Ik heb het probleem weer. Nadat ik mijn telefoon had opgestart deed ie het. Ik wou net de camera gebruiken en weer een zwart scherm. Moet ik het weer aan en uit zetten?MikeOO schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 07:43:
[...]
Of slordig van jezelf om dat niet eerst even te proberen. Vaste regel met electronica: als iets het niet goed werkt eerst een keer opnieuw starten en dan pas vragen
Dan is er misschien iets anders aan de hand. Ik heb het zelf ooit één keer gehad met de M7, maar daarna nooit weer gehad.mansour schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 10:04:
[...]
Ik heb het probleem weer. Nadat ik mijn telefoon had opgestart deed ie het. Ik wou net de camera gebruiken en weer een zwart scherm. Moet ik het weer aan en uit zetten?
Ik heb heel erg lag in m'n toetsenbord (standaard) met typen. Het gaat voor m'n gevoel niet helemaal vloeiend.
Zijn er meer mensen die dit hebben?
Bij mij draait de nieuw Sense nu ook een paar dagen en ik merk ongeveer hetzelfde.HansAnders07 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 12:35:
Ik heb heel erg lag in m'n toetsenbord (standaard) met typen. Het gaat voor m'n gevoel niet helemaal vloeiend.
Soms werkt het toetsenbord supervlot en dan typt het ook heerlijk weg, andere keren is het traag en loopt alles op het scherm een woord achter op wat ik typ.
Wat mij ook is opgevallen aan de nieuwe galerij app is dat de tijdbalk en albums nu volledig los van elkaar staan. Al mijn (hernoemde) albums staan niet op de tijdlijn, iets wat de functie van een tijdlijn behoorlijk ondermijnt.
Ik zou graag gewoon weer alles op de tijdlijn willen zoals bij de vorige Sense, maar ik kan nergens iets tussen de instellingen vinden dat dit teweeg zou brengen.
Ligt dit aan mij of is dit echt iets wat HTC moet fixen?
Ik heb dit ook. Daarnaast doet mijn camera raar. Ik hoop dat HTC er iets aan doet.HansAnders07 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 12:35:
Bijna alles wordt rood onderstreept als ik een mailtje typ. Terwijl bijna alles goed gespeld is. Heb het geloof ik sinds de update in meerdere apps, maar niet in WhatsApp. Ik heb nog niet kunnen vinden waar ik dit uit kan zetten. Iemand enig idee?
Zelfde probleem hier. Maar ik heb er gelukkig niet altijd last van, op dit moment loopt het wel redelijk vloeiend. Het stoort me het ergste bij het typen in whatsappHansAnders07 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 12:35:
Same here, vooral met groepsgesprekken in whatsapp met veel foto's. Kan die kennelijk niet lekker handelen.
Zijn er trouwens mensen die na de update weten hoe je een panorama foto kan maken? Krijg het niet voor elkaar.
Zijn er trouwens mensen die na de update weten hoe je een panorama foto kan maken? Krijg het niet voor elkaar.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Tweede icoontje van auto naar panorama zetten in de opties?
Verwijderd
Doen jullie wel standaard een reset na een update?
Ik had ook gedoe met in eerste instantie het typen wat alleen middels spraak mogelijk was..
Toen heb ik de knoop snel doorgehakt en een factory reset gedaan. Nu niks te klagen tot zover.
Ik had ook gedoe met in eerste instantie het typen wat alleen middels spraak mogelijk was..
Toen heb ik de knoop snel doorgehakt en een factory reset gedaan. Nu niks te klagen tot zover.
Check bij instellingen --> Energie --> Of Snel opstarten niet is aangevinkt.mansour schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 10:04:
[...]
Ik heb het probleem weer. Nadat ik mijn telefoon had opgestart deed ie het. Ik wou net de camera gebruiken en weer een zwart scherm. Moet ik het weer aan en uit zetten?
Dit wil nog wel eens voor problemen zorgen.
Als deze aanstaat uitzetten en daarna toestel uit en paar seconden wachten en dan toestel weer aanzetten en weer testen.
Mocht het probleem blijven dan zou ik een reset gaan uitvoeren naar de fabrieksinstellingen en test het dan nog eens. Is het dan ook aanwezig dan is er iets anders aan de hand en zou ik contact gaan opnemen met HTC.
nieuws: HTC belooft Android L binnen 90 dagen na ontvangst uit te rollen op M7 en M8
genoeg te zeuren de komende tijd......
genoeg te zeuren de komende tijd......
Heb zelf een M7 van T-Mobile. Het irritante is dat ik pas maanden later de updates krijg, (nadat ik dus lees dat velen van jullie al een update binnen hebben). Is hier iets aan te doen? Hoe krijg ik een kale versie, of in ieder geval een versie die meegaat met de nieuwste updates? Ik hoef geen speciale ROM, maar ik wil gewoon op tijd de updates van HTC binnen krijgen. Iemand suggesties?
