Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

mindcre8r

Tradepedia

Marcello83 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 23:45:
Zijn er meer mensen die merken dat de accu sneller leeg raakt?
Ik heb een volledige reset na de update van lollipop gedaan. Als ik mijn verbruik na ga op 14uur dan zie ik Cell Stand-by vrij veel verbruiken. Meer mensen hier last van?
hier hetzelfde probleem.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawauz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 12:56

dawauz

XboX live : DaWauZ

Ik heb het gevoeld dat juist mijn telefoon wat langzamer is geworden, openen van facebook, of de camera bijvoorbeeld duurt wat langer, soms krijg ik het idee dat het < knopje niet goed werkt maar dan duurt het gewoon heel lang voordat hij reageert.

hebben meer mensen dit toevallig?

XboX live : DaWauZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-10 23:26
Ik heb wat kleine Wi-Fi issues, of ja niet echt. Het werkt te goed :)
Op mijn werk hebben we 3 SSID's, waarvan ik met 1 mijn telefoon verbonden wil hebben.
Echter heb ik ook ooit wel eens verbonden met de andere 2, waardoor deze Saved zijn en dus bekend voor de telefoon.

Iedere keer als ik nu mijn Wi-Fi aanzet op mijn werk verbind hij met het verkeerde netwerk. Wanneer ik de 2 netwerken met de knop Forget weggooi laat hij netjes zien Secured en dus niet Saved. Daarna verbind hij weer met het netwerk dat ik wel wil. Kijk ik echter een tijdje later is hij gewoon weer verbonden met het verkeerde netwerk en zijn alle 3 weer braaf Saved.

Ik krijg dus die twee netwerken niet weg uit Saved Networks.

Iemand ideeën?

Bij voorbaat dank

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
dawauz schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:20:
Ik heb het gevoeld dat juist mijn telefoon wat langzamer is geworden, openen van facebook, of de camera bijvoorbeeld duurt wat langer, soms krijg ik het idee dat het < knopje niet goed werkt maar dan duurt het gewoon heel lang voordat hij reageert.

Ik vind hem ook stukje trager merk het vooral bij notifcatie center, Google Now en de NOS app, daar stopt die altijd eventjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:12
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 08:36:
Dat alarm is echt irritant!! Vanmorgen ging ie weer niet af, alles goed ingesteld. Is al de 4e keer dat m'n alarm weigert. Moeten ze echt iets aan doen..!!
Had het ook. Dacht dat ik de enigste was. Hij gaat idd soms niet af, heel storend (of juist heel rustig)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excentriekegast
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09 18:17

Excentriekegast

PSN: Metinisme

skai21 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:56:
Ik heb wat kleine Wi-Fi issues, of ja niet echt...

....Iemand ideeën?

Bij voorbaat dank
Ik heb niet een directe oplossing van jouw beschreven probleem, maar een suggestie: download via de playstore: Wi-Fi Prioritizer. Hiermee kun je aangeven welke netwerk de prioriteit krijgt.

Inspireer en word geïnspireerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-09 20:10

Freshnezz

Why so serious?

Ik vind het wel meevallen, over het algemeen lijkt mijn toestel juist vlotter en vloeiender te draaien. Wat ik wel altijd doe is de animatietijd met factor 0.5 te verminderen, dan loopt het toestel naar mijn gevoel nog vlotter. Dit kan je bij de developer options doen.

Inderdaad heb ik af en toe weleens dat het ietjes langer duurt dan normaal om een app te openen, maar dat had ik hiervoor ook en lijkt me niet per se een lollipop probleem. Denk dat sommige apps gewoon wat zwaarder worden en deze telefoon is al wel bijna twee jaar oud nu duss...

Qua batterij is het bij mijwel redelijk hetzelfde als voorheen dus niet beter of niet slechter.

Wifi problemen, af en toe werkt het internet niet en moet ik de wifi aan en uit zetten, maar dat ligt denk ik meer aan mijn router thuis dan aan mijn telefoon, op mijn MacBook heb ik af en toe hetzelfde probleem.

Enigste wat ik zwaar kut vind van de update zijn dus de notificaties :P

Denk dat de mensen die wat irritante kwaaltjes of traagheid ervaren, gewoon hun toestel moeten resetten naar fabrieksinstellingen. Is altijd wel lekker om te doen zo af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playon1955
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-08 01:32
Had aanvankelijk idee dat hij wat vlotter was. Merk dat nu niet meer. Batterij ging kuren vertonen waardoor ik een clear cache partition en een battery reset heb gedaan. Batterij vertoont weer normaal gedrag. Bij praktisch iedere update ondervond ik batterij problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Moet ie niet gewoon een paar dagen 'wennen' met de nieuwe software?

naar mijn idee was ie vanuit de verpakking ook sneller leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de batterij duur wil het ook wel eens helpen om een keer te kiezen voor 'opnieuw opstarten' ipv uitschakelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik mis nu dus ook een agenda widget op het lockscreen...mijn lockscreen is compleet leeg, behalve dan die vier icoontjes onderaan...of kan je hier nog meer mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 22:57
Sheik schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:43:
Ik mis nu dus ook een agenda widget op het lockscreen...mijn lockscreen is compleet leeg, behalve dan die vier icoontjes onderaan...of kan je hier nog meer mee?
Daar komen je notificaties te staan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de update naar LP heb ik het probleem dat ik in het instellingen menu niet meer naar 'aanpassen' kan om bv. de achtergrond te wijzigen.

Als ik erop druk krijg ik direct de foutmelding dat 'Personalize' is gestopt.

Opnieuw opstarten heeft niet geholpen.

Meer mensen dit probleem, of iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Hmm... ik heb nu toch wat geks en kan zo snel niet vinden dat anderen hier ook last van hebben. De proximity sensor reageert niet altijd waardoor je wanneer je belt met je oor of wang soms knoppen indrukt omdat de display niet uit gaat wanneer je de telefoon tegen het oor houdt. Nu al 2x gehad dat tijdens het bellen ineens de verbinding werd verbroken, bleek ik met mijn oor vliegtuigmodus aan te hebben gezet! Ook lijkt de bewegingssensor minder goed te werken, ik speel wel eens een race spelletje en stuur dan dmv de telefoon kantelen maar dat werkt nu voor geen ene meter meer... schiet van links naar rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

MicGlou schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 10:30:
Hmm... ik heb nu toch wat geks en kan zo snel niet vinden dat anderen hier ook last van hebben. De proximity sensor reageert niet altijd waardoor je wanneer je belt met je oor of wang soms knoppen indrukt omdat de display niet uit gaat wanneer je de telefoon tegen het oor houdt. Nu al 2x gehad dat tijdens het bellen ineens de verbinding werd verbroken, bleek ik met mijn oor vliegtuigmodus aan te hebben gezet! Ook lijkt de bewegingssensor minder goed te werken, ik speel wel eens een race spelletje en stuur dan dmv de telefoon kantelen maar dat werkt nu voor geen ene meter meer... schiet van links naar rechts.
Nog geen last van gehad op m'n M7 van bijna een jaar oud, maar wel op m'n One X daarvoor. Kort achter elkaar gingen toen de bewegingssensor, de proximitysensor en de lichtsensor stuk. Opgestuurd voor reparatie onder garantie en uiteindelijk is een boardswap uitgevoerd. Bleek een bekend probleem met sensoren van Panasonic.

