8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Mijn fout, denk dat je wel goed zit met die 840, ik was in de war met de HQ versie (die verder identiek is): ik heb de HQ-LED04B (42-70 inch tv) terwijl ik toen beter voor de HQ-LED02B (32-42 inch tv) had kunnen gaan. Met VESA 400x400 zit je goed volgens mij. Linkje:Pinin schreef op maandag 02 december 2013 @ 19:10:
[...]
hmmm daar heb ik niet aangedacht, hij wordt morgen bezorgt. kijken of ik er ruiltechnisch nog iets mee kan.
http://www.mijnslimmehuis...urbeugel-23-42-50-kg.html
PS: grappig he, dat die naamgeving per merk: "PLASMA" versus "LED". What's in a name..
[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 03-12-2013 14:20 ]
Bedankt psy om mijn bange vermoedens te bevestigen.psy schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 14:14:
gt60 ziet volgens mij aan achterkant niet/nauwelijks anders uit als st60
heb net even foto gemaakt van mijn 50gt60:
[afbeelding]
het ziet exact zo uit als jouw tweede foto
Lijkt er dus niet op dat ik zal behoren tot de groep gelukkige bezitters van één van de laatste panasonic-plasma's.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Bedankt voor de tip.
Edit:Dit plaatje gevonden in de handleiding, wat dus wil zeggen dat de beugel op de tv perfect in het midden moet hangen volgens hen...

[ Voor 60% gewijzigd door PinkPanther1970 op 03-12-2013 14:44 ]
Ja, is het toch goed. Ik heb hem binnen en ziet er keurig uit, en zeker niet te breed.Cap schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 14:14:
[...]
Mijn fout, denk dat je wel goed zit met die 840, ik was in de war met de HQ versie (die verder identiek is): ik heb de HQ-LED04B (42-70 inch tv) terwijl ik toen beter voor de HQ-LED02B (32-42 inch tv) had kunnen gaan. Met VESA 400x400 zit je goed volgens mij. Linkje:
http://www.mijnslimmehuis...urbeugel-23-42-50-kg.html
PS: grappig he, dat die naamgeving per merk: "PLASMA" versus "LED". What's in a name..![]()
www.casarodriguillo.com
Kan je niet gewoon een andere beugel kopen??PinkPanther1970 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 14:30:
Moet ik even opzoeken, heb een Vogel's 8305.
Bedankt voor de tip.
Edit:Dit plaatje gevonden in de handleiding, wat dus wil zeggen dat de beugel op de tv perfect in het midden moet hangen volgens hen...
[afbeelding]
Iemand!? Wil namelijk deze week nog een nieuwe plasma hebben staan....Yi-Long schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 13:11:
Ik overweeg de ST60 te kopen, wat volgens velen een geweldige TV is, maar ik maak me ietwat zorgen over de lag bij games, die hoger schijnt te liggen dan bij voorgangers.
Is die lag echt storend, of geldt dat echt alleen voor de hardcore gamers die non-stop Call of Duty enzo zitten te spelen!? Ik wil zelf ook wel Battlefield spelen, maar ik ben absoluut niet heel goed of hardcore of whatever, dus zal het dan veel uitmaken!?
Afgelopen jaar had ik in Hong Kong ook een Panasonic Plasma, van 600-700 euro ofzo, maar die helaas moeten achterlaten. Die was prima. Maar deze nieuwe TV schijnt dus een veel hogere lag te hebben. Zo zonde.
Kan iemand me hier meer over vertellen!?
En als die ST60 geen optie is, qua lag, zijn de Samsung's in die prijsklasse dan een goed alternatief!?
Zo snel schoppen is niet gewenst.Yi-Long schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 15:20:
[...]
Iemand!? Wil namelijk deze week nog een nieuwe plasma hebben staan....
Ik zelf zou de st60 niet voor FPS gaming gebruiken. Vooral niet als je ook nog eens online gaat spelen. Je hebt dan een combinatie van zware processing lag en input lag (zijn twee compleet verschillende dingen).
Ik zou voor gaming de st50 halen (als je die nog kan krijgen), of anders de gt 60.
