• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Heb contact gehad heeft inderdaad liever niet dat het de wereld in gaat via het open forum.

Iemand die geïnteresseerd is kan mij een PM sturen en dan krijg je een mailadres en contactpersoon.

[ Voor 20% gewijzigd door wackidth op 19-12-2013 14:40 ]

.

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Done!

Metal up your ass

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

wackidth schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:49:
Werkt het ook als je via je tv iets opneemt en op een andere smart tv wil kijken naar een andere zender? Dus dan kijk je via de tuner van de vt60 op een ander scherm.
Nee, vanwege DRM kan dat niet. Wat je met je TV opneemt kun je alleen op die TV bekijken.

• wackidth
Sorry....

Maar ik kan geen adressen meer doorgeven. Ben gebeld. Zijn nu een aantal mails binnen gekomen.
Deze worden beantwoord. Maar hij kan/wil verder geen orders aannemen of mails beantwoorden.

ALS deze allemaal verkocht worden + reguliere verkoop, qua aantallen. Dan komt Panasonic om de hoek kijken.

.

wackidth schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:23:
Sorry....

Maar ik kan geen adressen meer doorgeven. Ben gebeld. Zijn nu een aantal mails binnen gekomen.
Deze worden beantwoord. Maar hij kan/wil verder geen orders aannemen of mails beantwoorden.

ALS deze allemaal verkocht worden + reguliere verkoop, qua aantallen. Dan komt Panasonic om de hoek kijken.
Wat is er mis met het verkopen van televisies?! Zeker gestolen zooi oid, anders kan het nooit zo goedkoop zijn :P

[ Voor 6% gewijzigd door Adlermann op 19-12-2013 16:35 ]

• wackidth
Adlermann schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:3jgen 1:
[...]

Wat is er mis met het verkopen van televisies?! Zeker gestolen zooi oid, anders kan het nooit zo goedkoop zijn :P
Doe normaal man. Dit is een bedrijf met zeer goede service.... Had een LG led tv gekocht daar, waar ik zwaar ontevreden over was.
Die mocht ik na 3 weken gewoon ruilen voor een VT30.
Zie dat maar eens voor elkaar te krijgen bij de BCC.

Ik denk niet dat je het helemaal snapt... Heb veel PM's gehad.
Als deze allemaal verkocht worden dan vind Pana dat erg raar. Ivm prijzen misschien.... Komt ie door?

En het is geen Internetshop dus hij zit niet de hele dag mails te beantwoorden. Het is een conventionele audiozaak zonder webshop. Weet je wel zo'n zaak waar je binnenloopt om advies te vragen en verstand van zaken hebben.

Is dus tweeledig. Waarom ik een stop moet doen.

[ Voor 31% gewijzigd door wackidth op 19-12-2013 16:56 ]

.

wackidth schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:48:
[...]

Doe normaal man. Dit is een bedrijf met zeer goede service.... Had een LG led tv gekocht daar, waar ik zwaar ontevreden over was.
Die mocht ik na 3 weken gewoon ruilen voor een VT30.
Zie dat maar eens voor elkaar te krijgen bij de BCC.

Ik denk niet dat je het helemaal snapt... Heb veel PM's gehad.
Als deze allemaal verkocht worden dan vind Pana dat erg raar. Ivm prijzen misschien.... Komt ie door?

En het is geen Internetshop dus zit niet de hele dag mails te beantwoorden.

Is dus tweeledig. Waarom ik een stop moet doen.
Panasonic heeft niets te willen trouwens, verticale prijsbinding zijn verboden in de EU. Dus ze mogen geen adviesprijs afdwingen. Enige uitzondering in NL zijn boeken.

Maar ik snap echt niet, dat je zo geheimzinnig moet doen. Verkopen is verkopen, maar ik ben daarin wat simpel :)

• wackidth
Ja is ook mijn mening... Ik doe niet geheimzinnig. Het is mij gevraag. Om geen adressen door te geven.
En misschien ben je pissig dat je buiten de boot valt?

Maar er stond duidelijk PM sturen.

.

wackidth schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:58:
Ja is ook mijn mening... Ik doe niet geheimzinnig. Het is mij gevraag. Om geen adressen door te geven.
En misschien ben je pissig dat je buiten de boot valt?

Maar er stond duidelijk PM sturen.
Maar ik lever alleen commentaar dat het zo raar overkomt allemaal. Ik begrijp meer die detaillist niet denk ik. De functie van een winkel is verkopen. Hoe meer je verkoopt des te beter. De lage prijs boeit geen zakt, want Panasonci mag geen prijs afdwingen in europa.

Dan rest mij dus de conclusie, als panasonic het een probleem vindt: dan is er waarschijnlijk iets anders aan de hand. En dit vind ik interessant :P

Ik had het gelezen en bewust geen PM gestuurd.

• wackidth
Bewust geen PM?

Ik heb jou er een gestuurd.... En dan kom je misschien van je reacties terug.

.

wackidth schreef op donderdag 19 december 2013 @ 17:07:
Bewust geen PM?

Ik heb jou er een gestuurd.... En dan kom je misschien van je reacties terug.
Ja, alhoewle ik erg graag een nieuwe TV wil ik eignelijk nog een paar maanden wachten ivm dat ik wil afwachten of die groene drek/ strepen echt niet op een vt60 serie gaan komen :)

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03:13
Ik heb een ST60 met een ci+ module van UPC, en nu wil ik, net zoals bij de mediabox, dat ik de zenders die niet in mijn pakket zitten over slaan, zodat ik niet steeds blijf hangen tijdens het zappen. (Er komt een bericht in beeld dat ik upc moet bellen om de zender aan te vragen)
Dit is namelijk uiterst irritant.

Je kunt een favorietenlijst maken, maar dan heb je alle zenders dus op andere kanalen zitten, en daar kan de vrouw waarschijnlijk niet aan wennen.

Iemand ideeën?

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Je wilt dus én zenders overslaan én de zendernummers behouden? Ik denk dat je vrouw maar moet wennen aan andere nummers, dat is veel minder irritant dan bij het zappen telkens langs een zwart beeld met "gecodeerd kanaal" komen. ;)

• JaymzHetfield
Weet iemand waar je de afmetingen van de doos van een 55VT60 kan vinden? Heb al veel webshops bezocht, maar zonder succes.

Metal up your ass

• wackidth
Ja zal minimaal een busje of Caddy moeten hebben....

Aangezien je een plasma van dit formaat rechtop moet vervoeren.
Ik weet, de meningen zijn hieromtrent verdeeld.

Ik heb wel de 55 inch LG led tv plat vervoerd in een CT200h. Dus het gaat wel in een gemiddelde 5 deurslot.

[ Voor 24% gewijzigd door wackidth op 19-12-2013 21:49 ]

.

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:43

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Cap schreef op donderdag 19 december 2013 @ 17:54:
Ik ben alvast erg benieuwd naar dat verhaal. :)
+1

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

• wackidth
Welk verhaal hebben jullie het over?

.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Je pm naar adlermann :)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

• wackidth
Ow ik heb hem toch maar het adres gegeven. Vond het zielig... ;-)
En kan er niet tegen als mensen achterdochtig zijn en vage opmerkingen plaatsen.

