Nee, maar vanaf nu wel. Dat is precies wat ik zocht. Die UI is ook nog eens veel beter dan de standaard zeg. Thanks!stefijn schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 13:36:
Gebruik je SkyUI? Daar kun je volgens mij een optie in aanzetten dat ie eerst alles unequipt en vervolgens je opgeslagen set weer equipt.
Moet jij die changelog maar eens doorlezen van die unofficial patches. Daarnaast verwachten vele andere mods dat je ze gebruikt, anders werken die weer niet zoals het moet.okaydanny schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:50:
...Al vraag ik mij wel af of deze patches echt een toegevoegde waarde zijn? Zoals de breezehomefix, is allang verwerkt in een patch van bethesda maar toch zit deze fix er alsnog in.
Het niet laden van textures (paars) gebeurt wanneer de VRAM van je videokaart vol zit. Zeker als je een hogere ugridstoload gebruikt op een 1GB/2GB vram kaart, kan dat gebeuren. Ik heb het eigenlijk niet meer meegemaakt sinds de eerste 3 maanden na Skyrim launch; toen zat er een geheugenlek in het spel waardoor het bij iedereen wel gebeurde.SouLLeSSportal schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:33:
[...]
ik heb soms ook dat ik super donkere schaduwen krijg, verkeerde kleuren, wit of zwart of paars etc. meestal houdt de hele boel er ook mee op daarna
na opnieuw opstarten altijd wel goed weer maar waardoor exact is mij nog niet duidelijk, zou best je suggestie kunnen zijn.
[ Voor 44% gewijzigd door Blisterin_Bull op 01-07-2014 16:10 ]
Ik wil jullie Skyrim spelers even wat laten zien. Zelf ben ik nogal puntje precies aangelegd en denk misschien te snel dat ik een defect aan me GPU heb. Ik denk artifacts te zien in Skyrim. Willen jullie eens een blik werpen? Alvast bedankt. Zie bijgevoegde tekst met wat ik bedoel. Ik bedoel niet de lag maar huis rechts waar er het eea knippert bij seconde 0.02 - 0.04 en 0.07-0.10.
YouTube: Artifacts GPU Skyrim?
Moet ik dit gewoon negeren denken jullie of zorgen maken?
[ Voor 17% gewijzigd door wolverine3141 op 02-07-2014 10:20 ]
Is dat niet gewoon de schaduw die veranderd omdat de plek van de zon veranderd? Ik zie dat soort schoonheidsfoutjes wel vaker in Skyrim, nooit echt zorgen over gemaakt.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Dat is inderdaad of de schaduw, maar het kan ook zijn dat dat beter iets wiebeld door "wind" oid.
Als je bij een schaduwrand gaat staan en je kijkt naar beneden zie je het regelmatig een stukje verschuiven. Het is niet zo dat het gelijdelijk gaat. Het is om de zoveel tijd een stukje.
Had gisteren ergens vanaf bovenaan de map (die Thalmor ambassade) aan de achterkant van de berg dat er een rots gewoon een deel niet gerenderd was. Tja, dat komt best wel eens voor.
Vind het moeilijk om mods uit te zoeken. Heb nu eigenlijk het lijstje van ENB Realvision draaien. Ook alle grafische mods. Daarnaast draait ENB niet met de dll file, maar met die injector. Scheelt, want hij hing elke andere keer.
Als je bij een schaduwrand gaat staan en je kijkt naar beneden zie je het regelmatig een stukje verschuiven. Het is niet zo dat het gelijdelijk gaat. Het is om de zoveel tijd een stukje.
Had gisteren ergens vanaf bovenaan de map (die Thalmor ambassade) aan de achterkant van de berg dat er een rots gewoon een deel niet gerenderd was. Tja, dat komt best wel eens voor.
Vind het moeilijk om mods uit te zoeken. Heb nu eigenlijk het lijstje van ENB Realvision draaien. Ook alle grafische mods. Daarnaast draait ENB niet met de dll file, maar met die injector. Scheelt, want hij hing elke andere keer.
[ Voor 15% gewijzigd door Arunia op 02-07-2014 10:46 ]
Verwijderd
Dat is inderdaad schaduw door de veranderende stand van de zon.lethal pi schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:17:
Ik wil jullie Skyrim spelers even wat laten zien. Zelf ben ik nogal puntje precies aangelegd en denk misschien te snel dat ik een defect aan me GPU heb. Ik denk artifacts te zien in Skyrim. Willen jullie eens een blik werpen? Alvast bedankt. Zie bijgevoegde tekst met wat ik bedoel. Ik bedoel niet de lag maar huis rechts waar er het eea knippert bij seconde 0.02 - 0.04 en 0.07-0.10.
Om dit wat heftiger te maken open je de console, Typ in "tfc" zonder de "" ofcourse, druk dan op T om tijd te gaan skippen, zet het op 24 uur en enjoy je timelapse.
En wil je Skyrim(of je pc) echt tot het uiterste pushen kan je Steamworkshop beter overslaan en naar www.nexusmods.com gaan, account aanmaken kost niks. Lees jezelf paar uurtjes in want er komt echt veel op je af als je nog nieuw bent met modden.
Zorg ervoor dat je een backup maakt van skyrim via Steam. Want als een nieuwe beginnende modder ga je skyrim heeeeeeeeeeel veeeeeeeel keeeeeeer opnieuw installeren. Gaat wat sneller als je het ook elke keer nog moet downloaden
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2014 10:51 ]
Ik heb een gtx 670 met 3gb, 16gb ram dus ik verwacht dat dat niet het probleem zou zijn, het is meer zwarte schaduwen ipv gewone schaduw van kleding en andere textures. Komt ook niet veel voor maar zo af en toe.Blisterin_Bull schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:07:
[...]
Moet jij die changelog maar eens doorlezen van die unofficial patches. Daarnaast verwachten vele andere mods dat je ze gebruikt, anders werken die weer niet zoals het moet.
[...]
Het niet laden van textures (paars) gebeurt wanneer de VRAM van je videokaart vol zit. Zeker als je een hogere ugridstoload gebruikt op een 1GB/2GB vram kaart, kan dat gebeuren. Ik heb het eigenlijk niet meer meegemaakt sinds de eerste 3 maanden na Skyrim launch; toen zat er een geheugenlek in het spel waardoor het bij iedereen wel gebeurde.
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Bedankt voor jullie geruststelling. Snel maar weer eens wat quests gaan doen binnenkort en genieten van alle mooie graphics die de mods hebben meegebracht.
Wel heb ik al een mod uitgezet want kreeg enorme drop in fps en kreeg lag in Riverwood door alle details. Wel mooi maar het moet bij mij wel vloeiend blijven lopen.
Wel heb ik al een mod uitgezet want kreeg enorme drop in fps en kreeg lag in Riverwood door alle details. Wel mooi maar het moet bij mij wel vloeiend blijven lopen.
Bepaalde settings maken het zo dat de schaduw wel (nagenoeg) geleidelijk beweegt. Een bepaalde mate van "wriemelen" hou je dan wel, maar bij EWI's ini's zijn wat dat betreft erg goed.
Verwijderd
Als fanatiek skyrim speler op de PS3 en ESO op de pc net als alle overige ES delen heb ik al flink wat uurtjes erop zitten. Vorige week met de steam summer sale skyrim met alle addons op de kop getikt voor een prikkie om me toch eens te storten in de wereld van de mods. Ik heb deze topic al goed doorgespit en zie ontelbaar veel mods langskomen. Zelf al wat lopen experimenteren en ik heb momenteel dit:
Falskaar
Climates of Tamriel
HD 2K textures
Enhanced Blood
Realistic Ragdoll
Helemaal niks dus. Nu ben ik niet echt op zoek naar mods die maar weinig noemenswaardige dingen toevoegen maar echte grote 'must haves' (ook bijv. extra content zoals falksaar) die jullie me adviseren. Don't get me wrong, ik heb nexusmods al uitgebreid doorgelezen en een hoop getest maar vaak merk je daar maar weinig van. (ok, 1000 mini dingen bij elkaar zijn ook uiteindelijk een grote toevoeging)
Falskaar
Climates of Tamriel
HD 2K textures
Enhanced Blood
Realistic Ragdoll
Helemaal niks dus. Nu ben ik niet echt op zoek naar mods die maar weinig noemenswaardige dingen toevoegen maar echte grote 'must haves' (ook bijv. extra content zoals falksaar) die jullie me adviseren. Don't get me wrong, ik heb nexusmods al uitgebreid doorgelezen en een hoop getest maar vaak merk je daar maar weinig van. (ok, 1000 mini dingen bij elkaar zijn ook uiteindelijk een grote toevoeging)
Wat ik zelf doe is gewoon naar nexusmods gaan, een categorie pakken, zoals visuals en dan sorteren op meest gedownloade mods. Je ziet dan direct de mooiste naar voren komen. Je kunt dan zelf een keuze maken, want ik heb zelf al gemerkt dat bepaalde effecten/ visuals erg persoonlijk zijn of je ze leuk/mooi vind.Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 23:17:
Als fanatiek skyrim speler op de PS3 en ESO op de pc net als alle overige ES delen heb ik al flink wat uurtjes erop zitten. Vorige week met de steam summer sale skyrim met alle addons op de kop getikt voor een prikkie om me toch eens te storten in de wereld van de mods. Ik heb deze topic al goed doorgespit en zie ontelbaar veel mods langskomen. Zelf al wat lopen experimenteren en ik heb momenteel dit:
Falskaar
Climates of Tamriel
HD 2K textures
Enhanced Blood
Realistic Ragdoll
Heb zelf nog een vraag over hoe sterk je vijanden zijn. Hoe wordt dit bepaald? Is het zo dat als je voor het eerst in een gebied komt met je char de levels worden bepaald en vastgezet?
