Ja, de snelkoppelingen in de tray onder aan het scherm werken wel nog zoals voorheen, maar als je een meldingsvakje krijgt kan je die niet meer omhoog swipen.

Vergelijk: dit is een voorbeeld van het oude lockscreen, met een melding van de calender. Deze melding (die rechthoek) kon je naar boven vegen en dan unlockte de telefoon en ging ie meteen de calender app in om de afspraak te tonen. Zelfde bij een sms of een gemiste oproep, dan unlockte de telefoon en toonde ie meteen het bericht in de berichtenapp en de telefoonapp respectievelijk.
Sinds de update ziet mijn lockscreen er zo uit:

Zoals je ziet staat de notificatierechthoek nu bovenaan het scherm en kan ik deze niet meer naar omhoog vegen en meteen in de sms app komen, erg vervelend... Ik dacht dat ik misschien links of rechts moest swipen over de notificatie heen maar rechts swipen unlockt de telefoon en brengt je naar blinkfeed, terwijl links en omhoog swipen beide hetzelfde doen: gewoon de telefoon unlocken en naar het homescreen gaan.
iketot schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:07:
Heeft niemand problemen met een 'traag' toetsenbord ? Als ik een bericht aan het typen ben lijkt het wel alsof hij een kleine lag heeft, en soms blijft de 'zoom' van 1 letter groot terwijl ik allang weer bezig ben met een andere letter.. Is pas na de update gekomen.. Iemand ook last van of niet ?
Dit heb ik ook gemerkt, soms blijft er inderdaad een letter in het groot op je keyboard staan terwijl ik al lang iets anders aan het typen ben.
Tot nu toe ben ik echt niet tevreden met de update