Er zijn testen geweest (cnet) waar mensen die niet wisten welke tv's ze kregen en welke input lag ze hadden ze op ervaring moesten sorteren. En de ST60 stond steevast onderaan! (op het ge bied van PROCESSING lag)
[ Voor 16% gewijzigd door Adlermann op 03-12-2013 15:25 ]
Je vraag kicken binnen 24 uur is niet echt netjes.Yi-Long schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 15:20:
Iemand!? Wil namelijk deze week nog een nieuwe plasma hebben staan....

Als je je zorgen maakt om de input lag kun je misschien overwegen om voor een GT60 te gaan want die heeft daar minder last van.
Net even wat aan het denken geweest...Cap schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 15:16:
Kan je niet gewoon een andere beugel kopen??
Als de beugel in het midden van de televisie moet zitten en de gaten zitten hoger op de achterzijde van de televisie, komt de televisie sowieso hoger te hangen op de wand... of sla ik de bal nu volledig mis?

Excuus. Dacht dat de vraag ondergesneeuwd was door alle nieuwe posts met dat plaatje. Zal niet meer gebeuren.Adlermann schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 15:23:
[...]
Zo snel schoppen is niet gewenst.
Ik zelf zou de st60 niet voor FPS gaming gebruiken. Vooral niet als je ook nog eens online gaat spelen. Je hebt dan een combinatie van zware processing lag en input lag (zijn twee compleet verschillende dingen).
Ik zou voor gaming de st50 halen (als je die nog kan krijgen), of anders de gt 60.
Er zijn testen geweest (cnet) waar mensen die niet wisten welke tv's ze kregen en welke input lag ze hadden ze op ervaring moesten sorteren. En de ST60 stond steevast onderaan! (op het ge bied van PROCESSING lag)
Die oudere modellen zijn vrijwel nergens meer te krijgen. 1 site in de pricewatch vermeldt hem, maar die site is redelijk onbetrouwbaar, las ik al, dat ze aangeven een bepaalde TV te hebben, vervolgens zeggen dat ie niet in stock is, om je een ander aan te smeren.
Als ik die oudere modellen nog kon halen, had ik dezelfde gehaald als ik in HK had. Die was perfect.
Ik zal die test van CNET even bekijken.
Samsung plasma's geen optie!?
Normaal gesproken hoef de beugel echt niet exact in het middel (laag/hoog)!PinkPanther1970 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 15:25:
[...]
Net even wat aan het denken geweest...
Als de beugel in het midden van de televisie moet zitten en de gaten zitten hoger op de achterzijde van de televisie, komt de televisie sowieso hoger te hangen op de wand... of sla ik de bal nu volledig mis?
[afbeelding]
Als een beugel zélf geen enkele manier heeft om de hoogte aan de TV nog te varieren, zal de ST60/GT60 net iets lager uitkomen, omdat de bevestigingspunten op de TV zelf juist hóger zijn.
Overigens heb ik hier ook nog een PZ85 (zelfde jaar als de PX80)
De 42PZ85 meet 20 cm vanaf de onderkant tot de onderste bevestigsgaten
De 50GT60 meet 27 cm vanaf de onderkant tot de onderste bevestigsgaten
[ Voor 13% gewijzigd door psy op 03-12-2013 15:56 ]
Dit was bv de conclusie:Yi-Long schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 15:27:
[...]
Excuus. Dacht dat de vraag ondergesneeuwd was door alle nieuwe posts met dat plaatje. Zal niet meer gebeuren.
Die oudere modellen zijn vrijwel nergens meer te krijgen. 1 site in de pricewatch vermeldt hem, maar die site is redelijk onbetrouwbaar, las ik al, dat ze aangeven een bepaalde TV te hebben, vervolgens zeggen dat ie niet in stock is, om je een ander aan te smeren.
Als ik die oudere modellen nog kon halen, had ik dezelfde gehaald als ik in HK had. Die was perfect.
Ik zal die test van CNET even bekijken.
Samsung plasma's geen optie!?
So if you're an avid twitch gamer, should you buy a TV like the Panasonic TC-PST60, a model I gave 9/10 for picture quality, but which scored a Poor 75.73 on my input lag test? No, you shouldn't. Instead, the S60 would be an excellent alternative. If you're less avid, or play less twitchy games, input lag should be less of a consideration.
