marcellux schreef op woensdag 10 september 2014 @ 18:09:
Hallo allemaal, even een wat simpele vraag maar ik zou toch graag weten hoe jullie erover denken. Ik zoek al een tijdje naar een goede TV. Ik heb een paar LED, oa een UHD van Philips en een Samsung 6500 serie, thuis gehad maar erger me groen en geel aan banding en dirty screen effect. Nu heb ik ook de mogelijkheid om een Panasonic plasma te kopen maar moet ik dan de hele tijd bang zijn dat hij inbrand? Ik kijk veel met ondertitels maar de TV staat niet de hele dag aan. Ruwweg 4 uur per dag. Ik kijk graag voetbal en films (blackbox)
inbranden/ retentie hoort erbij. Alleen de mate waarin ligt een beetje aanjezelf en je kijkgedrag.

Kijk jij elke dag 4 uur ned 1, dan heb jij met een week dat logo er wel vast in.

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
ook na de eerste 100 uur op zoom en half contrast?

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

• marcellux
8)7 zucht, lastig dan zo'n nieuwe TV uitkiezen

Feit: je gaat - bij regelmatig voetbal of ander logo geweld kijken - bij bepaalde achtergronden vage contouren van een NOS / FOX / whatever logo zien. Nu kijk ik ook regelmatig films, maar een witte waas van ondertitels heb ik nog niet bemerkt. Maar uiteraard kan dat ook optreden: alle content die helder (wit/rood/groen/blauw/whatever, helder is het toverwoord) is en die veel op 1 plek zit kan je op een gegeven moment gaan zien.

Jammer? Ja.
Erg? Ik vind het wel meevallen. Liever dit dan dat het hele beeld voorzien is van andere irritante gebreken. Je went er ook aan. Althans, ik wel: in praktijk trek ik me er weinig tot niets meer van aan en heb ik gewoon erg veel plezier van de tv. YMMV.

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 16:27
Ja hoor, hier ook, heb last van retentie. Maar ik zou zo weer mijn TV kopen. Gewoon omdat het beeldkwaliteit niet te evenaren is. En de meeste retentie krijg je er zo weer uit met wat scrolling bar of een speciale DVD.

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-09 11:47
Ik zou mijn Panasonic gt60 ook zo weer kopen. Ik kwam van een edge led lcd-tv, de Sony HX850 en ik werd gek van de edge bleeding en clouding bij het kijken van films. Net of er in elke hoek van de tv naar binnen gerichte lichtspotjes zaten. Dan liever een kleine wazige vlek op de plek waar normaal een zenderlogo staat en voor de rest een zo goed als uniform beeld.

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Wanneer je normaal tv (met logo's) voldoende afwisselt met content zonder logo dan is plasma the way to go. Kijk zelf uurtje max. per dag normale tv en voor de rest enkel films/netflix maar zonder echt te gaan zoeken geen last van retentie. En dan zelfs nog neem ik dat op de koop toe bij een beeld als dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 11:35
Reactie gehad op mijn vraag waarom fox sports in tegenstelling tot vorig jaar geen transparante logos meer heeft tijdens live-wedstrijden. Helaas pindakaas dus.

Bedankt voor uw bericht.

FOX Sports maakt dit jaar inderdaad geen gebruik meer van transparante logo's.

Verschillende redenen waaronder huisstijl en kosten hebben ons ertoe gebracht om dit seizoen weer gebruik te maken van het vertrouwde, niet doorzichtige logo. Verder speelt het aantal plasma TV gebruikers hierin ook een rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Vreemde reactie aangezien de publieke omroep om die reden juist het logo heeft aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Dat had ik ook al in mijn mail aangegeven. En voorgaande jaren was het blijkbaar geen probleem om dat logo even op transparant te zetten tijdens de wedstrijden. Hoeveel kosten kunnen daar nu mee gemoeid zijn. Ze hoeven immers niets te ontwerpen oid, het was er immers al. Alleen aan en uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 07:59
Met andere woorden: Wij plasma-gebruikers zijn maar lastig en niet serieus te nemen, aangezien we toch maar met een klein aantal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Wacht maar tot ze straks de eerste claims binnenkrijgen van oled eigenaren (want oled is ook niet ongevoelig voor retentie). Eens kijken hoe snel die logo's weer transparant worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Kunnen jullie ook niet een mail sturen? Misschien helpt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:05
SanduTje schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:39:
Wacht maar tot ze straks de eerste claims binnenkrijgen van oled eigenaren (want oled is ook niet ongevoelig voor retentie). Eens kijken hoe snel die logo's weer transparant worden :)
Zag vanmiddag in de MM Arnhem het " digitale prijsschild" vet ingebrand staan in de 2 tentoongestelde oleds. Was eigenlijk beschamend om te zien. En niet alleen een vage waas, nee flink duidelijk en met ietspietsie kleur zelfs. Erg knap.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harde_cynist
Shocked schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 16:52:
[...]

Zag vanmiddag in de MM Arnhem het " digitale prijsschild" vet ingebrand staan in de 2 tentoongestelde oleds. Was eigenlijk beschamend om te zien. En niet alleen een vage waas, nee flink duidelijk en met ietspietsie kleur zelfs. Erg knap.
LG of Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:05
LG. Zowel de vlakke variant in lijstvorm als de curved.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• marcellux
Nog even een vraagje over "banding" of DSE. Heeft een plasma hier ook last van? Ik dacht altijd van niet maar lees nu op sommige forums over banding bij plasma TV's

• Brad Pitt
  • Laatst online: 02-10 07:33
marcellux schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 12:44:
Nog even een vraagje over "banding" of DSE. Heeft een plasma hier ook last van? Ik dacht altijd van niet maar lees nu op sommige forums over banding bij plasma TV's
[Plasma] Panasonic - Alle series - Deel 2

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTem
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-04-2024
Gegroet.
Panasonic vt50
Hoe kan ik in de viera home screen mijn apps sorteren.
Bestaan er snelkoppelingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:21
Is dit een helldesk of ben je een 'Tweaker'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W!mpix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-09 22:51
Even ter update, ik ben zéér tevreden van mijn GT60. Geen ingebrand beeld of dergelijke, echt gewoon perfect.

