Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:48

daffie82

Minisforum UM773 Lite

^lol

[ Voor 14% gewijzigd door daffie82 op 01-08-2014 17:41 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren uiteraard bedoel ik tussen de smardcart en de settopbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt dat in beeldkwaliteit nog uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MM

De wetmatigheid is

Plasma + "1" > LCD

dus je kan maar beter niet ruilen.

Je kan een tijdje met 16:9 zoom gaan werken, dan krijg je een op een andere plek een 1 die deels de eerste 1 overlapt terwijl die laatste tegelijkertijd vervaagt. Dat smeert uit en maakt het minder zichtbaar. Zelf met redelijk succes toegepast tijdens WK en Tour. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 20:37:
@MM

De wetmatigheid is

Plasma + "1" > LCD

dus je kan maar beter niet ruilen.

Je kan een tijdje met 16:9 zoom gaan werken, dan krijg je een op een andere plek een 1 die deels de eerste 1 overlapt terwijl die laatste tegelijkertijd vervaagt. Dat smeert uit en maakt het minder zichtbaar. Zelf met redelijk succes toegepast tijdens WK en Tour. ;)
Klopt, ik heb van het WK ook wat rest retentie wat heel hardnekkig is. NIet zozeer meer te herkennen als een logo, maar wel een vage donkere plek linksboven. Zie het alleen op een egale kleur en dan met een panning shot.

Zal op den duur ook nog wel minder worden. Van al mijn plasma's heb ik deze ook behoorlijk abused door non stop het WK te kijken (ziek thuis he ) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 07:59
daffie82 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 17:32:
[...]

Verschil in kwaliteit tussen een tv van 50 euro of 1 van 50000 .... (gok ik)
Klopt, zo bedoelde ik het inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even een settopbox van een vriend geleend en verdraaid alle zenders werken. Over de kwaliteit kan ik nog niet goed oordelen want hij staat er nog maar net. Dank voor het goede advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrB77
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:05
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 14:25:
Net even een settopbox van een vriend geleend en verdraaid alle zenders werken. Over de kwaliteit kan ik nog niet goed oordelen want hij staat er nog maar net. Dank voor het goede advies.
Tja een losse decoder werkt natuurlijk ook. Het echte voordeel van een CI+ module is dat je zonder een extra kastje & afstandsbediening kan kijken.

Onlangs heb ik in het Ziggo gebied een nieuwe TV geïnstalleerd met CI+ terwijl deze TV ook (nog) niet gecertificeerd was, in veel gevallen hoeft dat niet bij moderne televisies zei de supportdesk van Ziggo. Wat wel belangrijk is de volgorde van installatie, eerst de TV installeren zonder module erin, daarna pas de module erin stoppen zonder smartcard en als laatste pas de smartcard erin.

Daarnaast heb je ook verschillende versies CI+ modules, de laatste is 1.3 die ook interactieve TV ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop maar dat Delta snel de 60ZT60 toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt Adlermann. De VT staat er niet bij, wel de ST. Lijst is van september !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VT50 staat er overigens ook niet bij, terwijl ik daar nooit problemen mee heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-10 21:24
zt60 zou gewoon moeten werken, en delta gebruikt geen encryptie voor het basispakket dus heb je uberhaupt geen kaart en ci module nodig als je die alleen kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSmit82
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-09 18:47
Ik heb sinds vorige week mijn 50V20 vervangen met een 50VT60. Nou heb ik een vraag over de game mode, in de V20 model was hiervoor een aparte view mode (Spel). Zo kon ik makkelijk schakelen, echter in de VT60 zodra ik via de option menu game mode aan zet dan geldt gelijk voor alle view modes (THX, Custom et). Voor spellen gebruik meestal andere instelling dus dat houd in dat ik het eerst een andere view mode moet selecteren en daarna game mode moet aanzetten. Wat voorheen dus een actie was zijn er nu twee, is er hier makkelijkere manier voor of is dit nou eenmaal een luxe probleem die ik moet accepteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 20:56:
[...]

