Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
SanduTje schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:58:
Klopt, alleen zijn er daarvan ook genoeg die nog nooit een plasma hebben gezien en inderdaad zweren bij hun lcd op standje dynamic ;)
Als zij dat mooi(er) vinden, hetgeen ik mij nog prima kan voorstellen ook, en niet gestresst moeten zorgen niet de hele tijd naar hun favoriete kanaal Ned1 te kijken vind ik dat allemaal prima hoor. Niks mis mee. Dat een hoop van de mensen dat "andere" beeld geen ramp vinden zie je toch gewoon terug in de verkoop daarvan.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Daarom gaf ik ook aan dat (objectief gezien) plasma wat betreft beeldkwaliteit het beste is maar door o.a. de nadelen van de techniek gewoon een stuk minder populair is cq. verkocht wordt. Wanneer je niet het beste eist is lcd natuurlijk een prima alternatief, vooral in het duurdere segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
SanduTje schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:12:
Daarom gaf ik ook aan dat (objectief gezien) plasma wat betreft beeldkwaliteit het beste is
Afhankelijk van je eisen en toepassing ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vt60 is al weg heb nu een kuro van 2009 met 328 uur via marktplaats die in de winkel stond als showroom model, echt perfect , vergeleken met m'n panna, natuurlijkere kleuren wat zachter , geen last van als er voetbal is van vervormde gezichten als de camera langs de line up gaat, alleen geen 3D internet , heb de tv om tv te kijken , hij is niet gecalibreerd weet ook niet of ik dat laat doen omdat ie al voor mijn ogen perfect is , weet niet of er mensen zijn die in het verleden kuro hebben laten kalibreren , zal wel even een foto sturen als dat lukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Brad Pitt schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:15:
[...]

Afhankelijk van je eisen en toepassing ja.
Oke :)

[ Voor 93% gewijzigd door SanduTje op 03-01-2014 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:22:
Mijn vt60 is al weg heb nu een kuro van 2009 met 328 uur via marktplaats die in de winkel stond als showroom model, echt perfect
Vond m'n vorige Kuro ook een mooier beeld geven dan m'n huidige VT50 hoor, ben geheel niet verrast d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het idee dat het gewoon klopt qua beeld , had jij hem laten calibreren ? Heb de lx5090 h , had hem voor 800 euro gekocht, met vogels beugel, heb er geld aan overgehouden , had van Panasonic 1300 euro gekregen omdat ze van m'n eerste tv zijn uitgegaan met aankoop bon en de vt60 was een replacement, die was ik op MP nooit kwijtgeraakt met een zwart inbrandlogo , kortom erg tevreden , welke had jij Brad P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:29:
Heb het idee dat het gewoon klopt qua beeld , had jij hem laten calibreren ?
Nee nooit laten calibreren, gewoon zelf naar wens ingesteld met van die brakke BD's :)
welke had jij Brad P ?
Een 508XD, HD-Ready niets-kunner. Maar prima beeld, absurde lichtopbrengst, super mooie kleuren/contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was alleen even instellen met driver mode , omdat ik alles progressiev uitstuur via m'n sat ontvanger was het drivermode 2 en cinema op verder, hoop dat ie nooit kapot gaat 😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:33:
Was alleen even instellen met driver mode , omdat ik alles progressiev uitstuur via m'n sat ontvanger was het drivermode 2 en cinema op verder, hoop dat ie nooit kapot gaat 😛
Had toen voor mezelf deze doc gemaakt met instellingen. Zoiets is er vast ook wel voor jouw model :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is nu al beter dan m'n toen gekalibreerde Gt 60 heb ik het idee , weet niet hoeveel dat gaat opleveren als ik hem laat kalibreren , wit is wit en geen blauw wit, en zwart is inktzwart, en zie in donkere passages alle details zonder zwart in te leveren , en gelukkig heeft kebe reparatie dienst pioneer nog voor 8 jaar voorraad aan onderdelen voor mij een win win situatie hoe kan ik hier een foto plaatsen 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je niet weer terug willen naar de kuro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:43:
Zou je niet weer terug willen naar de kuro?
Qua beeld wel, qua formaat niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 50 inch , maar lijkt groter door de randen er om heen ;) welk formaat heb jij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:46:
Heb 50 inch , maar lijkt groter door de randen er om heen ;) welk formaat heb jij ?
Die randen mis ik enorm, dunne randen om een tv zijn echt waardeloos (imho). Toen ook 50, nu een 65 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat op MP nog wel een krp 600, ik ben blij dat deze een winkel wegkwam die man zei ook mocht je binnen een half jaar iets hebben bel me gewoon even op dan regelen we het , echt top !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:50:
Er staat op MP nog wel een krp 600, ik ben blij dat deze een winkel wegkwam die man zei ook mocht je binnen een half jaar iets hebben bel me gewoon even op dan regelen we het , echt top !!
Mooi :) En nu weer verder on-topic hier zullen we maar zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag hier nu niet komen met m'n kuro tje 😃😃😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Inderdaad, we hadden het over iets met plasma en het beste beeld ooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
SanduTje schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:58:
Inderdaad, we hadden het over iets met plasma en het beste beeld ooit :P
Dan zitten we in dit topic toch echt fout, als het over het beste beeld ooit moet gaan, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
;)

En nu weer on-topic dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 21:57
Ik heb helaas sinds kort een vage verticale lijn helemaal rechts in mijn scherm. Niet heel goed zichtbaar, maar hij zit er wel.

Maar toch blijf ik bij de VT60, het beeld is zoveel mooier dan welke lcd ook en een "ouderwetse" kuro zonder 3D en kleiner schermformaat is voor mij geen alternatief.

Hoe zou het trouwens gaan met garantie straks? Krijgen we kosteloos een OLED van panasonic als de plasma defect gaat? Zou wel zuur zijn als je straks na een defect over moet naar LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MaxHardcore schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:10:
Ik heb helaas sinds kort een vage verticale lijn helemaal rechts in mijn scherm. Niet heel goed zichtbaar, maar hij zit er wel.

Maar toch blijf ik bij de VT60, het beeld is zoveel mooier dan welke lcd ook en een "ouderwetse" kuro zonder 3D en kleiner schermformaat is voor mij geen alternatief.

Hoe zou het trouwens gaan met garantie straks? Krijgen we kosteloos een OLED van panasonic als de plasma defect gaat? Zou wel zuur zijn als je straks na een defect over moet naar LCD.
Is het een donkere streep? Ongeveer 2-3-5 cm van de rechterkant? Dan zat ie er al vanaf het begin en valt het je nu pas op :) Bij de vt50 zit zo'n streep rechts (op elke).

Volgens mij heb ik berichten gelezen date lek vt60 twee van zulke 'schaduw'strepen heeft. Maar dat durf ik niet zeker te zeggen. Maar als het een donkere streep is, dan is dat een bijproduct van het productieproces en zat ie er al. Is het lichter, dan is het VBI. En dat laatste is wel irritant ;(

mbt garantie.

Ik denk dat ze eerst de schermen proberen te maken. Dus veel minder snel omruilen zoals ze nu doen. En als het echt niet te maken is, dan geld terug gok ik.