Formaat is dus 42", mocht iets groter maar blijkt toch juist tussen de kast en het bed te passen, nu mijn surroundsetje nog plaatsen + calibreren en we zijn vertrokken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Kan je het viera menu wat je via de knop home krijgt ook uitschakelen voor de p55st60? Ik druk te vaak per ongeluk op die knop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:59

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Verwijderd schreef op zondag 07 september 2014 @ 20:48:
Waardeloze pixel orbiter heeft die VT60 zeg. Overscan maar inschakelen om zo hinderlijke lijnen als aftermath te voorkomen. En dat IR er nou zoveel minder van wordt...
Wat bedoel je met ''Overscan maar inschakelen om zo hinderlijke lijnen als aftermath te voorkomen'' ?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ferra schreef op maandag 15 september 2014 @ 10:07:
Kan je het viera menu wat je via de knop home krijgt ook uitschakelen voor de p55st60? Ik druk te vaak per ongeluk op die knop :)
Nee, andere afstandsbediening kopen en knoppen programmeren (Logitech Harmony e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:48
Ik heb nu al een paar maanden mijn 50ST60 en ik kan eigenlijk maar 1 minpunt vinden aan mijn tv en dat zijn de actieve 3D brillen, niet alleen kan ik nergens een grotere maat vinden dan M maar ook ben ik geen fan van het geknipper bij andere schermen, soms heb ik namelijk mijn laptop naast me en die knippert dan vrolijk mee in mijn bril.
Verder nergens last van, de input lag valt mee en de image retention valt mij reuze mee. Ik kan het in iedergeval na een paar uur gamen (Destiny in dit geval) niet zien (al weet ik zelf wel dat hoewel ik het niet kan zien het er natuurlijk wel gewoon is).
Bij gamen staat de helderheid bij mij overigens wel op 40 (donker ja, ik weet het maar het valt niet echt op omdat ik er natuurlijk geen vergelijkbaar scherm naast heb staan).
Kortom, jammer dat er geen betere plasma voor zal komen maar aan de andere kant, dit is een tv die bij mij flink oud mag worden (of tot OLED betaalbaarder wordt ;-)).

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:43
Devian schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 16:21:
Vandaag een monteur komen kijken naar mijn TV.

Bij licht beeld zijn er licht gele vlekken zichtbaar (duidelijk zichtbaar als ik een witte achtergrond maak)
Verder is het Formule1 logo links onder ingebrand, en rechtsboven is het NLD1 en het SPORT1 logo te zien.

Formule 1 is er 20x per jaar op, en van NLD1 kijk ik alleen maar De Wereld Draait Door. TV heeft 1600uur aangestaan, waarvan dus max 40uur Formule 1 en dan al het logo zichtbaar.

Monteur heeft ook gezien dat ik deze problemen heb, krijg zojuist echter mail dat Panasonic besloten heeft het toestel terug te nemen en de restwaarde terug te betalen.

Dit klinkt al niet hoopvol, ik wil namelijk gewoon een goed werkende TV, en voor de restwaarde koop ik waarschijnlijk nooit geen 55"plasma terug.

Ik heb overigens de TX 55 VT50.
Update:
De TV kan dus worden opgehaald, en ik krijg een vervangend toestel. Klinkt allemaal goed, echter de VT60 is niet leverbaar, de VT50 ook al niet meer.

Vervangend toestel is in mijn ogen een 55"plasma scherm (dat is wat ik nu ook heb). Is dus niet mogelijk.

Ik kom in een loopje terecht zo, ik heb recht op garantie, ik wil dat mijn tv weer goed gaat werken. Echter is er geen vervangend toestel mogelijk. Creditatie zou kunnen, maar dan moet ik bij betalen..

Wat te doen?

https://wren.co/join/Devian

Devian schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:42:
[...]

Update:
De TV kan dus worden opgehaald, en ik krijg een vervangend toestel. Klinkt allemaal goed, echter de VT60 is niet leverbaar, de VT50 ook al niet meer.

Vervangend toestel is in mijn ogen een 55"plasma scherm (dat is wat ik nu ook heb). Is dus niet mogelijk.

Ik kom in een loopje terecht zo, ik heb recht op garantie, ik wil dat mijn tv weer goed gaat werken. Echter is er geen vervangend toestel mogelijk. Creditatie zou kunnen, maar dan moet ik bij betalen..

Wat te doen?
Koop ontbinden bij je leverancier en dan geld terugkrijgen.

Of proberen te laten repareren (die gele vlekken zijn te fixen...) (je kan het zelf ook wel fixen namelijk).

Die burn in moet je dan voor lief nemen. Maar dat gaat op een nieuwe palsma ook wel weer gebeuren.

Veel andere keuzes heb je niet. Ze kunnen niet voor je ff weer een vt60 bouwen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Adlermann op 17-09-2014 11:44 ]

Verwijderd

JorisTheWise schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 22:47:
Ik heb nu al een paar maanden mijn 50ST60 en ik kan eigenlijk maar 1 minpunt vinden aan mijn tv en dat zijn de actieve 3D brillen, niet alleen kan ik nergens een grotere maat vinden dan M maar ook ben ik geen fan van het geknipper bij andere schermen, soms heb ik namelijk mijn laptop naast me en die knippert dan vrolijk mee in mijn bril.
Verder nergens last van, de input lag valt mee en de image retention valt mij reuze mee. Ik kan het in iedergeval na een paar uur gamen (Destiny in dit geval) niet zien (al weet ik zelf wel dat hoewel ik het niet kan zien het er natuurlijk wel gewoon is).
Bij gamen staat de helderheid bij mij overigens wel op 40 (donker ja, ik weet het maar het valt niet echt op omdat ik er natuurlijk geen vergelijkbaar scherm naast heb staan).
Kortom, jammer dat er geen betere plasma voor zal komen maar aan de andere kant, dit is een tv die bij mij flink oud mag worden (of tot OLED betaalbaarder wordt ;-)).
Ik vind 3D helemaal niks maar dat terzijde. Had deze link bewaard omdat ik eerst 3D wel eens wilde proberen en dan brillen bij bestellen, niet dus, maar misschien ben jij ermee geholpen. Zouden werken op Panasonic: http://www.redcoon.nl/B44...ng%20SSG-P51002/XC&xtcr=1

Verwijderd

Adlermann schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:44:
[...]