Samsung is ook niet heel snel volgens die test. Maar ik weet niets over samsungs. Want dit is het pansonic topic
Ik begrijp het geloof ik niet. Je kan de beugel toch altijd zo ophangen dat de tv op de juiste plek hangt? Stappenplan ophangen beugel lijkt me redelijk eenvoudig:PinkPanther1970 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 15:25:
[...]
Net even wat aan het denken geweest...
[afbeelding]
1. Je bepaalt hoe hoog je de tv wilt/moet hebben, maat "onderkant tv vanaf de grond" = X
2. Je bepaalt (gaat makkelijk door de beugel even achterop op de tv te schroeven) hoe hoog het ophangpunt (de gaten) van de beugel is t.o.v. de onderkant van de tv = Y.
3. Het ophangpunt van beugel komt dan op X+Y, dit teken je af op de muur (of achterwand meubel)
4. Boren maar
?
Hmmm... lastig....Adlermann schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 16:18:
[...]
Dit was bv de conclusie:
So if you're an avid twitch gamer, should you buy a TV like the Panasonic TC-PST60, a model I gave 9/10 for picture quality, but which scored a Poor 75.73 on my input lag test? No, you shouldn't. Instead, the S60 would be an excellent alternative. If you're less avid, or play less twitchy games, input lag should be less of a consideration.
Samsung is ook niet heel snel volgens die test. Maar ik weet niets over samsungs. Want dit is het pansonic topic
Heb ook wat filmpjes bekeken op youtube, en je ziet de lag wel, maar het is miniem. Aan de andere kant speel ik wel graag games zoals Super Meat Boy, Trials, en Battlefield, en ik ben dus bang dat ik het dan weer ga merken.
De TV die ze aanraden is (volgens de pricewatch) ook nergens (meer?) te koop.
Zeer vervelend. Ook heel vreemd dat een plasma dit probleem heeft, aangezien ze er altijd bekend om stonden vrijwel geen lag te hebben, vooral niet vergeleken met LCD-LEDS enzo (en LEDS zijn uiteraard geen optie).
Het model van vorig jaar was wat mij betreft echt perfect. Jammer dat ze het dan een jaar later weten te verkloten, voor gamers dan.
De ST60 gebruikt een andere chipset en die heeft wat meer lag. De s60 is niet te koop in de eu. Ik zou gewoon dan een gt60 halen.Yi-Long schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 19:00:
[...]
Hmmm... lastig....
Heb ook wat filmpjes bekeken op youtube, en je ziet de lag wel, maar het is miniem. Aan de andere kant speel ik wel graag games zoals Super Meat Boy, Trials, en Battlefield, en ik ben dus bang dat ik het dan weer ga merken.
De TV die ze aanraden is (volgens de pricewatch) ook nergens (meer?) te koop.
Zeer vervelend. Ook heel vreemd dat een plasma dit probleem heeft, aangezien ze er altijd bekend om stonden vrijwel geen lag te hebben, vooral niet vergeleken met LCD-LEDS enzo (en LEDS zijn uiteraard geen optie).
Het model van vorig jaar was wat mij betreft echt perfect. Jammer dat ze het dan een jaar later weten te verkloten, voor gamers dan.
Ik ben zelf ook fervent battlefield speler en moet zeggen dat ik niks qua lag merk. Heb wel mijn instellingen zo gezet dat het op hdmi kanaal voor console de input lag miniem is..
Al met al ben ik echt zwaar tevreden met mij p55st60. Kom van een P42S20E af..
Zal het even duidelijk proberen uitleggen.Cap schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 18:01:
[...]
Ik begrijp het geloof ik niet. Je kan de beugel toch altijd zo ophangen dat de tv op de juiste plek hangt? Stappenplan ophangen beugel lijkt me redelijk eenvoudig:
1. Je bepaalt hoe hoog je de tv wilt/moet hebben, maat "onderkant tv vanaf de grond" = X
2. Je bepaalt (gaat makkelijk door de beugel even achterop op de tv te schroeven) hoe hoog het ophangpunt (de gaten) van de beugel is t.o.v. de onderkant van de tv = Y.
