Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Ik ga denk ik weer eens opnieuw starten met inrichten. De vorige keer was de tactiek eigenlijk om eerst grafisch alles naar wens te krijgen en daarna de gameplay. Maar wanneer je Skyre, Frostfall etc etc etc ... etc (CPU intensieve gameplay enhancers) gaat laden heeft dit alsnog veel impact op je framerate, in mijn geval iig. Mijn i5 is wat ouder (maar draait op 3,7)
Dus nu ga ik eerst mijn game naar gameplaywensen inrichten, en dan kijken hoeveel ik er nog uit kan persen zonder al te veel framerate op te offeren.
2K textures zijn leuk, maar tijdens het spelen zie je dat niet echt ...

En dan is MO toch wel erg mooi. Ik kan gewoon een leeg profiel maken en mijn oude blijft onaangetast, terwijl ik alle mods tot mijn beschikking heb.

En wat laadt Skyrim snel zonder mods: opstarten en "coc whiterun" duurt ongeveer 13sec in totaal :)

[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 09-08-2014 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

My goodness... Ik heb Skyrim gezien op m'n zoons XBox en het leek me wel aardig om het spel te kopen voor de PC, ook omdat je daar mods voor hebt. Maar na een middagje lezen over mods op internet, heb ik eigenlijk helemaal geen zin meer om Skyrim te kopen... wat een ingewikkeld gedoe allemaal! Er zijn gewoon teveel mods! Nu kan ik natuurlijk alles gewoon 'vanilla' spelen, maar dan zit je toch de hele tijd te denken hoeveel mooier het spel zou kunnen zijn... ;) Zijn er hier lui die Skyrim spelen zonder mods en is dat dan nog wel de moeite waard...?

• Stefke
Als jij vanilla mooi vind, moet je dat vooral gaan spelen.

Maar Skyrim kan zo ontzettend veel mooier én beter zijn dat vanilla spelen eigenlijk zonde is. Alleen een ENB al maakt het van "aardig" naar "prachtig"
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/56894/?

[ Voor 12% gewijzigd door Stefke op 14-08-2014 09:22 ]

Verwijderd

stefijn schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 09:20:
Als jij vanilla mooi vind, moet je dat vooral gaan spelen.

Maar Skyrim kan zo ontzettend veel mooier én beter zijn dat vanilla spelen eigenlijk zonde is. Alleen een ENB al maakt het van "aardig" naar "prachtig"
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/56894/?
Nou, nee, ik vind een gemodde Skyrim mooier, maar het is niet normaal wat je daarvoor allemaal moet doen. Vind ik dan. ;) Dank voor de link die je gaf maar daar haak ik dus al af... Is toch belachelijk wat je allemaal moet doen!? En dat is dan een beginner's guide en dan moet je nog beginnen met het uitzoeken en installeren van alle mods! Gisteren heb ik ook nog wat op Youtube bekeken maar daar duurde een beginners filmpje al meer dan een uur! Daar heb ik dus geen trek in, maar omdat ik weet dat alles mooier en beter kan, heb ik dus eigenlijk helemaal geen zin om uberhaupt aan Skyrim te beginnen... Het verbaasd me eigenlijk dat er geen makkelijker te installeren 'complete' update bestaat die in ieder geval alle basic verbeteringen toepast met een paar klikken. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2014 11:19 ]

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:05

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Er is ook geen universele standaard met modden in het algemeen. Wat de één mooi vind (fantasy enb, lighting), vind de ander weer te overdreven. Daarnaast is het onmogelijk om een complete update pack te downloaden van de grotere community sites. Het is gewoon niet te doen om van honderden personen toestemming te vragen om hun mod in een AIO (all in one) pack te dumpen. Er zal vast wel op een paar shady/vage websites of usenet een textures compilatie te downloaden zijn, maar daar moet je dan maar blindelings op vertrouwen dat het;
1) (goed) werkt... op jouw systeem
2) geen malware bevat.

En in principe kan je best Skyrim vanilla spelen met een paar gameplay overhauls zonder textures. De meeste mensen hebben Skyrim zonder mods gespeeld, de eerste 3 maanden na release. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Blisterin_Bull op 14-08-2014 12:17 ]

Systeem specs

• Stefke
Het hoeft niet zo moeilijk. Als je Skyrim fresh installeert, Nexus Mod Manager ernaast en dan is het downloaden van een paar mods zo simpel als een paar muisklikken.
Alleen als je meer en meer mods gaat laden, en complexere mods, dan is een goede voorbereiding (zoals op die link) nodig om te zorgen dat je niet gaandeweg problemen creeert.

Maar zolang je bijv. een van de grote texturemods installeert en een ENB is het echt niet ingewikkeld. Gameplayenhancers maken het vaak wat lastiger, maar als je nooit Skyrim gespeeld hebt weet je wat betreft gameplayenhancement, zoals bijv. gevechtsverbeteringen, ook niet wat je mist (hoeft geen probleem te zijn)

Een ENB kan ook lastig lijken, maar eigenlijk valt dat heel erg mee. Realvision ENB heeft zelf een "ingebouwde" installatieprocedure die het al weer gemakkelijker maakt en het is NIET nodig om naast een ENB nog meer mods te installeren (het wordt aanbevolen) maar het verschil grafisch is enorm.

[ Voor 14% gewijzigd door Stefke op 14-08-2014 13:14 ]

Verwijderd

Dank voor de reacties. Ik heb onderhand wat video's bekeken van Gopher en inderdaad, uiteindelijk valt het best mee... ;) Ik heb Skyrim gekocht, NMM geinstalleerd en vervolgens SkyUI en de Unofficial patches geinstalleerd en via de Nexus site werkt alles eigenlijk doodsimpel. Zonet W.A.T.E.R erop gezet en ga nu naar wat andere texture enhancements kijken. Het is inderdaad erg simpel als je eenmaal weet hoe het werkt. Ik zal later ook nog naar LOOT kijken om laadproblemen te voorkomen.

Verwijderd

Klein probleempje: de Unofficial Skyrim Patch heeft de .esp extensie (wat ook de bedoeling is) maar NMM geeft aan dat de file header het als een esm ziet. Daardoor kan ik het niet op de juiste plek zetten in de Plugins tab (esm's horen schijnbaar bovenaan). Iemand enig idee hoe dit kan, wat er aan te doen is en of dit erg is...? Ik wil 'm onder de HighRes Texture Packs zetten, wat officieel de juiste volgorde zou zijn...

• Stefke
Je kunt die HighresTexturepacks beter uitzetten volgens mij. Zowieso zijn de texturepacks van Nexus veel beter.

Verder ken ik dit "probleem" niet en heb geen problemen ervaren met de HRTP en SUP, maar ik gebruik sinds een maand of 5 NMM niet meer (maar Mod Organizer).
Zowieso had ik de HRTP uitgeschakeld (want de kwaliteit is toch niet echt goed)

En pas op, zodra je mods gaat gebruiken die scripts hanteren wordt het aangeraden dit te doen VOOR je het spel start. Eenmaal in je savegame kan zo'n mod de boel flink verzieken als je dit later uitschakelt. Pure texturemods/packs doen dat niet dus die zijn safe. Bij sommige mods wordt expliciet aangegeven dat ze geen scripts gebruiken, die zijn ook redelijk safe.
M.a.w.: installeer eerst het spel zoals je het wil hebben (globaal), en start daarna een playthrough. Gaandeweg mods toevoegen kan, maar dat kan per mod anders zijn. Zeer uitgebreide zaken als SkyRe kun je beter niet tijdens het spelen toevoegen.

Verwijderd

stefijn schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:42:
Je kunt die HighresTexturepacks beter uitzetten volgens mij. Zowieso zijn de texturepacks van Nexus veel beter.