Of proberen te laten repareren (die gele vlekken zijn te fixen...) (je kan het zelf ook wel fixen namelijk).

Die burn in moet je dan voor lief nemen. Maar dat gaat op een nieuwe palsma ook wel weer gebeuren.

Veel andere keuzes heb je niet. Ze kunnen niet voor je ff weer een vt60 bouwen :)
Ik dacht dat ik ook permanent Ned1 erin had staan maar sinds dat het logo transparant is is het logo toch echt weg op mijn ST. *O*

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:43
Adlermann schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:44:
[...]

Ok, hoe fiks ik de vlekken? Er is namelijk geen haar op mijn hoofd die er aan denkt mijn geliefde tv op te sturen zonder dat ik er een plasma voor terug krijg ;).

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Devian schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:58:
[...]

Ok, hoe fiks ik de vlekken? Er is namelijk geen haar op mijn hoofd die er aan denkt mijn geliefde tv op te sturen zonder dat ik er een plasma voor terug krijg ;).
Bovendien wil je echt geen vt60 ipv een vt50 hoor.
Devian schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:58:
[...]

[Plasma] Panasonic - Alle series - Deel 2

Je garantie gaat er wel 100% zeker aan :)

[ Voor 5% gewijzigd door Adlermann op 17-09-2014 13:07 ]

• SanduTje
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:54:
[...]

Bovendien wil je echt geen vt60 ipv een vt50 hoor.
Omdat?

Verwijderd

Omdat ik uit ervaring spreek. Ben toch overgestapt omdat alle reviews lyrisch waren over
de vt60, las zelfs ergens een "overdonderend JA" of er veel verschil tussen de vt50 en 60 zat.
Nou ja dat klopt ook wel maar niet ten gunste van de vt60 vind ik.
Is persoonlijk hoor, maar zou mijn oude vt50 meteen weer terug hangen als ik de keuze had.
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2014 @ 17:35:
[...]

Omdat ik uit ervaring spreek. Ben toch overgestapt omdat alle reviews lyrisch waren over
de vt60, las zelfs ergens een "overdonderend JA" of er veel verschil tussen de vt50 en 60 zat.
Is persoonlijk hoor, maar zou mijn oude vt50 meteen weer terug hangen als ik de keuze had.
Oh, wat is er minder?

Ik ben erg tevreden. Misschien komt het omdat je vt50 een kalibratie had en je vt60 niet ;)

Zet het bier maar een keer weer koud :{

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:37

M-ThijZ

Riding on Rails

[...]

-O- Jammer. Ik hoop oprecht dat je er meer plezier aan gaat beleven. :/
[...]

Waarom precies? Ben echt nieuwsgierig, net als de anderen. IFC?

Verwijderd

Adlermann schreef op woensdag 17 september 2014 @ 17:38:
[...]

Oh, wat is er minder?

Ik ben erg tevreden. Misschien komt het omdat je vt50 een kalibratie had en je vt60 niet ;)

Zet het bier maar een keer weer koud :{
Klasse, veel plezier van gehad met de vt50, dus zet weer graag een kratje klaar, eerst nog ff inspelen he er moeten nog een paar uurtjes bij denk ik.

Tja wat is er minder.... ik heb veel meer last van reflecties `s avonds (met gedimd licht) dan met de oude.
Hoe zal ik het uitleggen, ik zie nu bij donkere scenes mijn witte salon tafel prominent in beeld, op de vt50 nooit geen last van gehad. Als er een deur in in kamer opengaat (ook wit) zie je die beweging gewoon.
Dit onder gelijke omstandigheden, is gewoon storend vind ik.

Dan inderdaad het icf verhaal, op de vt50 stond deze bijna altijd op midden, liep het beeld mooi soepel zonder al te veel gekke storingen, gewoon prima.
Nu heb ik bij de stand midden nog steeds bij pans soms bewegingsonscherpte ( het 24p stoboscoop effect noem ik het maar), dus hij moet dan echt op max, maar dat is nu ook niet om aan te zien, veel halo`s en trillende objecten, schuddende ondertitels. Dus weer terug naar stand midden..enz enz.
En dan word ik er ook nog 5 van de 10 keer terwijl ik scroll weer uit het menu gegooid, ook vaag.

Na ja, misschien ben ik wel te kritisch maar vind de vt50 op deze punten beter.

Je moet zelf maar eens kijken wat je er van denkt , hoeveel uur moet ie hebben voordat je kunt
calibreren?

Ik stuur je dan nog een berichtje, alvast bedankt.
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2014 @ 20:02:
[...]

Klasse, veel plezier van gehad met de vt50, dus zet weer graag een kratje klaar, eerst nog ff inspelen he er moeten nog een paar uurtjes bij denk ik.

Tja wat is er minder.... ik heb veel meer last van reflecties `s avonds (met gedimd licht) dan met de oude.
Hoe zal ik het uitleggen, ik zie nu bij donkere scenes mijn witte salon tafel prominent in beeld, op de vt50 nooit geen last van gehad. Als er een deur in in kamer opengaat (ook wit) zie je die beweging gewoon.
Dit onder gelijke omstandigheden, is gewoon storend vind ik.

Dan inderdaad het icf verhaal, op de vt50 stond deze bijna altijd op midden, liep het beeld mooi soepel zonder al te veel gekke storingen, gewoon prima.
Nu heb ik bij de stand midden nog steeds bij pans soms bewegingsonscherpte ( het 24p stoboscoop effect noem ik het maar), dus hij moet dan echt op max, maar dat is nu ook niet om aan te zien, veel halo`s en trillende objecten, schuddende ondertitels. Dus weer terug naar stand midden..enz enz.
En dan word ik er ook nog 5 van de 10 keer terwijl ik scroll weer uit het menu gegooid, ook vaag.

Na ja, misschien ben ik wel te kritisch maar vind de vt50 op deze punten beter.

Je moet zelf maar eens kijken wat je er van denkt , hoeveel uur moet ie hebben voordat je kunt
calibreren?

Ik stuur je dan nog een berichtje, alvast bedankt.
Hmm redlecties zouden hetzelfde moeten zijn.