Klopt, ik heb van het WK ook wat rest retentie wat heel hardnekkig is. NIet zozeer meer te herkennen als een logo, maar wel een vage donkere plek linksboven. Zie het alleen op een egale kleur en dan met een panning shot.
Ik ervaar precies hetzelfde en na maanden is het nog niet weg. Ik moet leren er niet naar te kijken, nu er geen (betaalbaar) alternatief is, maar het stoort wel. Ik had hier het eerste jaar geen last van. Zou het kunnen dat de kalibratie hier een negatieve invloed op heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry Adlermann de VT50 staat er toch bij, excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 07:59
Volgens mij bedoelde Adlermann de VT60, aangezien het verschil met de ZT60 waarschijnlijk alleen het paneel is, en eventueel achterliggende aansturingssoftware. Het tunergedeelte zal waarschijnlijk hetzelfde zijn. De VT50 is een generatie ouder, dus de kans dat de tuner ook anders is, is groter, en kan daadwerkelijk een verschil geven in werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Upper schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:57:
Volgens mij bedoelde Adlermann de VT60, aangezien het verschil met de ZT60 waarschijnlijk alleen het paneel is, en eventueel achterliggende aansturingssoftware. Het tunergedeelte zal waarschijnlijk hetzelfde zijn. De VT50 is een generatie ouder, dus de kans dat de tuner ook anders is, is groter, en kan daadwerkelijk een verschil geven in werking.
Ik schreef ook vt60 :)

En dat is dus idd de redenatie erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-09 11:47
Gaat die Tom Coronel nou ook de naam van zijn webshop aanpassen aangezien hij straks geen Plasma-televisies meer verkoopt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Link doet het niet.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:31

M-ThijZ

Riding on Rails

Na inmiddels heel wat fora afgestruind te hebben naar informatie over de VT50, vraag ik mij wel steeds meer af of dit wel de juiste serie is om (tweedehands) aan te schaffen.

Niet eens zozeer de gevoeligheid van het inbranden, want ik denk dat je dit ook enigszins zelf in de hand heb. Te meer het onstaan van de vlekken omschreven als groen/gele/roze "blobs", die je vooral ziet tegen een voornamelijk witte achtergrond.

Dit heb ik natuurlijk nog niet in het echt kunnen zien, maar uit de ervaringen die ik lees, lijkt het fout in het ontwerp van de VT50-serie. Misschien doordat de warmte op sommige plekken niet goed weg kant?

Er zijn hele threads te vinden over het aanpassen van het voltage (Vsus), in het service menu, om de blobs kwijt te raken. Dit schijnt vaak te werken, meer resulteert soms ook weer in andere artifacts. Het lijkt mij heel frustrerend om hier mee bezig te moeten zijn, je wilt toch gewoon lekker tv kijken?

Uiteraard lees je op internet vaak alleen de negatieve ervaringen en moet men het met een korretje zout lezen. Wat is jullie mening, gaat dit om rotte appels of een ontwerpfout in de serie?

Kan ik beter naar VT60 kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:48
Zeer zeker ja. Veel betere beeldkwaliteit sowieso :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:25
Wat vind jij dan zoveel beter Brad?

Heb 3 maanden een 55VT50 gehad en nu bijna 8 maanden een 55VT60. Het zwart is iets zwarter en ik zie wel een iets beter beeld, maar zoveel beter?

Of ik heb de VT50 gewoon te kort gehad om echt te oordelen over de fouten in dit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Zwart is zwarter, plús kan veel helderder. Vind dat nogal wat! Vooral dat eerste, de VT50 was echt gewoon grijs.

Helaas is de IFC daarentegen weer stukken minder, maar puristen gebruiken dat toch niet dus no biggie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En voor mij het belangrijkste: GEEN GROENE DREK.

Alhoewel ik nu wel weet hoe ik de groene drek weg zou kunnen krijgen, dus daarvoor had ik geen nieuwe tv hoeven te halen :)

[ Voor 56% gewijzigd door Adlermann op 06-08-2014 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

^ hoe dan Adler?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VSUS pod meter in de TV bijstellen. Het is een voltage probleem en / of hitte probleem. Maar door het voltage iets om hoog te gooien kun je het probleem oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ahja juist, had je hier al eens gepost.
Dit was/is een probleem dat bij de 60 serie niet meer aanwezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:03:
Ahja juist, had je hier al eens gepost.
Dit was/is een probleem dat bij de 60 serie niet meer aanwezig is?
Nope. Dus misschien dat het paneel iets meer koeling krijgt (hence de extra herrie van de fans...) Of ook iets meer peut. Meer peut betekent ook hogere helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Brad Pitt schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 10:27:
[...]

Zwart is zwarter, plús kan veel helderder. Vind dat nogal wat! Vooral dat eerste, de VT50 was echt gewoon grijs.

