Acties:
  • 0 Henk 'm!
PinkPanther1970 schreef op zondag 08 december 2013 @ 18:40:
Pixmania is zeker en vast geen NL-model.
Nu vroeg ik me ook hetzelfde af i.v.m. Elektro Koning in België...
Contact gehad met iemand van Electromania die me zei dat de modellen van Elektro Koning en anderen Oost-Europese modellen zijn met volgende nadelen:
- Niet dezelfde specificaties betreffende Smart-instellingen
- geen automatische firmware updates voor specifieke markt (is dat niet Europees?)
- geen NL handleiding (who cares)
- geen herstelling door Panasonic aan huis

Vooral dat laatste punt lijkt me belangrijk... maar klopt het ook?
M.a.w. loopt men meer risico door bij bepaalde webshops te kopen die grijze import verkopen?
Alles met E is goed. Zolang het E is, dan is het EXACT hetzelfde toestel.
Dat laatste boeit niet zo, garantie kan altijd ook ge claimed worden bij de verkoper.

Je kan gewoon alle tv's instellen op Nederland/nederland (mits E) en dan heb je exact dezelfde smart tv functies. Firmware hetzelfde verhaal.

Dat zijn gewoon onzin verhalen verkopers die bang zijn voor de goedkope concurrentie. Je moet alleen ervoor zorgen dat je geen brits model krijgt (B) of van scandinavie (Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 19:17
Bedankt voor je toelichting en het verzekeren van mn nachtrust ;)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 14:55
Adlermann schreef op zondag 08 december 2013 @ 19:19:
Dat zijn gewoon onzin verhalen verkopers die bang zijn voor de goedkope concurrentie. Je moet alleen ervoor zorgen dat je geen brits model krijgt (B) of van scandinavie (Y).
Hier woord voor woord wat men me vertelde:
"Toestellen verkocht door niet-erkende Panasonic verdelers (zoals Elektrokoning) zijn Oost-Europese toestellen! U kunt contact opnemen met Panasonic België. Ze kunnen u dit bevestigen.
Deze buitenlandse toestellen hebben niet dezelfde specificaties (bv. landspecifieke Smart instellingen), geen automatische firmware updates voor Belgische markt etc) en deze toestellen worden veelal geleverd zonder nederlandstalige handleiding / bediening op het scherm. Deze toestellen zullen toekomstige updates voor Belgische markt ook niet ondersteunen. De service dienst van Panasonic België doet ook geen garantieherstellingen aan huis op buitenlandse toestellen. Deze moet u ofwel retour sturen naar land van herkomst, ofwel zelf binnenbrengen voor een herstelling (i.e. duurt langer, en gevaar voor transportschade). In geval toestel niet hersteld kan worden en moet gewisseld worden voor nieuw toestel (zogenaamde DOA of dead on arrival) krijgt u van Panasonic België onmiddellijk een nieuw toestel als het een toestel is dat door hen werd geïmporteerd en verdeeld. Als het een buitenlands toestel is moet dat retour naar land van herkomst om nieuw toestel te bekomen.
De service dienst en commerciële dienst van Panasonic België zullen in geen enkel geval support geven op buitenlandse toestellen die niet voor Belgische markt gemaakt zijn."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PinkPanther1970 schreef op zondag 08 december 2013 @ 19:41:
[...]

Hier woord voor woord wat men me vertelde:
"Toestellen verkocht door niet-erkende Panasonic verdelers (zoals Elektrokoning) zijn Oost-Europese toestellen! U kunt contact opnemen met Panasonic België. Ze kunnen u dit bevestigen.
Deze buitenlandse toestellen hebben niet dezelfde specificaties (bv. landspecifieke Smart instellingen), geen automatische firmware updates voor Belgische markt etc) en deze toestellen worden veelal geleverd zonder nederlandstalige handleiding / bediening op het scherm. Deze toestellen zullen toekomstige updates voor Belgische markt ook niet ondersteunen. De service dienst van Panasonic België doet ook geen garantieherstellingen aan huis op buitenlandse toestellen. Deze moet u ofwel retour sturen naar land van herkomst, ofwel zelf binnenbrengen voor een herstelling (i.e. duurt langer, en gevaar voor transportschade). In geval toestel niet hersteld kan worden en moet gewisseld worden voor nieuw toestel (zogenaamde DOA of dead on arrival) krijgt u van Panasonic België onmiddellijk een nieuw toestel als het een toestel is dat door hen werd geïmporteerd en verdeeld. Als het een buitenlands toestel is moet dat retour naar land van herkomst om nieuw toestel te bekomen.
De service dienst en commerciële dienst van Panasonic België zullen in geen enkel geval support geven op buitenlandse toestellen die niet voor Belgische markt gemaakt zijn."
Pure leugen. En sinds vorig jaar ondersteunt e-care (weet niet of de nieuwe toko dat ook doet) ook modellen van grijze import in Nederland. Het is fysiek verder exact hetzelfde toestel.

Dat garantieverhaal kan wel kloppen (voor belgie), maar worst case moet je dan het kapotte toestel naar de winkelier brengen. Dat is wel een te overzien risico. De nederlandse WETTELIJKE garantie is vrij streng. Het is gewoon het probleem van de winkelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blijft toch vermoeiend dat die verkopers aan de lopende band onzin uitslaan. Helaas blijven mensen goedgelovig en dichten ze verkopers nog steeds autoriteit toe omdat ze toevallig in een winkel staan. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:30
Ik heb toevallig ook contact gehad met ElektroKoning en zij lieten mij weten dat de levertermijn 2 weken bedraagt én dat deze toestellen aangekocht worden bij Panasonic België! Het is dus het E toestel.

Omdat ik ook muurbeugels (2, 1 voor de oude op de slaapkamer en 1 voor de nieuwe :) ) zocht heb ik het toestel uiteindelijk ergens anders aangekocht maar wou je deze info toch even meegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smokey!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 12:11
Is deze TV wat voor een budget TV? Panasonic TX-L42E6EK.

Op internet kan ik weinig vinden aan reviews ed van exact dit model. Wel van de Panasonic TX-L42E6B, maar is dit hetzelfde model?

Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor films kijken en gamen (niet heel fanatiek en geen shooters dus een extreem lage input lag lijkt me overbodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Ekfad schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:39:
Ik heb toevallig ook contact gehad met ElektroKoning en zij lieten mij weten dat de levertermijn 2 weken bedraagt én dat deze toestellen aangekocht worden bij Panasonic België! Het is dus het E toestel.
Tja, verkopers spreken elkaar dus tegen... Wie te geloven?
Elektro Koning lijkt wel een bedrijf in moeilijkheden, lijden jaar na jaar verlies.

Ze gingen me trouwens mailen met een antwoord op mijn vraag tot wanneer ze zouden kunnen leveren... gingen dat navragen bij hun leverancier, maar niets meer gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Smokey! schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:02:
Is deze TV wat voor een budget TV? Panasonic TX-L42E6EK.
Dit topic is voor Panasonic plasma-schermen, dat model is een LED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij zijn er in Nederland ook wel bedrijven die de vt60 serie voor dezelfde prijzen als elektro koning leveren.
Gewoon ff mailen naar bedrijven als Apollo, Foka, Plattetvdiscounter en dan moet het geen probleem zijn volgens mij.
Ik weet zeker dat 1 van hun de TX-P55VT60 voor 2099.- verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Cap schreef op zondag 08 december 2013 @ 22:27:
Blijft toch vermoeiend dat die verkopers aan de lopende band onzin uitslaan. Helaas blijven mensen goedgelovig en dichten ze verkopers nog steeds autoriteit toe omdat ze toevallig in een winkel staan. |:(
Heb ondertussen de vraag even gesteld aan Panasonic en zopas antwoord gekregen:
"Een model is bedoeld voor de Belgische markt als het model nummer een E op het einde heeft, dus bijvoorbeeld TX-P42GT60E. Deze zijn dan inderdaad identiek (geen verschil met 'Oost-Europese import').
Op aankopen binnen Europa zit 2 jaar garantie incl. Home Service (> 37 inch) en kunt zich daarvoor gewoon melden bij uw dealer of onze Service Partners. Hier zit dus geen verschil tussen."