Ifc is idd een puntje.

500 uur zeker. En geen haast verder. Ikmzit toch nog ziek thuis.

Dus geen haast.

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:48
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:53:
[...]

Ik vind 3D helemaal niks maar dat terzijde. Had deze link bewaard omdat ik eerst 3D wel eens wilde proberen en dan brillen bij bestellen, niet dus, maar misschien ben jij ermee geholpen. Zouden werken op Panasonic: http://www.redcoon.nl/B44...ng%20SSG-P51002/XC&xtcr=1
Ik ken ze, dankje voor de link maar ik vind ze verschrikkelijk. Ik draag zelf een bril dus als er dan bijvoorbeeld achter me een lamp brandt bijvoorbeeld dan zie ik het geknipper alsnog.
Maar verder niets te klagen over de tv :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Als IFC idd zo een verschil is, en wat blijkbaar zo is volgens veel mensen, dan snap ik er echt geen hol van dat dit nergens in reviews vermeld werd.
Die reviewers is dat niet opgevallen? Zeer bizar...

[ Voor 15% gewijzigd door daffie82 op 19-09-2014 14:18 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
daffie82 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 14:18:
[...]
Die reviewers is dat niet opgevallen? Zeer bizar...
Denk dat ze meestal testen met IFC uit, omdat dat "zo hoort". Mensen die graag kijken naar niet-schokkende beelden en dus IFC aan moeten zetten zullen bij een overstap van de VT50 naar de VT60 enorm schrikken. Waar het op de VT50 prima werkte, met af en toe een foutje, is het op de VT60 waardeloos, met constant fouten.

Snap ook niet helemaal waarom dat is. Ik denk omdat op de achtergrond al die Smart onzin dingen meedraaien en daarmee kostbare CPU-cycles in beslag nemen. Als je die onzin uit zou kunnen zetten zou ik dat meteen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Brad Pitt schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 15:21:
[...]

Denk dat ze meestal testen met IFC uit, omdat dat "zo hoort". Mensen die graag kijken naar niet-schokkende beelden en dus IFC aan moeten zetten zullen bij een overstap van de VT50 naar de VT60 enorm schrikken. Waar het op de VT50 prima werkte, met af en toe een foutje, is het op de VT60 waardeloos, met constant fouten.

Snap ook niet helemaal waarom dat is. Ik denk omdat op de achtergrond al die Smart onzin dingen meedraaien en daarmee kostbare CPU-cycles in beslag nemen. Als je die onzin uit zou kunnen zetten zou ik dat meteen doen.
Ja, dat Smart gedoe mag van mij ook allemaal UIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

IK denk dat het vooral te maken heeft met een agressiever algoritme (of brakker), die smartzooi op de achtergrond zou met de snellere cpu / chiset niet zoveel moeten uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Adlermann schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 15:44:
IK denk dat het vooral te maken heeft met een agressiever algoritme (of brakker), die smartzooi op de achtergrond zou met de snellere cpu / chiset niet zoveel moeten uitmaken.
Kan ook ja. Agressiever zou echt onzinnig zijn aangezien IFC Max op de VT50 het prima deed, supersmooth soap opera effect met relatief weinig artefacts. Nu is Medium okay om naar te kijken maar het beeld is veel en veel minder scherp dan op Max, pas nog getest. Echter heb je op Max zoveel fouten dat het onmogelijk kijken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Heb nog zo een 'oude' V20 staan die helaas steeds meer piept/plasmabuzz bij helder (hoeft niet eens wit te zijn) beeld.

Is dat uberhaupt enigszins te verhelpen door een monteur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Vandaag nog weer getest met de beginscene uit HP and the halfblood prince daar vlieg je in het begin met een noodgang door Londen, was op de vt50 echt scherp zelfs op mid, nu op de vt60 op mid en zelfs max niet om aan te zien, alles blurry en schokkerig alsof je een 15 oude 50ms lcd monitor hebt.

Ik denk dat het aan de firmware ligt en deze nog fouten bevat. (denk als je de firmware van de vt50 op de vt60 zou kunnen laten draaien dat het wel ok is).
Zal volgende week wel eens met Panasonic bellen, want ik wil dit zo niet houden.
Als ik mijn 2 jaar oude auto weer inruil voor een nieuwe moet het ook niet zo zijn dat nog maar max 80 kan halen. Zou niemand mee akkoord gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 17:43:
[...]

Vandaag nog weer getest met de beginscene uit HP and the halfblood prince daar vlieg je in het begin met een noodgang door Londen, was op de vt50 echt scherp zelfs op mid, nu op de vt60 op mid en zelfs max niet om aan te zien, alles blurry en schokkerig alsof je een 15 oude 50ms lcd monitor hebt.
hmm, dat klinkt niet goed...Misschien eens vergelijken met een andere vt60 een keer.. Want zo erg ervaar ik dat niet. Op mid is het prima te doen hier met irfc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Brad Pitt schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 15:54:
[...]

Kan ook ja. Agressiever zou echt onzinnig zijn aangezien IFC Max op de VT50 het prima deed, supersmooth soap opera effect met relatief weinig artefacts. Nu is Medium okay om naar te kijken maar het beeld is veel en veel minder scherp dan op Max, pas nog getest. Echter heb je op Max zoveel fouten dat het onmogelijk kijken is.
En op medium met sharpness omhoog? Dat zal gok ik ook wel niet ideaal zijn, maar valt te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
daffie82 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 19:47:
En op medium met sharpness omhoog? Dat zal gok ik ook wel niet ideaal zijn, maar valt te proberen :)
Verloren pixels kan je niet magisch weer terugwinnen :) Gewoon veel minder detail op Med dan op Max :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 21:26:
[...]

Verloren pixels kan je niet magisch weer terugwinnen :) Gewoon veel minder detail op Med dan op Max :(
Naja, het detail zit er niet in he, alsin 24p motion is per definie detailloos (kijk maar at ze movies).

