Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Mijn zus heeft een 50 v10 en het is absoluut een upgrade, qua zwart waarde en ook qua kleuren ik,heb een 50gt60 dus ik weet het verschil.

[ Voor 17% gewijzigd door freaky35 op 24-12-2013 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twijfel enorm tussen GT of VT 60..... Welke moet/zal ik nemen en waarom? Design van de VT vind ik iets mooier maar om daar nu zoveel meer voor neer te tellen. Of zal ik dan voor het design de VT50 halen? Twijfel, twijfel, twijfel ...... ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2013 21:28 ]

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ik heb een TX-P55VT50E, maar daar heb ik geen 'Custom' menu in, wel deze :
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Xpc7DkSZWCPrHPZllMGISye3/thumb.jpg

Draai de laatste firmware, heb ISFCCC gewoon aan staan. Wat kan het zijn dat ik die Custom dan mis?

specs | 3360wP met SE3000

Tallguy schreef op donderdag 26 december 2013 @ 12:25:
Ik heb een TX-P55VT50E, maar daar heb ik geen 'Custom' menu in, wel deze :
[afbeelding]

Draai de laatste firmware, heb ISFCCC gewoon aan staan. Wat kan het zijn dat ik die Custom dan mis?
Vt50 heeft geen custom menu.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 december 2013 @ 13:54:
Twijfel enorm tussen GT of VT 60..... Welke moet/zal ik nemen en waarom? Design van de VT vind ik iets mooier maar om daar nu zoveel meer voor neer te tellen. Of zal ik dan voor het design de VT50 halen? Twijfel, twijfel, twijfel ...... ;)
Altijd lastig, kiezen... Heb zelf ook een tijdje zitten twijfelen tussen een GT of VT 60. Uiteindelijk is het de GT geworden. Het verschil in beeldkwaliteit vond ik niet dermate groot dat ik de toch wel behoorlijke meerprijs voor wilde betalen. Daarnaast vond mijn vriendin de GT mooier dus was de WAF voor de 50 inch upgrade makkelijk binnen. ;)

• mh1956
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-07 16:16
lapino schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 19:18:
Heb een 50" GT60 in bestelling, maar twijfel nu om de Sony w905 te kopen. Wat zijn jullie meningen hierover?
Dat hangt er een beetje van af hoe je TV kijkt. Ik heb dit jaar zelf een hele tijd de 50GT60 in het vizier gehad, maar ben uiteindelijk gezwicht voor de Samsung UE55F8000, hoewel die stukken duurder was. Las echter te veel probleemverhalen over de GT60-serie en had daar gewoon geen zin in.

Het grootste nadeel van LED t.o.v. plasma zijn de kijkhoeken en kennelijk hoe duurder het model, des te belabberder de kijkhoeken. De F8000-serie van Samsung heeft daar erg veel last van, evenals de W905-serie van Sony. Heb je een hoekopstelling of kijk je onder een schuine hoek, dan geeft alleen een plasma (of een LED met IPS-panel (Panasonic, LG)) het beste beeld.

Ik kom van een 37 inch plasma, maar ik moet zeggen dat de zwartwaarden van mijn Samsung mij positief verrast hebben (maar dat mag ook wel voor dat geld), evenals de kleuren en de scherpte (tenminste in de Movie-instelling). De software om bewegingsonscherpte tegen te gaan laat wel eens een steekje vallen, maar voldoet over het algemeen beter dan ik verwacht had.

Wel vind ik om de een of andere reden het beeld van een plasma nog altijd iets mooier. Natuurlijker, meer diepte in het beeld, toch iets meer detaillering in donkere scenes.
Het beeld van de F8000-serie van Samsung en de W905-serie van Sony zijn verder compleet vergelijkbaar, maar ik vond het design van de Samsung een stuk mooier.

Ik heb de GT60 en de F8000 ook naast elkaar gezien en daarbij viel met name de grotere helderheid en scherpte van de Samsung positief op. De GT60 had daarentegen een wat natuurlijker beeld met wat meer diepte. De zwartwaarden kon ik niet echt vergelijken omdat ik de TV's alleen bij (gedempt) winkellicht heb kunnen zien. Dan verliest de GT60 het van de LED, maar in verduisterde kamers zal dat omgekeerd zijn.
De Sony heb ik niet met de Panasonic kunnen vergelijken.

Als je kunt leven met de gesignaleerde problemen van de GT60-serie (of misschien zie je die niet of ben je er niet gevoelig voor) dan zou ik zonder meer voor de 50GT60 gaan, zeker gezien de veel betere kijkhoeken dan de Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens even een vraagje....Ik zit op 3,50 meter en op 4 meter van de televisie (2 banken). Ik twijfel nu of ik voor een 50 inch of 55 inch zal gaan. Ik kom van 42 inch maar ben bang dat ik met 55 inch een te grote haal. Wie kan me adviseren door ervaring ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 16:06
3 maal de diagonaal is normaal kijken, geldt als vuistregel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 17:19:
Jongens even een vraagje....Ik zit op 3,50 meter en op 4 meter van de televisie (2 banken). Ik twijfel nu of ik voor een 50 inch of 55 inch zal gaan. Ik kom van 42 inch maar ben bang dat ik met 55 inch een te grote haal. Wie kan me adviseren door ervaring ????
Ik heb zelf een 55-inch en zit op ca. 3-5 tot 4 meter. Voor films (DVD, Blu-ray) is dat een geweldige ervaring, voor gewone TV-uitzendingen (journaal-uitzendingen, quizzen, praatprogramma's e.d.) complete overkill. Daarbij komt nog dat het gros van de TV-uitzendingen niet in (native) HD zijn, zelfs niet op de diverse HD-zenders. Het gaat daarbij vaak om geconverteerd SD-materieel. Veel gefilmd (buitenlands) journaal-materiaal komt bovendien niet boven YouTube-kwaliteit uit. Daarentegen zien reclames op de HD-zenders er geweldig uit. Dus het is een beetje een mixed bag. Mijn vriendin vindt 55 inch veel te groot op die kijkafstand, maar ik als filmliefhebber dus absoluut niet. Maar wat TV-uitzendingen betreft moet ik haar dus gelijk geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
ParkOverall schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 17:39:
3 maal de diagonaal is normaal kijken, geldt als vuistregel.
Dat geldt alleen voor HD-materiaal toch? Dan kom je bij een kijkafstand van 4 meter op 52 inch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
Weet ik eigenlijk niet. Je hebt natuurlijk wat speelruimte; je moet er niet met de neus bovenop zitten zodat je de pixels kunt tellen, noch er zover vanaf zitten dat je de hoge definitie niet meer kunt waarnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mh1956 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 17:41:
[...]

