Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SouLLeSSportal schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:54:
[...]

ligt het aan mij of zijn die shots ontzettend donker? zie bijna de bomen niet behalve de silhouetten. :?
persoonlijk niet zo van die onzin armors van 2 servetjes, beetje realisme vind ik leuker. :)
Is een combinatie van. Meeste shots is het daar vroeg in de ochtend, en ik draai er nog post process effects overheen om de darkness levels van schaduw uit bomen, donkere plekken enzo meer natuurlijk te krijgen. de normale darkness van schaduw stelt echt bijna niks voor.

En tja, armors. Echt spelen doe ik de game allang niet meer maar het is soms nog leuk om een nieuwe character aan te maken met andere thema's. Echt actief op Nexus ben ik niet, een site waar ik vooral mijn informatie en armors vandaan haal is (NSFW18+) www.loverslab.com en nog best een leuke community ook.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2014 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Dat zal wel ja ;) Is mij ook iets té sexy en fantasie. Ik vind die darkness niet echt natuurlijk, of het moet zijn dat je camerabeelden imiteert? Je ogen hebben veel meer bereik dan wat ik in deze screens zie zou ik zeggen.

Zojuist nog even Project ENB uitgeprobeerd. Erg mooi, voor mij de juiste kleuren, mooie effecten, superscherpe beelden (maar toch voldoende AA). Maar wel wat zwaar, de FPS zakt nog lager dan bij Realvision, waar PENB ook wel mee te vergelijken is imo.
Ik had ook Performace ENB geprobeerd, maar die was me veel te flets en ook te wazig. Liep wel goed, maar ja, een hoop opties stonden ook uit.

Ik ga maar opnieuw beginnen. Ben even aan het kijken hoe stabiel mijn game is als ik zo een nieuwe game start, maar ik wil ook mijn hele modlijst even reviewen.
Maar misschien moet ik er uberhaupt even mee wachten tot ik een nieuwe videokaart/monitor heb: ik zit nu ook telkens weer dingen uit te proberen omdat mijn kaart het net niet goed genoeg trekt, dus dat zal ik telkens blijven willen. Tenzij de boel gewoon probleemloos 50+fps loopt.
Had net alweer een CTD bij laden van de savegame (nieuwe), dus ws. loopt de boel idd tegen de limieten van mijn kaart.

Eens proberen of die textureoptimizer soelaas biedt hiertegen http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/12801/?

[ Voor 35% gewijzigd door Stefke op 23-04-2014 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03:24

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ware het niet dat de meeste texture packs al geoptimaliseerd zijn, zoals aMidianborn, Skyrim Realistic Texture Overhaul en Vivid blabla...

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Wellicht wel, maar in mijn installatie heb ik bijna 4Gb bespaard (daarbij heb ik alle textures naar max 1024 laten verzetten, naast de compressie op alle textures. Veel van de kleinere textures werden <50% in grootte zag ik in de log). Scheelt wel enige honderden Mbs in Vram lijkt het, waar ik straks nog VRam waarden van 1900-2000 zag is dat nu max 1500 (mijn kaart heeft 2Gb)
Als de boel daardoor beter loopt en zonder problemen laadt, dan maar iets minder detail. Maar het was maar even een probeersel, misschien kan ik iets minder rigoreus zijn.

En, ik zit al even te kijken naar een nieuwe 4Gb kaart. Mijn huidige is hopelijk z.g.a. verkocht.

edit: hop, toch weer een CTD bij laden savegame, maar goed, ik moet mijn modlist nog eens goed doorlopen.

[ Voor 29% gewijzigd door Stefke op 23-04-2014 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Mogelijke oplossing voor wanneer je niet meer in een bepaald gebied (cell/cells) kunt komen: 31 dagen wachten.
Heb ik gedaan met de NoboringSleepWait-mod (sprong 7u per tick vooruit, mooie timelapse was dat) en daarna kon ik het gebied ten westen van Windhelm weer in. Een gebied vanaf de brug en dan een vierkante kilometer was van alle kanten ontoegankelijk geworden, maar ik kan er nu weer in :)

En nu mijn videokaart uitbouwen en een andere bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Als men meer wil weten over de lore en geschiedenis is Shoddycast een mooi channel op youtube die dit met een prettige stem narrate en je door de gehele geschiedenis van begin tot eind diepte info geeft.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SouLLeSSportal schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:17:
[video]

Als men meer wil weten over de lore en geschiedenis is Shoddycast een mooi channel op youtube die dit met een prettige stem narrate en je door de gehele geschiedenis van begin tot eind diepte info geeft.
Nice.

Ik kijk ook best uit naar "Beyond skyrim" Ze willen dus de hele continent gaan na maken. Flink project lijkt me zo.

http://www.darkcreations.org/forums/forum/119-beyond-skyrim/
https://www.facebook.com/BeyondSkyrim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:55

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Gaaf hoor, leuk verteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Idd :)

Heb mijn i5 750 verrijkt met een R9 290... maar waar ik met mijn HD6950 op een bepaald punt 30-35 frames haal haal ik er nu misschien 10 a 15 meer, 40-50. En dan heb ik een GPU-mem gebruik van 1500Mb

Mijn i5 kan toch niet echt de bottleneck zijn hierin? Ik heb diverse reviews gezien waarin in hedendaagse games zelfs een i3 maar 15 a 20 % langzamer presteert met dezelfde videokaart als een top i7 (maw. het verschil zit niet zozeer in de CPU alswel in de GPU).
En dan was de i5 ten tijde van Skyrim nog wel een top CPU.

Ik had toch wel verwacht om strak 60fps te halen nu.

Daarbij, zonder ENB loopt het natuurlijk strak 60fps, maar met ENB aan zakt de fps er dus onder. Terwijl ENB een puur grafisch iets is.... (en hoe kan ik op grafische kracht maar 30% winst boeken met een kaart die 3x zoveel power heeft)

Iemand een idee? Ook een nieuwe game starten (of default INI maken) helpt niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Stefke op 04-05-2014 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

ENB's werken beter met Nvidia kaarten. Ik ben sinds een week over van een HD7950 naar GTX 780, en ben van 30-40fps (enb) naar 50-60fps gegaan.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:24

Phntm

Tlingelingeling

De GTX 780 is ook een veel betere kaart dan de HD7950, je had sowieso betere prestaties moeten verwachten met zo een overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja, maar ik haalde mijn situatie aan omdat de R9 290 tegenover de GTX 780 gezet wordt.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dus... snel geconcludeerd: normale situatie? Ik had niet meer dan dit kunnen verwachten van mijn 400 euro kaart?

Het loopt verder prima, dat is het niet, maar ik had eigenlijk verwacht dat ik met deze kaart toch zeker 2x zoveel fps zou halen. Ik wil eigenlijk ook nog een keer mijn scherm upgraden van 1680x1050 naar 2560x1440 maar nu vrees ik dat ik daarna de 30fps niet eens meer haal...
Ik lees toch regelmatig dan mensen een strakke 60fps halen met ENB...waar zit dat in dan

edit: een 7950 is al een betere kaart dan mijn 6950...

edit2: ik vond dit: http://forums.bethsoft.co...ow-in-skse-plugin-format/

Lijkt inderdaad een aantal fps te schelen?

[ Voor 42% gewijzigd door Stefke op 04-05-2014 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Tussen de verschillende enb presets wil ook wel wat performance verschil zitten. Daarnaast heb jij ook wel heel veel zware mods geinstalleerd als ik het me goed herinner. Als je naast flora overhaul ook nog eens grotere bomen en meer gras gebruikt, en daar bovenop ook weer overhauls van steden en/of dorpen installeert, wilt het wel snel inkakken. Zelf gebruik ik op het moment qua grafische toevoegingen:
"Skyrim Realistic Overhaul" (2K), Static Mesh, Ruins Clutter Overhaul, Flora Overhaul (.esp die extra gras toevoegd niet geactiveerd), Lanterns of Skyrim, ELFX (alleen de basis, niet de enhancer en exteriors), Realistic Water Two, Real Clouds, UNP+SG Texture Renewal (2K met 1K normal maps), en Better Males.
Dit is dus eigenlijk maar de basis. Als je hiernaast nog meer zooi gaat toevoegen zoals extra NPC's en uitbreidingen op dorpen/steden, ga je jezelf in de vingers snijden. Op een gegeven moment gaat de Skyrim engine gewoon roet in het eten gooien. Al die mooie screenarchery shots zijn wel leuk en aardig, maar is gewoon niet geschikt voor alledaagse gameplay.
TESV acceleration layer was leuk in 2011 en 2012, maar sinds ENBoost en SKSE 1.7a (of SSME) gebruikt niemand het meer.

[ Voor 5% gewijzigd door Blisterin_Bull op 04-05-2014 19:20 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dat klopt, redelijk wat geinstalleerd. Maar ik heb net 460 euro uitgegeven om mijn i5 / HD6950 een boost te geven en dat is zo wel wat teleurstellend. Nu is het geen weggegooid geld, want met deze kaart kan ik voorlopig weer even mee (speel vnl. spellen van 2/3 jr oud) en kan over een maand of wat een keer mijn CPU/mobo weer eens vervangen.

Zal eens zien wat er gebeurd als ik mijn game opnieuw installeer. Zit nog een beetje met een crashende installatie (zie vorige pagina's) en denk erover om opnieuw te beginnen en de modlijst goed op te schonen.

Moet ook nog upgraden naar SKSE1.7 volgens mij

[ Voor 18% gewijzigd door Stefke op 04-05-2014 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
stefijn schreef op zondag 04 mei 2014 @ 19:30:
Dat klopt, redelijk wat geinstalleerd. Maar ik heb net 460 euro uitgegeven om mijn i5 / HD6950 een boost te geven en dat is zo wel wat teleurstellend. Nu is het geen weggegooid geld, want met deze kaart kan ik voorlopig weer even mee (speel vnl. spellen van 2/3 jr oud) en kan over een maand of wat een keer mijn CPU/mobo weer eens vervangen.