Volgens Panasonic dus geen enkel probleem... goed om weten. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 16:18
Ik heb het gevoel dat er toch iets mis is met mijn Panasonic ST60. Hij blijft voorover geheld staan, en als je er een beetje aan beweegt, lijkt ie gewoon niet zo stabiel in die standaard te staan, ondanks dat ik hem helemaal vastgeschroefd heb. Vanavond na het voetbal misschien toch maar even loskoppelen, en alles eens nachecken. Misschien dat er binnenin iets afgebroken is ofzo. Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

En je weet zeker dat JIJ hem goed gemonteerd hebt, dus je tv OVER de houder geschoven.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoort absoluut niet. Of het zit los of het zit verkeerd gemonteerd. De kans dat een onderdeel niet de goede vorm heeft is namelijk ongeveer 0%. ;)

PS toch nog even captain obvious uithangen: je ondergrond is wel mooi vlak, hard en waterpas he? ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Cap op 11-12-2013 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freyaldo
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:59
Wie heeft ervaring met andere merk brillen (bv de goedkopere samsung's en hun panasonic tv?
Ik krijg ze niet aan de praat met mijn panasonic gt60. (ssg-5100gb bril)
Zijn er andere (universele) die wel werken?

Edit:
Na een wat betere google en revieuws lezen van Amazon......
Andere merk tv's laten de "pairing/registratie proces" en battery indicator niet zien, maar ze werken wel.
Altijd handig een extra set brillen, waarvan de baterij nog ook 10* makkelijker te vervangen zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door Freyaldo op 11-12-2013 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:16
Freyaldo schreef op woensdag 11 december 2013 @ 17:00:
Wie heeft ervaring met andere merk brillen (bv de goedkopere samsung's en hun panasonic tv?
Ik krijg ze niet aan de praat met mijn panasonic gt60. (ssg-5100gb bril)
Zijn er andere (universele) die wel werken?
Ik heb deze samsungs bij redcoon besteld. Werken prima met de 55st60

http://www.redcoon.nl/B44...ng%20SSG-P51002/XC&xtcr=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Verwijderd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:56:
[...]

Ik heb zelf pluggen die je erin moet slaan met een hamer, zien er vrij groot uit, die waren prima voor yton blokken. Ik meen dat je voor gasbeton inderdaad alligatorpluggen moet hebben.

Heb nu ook op de slaapkamer de tv hangen aan een dun wandje, wel jammer dat ik het een paar jaar geleden niet wist, toch een stuk mooier dan een heel meubel waar de tv op moet staan (in de slaapkamer). DVD speler is ook de deur uit boven, heb nu een mediaspeler achter de tv gemonteerd en alles uit het zicht. Ziet er echt strak uit.
Heb jij toevallig enig idee van welk merk (en type) de pluggen waren. Ik heb hier mijn splinternieuwe vt60 staan en de muurbeugel liggen maar in de handleiding staat dat de bijgeleverde pluggen niet mogen gebruikt worden in holle baksteen. Laat ik die net hebben (weliswaar geen yton maar kan mij voorstellen dat als ze voor yton voldoen ze ook voor mijn snelbouwbaksteen voldoen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ekfad wellicht heb je iets aan deze site met voorbeeldpluggen. http://www.toggler.nl/plu...alligator-plug-met-flens/

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:59
Kan iemand die de st60 serie heeft even mijn volgende vraagjes proberen te beantwoorden? Kan namelijk niet een eenduidig antwoord vinden op internet...

1. Opnemen naar USB is niet mogelijk, right?
2. Is calibratie via de smart viera app mogelijk?
3. Is de voet van plastic of metaal?
4. Zijn de smart functionaliteiten van de st60 nog in een ander opzicht gelimiteerd ten opzichte van de duurdere series? Of is het allemaal hetzelfde?
5. Zijn de usb poorten powered? Zodat ze een chromecast van stroom kunnen voorzien?

Alvast bedankt!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Ik ben aan het stoeien om via de tuner op te nemen op mijn VT60. Mijn tv herkent de USB-stick helemaal niet.

Is er een speciale manier hoe ik de USB-stick moet formatteren? FAT32 is toch gewoon goed? Kan er niks over vinden op het wereldwijdeweb helaas...

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
NTFS functioneert bij mij in ieder geval. Je zou dat in ieder geval eens kunnen proberen.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Ekfad schreef op woensdag 11 december 2013 @ 20:48:
[...]

Heb jij toevallig enig idee van welk merk (en type) de pluggen waren. Ik heb hier mijn splinternieuwe vt60 staan en de muurbeugel liggen maar in de handleiding staat dat de bijgeleverde pluggen niet mogen gebruikt worden in holle baksteen. Laat ik die net hebben (weliswaar geen yton maar kan mij voorstellen dat als ze voor yton voldoen ze ook voor mijn snelbouwbaksteen voldoen :) )
http://www.toggler.nl/plug-massieve-wand/alligator-plug/
• harde en poreuze massieve wanden
bv gasbeton, gipsblok, kalkzandsteen, (holle) baksteen en beton
• voor voldraadschroeven
• voor lichte en extra zware voorwerpen

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• M-dgrt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-06 20:52
tobitronics schreef op donderdag 12 december 2013 @ 15:03:
Kan iemand die de st60 serie heeft even mijn volgende vraagjes proberen te beantwoorden? Kan namelijk niet een eenduidig antwoord vinden op internet...

1. Opnemen naar USB is niet mogelijk, right?
2. Is calibratie via de smart viera app mogelijk?
3. Is de voet van plastic of metaal?
4. Zijn de smart functionaliteiten van de st60 nog in een ander opzicht gelimiteerd ten opzichte van de duurdere series? Of is het allemaal hetzelfde?
5. Zijn de usb poorten powered? Zodat ze een chromecast van stroom kunnen voorzien?

Alvast bedankt!
Daar gaan we:

1: kan niet opnemen
2: neen
3: plastic
4: exact gelijk
5: niet alle maal, 1 zeker

Succes! :)

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:45

FreakNL

Well do ya punk?

Yi-Long schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:05:
Ik heb het gevoel dat er toch iets mis is met mijn Panasonic ST60. Hij blijft voorover geheld staan, en als je er een beetje aan beweegt, lijkt ie gewoon niet zo stabiel in die standaard te staan, ondanks dat ik hem helemaal vastgeschroefd heb. Vanavond na het voetbal misschien toch maar even loskoppelen, en alles eens nachecken. Misschien dat er binnenin iets afgebroken is ofzo. Heel irritant.
Ik heb ff een footootje gemaakt van de ST60 bij mijn ouders:

Afbeeldingslocatie: http://www.fstweb.nl/zooi/pana3.jpg

Lijkt recht te staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Op jouw foto staat hij ook voorover gekanteld. Als je de foto roteert zodat de hoek van de muur en de rand van de kast netjes verticaal en horizontaal staan, helt het scherm een beetje naar voren toe.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Aan de verticale lijn van de muur kun je dat al zien. Tenzij de muren scheef lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Op de foto komt het in mijn ogen niet bepaald recht over. :+

Dit weekend mijn nieuwe 50GT60 ophalen. :Y Zal eens kijken of deze wel netjes recht staat.