BF1: Don-Panio
Het is heel persoonlijk. Wat voor de ene een must-have is, is dat voor de ander niet.Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 23:17:
Nu ben ik niet echt op zoek naar mods die maar weinig noemenswaardige dingen toevoegen maar echte grote 'must haves' (ook bijv. extra content zoals falksaar) die jullie me adviseren.
Moonpath to Elswyr en Wyrmstooth voegen ook wat extra gebied toe.
En natuurlijk kan je SkyRe proberen, ik vind dat persoonlijk een stuk leuker.
Ik gebruik daarnaast Deadly Dragons.
Qua content vind ik immersive weapens en immersive armor wel fijn. En Cloaks of Skyrim en Winter is Coming.
En iets wat ik veel vind toevoegen is Interesting NPCs. Dit voegt enorm veel NPCs toe, allemaal met goede voice acting. Dit maakt het een stuk levendiger! En het is ook leuk (en soms heel grappig) om met ze te praten.
Had ik nou maar m'n savegames van vorige characters bewaard. Had ik ze als followers kunnen gebruiken icm de nieuwe Familiar Faces mod.
Pas nog even zitten modden. Het is me gelukt om Skyrim op te starten met SKSE. Alleen om één of andere reden krijg ik het niet voor elkaar om SkyUI op te starten. Hij staat geinstalleerd, maar doet verder niets. Binnenkort maar even alle mods verwijderen en dan opnieuw. Denk dat ik wel eerst even begin met SkyUI. Dat zou wel schelen.
Op dit moment geven de bomen als ik hoog in de bergen sta een licht effect door de mist heen. Vind ook niet dat het denderend is qua looks. Terwijl ik eigenlijk alles heb draaien wat ENB aangeraden heeft.
Wel maar even de textures voor draken geinstalleerd, want dat zag er echt niet uit.
Daarnaast ook Wirmstooth en Falskaar geinstalleerd. Alleen die Moonpath nog eens erbij zetten.
Ben wel een beetje begonnen met de main quest weer. Dat is iets wat er altijd bij in geschoten is.
Daarna maar eens tijd maken voor Oblivion en Morrowind. Beide nog nooit uitgespeeld. Morrowind nog nooit voorbij het eerst dorpje en Oblivion ergens halverwege gestopt.
Op dit moment geven de bomen als ik hoog in de bergen sta een licht effect door de mist heen. Vind ook niet dat het denderend is qua looks. Terwijl ik eigenlijk alles heb draaien wat ENB aangeraden heeft.
Wel maar even de textures voor draken geinstalleerd, want dat zag er echt niet uit.
Daarnaast ook Wirmstooth en Falskaar geinstalleerd. Alleen die Moonpath nog eens erbij zetten.
Ben wel een beetje begonnen met de main quest weer. Dat is iets wat er altijd bij in geschoten is.
Daarna maar eens tijd maken voor Oblivion en Morrowind. Beide nog nooit uitgespeeld. Morrowind nog nooit voorbij het eerst dorpje en Oblivion ergens halverwege gestopt.
Ik had SkyUI via steam geinstalleerd en kreeg ook via de SKSE_loader dezelfde dingen die jij hebt. Heb toen een keer de steam versie gestart en toen enablede ie pas SkyUI. Vervolgens opstarten via SKSE_loader en toen werkte het
Een beetje van beiden. In een gebied is keihard een level-range ingesteld, en binnen die range passen de vijanden zich dan aan jouw level aan. Maar ze worden, op het moment dat je daar dus voor het eerst komt, wel vastgezet en blijven daar dan hangen qua level.Preddie schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 07:40:
[...]
Heb zelf nog een vraag over hoe sterk je vijanden zijn. Hoe wordt dit bepaald? Is het zo dat als je voor het eerst in een gebied komt met je char de levels worden bepaald en vastgezet?
Dus als je een gebied hebt met L20-L30 vijanden en jij komt binnen met L15, dan zal alles L20 zijn (het laagst mogelijke dat bij jouw level in de buurt komt). In eerste instantie zul je het hier dus best lastig krijgen want je komt gewoon levels te kort.
Als je echter verder speelt en later, op L40, nog eens terug komt, dan zit alles daar nog steeds op L20, dus wals je overal overheen.
Op die manier voorkom je het probleem met Oblivion, dat alles met jou meelevelt en als je verkeerde keuzes maakt bij het kiezen van je stats, dat je dan gewoon jezelf vastzet, maar het betekent ook dat je zowel in gebieden binnen kan lopen waar je nog hopeloos underleveled bent, maar ook het omgekeerde.
De vuistregel lijkt te zijn dat hoe hoger je komt (as in, bovenin de bergen en zo), hoe hoger de levels worden. Je komt in bergpassen veel eerder Frost Trolls tegen dan in andere gebieden, bijvoorbeeld.
Daarom zou je SkyRe moeten installeren, dan ben je daar vanaf. Dan zijn er gewoon gebieden waar je (nog even) niet moet komen. Veel leuker
Verwijderd
Hey allen.
Laatst in de steamsale de volledige Skyrim collectie gekocht. Ik had eerst al Skyrim maar dan zonder DLCs. Nu start mijn Skyrim niet meer op via SKSE. Hij blijft gewoon hangen op het zwart scherm voor het Bethesda logo. Alleen als ik al mijn mods uitschakel doet hij het weer en als ik ze dan 1 voor 1 activeer dan doet hij het 1x en daarna niet meer. Weet een van jullie hoe ik mijn hele mod setup kan verzenden? (In een documentje).
Laatst in de steamsale de volledige Skyrim collectie gekocht. Ik had eerst al Skyrim maar dan zonder DLCs. Nu start mijn Skyrim niet meer op via SKSE. Hij blijft gewoon hangen op het zwart scherm voor het Bethesda logo. Alleen als ik al mijn mods uitschakel doet hij het weer en als ik ze dan 1 voor 1 activeer dan doet hij het 1x en daarna niet meer. Weet een van jullie hoe ik mijn hele mod setup kan verzenden? (In een documentje).
Heb je de laatste versie van SKSE?
Heb deze nu ook geinstalleerd en moet zeggen, de gevechten zijn wel gaver. Als je een inkomende zwaardslag negeert heeft dit gigantische gevolgen, maar andersom ook. Het wordt daardoor wat tactischer spelen.stefijn schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 12:47:
Daarom zou je SkyRe moeten installeren, dan ben je daar vanaf. Dan zijn er gewoon gebieden waar je (nog even) niet moet komen. Veel leuker
Dan zou je nog Duel Combat Hardcore v7 kunnen installeren 
Let op dat je dit soort mods niet zomaar zonder meer altijd kunt installeren in lopende savegames, en zéker niet uninstallen. Het veelvuldig activeren en deactiveren van mods kan je savegame zodanig verkloten dat je save waardeloos wordt en je opnieuw moet beginnen.
Ik denk het het beste nog is: speel een beetje algemeen, niet echt de main quests, tot lvl10-15 en probeer uit te vinden welke mods je absoluut moet hebben. Maak daarna je definitieve install en start opnieuw.
Ik kwam op lvl 55 op het punt dat het niet meer werkte en dan is het zuur opnieuw beginnen zeker na alle frustratie - en tijd - om te proberen te redden wat er te redden valt (al kan dat ook wel een kans zijn)
Let op dat je dit soort mods niet zomaar zonder meer altijd kunt installeren in lopende savegames, en zéker niet uninstallen. Het veelvuldig activeren en deactiveren van mods kan je savegame zodanig verkloten dat je save waardeloos wordt en je opnieuw moet beginnen.
Ik denk het het beste nog is: speel een beetje algemeen, niet echt de main quests, tot lvl10-15 en probeer uit te vinden welke mods je absoluut moet hebben. Maak daarna je definitieve install en start opnieuw.
Ik kwam op lvl 55 op het punt dat het niet meer werkte en dan is het zuur opnieuw beginnen zeker na alle frustratie - en tijd - om te proberen te redden wat er te redden valt (al kan dat ook wel een kans zijn)
[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 04-07-2014 09:48 ]
Als ik level 55 haal vind ik het al een hele prestatie, gaat veel tijd in het spel zitten. Ben nu level 15 oid en op Solstheim en volgens mij nog een lange weg te gaan. Wel goede tip van de mods idd, heb nu dus ook SkyRE en ben benieuwd wat er gebeurd als ik dan Dual Combat zou installeren (degene die je het laatst installeert wint oid?)stefijn schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 09:47:
Dan zou je nog Duel Combat Hardcore v7 kunnen installeren
Ik weet niet of de combat mod mijn ding is, het is wel realistisch:
'It matters far less what type of arrow you use but where the arrow hits. One to the head or neck = instant kill (including yourself, so be careful).'
Maar ik vraag me af of je dan het doel van levelen niet passeert. Dit zou betekenen dat een level 1 mannetje met een goed geaimde pijl in het hoofd van een eindbaas zou winnen. Is realistisch, maar voor het spel minder leuk denk ik. Heb jij hier ervaring is in hoeverre dat doorgevoerd is? Ik wil nog wel uitdagende battles. Ik kan op behoorlijke afstanden headshots maken met mijn pijl-en-boog (zelfs zonder cursor) en dan zou het weleens te makkelijk kunnen worden vrees ik.
De pijl en boog wordt een belangrijk wapen ja, maar ik vind het een goede toevoeging (het niet mee-levelen van je omgeving) puur vanwege de realiteit. Voor mij heeft zo'n spel helemaal geen uitdaging/zin meer als je weet dat de hele wereld met je meelevelt.
Er zijn gebieden waar je echt niet kunt komen als je niet voldoende niveau hebt en het is ook echt niet zo dat je op afstand iedereen maar even met een pijl omlegt om vervolgens niks meer te hoeven doen.