Je kan het toestel een andere CID meegeven en dan een andere RUU erop zetten.
Dan kan je wel meeliften op de normale OTA's.
Al moet ik zeggen dat het allemaal een hoop werk is hoor.
Ja dat idee heb ik ook. Heb me ingelezen, maar word er niet veel wijzer uit. H-boot on off, cid veranderen etc. Ik kom van een Galaxy S2/S3 en rooten was altijd heel easy. Maar met mijn HTC durf ik het niet aan, omdat het gewoon niet duidelijk is en het lijkt alsof er veel verschillende variabelen meespelen waar je op moet letten. Wel een minpunt van HTC tov mijn oudere Samsungs.b.o.n.s schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:33:
Je kan het toestel een andere CID meegeven en dan een andere RUU erop zetten.
Dat valt best mee, je hoeft 't maar een keer te doen namelijk. Vanaf dat moment heb je de stock rom, je hoeft het niet bij elke update opnieuw te doen. Ik heb 't met mijn Sensation ook gedaan. Met de One niet, want die was al stock gelukkig.
[ Voor 22% gewijzigd door tiguan op 27-06-2014 11:37 ]
http://androidworld.nl/nieuws/android-l-art/
Heb dit even uitgevoerd maar ik krijg nu enkel het scherm met "HTC One" logo te zien.
Hij is zeer warm geworden en is nu al kwartier niets aan het doen.
Kan ook niets doen op dit moment.
In het artikel staat dat dit wel lang kan duren maar begin me toch zorgen te maken.
Iemand die dit ook al geprobeerd heeft?
Heb dit even uitgevoerd maar ik krijg nu enkel het scherm met "HTC One" logo te zien.
In het artikel staat dat dit wel lang kan duren maar begin me toch zorgen te maken.
Ik las dit gisteren ook in mijn BlinkFeed. Ik wilde het doen terwijl ik naar fitness liep (lees niet geconcentreerd bezig was) maar kon bij ontwikkelaarsopties nergens de optie vinden voor "Runtime selecteren" en ben toen maar gestopt, wel andere leuke extra's die je kunt aan/uitzetten zoals een wit bolletje daar waar je je vinger plaatst op het scherm..frye schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 12:02:
Maar zoals ik jouw verhaal lees, niet aan te raden om ART in te schakelen..

Ik heb die hele optie niet gevonden, heb jij een stock rom?frye schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 12:02:
Neen, custom rom. Maar je kan het vinden bij "Looptijd selecteren".tiguan schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 12:16:
[...]
Ik heb die hele optie niet gevonden, heb jij een stock rom?
Ben eindelijk in de recovery geraakt. Eens kijken wat ik kan doen van hier uit. Atm een backup aan het maken.
Die optie kan ik ook niet vinden
Ik wil 't toch niet aanzetten hoor, na jouw ervaring
Er staat in de threads van de verschillende custom-ROM's dat ART niet aan te raden is en als je het al wil je een bepaalde versie moet installeren (Deodexed, geloof ik). Bij Sense-rom's gaat dit sowieso niet, bij GPe-ROM's kan het wel, afhankelijk dus van welke versie.frye schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 12:34:
[...]
Neen, custom rom. Maar je kan het vinden bij "Looptijd selecteren".
Ben eindelijk in de recovery geraakt. Eens kijken wat ik kan doen van hier uit. Atm een backup aan het maken.
Deze optie is ook niet te vinden in stock roms van HTC.tiguan schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 12:36:
Die optie kan ik ook niet vindenIk wil 't toch niet aanzetten hoor, na jouw ervaring
En voor een goede reden als ik het zo lees
Het was inderdaad aangevinkt. Ik heb het nu uit staan, opnieuw opgestart en doet het weer. Maar dat deed ie ook met snel opstarten, na een tijdje deed ie het weer niet. Even afwachten of het nu wel lukt. Alvast bedankt.MikeOO schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 08:22:
[...]
Check bij instellingen --> Energie --> Of Snel opstarten niet is aangevinkt.
Als deze aanstaat uitzetten en daarna toestel uit en paar seconden wachten en dan toestel weer aanzetten en weer testen.
Mocht het probleem blijven dan zou ik een reset gaan uitvoeren naar de fabrieksinstellingen en test het dan nog eens. Is het dan ook aanwezig dan is er iets anders aan de hand en zou ik contact gaan opnemen met HTC.
Helaas, na een tijdje doet ie het weer niet. Ik hoop dat HTC met een oplossing komt.MikeOO schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 08:22:
[...]
Check bij instellingen --> Energie --> Of Snel opstarten niet is aangevinkt.
Aaah daar! Dankjewel!MikeyMan schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 20:38:
Tweede icoontje van auto naar panorama zetten in de opties?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Iemand al eens een fatsoenlijke motor-houder voor de one gevonden?
