Thx, hier liep ik ook naar te zoeken!spNk schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:37:
[...]
Oh nu snap ik hem. Dat vind ik niet echt een verbetering, kan ik dat aanpassen?
Edit: ah gevonden. Instellingen -> tabbladen en apps samenvoegen
nou het kunnen updaten is hier ook gelukt, het updaten zelf blijft wel hangen bij volle groene balk, kan het kwaad om hem dan een herstart te geven (powerknop ingedrukt houden)
Even (15 min totaal) wachten was de oplossing blijkbaar hij is nu de apps aan het optimaliseren.
Daarna even backup van belangrijke apps terug zetten en we kunnen de telefoon vanaf schoon weer langzaam gaan vervuilen.
Even (15 min totaal) wachten was de oplossing blijkbaar hij is nu de apps aan het optimaliseren.
Daarna even backup van belangrijke apps terug zetten en we kunnen de telefoon vanaf schoon weer langzaam gaan vervuilen.
[ Voor 39% gewijzigd door Rubman op 26-02-2015 14:05 ]
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Hij is normaal nog niet klaar als die eerste balk helemaal vol is.. Ik weet niet of je de vervolgacties mist als je 'm handmatig reboot. Ik zou 'm zelf eerst nog even een half uurtje laten liggen in de hoop dat hij zelf verder gaat.Rubman schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:57:
nou het kunnen updaten is hier ook gelukt, het updaten zelf blijft wel hangen bij volle groene balk, kan het kwaad om hem dan een herstart te geven (powerknop ingedrukt houden)
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Hele fijne update, maar pas na een clean install voelde het althans nog soepeler aan. Ik heb nu zo'n vreemd nieuw icoontje links naast het WIFI / 3G icoontje bovenin de balk. Weet iemand wat dat is en hoe dat weg gaat? Vind het maar irritant.
Overigens vind ik het switchen tussen apps op de oude manier vlotter gaan dan op z'n Lollipops...is ook overzichtelijker naar mijn idee. Verder heb ik weer een nieuwe telefoon dankzij deze update, goed werk van HTC.
Overigens vind ik het switchen tussen apps op de oude manier vlotter gaan dan op z'n Lollipops...is ook overzichtelijker naar mijn idee. Verder heb ik weer een nieuwe telefoon dankzij deze update, goed werk van HTC.
Je NFC-logootje misschien? Als je NFC uitzet is het icoontje ook wegSheik schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:05:
Hele fijne update, maar pas na een clean install voelde het althans nog soepeler aan. Ik heb nu zo'n vreemd nieuw icoontje links naast het WIFI / 3G icoontje bovenin de balk. Weet iemand wat dat is en hoe dat weg gaat? Vind het maar irritant.
Is dat niet het NFC icoontje?Sheik schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:05:

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Het valt me nu opeens op dat als Spotify draait in de lockscreen de albumhoes op de achtergrond wordt weergegeven (samen met de spelerknoppen die er altijd al zaten). Weet niet zeker of dit nieuw is, maar ziet er wel leuk uit.
Ja zag ik ook, ziet er echt tof uit-aad- schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:16:
Het valt me nu opeens op dat als Spotify draait in de lockscreen de albumhoes op de achtergrond wordt weergegeven (samen met de spelerknoppen die er altijd al zaten). Weet niet zeker of dit nieuw is, maar ziet er wel leuk uit.
Dit vond ik altijd wel een leuk detail aan Android en vond het jammer dat Sense dit niet had. Tof dat het er nu wel in zit.-aad- schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:16:
Jongens, bedankt! Het was inderdaad het NFC icoontje...how stupid dat ik daar niet achter kwam
Ik merk jammer genoeg dat de Bluetooth verbinding soms wegvalt.
Had het gisteren met mijn Bose Soundlink Mini en vanmorgend in de wagen (VW).
Heb hem unpaired met de VW en het probleem lijkt (voorlopig) opgelost.
Hopelijk komt het niet meer voor.
Had het gisteren met mijn Bose Soundlink Mini en vanmorgend in de wagen (VW).
Ik zal je zeggen dat ik juist zeer tevreden ben met de BT. Voor het eerst is mijn verbinding tijdens de hele autorit vanochtend niet weggevallen. Zijn een paar technische zaken waarvan ik blij ben (en niet verwacht) dat die voor mijn prehistorische One nog gefixed werden.
Wellicht had ik hetzelfde probleem als jij gehad, maar omdat ik een clean install deed is mij dat niet overkomen.Homewrecker schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:45:
Microsoft Exchange bedoel je?
Ik heb alleen mijnj hotmail gekoppeld met de HTC mail app, daar kan het niet aan liggen lijkt me.

Ik heb die opties ook uitgeschakeld staan terwijl ik zeker weet dat het niet door mijn Exchange-account afgedwongen wordt. Kan er ook nog niet achter komen waardoor dan wel. Gelukkig wil ik wel een lockscreen met pattern
Ik heb gisteren de M7 lollipop update geïnstalleerd, maar nu is mijn telefoon een partij traag.
Toen ik weg ging vanochtend 98% batterij enkel in de pauze even facebook checken en batterij is op het moment van typen 46%..
Las net dat een complete refresh wel kan helpen?