Zowieso had ik de HRTP uitgeschakeld (want de kwaliteit is toch niet echt goed)
Ik heb de 2K texture pack geinstalleerd maar daarvoor moet je toch wel HTRP geactiveerd laten want dat 2K pack vervangt niet alles! Dus als je HTRP uitzet, zal je hier en daar low res textures krijgen. Wellicht dat dit bij andere texture packs anders is.

Ondertussen nog meer geinstalleerd (betere sneeuw, licht, mesh etc.) en het is echt doodsimpel. Die video's van Gopher zijn wat traag maar na een uurtje of anderhalf meedoen met zijn acties is alles heel duidelijk. Zoals ik al zei valt het allemaal reuze mee. Als ik nu mijn eerdere post lees, denk ik 'waar heb je het over, doe niet zo moeilijk, man'. 8) De rest van de dag het spel gespeeld en morgen weer wat mods proberen. Leuk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-08 09:13

krouwen

Hardware Enthusiast

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 21:18:
[...]

Ik heb de 2K texture pack geinstalleerd maar daarvoor moet je toch wel HTRP geactiveerd laten want dat 2K pack vervangt niet alles! Dus als je HTRP uitzet, zal je hier en daar low res textures krijgen. Wellicht dat dit bij andere texture packs anders is.

Ondertussen nog meer geinstalleerd (betere sneeuw, licht, mesh etc.) en het is echt doodsimpel. Die video's van Gopher zijn wat traag maar na een uurtje of anderhalf meedoen met zijn acties is alles heel duidelijk. Zoals ik al zei valt het allemaal reuze mee. Als ik nu mijn eerdere post lees, denk ik 'waar heb je het over, doe niet zo moeilijk, man'. 8) De rest van de dag het spel gespeeld en morgen weer wat mods proberen. Leuk! :)
Pas maar op, uiteindelijk raak je verslaafd aan dat modden, probeer je het steeds mooier te maken en loopt na een paar uur spelen je save-game helemaal naar de kl***. ;) Dat overkomt mij in ieder geval elke keer. Zit nu op 177 mods en loopt toch nog redelijk stabiel, soms een crash (geen CTD), waarbij ik zelfs niet meer taskmanager kan oproepen.

Ik kan je trouwens Mod Organizer aanbevelen i.p.v. Nexus Mod Manager : YouTube: The Best Way to Mod Skyrim

Nog een tip, als je echt los wilt gaan met visueel verbeteren en je pc is krachtig genoeg: http://wiki.step-project.com/STEP:2.2.9

[ Voor 4% gewijzigd door krouwen op 15-08-2014 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ben nu al een aantal dagen aan Purevision ENB aan het sleutelen. Mijn voornaamste "probleem" met Realvision en Purevision ENB is dat de zon eigenlijk te fel is, de schaduwen te donker. Daarnaast is het 's ochtends vroeg en 's avonds laat veel te donker (schemer) en ook als het slecht weer is wordt het m.i. veel te donker.
Dat heb ik nu wel gefixed: minder felle zon, meer overall licht overdag. Daarnaast ben ik er in geslaagd om de zon prachtige zonnestralen door de wolken te laten schijnen en zie je ook heel duidelijk overdag mooie schaduwen van wolken door het landschap trekken waarbij sommige delen vol in de zon liggen, andere delen in de schaduw. Dat geldt zowel voor de "normale" wolken als de Real Clouds :)
Realvision deed dat redelijk, maar Purevision heeft dat eigenlijk niet meer.

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/vkp6yeof7/2014_08_16_00013.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/c82xjl597/2014_08_16_00010.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/nqark1pkj/2014_08_16_00014.jpg

De regenbuien die je in de verte ziet komen van Real Clouds, supermod.

De nachten aan de andere kant heb ik nu ook zoals ik ze wil: alléén bij maanlicht of noorderlicht heb je nét voldoende gloed om in het donker enigzins te zien waar je loopt, maar eigenlijk heb je een torch nodig. Zonder maan of bij slecht weer kun je zonder torch niets beginnen.

Timelapse ziet er fantastisch uit. Helaas is mijn upload te slecht voor een video, binnenkort wellicht wel mogelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Stefke op 16-08-2014 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijd terug nog wat pano's gemaakt. Voor de geïnteresseerde.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3902/14619145008_270e54b601_z.jpgAfbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3861/14619237957_99a5061fe4_z.jpgAfbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5565/14810927955_dec12c35d2_z.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5586/14830747153_a3721158be_z.jpgAfbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3917/14787925376_19f16ab8a0_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Laatste nieuws dat ik zag was advies om steam workshop niet te gebruiken voor mods. Gisteren een mod op die manier geïnstalleerd, maar daarna nog niet het spel gestart. Kan die dus beter weer verwijderen en dan de nexus installer gebruiken voor mods?

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:00
Pas nog even die hele zware ENB geprobeerd zonder enige andere mods. Heb geen crashes gehad en moet zeggen dat die best goed draaide.
Daarna alle mods van de realvision geinstalleerd met uiteraard die zware en dat was een iets snellere dia show. Heb toen de minder zware texture overhaul gedaan en toen draaide het al wat beter. Dus moet zeggen, ziet er best leuk uit zo .:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

_Peter2_ schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 09:56:
Laatste nieuws dat ik zag was advies om steam workshop niet te gebruiken voor mods. Gisteren een mod op die manier geïnstalleerd, maar daarna nog niet het spel gestart. Kan die dus beter weer verwijderen en dan de nexus installer gebruiken voor mods?
Mods die simpel van karakter (een armor of weapon mod) is, welke geen invloed heeft op de load order, en zonder scripts werkt, kan je best via de workshop installeren. Maar voor je eigen overzicht kan je het beste zo veel mogelijk van één plek halen.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Blisterin_Bull schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:59:
[...]

Mods die simpel van karakter (een armor of weapon mod) is, welke geen invloed heeft op de load order, en zonder scripts werkt, kan je best via de workshop installeren. Maar voor je eigen overzicht kan je het beste zo veel mogelijk van één plek halen.
Ik had de mod geïnstalleerd die ore vines iets beter zichtbaar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, elke keer dat je de officiele skyrim launcher opent dan worden vrijwel al je .ini gereset. Daarom raak ik dat ook nooit meer aan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Waar staat ENB voor?

Wat is op dit moment een goede texture pack? Mijn Skyrim installatie is op dit moment (op de ore vines mod na) vanilla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Enb: http://enbdev.com/

Er is niet echt een all-in-one texture pack die alles aanpakt. Skyrim HD2k + Ruins Clutter Improvement + Static Mesh Improvement Mod is een goed begin. Dan kan je daarna nog een licht en water mod installeren, waar ook ieder zijn eigen voorkeur heeft.
Pure Waters (lightweight en natuurlijk) vs Realistic Water Two (uitgebreid met water kleur, water geluiden).
Pure Weathers vs Climates of Tamriel
RLO (Realistic Lighting Overhaul) vs ELFX (Enhanced Lights and FX).

Daarnaast zijn enb's vaak afgestemd op specifieke mods. Iets waar je op moet letten dus.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Blisterin_Bull schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 13:30:
Enb: http://enbdev.com/

Er is niet echt een all-in-one texture pack die alles aanpakt. Skyrim HD2k + Ruins Clutter Improvement + Static Mesh Improvement Mod is een goed begin. Dan kan je daarna nog een licht en water mod installeren, waar ook ieder zijn eigen voorkeur heeft.
Pure Waters (lightweight en natuurlijk) vs Realistic Water Two (uitgebreid met water kleur, water geluiden).
Pure Weathers vs Climates of Tamriel
RLO (Realistic Lighting Overhaul) vs ELFX (Enhanced Lights and FX).