Blijf me verbazen dat ik die nog niet heb kunnen vinden, zijn er zat verkocht zou je zeggen!
Samsung en iPhone zijn prima te vinden, maar daar houdt het wel op.
Blijf me verbazen dat ik die nog niet heb kunnen vinden, zijn er zat verkocht zou je zeggen!
Samsung en iPhone zijn prima te vinden, maar daar houdt het wel op.
Verwijderd
Ook ik heb mijn HTC one pas geupdate naar de laatste versie maar ik vind de batterij wel erg matig ik weet niet of het door de batterij zelf komt die niet goed meer is of door de update.
Hieronder 2 screenschots van mijn batterij verbruik

voor wat het waard is:
Ik zat zonet nog op de oude Android 4.3 versie, en heb eerst de 4.4 update gedaan, en dan daarna de Sense6 update.
Tussen 4.3 en 4.4 heb ik geen verschil in het maximum volume vastgesteld.
tussen Sense 5.5 en Sense 6 gaat het geluid ietsje stiller als Beats is ingeschakeld (of eerder, de bassen zijn minder diep), maar als Beats is uitgeschakeld, gaat het naar mijn mening zelfs luider hoor (ik hoor het zelfs soms clippen)
Ik zat zonet nog op de oude Android 4.3 versie, en heb eerst de 4.4 update gedaan, en dan daarna de Sense6 update.
Tussen 4.3 en 4.4 heb ik geen verschil in het maximum volume vastgesteld.
tussen Sense 5.5 en Sense 6 gaat het geluid ietsje stiller als Beats is ingeschakeld (of eerder, de bassen zijn minder diep), maar als Beats is uitgeschakeld, gaat het naar mijn mening zelfs luider hoor (ik hoor het zelfs soms clippen)
Dit lijkt me gewoon normaal hoor, niks mis mee. Je telefoon heeft zo te zien ongeveer 4 uur screen on time en is nog een stuk meer wakker geweest. Als die screen on time buiten is dan gaat het helemaal snel vanwege de hoge helderheid.Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 15:03:
Ook ik heb mijn HTC one pas geupdate naar de laatste versie maar ik vind de batterij wel erg matig ik weet niet of het door de batterij zelf komt die niet goed meer is of door de update.
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 28-06-2014 21:52 ]
Zoals ik eerder aangaf zal HTC waarschijnlijk niet met een oplossing komen aangezien dit eerder een probleem met jouw toestel is dan een algemeen probleem.mansour schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 08:01:
[...]
Helaas, na een tijdje doet ie het weer niet. Ik hoop dat HTC met een oplossing komt.
Zou dus een een reset gaan proberen naar fabrieksinstellingen dan weet je of dit door een app wordt veroozaakt of dat het een hardware probleem is. Wachten tot HTC met een oplossing komt kan lang duren aangezien het meer een probleem met jouw toestel is dan een algemeen probleem.
Verwijderd
Een vraag die hier al eerder voorbij is gekomen, maar kan hem niet meer terugvinden.
Sinds de update naar Sense 6 krijg ik bij alles wat ik typ een rode streep eronder, alsof het fout geschreven is. Taal staat gewoon op Nederlands.
Is hier een oplossing voor
Sinds de update naar Sense 6 krijg ik bij alles wat ik typ een rode streep eronder, alsof het fout geschreven is. Taal staat gewoon op Nederlands.
Zou iemand eens kunnen kijken welke radio versie er gedraaid wordt na de officiele update naar Sense 6.0?
(instellingen -> Info -> Software informatie -> Meer -> Smalbandversie)
Draai zelf geen officiële rom versie, maar heb wel wat problemen met mijn verbruik op het mobiele netwerk, dus vandaar dat ik even wil weten wat de officiële radio versie is
Draai zelf geen officiële rom versie, maar heb wel wat problemen met mijn verbruik op het mobiele netwerk, dus vandaar dat ik even wil weten wat de officiële radio versie is
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
4T.27.3218.14_10.33c.1718.01Ll3art schreef op zondag 29 juni 2014 @ 20:23:
Zou iemand eens kunnen kijken welke radio versie er gedraaid wordt na de officiele update naar Sense 6.0?
Ok, super, dank je wel.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Verwijderd
http://www.androidplanet.nl/101380/htc-one-m8-en-one-mini-2/
HTC One M7 krijgt dus in juli-augustus 4.4.4.
Er wordt nog gekeken of deze een update krijgt naar Android L.
HTC One M7 krijgt dus in juli-augustus 4.4.4.
Er wordt nog gekeken of deze een update krijgt naar Android L.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2014 11:55 ]
Instellingen => Taal en toetsenbord => Spellingscontrole (klik op de naam, niet op het vinkje) => HTC Sense Input correctie (klik op de naam, niet op het bolletje) "Toetsenbordtaal gebruiken" kiezen.Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2014 @ 11:22:
Een vraag die hier al eerder voorbij is gekomen, maar kan hem niet meer terugvinden.