De 42GT30 krijgt een tweede leven op de slaapkamer. :Z

Gezien de verwachte productiestop van de plasma's kan ik dus voorlopig vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Hier ook de oude 42PZ85 willen vervangen door een 50GT60, maar aangezien de kinderen niet zo zuinig zijn op het scherm van de PZ85 is de 50GT60 (tijdelijk?) linearecta naar de slaapkamer gegaan waar eerst nog een oude 21 inch CRT hing...wat een enorm verschil :)

Eigenlijk wel lachen zo'n groot ding op de slaapkamer maar het went heel snel. En ergens denk ik dat ik het mooi zo laat.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
De TV staat wel recht. De camera is niet recht gehouden waardoor de muur scheef staat optisch bedrog dus. De TV staat wel netjes haaks t.o.v het blad van het kastje en evenwijdig t.o.v de thermometer aan de muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, barrel distortion van de lens + scheve muur + scheef staand kastje: kastje en tv komen prima overeen in vertikale richting. Staat dus gewoon recht op het kastje. Plusminus een halve graad ofzo, die marge wil ik hem wel geven. Maar dan staat geen enkele tv recht op zijn voet. :)
M-dgrt schreef op donderdag 12 december 2013 @ 23:21:
[...]

Daar gaan we:

1: kan niet opnemen
2: neen
3: plastic
4: exact gelijk
5: niet alle maal, 1 zeker

Succes! :)
Wat betreft punt 3, bij de ST50 was het zo dat de buitenkant een plastic omhulling is maar daarbinnen zat wel degelijk een metalen plaat, ten behoeve van de stabiliteit en de stevigheid van de voet zelf. Is dat bij de ST60 anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freyaldo
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:59
Mijn gevoel lijkt de tv haaks te staan, maar de muur scheef, net als een snelle en simpele nameting. (ruimte boven aan is breder dan beneden)

Alleen nar de voet kijkende lijkt het of er iets onder zit aan de achterkant, mijn plaat het 100% vlak (maar dit is de 50gt60 model), weet helaas niet genoeg van de st60 af of deze ook vlak moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetee66
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-06 14:33
Ik heb nu 2 maanden de 55VT60 in mijn bezit (voorheen Pioneer plasma).
De volgende dingen vallen mij toch tegen tov van de 8 jaar oude Pioneer (720p);
- helderheid zwaar tegenvallend, zit nu al op 85% contrast.
- inbranden logo's, vooral net 5 en rtl 7 (had de pioneer ook last van). Heb de eerste 200 uur op cinema laten staan dus hier geloof ik ook niet meer in.
- lijkt soms of er een witte waas over het beeld zit, kleuren springen er niet uit. studio opnames en (donkere) films echter prachtig beeld.
- geluid liep eerst achter op beeld, nu niet meer gelukkig.
- webbrowser niet full screen te krijgen?
- sommige HDD externe pikt ie niet.
- Nederland 1, 2 en 3 niet definitief uit te schakelen oplezen van de ondertiteling?
- Audio uitvoer moet ik in 80 % van de gevallen telkens opnieuw op Audio 1 Dolby D of 2.0 in option zetten om ook daadwerkelijk te krijgen, dit moet toch automatisch kunnen?

Verbeterd;
- na laatste update doet Ziggo interactief het ook eindelijk, voor zover je er wat aan hebt.
- de 2 CI+ slots werken goed, in slot 1 Smit interactief en in slot 2 Smit normaal voor HDD timer opnames. (HDD externe achter de plaat geplakt).

Er zullen nog wel meer 'dingetjes' zijn maar niet belangrijk genoeg.

PS ik ben wel tevreden over de VT60 maar had er meer van verwacht, kleurechtheid is inderdaad in films wel prima, maar het spat niet van het scherm af. Een goede 2e keus is dan ook nog altijd voor mij de Sony KDL-W905 (LED) of misschien de Samsung F8500 (plasma). Het design vind ik echter van de VT60 mooier.

Dit was geen review maar ik hoop op bevestigende reacties, misschien heb ik een slecht exemplaar?

Peetee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Cap schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 17:02:

[...]

Wat betreft punt 3, bij de ST50 was het zo dat de buitenkant een plastic omhulling is maar daarbinnen zat wel degelijk een metalen plaat, ten behoeve van de stabiliteit en de stevigheid van de voet zelf. Is dat bij de ST60 anders?
nou, bij de st60 is dat ook zo, metalen plaat met kunststof afwerking.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Kan je op de ST60 ook interactief krijgen? Volgens de site van Ziggo niet namelijk de laatste keer dat ik keek.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Peetee66 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 19:23:
Dit was geen review maar ik hoop op bevestigende reacties, misschien heb ik een slecht exemplaar?
Nee hoor, vond het beeld van m'n HR-Ready Pioneer op de vlakken die jij noemt ook véél mooier. Het is dat ik iets groters wilde anders had ik hem (VT50) zo weer ingepakt en terug gebracht. Niet iedereen is het daarmee echter eens uiteraard :) Vooral qua helderheid en kleuren is dit (imho) zeker een stap achteruit geweest.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 11:31
Pf lastig hoor mijn 50st50 kon niet meer gerepareerd worden en aangezien panasonic geen voorraad heeft krijg ik van de BCC mijn aankoop bedrag terug (heb ik zwart op wit).

Nu dus een nieuwe halen, twijfel alleen sterk tussen de ST en de GT

Voordelen ST:
Goedkoper
Prima beeld , alleen iets minder bij daglicht

Voordelen GT:
Minder lag (maar speel niet veel FPS)
Iets beter bij daglicht

Mis ik nog iets?
De 50st60 kan ik halen voor 949 (de de 55st60 voor 1249 maar dat is me eigenlijk net iets te veel)
De 50gt60 kan ik halen voor 1149

[ Voor 3% gewijzigd door Dracula op 14-12-2013 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 09:57
Peetee66 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 19:23:
- Nederland 1, 2 en 3 niet definitief uit te schakelen oplezen van de ondertiteling?
- Audio uitvoer moet ik in 80 % van de gevallen telkens opnieuw op Audio 1 Dolby D of 2.0 in option zetten om ook daadwerkelijk te krijgen, dit moet toch automatisch kunnen?
Ik neem aan dat je in verband met het bij jou werkend On Demand van Ziggo al op firmware 3872 zit? Het bljkt dat als On Demand aan staat in de Common Interface settings de instellingen voor Multi Audio niet goed opgeslagen worden. Dus om de gesproken ondertiteling uit te schakekelen zul je On Demand moeten uitschaken en dan bij de zender NED 1,2,3 via Option > Multi Audio op dut of Dobly D zetten.
De gesproken ondertiteling krijg je via optie gos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dracula: daar komt het in een notendop wel op neer ja, je kan discussies gaan houden of het beeld van de GT fractioneel beter (te krijgen door kalibratie) is, maar dat blijft wel gepraat in de marge waarvan de uitkomst niet onomstotelijk bewezen is. ;) Verder: wellicht heb je ook een aansluiting minder achterop de tv en reageert smart tv 0.1 seconde trager of zo, dingen van die orde van grootte. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Maakt het bij TV's trouwens nog uit welke HDMI versie kabel ik gebruik? Betreft de ST60 serie. En als ik een ST60 haal, moet ik dan nog een of ander ritueel of procedure volgen in het begin, zoals je dat bij mobieltjes ook hebt/had (3x helemaal opladen en leeg laten lopen)? Of gewoon out of the box en doen wat je wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
tobitronics schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 14:00:
Maakt het bij TV's trouwens nog uit welke HDMI versie kabel ik gebruik? Betreft de ST60 serie. En als ik een ST60 haal, moet ik dan nog een of ander ritueel of procedure volgen in het begin, zoals je dat bij mobieltjes ook hebt/had (3x helemaal opladen en leeg laten lopen)? Of gewoon out of the box en doen wat je wilt?
1.4 hdmi kabels bij de Action halen, maakt geen moer uit. Tenzij je dagelijks kabels wilt lostrekken en aansluiten waardoor slijtage een probleem "kan" zijn.

Cinema mode selecteren. In ieder geval niet de felste mode en dan tv kijken met zender logo's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
BARACUS schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 15:17:
[...]

1.4 hdmi kabels bij de Action halen, maakt geen moer uit. Tenzij je dagelijks kabels wilt lostrekken en aansluiten waardoor slijtage een probleem "kan" zijn.