[ Voor 36% gewijzigd door Adlermann op 03-01-2014 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:05
Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:29:
Heb het idee dat het gewoon klopt qua beeld , had jij hem laten calibreren ? Heb de lx5090 h , had hem voor 800 euro gekocht, met vogels beugel, heb er geld aan overgehouden , had van Panasonic 1300 euro gekregen omdat ze van m'n eerste tv zijn uitgegaan met aankoop bon en de vt60 was een replacement, die was ik op MP nooit kwijtgeraakt met een zwart inbrandlogo , kortom erg tevreden , welke had jij Brad P ?
Heb je hier nou een foto van? Ben wel benieuwd hoe dat is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
frankpaul1 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:41:
Ben wel benieuwd hoe dat is gebeurd.
Mijn ouders hebben dat ook, gewoon door tv te kijken. Een basis functionaliteit, zou je toch denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:47:
[...]

Die randen mis ik enorm, dunne randen om een tv zijn echt waardeloos (imho). Toen ook 50, nu een 65 inch.
De wand achter mijn tv is aubergine donker paars. Lijkt bij tv kijken wel zwart. Komt je tv beeld zooooo mooi uit! Ik zie de rand van mijn tv dan niet eens. Ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:52:
De wand achter mijn tv is aubergine donker paars. Lijkt bij tv kijken wel zwart. Komt je tv beeld zooooo mooi uit! Ik zie de rand van mijn tv dan niet eens. Ideetje?
Is een optie inderdaad, maar met zo'n LED-stripje zie je ook minder van de brakke zwartwaarden gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
Brad Pitt schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:44:
[...]

Mijn ouders hebben dat ook, gewoon door tv te kijken. Een basis functionaliteit, zou je toch denken.
Was wel wat ik er mee wilde doen. Maar dan hebben ze hem toch wel 3 week op een fel wit logo laten staan? Ik lees wel eens verhalen van retentie met een VT60, maar na 5-10 seconden is dit dan ook wel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
frankpaul1 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:16:
Maar dan hebben ze hem toch wel 3 week op een fel wit logo laten staan?
Nee hoor, gewoon tv kijken en een beetje zappen en je bent alsnog doomed.
Ik lees wel eens verhalen van retentie met een VT60, maar na 5-10 seconden is dit dan ook wel weg.
Als je op een VT60 stug naar Ned1 gaan kijken zal die echt gewoon inbranden. Zoals op elke plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frankpaul1 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:16:
[...]

Was wel wat ik er mee wilde doen. Maar dan hebben ze hem toch wel 3 week op een fel wit logo laten staan? Ik lees wel eens verhalen van retentie met een VT60, maar na 5-10 seconden is dit dan ook wel weg.
Retentie is natuurlijk ook niet hetzelfde als inbranden. Als je eenmalig Nederland 1 kijkt, dan zal dat vrij snel verdwijnen. Kijk je gewoon 8 uur per dag NED 1 (of minder zelfs al) voor dagen achter elkaar dan heb je gegarandeerd een mooi logo erin staan :)

IK heb mijn scherm (vt50) redelijk burn in vrij kunnen houden, maar slijtage (balken etc) ga je nooit helemaal voor komen. En waar de logo's zitten van de zenders heb ik ook wel licht kleur verschil (maar niet echt herkenbaar als een logo).

Dat ga je altijd houden (en dit is wel een best case scenario). Kijk je vaker naar een bepaalde zender dan zal dat gewoon inbranden.
Het voordeel is dat de meeste mensen dat niet eens zullen zien alleen mierenneukers zoals wij in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
Ik heb nu een Panasonic 50PV70E en daar staat hij soms uren op het startscherm XBMC of Windows. Nooit problemen. Kijk tevens soms uren hetzelfde tv kanaal en ook nooit issues gehad. Is het slechter geworden qua inbranden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frankpaul1 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:23:
Ik heb nu een Panasonic 50PV70E en daar staat hij soms uren op het startscherm XBMC of Windows. Nooit problemen. Kijk tevens soms uren hetzelfde tv kanaal en ook nooit issues gehad. Is het slechter geworden qua inbranden dan?
Wij hebben die ook op het werk staan. Die worden gebruikt als monitor. Daar staat echt wel het 1 en ander aan burn-in in hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
Adlermann schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:24:
[...]

Wij hebben die ook op het werk staan. Die worden gebruikt als monitor. Daar staat echt wel het 1 en ander aan burn-in in hoor.
Nu ik heel goed van dichtbij kijk op een wit scherm zie ik inderdaad wel een klein beetje aan inbranden, maar op 4,5 meter is het me niet opgevallen. Misschien ben ik idd niet zo kritisch ;). Maar de 50PV70 had geen Pixel orbiter, maakt dat dan niet een groot verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
frankpaul1 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:29:
Maar de 50PV70 had geen Pixel orbiter, maakt dat dan niet een groot verschil?
Nope :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frankpaul1 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:29:
[...]

Nu ik heel goed van dichtbij kijk op een wit scherm zie ik inderdaad wel een klein beetje aan inbranden, maar op 4,5 meter is het me niet opgevallen. Misschien ben ik idd niet zo kritisch ;). Maar de 50PV70 had geen Pixel orbiter, maakt dat dan niet een groot verschil?
Het enige wat een pixel orbiter doet is het een beetje uitsmeren, zodat het minder opvalt. Maar het zal nog steeds inbranden hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:22
Hi guys,

Ik blijf nog steeds in de weer met de beeldretentie op mijn VT50. De klantenservice van Pana blijft doodleuk aangeven dat gamen op deze TV icm retentie en inbranding niet onder de garantie valt.

Voelt net alsof ik mijn TV niet normaal mag gebruiken...

Enig advies? Ik vind het namelijk vreselijk om nog lager te gaan dan de klantenservice en TV logo's expres in te laten branden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Kashika schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:08:
Enig advies? Ik vind het namelijk vreselijk om nog lager te gaan dan de klantenservice en TV logo's expres in te laten branden...
Hoezo expres? Het is een televisie. Gemaakt om televisie te kijken. Als 'ie dáármee gaar gaat, so be it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Met een VT60 (ik neem aan dat dat je doel is) zul je hetzelfde probleem krijgen uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:22
SanduTje schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:20:
Met een VT60 (ik neem aan dat dat je doel is) zul je hetzelfde probleem krijgen uiteindelijk.
Ik heb geen doel als een VT60 voor ogen. Pana vertelde me wel dat deze er minder last van had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Bij niet al te lange periodes lijkt het minder aanwezig/sneller te verdwijnen maar bij langdurige logo's of game huds zal de kans op hardnekkige retentie nog steeds aanzienlijk zijn.

Dus ja, het lijkt iets minder te zijn maar je zult er nog steeds last van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hi guys,

Ik blijf nog steeds in de weer met de beeldretentie op mijn VT50. De klantenservice van Pana blijft doodleuk aangeven dat gamen op deze TV icm retentie en inbranding niet onder de garantie valt.

Panasonic mag zeggen wat ze willen, die mogen ook bepalen dat voor de garantie nooit ned 49 gekeken mag worden (fabrieksgarantie niets wettelijk voor geregeld).

Wat je wel kunt doen is je leverancier aanschrijven en zeggen dat je TV non-conform is. En hier de wettelijke garantie claimen. Let op: ze gaan je zeker doorschuiven naar panasonic. En je zal waarschijnlijk via deze route naar de rechter moeten (met geen garantie op succes).