Gsm voelt ook constant warm aan.. normaliter na een uur is hij koud.
Toen ik weg ging vanochtend 98% batterij enkel in de pauze even facebook checken en batterij is op het moment van typen 46%..
[ Voor 11% gewijzigd door sebasss2 op 26-02-2015 15:56 ]
ik heb inmiddels ook de update en mij valt het volgende op:
kwa uiterlijk is deze zowat het zelfde als de vorige sence? dus zegmaar de achtergrond en dergelijke.
bij de backup in het menu zit geen functie meer dat hij nu handmatig een back up gaat maken, wie weet waar deze zit?
kwa uiterlijk is deze zowat het zelfde als de vorige sence? dus zegmaar de achtergrond en dergelijke.
bij de backup in het menu zit geen functie meer dat hij nu handmatig een back up gaat maken, wie weet waar deze zit?
https://twitter.com/HTC_NL/status/570962881115774976
Even getweet met betrekking tot energie besparing melding, ze gaan er naar kijken.
Even getweet met betrekking tot energie besparing melding, ze gaan er naar kijken.

Dat is behoorlijk irritant elke keer klik ik er op..Afvalzak schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:08:
Moet je ze ook even lastig vallen, misschien helpt hetsebasss2 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:16:
[...]
Dat is behoorlijk irritant elke keer klik ik er op..

Er is een wifi netwerk gevonden is er nog zo eentjesebasss2 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:16:
[...]
Dat is behoorlijk irritant elke keer klik ik er op..
Op het werk hebben wij geen wifi, maar wel een open guest netwerk.
Bij wifi instellingen staat deze al netjes op negeren, maar helaas werkt dit niet meer.
Nu krijg ik weer telkens de melding dat er een open wifi netwerk is gevonden.
Waarom zet je wifi dan niet gewoon uit? Scheelt nog stroom ook.
Idd, irritant zeg. De melding staat midden op het scherm..Afvalzak schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:08:
Hopelijk doen ze er echt wat aan.
Je kan die melding gewoon uitzetten bij Advanced wi-fi options. Network Notification uitvinken.Pittie schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:20:
[...]
Er is een wifi netwerk gevonden is er nog zo eentje![]()
Op het werk hebben wij geen wifi, maar wel een open guest netwerk.
Bij wifi instellingen staat deze al netjes op negeren, maar helaas werkt dit niet meer.
Nu krijg ik weer telkens de melding dat er een open wifi netwerk is gevonden.
Top, inderdaad. Gek dat het in 4.4 wel gewoon goed werkte! Af en toe kan zo'n melding handig zijn!Pinjataaa schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:34:
[...]
Je kan die melding gewoon uitzetten bij Advanced wi-fi options. Network Notification uitvinken.
Maar goed.
Waarom niet uitzetten, dan moet ik dat dagelijks doen en uiteraard voor thuis weer aanzetten
Zonet in de wagen viel de BT verbinding geregeld weg...Sheik schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:49:
[...]
Wellicht had ik hetzelfde probleem als jij gehad, maar omdat ik een clean install deed is mij dat niet overkomen.
Kijk eens bij energie en dan apps. Waarschijnlijk is er dan een app die je batterij leeg zuigt. Probeer die app eens aan te klikken en dan "gedwongen stoppen". Bij mij helpt dat altijd.sebasss2 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:55:
Ik heb gisteren de M7 lollipop update geïnstalleerd, maar nu is mijn telefoon een partij traag.
Bij de ABN AMRO app krijg je nu zo'n knopje met drie puntjes rechts onderin. Deze valt over het knopje van de app zelf, voor geplande betalingen. Kan je dat knopje verplaatsen?
Ik kan die wel verplaatsen door hem beet te houden, kwam ze ook ergens tegen. Liever zou ik hem helemaal verwijderen, maar de optie dat de home button ook menu-knop wordt staat gewoon aan (om die balk met drie puntje die we in het begin hadden weg te krijgen). Zou niet weten hoe ik die weg krijg.tiguan schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 17:38:
Bij de ABN AMRO app krijg je nu zo'n knopje met drie puntjes rechts onderin. Deze valt over het knopje van de app zelf, voor geplande betalingen. Kan je dat knopje verplaatsen?
Loop er nu wel geregeld tegenaan dat er een melding over de knoppen van bijvoorbeeld de agenda app valt... Niet zo praktisch.
Huh? Hoe heb jij een 4G icoontje terwijl je op Wi-Fi zit? Zodra ik op Wi-Fi zit, verdwijnt bij mij het 4G symbool.Rubman schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:06:
[...]
Is dat niet het NFC icoontje?
[afbeelding]
Meer mensen problemen met het terug zetten van hun dropbox backup? Ik dacht ik Factory reset mijn telefoon even heb toch een back up, valt een beetje tegen.
EDIT: Lijkt er op dat mijn HTC account denkt dat ik geen backups heb. In dropbox staat er duidelijk 1.
EDIT2: Laat ik iedereen die vertrouwt op de HTC backup even waarschuwen: geen dropbox gebruiken voor je backup.
EDIT: Lijkt er op dat mijn HTC account denkt dat ik geen backups heb. In dropbox staat er duidelijk 1.
EDIT2: Laat ik iedereen die vertrouwt op de HTC backup even waarschuwen: geen dropbox gebruiken voor je backup.
