Nickname does not reflect reality
Maar ik zie het zo: de fans van de VT60 zijn wel stiller te krijgen. Het beeld van een VT50 echter niet contrastrijker, of je moet heel heftig met de soldeerbout en oscilloscoop aan de slag gaan.
Voor diegene die zich er aan storen kan ik alleen maar aanraden om contact op te nemen met CE Repair. Ik ben blij dat ik het gedaan heb en nu ongestoord kan genieten.
BlaBlaBla
Voor ons was die uiteindelijk toch iets te duur (helaas
[ Voor 5% gewijzigd door Kwakkel op 27-08-2014 11:01 ]
Als dat een P50GT was dan is dat een schandalig hoge prijs.Kwakkel schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:00:
In België botste ik laatst op een winkel waar ze er nog 1 hadden staan voor 1.899 (was een P50GT of VT60). Mocht je willen, zoek ik even op waar dat ook weer was.
Voor ons was die uiteindelijk toch iets te duur (helaas)
Heb voor mijn bij release zelfs minder dan 1.500 betaald...
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
De Panasonic TX-P50VT60E is nog wel in Nederland verkrijgbaar, maar die valt echt buiten mijn budget. De P50GT past prima bij mijn budget.SanduTje schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:59:
In Duitsland heb je voor 1750 nog wel een 50VT60.
BlaBlaBla
Ja, maar het probleme is dat je te laat bent voor de GT gok ik....Strider schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:30:
[...]
De Panasonic TX-P50VT60E is nog wel in Nederland verkrijgbaar, maar die valt echt buiten mijn budget. De P50GT past prima bij mijn budget.
Waar we je trouwens in janauari al voor gewaarschuwd hebben
[ Voor 10% gewijzigd door Adlermann op 27-08-2014 16:36 ]
Haha, ja ik weet het, maar toen was ik nog flink bezig met mijn huis, ik had geen zin om een dure TV in een stoffige schuur op te bergen, ik dacht, ik kijk straks nog wel een keerAdlermann schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:34:
[...]
Ja, maar het probleme is dat je te laat bent voor de GT gok ik....
Waar we je trouwens in janauari al voor gewaarschuwd hebben

BlaBlaBla
de 42 " is nog wel beschikbaar (maar dat is echt klein...).Strider schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:36:
[...]
Haha, ja ik weet het, maar toen was ik nog flink bezig met mijn huis, ik had geen zin om een dure TV in een stoffige schuur op te bergen, ik dacht, ik kijk straks nog wel een keer
Ik zou toch (persoonlijk) even de bittere pil slikken en de vt60 halen. Krijg je echt geen spijt van.
Verwijderd
Dat ligt natuurlijk aan de afstand die je er van af zit.Adlermann schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:37:
[...]
de 42 " is nog wel beschikbaar (maar dat is echt klein...).
op 1 meter kan het nog net, ok.harde_cynist schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 19:38:
[...]
Dat ligt natuurlijk aan de afstand die je er van af zit.
Ik zit op mijn 55" ongeveer 1,5 meter en 60" zou beter zijn voor die afstand.
Tot 2 meter is 55" te dichtbij voormij, ant dan zie ik de dithering, vanaf 2 meter niet meer.
Wow, ik zit 2,5 a 3m van mijn 42 inch en ik vind het met film kijken wel prettig. Vooral met ondertitels. Anders zit ik de hele tijd met mijn hoofd te draaien.Adlermann schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 19:47:
[...]
op 1 meter kan het nog net, ok.
Ik zit op mijn 55" ongeveer 1,5 meter en 60" zou beter zijn voor die afstand.
Tot 2 meter is 55" te dichtbij voormij, ant dan zie ik de dithering, vanaf 2 meter niet meer.
. Ik kan gewoon de hele tv zien, sterker nog ik zie nog teveel muurharde_cynist schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 19:52:
[...]
Wow, ik zit 2,5 a 3m van mijn 42 inch en ik vind het met film kijken wel prettig. Vooral met ondertitels. Anders zit ik de hele tijd met mijn hoofd te draaien.
Heb verder geen last van het geluid, ik ervaar het niet als meer dan bij mijn 50VT30E. Wat me opviel is overigens dat de 60ZT60 maar 2 fans heeft en de 50VT30 had er 4...