Maar het is wel frappant. In the matrix reloaded heb je zo'n scene met ald ie smiths. Je hebt dan een camera pan. Op ifc uit, niet te doen (op mijn vt50 toen) op max. en je het is opeens een zeer detailrijke scene...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Adlermann schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 21:50:
Naja, het detail zit er niet in he, alsin 24p motion is per definie detailloos (kijk maar at ze movies).
Niet alle content is 24fps... :P

Bekeek het met een Kuro demo disc. Verschil tussen Med en Max, qua detail, was irritant aanwezig.

Plus, als je het op Max wél ziet en op Med niet zit dat detail er gewoon in en raak je het dus kwijt door IFC.

[ Voor 14% gewijzigd door Brad Pitt op 19-09-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 21:56:
[...]

Niet alle content is 24fps... :P

Bekeek het met een Kuro demo disc. Verschil tussen Med en Max, qua detail, was irritant aanwezig.

Plus, als je het op Max wél ziet en op Med niet zit dat detail er gewoon in en raak je het dus kwijt door IFC.
Nee, dat is hoe je hersenen werken :P

Elke individuele frame heeft natuurlijk het volledige detail, maar als de framerate laag is gaan je hersenen kutten om er toch een vloeiend beeld van te maken. Door met ifc op maxd e framerate e.d. fors te verhogen, hoeven je hersen mnder te kutten

Tenminste, dat is hoe mijn beperkte geest het heeft begrepen :P Ik ben werelds slechtste ingenieur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Adlermann schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 22:04:
[...]
Elke individuele frame heeft natuurlijk het volledige detail, maar als de framerate laag is gaan je hersenen kutten om er toch een vloeiend beeld van te maken.
Lage framerate? Zo laag is 1920x1080 op 60fps niet imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is wel vreemd dat de 60 serie meer moeite heeft met IFC dan de 50 serie, volgen mij presenteerden ze nog vol trots dat er een nieuwe Hexa-core processor in zat, whatever that may be, naar verluid sneller. Maar wellicht meer CPU cycles voor Smart en minder voor IFC inderdaad. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Cap schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 22:13:
Maar wellicht meer CPU cycles voor Smart en minder voor IFC inderdaad. :(
Smart draait op de VT60 sowieso constant mee. Als ik op de VT50 bijv. een Youtube filmpje vanaf de telefoon/tablet wilde sturen moest ik eerst de Youtube app zelf opstarten. Bij de VT60 gaat dat vanzelf, dus constant dat soort dingen te checken. Plus hij checkt of er een Skype call binnenkomt. En en en.

Gewoon allemaal uit die bullcrap en de hele "power" aan IFC wijden! Super zonde van het paneel op deze manier.

[ Voor 7% gewijzigd door Brad Pitt op 19-09-2014 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 22:09:
[...]

Lage framerate? Zo laag is 1920x1080 op 60fps niet imho.
alsde bron 60fps is, dan zou ifc geen effect meer moeten hebben...

meeste bron materiaal is 24, 25 of 30 fps...

• noordwolde
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-09 19:20
Nieuwe eigenaar van de 55" P55GTW60 :). Voor 860 euro meegenomen. Bijna 1000 euro goedkoper dan in Nederland.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:29
Brad Pitt schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 22:15:
[...]

Smart draait op de VT60 sowieso constant mee. Als ik op de VT50 bijv. een Youtube filmpje vanaf de telefoon/tablet wilde sturen moest ik eerst de Youtube app zelf opstarten. Bij de VT60 gaat dat vanzelf, dus constant dat soort dingen te checken. Plus hij checkt of er een Skype call binnenkomt. En en en.

Gewoon allemaal uit die bullcrap en de hele "power" aan IFC wijden! Super zonde van het paneel op deze manier.
hoe zet je die apps uit?,of staan die standaard uit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
freaky35 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 23:17:
hoe zet je die apps uit?,of staan die standaard uit? :)
Draaien standaard heerlijk mee op de achtergrond en zijn niet uit te zetten d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:37
Adlermann schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 22:58:
[...]

alsde bron 60fps is, dan zou ifc geen effect meer moeten hebben...

meeste bron materiaal is 24, 25 of 30 fps...
Idd. Check maar eens een 60fps game, dan zie je waartoe plasma in staat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die graag wil zien wat ik bedoel heb ik een 2 clips gemaakt
waarin je het probleem van de vt60 goed kunt zien.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-FDEIRTYB7BKG.rar

Het bestand bestaat uit 2 delen :

Het origineel met 23.976 fps , zet icf op min/mid of max en de hele rit door de stad is wazig en onscherp,
dwz de software van de vt60 kan gewoon niet goed interpoleren.

2e deel is hetzelfde deel maar dan zelf geinterpoleert naar 60 fps (bijna, wou niet beter).
Nu kun je zelfs icf gewoon uitzetten en alles blijft gewoon superscherp.(wel je mediaspeler op 60hz zetten)

Ben benieuwd of ik de enige ben die dit ontzettend slecht vind.
Zou bijna zelf al mijn films omzetten, maar dan zou mijn cpu/gpu 10 jaar staan draaien. :)
Ik had deze hele film omgezet , duurde 15 uur, maar het verschil was echt verbluffend, alsof ik weer naar de vt50 keek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal ze morgen even op de VT60 kijken, keek ze nu ff via VLC op de computer en dan ziet het 2e deel op 60 FPS er juist niet uit: judder judder (vloei-schok-vloei-schok ad infinitum), bij het WB logo, bij het panning shot in het kantoor, etc etc etc. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2014 @ 23:13:
Het origineel met 23.976 fps , zet icf op min/mid of max en de hele rit door de stad is wazig en onscherp,
Zag eigenlijk weinig verschil :) Wellicht dat het komt door het tijdstip, zal net als Cap morgen opnieuw kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Cap schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 00:20:
Ik zal ze morgen even op de VT60 kijken, keek ze nu ff via VLC op de computer en dan ziet het 2e deel op 60 FPS er juist niet uit: judder judder (vloei-schok-vloei-schok ad infinitum), bij het WB logo, bij het panning shot in het kantoor, etc etc etc. :P
Idd, wat ook logisch is als je zelf naar 60 fps gaat omzetten.
Kan mijn Oppo ook alle Bluray laten outputten op 60 fps ipv 23,976 fps maar dat ziet er ook niet uit... IMO nog erger dan dat je output @ 23,976 fps i.c.m. IFC op uit of minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2e deel is hetzelfde deel maar dan zelf geinterpoleert naar 60 fps (bijna, wou niet beter).
Nu kun je zelfs icf gewoon uitzetten en alles blijft gewoon superscherp.(wel je mediaspeler op 60hz zetten)