Zal eens zien wat er gebeurd als ik mijn game opnieuw installeer. Zit nog een beetje met een crashende installatie (zie vorige pagina's) en denk erover om opnieuw te beginnen en de modlijst goed op te schonen.

Moet ook nog upgraden naar SKSE1.7 volgens mij
Wat is je GPU usages in Skyrim? Kan best zijn dat je I5 de 290 zodanig bottenecked dat hij niet op volle snelheid kan draaien. Installeer eens GPU Z of AB.

Draai hier met een 290 in de zwaarte gebieden op 30-40 fps, speel het spel niet echt meer en had de nieuwe real vision versie gewoon op full geinstalleerd. Dus alle opties aan (en zelf nog wat dingen handmatig extra hoog gezet) en een hele reeks aan mods nog. Die 30-40 fps drop is echt alleen in gebieden waar je echt alleen nog gras en bomen ziet, zwaarder heb ik ze niet gevonden. Mde real vision performence mode en het handmatig activeren van belangrijke technieken ambient occlusion draait Skyrim een stuk hoger in FPS.

Mijn 290 draait op 100% gpu usages als ik speel, met een overclock naar 1175 MHZ (van 950) en een i7 4770K @ 4.2 GHZ.

Als je GPU een 100% usages haalt zou ik je GPU eens flink overclocken (merkbaar verschil in Skyrim bij mij) als je gpu geen 100% haalt is je CPU de bottleneck

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:35:
[...]

Nice.

Ik kijk ook best uit naar "Beyond skyrim" Ze willen dus de hele continent gaan na maken. Flink project lijkt me zo.

http://www.darkcreations.org/forums/forum/119-beyond-skyrim/
https://www.facebook.com/BeyondSkyrim
dat gaat nogal wat worden, persoonlijk vind ik skyrim wel leuk en aardig maar wacht ik liever hiermee op de volgende TES game, met betere engine etc. Als je ziet wat redelijk eenvoudige mods al voor problemen kunnen zorgen naast dat de game zelf al superbuggy is... :X Maar goed dat duurt wel even gezien de volgende game fallout 4 is en net TESO is uitgebracht. Er komt nog genoeg qua andere games die ik in de tussentijd kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Bestaat er niet zoiets als een all-in-one mod pack met alle grafische veranderingen van tegenwoordig.
Als je dit allemaal los moet installeren ben je volgens mij wel heel lang bezig en is de kans op fouten ook vrij groot.

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/30936/?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
evilpin0 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 09:33:
[...]

Wat is je GPU usages in Skyrim? Kan best zijn dat je I5 de 290 zodanig bottenecked dat hij niet op volle snelheid kan draaien. Installeer eens GPU Z of AB.

Draai hier met een 290 in de zwaarte gebieden op 30-40 fps, speel het spel niet echt meer en had de nieuwe real vision versie gewoon op full geinstalleerd. Dus alle opties aan (en zelf nog wat dingen handmatig extra hoog gezet) en een hele reeks aan mods nog. Die 30-40 fps drop is echt alleen in gebieden waar je echt alleen nog gras en bomen ziet, zwaarder heb ik ze niet gevonden. Mde real vision performence mode en het handmatig activeren van belangrijke technieken ambient occlusion draait Skyrim een stuk hoger in FPS.

Mijn 290 draait op 100% gpu usages als ik speel, met een overclock naar 1175 MHZ (van 950) en een i7 4770K @ 4.2 GHZ.

Als je GPU een 100% usages haalt zou ik je GPU eens flink overclocken (merkbaar verschil in Skyrim bij mij) als je gpu geen 100% haalt is je CPU de bottleneck
GPU draait op 100% met af en toe wat drops. Mijn CPU is standaard 2,6 maar die draait iets hoger en met turbo gaat hij naar 3,5.
Dus qua bottleneck valt het denk ik wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
stefijn schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 18:49:
[...]
Mijn CPU is standaard 2,6 maar die draait iets hoger en met turbo gaat hij naar 3,5.
Dus qua bottleneck valt het denk ik wel mee.
Dat zegt uiteraard niets over of je CPU wel of niet de bottleneck is. De 100% belasting van de GPU dan weer wel. Compleet GPU bound dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Metalbuster schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:50:
Bestaat er niet zoiets als een all-in-one mod pack met alle grafische veranderingen van tegenwoordig.
Als je dit allemaal los moet installeren ben je volgens mij wel heel lang bezig en is de kans op fouten ook vrij groot.

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/30936/?
Het is ook de bedoeling dat je Skyrim mod naar JOUW smaak, en naar wat JOUW pc aankan. Maar goed, het modden van Skyrim voor een nieuwe playthrough duurt altijd wel een paar uur ja. Althans, als je goed je huiswerk doet bij alle mods en compatibiliteit. En wat de kans op fouten betreft... Skyrim is zowieso een buggy game, zoals alle Bethesda games, omdat ze zo groot en open zijn.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Heb net mijn hele game weggegooid (wel een backup bewaard) en ga helemaal opnieuw beginnen, nu met Mod Organiser. Steam loopt alweer.

Eerst straks TES5EDIT eroverheen, dan Realvision ENB performance (mooi zat) en eens goed door de ini heen (ws gebruik ik de EWI's inis'als start)
En daarna langzaam weer alle mods toevoegen, startend met SkyRE etc

Mooi dat je met MO profiles kunt aanmaken: een stuk veiliger om eens een mod te proberen en een separate set savegames aan te leggen.

[ Voor 16% gewijzigd door Stefke op 07-05-2014 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Let wel dat je met SkyRe wat fixes moet downloaden, zoals deze
SkyRe [was] fantastisch, maar is totaal outdated, en veel dingen werken eigenlijk gewoon niet meer zoals ze moeten. Requiem vind ik weer te overdone. ERSO is ook best goed eigenlijk, maar omdat hij banned is van Nexus (en dus niet zo bekend is en veel gebruikt wordt), moet je goed huiswerk doen ivm patches. Zelf kijk ik uit naar Perkus Maximus, van de maker van SkyRe. Maar dat zal nog wel even duren voordat die uitgebracht wordt.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ja I know, maar daar ga ik niet op wachten. Zal die fix meenemen, kende ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Hahaaa, nu wordt het andere koek!

Game opnieuw geinstalleerd, met RealVision ENB icm. EWI high-ini's, RLO, COT en wat bijbehorende COT-zaken en met alle ENB opties aan loopt het strak 60fps rond Whiterun. Dat is een goed begin om verder te gaan met verfraaien :)

Vraagje over Mod Organizer: bij NMM wordt bij het installeren aangegeven welke files door een Mod bij een andere Mod worden overschreven.
Als ik het goed begrijp kun je in MO in de linkertab bij een Mod (bijv SMIM) onder "Information">tab "Conflicts" zien met welke Mod bestandsconflicten bestaan.

Zo krijg ik 120 conflicten bij SMIM waarvan zon 85% m.b.t. Unofficial Skyrim Patch. Ik zie bij een aantal mods in de linkertab de flag "Overwrites files" of "files overwritten" staan.

Hoe geef je aan welke mod je voorrang wil geven? Of gebeurt dat door simpelweg SMIM na USP te laden?

Andere vraag: het is me niet helemaal duidelijk of MO in de huidige versie nu zelf de loadorder afhandelt (BOSS integrated...?)

Zit al 2 avonden de ene na de andere tutorial te bekijken maar it's too much info

[ Voor 63% gewijzigd door Stefke op 09-05-2014 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

stefijn schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 20:36:
Hahaaa, nu wordt het andere koek!

Game opnieuw geinstalleerd, met RealVision ENB icm. EWI high-ini's, RLO, COT en wat bijbehorende COT-zaken en met alle ENB opties aan loopt het strak 60fps rond Whiterun. Dat is een goed begin om verder te gaan met verfraaien :)

Vraagje over Mod Organizer: bij NMM wordt bij het installeren aangegeven welke files door een Mod bij een andere Mod worden overschreven.
Als ik het goed begrijp kun je in MO in de linkertab bij een Mod (bijv SMIM) onder "Information">tab "Conflicts" zien met welke Mod bestandsconflicten bestaan.

Zo krijg ik 120 conflicten bij SMIM waarvan zon 85% m.b.t. Unofficial Skyrim Patch. Ik zie bij een aantal mods in de linkertab de flag "Overwrites files" of "files overwritten" staan.

Hoe geef je aan welke mod je voorrang wil geven? Of gebeurt dat door simpelweg SMIM na USP te laden?

Andere vraag: het is me niet helemaal duidelijk of MO in de huidige versie nu zelf de loadorder afhandelt (BOSS integrated...?)

Zit al 2 avonden de ene na de andere tutorial te bekijken maar it's too much info
je moet mods in principe ook 1 voor 1 installen en testen of ze geen problemen opleveren, zo nee dan volgende mod etc. en vaak staat de load order wel bij de mod zelf, of welke zeker gaan conflicten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 07:05

Bartaz

Likes cookies!