Zeker indoor: je kunt misschien wel één of 2 tegenstanders omleggen, maar ze zijn zo dicht bij je en dan loop je enorm risico op een dik zwaard in je nek. Daarbij loop je zelf ook altijd het risico om door een pijl omgelegd te worden
edit: JUIST het meelevelen van de wereld maakt het hele levelen overbodig. Je zou immers in theorie het hele spel op lvl 1 kunnen uitspelen; alles past zich aan je aan
Overigens een vraagje aan mensen die het antwoord weten
Ik heb een i5 750 @ 3,7Ghz en onlangs een R9 290 geinstalleerd. Nu heb ik van deze config toch wel de grenzen gevonden (fps gaat richting de <30), zeker met Open Cities en Enhanced Cities
Nu vraag ik mij af: als ik ENB uitschakel haal ik ook geen 60fps meer, maar win ik zo'n 10-15 fps (geschat).
Omdat het verschil tussen ENB en geen ENB relatief klein geworden is heb ik het vermoeden dat mijn CPU nu een bottleneck aan het vormen is, zelfs al draait de GPU op regematig op 100% (maar wordt de temp niet echt heel hoog)
Zou het zin hebben om de CPU te upgraden naar een modernere i5?
Zin heeft het altijd, maar kan ik verwachten dat ik weer een 10-15fps win? Of interpreteer ik het verkeerd en is toch mijn videokaart (alweer...) de bottleneck
Er zijn gebieden waar je echt niet kunt komen als je niet voldoende niveau hebt en het is ook echt niet zo dat je op afstand iedereen maar even met een pijl omlegt om vervolgens niks meer te hoeven doen.
Zeker indoor: je kunt misschien wel één of 2 tegenstanders omleggen, maar ze zijn zo dicht bij je en dan loop je enorm risico op een dik zwaard in je nek. Daarbij loop je zelf ook altijd het risico om door een pijl omgelegd te worden
edit: JUIST het meelevelen van de wereld maakt het hele levelen overbodig. Je zou immers in theorie het hele spel op lvl 1 kunnen uitspelen; alles past zich aan je aan

Overigens een vraagje aan mensen die het antwoord weten
Nu vraag ik mij af: als ik ENB uitschakel haal ik ook geen 60fps meer, maar win ik zo'n 10-15 fps (geschat).
Omdat het verschil tussen ENB en geen ENB relatief klein geworden is heb ik het vermoeden dat mijn CPU nu een bottleneck aan het vormen is, zelfs al draait de GPU op regematig op 100% (maar wordt de temp niet echt heel hoog)
Zou het zin hebben om de CPU te upgraden naar een modernere i5?
Zin heeft het altijd, maar kan ik verwachten dat ik weer een 10-15fps win? Of interpreteer ik het verkeerd en is toch mijn videokaart (alweer...) de bottleneck
[ Voor 34% gewijzigd door Stefke op 05-07-2014 11:19 ]
Hetgeen ik gelezen heb is dat Open CIties echt een enorme FPS-verslinder is.stefijn schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 11:12:
De pijl en boog wordt een belangrijk wapen ja, maar ik vind het een goede toevoeging (het niet mee-levelen van je omgeving) puur vanwege de realiteit. Voor mij heeft zo'n spel helemaal geen uitdaging/zin meer als je weet dat de hele wereld met je meelevelt.
Er zijn gebieden waar je echt niet kunt komen als je niet voldoende niveau hebt en het is ook echt niet zo ...
Heb nog beetje gezocht naar de combat-mods. De meeste zijn het er wel over eens dat het combat-gedeelte van Skyre minder is dan de mods. Ik heb het combat-gedeelte van Skyre uitgezet en Deadly combat geinstalleerd. Moet het nog wat uitvoeriger testen, voordat ik echt kan oordelen wat voor mij leuker is.
[ Voor 43% gewijzigd door Paniohitus op 05-07-2014 12:10 ]
Daarom heb ik momenteel Open Cities niet aan staan. Het kost me ongeveer 10fps en daarmee zak ik naar de 25 (alleen rond steden overigens, en wanneer de stad binnen de uGridsToLoad-range ligt). In open veld heb ik 35-45fps. Meer dan genoeg omdat het spel verder geen enkele hapering vertoont.
Ik was trouwens lvl 55 en heb desondanks - gelukkig - de hele noordelijke helft van de kaart nog helemaal niet gezien
250 speeluren.
Zaken als Frostfall en RND maken dat je je ook met andere dingen bezig moet houden, zoals je zelf in leven houden. Allemaal super voor de immersie.
Ik was trouwens lvl 55 en heb desondanks - gelukkig - de hele noordelijke helft van de kaart nog helemaal niet gezien
Zaken als Frostfall en RND maken dat je je ook met andere dingen bezig moet houden, zoals je zelf in leven houden. Allemaal super voor de immersie.
[ Voor 36% gewijzigd door Stefke op 05-07-2014 13:47 ]
Het lijkt wel zomer daar ^^
AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers
De nieuwe enhanced camera mod is super!
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/55738/?
Enige dat niet zo fraai is is wanneer ik op een paard stap, dan verdwijnt de horizon even. Maar verder werkt deze mod zeer goed.
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/55738/?
Enige dat niet zo fraai is is wanneer ik op een paard stap, dan verdwijnt de horizon even. Maar verder werkt deze mod zeer goed.
[ Voor 69% gewijzigd door Stefke op 11-07-2014 20:53 ]
Waarom hebben followers geen paard -_-. Daar moet je dan weer een mod voor installeren. Echt domme fouten zitten er in dit spel zeg. Verder wel erg leuk
Ik gebruik nu deze: http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/14950/? (Convenient Horses). Werkt hiervoor prima.Goron schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 18:31:
Waarom hebben followers geen paard -_-. Daar moet je dan weer een mod voor installeren. Echt domme fouten zitten er in dit spel zeg. Verder wel erg leuk
Zag ook Loot and Degradation voorbijkomen, leek me wel interessant, mensen ervaringen met deze mod?
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/55677/?
Afgelopen vrijdag nog lekker zitten modden.
Het is me eindelijk gelukt de lijst van ENB RealVision te volgen en geen problemen te hebben.
Moest met TES5Edit nog even zo'n youtube tut volgen om daarmee je master files te cleanen. Daarna geen problemen.
Heb ook immersive dragons oid gedaan zodat die er ook mooi uit zien.
Het is wel zo, dat wanneer ik richting het midden kijk, dat het toch langzamer is. Terwijl ik toch een best snelle pc heb en een Radeon R9 290x Tri-x. Zou het toch moeten trekken dan. Maar ach. Anders sommige textures een stap omlaag. Heb overigens ook geen open cities draaien, dus dat kan het niet zijn.
Het is me eindelijk gelukt de lijst van ENB RealVision te volgen en geen problemen te hebben.
Moest met TES5Edit nog even zo'n youtube tut volgen om daarmee je master files te cleanen. Daarna geen problemen.
Het is wel zo, dat wanneer ik richting het midden kijk, dat het toch langzamer is. Terwijl ik toch een best snelle pc heb en een Radeon R9 290x Tri-x. Zou het toch moeten trekken dan. Maar ach. Anders sommige textures een stap omlaag. Heb overigens ook geen open cities draaien, dus dat kan het niet zijn.
Verwijderd
Hoeveel fps trek je? Ik draai ook een r9 290 maar ik mod de game soms zo zwaar dat het op bepaalde stukken moeite heeft boven de 20 fps te blijven. Denk dan aan Riverwood enhanced met alle andere texture gekkigheid en 1 van de zwaardere enb's.Arunia schreef op maandag 14 juli 2014 @ 09:29:
Afgelopen vrijdag nog lekker zitten modden.
Als ik Whiterun bekijk vanuit de bergen (Riverwood Watch oid), dan zit ik richting de avond op 17 fps.
Op zich niet ze heel veel grafische mods. Behalve eigenlijk het rijtje wat bij Realvision ENB aangegeven wordt. Verder in de stukken waar het belangrijk is werkt het wel prima.
Zal nog eens kijken om textures wat lager te selecteren bij de mods. Heb nu veel 2048 versies.
Op zich niet ze heel veel grafische mods. Behalve eigenlijk het rijtje wat bij Realvision ENB aangegeven wordt. Verder in de stukken waar het belangrijk is werkt het wel prima.
Zal nog eens kijken om textures wat lager te selecteren bij de mods. Heb nu veel 2048 versies.
Verwijderd
ScreensArunia schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:46:
Als ik Whiterun bekijk vanuit de bergen (Riverwood Watch oid), dan zit ik richting de avond op 17 fps.
Ik denk dat dat niet zo veel uitmaakt (die textures). Ik heb een i5 750 (@3,7Ghz) met R9 290OC en ik haal 35-40fps als ik vanuit Riverwood naar Whiterun kijk. Mijn modlist staat (grotendeels) op een paar pagina's terug.
Ik heb afgelopen weekend de Skyrim Mod Combiner gebruikt om alle grote HD-packs en diverse kleinere texturemods in één pakket te krijgen (als aanvulling op al een hele berg HD-packs en andere mods) en daarmee blijft mijn framerate gelijk. Mijn hele game bestaat nu zo'n beetje uit 2k en 4k textures.
Jammer genoeg zijn niet alle keuzes die het SMC-team maakt in textures helemaal mijn smaak
dus moet toch nog wat sleutelen.
Wat wel "killing" is op dit moment is OpenCities (-10fps bij Whiterun) en Enhanced Cities en Villages (-12fps bij Falkreath). Ook Flora Overhaul V2 kost erg veel rekenkracht. Ik gebruik de light versie (weet even niet specifieke naam, regular?)
Daarnaast, als ik al die texturepacks uitschakel gaat mijn framerate niet drastisch omhoog. Dat ligt meer in alle andere mods die ik heb. Skyre, Frostfall, Realistic Needs & Diseases, etc etc. Rekenintensieve mods (denk ik), waardoor ik denk dat ik toch wat meer CPU-power nodig heb.
Heb je EWI's HD ini's gebruikt? Downloaden van Nexus, een aantal settings overnemen voor je specifieke setup en het loopt als een tierelier. En heb je de juiste settings in je ENB ini's voor je videokaart?
Het tooltje dat je de juiste settings gaf (website gelinked vanaf de Realvision pagina) werkt niet meer.