Dit is bij mij de instelling en het werkt. Hopelijk ook bij jou.
Inspireer en word geïnspireerd.
Dit werkt bij mij ook. Toestel stond op engels (voor Google Now) en toetsenbord op nederlands.
Maar de spellingscontrole stond niet op nederland na de update naar sense 6.
Nu weer via bovenstaande van systemlanguage naar Dutch gezet. En geen rode strepen meer.
Maar de spellingscontrole stond niet op nederland na de update naar sense 6.
Nu weer via bovenstaande van systemlanguage naar Dutch gezet. En geen rode strepen meer.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwijderd
Ik zie ook zat mensen die de 15 uur halen . Heb mijn telefoon niet gerood gewoon standaard gehouden .ik222 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 21:50:
[...]
Dit lijkt me gewoon normaal hoor, niks mis mee. Je telefoon heeft zo te zien ongeveer 4 uur screen on time en is nog een stuk meer wakker geweest. Als die screen on time buiten is dan gaat het helemaal snel vanwege de hoge helderheid.
En de helderheid van het scherm zet ik altijd op 1 streepje .
Verwijderd
Idd, het werkt, Tnx!Excentriekegast schreef op maandag 30 juni 2014 @ 12:42:
[...]
Instellingen => Taal en toetsenbord => Spellingscontrole (klik op de naam, niet op het vinkje) => HTC Sense Input correctie (klik op de naam, niet op het bolletje) "Toetsenbordtaal gebruiken" kiezen.
Dit is bij mij de instelling en het werkt. Hopelijk ook bij jou.
Hij stond bij mij op systeemtaal gebruiken. Nu op toetsenbordtaal gebruiken
Graag gedaan.
(verwijderd en geplaatst in het custom rom topic)
[ Voor 98% gewijzigd door Jazco2nd op 30-06-2014 17:07 ]
Verwijderd
Na een 1,5 jaar ben ik van de xperia z toch overgestapt naar de one. Hij bevalt mij prima, alleen is zowel het toetsenbord al de camera een beetje een downgrade. Maar is het ook mogelijk om de twee verlichte icoontjes uit te zetten (de home/back knop) en is het ook mogelijk om de led uit te zetten als hij bijna leeg is (het rode ledje). Voor de rest is hij echt top!
15 uur halen is ook niet moeilijk alleen moet je dan niet 3 of 4 uur met het scherm op maximale (automatische) helderheid in de zon gaan zitten browsen of iets dergelijks.Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 13:30:
[...]
Ik zie ook zat mensen die de 15 uur halen . Heb mijn telefoon niet gerood gewoon standaard gehouden .
En de helderheid van het scherm zet ik altijd op 1 streepje .
Alles hangt af van het verbruik dus daarom kun je dit soort tijden ook nooit 1 op 1 vergelijken.
15 uur standby is een makkie, 15 uur het scherm aan is zelfs op de laagste helderheid onhaalbaar.ik222 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 08:22:
[...]
15 uur halen is ook niet moeilijk alleen moet je dan niet 3 of 4 uur met het scherm op maximale (automatische) helderheid in de zon gaan zitten browsen of iets dergelijks.
Alles hangt af van het verbruik dus daarom kun je dit soort tijden ook nooit 1 op 1 vergelijken.
Ik bedoelde inderdaad ook 15 uur zonder oplader. Daarvan kan je dan prima een een paar uur met het scherm aan de telefoon gebruiken maar in de volle zon (op volle helderheid) gaat het uiteraard een stuk sneller.
Iemand ervaring met de M7 ir en een Dreambox (DM800hd) Kun je de Dreambox ook bedienen / zien wat er op tv is.
bedankt voor een reactie.
Google Play: dreamDroid (beta)hveck75 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:57:
Iemand ervaring met de M7 ir en een Dreambox (DM800hd) Kun je de Dreambox ook bedienen / zien wat er op tv is.
Google Play: Vu+ Player
De ellende na de update wordt groter en groter!
Ik was al 'not amused' dat ik geen miracast meer kon gebruiken, en na twee weken gebruik kan ik duidelijk merken dat de telefoon langzamer is geworden. Regelmatig slaat hij compleet vast en kan ik gewoon 10 seconden niks doen.
Daarbij komt ook nog dat sinds gisteren de accu veel sneller leegloopt dan normaal. Als ik bij batterij geschiedenis kijk zie ik dat de telefoon permanent 'Wakker' is. Zie onderstaande screenshot:

Iemand enig idee hoe dit kan? Ik heb de afgelopen geen nieuwe apps geïnstalleerd of instellingen gewijzigd.