Is volgens anderen de uitbreiding Dragonborn waard om te kopen? Laatst heb ik Dawnguard voor €5,- binnen kunnen halen en dat was prima. Maar voordat ik €20,- ga neerleggen wil ik wel even de mening van anderen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 03:10
Bartaz schreef op maandag 26 mei 2014 @ 14:01:
Is volgens anderen de uitbreiding Dragonborn waard om te kopen? Laatst heb ik Dawnguard voor €5,- binnen kunnen halen en dat was prima. Maar voordat ik €20,- ga neerleggen wil ik wel even de mening van anderen hebben :)
Ik heb de dragonborn uitbreiding gekocht icm de legendary edition tijdens de laatste steam sale en ik heb me erg vermaakt met de verhaallijn en quests! Wat mij betreft een aanrader dus maar ik zou wachten op de volgende steam sales...weet niet of het 20 euro waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou wachten tot een steam sale. Het is zeker geen €20 meer waard.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

20 euro zal ik er niet voor neerleggen, maar 5 euro zeker wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Ik ben lvl11 en nadat ik vandaag allerlei spannende avonturen had beleefd wou ik terug gaan naar Whiterun gaan, maar toen ik daar aankwam werd ik door iedereen aangevallen omdat ik plotseling een vampier schijn te zijn, heb ik soms iets fout gedaan of zo?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan ben je aangevallen door vampieren, geïnfecteerd geraakt en heb je je niet binnen drie dagen laten genezen en dan word je een vampier.

Kijk hier hoe je er vanaf komt (het is niet makkelijk): http://elderscrolls.wikia...(Skyrim)#Curing_vampirism

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 26-05-2014 21:17 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt voor de hulp, ik voelde mij vanacht helemaal verdrietig en naar omdat ik niet in mijn huis in Whiterun kon komen waar ik allerlei spulletjes heb opgeslagen, dus ik ben blij dat ik nu weet wat ik moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Als ik terug kom in Whiterun dan spawn ik altijd op het hoofdgebouw van de Jarl en loop dan naar beneden via de grote boom. Daar staat een geloofsstatue van Talos, als je die activeert dan krijg je weer de Blessing van Talos en worden als je diseases en contractions gecured. Erg handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dat werkt niet als je het spel zonder fasttravel doet ;) (of "consoletravel"). Dan kost het wat meer tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Ircghost schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:11:
Als ik terug kom in Whiterun dan spawn ik altijd op het hoofdgebouw van de Jarl en loop dan naar beneden via de grote boom. Daar staat een geloofsstatue van Talos, als je die activeert dan krijg je weer de Blessing van Talos en worden als je diseases en contractions gecured. Erg handig :)
Dat kan idd als je de ziekte hebt, maar nog niet die 3 dagen voorbij bent zodat je nog geen vampier bent geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

I know, ik was ook meer een algemeen verhaal aan het vertellen hoe je kan voorkomen dat je ziek wordt. Hij heeft duidelijk niet opgelet waardoor hij de melding heeft gemist, door altijd even dat ding aan te raken als je terugkomt (of hetzelfde doet in andere steden) dan weet je zeker dat je eigenlijk altijd wel schoon bent :).

@Stefijn, werkt nog steeds wel hoor, er zijn genoeg steden/dorpen waar ze te vinden zijn. Het kan bij elke shrine

[ Voor 15% gewijzigd door Ircghost op 27-05-2014 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt voor de goede adviezen, ik heb gewoon even mijn companion bevel gegeven om te gaan slapen zodat ik haar bloed kon drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-08 15:21

Knud

Sandvich

Moet wel zeggen dat die meldingen altijd vrij kort in beeld zijn (en helemaal links boven). Als je druk in combat zit kan je het zo gemist hebben. (en er is geen log, bij default; vast een mod voor)

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Je krijgt als je geïnfecteerd bent met Sanguinare Vampiris de volgende twee zonsopgangen een melding dat je een plots gevoel van dorst hebt en gloedt je scherm even rood. Dus dat je ineens zomaar een vampier wordt zonder het op te merken is wel een prestatie.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

* ye-roon is een faalhaas

[ Voor 90% gewijzigd door ye-roon op 28-05-2014 23:25 ]

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Blisterin_Bull schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 21:22:
Je krijgt als je geïnfecteerd bent met Sanguinare Vampiris de volgende twee zonsopgangen een melding dat je een plots gevoel van dorst hebt en gloedt je scherm even rood. Dus dat je ineens zomaar een vampier wordt zonder het op te merken is wel een prestatie.
Ik heb een mod realistic diseases dat het effect van een ziekte veel visueler en heftiger maakt dan die vanilla effecten dat eigenlijk alleen statswise wat doet. De mod maakt het vrijwel onmogelijk om langere tijd met een ziekte rond te lopen want je beeld word wazig/andere kleur/saturatie etc. dat je wel een cure disease potion/spell moet gebruiken. voorkomt erger want statswise doet die mod ook veel meer zodat je echt weinig meer uithaalt als je ziek bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

ye-roon schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 22:13:
Goed, ik heb net een key aangeschaft, wil het aan m'n account hangen. Maintenance..... Ah well geeft ruimte om het volgende te vragen: kan je de beta install updaten naar retail? Of moet ik opnieuw alles leechen? :)
Ik gok verkeerde topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
Sinds vorige week een nieuwe grafische kaart. Een Sapphire r9 290x tri-x.
maar bij het "options" scherm heb ik niet de mogelijkheid om een resolutie te kiezen.
Ik heb daarbij een Dell 27 inch scherm op 2560x1440.
Het resolutie menu blijft leeg.
kom het soms tegen op Internet maar dan bij meerdere schermen.

Oplossing is aanpassen in de ini. Maar de andere opties zoals af en aa blijven ook op low staan zonder mogelijkheid om dit hoger te zetten.

Heb skyrim al verwijderd en daarna weer opnieuw geïnstalleerd, maar geen verschil. Wellicht nog deinstalleren en dan de directory onder steam verwijderen. Maar dat moet ik nog proberen.
Geen idee wat het kan zijn verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwste driver geínstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Wilde dat net toevoegen. Zowel laatste bèta als stable drivers gedaan. 14.4 en 14.6 geloof ik is dat.
wellicht nog oudere proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Gooi je Skyrim ini bestanden weg in mijn documenten, en laat de launcher die opnieuw aanmaken.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht nog belangrijker; gooi de RendererInfo.txt weg en laat deze opnieuw maken.

Ben denk wel zo goed als klaar met mijn huidige playthrough.
Op level 78 is niets meer een uitdaging en voor item/gold hoef ik het ook niet meer te doen. Neemt toch wel wat motivatie weg om side quests te doen en te exploren.
Alle huizen gekocht, alle huizen ingericht, alle grond gekocht en alle huizen gebouwd. In meer shops geïnvesteerd dan dat ik kan tellen en heb ik nog meer dan 100K gold in mijn zak zitten waar ik mijn god niet weet wat ik er mee moet doen. Al mijn primary skills op level 160+. Heb nu 92% damage reduction en meer dan 100% magic resistance bij elkaar opgeteld op mijn armor en accessoires.... tot zover meer balanced enchanting met SkyRE. Als je een draak kan killen door gewoon in dragonbreath te blijven staan en 0.0 damage te krijgen is de lol er ook wel snel af. Ik weet wel dat ik met mijn lvl 8 mage enchanting weer gewoon ouderwets negeer om niet binnen no time super OP te zijn.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2014 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Beide mogelijkheden werkten jammer genoeg niet.
Wellicht nog een oudere driver proberen.

Dank iig voor de mogelijkheden. Wellicht dat ik handmatig in de ini wat aanpassingen kan doen zodat wel AA en AF aangezet kan worden met de resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De launcher is eigenlijk niets meer dan een GUI voor de ini file. De launcher moet tenslotte ook ergens de instellingen opslaan ;)
Alle opties die je in de launcher kan instellen kan je ook terug vinden in de ini file.

De launcher is eigenlijk helemaal niet zo boeiend als je een beetje mod omdat je dan de launcher toch niet kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Thanks. Dat is ook wel weer zo. Zie net dat er een problemen topic is. Zit op mijn gsm. Vandaar gemist.

draai overigens Windows 8.1 en lees wel meer problemen. Met skyrim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2904/14213810818_e0bc05179c_n.jpgAfbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3910/14420592543_92258e7d01_n.jpgAfbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3840/14399080462_efbe47b798_n.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2014 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ziet er gaaf uit! Heb je een dedicated mist mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Inderdaad mooie mist.

Ben nu al een week of 4 bezig om mijn game opnieuw te installeren... :) Tot nu toe alleen de grafische pracht en praal en het is echt niet normaal hoe mooi het er nu uit ziet, echt super. Vooral de vergezichten rond Whiterun zijn prachtig (das de enige plek waar ik nu kom tijdens het "builden"). Screenshots volgen nog.

Volgende stap is de gameverbeteringen, SkyRe, Frostfall etc. En dan ga ik het spel eens spelen :) Heb in mijn vorige game zo'n 250 uur gespeeld en nog steeds is de hele noordelijke helft van de kaart nog onbekend gebied voor me :)

Het vervelende is dat er telkens wel weer nieuwe mods opduiken die interessant zijn/lijken, dus je blijft bezig. Maar op grafisch gebied ben ik wel klaar. En mods die niet passen bij mijn manier van spelen laat ik eigenlijk al wel links liggen. Zo ligt voor mij de prio op de natuur, de omgeving, het uitzicht en exploren van dungeons en andere exotische plekken.

Wat een fantastisch spel. En als ik klaar ben dan is SkyWind misschien wel klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 11:07:
Ziet er gaaf uit! Heb je een dedicated mist mod?
Dat is inderdaad een mist mod. :D http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/24460/?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2014 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Skyrim is nu te koop op Steam voor 3,74, de Legendary edition voor 10,19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das nie veul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 13:00

Vuurvoske

Nunquam cede!

Da hedde gij goed gezien :9

Ik heb de legendary gekocht. Maar ga hem ook voor PS3 halen.

