Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 07:59
Even een vraagje over de twin-tuner van de VT60, aangezien ik verder geen ervaring heb met CI+ en dergelijke. Ik gebruik nu een Humax 5200 settopbox, maar zit er een klein beetje aan te twijfelen om over te gaan naar de interne tuner van de tv. Er zitten twee CI+ sloten in, en als het goed is twee tuners.
Als ik nu gebruik wil maken van opnemen via de USB-aansluiting, en tegelijkertijd ook nog een ander kanaal wil bekijken, moet ik dan beide CI+ sloten bezetten met een CI+-module en smartcard, of is 1 CI+-module toereikend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Upper schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 15:12:
Even een vraagje over de twin-tuner van de VT60, aangezien ik verder geen ervaring heb met CI+ en dergelijke. Ik gebruik nu een Humax 5200 settopbox, maar zit er een klein beetje aan te twijfelen om over te gaan naar de interne tuner van de tv. Er zitten twee CI+ sloten in, en als het goed is twee tuners.
Als ik nu gebruik wil maken van opnemen via de USB-aansluiting, en tegelijkertijd ook nog een ander kanaal wil bekijken, moet ik dan beide CI+ sloten bezetten met een CI+-module en smartcard, of is 1 CI+-module toereikend?
Je hebt er twee nodig dan, anders zaten er ook geen twee sloten in he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nishan
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-12-2024
Upper schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 15:12:
Even een andere vraag. Ik wil misschien de vt60 kopen. Maken de ventilatoren veel lawaai? En hoe is de bromtoon bij wit beeld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nishan schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 15:29:
[...]

Even een andere vraag. Ik wil misschien de vt60 kopen. Maken de ventilatoren veel lawaai? En hoe is de bromtoon bij wit beeld? :)
Ja, ze maken redelijk wat lawaai, en de bromtoon hoor je ook.

Maar met normaal volume hoor je het niet. Echter als het helemaal stil is dan maakt het wel wat lawaai. Zeg maar ongeveer de hleft van een geluid van een koelkast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:48
Ventilatoren hoor ik gewoon door het tv geluid heen. Tijdens een filmpje niet, bij normaal tv kijken wel degelijk.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nishan
  • Laatst online: 20-12-2024
Is het geluid hinderlijk voor jullie? Of raak je er aan gewend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
nishan schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:41:
Vind het persoonlijk vreselijk irritant ja. Aan, uit, aan, uit. Maar goed, geldt voor een ander wellicht niet hè :)

Trouwens, allemaal niet belangrijk toch... ;)
nishan schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 11:18:
Ja die bromtoon ga ik registreren, dat weet ik nu al. En luide ventilatoren, Tjah ook niet echt mijn ding. Welke tv je ook kiest, er is altijd wel iets haha.

Ik ga me toch focussen op een Sony, maar weer een keer terug naar de winkel! :D

Dank voor jullie feedback!

[ Voor 42% gewijzigd door Brad Pitt op 18-08-2014 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nishan schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:41:
Het alternatief is meer hinderlijk, namelijk brak beeld ofmzoals bij de gt60 klein beeld.

Maar je hoort het wel en soms is het irritsnt. Maar meestal niet, aangezien ik het geluid wel hard ssn heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet hoe het met een 65 inch VT60 gesteld is, want volgens mij zitten daar andere / meer ventilatoren in, maar met wat moeite plus wellicht de "fan fix" van Panasonic zelf (voor zover die nog niet is uitgevoerd bij het toestel af fabriek) is het ventilatorgeluid van een 50VT60 redelijk te temmen. Het is niet helemaal weg, maar het luchtgeruis van de fans zo zacht dat het me nooit meer stoort en de irritante jank die er in het fangeluid zat is helemaal naar de achtergrond gedrukt. Bij het aanzetten van de tv is er een moment dat de fans een paar seconden voluit draaien, dat is nog steeds hoorbaar maar zo kort dat het niet storend is.
Daarna hoor ik onder mijn normale omstandigheden -dus op paar meter kijkafstand, met wat geluid van de film of het programma uit de tv en vaak wat omgevingsgeluid in en buiten het huis- heel weinig meer van het fangeluid. Het zit als ik het zou moeten vergelijken nu ongeveer op "VT50 niveau", misschien zelfs iets minder. En ik heb daarbij het geluid van de tv nooit hard staan, pakweg tussen 10 en 30, en de receiver zelden aan. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Cap op 18-08-2014 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 17:00:
Ik weet niet hoe het met een 65 inch VT60 gesteld is, want volgens mij zitten daar andere / meer ventilatoren in, maar met wat moeite plus wellicht de "fan fix" van Panasonic zelf (voor zover die nog niet is uitgevoerd bij het toestel af fabriek) is het ventilatorgeluid van een 50VT60 redelijk te temmen. Het is niet helemaal weg, maar het luchtgeruis van de fans zo zacht dat het me nooit meer stoort en de irritante jank die er in het fangeluid zat is helemaal naar de achtergrond gedrukt. Bij het aanzetten van de tv is er een moment dat de fans een paar seconden voluit draaien, dat is nog steeds hoorbaar maar zo kort dat het niet storend is. Daarna hoor ik onder mijn normale omstandigheden -dus op paar meter kijkafstand, met wat geluid van de film of het programma uit de tv en vaak wat omgevingsgeluid in en buiten het huis- heel weinig meer van het fangeluid. Het zit als ik het zou moeten vergelijken nu ongeveer op "VT50 niveau", misschien zelfs iets minder.
Dan heeft mijn unit nog geen foamfix gok ik :)