Cinema mode selecteren. In ieder geval niet de felste mode en dan tv kijken met zender logo's :)
Tv kijken met zender logo's? Ik dacht dat je dat juist moest mijden ivm inbranding :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 11:31
Cap schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 10:24:
@Dracula: daar komt het in een notendop wel op neer ja, je kan discussies gaan houden of het beeld van de GT fractioneel beter (te krijgen door kalibratie) is, maar dat blijft wel gepraat in de marge waarvan de uitkomst niet onomstotelijk bewezen is. ;) Verder: wellicht heb je ook een aansluiting minder achterop de tv en reageert smart tv 0.1 seconde trager of zo, dingen van die orde van grootte. ;)
Tot die conclusie was ik ook gekomen. De 50st60 staat inmiddels op zijn plek mooi te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
tobitronics schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 16:24:
[...]

Tv kijken met zender logo's? Ik dacht dat je dat juist moest mijden ivm inbranding :?
Er staat "niet" op de felste stand tv kijken met zender logo's ;)
Met cinema mode kun je het wel doen, met mate.
Dracula schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 10:01:
Pf lastig hoor mijn 50st50 kon niet meer gerepareerd worden en aangezien panasonic geen voorraad heeft krijg ik van de BCC mijn aankoop bedrag terug (heb ik zwart op wit).

Nu dus een nieuwe halen, twijfel alleen sterk tussen de ST en de GT

Voordelen ST:
Goedkoper
Prima beeld , alleen iets minder bij daglicht

Voordelen GT:
Minder lag (maar speel niet veel FPS)
Iets beter bij daglicht

Mis ik nog iets?
De 50st60 kan ik halen voor 949 (de de 55st60 voor 1249 maar dat is me eigenlijk net iets te veel)
De 50gt60 kan ik halen voor 1149
GT heeft metalen voet, usb recorder, 2 brillen (ipv 1 pen + 1 bril).

[ Voor 59% gewijzigd door BARACUS op 14-12-2013 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Na een 55" VT50 te hebben gehad. Ben ik opzoek naar een 65" tv.... nu ben ik heel erg gecharmeerd van de VT60
Maar heb ook onderstaande modellen in het vizier....

De Sony 855a 65" en de samsung F8000.....

Nu heb ik twee plasmas gehad na ellende met LCD led TV's, beeldkwaliteit bellaberd.
Maar goed we zijn weer 4 jaar verder en wil ze toch niet voorbij gaan.
Wat mij eigenlijk het meest tegenstaat is het verbruik van de Pana... 300 en een beetje watt!! tegenover 100 watt voor de lcd 65 inch tv's

Goede beeldkwaliteit is voor mij heel belangrijk. en weet ook dat ik dan eigenlijk bij Plasma moet zijn.

Iemand ervaringen met de f8000 en de 855a ?? t.o.v. de VT60?

P.s
Als iemand een 65" VT60 zoekt....moet je nu echt in Duitsland kijken... 2.300 euro met directe cashback actie. En europeese garantiekaart

[ Voor 53% gewijzigd door wackidth op 14-12-2013 21:12 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanwaar die lange quote terwijl je helemaal niet op dat verhaal in gaat? :?

Zoek eens op "Sony" in dit topic, dan zie je van alles staan, waaronder een soortgelijke vraag van ParadoXygen over de 60 serie tegenover de Sony W905. Daarop reageerde Shocked die zowel de 855 als de 60 serie gehad heeft met de verschillen in beeldkwaliteit. ParadoXygen heeft vervolgens de 905 ingeruild voor de GT60 en is geloof ik erg tevreden.

Verder: energieverbruik, reken eens uit wat die 300W en 100W je gaat kosten per jaar, dat is als je de kWh prijs in je contract kan opzoeken en kan inschatten hoeveel uur gemiddeld je per dag de tv aan hebt staan een kwestie van lagere school rekenen. Vervolgens bepaal jij wat jij belangrijker vindt: het geld of de beeldkwaliteit. Ook nog even het verschil in aanschafprijs in de berekening meenemen trouwens. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Cap op 14-12-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:53

Kluus

Gang is alles

tobitronics schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 16:24:
[...]

Gewoon opletten dat ie niet super fel staat en zorg dat de pixel orbiter aan staat (auto is uit). Ik weet niet hoe het is bij de 60 serie, maar bij de 50 staat de pixel orbiter in THX cinema stand altijd uit, dat is dan dus geen goede stand om zenders met logo's te bekijken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Als (zeer) aanstaande eigenaar van een 42ST60 in twee delen door deze thread heengewerkt. Ik moet zeggen, jullie maken het er niet makkelijker op. Ik heb m gekocht bij Pixmania (jaja, eigen schuld dikke bult, ik weet het), voor een voor mij acceptabele prijs, en 100 euro goedkoper dan bij de lokale witgoedhandelaren. Het enige vraagteken hierbij is wellicht de basis voor die lage prijs: in andere aanbiedingen online zag ik dat er een 3D bril in de doos zit, en PixM rept daar met geen woord over. Ook in de lijst met bijgeleverde accessoires staat deze niet vermeld. Wellicht dus nog een extra brilletje aanschaffen.

Wat ik heb begrepen is dat:
- Inspelen bij sommigen wel voordeel heeft maar het vooral een persoonlijk iets is.
- De standaard (outofthebox) instellingen niet altijd de juiste zijn
- Het fenomeen 24p niet meer toereikend is voor dit soort systemen (wil geen discussie aanwakkeren hoor)
- Er bij de ST series een grotere kans is op inbranden, maar dat dit met de verschuivende balken deels kan worden opgelost
- Er nog wel eens wat rommel in beeld kan komen.

Ik zit nu via een oude panasonic 32" LCD te kijken, en daarbij valt het al op dat het signaal wat van mijn provider afkomt (Ziggo HD) toch op de meeste zenders gekenmerkt kan worden als 'niet om aan te zien'. Naar mijn idee zal de nieuwe plasma daar geen verandering in brengen. Als (ervarings)deskundige met 17+ jaar ervaring in broadcast en TV, zeg ik dat het DVB signaal wat je ontvangt van kabelaars of satelliet doorgaans bagger is. De NPO zenders zijn nog lang geen HD, maar upscaled 16:9 IMX30 SD, en op welk scherm je het ook bekijkt, het wordt nooit beter dan dat. Om van de 1.4 Mbps stream die de kabelcontentaanbieder van het signaal van de BBC maakt, maar helemaal te zwijgen. Netflix durf ik niet eens te proberen, in dat opzicht.

Aan de andere kant: ik zal niet veel anders bekijken dan hetgeen overthetop (HD/SD) binnenkomt, dus zal zeker content zijn met hetgeen de ST60 gaat brengen. Vooral deze zomer zal er weer lang tijd achter elkaar gekeken worden naar groene tennisvelden, blauwe hockeyvelden of sfeerbeelden uit Frankrijk met een 200 tal fietsers. Ben erg benieuwd naar de 'connected-TV' beleving, de DLNA opties zodat ik mijn Popcorn eindelijk eens uit kan zetten, en de 3D mogelijkheden. Kortom, genoeg plezier om een lange tijd leuk bezig te zijn, tijdens de lange koude winteravonden.