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ondertussen Skyrim gemod aan de hand van ENB Realvision en met de grafische mods die die maker ook aan gaf.
Dat doet mijn R9 290x erg goed moet ik zeggen. Geen haperingen.
Binnenkort nog even immersive armor en weapons en nog wat meuk installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:24

Phntm

Tlingelingeling

Arunia schreef op maandag 23 juni 2014 @ 10:30:
Ondertussen Skyrim gemod aan de hand van ENB Realvision en met de grafische mods die die maker ook aan gaf.
God bless ENB mods, ik zit op een customized Project ENB fantasy preset waaraan ik zelf heb gesleuteld om betere resultaten te krijgen (wat ik beter vind dan). Ik heb alleen het spel nu al een lange tijd niet aangeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op maandag 23 juni 2014 @ 10:30:
Alle ini's ook goed staan? Als je verder naar beneden scrolled op Realvision pagina zie je ook de Optional mods lijst met nog verder naar beneden additional preferred mods, staan nog leuke dingen tussen.

Zal maar zo zeggen, zolang je fps op zware punten boven de 30 blijft dan heb je nog niet genoeg mods :D
zit zelf met een R9 290 die ik later nog wil overklokken, maar er zijn punten dan kom ik echt niet boven de 25 fps uit en gebruik ik 3800mb gpu geheugen.

Benieuwd naar je screenshots :D

Hier nog wat mods die eigenlijk een must zijn.

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/4955/?
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/11555/?
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/23771/?
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/17723/?
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/21205/?
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/2674/?

En alle http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/19799/?
Dus ook Riverwood en alle andere, ze staan alleen niet meer op de nexus dus ff zoeken. Haal ze niet uit de steam workshop.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2014 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dat punt heb ik ook bereikt. Ik haal op de meest zware punten nog 35fps, (veel) lager wil ik niet gaan. Vooral Open Cities is een killer op dit moment - ws i.c.m. de uGridstoLoad=9. Die laat ik maar achterwege. Het is wel goed voor de immersie, maar alleen voor het niet hoeven loaden 10-15fps opofferen vind ik teveel. Aan de andere kant: alleen last van bij steden? Misschien nog wat meer testen hoe het speelt in de praktijk.
En ik gebruik SFO regular edition, niet v2. Die is wel mooi, maar kost me ook teveel fps in dit stadium.

Ben nu nog bezig om de gameplay te verbeteren, SkyRe, Frostfall etc. Ik twijfel nog over de Civil War Overhaul.

Modlist tot nu toe:
+Wet and Cold
+Realistic Running Speed
+Realistic Boat Bobbing
+THEHAGs Privat Tattoos for CBBE v3d2
+Ponytail Hairstyles v3_0
+Stars - Realistic Skystars
+Shooting Stars
+Stars - Consistent Stars - Climates of Tamriel Patch
+Rainbows
+HD Enhanced Terrain
+Warburgs 3D Paper World Map
+AURORA v2 x1024
+WEBS extended version 1 3b 2048x2048
+LEAVES v4 x1024
+Dust Effects
+DUST v4 x1024
+SNOW v2 x1024
+DANDELION SEEDS
+Enhanced Blood Textures - DB DG Patch
+Enhanced Blood Textures
+Immersive Spells and Light - Spells emit light
+Better Dynamic Snow
+Lightning during Thunder Storms - COT PAtch
+aMidianBorn Caves and Mines
+Immersive Roads
+Footprints
+Watercolor for ENB and Realistic Water Two
+Hoddminir Water plants
+Bellyaches Animal and Creature Pack
+Improved NPC Clothing - High Res 1024
+HD Cities and Roadsigns
+Skyrim Realistic Texture Overhaul Farmhouses
+Vivid Landscapes - Rocking Stones and Mountains Two
+Vivid Landscapes - All in One - Update for 2048 only
+Vivid Landscapes - All in One 2048
+Natural Grass Texture Floor
+Skyrim HD v1 6 FULL - Riften
+Skyrim HD v1 5 FULL - Towns
+Skyrim HD v1 5 FULL - Misc
+Skyrim HD v1 5 FULL - Dungeons
+Skyrim HD v1 5 FULL - Landscape
+Immersive Sounds - Compendium- AOS Patch
+Immersive Sounds - Compendium
+Audio Overhaul for Skyrim 2
+Audio Overhaul for Skyrim - Legendary Patch
+Realistic Aspen Trees
+Grass and Ground Fixes
+Unbelievable Grass HD1k
+Unique Grasses and Groundcovers - Nature and Landscape Enhancement
+Skyrim Bigger Trees
+Skyrim Flora Overhaul Basic Edition - Dragonborn addon
+Skyrim Flora Overhaul Basic Edition
+Static Mesh Improvement Mod
+Skyrim Distant Detail
+Expanded Snow Systems - Climates of Tamriel Version
+Immersive Skyrim Thunder V6
+Lightning during Thunder Storms
+Supreme Storms
+Real Clouds
+SkyFalls + SkyMills
+SKSE scripts
+SkyRealism - Time and Travel
+SafetyLoad
+Run For Your Lives
+RealVision ENB 251b
+Realistic Water Two
+Realistic Lighting Overhaul
+Skyrim Project Optimization
+Real Rain
+RaceMenu
+Project Reality - Climates Of Tamriel-V3
+Open Cities Skyrim
+HQLODs - Textures Skyrim HD
+HQLODs - Normals Original
+HQLODs - Meshes Med-Res
+Stable uGridsToLoad
+OneTweak
+No Boring Sleep-Wait Menu
+Immersive HUD 3 - iHUD
+Climates of Tamriel - Weather Patch
+Climates Of Tamriel - Sounds
+Climates Of Tamriel - Dragonborn Patch
+Climates Of Tamriel - Dawnguard Patch
+Atlas Map Markers for Skyrim Blackreach Dawnguard and Dragonborn
+A Matter of Time - A HUD clock widget
+Calientes Female Body Mod Big Bottom Edition -CBBE-
+Smarter Combat Music
+SkyUI
+Unofficial Skyrim Patch
+Unofficial Hearthfire Patch
+Unofficial Dragonborn Patch
+Unofficial Dawnguard Patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 13:22:
[...]

Alle ini's ook goed staan? Als je verder naar beneden scrolled op Realvision pagina zie je ook de Optional mods lijst met nog verder naar beneden additional preferred mods, staan nog leuke dingen tussen.

Zal maar zo zeggen, zolang je fps op zware punten boven de 30 blijft dan heb je nog niet genoeg mods :D
zit zelf met een R9 290 die ik later nog wil overklokken, maar er zijn punten dan kom ik echt niet boven de 25 fps uit en gebruik ik 3800mb gpu geheugen.

Benieuwd naar je screenshots :D
Ik hoop binnenkort nog eens tijd te hebben.
Onderaan die pagina met optional mods ga ik ook nog naar kijken inderdaad. Had nu alleen de mods zoals hij ze had.

Heb nu 1440p, maar geen idee van de fps op dit moment.
Dacht wel dat ik de ini's volgens de verschillende mods goed had. Maar wellicht dat die launcher alles ook weer een stuk gereset heeft.
Automagisch start die launcher op. Alleen SKSE voor SKYUI doet het nu niet. Dus draai ik nog even niet.

Het is op dit moment dat ik eigenlijk weinig tijd heb om echt te prutsen en te spelen.
Vrijdag heb ik in de avond hopelijk nog tijd als de kleine op tijd naar bed gaat. :P
Mijn vrouw is er dan ook niet haha. We zien het wel. Anders misschien tijdens de lan nog even prutsen tussendoor. Laadtijden zijn toch redelijk kort met de SSD.

Jullie mods ga ik ook even bekijken en er waren er twee die extra quest en werelddelen toe voegden. Die wil ik uiteindelijk ook nog draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:52:
[...]

Ik hoop binnenkort nog eens tijd te hebben.
Onderaan die pagina met optional mods ga ik ook nog naar kijken inderdaad. Had nu alleen de mods zoals hij ze had.

Heb nu 1440p, maar geen idee van de fps op dit moment.
Dacht wel dat ik de ini's volgens de verschillende mods goed had. Maar wellicht dat die launcher alles ook weer een stuk gereset heeft.
Automagisch start die launcher op. Alleen SKSE voor SKYUI doet het nu niet. Dus draai ik nog even niet.

Het is op dit moment dat ik eigenlijk weinig tijd heb om echt te prutsen en te spelen.
Vrijdag heb ik in de avond hopelijk nog tijd als de kleine op tijd naar bed gaat. :P
Mijn vrouw is er dan ook niet haha. We zien het wel. Anders misschien tijdens de lan nog even prutsen tussendoor. Laadtijden zijn toch redelijk kort met de SSD.

Jullie mods ga ik ook even bekijken en er waren er twee die extra quest en werelddelen toe voegden. Die wil ik uiteindelijk ook nog draaien.
Groot gelijk, is ook een flink project om skyrim helemaal gemod te krijgen. Ik heb er gistere maar weer eens een clean install op gezet en dan bouw ik de game wel met de tijd weer uit dus daar zal wel een flinke tijd overheen gaan.

En echt spelen doe ik ook niet, het is gewoon leuk om een beetje te prielen met wat mods en grafisch de limieten opzoeken. En van tijd tot tijd verkloot je de game data dus dan ga je weer opnieuw :D

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2014 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03:44
Ik heb skyrim ook gekocht tijdens de steam sale. Ben direct begonnen met het modden volgens het step-project. Leuk om te doen, ook als je er weinig ervaring mee hebt.

Het duurt vooral even voor je door hebt waar Boss, TES5edit, SKSE en Bash Wyre allemaal voor zijn. Maar als je dat eenmaal onder de knie hebt valt het best mee. Mod Organizer is wel een heerlijke tool. Alleen wat bij mij in eerste instantie voor wat onduidelijkheid zorgde was dat je al deze losse tools vanuit Mod Organiser op moet starte en niet los.

Als laatste heb ik de realvision ENB geinstalleerd en wow.....echt super gaaf. Moet nog gaan spelen nu, maar het modden alleen was al erg leuk om te doen.