[ Voor 43% gewijzigd door Chris_NL op 26-02-2015 21:59 ]
Tijdens het switchen zie ik ze ook nog wel eens samen, maar volgens mij is dit gewoon zo'n promo afbeelding.ralph075 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 20:48:
[...]
Huh? Hoe heb jij een 4G icoontje terwijl je op Wi-Fi zit? Zodra ik op Wi-Fi zit, verdwijnt bij mij het 4G symbool.
The-Omega schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 20:55:
jaa, hij is er, de android 5.0 Upgrade voor de HTC one M7![]()
[afbeelding]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ook lekker kut als ze plots elemtaire apps uitschakelen. Kom ik vanmorgen op mijn werk, open de notities app om de code van het alarm te vinden, is heel de app verwijderd. Moet ik ter plekke in de regen en evernote account gaan maken om die code te zien.
En bedankt HTC.
Tevens inderdaad die klote pop up met energiespaarstand en mijn kalkulator welke weg is van mijn lockscreen geven mij niet de indruk dat ik heel blij met de update ben.
En bedankt HTC.
Tevens inderdaad die klote pop up met energiespaarstand en mijn kalkulator welke weg is van mijn lockscreen geven mij niet de indruk dat ik heel blij met de update ben.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Voorlopig dus maar ff niet updaten als ik het zo lees en hoorRene schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 22:19:
Ook lekker kut als ze plots elemtaire apps uitschakelen. Kom ik vanmorgen op mijn werk, open de notities app om de code van het alarm te vinden, is heel de app verwijderd. Moet ik ter plekke in de regen en evernote account gaan maken om die code te zien.
En bedankt HTC.
haha.. Is de mening van één gebruiker, hè.. Die van mij draait als een zonnetje en ik mis nog niks van de door mij gebruikte appsSaven schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 23:10:
Voorlopig dus maar ff niet updaten als ik het zo lees en hoor
Inderdaad, wel erg negatief ook...kraats schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 23:30:
[...]
haha.. Is de mening van één gebruiker, hè.. Die van mij draait als een zonnetje en ik mis nog niks van de door mij gebruikte apps
Ik vind de update top, alles is sneller (behalve het installeren van apps, dat lijkt iets langzamer te gaan, volgens mij komt dat door ART (ivm het optimaliseren van een app bij installatie ipv bij het uitvoeren).
De enige 2 "nadelen" zijn de energiebesparings balk die blijft staan (dit was echter altijd al zo, alleen is ie nu prominenter in beeld) en de oude, non-google-design apps welke een menu knop vereisen, waardoor de 3 puntjes komen. Dat eerste is geen probleem, ik heb besparing uitgezet, heb uberhaupt nog nooit getest of dat daadwerkelijk iets scheelt. Dat tweede is gewoon een kwestie van afwachten tot de apps aangepast worden.
Of terwijl, ik raad hem iedereen aan gewoon te installeren.
Tot nu toe meer dan tevreden met de update.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Misschien wat te negatief. De update draait inderdaad supersoepel. Was alleen wat geïrriteerd dat HTC bepaalde dingen niet even meld (notitie app). Ze verplichten mij opeens een evernote app, alternatief is alle notities weg. Heb al genoeg accounts het en der dus dit har wat mij betreft wel even in de changelog gemogen.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Probeer Google Keep, heerlijke notitie app. Aangezien je toch al een Google account hebt, hoef je geen extra account aan te maken/beheren.Rene schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 07:27:
Misschien wat te negatief. De update draait inderdaad supersoepel. Was alleen wat geïrriteerd dat HTC bepaalde dingen niet even meld (notitie app). Ze verplichten mij opeens een evernote app, alternatief is alle notities weg. Heb al genoeg accounts het en der dus dit har wat mij betreft wel even in de changelog gemogen.
Had dit probleem ookmaar na harde reset zijnde opties weer benaderbaar. Alleen blijf ik t zwaar irritant vinden dat ik niet kan kiezen voor alleen patroon, dus zonder het vergrendelscherm. Nu is t swipe en dan patroon. Voor update was dat nog apart uit te zetten.yannickie111 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:09:
[...]
Microsoft Exchange bedoel je?
Ik heb alleen mijnj hotmail gekoppeld met de HTC mail app, daar kan het niet aan liggen lijkt me.
[afbeelding]
Daarnaast blijf ik problemen met alarm hebben. Heb ns zitten testen en drie van de tien gaan niet af. Daar waar ik met kitkat mn ingestelde alarmtijd nog op beveiligingsscherm (patroon) zag staan, moet ik nu extra handelingen verrichten om te zien hoe laat ik wakker moet worden.
HTC maar ns gaan mailen.
Verder ben ik overigens tevreden, voelt soepel aan en nog geen apps tegen gekomen die niet werken.
Enige vervelende nadeel waar ik tegenaan loop is het volgende:
Ik moet de telefoon unlocken met een pincode, vanwege de bedrijfsaccounts die ik erop heb staan. Met KitKat deed ik de telefoon aan en kreeg direct de mogelijkheid mijn pincode in te toetsen. Met Lolliepop krijg ik eerst een soort vergrendelscherm (met onderin de icoontjes) dat ik met een swipe moet verwijderen om vervolgens een scherm te krijgen om eindelijk de pincode in te toetsen. Herkend iemand dit en kan ik ergens dit eerste scherm bypassen?