Je kan eens proberen een app als Sensor List te installeren, die geeft informatie over het type en de werking van al je sensoren. En anders opsturen voor reparatie (hoop nog onder garantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Ik heb sinds de update naar Lollipop een raar probleem. Als ik gebeld wordt, werkt mijn nummerherkenning niet meer :/

Ik heb mijn contacten verdeeld over een aantal accounts:
- Gmail: persoonlijke contacten
- Exchange: zakelijke contacten
- Social koppelingen: Facebook en LinkedIn
- Op de telefoon en de sim staan verder geen nummers opgeslagen.

Alle nummers zijn in het formaat +31xxxxxxxx ingevoerd. Even Googlen geeft ook geen duidelijk antwoord. Verder heb ik de verschillende accounts al even "uitgezet" via de People app en in de Settings Caller ID (ook al gaat dat enkel over mijn eigen nummer) aangezet.

Iemand enig idee hoe ik mijn nummers weer zichtbaar krijg?

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
MicGlou schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 10:30:
Proximity sensor goed schoonmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
spNk schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 15:09:
[...]

Proximity sensor goed schoonmaken?
Mijn toestel is altijd netjes... ik hou niet van viezigheid aan mijn telefoon. Oftewel... ja, de sensor is schoon :)

Ik heb de geadviseerde app geïnstalleerd, het gedrag lijkt tot nu toe normaal... maar heb er tot nu toe ook nog geen last van gehad sinds mijn laatste bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:45
Ik heb dat ook af en toe gehad dat ik tijdens het bellen schijnbaar de vliegtuigstand geactiveerd had. Dit is wel alweer een tijd geleden en was ver voor lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odis
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-04-2024
Ik ben aan het rond kijken voor een nieuwe telefoon en ben uit gekomen bij de HTC one. Maar zijn deze specs nog wel van deze tijd? Want het toestel is al 2 jaar oud. Of kan ik beter verder kijken naar een ander/ nieuwer toestel in de zelfde prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-10 23:42
Dxta schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 12:12:
Ik heb sinds de update naar Lollipop een raar probleem. Als ik gebeld wordt, werkt mijn nummerherkenning niet meer :/

Ik heb mijn contacten verdeeld over een aantal accounts:
- Gmail: persoonlijke contacten
- Exchange: zakelijke contacten
- Social koppelingen: Facebook en LinkedIn
- Op de telefoon en de sim staan verder geen nummers opgeslagen.

Alle nummers zijn in het formaat +31xxxxxxxx ingevoerd. Even Googlen geeft ook geen duidelijk antwoord. Verder heb ik de verschillende accounts al even "uitgezet" via de People app en in de Settings Caller ID (ook al gaat dat enkel over mijn eigen nummer) aangezet.

Iemand enig idee hoe ik mijn nummers weer zichtbaar krijg?
hier hetzelfde probleem. Dit is het enige wat er op over kan vinden: http://androidworld.nl/fo...pdaten-naar-lollipop.html

Maar ben het met je eens dat het een héél irritant issue is waar ik helaas nog geen oplossing voor heb kunnen vinden.

Mochten er mensen zijn die weten hoe dit opgelost kan worden .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
odis schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:55:
Ik ben aan het rond kijken voor een nieuwe telefoon en ben uit gekomen bij de HTC one. Maar zijn deze specs nog wel van deze tijd? Want het toestel is al 2 jaar oud. Of kan ik beter verder kijken naar een ander/ nieuwer toestel in de zelfde prijsklasse?
Zelf heb ik het toestel nu twee jaar. Waar ik normaal elke twee jaar van toestel wisselde, heb ik dit jaar voor het eerst besloten dat ik geen nieuw toestel nodig heb en overstap naar sim-only.
De enige reden dat ik deze keuze maak is dat de One (M7) nog prima bij de tijd is, de nieuwere modellen hebben geen extra features die een nieuw toestel voor mij rechtvaardigen.

De M7 doet en kan alles wat je van een hedendaagse smartphone mag verwachten, ook al is hij alweer 2 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Laatst online: 03-10 09:31
Die van mij begint me steeds harder te irriteren. Paarse waas cam, inmiddels ook moeite met opladen door een slecht socket... Ik mag over iets meer dan een maand verlengen en tel serieus de dagen af. De one M7 zelf is eigenlijk een top toestel, maar de defecten die ik er inmiddels mee heb maken het echt een irritant ding. Maar ik wil hem op dit moment ook niet meer missen voor repair, dat doe ik wel nadat ik mijn nieuwe toestel heb.

Die keuze gaat overigens tussen de Note4, S6 en M9. Wat een heerlijk luxeprobleem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odis
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-04-2024
Bedankt, denk dat ik dan gewoon voor de one ga. Ik heb nu een Sony Xperia sp maar de speaker is stuk en ga waarschijnlijk ook over op een sim only abonnement vandaar dat ik ook een ander toestel wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ik wissel meestal per jaar van toestel, maar zoals hierboven al aangegeven zie ik daar op het moment zelf ook geen aanleiding toe met de M7. Toestel vertoont iig bij mij geen vertraging bij apps of interface, en heeft verder alle functionaliteit (zeker met de recente update naar Lollipop) die elk ander modern toestel heeft.

Enige nadeel wat mij betreft is de camera die op zich zeker niet slecht is, maar iig qua megapixels ('slechts' 4), en kleurechtheid van de foto's wel minder is dan de concurrentie.

Ook het scherm is naar huidige maatstaven nog steeds top (1080p, 468ppi) , accu gaat voor smartphonebegrippen behoorlijk lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Hoe graag ik ook een nieuw toestel wil (mens eigen).....als ik rationeel nadenk bevalt me de HTC One M7 na 2 jaar nog uitstekend. Ik heb nooit last gehad van lag of een slechte accu. Ik gebruik het ding 23,5 uur per dag :D

Ik ben alleen bang dat ik geen echte sprong voorwaarts maak van de M7 naar M9. De camera is beter ja, maar qua geluid, processor kracht, accu en scherm hoef ik eigenlijk niet te upgraden. Toch wel knap van HTC dat dit apparaat na 2 jaar nog steeds zo goed functioneert en dat in een markt waar de techniek van vandaag bij wijze van spreken al meteen een half jaar oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Same here... Sluit niet uit dat ik bij contractverlenging nog een m7 neem en die doorsluis naar mijn vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:05
Ik zou zeggen, lees je goed in over de camera en als je daar geen hoge eisen aan stelt is het nog steeds een top toestel. Alles werkt na 2 jaar nog steeds soepel en snel. Ik heb m los gekocht (had al sim only) en ga er sowieso nog een jaar mee doen en hopelijk zelfs 2. Moet ook zeggen dat de nieuwe toestellen wel heel erg duur zijn, denk niet dat ik dat überhaupt nog bereid ben uit te geven aan een telefoon. Waar ik ook nog regelmatig blij mee ben zijn de speakers. Na een feestje is het erg fijn om filmpjes terug te kijken met goed geluid.