Wanneer je in je home venster bent en nogmaals home drukt op de ab, kan je met links/rechts het type homescreen instellen.Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 18:58:
Als je de 60ZT60 aanzet krijg je het zgn. Homescreen. Weet iemand hoe je dit kan uitschakelen, zodat je gewoon je televisie beeld krijgt?
Op 2.5 meter hoef je met een 65 inch nog niet eens met je hoofd te draaien. Hoor dat zó vaak, is echt onzin.harde_cynist schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 19:52:
Wow, ik zit 2,5 a 3m van mijn 42 inch en ik vind het met film kijken wel prettig. Vooral met ondertitels. Anders zit ik de hele tijd met mijn hoofd te draaien.
Inderdaad. Ik vind het juist geweldig om een bioscoop ervaring te hebben als ik films kijk. En nee, dan hoef je niet met je hoofd te draaien, maar wordt je wel IN de film gezogen.Brad Pitt schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 09:47:
[...]
Op 2.5 meter hoef je met een 65 inch nog niet eens met je hoofd te draaien. Hoor dat zó vaak, is echt onzin.
Wel kan ik me voorstellen, dat niet iedereen erop zit te wachten om al hun content (Man Bijt Hond, NOS Journaal etc. etc.) ook op 65 of 55" voorbij te zien komen
Eén van de redenen dat ook ik aan een dedicated HT begin op zolder. Hoewel het ook met inbranden te maken heeft, want na de film Marley & Me op Net5 stond het logo alweer lekker in de bovenhoek. En het is tot op heden nog niet weg. Hier heb ik gewoon geen zin meer in
[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 28-08-2014 09:59 ]
Ik ben een 50vt60 aan het laten inlopen. Instellingen gematigd en alle verbetering uit. Beeld ziet er al prima uit, geen klagen.
Ik heb echter al een paar keer het fenomeen gezien dat zwart in een film of opname slecht wordt weergegeven, als ware dat de helderheid op +30 staat met ruis erbij. Zeg maar een zeer slechte film.
Toevallig zag ik dat ook bij een opname van het Songfestival (ja, ik weet het..): het ene moment perfect zwart, het andere moment even een licht-zwart met ruis erin.
De opname is interessant, want daar kan je mee spelen, echter ik kan het niet verbeteren met instellingen of het even kiezen van een andere modus (Thx of cinema etc.). Het zit ook op hetzelfde moment en je kan het reproduceren.
Als je deze opname/moment op een Sony w905 afspeelt, blijft alles gewoon zwart zoals je verwacht.
Zo ook gisteren de film "Shoot 'em Up" op RTL 5, in donkere scenes vage zwartwaardes terwijl de W905 gewoon donker zwart bleef.
Is dit toch een instelling? Of de manier waarop de VT60 soms signaal "ziet".
Waarbij ik wil opmerken dat de VT60 verder in andere films etc. wel goed beeld geeft.
(Note ik heb de W905 voor het normaal tv kijken (vrouw, kinderen etc.) en de VT60 voor echt films kijken. Ik heb ze nu naast elkaar gezet om dit even te bekijken met een hdmi-splitter).
Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant
Dat kan een goed alternatief zijn ja. Let wel even op of het zwart niet een rode gloedh eeft. Daar krijgen sommige pioneers last van.ice-T106 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:39:
Waarschijnlijk dit weekend een gekalibreerde Pioneer KRP 500A halen in plaats van een Panasonic. Goed idee?
Bedankt voor de tip!Adlermann schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:46:
[...]
Dat kan een goed alternatief zijn ja. Let wel even op of het zwart niet een rode gloedh eeft. Daar krijgen sommige pioneers last van.
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant
Dit is inderdaad het probleem van (bedoeld) slecht en/of overbelicht bronmateriaal. Heb zelf in het begin ook veel met de settings gespeeld om dit te verbeteren maar dat zal nooit beter worden. Shit in = shit outShocked schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:20:
Heren experts, wat is dit:
Ik ben een 50vt60 aan het laten inlopen. Instellingen gematigd en alle verbetering uit. Beeld ziet er al prima uit, geen klagen.
Ik heb echter al een paar keer het fenomeen gezien dat zwart in een film of opname slecht wordt weergegeven, als ware dat de helderheid op +30 staat met ruis erbij. Zeg maar een zeer slechte film.
