MrGab schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 18:00:
Hoi medetweakers en panasonic plasma liefhebbers.....
Ik heb momenteel een 37px80 en sinds ik verhuisd ben is de kijkafstand behoorlijk toegenomen, dat gegeven en het feit dat panasonic helaas gaat stoppen met het produceren van plasma's twijfel ik of ik een nieuwe plasma moet aanschaffen of deze tv 'op' maak en dan hoop dat OLED over een aantal jaren (deze 37px80 is van 2007 en ik kijk voornamelijk films via htpc of opname via xs4all kastje) goedkoper is geworden...lastig, lastig
Bij de plaatselijke MM is er nog een 55st50 met een jaar aan branduren als showmodel, kan de tv voor rond de 900 thuisbezorgd krijgen....wat denken jullie? IS dit een goede deal of beter 'even' doorsparen voor een nieuwe 55st60 of toch een 50 st60....kijkafstand is zo'n 4.5 meter.....
Plasma blijft naar mijn mening superieur, ik heb mijn huidige plasma nooit gekalibreerd oid, dit heb ik enkel op amateuristische wijze met een ISF monster dvdtje ooit gedaan na 200 inspeelbranduren....voor mij is dit meer dan voldoende...hd materiaal is gewoon beter dan dure lcd's...met name snelle beelden en donkere scenes zijn een lust voor het oog:)
owja ik geef niks om smart tv of 3d...
Iemand tips....?
Prima deal. Ik zou het wel doen voor 900 euro. Je hebt recht op volledige garantie, dus als ie stuk gaat, dan krijg je alsnog een nieuwe, ten tweede, die panels kunnen wel wat branduren hebben. Ze gaan 100.000 uur mee. Ik heb in het verleden ook weleens een showroom model gekocht. Die ging een jaar later 'stuk' door een groene blob en is toen omgeruild voor een nieuwe vt50

Ik sluit me dus bij Cap aan.
Ik zou bij aanschaf het volgende controleren:
Is het scherm nog mooi uniform (burn-in).
is het scherm nog mooi uniform (green blobs)
Of je volledige garantie hebt.
Zo ja, proberen nog 50-100 euro eraf te krijgen, maar niet dan is 900 euro prima.
ST50 heeft als voordeel boven de st60 dat je vele minder processing lag hebt en er ook fatsoenlijk op kan gamen

Qua beeldkwaliteit ontloopt het elkaar niet veel.
[
Voor 10% gewijzigd door
Adlermann op 04-01-2014 21:02
]