Maar hij wilde er toch niet op in gaan. Zoals jullie hebben kunnen lezen.

.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Mja, ik kan begrijpen dat ie achterdochtig is.
Vind het ook zeer vreemd dat een verkoper van een shop bang is om te veel te verkopen. Slaat IMO nergens op.

• wackidth
De reden heb ik doorgegeven.

Ik kan me voorstellen waarom.... Als je prijzen afgeeft die lager liggen dan collega dealers dan kun je een gesprek verwachten van een importeur. Vooral als er een sprong is in afname aantallen.
Ik doe dit ook bij mijn klanten als ze te veel stunten via internet. Of het nou mag of niet.

En hij heeft geen "zin" om tientallen mails te beantwoorden.

Maar goed de mensen die het adres hebben, kunnen een mazzeltje hebben. En zullen er geen spijt van hebben. Je kan altijd nog terug rijden als je het niet vertrouwd toch?

Ik kijk iig vanaf maandag naar mijn 65 inch VT60 voor de Nederlandse 55 inch prijs.

[ Voor 9% gewijzigd door wackidth op 19-12-2013 22:05 ]

.

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 14:55
wackidth schreef op donderdag 19 december 2013 @ 22:00:Als je prijzen afgeeft die lager liggen dan collega dealers dan kun je een gesprek verwachten van een importeur. Vooral als er een sprong is in afname aantallen.
Geloof ik helemaal niets van... Jij mag geloven wat je wil, persoonlijk vind ik het een louche zaakje.
Een verkoper die niet wil verkopen... 7(8)7

[ Voor 5% gewijzigd door PinkPanther1970 op 19-12-2013 22:48 ]

• wackidth
Nee klopt inderdaad het is zeker louche...

Ik geef toe....

.

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 07:50
Wat een achterdocht. Die verkoper zal best goed genoeg verkopen zonder de Nederlandse aandacht. Ik kan er wel inkomen dat hij er niet op zit te wachten. In Duitsland is er een cashback actie op de plasma modellen. Indien de standaarsprijs lager is dan in NL kan er een mooie prijs ontstaan.
Ik vraag me alleen hoe het zit met cashback vragen als je in NL woont.

[ Voor 11% gewijzigd door nadroJ op 19-12-2013 23:14 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:44
Panasonic dutsland is verplicht cashback te betalen aan jou in nederland als hij in duitsland is gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
De cashback wordt direct verrekend bij de kassa. Je kan geen aanspraak doen via de site. Serienummer wordt gelogd.

Dit was anders geregeld bij mijn VT30, daar werd alleen terug gestort op een duitse bankrekening.
Gelukkig heb ik een collega die Duitsland woont.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
wackidth schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 10:21:
De cashback wordt direct verrekend bij de kassa. Je kan geen aanspraak doen via de site. Serienummer wordt gelogd.
Klopt helemaal niets meer van het verhaal nu...
Cashback is wel degelijk via site.
Uitleg: http://www.panasonic.de/h...+2013/13239067/index.html
Registratie: https://www.marketing-kam...es/CampaignSelection.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Dat heeft geen zin.... Dan moet je ff lezen!! Het serienummer staat geregistreerd bij directe cashback.. .

@ Pink als jij nou gewoon naar de BCC gaat en je tikt daar 3.600 euro af. Dan hoef je je ook niet druk te maken over mijn louche zaakje

[ Voor 39% gewijzigd door wackidth op 20-12-2013 10:45 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
wackidth schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 10:40:
Dat heeft geen zin.... Dan moet je ff lezen!! Het serienummer staat geregistreerd bij directe cashback.. .
Waarom al die moeite man? Haal gewoon lekker zélf voor een lage prijs zo'n ding en klaar toch? Was al lang gestopt met antwoorden hier. Dat je het überhaupt aanbood vond ik al tof. Halen, genieten, punt. Simpel :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Brad Pitt schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 10:43:
[...]

Waarom al die moeite man? Haal gewoon lekker zélf voor een lage prijs zo'n ding en klaar toch? Was al lang gestopt met antwoorden hier. Dat je het überhaupt aanbood vond ik al tof. Halen, genieten, punt. Simpel :)
+1 wijze raad

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:30
Wat de discussie betreft, wees blij en maak er gebruik van zou ik zeggen. Ik heb 1999€ betaald voor mijn 55VT60 en heb er nog geen moment spijt van gehad. Als je de casback verrekend kom je nog een 500€ goedkoper uit maar dat heb ik er niet voor over. Als ik de doos zie ben ik blij dat ze hem voor die prijs netjes aan huis hebben geleverd.

Een andere vraag nu, is er een manier om de gewone kabel (Belgisch netwerk) aan te sluiten op de DVBS ingangen aan te sluiten achteraan zodat ik ook van de dual tuner kan gebruik maken? Kabel loopt via settup box van telenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas iets te laat om via wackidth de gegevens van de winkel in nederland te achterhalen. Wackidth bedankt voor het delen van je kennis en ervaring om de medetweakers aan een mooi kerstvoordeel te helpen..

Ik zit er nu sterk aan te denken om de panasonic VT60 50" of 55" in duitsland te bestellen. Benieuwd hoe dat gaat via de post. Echter kom ik op geen enkele site op http://suche.guenstiger.d.../zz1000zB2z23/preise-html iets tegen van de kortiingsactie, ook niet bij het afrekenen. Weet iemand hoe nu zit met die cashback actie? Zo niet, dan maar even in het gebrekkige duits wat ik bezit de winkels bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
@sarza,

Ik weet ook niet exact waarom het bij de een meteen verrekend wordt en de ander niet.
Misschien omdat je verschillende soorten dealers/handelaren hebt.
Waar ik m bijvoorbeeld haal hebben ze ook de ZT60 niet elke dealer verkoopt deze.

Dus misschien een extra stukje service naar de klant. Geen kopietjes versturen etc.

Bel Idd gewoon op. Met steenkolenduits kom je een heel eind. Vergeet niet dat Duitsers ook Nederlandse woorden herkent

Succes

Oh jah....

De cashback geldt ALLEEN op de VTW60 en niet op de VT60

[ Voor 8% gewijzigd door wackidth op 20-12-2013 13:33 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ wackidth. Thanks de VT60 is toch de VTW60?
Weet iemand of je met deze VTW60 gewoon bij E-care terecht kunt en of deze ook ziiggo geschikt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Ja mij is verteld van wel. (zelfs de 4 jaar garantie) Het betreft bij Panasonic om Europese garantie. Staat ook in hun voorwaarden. En heb met de vt30 ook geen probleem gehad met Duitse aankoopnota.

Op een Duits forum hebben ze de firmware vergeleken met een vt60 daar zat geen verschil in. Heeft alleen met certificaat te maken van unitymedia.de
Dat deze tv daarvoor geschikt is.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Ekfad schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 12:43:

Een andere vraag nu, is er een manier om de gewone kabel (Belgisch netwerk) aan te sluiten op de DVBS ingangen aan te sluiten achteraan zodat ik ook van de dual tuner kan gebruik maken? Kabel loopt via settup box van telenet.
De DVB-S ingang is bedoeld voor de satteliet tuner. Daar sluit je een schotel op aan. Voor de (dubbele) kabel tuner zit gewoon een 'normale' coax aansluiting op, net als op je settop box. Wat wil je precies bereiken door "van de dual tuner gebruik te maken" ?