Toevallig zag ik dat ook bij een opname van het Songfestival (ja, ik weet het..): het ene moment perfect zwart, het andere moment even een licht-zwart met ruis erin.
De opname is interessant, want daar kan je mee spelen, echter ik kan het niet verbeteren met instellingen of het even kiezen van een andere modus (Thx of cinema etc.). Het zit ook op hetzelfde moment en je kan het reproduceren.
Als je deze opname/moment op een Sony w905 afspeelt, blijft alles gewoon zwart zoals je verwacht.
Zo ook gisteren de film "Shoot 'em Up" op RTL 5, in donkere scenes vage zwartwaardes terwijl de W905 gewoon donker zwart bleef.
Is dit toch een instelling? Of de manier waarop de VT60 soms signaal "ziet".
Waarbij ik wil opmerken dat de VT60 verder in andere films etc. wel goed beeld geeft.
(Note ik heb de W905 voor het normaal tv kijken (vrouw, kinderen etc.) en de VT60 voor echt films kijken. Ik heb ze nu naast elkaar gezet om dit even te bekijken met een hdmi-splitter).
Thx voor de bevestiging. De tv is inderdaad wat onverbiddelijk met slecht signaal. Ik ga morgen nog eens kijken hoe en wat.SanduTje schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:26:
[...]
Dit is inderdaad het probleem van (bedoeld) slecht en/of overbelicht bronmateriaal. Heb zelf in het begin ook veel met de settings gespeeld om dit te verbeteren maar dat zal nooit beter worden. Shit in = shit out
Het is me al een paar keer opgevallen.
Kon de Sony-chip er maar effe in... dat zou wat zijn.
Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120
Bij mij is het niet alleen Netflix. Zet de TV aan een geen een app werkt, geen internet verbinding... Dan zet ik alles uit, stekker eruit en daarna alles weer aan en het werkt weer. Zet ik daarna alles weer uit en weer aan... Geen internet... Is dit een bekend probleem?Upper schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 22:14:
Zijn er meer mensen die sinds de update van de netflix app hier problemen mee hebben??
Ik heb mijn VT60 via Wifi op het internet aangesloten, en dat werkte eigenlijk altijd perfect. De laatste tijd echter, en volgens mij vanaf het moment dat de app geupdate is, stopt het afspelen regelmatig met de mededeling dat er verder niet meer afgespeeld kan worden. Een netwerk-test binnen de App geeft aan dat de netflix-servers niet meer bereikbaar zijn. Zet ik het toestel uit en weer aan, dan werkt het weer gewoon.
Wanneer dit gebeurt, werkt het wifi-netwerk wel gewoon naar behoren.
Verwijderd
Het zit erop maar ik weet na 3/4 jaar niet meer precies waar want bij mij knalt hij gelijk naar tv beeld. Zat er niet in de app pagina een instellingsfunctie? Ik gebruik het nooit meer maar het zit erop. Tevens kan je het Vierra Logo uitzetten want dat heb ik ook niet meer maar ook dat weet ik helaas niet meer hoe. Ik heb dit destijds via Googlen ergens gevonden. Google is your best friend! Maar dan denk ik niet googlen op ZT60 maar de lagere series.Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 18:58:
Als je de 60ZT60 aanzet krijg je het zgn. Homescreen. Weet iemand hoe je dit kan uitschakelen, zodat je gewoon je televisie beeld krijgt?
Andere apps gebruik ik eigenlijk niet. Heb het volgens mij wel opgelost door de tv op het 5ghz netwerk aan te sluiten ipv het 2.4ghz.earthknake schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:15:
[...]
Bij mij is het niet alleen Netflix. Zet de TV aan een geen een app werkt, geen internet verbinding... Dan zet ik alles uit, stekker eruit en daarna alles weer aan en het werkt weer. Zet ik daarna alles weer uit en weer aan... Geen internet... Is dit een bekend probleem?
Kan deze App wel op die tv , ik neem aan dat deze dan moet worden gedownload ?
Thx
Als ik het heel goed herinner, werkt het in NL pas vanaf de vt50. Mijn ouders hebben op de DT30 ook geen netflix app (zelfde generatie).ramrodwillem schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:10:
Een vriend van me heeft de Panasonic TX-P50GT30E , hij zegt dat hij via Apps - Viera link geen Netflix symbool ziet , deze wil hij wel en dus ook lid worden .