Helaas is de IFC daarentegen weer stukken minder, maar puristen gebruiken dat toch niet dus no biggie ;)
IFC merk ik weinig van, maar het zwart/helderheid verhaal klopt wel inderdaad.

Omdat ik nu al langer gewend ben aan de VT60 wordt deze beeldkwaliteit als "normaal" beschouwd door me. Maar als ik terugdenk toen ik de VT60 voor het eerst echt testte met de film Lawless viel m'n bek werkelijk open. Die scene aan het einde van de film, waar je het volgende shot hebt;
Spoiler Alert.

Hoe ongelofelijk het contrast was in deze scene was abnormaal. :D

Het totale beeld oogt beter, maar ik vond het beeld van de VT50 ook al een verademing omdat ik van de 42PX80 afkwam. Heeft ook wel meegeholpen denk ik :9~

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 06-08-2014 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adlermann schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:07:
[...]

Nope. Dus misschien dat het paneel iets meer koeling krijgt (hence de extra herrie van de fans...) Of ook iets meer peut. Meer peut betekent ook hogere helderheid.
En andere goodies zoals hogere slijtage en snellere inbranding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Cap schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:19:
En andere goodies zoals hogere slijtage en snellere inbranding. :)
Mijn VT60 heeft anders nul retentie en inbranding! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Brad Pitt schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:20:
[...]

Mijn VT60 heeft anders nul retentie en inbranding! :+
Elke plasma heeft retentie !

/Brad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:31
iemand nog een 55st60 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Wel een 55VT50 met gele drek (Adlermann? :P)

Panasonic plasma TV vertoont gekke vlek bij volledig wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

lol, adlermann zijn verkochte tv duikt weer meteen op :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

is het die tv ook echt ?
Zou wel grappig zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Wat betreft aantal uur kan dat maar zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:40:
is het die tv ook echt ?
Zou wel grappig zijn :D
Ik vermoed van niet. Ik heb die van mij via marktplaats verkocht aan een niet tweaker.
SanduTje schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:42:
Wat betreft aantal uur kan dat maar zo :)
Ik zat al ruim in de 4000. Ik zat op 3600 ofzo een maand voordat ik hem verkocht?!

[ Voor 32% gewijzigd door Adlermann op 06-08-2014 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ontken het allemaal maar niet, Adler !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen. En Adlermann in "Panasonic plasma TV vertoont gekke vlek bij volledig wit" geeft ook wel een duidelijk beeld.

Misschien maar goed dat ik net een VT50 aan mij voorbij heb laten gaan. Ik kijk nog wel even of ik doorspaar voor een VT60. Sowieso zoek ik wel iets voor de langere termijn.
Huidige 32" LCD doe ik ook al bijna 6 jaar mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-10 21:24
Ik zou er niet te lang mee wachten.. voorraad droogt snel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Klopt, maar er zijn altijd wel mensen die iets anders willen, en hun TV weer doorverkopen. Goed om nu alvast te weten dat je met de VT50 serie de groene drek op den duur tegen gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na ruim 2 jaar VT50 heb ik echter nog nooit één groene vlek kunnen ontdekken. Wat mij betreft een geweldig scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:09:
Na ruim 2 jaar VT50 heb ik echter nog nooit één groene vlek kunnen ontdekken. Wat mij betreft een geweldig scherm.
Dan is je dat gewoon niet opgvallen, of je had een examplaar wat heel toevallig een standaard hogere voltage had :)

Ik heb zoveel vt50s e.d gekalibreerd en ze hadden het allemaal.

Maar het is nu ook wel eenvoudig te fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag belde Delta op na een pittige mail van mij. Volgens hun zou de ZT60 nu wel op de lijst staan van gecertificeerde toestellen. (lijst februari 2014) Tevens vertelde men mij dat ze de Ziggo in principe altijd volgen. Ook maakte men excuses dat de lijsten slechts 2 keer per jaar te zien zijn.
Morgen nog maar eens een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 11:35
Ik had na die verhalen van die nieuwe NPO-directeur van een aantal weken terug nog wel enige hoop. Maar helaas. Het wordt alleen maar erger........

http://www.publiekeomroep.nl/organisatie/huisstijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-dgrt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-06 20:52
kadoendra schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 21:01:
Ik had na die verhalen van die nieuwe NPO-directeur van een aantal weken terug nog wel enige hoop. Maar helaas. Het wordt alleen maar erger........

http://www.publiekeomroep.nl/organisatie/huisstijl
Ook ik had enige hoop op een meer plasma vriendelijk logo. Iets minder "hard" en een stuk transparanter. Logo loos was een utopie, maar dit slaat alles. Nog meer rood,groen en blauw op nog meer plekken, onvoorstelbaar en naief van de NPO. Verkwiesting van belastinggeld en compleet onnodig om zo'n stempel te drukken op tv land. Ik weet naar welke zender ik kijk, geen hulp nodig.