Daarnaast zijn enb's vaak afgestemd op specifieke mods. Iets waar je op moet letten dus.
Dank je voor de lijst.

Hoe zwaar drukken deze mods op je PC.
(Huidige PC is een i5 4670, met een GTX 770 en 8GB geheugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Peter2_ schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 15:29:
[...]

Dank je voor de lijst.

Hoe zwaar drukken deze mods op je PC.
(Huidige PC is een i5 4670, met een GTX 770 en 8GB geheugen)
Met een 770 kan je nog best aardig uit de voeten. Denk dat je zonder problemen de meeste mods wel kan draaien.

Alleen wel even de texture mods in de gaten houden want ik zie dat je kaart maar 2GB geheugen heeft? Enb presets and textures zijn toch wel de dingen wat het meeste power neemt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2014 16:18 ]

• Stefke
Ik zit nu mijn eigen ENB te maken :) Kwam er gisteren pas achter dat je de ENB-ini's ook vanuit de game kunt aanpassen (en opslaan)...

En heb nu echte zonnestralen door de wolken kunnen activeren zoals je wel eens ziet als er gaten in de wolken vallen :) prachtig!
Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/en81urlvv/2014_08_21_00001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/kidejq3lr/2014_08_21_00003.jpg

Heb nu echt heel veel aangepast aan PureVision ENB. Beter nachtkleuren, betere nachtlicht, zowel belichting van de planeet als van de lucht, watersettings, overdag mooi contrast maar niet té, niet te veel kleur etc etc

Wordt bijna tijd om een naam te bedenken ;)

btw, nu ook ingesteld in de Skyrim-ini's dat fakkels en vuren al van 1km afstand te zien zijn. Ook erg mooi om her en der lichtjes te zien in een donker dal.

[ Voor 89% gewijzigd door Stefke op 21-08-2014 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Ben afgelopen weekend weer opnieuw begonnen nadat ik een Xbox-controller voor de PC had aangeschaft.
Speelt wel leuk met zo'n controller.

Richt me nu vooral op (Destruction) Magic Moet alleen nog zien hoe viable een pure mage build is. (Ben nu level 4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik probeerde het laatst ook met een controller, zodat ik vanaf de bank op de tv kon spelen, maar vond het echt heel erg moeilijk eigenlijk :-( Kon echt niets raken :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Heb zelf heel veel met 360 controller gespeeld op de bank (met 5.1 geluid :D) en dat speelt heerlijk chill. Maar de actie met muis en tobo is gewoon ZOVEEL sneller. Met een controller kan je elke keer pauzeren, je spells kiezen en weer pauzeren. Met tobo en muis hoef je niet te pauzeren en is de combat veel leuker, vooral als je ook nog spels moet mikken.

Zit je echter lekker beetje te roaming door ke modded Skyrim, dan is lekker op de bank met je big ass LCD tv zeker een goede keuze :D

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL Ik speelde het spel laatst op de Xbox van mijn zoon en ik zag alleen maar lucht of grond of een stuk rots voor m'n neus omdat ik het tegelijkertijd lopen en rondkijken met die controller niet voor elkaar kreeg. ;) Geef mij maar een toetsenbord en muis! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ligt maar net waar je mee begint dus. Zo speel ik Fallout met tobo en muis, en alhoewel de besturing met een xbox 360 controller zowat 1:1 hetzelfde is met Skyrim, speel ik Skyrim met controller. Tobo en Muis is idd wel sneller en uitgebreider dmv hotkeys, maargoed.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blisterin_Bull schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:28:
Ligt maar net waar je mee begint dus. Zo speel ik Fallout met tobo en muis, en alhoewel de besturing met een xbox 360 controller zowat 1:1 hetzelfde is met Skyrim, speel ik Skyrim met controller. Tobo en Muis is idd wel sneller en uitgebreider dmv hotkeys, maargoed.
Ja, klopt. Mijn zoon hangt z'n XBox controller aan de PC als hij daarop wat wil gamen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/40jc4204v/2014_08_31_00001.jpg

Ik heb een fikse lijst aan texturemods, de grote packs, een hoop kleine, en dan ook nog met Skyrim Mod Combiner een flink aantal mods erbij.

Maar nog steeds zijn deze besneeuwde rotsen echt oerlelijk en heel erg lowres. Weet iemand een texturemod/pack waar deze specifiek in vervangen worden?

Uiteraard heb ik al:
- Vivid Landscapes (met Rocking Stones and Mountains)
- Skyrim HD 1.5 Landscape
- Skyrim realistic Texture Overhaul
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 22:41:
[afbeelding]

Ik heb een fikse lijst aan texturemods, de grote packs, een hoop kleine, en dan ook nog met Skyrim Mod Combiner een flink aantal mods erbij.

Maar nog steeds zijn deze besneeuwde rotsen echt oerlelijk en heel erg lowres. Weet iemand een texturemod/pack waar deze specifiek in vervangen worden?

Uiteraard heb ik al:
- Vivid Landscapes (met Rocking Stones and Mountains)
- Skyrim HD 1.5 Landscape
- Skyrim realistic Texture Overhaul
-
Ze zien er niet echt high res uit, misschien ergens niet goed gegaan tijdens de install?

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/38004/?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Gedeeltelijk besneeuwde rotsen/steen zien er bijna altijd slecht uit. Dat is volgens mij een limitatie in de Skyrim engine qua meshes en textures qua sneeuw.
Voorbeeld hoe 4K textures weinig uitmaken in dit geval:
Afbeeldingslocatie: http://static-3.nexusmods.com/15/mods/110/images/1382-4-1322841047.jpg

Statische sneeuw op steen/berg/ruïne lijkt meer spuitbus verf dan op sneeuw.

[ Voor 45% gewijzigd door Blisterin_Bull op 01-09-2014 15:52 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Daar lijkt het dan op, jammer (maar helaas)

edit: sneeuw is wat minder idd, maar overall ziet het er wel beter uit, zal die eens proberen

[ Voor 53% gewijzigd door Stefke op 01-09-2014 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Dit is ook een klein laagje sneeuw, beetje poedersneeuw die op de stenen blijft plakken, niet een dik pak sneeuw. Dat kan prima maar is hier niet voor gekozen. lijkt me niet zo'n ramp.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

nvm

[ Voor 96% gewijzigd door Remcom00 op 07-09-2014 16:01 ]

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Weer flink aan het modden, van de grond af aan eerst alles tweaken en zorgen voor de beste performance, wat een werk allemaal...

Wat is een toffe class om te gebruiken en met welke perks en wapens etc?
Evt met mods en het liefst zonder magic.

Wil eigenlijk voor een Heavy Armor met 2 axes ofzo gaan, heb altijd stealth met een bow en light armor of heavy armor met lichte wapens en een schild gespeeld.

Zijn er trouwens mensen die met een GT650M + i5 +8GB ram op 1080p (of vergelijkbaar) spelen en hier kunnen dumpen welke mods/tweaks etc ze gebruiken?

[ Voor 15% gewijzigd door Remcom00 op 08-09-2014 09:24 ]

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Dat moet je zelf lekker uitzoeken, ik kan niet zeggen wat jij wel en niet leuk vind. probeer gewoon eens wat anders dan je normaal doet, ik ben nu met tweehandig bezig omdat ik normaal altijd eenhandig en schild gebruik.

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 15:19
Lijkt mij zo tof spel. Maar ik haak al af, doordat je teveel dingen moet uitzoeken. Ik ben helemaal niet bekend met Roll Playing games. Heb het spel nog geen 10 minuten gespeeld. Dat ik al een keuze kan maken tussen verschillende karakters. En wat ik vandaag in ingame heb gezien... zoveel skillpunten die je kunt behalen...