Thx
Curve heeft alleen zin denk ik bij 85" of 110".Brad Pitt schreef op maandag 01 september 2014 @ 12:18:
De nieuwe 55 inch FullHD LG OLED is na 500 Euro cashback 2999 Euro. Helaas is 'ie zinloos gecurved
Curves hebben bij mij puur en alleen zin bij objecten tussen de 1.65 en 1.85 meterAdlermann schreef op maandag 01 september 2014 @ 12:23:
Curve heeft alleen zin denk ik bij 85" of 110".
Haha, ok. Kan ik mee inkomen.Brad Pitt schreef op maandag 01 september 2014 @ 12:26:
[...]
Curves hebben bij mij puur en alleen zin bij objecten tussen de 1.65 en 1.85 meter
Verwijderd
Men kopen een WD Live, aansluiten op televisie en men heeft Netflix en alle voordelen van een fatsoenlijke mediaplayer. Zijn de kosten niet. Heb er zelf een voor vier tientjes op de kop getikt.ramrodwillem schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:10:
Een vriend van me heeft de Panasonic TX-P50GT30E , hij zegt dat hij via Apps - Viera link geen Netflix symbool ziet , deze wil hij wel en dus ook lid worden .
Thx
Helaas beschikt de SR6003 niet over ARC dus krijg op die manier geen digital audio uit de TV. Er zit er natuurlijk gewoon garantie op de VT60 maar ik zie het nog niet zo zitten om de tv van de muur te halen en te laten repareren door CE Repair. (A-boord vervangen).
Kan ik via bijvoorbeeld een HDMI audio extractor Dolby Digital uit de VT60 halen en zo weer in de Marantz krijgen?
Het hoeft niet eens een hardware probleem te zijn. Doe eerst eens een reset naar factory defaults?Bitbull schreef op maandag 01 september 2014 @ 13:36:
Helaas is afgelopen week de Digital Audio Out (optisch) van mijn 55VT60 er mee opgehouden. Tijdens tv kijken viel het geluid plots uit en gaf mijn receiver (Marantz SR6003) de melding No Data) op het display. Ik heb de kabel vervangen maar dat verhelpt het probleem niet. De Playstation 3 die ook op de Marantz via optisch aangesloten zit doet het nog wel dus ik ga er van uit dat het probleem aan de kant van de Panasonic zit.
Helaas beschikt de SR6003 niet over ARC dus krijg op die manier geen digital audio uit de TV. Er zit er natuurlijk gewoon garantie op de VT60 maar ik zie het nog niet zo zitten om de tv van de muur te halen en te laten repareren door CE Repair. (A-boord vervangen).
Kan ik via bijvoorbeeld een HDMI audio extractor Dolby Digital uit de VT60 halen en zo weer in de Marantz krijgen?
En als het stuk is zou ik het gewoon laten repareren, wie weet wat er later nog stuk ka ngaan hierdoor. Straks zijn er geen onderdelen meer en / of is de garantie voorbij L)
Verwijderd
Helemaal mooi. Aan het sparen voor een "bendable" 85" 4K (AM)OLED scherm met een <20ms input lag. Ik hoop volgend jaar al een 4K PC rig te kunnen bouwen incl. race simulatorBrad Pitt schreef op maandag 01 september 2014 @ 12:18:
De nieuwe 55 inch FullHD LG OLED is na 500 Euro cashback 2999 Euro. Helaas is 'ie zinloos gecurved
Verwijderd
Eens! Ik heb hetzelfde gehad met mijn decoder. En heb je de tv al aangesloten op de ingang van de PS?Adlermann schreef op maandag 01 september 2014 @ 13:47:
[...]
Het hoeft niet eens een hardware probleem te zijn. Doe eerst eens een reset naar factory defaults?
En als het stuk is zou ik het gewoon laten repareren, wie weet wat er later nog stuk ka ngaan hierdoor. Straks zijn er geen onderdelen meer en / of is de garantie voorbij L)
Ik hoopte ook dat een reset naar factoy defaults het probleem zou oplossen maar dat was helaas niet de oplossing. Reparatie is een optie zolang dat maar on-site kan gebeuren. Ik heb al vaker gezien hoe CE-repair de tv's vervoerd...Adlermann schreef op maandag 01 september 2014 @ 13:47:
[...]