Ik heb afgelopen weekend de Skyrim Mod Combiner gebruikt om alle grote HD-packs en diverse kleinere texturemods in één pakket te krijgen (als aanvulling op al een hele berg HD-packs en andere mods) en daarmee blijft mijn framerate gelijk. Mijn hele game bestaat nu zo'n beetje uit 2k en 4k textures.
Jammer genoeg zijn niet alle keuzes die het SMC-team maakt in textures helemaal mijn smaak
Wat wel "killing" is op dit moment is OpenCities (-10fps bij Whiterun) en Enhanced Cities en Villages (-12fps bij Falkreath). Ook Flora Overhaul V2 kost erg veel rekenkracht. Ik gebruik de light versie (weet even niet specifieke naam, regular?)
Daarnaast, als ik al die texturepacks uitschakel gaat mijn framerate niet drastisch omhoog. Dat ligt meer in alle andere mods die ik heb. Skyre, Frostfall, Realistic Needs & Diseases, etc etc. Rekenintensieve mods (denk ik), waardoor ik denk dat ik toch wat meer CPU-power nodig heb.
Heb je EWI's HD ini's gebruikt? Downloaden van Nexus, een aantal settings overnemen voor je specifieke setup en het loopt als een tierelier. En heb je de juiste settings in je ENB ini's voor je videokaart?
Het tooltje dat je de juiste settings gaf (website gelinked vanaf de Realvision pagina) werkt niet meer.
[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 14-07-2014 14:08 ]
Eh...ja. Dit ziet er niet uit... 
Is het toevallig slecht weer dat het allemaal zo donker en mistig is of is dit "normaal" bij jou? In het laatste geval is het wel duidelijk dat er iets niet klopt.
Doe eens console (~) en dan "fw 15e" of "fw 81a". Dan is het meteen mooi weer (als het goed is)
Is het toevallig slecht weer dat het allemaal zo donker en mistig is of is dit "normaal" bij jou? In het laatste geval is het wel duidelijk dat er iets niet klopt.
Doe eens console (~) en dan "fw 15e" of "fw 81a". Dan is het meteen mooi weer (als het goed is)
[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 14-07-2014 15:04 ]
Verwijderd
Nog best aardige screens maar nu snap ik wel waarom jij zo'n hap hebt uit je fps. De resolutie waar jij op speelt vraagt bijna 50% meer gpu power dan 1080.
Ik zat laatst ook te overwegen of ik zo'n monitor zou halen maar dat het meer gpu power kost heeft me weerhouden.
Ik zat laatst ook te overwegen of ik zo'n monitor zou halen maar dat het meer gpu power kost heeft me weerhouden.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2014 15:44 ]
Inderdaad mistig en niet overdag. Zal die console commando's nog een keer proberen zodra ik de tijd heb. Wat ik wel lelijk vind is dat het lijkt of bomen er uit komen in de verte. Blend niet lekker met de rest.
voor 2560x1440 moet je zeker met gemodder skyrim eigenlijk gewoon in crossfire draaien. Maar goed.
Het scherm is ook eigenlijk praktisch gekocht voor foto's en video's bewerken. Dus dan ook maar voor gamen. Kan het altijd lager modden om het sneller te laten lopen.
voor 2560x1440 moet je zeker met gemodder skyrim eigenlijk gewoon in crossfire draaien. Maar goed.
Het scherm is ook eigenlijk praktisch gekocht voor foto's en video's bewerken. Dus dan ook maar voor gamen. Kan het altijd lager modden om het sneller te laten lopen.
Verwijderd
Mja, Crossfire/Sli werkt niet helemaal super met enb's. Kan je Skyrim niet gewoon op 1080 draaien met full screen? Maakt weinig verschil lijkt mij enkel in performanceArunia schreef op maandag 14 juli 2014 @ 18:40:
Inderdaad mistig en niet overdag. Zal die console commando's nog een keer proberen zodra ik de tijd heb. Wat ik wel lelijk vind is dat het lijkt of bomen er uit komen in de verte. Blend niet lekker met de rest.
Ach. Heb er weinig last van verder. Loopt op sommige momenten richting de 17 frames. Dus denk dat ik de Light versie van die mod pack. Dat is nu ook weer niet zo ernstig.
vind het er toch al beter uit zien dan in den beginnen.
vind het er toch al beter uit zien dan in den beginnen.
17fps is imo té laag. Ik denk dat je toch echt niet (ver) onder de 25 moet komen, want ook bij die plaatsen zul je draken tegenkomen. Lijkt me niet lekker vechten met 17fps, maar dat moet iedereen voor zich weten natuurklijk.
Wat is je modlist? Volgens mij heb ik véél meer mods dan jij en ik weet niet hoeveel frames ik zou halen met die resolutie, maar ik heb niet de indruk dat mijn fps gehalveerd zou worden als mijn pixels met 50% zouden toenemen.
Het is op je screenshots niet te zien (...) maar hoe laag/hoog staat je mingrassize? Een waarde van onder de 35-40 is zeer veeleisend en imo is 45-50 voldoende als je vanuit playerperspectief kijkt.
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/55921/?
Wat is je modlist? Volgens mij heb ik véél meer mods dan jij en ik weet niet hoeveel frames ik zou halen met die resolutie, maar ik heb niet de indruk dat mijn fps gehalveerd zou worden als mijn pixels met 50% zouden toenemen.
Het is op je screenshots niet te zien (...) maar hoe laag/hoog staat je mingrassize? Een waarde van onder de 35-40 is zeer veeleisend en imo is 45-50 voldoende als je vanuit playerperspectief kijkt.
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/55921/?
[ Voor 24% gewijzigd door Stefke op 14-07-2014 20:07 ]
Het team achter skywind zoekt vrijwilligers.
Heb je tijd over, meld je aan http://tesrenewal.com/
http://games.fok.nl/nieuw...-zoekt-vrijwilligers.html
Heb je tijd over, meld je aan http://tesrenewal.com/
http://games.fok.nl/nieuw...-zoekt-vrijwilligers.html
Op dit moment ben ik ook nog aan het proberen hoor en niet echt door aan het spelen. Uiteraard met lage FPS kan ik ook niet normaal spelen. Dus dat doe ik dan ook niet.
Hmm, als ik die fw15 etc gebruik dan crasht Skyrim.
GrassSize stond bij mij gewoon standaard voor zover ik kan vinden (setting niet in de ini. En nu aangepast naar wat jij aan gaf.
Heb ook meteen de instellingen van jouw link even aangepast in mijn ini. En uiteraard even gelezen.
Ga maar eens uitzoeken waarom Skyrim nu crasht. Wellicht een light versie van die overhaul proberen. Gebruikte nu de hr versie van 171b. Ga nu de lr proberen.
Dit is de lijst met mods:
A Quality World Map
Alchemy Ingredient Storage
aMidianBorn Caves and Mines
AOF Detailed Mountains
Cinematic Fire Effects 2 HD
Detailed Rugs
Dust Effects
Falskaar
Grass on Steroids
High Definition Ivy
Immersive Armors
Immersive Weapons
Immersive Wenches
Lush Trees and Grass
Moonpath to Elsweyr
Moss Rocks
Natural Grass Texture Floor
Pure Waters
Realistic Smoke and Embers
Realistic Water Two
RealVision ENB 254a
Ruins Clutter Improved
Serious HD Retexture Skyrim
SkyFalls + SkyMills
Skyrim Flora Overhaul
SkyUI","4.1.0
Stackable Stones of Barenziah with Optional Quest Markers
Static Mesh Improvement Mod
TreesHD_Skyrim_Variation
Unofficial Dawnguard Patch
Unofficial Dragonborn Patch
Unofficial Hearthfire Patch
Unofficial Skyrim Patch
Unread Books Glow
Vivid Landscapes - Cliffs and Creeks
Vivid Landscapes - Dungeons and Ruins
Vivid Landscapes - Tundra Moss Revised
Vivid Landscapes - Volcanic Area
Watercolor for ENB and Realistic Water Two
Wyrmstooth
Hmm, als ik die fw15 etc gebruik dan crasht Skyrim.
GrassSize stond bij mij gewoon standaard voor zover ik kan vinden (setting niet in de ini. En nu aangepast naar wat jij aan gaf.
Heb ook meteen de instellingen van jouw link even aangepast in mijn ini. En uiteraard even gelezen.
Ga maar eens uitzoeken waarom Skyrim nu crasht. Wellicht een light versie van die overhaul proberen. Gebruikte nu de hr versie van 171b. Ga nu de lr proberen.
Dit is de lijst met mods:
A Quality World Map
Alchemy Ingredient Storage
aMidianBorn Caves and Mines
AOF Detailed Mountains
Cinematic Fire Effects 2 HD
Detailed Rugs
Dust Effects
Falskaar
Grass on Steroids
High Definition Ivy
Immersive Armors
Immersive Weapons
Immersive Wenches
Lush Trees and Grass
Moonpath to Elsweyr
Moss Rocks
Natural Grass Texture Floor
Pure Waters
Realistic Smoke and Embers
Realistic Water Two
RealVision ENB 254a
Ruins Clutter Improved
Serious HD Retexture Skyrim
SkyFalls + SkyMills
Skyrim Flora Overhaul
SkyUI","4.1.0
Stackable Stones of Barenziah with Optional Quest Markers
Static Mesh Improvement Mod
TreesHD_Skyrim_Variation
Unofficial Dawnguard Patch
Unofficial Dragonborn Patch
Unofficial Hearthfire Patch
Unofficial Skyrim Patch
Unread Books Glow
Vivid Landscapes - Cliffs and Creeks
Vivid Landscapes - Dungeons and Ruins
Vivid Landscapes - Tundra Moss Revised
Vivid Landscapes - Volcanic Area
Watercolor for ENB and Realistic Water Two
Wyrmstooth
[ Voor 48% gewijzigd door Arunia op 15-07-2014 14:09 ]
Verwijderd
Kan je eens kijken hoeveel gpu geheugen skyrim gebruikt? Ik weet niet precies hoe dat scaled met hogere resoluties maar als je over de max gaat van wat je gpu heeft dan crashed je game. Dat is mijn gedachte erachter ook omdat je zo weinig fps hebt op zware plekken.Arunia schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 13:30:
Op dit moment....