Een TV is bedoeld voor TV kijken, mee eens. Maar als er in de gebruikshandleiding staat, dat je bv niet al te lang statische beelden mag laten zien. Of beter nog: als de verkoper zegt: zo en zo moet je de TV gebruiken. Dan kunnen ze daar wel achter verschuilen.

Dat ze de TV omruilen (garantie) bij ingebrande logo's doen vind ik niet meer dan normaal. Maar een argument kan gemaakt worden mbt computer graphics. Het is geen monitor namelijk.

Maar samenvattend: panasonic is niet verplicht garantie te leveren, kom je er niet met panasonic uit, dan moet je het via de leverancier regelen. Die gaat zeker moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Iemand enig idee wat Panasonic met de inbrand retourtjes doet? Reserve onderdelen? Afrika?
Ik zou best een inbrand exemplaar kopen als ze er een dumpprijs van maken.

Dan maak ik er een dedicated film scherm van. Door de zwarte balken zie je toch geen logo's.

[ Voor 22% gewijzigd door BARACUS op 03-01-2014 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BARACUS schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:42:
Iemand enig idee wat Panasonic met de inbrand retourtjes doet? Reserve onderdelen? Afrika?
Ik zou best een inbrand exemplaar kopen als ze er een dumpprijs van maken.

Dan maak ik er een dedicated film scherm van. Door de zwarte balken zie je toch geen logo's.
onderdelen, panel gaat eruit de rest wordt gebruik voor onderdelen voor reparaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Adlermann schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:44:
onderdelen, panel gaat eruit de rest wordt gebruik voor onderdelen voor reparaties.
Dan hoef ik mij dankzij jou voorlopig geen zorgen te maken over spare parts. Thx dude! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:51:
[...]

Dan hoef ik mij dankzij jou voorlopig geen zorgen te maken over spare parts. Thx dude! :P
graag gedaan :)

Dat is dus ook precies de reden waarom ze zo makkelijk doen met omruilen in veel gevallen. Het is niet een complete loss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi guys,

1) Leverancier aanspreken op garantie.
2) Indien leverancier je niet wil helpen hem met aangetekende brief in gebreke stellen met een termijn van 14 dagen om te reageren.
3) Indien leverancier niet reageert of je niet wil helpen advocaat of rechtsbijstand inschakelen.

Je leverancier is volgens de wet verantwoordelijk voor de garantie afhandeling en mocht deze niet meer bestaan dan pas rechtstreeks naar importeur/groothandel/fabrikant.

Succes!

NB: ik heb een VT10 staan en daar zit helemaal niks van inbranden in na Ned1, films met zwarte balken en gamen.

Overigens een argument wat ik hier lees, een tv is bedoeld voor tv kijken , gaat anno 2014 niet meer op, zeker als een fabrikant er allerlei smartfuncties inbouwt. Als consument moet je erop kunnen vertrouwen dat je een tv "normaal" kan gebruiken en daar hoort anno 2014 ook gamen bij. Het lijkt mij stug als dit een rechtzaak zou worden een rechter zegt dat gamen niet bij normaal gebruik hoort.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2014 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 17:12:
[...]
NB: ik heb een VT10 staan en daar zit ik zie helemaal niks van inbranden na Ned1, films met zwarte balken en gamen.
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee,echt niks !!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Adlermann schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:44:
[...]

Jahhh jaaa :z :z en jij denkt echt dat het zo gaat?

Waar haal je toch al die wijsheden vandaan.... de linker of rechterduim?

@musicmaster

Misschien kun je het volgende "proberen" (Als er uberhaupt nog geen monteur langs is geweest)

Laat gewoon een monteur langskomen. Als je een melding maakt bij de service desk zegt dat je ingebrando logos hebt...... Logos van games weliswaar, maar dat hoeven zij niet te weten.
Zodra de monteur bij je is. Kun je het verhaal aan hem kwijt en inspelen op zijn gevoel. Monteur is er dan toch al. En moet anders ongedane zaken naar huis.

Wie weet helpt dit.

[ Voor 41% gewijzigd door wackidth op 03-01-2014 21:50 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wackidth schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 21:40:
[...]

Dit is wat e-care tegen mij zei. Die tv's gaan terug naar e-care en worden gekannibaliseerd. En ergens is dat ook wat een logische stap. Waarom 90% van de onderdelen weggooien?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wackidth schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 21:40:
[...]

Waar haal je toch al die wijsheden vandaan.... de linker of rechterduim?
Wat een ontzettende flauwe denigrerende reactie ook weer. Ja, ik kan het bevestigen dat dit zo gaat. Ik heb in het verleden namens een reparatiebedrijf gewerkt dat voor e-care reparaties uitvoerde. En ik spreek uit ervaring dat dit zo gaat in de elektronica branche. Genoeg bevestiging voor je? Of tover je zometeen een volgende denigrerende post uit jouw dikke vinger?

Je hoeft het niet eens te zijn met Adlermann, maar vecht dit lekker buiten dit topic privé uit zonder onzin uit te kramen en te doen alsof jij de wijsheid in pacht hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2014 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 23:33:
[...]

Wat een ontzettende flauwe denigrerende reactie ook weer. Ja, ik kan het bevestigen dat dit zo gaat. Ik heb in het verleden namens een reparatiebedrijf gewerkt dat voor e-care reparaties uitvoerde. En ik spreek uit ervaring dat dit zo gaat in de elektronica branche. Genoeg bevestiging voor je? Of tover je zometeen een volgende denigrerende post uit jouw dikke vinger?

Je hoeft het niet eens te zijn met Adlermann, maar vecht dit lekker buiten dit topic privé uit zonder onzin uit te kramen en te doen alsof jij de wijsheid in pacht hebt.
Ik denk dat het komt omdat ik erg kritisch was over zijn posts hier m.b.t. die deal in Duitsland (en er waren meerdere die dat vonden...) Achteraf bleke dit incorrect te zijn en had ik in dat geval dus ongelijk (behalve dat het een vaag verhaal was ;P )

MEA CULPA in dit geval. IK had dat subtieler moeten opschrijven en niet meteen zo kritisch en wantrouwend zijn.

Laten we vooral inhoudelijk verder praten hier ;)

[/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 23:45:
[...]

Ik denk dat het komt omdat ik erg kritisch was over zijn posts hier m.b.t. die deal in Duitsland (en er waren meerdere die dat vonden...) Achteraf bleke dit incorrect te zijn en had ik in dat geval dus ongelijk (behalve dat het een vaag verhaal was ;P )

MEA CULPA in dit geval. IK had dat subtieler moeten opschrijven en niet meteen zo kritisch en wantrouwend zijn.

Laten we vooral inhoudelijk verder praten hier ;)

[/offtopic]
Och, het feit dat je dit gewoon durft te zeggen over jezelf zegt mij genoeg. ;) Velen kunnen dit niet, dus wat dat betreft... Knap hoor, en iedereen maakt wel eens fouten. Doen we allemaal.

Sympathiek! :)

Waar het mij om gaat is dat het onnodig is als mensen jou vervolgens aanvallen met onjuistheden en onwaarheden om het via die weg uit te vechten. Onnodig. Waarom, denk ik dan?

Ik kan ook flink kritiek geven hoor en afgeven op Panasonic. Heb nog wat dingen die me hoog zitten maar ik probeer het constructief uit te spelen.