Ik moet de telefoon unlocken met een pincode, vanwege de bedrijfsaccounts die ik erop heb staan. Met KitKat deed ik de telefoon aan en kreeg direct de mogelijkheid mijn pincode in te toetsen. Met Lolliepop krijg ik eerst een soort vergrendelscherm (met onderin de icoontjes) dat ik met een swipe moet verwijderen om vervolgens een scherm te krijgen om eindelijk de pincode in te toetsen. Herkend iemand dit en kan ik ergens dit eerste scherm bypassen?
Ik weet dat dit bij 4.4 was "sla vergrendel scherm over en ga gelijk door naar het beveiligingsscherm", maar ik kan hem zo snel niet vinden in 5.0. Zal even verder zoeken.
Zie mn post hierboven. Heb HTC net bericht gestuurd. Zal antwoord hier wel posten.Sheik schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 09:39:
Enige vervelende nadeel waar ik tegenaan loop is het volgende:
Dank dank! Fijn groepje mensen die HTC One'ers
Het lijkt er inderdaad niet meer in te zitten..Delirius schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 10:06:
[...]
Zie mn post hierboven. Heb HTC net bericht gestuurd. Zal antwoord hier wel posten.
Wat ik overigens ook merk is dat het venster waar je de pincode in moet toetsen een beetje laggy is. Dat wil zeggen na elk cijfer merk je een soort kleine vertraging terwijl je voor de update gewoon door kon typen.
Hebben meer mensen daar last van?
Je hebt gelijk, thanks voor de tip-aad- schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 18:22:
[...]
Ik kan die wel verplaatsen door hem beet te houden, kwam ze ook ergens tegen. Liever zou ik hem helemaal verwijderen, maar de optie dat de home button ook menu-knop wordt staat gewoon aan (om die balk met drie puntje die we in het begin hadden weg te krijgen). Zou niet weten hoe ik die weg krijg.
Dat voelde na de update ook zo aan, na een clean install merk ik geen lag bij het invoeren van de pincode.ik222 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:18:
Wat ik overigens ook merk is dat het venster waar je de pincode in moet toetsen een beetje laggy is. Dat wil zeggen na elk cijfer merk je een soort kleine vertraging terwijl je voor de update gewoon door kon typen.
Thnxvoor de waarschuwing. Ik gebruik ook altijd dropbox voor de backup... Nu wil ik ook een reset doen, maar had Google Drive geselecteerd als opslag. Alleen als ik in google Drive kijk, zie ik geen items. Dit durf ik nu ook niet aan... Iemand al wel met succes een backup terug gezet met Dropbox?Chris_NL schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 20:53:
Meer mensen problemen met het terug zetten van hun dropbox backup? Ik dacht ik Factory reset mijn telefoon even heb toch een back up, valt een beetje tegen.
PSN: Mondaatje
Ja ik heb een succesvolle backup gedaan met Dropbox van KitKat naar LP.
Bedankt. Dan waag ik t er maar op. Misschien was t een eenmalig iets bij Chris_NLSheik schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:29:
Ja ik heb een succesvolle backup gedaan met Dropbox van KitKat naar LP.
PSN: Mondaatje
Hmmm ik heb ook een factory reset gedaan maar merk nog steeds de lag. Ik begin het vermoeden te krijgen dat het terugzetten van de HTC Backup toch niet zo'n goed plan was. Waarschijnlijk verklaart dat ook waarom mijn Sygic blijvend stuk is, ook na een factory reset.Sheik schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:23:
[...]
Dat voelde na de update ook zo aan, na een clean install merk ik geen lag bij het invoeren van de pincode.
Ik heb na een normale update, daarna een nieuwe install gedaan en daarna een factory reset. Toen ging het dak d'raf qua snelheidik222 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:50:
[...]
Hmmm ik heb ook een factory reset gedaan maar merk nog steeds de lag. Ik begin het vermoeden te krijgen dat het terugzetten van de HTC Backup toch niet zo'n goed plan was. Waarschijnlijk verklaart dat ook waarom mijn Sygic blijvend stuk is, ook na een factory reset.
Denk dat het heel goed mogelijk is dat het eenmalig was. Ik denk dat ergens in mijn HTC account wat mis is gegaan. Ik moest namelijk ook weer Dropbox instellen als opslag dienst toen ik een backup wou maken. Maar ik hoor graag van je. Ik wil namelijk binnenkort mijn HTC op sturen voor reparatie, en hoor dat ik heb dan factory gereset weer terug krijg.Monda schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:39:
[...]
Bedankt. Dan waag ik t er maar op. Misschien was t een eenmalig iets bij Chris_NL
Misschien kan ik via een omweg als nog mijn backup wel terug zetten. Hij staat ten slote wel in Dropbox. Alleen HTC herkent hem niet meer als backup.
Antwoord van HTC op mijn vraag hoe het zit met vergrendel- en beveiligingsscherm:
Beste ***, .....bla bla....Heel vervelend om te horen dat u problemen ondervindt met uw toestel. Het klopt. Bij kitkat kon dat wel maar bij lollipop heeft android gekozen om die optie weg te halen. Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben... bla bla....