Ik heb zelf een 55-inch en zit op ca. 3-5 tot 4 meter. Voor films (DVD, Blu-ray) is dat een geweldige ervaring, voor gewone TV-uitzendingen (journaal-uitzendingen, quizzen, praatprogramma's e.d.) complete overkill. Daarbij komt nog dat het gros van de TV-uitzendingen niet in (native) HD zijn, zelfs niet op de diverse HD-zenders. Het gaat daarbij vaak om geconverteerd SD-materieel. Veel gefilmd (buitenlands) journaal-materiaal komt bovendien niet boven YouTube-kwaliteit uit. Daarentegen zien reclames op de HD-zenders er geweldig uit. Dus het is een beetje een mixed bag. Mijn vriendin vindt 55 inch veel te groot op die kijkafstand, maar ik als filmliefhebber dus absoluut niet. Maar wat TV-uitzendingen betreft moet ik haar dus gelijk geven.
En dat is nu precies mijn dilemma ........ Ik wil achteraf geen spijt hebben. 50 te klein of 55 te groot? Grrrrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
Test het uit met een stuk karton op de maat van het tv-scherm, maakt dat een goede indruk op je kijk afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 17:19:
Bij twijfel altijd de grootste pakken, went toch snel.
Je zult het wel als schokkend en te groot ervaren als zo'n apparaat ineens voor je neus staat.

Met 4 meter is 55inch echt geen probleem, eerder een voorkeur. 50inch zal echter ook prima voldoen.
Tv uitzendingen van de interessante zenders zijn toch van prima kwaliteit?

Je koopt zo'n tv niet voor suffe praatprogramma's en gtst, anders kun je net zo goed 42inch pakken.
Dit is voor blu-ray, sportevenementen, discovery channel etc.

Ben je meer een casual kijker, dan is 50inch een optie.

[ Voor 3% gewijzigd door BARACUS op 28-12-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 18:57
Trotse P42GT60 bezitter sinds 5 dagen hier
Cap schreef op zondag 22 december 2013 @ 15:02:
[...]Overigens, zeker met de 60 series zijn er nogal veel opties, waarvan een deel pas te zien is als je de geavanceerde/ISFCC opties aanzet in het instellingen menu. Ik kan me goed voorstellen dat je dit niet in een half uurtje allemaal gelijk getrokken hebt. ;)
Waar ik zometeen achter ga komen, kon al niet vinden waar ik Pro1/Pro2 aan moest zetten :P Goed, ISFCCC 'Aan' dus...

Een dezer dagen ga ik wat piccas maken nu de gehele boel hangt en dan maar 'ns verder met instellen en leren (en genieten!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 18:57:
[...]

En dat is nu precies mijn dilemma ........ Ik wil achteraf geen spijt hebben. 50 te klein of 55 te groot? Grrrrrr.
das ee makkelijke 55inch :),formaat zal in het begin even wennen zijn,maar went snel genoeg!. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2013 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 22:14:
das ee makkelijke 55inch :),formaat zal in het begin even wennen zijn,maar went snel genoeg!. :)
55 inch op 4 meter gaat binnen de 1ste film van "okay, had best groter gekund" naar "funk, wat is dit klein" :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BARACUS schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 20:38:
[...]

Bij twijfel altijd de grootste pakken, went toch snel.
Je zult het wel als schokkend en te groot ervaren als zo'n apparaat ineens voor je neus staat.

Met 4 meter is 55inch echt geen probleem, eerder een voorkeur. 50inch zal echter ook prima voldoen.
Tv uitzendingen van de interessante zenders zijn toch van prima kwaliteit?

Je koopt zo'n tv niet voor suffe praatprogramma's en gtst, anders kun je net zo goed 42inch pakken.
Dit is voor blu-ray, sportevenementen, discovery channel etc.

Ben je meer een casual kijker, dan is 50inch een optie.
Nee ben juist een filmjunkie..... Voor films lijkt het me geweldig maar om Mathijs van Nieuwkerk nu zo groot te zien. En heb nu een 42 inch V10 maar wil wel groter en wil mee met de laatste plasma van Pana. :'( Ik heb lang niet naar tv's gekeken en ben van de week ff wezen kijken en als ik dan de 8000 serie van Samsung zie in de winkel dan moet ik er niet aan denken aan een led.

HD snap ik maar is SD ook op 55 inch mooi want ik heb nogal wat materiaal in dit formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 23:00:
[...]
HD snap ik maar is SD ook op 55 inch mooi want ik heb nogal wat materiaal in dit formaat?
Volgens dit bekende plaatje zit je dan precies tegen de grens aan waarop 720p echt zichbaar beter is :)

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2006/12/resolution_chart.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 23:04:
[...]

Volgens dit bekende plaatje zit je dan precies tegen de grens aan waarop 720p echt zichbaar beter is :)

[afbeelding]
OK dan. Dus 55 inch. Zal de vrouw leuk vinden... _O- Ach ja ....

Volgende vraag GT is er niet in 55 wel in VT. Zit er veel verschil tussen de 50 en 60 serie? A vanwege prijs en B vanwege looks bevalt mij de 50 serie meer. Is de 60 beter? Lees nogal wat ellende met inbranden met de 50. Op zich vreemd want mijn 10 serie heeft dit helemaal niet.

NB: kids zitten nu Lords of the Ring te kijken (vandaar dat ik hier zit, mijn film niet) en die kunnen niet wachten om op 55 inch te kijken ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2013 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Rebel
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 09:36
Maandag gaat mijn 42 inch G20 vervangen worden door een 65 inch ST60. Ook ik heb getwijfeld over het formaat (zit op zo'n 4,5 meter van de tv). Maar ja, als je het doet, moet je het goed doen. Vandaar de 65 inch. Bespaarde meteen hoofdbrekens of ik toch niet voor een GT60 zou moeten gaan (is max 50 inch). De VT serie had ik op basis van het budget al afgeschoten, dus zodoende was de keuze makkelijk: ST60.

Ben ik weer voorzien totdat grotere OLED tv's betaalbaar worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:58

FreakNL

Well do ya punk?

Altijd de grootste kiezen. Ik ben van 46 inch naar 55 inch gegaan omdat mijn ouders die eerste gekocht hadden en het daar echt te klein was. Die hebben dus de 65st60 gekocht, en ik heb de 55st50 van hun overgenomen.

Ik ben tevreden, maar een 65" had ook prima geweest. En mijn ouders hadden makkelijk een 70" kunnen nemen (ware het niet dat je dan echt in een andere prijsklasse terecht komt). Het is zoals anderen hier zeggen, het went erg snel.

Die 46" staat nu op mijn slaapkamer, en soms denk ik echt, als ik naar dat ding kijk, "Wat een kleine TV eigenlijk"... :D (wat natuurlijk relatief is ;) )

[ Voor 15% gewijzigd door FreakNL op 29-12-2013 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:48
Beste tweakers. Na een tijdje afwezig in dit topic toch weer terug.