Terug naar de inhoud: klopt het dat het een hardware issue is om een TV van 2011 geschikt te maken voor Ziggo ci+ 1.3 (interactieve tv) ? Want dat is me tot op heden niet duidelijk geworden. Naast mij zijn er ook genoeg mensen met andere merken die hierover vallen. Net een Tv en dan alweer moeten updaten?

Ik heb een Panasonic TX-P42G30. Volgens mij lijkt me dit met een softwareupdate verholpen, en lijkt het haast op afspraken tussen de kabelaar en Panasonic. Want je moet een TV uit 2013 hebben (wat zelfs nog geen garantie is, en voor de toekomst met de ci+ 1.4 in de nek hijgend) voor de werking van ci+ 1.3 van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 00:17:
[...]

Terug naar de inhoud: klopt het dat het een hardware issue is om een TV van 2011 geschikt te maken voor Ziggo ci+ 1.3 (interactieve tv) ? Want dat is me tot op heden niet duidelijk geworden. Naast mij zijn er ook genoeg mensen met andere merken die hierover vallen. Net een Tv en dan alweer moeten updaten?

Ik heb een Panasonic TX-P42G30. Volgens mij lijkt me dit met een softwareupdate verholpen, en lijkt het haast op afspraken tussen de kabelaar en Panasonic. Want je moet een TV uit 2013 hebben (wat zelfs nog geen garantie is, en voor de toekomst met de ci+ 1.4 in de nek hijgend) voor de werking van ci+ 1.3 van Ziggo.
Ik weet hier het antwoord helaas ook niet op. Ik heb de specificatie e nde change log gelezen van de ci+ standaard en ik kon ook hardware technisch ook niets vinden. Het lijkt alleen software te zijn. Echter kan het ook licentiegerelateerd zijn. Maar daar kon ik niets op vinden.
Ik zou ook graag interactieve TV willen op mijn vt50. Een externe decoder is geen oplossing wmb. Dat had ik al en vond ik maar matig.
Echter met de introductie van netflix wordt de behoefte al we lwat minder (en er komt steeds meer content op netflix).

Uitzending gemist boeit me niet zo, ik kijk nauwelijks tv en wat ik mis kan ik opnemen met mijn vt50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 00:29:
[...]

Ik weet hier het antwoord helaas ook niet op. Ik heb de specificatie e nde change log gelezen van de ci+ standaard en ik kon ook hardware technisch ook niets vinden. Het lijkt alleen software te zijn. Echter kan het ook licentiegerelateerd zijn. Maar daar kon ik niets op vinden.
Ik zou ook graag interactieve TV willen op mijn vt50. Een externe decoder is geen oplossing wmb. Dat had ik al en vond ik maar matig.
Echter met de introductie van netflix wordt de behoefte al we lwat minder (en er komt steeds meer content op netflix).

Uitzending gemist boeit me niet zo, ik kijk nauwelijks tv en wat ik mis kan ik opnemen met mijn vt50.
Ik ga haast vermoeden dat het een licentiekwestie is inderdaad.

m.b.t. Netflix, ik moet hiervoor dan mijn PS3 inzetten. Opzich geen ramp, ik speel er ook gedownloade 1080P content mee af welke via de viera tools niet mogelijk lijkt te zijn (content wordt gedownscaled). En ik heb geen Netflix app die ik rechtstreeks op mijn TV kan zetten. Vandaar de vraag. Ergens handig dat Netflix, wellicht is het inderdaad toch wat de doorslag gaat geven dan (wel extra kosten).

Bedankt voor de info. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Klopt het dat ik met mijn p55st60 en ci+ 1.3 module (quantis) niet verder kom dan het eerstvolgende scherm na het drukken op de rode on demand knop? In dat scherm kan ik het niet voor elkaar krijgen om op volgende te drukken. Iemand ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Oudenaarde (ligt tussen Gent en Kortrijk)
Was vraag of er iemand weet heeft van calibratiemogelijkheden in mijn regio.

[ Voor 17% gewijzigd door lapino op 04-01-2014 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGab
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:55
Hoi medetweakers en panasonic plasma liefhebbers.....

Ik heb momenteel een 37px80 en sinds ik verhuisd ben is de kijkafstand behoorlijk toegenomen, dat gegeven en het feit dat panasonic helaas gaat stoppen met het produceren van plasma's twijfel ik of ik een nieuwe plasma moet aanschaffen of deze tv 'op' maak en dan hoop dat OLED over een aantal jaren (deze 37px80 is van 2007 en ik kijk voornamelijk films via htpc of opname via xs4all kastje) goedkoper is geworden...lastig, lastig

Bij de plaatselijke MM is er nog een 55st50 met een jaar aan branduren als showmodel, kan de tv voor rond de 900 thuisbezorgd krijgen....wat denken jullie? IS dit een goede deal of beter 'even' doorsparen voor een nieuwe 55st60 of toch een 50 st60....kijkafstand is zo'n 4.5 meter.....

Plasma blijft naar mijn mening superieur, ik heb mijn huidige plasma nooit gekalibreerd oid, dit heb ik enkel op amateuristische wijze met een ISF monster dvdtje ooit gedaan na 200 inspeelbranduren....voor mij is dit meer dan voldoende...hd materiaal is gewoon beter dan dure lcd's...met name snelle beelden en donkere scenes zijn een lust voor het oog:)

owja ik geef niks om smart tv of 3d...

Iemand tips....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik zou voor dat geld liever een nieuwe 50" st60 kopen, niet vanwege de nieuwe generatie maar een tv in de winkel draaid ziek veel uren. in 1 jaar misschien meer dan jij in 5 jaar wegkijkt

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat als je op 4,5 meter zit en je geen bezwaar hebt tegen het 55 inch formaat in je kamer, dat je beter een 55 inch ST50 kan hebben dan een 50 inch ST60. Bovendien heb je bij het showmodel vast recht op de volledige garantie dus staat er via ecare CE-repair bij later onverhoopt inbranden toch een 55ST60 in je kamer. ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Cap op 04-01-2014 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrGab schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 18:00:

Ik heb momenteel een 37px80 en sinds ik verhuisd ben is de kijkafstand behoorlijk toegenomen, dat gegeven en het feit dat panasonic helaas gaat stoppen met het produceren van plasma's twijfel ik of ik een nieuwe plasma moet aanschaffen of deze tv 'op' maak en dan hoop dat OLED over een aantal jaren (deze 37px80 is van 2007 en ik kijk voornamelijk films via htpc of opname via xs4all kastje) goedkoper is geworden...lastig, lastig

Bij de plaatselijke MM is er nog een 55st50 met een jaar aan branduren als showmodel, kan de tv voor rond de 900 thuisbezorgd krijgen....wat denken jullie? IS dit een goede deal of beter 'even' doorsparen voor een nieuwe 55st60 of toch een 50 st60....kijkafstand is zo'n 4.5 meter.....

Plasma blijft naar mijn mening superieur, ik heb mijn huidige plasma nooit gekalibreerd oid, dit heb ik enkel op amateuristische wijze met een ISF monster dvdtje ooit gedaan na 200 inspeelbranduren....voor mij is dit meer dan voldoende...hd materiaal is gewoon beter dan dure lcd's...met name snelle beelden en donkere scenes zijn een lust voor het oog:)

Iemand tips....?
niet doen, die tv zal vast een heel aantal uren aangestaan hebben ,zekers bij de mediamarkt. Koop gewoon een nieuwe! En neem met die afstand echt de 55inch,je zal denk ik echt spijt krijgen als je de 50inch neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens! Goedkoop wordt dan duurkoop. 55ST60 nieuw heb ik voor € 1229,- gekocht.