3. Het ophangpunt van beugel komt dan op X+Y, dit teken je af op de muur (of achterwand meubel)
4. Boren maar
?
Heb een tv-meubel (hout) met geïntegreerde achterwand.
Daarop heb ik een Vogel's 8305 wandsteun gemonteerd (dus gaten geboord) waaraan momenteel mijn Panasonic 42" plasma hangt.
Even een foto van het meubel (zal misschien helpen) (niet bij mij thuis genomen):

Verwijderd
Ik heb nu de D-nice settings van een forum, maar bij pans lijken de gezichten wazig en het roos van het gezicht veranderd in RGB pixels bij snelle pans...
D-nice: http://www.controlcal.com/forum/showthread.php?t=939
"Note: This procedure is designed to prepare your display for the reference settings listed for each 2013 North American Panasonic model below"Verwijderd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 23:46:
Ik heb nu de D-nice settings van een forum
Nickname does not reflect reality
Ja ok, maar verandert dat iets aan het ophangen van de beugel? M.a.w. stel je krijgt een nieuwe tv met de ophangpunten op een andere hoogte, dan boor je een paar nieuwe gaten in het meubel op de juiste hoogte en monteer je de beugel daar? Of kan je niet tegen het idee van een paar extra gaten in het meubel, ook al zie je ze niet? Zelfs dan is er een oplossing, namelijk een mdf plaat monteren mbt de oude gaten, dan kan je lekker boren in de mdf plaat.PinkPanther1970 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 22:52:
[...]
Zal het even duidelijk proberen uitleggen.
Heb een tv-meubel (hout) met geïntegreerde achterwand.
Daarop heb ik een Vogel's 8305 wandsteun gemonteerd (dus gaten geboord) waaraan momenteel mijn Panasonic 42" plasma hangt.
Even een foto van het meubel (zal misschien helpen) (niet bij mij thuis genomen):
[afbeelding]
Dit alles er vanuit gaande dat het meubel groot genoeg is he. Past een grotere tv niet / vind je het er niet mooi uitzien met een grote tv, dan houdt het natuurlijk op.
Volgens mij mis ik nog steeds het punt?
Bovendien staat het er erg onbenullig, "prepare your display for reference settings", blahblah. Gewoon de aanbevolen basisinstellingen zijn het, meer niet. En dan die "panel-prep" slides ook, voor elk type/jaar Panasonic plasma display een andere set. Wat een onzin allemaal.Brad Pitt schreef op woensdag 04 december 2013 @ 00:35:
[...]
"Note: This procedure is designed to prepare your display for the reference settings listed for each 2013 North American Panasonic model below"

De st60 heeft dan ook geen last van input lag tijdens gamen maar van processing lag. Compleet verschillende dingen (maw het beeld loopt achter en de controls lopen achter)El_V schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 19:28:
en wat betreft serieusheid qua gamen heb ik altijd fanatiek fps gespeeld (counterstrike, unreal etc) en heb ik bij BF4 regelmatig de MVP awardik heb ook op veel tv's gespeeld en merk altijd goed als er input lag is.. met name bij CoD en Fifa en heb daar op de ST60 geen last van. Ik was er wel bang voor maar vanwege de beeldkwaliteit de gok durven wagen!
Heb inderdaad geen zin om nieuwe gaten te gaan bijboren in het meubel. Sowieso heeft dit gevolgen voor de stevigheid van het geheel, het gaat immers om een houten paneel en niet over een muur. De trekkracht uitgeoefend door het gewicht van een plasma moet je niet onderschatten.Cap schreef op woensdag 04 december 2013 @ 08:10:
Of kan je niet tegen het idee van een paar extra gaten in het meubel, ook al zie je ze niet?
Maar daar ging het oorspronkelijk helemaal niet om... Was op zoek naar bevestiging dat de boutgaten bij de 50" ST60 hoger zitten dan bij de 42".
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Basis instellingen kunnen vaak wel. Een grove 2 punts greyscale wil ik ook nog wel geloven. Maar daarna idd te ingewikkeld._Brake_ schreef op woensdag 04 december 2013 @ 09:33:
Ik heb gelezen dat elk paneel uniek is en dat het dus niet zoveel zin heeft om gekalibreerde settings over te nemen op je eigen TV. Sterker nog, dat zou het beeld slechter kunnen maken dan de basissettings, of de settings die je zelf naar eigen smaak kiest.