Overigens, wel heel leuk en interessant om te merken dat dit zo'n levendig forum is betreffende dit onderwerp. Dat geeft ook weer een goed gevoel omtrent 'de keuze'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Sportuitzendingen via Ziggo zien er bij mij toch echt heel prachtig uit. Zijn vaak de graadmeter om de kwaliteit van het scherm te zien. Zit je gewoon een uur schansspringen te kijken omdat het beeld zo waanzinnig is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BARACUS schreef op zondag 15 december 2013 @ 13:59:
Sportuitzendingen via Ziggo zien er bij mij toch echt heel prachtig uit. Zijn vaak de graadmeter om de kwaliteit van het scherm te zien. Zit je gewoon een uur schansspringen te kijken omdat het beeld zo waanzinnig is :P
Mijn voordeel in deze is dat ik totaal niet geef om sport, maar meer mijn (vrouwelijke) metgezel, maar waanzinnig beeld, daar gaan we uiteraard voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Van de week bij de Mediamarkt een Samsung in de recente 7000 serie gezien. Als je een tijd naar Plasma gekeken hebt, valt je de ghosting van een LED goed op. Hoop maar dat OLED een beetje vlot ontwikkeld, wil eigenlijk geen LED meer als mijn Plasma kapot gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-dgrt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-06 20:52
[/quote]

@Cap

Nee, bij de st60 is dat niet anders, maar de vraagsteller vergeleek het met de voet van de vt meen ik. Die is geheel van metaal. De voet van een Panasonic heeft nagenoeg altijd een metaal binnenwerk. Dit in tegenstelling tot Samsung,Philips en LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 20:28:
Vanwaar die lange quote terwijl je helemaal niet op dat verhaal in gaat? :?

Zoek eens op "Sony" in dit topic, dan zie je van alles staan, waaronder een soortgelijke vraag van ParadoXygen over de 60 serie tegenover de Sony W905. Daarop reageerde Shocked die zowel de 855 als de 60 serie gehad heeft met de verschillen in beeldkwaliteit. ParadoXygen heeft vervolgens de 905 ingeruild voor de GT60 en is geloof ik erg tevreden.

Verder: energieverbruik, reken eens uit wat die 300W en 100W je gaat kosten per jaar, dat is als je de kWh prijs in je contract kan opzoeken en kan inschatten hoeveel uur gemiddeld je per dag de tv aan hebt staan een kwestie van lagere school rekenen. Vervolgens bepaal jij wat jij belangrijker vindt: het geld of de beeldkwaliteit. Ook nog even het verschil in aanschafprijs in de berekening meenemen trouwens. ;)
Keek toevallig even naar die w905 van Sony... 9 beoordeling in 1 dag en allemaal "hosanna".
Lol...hebben sommige Sony hk medewerkers er eentje in hun kerstpakket gehad ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 12:31
Ik heb de Samsung SSG 5100GB bril gekocht voor m'n gt50, en vond het beeld er goed uitzien. Maar ik vraag me toch af of de duurdere Panasonic brillen het beter doen. Heeft iemand ervaring met meerdere brillen? Ik heb nog geen vergelijking gevonden.

Ik zag trouwens ook dat de thxcinema modus opeens thxcinema3d heet wanneer ik 3d activeer. Waarom heten de andere instellingsmogelijkheden zoals normal en dynamisch niet 3d? Ik dacht dat de thxcinema daar dan misschien voor bedoelt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Cap schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 17:02:
[...]
Maar dan staat geen enkele tv recht op zijn voet. :)
[...]
Dit weekend de 42 inch GT30 met pensioen gestuurd (a.k.a. naar boven verhuisd) en vervangen door een 50 inch GT60. Wow, dat is toch wel een slag groter kijken. Over het scheef staan; de GT60 staat ook niet helemaal perfect recht. Aan de rechterkant komt hij aan de onderkant net een paar millimeter dichter bij het tv -meubel dan aan de linkerkant. Heb met het vastzetten van de beugel proberen te spelen maar kreeg dit er niet helemaal uit. Het is gelukkig maar minimaal dus echt opvallen doet het niet.
Het beeld is natuurlijk weer plasma-prachtig als vanouds. Moet nog wel wat wennen aan het geluid via de tv zelf want dit vind ik wat holler dan bij het oude model. Ik verwacht dat de audio-set ook bij het tv-kijken wat vaker ingeschakeld zal worden. Nog niet veel tijd gehad om uitgebreid te kijken maar dat zal vast goed komen. Ben in ieder geval voor de verwachte productiestop voorzien de komende jaren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Zo, gisteren eindelijk mijn TX-p55vt60e aan de muur gehangen en mijn pz85 naar de slaapkamer verhuisd. Ik ben toch wel aangenaam verrast door het verschil in beeldkwaliteit, dacht niet dat het verschil zo groot zou zijn.
Iemand nog ideeën voor het inspelen? Heb hem nu op THX cinema staan. Moet het contrast daar nog naar omlaag?
Mij PZ85 heb ik 2 nachten laten inspelen op beeldruis, maar nu (op de vt60) zit er blijkbaar een auto-shut down in bij het ontvangen van geen signaal, dus dat is alvast niet mogelijk.

Ook ben ik op zoek naar een mooi tv meubel voor de hificomponenten, enz weg te stallen. Maar dan eentje van 60 diep (mijn yamaha Z7 neemt nogal wat plaats in), wat zijn die moeilijk te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSTPS schreef op maandag 16 december 2013 @ 06:20:
Ik heb de Samsung SSG 5100GB bril gekocht voor m'n gt50, en vond het beeld er goed uitzien. Maar ik vraag me toch af of de duurdere Panasonic brillen het beter doen. Heeft iemand ervaring met meerdere brillen? Ik heb nog geen vergelijking gevonden.

Ik zag trouwens ook dat de thxcinema modus opeens thxcinema3d heet wanneer ik 3d activeer. Waarom heten de andere instellingsmogelijkheden zoals normal en dynamisch niet 3d? Ik dacht dat de thxcinema daar dan misschien voor bedoelt was.
IK heb beide brillen. Beeldkwaliteit is gelijk, maar de samsungs zijn wat fragieler

Waarom dat zo heet? Dat moet je panasonic vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Verwijderd schreef op zondag 15 december 2013 @ 13:25:
Hallo,

Als (zeer) aanstaande eigenaar van een 42ST60 in twee delen door deze thread heengewerkt. Ik moet zeggen, jullie maken het er niet makkelijker op. Ik heb m gekocht bij Pixmania (jaja, eigen schuld dikke bult, ik weet het), voor een voor mij acceptabele prijs, en 100 euro goedkoper dan bij de lokale witgoedhandelaren. Het enige vraagteken hierbij is wellicht de basis voor die lage prijs: in andere aanbiedingen online zag ik dat er een 3D bril in de doos zit, en PixM rept daar met geen woord over. Ook in de lijst met bijgeleverde accessoires staat deze niet vermeld. Wellicht dus nog een extra brilletje aanschaffen.

Wat ik heb begrepen is dat:
- Inspelen bij sommigen wel voordeel heeft maar het vooral een persoonlijk iets is.
- De standaard (outofthebox) instellingen niet altijd de juiste zijn
- Het fenomeen 24p niet meer toereikend is voor dit soort systemen (wil geen discussie aanwakkeren hoor)
- Er bij de ST series een grotere kans is op inbranden, maar dat dit met de verschuivende balken deels kan worden opgelost
- Er nog wel eens wat rommel in beeld kan komen.

Ik zit nu via een oude panasonic 32" LCD te kijken, en daarbij valt het al op dat het signaal wat van mijn provider afkomt (Ziggo HD) toch op de meeste zenders gekenmerkt kan worden als 'niet om aan te zien'. Naar mijn idee zal de nieuwe plasma daar geen verandering in brengen. Als (ervarings)deskundige met 17+ jaar ervaring in broadcast en TV, zeg ik dat het DVB signaal wat je ontvangt van kabelaars of satelliet doorgaans bagger is. De NPO zenders zijn nog lang geen HD, maar upscaled 16:9 IMX30 SD, en op welk scherm je het ook bekijkt, het wordt nooit beter dan dat. Om van de 1.4 Mbps stream die de kabelcontentaanbieder van het signaal van de BBC maakt, maar helemaal te zwijgen. Netflix durf ik niet eens te proberen, in dat opzicht.

Aan de andere kant: ik zal niet veel anders bekijken dan hetgeen overthetop (HD/SD) binnenkomt, dus zal zeker content zijn met hetgeen de ST60 gaat brengen. Vooral deze zomer zal er weer lang tijd achter elkaar gekeken worden naar groene tennisvelden, blauwe hockeyvelden of sfeerbeelden uit Frankrijk met een 200 tal fietsers. Ben erg benieuwd naar de 'connected-TV' beleving, de DLNA opties zodat ik mijn Popcorn eindelijk eens uit kan zetten, en de 3D mogelijkheden. Kortom, genoeg plezier om een lange tijd leuk bezig te zijn, tijdens de lange koude winteravonden.