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

stefijn schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:38:
Dat punt heb ik ook bereikt. Ik haal op de meest zware punten nog 35fps, (veel) lager wil ik niet gaan. Vooral Open Cities is een killer op dit moment - ws i.c.m. de uGridstoLoad=9. Die laat ik maar achterwege. Het is wel goed voor de immersie, maar alleen voor het niet hoeven loaden 10-15fps opofferen vind ik teveel. Aan de andere kant: alleen last van bij steden? Misschien nog wat meer testen hoe het speelt in de praktijk.
En ik gebruik SFO regular edition, niet v2. Die is wel mooi, maar kost me ook teveel fps in dit stadium.

Ben nu nog bezig om de gameplay te verbeteren, SkyRe, Frostfall etc. Ik twijfel nog over de Civil War Overhaul.

Modlist tot nu toe:
*modlist*
Komt grotendeels over met mijn mods, staan ze ook in de juist load orde, zoals ze achter elkaar aan geladen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dit is mijn loadorder. Ik had de modlist van MO gepost omdat die leesbaarder is

# This file was automatically generated by Mod Organizer.
Skyrim.esm
Update.esm
Unofficial Skyrim Patch.esp
Dawnguard.esm
Unofficial Dawnguard Patch.esp
HearthFires.esm
Unofficial Hearthfire Patch.esp
Dragonborn.esm
Unofficial Dragonborn Patch.esp
Skyrim Project Optimization - Full Version.esm
AzarHair.esm
ClimatesOfTamriel.esm
HighResTexturePack01.esp
HighResTexturePack02.esp
HighResTexturePack03.esp
AMatterOfTime.esp
CoT-WeatherPatch.esp
Convenient Horses.esp
Realistic Lighting Overhaul - Minor Cities and Town Interiors.esp
ClimatesOfTamriel-Dawnguard-Patch.esp
Atlas Compass Tweaks.esp
Consistent Stars - CoT.esp
Footprints.esp
Riften Small.esp
ClimatesOfTamriel-Dragonborn-Patch.esp
CoT-WeatherPatch_DB.esp
CoT-WeatherPatch_NL3.esp
DeadlyMonsters.esp
BS-TheHag_Overlays.esp
StaticMeshImprovementMod-DungeonsCliffsIceSkirts.esp
vSCM_SmarterCombatMusic.esp
iHUD.esp
DeadlyDragons.esp
MintyLightningMod_COT_Patch.esp
SkyRe_Main.esp
AOS.esp
ClimatesOfTamriel-Sound.esp
WetandCold.esp
ExpandedSnowSystems-CoT.esp
Duel - Combat Realism.esp
ImmersiveSpells.esp
Improved Dragon Shouts - Dawnguard.esp
Improved Dragon Shouts.esp
Improved Dragon Shouts - Dragonborn.esp
RaceMenuPlugin.esp
Realistic Lighting Overhaul - Major City Interiors.esp
Dead Body Collision.esp
RaceMenu.esp
SBT Smal3.esp
SBT Smal1.esp
Prometheus_No_snow_Under_the_roof.esp
Better Dynamic Snow.esp
Complete Crafting Overhaul_Remade.esp
Immersive Sounds - Compendium.esp
ISCompendium AOS Patch.esp
grass & ground fixes.esp
Realistic Lighting Overhaul - Dungeons.esp
Realistic Lighting Overhaul - Dawnguard Interiors.esp
Prometheus_NSUTR BDS Patch.esp
IndividualizedShoutCooldowns.esp
Rainbows.esp
dD - Enhanced Blood Main.esp
dD-Dragonborn-Dawnguard-EBT Patch.esp
SkyRe_EnemyScaling.esp
SkyRealism - Time and Travel.esp
ShootingStars.esp
CoT-WeatherPatch_ESS.esp
SkyUI.esp
Skyrim Immersive Creatures.esp
GloriousEnviroments.esp
SkyTEST-RealisticAnimals&Predators.esp
Realistic Lighting Overhaul - Major City Exteriors.esp
Realistic Running Speed.esp
SkyFalls + SkyMills + DG + DB.esp
Distant DetailHF.esp
SkyRe_Survivalism.esp
Skyrim Immersive Creatures - DLC2.esp
SkyFalls Dragonborn Small waterfalls.esp
RealisticWaterTwo.esp
AOS2_RealisticWaterTwo Patch.esp
Watercolor_for_ENB_RWT.esp
SkyRe_EncounterZones.esp
RBB Long Boats.esp
BirdsHFclean.esp
SBT Smal2.esp
RealisticWaterTwo - Legendary.esp
RealisticWaterTwo - Waves.esp
SFO - Dragonborn.esp
Atlas Legendary OCS.esp
RBB Row Boats.esp
RBB Long Boats - NSUtR.esp
SkyRe_StandingStones.esp
SkyRe_Races.esp
SkyRe_EnemyAI.esp
Skyrim Flora Overhaul.esp
CompanionArissa.esp
DragonCombatOverhaulDragonborn.esp
Unique Grasses.esp
RealisticWaterTwo - Waves - Dawnguard.esp
Run For Your Lives.esp
RBB Row Boats - NSUtR.esp
SkyRe_Combat.esp
RBB - Row Boats - Hearthfire Hotfix.esp
Real Clouds.esp
StaticMeshImprovementMod.esp
SkyRe_SIC Crossbowfix.esp
StaticMeshImprovementMod-DragonbornTernFix.esp
AOS_DGDB Patch.esp
StaticMeshImprovementMod-FurnitureChestSnowFix.esp
Supreme Storms - Cot Version.esp
CoT-WeatherPatch_SupStorms.esp
immersive roads.esp
Vivid Landscapes.esp
Unbelievable Grass.esp
WEBS extended.esp
mintylightningmod.esp
randomthunder.esp
realrainCoT.esp
Alternate Start - Live Another Life.esp
Warburg's 3D Paper World Map - Texture 2.esp
ReProccer.esp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
Geen bash patch als laatste?

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Geen idee waar je het over hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
Niet dat ik er veel van af weet, ik heb slechts de step guide gevolgd. Maar het gaat om Wrye Bash http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/1840/?

van de nexus page:
What does Wrye Bash do?

It makes it safe to try out new mods because it will restore everything to the way it was when you uninstall a mod
It makes more mods compatible with each other by importing information from different mods into a "bashed patch"
It allows you to exceed the 255 mod threshold by automatically merging mods for you

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Hmm...dat doet MO toch ook al voor een groot deel? Alle mods staan in een separate dir en worden realtime in Skyrim ingeladen (in plaats van alles in de Skyrim dir) wat weinig aan je game verknoeit (behalve misschien savegames)

Ik las ook iets over dat een Bash Patch verschillende weapon en itemmods beter met elkaar integreert, maar ik maak daar helemaal geen gebruik van. Zal het eens bekijken, tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
Yup dat punt over het weer goed verwijderen van mods doet mo ook.

Sommige mods bevatten ook nog dirty files die je kunt cleanen met tes5edit. Ik heb het braaf gedaan. Nadat je boss draait kun je in het report zien welke mods nog gecleaned moeten worden.

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dat heb ik ook gedaan, tenminste voor de meeste (grote) mods. Alleen is dat soms ook verwarrend, zo heb ik een "clean" versie van Birds and Flocks HearthFire edition gedownload, maar daar geeft Loot toch nog errors.

Zo heb ik meer mods die ik zonder errors verwachtte, maar die ze toch geven. Allemaal cleanen dan maar? Alleen bij Convenient horses staat expliciet dat dirty edits "intentional" zijn

Realistic Needs and Diseases geeft trouwens een probleem met Realistic Water Two (kan geen flessen vullen). In mijn oude installatie had ik daarom RND vrijwel helemaal achteraan staan.

HIer https://docs.google.com/d...N3YeHaTcIapzXkgxvJss/edit wordt gesproken over een patch, maar bij allebei de mods kan ik geen patch vinden die naar de ander verwijst.

edit: stupid me, RND-patch is gewoon onderdeel van de installatie via MO maar die had ik niet geinstalleerd omdat ik RND nog niet had

Sjezus, wat reageert Nexus weer slecht zeg :( :( 3kb bestandje wil gewoon niet downloaden

[ Voor 43% gewijzigd door Stefke op 26-06-2014 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Is een Mod loader / startup manager echt belangrijk? Ik download mods nu gewoon met de Nexus Mod manager, activeer ze en speel het spel. Wanneer ontstaan er dan problemen?

[ Voor 5% gewijzigd door Paniohitus op 27-06-2014 07:40 ]

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dan gebruik je toch al een mod manager...? :? NMM is hetzelfde als Mod Organizer, maar dan anders. MO heeft voordelen tov NMM en ook wel nadelen.
NMM is wat eenvoudiger, MO heeft veel meer mogelijkheden:
- MO doet niets met je gamefolder: die blijft dus vrijwel helemaal default
- MO heeft de mogelijkheid om verschillende profielen te maken, elk profiel met zijn eigen mods
- MO heeft meer controle over wat wel en niet wanneer geladen wordt.

Ik ben 2mnd geleden overgegaan op MO en dat bevalt erg goed.

Helaas, nu weer een probleempje, mijn watervallen zijn fucked up.
http://cloud-4.steampower...E03408C99E72802FF63E6E7A/
Dat is sinds gisteren, weet ik vrijwel zeker. En het water is ook echt verdwenen op die kale plekken want ik kan gewoon zonder problemen door de rivier lopen nu alsof ik over droog loop. Dit is de watervalsectie bij Whiterun, en ook de waterval tussen Riverwood en het meer is verdwenen (andere watervallen niet bekeken).
Omdat ik er loop alsof op droog land zou ik zeggen dat het geen textureprobleem is?

Gisteren heb ik eigenlijk alleen Realistic Needs and Diseases en Frostall geactiveerd (stonden al geinstalleerd maar inactief), en moest daardoor ook met Realistic Water Two en Watercolor for ENB and Realistic Water Two and RND aan de slag omdat deze allebei RND-patches hebben (zoals hierboven al aangegeven ;) )
Een paar dagen geleden heb ik Glorious Enviroments geinstalleerd, die modificeert het hele gebied rond Riverwood en dus mogelijk ook de watervallen.