Jammer maar helaas dus...
Verwijderd
Zojuist de 5.0 update uitgevoerd. Nog geen battery drain gelukkig :)! Ik vind het alleen erg jammer dat chrome, tabbladen los opent. Vooral nu de optie weg is om alle apps in een keer te sluiten. Een beetje wannabe ios 8 lijkt het wel. Ook vind ik dat (whatsapp) berichten slecht te lezen zijn in het notificatie center. Echt een gemiste kans. Verder nog weinig problemen ondervonden van de update. Maar hopelijk wordt dit alsnog aangepast!
Dat is hierboven meerdere malen langs gekomen (o.a. van mij), je kan je apps gewoon in 1x sluiten als je taabkeheer weer instelt op "raster". Verder kun je in chrome instellen bij instellingen "tabbalden en apps samenvoegen", deze zet je op "uit".Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:01:
Zojuist de 5.0 update uitgevoerd. Nog geen battery drain gelukkig :)! Ik vind het alleen erg jammer dat chrome, tabbladen los opent. Vooral nu de optie weg is om alle apps in een keer te sluiten. Een beetje wannabe ios 8 lijkt het wel. Ook vind ik dat (whatsapp) berichten slecht te lezen zijn in het notificatie center. Echt een gemiste kans. Verder nog weinig problemen ondervonden van de update. Maar hopelijk wordt dit alsnog aangepast!
Verwijderd
Mijn excuus, nog niet gelezen! Ga het gelijk even aanpassen, dankspNk schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:03:
[...]
Dat is hierboven meerdere malen langs gekomen (o.a. van mij), je kan je apps gewoon in 1x sluiten als je taabkeheer weer instelt op "raster". Verder kun je in chrome instellen bij instellingen "tabbalden en apps samenvoegen", deze zet je op "uit".
Dank voor de moeite! Helaas maar zo is het met alles....wennen
Hoii,
Hoe zorg ik ervoor in android 5.0 dat ik niet eerst het lockscreen weg moeten vegen voordat ik mijn patroon kan ikvoeren? Het is nu dubbelop, dit was in android 4 niet zo.
Alvast bedankt
Hoe zorg ik ervoor in android 5.0 dat ik niet eerst het lockscreen weg moeten vegen voordat ik mijn patroon kan ikvoeren? Het is nu dubbelop, dit was in android 4 niet zo.
Alvast bedankt
Of je leest eerst de laatste pagina voor je iets vraagt...Wollie91 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 20:29:
Hoii,
Alvast bedankt
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Sorry, niet goed gekeken inderdaad..
Waardeloos dat het niet meer kan trouwens maar het is niet anders.
Heb nu alles uitgezet in instellingen vwb lock en beveiligingsscherm en CM Locker geïnstalleerd. Ook niet perfect omdat je nog steeds beide hebt, maar ben in ieder geval weer van die grrrr energie en watchdog 3g meldingen af en ik zie weer hoe laat mn alarm afgaat....Wollie91 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 21:27:
Sorry, niet goed gekeken inderdaad..
Verwijderd
Dat alarm is echt irritant!! Vanmorgen ging ie weer niet af, alles goed ingesteld. Is al de 4e keer dat m'n alarm weigert. Moeten ze echt iets aan doen..!!
Geen probleem met het alarm. Doet het dagelijks gewoon goed op mijn telefoon.
Same here.Sheik schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 09:01:
Geen probleem met het alarm. Doet het dagelijks gewoon goed op mijn telefoon.
Altijd fijn, een thread als deze. Zonder jullie had ik dus klakkeloos de update erop geramd en dus ook een aantal belangrijke aantekeningen kwijtgeraakt. Nu ben ik even gaan zoeken of dit een bekend probleem is. Een ieder die de Notitie app opent en de instellingen opent, komt bij een Accounts & synchroniseren optie uit. En die stuurt weer door naar... inderdaad, Evernote. Ik weet nog niet precies hoe de vork in de steel zit, maar het zou dus een soort van gereskinde Evernote kunnen zijn. Omdat het het toch niet helemaal is, synced 'ie ook niet automatisch bij het vervangen van Notities naar Evernote. Account aanmaken bij Evernote en alles wordt gesynced... Hoop ik. Zo niet, dan heb ik in ieder geval alles op Evernote's servers staan.
Dus... Is iemand anders nog een hickup tegen gekomen wat betreft data die lokaal is opgeslagen? Of kan ik nu wél zonder zorgen gaan updaten?
Dus... Is iemand anders nog een hickup tegen gekomen wat betreft data die lokaal is opgeslagen? Of kan ik nu wél zonder zorgen gaan updaten?
Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!
Check de Wi-Fi Matic app! Of zit een dergelijke functionaliteit eindelijk in de nieuwe android versie verwerkt en heb je daar dus geen losse app meer voor nodig?Pittie schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:42:
[...]Waarom niet uitzetten, dan moet ik dat dagelijks doen en uiteraard voor thuis weer aanzetten
Heb net de update geïnstalleerd van Android Lollipop 5.0.2.
Ik moet zeggen dat sinds ik van Sony (Ericsson) ben overgestapt naar HTC (One m7), er steeds keurig updates van Android en de Sense-skin worden verstrekt. Complimenten aan HTC dat ze een inmiddels twee jaar oude telefoon (een eeuwigheid in smartphoneland) zo bij de tijd houden.