Dat is euh meer lawaai dan m'n ps4 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die foam fix heb ik pas laten doen na mijn eigen mod, gewoon omdat het kon. Ik moet zeggen dat ik niet heb kunnen vaststellen hoeveel dat nou echt helpt, maar baat het niet dan schaadt het niet, en 't is gratis. :P

De hoeveelheid herrie die je hoort is verder ook vrij sterk afhankelijk van de plek waar de tv hangt en de luisterpositie ivm reflecties. Maar nu is mijn muur glad, kaal en hard en hangen de fans er maar een paar cm vanaf, dus ik denk dat in mijn geval de hoeveelheid gereflecteerd geluid optimaal hoog is. :)

PS Mijn wasemkapfilter variant hielp hier een stuk meer, maar dat is logisch omdat je daarmee direct de luchtstroom + weerstand naar buiten beïnvloedt en je met die paar stripjes foam van de officiele foam fix enkel wat interne luchtstromen aanpast. Mijn hoop bij die fix was niet zozeer akoestische demping maar meer op verbeterde koeling door verbeterde luchtstromen, met hopelijk als gevolg dat de fans dan gemiddeld iets langzamer zouden draaien.

[ Voor 29% gewijzigd door Cap op 18-08-2014 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 17:09:
Die foam fix heb ik pas laten doen na mijn eigen mod, gewoon omdat het kon. Ik moet zeggen dat ik niet heb kunnen vaststellen hoeveel dat nou echt helpt, maar baat het niet dan schaadt het niet, en 't is gratis. :P

De hoeveelheid herrie die je hoort is verder ook vrij sterk afhankelijk van de plek waar de tv hangt en de luisterpositie ivm reflecties. Maar nu is mijn muur glad, kaal en hard en hangen de fans er maar een paar cm vanaf, dus ik denk dat in mijn geval de hoeveelheid gereflecteerd geluid optimaal hoog is. :)
Ja, hier hoor ik echt het draaien van de fans en niet het ruisen van het geluid.

Maar gelukkig zijn mijn oren niet zo heel goed meer (lang leve Iron Maiden concerten....)

Maar als ik geen piep in mijn oren ahd , dan was het nog erger geweest denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Juist dat mechanische geluid is dus enorm naar de achtergrond gedrukt door mijn eigen mod. Volgens mij komt dat 1. door de geluidsdemping van het filtermateriaal zelf en 2. doordat de filters weerstand toevoegen aan het in/uitstroomkanaal, waardoor het draaien van de fans zelf gedempt wordt. Ik heb dit trouwens niet alleen met succes toegepast op de tv maar ook op de fans in de badkamer en het toilet (van die net te goedkope, net te hoge toeren herriebakken).

Dat mechanische jankgeluid is inderdaad veel irritanter dan het luchtgeruis zelf.

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 18-08-2014 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-09 11:47
Als ik naar de kwaliteit van de concurrentie kijk ben ik nog steeds erg blij met mijn GT60. Hopelijk gaat 'ie het nog lang volhouden. Ik vraag me alleen af of dat Vierra logo bij het opstarten niet is uit te zetten. Weet iemand dit?

[ Voor 27% gewijzigd door harde_cynist op 18-08-2014 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Of een ZT60 halen, ben je ook van dat goedkope SmartViera logo af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=42733011,noline]
Ook die van jullie had gewoon retentie en zou bij langer statisch gebruik voor eeuwig inbranden :)
Heb jij inmiddels al een flinke te pakken, Brad? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:05
Adlermann schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 11:10:
[...]

@hierboven:

Bij beeld/beeldopties en dan schuifbalk kiezen.
Na 4 uur draaien is de tv automatisch afgesprongen. Dat had ik best even gecontroleerd. Momenteel nog geen verbetering zichtbaar. Ik laat m deze nacht zeker nog draaien en bekijk t morgen ochtend.

Bij geen verbetering rij ik morgenvroeg terug naar Roermond om m terug te brengen. Ik krijg ze totaal niet aan de lijn. Hopelijk doen ze niet moeilijk.
Heeft iemand toevallig een idee hoe t in NL zit met het terugbrengen van een demo? Dat ik de tv niet kan omruilen omdat er een krasje is oid kan ik best inkomen, maar deze inbranding is in mijn ogen toch iets helemaal anders. Zeker vermits de verkoper had gezegd dat er geen sprake van inbranding was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:35
Is in principe goed mogelijk: je kunt van alles neerleggen in een overeenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Op de factuur staat 'omruilen niet mogelijk, demotoestel' (oid). Als dat een overeenkomst is (goed mogelijk uiteraard), dan staat er niets op over terugbetalen (mochten ze het hard willen spelen).
Ook gaf de verkoper mij verkeerde informatie mbt het inbranden.