[ Voor 7% gewijzigd door Southern Sun op 06-03-2015 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:21

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Mijn M7 wacht op een nieuwe cameramodule die ik er volgende week in ga zetten en op een nieuwe speaker grill voor bovenaan. Heb 'm al uit elkaar zonder iets te slopen. Bovenste frontje zit met 1 schroefje en een beetje lijm vast. Beetje verhitten met een fohn en dan met een gitaar plectrum (.50 mm) er tussen en hij is zo los. Vrij makkelijk eigenlijk, maar wel goed opletten wat je doet en ga heel rustig te werk. Vooral bij het losmaken van de back cover.

Is er hier iemand die het cameraprobleem zelf al heeft verholpen?

Mocht je je hieraan wagen, zorg dan wel dat je de juiste cameramodule (Omnivision 13P1BS402) te pakken krijgt. Die op Ebay zijn allemaal de verkeerde, heb ik vernomen. Deze moet je hebben.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
Geen last van,heb in september nieuwe m7 geseald ontvangen en camera doet het prima.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Amaze86 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:55:
Geen last van,heb in september nieuwe m7 geseald ontvangen en camera doet het prima.
Nog wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

jagermeister schreef op zondag 08 maart 2015 @ 16:19:

Ik heb mijn module laten vervangen en hiermee is mijn probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

jagermeister schreef op zondag 08 maart 2015 @ 16:19:
Mijn M7 wacht op een nieuwe cameramodule die ik er volgende week in ga zetten en op een nieuwe speaker grill voor bovenaan. Heb 'm al uit elkaar zonder iets te slopen. Bovenste frontje zit met 1 schroefje en een beetje lijm vast. Beetje verhitten met een fohn en dan met een gitaar plectrum (.50 mm) er tussen en hij is zo los. Vrij makkelijk eigenlijk, maar wel goed opletten wat je doet en ga heel rustig te werk. Vooral bij het losmaken van de back cover.

Mocht je je hieraan wagen, zorg dan wel dat je de juiste cameramodule (Omnivision 13P1BS402) te pakken krijgt. Die op Ebay zijn allemaal de verkeerde, heb ik vernomen. Deze moet je hebben.
Ik heb mijn camera door HTC laten vervangen onder garantie. Toestel was unlocked en ik heb eigenlijk alleen maar custom roms gesdraaid. Voor het opsturen wel even netjes de HTC software terug gezet en geen problemen gehad.
Helaas is het toestel wel gevallen pas geleden en is de onderste grill krom getrokken. Heb je enig idee of dat los te krijgen is? Dat zou ik misschien nog wel zelf willen doen.

Ik twijfel verder ook over de upgrade. Toestel is eigenlijk nog prima maar ik zou wel eens een betere camera en wat extra features willen hebben. Helaas vallen de extra features op de nieuwe series allemaal wat tegen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

rajackar schreef op maandag 09 maart 2015 @ 09:01:
[...]

Ik heb mijn camera door HTC laten vervangen onder garantie. Toestel was unlocked en ik heb eigenlijk alleen maar custom roms gesdraaid. Voor het opsturen wel even netjes de HTC software terug gezet en geen problemen gehad.
Helaas is het toestel wel gevallen pas geleden en is de onderste grill krom getrokken. Heb je enig idee of dat los te krijgen is? Dat zou ik misschien nog wel zelf willen doen.

Ik twijfel verder ook over de upgrade. Toestel is eigenlijk nog prima maar ik zou wel eens een betere camera en wat extra features willen hebben. Helaas vallen de extra features op de nieuwe series allemaal wat tegen.
Mijn camera weigerden ze bij Dynafix onder garantie te vervangen vanwege lichte schade aan het display. Zou me 300,- gaan kosten om ook het display te vervangen. Pure onzin aangezien ik hem nu open heb zonder iets te slopen. Het display hoef er niet af voor deze reparatie. Alleen de backcover moet los + binnen in wat schroefjes en kleine flatcables en andere draden.

Ja, die frontjes zijn los te krijgen. Op Ebay of hier: http://www.etradesupply.c...tml?p=2&part_category=140

Onderste frontje zit niet geschroefd, maar alleen gelijmd. Even een beetje verhitten met een föhn en vervolgens voorzichtig met een gitaarplectrum van c.a. .50mm er tussen om het lijm door te snijden. Daarna met wat nagelakremover zonder aceton de achtergebleven lijmrestjes van het toestel verwijderen en vervolgens je nieuwe frontje er op lijmen en even goed vastklemmen zodat je geen naden overhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasss2
  • Registratie: Februari 2009

sebasss2

Auto fanaat

Hee Tweakers,

Na de Lollipop update heb ik niet meer de mogelijkheid om vanuit mijn telefoon contacten een WhatsApp bericht te sturen.

"Vroeger" kon ik wanneer ik naar contacten ging en ik op een contact drukte onder het kopje Handelingen. een WhatsApp bericht sturen dit is nu niet meer mogelijk.

Ik heb alles opnieuw laten synchroniseren maar dit hielp ook niet.
Wanneer ik via WhatsApp een contact zoek kan hij deze niet vinden..

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

sebasss2 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:08:
Hee Tweakers,

Na de Lollipop update heb ik niet meer de mogelijkheid om vanuit mijn telefoon contacten een WhatsApp bericht te sturen.

"Vroeger" kon ik wanneer ik naar contacten ging en ik op een contact drukte onder het kopje Handelingen. een WhatsApp bericht sturen dit is nu niet meer mogelijk.

D.m.v. het menu bij het ingedrukt houden van het contact niet, maar wel als ik het contact open, dan staat er een Whatsapp icoontje met het telefoonnummer ernaast. Als ik daar op druk opent ie de Whatsapp conversatiethread met die contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasss2

sebasss2

Auto fanaat

Weemism schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:17:
[...]