Ik ben sinds begin dit jaar eigenaar van een 50gt50. Erg tevreden. Alleen helaas toch last van inbranden. Rechtsboven duidelijk een logo van Net5 die er niet uit lijkt te gaan (heb niet eens zo heel veel Net5 bekeken). Vandaag maar even de scrolling bar aangezet. Kijken hoe het er morgen uitziet. Zie ik ook dat in dezelfde hoek ook een deel van bf4 ingebrand lijkt door het spelen op de console.

Ik hoop natuurljk dat het allemaal morgen beter is na de scrolling bar. Mocht het niet zo zijn moet ik toch contact gaan nemen met Panasonic.

EDIT: na een nachtje scrolling bar niets meer te zien van de BF4 UI, maar de Net5 logo is nog steeds zichtbaar. Wel iets minder aanwezig, niet heel storend. Maar op een enkelkleurige achtergrond duidelijk te zien.

Zijn er anderen die al met panasonic contact hebben genomen recent met dit soort problemen? Hoe heeft panasonic dat opgelost gezien de productie van plasmas lijkt gesopt te zijn nu?

[ Voor 25% gewijzigd door dangerpaki op 29-12-2013 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

mh1956 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 17:39:
Heb je een hoekopstelling of kijk je onder een schuine hoek, dan geeft alleen een plasma (of een LED met IPS-panel (Panasonic, LG)) het beste beeld.
Dat is allemaal "in theorie" of "volgens de theorie achter de technologie" maar in de praktijk is IPS één groot leaking feest i.c.m. brakke kijkhoeken helaas en komt het totaal niet in de buurt van Plasma of OLED :/

Ik kan dan ook niet wachten totdat er een nieuwe technologie komt die handig is voor PC monitoren, zodat ik mijn drie Dell U2410 IPS monitoren voor iets fatsoenlijks kan vervangen dat net zo mooie is als mijn good old CRT's waren :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor allen die twijfelen of de maat wat lijkt in de huiskamer. Een app van panasonic kan je iets in de juiste richting helpen. Deze setup simulator van panasonic 'projecteerd' het tv scherm in het gewenste formaat via je telefoon op de kast of muur. http://panasonic.net/apps/en/setup_simulator/

Zelf ben ik er trouwens nog niet helemaal uit of het een 50 fo 55 inch te wordt. Dit komt met name doordat ik de bezels van de VT60 erg dik vindt. Daarnaast speel ik met de gedachte of de 'forse' investering wel zo'n goed idee is nu OLED op de loer ligt. Helaas heb ik geen glazen bol die mij verteld wanneer de OLED betaalbaar is voor de gemiddelde consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 10:36:
Voor allen die twijfelen of de maat wat lijkt in de huiskamer. Een app van panasonic kan je iets in de juiste richting helpen. Deze setup simulator van panasonic 'projecteerd' het tv scherm in het gewenste formaat via je telefoon op de kast of muur. http://panasonic.net/apps/en/setup_simulator/

Zelf ben ik er trouwens nog niet helemaal uit of het een 50 fo 55 inch te wordt. Dit komt met name doordat ik de bezels van de VT60 erg dik vindt. Daarnaast speel ik met de gedachte of de 'forse' investering wel zo'n goed idee is nu OLED op de loer ligt. Helaas heb ik geen glazen bol die mij verteld wanneer de OLED betaalbaar is voor de gemiddelde consument.
Nu een plasma en over 5 of 10 jaar zien we wel verder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt je wel afvragen wat er erg is aan de bezels van de VT60. Aangezien ze vlak weggewerkt zijn achter de glasplaat zie je ze afgezien van het subtiele kleurverschil tussen de bezel en het panel zelf - panel iets minder zwart - eigenlijk niet als de tv uit staat. Als het puur om die cm2's extra oppervlak gaat veroorzaakt door de bezel en dat een dealbreaker is dan kun je volgens mij beter direct voor een kleiner formaat gaan.

Wat kijkervaring betreft zijn de bezels niet storend, in tegendeel: vrijwel iedereen zal een donkere rand om de tv als prettig kijken ervaren. Dit is omdat met een zwarte omlijsting er zich zo min mogelijk beeldinformatie in het gezichtsveld bevindt behalve het beeld zelf. Hierbij geldt dat hoe dichter in de buurt van het beeld deze informatie zich bevindt, hoe storender het is. Zie daar het nut van een bezel, of beter nog, tv opgehangen op een geheel zwarte / donkere muur.

Tv's zonder bezel zijn leuk om te zien, op dit moment vooral nog vanwege het "nieuwe" oftewel de pats-factor / mode, en omdat ze compacter ogen. Maar het nadeel van deze mode is dus dat er nog meer aandacht aan de muur waarvoor de tv wordt geplaatst moet worden besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

dangerpaki schreef op zondag 29 december 2013 @ 00:56:
Beste tweakers. Na een tijdje afwezig in dit topic toch weer terug.

Ik ben sinds begin dit jaar eigenaar van een 50gt50. Erg tevreden. Alleen helaas toch last van inbranden. Rechtsboven duidelijk een logo van Net5 die er niet uit lijkt te gaan (heb niet eens zo heel veel Net5 bekeken). Vandaag maar even de scrolling bar aangezet. Kijken hoe het er morgen uitziet. Zie ik ook dat in dezelfde hoek ook een deel van bf4 ingebrand lijkt door het spelen op de console.

Ik hoop natuurljk dat het allemaal morgen beter is na de scrolling bar. Mocht het niet zo zijn moet ik toch contact gaan nemen met Panasonic.

EDIT: na een nachtje scrolling bar niets meer te zien van de BF4 UI, maar de Net5 logo is nog steeds zichtbaar. Wel iets minder aanwezig, niet heel storend. Maar op een enkelkleurige achtergrond duidelijk te zien.

Zijn er anderen die al met panasonic contact hebben genomen recent met dit soort problemen? Hoe heeft panasonic dat opgelost gezien de productie van plasmas lijkt gesopt te zijn nu?
Volgens mij valt dat wel onder de garantie, alleen inbrandverschijnselen van games niet. Maar logo's wel.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
Leest hier niemand de handleiding waarin wordt aangegeven dat je moet oppassen met het weergeven van statische beelden en dat inbranden als gevolg hiervan niet onder garantie valt?

Panasonic mag aardig zijn met coulance, ze hadden beter een no-logo feature in kunnen bouwen (in de vorm van een blurrer?) in hun prachtige plasma tv's. Had hen en ons een hoop gezeur bespaard naar mijn idee. Onbegrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ParkOverall schreef op zondag 29 december 2013 @ 16:17:
Leest hier niemand de handleiding waarin wordt aangegeven dat je moet oppassen met het weergeven van statische beelden en dat inbranden als gevolg hiervan niet onder garantie valt?

