Jazco2nd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 00:43:
[...]
Ik heb net ff voor t eerst de One ROMS bekeken, ARHD ziet er inderdaad zeer goed uit! Wat is er mis met 4.4 Sense ARHD? Waarom zou je 4.2 versie willen?Hebben ze aan 4.4 niet gewoon de missende themes aan toegevoegd en de irri spatie verwijderd? Lijkt me de perfecte software, eigenlijk wat HTC had moeten uitbrengen. Je kan zelfs het NFC logo verbergen en percentage in je batterij icon zien. EQS volgorde wijzigen en home knop gedrag zoals in 4.3, dat de dingen die ik graag zou willen als ik van 4.2.2 stock afstap.
ARHD is niks meer en minder dan een stock rooted Rom met bijna geen aanpassingen.
In de Development wereld noemen we dat dan ook (een beetje degenererend) Rom zippers omdat ze feitelijk niks anders doen dan wat iedereen met Xda kitchen ook kan: een stock rooted rom maken met wat build.prop wijzigingen en dan zippen om te kunnen flashen.
Heb dat zelf ook eens geprobeerd en binnen enkele dagen kon ik zelf een Rom maken maar waarom zou je dat willen? Heb er verder ook geen tijd voor.
Dat is dan ook de reden dat een update bij alle Rom zippers binnen 1 dag online staat.
Kijk naar ViperOne: dat is heel andere koek, kost 2 weken om telkens alles om te zetten naar een nieuwe build en die heeft wel talloze mogelijkheden die stock rom's niet hebben.
Als je dat niet wilt kun je net zo goed een deodexed rooted stock rom nemen (staat ook online op XDA) en zelf wat aanklooien met het build.prop bestand. Genoeg info te vinden hoe en wat op XDA.
En dan kun je jezelf op de schouder kloppen als e.e.a. wat beter en sneller werkt!!!
Aan kernel zijde kun je helaas helemaal niks zelf doen behalve een custom kernel te flashen maar die kan wel behoorlijk invloed hebben op de uiteindelijke snelheid.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019