D.m.v. het menu bij het ingedrukt houden van het contact niet, maar wel als ik het contact open, dan staat er een Whatsapp icoontje met het telefoonnummer ernaast. Als ik daar op druk opent ie de Whatsapp conversatiethread met die contact.
Klopt dit had ik vroeger ook maar dit is nu niet meer mogelijk. Kan het zijn dat dit aan de personen ligt dat ze hun nummer niet meer beschikbaar stellen voor WhatsApp synchronisatie o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

sebasss2 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 08:42:
[...]
Klopt dit had ik vroeger ook maar dit is nu niet meer mogelijk. Kan het zijn dat dit aan de personen ligt dat ze hun nummer niet meer beschikbaar stellen voor WhatsApp synchronisatie o.i.d.?
Dat lijkt me niet, anders zou het nummer neem ik aan ook niet meer onder de opengeklikte contacten of in Whatsapp zelf hebben gestaan. In dit geval is het nummer alleen niet meer beschikbaar uit een contextmenu bij je contacten.

Ik verwacht dat het ofwel te maken heeft met incompabiliteit van Whatsapp met Lollipop op dit vlak (of misschien wel de Sense interface), of dat Google met Lollipop of HTC met Sense bewust hebben gekozen Whatsapp en/of externe apps niet meer in dat contextmenu te integreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasss2

sebasss2

Auto fanaat

Weemism schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 10:57:
[...]

Dat lijkt me niet, anders zou het nummer neem ik aan ook niet meer onder de opengeklikte contacten of in Whatsapp zelf hebben gestaan. In dit geval is het nummer alleen niet meer beschikbaar uit een contextmenu bij je contacten.

Ik verwacht dat het ofwel te maken heeft met incompabiliteit van Whatsapp met Lollipop op dit vlak (of misschien wel de Sense interface), of dat Google met Lollipop of HTC met Sense bewust hebben gekozen Whatsapp en/of externe apps niet meer in dat contextmenu te integreren.
Jammer, ik heb wat verder gezocht op het internet. Maar hier kon ik ook niet direct een oplossing vinden.
Ik heb HTC sense synchonisatie uitgezet, zal deze weer is aanzetten en kijken of dit het probleem oplost.

Bedankt voor het meedenken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Dit is nog gewoon mogelijk. Ik ga naar de contactpersoon in het telefoonboek, kijk bij handelingen en druk op whatsapp icoontje. Whatsapp start en ik kan beginnen. Of bedoelen jullie iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Sheik schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:06:
Dit is nog gewoon mogelijk. Ik ga naar de contactpersoon in het telefoonboek, kijk bij handelingen en druk op whatsapp icoontje. Whatsapp start en ik kan beginnen. Of bedoelen jullie iets anders?
Misschien. In dit geval gaat het erom dat het na de update naar Lollipop Whatsapp blijkbaar is verdwenen uit het menu dat zichtbaar wordt als je bij 'Contacten' een contact lang ingedrukt houdt. Whatsapp staat wel gewoon vermeld als je een contact daadwerkelijk opent vanuit Contacten, van daaruit wordt je dan alsnog direct naar de conversatie met dat contact in Whatsapp verwezen.

Als jij ook de Lollipop update hebt, maar je ziet in het genoemde (context)menu wel nog een verwijzing naar Whatsapp zonder dat je het contact hoeft te openen is dat wel opmerkelijk inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Weemism schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:17:
[...]
Als jij ook de Lollipop update hebt, maar je ziet in het genoemde (context)menu wel nog een verwijzing naar Whatsapp zonder dat je het contact hoeft te openen is dat wel opmerkelijk inderdaad.
Ja, dit heb ik nog gewoon op Lollipo in het contextmenu...
Edit: Ik moet wel op de profielfoto/-icoon van de contact drukken. Als ik op de naam druk krijg ik een ander menu (bewerk contact, verwijder contact, etc).

[ Voor 17% gewijzigd door ralph075 op 10-03-2015 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Mijn nummer herkenning doet het niet meer sinds de update.

Ik word nu gebeld door een 06 12345678 nummer met spatie.
Als ik in mijn contacten kijk voeg ik zelf altijd +316 toe en wordt door me telefoon weergegeven als:
+31 6 12345678.

Voor de update kwam de naam altijd in beeld, maar na de update staat opeeens alleen het nummer in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Als ik kort tik op de profielfoto van de contactpersoon zie ik een Whatsapp icoontje. Kortom het is er nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Joostje123 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:37:
Mijn nummer herkenning doet het niet meer sinds de update.

Ik word nu gebeld door een 06 12345678 nummer met spatie.
Als ik in mijn contacten kijk voeg ik zelf altijd +316 toe en wordt door me telefoon weergegeven als:
+31 6 12345678.

Voor de update kwam de naam altijd in beeld, maar na de update staat opeeens alleen het nummer in beeld.
niek87 en ik hebben hier (zoals eerder aangegeven in het topic) ook last van :/

Flink aan het zoeken geweest, maar voorlopig nog geen oplossing kunnen vinden. Zou het flashen van een andere (custom) firmware het problem oplossen?

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 16:36

H-S

Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/2i2c0sk.jpg

Iemand enig idee waarom bij batterij geschiedenis hij aangeeft dat Wi-Fi steeds aan staat, terwijl die toch echt wel uit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:03
Heeft iemand hier ook problemen met het ophalen van de feeds van facebook en linked in blinkfeed?
Ik kijk niks meer door daar van deze twee diensten.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
H-S schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:12:
[afbeelding]

Iemand enig idee waarom bij batterij geschiedenis hij aangeeft dat Wi-Fi steeds aan staat, terwijl die toch echt wel uit staat?
Bij de wifi settings onder advanced staat nog een optie dat wifi tijdelijk gebruikt mag worden ook al staat wifi uit. Staat die misschien nog aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:40

charrel

Cortisol4life..

Mijn batterij gebruik is fors toegenomen, normaal haalde ik ruim 36u. Nu red ik met moeite een dag, met hetzelfde gebruik. Energie grafiek loopt ook erg stijl af. Google play services lijkt het meeste te gebruiken als het toestel in standby staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De One van m'n vriendin heeft problemen met wifi sinds de Lollipop-update. Hij maakt geen verbinding meer. Het toestel probeert het wel, maar een connectie komt niet tot stand. Een reboot is dan het enige wat helpt. Iemand die hetzelfde heeft? Ik kan hier voor de One M7 weinig gelijkwaardige problemen van vinden.

Accu is ook ruk na de update.. maar wifi zou ik graag willen fixen.

[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 11-03-2015 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

charrel schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 22:26:
Mijn batterij gebruik is fors toegenomen, normaal haalde ik ruim 36u. Nu red ik met moeite een dag, met hetzelfde gebruik. Energie grafiek loopt ook erg stijl af. Google play services lijkt het meeste te gebruiken als het toestel in standby staat...
Same here. Ik wilde eerst even afwachten of het zich zou herstellen zoals dat ook bij een nieuw toestel gebeurt na een tijdje gebruik, maar denk niet dat dit nog goed gaat komen. Waar ik vroeger bij matig gebruik twee dagen haalde, is het nu aan het eind van de dag ver afgelopen. Ook bij mij voornamelijk veroorzaakt door Google Play-services, en op twee de Gmail app met resp. 17 en 11%.

