tobitronics schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 22:32:
Heb nu een paar dagen een ST60 50" staan. Bevalt goed! Heb wel een paar dingen opgemerkt:
- Soms lijkt het alsof ik last heb van framedrops. Dan is het beeld heel vloeiend en ineens laggt en stuttert het om daarna weer vloeiend te worden? Is dit normaal en/of te verhelpen?
- Ik heb de TV nu op True Cinema staan, wat goed zou werken tegen inbranden in het begin. Echter staat hierbij het contrast vrij hoog (60) en de scherpte op 50. Moet dit omlaag gehaald worden voor preventie of kan ik het lekker laten staan? Pixel orbiter staat wel aan trouwens.
- Bij het opstarten van de TV krijg ik de smart viera balk bovenin te zien voor een paar seconden. Is dit uit te zetten?
Hier ook een nieuwe (twee weken) bezitter van een St60 50", bevalt erg goed. Dit is een behoorlijke upgrade voor mij, aangezien m'n vorige tv een panasonic TH42PWD4UY was. Een plasma uit 2001 (kan zijn dat het een 2000 model was, dit was nog een SD scherm, de modellen uit 2001 waren geloof ik HD ready).
scherm zelf was nog prima, en beeldkwaliteit was nog steeds erg goed, Wat dat betreft was het voor mij ook het bewijs dat plasma schermen niet "op" raken na verloop van tijd. Had de contrast waarde niet aangeraakt sinds 2001, en gaf nog steeds prachtig beeld. Ook nooit last gehad van burnin of IR. Enige reden was dat ik 'm verving was HD en HDMI aansluitingen. Verder wilde ik absoluut weer een Panny plasma vanwege mijn goeie ervaringen.
wat betreft je vragen, ik zie soms een beetje stutter, met name horizontale pans, hoewel ik dan meer de indruk heb dat het de bron is die de veroorzaker is. Ik heb ook veel materiaal met horizontale pans gezien waarbij het gewoon wel goed gaat.
Ik heb de TV ook op true cinema staan, contrast van 60 is geloof ik nog aan de lage kant, ik lees op AVforums dat men soms profielen gebruikt met contrast waardes van rond de 80. Maar daarvan word aangeraden dat pas te doen na 200 uur ofzo. For the moment vind ik true cinema al erg mooi.
Die balk zie ik ook ja, in menu -> screen settings staat wel iets van vierria menu bar geloof ik.
veel plezier met je nieuwe tv
edit: mooi stukje op CNET:
TV shoppers: Now is the time to buy a Panasonic plasma
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 21-12-2013 14:08
]