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wackidth schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:55:
Ja mij is verteld van wel. (zelfs de 4 jaar garantie) Het betreft bij Panasonic om Europese garantie. Staat ook in hun voorwaarden. En heb met de vt30 ook geen probleem gehad met Duitse aankoopnota.

Op een Duits forum hebben ze de firmware vergeleken met een vt60 daar zat geen verschil in. Heeft alleen met certificaat te maken van unitymedia.de
Dat deze tv daarvoor geschikt is.
Klopt het is gewoon exact hetzelfde toestel. Alle E modellen in europa zijn gelijk. En daar levert panasonic ook gewoon garantie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
DuDePrOdUcTiOnS schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:25:
[...]

De DVB-S ingang is bedoeld voor de satteliet tuner. Daar sluit je een schotel op aan. Voor de (dubbele) kabel tuner zit gewoon een 'normale' coax aansluiting op, net als op je settop box. Wat wil je precies bereiken door "van de dual tuner gebruik te maken" ?
Ja, zover was ik ook al :)

Ik zou graag gebruik maken van de PIP mogelijkheid en eventueel opnamemogelijkheid maar blijkbaar wordt die enkel aangeboden op de DVB-S (en DVB-T met CI+ module).
De normale coax aansluiting werkt perfect alleen kan ik geen PIP instellen ("Niet ingesteld" krijg ik dan als melding dus ik kan ook geen PIP tussen verschillende ingangen (HDMI/AV/enz... instellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wackidth en Adlermann. Dank jullie wel voor de uitleg en bevestiging. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Ekfad schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:04:
[...]

Ja, zover was ik ook al :)

Ik zou graag gebruik maken van de PIP mogelijkheid en eventueel opnamemogelijkheid maar blijkbaar wordt die enkel aangeboden op de DVB-S (en DVB-T met CI+ module).
De normale coax aansluiting werkt perfect alleen kan ik geen PIP instellen ("Niet ingesteld" krijg ik dan als melding dus ik kan ook geen PIP tussen verschillende ingangen (HDMI/AV/enz... instellen)
Misschien begrijp ik je probleem verkeerd, maar ik kan gewoon twee beelden naast elkaar krijgen, bijvoorbeeld één van de ingebouwde DVB-C tuner en één van een HDMI input.

Je zei dat je de telenet settop box gebruikt, vandaar dat ik er vanuit ging dat je de ingebouwde DVB-C tuner niet gebruikt. Opnemen kan alleen van een ingebouwde tuner (DVB-S, DVB-C, DVB-T) niet vanaf HDMI waar je telenet settop box op is aangesloten.

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
DuDePrOdUcTiOnS schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:33:
[...]

Misschien begrijp ik je probleem verkeerd, maar ik kan gewoon twee beelden naast elkaar krijgen, bijvoorbeeld één van de ingebouwde DVB-C tuner en één van een HDMI input.

Je zei dat je de telenet settop box gebruikt, vandaar dat ik er vanuit ging dat je de ingebouwde DVB-C tuner niet gebruikt. Opnemen kan alleen van een ingebouwde tuner (DVB-S, DVB-C, DVB-T) niet vanaf HDMI waar je telenet settop box op is aangesloten.
De settup box loopt via HDMi maar de coax wordt ook doorgelust en sluit ik via de gewone weg aan.

Wat de 2 beelden naast elkaar betreft, ik zal vanavond nog eens kijken maar ik krijg telkens die melding en kan het ook niet instellen, tenzij ik verkeerd kijk natuurlijk.

Wat mijn oorspronkelijke vraag betreft, ik vroeg mij af of ik mijn doorgeluste coax op een of andere manier (via splitter/omzetboxje) kan aansluiten op de DVB-S aansluitingen en op die manier alsnog enkel functies kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Dat laatste kan sowieso niet, want de DVB-S tuner is niet compatible met het kabel signaal. Daar kan echt alleen een schotelantenne op aangesloten worden. Is ook niet nodig, want in principe zijn alle tuners (C, S en T) gelijkwaardig qua functionaliteit (opnemen, PIP e.d.).

Je gebruikt voor de interne DVB-C tuner een CAM in het CI+ slot neem ik aan, of biedt telenet de zenders FTA (zonder codering) aan?

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
Wie weet er wat te melden over de zin/onzin van het niet platgelegd mogen vervoeren van een (Panasonic) Plasma? Ik lees alleen maar tegengestelde verhalen.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
DuDePrOdUcTiOnS schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 17:57:Je gebruikt voor de interne DVB-C tuner een CAM in het CI+ slot neem ik aan, of biedt telenet de zenders FTA (zonder codering) aan?
Denk niet dat hij een CAM heeft, enkel de settopbox.

[ Voor 35% gewijzigd door PinkPanther1970 op 20-12-2013 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
JaymzHetfield schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 19:11:
Wie weet er wat te melden over de zin/onzin van het niet platgelegd mogen vervoeren van een (Panasonic) Plasma? Ik lees alleen maar tegengestelde verhalen.
Er zijn er die het risico nemen, maar zou me er niet aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
PinkPanther1970 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 19:14:
[...]

Denk niet dat hij een CAM heeft, enkel de settopbox.
Dat denk ik ook, maar omdat hij zegt de tv te hebben doorgelust vraag ik het toch maar..
PinkPanther1970 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 19:15:
[...]

Er zijn er die het risico nemen, maar zou me er niet aan wagen.
Mijn 50VT60 is gebracht door de handelaar van wie ik hem heb gekocht en deze had hem plat achterin de auto liggen. Op mijn vraag of de tv niet rechtop vervoerd moet worden antwoordde hij dat dat tegenwoordig niet meer nodig is. Maar dat het wel afhankelijk is van je rijstijl, gewoon rustig over de snelweg zoeven is geen probleem. Hij deed dit al jaren zo. Maar eerlijk gezegd zou ik zelf het risico niet durven nemen..

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
DuDePrOdUcTiOnS schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 20:20:
Mijn 50VT60 is gebracht door de handelaar van wie ik hem heb gekocht en deze had hem plat achterin de auto liggen. Op mijn vraag of de tv niet rechtop vervoerd moet worden antwoordde hij dat dat tegenwoordig niet meer nodig is.
Staat anders wel klaar en duidelijk op de doos vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:55
[...]

Dat denk ik ook, maar omdat hij zegt de tv te hebben doorgelust vraag ik het toch maar..

[...]

Mijn 50VT60 is gebracht door de handelaar van wie ik hem heb gekocht en deze had hem plat achterin de auto liggen. Op mijn vraag of de tv niet rechtop vervoerd moet worden antwoordde hij dat dat tegenwoordig niet meer nodig is. Maar dat het wel afhankelijk is van je rijstijl, gewoon rustig over de snelweg zoeven is geen probleem. Hij deed dit al jaren zo. Maar eerlijk gezegd zou ik zelf het risico niet durven nemen..
Plasma heeft nog steeds glas,dus kan altijd nog steeds breken,als deze plat vervoert word.Staat ook heel duidelijk op de doos dat de plasma rechtop vervoerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freaky35 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 20:50:
[...]