Dat weet ik, en die vraag is beantwoord. Maar het doel daarvan was om te kijken of je een nieuwe tv kon kopen toch?PinkPanther1970 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 09:13:
[...]
Heb inderdaad geen zin om nieuwe gaten te gaan bijboren in het meubel. Sowieso heeft dit gevolgen voor de stevigheid van het geheel, het gaat immers om een houten paneel en niet over een muur. De trekkracht uitgeoefend door het gewicht van een plasma moet je niet onderschatten.
Maar daar ging het oorspronkelijk helemaal niet om... Was op zoek naar bevestiging dat de boutgaten bij de 50" ST60 hoger zitten dan bij de 42".
En ik ben van mening dat als je dan graag een nieuwe tv wilt het zonde is om je tegen te laten houden door een paar gaten in een achterwand. Wat de trekkrachten betreft, ik bouw en timmer zelf nogal veel en weet daarom vrij goed hoeveel hout kan hebben, een paar gaatjes meer of minder maakt echt heel weinig uit. Als het geen deftig mdf/triplex/hout is maar een of ander pulpmateriaal als hardboard dan kan ik me er wel wat bij voorstellen. Maar dan had ik altijd nog de oplossing (bijv als de gaten héél dicht bij de oude gaten komen, of héél groot moeten, wat volgens mij niet zo is trouwens) om een plaat ervoor/achter te monteren in de oude schroefgaten. Dan wordt het niet zwakker maar eerder sterker.
Wat betreft die trekkrachten ben ik het ook niet eens: zo'n plasma weegt ook maar 25-30 kilo, stelt echt niet zoveel voor als je dat direct op een vlak monteert. Ga je aan de slag met een uittrekbare beugel dan is het een heel ander verhaal, dan nemen de krachten op de bevestiging enorm toe door de hefboomwerking.
Maar als jij voor jezelf hebt besloten dat gaten boren of een extra mdf plaatje monteren - of anders een verstelbare beugel kopen - een no-go is en je dan liever je oude tv houdt dan is dat ok!
[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 04-12-2013 10:49 ]
Lijkt me jammer als je daardoor zo'n goede TV laat liggen, als je het toch overweegt. Nu kan je ze nog nieuw kopen, over een paar maanden is het waarschijnlijk afgelopen.
[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 04-12-2013 15:32 ]
Ik ben van een g10 naar een vt30 gegaan (veel kleinere stap) en dat was al een gigantische vooruitgang.PinkPanther1970 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 10:54:
Heb het idee nog niet afgevoerd, anderzijds vind ik het ook wel jammer mijn perfect werkende px80 weg te doen (kan me eerlijk gezegd moeilijk voorstellen dat ik me nog aan een mooier beeld kan verwachten)... maar ja, het alternatief binnen een jaar of twee is ook geen mooi vooruitzicht.
Maar als je niet al te kritisch bent dan is de px80 nog prima hoor. Ik zou hem alleen allang bij het oud vuil gezet hebben. Wij hebbnen hier op het werk pv70 staan. Onkijkbaar lelijk
Maar om gewoon lekker TV te kijken vind ik de PZ85 nog steeds uitstekend, ik ga echt niet persé de GT60 kijken omdat deze nieuwer is.
De PZ85 is trouwens wel "lelijker" door de foeilijke dikke rand in vergelijk met de GT60
[ Voor 6% gewijzigd door psy op 04-12-2013 17:19 ]
Kan je even uitweiden wat er dan zo slechts aan is?Adlermann schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:48:Maar als je niet al te kritisch bent dan is de px80 nog prima hoor. Ik zou hem alleen allang bij het oud vuil gezet hebben.
Niets, maar zelfs Panasonic ruilt zijn tv's niet meer om als er weer "iets mis" isPinkPanther1970 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 18:01:
[...]
Kan je even uitweiden wat er dan zo slechts aan is?
Kritische kijker
Veel dither, geen kalibratiemogelijkheden (of zeer beperkt), niet zo goed contrast (dus weinig pop)PinkPanther1970 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 18:01:
[...]