Als je er op Googled wordt het door meerdere mensen gemeld op meerdere typen toestellen, een van de oorzaken die wordt aangedragen is de installatie van Lollipop over de bestaande software heen die hiervoor kan zorgen. Een factory reset zou dit moeten oplossen. Zelf dat ook nog niet gedaan, maar lijkt nu wel de way to go.
RoD schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 22:33:
De One van m'n vriendin heeft problemen met wifi sinds de Lollipop-update. Hij maakt geen verbinding meer. Het toestel probeert het wel, maar een connectie komt niet tot stand. Een reboot is dan het enige wat helpt. Iemand die hetzelfde heeft? Ik kan hier voor de One M7 weinig gelijkwaardige problemen van vinden.

Ook hier last van, zelfs in die mate dat ik dacht dat ik aan het streamen was via wifi tot ik een sms van T-Mobile kreeg dat ik bijna door m'n databundel heen was. Waar ik in m'n appartement overal minimaal een redelijk bereik had valt de verbinding nu regelmatig volledig weg of klampt ie zich vast aan één streepje als ik ook maar enigszins uit de buurt van de router ben.

Problemen met wifi in Lollipop lijken op verschillende plekken te worden gemeld met ook allerlei verschillende oplossingen die in meer of mindere mate helpen. Wachten op een update lijkt de enige oplossing, maar ik ben een beetje bevreesd dat HTC na deze laatste update definitief is gestopt met het updaten van de M7, en we dus definitief met dit probleem blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb nu inderdaad ook een aantal ervaringen gevonden van mensen met wifiproblemen. Ook de accuproblemen lijken wijdverspreid. Er zal dus wel een update komen. Ik ga maar eens even klagen bij HTC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-10 21:13
RoD schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 22:33:

Hier blijft Wi-Fi ook soms "hangen". Kan dan niet connecten terwijl hij t wel probeert. Als ik op netwerk klik dan moet ik sleutel invoeren en krijgen meteen melding dat connecten niet lukt. Restart lost t issue dan weer op. AL moet ik zeggen dat ik t nu al paar dagen niet meer gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:40

charrel

Cortisol4life..

Weemism schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 23:11:
[...]

Als je er op Googled wordt het door meerdere mensen gemeld op meerdere typen toestellen, een van de oorzaken die wordt aangedragen is de installatie van Lollipop over de bestaande software heen die hiervoor kan zorgen. Een factory reset zou dit moeten oplossen. Zelf dat ook nog niet gedaan, maar lijkt nu wel de way to go.

[...]
Heb ik nu 1x geprobeerd + batterij kalibratie reset en mijn toestel kwam terug van dynafix, dus daar is ie ook al gereset.
Heeft bij mij dus geen zin, gisteren cache nog een keer gewist. Nu maar weer paar dagen proberen en dan eventueel weer een kalibratie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 13:39

mickjuh

Good news everyone!

Mijn vriendin is onlangs ook via de officiële OTA overgegaan op Lollipop 5.0.2. Gisteren viel haar telefoon uit nadat de batterij leeg was. Telefoon werd ook veel gebruikt dus niets vreemds aan. Echter toen ze de telefoon weer aanzette bleef HTC Sense Input crashen waardoor ze nu dus niets meer kan typen. Telefoon al weer helemaal uitgezet en aangezet maar dit blijft gebeuren.

Iemand dit eerder gehoord of het liefst hier een fix voor? :) Een factory reset zal ongetwijfeld helpen maar als het zonder kan zou dat erg fijn zijn.

*edit*
Inmiddels gefixt; via Instellingen > Apps > Alle applicaties > HTC Sense Input > Gegevens wissen.

[ Voor 9% gewijzigd door mickjuh op 12-03-2015 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pas op met de HTC klok-update. Ik heb deze gisteren via de play store ontvangen, maar vanmorgen ging het mis met de wekker. Moest gisteren vroeg uit bed, en had mijn wekker vanmorgen later gezet. Maar die ging dus gewoon op de tijd van gisteren af.
Een reboot en het was gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

charrel schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 08:16:
[...]

Heb ik nu 1x geprobeerd + batterij kalibratie reset en mijn toestel kwam terug van dynafix, dus daar is ie ook al gereset.
Heeft bij mij dus geen zin, gisteren cache nog een keer gewist. Nu maar weer paar dagen proberen en dan eventueel weer een kalibratie...
Ik heb gisteravond uiteindelijk ook maar een fabrieksreset gedaan om te kijken of het van invloed is op de accuduur, daarbij ook de backup achterwege gelaten dus ga in de loop van vandaag alles 'from scratch' installeren, kijken hoe dat uitpakt.

Eén ding is in ieder geval zeker, de wifi ontvangst is nog steeds om te huilen, een fabrieksreset lijkt daar dus niet bij te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
De Wifi is bij mij juist verbetered. Ik krijg op de bovenste verdieping thuis zo'n 3 streepjes ontvangst terwijl dat eerder 0 tot maximaal 2 streepjes was. Ik hoef voor de telefoon niet meer van Wifi netwerken thuis te switchen sinds Lollipop. Er is verder nites veranderd aan de kanalen en van buren heb ik geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek_NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-10 15:32
Heeft iemand tips om de audio jack op een veilige manier schoon te maken? Mijn oortjes worden vaak niet meer herkend tenzij ik ze er 20 x eruit en erin doe.. Dit komt bij verschillende oortjes voor trouwens.

Ik heb het idee dat de randen flink zwart zijn en dat het niet persee stof is wat hiervan de oorzaak is.

Perslucht of iets met een klein naaldje proberen? Of pure alcohol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:05
Sjoerdiee schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:34:
Heeft iemand tips om de audio jack op een veilige manier schoon te maken? Mijn oortjes worden vaak niet meer herkend tenzij ik ze er 20 x eruit en erin doe.. Dit komt bij verschillende oortjes voor trouwens.

Ik heb het idee dat de randen flink zwart zijn en dat het niet persee stof is wat hiervan de oorzaak is.

Goeie, wou ik ook nog vragen. Gisteren voor het eerst sinds lange tijd weer eens radio geluisterd via de M7, maar het kostte ook grote moeite voor het lukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

Southern Sun schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:47:
[...]

Goeie, wou ik ook nog vragen. Gisteren voor het eerst sinds lange tijd weer eens radio geluisterd via de M7, maar het kostte ook grote moeite voor het lukte.
Ik heb het ooit is met een naald rustig langs de kanten geschraapt, er kwam best veel stof uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:01
Jongens,

Wie kan mij(n broertje) helpen. Ik zit in het buitenland voor stage en heb, toen ik vertrok, mijn M7 geruild voor de Moto G van mijn broertje (had geen zin om hier rond te lopen met een dure telefoon).