Maar ik ben geen expert in (consumenten) recht, laat staan in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

M-dgrt schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 21:44:
[...]

Ook ik had enige hoop op een meer plasma vriendelijk logo. Iets minder "hard" en een stuk transparanter. Logo loos was een utopie, maar dit slaat alles. Nog meer rood,groen en blauw op nog meer plekken, onvoorstelbaar en naief van de NPO. Verkwiesting van belastinggeld en compleet onnodig om zo'n stempel te drukken op tv land. Ik weet naar welke zender ik kijk, geen hulp nodig.

Gemiste kans van de nieuwe baas van "onze" tv cultuur :F
Of toch gewoon een sbs-like transparant zacht logo! Oh ik zie hem net veranderen, hij wisselt af tussen gekleurd en zacht transparant. Wordt toch aan ons gedacht:)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:13

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 17:30:
[...]

Je kunt een workaround bedenken, gewoon je ogen 10 seconden dichthouden.
LOL _/-\o_
Waar sommige toch een ''probleem'' van maken...

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indiaan706
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:45
Transparante NPO1, 2 & 3 logo's nu :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TV kijken doe ik op m'n tablet :) Dat ze alle huds in games maar mogen tranparanterenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLVG
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-06 14:53
Indiaan706 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:14:
Transparante NPO1, 2 & 3 logo's nu :o.
_/-\o_ d:)b oOo

Ik ben echt super blij met die nieuwe npo directeur.
Nou nog bij rtl.....

[ Voor 18% gewijzigd door OLVG op 19-08-2014 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Laatst online: 13:35
Dan heb je het NOS logo gemist zeker....., de Vara is ook verkeerd bezig....Maar ja de schade is al aangericht, alles wat ze nu doen is flauw nakaarten nu er geen plasma's meer zijn binnenkort. Dumbo's.

[ Voor 45% gewijzigd door ParkOverall op 19-08-2014 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-dgrt
  • Laatst online: 28-06 20:52
Tutti-frutti schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 08:53:
[...]

Of toch gewoon een sbs-like transparant zacht logo! Oh ik zie hem net veranderen, hij wisselt af tussen gekleurd en zacht transparant. Wordt toch aan ons gedacht:)
Ik ben stomverbaasd over het feit dat ze na een aantal minuten schakelen naar een "zacht" transparant logo, gelukkig, dat is stap 1. Nu nog de omroepen zelf en ik ben een blije kijker. Wie weet, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een GT60 tweedehands, maar nieuw in doos kopen. Nu wil ik graag even controleren of hij werkelijk nieuw is. Via de handleiding online heb ik denk het menu gevonden waar deze informatie staat: Menu > Help > System Information.

Zijn er naast branduren nog andere punten waar ik op moet leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:25
Aantal branduren kan je alleen in het service menu terug vinden. Niet in een openbaar accessibel menu.

Verder gewoon de tv aanzetten en de kleurslides op een usb stick meenemen. Dan kan je snel en goed controleren bij alle kleuren of hij is in gebrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-10 16:09
[...]

Heb de 65VT60, hangt met beugel aan een betonnen muur, af fabriek (dus geen foamfix/mod o.i.d.). Ventilatoren zijn in stilte wel duidelijk hoorbaar, maar als je TV kijkt met geluid aan dan valt het nauwelijks op. Ik hoor het als er verder geen geluid in de kamer is, maar ik heb nog nooit een gast gehad die zich eraan stoorde tijdens het kijken. Iedereen is alleen maar onder de indruk van het waanzinnige beeld...

Bromtoon valt heel erg mee. Je hoort 'm als het stil is, maar het is niet storend. Bij mijn vorige TV (50V20) was het veel erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-09 11:47
ParkOverall schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:07:
Dan heb je het NOS logo gemist zeker....., de Vara is ook verkeerd bezig....Maar ja de schade is al aangericht, alles wat ze nu doen is flauw nakaarten nu er geen plasma's meer zijn binnenkort. Dumbo's.
OLED-tv's kunnen ook inbranden, dus het niet helemaal voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StealthyPeanut schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:41:
Aantal branduren kan je alleen in het service menu terug vinden. Niet in een openbaar accessibel menu.
Volgens mij bij de 60 serie: help => systeem informatie => status4 daar geven de cijfers na de 1e letter en voor het streepje het aantal uren weer. En de letter A tot 100 uur, B 100-200, C > 200.

Bij mij momenteel: C1401-00000, oftewel 1401 uur.

Wat er gebeurt met status 4 als de 10000 uur verstreken zijn weet ik niet. ;)
PhilipsFan schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:58:
[...]