Gemiste kans van de nieuwe baas van "onze" tv cultuur :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Je weet toch wat het ENIGE is wat echt helpt ?
Massaal niet meer kijken naar dit soort zenders, de rest heeft toch geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:46
tegen beter weten in, maar...
Bericht verstuurd. Bedankt voor je reactie!

[ Voor 5% gewijzigd door QwaftZefoni op 10-08-2014 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Plasma is toch dood. Like they care anyway :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Het inbranden van de tv door logo's, heeft mij wel doen besluiten om einde van het jaar de tv met HT-set naar de zolder te verhuizen voor het betere serie en film kijkwerk.
En een LCD-LED in de woonkamer te plaatsen met een simpel KPN kastje. Mijn vriendin komt waarschijnlijk begin volgend jaar bij mij wonen en zij kijkt heeeel erg veel kabeltv en ik heb echt geen zin om meerdere logo's in mijn plasma te hebben staan. Daarnaast ziet zij het kwaliteitsverschil toch niet en voor normale kabeltv is het op een goede LCD-LED nog wel goed tv kijken. Plus dat bij veel licht nog goed beeld hebben en ik nooit meer na hoef te denken over inbranden (logo uit beeld, kort inzoomen, even overzappen en de schuifbalk een nachtje laten draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Je moet je vriendin wat beter opvoeden... Die van mij zag in het begin ook geen veschil. Nou, dat is wel even anders nu. Ze gaat zelfs niet meer graag naar de bioscoop omdat het beeld daar zo matig is. I love it :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
In films en series natuurlijk wel, zeker combinatie beeld + geluid. Maar bij normaal tv kijken geeft ze er niet om.

Daarnaast ben ik er gewoon klaar mee om me druk te maken om logo's als ik normaal een avondje tv wil kijken. Jammer, maar het is het gewoon niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Zit wat in natuurlijk en is eigenlijk de beste oplossing om inbranden van logos te vermijden.
Want de netwerken aanspreken gaat helaas geen drol uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Ook iemand bekend met de tx-p65vt60e ? Zit er over na te denken die nog op te pikken, alleen alle gadgets die er op zitten ga ik zowieso niet gebruiken, gaat me alleen om het grote goede paneel....

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Centropy schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:21:
gaat me alleen om het grote goede paneel....
Nou, wat let je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Een zetje in die richting? Of een beter advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:46
@centropy: niet jaren wikken en wegen zoals ik deed maar gewoon doen en daarna lekker meepraten over retentie :)

En ondertussen genieten van de beste en betaalbare beeldkwaliteit bij kijken van films en series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Dan zou ik voor de 65ST60 proberen te gaan.

Lekker groot en in donkere ruimtes ook erg goede beeldkwaliteit. Plus je hebt geen last van alle features en opties die je toch niet gaat gebruiken :D.

[ Voor 6% gewijzigd door StealthyPeanut op 12-08-2014 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
StealthyPeanut schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:58:
Lekker groot en in donkere ruimtes vergelijkbare beeldkwaliteit met de VT60.
This I doubt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik ook, daarom ook net ietwat aangepast. Nooit naast elkaar gezien namelijk.
Er zijn maar weinig echte grote verschillen te ontdekken tussen deze 2 modellen in een donkere omgeving.

Plus dat de ST60 geen fans heeft, weegt voor mij toch best wel mee nu ik weet wat de VT60 voor lawaai maakt.

[ Voor 6% gewijzigd door StealthyPeanut op 12-08-2014 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
StealthyPeanut schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:08:
Plus dat de ST60 geen fans heeft, weegt voor mij toch best wel mee nu ik weet wat de VT60 voor lawaai maakt.
Geluid van de fans van de VT60 is inderdaad abnormaal. Hoor het gewoon door zachte tv beelden heen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik niet. Dynamisch bereik is zo goed als hetzelfde, alleen zwart is heel iets minder. Maar dat ga je alleen zien als je ze side by side zet.