Maar hij heeft een 4Gb kaart toch? Ik heb veel meer mods en zit nog lang niet aan de 4Gb (moet wel zeggen dat ik het niet gechecked heb laatste keer
)
Pure Waters en Realistic Water Two lijken me niet bij elkaar passen. Volgens mij is het de een of de ander. MIsschien de oorzaak van je "FW 15e" crash? (geen idee, maar als je game dan crashed is er iig iets niet in orde)
Verder vind ik het niet zo'n indrukwekkende lijst dat ik zou verwachten dat een dikke CPU met R9 290 17fps zou moeten halen, ook op hoge resolutie. Ik denk dat de combinatie van SFO (v2) en de diverse grassmods (GOS, Lush Grass) samen met een lage iMinGrasssize performanceproblemen kan opleveren (alhoewel ik niet weet hoe dat afhankelijk is van de resolutie) maar ik heb meer het idee dat je gewoon niet zo'n lekker settings hebt of zo.
Als die Grasssize parameter niet in je INI's stond dan heb je niet "EWI's high Skyrimprefs en ini's" gedownload gebruikt. Zie punt D halverwege de Realvision pagina http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/30936/?
Daar staat die namelijk gegarandeerd in.
Na downloaden wel diverse zaken correct instellen.
Als ik jouw lijst zou nemen en alleen SFO (v2) weg zou halen weet ik vrij zeker dat mijn game strak op 60fps zou lopen (ok, met een lagere resolutie, maar dan nog).
Mijn lijst is nu zeker 3x zo lang. Kan het een dezer dagen wel eens proberen.
edit: even gechecked, bij Whiterun is mijn Vram 2,3Gb en ik heb kwa texturemods een stuk meer geinstalleerd staan.
Pure Waters en Realistic Water Two lijken me niet bij elkaar passen. Volgens mij is het de een of de ander. MIsschien de oorzaak van je "FW 15e" crash? (geen idee, maar als je game dan crashed is er iig iets niet in orde)
Verder vind ik het niet zo'n indrukwekkende lijst dat ik zou verwachten dat een dikke CPU met R9 290 17fps zou moeten halen, ook op hoge resolutie. Ik denk dat de combinatie van SFO (v2) en de diverse grassmods (GOS, Lush Grass) samen met een lage iMinGrasssize performanceproblemen kan opleveren (alhoewel ik niet weet hoe dat afhankelijk is van de resolutie) maar ik heb meer het idee dat je gewoon niet zo'n lekker settings hebt of zo.
Als die Grasssize parameter niet in je INI's stond dan heb je niet "EWI's high Skyrimprefs en ini's" gedownload gebruikt. Zie punt D halverwege de Realvision pagina http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/30936/?
Daar staat die namelijk gegarandeerd in.
Na downloaden wel diverse zaken correct instellen.
Als ik jouw lijst zou nemen en alleen SFO (v2) weg zou halen weet ik vrij zeker dat mijn game strak op 60fps zou lopen (ok, met een lagere resolutie, maar dan nog).
Mijn lijst is nu zeker 3x zo lang. Kan het een dezer dagen wel eens proberen.
edit: even gechecked, bij Whiterun is mijn Vram 2,3Gb en ik heb kwa texturemods een stuk meer geinstalleerd staan.
[ Voor 13% gewijzigd door Stefke op 15-07-2014 22:34 ]
Zodra ik weer de mogelijkheid heb zal ik zeker eens kijken (geen idee waar ik dat eigenlijk kan zien?) hoeveel geheugen ik op dat moment gebruik.
Het ging overigens wel sneller met de lagere versie van SFO (v171b), maar nog steeds een crash.
Ik merk dat ik ook crashes heb met andere spellen. Ik had de 13.12 geloof ik in gebruik. Gisteren wel nog de 14.2 gedownload, maar geen tijd gehad die te installeren.
Na aanpassingen blijft het spel alsnog crashen. Dus toch maar weer even opnieuw beginnen. Heb een schone install staan.
Ik heb wel die EWI ini gebruikt, maar dat was voordat ik het spel weer opnieuw ging installeren. Dat zal het dan wel zijn.
Gisteren werd het spel ook ineens vanaf High Hrothgar naar beneden lopen via de zijkant van de berg en langs een camp uiteindelijk op de velden ineens erg traag. Vermoed dat er iets anders aan de hand is. Vage is wel, dat mijn temp gewoon richting 65 blijven en niet echt hoger komen. Daarnaast werkt overclocken van de kaart middels CCC niet echt.
Die hoge resolutie vind ik overigens wel fijn op een 27 inch scherm. Naar 1920x1080 (voordat ik deze kaart had was toch wel erg meh
).
Hoop gauw weer tijd te hebben, want met een kleine is de game tijd toch wel erg omlaag gegaan.
Het ging overigens wel sneller met de lagere versie van SFO (v171b), maar nog steeds een crash.
Ik merk dat ik ook crashes heb met andere spellen. Ik had de 13.12 geloof ik in gebruik. Gisteren wel nog de 14.2 gedownload, maar geen tijd gehad die te installeren.
Na aanpassingen blijft het spel alsnog crashen. Dus toch maar weer even opnieuw beginnen. Heb een schone install staan.
Ik heb wel die EWI ini gebruikt, maar dat was voordat ik het spel weer opnieuw ging installeren. Dat zal het dan wel zijn.
Gisteren werd het spel ook ineens vanaf High Hrothgar naar beneden lopen via de zijkant van de berg en langs een camp uiteindelijk op de velden ineens erg traag. Vermoed dat er iets anders aan de hand is. Vage is wel, dat mijn temp gewoon richting 65 blijven en niet echt hoger komen. Daarnaast werkt overclocken van de kaart middels CCC niet echt.
Die hoge resolutie vind ik overigens wel fijn op een 27 inch scherm. Naar 1920x1080 (voordat ik deze kaart had was toch wel erg meh
Hoop gauw weer tijd te hebben, want met een kleine is de game tijd toch wel erg omlaag gegaan.
Ligt het niet aan de warmte? Ik had een maandje geleden ook last van vastlopers en spontane reboots, ik kwam erachter dat de GPU erg warm werd... toen een centimeter stof uit de fan gehaald en het crashen was spontaan opgelost. Wellicht iets om even te controleren waar je niet zo snel aan denkt.Arunia schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 08:46:
Hij zit er denk net een maand of 2 in. Maar zal nogmaals de temperatuur controleren. Alles kan. Heb ook een silencio behuizing. Dus dat werkt dan niet mee. Maar cpu draait ook vrij koel.
ga iig ook andere drivers nog proberen.
ga iig ook andere drivers nog proberen.
Heb net even gekeken, maar nu met deze hitte wordt de kaart iets van 73 graden max.
Geheugen gebruik is rond de 1600MB. Dus valt allemaal wel mee. Nu overigens na versie 14.4 CCC nog geen crash gehad.
Geheugen gebruik is rond de 1600MB. Dus valt allemaal wel mee. Nu overigens na versie 14.4 CCC nog geen crash gehad.
Verwijderd
Toch leuk om te zien dat modders een heel eind kunnen komen, maar de meshes / texturen (vooral van bomen etc) in skyrim toch wel degelijk verouderd zijnVerwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:38:
Gisteren ook weer een avond aan het modden geslagen aan mijn nieuwe install. Ik dacht, laat ik eens K enb Extreme - Pure Light proberen. Men gpu is er niet zo blij mee en vooral met deze buiten temperaturen.
---
Verwijderd
Idd, je merkt soms echt dat je een oude game zit te spelen. Als je, nu noem ik maar iets crysis 3 gaat vergelijken met een ziek gemodde skyrim. Dan merk je dat crysis 3 er gewoon voor gemaakt is en dat zie je terug in de textures en performance.Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:01:
[...]
Toch leuk om te zien dat modders een heel eind kunnen komen, maar de meshes / texturen (vooral van bomen etc) in skyrim toch wel degelijk verouderd zijn
Verwijderd
En dan is C3 nog niet eens super nieuw, dingen als wolfenstein of de nieuwe RPGS zien er standaard al zoveel beter uit! Alleen niks kan (imho) tippen aan de gameplay van TES. (Daarin vind ik skyrim nog de minste dan eigenlijkVerwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:10:
[...]
Idd, je merkt soms echt dat je een oude game zit te spelen. Als je, nu noem ik maar iets crysis 3 gaat vergelijken met een ziek gemodde skyrim. Dan merk je dat crysis 3 er gewoon voor gemaakt is en dat zie je terug in de textures en performance.
Erg mooi 
Al zie ik liever wijdse landschappen! Heb je die een paar? Zal vanavond ook proberen een paar mooie plaatjes te posten.
Ik heb een DOF van e.o.a. ENB gepakt die objecten dichtbij wazig maakt als de focus ver weg ligt. Nog weer een stukje realisme als je over iemand schouder kijkt
De meeste DOF-settings maken alleen de achtergrond wazig als je een object dichtbij bekijkt, maar andersom doen ze niks.
Al zie ik liever wijdse landschappen! Heb je die een paar? Zal vanavond ook proberen een paar mooie plaatjes te posten.
Ik heb een DOF van e.o.a. ENB gepakt die objecten dichtbij wazig maakt als de focus ver weg ligt. Nog weer een stukje realisme als je over iemand schouder kijkt
[ Voor 51% gewijzigd door Stefke op 18-07-2014 15:36 ]
Die heb ik ook gehad! Alleen geen idee hoe ik daar aan kwam. Zou willen dat ik weer keer tijd had om te vogelen en te spelen. Als het werkt ga ik maar eens de main quest uitspelen.