Zou bijna zelf al mijn films omzetten, maar dan zou mijn cpu/gpu 10 jaar staan draaien. :)
Ik had deze hele film omgezet , duurde 15 uur, maar het verschil was echt verbluffend, alsof ik weer naar de vt50 keek.
Ik zie wat je bedoelt. Als ik de in de stadscene kijk op 24fps / 60hz/ifc max dan is de scene vol met motion blur. (via de interne mediaspeler van de vt60)

Kijk ik die 60fps versie dan is de motion blur grotendeels weg.

ifc was op de vt50 idd wat beter...Maar ik vind dit niet heel storend eerlijk gezegd, en was mij nogn iet echt opgevalle ndat er zo'n groot verschil in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Waar vind ik precies de IFC setting? Als ik bij de geavanceerde instellingen kijk zie ik alleen "24p Smooth Film" staan, is dat hetzelfde?

Dat heb ik nu uit staan.

Is overigens als ik het HDMI-kanaal op heb, waar ook mijn Boxee op staat.

Wat ik trouwens zie met die 60fps versie doet mij aan The Hobbit in de bioscoop denken. Het lijkt dan haast onecht. Dat je het filmische mist zegmaar, moeilijk uit te leggen.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

M-ThijZ schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 23:29:
Waar vind ik precies de IFC setting? Als ik bij de geavanceerde instellingen kijk zie ik alleen "24p Smooth Film" staan, is dat hetzelfde?

Dat heb ik nu uit staan.

Is overigens als ik het HDMI-kanaal op heb, waar ook mijn Boxee op staat.

Wat ik trouwens zie met die 60fps versie doet mij aan The Hobbit in de bioscoop denken. Het lijkt dan haast onecht. Dat je het filmische mist zegmaar, moeilijk uit te leggen.
Als je 24p content kijkt dan staat er in plaats van IFC ''24p smooth film''. Maar dit is net hetzelfde.

Dat het onecht lijkt, is omdat je dit niet gewoon bent.
Sowieso toch redelijk bizar dat we nog steeds films maken op 24 FPS.

Verwijderd

Ik zou graag alle wifi op mijn GT60 willen uitschakelen. Het toestel is zichtbaar met een default SSID naam. Ik kan echter geen instelling vinden om wifi uit te zetten. Heeft iemand daar ervaring mee?

• SanduTje
Ik geloof niet dat dat mogelijk is.

• kuota
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-03 20:02
Na het inbranden van mijn VT50 is deze meegenomen door CE repair.
Er werd gezegd door de winkel dat de opvolger niet meer te leveren was en dus genoodzaakt was een andere TV uit te zoeken in de winkel (LED).
Alleen werd ik net gebeld dat ze nog een VT60 hadden nieuw

Nu was mijn vraag, is de VT60 minder vatbaar voor inbranden dan de VT50? We hadden het NET5 logo erin terwijl we dit heel weinig hadden gekeken.
kuota schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:18:
Na het inbranden van mijn VT50 is deze meegenomen door CE repair.
Er werd gezegd door de winkel dat de opvolger niet meer te leveren was en dus genoodzaakt was een andere TV uit te zoeken in de winkel (LED).
Alleen werd ik net gebeld dat ze nog een VT60 hadden nieuw

Nu was mijn vraag, is de VT60 minder vatbaar voor inbranden dan de VT50? We hadden het NET5 logo erin terwijl we dit heel weinig hadden gekeken.
vergelijkbaar.

Maar ja, wat gaj e erger vinden, een beetje logoschaduw, of de uniformiteitsprobemen die elke LED met zich meebrengt :)

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Vriend van me heeft één van de laatste 65VT60 tv's weten te bemachtigen. Hij moest € 2.150,- afrekenen.
Echt bizar dat je zo'n tv voor dat geld kunt kopen!

Kan niet wachten om bij hem lekker te knallen! Toch weer 10 inch groter dan mijn VT60, waardoor de ervaring toch wel weer NET wat beter wordt :D.

Nu is het sparen en wachten op OLED.
Adlermann schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:22:
[...]

vergelijkbaar.

Maar ja, wat gaj e erger vinden, een beetje logoschaduw, of de uniformiteitsprobemen die elke LED met zich meebrengt :)
Dat ligt bij mij helemaal aan de situatie. In een HT en tijdens films en series wil ik het beste beeld en geluid. Zonder logo's, clouding, ghosting, brak zwart etc.. Als mijn vriendin 's avonds Utopia kijkt, kan een goede LCD LED me nog best wel tevreden stellen.
Ik maak me drukker over het inbranden na een half uur National Geographic, dan dat ik me erger aan de mindere beeldkwaliteit tijdens kabeltv.

De keuze is er niet altijd, maar dit was voor mij wel één van de beweegredenen om een HT te maken en daar alleen films, series etc te gaan bekijken.

[ Voor 54% gewijzigd door StealthyPeanut op 25-09-2014 12:01 ]

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Gisteravond heb ik het originele fragment op de VT50 bekeken met IFC uit, en met IFC op max.

Dit heb ik ook vergeleken met de 60-fps versie die je zelf hebt geïnterpoleerd. En er zit nog wel een heel verschil tussen wat jouw software doet, en wat de VT50 met max IFC doet.

Verwijderd

M-ThijZ schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:12:
[...]

Gisteravond heb ik het originele fragment op de VT50 bekeken met IFC uit, en met IFC op max.

Dit heb ik ook vergeleken met de 60-fps versie die je zelf hebt geïnterpoleerd. En er zit nog wel een heel verschil tussen wat jouw software doet, en wat de VT50 met max IFC doet.
Dat geloof ik meteen, hij doet er niet voor niets uren over om een film te recoderen.