Nu liep hij te zeiken over dat de camera die roze waas heeft en dat hij dat wil fixen. Nou heeft ie n afspraak gemaakt met HTC (Dynafix dus?) om de telefoon op te halen maandagochtend. Oke allemaal prima maar nu bedacht ik me dat ik ooit mn telefoon geroot had etc etc.

Heb hem toentertijd weer teruggezet naar de standaard firmware want die beviel me toch het beste. Echter, en hier komt mijn vraag. 'Kan HTC dit zien?' Ik meen van wel namelijk. Staat me vaag iets van bij met S-off en S-on of iets in die richting.

In hoeverre is dit een probleem met betrekking op garantie?

En hoe kan ik dit terugzetten zodat HTC niks kan zien?

Ik zal dit ook in het juiste topic zetten.

Thanks.

[ Voor 3% gewijzigd door Errieseeka op 12-03-2015 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

Errieseeka schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:16:
Jongens,

Wie kan mij(n broertje) helpen. Ik zit in het buitenland voor stage en heb, toen ik vertrok, mijn M7 geruild voor de Moto G van mijn broertje (had geen zin om hier rond te lopen met een dure telefoon).

Nu liep hij te zeiken over dat de camera die roze waas heeft en dat hij dat wil fixen. Nou heeft ie n afspraak gemaakt met HTC (Dynafix dus?) om de telefoon op te halen maandagochtend. Oke allemaal prima maar nu bedacht ik me dat ik ooit mn telefoon geroot had etc etc.

Heb hem toentertijd weer teruggezet naar de standaard firmware want die beviel me toch het beste. Echter, en hier komt mijn vraag. 'Kan HTC dit zien?' Ik meen van wel namelijk. Staat me vaag iets van bij met S-off en S-on of iets in die richting.

In hoeverre is dit een probleem met betrekking op garantie?

En hoe kan ik dit terugzetten zodat HTC niks kan zien?

Ik zal dit ook in het juiste topic zetten.

Thanks.
Volgens mij kijken ze hier niet na aangezien ze enkel de camera module vervangen, er is niets met je toestel dus lijkt me niet dat ze dit nakijken?

Zeker weet ik het overigens niet, enkel een suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

jagermeister schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:39:
[...]
Mijn camera weigerden ze bij Dynafix onder garantie te vervangen vanwege lichte schade aan het display. Zou me 300,- gaan kosten om ook het display te vervangen. Pure onzin aangezien ik hem nu open heb zonder iets te slopen. Het display hoef er niet af voor deze reparatie. Alleen de backcover moet los + binnen in wat schroefjes en kleine flatcables en andere draden.

Ja, die frontjes zijn los te krijgen. Op Ebay of hier: http://www.etradesupply.c...tml?p=2&part_category=140

Onderste frontje zit niet geschroefd, maar alleen gelijmd. Even een beetje verhitten met een föhn en vervolgens voorzichtig met een gitaarplectrum van c.a. .50mm er tussen om het lijm door te snijden. Daarna met wat nagelakremover zonder aceton de achtergebleven lijmrestjes van het toestel verwijderen en vervolgens je nieuwe frontje er op lijmen en even goed vastklemmen zodat je geen naden overhoudt.
Super! Bedankt voor de info. Hier kan ik wat mee. Wat voor lijm zou je aanraden om te gebruiken?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

donvalentino schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:40:
[...]

Volgens mij kijken ze hier niet na aangezien ze enkel de camera module vervangen, er is niets met je toestel dus lijkt me niet dat ze dit nakijken?

Zeker weet ik het overigens niet, enkel een suggestie.
Ze zullen het toestel natuurlijk wel even aanzetten om 'm te testen, maar verwacht niet dat ze verder een diepere (software)analyse op het toestel doen als ze daar op het eerste gezicht geen aanleiding voor zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

rajackar schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 19:39:
[...]

Super! Bedankt voor de info. Hier kan ik wat mee. Wat voor lijm zou je aanraden om te gebruiken?
Graag gedaan. Tja..wat voor lijm? Eerlijk gezegd weet ik dat niet. Als het vast zit is het goed, maar misschien moet het ooit ook weer los vanwege een nieuw valincidentje. Als het met hitte weer zacht wordt lijkt het me prima. Maar weet niet wat voor lijm daarvoor geschikt is. Gebruik anders een dun strookje dubbelzijdig tape oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Igor
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 15:36
netblade schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:53:
Heeft iemand hier ook problemen met het ophalen van de feeds van facebook en linked in blinkfeed?
Ik kijk niks meer door daar van deze twee diensten.
Blinkfeed doet bij mij sinds vandaag (na een hele buts aan updates) ook opeens raar. Bij het ophalen van de feeds krijg ik altijd twee keer een melding 'com.htc.sense.socialplugins is gestopt met werken'. Vreemd genoeg lijk ik daarna geen items te missen in de feed; zowel Facebook als LinkedIn blijven actueel. Evenals alle andere feeds (Twitter, Google+ en nog een paar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Laatst online: 05-10 17:28
Lord Igor schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 16:51:
[...]

Blinkfeed doet bij mij sinds vandaag (na een hele buts aan updates) ook opeens raar. Bij het ophalen van de feeds krijg ik altijd twee keer een melding 'com.htc.sense.socialplugins is gestopt met werken'. Vreemd genoeg lijk ik daarna geen items te missen in de feed; zowel Facebook als LinkedIn blijven actueel. Evenals alle andere feeds (Twitter, Google+ en nog een paar).
Daar had ik gisteren ook last van, vandaag heb ik de melding nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Weemism schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 23:11:
[...]
Same here. Ik wilde eerst even afwachten of het zich zou herstellen zoals dat ook bij een nieuw toestel gebeurt na een tijdje gebruik, maar denk niet dat dit nog goed gaat komen. Waar ik vroeger bij matig gebruik twee dagen haalde, is het nu aan het eind van de dag ver afgelopen. Ook bij mij voornamelijk veroorzaakt door Google Play-services, en op twee de Gmail app met resp. 17 en 11%.

[...]
Ik denk dat ik inmiddels wel kan bevestigen dat een factory reset de accuduur weer terugbrengt op het niveau van voor de update. Het probleem met de gebrekkige wifi ontvangst lost het echter niet op.

Ik weet niet of het nog uitmaakt, maar ik heb gekozen om geen gebruik te maken van de backup service om te voorkomen dat er weer oude instellingen worden teruggezet die het probleem met de korte accuduur zouden kunnen veroorzaken. In plaats daarvan m'n foto's, muziek, en een paar folders handmatig vanaf het toestel naar m'n pc gekopieerd, en na de reset teruggezet naar het toestel. Apps heb ik vervolgens weer handmatig geïnstalleerd via de appstore.