Heb de 65VT60, hangt met beugel aan een betonnen muur, af fabriek (dus geen foamfix/mod o.i.d.). Ventilatoren zijn in stilte wel duidelijk hoorbaar, maar als je TV kijkt met geluid aan dan valt het nauwelijks op. Ik hoor het als er verder geen geluid in de kamer is, maar ik heb nog nooit een gast gehad die zich eraan stoorde tijdens het kijken. Iedereen is alleen maar onder de indruk van het waanzinnige beeld...

Bromtoon valt heel erg mee. Je hoort 'm als het stil is, maar het is niet storend. Bij mijn vorige TV (50V20) was het veel erger.
Veel mensen (waaronder ik) vinden het geluid van de VT60 fans (zonder foam fix / mod acties) toch wel hinderlijk. Vooral het gejengel is irritant. Dat was bij de 50 serie veel minder tot niet. Een zacht suizen van luchtstroom vind ik nog wel te pruimen. Bromtoon valt hier ook heel erg mee. Bij mijn ST50 was dat een stuk meer.

[ Voor 47% gewijzigd door Cap op 19-08-2014 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Wat betreft het lawaai. Op de p55vt60 was dit duidelijk hoorbaar wanneer het volume afstond. Bij een voor ons normaal volume was dit echter niet meer hoorbaar.

Om terug te komen op mijn inbrandprobleem (zie hiervoor): dat heeft MM Roermond heel netjes opgelost. Ben er dus vandaag mee teruggereden (rit van anderhalf uur, leuk is anders). Na een 3 tal uur testen en proberen het inbranden weg te krijgen (wat niet lukte), vroegen ze wat ik zelf in gedachten had. En dat was de Samsung UE46H7000SL. Zaterdag waren daar nog 2 van in stock. Helaas bleken deze ondertussen uitverkocht. Iemand van de TV afdeling is toen gaan overleggen met (zijn baas denk ik). Resultaat: ik heb, voor de 1298 die ik voor de plasma had betaald, de UE48H8000SL meegekregen. Dat toestel kost normaal 1699. Mij ga je absoluut niet horen klagen over de MM in Roermond! Helemaal top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Op mijn 55VT60 heb ik naast de foamfix (2x schuim verticaal onder de linker fan en 1 verticaal aan de linkerzijde van de rechter fan) ook de rubbers van beide fans omgedraaid waardoor de fans wat lager en directer op het foam komen te liggen.

Ik heb, zelf als het stiller is, nu geen last meer van de fans en ik ben erg kritisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Cap schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:17:
Wat er gebeurt met status 4 als de 10000 uur verstreken zijn weet ik niet. ;)
Zover is nog nooit iemand gekomen met een Panasonic plasma dus dat vonden de programmeurs prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-10 16:09
Hoe komen jullie eigenlijk aan die foamfix? Moet je dat bij Panasonic aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Via CE-Repair kun je deze kostenloos laten aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:32
Vandaag een monteur komen kijken naar mijn TV.

Bij licht beeld zijn er licht gele vlekken zichtbaar (duidelijk zichtbaar als ik een witte achtergrond maak)
Verder is het Formule1 logo links onder ingebrand, en rechtsboven is het NLD1 en het SPORT1 logo te zien.

Formule 1 is er 20x per jaar op, en van NLD1 kijk ik alleen maar De Wereld Draait Door. TV heeft 1600uur aangestaan, waarvan dus max 40uur Formule 1 en dan al het logo zichtbaar.

Monteur heeft ook gezien dat ik deze problemen heb, krijg zojuist echter mail dat Panasonic besloten heeft het toestel terug te nemen en de restwaarde terug te betalen.

Dit klinkt al niet hoopvol, ik wil namelijk gewoon een goed werkende TV, en voor de restwaarde koop ik waarschijnlijk nooit geen 55"plasma terug.

Ik heb overigens de TX 55 VT50.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devian schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 16:21:
Vandaag een monteur komen kijken naar mijn TV.

Bij licht beeld zijn er licht gele vlekken zichtbaar (duidelijk zichtbaar als ik een witte achtergrond maak)
Verder is het Formule1 logo links onder ingebrand, en rechtsboven is het NLD1 en het SPORT1 logo te zien.

Formule 1 is er 20x per jaar op, en van NLD1 kijk ik alleen maar De Wereld Draait Door. TV heeft 1600uur aangestaan, waarvan dus max 40uur Formule 1 en dan al het logo zichtbaar.

Monteur heeft ook gezien dat ik deze problemen heb, krijg zojuist echter mail dat Panasonic besloten heeft het toestel terug te nemen en de restwaarde terug te betalen.

Dit klinkt al niet hoopvol, ik wil namelijk gewoon een goed werkende TV, en voor de restwaarde koop ik waarschijnlijk nooit geen 55"plasma terug.