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

noud schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 12:54:
Lijkt mij zo tof spel. Maar ik haak al af, doordat je teveel dingen moet uitzoeken. Ik ben helemaal niet bekend met Roll Playing games. Heb het spel nog geen 10 minuten gespeeld. Dat ik al een keuze kan maken tussen verschillende karakters. En wat ik vandaag in ingame heb gezien... zoveel skillpunten die je kunt behalen...
het lijkt veel op eerste gezicht maar het is in wezen niet eens zo heel uitgebreid als je het vergelijkt met andere games. 10 min spelen is veel te kort om hier echt wat over te kunnen zeggen.

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
noud schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 12:54:
Zeker een toffe game, ik heb Oblivion geprobeerd, daar ik ook geen RPG fan was.
Oblivion kon mij toen niet boeien.
Toch heb ik het nog een kans gegeven met Skyrim en heb geen moment spijt gehad van die beslissing.

Ondertussen erg veel uren verstookt in Skyrim, het kost wel iets meer dan 10 minuten om je voor deze game te interesseren maar na een paar uurtjes heb ik het niet meer los kunnen laten.

Dus ik zou zeggen probeer het even wat langer en vel dan je oordeel. ;)
Boeit het je dan nog niet dan zij het zo, maar deze game is zeker het proberen waard.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simoonzel
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-06 22:08
Ik heb van 't weekend in de steam sale Skyrim gekocht. Al heel veel uren op xbox in gestoken, maar de pc experience kon ik toch niet laten liggen. Maar man, wat een gedoe met mods installeren! Helaas ontdekte ik Nexus Mod Manager pas nadat ik alles verpest had, hehe. Opnieuw geïnstalleerd en alle mods erin. Na heel veel gezeur doet alles het eindelijk! Maar zelf met de Mod Manager en BOSS/LOOT load order hulp was het ingewikkelder dan ik had verwacht.

Wat ik erin heb zitten:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OVgE2oj.png

Vandaag eindelijk wat vrije tijd om te spelen, dus ik ben benieuwd. Vooral Frostfall lijkt me erg vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Je hebt wel de USKP, maar niet de patches voor de DLC. Ook de ELFX addons voor de DLC niet. Ook is het een beetje vreemd dat Immersive Weapons onder zowel SkyRe en de Reproccer patcher zit.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Ik vind het wel meevallen, je moet wel even weten hoe en wat, maar daar is een handleiding voor. de meeste mods hebben ook exact erbij gezet wat te doen. De wat uitgebreidere mods hebben ook ingame menuutje waar je de boel aan kan passen.
Het biedt alleen wel zoveel meer dan de eerste moeite die je er voor moet doen, dat ik dat altijd zou doen.

• ihre
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 09:36
krouwen schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:25:
[...]

Nog een tip, als je echt los wilt gaan met visueel verbeteren en je pc is krachtig genoeg: http://wiki.step-project.com/STEP:2.2.9
[s]Afgelopen week toch ook maar Skyrim gekocht, en na het doorbladeren van dit topic kwam ik dus STEP-Project tegen. 171 mods verder (STEP: Core), meerdere avonden druk geweest met installeren & bechmarken, dus steeds weer die verdomde 240seconden in dat wagentje wéér kijken.

Vanavond er dus goed voor gaan zitten, nieuwe game gestart met alle mods aan. Het was prachtig, totdat ik na een tijd spelen bij Mirmulnir kom, want nadat hij dood is kan ik zijn soul niet absorben...

/edit
<knip> Blijkbaar wel, ik moest de eerste shout alleen nog equippen 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door ihre op 18-09-2014 22:06 ]

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je niet elke keer die intro wilt meemaken, zijn daar wel een paar mods voor, zoals Alternate Start - Live Another Life.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 09:36
Blisterin_Bull schreef op donderdag 18 september 2014 @ 22:18:
Als je niet elke keer die intro wilt meemaken, zijn daar wel een paar mods voor, zoals Alternate Start - Live Another Life.
Juist niet, omdat het intro gebruikt wordt om te benchmarken.

Gisteravond redelijk wat uren gespeeld uiteindelijk, performance was redelijk goed (50-60fps), totdat ik overdag richting High Hrothgar ging, toen storttte mijn FPS in, richting 25-30... Vanavond maar weer verder met het optimaliseren van alle mods.

[ Voor 29% gewijzigd door ihre op 19-09-2014 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simoonzel
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-06 22:08
Blisterin_Bull schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 12:10:
Je hebt wel de USKP, maar niet de patches voor de DLC. Ook de ELFX addons voor de DLC niet. Ook is het een beetje vreemd dat Immersive Weapons onder zowel SkyRe en de Reproccer patcher zit.
Klopt, de patches van de DLC deden raar bij mij en veroorzaakten crashes. Ik ga ze nu nogmaals installeren omdat het waarschijnlijk toch een load order probleem was. Verder laat ik alles gewoon sorteren door LOOT, dus ik heb geen idee waar alles hoort te staan. Maar ik heb nog geen enkel probleem ervaren in deze load order.

Edit: Ik moet ook sommige dingen opnieuw installeren omdat ik eerst de vanilla versie gebruikte en nu de DLC erbij heb (omdat veel mods niet werken zonder alle DLC...)
Dat wordt nog even wat uitpluis werk. :/

[ Voor 14% gewijzigd door Simoonzel op 19-09-2014 15:57 ]

Verwijderd

Haha neem je tijd. Bij mij ging het al snel naar de 10 re-installs voordat ik alles doorhad en een stabiele game kon houden, vereist veel lezen maarja...

Je kan een backup maken van je skyrim download zodat je het niet elke keer hoeft te downloaden als je weer eens de game trashed :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/58338/? Leuk :D

1440p gas erop :D

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2014 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
Woei, ik ben sinds een weekje weer helemaal Skyrim-minded :D Los van het modden is het gewoon een erg leuk spel en is het leuk om alle plekken te ontdekken, en ik heb de 3 DLC's nog niet eens aangeraakt :D

Ben nu helemaal over op Mod Organiser omdat deze mooi alle mods in losse mapjes houdt en niks daadwerkelijke overschrijft in de data-folder van Skyrim.

Hiervoor heb ik eerst Nexus Mod Manager gebruikt, en daarna Wrye Bash, maar deze bevalt toch beter.
Voornamelijk door de integratie met LOOT i.p.v. BOSS, omdat LOOT beter z'n werk doet, en de mogelijkheid zelf knoppen op de balk te plaatsen ipv vast te zitten aan een beperkt aantal apps die je in je balk kan zetten.

Tevens kan ik met MO heel mooi de gecleanede ESM's van de drie DLC's als losse mod inladen omdat ze in een los mappie staan, terwijl ik tóch via Steam de integrity van de game kan checken, zonder dat Steam ziet dat de ESM's mismatchen en Steam deze opnieuw wil downloaden en ik dus aan het cleanen blijf :9

Dé reden dat ik een half jaartje terug er een tweede HD7970 (tweedehands) bij gekocht heb, was puur omdat ik Skyrim niet soepel kon draaien. Ik had diverse gameplay-mods maar had voornamelijk de complete TPC gecombineerd, en daar bovenop een ENB, en dit ging met ongeveer 25-35 FPS, als ik me goed herinner.

Eenmaal de tweede kaart in m'n pc gestoken bleek helaas dat Crossfire prima werkt, maar Skyrim gewoon niet zo'n goede game is om in crossfire te draaien als je ook een ENB wilt gebruiken, want daar is best veel gezijk mee... maar na veel lezen bleek dat het in enbeffectsprepass.fx te zitten, daarin moet je gewoon de smooth dof uitcommenten en dan werkt ineens crossfire prima :D

Nu draai ik dus de HD DLC, Optimized Vanilla Textures, de bijna volledige (op 4 na die ik nog niet heb kunnen bemachtigen) SMC in combinatie met diverse ENB's (sommigen crashen bij het opstarten direct al, sommigen zijn gewoon wat oud en saai, ben nog aan het experimenteren) en dit lijkt redelijk goed te gaan.