Kan je even uitweiden wat er dan zo slechts aan is?
Ik heb ze allemaal gehad en een g10 (iets nieuwer nog) en als je eenmaal het betere gewend bent, dan wil je niet meer terug
Oud vuil is misscien sterk, slaapkamer-tv is het nog prima
wat is het verschil dan?Adlermann schreef op woensdag 04 december 2013 @ 08:28:
[...]
De st60 heeft dan ook geen last van input lag tijdens gamen maar van processing lag. Compleet verschillende dingen (maw het beeld loopt achter en de controls lopen achter)
Het verschil is: het poppetje wordt 70 ms later op de tv weergegeven en het poppetje reageert 30 ms nadat je het commando hebt gegeven. Dat zijn twee compleet verschillende dingen.
En het is dus EN. Niet een of
[ Voor 5% gewijzigd door Adlermann op 04-12-2013 20:37 ]
Zat 1 3D bril bij, maar niet geprobeerd.
Valt me alleen op dat de TV iets naar 'voren' staat gekanteld. Beetje apart.
Daarnaast is het beeld nog niet geweldig, maar goed, bij plasma duurt dat altijd even, met inspelen enzo, en moet ook de settings etc etc nog goed zetten daarna.
PS3/360 nog niet geprobeerd.
Ook nog niet aangesloten op internet, al gooi ik er vanavond denk ik even de netwerkkabel in, en kijk dan of ik een update kan vinden.
Beetje kut dat we maar 1 kabel naar boven hebben, en niet zo'n geweldige ook, terwijl ik boven minstens 4 apparaten heb die ik eigenlijk via de netwerkkabel aangesloten wil hebben (PC, 360, PS3, TV, en straks eigenlijk ook de PS4...)
Leunt je TV naar voren? Heel zeker dat je hem goed op z'n voet gemonteerd hebt? Ik heb hier ook een ST60 staan en die staat echt 90 graden rechtop..Yi-Long schreef op donderdag 05 december 2013 @ 20:37:
Vandaag de ST60 binnengekregen, en zojuist neergezet en aangesloten. Al die 'beeldverbeteraars' uitgezet enzo.
Zat 1 3D bril bij, maar niet geprobeerd.
Valt me alleen op dat de TV iets naar 'voren' staat gekanteld. Beetje apart.
Daarnaast is het beeld nog niet geweldig, maar goed, bij plasma duurt dat altijd even, met inspelen enzo, en moet ook de settings etc etc nog goed zetten daarna.
PS3/360 nog niet geprobeerd.
Ook nog niet aangesloten op internet, al gooi ik er vanavond denk ik even de netwerkkabel in, en kijk dan of ik een update kan vinden.
Beetje kut dat we maar 1 kabel naar boven hebben, en niet zo'n geweldige ook, terwijl ik boven minstens 4 apparaten heb die ik eigenlijk via de netwerkkabel aangesloten wil hebben (PC, 360, PS3, TV, en straks eigenlijk ook de PS4...)
Nog geen geweldig beeld? Wat is je referentie? Uit de doos moet een ST60 ook al prima kwaliteit geven..
Ik installeerde mijn ST60 op dezelfde plek als mijn voormalige S20, schoof de Avatar blu ray erin, beeldinstelling op true cinema en ik was bij daglicht al verbaasd over de beeldkwaliteit, die avond (na 2 uurtjes draaien) nog meer genoten van de kwaliteit in het donker..
Wat is je huidige bron om de kwaliteit mee te testen?
Voor je netwerkkabelprobleem, je kunt natuurlijk een switch monteren bij je apparaten, dan hebben ze allemaal een eigen aansluiting
Verwijderd
Hoe je het wend of keert de ST60 input lag is aanzienlijk, feitelijk gezien. De ST60 heeft dus wel input lag en zelfs ver boven wat binnen de marge van redelijk gezien mag worden. Ik zou het niet aanraden om er fps spellen op te spelen.El_V schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 19:28:
en wat betreft serieusheid qua gamen heb ik altijd fanatiek fps gespeeld (counterstrike, unreal etc) en heb ik bij BF4 regelmatig de MVP awardik heb ook op veel tv's gespeeld en merk altijd goed als er input lag is.. met name bij CoD en Fifa en heb daar op de ST60 geen last van. Ik was er wel bang voor maar vanwege de beeldkwaliteit de gok durven wagen!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2013 21:24 ]
Ik kom van de Panasonic van vorig jaar af, ben even model-nr vergeten, maar had ook 3D (alleen geen bril inbegrepen), en was ongeveer 700 euro.matk89 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 21:09:
[...]