Ik heb overigens de TX 55 VT50.
Alshet alleen restwaarde is.. Laat het vastleggen door panasonic dat de TV stuk is.
Dan heb je bewijs voor non-conformiteit en kan je makkelijk garantie afdwingen bij je winkel, die kan hem ook niet repareren, maar je kan wel de koop ontbinden en misshcien een beter deel van je aankoopbedrag terugkrijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben benieuwd naar de restwaarde. Ik weet niet op basis waarvan ze die bepalen, maar als dat is op basis van je aankoopbedrag en als dat 1-2 jaar geleden een behoorlijk bedrag was, dan kon het nog wel eens meevallen. Jammergenoeg is de prijs van de P55VT60 alweer gestegen door de zeer beperkte verkrijgbaarheid, die staat nu voor 1900 in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt mee... de 50" staat voor €1799,- te koop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach... die extra €100 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 11:35
Fox sports had bij live-wedstrijden toch ook altijd een transparant logo? Nu ineens niet meer. Bummer. Ik dacht dat we met de NPO de goede kant op gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik heb recent de P65VT60 gekocht ter vervanging van mijn P50VT30. Bij aankomst van de doos bleek deze helaas doa/defect, de webshop gaat een nieuwe opsturen.
Iets anders wat me opviel is dat het de P65VTW60 is. Na wat speurwerk blijkt dat een niet-NL model te zijn.
Vraag me af of de andere webshops die goedkoper zijn ook alleen de VTW series verkopen nu. Volgens de verkoper heb je wel gewoon Europese garantie via Panasonic zelf voor 2 jaar.

CI+ boeit me niet, omdat ik toch interactieve tv heb via de UPC Horizon box. Kan ik nog met iets anders problemen krijgen als ik dit Duitse model ga gebruiken in NL? Ik wil hem wel gaan gebruiken voor dingen als Netflix en Crunchyroll namelijk. Mijn huidige tv heeft ook Viera apps van over heel Europa.

[ Voor 20% gewijzigd door BiG-GuY op 24-08-2014 08:40 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BiG-GuY schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 08:11:
Ik heb recent de P65VT60 gekocht ter vervanging van mijn P50VT30. Bij aankomst van de doos bleek deze helaas doa/defect, de webshop gaat een nieuwe opsturen.
Iets anders wat me opviel is dat het de P65VTW60 is. Na wat speurwerk blijkt dat een niet-NL model te zijn.
Vraag me af of de andere webshops die goedkoper zijn ook alleen de VTW series verkopen nu. Volgens de verkoper heb je wel gewoon Europese garantie via Panasonic zelf voor 2 jaar.

CI+ boeit me niet, omdat ik toch interactieve tv heb via de UPC Horizon box. Kan ik nog met iets anders problemen krijgen als ik dit Duitse model ga gebruiken in NL? Ik wil hem wel gaan gebruiken voor dingen als Netflix en Crunchyroll namelijk. Mijn huidige tv heeft ook Viera apps van over heel Europa.
Model is identifiek. He is alleen een naam die iets anders is, maar is gewoon de VT60E. De E is het belangrijkste.

Hij is echt identiek aan het NL model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou goed kunnen dat ie gelijk is. Het onderscheid tussen DE en E modellen zat hem in het verleden altijd in de satellietontvangst van de tuner. Bij de VTW60 heeft Panasonic het over een "Twin HD Triple Tuner" bij de VT60 spreekt men van een "Twin HD Tuner". Dat triple slaat dan vermoedelijk op zowel DVB-C, DVB-T als DVB-S, dacht dat de VT60 dat ook heeft maar deze info staat helaas niet bij de specificaties op Panasonic Nederland vermeld. Vermoedelijk is het alleen regiogebonden verschil in naamgeving, bij de Duitsers is satelliet populair dus is het vermelden van "Triple" wellicht belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 14:24:
Zou goed kunnen dat ie gelijk is. Het onderscheid tussen DE en E modellen zat hem in het verleden altijd in de satellietontvangst van de tuner. Bij de VTW60 heeft Panasonic het over een "Twin HD Triple Tuner" bij de VT60 spreekt men van een "Twin HD Tuner". Dat triple slaat dan vermoedelijk op zowel DVB-C, DVB-T als DVB-S, dacht dat de VT60 dat ook heeft maar deze info staat helaas niet bij de specificaties op Panasonic Nederland vermeld. Vermoedelijk is het alleen regiogebonden verschil in naamgeving, bij de Duitsers is satelliet populair dus is het vermelden van "Triple" wellicht belangrijker.
dvb-s had de vt50 toch ook al gewoon?

Dat kan je wel zien trouwens bij instellingen/ dvb/c afstemmenu en dan voeg-tv-signaal toe (daar staat hier dus idd een dvb-s/ dvb/t)

Ik heb een vtw60 trouwens ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VT60 heeft dat ook ja, VT50 wellicht ook, weet ik niet meer, DVB-S gebruik ik nooit. :)

Ik meen me te herinneren dat het bij de ST50 / STW50 wel een verschil was.