Het hoeft niet eens een hardware probleem te zijn. Doe eerst eens een reset naar factory defaults?
Natuurlijk heb de tv ook op andere ingangen van de Marantz getes, waaronder die van de PS. Ook heb ik een externe DA-converter aangesloten. Er komt simpelweg geen signaal meer uit de toslink aansluiting van de tv.Verwijderd schreef op maandag 01 september 2014 @ 16:01:
[...]
Eens! Ik heb hetzelfde gehad met mijn decoder. En heb je de tv al aangesloten op de ingang van de PS?
Verwijderd
Tja....dan gaat het licht uitBitbull schreef op maandag 01 september 2014 @ 17:04:
[...]
Natuurlijk heb de tv ook op andere ingangen van de Marantz getes, waaronder die van de PS. Ook heb ik een externe DA-converter aangesloten. Er komt simpelweg geen signaal meer uit de toslink aansluiting van de tv.
Vaak kunnen ze dat wel on-site doen. Ik heb hier wel onsite reparaties gehad van (ecare toen nog).Bitbull schreef op maandag 01 september 2014 @ 17:01:
[...]
Ik hoopte ook dat een reset naar factoy defaults het probleem zou oplossen maar dat was helaas niet de oplossing. Reparatie is een optie zolang dat maar on-site kan gebeuren. Ik heb al vaker gezien hoe CE-repair de tv's vervoerd...
Gewoon de monteur laten komen. Daar is garantie voor.earthknake schreef op maandag 01 september 2014 @ 22:32:
Kan ik hier zelf nog iets mee of gewoon Panasonic support bellen voor een monteur?
Ik snap niet dat als je eerst een transparant logo gebruikt (en dus weet waarom dat van belang is) je ineens besluit om dat niet meer te doen.
BCC heeft in overleg met CE-Repair keurig netjes mijn ST50 omgeruild voor een Sony W805B.
Ik was erg bang voor een mindere beeldkwaliteit, maar gelukkig valt het erg mee. De zwartwaardes zijn vrijwel gelijk, en door de hogere helderheid en het semi-matte scherm kijkt de Sony veel fijner overdag.
Nog een belangrijk voordeel: de Sony verbruikt veel minder energie, waardoor ik nu tijdens warme dagen tv kan kijken zonder dat het in mijn kleine woonkamer meteen een sauna wordt
Voor m'n computer is LCD inderdaad een betere oplossing. In de huiskamer is het competitie nulStealthyPeanut schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 20:15:
In de woonkamer is het vaak een betere oplossing inderdaad dan plasma..... Helaas 😔
Een heel iets donkere band? Ja dat zit in de coating volgens mij. Dat is hier echt zo'n non-issue. Dat ding zie je alleen als je er op z oek naar gaat.MaxHardcore schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 09:44:
Begrijp ik goed, dat bijna iedereen hier last heeft van een vertical band aan de rechterkant op de 60 serie.
Verwijderd
Valt wel mee..., zwartwaardes vrijwel gelijk... Precies daarom komt er dus nooooooooit een Led.Sander-B schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 19:04:
Na 2x logo's inbranden kort na elkaar (met laag contrast) bij mijn 50ST50 was ik er klaar mee: restitutie aangevraagd en gekregen.
BCC heeft in overleg met CE-Repair keurig netjes mijn ST50 omgeruild voor een Sony W805B.
Ik was erg bang voor een mindere beeldkwaliteit, maar gelukkig valt het erg mee. De zwartwaardes zijn vrijwel gelijk, en door de hogere helderheid en het semi-matte scherm kijkt de Sony veel fijner overdag.
Nog een belangrijk voordeel: de Sony verbruikt veel minder energie, waardoor ik nu tijdens warme dagen tv kan kijken zonder dat het in mijn kleine woonkamer meteen een sauna wordt

Hij is hier al een hele tijd mee bezig. Ik meen op zijn foto een hele dunne lichte band te zien op de plek waarnaar hij in onderstaand bericht verwijst, maar het kan natuurlijk ook zijn dat daaromheen juist 2 donkerdere, brede banden zitten.Adlermann schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 10:56:
[...]
Een heel iets donkere band? Ja dat zit in de coating volgens mij. Dat is hier echt zo'n non-issue. Dat ding zie je alleen als je er op z oek naar gaat.