Panasonic mag aardig zijn met coulance, ze hadden beter een no-logo feature in kunnen bouwen (in de vorm van een blurrer?) in hun prachtige plasma tv's. Had hen en ons een hoop gezeur bespaard naar mijn idee. Onbegrijpelijk.
Dat vind ik een beetje een wassen neus. Panasonic mag dat wel vinden (gelukkig hebben we als consument NIETS met panasonic te maken in principe).

Je mag van een TV verwachten dat je hem als TV kan gebruiken. Dus een avondje voetbal kijken op dezelfde zender is gewoon normaal gebruik. En dat zou niet moeten inbranden. Als dat wel zo is ,dan is gewoon de TV non-conform en ergo: onderhevig aan garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
Resultaat is dan dat ze moeten stoppen met het maken van plasma's, daar valt met het na twee week al weer omruilen geen droog brood mee te verdienen op deze wijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele klus tv uitzoeken. Eindelijk alle toestellen naast elkaar gezien vanmiddag.

55ST60 en 55VT60 en 50 GT60.

Neig toch, en vrouw ook, naar 55 inch maar wat is die VT aan de prijs.

Is die ST in beeldkwaliteit net zo goed of zelfs beter dan mijn huidige V10???? Wie weet het antwoord???

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2013 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ParkOverall schreef op zondag 29 december 2013 @ 17:19:
Resultaat is dan dat ze moeten stoppen met het maken van plasma's, daar valt met het na twee week al weer omruilen geen droog brood mee te verdienen op deze wijze.
Panasonic stopt over een paar dagen ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 18:00:
Hele klus tv uitzoeken. Eindelijk alle toestellen naast elkaar gezien vanmiddag.

55ST60 en 55VT60 en 50 GT60.

Neig toch, en vrouw ook, naar 55 inch maar wat is die VT aan de prijs.

Is die ST in beeldkwaliteit net zo goed of zelfs beter dan mijn huidige V10???? Wie weet het antwoord???
ST is veeeeelll beter dan de V10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 11:31
Ik heb sinds kort een 50st60. Als ik de tv uit doe ( uit met de aan uit knop) maakt hij een tik geluid en een aantal seconde later nogmaals is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Marcel9970 schreef op zondag 29 december 2013 @ 19:32:
[...]

ST is veeeeelll beter dan de V10.
Mee eens,mijn zus heeft de v10, maar dat is een groot verschil met mijn gt60,in het voordeel van de gt60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie aanbieding trouwens bij de Mediamarkt voor de mensen die de opvolger van de UT50 willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 09:33
Helaas niet full hd, verder leuk toestel idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 17:17
Bever! schreef op maandag 30 december 2013 @ 11:48:
Helaas niet full hd, verder leuk toestel idd
Is het echt geen full-hd? Jeetje, dat ze dat nog maken... Ik kan het zo snel overigens nergens terugvinden. Zal wel niet voor niets zijn ;)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rossi46 schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:46:
Is het echt geen full-hd? Jeetje, dat ze dat nog maken...
Resolutie is, tot een bepaald formaat uiteraard, geheel niet belangrijk voor een mooi (en scherp) beeld. Jaren lang een 50 inch HD Ready bak gehad en dat beeld was beter dan vrijwel elke andere FullHD 50 inch tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 17:17
Brad Pitt schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:50:
[...]

Resolutie is, tot een bepaald formaat uiteraard, geheel niet belangrijk voor een mooi (en scherp) beeld. Jaren lang een 50 inch HD Ready bak gehad en dat beeld was beter dan vrijwel elke andere FullHD 50 inch tv :)
Dat ben ik ook wel weer met je eens. Ik kijk geregeld 720p op mijn 42" full-hd Pana en dat ziet er gewoon erg goed uit.

Even een domme vraag. Is het een probleem om full-hd metariaal te bekijken op een hd-ready paneel?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rossi46 schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:56:
Even een domme vraag. Is het een probleem om full-hd metariaal te bekijken op een hd-ready paneel?
Het paneel zal geen fysieke nadelige gevolgen hebben door het downscalen van het materiaal nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:50:
[...]

contrast ratio is king!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Erg jammer dat wackidth die een aantal mede-Tweakers van een goede tip heeft voorzien hier van louche zaakjes werd beticht.

Ik zou een grote elektronica winkel in het centrum van een Duits plaatsje, vol met vriendelijk personeel en een lekker bakkie koffie tijdens het wachten, zo niet noemen.

Wacht dus voortaan even met je oordeel... :)

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kogel is door de kerk. 55ST60 besteld!

Ben benieuwd hoe deze lap televisie gaat bevallen. :Y De 42VT10 gaat naar de slaapkamer. :Z

Alvast allemaal een mooi 2014 en bedankt voor het meedenken en alle info op dit forum!

NB: weet niet of dit mag, maar ik ben bij Plattetv.nl echt geweldig geholpen in Breda met een scherpe prijs. Deze winkel is echt een aanrader !!!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2013 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-09 13:26
Ik ben momenteel aan het twijfelen tussen de 55st60 en de 50vt60. ik zou graag voor de 55" gaan maar is er kwa beeldkwaliteit echt een merkbaar groot verschil tussen de st en vt.

Mijn situatie, ik kijk eerder in een donkere ruimte naar tv series en films via xbmc (95% is 720p heb nog niet veel echte 1080p) en heb er ook een ps3 op aangesloten maar ik ben geen echte gamer dus dit is tweederangs.

Ik heb nu een heel oude (8jaar oud zoiets) grundig xephia plasma en ben er nog content van maar wil toch eens upgraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
De ST is gekalibreerd en in een donkere omgeving, qua beeld zo goed als gelijkwaardig aan de VT.

Ik heb mijn ST50 laten kalibreren en na kalibratie vond de kalibreerder het beeld gelijkwaardig aan de VT50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Vortexmerc schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 08:08:
Ik ben momenteel aan het twijfelen tussen de 55st60 en de 50vt60. ik zou graag voor de 55" gaan maar is er kwa beeldkwaliteit echt een merkbaar groot verschil tussen de st en vt.

Mijn situatie, ik kijk eerder in een donkere ruimte naar tv series en films via xbmc (95% is 720p heb nog niet veel echte 1080p) en heb er ook een ps3 op aangesloten maar ik ben geen echte gamer dus dit is tweederangs.

Ik heb nu een heel oude (8jaar oud zoiets) grundig xephia plasma en ben er nog content van maar wil toch eens upgraden :)
Als je puur naar het beeld kijkt dan is het verschil echt niet wereldschokkend in een donkere ruimte. Voor het prijsverschil krijg je natuurlijk wel een hoop andere extra zaken.

Als je geen tv freak bent dan voldoet de st echt prima. De 5" extra zal waarschijnlijk meer kijkgenot geven dan de betere beeldkwaliteit van een vt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
BARACUS schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 10:05:
[...]

Als je puur naar het beeld kijkt dan is het verschil echt niet wereldschokkend in een donkere ruimte. Voor het prijsverschil krijg je natuurlijk wel een hoop andere extra zaken.