Plasma heeft nog steeds glas,dus kan altijd nog steeds breken,als deze plat vervoert word.Staat ook heel duidelijk op de doos dat de plasma rechtop vervoerd moet worden.
alleen is dat niet de reden waarom ze plasma altijd rechtop vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 21:02:
[...]

alleen is dat niet de reden waarom ze plasma altijd rechtop vervoeren.
Ik zou geen andere reden kunnen bedenken....
Als je hem repareert leg je hem ook plat, installeren vaak ook.

De engige reden die er is is dat het glas kan breken onder de grote druk als het plat ligt.

[ Voor 25% gewijzigd door Adlermann op 20-12-2013 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
DuDePrOdUcTiOnS schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 17:57:
Dat laatste kan sowieso niet, want de DVB-S tuner is niet compatible met het kabel signaal. Daar kan echt alleen een schotelantenne op aangesloten worden. Is ook niet nodig, want in principe zijn alle tuners (C, S en T) gelijkwaardig qua functionaliteit (opnemen, PIP e.d.).

Je gebruikt voor de interne DVB-C tuner een CAM in het CI+ slot neem ik aan, of biedt telenet de zenders FTA (zonder codering) aan?
Nog niet, maar ik overweeg het wel (CI+ Module) ondanks de dure aankoopprijs, maar dan moet het wel een meerwaarde zijn.

Ben nu pas thuis dus PIP nakijken zal voor morgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:59
Heb nu een paar dagen een ST60 50" staan. Bevalt goed! Heb wel een paar dingen opgemerkt:

- Soms lijkt het alsof ik last heb van framedrops. Dan is het beeld heel vloeiend en ineens laggt en stuttert het om daarna weer vloeiend te worden? Is dit normaal en/of te verhelpen?
- Ik heb de TV nu op True Cinema staan, wat goed zou werken tegen inbranden in het begin. Echter staat hierbij het contrast vrij hoog (60) en de scherpte op 50. Moet dit omlaag gehaald worden voor preventie of kan ik het lekker laten staan? Pixel orbiter staat wel aan trouwens.
- Bij het opstarten van de TV krijg ik de smart viera balk bovenin te zien voor een paar seconden. Is dit uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
[...]

Al zijn klanten wonen zeker naast de vluchtstrook 8)7

De waarschuwing is waarschijnlijk meer bedoeld voor massavervoer. Een flink aantal dozen plat op elkaar stapelen van China -> Nederlandse dealer is wel vragen om problemen. Ruige pakketbezorgers ook.
1 plasma achterin de auto en rustig over de drempels heen moet geen probleem zijn.

Maja, als ie knakt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Ja, precies.. maar goed, als ie was geknakt was het niet mijn probleem geweest.. :p hij heeft hem netjes uitgepakt en geïnstalleerd, dus dat had ik wel gezien van te voren denk ik.. :p

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tobitronics schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 22:32:
Heb nu een paar dagen een ST60 50" staan. Bevalt goed! Heb wel een paar dingen opgemerkt:

- Soms lijkt het alsof ik last heb van framedrops. Dan is het beeld heel vloeiend en ineens laggt en stuttert het om daarna weer vloeiend te worden? Is dit normaal en/of te verhelpen?
- Ik heb de TV nu op True Cinema staan, wat goed zou werken tegen inbranden in het begin. Echter staat hierbij het contrast vrij hoog (60) en de scherpte op 50. Moet dit omlaag gehaald worden voor preventie of kan ik het lekker laten staan? Pixel orbiter staat wel aan trouwens.
- Bij het opstarten van de TV krijg ik de smart viera balk bovenin te zien voor een paar seconden. Is dit uit te zetten?
Hier ook een nieuwe (twee weken) bezitter van een St60 50", bevalt erg goed. Dit is een behoorlijke upgrade voor mij, aangezien m'n vorige tv een panasonic TH42PWD4UY was. Een plasma uit 2001 (kan zijn dat het een 2000 model was, dit was nog een SD scherm, de modellen uit 2001 waren geloof ik HD ready).

scherm zelf was nog prima, en beeldkwaliteit was nog steeds erg goed, Wat dat betreft was het voor mij ook het bewijs dat plasma schermen niet "op" raken na verloop van tijd. Had de contrast waarde niet aangeraakt sinds 2001, en gaf nog steeds prachtig beeld. Ook nooit last gehad van burnin of IR. Enige reden was dat ik 'm verving was HD en HDMI aansluitingen. Verder wilde ik absoluut weer een Panny plasma vanwege mijn goeie ervaringen.

wat betreft je vragen, ik zie soms een beetje stutter, met name horizontale pans, hoewel ik dan meer de indruk heb dat het de bron is die de veroorzaker is. Ik heb ook veel materiaal met horizontale pans gezien waarbij het gewoon wel goed gaat.

Ik heb de TV ook op true cinema staan, contrast van 60 is geloof ik nog aan de lage kant, ik lees op AVforums dat men soms profielen gebruikt met contrast waardes van rond de 80. Maar daarvan word aangeraden dat pas te doen na 200 uur ofzo. For the moment vind ik true cinema al erg mooi.

Die balk zie ik ook ja, in menu -> screen settings staat wel iets van vierria menu bar geloof ik.

veel plezier met je nieuwe tv ;)

edit: mooi stukje op CNET: TV shoppers: Now is the time to buy a Panasonic plasma

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet een van jullie of er nog verschil zit tussen de Panasonic TX-P55VTW60E en Panasonic TX-P55VT60E. Beide types zijn de koop in Duitsland of maakt het niet zo veel uit voor de werking en garantie in nl?

[ Voor 152% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2013 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 16:51:
Weet een van jullie of er nog verschil zit tussen de Panasonic TX-P55VTW60E en Panasonic TX-P55VT60E. Beide types zijn de koop in Duitsland of maakt het niet zo veel uit voor de werking en garantie in nl?
Lees eens een aantal pagina's terug, of gebruik de earch. Dit is al zeer uitgebreid, enkele keren besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een duitse webshop gevonden die mee doet aan de cashback actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel voor de flauwe reactie, waar ik verder niet op in ga. Helaas geeft jou first hit ook de hoofdprijs. De cashback is dan echt nodig om niet een dief van je eigen portemonnee te zijn. ;) Blij dat ik ook zelf kan zoeken via http://suche.guenstiger.de daar kom je webshops met scherpere 'normale' prijzen tegen. Helaas zonder de caskback.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2013 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 17:03:
[...]

Lees eens een aantal pagina's terug, of gebruik de earch. Dit is al zeer uitgebreid, enkele keren besproken.
Thanks gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 17:19:
[...]