MaxHardcore in "[Plasma] Panasonic - Alle series - Deel 2"
Mijn antwoord op de vraag: je hoort het vaker dat mensen band(en) hebben op de 60 serie, mijn exemplaar heeft (toevallig) dat probleem niet (nauwelijks). Ik weet niet hoe algemeen voorkomend het probleem is. Bij de verschillende 50 serie modellen die ik gehad heb waren wel meerdere banden en plekken te zien, en dat was steeds met name rechts.
Lichtere banden hebben ik ook niet. Ik heb alleen rechts een heeel iets donkere band op de coating, wat ik ook bij de vt50 had . Maar echt uniformiteitsproblemen heeft deze vt60 niet. AFgezien van wat cyaan aan de zijkanten op full white. Maar dat valt echt nooit op.Cap schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 14:08:
[...]
Hij is hier al een hele tijd mee bezig. Ik meen op zijn foto een hele dunne lichte band te zien op de plek waarnaar hij in onderstaand bericht verwijst, maar het kan natuurlijk ook zijn dat daaromheen juist 2 donkerdere, brede banden zitten.
MaxHardcore in "[Plasma] Panasonic - Alle series - Deel 2"
Mijn antwoord op de vraag: je hoort het vaker dat mensen band(en) hebben op de 60 serie, mijn exemplaar heeft (toevallig) dat probleem niet (nauwelijks). Ik weet niet hoe algemeen voorkomend het probleem is. Bij de verschillende 50 serie modellen die ik gehad heb waren wel meerdere banden en plekken te zien, en dat was steeds met name rechts.
Ik zit nu op 789 uur trouwens en still going strong. Erg tevreden over de upgrade.
(uren gaan snel als je ziek thuis zit ;p )
Met de 42px80 idd niet. Maar elke avond logo's in de boven hoeken krijgen bij normaal tv kijken vind ik niet fijn kijken. Na 2 uur TLC HD staat dit er nu al weer 12 uur in trouwens. Jeeeeeej.Brad Pitt schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 09:10:
[...]
Voor m'n computer is LCD inderdaad een betere oplossing. In de huiskamer is het competitie nul
Dan lever ik wat beeld kwaliteit in voor een geruster gevoel.
Totdat mijn HT realiteit is zal ik helaas alles op zoom moeten kijken.
[ Voor 6% gewijzigd door StealthyPeanut op 07-09-2014 00:16 ]
Da's natuurlijk ook geen oplossing en superzonde van zo'n scherm! Zoomstanden zijn allemaalStealthyPeanut schreef op zondag 07 september 2014 @ 00:14:
[...]
Totdat mijn HT realiteit is zal ik helaas alles op zoom moeten kijken.

Eindelijk ook UHD OLED. Want UHD is must have jeweettoch. En dat voor maar 10K. De VT60 gaat op MP
Oh inderdaad! Goed dat je het zegt. Advertentie verwijderd, VT60 it is!SanduTje schreef op zondag 07 september 2014 @ 13:32:
maar wederom curved dus helaas...
bij de 85" kan het weleens mooi zijn denk ik. WEet ik niet nog. Bij imax vind ik het ook wel. Misschien maar een imax in mn woonkamer bouwenBrad Pitt schreef op zondag 07 september 2014 @ 13:37:
[...]
Oh inderdaad! Goed dat je het zegt. Advertentie verwijderd, VT60 it is!
Uiteraard. Maar na FullHD, 3D en andere onzin was het weer tijd voor wat nieuws voor de marketingboys.Cap schreef op zondag 07 september 2014 @ 16:16:
Maar hoe zit dat nou, het beeld wordt toch ook opgenomen op een platte CCD, dus moet het toch ook weer plat worden weergegeven?
Het vbi issue werd zichtbaar bij mij rond de 2000 uur. Ik dacht te lezen dat er meer mensen waren die hier last van hebben. Ik zit nu op 3600 uur.Adlermann schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 14:45:
[...]
Lichtere banden hebben ik ook niet. Ik heb alleen rechts een heeel iets donkere band op de coating, wat ik ook bij de vt50 had . Maar echt uniformiteitsproblemen heeft deze vt60 niet. AFgezien van wat cyaan aan de zijkanten op full white. Maar dat valt echt nooit op.
Ik zit nu op 789 uur trouwens en still going strong. Erg tevreden over de upgrade.