Leunt je TV naar voren? Heel zeker dat je hem goed op z'n voet gemonteerd hebt? Ik heb hier ook een ST60 staan en die staat echt 90 graden rechtop..
Nog geen geweldig beeld? Wat is je referentie? Uit de doos moet een ST60 ook al prima kwaliteit geven..
Ik installeerde mijn ST60 op dezelfde plek als mijn voormalige S20, schoof de Avatar blu ray erin, beeldinstelling op true cinema en ik was bij daglicht al verbaasd over de beeldkwaliteit, die avond (na 2 uurtjes draaien) nog meer genoten van de kwaliteit in het donker..
Wat is je huidige bron om de kwaliteit mee te testen?
Voor je netwerkkabelprobleem, je kunt natuurlijk een switch monteren bij je apparaten, dan hebben ze allemaal een eigen aansluiting
Uitstekend qua beeld en vooral ook geluid.
Daarnaast heb ik nog een goedkope Samsung HD-ready, ooit voor 300 euro gekocht bij de Saturn, die ook uitstekend beeld heeft.
Bij de nieuwe plasma zijn de kleuren gewoon nog niet echt 'lekker'. Net even FIFA gespeeld op de PS3, en rood is een beetje anders, en alle kleuren lijken iets 'muted' , en de donkere/zwarte gebieden lijken iets teveel in elkaar over te gaan, waardoor het wat minder scherp lijkt.
Sharpness al naar 0 gezet, overscan staat ook uit, etc etc.
Maar goed, zoals gezegd, ding moet ook altijd even inspelen.
TV staat als het goed is goed gemonteerd, Schroefjes erin enzo. Staat gewoon ietsje naar voren geleund. Een paar graden, 3-4 ofzo. Beetje apart.
Die netwerk-kabel hook-ups lijkt me sowieso een lastig verhaal. Heb een UPC modem-router in 1 beneden staan, dus geen idee hoe ik dat dan boven allemaal moet aansluiten, zonder dat het met elkaar in conflict komt, of snelheden en poorten gaan rotzooien, etc etc.
De kwaliteit van UPC is hier sowieso niet geweldig. Draadloos internet is instabiel, en het TV-signaal naar boven is zwak.
Verwijderd
Je hebt niks aan Youtube filmpjes het gaat uiteindelijk om de waardes die gemeten worden. Kijk eens op de bekende sites, daar staat duidelijk het verschil uitgelegd.
Het enige waar je last van hebt in het begin is wat shifting. Maar het zal echt niet wezenlijk anders eruit gaan zien doordat hij wat ouder wordt....Yi-Long schreef op donderdag 05 december 2013 @ 22:35:
[...]
Ik kom van de Panasonic van vorig jaar af, ben even model-nr vergeten, maar had ook 3D (alleen geen bril inbegrepen), en was ongeveer 700 euro.
Uitstekend qua beeld en vooral ook geluid.
Daarnaast heb ik nog een goedkope Samsung HD-ready, ooit voor 300 euro gekocht bij de Saturn, die ook uitstekend beeld heeft.
Bij de nieuwe plasma zijn de kleuren gewoon nog niet echt 'lekker'. Net even FIFA gespeeld op de PS3, en rood is een beetje anders, en alle kleuren lijken iets 'muted' , en de donkere/zwarte gebieden lijken iets teveel in elkaar over te gaan, waardoor het wat minder scherp lijkt.
Sharpness al naar 0 gezet, overscan staat ook uit, etc etc.
Maar goed, zoals gezegd, ding moet ook altijd even inspelen.
TV staat als het goed is goed gemonteerd, Schroefjes erin enzo. Staat gewoon ietsje naar voren geleund. Een paar graden, 3-4 ofzo. Beetje apart.