Sparen? Hoelang? Dan kunnen ze wel eens op zijn!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2014 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrGab schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 18:00:

Iemand tips....?
Prima deal. Ik zou het wel doen voor 900 euro. Je hebt recht op volledige garantie, dus als ie stuk gaat, dan krijg je alsnog een nieuwe, ten tweede, die panels kunnen wel wat branduren hebben. Ze gaan 100.000 uur mee. Ik heb in het verleden ook weleens een showroom model gekocht. Die ging een jaar later 'stuk' door een groene blob en is toen omgeruild voor een nieuwe vt50 :)
Ik sluit me dus bij Cap aan.
Ik zou bij aanschaf het volgende controleren:

Is het scherm nog mooi uniform (burn-in).
is het scherm nog mooi uniform (green blobs)
Of je volledige garantie hebt.

Zo ja, proberen nog 50-100 euro eraf te krijgen, maar niet dan is 900 euro prima.
ST50 heeft als voordeel boven de st60 dat je vele minder processing lag hebt en er ook fatsoenlijk op kan gamen :)
Qua beeldkwaliteit ontloopt het elkaar niet veel.

[ Voor 10% gewijzigd door Adlermann op 04-01-2014 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:59
Adlermann schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 20:59:
[...]

Prima deal. Ik zou het wel doen voor 900 euro. Je hebt recht op volledige garantie, dus als ie stuk gaat, dan krijg je alsnog een nieuwe, ten tweede, die panels kunnen wel wat branduren hebben. Ze gaan 100.000 uur mee. Ik heb in het verleden ook weleens een showroom model gekocht. Die ging een jaar later 'stuk' door een groene blob en is toen omgeruild voor een nieuwe vt50 :)
Ik sluit me dus bij Cap aan.
Ik zou bij aanschaf het volgende controleren:

Is het scherm nog mooi uniform (burn-in).
is het scherm nog mooi uniform (green blobs)
Of je volledige garantie hebt.

Zo ja, proberen nog 50-100 euro eraf te krijgen, maar niet dan is 900 euro prima.
ST50 heeft als voordeel boven de st60 dat je vele minder processing lag hebt en er ook fatsoenlijk op kan gamen :)
Qua beeldkwaliteit ontloopt het elkaar niet veel.
Voor 50 euro's meer en 5 inches minder heb je een fonkelnieuwe 50st60 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Nu online

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik heb een P50VT50, maar nu vraag ik mij af hoe updates van de Smart TV apps binnenkomen? Zo heb ik gemerkt dat de Netflix app een tijdje terug niet stabiel was. Opeens slaat het beeld vast na x aantal minuten. Nu heb ik zojuist de nieuwste update van de TV geinstalleerd, maar weet nu niet of de Netflix app ook geupdate is? Hoe gaat het update proces in zijn werk van de losse apps?

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@tobitronics Ik ga er vanuit dat je gewoon 2 jaar garantie hebt, zoals gebruikelijk als je in de winkel een showmodel koopt. Dus voor hetzelfde geld (en dus 50 euro minder dan de 50ST60) heb je bij eventuele retentie / inbranding van logo's op de 55ST50 dus een fonkelnieuwe 55ST60, aan huis geleverd door e-care CE-repair (na simpelweg het opsturen van wat foto's als bewijslast). Snappie? ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Cap op 04-01-2014 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tobitronics schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 23:18:
[...]

Voor 50 euro's meer en 5 inches minder heb je een fonkelnieuwe 50st60 ;)
die 5" inches meer op die afstand zijn een grotere meerwaarde dan het veerschil tussen een stt50 en een st60 imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:56
Ik las net dat de 2013 panasonic plasma's 3d niet op 1080p weergeven. Ik vond het aardig vreemd. De resolutie zal toch niet omlaag zijn gegooid. dit zou zijn bevestigd door meerdere personen. Ik zal nog even opzoeken waar het stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:22
Waarschijnlijk slaat dat op passief 3D. Daar worden de even horizontale beeldlijnen door je ene brilglas gefilterd en de oneven beeldlijnen door je andere brilglas. Daardoor ligt de resolutie netto lager. Plasma is echter altijd aktief 3D. Dat was voor mij de reden om geen plasma te halen maar een TX-L47FT60

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Neen, het is inderdaad zo dat Panasonic plasma tv's een truukje toepassen op 3D. Ik merk daar eigenlijk niks van. Op hdtvtest leggen ze het goed uit :
Like basically all of Panasonic’s plasma-based 3D TVs, the TX-P50GT60 uses the multi-line simultaneous scanning method (aka “single scan 3D”) to build extra-dimensional images. In plain English, that basically means that the TV is drawing the brightest and the darkest parts of the image at full 1080p precision, and intermediate shades at 540p, and applying extra video processing to try to conceal the intermediate loss. The result is still very impressive, but a trained eye can spot the loss of resolution during motion, where the secondary “antialiasing” stage designed to conceal the loss doesn’t appear to be attempted (our usual example is the opening fly through Paris in Hugo, where the constantly moving diagonal architecture can be a match for this display method).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ik vind het jammer dat de 65VT60 ZCUS Edition nog niet in Nederland te koop is. Een Zero Crappy Useless Shyte Edition zonder 3D, Smart-meuk en andere mijns inziens waardeloze dingen waarbij álle effort gewoon in het beeld is gestopt. Die zal echter minder goed verkopen want 3D en Smart zijn teh shizzle jeweets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGab
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:55
Cap schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 23:27:
@tobitronics Ik ga er vanuit dat je gewoon 2 jaar garantie hebt, zoals gebruikelijk als je in de winkel een showmodel koopt. Dus voor hetzelfde geld (en dus 50 euro minder dan de 50ST60) heb je bij eventuele retentie / inbranding van logo's op de 55ST50 dus een fonkelnieuwe 55ST60, aan huis geleverd door e-care CE-repair (na simpelweg het opsturen van wat foto's als bewijslast). Snappie? ;)
Ik lees een hoop wisselende reacties:)....nagaan of er dus volledige garantie op zit en van te voren controleren op eventuele ingebrande logo's door wisselende lichte kleuren op het scherm af te spelen was ook 'iets' wat ik in mijn achterhoofd had. Maar ik begrijp dat wanneer er toch ingebrande logo's zijn en dit gemeld is bij e-care je een nieuw vergelijkbaar toestel krijgt gecrediteerd?
Ik heb het ook nooit zo op tweedehands toestellen maar als alles in orde is heb je wel een mooi toestel met een mooi formaat voor een hele scherpe prijs.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:55
Het hangt er vanaf of panasonic nog voorraad heeft. Indien ja vervangen ze de tv anders krijgt de winkel de tv gecrediteerd en moet jij maar zien dat je je geld terug krijgt.

Kans dat ze gaan zeggen dat je een ander uit moet kiezen voor dat bedrag of dat je kado bonnen krijgt is aanwezig (spreek uit ervaring, gelukkig na lang inpraten op de bedrijsleider toch geld terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ondertussen +- 100 uurtjes op de GT60 gekeken, heb nog geen IR gezien. Als er één punt is waar ik nog altijd meer had verwacht, zijn het de zwartwaarden overdag. Ik ken plasma genoeg (nooit anders gehad) en weet dat dit een beperking is van de technologie zelf maar overdag met heel wat zonlicht binnen tv kijken is niet echt ideaal. En er zit wel wat vertraging op audio tussen receiver en tv (die weg gaat als ik tv op game mode zet). Op te lossen via audio sync op mijn Marantz. Maar dat zijn 2 heel kleine puntjes die absoluut niet doorwegen tegenover prachtig beeld.