Als ik me niet vergis zat ie bij Project ENB. Bij de ENB die ik bedoel (ws. dus Project ENB) zaten 5 verschillende DOFs, en die ik bedoel heeft én die DOF die ook dichtbij focussed en een mooie bokeh
Als je m niet kunt vinden kan ik het bestandje wel even mailen of zo
In dit screenshot kun je het zien:

De roadsign rechts is wazig, omdat mijn focus in de verte ligt. Ik heb zelf nog wat gesleuteld om het effect nog wat te versterken, nu werkt het tot ongeveer 2m voor me.
Als je m niet kunt vinden kan ik het bestandje wel even mailen of zo
In dit screenshot kun je het zien:

De roadsign rechts is wazig, omdat mijn focus in de verte ligt. Ik heb zelf nog wat gesleuteld om het effect nog wat te versterken, nu werkt het tot ongeveer 2m voor me.
Verwijderd
Mja. Alleen zit er van DOF veranderen niet in voor mij. De Pure Light enb is de zwaarste enb die er op het moment is. De schrijver ervan is echt diep gegaan om alles uit de enb codes te halen wat erin zit en alles hangt ook aan elkaar. Er zitten technieken in de DOF die ik nog niet eerder ben tegen gekomen. Daarbij maakt de enb geen gebruik van ondersteunende lightning mods zoals ELFX bij Realvision, alles komt uit de enb zelf.
En nu speel ik Skyrim trouwens niet echt maar speel ik het voornamelijk als Screen Archer. Altijd op zoek naar nieuwe screenshots. Zo heb ik eerder een DOF gehad dat dingen wazig maakte van dichtbij maar het was eerder lastig dan mooi.
Mooie shot trouwens hoe de zonnestralen door de wolken komen, Het is me nog niet gelukt met deze enb om hetzelfde effect te krijgen maar dat vogel ik nog wel een keer uit waarom niet.
een oudje met dezelfde ray effect.

En de nieuwe zoals je vroeg

Wil je meer weten over de enb of downloaden, http://www.deadendthrills...et-kyo-s-tesv-skyrim-enbs
Bijna 2GB aan download
En nu speel ik Skyrim trouwens niet echt maar speel ik het voornamelijk als Screen Archer. Altijd op zoek naar nieuwe screenshots. Zo heb ik eerder een DOF gehad dat dingen wazig maakte van dichtbij maar het was eerder lastig dan mooi.
Mooie shot trouwens hoe de zonnestralen door de wolken komen, Het is me nog niet gelukt met deze enb om hetzelfde effect te krijgen maar dat vogel ik nog wel een keer uit waarom niet.
een oudje met dezelfde ray effect.

En de nieuwe zoals je vroeg

Wil je meer weten over de enb of downloaden, http://www.deadendthrills...et-kyo-s-tesv-skyrim-enbs
Bijna 2GB aan download
Erg mooie shots, al is de kleurstelling me iets te rood en te veel haze en zo. Komt misschien ook omdat ik alle Aziatische fantasy invloeden vreselijk vind. (ik zie dat die ENB door een Japanner gemaakt wordt?)
Ik vind van Realvision juist de heldere beelden - als het weer goed is - zo mooi. Niet te zien in mijn screenshot, maar dat was later op de dag en bewolkt. Zal nog een paar mooie screens maken komende week.
Dat met die lichtstralen moet ik ook nog eens in gaan verdiepen.Toevallig kwam ik laatst een mod (een of andere sun-mod voor enb, weet zo even niet welke) tegen waar hierover gesproken werd en die daar wat aanpassingen voor had zodat het gemakkelijker was om echte zonnestralen door de wolken te laten komen. Of zoiets.
Ik vind van Realvision juist de heldere beelden - als het weer goed is - zo mooi. Niet te zien in mijn screenshot, maar dat was later op de dag en bewolkt. Zal nog een paar mooie screens maken komende week.
Dat met die lichtstralen moet ik ook nog eens in gaan verdiepen.Toevallig kwam ik laatst een mod (een of andere sun-mod voor enb, weet zo even niet welke) tegen waar hierover gesproken werd en die daar wat aanpassingen voor had zodat het gemakkelijker was om echte zonnestralen door de wolken te laten komen. Of zoiets.
Verwijderd
Nee voor zonnestralen heb je geen mod nodig, een enb is genoeg. Shift + enter of ga naar enbseries.ini. Daar kan je heel veel settings verandering waaronder ook de sun rays. En als je nog wat verder wil gaan kan je ook zelf aanpassingen maken in enbeffectprepass.ini'sstefijn schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 09:07:
Erg mooie shots, al is de kleurstelling me iets te rood en te veel haze en zo. Komt misschien ook omdat ik alle Aziatische fantasy invloeden vreselijk vind. (ik zie dat die ENB door een Japanner gemaakt wordt?)
En die gast heet trouwens gewoon David
I know, ik heb al die opties ook aan staan. Maar die mod maakte het gemakkelijker voor zonnestralen om door de wolken te komen of zoiets, omdat het effect van de zon uit die mod lager was (en daardoor ENB meer invloed had)
Ik zie ze wel als ik in het bos loopt, prachtige zonnestralen door de bomen heen
Ik bedoel meer dit effect:

Als ik een timelapse laat lopen (timescale 1000-2000) zie ik wel op de grond heel mooi de wolkenschaduwen over de grond bewegen en de plekken waar de zon tussen de wolken doorschijnt.
Afgelopen week voorzichtig wat in de enbeffectprepass zitten sleutelen (DOF) maar dat is niet zo eenvoudig om gericht zaken te sleutelen als je niet weet wat wat is.
Ik zie ze wel als ik in het bos loopt, prachtige zonnestralen door de bomen heen
Ik bedoel meer dit effect:

Als ik een timelapse laat lopen (timescale 1000-2000) zie ik wel op de grond heel mooi de wolkenschaduwen over de grond bewegen en de plekken waar de zon tussen de wolken doorschijnt.
Afgelopen week voorzichtig wat in de enbeffectprepass zitten sleutelen (DOF) maar dat is niet zo eenvoudig om gericht zaken te sleutelen als je niet weet wat wat is.
[ Voor 28% gewijzigd door Stefke op 22-07-2014 12:39 ]
Als je die dame uit beeld laat vind ik het mooi! 
D'r gezicht is mooi (als ik wat andere screens bekijk), maar dat lijf en dat soort armours spreken mij totaal niet aan. Is dat de Sevenbase body?
D'r gezicht is mooi (als ik wat andere screens bekijk), maar dat lijf en dat soort armours spreken mij totaal niet aan. Is dat de Sevenbase body?
Verwijderd
Gewoon vanilla body alleen andere textures. Zodra de armor uitgaat dan is het inderdaad sevenbase. En helaas, haar ga je nog wel vaker zien
[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2014 09:31 ]
Die armor combinatie linksboven ziet er wel bijzonder efficiënt uit 
Heb na twee jaar pauze Skyrim ook weer eens van stal gehaald. Ik vond het wel een mooi moment om de STEP guide (STEP core + Enhanced gameplay pack met oa skyrim redone + wat mods die ik zelf nodig vond)) te volgen en heb tot nu toe geen spijt gehad. Prachtig pakket mods (ik draai er nu een stuk of 200) en het is allemaal nog steeds super stabiel (als ik de uGridstoload op 5 laat staan. Maar dat is niet zo erg aangezien de LOD's ook flink zijn aangepakt
).
Heb na twee jaar pauze Skyrim ook weer eens van stal gehaald. Ik vond het wel een mooi moment om de STEP guide (STEP core + Enhanced gameplay pack met oa skyrim redone + wat mods die ik zelf nodig vond)) te volgen en heb tot nu toe geen spijt gehad. Prachtig pakket mods (ik draai er nu een stuk of 200) en het is allemaal nog steeds super stabiel (als ik de uGridstoload op 5 laat staan. Maar dat is niet zo erg aangezien de LOD's ook flink zijn aangepakt
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Verwijderd
Haha ja, de lod's improvements moet ik nog allemaal downloaden. Maargoed, men uGrid staat op 11 dus daar zal het niet aanliggen.Bansheeben schreef op zondag 27 juli 2014 @ 11:27:
Die armor combinatie linksboven ziet er wel bijzonder efficiënt uit
Heb na twee jaar pauze Skyrim ook weer eens van stal gehaald. Ik vond het wel een mooi moment om de STEP guide (STEP core + Enhanced gameplay pack met oa skyrim redone + wat mods die ik zelf nodig vond)) te volgen en heb tot nu toe geen spijt gehad. Prachtig pakket mods (ik draai er nu een stuk of 200) en het is allemaal nog steeds super stabiel (als ik de uGridstoload op 5 laat staan. Maar dat is niet zo erg aangezien de LOD's ook flink zijn aangepakt).
Ik weet niet in hoeverre dit legaal is, maar het zou me best fijn lijken om eens een volledige gemodde versie van Skyrim van een gebruiker ergens te downloaden. Heb Skyrim met alle DLC in mijn bezit, maar volgens mij is elke gemodde versie van Skyrim uniek onderhand.
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Verwijderd
Ik denk wel dat het mogelijk is wat je daar zegt. Ik gebruik nu wel mod manager maar ik denk niet dat het echt veel uitmaakt. Ik zal eens kijken of ik een pakket kan maken met wat uitleg met wat waar gaat want het is niet enkel de install folder wat mee komt maar ook de sub folders die weer heel ergens anders staan zoals de ini's.evilpin0 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:37:
Ik weet niet in hoeverre dit legaal is, maar het zou me best fijn lijken om eens een volledige gemodde versie van Skyrim van een gebruiker ergens te downloaden. Heb Skyrim met alle DLC in mijn bezit, maar volgens mij is elke gemodde versie van Skyrim uniek onderhand.
Geloof je volledig instal folder + je documents/setting mapje (met ini) zit alles in.
Al meerdere keren me skyrim instal folder verplaats (SSD- HD toen die te groot werd), werkte prima.