Verder heeft de vt60 niets meer te bieden in een donkere omgeving. Het enige betere is het filter ;)

St60 heeft gewoon ook tienpunts kalibratiecontrols. Dus net zo goed af te stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Adlermann schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:11:
...alleen zwart is heel iets minder. Maar dat ga je alleen zien als je ze side by side zet.
Dus verschil. En da's voldoende. Ondertussen allemaal tv's gehad die zogenaamd perfect zwart konden weergeven ("het paneel verdwijnt in het donker", allemaal pure B.S.) en de VT60 is tot nu toe heel erg netjes.
De VT50 was echter gewoon crap op dat vlak. Volgens reviews echter niet. Zwart is/vind ik absurd belangrijk en zou daarom nooit een ST60 willen hebben. Dan maar iets meer en meteen het leukste nemen. Zeker nú.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

^Maar zolang je de ST60 niet hebt gezien en niet hebt vergeleken met de vt60, zijn dat alleen maar aannames en veronderstellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:33:
[...]

Dus verschil. En da's voldoende. Ondertussen allemaal tv's gehad die zogenaamd perfect zwart konden weergeven ("het paneel verdwijnt in het donker", allemaal pure B.S.) en de VT60 is tot nu toe heel erg netjes.
De VT50 was echter gewoon crap op dat vlak. Volgens reviews echter niet. Zwart is/vind ik absurd belangrijk en zou daarom nooit een ST60 willen hebben. Dan maar iets meer en meteen het leukste nemen. Zeker nú.
je kan het gewoon meten hoor, er zit ook verschil tussen de zt60 en de vt60. Richting st60 is het verschil net zo minimaal.

Het verschil tussne 0.007 cd/m2 en 0.009 cd/m2 zie jij ook niet ;denk ik (ff nuance erbij)

(de professional mode van de vt50 zat wel op 0.02, dus dat is idd een groot verschil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
daffie82 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:44:
^Maar zolang je de ST60 niet hebt gezien en niet hebt vergeleken met de vt60, zijn dat alleen maar aannames en veronderstellingen...
De ST60 is perfect zwart en zal een vergelijkbaar beeld geven aan een VT60, welke in het donker geheel verdwijnt.

Zo. Problems solved.

Gewoon een ST60 halen dus en bij eventuele latere spijt niet balen omdat er geen VT60's meer zijn. Hopsa.
Adlermann schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:45:
je kan het gewoon meten hoor, er zit ook verschil tussen de zt60 en de vt60. Richting st60 is het verschil net zo minimaal.
Zal wel meevallen. Paneel van de VT60 en ZT60 zijn identiek. De ZT mist alleen dat kleine gaatje lucht.

[ Voor 25% gewijzigd door Brad Pitt op 12-08-2014 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:46:
[...]

De ST60 is perfect zwart en zal een vergelijkbaar beeld geven aan een VT60, welke in het donker geheel verdwijnt.
Nee, de st60 en vt60 hebben beide imperfect zwart, maar beide vergelijkbaar :)

Als je perfect zwart wilt moet je de nieuwe OLED van lg halen, die is nog maar 3500 dollar :)

(maar ik ben het wel met je eens dat zwart belangrijk is hoor en dat de professional mode van de vt50 echt waardeloos zwart had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Adlermann schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:49:
Als je perfect zwart wilt moet je de nieuwe OLED van lg halen, die is nog maar 3500 dollar :)
Die is er alleen in een kinderkamer formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Brad Pitt schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:46:
[...]

Zo. Problems solved.

Gewoon een ST60 halen dus en bij eventuele latere spijt niet balen omdat er geen VT60's meer zijn. Hopsa.
lol en dan ga je weer direct over naar op en top ironie.
Mijn punt was : het is niet omdat dit bij de 50 serie zo een groot verschil was, dat dit bij de 60 serie nu weer zo is.
En zolang je het niet langs elkaar vergeleken hebt, kan je niet weten of je dit verschil in zwartwaarde bij de 60 serie zou zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
daffie82 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:53:
En zolang je het niet langs elkaar vergeleken hebt, kan je niet weten of je dit verschil in zwartwaarde bij de 60 serie zou zien.
Aangezien een VT60 goedkoper is dan een ST60 is er, behalve het geluid, weinig om een ST60 aan te prijzen. Wil je sowieso het beste beeld in 65 inch, neem de VT60. Wil je vergelijkbaar beeld in stilte: ST60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:53:
[...]