Ik was al 'not amused' dat ik geen miracast meer kon gebruiken, en na twee weken gebruik kan ik duidelijk merken dat de telefoon langzamer is geworden. Regelmatig slaat hij compleet vast en kan ik gewoon 10 seconden niks doen.
Daarbij komt ook nog dat sinds gisteren de accu veel sneller leegloopt dan normaal. Als ik bij batterij geschiedenis kijk zie ik dat de telefoon permanent 'Wakker' is. Zie onderstaande screenshot:

Iemand enig idee hoe dit kan? Ik heb de afgelopen geen nieuwe apps geïnstalleerd of instellingen gewijzigd.
There's no such thing as overkill
Is een bekend probleem van Google Play Services. Kun je kijken of die ook bovenaan je lijst met gebruik staat? Het toestel even uit en weer aan zetten verhelpt het tijdelijk
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Neem aan dat je al een factory reset hebt gedaan?ElMaestroIV schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 17:57:
Mircast is niet een probleem van de update eigenlijk maar je moet indien mogelijk het apparaat waar Mircast op werkt bijwerken met een update. Zelf heb ik een Eonon radio waar Mircast ook niet meer op werkte na een update van Android naar 4.3.ElMaestroIV schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 17:57:
[afbeelding]
Voor de Eonon hebben ze nu een update uitgebracht en moet Mircast weer werken icm 4.3 en hoger.
Staat je dus niet blind op de HTC alleen maar kijk of je het apparaat waar Mircast op draait ook kan voorzien van een update en anders contact opnemen met de fabrikant en verzoek doen. WIl nog wel eens helpen.
bedankt, die ken ik inderdaad maar staat dreambox ook in de lijst zodat je de box met de ir kunt bedienen?
Dearmdroid gaat via wifi.
Uiteraard, je kunt hem eventueel zelf in leren.hveck75 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:18:
[...]
bedankt, die ken ik inderdaad maar staat dreambox ook in de lijst zodat je de box met de ir kunt bedienen?
je kan ook enigma tv gebruiken, dan kan je tv kijken op de hele planeet....hveck75 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:18:
[...]
Verwijderd
Gister een systeemupdate gehad met de One M7.
Android 4.4.2
Firmware 5.11.401.10
Het probleem dat nu speelt is dat ik mijn toetsenbord niet meer kan gebruiken. Als ik in apps, de browser, mail e.d. mijn toetsenbord wil activeren dan opent altijd de spraakgestuurde functie. Is dit een fout in de software of een rare instelling?
Android 4.4.2
Firmware 5.11.401.10
Het probleem dat nu speelt is dat ik mijn toetsenbord niet meer kan gebruiken. Als ik in apps, de browser, mail e.d. mijn toetsenbord wil activeren dan opent altijd de spraakgestuurde functie. Is dit een fout in de software of een rare instelling?
Dan is je standaard toetsenbord Google spraakbesturing. Zodra je een tekstveld aan klikt kun je dat veranderen als je de notificationbar opent.
Gisteren voor het eerst sinds de laatste update de Google maps navigatie gebruikt, ik hoorde opeens twee vrouwelijke stemmen. Ik neem aan dat iedereen dat heeft. Maar ik snap de nut niet. En het klinkt op deze manier nergens naar.
Ja idd, hoogst irritant. Eén daarvan klinkt overigens erg chagrijnig. Maarja, het blijft wel een goede gratis navigatie.Excentriekegast schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:18:
Gisteren voor het eerst sinds de laatste update de Google maps navigatie gebruikt, ik hoorde opeens twee vrouwelijke stemmen. Ik neem aan dat iedereen dat heeft. Maar ik snap de nut niet. En het klinkt op deze manier nergens naar.
Verwijderd
Die van mij laadt niet meer goed op via het stopcontact, GSAM battery monitor geeft dan aan dat hij 19 uur nodig heeft om volledig te laden.
Als ik hem via een laptop oplaad (usb kabel in mbp) duurt het maar 2 uur? Heb al een andere oplader geprobeerd, zelfde probleem. Iemand enig idee?
Probeer even een andere kabel, die micro USB kabels gaan hier met name op de connectors bij bosjes naar de maan. Als ze niet meer goed vast klikken laadt het gelijk slecht.Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:12:
Die van mij laadt niet meer goed op via het stopcontact, GSAM battery monitor geeft dan aan dat hij 19 uur nodig heeft om volledig te laden.Als ik hem via een laptop oplaad (usb kabel in mbp) duurt het maar 2 uur? Heb al een andere oplader geprobeerd, zelfde probleem. Iemand enig idee?
Verwijderd
De zelfde kabel werkt wél goed in mijn laptop maar niet goed in de usb oplader die ik in het stopcontact steek.Henk schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:41:
[...]
Probeer even een andere kabel, die micro USB kabels gaan hier met name op de connectors bij bosjes naar de maan. Als ze niet meer goed vast klikken laadt het gelijk slecht.