Ik wil alleen maar zeggen dat het origineel er op een vt60 op stand max gewoon
niet om aan te zien is. Ik heb het nog bij iemand met een 6 jaar oude lcd bekeken
en dat zag er beter uit kwa motion dan bij mij. Hoefde mij met de vt50 op standje
mid nooit te schamen, en nu met de 60 op max durf je geen actiescenes meer te
laten zien want men kijkt elkaar aan zo van wat is dit ??
Van de week Age of Extinction gekeken, werkelijk geen transformer in action scherp
in beeld. Ik blijf erbij dat er een bug in de software van de vt60 zit.

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
Hallo,

Ik kan wellicht voor ~500 euro een pricewatch: Panasonic Viera TX-P50VT20 overnemen. De reden dat ik een plasma wil is omdat ik plasma gewoonweg fijner vindt kijken dan een lcd led tv. Mijn budget is helaas niet zo groot (arme student...)dus ik kan ook niet een nieuwe plasma kopen. Ik kijk veel films dus daar gaat de tv voornamelijk voor gebruikt worden.

Ik ben mij bewust van het feit dat de VT20 nu 4 jaar oud is, maar dit was toendertijds het topmodel en ik vraag mij af of het een goede koop is. Zal het beeld van de VT20 nog meekunnen met hedendag of kan ik voor 500 euro beter verder kijken voor een LCD TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die ook een 60ZT60 hebben en zoja wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Waarschijnlijk niet veel anders dan de mensen die een VT, GT of ST hebben.

Maar ervaringen op welk gebied? Ik veronderstel dat je ergens niet tevreden over bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n0elite schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:35:
Hallo,

Ik kan wellicht voor ~500 euro een pricewatch: Panasonic Viera TX-P50VT20 overnemen. De reden dat ik een plasma wil is omdat ik plasma gewoonweg fijner vindt kijken dan een lcd led tv. Mijn budget is helaas niet zo groot (arme student...)dus ik kan ook niet een nieuwe plasma kopen. Ik kijk veel films dus daar gaat de tv voornamelijk voor gebruikt worden.

Ik ben mij bewust van het feit dat de VT20 nu 4 jaar oud is, maar dit was toendertijds het topmodel en ik vraag mij af of het een goede koop is. Zal het beeld van de VT20 nog meekunnen met hedendag of kan ik voor 500 euro beter verder kijken voor een LCD TV?
Kopen? Zeker! (als hij gewoon mooi egaal van beeld is en niet vol met inbrand schade staat). Prijs is altijd lastig, is maar net wat de "gek" ervoor geeft. Ik heb hier in huis ook nog 2 oudere plasma's (ouder dan VT20) staan en loop nog steeds weg met die apparaten, zeker tov LED/LCD. Er is geen LCD tv van € 500,- nieuw die tegen een plasma op kan. Kijk wel even in het menu hoeveel uur dat ding gespeeld heeft. Misschien geeft je dat nog wat ruimte om te onderhandelen. Staat hier in topic hoe je dat kan doen. Succes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktulu666
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-09 19:43
Ik heb mijn 65vt60 nu een jaar, maar wat mij nu steeds vaker opvalt is dat ik zeer snel last heb van image retention.
Zodra ik de tv aan zet komt het vierra logo in beeld als ik hierna een licht beeld te zien krijg zie ik direct al het vierra logo nagloeien en blijft zeker een aantal minuten zichtbaar.
Hebben hier meer mensen last van en is dit normaal?
Dit heb ik ook bij andere logos zoals het netflix logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:21
Is normaal voor een plasma-tv, doet ook geen kwaad, is enkel een minder goed punt van de plasma-techniek. Logo's moet je wel aandacht aan schenken als je snelle veroudering van de plasma cellen op die plaats wilt voorkomen; dat ga je zien als een vage plek.

Helaas heeft Panasonic niet iets ingebouwd dat effectief de schade door een logo kan voorkomen (de ingebouwde opties werken niet goed) zoals een 'blurrer'. Dus als je deze schade ('inbranden') wilt voorkomen dan moet je sterke logo's geheel vermijden, zoals de handleiding ook aangeeft.

Verwijderd

Waarschijnlijk niet veel anders dan de mensen die een VT, GT of ST hebben.

Maar ervaringen op welk gebied? Ik veronderstel dat je ergens niet tevreden over bent :)
[/quote]
Nee hoor ben uitermate tevreden. Kijk niet zoveel tv programma's maar van inbranden nog totaal geen last. Wat instellingen betreft, bij de VT moest ik echt THX Cinema gebruiken om een prachtig beeld te krijgen. De eerste maand heb ik dat bij de ZT ook gedaan maar ik werd daar niet blij van.
Nu staat hij op Normaal (contrast 50, kleur 40 en scherpte 50) en is het beeld super, ja beter als de VT.
Uiteraard zeer afhankelijk van de content. Nu zit ik op 2.80 m. en dat is prima bij goede content, maar is deze minder cq slecht dan zou ik eigenlijk op 5m. moeten zitten om goed beeld te krijgen.
Ik ben uitermate tevreden SanduTje.

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-10 09:37
Hoe zat dat nog maar met het omdraaien van de stekker van je TV?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
_Brake_ schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 21:07:
Hoe zat dat nog maar met het omdraaien van de stekker van je TV?
Als je dat lang genoeg doet trekt je retentie/inbranding weg. Niet té lang doen aangezien het anders weer de andere kant op trekt en da's nog erger dan de initieele retentie die je weg wilde hebben*
* ;TLDR: het doet niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-09 10:31
Ik zag trouwens een verschijnsel bij mijn VT60 dat ik ook bij mijn oude G20 zie. Als ik hem op mijn laptop aansluit en in windows open ik een browser met veel wit in beeld, dan zakt de totale brightness van het scherm wat. Ga ik dan terug naar de desktop of verklein ik het browser scherm, dan zie ik de brightness hoger worden.

Waarom is dit? Bij films is het mij niet opgevallen. Bij mijn G20 zag ik wel fluctuerende brightness tijdens films, maar op de VT60 niet. Ik dacht dat dit aanpassen van de brightness wat ik bij het aansluiten op mijn laptop zag verband hield met de fluctuerende brightness bij films op mijn G20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
benchMarc schreef op zondag 28 september 2014 @ 11:19:
Ik zag trouwens een verschijnsel bij mijn VT60 dat ik ook bij mijn oude G20 zie. Als ik hem op mijn laptop aansluit en in windows open ik een browser met veel wit in beeld, dan zakt de totale brightness van het scherm wat. Ga ik dan terug naar de desktop of verklein ik het browser scherm, dan zie ik de brightness hoger worden.