[ Voor 30% gewijzigd door Cap op 24-08-2014 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 14:41:
VT60 heeft dat ook ja, VT50 wellicht ook, weet ik niet meer, DVB-S gebruik ik nooit. :)

Ik meen me te herinneren dat het bij de ST50 / STW50 wel een verschil was.
Ja de st50 had volgens mij geen dvb-s maar de stw-50 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb maar liefst 3 vertikale banden/balken/rechthoekige piemels in mijn scherm zitten... zo langzamerhand wat aan het oriënteren voor 'n LX5090/KRP-500M :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Mijn VT30 heeft ook DVB-S2, DVB-C en DVB-T . Dus denk dat het standaard is voor alle VT series. Kon zo snel op internet ook geen verschillen vinden behalve dat hij met name op Duitse sites verkocht wordt. Je krijgt wel toegang tot de normale apps ed? En lijkt me dat de menu's gewoon multi language zijn. Dat de handleiding in NL er niet bijzit boeit me niet. De defect geleverde gaat niet aan, dus kan nu niks testen haha.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 15:43:
Even wat meer begeleidende info? Nieuwe tv, nieuw paneel? Met name te zien bij egale grijstinten, luchten en (voetbal)velden?
Exact ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-09 10:31
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 14:55:
Ik heb maar liefst 3 vertikale banden/balken/rechthoekige piemels in mijn scherm zitten... zo langzamerhand wat aan het oriënteren voor 'n LX5090/KRP-500M :)
Aan de rechterkant zeker? Ik heb op mijn vt60 ook een stuk of 3 van die verticale balken rechts op het scherm. De een wat dikker dan de ander. Je ziet ze alleen bij een egale witte, of lichtgrijze/lichtblauwe achtergrond.
Las ook dat dit bij alle vt60 panelen voor schijnt te komen en dat omruilen daarvoor dus ook geen zin heeft. In elk geval ga ik de ellende niet aan van het omruilen. Heb er nooit last van bij het gewone films kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

BIj volledige witte schermen is het ook niet uniform qua kleur hier.
Bij real content valt dit echter zo goed als nooit op.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ach ja, had op m'n kuro ook echt méga DSE, zo heeft elke tv/techniek/merk wel iéts waarschijnlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
ow heb ik het geluk dan met mijn gt60??,die van mij is perfect egaal , tenminste ik zie geen on even heden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
freaky35 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:33:
ow heb ik het geluk dan met mijn gt60??,die van mij is perfect egaal , tenminste ik zie geen on even heden,
Perfect egaal, perfect zwart, perfecte motion, totaal geen DFC, geen retentie, helemaal niets nee? Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Soms is het fijn om te relativeren met visite die de VT60 of vergelijkbare tv nog nooit hebben gezien;

Afgelopen zaterdag visite gehad van 7 man, waar 4 nog nooit een dergelijke tv hadden gezien. Dit in combinatie met HTPC + XBMC + Nitro Circus Blurayrip zorgde voor veullll open monden, wauw's en andere kreten bij verbazing van de beeldkwaliteit. Allemaal hebben zij LCD-LED tv's waarvan 2 net nieuwe van rond de € 2.500,-. Ook zij verbaasden zich dat plasma zoiets kan weergeven en waarom deze techniek is uitgestorven.....

Dan zit ik stilletjes toch wel heel erg te genieten. Ik zie zelf enkele minpunten in een scherm, omdat ik precies weet waar ik op moet letten (mede door hier mee te lezen :o). De gemiddelde tv kijker is echt omver geblazen door de beeldkwaliteit. Hoe langer je een tv hebt, hoe meer je gewend raakt aan de beeldkwaliteit.

[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 25-08-2014 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 11:01:
[...]

Ja, als het scherm uitstaat heb ik dat ook allemaal :d
lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 14:03
StealthyPeanut schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:48:
Soms is het fijn om te relativeren met visite die de VT60 of vergelijkbare tv nog nooit hebben gezien;

Afgelopen zaterdag visite gehad van 7 man, waar 4 nog nooit een dergelijke tv hadden gezien. Dit in combinatie met HTPC + XBMC + Nitro Circus Blurayrip zorgde voor veullll open monden, wauw's en andere kreten bij verbazing van de beeldkwaliteit. Allemaal hebben zij LCD-LED tv's waarvan 2 net nieuwe van rond de € 2.500,-. Ook zij verbaasden zich dat plasma zoiets kan weergeven en waarom deze techniek is uitgestorven.....