Eerlijk gezegd vind ik Android 5 als redelijk basic gebruiker nou nog niet echt revolutionair.
Wel ben ik de vorige schrijvers erg dankbaar voor hun melding over Notities die niet meer leesbaar zijn, tenzij je ze naar Evernote laat exporteren! Het vreemde is echter dat je Notities niet kunt verwijderen. Net als HTC-gids, Zoe en de nieuwe 'cadeautjes' 'HTC club' en 'nieuws en weer'.
Ik moet zeggen dat sinds ik van Sony (Ericsson) ben overgestapt naar HTC (One m7), er steeds keurig updates van Android en de Sense-skin worden verstrekt. Complimenten aan HTC dat ze een inmiddels twee jaar oude telefoon (een eeuwigheid in smartphoneland) zo bij de tijd houden.
Eerlijk gezegd vind ik Android 5 als redelijk basic gebruiker nou nog niet echt revolutionair.
Wel ben ik de vorige schrijvers erg dankbaar voor hun melding over Notities die niet meer leesbaar zijn, tenzij je ze naar Evernote laat exporteren! Het vreemde is echter dat je Notities niet kunt verwijderen. Net als HTC-gids, Zoe en de nieuwe 'cadeautjes' 'HTC club' en 'nieuws en weer'.
HTC had wel wat goed te maken op dat gebied. Ze waren notoir in dat (top)toestellen na release nog maar sporadisch updates kregen, wat uiteindelijk heeft bijgedragen aan een behoorlijk slecht imago, en wat ze ook veel goodwill (en dus verkopen) heeft gekost.Tweddy schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:50:
[...]
[...]
Het vreemde is echter dat je Notities niet kunt verwijderen. Net als HTC-gids, Zoe en de nieuwe 'cadeautjes' 'HTC club' en 'nieuws en weer'.
Dat Lollipop niet revolutionair lijkt is denk ik omdat er qua functionaliteit ook niet meer veel aan Android is toe te voegen. Naast alle dingen onder de motorkap die je niet direct zult zien is het vooral het design van de interface dat is strakgetrokken. In combinatie met de nieuwe Sense (wat mij betreft nog steeds by far de mooiste skin van alle grote merken) maakt dat ik het er toch wel erg gelikt uit vind zien nu ten opzichte van het wat rommelige 'allegaartje' dat het vroeger nog wel eens was, en ook een verbetering ten opzichte van KitKat (hoewel dat subjectief is natuurlijk).
Die HTC apps zijn inderdaad niet te verwijderen, maar in ieder geval wel te verbergen. Dat helpt je niet bij het vrijmaken van ruimte, maar ze staan dan in ieder geval niet meer in je appdrawer.
Dank je wel voor de tip Weemism.
[ Voor 113% gewijzigd door Tweddy op 08-03-2015 10:50 ]
Ik weet niet hoe dat heet, maar die meldingen die je nu bv krijgt met WhatsApp, vind ik heel irritant. Want het komt over je huidige scherm heen, lijkt dus een soort pop up. Als ik het weg schuif, dan zie ik het bericht niet meer terug in de notificatiebalk. En als ik zo'n melding krijg, met meerdere berichten erin, kan ik het ook niet uitschuiven om de berichten te zien zonder te openen. Is zo'n melding uit te schakelen? Ik heb liever gewoon alleen zo'n oude melding in de notificatiebalk.
En ik heb trillen uit staan voor groepsgespreksmeldingen. Voorheen als de telefoon op trilmodus stond, dan trilt de telefoon dus ook niet bij een groepsbericht, maar nu trilt het dus wel.
En ik heb trillen uit staan voor groepsgespreksmeldingen. Voorheen als de telefoon op trilmodus stond, dan trilt de telefoon dus ook niet bij een groepsbericht, maar nu trilt het dus wel.
Dit.xileS schreef op zondag 01 maart 2015 @ 14:52:
Erg vervelend. Natuurlijk kan ik groepen wel individueel muten, maar ik heb wel gewoon een geluidje aan staan bij mijn groepsgesprekken (facebookpop, lekker kort en stil).
De laatste tijd heb ik vaak dat de simkaart niet meer herkent wordt of dat ik mijn pincode opnieuw moet intoetsen. Gebeurd vaak wanneer ik hem bijvoorbeeld op tafel neerleg of wanneer ik hem uit mijn broekzak haal.
Is dit een bekend probleem? Of begint de simkaart lezer brak te worden?
Is dit een bekend probleem? Of begint de simkaart lezer brak te worden?
Vandaag ook voor het eerst last gehad van een wekker die niet afging. De wekker ging de eerste keer wel af, maar na op snooze te drukken niet meer...
Ik heb problemen met het instellen van het media geluid via de knoppen aan de zijkant als ik media afspeel. Hij gaat dan in stapjes van 2 a 3% van het balkje, waardoor ik 50 keer moet drukken om max volume te hebben. Maar goed, als ik dan bij de max ben, is het gelijk nog steeds niet harder.
Ik moet dan echt op het instellingen knopje drukken en het geluidsniveau naar rechts slepen. Meerdere mensen hier last van?