Als ik echter al deze mods helemaal uitschakel blijft het probleem bestaan, ook als ik een nieuwe game start. Nu heb ik net in MO een nieuw profiel aangemaakt en daar ALLE mods helemaal uitgeschakeld en nu heb ik de watervallen weer terug, dus het is wel degelijk een modprobleem (kan ook niet anders aangezien MO de gamefolder niet aantast).

Maar welke mods? Iemand een idee als je naar mijn modlist en loadorder kijkt? Ik dacht nog aan Skyfalls maar die modificeert alleen op afstand lijkt me.
Vanavond maar eens één voor één alles uitschakelen vanaf het eind van de loadorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
Heb je al zo'n wrye bash patch geprobeerd? Zegt BOSS niks in zijn logs?

Ik ga binnekort het spel maar gewoon eens spelen. Het schijnt best leuk te zijn :+

[ Voor 62% gewijzigd door yrew op 27-06-2014 12:07 ]

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik gebruik Loot (maar dat is hetzelfde). De loadorder komt voor 98% van Loot en geen verdachte meldingen. Dat bachpatchen moet ik eerst nog eens gaan bestuderen. Gaat weer een paar avonden kosten voor ik weet wat ik daarmee moet doen, misschien zou het een fix zijn.
Maar het blijft raar dat dit probleem in de laatste 2 dagen ontstaan is, en dat zonder alle mods die ik in de laatste dagen geactiveerd heb het nog steeds bestaat.

Misschien is het de bDoDepthOfField=1 in de Skyrimprefs.ini die ik aangezet had t.b.v. RWT (om onder water geblurred beeld te krijgen). Dat was een andere wijziging, al lijkt het me sterk.

Ik wil gaan spelen zodra dit probleem is opgelost, want dan heb ik alles geinstalleerd wat ik wil.... bummer. Nét de laatste stap die mis gaat.

[ Voor 76% gewijzigd door Stefke op 27-06-2014 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
Kijk anders hier ff hoe dat Wrye Bash werkt:
http://wiki.step-project....._Create_the_Bashed_Patch

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Preddie schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 07:40:
Is een Mod loader / startup manager echt belangrijk? Ik download mods nu gewoon met de Nexus Mod manager, activeer ze en speel het spel. Wanneer ontstaan er dan problemen?
De huidige versie van nmm zet het meeste indien bekend als in de juiste loadorder, maar sommige mods moet je voor of na een specifieke mod zetten zodat het geen problemen veroorzaakt. Daar is nmm en mo superhandig voor :) boss kun je gebruiken om evt problemen hierin op te zoeken welke mods voor problemen kunnen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Overigens mis ik voornamelijk (uitsluitend?) de stukken van de waterval waar de vissen opspringen. Die vissen springen daar nog steeds, maar nu in het luchtledige. Je ziet ze ook (zie screenshot hierboven) links en rechts van die ronde boulder als je goed kijkt.
Dus het is een specifiek stuk waterval dat ik mis (het water "dat over de rand" gaat zeg maar). Het vlakke stromende water is er, en ook de splashes onderaan elke val

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Het lijkt toch Skyfalls and SkyMills te zijn. Dat had ik niet direct verwacht (al is de link met watervallen duidelijk, maar die dient voor zover ik weet vnl. voor ver weg weergave?). Maar ik heb in groepjes diverse mods verwijderd, maar pas toen ik bij Skyfalls kwam en deze uitzette had ik weer watervallen.

En dat is waar MO superhandig is: even een kopie van je profiel, gewoon lomp mods eruit slopen en als je op het spoor bent maak je een nieuw profiel en zoomt in op waar je net bent gebleven. Je originele profiel blijft helemaal intact tot het probleem opgelost is :)

Vermoedelijk dan toch een compatibilitiet tussen Realistic Water Two met RND patch en SkyFalls + SkyMills, aangezien ik tot gisteren RWT zonder RND patch gebruikte (gisteren RND geinstalleerd) en SF+SM ook een compatibiliteitlink met RWT heeft.
Dan nog vreemd dat zonder RWT en RND het nog niet werkt? SF+SM weer aanzetten of de loadorder van aanpassen - voor of na RWT - helpt niet

[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 27-06-2014 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

RnD is niet meer in development. Je zou eventueel zelf in TES5edit de records na kunnen gaan en wijzigen/patch maken. Het klinkt me eerder als een verkeerde installatie volgorde (niet load order), waarbij je meshes hebt overschreven met niet compatibele. Anders kan je ook nog Pure Waters proberen.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb er niet zo heel veel verstand van/ervaring mee, maar met MO wordt toch niets feitelijk overschreven? Wel heb ik gemerkt dat je in het linkervenster mods die niet in de loadorder staan (geen ESP) hoger of lagere prio kunt geven en zo bijvoorbeeld kunt bepalen welke texturemods preferred zijn boven andere. Dat zal dan ook voor meshes wel zo werken.
Misschien moet ik SF+SM daarin ook een andere prio geven.

Gisterenavond heb ik SF+SM nog eens opnieuw geinstalleerd, maar nu ben ik mijn windmolens kwijt (de wieken), zowel dichtbij als veraf.

Maar nu bekijk ik SF+SM in de MO Information>Conflicts en daar geeft deze mod idd conflicten met RWT en SMIM. Ik geloof dat je deze conflicten kunt oplossen/beinvloeden met de prio in de left pane.

edit: yup, that's it. SMIM in het linkerpane voor SF+SM geplaatst en nu heb ik de windmolens weer terug (en ook nog steeds watervallen) :) weer wat geleerd

[ Voor 11% gewijzigd door Stefke op 28-06-2014 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Zo lang speel ik Skyrim nog niet, maar vraag me toch af hoe het spel leuk blijft als je enorm veel uur erin hebt gestoken. Uiteindelijk zijn toch alle quests gespeeld? Hoe houd je je daarna nog bezig?

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon immersive rond roamen met custom voiced followers en van uitzicht (mods) genieten. Skyrim (bethesda games) speel je niet voor quests en xp (leveling). De mod community is zo groot en creatief, dus je kan altijd wel bezig blijven. Heb een nieuwe character gestart puur en alleen om rond te lopen met Arissa; een custom follower die zich bewust is van bepaalde locaties en quests.

Met statische rpg's zoals Final Fantasy waar bijvoorbeeld geen community is (denk ik), of zelfs Skyrim op de console ben je wel redelijk snel klaar.

[ Voor 16% gewijzigd door Blisterin_Bull op 28-06-2014 21:50 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Preddie schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 19:17:
Zo lang speel ik Skyrim nog niet, maar vraag me toch af hoe het spel leuk blijft als je enorm veel uur erin hebt gestoken. Uiteindelijk zijn toch alle quests gespeeld? Hoe houd je je daarna nog bezig?
sowieso om de main quest line van de oorlog beide kanten te spelen, en eventuele andere keuzes te nemen bij quests. daarnaast zijn er al veel custom quests gemaakt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
Kan iemand mij vertellen wat er mis is met mijn shadows?

YouTube: Skyrim Shadows

Skyrim.ini:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
[General]
sLanguage=ENGLISH
fdefaultfov=100
uInterior Cell Buffer=16
uExterior Cell Buffer=64
uGridsToLoad=7
iPreloadSizeLimit=51380224

[Display]
fShadowLODMaxStartFade=1000.0
fSpecularLODMaxStartFade=2000.0
fLightLODMaxStartFade=3500.0
iShadowMapResolutionPrimary=2048
bAllowScreenshot=1

[Audio]
fMusicDuckingSeconds=6.0
fMusicUnDuckingSeconds=8.0
fMenuModeFadeOutTime=3.0
fMenuModeFadeInTime=1.0

[Grass]
bAllowCreateGrass=1
bAllowLoadGrass=0
iMinGrassSize=120

[GeneralWarnings]
SGeneralMasterMismatchWarning=One or more plugins could not find the correct versions of the master files they depend on. Errors may occur during load or game play. Check the "Warnings.txt" file for more information.

[Archive]
sResourceArchiveList=Skyrim - Misc.bsa, Skyrim - Shaders.bsa, Skyrim - Textures.bsa, Skyrim - Interface.bsa, Skyrim - Animations.bsa, Skyrim - Meshes.bsa, Skyrim - Sounds.bsa
sResourceArchiveList2=Skyrim - Voices.bsa, Skyrim - VoicesExtra.bsa

[Combat]
fMagnetismStrafeHeadingMult=0.0
fMagnetismLookingMult=0.0

[Papyrus]
fPostLoadUpdateTimeMS=500.0
bEnableLogging=0
bEnableTrace=0
bLoadDebugInformation=0
[Water]
bReflectLODObjects=1
bReflectLODLand=1
bReflectSky=1
bReflectLODTrees=1