In de ENB voer ik zelf de wijzigingen door waaruit ENBoost bestaat, en ik raak de 3.1GB-limiet nu helemaal niet meer. Sterker nog, Skyrim zelf pakt nog maar 800MB geheugen, en enbhost.exe pakt 2.3GB.

En dat alles op een framerate van 60FPS met twee kaarten die op zo'n 60%-70% load draaien 8) i like.

Next stop: Skyrim Redone en een nieuw character

[ Voor 15% gewijzigd door _eXistenZ_ op 09-10-2014 12:47 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je even geduld hebt, kan je een paar weken wachten op de opvolger van Skyrim Redone: Perkus Maximus
grappige introductie video

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Hmm, ik denk dat ik toch met SkyRe begin, die is al aardig uitgekristalliseerd (ook al noemt de developer het geloof ik nog steeds alpha), en Perkus Maximus bevindt zich pas in pre-release- / alpha-status :)
Na een half jaartje kan ik natuurlijk altijd nóg overstappen als ik wil :)
Thx voor de tip though!

Ik ben overigens, nu ik denk alles qua Skyrim modding wel gezien / gelezen / gedaan te hebben (qua tools / howto's / workflows in ieder geval dan), van plan om een guide te schrijven om een goede basis-setup klaar te zetten met mods die 99% van de spelers wil en waarvandaan verder makkelijk geëxperimenteerd kan worden met de diverse mods in omloop.

De tools:
Mod Organiser
LOOT
TES5Edit

En de mods:
SKSE
SKyUI
Double Cursor Fix
HD DLC
Optimized Vanilla Textures
ENBoost

Ik lees namelijk veel dat mensen wel willen gaan modden, maar simpelweg overdonderd worden door de hoeveelheid info die op ze afkomt, en daardoor ook niet weten waar ze moeten beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-08 13:25
Ik zou zo graag een all-in-one installer willen of iets dergelijk die al heel veel mooie mods installeert. Ik ben anders zoveel tijd kwijt aan modden dat ik niet eens tijd heb om te gamen :O (En dan bedoel ik iets gelijkswaardigs als SkyRe, maar dan zwaarder - uitgebreidener?)

Meerdere keren opnieuw moeten beginnen omdat ik het zat was :p
Weet iemand zo'n installer? Of is het mogelijk gewoon een hele map van een andere tweaker bijvoorbeeld te kopiëren ?

[ Voor 10% gewijzigd door iamzero456 op 09-10-2014 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Da's lamme poep, wacht effe op mijn howto (die erg duidelijk en uitgebreid wordt, ik heb wel een knack voor teksten schrijven, al zeg ik het zelf :P) waarmee je in 1 klap een basis-install neerzet en geleerd hebt hoe je makkelijk zelf verder kunt modden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
iamzero456 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 18:12:
Ik zou zo graag een all-in-one installer willen of iets dergelijk die al heel veel mooie mods installeert. Ik ben anders zoveel tijd kwijt aan modden dat ik niet eens tijd heb om te gamen :O (En dan bedoel ik iets gelijkswaardigs als SkyRe, maar dan zwaarder - uitgebreidener?)

Meerdere keren opnieuw moeten beginnen omdat ik het zat was :p
Weet iemand zo'n installer? Of is het mogelijk gewoon een hele map van een andere tweaker bijvoorbeeld te kopiëren ?
Je bent al de zoveelste op een paar pagina's die dat vraagt. Als je even nadenkt dan kun je zelf ook bedenken dat met zóveel mods en variatie het NIET mogelijk is om een all-in-one installer te maken die jou aanspreekt.

Mocht je desondanks zoiets zoeken, neem dan SMC (Skyrim Mod Combiner). Maar sta niet verrast als veel onderdelen van dat hele pakket je niet aanstaan. Het is gemaakt o.b.v. smaak/wensen van de SMC-maker en die komt vrijwel zeker niet overeen met jouw wensen.
Ik gebruik de SMC alleen voor de 90% kleinere mods die er in staan. De grote texturepacks maak ik mijn eigen keuze, want waar SMC mee komt vind ik in bepaalde situaties gewoonweg lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Heb je daar voorbeelden van stefijn? Ik ben misschien te snel tevreden, of ben nog geen echt lelijke dingen tegengekomen dan :) Vraag me af wat je soms tegenstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nou, een voorbeeld van wat ik heel (héél) erg lelijk vind zijn de grondtextures van de Eastmarch. Die zandgronden dus. Als je alle opties van SMC aanzet krijg je die volgens mij uit de Parralax Remastered (uit mijn hoofd) en dan is het meer zo'n droge gescheurde zoutvlakte. Als "thema" prima Maar die texture is heel erg repeterend terwijl ik de "niet gescheurde" aanblik van de default textures beter vind (maar dan moet t wel highres zijn). De andere zaken die Parallax wijzigt vind ik wel mooi, maar ja...dat onderscheid valt dan niet te maken in SMC.
Ook was ik niet tevreden over de mountaintextures omdat net die texturemod die ik mooi vind weer geen onderdeel van SMC is (kun je prima los installeren daar niet van)
Zo zijn er nog wat dingen waarvan ik me afvraag waarom ze die kiezen. Maar ja, dat is een kwestie van smaak.
Maar het is al weer twee maanden geleden dat ik met SCM bezig was (eerst alles volgeladen en toen kwam ik vanalles tegen wat me niet aansprak). Het was me teveel werk om weer precies datgene wat ik wil eruit te pikken, dus ik heb nu met SCM alleen de kleine mods (dat zijn dan vooral veel texturemods voor specifieke objecten, bijv. flesjes). De rest doe ik zelf buiten SMC.

[ Voor 12% gewijzigd door Stefke op 09-10-2014 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer ff wat uurtjes aan het pielen geweest. Vanilla textures van deze gast maar is vervangen, resultaat mag er zijn haha.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3946/15556959061_83ccc88738_n.jpg

Denk dat ik nu wel tevreden ben met de mods en enb. Best veel tijd gestoken in magische effecten om ze visueel beter te maken, game is nu heerlijk fantasy.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3949/15514665046_4db48fb6da_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:04
Hmm... Een tijdlang niet kunnen spelen ivm een steeds brakkere PC. :(

Dinsdag komt de nieuwe *O* ( i5-4690/GTX970STRIX) en nu wat aan het lezen hier...

Toch wel errug veel zin weer aan de slag te gaan. Nu ook met wat texture-mods en ENB settings stoeien. Bij de vorige PC met een 5770 kaart lukte dat niet echt lekker...

Is het al dinsdag ? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Leuk project. Ik zit zelf nog tegen een upgrade aan van mijn i5-750 (die mijn GPU bottlenecked). Ben nu al maanden alleen maar mijn install/game aan het perfectioneren

Speelt iemand Skyrim op win 8?