Dan zit ik stilletjes toch wel heel erg te genieten. Ik zie zelf enkele minpunten in een scherm, omdat ik precies weet waar ik op moet letten (mede door hier mee te lezen :o). De gemiddelde tv kijker is echt omver geblazen door de beeldkwaliteit. Hoe langer je een tv hebt, hoe meer je gewend raakt aan de beeldkwaliteit.
Om eerlijk te zijn probeer ik net daarom hier en op AV maar om de paar maanden te komen lezen. Op mijn VT60 zitten rechts (sta voor het scherm) ook vertikale banden maar ik negeer ze en de visite ziet ze al helemaal niet (geloof mij, visite is goed voor het vertrouwen in de tv :) ).
Al moet ik zeggen dat de OLED van LG (onlangs opnieuw in prijs gezakt, nu al voor 3999€ in de winkel geloof ik) erg hard aan mijn riem trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje

Inderdaad toch wel een fijn toestel ondanks alle 'mankementen' :)

Ondanks dat het went geniet ik ook nog steeds met regelmaat van het verbluffende beeld. Vooral als je bij iemand anders bent geweest of, nog beter, een weekend in een Landal huisje oid hebt gezeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DSE is denk ik altijd wel in enige mate aanwezig maar verschilt wel behoorlijk per exemplaar.

Ik heb zelf inmiddels 2 ST50's, een VT50 en een VT60 gehad. Zette je een 30% grey field op dan hadden de ST50's vele strepen/vlekken/wolken, de grootste concentratie zat in het rechtergedeelte. Het zag er niet uit. In de praktijk viel het gelukkig weinig op.
De VT50 had bij het 30% grey field een stuk minder DSE, maar dan helaas wel een wolk die een stuk opvallender was: bij voetbal was het als het spannend werd voor het doel altijd alsof er een vage spotlight ergens rondom de rechter penaltystip zat. :)
Mijn VT60 is echt heel mooi egaal, daarbij moet ik zelfs bij het 30% grey field echt heel goed turen om ook maar iets van DSE te ontdekken. Ik heb ook een aantal andere 50 en 60 modellen gezien tijdens kalibreren, ook daar verschillen. Ik ben wat dat betreft in ieder geval erg gelukkig met mijn exemplaar.

Ben uiteraard wel ruim voorzien van andere uniformiteitsproblemen als inbranding, retentie, content afhankelijke kleurzweem (cyaan of mangeta plekken) en van alle overige plasma gerelateerde issues. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Klopt helemaal hoor. Vaak leggen we veel te veel focus op het negatieve terwijl het gewoon nog steeds de best mogelijk TV is voor dit geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
Brad Pitt schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:35:
[...]

Perfect egaal, perfect zwart, perfecte motion, totaal geen DFC, geen retentie, helemaal niets nee? Nice!
Maar brad als je alleeen maar op de negatieve dingen let, is het toch niet leuk kijken meer.

Ja ik zie de motion handling/DFC wel,dat daar wat aan scheeld,maar ik zie het totaal niet dat het beeld niet egaal is, qua wit, zwart,en andere kleuren. Ben ik eerlijk gezegd wel blij van,kan ik me er ook niet aan storen :) :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
SanduTje schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 12:24:
[...]

Inderdaad toch wel een fijn toestel ondanks alle 'mankementen' :)

Ondanks dat het went geniet ik ook nog steeds met regelmaat van het verbluffende beeld. Vooral als je bij iemand anders bent geweest of, nog beter, een weekend in een Landal huisje oid hebt gezeten :)
precies dit, ik ken niemand anders met en andere tv :), die beter beeld of vergelijkbaar geeft(behalve mijn ouders v20,mijn oude tv) als mijn gt60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:32:
Ach ja, had op m'n kuro ook echt méga DSE, zo heeft elke tv/techniek/merk wel iéts waarschijnlijk :)
Dat moet de 428(0) zijn geweest ;) De 427(0) was helemaal een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 02-10 21:24
Kro500 en 5090 hebben het ook gewoon hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 11:35
Waarom heeft Fox sports ineens geen transparante logos meer tijdens live wedstrijden? Nu kan ik dus de schuifbalkfrequentie gaan opschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bever! schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 21:37:
Kro500 en 5090 hebben het ook gewoon hoor ;)
De VT60 heeft DSE én 3 fat willies in het paneel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:26
Een fat willie? Dat klinkt echt als een hebbeding. Is dat een premium gadget, me wants!

Ik zie wel een dikke en een dunne horizontale balk aan de linkerkant van mijn GT60 op een egaal zwart/grijze achtergrond maar bij normal viewing niet te zien gelukkig.
Betrap mezelf er nog steeds op dat ik oudere films herkijk puur omdat het zo'n genot is om te kijken.

Godzilla 2014 was ook best aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Heb vandaag weer contact gehad met de webshop waar ik de 65VTW60 vandaan had. Dit model is tijdelijk uit voorraad en ze hebben me een 60ZT60 aangeboden met een gereduceerd bedrag. Dus ben daarvoor gegaan.
Wou eigenlijk al een kleiner formaat, maar vond de meerprijs te groot :P.

De ZT60 serie heeft geen problemen als het fan-probleem die de VT60 serie had?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ook bij de ZT-serie hoor je de fans. Net als bij de VT60.

Alleen de ST/GT-serie heeft geen fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 07:59
Hoezo, wij zijn toch allemaal fan van deze serie Plasma's? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W!mpix
  • Laatst online: 29-09 22:51
Panasonic 42" ST60 tweedehands voor 600 euro, doen of niet?