Al meerdere keren me skyrim instal folder verplaats (SSD- HD toen die te groot werd), werkte prima.
Verwijderd
Ja klopt alleen met mod manager install je alle mods niet in de skyrim install folder maar blijven ze apart staan ergens op je HD, op deze manier blijft je skyrim install redelijk schoon en kan je makkelijk per safe een load order aanmaken met heel andere mods.evilpin0 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:48:
Geloof je volledig instal folder + je documents/setting mapje (met ini) zit alles in.
Daar zit ik dus een beetje mee te kijken, maar als ik gewoon een mapje meestuur met alle mods die ik gebruik atm en zo sorteer dat je van boven naar beneden kan werken zodat je loadorders gelijk goed staat?
Feitelijk, zou je dan zelf alleen je mod mapje ergens hoeven te uploaden inclusief je mod manager en settings. Op deze manier blijft het volgens mij ook volledig legaal allemaal
Met Mod Organizer kun je volgens mij simpelweg profielen uitwisselen. Moet je wel de volledige waslijst aan mods eerst nog downloaden natuurlijk, maar dan weet Mod Organizer iig waar het allemaal terecht moet komen in de load order. In MO kun je overigens ook je ini's rechtstreeks editen. Maar goed, ik denk dat de mod creators niet zo blij zullen worden van dit soort praktijken. Uiteindelijk verdienen zij natuurlijk gewoon alle creds voor hun werk en een dagje opofferen om al die content geïnstalleerd te krijgen is dan wel het minste wat je kunt doen IMHO.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Dat denk ik niet.. Dan is die Mod Combiner (en soortgelijke projecten) toch ook een teken van disrespect naar alle modmakers: je klikt wat mods aan en de ze worden vrolijk in één pakket gezet 
Denk dat ze liever hebben dat je ze gebruikt en "endorsed", of je ze nou in één pakket binnenhaalt of dagenlang aan het werken bent om het werkend te krijgen.
Ik denk wel dat je veel meer voldoening hebt van het werken aan de voor jouw perfecte game en begrijpen wat er gebeurt, wat wat is
Denk dat ze liever hebben dat je ze gebruikt en "endorsed", of je ze nou in één pakket binnenhaalt of dagenlang aan het werken bent om het werkend te krijgen.
Ik denk wel dat je veel meer voldoening hebt van het werken aan de voor jouw perfecte game en begrijpen wat er gebeurt, wat wat is
[ Voor 45% gewijzigd door Stefke op 31-07-2014 22:23 ]
Verwijderd
Mwa voor een beetje onderling gebruik moet het niet veel uitmaken lijkt mij zolang je zoiets maar niet de public in gooit. Maargoed, dat ben ik.stefijn schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:17:
Dat denk ik niet.. Dan is die Mod Combiner (en soortgelijke projecten) toch ook een teken van disrespect naar alle modmakers: je klikt wat mods aan en de ze worden vrolijk in één pakket gezet
Check inderdaad even of de modmakers het toestaan, ik kan me begrijpen dat men dat niet op prijs stelt.
Maar voor hetzelfde geld zijn er modmakers die het wel okee vinden. Stuur ze anders een emailtje?
Maar voor hetzelfde geld zijn er modmakers die het wel okee vinden. Stuur ze anders een emailtje?
je kan het prima gebruiken en alsnog de modmakers endorsen/liken etc. Ik zou het enorm handig vinden als er een totaalpakketje van alle kleine mods kan worden gemaakt, als je 100+ hebt scheelt dat gewoon veel tijd. als je dan de mogelijkheid zou krijgen om binnen die totaal pakket pagina de betreffende modmakers te endorsen dan ben je er toch ook?anandus schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:05:
Check inderdaad even of de modmakers het toestaan, ik kan me begrijpen dat men dat niet op prijs stelt.
Als je bijvoorbeeld een immersie pakket kan maken, waarbij je snel aan kan geven wat je wel en niet wil, en dan dat in een keer kan downloaden en installeren, zou dat echt super zijn. nexussite is nou niet het toppunt van stabiliteit te noemen.
[ Voor 16% gewijzigd door SouLLeSSportal op 01-08-2014 16:32 ]
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Verwijderd
Je bent niet de enigste, er klagen heel wat mensen over de nexussite. En dat er inderdaad nog geen pakketten zijn gemaakt met de beste mods verkrijgbaar is voor mij nog steeds een raadsel. Er zijn nu al heel wat mods dat bij het installeren ervan optie schermen weergeven met wat je wel en niet wilt installeren van die mod, dus dit kan je ook op zo'n pakket toepassen.SouLLeSSportal schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:28:
[...]
je kan het prima gebruiken en alsnog de modmakers endorsen/liken etc. Ik zou het enorm handig vinden als er een totaalpakketje van alle kleine mods kan worden gemaakt, als je 100+ hebt scheelt dat gewoon veel tijd. als je dan de mogelijkheid zou krijgen om binnen die totaal pakket pagina de betreffende modmakers te endorsen dan ben je er toch ook?
Als je bijvoorbeeld een immersie pakket kan maken, waarbij je snel aan kan geven wat je wel en niet wil, en dan dat in een keer kan downloaden en installeren, zou dat echt super zijn. nexussite is nou niet het toppunt van stabiliteit te noemen.
Maar het is wel zo dat al deze verschillende mod pagina's enorm veel geld oplevert voor de site. Dus de raadsel is geen raadsel meer

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2014 00:48 ]
Dit is keer op keer geprobeerd/gedaan, bij Morrowind, Oblivion, Fallout, etc.SouLLeSSportal schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:28:
[...]
je kan het prima gebruiken en alsnog de modmakers endorsen/liken etc. Ik zou het enorm handig vinden als er een totaalpakketje van alle kleine mods kan worden gemaakt, als je 100+ hebt scheelt dat gewoon veel tijd. als je dan de mogelijkheid zou krijgen om binnen die totaal pakket pagina de betreffende modmakers te endorsen dan ben je er toch ook?
Als je bijvoorbeeld een immersie pakket kan maken, waarbij je snel aan kan geven wat je wel en niet wil, en dan dat in een keer kan downloaden en installeren, zou dat echt super zijn.
Voor sommige mod makers is het geen probleem vinden, voor anderen weer wel.
Er gewoon een pakket maken zonder toestemming te vragen lijkt mij een grote no-no.
Maar er zijn talloze compilatiemods te vinden op Nexus.
Zoals ik zeg zou het op zich geen probleem moeten zijn, mits je de toestemming van de modmaker hebt (en dat is een kleine moeite)
Bandbreedte is niet gratis, natuurlijk.Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 00:39:
[...]
Maar het is wel zo dat al deze verschillende mod pagina's enorm veel geld oplevert voor de site. Dus de raadsel is geen raadsel meer
Er bestaat niet zoiets als "het beste modpakket"; iedereen vind andere dingen mooi. Zeker als het gaat om textures, maar ook om dingen als "playstyle".
Ik heb laatst met de Mod Cominer http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/51467/? zo ongeveer alle belangrijke texture mods laten combineren (70% van de boxes ticked en alle grote mods)
"it will hand-pick textures from all available texture packs and merge them into a new customized texture collection, where each and every texture has been tested, compared and selected with careful consideration."
Maar was helemaal niet tevreden met het resultaat: zo was het moerasgebeid "Eastmarch" enorm lelijk met super highres maar heel erg repeterende textures en heb dat er direct weer uit gegooid.
Dat is dus alleen maar de mening van de mensen die achter de Mod Combiner zitten dat dat de beste textures zijn.
En dus zal zo'n pakket nooit aan je wensen voldoen: het ene vind je mooi, het andere vind je niks. Het mooie van al die losse mods is dat je juist alles tot in perfectie kunt tunen. Het nadeel is de tijd die dat kost natuurlijk.
Prima project overigens hoor, die Mod Combiner, daar niet van. Je kunt ook alle mods die je wél wil in één pakket zetten en de mods die je niet mooi vind niet gebruiken. Maar ja...de mod die verantwoordelijk was voor de lelijke Eastmarch heeft ongetwijfeld een heleboel onderdelen die ik wel prefereer boven andere mods. Maar dan moet je dus zelf textures gaan "handpicken"...
En ja, dat pakket kan als één mod in MMC of MO geladen worden. Ik zou dus - hypotetisch - de export van de MC ergens online kunnen zetten (enige Gbs), dan heb je maar één mod nodig om alles te regelen. Maar ja, dat is dan wel mijn voorkeur, die misschien helemaal niet overeenkomt met de jouwe
Edit: en dat ga ik overigens doen, voor mezelf dan: ik ga mijn huidige setup weer opnieuw opbouwen, maar ik maak met MC eerst één pakket van alle mods die ik wél in de game wil. Scheelt een hoop werk straks
Ik heb laatst met de Mod Cominer http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/51467/? zo ongeveer alle belangrijke texture mods laten combineren (70% van de boxes ticked en alle grote mods)
"it will hand-pick textures from all available texture packs and merge them into a new customized texture collection, where each and every texture has been tested, compared and selected with careful consideration."
Maar was helemaal niet tevreden met het resultaat: zo was het moerasgebeid "Eastmarch" enorm lelijk met super highres maar heel erg repeterende textures en heb dat er direct weer uit gegooid.
Dat is dus alleen maar de mening van de mensen die achter de Mod Combiner zitten dat dat de beste textures zijn.
En dus zal zo'n pakket nooit aan je wensen voldoen: het ene vind je mooi, het andere vind je niks. Het mooie van al die losse mods is dat je juist alles tot in perfectie kunt tunen. Het nadeel is de tijd die dat kost natuurlijk.
Prima project overigens hoor, die Mod Combiner, daar niet van. Je kunt ook alle mods die je wél wil in één pakket zetten en de mods die je niet mooi vind niet gebruiken. Maar ja...de mod die verantwoordelijk was voor de lelijke Eastmarch heeft ongetwijfeld een heleboel onderdelen die ik wel prefereer boven andere mods. Maar dan moet je dus zelf textures gaan "handpicken"...