En heeft iemand misschien vanuit Skyrim een comment op deze vraag:
advies surroundsound/headset gaming (Skyrim)

[ Voor 33% gewijzigd door Stefke op 22-10-2014 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexmael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 20:50
Ik speel Skyrim in Win 8.1 volgens mij zijn daar niet echt problemen mee, ben er zelf in ieder geval nog nooit mee geconfronteerd. Heb af en toe wel is een crash gehad maar dan lag het toch vaak aan een mod conflct dat dan wel op te lossen viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 16:49
Het is Survival-week bij RockPaperShotgun, en vandaag modden ze Skyrim om er meer een survivalgame van te maken. Niet echt iets nieuws in het artikel, maar toch leuk :)

How To Make Skyrim a Survival Game
en
Skyrim Survival Diary: Teaching Old Dogs New Tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

stefijn schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 19:10:
Leuk project. Ik zit zelf nog tegen een upgrade aan van mijn i5-750 (die mijn GPU bottlenecked). Ben nu al maanden alleen maar mijn install/game aan het perfectioneren

Speelt iemand Skyrim op win 8?

En heeft iemand misschien vanuit Skyrim een comment op deze vraag:
advies surroundsound/headset gaming (Skyrim)
Klop hier eens aan
Het grote Headphones topic

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Mja... kan t proberen, maar de koptelefoon is mijn minste zorg. Het gaat me vooral om hoe een Creative X-fi kaart werkt icm Skyrim (en als laatste een koptelefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb zelf een xfi fatality pci kaart en die werkt perfect met pax drivers.
hoofdtelefoon ook geen probleem. Toevallig ook fatality headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
En hoe is dat dan qua surround icm Skyrim ? Ik heb alleen ervaring met de Aureal3d kaarten van 15 jaar geleden en dat was super. Sindsdien niks met surround gedaan op PC

En kun je me dit kaartje aanraden dan? pricewatch: Creative X-Fi Xtreme Audio PCI Express
Ondersteuning voor win8.1 dus actueel genoeg en volgens mij een ecthe Xfi kaart (er schijnen Xfi kaarten te zijn die geen echte Xfi processor hebben?)

damnit: maanden aan het sleutelen aan mijn game, geen CTDs tot nu toe (bij het rondrennen/testen). Start ik een playthrough en krijg ik CTDs. Vaag vermoeden dat het aan de follower Arissa ligt.
Blijft een heel gedoe dat modden :)

[ Voor 40% gewijzigd door Stefke op 24-10-2014 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Na 1018 uur en drie personages ben ik gestopt met Skyrim. Ik was voornamelijk een Nord en 1 keer een High Elf. De High Elf was als enige met skills in de magie, de andere twee of een two-handed weapon of war-axe en schild.

Ik had 73 mods gebruikt zonder heel veel problemen, maar soms had mijn pc het wel moeilijk. Of het kwam door hoeveelheid scripts of door te hoge kwaliteit van de textures.

Oblivion heb ik ook gespeeld, maar niet zo intensief als Skyrim. Skyrim heeft hoge bergen, tundra's, sneeuw, noorderlicht, mooie muziek en Nords.

Alleen is het jammer dat Skyrim klein is in verhouding met de verhalen die hoort, je ziet alleen de belangrijke personen met hun huizen en zo zijn de steden en dorpen dan ook gebouwd.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik zit geen xtreme audio nemen iig.
Daarnaast is surround goed waarneembaar.
Heb zelf een simpel logitech setje 5.1.

heb ook geen idee welke xfi wel overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Larrs schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 23:19:
Na 1018 uur en drie personages ben ik gestopt met Skyrim. Ik was voornamelijk een Nord en 1 keer een High Elf. De High Elf was als enige met skills in de magie, de andere twee of een two-handed weapon of war-axe en schild.

Ik had 73 mods gebruikt zonder heel veel problemen, maar soms had mijn pc het wel moeilijk. Of het kwam door hoeveelheid scripts of door te hoge kwaliteit van de textures.

Oblivion heb ik ook gespeeld, maar niet zo intensief als Skyrim. Skyrim heeft hoge bergen, tundra's, sneeuw, noorderlicht, mooie muziek en Nords.

Alleen is het jammer dat Skyrim klein is in verhouding met de verhalen die hoort, je ziet alleen de belangrijke personen met hun huizen en zo zijn de steden en dorpen dan ook gebouwd.
Dat zijn nog best veel uurtjes, dubbele van mij :D! Skyrim was mijn eerste Bethesda game dus Oblivion enzo niet meegekregen. Ik kwam dacht ik wat screenshots tegen van een gemodde skyrim en dat trok mij wel aan dus heb de game toen maar gekocht.

Na een half gemodde playtrough had ik het ook wel weer gezien en ben daarna eigenlijk gaan doen waarvoor ik had het gekocht, modden. Leuke vervanging voor Diablo 3 of Wow zo tussen de patches in.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5605/14997041773_97c1b7261f.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3945/15458451408_bcbbc12b76.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2014 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nice :) Ik zit nu ook rond de 500 uur, maar daarvan is denk ik een 150u alleen maar testen en opbouwen van de laatste paar maanden Ben nu eindelijk weer eens met een playthrough begonnen (2e keer, 1e keer heb ik alleen nog maar de onderste helft van de kaart gezien dus nog 50% nieuws te ontdekken :) ) maar nu loop ik weer tegen een klein probleem aan: in de Bannered Mare is de vloer deels verdwenen, wtf... ;) We gaan maar weer speuren waar dat door komt.

edit: het klopt wel dat Skyrim relatief klein is. Het nadeel daarvan vind ik dat de default timescale (20) veel te snel is, maar dat dat eigenlijk nodig is om de relatief kleine map te hanteren. Als je de timescale op een leukere setting van rond de 6-8 zet kom je veel beter aan spelen toe maar loop je met gemak in een halve dag 2x de hele map over bij wijze van spreken. Dat maakt het gebied relatief nóg kleiner.
Arunia schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 23:34:
Ik zit zou geen xtreme audio nemen iig.
Why not?

[ Voor 27% gewijzigd door Stefke op 28-10-2014 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Tja, omdat ik in de tijd dat ik een X-fi kaart heb, ik aardig wat problemen heb gezien met de Extreme Audio reeks. Wellicht dat deze dat dan niet heeft, maar ik zou er wel eerst goed naar kijken voordat je een miskoop doet.

En gebruik de PAX drivers, die zijn gewoon erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Geluidskaart op de pc? Ik gebruik al vele jaren 5.1 surround met onboard moederbords chips, werkt perfect.

Skyrim heeft net als 99% van de pc games volledig surround ondersteuning.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Interne chips waaronder ook de geluidschip gebruikt iets van je CPU.
De X-fi heeft ook nog eens een 3GHz CPU aan boord. :P
Maar inderdaad. Intern werkt de laatste jaren gewoon prima.

Ik heb deze overigens ook al weer jaren in bezit. Werkt nog steeds goed met Windows 8.1 als je de juiste drivers maar gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb alleen een 2.1set en ga geen 5.1 set kopen: mijn onboardchip ondersteund het wel maar ik wil juist een koptelefoon zodat ik het geluid wat harder kan zetten zonder de omgeving te storen.
En ik wil daarbij wel surround en dat schijnt met Xfi goed te werken.

Welke Xfi raad je dan aan eventueel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:36:
Interne chips waaronder ook de geluidschip gebruikt iets van je CPU.
De X-fi heeft ook nog eens een 3GHz CPU aan boord. :P
Maar inderdaad. Intern werkt de laatste jaren gewoon prima.