Overigens, wel heel leuk en interessant om te merken dat dit zo'n levendig forum is betreffende dit onderwerp. Dat geeft ook weer een goed gevoel omtrent 'de keuze'.
Over het algemeen wordt Ziggo toch wel beschouwd als het beste/minst slechte wat je kan krijgen in DVB land, dus ik denk dat je wensenpakket voor wat betreft ontvangst en bitrates iets te hoog zijn (als professional zie je natuurlijk meer). Als je wel eens DVB-T kijkt, dan begin je pas te huilen 8)7
Overigens 1.4 Mb/s, voor welke BBC zender is dat? Is wel behoorlijk laag!
Sommige zenders zijn inderdaad zichtbaar beroerd maar dat zijn toch vooral de weinig bekeken zenders.

Op deze site http://www.dtvmonitor.com/nl/ kom ik op
BBC1 - 2,7 Mbps
BBC2 - 4,3 Mbps
Weet niet hoe nauwekeurig de meting is, ik heb wat rond gegoogled 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
S1NN3D schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:12:
[...]

Dit weekend de 42 inch GT30 met pensioen gestuurd (a.k.a. naar boven verhuisd) en vervangen door een 50 inch GT60. Wow, dat is toch wel een slag groter kijken. Over het scheef staan; de GT60 staat ook niet helemaal perfect recht. Aan de rechterkant komt hij aan de onderkant net een paar millimeter dichter bij het tv -meubel dan aan de linkerkant. Heb met het vastzetten van de beugel proberen te spelen maar kreeg dit er niet helemaal uit. Het is gelukkig maar minimaal dus echt opvallen doet het niet.
Het beeld is natuurlijk weer plasma-prachtig als vanouds. Moet nog wel wat wennen aan het geluid via de tv zelf want dit vind ik wat holler dan bij het oude model. Ik verwacht dat de audio-set ook bij het tv-kijken wat vaker ingeschakeld zal worden. Nog niet veel tijd gehad om uitgebreid te kijken maar dat zal vast goed komen. Ben in ieder geval voor de verwachte productiestop voorzien de komende jaren. :+
@D vd V lekker he, zo'n maatje groter. Voor al bij voetbal en films (zwarte balken) vind ik. Stoor je je nog aan het scheve? Ik heb het voordat ie aan de muur hing in ieder geval nooit gedaan, het is me eerlijk gezegd ook niet opgevallen. ;) Dat er een beetje speling in zit is te verwachten met zo'n design: een brede tv die op 1 smal punt in het midden opgehangen is. Ik heb niet de indruk dat Panasonic hiermee onderdoet voor de andere merken. In tegendeel, denk dat ze gemiddeld wat robuuster zijn gebouwd dan het gemiddelde.
Wat het geluid betreft heb ik dat altijd: elke keer als ik een nieuwe tv heb zit ik een aantal dagen te spelen met de geluidsinstellingen omdat er een dof/hol/bonkend emmergeluid in zit. Bij mij aan de muur betekent dat de speakerafstand op minimaal zetten en vooral de 200Hz band terug draaien, en wat plussen in het hoog. Dan is het geluid best ok of ben ik er zo aan gewend dat ik het als normaal ervaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Cap schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:32:
@D vd V lekker he, zo'n maatje groter. Voor al bij voetbal en films (zwarte balken) vind ik. Stoor je je nog aan het scheve? Ik heb het voordat ie aan de muur hing in ieder geval nooit gedaan, het is me eerlijk gezegd ook niet opgevallen. ;) Dat er een beetje speling in zit is te verwachten met zo'n design: een brede tv die op 1 smal punt in het midden opgehangen is. Ik heb niet de indruk dat Panasonic hiermee onderdoet voor de andere merken. In tegendeel, denk dat ze gemiddeld wat robuuster zijn gebouwd dan het gemiddelde.
Wat het geluid betreft heb ik dat altijd: elke keer als ik een nieuwe tv heb zit ik een aantal dagen te spelen met de geluidsinstellingen omdat er een dof/hol/bonkend emmergeluid in zit. Bij mij aan de muur betekent dat de speakerafstand op minimaal zetten en vooral de 200Hz band terug draaien, en wat plussen in het hoog. Dan is het geluid best ok of ben ik er zo aan gewend dat ik het als normaal ervaar. ;)
Inderdaad erg prettig om een maat groter te kijken. Het kijken is nu veel meer een beleving vind ik zelf. We zitten toch een metertje of 4 van het scherm en met de 42 inch vond ik dat helemaal niet. Toen de GT60 op zijn plaats stond en in een hoekje de GT30 op de grond stond, was het direct maar een kleine tv.
Dat de tv ietsiepietsie scheef staat, maakt me niets uit. Het is echt maar een klein beetje en echt niet opvallend. Het is inderdaad ook een enorm scherm dat op die kleine voet komt te staan. Is eventueel op te lossen door de tv op te hangen maar daar is de WAF nog niet klaar voor. Op zich staat dat nog wel op het wensenlijstje, mede zodat de centerspeaker uit het meubel kan komen. Aangezien de center 19 centimeter hoog is, vreest mijn vriendin dat de tv té hoog komt te hangen en wil dit (nog) niet. Ik heb haar al opgezadeld met een flinke pak speakers en nu weer een grotere tv. Het moet ons beiden naar de zin zijn dus dat ophangen, laat ik voorlopig voor wat het is. :+
Wat betreft de settings van het geluid, heb ik nog niets proberen te tweaken maar voor dit moment klinkt het me wel erg blikkerig. Misschien went het nog. En anders is er een goede reden om het andere "speelgoed" in te schakelen.
Moet ook nog eens met de 3d-brillen gaan experimenteren. Bij de GT30 zaten er destijds geen bij en dit toestel heeft dan ook geen enkele keer 3d weer gegeven. Nu ik wel 2 brillen heb gekregen bij de GT60, ben ik benieuwd hoe het overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Adlermann schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:16:
[...]

IK heb beide brillen. Beeldkwaliteit is gelijk, maar de samsungs zijn wat fragieler

Waarom dat zo heet? Dat moet je panasonic vragen.
oke, dan houdt ik de Samsung brillen.

Ik vraag me trouwens af waarom de zwartwaarden slechter worden wanneer ik 3d gebruik. Wanneer ik de bril tijdens de film afdoe, is het zwart wel erg grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
JSTPS schreef op maandag 16 december 2013 @ 22:41:
Ik vraag me trouwens af waarom de zwartwaarden slechter worden wanneer ik 3d gebruik. Wanneer ik de bril tijdens de film afdoe, is het zwart wel erg grijs.
De brightness wordt bij 3D omhoog gegooid. Anders zou het beeld, door het geknipper, te donker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Brad Pitt schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 00:40:
[...]

De brightness wordt bij 3D omhoog gegooid. Anders zou het beeld, door het geknipper, te donker worden.
Oke,

Ik kwam er net ook achter dat de tv wel erg veel retentie heeft wanneer hij in de 3d stand staat. Dit was er eerst niet. Het lijkt wel alsof pixel orbiter wordt uitgeschakeld tijdens 3d, maar er staat wel dat hij aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
JSTPS schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 00:42:
Ik kwam er net ook achter dat de tv wel erg veel retentie heeft wanneer hij in de 3d stand staat. Dit was er eerst niet. Het lijkt wel alsof pixel orbiter wordt uitgeschakeld tijdens 3d, maar er staat wel dat hij aan staat.
Is wellicht ook een bijwerking van die hogere brightness :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Iemand die weet of de ST60 met een firmware update ook interactieve TV van Ziggo (officieel) ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Vreemd genoeg heeft de laatste firmware update voor GT/VT/ZT dit wel:

Date Version Description
Nov. 28, 2013 Ver. 3.872 Introduce Ziggo interactive function in Netherlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Straks als ie bevalt een 50" ST60 ophalen bij foka, ben benieuwd *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Ik zit nu op ong. 600 uur en zie nog niet de logo's/vlekken/banding die ik bij de 50 wel zag en eventuele retentie verdwijnt ook vrijwel direct.