(uren gaan snel als je ziek thuis zit ;p )
Ik kan er mee leven want er is geen alternatief voor deze tv. Behalve dan, al je geld terug en snel nog een nieuwe kopen
Nee, dank u. Ze staan eindelijk zo mooi in de juiste hoek!
Verwijderd
Wordt deze maand gecalibreerd. Te hopen dat ie wat body en vooral diepte kan geven aan het scherm. Want het beeld is nog altijd zo vlak als een biljartlaken. Nou toedels
Hiervoor gaat mij VT60 zeker weten wel op marktplaatsBrad Pitt schreef op zondag 07 september 2014 @ 13:37:
[...]
Oh inderdaad! Goed dat je het zegt. Advertentie verwijderd, VT60 it is!
http://www.hdtvtest.co.uk...c-oledtv-201409073902.htm
Verwijderd
http://www.hdtvtest.co.uk...c-oledtv-201409073902.htm
[/quote]
Waarom niet de TX-P60ZT60? zie http://www.hdtvtest.co.uk/news/result-201406013793.htm
Kijkgedrag is 100% hetzelfde, mijn conclusie de GT serie is zéker gevoeliger voor inbranden dan mijn good-old PZ85.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Maar die zou dan relatief gezien net zoveel last moeten hebben van inbranden zou ik denken?
Ik maak er verder geen issue van zolang het niet erger wordt, maar ik vind het wel jammer.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
lichtopbrengst van de gt60 is natuurlijk ook hoger, en dat maakt eht inbrandgevoeliger.psy schreef op maandag 08 september 2014 @ 10:23:
Nouja ik heb de oude PZ met die oude techniek op ongeveer dezelfde stand gehad (tegen de 80%)
Maar die zou dan relatief gezien net zoveel last moeten hebben van inbranden zou ik denken?
Ik maak er verder geen issue van zolang het niet erger wordt, maar ik vind het wel jammer.
Maar, dit hoeft geen inbranden te zijn, kan ook nog retentie zijn (als je wel dagelijks met ondertiteling kijkt dan is/wordt het snel inbranding ja).
Maar retentie/inbranden is gewoon nog een issue ja. Ik heb ook 5 dagen na zondag nog de logos van foxsport erinstaan. En dan op zondag: repeat
Verwijderd
Maak er een gewoonte van om iedere keer even de 'Scrolling Bar' te laten draaien. Na 670u (Custom 48) heeft het scherm nog altijd last van retentie. Belachelijk... I know.psy schreef op maandag 08 september 2014 @ 09:25:
Kijkgedrag is 100% hetzelfde, mijn conclusie de GT serie is zéker gevoeliger voor inbranden dan mijn good-old PZ85.
Wat is er dan waardeloos aan die pixel orbiter?Verwijderd schreef op zondag 07 september 2014 @ 20:48:
Waardeloze pixel orbiter heeft die VT60 zeg. Overscan maar inschakelen om zo hinderlijke lijnen als aftermath te voorkomen. En dat IR er nou zoveel minder van wordt...
Wordt deze maand gecalibreerd. Te hopen dat ie wat body en vooral diepte kan geven aan het scherm. Want het beeld is nog altijd zo vlak als een biljartlaken. Nou toedels
Staat hier altijd aan, maar zie hier geen nadelige effecten van?
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Ja en in de winter moet je met je Sony je verwarming een graad hoger zetten....... Want van dat "sauna effect" kan je nu ook niet meer profiteren natuurlijkSander-B schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 19:04:
Elke plasma heeft last van retentie, ook na 1 miloen uur.Verwijderd schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:31:
[...]
Maak er een gewoonte van om iedere keer even de 'Scrolling Bar' te laten draaien. Na 670u (Custom 48) heeft het scherm nog altijd last van retentie. Belachelijk... I know.
Retentie (bv mgo sputtering of afterglow) gaat niet weg met leeftijd...
En dit hoort toch niet vind ik en dat is niet een plasma ding, maar meer dat Panasonic de retentie niet onder controle heeft.Adlermann schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:43:
[...]
lichtopbrengst van de gt60 is natuurlijk ook hoger, en dat maakt eht inbrandgevoeliger.
Maar, dit hoeft geen inbranden te zijn, kan ook nog retentie zijn (als je wel dagelijks met ondertiteling kijkt dan is/wordt het snel inbranding ja).