Dank je wel voor de flauwe reactie, waar ik verder niet op in ga. Helaas geeft jou first hit ook de hoofdprijs. De cashback is dan echt nodig om niet een dief van je eigen portemonnee te zijn. ;) Blij dat ik ook zelf kan zoeken via http://suche.guenstiger.de daar kom je webshops met scherpere 'normale' prijzen tegen. Helaas zonder de caskback.
Er is verder niets flauws aan, je komt binnen en stelt vragen die je allang zelf had kunnen beantwoorden. Een beetje eigen initiatief mag echt wel hoor.

En bij de tweede vraag, als je zomaar iets erneer pleurt zonder te zeggen wat je al had gedaan dan kun je zulke reacties verwachten, vooral na de eerste overbodige vraag.ß

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:11:
Helaas iets te laat om via wackidth de gegevens van de winkel in nederland te achterhalen. Wackidth bedankt voor het delen van je kennis en ervaring om de medetweakers aan een mooi kerstvoordeel te helpen..

Ik zit er nu sterk aan te denken om de panasonic VT60 50" of 55" in duitsland te bestellen. Benieuwd hoe dat gaat via de post. Echter kom ik op geen enkele site op http://suche.guenstiger.d.../zz1000zB2z23/preise-html iets tegen van de kortiingsactie, ook niet bij het afrekenen. Weet iemand hoe nu zit met die cashback actie? Zo niet, dan maar even in het gebrekkige duits wat ik bezit de winkels bellen.
Meneer Adlermann twee pagina's terug staat de bovenstaande reactie tussen jou reacties. Hieruit kan je opmaken dat ik al goed aan het zoeken was. Dus jou visie dat ik 'zomaar' binnen kom waaien raakt nog kant nog wal. (Nu laat ik mij toch een reactie uitlokken)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2013 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 17:39:
[...]

Meneer Adlermann hier had je kunnen zie.. twee pagina's terug.. dat ik al goed aan het zoeken was. Dus jou visie dat ik 'zomaar' kom winnen waaien raajt nog kant nog wal. (Nu laat ik mij toch een reactie uitlokken)
Dan moet ik je een mea culpa aanbieden voor het tweede gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad, ga alsjeblieft niet posten in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 17:39:
[...]

Meneer Adlermann hier had je kunnen zie.. twee pagina's terug.. dat ik al goed aan het zoeken was. Dus jou visie dat ik 'zomaar' kom winnen waaien raajt nog kant nog wal. (Nu laat ik mij toch een reactie uitlokken)
Joh, leer eerst eens fatsoenlijk spellen alvorens je een post plaatst! Dat geruzie ook altijd met mensen die alles als een persoonlijke aanval of persoonlijk verwijt zien word ik aardig zat.
Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 17:43:
[...]

inderdaad, ga alsjeblieft niet posten in dit forum.
Ja want hier word je op je wenken bedient, u vraagt wij draaien. Hoe deed je dit op school vroeger dan, of bij een examen? Het antwoord maar vragen zonder zelf eens iets uit te zoeken? :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2013 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

* ik vind dit echt het meest stomme en knorrige topic op tweakers *

Nu mijn 2e pana plasma, dus staat er ook wel ergens tussen het geruzie een nuttige post, maar het is de laaste tijd wel zoeken met een lampie.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinin schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 18:43:
* ik vind dit echt het meest stomme en knorrige topic op tweakers *

Ik ook mijn 2e pana plasma, dus staat er ook wel ergens tussen het geruzie een nuttige post, maar het is de laaste tijd wel zoeken met een lampie.
Viel mij ook al op.... :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het is inderdaad de laatste tijd regelmatig erg "gezellig" hier.

On-topic:
Ben nu een weekje aan het kijken naar mijn 2e plasma. De upgrade van 42 naar 50 inch is al helemaal gewend. Volgende keer kunnen er weer wat inches bij. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zo'n gevoel heb ik ook. Ik ga er dan ook niet meer op reageren. Dat is verspeelde energie.

Ze zeggen inderdaad dat het snel went die inches groter. Ik ga mijzelf even uitmeten of ik een 55" kwijt kan of toch maar voor de 50" ga. Zo'n tv staat ook regelmatig uit en ik vind het belangrijk dat het dan ook nog wat lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad verspilde energie, hoewel meeste opmerkingen die de boel verzieken wel komen van een heel klein groepje. Eigenlijk best wel zielig.

Ik ben zelf van 42 naar 50 inch gegaan, viel me op ongeveer een half uur nadat ik het scherm had uitgepakt dat ik eigenlijk er niet zoveel zoveel groter was. Ben wel blij natuurlijk, maar denk dat inderdaad de volgende keer iets van 60 inch word (of een projector ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 19:18:
Ja zo'n gevoel heb ik ook. Ik ga er dan ook niet meer op reageren. Dat is verspeelde energie.
Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 20:28:
inderdaad verspilde energie, hoewel meeste opmerkingen die de boel verzieken wel komen van een heel klein groepje. Eigenlijk best wel zielig.
Echt bijster slim zijn jullie beiden niet hé? Want die opmerkingen gaan juist over het gedrag van jullie beiden die lopen te ranten tegen o.a. een vaste poster hier. En dan net doen alsof het je niet aangaat ook nog eens! :D

Knap hoor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
*#%%*%# PIP wel absoluut niet werken op mijn vt60. Zowel via het beeld menu als via het app menu krijg ik de melding Niet Ingesteld terwijl het volgens ehelp via die manier moet.

Wat doe ik fout?

Edit d fout

[ Voor 3% gewijzigd door Ekfad op 21-12-2013 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Voor pip moet je de ingebouwde tuner gebruiken, dan kan je naast het beeld van tv nog het beeld van een HDMI input bekijken. Als je nu geen CI+ module hebt, maak je geen gebruik van de ingebouwde tuner. Dan werkt pip niet. Je schreef dat je de coax wel doorgelust hebt vanuit de Telenet decoder, maar dat alleen is dus niet voldoende.

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
DuDePrOdUcTiOnS schreef op zondag 22 december 2013 @ 10:40:
Voor pip moet je de ingebouwde tuner gebruiken, dan kan je naast het beeld van tv nog het beeld van een HDMI input bekijken. Als je nu geen CI+ module hebt, maak je geen gebruik van de ingebouwde tuner. Dan werkt pip niet. Je schreef dat je de coax wel doorgelust hebt vanuit de Telenet decoder, maar dat alleen is dus niet voldoende.
:) Duidelijk, jammer dat Panasonic dat er niet even bij vermeld in hun handleiding! Merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:09
Even een vraagje aan de st60-bezitters:

Ik ben gisteren even met een collega naar de st60 en gt60 wezen kijken in een hifi-zaak deze nog toevallig had hangen.
De gt60 ken ik, die heb ik zelf ook. Maar in de zaak kon ik instellen wat ik wilde, op de 1 of andere manier bleef de st60 (42 inch versie) er toch beter uit zien. Ik ben geen dombo wat calibratie aangaat, dus 2 eigenlijk identiek tv's hetzelfde beeld te laten geven zou moeten lukken. Ook de diepere menu's gecheckt enz. Ik heb een half uur zitten klooien, maar ik kon het beeld niet precies evenaren, heel vreemd. 8)7

Tja, de collega neigt nu naar de st60 (gamed niet).
De gt60 zou een beter daglichtfilter hebben (?), plastischer (?), snellere processor, maar verder indentiek moeten zijn aan de st60 met hetzelfde panel.