lol en dan ga je weer direct over naar op en top ironie.
Mijn punt was : het is niet omdat dit bij de 50 serie zo een groot verschil was, dat dit bij de 60 serie nu weer zo is.
IK heb ze niet side by side gezien. maar toen ik mij nvt50 nog had en een st60 had gekalibreerd bij een collega van me en daar film keek, dacht ik wel, dit is echt wel wat ik goed beeld vind (en beter) dan mijn vt50. Het verschil met de vt60 valt mij zo in het geheugen niet op. Dus dan denk ik ook niet dat ik het zo'n probleem zou vinden.

Gewoon met de vt50 en de st60 kon je het gewoon uit het geheugen doen, net zoals bij de vt50 en de vt60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:54:
[...]

Aangezien een VT60 goedkoper is dan een ST60 is er, behalve het geluid, weinig om een ST60 aan te prijzen. Wil je sowieso het beste beeld in 65 inch, neem de VT60. Wil je vergelijkbaar beeld in stilte: ST60.
OH, dat wist ik niet :P

Toen ik ijn vt60 kocht, was de st60 niet eens te leveren op dat moment......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:55:
[...]

IK heb ze niet side by side gezien. maar toen ik mij nvt50 nog had en een st60 had gekalibreerd bij een collega van me en daar film keek, dacht ik wel, dit is echt wel wat ik goed beeld vind (en beter) dan mijn vt50. Het verschil met de vt60 valt mij zo in het geheugen niet op. Dus dan denk ik ook niet dat ik het zo'n probleem zou vinden.

Gewoon met de vt50 en de st60 kon je het gewoon uit het geheugen doen, net zoals bij de vt50 en de vt60.
Was ook geen reactie naar jou toe, maar naar Brad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
daffie82 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:56:
Was ook geen reactie naar jou toe, maar naar Brad ;)
Bij de 50-serie was er ook geen dramatisch verschil hè. Beiden waren crap, qua zwartwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Brad Pitt schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:57:
[...]

Bij de 50-serie was er ook geen dramatisch verschil hè. Beiden waren crap, qua zwartwaarden.
Verschil in zwart tussen VT en ST is nu 10 keer kleiner dan bij de 50 serie...
Dat is wel een aanzienlijk verschil.

EDIT : dat klopt niet denk ik, even wat cijfers door elkaar gehaald :+

[ Voor 10% gewijzigd door daffie82 op 12-08-2014 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
daffie82 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:59:
Verschil in zwart tussen VT en ST is nu 10 keer kleiner dan bij de 50 serie...
Dat is wel een aanzienlijk verschil.

EDIT : dat klopt niet denk ik, even wat cijfers door elkaar gehaald :+
Klopt niet écht nee. Verschil was er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ze naast elkaar gehad. :) Zowel VT50 als ST50 waren zoals BP zo mooi zegt "grijs" (en in vergelijk tot de meeste crap televisies best wel mooi zwart). Overdag, bij suboptimaal kijken met teveel omgevingslicht dus, doofde het zwart van de ST50 wat eerder uit dan de VT50, dankzij de donkerpaarsblauwe coating. Wat de VT50 vervolgens weer compenseerde met meer hinderlijke reflectie, door de extra glasplaat en de donkerdere coating. :P Maar 's avonds als je lekker in de schemering keek maakte het geen mallemoer uit: dan zag je wanneer bij een beeld met heel veel zwart gewoon een lichte gloed met een wat blauwige tint. Waar de ST50 won van de VT50: helderheid. Waarschijnlijk ook weer door de coating.

60 serie tegenover 50 serie lijkt me geen discussie. :) Het zwart van de de 60 serie, hoewel geen zwart, noem ik in ieder geval geen grijs meer. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 12-08-2014 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@cap : dus conclusie : verschil VT en ST qua zwartwaarden is visuaal niet vast te stellen (bij ideale kijk omstandigheden 's avonds in schemering)?

En hoe verhoudt de GT zich in dit verhaal?

[ Voor 16% gewijzigd door daffie82 op 12-08-2014 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:43:
@cap : dus conclusie : verschil VT en ST qua zwartwaarden is visuaal niet vast te stellen (bij ideale kijk omstandigheden 's avonds in schemering)?

je kan voor dat antwoord ook naar de metingen kijken.