En ja, dat pakket kan als één mod in MMC of MO geladen worden. Ik zou dus - hypotetisch - de export van de MC ergens online kunnen zetten (enige Gbs), dan heb je maar één mod nodig om alles te regelen. Maar ja, dat is dan wel mijn voorkeur, die misschien helemaal niet overeenkomt met de jouwe
Edit: en dat ga ik overigens doen, voor mezelf dan: ik ga mijn huidige setup weer opnieuw opbouwen, maar ik maak met MC eerst één pakket van alle mods die ik wél in de game wil. Scheelt een hoop werk straks
[ Voor 18% gewijzigd door Stefke op 02-08-2014 10:28 ]
Verwijderd
Zolang de pakket voor jezelf/familie/vrienden is heb je echt geen toestemming nodig van de makers om zoiets te doen. Wat zal hen dat een worst wezen. Zodra je met de pakket naar de nexussite gaat en het toegankelijk maakt voor de publiek, ja dan gaat het niet helemaal goed.anandus schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 09:52:
[...]
Dit is keer op keer geprobeerd/gedaan, bij Morrowind, Oblivion, Fallout, etc.
Voor sommige mod makers is het geen probleem vinden, voor anderen weer wel.
Er gewoon een pakket maken zonder toestemming te vragen lijkt mij een grote no-no.
Maar er zijn talloze compilatiemods te vinden op Nexus.
Zoals ik zeg zou het op zich geen probleem moeten zijn, mits je de toestemming van de modmaker hebt (en dat is een kleine moeite)
[...]
Bandbreedte is niet gratis, natuurlijk.
Ik ben ook bezig met STEP core en een aantal mods die ik zelf nodig vindt, maar daar gaat toch echt veel tijd in zitten, nu al 3 avonden bezig geweest en nog niks gespeeld (alleen getest). Draait wel heel soepel. Nu alleen nog een ENB uitzoeken.
Kan iemand een realistische lore friendly ENB aanraden welke ik kan combineren met 'Enhanced Lighting and FX' en die geen 'Project Reality - Climates of Tamriel' nodig heeft (aangezien deze veel conflicten heeft met andere (sound)mods)?
Kan iemand een realistische lore friendly ENB aanraden welke ik kan combineren met 'Enhanced Lighting and FX' en die geen 'Project Reality - Climates of Tamriel' nodig heeft (aangezien deze veel conflicten heeft met andere (sound)mods)?
Voor een imo realistische weergave, dus zonder kleur/beeldeffecten, moet je denk ik bij Realvision zijn, Project ENB of de "opvolger' van Realvision, Purevision ENB.
Wat je zoek met Lore-friendly in relatie tot een ENB weet ik niet precies, maar deze 3 geven imo een realistische weergave waarbij je nog aan de saturation/lichtsterkte kunt draaien om het meer naar je smaak te brengen.
Zo vind ik het contrast tussen schaduwen en belichte partijen in RV te groot (schaduw=bijna zwart) dus dat heb ik zelf bijgesteld.
Wat je zoek met Lore-friendly in relatie tot een ENB weet ik niet precies, maar deze 3 geven imo een realistische weergave waarbij je nog aan de saturation/lichtsterkte kunt draaien om het meer naar je smaak te brengen.
Zo vind ik het contrast tussen schaduwen en belichte partijen in RV te groot (schaduw=bijna zwart) dus dat heb ik zelf bijgesteld.
Purevision ENB en Vividian ENB vind ik het fijnst "spelen" (dus niet voor screenarchery). Vooral de subtiele DoF van Vividian vind ik mooi en niet zo overdreven sterk als de andere ENB's.
Idd, ziet er beter uit dan die andere die ik voorbij zag komen een keer (of misschein is dit wel een upgrade)
Oké jammer, heb het geprobeerd, maar helaas, vrijwel alle ENB's draaien niet lekker. 60 fps (capped) zonder ENB, dips naar 30 fps met ENB. Het ziet er wel zo veel beter uit met een ENB, dat maakt gewoon het verschil met het gevoel of je een game uit 2011 speelt of een next-gen game.
Het inschakelen van DOF maakt het overigens nog veel erger.
(specs: 2500k, 16gb, 2x 7950 CF, monitor 1440p)
[ Voor 16% gewijzigd door krouwen op 08-08-2014 10:33 ]
Verwijderd
Voor een game zoals skyrim is 30 fps eigenlijk al genoeg, zolang de bomen blijven bewegen zit je goed want ze stoppen onder de 25krouwen schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 10:31:
Oké jammer, heb het geprobeerd, maar helaas, vrijwel alle ENB's draaien niet lekker. 60 fps (capped) zonder ENB, dips naar 30 fps met ENB. Het ziet er wel zo veel beter uit met een ENB, dat maakt gewoon het verschil met het gevoel of je een game uit 2011 speelt of een next-gen game.
Maar vraag me wel af of je veel 4k textures erop hebt met parallax enzo, want dat neemt ook een knauw.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2014 11:33 ]
Net even die set die Lock-Nah postte geprobeerd. 
Voor het eerst dat ik mijn fan hoorde blazen van de GPU.
77 graden is ook nog prima en het spel draait denk ik wel richting de 30. Overigens heb ik alleen die ENB zonder aanpassingen gebruikt. Kan daar nog veel meer aan tweaken. Zag er iig wel erg netjes uit. Alleen het DoF effect wat af en toe de lucht laat wiebelen.

Overigens weet ik even geen mooie plek om een screenie te maken.
77 graden is ook nog prima en het spel draait denk ik wel richting de 30. Overigens heb ik alleen die ENB zonder aanpassingen gebruikt. Kan daar nog veel meer aan tweaken. Zag er iig wel erg netjes uit. Alleen het DoF effect wat af en toe de lucht laat wiebelen.

Verwijderd
Idd de DoF doet soms een beetje gekArunia schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:06:
Net even die set die Lock-Nah postte geprobeerd.
[afbeelding]
In de download van K extreme staan nog 2 andere enb presets van dezelfde gast, Kountervibe en Kinematic.
Al deze enb's gebruik je zonder Lightning mods, niet vergeten
Dit is met Kountervibe

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2014 12:43 ]
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 12:33:
[...]
Zolang de pakket voor jezelf/familie/vrienden is heb je echt geen toestemming nodig van de makers om zoiets te doen. Wat zal hen dat een worst wezen. Zodra je met de pakket naar de nexussite gaat en het toegankelijk maakt voor de publiek, ja dan gaat het niet helemaal goed.
offtopic:
Helemaal gelijk, maar er is altijd iemand die er een torrentje van maakt leert de ervaring
Helemaal gelijk, maar er is altijd iemand die er een torrentje van maakt leert de ervaring
Nee STEP:core met vooral de 1k textures. Het draait nu redelijk met alleen de sunrays en voor de rest in de enb ini zoveel mogelijk uitgeschakeld. Bij veel gras op het beeld echter nog steeds een drama.Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:30:
[...]
Voor een game zoals skyrim is 30 fps eigenlijk al genoeg, zolang de bomen blijven bewegen zit je goed want ze stoppen onder de 25
Maar vraag me wel af of je veel 4k textures erop hebt met parallax enzo, want dat neemt ook een knauw.
Het zal vooral ook de 1440 resolutie zijn die de pc de das om doet. Ook crossfire werkt niet helemaal lekker denk ik. 's Nachts zijn trouwens het licht van lampen en vuur veel te rood, dat is misschien die Enhanced lights en FX mod. Ik ga vanavond wel even die Kountervibe en Kinematic proberen.
[ Voor 20% gewijzigd door krouwen op 08-08-2014 15:32 ]
Verwijderd
Inderdaad, Lights FX dumpenkrouwen schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:30:
[...]
Nee STEP:core met vooral de 1k textures. Het draait nu redelijk met alleen de sunrays en voor de rest in de enb ini zoveel mogelijk uitgeschakeld. Bij veel gras op het beeld echter nog steeds een drama.
Het zal vooral ook de 1440 resolutie zijn die de pc de das om doet. Ook crossfire werkt niet helemaal lekker denk ik. 's Nachts zijn trouwens het licht van lampen en vuur veel te rood, dat is misschien die Enhanced lights en FX mod. Ik ga vanavond wel even die Kountervibe en Kinematic proberen.
dus voor de K, Kinematic en Kountervibe.
posting this again from page 14, since many people aren't really reading through the thread
To increase performance, see below:
1. SSAO -> SizeScale and SourceTexturesScale -> try some other values that are commented out; each value is already pre-selected, so try them rather than entering your own
2. SSAO -> SamplingQuality and SamplingPrecision -> Try a value of 0 (zero)
3. enbeffectprepass.fx -> Depth_of_Field_Quality under the "HIGH Int BOKEH" section, try lower values than default 6, lowest being 3.
4. If your fps still isn't high enough, try lowering SizeScale and SourceTexturesScale from step #1 again. This is about your best and most effective option for restoring fps (if this isn't helping, then your PC setup probably just can't handle an ENB of this caliber - sorry
5. SSAO -> UseComplexIndirectLighting and UseComplexAmbientOcclusion to false (not really recommended, I would really give up at this point and consider hardware upgrades)
6. If you still can't get desireable fps, be advised that turning SSAO and DoF completely off is NOT advised. This is, and always has been, a unique ENB built from the ground up around said features - not an ENB with simply turns these features on.
Yes, this ENB is hardware intensive. My Tri-SLi Titans under water only manage ~30fps outdoors @ 3440x1440.
But this ENB is not for everyone. This ENB has always been about what's possible with Skyrim + ENB. There are TONS of other ENBs to choose from if you want balance. Eventually to many, like me, who have tried them all countless times - most ENBs start to feel the same and you start asking - what is possible? Thankfully this ENB exists for that reason and I'm grateful. It's not here to cater to everybody.
Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.
Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.
Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.
Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.
Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.