Ik moet dan echt op het instellingen knopje drukken en het geluidsniveau naar rechts slepen. Meerdere mensen hier last van?
Ik ben bezig met smartlock wat bij android 5 zit, ik krijg alleen de locaties niet voor elkaar. Deze staan aangegeven, maps ziet mijn locatie ook als thuis maar toch moet ik nog steeds manueel mijn toestel unlocken. Met je gezicht werkt prima maarja in het donker gaat dat niet werken natuurlijk. Heeft iemand hier ervaringen mee?
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Ik heb smart lock ook ingesteld en ik heb meteen een locatie kunnen toevoegen en dit werkte! Op wat voor instelling staat je locatie ? Wat voor beveiliging heb jij ingesteld? Ik gebruik zelf de patroon.netblade schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:54:
Ik ben bezig met smartlock wat bij android 5 zit, ik krijg alleen de locaties niet voor elkaar. Deze staan aangegeven, maps ziet mijn locatie ook als thuis maar toch moet ik nog steeds manueel mijn toestel unlocken. Met je gezicht werkt prima maarja in het donker gaat dat niet werken natuurlijk. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Ik heb ook een patroon, maar google vind dat mijn huis zo'n 100 meter verderop in de straat zit, opgelost met coördinatenn2theb schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:59:
[...]
Ik heb smart lock ook ingesteld en ik heb meteen een locatie kunnen toevoegen en dit werkte! Op wat voor instelling staat je locatie ? Wat voor beveiliging heb jij ingesteld? Ik gebruik zelf de patroon.
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Ok what's up met die irritante popup heads up notifications a la iphone die je nu telkens in beeld krijgt bij bv Whatsapp berichten!??!? Is dit nog uit te zetten ofzo?
Je kan dit uitzetten bij:Freshnezz schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:54:
Ok what's up met die irritante popup heads up notifications a la iphone die je nu telkens in beeld krijgt bij bv Whatsapp berichten!??!? Is dit nog uit te zetten ofzo?
Instellingen -> geluid & meldingen -> App-meldingen -> Whatsapp
Ja dan krijg je zeker ook geen icoon meer in je statusbalk, dus alle notificaties zie je niet meer? Gaat mij echt alleen om de popups die boven in beeld komen waar je het bericht al ziet. Super irritant.n2theb schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:58:
[...]
Je kan dit uitzetten bij:
Instellingen -> geluid & meldingen -> App-meldingen -> Whatsapp
Je ziet ook geen preview in je balk als er iets nieuws tevoorschijn komt, je zag vroeger altijd eventjes een gedeelte van het bericht. Nu verschijnt er alleen een icoon
Je kan het hoe ik het aan gaf gewoon uitzetten. Je kan er ook voor kiezen om alle flash meldingen uit te zetten. Gewoon even naar Instellingen -> geluid & meldingen gaan. En dan naar onderen scrollen. Volgens mij heet het Flash meldingen.Freshnezz schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:03:
[...]
Ja dan krijg je zeker ook geen icoon meer in je statusbalk, dus alle notificaties zie je niet meer? Gaat mij echt alleen om de popups die boven in beeld komen waar je het bericht al ziet. Super irritant.
Je ziet ook geen preview in je balk als er iets nieuws tevoorschijn komt, je zag vroeger altijd eventjes een gedeelte van het bericht. Nu verschijnt er alleen een icoon
Nee helaas ook niet, daarmee zet je alleen de notificatie leds uit uit.n2theb schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:49:
[...]
Je kan het hoe ik het aan gaf gewoon uitzetten. Je kan er ook voor kiezen om alle flash meldingen uit te zetten. Gewoon even naar Instellingen -> geluid & meldingen gaan. En dan naar onderen scrollen. Volgens mij heet het Flash meldingen.
Het gaat mij dus echt om de headsup notifications die je bij smsjes/whatsapp krijgt. Als je dan bijvoorbeeld je telefoon als navigatie gebruikt, spelletje speelt of een video bekijkt krijg je doodleuk een popup met het hele bericht erin. Als je jouw methode gebruikt, schakel je de hele notificatie van de app uit. Je krijgt dan ook geen icoon in je notificatiebalk en weetje dus helemaal niet of je een bericht hebt gekregen of niet.
Is dus een lollipop ding, zou beter zijn geweest dat je dit inderdaad per app kan instellen of je wel een headsup notification/popup wilt krijgen of niet maar dat is dus niet mogelijk... Zwaar kut!!
Draai nu ook een paar dagen de nieuwe update en kan gelukkig zeggen dat ik geen van de beschreven problemen heb... alles werkt netjes. Ik vind vooral dat de telefoon vlotter aanvoelt, het reageert allemaal net even wat alerter. Enige vervelende was dat ik een aantal apps opnieuw moest installeren, verder echt nog niets tegengekomen behalve wat kleine zaken die puur gewenning zijn... alhoewel ik die twee traps dashboard niet echt lekker vind werken en denk ik moeilijk aan zal wennen, gewoon 1 veeg en helemaal open aub! En dat verkleinde schema voor het 'gesture' unlocken werkt niet echt lekker met mijn stevige vingers... net ff een te klein raster. Toch nog twee kleine puntjes...