Kan iemand even een kleine mening over dit dilemma geven? En hoe de st60 bevalt met wat daglicht?

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Wat was de bron? Een of andere zender of een blu-ray of...?
Beide op dezelfde manier aangesloten op de bron?
Wat bedoel je met 'plastischer'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf zat ook te kiezen tussen een 42 inch GT en een 50 inch ST, uiteindelijk is het de ST geworden.

Voor de verschillen tussen de ST en GT kan je denk ik het beste deze recensie lezen, heeft mij erg geholpen bij m'n keuze: http://www.hdtvtest.co.uk...-p50gt60-201304052795.htm

zo te zien heeft de GT een speciale mode voor bright room, en een ander paneel dan de ST.

Ik zelf ben erg tevreden met mijn ST in een verlichte kamer, hoewel ik moet zeggen dat mijn kamer niet altijd erg verlicht is. (ik hou van schemerig ;). De ST kwam met fabrieksinstellingen vrij donker afgesteld,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PinkPanther1970 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:14:
Beslissing is gevallen: uiteindelijk toch maar voor de 50" gegaan en dan meteen de GT60. :P
Even om wat updates vragen. :)

Hangt ie al? Viel het mee met de beugel en/of het boren van gaten in het meubel? En hoe oordeel je nu over het beeld tov de px80?
Shocked schreef op zondag 22 december 2013 @ 11:56:
Even een vraagje aan de st60-bezitters:

Ik ben gisteren even met een collega naar de st60 en gt60 wezen kijken in een hifi-zaak deze nog toevallig had hangen.
De gt60 ken ik, die heb ik zelf ook. Maar in de zaak kon ik instellen wat ik wilde, op de 1 of andere manier bleef de st60 (42 inch versie) er toch beter uit zien. Ik ben geen dombo wat calibratie aangaat, dus 2 eigenlijk identiek tv's hetzelfde beeld te laten geven zou moeten lukken. Ook de diepere menu's gecheckt enz. Ik heb een half uur zitten klooien, maar ik kon het beeld niet precies evenaren, heel vreemd. 8)7

Tja, de collega neigt nu naar de st60 (gamed niet).
De gt60 zou een beter daglichtfilter hebben (?), plastischer (?), snellere processor, maar verder indentiek moeten zijn aan de st60 met hetzelfde panel.

Kan iemand even een kleine mening over dit dilemma geven? En hoe de st60 bevalt met wat daglicht?
Ik denk dat het helpt als je zo nauwkeurig mogelijk probeert te omschrijven wat er volgens jou "beter" was aan het beeld van de ST60. Exemplarische afwijkingen in met name de greyscale (resultaat kleurzweem in beeld) en het contrast daar gelaten zou je het beeld toch echt nagenoeg identiek moeten krijgen.
Het enige significante verschil in de panelen is het daglichtfilter, wat er logischerwijs toe zou moeten leiden dat bij eenzelfde instelling de GT60 iets minder helder is dan de ST60, maar wel iets contrastrijker (m.a.w. beter zwart). Voor een goed vergelijk van het beeld zou ik het contrast zo instellen dat die gelijk oogt. Dus juist niet dezelfde waarde in het menu aanhouden, maar bij een wit vlak de helderheid zo instellen dat beide op het oog gelijk zijn. Als je dat niet doet dan heeft verder vergelijken weinig zin, omdat de tv met meer contrast altijd levendiger zal ogen naast eentje met minder. Overigens, zeker met de 60 series zijn er nogal veel opties, waarvan een deel pas te zien is als je de geavanceerde/ISFCC opties aanzet in het instellingen menu. Ik kan me goed voorstellen dat je dit niet in een half uurtje allemaal gelijk getrokken hebt. ;)

De mening over de ST vs de GT is hier trouwens al heel veel keren gegeven, heb je er al op gezocht in dit topic?

[ Voor 84% gewijzigd door Cap op 22-12-2013 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 19:17
Ik heb heel sterk het idee dat mn ST60 flikkert.

Hij staat op True Cinema met het contrast teruggezet naar 50 ivm de inspeelperiode. We kijken gewoon TV, ik game er gewoon mee en als de TV niet gebruikt wordt speelt een break-in DVD met slides van Evangelo (http://www.avsforum.com/t/583089/download-break-in-dvd-svcd).

Ik ben de settings al een paar keer bijlangs geweest, maar heb geen idee wat dit op kan lossen. Helemaal als de slides spelen (met name wit), is het erg duidelijk.

Heeft iemand tips of weet iemand een oplossing?

Edit:

Zit hem dus in de techniek. Ik hoop dat het went, zowel mn vriendin als ik zien het. Zijn er vooralsnog settings die het verminderen?

[ Voor 17% gewijzigd door _Brake_ op 22-12-2013 19:25 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
Cap schreef op zondag 22 december 2013 @ 15:02:
[...]

De mening over de ST vs de GT is hier trouwens al heel veel keren gegeven, heb je er al op gezocht in dit topic?
Thx voor de opmerkingen. Ik heb alle instellingen nagelopen, in een paar minuten per tv kun je wel de basis even resetten of bijstellen in de winkel.
Natuurlijk heb ik de meningen even gecheckt in het forum. Het lijkt vrij duidelijk, het verschil tussen ST en GT. Vandaar dat ik me aardig verrast voelde in de winkel.

Ik denk wel dat je een puntje hebt met helderheid: de ST kwam inderdaad wat helderder (en dus wat krachtiger) over. De feed was overigens een splitsignal van de UPS, met een goede kwaliteit HD zender.
De feed vond ik in ieder geval representatief en ook nuttig aangezien we niet de hele dag bluray'tjes draaien en mijn collega aardig wat normaal tv kijkt.
Overigens viel ook de wat krachtiger kleurweergave op. Ik denk dat ik nog eens ga kijken of het niet gewoon subjectief bedrog is en of ik niet iets gemist hebt mbt instellingen.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Cap schreef op zondag 22 december 2013 @ 15:02:
[...]
Even om wat updates vragen. :)

Hangt ie al? Viel het mee met de beugel en/of het boren van gaten in het meubel? En hoe oordeel je nu over het beeld tov de px80?
Zal je nog heel even moeten wachten... morgen wordt 'ie geleverd.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 12:31
_Brake_ schreef op zondag 22 december 2013 @ 18:33:

Hij staat op True Cinema met het contrast teruggezet naar 50 ivm de inspeelperiode. We kijken gewoon TV, ik game er gewoon mee en als de TV niet gebruikt wordt speelt een break-in DVD met slides van Evangelo (http://www.avsforum.com/t/583089/download-break-in-dvd-svcd).

Ik ben de settings al een paar keer bijlangs geweest, maar heb geen idee wat dit op kan lossen. Helemaal als de slides spelen (met name wit), is het erg duidelijk.