Vanzelfsprekend zal ik bij de aankoop eerst nog even nagaan of er problemen mee zijn. :)

Het is dit, of een (nieuwe) Sony 705 50" kopen, maar ik denk dat ik dan een veel mindere beeldkwaliteit moet verwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W!mpix schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:12:
Panasonic 42" ST60 tweedehands voor 600 euro, doen of niet?

Vanzelfsprekend zal ik bij de aankoop eerst nog even nagaan of er problemen mee zijn. :)

Het is dit, of een (nieuwe) Sony 705 50" kopen, maar ik denk dat ik dan een veel mindere beeldkwaliteit moet verwachten..
Voor dat geld krijg je weinig beters.... Of je gaat voor een grotere vt50 tweedehands, dat kan ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W!mpix
Adlermann schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:17:
[...]

Voor dat geld krijg je weinig beters.... Of je gaat voor een grotere vt50 tweedehands, dat kan ook nog.
Qua beeldkwaliteit zullen de vt50 en de ST60 wel aan elkaar gewaagd zijn neem ik aan?
Hoewel ik hier op het forum wel heel veel klachten lees over het "grijs" van de 50-serie :p

Nu heb ik een v10 staan, dus een upgrade zal het sowieso wel zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door W!mpix op 26-08-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W!mpix schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:23:
[...]

Qua beeldkwaliteit zullen de vt50 en de ST60 wel aan elkaar gewaagd zijn neem ik aan?
Hoewel ik hier op het forum wel heel veel klachten lees over het "grijs" van de 50-serie :p

Nu heb ik een v10 staan, dus een upgrade zal het sowieso wel zijn.
Er it wel flink wat verschil tussen, maar ik zou denk ik liever een 55" vt50 hebben dan een 42" st60 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W!mpix
Adlermann schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:32:
[...]

Er it wel flink wat verschil tussen, maar ik zou denk ik liever een 55" vt50 hebben dan een 42" st60 :)
Ok, bedankt voor de hulp!
Ik ga dan toch maar de ST60 nemen, staat (atm) geen VT50 op marktplaats voor die prijs.

Plus, ik zit maar op een relatief kleine studio, en volgens mij zou te dicht op te grote pixels mij meer irriteren dan dat de extra grootte me voordelen oplevert. Mijn Wiiu en xbox 360 upscalen beide content van 720p, en ik stoor me nu toch al wel regelmatig aan deze gebrekkige resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

StealthyPeanut schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:31:
Ook bij de ZT-serie hoor je de fans. Net als bij de VT60.

Alleen de ST/GT-serie heeft geen fans.
Mijn VT30 heeft ook fans, heb ze echter nooit gehoord behalve als ik geen geluid aan heb staan. Enig idee of de fans meer geluid maken dan bij de oudere series? Bij de 50VT50 van een vriend van me ook geen last gehad van de fans.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BiG-GuY schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:53:
[...]

Mijn VT30 heeft ook fans, heb ze echter nooit gehoord behalve als ik geen geluid aan heb staan. Enig idee of de fans meer geluid maken dan bij de oudere series? Bij de 50VT50 van een vriend van me ook geen last gehad van de fans.
de vt60 maakt beduidend meer lawaai dan de vt30 en vt50 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Adlermann schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:08:
[...]

de vt60 maakt beduidend meer lawaai dan de vt30 en vt50 :)
Ach, ik merk straks wel hoe luid de fans van de ZT60 zijn dan. Zet ik mijn Receiver maar wat harder :P .

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
BiG-GuY schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:09:
Ach, ik merk straks wel hoe luid de fans van de ZT60 zijn dan. Zet ik mijn Receiver maar wat harder :P .
ZT bij een vriend van mij is significant veel stiller dan mijn VT60. Zijn tv hoor je vrijwel niet, de mijne echt mega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Adlermann schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:45:
Heb jij al een foam-fix gehad trouwens?
Nope, en de VT60 ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:32:
[...]
maar ik zou denk ik liever een 55" vt50 hebben dan een 42" st60 :)
Ondanks de groene smurrie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, vooral omdat ik nu weet hoe dat te fixen is :)

(en anders ook wel )

Aan een 42" erger ik me non-stop, aan een 55" met groene smurrie hooguit 1x per 10 minuten :)

[ Voor 17% gewijzigd door Adlermann op 26-08-2014 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt een 65vt60 nu echt veel meer lawaai dan een 55vt50 ?
Of zitten daar dan 4 fans in ofzo ?
Zit toch nog aan een overstap de denken maar ben allergisch voor dat gezoem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:00:
Maakt veel meer geluid dan een 65VT50 in ieder geval. Echt een magnitude meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:00:
Ja, veel lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, dan doe ik het maar niet.
4K oled is nu ook in productie dus wachten we daar maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:01:
[...]
met groene smurrie hooguit 1x per 10 minuten :)
Happy viewing 8)7 Is die groen-gele drek nou voor eenieder makkelijk te fixen?
Pagina: 1 ... 51 ... 66 Laatste

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.