GT=VT qua zwart. ST is minimaal minder (metingen, maar visueel niet echt te onderscheiden denk ik).

Ansi contrast van de st60 en de vt60 zijn identiek, alleen aan/uit is vt60 echt 0.002 cd/m2 beter..

Dat ga je echt niet zien.

[ Voor 12% gewijzigd door Adlermann op 12-08-2014 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ok duidelijk , thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

QwaftZefoni schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:44:
@centropy: niet jaren wikken en wegen zoals ik deed maar gewoon doen en daarna lekker meepraten over retentie :)

En ondertussen genieten van de beste en betaalbare beeldkwaliteit bij kijken van films en series
Done... Hij hangt, kom nu wel achter die fans idd, morgen panasonic maar is over bellen? En image retention ben ik al jaren gewend, en ook dat wend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:43:

50 serie ja. 60 serie weet ik niet uit eigen hand want heb ze niet naast elkaar bekeken. Vermoedelijk scheelt het niet veel. Same goes voor GT, uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:28
Zaterdag bij MM Roermond een P55VT60 op de kop getikt voor 1.298. Koopje, denk je dan.
Ik vraag de verkoper specifiek naar inbranden (het is namelijk een demo model). Maar verkoper beweert dat dat geen probleem is.
Zondag toestelletje geïnstalleerd, en jawel: op een lichte achtergrond is duidelijk het typenummer en de prijs te zien :(
En nu nemen ze natuurlijk de telefoon niet op. Die gaat toch terug hoor!

Voor de durvers: er stond ook een P60ZT60 voor 1699 (dacht ik). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kwakkel schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:50:
Zaterdag bij MM Roermond een P55VT60 op de kop getikt voor 1.298. Koopje, denk je dan.
Ik vraag de verkoper specifiek naar inbranden (het is namelijk een demo model). Maar verkoper beweert dat dat geen probleem is.
Zondag toestelletje geïnstalleerd, en jawel: op een lichte achtergrond is duidelijk het typenummer en de prijs te zien :(
En nu nemen ze natuurlijk de telefoon niet op. Die gaat toch terug hoor!

Voor de durvers: er stond ook een P60ZT60 voor 1699 (dacht ik). :)
Voordat je gaat bellen, draai eerst eens 24 uur de schuifbalk. Als het dan nog niet weg is kan je altijd nog bellen....Scheelt een boel omruilen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Hey Adlermann,

Bedankt voor je (zeer snelle :)) reactie uiteraard.
Wat bedoel je precies met "de schuifbalk"?

Heb zelf ook gedacht om eventueel te zien of het zou weggaan, maar die heeft waarschijnlijk redelijk lang kunnen inbranden als demo waarbij ik me afvraag of dit überhaupt nog goed te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Kwakkel schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:57:
Heb zelf ook gedacht om eventueel te zien of het zou weggaan, maar die heeft waarschijnlijk redelijk lang kunnen inbranden als demo waarbij ik me afvraag of dit überhaupt nog goed te krijgen is?
Wil er best wel wat op inzetten dat je dat er nooit meer uit gaat krijgen. Plasma brandt nu eenmaal gewoon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 11:02:
[...]

Wil er best wel wat op inzetten dat je dat er nooit meer uit gaat krijgen. Plasma brandt nu eenmaal gewoon in.
Klopt, maar het hoeft niet. Lage investering om te kijken of het toch geen retentie is.

@hierboven:

Bij beeld/beeldopties en dan schuifbalk kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:00
Heb je het aantal draaiuren ook gecontroleerd?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Brad: afhankelijk van het gebruik misschien. Onze vorige plasma (nieuw), heeft hier nooit last van gehad.

Adlermann: thanks. Die is nu aan t draaien. Op dat witte stuk is het nog veel duidelijker zichtbaar (en ook veel groter dan gedacht).

_Brake_: nee, (nog) geen idee waar dat zit. Sowieso zal dat redelijk veel zijn aangezien het een demotoestel is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Kwakkel schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 11:36:
Brad: afhankelijk van het gebruik misschien.
Bij geen gebruik van statische content zal er uiteraard weinig gebeuren ja.
Onze vorige plasma (nieuw), heeft hier nooit last van gehad.
Ook die van jullie had gewoon retentie en zou bij langer statisch gebruik voor eeuwig inbranden :)

Pagina: 1 ... 50 ... 66 Laatste

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.