Als je geen tv freak bent dan voldoet de st echt prima. De 5" extra zal waarschijnlijk meer kijkgenot geven dan de betere beeldkwaliteit van een vt.
lijkt mij goed advies, nu kan je dus met een kalibratie toch nog meer uit de st halen. Iemand advies waar dit best te kunnen laten doen in belgie? of kan dit ook zelf aan de hand van een colori of spyder gelijk voor pc schermen.
(het is meer om zoveel mogelijk uit het scherm te halen niet zoveel mogelijk geld te besteden om de laatste 2% perfectie te behalen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:43

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Vortexmerc schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 10:18:
[...]

lijkt mij goed advies, nu kan je dus met een kalibratie toch nog meer uit de st halen. Iemand advies waar dit best te kunnen laten doen in belgie? of kan dit ook zelf aan de hand van een colori of spyder gelijk voor pc schermen.
(het is meer om zoveel mogelijk uit het scherm te halen niet zoveel mogelijk geld te besteden om de laatste 2% perfectie te behalen :) )
Een calibratie levert als het goed is meer dan de laatste 2% perfectie ;)
Ik heb het door Frank Doorhof laten doen, maar was ik niet helemaal tevreden over.
Het is nu wel in orde, maar dat is omdat ik er zelf nog dingen aan veranderd heb.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
daffie82 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 10:41:
[...]

Een calibratie levert als het goed is meer dan de laatste 2% perfectie ;)
Ik heb het door Frank Doorhof laten doen, maar was ik niet helemaal tevreden over.
Het is nu wel in orde, maar dat is omdat ik er zelf nog dingen aan veranderd heb.
yep, ik bedoelde meer ik wil niet enorm veel geld uitgeven aan kalibratie tot de perfectie toe, als ik al iets heel deftig met een spyder ofzo kan behalen of via een goedkopere manier van kalibratie zou ik al zeer tevreden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Kaliberen gaat toch al snel richting de 200 euro, laten doen of zelf zo'n meter halen. Dat kun je beter in een vt steken ;) De tv simpel afstellen met behulp van wat beeldpatronen is gratis.

Je kunt jezelf beter druk maken over alle 720p bestanden, dat moet toch echt 1080p worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BARACUS schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 11:07:
Kaliberen gaat toch al snel richting de 200 euro, laten doen of zelf zo'n meter halen. Dat kun je beter in een vt steken ;) De tv simpel afstellen met behulp van wat beeldpatronen is gratis.

Je kunt jezelf beter druk maken over alle 720p bestanden, dat moet toch echt 1080p worden ;)
Een st kalibreren heeft meer nut dsn het geld in een vt steken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vind ik ook, want de gemiddelde VT is out of the box precies even goed/slecht afgesteld in de fabriek als de gemiddelde ST. Goed, want het kan stukken beroerder, zie andere tv's. Slecht, want de variatie in de fabrieksafstelling (kleurtemperatuur, kwaliteit van de grijstrap etc) is nog altijd een heel stuk groter dan het veel kleinere verschil in de beeldkwaliteit van het VT paneel tov het ST paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vortexmerc schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 08:08:

Ik had precies hetzelfde dilemma en ben na vergelijken in de winkel toch voor de ST gegaan. Heb ze allebei in de winkel redelijk precies afgesteld en zag bijna geen verschil. Tevens vind ik de VT looks van de 60 serie iets minder. En een prijsverschil van € 800,- .... Zou niet te lang wachten want volgens mij zijn alle Pana liefhebbers de laatste aan het halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:43

daffie82

Minisforum UM773 Lite

BARACUS schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 11:07:
Niet mee eens.
Kalibratie bied je veel meer voordelen qua beeldkwaliteit dan een upgrade van st naar gt of vt... En ook nog eens voor minder geld ;)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
ik ben vrij zeker, mits de feedback die ik hier gekregen heb en info die ik gevonden heb, dat ik voor de 55st60 ga gaan en probeer zelf eerst met behulp van slides deze wat in te stellen. Ik denk voor mij persoonlijk gaat het grotere scherm de meerwaarde zijn en prijs kwaliteit lijkt dit super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vortexmerc schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:16:
ik ben vrij zeker, mits de feedback die ik hier gekregen heb en info die ik gevonden heb, dat ik voor de 55st60 ga gaan en probeer zelf eerst met behulp van slides deze wat in te stellen. Ik denk voor mij persoonlijk gaat het grotere scherm de meerwaarde zijn en prijs kwaliteit lijkt dit super.
Eens. Mocht je twijfelen voor 6 tientjes extra bij plattetv.nl mag je hem binnen 4 weken omruilen http://www.plattetv.nl/info/a-z-service-pakket-tv-4272.html

Mocht je zelf enigszins basis willen calibreren download dan de ISF DVD. Werkt erg makkelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2013 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:30:
Mocht je zelf enigszins basis willen calibreren download dan de ISF DVD. Werkt erg makkelijk.
Als je daarmee die van Monster bedoelt kan ik het niet meer oneens zijn. Da's de meest slechte en waardeloze "calibratie" (lees: reclame voor het meisje van de baas van Monster) disc OOIT gemaakt.

Avoid... like... the... plague.

YMMV, uiteraard 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:58:
[...]

Als je daarmee die van Monster bedoelt kan ik het niet meer oneens zijn. Da's de meest slechte en waardeloze "calibratie" (lees: reclame voor het meisje van de baas van Monster) disc OOIT gemaakt.

Avoid... like... the... plague.

YMMV, uiteraard 8)
Het is misschien ook handig om voor alleen dvds het woord calibratie niet meer te gebruiken. Want dat is het niet. Kalibreren kan alleen met een meter.. Een spyder noem iik trouwens geen meter maar een random waarde generatior :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
JaymzHetfield schreef op maandag 30 december 2013 @ 16:11:
Erg jammer dat wackidth die een aantal mede-Tweakers van een goede tip heeft voorzien hier van louche zaakjes werd beticht.

Ik zou een grote elektronica winkel in het centrum van een Duits plaatsje, vol met vriendelijk personeel en een lekker bakkie koffie tijdens het wachten, zo niet noemen.

Wacht dus voortaan even met je oordeel... :)
Thanks Jay,

Ach jij en misschien nog een paar kijken naar een 65" voor een 55 prijs. Lekker toch? En 4 jaar garantie.

Wel grappig dat ik verder geen enkele reactie meer heb gezien na het posten van de factuur. Dan hoor je ze niet meer.

Fijn 2014 iedereen

[ Voor 9% gewijzigd door wackidth op 31-12-2013 15:40 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Cap schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 12:23:
Vind ik ook, want de gemiddelde VT is out of the box precies even goed/slecht afgesteld in de fabriek als de gemiddelde ST. Goed, want het kan stukken beroerder, zie andere tv's. Slecht, want de variatie in de fabrieksafstelling (kleurtemperatuur, kwaliteit van de grijstrap etc) is nog altijd een heel stuk groter dan het veel kleinere verschil in de beeldkwaliteit van het VT paneel tov het ST paneel.
Jazeker maar de situatie werd ineens anders in mijn ogen.