Edit:

Zit hem dus in de techniek. Ik hoop dat het went, zowel mn vriendin als ik zien het. Zijn er vooralsnog settings die het verminderen?
Ik had dit ook met mijn gt50, maar nadat ik de stekker in het stopcontact had omgedraait werd het stukken minder. Het klinkt vreemd, maar het is echt zo. Ik heb hier al meerdere keren mensen over gesproken, ook ontwikkelaars van audio producten (die hebben het dan natuurlijk niet over tv's maar versterkers en dacs), en die zeggen ook dat het kan liggen aan de voeding van het apparaat, dat deze in een bepaalde fase moet staan. Je kan dus proberen om de powerstekker om te draaien. Wanneer je een stekkerdoos gebruikt, kan het natuurlijk dat die weer andersom zit, dus daar kan het ook aan liggen.

Ik denk dat het flikkeren dan minder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Shocked schreef op zondag 22 december 2013 @ 11:56:
[...]
[...]
Zelf zou ik ook verwachten dat de GT60 een iets beter beeld zou moeten geven dan een ST60. De GT heb ik sinds een week ook staan en bij de installatie vroeg deze volgens mij of deze in de thuis- of winkelstand moest staan. Misschien levert dit een ander beeld op en krijg je niet hetzelfde als thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shocked schreef op zondag 22 december 2013 @ 18:40:
[...]

Thx voor de opmerkingen. Ik heb alle instellingen nagelopen, in een paar minuten per tv kun je wel de basis even resetten of bijstellen in de winkel.
Natuurlijk heb ik de meningen even gecheckt in het forum. Het lijkt vrij duidelijk, het verschil tussen ST en GT. Vandaar dat ik me aardig verrast voelde in de winkel.

Ik denk wel dat je een puntje hebt met helderheid: de ST kwam inderdaad wat helderder (en dus wat krachtiger) over. De feed was overigens een splitsignal van de UPS, met een goede kwaliteit HD zender.
De feed vond ik in ieder geval representatief en ook nuttig aangezien we niet de hele dag bluray'tjes draaien en mijn collega aardig wat normaal tv kijkt.
Overigens viel ook de wat krachtiger kleurweergave op. Ik denk dat ik nog eens ga kijken of het niet gewoon subjectief bedrog is en of ik niet iets gemist hebt mbt instellingen.
Wat resetten betreft kan de GT toch net meer instellingen hebben dan de ST, waardoor het beeld niet helemaal hetzelfde is na een factory reset. Ik zou uit mijn hoofd er iig niet op durven wedden dat ze allebei tot in detail precies dezelfde menu settings hebben. Heeft de ST bijv de black enhancer setting? En de panel brightness min/mid/max? Alle zooi moet in ieder geval uit, vivid, CATS light sensor, mpeg NR, noise reduction, brightness enhancer, black enhancer etc etc etc.

Punt met de helderheid is verder dat het contrast zo ongeveer de belangrijkste factor is in de waargenomen beeldkwaliteit: het beeld is krachter, helderder, inclusief de kleuren. Als je de helderheid van een wit vlak dus niet exact gelijk instelt is een eerlijk vergelijk van de overige eigenschappen gewoon erg moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:16:
[...]

Wat resetten betreft kan de GT toch net meer instellingen hebben dan de ST, waardoor het beeld niet helemaal hetzelfde is na een factory reset. Ik zou uit mijn hoofd er iig niet op durven wedden dat ze allebei tot in detail precies dezelfde menu settings hebben. Heeft de ST bijv de black enhancer setting? En de panel brightness min/mid/max? Alle zooi moet in ieder geval uit, vivid, CATS light sensor, mpeg NR, noise reduction, brightness enhancer, black enhancer etc etc etc.
Als ik mij goed herinner heeft de st60 al deze instellingen ook (ik heb er laatst 1 gekalibreerd).

Prima beeld uit dat ding na kalibratie. Uniformiteit was echt zeer goed. Ik was jaloers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Zo, net terug uit Duitsland.

Hij is binnen. Helaas nog ff drie weken wachten voor ik er van kan gaan genieten. Tot mijn huis klaar is.

En voor alle achterdochtige pessimistische tweakers

https://www.dropbox.com/s/2z0a0gkwwx7f8k8/1387808650001.jpg

Sorry kon het niet laten.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
JSTPS schreef op maandag 23 december 2013 @ 08:13:
[...]

Ik had dit ook met mijn gt50, maar nadat ik de stekker in het stopcontact had omgedraait werd het stukken minder. Het klinkt vreemd, maar het is echt zo. Ik heb hier al meerdere keren mensen over gesproken, ook ontwikkelaars van audio producten (die hebben het dan natuurlijk niet over tv's maar versterkers en dacs), en die zeggen ook dat het kan liggen aan de voeding van het apparaat, dat deze in een bepaalde fase moet staan. Je kan dus proberen om de powerstekker om te draaien. Wanneer je een stekkerdoos gebruikt, kan het natuurlijk dat die weer andersom zit, dus daar kan het ook aan liggen.

Ik denk dat het flikkeren dan minder wordt.
Ik gebruik een paar stekkerdozen achter elkaar. Heb de stekker omgedraaid, maar dat heeft niet tot verbetering geleid. Het valt bij het normaal TV kijken niet echt op, met name bij het afspelen van de break-in DVD. Voornamelijk de lichte kleur zorgt voor een erg flikkerend en trillend beeld, totaal niet rustig.

Het is niet een setting die ik over het hoofd zie?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
@brake

Is dit je eerste plasma? Sommige mensen zijn gevoelig voor flikkeringen bij het kijken naar een plasma.

Vraag een huisgenoot of hij/zij het Ook ziet

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
S1NN3D schreef op maandag 23 december 2013 @ 08:48:
[...]

Zelf zou ik ook verwachten dat de GT60 een iets beter beeld zou moeten geven dan een ST60.
Ja, dat dacht ik dus ook...en leek ook logisch
Cap schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:16:
[...]

Wat resetten betreft kan de GT toch net meer instellingen hebben dan de ST, waardoor het beeld niet helemaal hetzelfde is na een factory reset.

Punt met de helderheid is verder dat het contrast zo ongeveer de belangrijkste factor is in de waargenomen beeldkwaliteit: het beeld is krachter, helderder, inclusief de kleuren. Als je de helderheid van een wit vlak dus niet exact gelijk instelt is een eerlijk vergelijk van de overige eigenschappen gewoon erg moeilijk.
Op de prof=modes en THX's na, is het menu hetzelfde. Veel submenu's hebben een resetfunctie,

Ik denk met name nu dat een ietwat afwijkende gamma (kan ook veel invloed hebben) en de hogere helderheid van de st60 van invloed moet zijn geweest.

Na heeeul wat sites gezien te hebben kom ik toch tot verrassend weinig verschillen:

st60 versus gt60 > gt60
- Hexa-processor (betere 3D, wat meer kleurgradaties, snellere apps, websupport, minder imput-lag)
- iets sterker daglichtfilter
- iets beter zwart
- ander panel (? daar zijn de meningen over verdeeld)
- minder last van 50Hz bug door de Hexa-proecessor, maar hdtvtest.co.uk meld dat beide types (ST60 en GT60) in dezelfde mate last houden van 50 Hz probleempjes.