[ Voor 3% gewijzigd door Weemism op 14-03-2015 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tenhagen12500
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-09 21:42
Sjoerdiee schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:34:

Die van mij maak ik altijd helemaal schoon met een oude tandenborstel. Kun je zowel de grills, de micro-usb als de audio jack schoon mee krijgen. Wat ik er met de tandenborstel niet uitkrijg probeer ik vervolgens los te peuteren met een cocktailprikker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excentriekegast
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09 18:17

Excentriekegast

PSN: Metinisme

Ik ben iets tegengekomen, als ik een sms'je krijg, dan zie ik gewoon normaal een notificatie. Maar ontvang ik een voicemail bericht (sinds kort geactiveerd), dan krijg ik geen notificatie. Ik moet het toevallig zien als ik mijn berichten app/sms app open. Ik heb T-Mobile en de kitkat. Ervaart iemand anders dit ook?

Inspireer en word geïnspireerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timper
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-06 23:01

Hier heb ik ook erg veel last van. De telefoon reageert soms meer dan 5 seconden niet, erg vervelend. Ik heb dit ook vaak bij het typen en de home- en terugknop. Lollipop vind ik geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Heb mijn camera inmiddels zelf vervangen en nu werkt ie weer als een tierelier!

Dit was de boosdoener :P

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/axcj9u.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:16
Delirius schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 23:24:
[...]

Hier blijft Wi-Fi ook soms "hangen". Kan dan niet connecten terwijl hij t wel probeert. Als ik op netwerk klik dan moet ik sleutel invoeren en krijgen meteen melding dat connecten niet lukt. Restart lost t issue dan weer op. AL moet ik zeggen dat ik t nu al paar dagen niet meer gehad heb.
Hier zelfde probleem met wifi na de 5.0.2 Lollipop update. Voorheen op 4.4.3 nooit last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:10
Ik kwam er laatst achter dat ik in het donker ook foto's met een roze gloed heb. Kan ik daar alsnog voor aankloppen bij HTC? Telefoon is denk ik 2 jaar oud.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maakt er iemand met Android 5 nog gebruik van battery-saver apps
ik had juice defender, maar dat werkt niet meer. Gaat me vooral om een app die het gegevens gebruik uitzet als het scherm uit is (en dan natuurlijk elk kwartier verbinding maakt ofzo.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 05-10 22:04
MikeyMan schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 08:13:
Maakt er iemand met Android 5 nog gebruik van battery-saver apps
ik had juice defender, maar dat werkt niet meer. Gaat me vooral om een app die het gegevens gebruik uitzet als het scherm uit is (en dan natuurlijk elk kwartier verbinding maakt ofzo.)
Nope, al lang niet meer, ik zet de Telefoon op batterijbesparing, haal via een tool het symbooltje uit de notificatiebalk en gaan met die banaan. Dat heeft veel meer zin dat apps die het batterijverbruik tegen gaan. Wil je nog meer besparen, check eens een custom rom, dit is nog effectiever.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-10 21:49
Bullet NL schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 08:15:
[...]

Nope, al lang niet meer, ik zet de Telefoon op batterijbesparing, haal via een tool het symbooltje uit de notificatiebalk en gaan met die banaan. Dat heeft veel meer zin dat apps die het batterijverbruik tegen gaan. Wil je nog meer besparen, check eens een custom rom, dit is nog effectiever.
Welke tool gebruik je daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 05-10 22:04
Xposed, maar dan moet je wel root toegang of een open custom romm hebben.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:42
Vorige week m'n M7 laten vallen op straat. Toestel stuitterde flink. Naast wat beschadingen aan de buitenkant van de telefoon leek verder alles ok. Scherm, knoppen etc. doet het allemaal prima.

Nu wou ik gisteren een foto maken met de rear camera van een pagina met tekst. Kon de camera niet meer scherp stellen. Toestel uit en aan voor de zekerheid. Euvel blijft. Ik kan dus wel foto's maken, maar niet scherp stellen. Jammer, de M7 bevalt verder nog prima en moet nog dienst doen voor m'n dochter als de S6 daadwerkelijk leverbaar is.

Stiekum toch zeer jammer na twee jaar trouwe dienst. Zeker omdat het m'n eigen stomme schuld is.... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

goofer_nieuw schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 08:28:
Vorige week m'n M7 laten vallen op straat. Toestel stuitterde flink. Naast wat beschadingen aan de buitenkant van de telefoon leek verder alles ok. Scherm, knoppen etc. doet het allemaal prima.

Nu wou ik gisteren een foto maken met de rear camera van een pagina met tekst. Kon de camera niet meer scherp stellen. Toestel uit en aan voor de zekerheid. Euvel blijft. Ik kan dus wel foto's maken, maar niet scherp stellen. Jammer, de M7 bevalt verder nog prima en moet nog dienst doen voor m'n dochter als de S6 daadwerkelijk leverbaar is.

Stiekum toch zeer jammer na twee jaar trouwe dienst. Zeker omdat het m'n eigen stomme schuld is.... }:O
Zelf repareren geen optie? Nieuwe achterkant, speaker grills en cameramodule heb je voor een Euro of 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:42
Ben niet echt een tweaker wat dat betreft.
Was het moeilijk? heb wel wat koudwatervrees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

goofer_nieuw schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 11:36:
Ben niet echt een tweaker wat dat betreft.
Was het moeilijk? heb wel wat koudwatervrees :)
Nee, met het juiste gereedschap is het goed te doen. Wat priegelwerk af en toe, maar echt moeilijk werd het nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bullet NL schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 08:15:
[...]

Nou ja, ik heb het idee dat de dataverbinding momenteel de hele tijd open staat. Dat lijkt me niet heel efficiënt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Masimo schreef op maandag 16 maart 2015 @ 22:02:
[...]

Hier zelfde probleem met wifi na de 5.0.2 Lollipop update. Voorheen op 4.4.3 nooit last van.
Zoals al aangegeven ik dus ook. Inmiddels met verschillende routers, kanalen en zelfs frequentie (5Mhz) geprobeerd, maar verbinding blijft bijzonder slecht. Ook de tijdelijke oplossing om je verbinding te resetten met de activatie en deactivatie van vliegtuigmodus werkt bij mij niet.

Begint langzaam irritant te worden, te meer omdat het zoeken naar soortgelijke ervaringen bij andere gebruikers (waaronder ook in dit topic) niet heel veel oplevert, blijkbaar is het maar een kleine groep gebruikers die er last van heeft, wat voor mij onverklaarbaar is gezien de identieke hard- en software en dat ik hier nooit eerder last van heb gehad pre-Lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

Weemism schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:22:
[...]

Zoals al aangegeven ik dus ook. Inmiddels met verschillende routers, kanalen en zelfs frequentie (5Mhz) geprobeerd, maar verbinding blijft bijzonder slecht. Ook de tijdelijke oplossing om je verbinding te resetten met de activatie en deactivatie van vliegtuigmodus werkt bij mij niet.