Originele lader?Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 15:03:
[...]
De zelfde kabel werkt wél goed in mijn laptop maar niet goed in de usb oplader die ik in het stopcontact steek.
Verwijderd
Ja. Heb zelfs een andere originele lader geprobeerd. Komt er dus eigenlijk op neer dat mijn telefoon niet meer fatsoenlijk oplaadt via het stopcontact
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2014 15:37 ]
Vaag... enige wat ik nog kan verzinnen is dat je laptop een of andere hoge output op de USB poorten heeft, is dat niet een spec van USB 3? Ik vind 2 uur erg kort om vol op te laden namelijk. Je zou het nog met een ipad lader kunnen proberen...Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 15:37:
[...]
Ja. Heb zelfs een andere originele lader geprobeerd. Komt er dus eigenlijk op neer dat mijn telefoon niet meer fatsoenlijk oplaadt via het stopcontacthoe dat kan is mij een raadsel. Ligt dus niet aan de lader of de kabel heb ik het idee..
Verwijderd
Is een 2010 MBP, USB 2. Maar waar het mij eignelijk om gaat is dat de lader het voorheen prima deed maar nu kuren vertoont. En of het precies 2 uur is weet ik niet, zal wel iets meer zijn. Maar aan de normale lader duurt het dus heel erg veel langer.Henk schreef op maandag 07 juli 2014 @ 15:39:
[...]
Vaag... enige wat ik nog kan verzinnen is dat je laptop een of andere hoge output op de USB poorten heeft, is dat niet een spec van USB 3? Ik vind 2 uur erg kort om vol op te laden namelijk. Je zou het nog met een ipad lader kunnen proberen...
Een lader kan altijd stuk gaan, dat is meer waar ik aan denk... HTC laders zijn niet zo best, ik heb iig bij alle 3 de HTC telefoons die ik heb gehad de lader na een half jaar weg kunnen gooien en gebruik op dit moment een iPad of iPhone blokje ervoor in de plaatsVerwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 15:40:
[...]
Is een 2010 MBP, USB 2. Maar waar het mij eignelijk om gaat is dat de lader het voorheen prima deed maar nu kuren vertoont. En of het precies 2 uur is weet ik niet, zal wel iets meer zijn. Maar aan de normale lader duurt het dus heel erg veel langer.
Verwijderd
iPad blokjes met andere specs zijn niet slecht voor de batterij?Henk schreef op maandag 07 juli 2014 @ 15:41:
[...]
Een lader kan altijd stuk gaan, dat is meer waar ik aan denk... HTC laders zijn niet zo best, ik heb iig bij alle 3 de HTC telefoons die ik heb gehad de lader na een half jaar weg kunnen gooien en gebruik op dit moment een iPad of iPhone blokje ervoor in de plaats
Nee, de telefoon pakt wat hij pakken moet. Het belangrijkste is AFAIK dat je een goed blokje moet gebruiken, chinese rommel wil nog wel eens gare spanningen / fluctuaties geven.Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 15:44:
[...]
iPad blokjes met andere specs zijn niet slecht voor de batterij?
Anders zou je ook in de problemen komen als ze ooit de USB spec een wat hogere A uit willen laten spugen, en voor zover ik weet is USB 3 al een stuk krachtiger kwa stroom dan USB 2.
Edit: van wat ik kan vinden doet USB3 ook 2A bij 5V, ongeveer iPad lader output dus
[ Voor 7% gewijzigd door Henk op 07-07-2014 16:07 ]
Ik verlies hier met een gewoon uurtje ook 10%.ElMaestroIV schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 17:57:
[afbeelding]
Gewoon is beetje whatsapp facebooken, chrome.
Staat hier dan bij batterij gebruik, 69% chrome, 22% android systeem en 5% google services.
Ik ben nu aan het testen op het werk met vliegtuigmodus aan. Ik heb het idee dat, ook al zit ik op wifi, de mobiele verbinding de batterij leeg slurpt. In het bedrijf heb ik ook een slechte verbinding (alleen E).
Soms is het probleem een oude simkaart. Zelf had ik bij t-mobile een oude simkaart waardoor mijn batterij snel leeg ging. Na het ontvangen van een nieuwe sim was het probleem verholpen en mijn batterijduur verdubbeld. Even navragen dus of je over een oude sim beschiktspNk schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:22:
Ik ben nu aan het testen op het werk met vliegtuigmodus aan. Ik heb het idee dat, ook al zit ik op wifi, de mobiele verbinding de batterij leeg slurpt. In het bedrijf heb ik ook een slechte verbinding (alleen E).
En wat is precies het verschil hier in?
Mijn simkaart is van april 2013 van Hi, lijkt me toch nie dat ik dan nog een oude krijg.
Mijn simkaart is van april 2013 van Hi, lijkt me toch nie dat ik dan nog een oude krijg.