Met name minder last van de 50Hz bug zou een goede reden kunnen zijn om in (...) UPC land met 1080i/50Hz te kiezen voor een GT60. Ik zie het op mijn GT60 heel soms.
Ik weet niet of er ST60 bezitters zich hieraan storen?

Morgen probeer ik nog een keer te kijken in de winkel of anders vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:55
_Brake_ schreef op zondag 22 december 2013 @ 18:33:

Edit:

Heb je ook al een andere modus geprobeerd? En elke plasma flikkert wel wat helaas doe je weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shocked schreef op maandag 23 december 2013 @ 19:11:
[...]

Ja, dat dacht ik dus ook...en leek ook logisch

[...]

Ik denk met name nu dat een ietwat afwijkende gamma (kan ook veel invloed hebben) en de hogere helderheid van de st60 van invloed moet zijn geweest.

*knip*

Na heeeul wat sites gezien te hebben kom ik toch tot verrassend weinig verschillen:
st60 versus gt60 > gt60
- Hexa-processor (betere 3D, wat meer kleurgradaties, snellere apps, websupport, minder imput-lag)
- iets sterker daglichtfilter
- iets beter zwart
- ander panel (? daar zijn de meningen over verdeeld)
- minder last van 50Hz bug door de Hexa-proecessor, maar hdtvtest.co.uk meld dat beide types (ST60 en GT60) in dezelfde mate last houden van 50 Hz probleempjes.
Absoluut kan gamma verschillen, evenals de helderheid. Dat heeft - met name in direct side-by-side vergelijk - inderdaad een grote impact op de beeldbeleving. Wat betreft die reset, eens: dat doe je natuurlijk als eerste. Maar daarna moet je nog steeds in het hoofdmenu en de verschillende geavanceerde menu's alle "troep" uitzetten voor een goed vergelijk. Mijn mening dan he. ;)

Inderdaad erg weinig verschillen tussen de modellen.

Snellere proc, iets beter filter en dus beter zwart dat klopt wel. Of de 50 Hz bug echt verschil maakt zou ik niet durven zeggen, maar ja ik merk al geen verschil tussen de VT50 en VT60. :P

Ander paneel daar geloof ik weinig van. De VT60 en ZT60 hebben wel een ander paneel met het nieuwe rode fosfor. Er zijn voorafgaand aan de introductie verhalen geweest over dat de Amerikaanse ST60 hetzelfde paneel zou hebben als de Europese GT60, en de Europese ST60 hetzelfde paneel als de ST50 van vorig jaar, maar daar geloof ik weinig van. Adlermann's ervaring met de zeer goede uniformiteit van de ST60 lijkt dat ook te bevestigen: een ST50 met perfecte uniformiteit kwam je echt niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
wackidth schreef op maandag 23 december 2013 @ 18:23:
@brake

Is dit je eerste plasma? Sommige mensen zijn gevoelig voor flikkeringen bij het kijken naar een plasma.

Vraag een huisgenoot of hij/zij het Ook ziet
Het is mijn eigen eerste inderdaad, maar mn ouders hebben al een paar jaar 1 waar ik jaren maar gekeken heb.

Mijn huisgenote, mn vriendin met wie ik samenwoon :P , ziet het ook. Tijdens 'normaal' TV kijken valt het gelukkig niet/minder op.
freaky35 schreef op maandag 23 december 2013 @ 19:31:
[...]

Heb je ook al een andere modus geprobeerd? En elke plasma flikkert wel wat helaas doe je weinig aan.
Nee nog niet. Hij heeft z'n 200 uren nog niet gehaald en heb gelezen dat inspelen op de true cinema stand het best is. Dacht dat 2500Hz wel genoeg was om geen flikkering te zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Brake_ schreef op maandag 23 december 2013 @ 22:39:

Nee nog niet. Hij heeft z'n 200 uren nog niet gehaald en heb gelezen dat inspelen op de true cinema stand het best is. Dacht dat 2500Hz wel genoeg was om geen flikkering te zien ;)
elke plasma flikkert, zo bouwen ze hun beeld op. De flikkering die je ziet is de 'pulsering' van het opbouwen van het beeld. Die Hz waarmee geadverteerd wordt heeft niet zoveel te maken met het wel / niet flikkeren van het beeld ;)

http://paytherant.tumblr....z-ffd-explanation-attempt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basshead91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-08-2024
De Hz output maakt ook verschil qua flicker, bij mij tenminste. Heb je al geprobeerd IFC op Max te zetten? Bij m'n GT50 flickeren witte vlakken dan een stuk minder. 50Hz wordt als 100Hz ge-output, met IFC Max wordt daar 60Hz van gemaakt. Alleen krijg je er dan ook frame interpolatie bij, dus het is geen ideale oplossing. Behalve als je dat mooi vindt dan :)

[ Voor 5% gewijzigd door basshead91 op 24-12-2013 05:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 12:31
_Brake_ schreef op maandag 23 december 2013 @ 17:25:
[...]

Ik gebruik een paar stekkerdozen achter elkaar. Heb de stekker omgedraaid, maar dat heeft niet tot verbetering geleid. Het valt bij het normaal TV kijken niet echt op, met name bij het afspelen van de break-in DVD. Voornamelijk de lichte kleur zorgt voor een erg flikkerend en trillend beeld, totaal niet rustig.

Het is niet een setting die ik over het hoofd zie?
Dan is het waarschijnlijk normaal wat je ziet. Ik zie trouwens met 50hz content ook meer problemen dan met 60hz. Wanneer ik upc gebruik (50HZ) dan doe ik altijd ifc aan. Het is alleen wat minder dat het geluid dan nooit meer precies gelijk te krijgen is met het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Heb een 50" GT60 in bestelling, maar twijfel nu om de Sony w905 te kopen. Wat zijn jullie meningen hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lapino schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 19:18:
Heb een 50" GT60 in bestelling, maar twijfel nu om de Sony w905 te kopen. Wat zijn jullie meningen hierover?
Wat is de reden waarom je bent gaan twijffelen? Zonder die te weten kummem we ook geen advies geven. En natuurlijk wat zoek je in een tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
wel, heb net mijn p50v10 verkocht en ben aan het zien naar een upgrade. had eerst de w905 besteld maar las toen oa over slechte kijkhoek en dat is nogal belangrijk voor me. dus de gt60 dan maar, de vt60 is te duur alhoewel ik graag 65" had gehad maar goed. we gebruiken de tv in de living, evenveel overdag als s avonds. veel tv maar ook vaak films en ik game ook heel veel. 3D is heel leuk voor de kindjes. heb de Sony kunnen bekijken in de winkel, zag er mooi uit maar ik ben plasma gewoon en kijk ook veel sport. de gt60 jammer genoeg nergens te bekijken hier. Dus vraag me vooral af in welke mate dit echt een upgrade is voor mijn p50v10. Heb de slaapkamer plasma (st30) in living gezet nu maar veel me meteen op dat beeld nogal gedimd is. mooie kleuren en zwart maar het ziet er heel weinig verlicht uit. Beter bij de gt60?
Pagina: 1 ... 14 ... 66 Laatste

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.