Tot dusver ben ik erg tevreden met de 60-serie en kan ik het je die zeker aanraden boven de 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:25:
Ik zit nu op ong. 600 uur en zie nog niet de logo's/vlekken/banding die ik bij de 50 wel zag en eventuele retentie verdwijnt ook vrijwel direct.

Tot dusver ben ik erg tevreden met de 60-serie en kan ik het je die zeker aanraden boven de 50.
Ja, ik zit nu op 3500 bij de vt50. De groene drek is nu wel stabiel hoor en de lichte vlekken in het zwart ook. Het is niet heeeel storend, maar toen ik het niet had was ik meer tevreden :)

Op 600 uur kreeg ik op beide vt50's groende drek (en ook op de vt30) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
In dat geval heb ik nog wel een VT60 voor in de aanbieding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Sorry :)

Maar als je het verder niet storend vindt dan kun je beter deze 'opmaken' en verder sparen voor een OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit op nog maar op 300 uur, maar de uniformiteit en banding is nog hetzelfde als bij aanvang.

Dat wil zeggen: geen groene drek op wit scherm of lichtere plekken aan de randen. Wat vertical banding betreft is dit exemplaar sowieso nagenoeg perfect, in de kritische 15-35% full-grey zone kan ik eigenlijk geen banden ontdekken, hoewel ik mezelf elke keer probeer te overtuigen dat ik aan de rechterkant wel ergens een zweempje zie (deformatie? :P). Wat met ook niet tegenvalt is de stabiliteit van mijn "na 20 uur" kalibratie, de delta's zijn nauwelijks groter geworden.

Retentie: uiteraard aanwezig. :) Het manifesteert zich wel anders dan voorheen. Waarschijnlijk komt dit door het nieuwe type rode fosfor. Je weet ik kijk heel vaak NED 1, met speciaal geschikt logo voor plasma. :) Bij de VT50 zag ik vooral de rode "ruit" van dat logo om de witte "1" als een donkerdere plek (vermindering helderheid rood). Bij de VT60 zie ik vooral de witte "1" zelf als een iets donkerdere plek (lijkt min of meer evenredige vermindering helderheid alle kleuren) en is de ruit niet of nauwelijks te zien. De retentie is ook een factor minder dan op de VT50, die waarschijnlijk dezelfde vermindering van helderheid in alle kleuren had maar nog eens extra in het rood.
Nu is de retentie nog snel weg, op termijn zal de slijtage aan het fosfor vast wel weer toeslaan. Maar als dat evenrediger over r/g/b is dan is dat mooi meegenomen.

Ik vind al met al mijn VT60 exemplaar absoluut een vooruitgang t.o.v. mijn VT50 exemplaar en wel in deze volgorde: vertical banding, uniformiteit, zwartwaarde, helderheid, retentie, home screen / apps smart tv. Achteruitgang: geluid ventilatoren (afdoende opgelost met behulp van wat knip en plakwerk van Action afzuigkapfilter. ;)) , design (is nog steeds netjes en went ook snel), 1 HDMI poort minder (ik mis hem niet).
In zaken als line bleed en DFC merk ik niet echt onderscheid, het geluid is misschien miniem verbeterd doordat de front-firing speakers voor iets meer stereobeeld zorgen, maar ik zou ze daarvoor eigenlijk naast elkaar moeten horen.

PS er staat met opzet "exemplaar".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thnx. Ik wacht even af tot de 1000 uur. Mijn vt50's begonnen ook pas rond de 500 te irriteren. En op mijn vt50 heb ik 0.0 banding namelijk. Alleen voor zwartewaarde, helderheid, retentie ga ik niet overstappen. Komt uniformiteit erbij dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
Bij mijn VT50 begon de groene drek en ingebrande logo's dusdanig erg te worden dat dit wat mj betreft niet meer vol te houden was. Vooral de groene drek begon na zo'n 2500 uur ernstige vormen aan te nemen.
Ook begon de uniformiteit steeds slechter te worden. Er waren 2 vericale balken zichtbaar vooral tijdens pannings. Daarnaast was in Professional Mode het zwart niet meer compleet zwart. Op de plekken waar normaal ook de groene drek zichtbaar was lichtte het beeld bij zwartweergeve daar licht op.
In november heb ik een aantal foto's naar CErepair gestuurd. Kreeg daarop meteen het aanbod om de tv om te laten ruilen voor een VT60 en dat heb ik dan ook gedaan.

Tot nu nog geen spijt. Beeld is prachtge uniform, geen enkele zweem van balken of vlekken te zien. Kleurweergave is weer zoals de VT50 dat nieuw ook gaf. Ben erg benieuwd hoe deze het na zo'n 2000 gaat doen. Panasonic heeft tot nu toe niet moeilijk gedaan en telkens het toestel zonder problemen omgeruild. Ik ben 1,5 jaar geleden nml begonnen met de VT30 die na vergelijkbare problemen omgeruild is voor de VT50 waarna ik dus nu dus een VT60 heb. De garantie is niet verlengd na de omruiling dus die gaat over 6 maanden stoppen. Als ik dan nog problemen krijg zal het lastiger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Herkenbaar, exact dezelfde VT50 ervaringen als ik. ;) Overigens was het wat retentie en groene drek betreft nog best wel vol te houden wat mij betreft, maar Panasonic was erg gemakkelijk met het omruilen.

[ Voor 58% gewijzigd door Cap op 18-12-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Idem hier. Met name de manier waarop deze met retentie omgaat is erg positief.

Hebben jullie trouwens ook dat bij het draaien van de schuifbalk na een tijdje 2 balken links en rechts van het midden verschijnen? In iedere andere content is daarvan niets zichtbaar overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik draai de schuifbalk nooit maar heb wel de hittetest gedaan met afgeplakte fans + een paar uur full-white. ;) Je bedoelt 2 vertikale balken van c.a. 5 cm op pakweg 1/3e en 1/3e van de breedte van het scherm? Volgens mij heeft dat gewoon te maken met temperatuurverschillen, vermoedelijk wordt ie op die plekken het heetste (interne ophangpunten paneel oid?). Trekt gewoon weer weg zodra de tv afkoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Beslissing is gevallen: uiteindelijk toch maar voor de 50" gegaan en dan meteen de GT60. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Cap schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:03:
Ik draai de schuifbalk nooit maar heb wel de hittetest gedaan met afgeplakte fans + een paar uur full-white. ;) Je bedoelt 2 vertikale balken van c.a. 5 cm op pakweg 1/3e en 1/3e van de breedte van het scherm? Volgens mij heeft dat gewoon te maken met temperatuurverschillen, vermoedelijk wordt ie op die plekken het heetste (interne ophangpunten paneel oid?). Trekt gewoon weer weg zodra de tv afkoelt.
Oke dank je, het is inderdaad ter hoogte van de ophangpunten en zal dan daar wel mee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
De st60 is gekocht en gaat zo neergezet worden. :) Nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Weet nu dat ik sowieso de TV op cinema moet zetten met pixel Orbiter aan en niet te lang naar dezelfde zender moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Ik ga binnenkort naar Duitsland om daar een 65 inch VT60 te halen.
Zal met een grote bus moeten en ben best bereid om extra tv(s) mee te nemen.
Is mijn vaste adres voor audio/video met superscherpe prijzen.

Ze hebben nu een actie met 4 jaar europeese garantie. En ik kan het weten want heb voor mijn vt30 al twee keer garantie moeten vragen. En zijn geen problemen met je hebt in Duitsland gekocht.
Ook is er een flinke casback actie.

Voor de exacte prijs moet je me ff een PM sturen.