Maar retentie/inbranden is gewoon nog een issue ja. Ik heb ook 5 dagen na zondag nog de logos van foxsport erinstaan. En dan op zondag: repeat
- Vriend van mijn heeft een 42 inch PZ85 op de slaapkamer staan, retentie? => yes
- Andere vriend een 50 inch G10. Retentie? => yes!
- Oom: Samsung plasma, ik dacht 50 inch, type onbekend. Retentie? => yes, mega zelfs
- Mijn 4 Panasonic plasma's tot nu toe, retentie: yes!
psy schreef op maandag 08 september 2014 @ 09:25:
nooit last van inbranden gehad, echter nu met de GT60 toch wel
Dat hoort nu eenmaal bij 'reference level' tv's.Adlermann schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:43:
Elke samsung die ik heb gezien is minstens vergelijkbaar....freaky35 schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:15:
[...]
En dit hoort toch niet vind ik en dat is niet een plasma ding, maar meer dat Panasonic de retentie niet onder controle heeft.
Zelfs de pioneers die ik zag hadden het. Dus allemaal om het even.
Zelfs met CRTS' had je nog retentie en inbranden in de latere jaren. Gewoon eigenschap van phosphor based displays.
Wikipedia: Screen burn-in
Ik ben wel blij met de nieuwe NPO logo's, ze zijn bij de meeste programma's nu minder nadrukkelijk aanwezig dan voorheen, toen we nog met NED 1, 2 en 3 zaten.
Testing, one, two ...
Áls ik NPO kijk, en da's bijzonder zelden, zie ik zowel een transparant NPO logo maar aan de andere kant van het scherm alsnog gewoon een geheel solide brightness-255 &#($(!*-logo staan die heerlijk infikt op die manier.hardware-lover schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:52:
Ik ben wel blij met de nieuwe NPO logo's, ze zijn bij de meeste programma's nu minder nadrukkelijk aanwezig dan voorheen, toen we nog met NED 1, 2 en 3 zaten.
Verwijderd
Als ik dit allemaal zo lees word ik wel een beetje bang om later weer een plasma te kopen.
Later een plasma komen gaat sowieso een uitdaging worden, aangezien het nu al moeilijk isVerwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:19:
Vreemd zeg. Ik heb al dik 5 jaar de Panasonic 42PV70 en totaal geen last van inbranden. Behalve bij 2.35 films waarin de ondertiteling half in de zwarte balk valt. Dan zie je even een beetje witte waas, maar dat verdwijnt vrij snel weer...
Als ik dit allemaal zo lees word ik wel een beetje bang om later weer een plasma te kopen.
Geen enkele producent maakt ze nog (naja ,lg nog een maand oid en dan stoppen die ook)
En ja ook jij hebt last van inbranden en retentie. Je ziet het alleen niet (mooi zo trouwens dat je het niet opvalt).
Verwijderd
Ja oke dat weet ik wel.Adlermann schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:28:
[...]
Later een plasma komen gaat sowieso een uitdaging worden, aangezien het nu al moeilijk is
Geen enkele producent maakt ze nog (naja ,lg nog een maand oid en dan stoppen die ook)
En ja ook jij hebt last van inbranden en retentie. Je ziet het alleen niet (mooi zo trouwens dat je het niet opvalt).
Beetje onzinnig om te stellen dat ik het wel heb, aangezien ik daar redelijk kritisch op ben. Maarja, jullie kijken allemaal met een vergrootglas van 1cm naar je scherm om dat te bekijken ofzo lol??
Inherent aan de techniek, retentie zal altijd voorkomen en inbranden.Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:31:
[...]
Ja oke dat weet ik wel.![]()
Beetje onzinnig om te stellen dat ik het wel heb, aangezien ik daar redelijk kritisch op ben. Maarja, jullie kijken allemaal met een vergrootglas van 1cm naar je scherm om dat te bekijken ofzo lol??
Het valt de meeste mensen ook niet op dat de aarde rond is, maar wie goed oplet ziet dat ook gewoon
"Behalve bij 2.35 films waarin de ondertiteling half in de zwarte balk valt."Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:31:
[...]
Beetje onzinnig om te stellen dat ik het wel heb, aangezien ik daar redelijk kritisch op ben.
Tevens het verzoek om niet meerdere malen achter elkaar te posten en de quotes tot één post samen te voegen.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.