Eerst was de twijfel niet kieskeurig qua beeldkwaliteit, meer qua kosten.
Vervolgens willen we gaan kalibreren, veel extra kosten en heel kieskeurig qua beeldkwaliteit.

Dat noem ik een omdraai van 180 graden van alle eisen. Dan kun je dat geld beter steken in de vt hardware die je nu gaat kopen. Dat kalibreren komt toch pas later en blijkbaar is geld toch niet zo'n probleem.

Ondertussen zitten we ook nog met de collectie 720p bestanden, dan is een discussie over kalibreren en een vt ook een beetje raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
BARACUS schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 16:01:
[...]

Jazeker maar de situatie werd ineens anders in mijn ogen.

Eerst was de twijfel niet kieskeurig qua beeldkwaliteit, meer qua kosten.
Vervolgens willen we gaan kalibreren, veel extra kosten en heel kieskeurig qua beeldkwaliteit.

Dat noem ik een omdraai van 180 graden van alle eisen. Dan kun je dat geld beter steken in de vt hardware die je nu gaat kopen. Dat kalibreren komt toch pas later en blijkbaar is geld toch niet zo'n probleem.

Ondertussen zitten we ook nog met de collectie 720p bestanden, dan is een discussie over kalibreren en een vt ook een beetje raar.
hey baracus,

nee je begrijpt mij verkeerd over het kalibreren, kosten waren altijd een factor hoor :) ik wil niet veel geld aan kalibreren uit geven maar ik lees dat het toch veel kan helpen en ik vroeg meer achter opties, je hebt mij dan de info gegeven via pm hoe je dit zelf voor een stuk al kunt doen en dat is perfect we zien wel.

Ja ik zit nog vooral met 720p materiaal maar daarvoor mag ik toch ook al proberen de tv goed in te stellen :) het gaat niet bij 720p blijven hé.

bedankt voor alle advies, ondertussen is de 55ST60 besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach jullie hebben beide gelijk. ST of VT, wel of niet kalibreren, een verkeerde keuze kun je wat dat betreft niet maken, behalve veel teveel betalen dan misschien. :) Als de ST vele honderdjes goedkoper is en je vind het uiterlijk van die tv prima, dan vind ik die keuze prima te begrijpen. Laten kalibreren of beter nog, zelf kalibreren kan altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Heb maandag ook mijn p50gt60 ontvangen van plattetv. Enorm verschil met mijn v10. Heb paar settings aangepast volgens avforums, maar denk er toch ook aan zelf te calibreren of te laten doen. Is er ergens een gids die al beetje kan helpen om zelf (op zicht) te calibreren? Zal niet 100 procent juist zijn maar zal toch iets helpen niet?

Jammer dat er geen 65" van bestaat, anders had ik die genomen. De vt60 vind ik te duur.

[ Voor 11% gewijzigd door lapino op 01-01-2014 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Na een paar dagen Cultura24 (Top2000) te hebben gekeken zijn links en rechts nu de logo's zichtbaar bij lichte achtergronden :(

Zelf met voorzorgsmaatregelen (zoom/pixel orbiter/tussendoor schuifbalken/contrast lager) is dit blijkbaar niet te voorkomen maar hopelijk trekt dit langzaam weer weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:08:
Na een paar dagen Cultura24 (Top2000) te hebben gekeken zijn links en rechts nu de logo's zichtbaar bij lichte achtergronden :(

Zelf met voorzorgsmaatregelen (zoom/pixel orbiter/tussendoor schuifbalken/contrast lager) is dit blijkbaar niet te voorkomen maar hopelijk trekt dit langzaam weer weg...
Ja dat gaat zeker gebeure (de retentie). Ik kijk er niet raar van op. Ik zou gewoon nu het zo vers is gewoon een wit scherm opzetten voor een dag ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoezo dat? Op de ST50 van mijn ouders gaan de logo's er, denk ik, gewoon nooit meer uit. Als in: weken lang "alles" geprobeerd (balk, wit scherm, Wow BD) en ze zijn nog even vrolijk zichtbaar als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:15:
[...]

Hoezo dat? Op de ST50 van mijn ouders gaan de logo's er, denk ik, gewoon nooit meer uit. Als in: weken lang "alles" geprobeerd (balk, wit scherm, Wow BD) en ze zijn nog even vrolijk zichtbaar als voorheen.
Ik bedoelde de retentie. Dat gaat zeker gebeuren als je lang logos erop laat staan.

Mijn vt50 heeft ook al flinke oneven aging. Je kan op een zwart scherm precies de zwarte balken zien, boven en onder. Maar valt in normale content niet op.

[ Voor 15% gewijzigd door Adlermann op 02-01-2014 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adlermann schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:20:
Ik bedoelde de retentie. Dat gaat zeker gebeuren als je lang logos erop laat staan.
Dat was uit die quote uiteraard niet op te maken hè :)
Mijn vt50 heeft ook al flinke oneven aging. Je kan op een zwart scherm precies de zwarte balken zien, boven en onder. Maar valt in normale content niet op.
Ja da's wel een irritant euvel waar je echt niet omheen komt. Helaas is er tijdens normale content zo af en toe toch echt wel een vrijwel zwart scherm waarbij het, kijk altijd in een nogal donkere kamer, gewoon prima zichtbaar is. Is dan maar niet anders, vind dat toch minder irritant dan logo's. Daarvan weinig last, vooralsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Toch wel opvallend dat zoveel mensen de ST60 boven de GT60 kiezen, terwijl die laatste een stuk beter schijnt te zijn.

Ik zit zelf momenteel ook te kijken welke tv ik wil kopen. De enige twijfel die ik nog heb is of ik LED of plasma wil en 50 inch of 55. De lijst van televisies die mijn interesse hebben zijn de Panasonic GT60/VT60 of de Sony 55W905.

Ik neig momenteel naar de plasma, maar ik ben toch nog altijd wat huiverig voor inbranden. Ik heb wel al gelezen dat dit tegenwoordig toch niet meer zoveel zou voorkomen? Ik gebruik mijn tv zeer regelmatig voor gaming, maar aan de andere kant zijn de keren dat ik meer dan 2 uur achter elkaar hetzelfde spel speel zeldzaam. Daarnaast kijk ik ook graag films, maar daarbij heb je ook vaak zwarte balken, kunnen die nog voor problemen zorgen?
Wat denken jullie, zou ik voor een plasma moeten gaan?