Enige wat eigenlijk nog beter zou kunnen, is de helderheid van 3D. Dat is toch telkens een serieuze stap terug. Nu goed, veel 3D kijk ik toch niet op tv, daarvoor heb ik mijn projector. 3D komt sowieso maar echt tot zijn recht op een mega groot scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Laatst online: 11-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:11:
Ik weet niet waar je woont maar de VT en GT en alle andere tv's zijn live te bekijken bij Plattetv.nl in Breda. Wellicht ook in de andere vestigingen.
Nogmaals dank voor de zeer goede tip! Dit is echt het type winkel dat ik zocht. Ik heb daar op mijn gemak kunnen vergelijken tussen de Sony 55W905 en de Panasonic 55VT60.

Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op de Sony, mede door de prijs (met gratis tablet), design en algehele grootte van het toestel. Qua kleuren lag het sowieso echt zeer dicht bij elkaar van zodra ik de Sony wat bijgeregeld had. De Panasonic vond ik wel een fractie prettiger om naar te kijken, maar dat komt waarschijnlijk door de plasma techniek. Het nadeel was dat ik de 55 inch Panasonic weer een stuk lomper vond ogen dan de Sony, dus in dat geval had ik voor de 50 inch gegaan.
Andere dingen die meespeelden is dat ik een huiskamer heb met veel omgevingslicht en ik moet toegeven dat ik toch ook wat huiverig ben voor de nadelen van plasma. Er gaat veel gegamed worden op de tv, waardoor de kans op retentie ook vrij groot gaat zijn.

Ik zag gisteren nog een 50VT60 spelen in een andere winkel en het blijft een prachtig beeld en een zeer mooie tv. Ik heb voor extra omruilgarantie gekozen, maar voorlopig gaat de Sony nog wel blijven.

Het zijn beide top toestellen, dus ik vind dat er ook niet echt een slechte keuze is tussen deze 2.

[ Voor 4% gewijzigd door SToRM666 op 05-01-2014 12:11 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrGab schreef op zondag 05 januari 2014 @ 10:09:
[...]

Ik lees een hoop wisselende reacties:)....nagaan of er dus volledige garantie op zit en van te voren controleren op eventuele ingebrande logo's door wisselende lichte kleuren op het scherm af te spelen was ook 'iets' wat ik in mijn achterhoofd had. Maar ik begrijp dat wanneer er toch ingebrande logo's zijn en dit gemeld is bij e-care je een nieuw vergelijkbaar toestel krijgt gecrediteerd?
Ik heb het ook nooit zo op tweedehands toestellen maar als alles in orde is heb je wel een mooi toestel met een mooi formaat voor een hele scherpe prijs.....
Klopt, zoek maar eens op woorden als reparatie, omgeruild en ce repair in dit en het vorige plasma topic, dan krijg je genoeg ervaringen te lezen. Je krijgt bij hardnekkige logo retentie / inbranden zonder problemen een nieuw toestel van Panasonic, hoewel het soms ook zo kan gaan als Dracula zegt, creditatie in plaats van een nieuw toestel. Maar ook dan loop je dus weinig risico imo, je krijgt immers gewoon je geld terug. Als je eigenlijk een 55 inch wilt is de keus gemakkelijk, dan neem je die 55ST50 of als je om een of andere reden toch per se meteen een 55ST60 wil dan spaar je door. Als je eigenlijk een 50 inch wilt is de keus ook gemakkelijk, dan koop je de 50ST60 voor een mooie prijs. Althans, zo zie ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SToRM666 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 12:04:
[...]

Nogmaals dank voor de zeer goede tip! Dit is echt het type winkel dat ik zocht. Ik heb daar op mijn gemak kunnen vergelijken tussen de Sony 55W905 en de Panasonic 55VT60.

Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op de Sony, mede door de prijs (met gratis tablet), design en algehele grootte van het toestel. Qua kleuren lag het sowieso echt zeer dicht bij elkaar van zodra ik de Sony wat bijgeregeld had. De Panasonic vond ik wel een fractie prettiger om naar te kijken, maar dat komt waarschijnlijk door de plasma techniek. Het nadeel was dat ik de 55 inch Panasonic weer een stuk lomper vond ogen dan de Sony, dus in dat geval had ik voor de 50 inch gegaan.
Andere dingen die meespeelden is dat ik een huiskamer heb met veel omgevingslicht en ik moet toegeven dat ik toch ook wat huiverig ben voor de nadelen van plasma. Er gaat veel gegamed worden op de tv, waardoor de kans op retentie ook vrij groot gaat zijn.

Ik zag gisteren nog een 50VT60 spelen in een andere winkel en het blijft een prachtig beeld en een zeer mooie tv. Ik heb voor extra omruilgarantie gekozen, maar voorlopig gaat de Sony nog wel blijven.

Het zijn beide top toestellen, dus ik vind dat er ook niet echt een slechte keuze is tussen deze 2.
Fijn dat ik je heb kunnen helpen en hoop dat je blij bent met je keuze.

Ik ben van mening dat gamen totaal geen probleem is en de nadelen kan ik niet onderschrijven. Ik heb op dit moment een V10 beneden en boven een Pana plasma (typenummer???) el cheapo van beiden 5 jaar oud. Beneden heeft jarenlang een Wii van de kids eraan gehangen en boven hangt er nu een PS3 aan en ik heb helemaal nergens last van. Dinsdag komt mijn 55st60 en ik laat mijn bevindingen weten. Overigens komt daar geen gameconsol meer aan want ik maak op zolder een gamehoek voor de kids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Voorlopig tevreden, maar ik sluit voorlopig nog niets uit :P

Ik moet zeggen dat ik normaal gezien een plasma eigenlijk niet eens overwogen had, maar door het nieuws dat Panasonic gaat stoppen en omdat ik overal lees dat plasma het allerbeste is begin je toch wel te twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Eigenlijk twijfel ik ook nog altijd tussen mijn GT60 en de W905. Ben heel tevreden van de GT60 maar dan zie ik de W905 in de winkel en denk ik "hmmm"... Maar dan kijk ik terug naar een film op de GT60 en vraag ik me enorm af hoe dat zit met zwartwaarden en kijkhoeken 's avonds. Heel vervelende keuze, eigenlijk kan je denk ik sowieso niet 'verkeerd' doen één van beide. Jammer dat de tablet actie afgelopen is, want anders zou ik toch echt nog overwegen te ruilen voor de Sony omdat ik toch heel vaak overdag tv kijken en enorm veel game.

Hoe zijn de zwartwaarden als je 's avonds tv kijkt Storm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Zwartwaardes vind ik zeer goed, ik heb zelf niet echt last met de kijkhoeken want mijn tv staat in de hoek.
En daarnaast vind ik de kijkhoeken niet eens zo slecht.

Lapino, staat bij jou de optie voor PM's via het forum uit?