Waarom is dit? Bij films is het mij niet opgevallen. Bij mijn G20 zag ik wel fluctuerende brightness tijdens films, maar op de VT60 niet. Ik dacht dat dit aanpassen van de brightness wat ik bij het aansluiten op mijn laptop zag verband hield met de fluctuerende brightness bij films op mijn G20.
Dat is de abl, automatic brighness limited.helemaal normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga voor mijn muziek toch maar een "echte" audiostreamer kopen en ben daarom nu eens met de Mediaserver vd ST60 aan het experimenteren om de WD Live te kunnen elimineren. Beeld is mooi maar de maat vd ondertitels is wel erg klein. Ik kan geen instelling vinden om deze groter te maken. Zit dit er gewoon niet op of kijk ik ergens over heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harde_cynist
ktulu666 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 20:26:
Zodra ik de tv aan zet komt het vierra logo in beeld als ik hierna een licht beeld te zien krijg zie ik direct al het vierra logo nagloeien en blijft zeker een aantal minuten zichtbaar.
Hebben hier meer mensen last van en is dit normaal?
Dit heb ik ook. Daarom was ik laatst benieuwd of je het kon uitzetten.

[ Voor 12% gewijzigd door harde_cynist op 28-09-2014 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordwolde
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-09 19:20
TV opgehaald en ik heb blijkbaar niet de GT maar de VT 60. Goedkoopste prijs in nl nu 1778. Scheelt ruim 900 euro ! Wat een beeld; heb me oude ue40es6340 er naast maar dat is appels met peren vergelijken zeg.
Zo uit de doos al prachtig beeld. Heeft iemand ergens een lijstje met beste instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harde_cynist schreef op zondag 28 september 2014 @ 13:14:
[...]

Dit heb ik ook. Daarom was ik laatst benieuwd of je het kon uitzetten.
Kan! In ieder geval op mijn ST60. Ik heb de manier waarop ergens hier in het topic gezet. Ik weet niet meer hoe, anders ff Googlen.

Ok, vooruit dan ....... volgens mij heb ik het zo gedaan: http://www.cnet.com/how-t...from-panasonic-smart-tvs/ ;)

Iemand mij dan ff helpt met mijn ondertitels vraagje...... >:)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2014 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noordwolde schreef op zondag 28 september 2014 @ 16:03:
TV opgehaald en ik heb blijkbaar niet de GT maar de VT 60. Goedkoopste prijs in nl nu 1778. Scheelt ruim 900 euro ! Wat een beeld; heb me oude ue40es6340 er naast maar dat is appels met peren vergelijken zeg.
Zo uit de doos al prachtig beeld. Heeft iemand ergens een lijstje met beste instellingen?
Zie topic! FF zoeken lijkt me niet teveel moeite toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 28 september 2014 @ 20:02:
[...]

Kan! In ieder geval op mijn ST60. Ik heb de manier waarop ergens hier in het topic gezet. Ik weet niet meer hoe, anders ff Googlen.

Ok, vooruit dan ....... volgens mij heb ik het zo gedaan: http://www.cnet.com/how-t...from-panasonic-smart-tvs/ ;)
Dat is de reclamebanner / balk onder in beeld, niet het VIERA logo dat je meteen bij het opstarten op het verder volledig zwarte beeld ziet. Dat kan niet uit.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op zondag 28 september 2014 @ 22:23:
[...]

Dat is de reclamebanner / balk onder in beeld, niet het VIERA logo dat je meteen bij het opstarten op het verder volledig zwarte beeld ziet. Dat kan niet uit.!
Ik heb het toch echt niet! Mijn beeld start op en heb alleen heel even bovenin een balk met functies. 3 seconden of zo dus het kan wel uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kreeg al een flashback gevoel en wat blijkt, dit is een herhaalde discussie. :) Die link waar je naar verwijst gaat echt over de (inderdaad maximaal irritante) banner en reclamebanner, en niet over het SmartViera Logo. En vorige keer was je van degenen die erop reageerden ook de enige die geen logo zag, zie:

Verwijderd in "[Plasma] Panasonic - Alle series - Deel 2"

Die optie waar jij naar verwijst: instellingen:tv instellingen: Smart Vierra Balk is echt voor die banner, dat staat ook zo in de handleiding. En ik denk dat het gros van de mensen hier die optie al gevonden en ook uit gezet heeft. Dus hoe jij geen logo krijgt weet ik niet, maar niet daardoor. Zet je tv eens uit met de knop op de tv en dan weer aan. Wat is het eerste wat je ziet na het drukken op de knop? Je hoort een relais klik, dan zwart beeld met middenin groot "smarTViera".

Een uitzondering zet je de tv vrijwel direct na het uit zetten (relais klik, rood lampje) weer aan dan zie je geen logo. Waarom? Omdat ie dan ondanks het rode lampje nog niet echt uit staat. Wacht je 10 seconden na het rode lampje (relais heeft dan ook geklikt), dan zie je bij het opstarten met de afstandsbediening gewoon weer kort het "smarTVieara" logo in beeld. Daarna natuurlijk inderdaad kort de balk met functies die jij noemt, maar dan heb je ook al beeld van de uitzending.

Om even kort te sluiten, VT60. Kan iemand anders met een ST60 dit nog even testen? Lijkt me zeer stug dat Panasonic daar opeens het logo weglaat. :) Bij de VT50/ST50 was het er ook al trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 28-09-2014 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) Haha, nu wordt het een uitdaging! Gelijk gecheckt. Overigens gaat mijn televisie altijd helemaal uit want zodra er niet meer gekeken wordt gaat stroom van het toestel.

Resultaat: tv start op met een grijs scherm, geen Vierra Logo dus en daarna zoals je zegt beeld met balk erboven. Ik had dus wel het logo toen ik hem net had en hebt het ergens mee uitgezet. Ga eens uitzoeken hoe ik dat dan gedaan heb. Heb toestel nu 9 maanden dus heb het niet meer paraat.

Ga me best doen! ;)
Pagina: 1 ... 53 ... 66 Laatste

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.