SkyrimPrefs.ini:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
[General]
fBrightLightColorB=1.0000
fBrightLightColorG=1.0000
fBrightLightColorR=1.0000
iStoryManagerLoggingEvent=-1
bEnableStoryManagerLogging=0
[Imagespace]
bDoDepthOfField=1
iRadialBlurLevel=2
[Display]
iBlurDeferredShadowMask=3
fInteriorShadowDistance=3000.0000
fShadowDistance=8000.0000
iShadowMapResolutionSecondary=1024
iShadowSplitCount=2
iMaxAnisotropy=16
fLeafAnimDampenDistEnd=4600.0000
fLeafAnimDampenDistStart=3600.0000
fTreesMidLODSwitchDist=10000000.0000
fGamma=1.0000
fDecalLOD2=1500.0000
fDecalLOD1=1000.0000
fSpecularLODStartFade=2000.0000
fShadowLODStartFade=1000.0000
fLightLODStartFade=3500.0000
iTexMipMapMinimum=0
iTexMipMapSkip=0
iWaterMultiSamples=0
iMultiSample=16
iShadowMode=3
bTreesReceiveShadows=1
bDrawLandShadows=1
bFull Screen=1
iSize H=1080
iSize W=1920
fMeshLODFadePercentDefault=1.2000
fMeshLODFadeBoundDefault=256.0000
fMeshLODLevel2FadeTreeDistance=2048.0000
fMeshLODLevel1FadeTreeDistance=2844.0000
fMeshLODLevel2FadeDist=10000000.0000
fMeshLODLevel1FadeDist=10000000.0000
iScreenShotIndex=2
bShadowMaskZPrepass=0
bMainZPrepass=0
iMaxSkinDecalsPerFrame=25
iMaxDecalsPerFrame=100
bFloatPointRenderTarget=1
sD3DDevice="NVIDIA Geforce 8800 GS"
bFXAAEnabled=0
iShadowMapResolution=4096
fShadowBiasScale=0.1500
iShadowMaskQuarter=4
iAdapter=0
iPresentInterval=0
iShadowFilter=4
bShadowsOnGrass=1
bTransparencyMultisampling=0
bDeferredShadows=1
bDrawShadows=1
[Grass]
b30GrassVS=0
fGrassStartFadeDistance=7000.0000
fGrassMaxStartFadeDistance=25000.0000
fGrassMinStartFadeDistance=10000.0000
[MAIN]
bGamepadEnable=1
bCrosshairEnabled=1
fHUDOpacity=1.0000
bSaveOnPause=1
bSaveOnTravel=1
bSaveOnWait=1
bSaveOnRest=1
fSkyCellRefFadeDistance=150000.0000
[GamePlay]
bShowFloatingQuestMarkers=1
bShowQuestMarkers=1
iDifficulty=2
[Interface]
bDialogueSubtitles=1
bGeneralSubtitles=1
fMouseCursorSpeed=1.0000
bShowCompass=1
[Controls]
fGamepadHeadingSensitivity=1.0000
fMouseHeadingSensitivity=0.0125
bAlwaysRunByDefault=1
bInvertYValues=0
bGamePadRumble=1
bMouseAcceleration=1
bUseKinect=0
[Particles]
iMaxDesired=750
[SaveGame]
fAutosaveEveryXMins=15.0000
[AudioMenu]
fAudioMasterVolume=1.0000
fVal7=1.0000
uID7=0
fVal6=1.0000
uID6=0
fVal5=1.0000
uID5=0
fVal4=1.0000
uID4=0
fVal3=1.0000
uID3=94881
fVal2=0.6000
uID2=466532
fVal1=1.0000
uID1=554685
fVal0=0.8000
uID0=1007612
[Clouds]
fCloudLevel2Distance=262144.0000
fCloudLevel1Distance=32768.0000
fCloudLevel0Distance=16384.0000
fCloudNearFadeDistance=9000.0000
[TerrainManager]
fTreeLoadDistance=75000.0000
fBlockMaximumDistance=250000.0000
fBlockLevel1Distance=70000.0000
fBlockLevel0Distance=35000.0000
fSplitDistanceMult=1.5000
bShowLODInEditor=0
[NavMesh]
fObstacleAlpha=0.5000
fCoverSideHighAlpha=0.8000
fCoverSideLowAlpha=0.6500
fEdgeFullAlpha=1.0000
fEdgeHighAlpha=0.7500
fEdgeLowAlpha=0.5000
fTriangleFullAlpha=0.7000
fTriangleHighAlpha=0.3500
fTriangleLowAlpha=0.2000
fLedgeBoxHalfHeight=25.0000
fEdgeDistFromVert=10.0000
fEdgeThickness=10.0000
fPointSize=2.5000
[Trees]
bRenderSkinnedTrees=1
uiMaxSkinnedTreesToRender=20
[Decals]
uMaxDecals=1000
bDecals=1
bSkinnedDecals=1
uMaxSkinDecals=100
uMaxSkinDecalsPerActor=60
[LOD]
fLODFadeOutMultObjects=15.0000
fLODFadeOutMultItems=15.0000
fLODFadeOutMultActors=15.0000
fLODFadeOutMultSkyCell=1.0000
[Launcher]
bEnableFileSelection=1
bShowAllResolutions=1
uLastAspectRatio=3
[BlurShaderHDR]
bDoHighDynamicRange=1
[BlurShader]
bUseBlurShader=0
[Water]
iWaterReflectHeight=512
iWaterReflectWidth=512
bUseWaterDisplacements=1
bUseWaterRefractions=1
bUseWaterReflections=1
bUseWaterDepth=1

[ Voor 94% gewijzigd door dannbla op 29-06-2014 17:53 ]

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okaydanny schreef op zondag 29 juni 2014 @ 17:46:
Kan iemand mij vertellen wat er mis is met mijn shadows?

YouTube: Skyrim Shadows

Skyrim.ini:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
[General]
sLanguage=ENGLISH
fdefaultfov=100
uInterior Cell Buffer=16
uExterior Cell Buffer=64
uGridsToLoad=7
iPreloadSizeLimit=51380224

[Display]
fShadowLODMaxStartFade=1000.0
fSpecularLODMaxStartFade=2000.0
fLightLODMaxStartFade=3500.0
bAllowScreenshot=1

[Audio]
fMusicDuckingSeconds=6.0
fMusicUnDuckingSeconds=8.0
fMenuModeFadeOutTime=3.0
fMenuModeFadeInTime=1.0

[Grass]
bAllowCreateGrass=1
bAllowLoadGrass=0
iMinGrassSize=120

[GeneralWarnings]
SGeneralMasterMismatchWarning=One or more plugins could not find the correct versions of the master files they depend on. Errors may occur during load or game play. Check the "Warnings.txt" file for more information.

[Archive]
sResourceArchiveList=Skyrim - Misc.bsa, Skyrim - Shaders.bsa, Skyrim - Textures.bsa, Skyrim - Interface.bsa, Skyrim - Animations.bsa, Skyrim - Meshes.bsa, Skyrim - Sounds.bsa
sResourceArchiveList2=Skyrim - Voices.bsa, Skyrim - VoicesExtra.bsa

[Combat]
fMagnetismStrafeHeadingMult=0.0
fMagnetismLookingMult=0.0

[Papyrus]
fPostLoadUpdateTimeMS=500.0
bEnableLogging=0
bEnableTrace=0
bLoadDebugInformation=0
[Water]
bReflectLODObjects=1
bReflectLODLand=1
bReflectSky=1
bReflectLODTrees=1

SkyrimPrefs.ini:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
[General]
fBrightLightColorB=1.0000
fBrightLightColorG=1.0000
fBrightLightColorR=1.0000
iStoryManagerLoggingEvent=-1
bEnableStoryManagerLogging=0
[Imagespace]
bDoDepthOfField=1
iRadialBlurLevel=2
[Display]
iBlurDeferredShadowMask=3
fInteriorShadowDistance=3000.0000
fShadowDistance=8000.0000
iShadowMapResolutionSecondary=1024
iShadowSplitCount=2
iMaxAnisotropy=16
fLeafAnimDampenDistEnd=4600.0000
fLeafAnimDampenDistStart=3600.0000
fTreesMidLODSwitchDist=10000000.0000
fGamma=1.0000
fDecalLOD2=1500.0000
fDecalLOD1=1000.0000
fSpecularLODStartFade=2000.0000
fShadowLODStartFade=1000.0000
fLightLODStartFade=3500.0000
iTexMipMapMinimum=0
iTexMipMapSkip=0
iWaterMultiSamples=0
iMultiSample=16
iShadowMode=3
bTreesReceiveShadows=1
bDrawLandShadows=1
bFull Screen=1
iSize H=1080
iSize W=1920
fMeshLODFadePercentDefault=1.2000
fMeshLODFadeBoundDefault=256.0000
fMeshLODLevel2FadeTreeDistance=2048.0000
fMeshLODLevel1FadeTreeDistance=2844.0000
fMeshLODLevel2FadeDist=10000000.0000
fMeshLODLevel1FadeDist=10000000.0000
iScreenShotIndex=2
bShadowMaskZPrepass=0
bMainZPrepass=0
iMaxSkinDecalsPerFrame=25
iMaxDecalsPerFrame=100
bFloatPointRenderTarget=1
sD3DDevice="NVIDIA Geforce 8800 GS"
bFXAAEnabled=0
iShadowMapResolution=4096
fShadowBiasScale=0.1500
iShadowMaskQuarter=4
iAdapter=0
iPresentInterval=0
iShadowFilter=4
bShadowsOnGrass=1
bTransparencyMultisampling=0
bDeferredShadows=1
bDrawShadows=1
[Grass]
b30GrassVS=0
fGrassStartFadeDistance=7000.0000
fGrassMaxStartFadeDistance=25000.0000
fGrassMinStartFadeDistance=10000.0000
[MAIN]
bGamepadEnable=1
bCrosshairEnabled=1
fHUDOpacity=1.0000
bSaveOnPause=1
bSaveOnTravel=1
bSaveOnWait=1
bSaveOnRest=1
fSkyCellRefFadeDistance=150000.0000
[GamePlay]
bShowFloatingQuestMarkers=1
bShowQuestMarkers=1
iDifficulty=2
[Interface]
bDialogueSubtitles=1
bGeneralSubtitles=1
fMouseCursorSpeed=1.0000
bShowCompass=1
[Controls]
fGamepadHeadingSensitivity=1.0000
fMouseHeadingSensitivity=0.0125
bAlwaysRunByDefault=1
bInvertYValues=0
bGamePadRumble=1
bMouseAcceleration=1
bUseKinect=0
[Particles]
iMaxDesired=750
[SaveGame]
fAutosaveEveryXMins=15.0000
[AudioMenu]
fAudioMasterVolume=1.0000
fVal7=1.0000
uID7=0
fVal6=1.0000
uID6=0
fVal5=1.0000
uID5=0
fVal4=1.0000
uID4=0
fVal3=1.0000
uID3=94881
fVal2=0.6000
uID2=466532
fVal1=1.0000
uID1=554685
fVal0=0.8000
uID0=1007612
[Clouds]
fCloudLevel2Distance=262144.0000
fCloudLevel1Distance=32768.0000
fCloudLevel0Distance=16384.0000
fCloudNearFadeDistance=9000.0000
[TerrainManager]
fTreeLoadDistance=75000.0000
fBlockMaximumDistance=250000.0000
fBlockLevel1Distance=70000.0000
fBlockLevel0Distance=35000.0000
fSplitDistanceMult=1.5000
bShowLODInEditor=0
[NavMesh]
fObstacleAlpha=0.5000
fCoverSideHighAlpha=0.8000
fCoverSideLowAlpha=0.6500
fEdgeFullAlpha=1.0000
fEdgeHighAlpha=0.7500
fEdgeLowAlpha=0.5000
fTriangleFullAlpha=0.7000
fTriangleHighAlpha=0.3500
fTriangleLowAlpha=0.2000
fLedgeBoxHalfHeight=25.0000
fEdgeDistFromVert=10.0000
fEdgeThickness=10.0000
fPointSize=2.5000
[Trees]
bRenderSkinnedTrees=1
uiMaxSkinnedTreesToRender=20
[Decals]
uMaxDecals=1000
bDecals=1
bSkinnedDecals=1
uMaxSkinDecals=100
uMaxSkinDecalsPerActor=60
[LOD]
fLODFadeOutMultObjects=15.0000
fLODFadeOutMultItems=15.0000
fLODFadeOutMultActors=15.0000
fLODFadeOutMultSkyCell=1.0000
[Launcher]
bEnableFileSelection=1
bShowAllResolutions=1
uLastAspectRatio=3
[BlurShaderHDR]
bDoHighDynamicRange=1
[BlurShader]
bUseBlurShader=0
[Water]
iWaterReflectHeight=512
iWaterReflectWidth=512
bUseWaterDisplacements=1
bUseWaterRefractions=1
bUseWaterReflections=1
bUseWaterDepth=1
Volgens mij staat dat allemaal wel ok. Maar zoiets als jij hebt heb ik ook wel eens ervaren maar dan in mindere maten. Ik zelf denk dat het iets heeft te maken met bepaalde textures en de belichting erop wat niet helemaal goed gaat. Dus textures die met elkaar in conflict zijn of niet goed in elkaar overgaan. Verder weet ik het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Skyrim engine bug. Komt vaak voor wanneer je HD textures combineert met licht en weer/klimaat mods.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
Kan ik ergens een lijst uitprinten/logfile van mijn mods?