Ik heb deze overigens ook al weer jaren in bezit. Werkt nog steeds goed met Windows 8.1 als je de juiste drivers maar gebruikt.
Microsoft heeft met de komst van windows Vista de directe toegang tot hardware de nek omgedraaid. X-Fi kaartjes met processor, geheugen en weet ik het nog meer klinkt leuk marketing technisch maar in de praktijk doet het niets meer. Het is niet voor niets dat de verkoop van creative kaarten compleet is ingestort en ook geen enkele game meer adverteerd dat het gebruik maakt EAX 5.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Je hebt geen 5.1, maar wilt wel surround hebben?
Dat snap ik niet helemaal.
Daarnaast wat Jouhki al zegt, je kunt gewoon het onboard geluid gebruiken. De meeste chips al dan niet alle zijn erg goed.
Of mijn kaart wel of niet iets extra's doet laat ik in het midden. Wat ik kan instellen in de software ben ik iig erg blij mee. Mijn Logitech bass klinkt niet zo erg meer zoals het normaal doet. Daarnaast kan ik alle speakers nu aansturen als ik muziek luister enzovoorts.
Dit is me tot nu nog niet gelukt met onboard chips.
pricewatch: Creative X-Fi Surround 5.1
of
pricewatch: Creative X-Fi Titanium

Eigenlijk de enige niet Xtreme Audio modellen.

Maar wat mijn collega :P hierboven al aangeeft, de vraag is of het iets extra's doet.
Ik gebruik hem omdat ik hem heb en 5.1 gebruik.

Heb je een headset die surround doet?
Maar nogmaals, kijk of je de aansluitingen hebt, heb je ze niet, kijk naar een geluidskaart met die aansluitingen die je nodig hebt.

Het zou zonde zijn om geld uit te geven terwijl het voor jouw doeleinden niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nee, ik heb geen headset die surround doet.

Ik heb begrepen dat Xfi in staat zou zijn om met een stereo headset surround geluid te geven, (losjes) gebaseerd op de techniek van het vroegere Aureal3d (lang geleden overgenomen door Creative) dat perfect 360 surround geluid gaf i.c.m. een normale stereo headset, totdat Creative het de nek omdraaide ten gunste van EAX. Dat is het enige dat ik weet, daarna heb ik me 10jaar niet met 3d-audio ingelaten.

Het wordt natuurlijk een ander verhaal als de opmerking van Joukhi klopt.

(NB. mijn onboard kaart ondersteund 5.1 icm met een 5.1 speakerset. Niet met een - normale - koptelefoon. Met de surroundheadsets die te koop zijn heb ik helemaal geen ervaring en volgens mij werkt dat niet echt met een standaard voor surround geluid)

edit: denk dat ik maar één van deze 2 kaarten bestel om wat te testen. Is het niks dan gaan t weer retour.

[ Voor 6% gewijzigd door Stefke op 28-10-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Voor zover (en ja, ik gebruik ook tussendoor headsets, is dat echt gewoon stereo.
Je kunt wellicht iets virtualizeren, maar mooi is het nooit.

Je kunt beter zo'n surroundheadset kopen dan een dure geluidskaart waar je dit niet mee bereikt.
Die headsets bevatten namelijk meerdere speakers waardoor het geluid ook van die kant komt.
Denk zelf dat die combinatie beter is dan de geluidskaart met een gewone headset. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, waarom geld uitgeven aan een geluidskaart als je voor paar tientjes meer een vette headset kan kopen
gewoon zoeken naar een dichte headset, dan kan de volume bijna max en de kamer heeft er niet zoveel last van.

ikzelf gebruik deze pricewatch: Logitech G35 Gaming Headset
Eigenlijk moet ik eens opzoek naar een ander omdat het als brildrager niet zo goed zit.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2014 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Mja...ook niet goedkoop, maar heb je daarmee daadwerkelijk surroundgeluid in Skyrim? Ik heb hier naar staan kijken - na een mislukt Sony wirelessheadset avontuur - maar omdat ik geen ervaring had met surround headsets en al de dure Sony headset had moeten retourneren ben ik gaan kijken richting Xfi kaarten.

edit: kwam wat posts tegen van mensen die aangaven dat ze met een G35 prima konden horen uit welke kant een geluid kwam dus ik ga het denk ik maar met deze eens proberen

Kan ik die van jou niet overkopen voor een zacht prijsje? ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Stefke op 29-10-2014 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, er zijn nog genoeg andere headsets met goeie surround, de winkels liggen er vol mee. 14 jaar geleden speelde ik nog fanatiek counter-strike en toen waren er al goeie betaalbare headsets met surround.

Anders ff deze link aan doen? Het grote Headphones topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Toen had ik een A3d kaart. Dát was pas echte 360 graden surround uit 2 speakers. Jammer dat dat de nek om is gedraaid door de concurrentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 18:44:
Toen had ik een A3d kaart. Dát was pas echte 360 graden surround uit 2 speakers. Jammer dat dat de nek om is gedraaid door de concurrentie
Vortex a3d kaartje :p Heb er zelf ook nog 1 gehad. Het was niet zozeer de surround dat het was maar de afstand tot waar je de geluiden kon horen. Dust1 CT spawn kon je de Terroristen van de spawn horen lopen. Geluiden gingen ook door muren heen dus je kon heel nauwkeurig weten waar iemand zat. Trok iemand zijn mes 3 kamers verderop hoorde je dat nog. Werd ook als wallhack gezien op CPL wedstrijden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2014 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 23:22
_eXistenZ_ schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 19:08:
Da's lamme poep, wacht effe op mijn howto (die erg duidelijk en uitgebreid wordt, ik heb wel een knack voor teksten schrijven, al zeg ik het zelf :P) waarmee je in 1 klap een basis-install neerzet en geleerd hebt hoe je makkelijk zelf verder kunt modden :)
Heb je inmiddels al iets gemaakt? ^^
Wil eigenlijk ook wel eens gaan beginnen met Skyrim en modden, maar er is echt zo ontzettend veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
stefijn schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 18:44:
Ik heb er nog eentje liggen, laatste keer dat die nog ondersteunt werd was met Trackmania Nations met vroegere uitgaves daarna deed die niks bijzonders meer na een update.

Was mooi geweest als Skyrim betere positional audio ondersteunde. EAX 5 en OpenAl zouden dit ook moeten ondersteunen, maar geen idee hoever OpenAl ondersteunt wordt door Skyrim.
Ik gebruik geen geluidskaart meer, maar een usb dac.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2cqe7wm.jpg

Toch redelijk qua graphics met mijn ATI x270.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
Metalbuster schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:58:
[afbeelding]

Toch redelijk qua graphics met mijn ATI x270.
Hoe ziet je mod lijst en volgorde eruit? Enb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
iamzero456 schreef op zondag 02 november 2014 @ 20:08:
[...]