Vermoedelijk gaat dit jou helpen:Freshnezz schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:16:
Is dus een lollipop ding, zou beter zijn geweest dat je dit inderdaad per app kan instellen of je wel een headsup notification/popup wilt krijgen of niet maar dat is dus niet mogelijk... Zwaar kut!!
Instellingen => Geluid en meldingen => App meldingen => WhatsApp => "Tandwieltje" => Meldingen => Geen pop-up
Daar stond ie bij mij al op en ik krijg ze alsnog...ralph075 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:52:
[...]
Vermoedelijk gaat dit jou helpen:
Instellingen => Geluid en meldingen => App meldingen => WhatsApp => "Tandwieltje" => Meldingen => Geen pop-up
Als ik hem op "Only when screen off" zet zet ie wel die heads up notifications uit!! Maar krijg ik als mijn scherm uit staat inderdaad dus die popup van Whatsapp zelf...
Blijkbaar is het dus een optie wat de ontwikkelaar zelf kan toevoegen aan de app maar heeft Whatsapp dit nog niet gebruikt ofzo hmmm...
Bummer... Terwijl het zo logisch lijkt, als je de stappen er naartoe volgt...Freshnezz schreef op maandag 02 maart 2015 @ 18:41:
[...]
Daar stond ie bij mij al op en ik krijg ze alsnog...
Als ik hem op "Only when screen off" zet zet ie wel die heads up notifications uit!! Maar krijg ik als mijn scherm uit staat inderdaad dus die popup van Whatsapp zelf...![]()
Blijkbaar is het dus een optie wat de ontwikkelaar zelf kan toevoegen aan de app maar heeft Whatsapp dit nog niet gebruikt ofzo hmmm...
Verwijderd
Net een factory reset gedaan. Eerst een back-up via HTC back-up.
Na de reset weer de back-up ingesteld, alles goedgegaan, behalve mijn foto's. Die zijn allemaal weg!
Wie kan mij helpen? Kan ik deze nog terugkrijgen???
Na de reset weer de back-up ingesteld, alles goedgegaan, behalve mijn foto's. Die zijn allemaal weg!
Wie kan mij helpen? Kan ik deze nog terugkrijgen???
Moesten nog mensen problemen hebben met BT verbinding die steeds wegvalt, dit is hoe je het kan oplossen:
- Schakel BT uit
- Ga naar Apps > All > Bluetooth Sharing
- Klik op Force Stop
- Clear de cache en defaults van de app
- Zet BT terug aan en verwijder alle gekoppelde apparaten
Hopelijk komt deze dan snel: http://nl.hardware.info/n...oor-heads-up-notificatiesxileS schreef op zondag 01 maart 2015 @ 14:52:
Ik weet niet hoe dat heet, maar die meldingen die je nu bv krijgt met WhatsApp, vind ik heel irritant. Want het komt over je huidige scherm heen, lijkt dus een soort pop up. Als ik het weg schuif, dan zie ik het bericht niet meer terug in de notificatiebalk. En als ik zo'n melding krijg, met meerdere berichten erin, kan ik het ook niet uitschuiven om de berichten te zien zonder te openen. Is zo'n melding uit te schakelen? Ik heb liever gewoon alleen zo'n oude melding in de notificatiebalk.
Ik heb ergens gelezen dat deze update waarschijnlijk niet voor de M7 komt, alleen voor de GPE editie wel.Delirius schreef op maandag 02 maart 2015 @ 21:51:
[...]
Hopelijk komt deze dan snel: http://nl.hardware.info/n...oor-heads-up-notificaties
[ Voor 4% gewijzigd door ulTimaS op 02-03-2015 23:10 ]
Zijn er meer mensen die merken dat de accu sneller leeg raakt?
Ik heb een volledige reset na de update van lollipop gedaan. Als ik mijn verbruik na ga op 14uur dan zie ik Cell Stand-by vrij veel verbruiken. Meer mensen hier last van?
Ik heb een volledige reset na de update van lollipop gedaan. Als ik mijn verbruik na ga op 14uur dan zie ik Cell Stand-by vrij veel verbruiken. Meer mensen hier last van?
Ik heb geen reset gedaan na de update en het verbruik is bij mij nagenoeg hetzelfde gebleven als voor de update.Marcello83 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 23:45:
Ik denk dat mijn accugebruik niet erg veel afwijkt van voor de update, maar ook ik zie Cell Stand-by opeens als hoofdgebruiker van de accu staan. Valt me ook op dat het toestel volgens de grafiek veel vaker awake is dan voorheen.Marcello83 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 23:45:
Let op:
Accessoires voor de HTC One: Accessoires voor de HTC One
~~~[HTC One] Rooten & Custom ROM's: [HTC One M7] Rooten & Custom ROM's
~~~[HTC One] Problemen en garantie-afhandelingen staat: [HTC One] Problemen en garantie-afhandelingen
Levertijden voor de HTC One: HTC One - Levertijden en prijzen
Accessoires voor de HTC One: Accessoires voor de HTC One
~~~[HTC One] Rooten & Custom ROM's: [HTC One M7] Rooten & Custom ROM's
~~~[HTC One] Problemen en garantie-afhandelingen staat: [HTC One] Problemen en garantie-afhandelingen
Levertijden voor de HTC One: HTC One - Levertijden en prijzen