Ik zou zelf de ST serie laten schieten, aangezien die minder geschikt schijnt te zijn voor gaming. De GT serie is een mooie tussenstap, maar die is helaas maar maximum 50 inch, dus mocht ik voor een 55 inch willen gaan dan valt de GT ook af.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SToRM666 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:37:
In dit forum? Waarschijnlijk wel. In een Sony LCD-forum? Waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch wel opvallend dat zoveel mensen de ST60 boven de GT60 kiezen, terwijl die laatste een stuk beter schijnt te zijn.
De GT en VT zijn op puur beeldkwaliteit maar marginaal beter. Overdag kan het wel wat verschillen door het filter. Maar in de avonduren, not so much.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
De reactietijd van de GT/VT is een stuk beter, dus dat vind ik voor gaming ook wel een belangrijk punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SToRM666 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:52:
De reactietijd van de GT/VT is een stuk beter, dus dat vind ik voor gaming ook wel een belangrijk punt.
Klopt, maar dat heeft met beeldkwaliteit niet zoveel te maken. Voor gaming zou ik zeker een gt/vt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zelf momenteel ook te kijken welke tv ik wil kopen. De enige twijfel die ik nog heb is of ik LED of plasma wil en 50 inch of 55. De lijst van televisies die mijn interesse hebben zijn de Panasonic GT60/VT60 of de Sony 55W905.

Ik neig momenteel naar de plasma, maar ik ben toch nog altijd wat huiverig voor inbranden. Ik heb wel al gelezen dat dit tegenwoordig toch niet meer zoveel zou voorkomen? Ik gebruik mijn tv zeer regelmatig voor gaming, maar aan de andere kant zijn de keren dat ik meer dan 2 uur achter elkaar hetzelfde spel speel zeldzaam. Daarnaast kijk ik ook graag films, maar daarbij heb je ook vaak zwarte balken, kunnen die nog voor problemen zorgen?

Ik zou zelf de ST serie laten schieten, aangezien die minder geschikt schijnt te zijn voor gaming. De GT serie is een mooie tussenstap, maar die is helaas maar maximum 50 inch, dus mocht ik voor een 55 inch willen gaan dan valt de GT ook af.
Niet zo moeilijk lijkt me... Led is helemaal niks. Heb al jaren een VT10 en die is zelfs beter dan de meeste leds heden ten dagen.
ST is in 55 inch te krijgen en prijsverschil met VT is aanmerkelijk.
Heb ST,GT en VT naast elkaar in winkel gezien in redelijke schemer en zelf afgesteld voor zover dat kon en dan zie ik weinig tot geen verschil en is de ST al mooier dan de V10 die ik nu heb en daar loop ik al mee weg. En gamen doe ik toch nooit...

Mijn 55ST60 is nu onderweg en ik kan niet wachten en ben zo blij als een kind dat ik nog jaren vooruit kan met mijn plasma. Nu wordt het met deze maat echt genieten als filmjunk! *O*

NB: ik zou niet te lang wachten want degene die bij mij gaat kalibreren verkoopt ook incidenteel Pana's en de voorraad is erg klein aan het worden. Alle liefhebbers zijn blijkbaar is de koopstress geschoten inclusief ondergetekende. :D

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2014 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03
Mijn 55ST60 is ook vandaag afgeleverd via plattetvdiscounter.nl voor 1229 nog (30 dec besteld)... Zie dat de prijs omhoog is gegaan nu... grappig ... toch de schaarste?

Het komt aan een Onkyo TX-NR626 te hangen met een KEF T-305 speakersysteem dus ik kan ook weer jaren vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:06
Heb toch maar de knoop doorgehakt en een 65VT60 besteld. Kon nog net met de cashback in Duitsland. Wil hem netjes inspelen en dan waarschijnlijk wel laten kalibreren. Weet iemand nog een bedrijf die dit goed kan (of misschien een tweaker) in het Noorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 17:27:
Noordoostelijk: Adlermann, ergens in de buurt van Enschede.

Anders ITC Home Theater je naamgenoot Frank (Doornhof) in Emmeloord. ;)
Noord-oostelijk?! Enschede is oostelijk, maar noordelijk lol :)

Maar regio twente wil ik prima kalibreren. Hengelo en erder reiskosten + krat bier. Hengelo/Enschede/Haaksbergen: krat bier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
Adlermann schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 17:30:
[...]

Noord-oostelijk?! Enschede is oostelijk, maar noordelijk lol :)

Maar regio twente wil ik prima kalibreren. Hengelo en erder reiskosten + krat bier. Hengelo/Enschede/Haaksbergen: krat bier.
Haha, nee noordelijk is het niet echt. Groningen zit dan denk ik rond de 10 kratten bier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino

Heb ook getwijfeld tussen de w905 en de gt60 en uiteindelijk toch de gt gekozen. De st was geen optie wegens inputlag. Enige minpunt van de gt60 is dat het er overdag wat flets uit kan zien, daarvoor is led nog altijd beter. Maar zodra de kamer wat verduisterd is, is het echt genieten. Ben nu enorm aan het experimenteren met de instellingen in pro mode want soms vind ik het beeld ofwel te donker, ofwel te flets. Let wel, dit is enkel bij tv uitzendingen. Denk dat de telenet digibox gewoon geen al te deftig beeld geeft, want op htpc of via bluray is het echt zot goed beeld. Zeker het zwart. Enkel tijdens heldere omstandigheden minder, maar zoals ik zei, is gekend minpuntje.

Maar ik ben dan ook enorm gefocussed op details, denk dat oled enige is waar ik ooit tevreden mee ga zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Bedankt voor je reactie. Heb je ook uitgebreid het beeld van de W905 kunnen bestuderen? Ik moet zeggen dat die toch ook behoorlijk goede zwartwaardes heeft.

Ik heb vandaag in 2 verschillende winkels een 42ST60 zien staan en ik was niet echt onder de indruk. Het beeld was een stuk warmer dan de LCD's ernaast, waardoor bijvoorbeeld wit een stuk minder fel was.

Afgaande op de vele lovende reviews, mensen uit mijn omgeving en de reacties in dit topic over de Panasonic plasma's ga ik er vanuit dat dit veel beter moet kunnen, maar het is niet gemakkelijk om een GT60 of VT60 ergens in een winkel te vinden.

Ik heb ook een aantal keer een Sony W905 zien staan en die heeft qua beeld tot nu toe nog steeds mijn voorkeur, alhoewel ik het beeld toch wel een stuk minder fel zou zetten dan hoe dit in de winkels ingesteld staat. Het viel me vanmiddag op dat de LCD's van Panasonic een stuk rustiger en beter afgesteld lijken te staan dan LCD's van de andere fabrikanten.

