Nu ben ik die aan het proberen, maar klopt het dat die app een stuk slechter is? Ik kan nergens eigen codes aanmaken en knoppen werken niet die wel werken in de HTC variant
Self reflection is the school of wisdom
[ Voor 86% gewijzigd door jelbo op 07-04-2015 14:02 ]
AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
Ik heb zojuist mijn telefoon teruggezet naar stock (had een custom rom), volledig in originele staat hersteld.
Echter tijdens de Setup Wizard moet je bij de eerste stap dus GEEN Google account toevoegen want dan gaat Google je telefoon herstellen. Das niet handig want de HTC Backup is veel uitgebreider.
Als je het wel doet, krijg je in de volgende stap de optie om de HTC Backup terug te zetten maar dan kom je in een loop waarbij je telkens je Google account moet toevoegen.
Als je dus de eerste stap overslaat, geen Google account toevoegd, kom je niet in een loop tijdens de volgende stap, maar daarna staat hij eeuwig op "Please wait.." terwijl op de achtergrond updates binnenrollen.
Heel treurig dit. HTC heeft al veel van zn apps verpest met updates, nu dus zelfs HTC Backup!
Ik heb gsam battery monitor idd ook, fb en standby doen het meeste batterij gebruik. M'n telefoon is idd gewoon warm zonder iets te doen. Alleen wanneer ik een cache wipe heb gedaan is het een dagje goed, en dan begint het weer. Maar een bug is ook dat hij niet alle programma's afsluit als je de telefoon opnieuw opstart. Na opnieuw opstarten zie ik namelijk bij dubbel tapp op home button nog alle programma's openstaan die ik voor het opstarten open had...AquaSheep schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:27:
Na de laatste HTC Sense update had ik ook enorm last van hoge standby batterijverbruik. Om de een of andere manier bleef de cpu belast tijdens standby, want de telefoon werd wel erg warm zonder iets te doen. Een factory reset heeft uiteindelijk wel geholpen. Ik zie nu een normaler batterijverbruik tijdens standby. Je zou GSam Battery Monitor kunnen installeren. Die app geeft je meer informatie over batterijverbruik. Ter indicatie, mijn telefoon verbruikt iets van %1 per uur in standby met energiebespaarstand aan.
Had een harde reset gedaan, dus dan zijn die afbeeldingen altijd weg, maar na het eerste bezoek aan een desbetreffende site, werd daarna de afbeelding altijd weergegeven...
PSN: Mondaatje
De hele virtuele SD kaart wordt inderdaad gewistxileS schreef op woensdag 15 april 2015 @ 21:45:
Sinds wanneer wordt bij een factory reset ook alle fotos en overige bestanden verwijderd? Vroeger kon ik hierin nog een keuze maken.

Kant ik afgelopen weekend ook achter (Gelukkig had ik nog een redelijke recente backup)
Ik had net alles gekopieerd naar de telefoon om vervolgens een reset te doen. En nu mag ik weer alles opnieuw kopieren, duurt weer mooi paar uur -.-
Ik ben naar de website van T-mobile gegaan, heb alle instellingen uitgezet en een minuut later weer aangezet. Nu werkt het zoals het hoort te werken. Ik heb geen klachten meer.Het Leoh-Paard schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 20:53:
[...]
Heb ik ook helaas. Mijn vorige Samsung en Sony op 4.3 en 4.4 hadden dit niet, lijkt me een HTC-issue.
[...]
Ontzettend irritant, maar ik heb nog geen betere oplossing.
Inspireer en word geïnspireerd.
Thnx.. deze heb ik gebruiktBrakelseboer schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 08:50:
[...]
Wanneer je hiermee de klok bedoeld; deze wijzigde bij mij na het overschakelen naar een ander thema.
Ik heb het Haleakalã thema geïnstalleerd. Tipje!
Accessoires voor de HTC One: Accessoires voor de HTC One
~~~[HTC One] Rooten & Custom ROM's: [HTC One M7] Rooten & Custom ROM's
~~~[HTC One] Problemen en garantie-afhandelingen staat: [HTC One] Problemen en garantie-afhandelingen
Levertijden voor de HTC One: HTC One - Levertijden en prijzen