[ Voor 35% gewijzigd door SToRM666 op 05-01-2014 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Zou kunnen, zal het even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De vraag over de W905 vs de GT60 blijft maar terugkomen hier, ik heb al eerder gerefereerd naar een thuis ervaring GT60 vs W905 hier in dit topic door ParadoXygen. Daar staat eigenlijk alles in wat je moet weten, meer to the point wordt het niet, zeker wat betreft de zwartwaarden en de kijkhoek.
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:21:
Ik heb een Sony W905 gekocht en heb nog 4 weken bedenktijd voor een voordelige omruil.
Momenteel twijfel ik over de Sony, alleen om beperkte kijkhoeken en wat leklicht van de backlight hier en daar bij een film met zwarte balken boven en onder.

Bij diverse winkels ben ik al wezen kijken en testen met mn laptopje, maar ik zou graag de tv zien in gedimd licht om donkere scenes van films te bekijken (Promethteus, Amazing Spiderman). Dat blijft toch altijd lastig met fel TL licht of veel daglicht.
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 18:07:
[...]

Dank allemaal voor de tips,

Ik ben erg te spreken over de W905 begrijp me niet verkeerd.

Alleen heb ik nu voor mezelf een afweging te maken:

Als ik de W905 'definitief' kies, dan moet ik leren leven met een beetje backlight lekjes in flink gedimde kamer (erg minimaal en zwart doet het verder echt heel goed voor een LCD scherm) en met de beperkte kijkhoek (alles blijft goed te zien, maar de tinten veranderen gewoon wat).

En

Als ik de GT60 kies dan moet ik leren leven met de voor mij onrustige lichtafgifte van de plasma. Dit zie ik vooral op de plekken om het punt heen waar ik met m'n ogen op focus - vooral bij lichtkleurige en witte vlakken. Hoe verder ik van het scherm af zit, hoe minder dit een issue voor me is. Maar op zicht vind ik dat nogal een punt. Om even terug te komen op Shocked, werkt dit voor mijn ogen / brein dus net andersom: W905 is voor mijn beleving veel rustiger.

Ik ben verder heel erg te spreken over de W905 vooral mbt kleurweergave alles goed zichtbaar binnen zwarttinten en bewegingen en pixellayout zijn heel soepel en smetteloos (clear motion gewoon uit want ik merk wel kleine hikjes hier en daar) - de processor doet t verder erg goed.

Ook begrijp ik volledig dat plasma een strakkere techniek is en ik ben dan ook weg van de uniformiteit en de kleur en contrastwerking die ik heb opgemerkt, evenals de bouwkwaliteit van de gt60 daarom m'n twijfel - alleen dat geflikker zou me op den duur nog kunnen storen of hoofdpijn kunnen geven - ben ik bang. Ik heb de p50gt60 nu in meerdere winkels bekeken met mn laptopje en n hdmi kabeltje, maar het is toch anders dan thuis en in gedimd licht.

Vandaar - alle input nog welkom, ik vind t moeilijk, maar een rustige thuisdemo zou me erg op weg helpen...
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 01:42:
Ok, ik heb net pacific rim 1080P BRD versie gekeken... en ik denk toch dat ik ga ruilen.

Zwart is mooi zwart, maar zodra er iets wits bijkomt (ondertitel of pauze icoon van VLC), dan zie je ineens dat zwart vlekkerig donkergrijs wordt. Ik stoor me er misschien meer aan dan consistent snel geflikker van GT60 lichtafgifte. Jammer, want indien niks wits aanwezig, dan wel echt mooi zwart.

...

Allerlei DFC dingetjes en weet ik veel, neem ik dan maar voor lief.
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:06:
GT60 hangt sinds gister aan de muur, ik ben er heel erg blij mee.

Ik stoor me minder aan af en toe geflikker dan aan de lichtvlekken die w905 in dimlicht aantoonde.

Al met al hebben beide schermen voor en nadelen, maar ik ben blijer met dit scherm dan met de W905.

Ik heb alleen 1 vraag of voor mij verder verberterpunt... En dat is:
http://www.vanity.dk/tft/monitorTest_scale.html

W905 gaf veel meer detail in kleurgradaties in donkere tot zwarte delen. Ik heb het idee dat GT60 redelijk snel dichtloopt.

Ik zie bijvoorbeed geen tint verschil tussen 0% zwart of 8% zwart.
Is dit iets wat met de tijd veranderd of te behelpen is met kalibratie of is het gewoon 'jammer' ?
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 04:44:
[...]

Dat geflikker zie ik dus vrijwel niet (meer) bij films kijken op via mn laptop (60hz)... zal wel gewenning zijn.
Internetcontent vanaf smart tv apps zie ik het wel heel duidelijk nog bij witte vlakken.

...

Ik ben echt superblij dat ik voor deze tv ben gegaan, alles is eigenlijk echt beter, niet alleen weergave maar ook bouwkwaliteit. Daarbij moet ik wel zeggen, weergave van gepaste afstand (ca 3 meter minimaal) anders met regelmaat wel behoorlijk wat dithering te zien. Voor de rest nergens 'problemen' mee.

Denk dat dit wel DE tv is om de lcd hype te overbruggen tot ik over 4 a 5 jaar weer zin heb om flink in een (oled?)tv te investeren.
Topic search is your friend!

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 05-01-2014 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Bedankt voor deze info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lapino schreef op zondag 05 januari 2014 @ 12:37:
Eigenlijk twijfel ik ook nog altijd tussen mijn GT60 en de W905. Ben heel tevreden van de GT60 maar dan zie ik de W905 in de winkel en denk ik "hmmm"... Maar dan kijk ik terug naar een film op de GT60 en vraag ik me enorm af hoe dat zit met zwartwaarden en kijkhoeken 's avonds. Heel vervelende keuze, eigenlijk kan je denk ik sowieso niet 'verkeerd' doen één van beide. Jammer dat de tablet actie afgelopen is, want anders zou ik toch echt nog overwegen te ruilen voor de Sony omdat ik toch heel vaak overdag tv kijken en enorm veel game.

Hoe zijn de zwartwaarden als je 's avonds tv kijkt Storm?
Grappig. Ik had dat in winkel helemaal niet. Waarschijnlijk omdat ik al jaren plasma kijk. Zelfs mijn vrouw liep snel weg bij de Sony en terug naar de Pana hoek. Er gaat in mijn ogen in dit prijssegment helemaal niets boven plasma. Er was bij ons alleen twijfel over de maat.

Vriend van mij had een hele dure LG led en kon voor een prikkie een 10 jaar oude Kuro overnemen en snapt niet hoe hij naar die led heeft kunnen kijken. ;)

Maar ieder zijn meug natuurlijk. Happy watching allemaal !!!

NB: @Lapino. Kijk ff in je dm voor een kalibratie adresje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Is hier iemand met een gt60 die wel eens 3d gebruikt? Ik vind namelijk dat bij de gt50 zwart wel erg grijs wordt, maar is dit bij de gt60 anders?

ik zie trouwens ook licht om objecten op een zwarte achtergrond bij mijn tv. Is dit normaal?