[ Voor 60% gewijzigd door SToRM666 op 02-01-2014 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ja maar dat is het net, in de winkel en dus in fel verlichte ruimtes zullen die leds en zeker die Sony beter beeld geven. Daarom heb ik ook enorm getwijfeld hoor. Maar ik hoor van veel mensen dat die led's 's avonds in je living een heel ander beeld geven en dat vooral detail in donkere scenes meteen verdwijnt en je dus een grote zwarte vlek krijgt zonder nuances. Eigenlijk zou ik ze beide in huis hebben willen testen maar dat is echt niet mogelijk. Soms twijfel ik nog aan mijn keuze hoor, niet makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-dgrt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-06 20:52
SToRM666 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 20:09:
Bedankt voor je reactie. Heb je ook uitgebreid het beeld van de W905 kunnen bestuderen? Ik moet zeggen dat die toch ook behoorlijk goede zwartwaardes heeft.

Ik heb vandaag in 2 verschillende winkels een 42ST60 zien staan en ik was niet echt onder de indruk. Het beeld is een stuk warmer dan de LCD's ernaast, waardoor bijvoorbeeld wit een stuk minder fel is.
Afgaande op de vele lovende reviews en de reacties in dit topic over de Panasonic plasma's ga ik er vanuit dat dit veel beter moet kunnen, maar het is niet gemakkelijk om een GT60 of VT60 ergens in een winkel te vinden.
Ik heb ook een aantal keer een Sony W905 zien staan en die heeft qua beeld tot nu toe nog steeds mijn voorkeur.
In een winkel is het lastig om,welke plasma dan ook, goed te beoordelen. Te veel direkt licht, in een redelijk verduisterde situatie komt een plasmascherm pas goed tot zijn recht. Dan is het verschil tussen st/gt/vt klein te noemen. Zie de vele posts in dit topic van mede tweakers met veel expertise.

Verder kan het zijn dat de betreffende winkels hem niet juist ingesteld hebben. Zeker in een winkel erg belangrijk omdat het scherm dan snel grijpt naar de limmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Dat had ik ook wel verwacht, wel zonde dat daardoor veel mensen onterecht voorbij een plasma zullen lopen.
lapino schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 20:24:
Ja maar dat is het net, in de winkel en dus in fel verlichte ruimtes zullen die leds en zeker die Sony beter beeld geven. Daarom heb ik ook enorm getwijfeld hoor. Maar ik hoor van veel mensen dat die led's 's avonds in je living een heel ander beeld geven en dat vooral detail in donkere scenes meteen verdwijnt en je dus een grote zwarte vlek krijgt zonder nuances. Eigenlijk zou ik ze beide in huis hebben willen testen maar dat is echt niet mogelijk. Soms twijfel ik nog aan mijn keuze hoor, niet makkelijk.
Mijn huiskamer is meestal ook wel goed verlicht als ik tv kijk. De ideale oplossing zou voor mij eigenlijk OLED zijn, maar de prijzen daarvan willen maar niet zakken en na 7 jaar begint mijn 42" Aquos toch wel wat achter te lopen en kuren te vertonen. Deze verbruikt zelfs net zoveel als de huidige plasma's, dus daar zou ik al niet naar moeten kijken dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Iemand die iemand kent die tv kan calibreren in Belgie zonder dat het me pak geld kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 07:50
Na wikken en wegen, toch zojuist de GT60 besteld voor 1169 bij Ptvd :-) vond ik redelijk nette prijs, gezien pricewatch.

Nu alleen nog wachten dat ik mijn alles-in-een aansluiting krijg (loop van volgende week) in mijn nieuwe woning en dan hopelijk genieten :D

[ Voor 7% gewijzigd door fender89 op 02-01-2014 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb geen vt60 meer vanwege inbranden heb geld terug gekregen van Panasonic , nette service !! Als je voor Panasonic gaat is de service perfect wilde dit even kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 23:03:
Heb geen vt60 meer vanwege inbranden heb geld terug gekregen van Panasonic , nette service !! Als je voor Panasonic gaat is de service perfect wilde dit even kwijt
Heb je foto's van het inbranden? Is het niet gewoon retentie?

Andere vraag. Heeft iemand ervaring met de algemene instellingen voor de 65vt60 als aangeraden op avforums:

http://www.avforums.com/t...ad.1747883/#post-18592817

Om mee te beginnen alvorens ik een kalibratie laat uitvoeren. Besef dat overnemen van instellingen niet toepasbaar is, maar dit zijn meer algemene settings.

[ Voor 34% gewijzigd door frankpaul1 op 03-01-2014 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Zoals Cap hierboven ook al ergens aangaf:

Gebruik AVS HD 709 om je contrast/brightness/scherpte in te stellen en meer kun je zonder een meter toch niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lapino schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 20:52:
Iemand die iemand kent die tv kan calibreren in Belgie zonder dat het me pak geld kost?
Welke regio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SToRM666 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 20:09:

Ik heb vandaag in 2 verschillende winkels een 42ST60 zien staan en ik was niet echt onder de indruk. Het beeld was een stuk warmer dan de LCD's ernaast, waardoor bijvoorbeeld wit een stuk minder fel was.

Afgaande op de vele lovende reviews, mensen uit mijn omgeving en de reacties in dit topic over de Panasonic plasma's ga ik er vanuit dat dit veel beter moet kunnen, maar het is niet gemakkelijk om een GT60 of VT60 ergens in een winkel te vinden.

Ik heb ook een aantal keer een Sony W905 zien staan en die heeft qua beeld tot nu toe nog steeds mijn voorkeur, alhoewel ik het beeld toch wel een stuk minder fel zou zetten dan hoe dit in de winkels ingesteld staat. Het viel me vanmiddag op dat de LCD's van Panasonic een stuk rustiger en beter afgesteld lijken te staan dan LCD's van de andere fabrikanten.
Behoorlijk goede zwartwaardes .... je zegt het zelf al, dus bij lange na niet perfect. Tevens vind ik het beeld van een plasma veel natuurlijker, alsof je door een raam naar buiten kijkt en zijn in mijn ogen de kleuren veel natuurlijker. Maar uiteindelijk moet je doen waar jij je goed bij voelt. De discussie led versus plasma is een eindeloze.

Ik weet niet waar je woont maar de VT en GT en alle andere tv's zijn live te bekijken bij Plattetv.nl in Breda. Wellicht ook in de andere vestigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Bedankt voor de tip! Misschien maar eens daar naartoe rijden dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Wanneer je het mooiste beeld wil is het heel simpel, een (Panasonic) plasma.

De techniek kent alleen wat eigenschappen die voor sommigen een dermate nadeel kan zijn dat je niet meer geniet van het beeld. Dat kan een terechte reden zijn om uiteindelijk toch voor een lcd te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:47:
Wanneer je het mooiste beeld wil is het heel simpel, een (Panasonic) plasma.
Dat lijkt mij nogal persoonsgebonden. Zullen zat mensen zijn die LCD gewoon daadwerkelijk mooier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Klopt, alleen zijn er daarvan ook genoeg die nog nooit een plasma hebben gezien en inderdaad zweren bij hun lcd op standje dynamic ;)
Pagina: 1 ... 15 ... 66 Laatste

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.