Nog een onhebbelijkheidje van de nieuwe toetsenbord app. Als ik op het einde van een regel terecht kom in het reactie van van t.net krijg ik er met geen mogelijkheid een spatie in.
Ik zit met hetzelfde. Na de update is mijn telefoon merkbaar (veel) trager geworden en de batterij gaat iets sneller leeg (niet veel). Tasks killen vanuit het multitask-scherm helpt niet.Majesty schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 22:27:
[...]
Neem aan dat je al een factory reset hebt gedaan?
Ik sta inderdaad op het punt om een factory reset te doen, maar ik hoop dat er een minder pijnlijke oplossing is voor de traagheid na de update.
Iemand een suggestie?
Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen
Een factory reset is altijd een goed idee na een update. Middels de back-up functie van HTC heb je ook zo alle apps weer geinstalleerd en hij zet ze vervolgens ook nog eens op de juiste plek op het homescreen terug.Twan V schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:52:
[...]
Ik zit met hetzelfde. Na de update is mijn telefoon merkbaar (veel) trager geworden en de batterij gaat iets sneller leeg (niet veel). Tasks killen vanuit het multitask-scherm helpt niet.
Ik sta inderdaad op het punt om een factory reset te doen, maar ik hoop dat er een minder pijnlijke oplossing is voor de traagheid na de update.
Iemand een suggestie?
Inderdaad, heb ik ook al enkele keren gehad, en niet enkel op tweakers. Ik gebruik echter SwiftKey, en niet het standaard keyboard.. Bizar, dit.MikeyMan schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:40:
Nog een onhebbelijkheidje van de nieuwe toetsenbord app. Als ik op het einde van een regel terecht kom in het reactie van van t.net krijg ik er met geen mogelijkheid een spatie in.
Oude simkaarten kunnen niet of moeilijk met 4G overweg, en geven soms dus problemen qua batterijduur. Maar dan praat ik over simkaarten voor 2007. Bij jou is het dus een ander probleemspNk schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 08:41:
En wat is precies het verschil hier in?
Ehh... Watskeburt... ? Ben ineens mijn panorama-modus kwijt in de camera... 
edit: ah, als je vanuit whatsapp naar de camera gaat mis je een berg opties
edit: ah, als je vanuit whatsapp naar de camera gaat mis je een berg opties
[ Voor 34% gewijzigd door MikeyMan op 09-07-2014 20:37 ]
Je zit bij HI, maar hebt enkel 3G? HI heeft toch standaard 4G? Dan hebbje dus of geen 4G omdat je simkaart dat niet aankan, of omdat je het uit hebt staan (en hi heeft landelijke dekking dus waareschijnlijk val je daar binnen). Of heb ik een optie vergeten hahaspNk schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 20:01:
Ik heb ook enkel 3G, dus dat kan idd het verschil nooit zijn
Helaas, ik heb een "oud abonnement" (april 2013), daarbij krijg ik geen 4G tenzij ik alsnog de duurste internet bundel erbij neem (iets van €30 extra)...drusloos schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:23:
[...]
Je zit bij HI, maar hebt enkel 3G? HI heeft toch standaard 4G? Dan hebbje dus of geen 4G omdat je simkaart dat niet aankan, of omdat je het uit hebt staan (en hi heeft landelijke dekking dus waareschijnlijk val je daar binnen). Of heb ik een optie vergeten haha
Fuck. Tweede keer dat ik een factory reset doe. 2e keer dat HTC backup na de reboot geen backup vind. Waarom zit er deze functie op terwijl het totaal niet werkt? Ik heb dropbox gebruikt voor de opslag en tijdens het opstarten kun je daarvan onmogelijk herstellen. Dat kan alleen vanaf Google Drive, waar niks opstaat blijkbaar. Eenmaal opgestart kun je wel weer dropbox kiezen, maar dan wordt de eerder gemaakte folder met de backup volledig genegeerd. Echt waardeloos.
Lokale backup is ook al zo'n grappig programma: na 2% herstellen crashed het en start het zichzelf opnieuw op.
Lokale backup is ook al zo'n grappig programma: na 2% herstellen crashed het en start het zichzelf opnieuw op.

[ Voor 11% gewijzigd door Atomsk op 15-07-2014 01:05 ]
_██_
(ಠ_ృ)
Vreemd, ik heb een tijd geleden ook een reset gedaan, kon gelijk een recovery uitvoeren via Dropbox, ging behoorlijk soepel. Vreemd dat het bij jou niet goed gaat..
heb ook geen problemen gehad met restore vanuit dropbox, werkt zeer makkelijk zelfs, alles staat precies weer zoals het stond.