De prijzen liggen ongeveer 600 euro onder de goedkoopste internetprijzen hier. Voor de 65 en 55 inch.

[ Voor 33% gewijzigd door wackidth op 18-12-2013 14:46 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 10:01
Welke shop mag dat zijn dan?

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Een lokale audio/hifi zaak in de buurt van Dortmund. Heeft geen zin om de naam hier rond te gooien.

Een Topdealer van Panasonic. De ZT60 kun je daar ook meteen meenemen.

Ik ga waarschijnlijk maandag of dinsdag......

[ Voor 19% gewijzigd door wackidth op 18-12-2013 17:38 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wackidth schreef op woensdag 18 december 2013 @ 17:36:
Een lokale audio/hifi zaak in de buurt van Dortmund. Heeft geen zin om de naam hier rond te gooien.

Je mag me de naam wel in een DM sturen. IK moet toch in de buurt van Dortmund zijn binnenkort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Een paar weekjes geleden mijn eerste Flatscreen gekocht... en maar meteen goed gedaan met een GT60... manmanman wat is dat mooi beeld! Argh@ dat 4k gezeik en straallampen van niet nader genoemde Koreaanse producenten. Plasma was en is gewoon het summum. Alleen OLED is een waardig alternatief.

Had eerst een 50" gekocht, maar dat was écht te groot als het je eerste 'echte' TV is. Omgeruild voor een 42" en ik ben nu helemaal happy. Op het gebuzz na dan, dat is wel sterker op de 42" dan op de 50". Maar is wel mee te leven.

Overigens heb je er een groot voordeel aan als je hem in Duitsland haalt: daar hebben ze (1) een cash-back optie (ik heb 100 euro terug gekregen op een totaal van 1049), en (2) is er een garantieverlenging van twee naar vier jaar. Dus wie hem in Duitsland gaat kopen: bezoek even panasonic.de :) (en controleer of de handelaar op de lijst staat).
Ik heb hem overigens bij de firma Cyberport in Berlijn gekocht. Die zitten geloof ik door heel Duitsland heen, wellicht ook in het Ruhrgebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wackidth schreef op woensdag 18 december 2013 @ 17:36:

Ik had graag ook het adres gehad via PM, mocht het niet teveel moeite zijn ;)
Mijn VT20 heeft het namelijk begeven dus ben aan het kijken voor een mooie VT60

• _Brake_
SanduTje schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:05:
Vreemd genoeg heeft de laatste firmware update voor GT/VT/ZT dit wel:

Date Version Description
Nov. 28, 2013 Ver. 3.872 Introduce Ziggo interactive function in Netherlands.
Bedankt, waar vind je dit?

Edit:

Heb je zin door Google gegooid en kwam op panasonic.jp. Voor de ST60: http://panasonic.jp/suppo...13/down_eu_uk_cis_02.html

(Nog) geen november / december update met ondersteuning voor interactieve TV. Zal Panasonic haar instapmodel overslaan hierin? Het lijkt me een kleine moeite (al schijnt die ST60 als enige wel een andere processor te hebben), maar wellicht vergis ik me hierin.

Edit 2:
Wellicht interessant om te volgen: http://ziggo-gebruikers.n...d9d8dba165&t=44887&page=2

[ Voor 43% gewijzigd door _Brake_ op 19-12-2013 00:33 ]

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Verticale strepen links en rechts in het scherm (zo'n 4 smalle strepen naast elkaar), blijven toch gewoon wel echt zichtbaar helaas. Dit had ik bij mijn vorige VT60 en nu weer.

Ik hoopte dat het weg zou gaan trekken, maar dat is dus niet zo. Heb echt geen zin om de tv weer om te laten ruilen eigenlijk. Het is alleen zichtbaar bij egale lichte kleuren, dus zo storend is het niet. Maar voor het topmodel van Panasonic toch echt wel triest eigenlijk anno 2013. Zelfs mijn PX80 had dit niet.

Ben nog een beetje aan het stoeien met het opnemen op een usb-stick. Ik krijg hem niet gevonden en mijn VT60 herkent de 16GB stick niet :(.

• wackidth
@ loondijke

Gaat waarschijnlijk niet niet lukken. Van wat ik gezien hebt gaat het alleen met een usb 3.0. Hard disk.
Althans dat werd verteld in een Duitse review met de technische man van Panasonic Duitsland.

Voor de rest die geïnteresseerd zijn in die Firma. Ik zal bellen of ik het "mag" rond strooien.

.

• Bitbull
Ik heb zelf een oude Medion 320GB usb 2 drive aan de VT60 hangen en dat gaat prima. Een usb 3.0 zou dus niet nodig zijn. usb sticks werken in ieder geval niet helaas.

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 09:04
Dat lijkt wel zeer interessant. Ik wil ook eens een kijkje gaan nemen over de grens bij onze noorderburen. Wil een panasonic plasma gaan aanschaffen.
Weet iemand een interessante elektronica zaak net over de grens in de regio roermond/venlo?
wackidth schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:28:
Ik ga binnenkort naar Duitsland om daar een 65 inch VT60 te halen.
Zal met een grote bus moeten en ben best bereid om extra tv(s) mee te nemen.
Is mijn vaste adres voor audio/video met superscherpe prijzen.

Ze hebben nu een actie met 4 jaar europeese garantie. En ik kan het weten want heb voor mijn vt30 al twee keer garantie moeten vragen. En zijn geen problemen met je hebt in Duitsland gekocht.
Ook is er een flinke casback actie.

Voor de exacte prijs moet je me ff een PM sturen.

De prijzen liggen ongeveer 600 euro onder de goedkoopste internetprijzen hier. Voor de 65 en 55 inch.

• wackidth
Ja ik snap ook het prijsverschil niet. In Nederland willen ze te veel verdienen.

Komt ook mede door de cashback natuurlijk. Welke Nederland niet geeft op de VT 60.

Let alleen wel op dat ze in Duitsland VTW60 heten. Dit heeft te maken met een bepaalde certificatie van unitymedia de Duitse UPC.
Maar heeft geen invloed op ons systeem. Alles is gelijk aan de VT60
Bitbull schreef op donderdag 19 december 2013 @ 09:37:
Ik heb zelf een oude Medion 320GB usb 2 drive aan de VT60 hangen en dat gaat prima. Een usb 3.0 zou dus niet nodig zijn. usb sticks werken in ieder geval niet helaas.
Werkt het ook als je via je tv iets opneemt en op een andere smart tv wil kijken naar een andere zender? Dus dan kijk je via de tuner van de vt60 op een ander scherm.

Ik heb de tv nog niet....

Heb het 3.0 usb verhaal uit dit filmpje, interessant .... Bestaat uit twee delen. En handig als je Duits kunt

https://www.youtube.com/w...ture=youtube_gdata_player

[ Voor 48% gewijzigd door wackidth op 19-12-2013 11:00 ]

.

• wackidth
Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door wackidth op 19-12-2013 11:00 ]

.

• JaymzHetfield
  • Laatst online: 19-04 14:57
Deze zitten helaas niet in de grensstreek zo te zien:
http://suche.guenstiger.d.../zz1000zB2z23/preise-html

Metal up your ass

• wackidth
En dat kan nog 200 euro goedkoper.

Ik wordt terug gebeld door de firma als ik meer weet meld ik me.

[ Voor 0% gewijzigd door wackidth op 19-12-2013 14:14 . Reden: Sorry 250 euro was iets te overdreven ]

.

• JaymzHetfield
  • Laatst online: 19-04 14:57
wackidth schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:32:
[...]

En dat kan nog 250 euro goedkoper.

Ik wordt terug gebeld door de firma als ik meer weet meld ik me.
Waaaat!?
Laat maar weten, dan ga ik alvast tanken :) Onder het motto van 'kerstmarkt bezoeken' kan ik met mijn vriendin komend weekend vast wel even naar Duitsland rijden.

Metal up your ass

Pagina: 1 ... 13 ... 66 Laatste

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.