[ Voor 24% gewijzigd door JSTPS op 05-01-2014 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 08:35
Ik ben nu ook al een tijdje aan het twijfelen om de 55VT60 aan te schaffen. Momenteel heb ik een 46PZ85 maar zou toch liever overstappen naar een groter formaat.
Wat mij toch steeds een beetje schrik inboezemt is het inbranden van plasma. Mijn huidige is 5 jaar oud en bij deze valt het eigenlijk zeer goed mee, enkel een beetje last van IR maar niks abnormaals en om zorgen over te maken.
Ik ben wel veel bezig met gaming, heb een ps3 & ps4 en kijk regelmatig films. Vooral het gaming maak ik mij zorgen in.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hoeft je niet meer zorgen te maken dan bij je huidige plasma. Elk fosfor based scherm gaat fosforslijtage vertonen op de plek van een veelgebruikt logo, bijvoorbeeld bij dagelijks een paar uurtjes kijken naar het nederland 1 logo (of willekeurig welk ander fel logo). Of het nu plasma is of crt. En of die plasma nou uit 2003 is of 2013. Het is simpelweg een wetmatigheid dat fosfor aan maximale helderheid verliest als je het laat oplichten. Hoe feller, en hoe langer, hoe meer het slijt. Die fosforslijtage zie je als een iets donkerdere plek. Je kan dit ook inbranden noemen. Google phosphor aging.

Wikipedia: Phosphor

Of je het bij jouw gebruik ziet, en als je het al kan zien, of je je eraan stoort, dat is een ander verhaal. De meeste mensen zien het waarschijnlijk niet eens. Wat meespeelt: hoe nieuwer de tv hoe groter ie meestal is, dus hoe sneller het iemand opvalt. Hoe nieuwer het beeld hoe strakker en scherper en uniformer het beeld meestal is, dus hoe sneller het iemand opvalt. Hoe nieuwer de tv is hoe meer iemand er op let, dus hoe sneller het iemand opvalt.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 05-01-2014 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Eigenlijk was ik maar van plan om rond volgende zomer een nieuwe tv te kopen maar doordat Panasonic aan het stoppen is wil ik het risico niet lopen dat er tegen dan geen meer verkrijgbaar zijn. Ik heb er geen problemen mee om een LED tv te kopen maar daarvan heb ik een beetje schrik voor input lag te hebben bij gaming.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
ikbenben schreef op zondag 05 januari 2014 @ 18:58:
Eigenlijk was ik maar van plan om rond volgende zomer een nieuwe tv te kopen maar doordat Panasonic aan het stoppen is wil ik het risico niet lopen dat er tegen dan geen meer verkrijgbaar zijn. Ik heb er geen problemen mee om een LED tv te kopen maar daarvan heb ik een beetje schrik voor input lag te hebben bij gaming.
Als dat de enige reden is dat je geen lcd tv koopt, dan kun je juist beter wel een lcd tv kopen. De sony w905 heeft volgens mij de de laagste input lag van alle plasma en lcd tv's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
1 van de redenen. Ik hou ook meer van de realistische kleuren van een plasma. Backlight bleeding van een LED zou mij ook wel storen. Ik heb dit op mijn pc scherm maar ik denk dat dit voor films mij zou irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Gewoon lekker bij plasma blijven dus en die VT60 kopen ;)

Als je af en toe de schuifbalk een uurtje draait voorkom je dat retentie ook echt hardnekkig/langdurig wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
ikbenben schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:19:
1 van de redenen. Ik hou ook meer van de realistische kleuren van een plasma. Backlight bleeding van een LED zou mij ook wel storen. Ik heb dit op mijn pc scherm maar ik denk dat dit voor films mij zou irriteren.
Bij de Sony zijn de kleuren ook zeer goed hoor. Ik hou helemaal niet van de felle kleuren welke je in de winkels ziet, die sets staan qua contrast en kleur dan ook op het maximum ingesteld. Een kleine aanpassing in de instellingen gaf een enorm verschil.

Dat gezegd zijnde hebben beide technieken jammer genoeg zo hun nadelen. Bij mijn tv zie ik op een egaal licht vlak aan de randen links en rechts dat het beeld een fractie donkerder is. De zwartwaarden zijn zeer goed, maar zullen bij een plasma waarschijnlijk nog beter zijn.
Bij een plasma ga je aan de andere kant rekening moeten houden met retentie, terwijl LED op dat vlak een veel betere keuze is.

Nu maar hopen dat binnen enkele jaren OLED betaalbaar gaat zijn en qua levensduur niet gaat tegenvallen. Dat gaat naar mijn idee echt de ideale opvolger zijn voor zowel plasma als LED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikbenben schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:19:
Om heel eerlijk te zijn: een fatsoenlijke LCD kun je ook gewoon op REC 709 kalibreren. En dan heb je exact dezelfde kleuren hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:P
JSTPS schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:06:
[...]

Als dat de enige reden is dat je geen lcd tv koopt, dan kun je juist beter wel een lcd tv kopen. De sony w905 heeft volgens mij de de laagste input lag van alle plasma en lcd tv's ;)
De input lag van de Sony W6 is zelfs lager dan de W9 maar als dat een belangrijk punt is dan moet je juist voor led gaan, de huidige plasma's kunnen niet tippen aan de input lag dat de Sony leds hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Uit alle test die ik lees online komt de VT60 er wel beter uit tov een LED, uitgenome met de gekende plasma nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat het hier een Pana Plasma forum was ????

Het begint hier op een Led Promo forum te lijken. _O-

Onzin discussie. Die mannen van mij gamen zich gek op een plasma van 5 jaar oud en die hoor ik nooit klagen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 21:54
Is ook allemaal aangepraat die inputlag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze morgen is mijn Panasonic 50 inch GT60 geleverd.
Nu vroeg ik me af hoe we best zijn eerste 200 uren overleven :) Ofwel de break-in van de plasma...

Wat doen jullie speciaal? Ik heb al vanalles gelezen maar graag jullie input.

Wat ik zeker zou doen is de brightness naar beneden halen ( onder de 50 ).
Eventueel de starter settings van avforums? Of heeft dit weinig zin?

Het kijken van gewone TV kan dit veel kwaad ook al zit er af en toe een zender logo op of een zwarte balken (tijdens de reclames wordt meestal wel gezapt)?
Zit er een functie in deze plasma die de zwarte balken wegwerkt (horizontale)?

of

Gebruiken jullie speciale films waarbij het scherm continue veranderd qua inhoud? Om bv te loopen de eerste 100 uur?

Mathieu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Echt niet....gewoon instellen naar wens, kijken en gaan met die banaan.
Wel genoeg variëren, maar dat moet altijd!

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:40:
Deze morgen is mijn Panasonic 50 inch GT60 geleverd.
Nu vroeg ik me af hoe we best zijn eerste 200 uren overleven :) Ofwel de break-in van de plasma...

Wat doen jullie speciaal? Ik heb al vanalles gelezen maar graag jullie input.

Wat ik zeker zou doen is de brightness naar beneden halen ( onder de 50 ).
Eventueel de starter settings van avforums? Of heeft dit weinig zin?

Het kijken van gewone TV kan dit veel kwaad ook al zit er af en toe een zender logo op of een zwarte balken (tijdens de reclames wordt meestal wel gezapt)?
Zit er een functie in deze plasma die de zwarte balken wegwerkt (horizontale)?

of

Gebruiken jullie speciale films waarbij het scherm continue veranderd qua inhoud? Om bv te loopen de eerste 100 uur?

Mathieu
Gewoon op "Cinema" stand zetten en lekker kijken. ;) Excuus, ik krijg een ST die heeft geen THX. Die van jou wel.... dan op THX stand.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2014 16:18 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 66 Laatste

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.