Ik had precies hetzelfde de bij mijn 1e factory reset. 2e keer werkte het opeens welAtomsk schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 00:49:
Fuck. Tweede keer dat ik een factory reset doe. 2e keer dat HTC backup na de reboot geen backup vind. Waarom zit er deze functie op terwijl het totaal niet werkt? Ik heb dropbox gebruikt voor de opslag en tijdens het opstarten kun je daarvan onmogelijk herstellen. Dat kan alleen vanaf Google Drive, waar niks opstaat blijkbaar. Eenmaal opgestart kun je wel weer dropbox kiezen, maar dan wordt de eerder gemaakte folder met de backup volledig genegeerd. Echt waardeloos.
Zijn er hier meer mensen waarbij, sinds dat ze de update hebben (4.4.2), het typen slomer gaat. Als in, er zit een vertraging in? Pas als ik een aantal apps op de achtergrond afsluit, dan gaat het typen weer normaal. Voorheen had ik hier geen last van.
Vaak bu'j te bang!
3x opnieuw gereset, maar het backupprogramma meldt alleen dat er niets is om te herstellen. Kan ik dus alles opnieuw instellen & installeren.Afvalzak schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 08:53:
[...]
Ik had precies hetzelfde de bij mijn 1e factory reset. 2e keer werkte het opeens wel
_██_
(ಠ_ృ)
Dit bewijst toch maar weer dat T-mobile echt troep is. Met de update naar sense 6.0 gister blijk nu dat de ''twee keer tikken, scherm uit'' functie er niet is. Deze is wel handig aangezien mijn knop zo'n beetje in mijn toestel zit, en ik na het even snel lezen van notificaties dan het scherm met tikken kan uitzetten. Ook de ultrasave powermodus is weggelaten. En waarschijnlijk nog wat dingen. Kortom, erg jammer. Niet zo gek dat de update er 4 weken sneller was dan gedacht, als alles wordt weggelaten...
Is er een pagina waarin dit soort "trucjes" beschreven staan zoals deze:
twee keer tikken, scherm uit
Dit werkt overigens bij mij wel (unbranded).
twee keer tikken, scherm uit
Dit werkt overigens bij mij wel (unbranded).
Huh? Wat is die functie aub?
Ik weet dat "2x tikken, scherm aan" bestaat voor de M8, maar wat jij zegt, wat bedoel je daar dan mee?
Ik weet dat "2x tikken, scherm aan" bestaat voor de M8, maar wat jij zegt, wat bedoel je daar dan mee?
Wanneer je toestel aan staat en voordat je hem wilt unlocken in dat scherm 2 keer tikken.
Dan gaat het scherm uit (M7)
(toestel is dus gelocked maar je moet niet naar het lock scherm gaan, net daarvoor dus).
Dan gaat het scherm uit (M7)
(toestel is dus gelocked maar je moet niet naar het lock scherm gaan, net daarvoor dus).
Heb ik soms last van, maar niet altijd... Lijkt alsof het na een maand oid steeds gebeurd, een reboot fixed het altijd-tom-562 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 09:08:
Zijn er hier meer mensen waarbij, sinds dat ze de update hebben (4.4.2), het typen slomer gaat. Als in, er zit een vertraging in? Pas als ik een aantal apps op de achtergrond afsluit, dan gaat het typen weer normaal. Voorheen had ik hier geen last van.

Heb het ook weleens dat de "cursor" ergens anders in een zin springt na het gebruik van een "enter"

Gebruik overigens wel Swype.
Vind het wel jammer dat ze de camera applicatie min of meer verneukt hebben... Vond het prettig werken.
Je zet het scherm aan, dan zie je notificaties enz. En dan tik je 2 keer op het scherm, en dan gaat het scherm weer uit. Nja bij jullie gaat hij uit hahaefari schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:00:
Huh? Wat is die functie aub?
Aanzetten met tikken niet, uitzetten wel..
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Ah, inderdaad. Is dit nieuw sinds Sense 6? Ik gebruik geen vergrendelingscherm, vandaar dat het niet werkt.
Jup, Sense 6. Mensen met een T-Mobile branded versie hebben wel een beetje pech, daar zijn ze vergeten(?) om de optie toe te voegen..
Redelijk nutteloze functie ook als je het mij vraagt...
Let op:
Accessoires voor de HTC One: Accessoires voor de HTC One
~~~[HTC One] Rooten & Custom ROM's: [HTC One M7] Rooten & Custom ROM's
~~~[HTC One] Problemen en garantie-afhandelingen staat: [HTC One] Problemen en garantie-afhandelingen
Levertijden voor de HTC One: HTC One - Levertijden en prijzen
Accessoires voor de HTC One: Accessoires voor de HTC One
~~~[HTC One] Rooten & Custom ROM's: [HTC One M7] Rooten & Custom ROM's
~~~[HTC One] Problemen en garantie-afhandelingen staat: [HTC One] Problemen en garantie-afhandelingen
Levertijden voor de HTC One: HTC One - Levertijden en prijzen