[ Voor 74% gewijzigd door dannbla op 30-06-2014 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Ik ben pas begonnen met Skyrim en lees veel over mods waarmee je het spel grafisch nog mooier kan krijgen. Maar er zijn er kennelijk super veel. Ik zou graag de balangrijkste willen installeren waarmee ik snel een mooier spel krijg. Heeft iemand een tip voor me welke ik moet hebben? Ik zie er veel voorbij komen alleen is voor mij de graphics het belangrijkste.

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
lethal pi schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:11:
Ik ben pas begonnen met Skyrim en lees veel over mods waarmee je het spel grafisch nog mooier kan krijgen. Maar er zijn er kennelijk super veel. Ik zou graag de balangrijkste willen installeren waarmee ik snel een mooier spel krijg. Heeft iemand een tip voor me welke ik moet hebben? Ik zie er veel voorbij komen alleen is voor mij de graphics het belangrijkste.
Kijk eens rond in de steamworkshop: http://steamcommunity.com/workshop/browse?appid=72850

Meest handige hierin zijn de door spelers samengestelde collections: http://steamcommunity.com...browsefilter=toprated&p=1

Installen is simpel, bij een mod op "subscribe" (of collectie subscribe all) drukken, de loader de mods laten laden en gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
okaydanny schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:20:
[...]

Kijk eens rond in de steamworkshop: http://steamcommunity.com/workshop/browse?appid=72850

Meest handige hierin zijn de door spelers samengestelde collections: http://steamcommunity.com...browsefilter=toprated&p=1

Installen is simpel, bij een mod op "subscribe" (of collectie subscribe all) drukken, de loader de mods laten laden en gaan!
Hoi bedank voor je reactie. Dus als ik bv deze neem: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=272738284 dan profiteer ik dus van de meest voorkomende verbeteringen?

En hoe laat ik met de loader de mods laden? Moet ik dan ini files aanpassen ofzo? Sorry heb nog niet gezocht op internet maar misschien dat je het zo weet.

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wil aan de slag met SkyRe.
Hoe doe ik dat in combinatie met de bashed patch?

Eerst de reproccer draaien en dan die eps meenemen voor de bashed patch of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
Blisterin_Bull schreef op zondag 29 juni 2014 @ 19:41:
Skyrim engine bug. Komt vaak voor wanneer je HD textures combineert met licht en weer/klimaat mods.
Hier een lijst van mijn mods:

# This file is used by Skyrim to keep track of your downloaded content.
# Please do not modify this file.
Unofficial Skyrim Patch.esp
Dawnguard.esm
Unofficial Dawnguard Patch.esp
HearthFires.esm
Dragonborn.esm
Unofficial Dragonborn Patch.esp
HighResTexturePack01.esp
HighResTexturePack02.esp
HighResTexturePack03.esp
breezehomelightingfix.esp
better dynamic snow.esp
rainbows.esp
Improved Combat Sounds v2.2.esp
enhancedlightingforrealisticlighting.esp
staticmeshimprovementmod.esp
staticmeshimprovementmod-part2.esp
staticmeshimprovementmod-part3.esp
staticmeshimprovementmod-part4.esp
staticmeshimprovementmod-part5.esp
staticmeshimprovementmod-part6.esp
Auto Unequip Ammo.esp
better embers.esp
BirdsHFclean.esp
hdplants+herbs.esp
lanterns of skyrim - all in one.esp
lockpickpro.esp
unlimitedbookshelves.esp
mainmenuspinningskyrimemblem.esp
moredragonloot.esp
morevillageanimals.esp
wetandcold.esp
Footprints.esp
iHUD.esp
Immersive Weapons.esp
betterdawnstar.esp
bettermarkarthexterieur.esp
betterwinterhold.esp
markarth_plus.esp
run for your lives.esp
when vampires attack.esp
treehouse.esp
whiterunexenhanced.esp
distant detailhf.esp
faster vanilla horses.esp
lush grass and trees.esp
convenient horses.esp
dd - enhanced blood main.esp
dD-Dragonborn-Dawnguard-EBT Patch.esp
TimingIsEverything.esp
TimingIsEverything_RunForYourLives_Patch.esp
unreadbooksglow.esp
riverwoodenhancedplugin.esp
taveriften.esp
tavesolitude.esp
tavewindhelm.esp
whiteruninenhanced.esp
tavefalkreath.esp
sos - the dungeons.esp
sos - the wilds.esp
sos - civilization.esp
dovahkiinrelax.esp
private_nokillblur_test.esp
ArmoredSprint.esp
followers keep up.esp
reduced distance npc greetings.esp
followerwander2.esp
marriagemod - alpha v3.esp
dd - realistic ragdoll force - realistic.esp
Immersive Interiors.esp
purewaters.esp
Waves.esp
barenziahquestmarkers.esp
minemapmarkers.esp
smakit_house_markers.esp
bettertrading.esp
SkyUI.esp
saturationboost.esp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja, en? Moet ik voor je uitzetten welke mod het veroorzaakt? Dat weet ik niet :P Die bug krijg je simpelweg als er teveel lichtbronnen toegevoegd worden in de game. Niet per se door één specifieke mod. Je lijstje ziet er trouwens nog niet eens zo bijzonder uit, alhoewel het me opvalt dat je niet de Heartfire Unofficial Patch gebruikt :P

enhancedlightingforrealisticlighting.esp -- schakel die eens uit, en kijk of je probleem dan minder/opgelost is. Trouwens.; "forrealisticlighting". Gokje, maar is dat geen preset for Realistic Lighting Overhaul? Ik zie die niet in je load order.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
Het zijn de Town enhancers helaas.. hele fijne mod aangezien de towns er veel levendiger uit zien. En inderdaad ik heb de heartfire patch niet zag ik, nu toegevoegd bedankt. Al vraag ik mij wel af of deze patches echt een toegevoegde waarde zijn? Zoals de breezehomefix, is allang verwerkt in een patch van bethesda maar toch zit deze fix er alsnog in.

[ Voor 56% gewijzigd door dannbla op 30-06-2014 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 15:03
Dit spel eindelijk maar eens gehaald in de steam sale. Ik snap echter de hotkeys niet zo goed. Je favourite dus dingen die je vervolgens een nummer kan geven. Maar hoe kan je de inhoud van beide handen opslaan? Ik speel met een one hander en alteration spells om boosts te geven. Maar zodra je zo'n spell pakt in je linker hand dan kan je niet meer parryen -_-. Hoe kan ik een lege hand en een weapon opslaan? Want nu moet ik elke keer in het menu die spell uitzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Gebruik je SkyUI? Daar kun je volgens mij een optie in aanzetten dat ie eerst alles unequipt en vervolgens je opgeslagen set weer equipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Blisterin_Bull schreef op zondag 29 juni 2014 @ 19:41:
ik heb soms ook dat ik super donkere schaduwen krijg, verkeerde kleuren, wit of zwart of paars etc. meestal houdt de hele boel er ook mee op daarna :P

na opnieuw opstarten altijd wel goed weer maar waardoor exact is mij nog niet duidelijk, zou best je suggestie kunnen zijn.

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.