Hoe ziet je mod lijst en volgorde eruit? Enb?
A Quality World Map User interfaces 27-10-2014 21:54:04 8.0 8.0 IcePenguin
Alternate Start - Live Another Life - Alternate Start - Live Another Life Gameplay effects and changes 27-10-2014 22:09:23 2.5.3 2.5.3 Arthmoor
Amazing Follower Tweaks - AmazingFollowerTweaks_1_66 NPC 27-10-2014 22:11:46 1.66 1.66 Dheuster
ApachiiSkyHair - ApachiiSkyHair_v_1_5_Full Hair and face models 27-10-2014 22:09:44 1.5.Full 1.5.Full Apachii
Beautiful Whiterun - Beautiful Whiterun Cities, towns, villages and hamlets 27-10-2014 21:53:37 1.0 1.0 MorninJerky
Bethesda Hi-Res DLC Optimized Models and textures 27-10-2014 21:50:34 2.0 2.0 Vano89
Calientes Beautiful Bodies Edition -CBBE- Models and textures 27-10-2014 22:05:01 3.3 3.3 Caliente
Cloaks of Skyrim - Cloaks of Skyrim 1-2 Clothing 27-10-2014 22:10:08 1.2 1.2 Noodles
Enhanced Lights and FX Immersion 31-10-2014 19:34:19 2.0 2.0 anamorfus
Immersive Armors - Immersive Armors v7_1 Armour 27-10-2014 22:15:04 7.1 7.1 Hothtrooper44
Immersive Weapons - Immersive Weapons Weapons 27-10-2014 22:16:05 1.5 1.5 Hothtrooper44 - Ironman5000 - Eckss
Interesting NPCs - 3DNPC_v308 NPC 28-10-2014 17:12:25 3.08 3.08 Kris Takahashi
Isilmeriel LOTR Weapons Collection - LOTR Weapons by Isilmeriel V4 Weapons 28-10-2014 17:32:33 4 4 Isilmeriel
Lanterns of Skyrim - All In One - Lanterns Of Skyrim - All In One - MCM Special Edition Immersion 27-10-2014 21:53:06 2.5 2.5 MannyGT
Lush Trees and Grass Environmental 28-10-2014 18:40:46 1.87 1.87 SparrowPrince
Mystic Knight Sara - Standalone Follower Followers 31-10-2014 19:30:41 2.0a 2.0.7 StandAlone01
Project Reality - Climates Of Tamriel-V3 Overhauls 27-10-2014 21:53:00 3.1 v3.1 JJC71
RaceMenu - RaceMenu v2-9-6 User interfaces 31-10-2014 19:30:01 2.9.6 2.9.6 Expired
Ruins Clutter Improved Models and textures 27-10-2014 21:58:19 2.8 2.8 RaiserFX
Skyrim Beautiful Followers - SBF - All In One esp v2_1 Followers 28-10-2014 17:26:07 2.1 2.2 hrk1025
Skyrim Flora Overhaul - SFO 2dot0 Alpha 2 Models and textures 27-10-2014 21:52:46 2.0c 2.0c vurt
SkyUI User interfaces 27-10-2014 22:09:49 4.1 4.1 SkyUI Team
Sounds of Skyrim - Civilization - Sounds of Skyrim - Civilization 1_02 Full Version Audio, sounds and music 28-10-2014 16:46:01 1.02 1.02 Cliffworms
Sounds of Skyrim - The Dungeons - Sounds of Skyrim - The Dungeons Full 1_23 Audio, sounds and music 28-10-2014 16:46:25 1.23 1.23 Cliffworms
Sounds of Skyrim - The Wilds - Sounds of Skyrim - The Wilds 1_13 Full Version Audio, sounds and music 28-10-2014 16:46:36 1.13 1.13 Cliffworms
Static Mesh Improvement Mod Visuals and graphics 27-10-2014 22:01:48 1.74 1.74 Brumbek
The Eyes Of Beauty - The Eyes Of Beauty PLAYER Hair and face models 27-10-2014 22:09:05 9 10.0.1 Gabriel Mailhot
True Vision ENB - True Vision ENB Data folder UPDATE 3 ENB Preset 27-10-2014 21:35:29 0.236Final 0.236Final Bronze316
Unofficial Dawnguard Patch - Unofficial Dawnguard Patch Patches 27-10-2014 21:31:33 2.0.7a 2.0.7a Unofficial Patch Project Team
Unofficial Dragonborn Patch - Unofficial Dragonborn Patch Patches 27-10-2014 21:31:30 2.0.7a 2.0.7a Unofficial Patch Project Team
Unofficial Hearthfire Patch - Unofficial Hearthfire Patch Patches 27-10-2014 21:31:26 2.0.7a 2.0.7a Unofficial Patch Project Team
Unofficial Skyrim Patch - Unofficial Skyrim Patch Patches 27-10-2014 21:31:23 2.0.7 2.0.7 Unofficial Patch Project Team
W.A.T.E.R - Water And Terrain Enhancement Redux Environmental 27-10-2014 22:04:07 2.1 2.1 SparrowPrince

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:03

jgj82

Ja, maar = nee

Ik heb mijn oude topstuk -een X-Fi Prelude- onder Windows 8.1 werkend gekregen. Ik gebruik hem in combinatie met een Roccat Kave 5.1 headset. Subliem geluid in Skyrim IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Ik vind de nachten echt aardedonker. Heb brightness al wat omhooggeschroefd. Zelfs met torch zie je amper voldoende. Bepaalde tips? Mods?
Zeker als je overdag in een vrij lichte gameroom wil spelen, is het niet zo aangenaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hurtebise schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 11:02:
Ik vind de nachten echt aardedonker. Heb brightness al wat omhooggeschroefd. Zelfs met torch zie je amper voldoende. Bepaalde tips? Mods?
Zeker als je overdag in een vrij lichte gameroom wil spelen, is het niet zo aangenaam.
Als ik je zo hoor heb je mods draaien die de nachten meer donker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 12:57:
[...]

Als ik je zo hoor heb je mods draaien die de nachten meer donker maken.
Inderdaad pure weather blijkbaar. Tijdelijk uitgezet. Wel jammer. Of kan je ergens de settings van een mod wijzigen? Dat je bijvoorbeeld 'darkening night' kan deactivaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
Hurtebise schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 13:58:
[...]

Inderdaad pure weather blijkbaar. Tijdelijk uitgezet. Wel jammer. Of kan je ergens de settings van een mod wijzigen? Dat je bijvoorbeeld 'darkening night' kan deactivaten?
Gebruik je Nexus? Als je die mod opnieuw activeert, krijg je optie menu waarmee je nachtbrightness kan kiezen. Althans dat was bij mijn mods zo, Climates of Tamriel geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Volgens mij is er een PW-variant die minder donker is maar moet je die separate downloaden.

Ik speel ook in het aardedonker, lekker realistisch. Heb zelf PureVision ENB nog flink getuned. Alleen als het onbewolkt is kan ik een meter of 50 om me heen kijken in het maanlicht. Is het echt bewolkt dan is lopen zonder een torch niet mogelijk.

Als je een ENB gebruikt kun je onder ENVIRONMENT met de DirectlightingIntensityNight en AmbientLighingIntensityNight spelen om zelf je eigen voorkeur in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/59849/?

Tijd voor (weer) een nieuwe game....Maar misschien eerst eens CPUupgrade en overstappen naar win 8...

[ Voor 54% gewijzigd door Stefke op 11-11-2014 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-09 09:56
Hey mensen ik speel sinds kort ESO en vermaak me prima!
Alleen speel ik echter wel af en toe op mijn Macbook, hierbij draaien de fans op het hardst al na een paar minuten. (Macbook Pro Retina 15" zonder dedicated GPU, 2014)
Ook wanneer ik alle settings op low heb, wat ik echter heel raar vindt :/
Hij draait gewoon echt super soepel (niet verwacht), maar de fans draaien dan als een tornado.
Iemand hier die ook op een Macbook speelt/gamed?

[ Voor 6% gewijzigd door lindseysew op 24-11-2014 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is aan te raden om Skyrim op een Mac via bootcamp op Windows te spelen, maar gezien je geen dedicated GPU hebt zou ik er niet al te veel van verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Onder de 72 graden draaien de fans niet extreem hard.
Maar daarna gaan ze aan en blijft hij rond de 6000 rpm en 70-73 graden.
Op zich goed hoor behalve het lawaai, kheb er ook een koeler onder, als ik via bootcamp zou doen, scheelt het dan een paar graden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lindseysew schreef op maandag 24 november 2014 @ 09:29:
Onder de 72 graden draaien de fans niet extreem hard.
Maar daarna gaan ze aan en blijft hij rond de 6000 rpm en 70-73 graden.
Op zich goed hoor behalve het lawaai, kheb er ook een koeler onder, als ik via bootcamp zou doen, scheelt het dan een paar graden?
Ik ga ervanuit dat je nu via een virtual machine, zoals parallels, speelt. En een virtual machine kost altijd extra processorkracht. Direct op Windows spelen scheelt wat dat betreft wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Ik speel gewoon via os x ;P en oh shit.
Ik heb het over The elder scrolls online trouwens, verkeerde forum?
Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.