Begint langzaam irritant te worden, te meer omdat het zoeken naar soortgelijke ervaringen bij andere gebruikers (waaronder ook in dit topic) niet heel veel oplevert, blijkbaar is het maar een kleine groep gebruikers die er last van heeft, wat voor mij onverklaarbaar is gezien de identieke hard- en software en dat ik hier nooit eerder last van heb gehad pre-Lollipop.
Heb je al is een format gedaan na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

donvalentino schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:04:
[...]
Heb je al is een format gedaan na de update?
Ja, en dat loste in ieder geval wel het probleem op met de accudrain die ik na de update ervaarde, maar het deed helaas niets voor de wifi ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
Batterij drain begint steeds drastischere vormen aan te nemen, alleen ook in onverklaarbare frequenties. De ene keer kan ik makkelijk een anderhalve dag toe en de volgende keer is t met 10 uur wel klaar met hetzelfde gebruik. Als ik kijk naar batterijverbruik dan zie ik daar laatste tijd HTC Servicepack ineens tussen staan met verbruik tussen 15-25 %. Wat doet dat ding en waarom zo veel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Heb je al is een format gedaan na de update? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
Weemism schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 17:19:
Heb je al is een format gedaan na de update? :P
Direct na de update omdat verleden heeft geleerd dat bij updates vanuit HTC er nog wel eens "restpuntjes" blijven hangen die je met hard reset oplost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
Vanmorgen ging mijn wekker dus niet af op de eerste dag na mijn vakantie... Wel goed uitgerust!
Moet ik nu de HTC-Klok update installeren?
Verder draai ik op 5.02 zonder problemen.

1 storende factor die ik niet goed kan terugvinden is het volgende bij WhatsApp. Ik heb in whatsapp ingesteld dat een 1 op 1 bericht 2x trilt (standaard sms trilling). Bij een groepsbericht heb ik ingesteld dat hij wel een melding geeft maar geen geluid of trilling. Maar bij elk groepsbericht geeft de telefoon 2 korte trillingen.
Klopt het dat nu niet in te stellen is bij een 1 op 1 bericht normale trilling en een groepsbericht alleen een melding.
De pop-up berichten uitzetten en zoals voorheen boven in de statusbalk vind ik ook voldoende.

Is hier een oplossing voor of moet er eerst een update komen vanuit HTC of WhatsApp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Michiel Arndts schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:35:
1 storende factor die ik niet goed kan terugvinden is het volgende bij WhatsApp. Ik heb in whatsapp ingesteld dat een 1 op 1 bericht 2x trilt (standaard sms trilling). Bij een groepsbericht heb ik ingesteld dat hij wel een melding geeft maar geen geluid of trilling. Maar bij elk groepsbericht geeft de telefoon 2 korte trillingen.
Klopt het dat nu niet in te stellen is bij een 1 op 1 bericht normale trilling en een groepsbericht alleen een melding.
De pop-up berichten uitzetten en zoals voorheen boven in de statusbalk vind ik ook voldoende.
Is hier een oplossing voor of moet er eerst een update komen vanuit HTC of WhatsApp?
Dat "probleem" heb ik ook. Het gebeurt echter niet altijd, ik kan er eigenlijk geen touw aan vast knopen. Gelukkig zijn de trillingen erg kort, maar als iemand een oplossing/oorzaak heeft, hoor ik het graag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 11:55
Heeft er iemand hier ervaring met het (zelf) vervangen van backcover en/of batterij?
Als ik deze 2 voor een redelijke prijs zou kunnen vervangen vind ik de M7 nog meeer dan prima.

Verschillende youtube filmpjes laten zien dat er een behoorlijk risico aan zit, zeker aan de batterij (moederboard enz moet los). De backcover lijkt nog best redelijk te gaan met wat geduld.

Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
LuPo schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 07:04:
Ik kwam er laatst achter dat ik in het donker ook foto's met een roze gloed heb. Kan ik daar alsnog voor aankloppen bij HTC? Telefoon is denk ik 2 jaar oud.
Ja dat kan je, ik heb hem afgelopen week terug gekregen na een reparatie aan de camera. Heb de telefoon 22 maand, dus binnen de 24 maand garantie. Dat zal je dus even moeten checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
sebasss2 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:08:
Hee Tweakers,

Heb je de instellingen bij je contacten wel goed staan? Als je naar het tabblad 'Contacten' gaat heb je bovenin een dropdown menu onder de knop 'Tefeloonboek', hier kan je je bronnen instellen, waaronder WhatsApp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasss2

sebasss2

Auto fanaat

niek87 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:37:
[...]

Heb je de instellingen bij je contacten wel goed staan? Als je naar het tabblad 'Contacten' gaat heb je bovenin een dropdown menu onder de knop 'Tefeloonboek', hier kan je je bronnen instellen, waaronder WhatsApp.
Ja ook aangevinkt. Die optie is om je WhatsApp contacten tussen je normale contacten te krijgen. Ik wil het omgedraaide dat ik vanuit men contacten een bericht kan sturen via Whatsapp. Maar als ik dus op mijn contact klik kan ik deze geen WhatsApp sturen, sommige wel sommige niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-09 03:49
niek87 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:35:
[...]

Ja dat kan je, ik heb hem afgelopen week terug gekregen na een reparatie aan de camera. Heb de telefoon 22 maand, dus binnen de 24 maand garantie. Dat zal je dus even moeten checken.
Niek hoelang heeft de reparatie geduurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
darkmushy1995 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:24:
[...]

Niek hoelang heeft de reparatie geduurd?
Dat ging vrij vlot, 5 werkdagen. Woensdagavond opgehaald bij mij thuis - dinsdag toen ik weer kwam van werk was hij weer terug en door de brievenbus (??? wel in verzegelde verpakking) gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-09 20:10

Freshnezz

Why so serious?

Heb mijn M7 ook twee weken terug op een donderdag aangemeld voor reparatie van de camera. Werd de dag daarna meteen opgehaald. Een week later op vrijdag kon de telefoon weer terug gebracht worden (ik was helaas niet thuis die dag dus dat werd pas na het weekend). Vond ik wel snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Slecht nieuws: Geen Android 5.1 voor de One!

https://twitter.com/moversi/status/578249335822921730\
Only the GPE version of M7 will receive 5.1. Our target is early April. Thanks.
Pagina: 1 ... 31 ... 36 Laatste

Let op:
Accessoires voor de HTC One: Accessoires voor de HTC One
~~~[HTC One] Rooten & Custom ROM's: [HTC One M7] Rooten & Custom ROM's
~~~[HTC One] Problemen en garantie-afhandelingen staat: [HTC One] Problemen en garantie-afhandelingen
Levertijden voor de HTC One: HTC One - Levertijden en prijzen