Die netwerk-kabel hook-ups lijkt me sowieso een lastig verhaal. Heb een UPC modem-router in 1 beneden staan, dus geen idee hoe ik dat dan boven allemaal moet aansluiten, zonder dat het met elkaar in conflict komt, of snelheden en poorten gaan rotzooien, etc etc.
De kwaliteit van UPC is hier sowieso niet geweldig. Draadloos internet is instabiel, en het TV-signaal naar boven is zwak.
En shifting kan alle kanten op (beter, slechter, etc)..
Verwijderd
waarom zou je niks aan YT filmpjes hebben? je ziet duidelijk de lag, maar je ziet ook dat het best wel mee valt.Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 22:41:
[...]
Je hebt niks aan Youtube filmpjes het gaat uiteindelijk om de waardes die gemeten worden. Kijk eens op de bekende sites, daar staat duidelijk het verschil uitgelegd.
Weer typisch een gevalletje mug -> olifant.
Verwijderd
Omdat het beeldvorming betreft, je kunt dus niet constateren of daarmee iets wel of niet meevalt. Input lag is een gevoelskwestie dat men ervaart op het moment dat je speelt. Dit is meetbaar en de gegevens erover staan op meerdere sites beschreven. En dan mag jij het normaal vinden maar dat is enkel jou mening. Als we het op feiten toespitsen heeft de Panasonic ST60 meer dan 60ms input lag. Dit is hoe je het wend of keert veel te veel voor een gamer. Wil je een plasma kopen puur voor het gamen dan kun je beter voor de GT60 of VT60 gaan. En prima voor de mensen die geen lag ervaren. Maar je houdt jezelf voor de gek als je een dermate hoge input lag wel mee vindt vallen.Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 23:08:
[...]
waarom zou je niks aan YT filmpjes hebben? je ziet duidelijk de lag, maar je ziet ook dat het best wel mee valt.
Weer typisch een gevalletje mug -> olifant.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2013 23:47 ]
Hoezo lastig verhaal? Je koopt een switch, daar douw je de kabel naar je router in, alle kabels naar je apparaten en klaar. Dat is echt gewoon de normaalste zaak van de wereld. Verschillende snelheden is geen probleem. Niemand heeft meerdere kabels van de apparatuur naar de router wanneer die laatste niet vlak bij de apparatuur staat.Yi-Long schreef op donderdag 05 december 2013 @ 22:35:
Ik zie het probleem niet.Yi-Long schreef op donderdag 05 december 2013 @ 20:37:
[...]
Want dit is gewoon de oplossing. Het kan niet simpeler.TjaBske schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 00:00:
Hoezo lastig verhaal? Je koopt een switch, daar douw je de kabel naar je router in, alle kabels naar je apparaten en klaar. Dat is echt gewoon de normaalste zaak van de wereld. Verschillende snelheden is geen probleem. Niemand heeft meerdere kabels van de apparatuur naar de router wanneer die laatste niet vlak bij de apparatuur staat.
heb je er zelf op gespeeld? je geeft zelf aan dat het een gevoelskwestie is wanneer men speelt.. vervolgens zeg je dat het meetbaar is?Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 23:40:
[...]
Omdat het beeldvorming betreft, je kunt dus niet constateren of daarmee iets wel of niet meevalt. Input lag is een gevoelskwestie dat men ervaart op het moment dat je speelt. Dit is meetbaar en de gegevens erover staan op meerdere sites beschreven. En dan mag jij het normaal vinden maar dat is enkel jou mening. Als we het op feiten toespitsen heeft de Panasonic ST60 meer dan 60ms input lag. Dit is hoe je het wend of keert veel te veel voor een gamer. Wil je een plasma kopen puur voor het gamen dan kun je beter voor de GT60 of VT60 gaan. En prima voor de mensen die geen lag ervaren. Maar je houdt jezelf voor de gek als je een dermate hoge input lag wel mee vindt vallen.
als je het ergens 'meetbaar' voelt dan is het wel bij penalty's nemen in fifa (of een game als dj hero) en ik kan je zeggen dat ik geen verschil 'voel' met mijn P42S20E. En ik heb op genoeg tv's gespeeld om te kunnen zeggen als ik er last van heb (en het dus direct voel).. En nogmaals dat is bij deze TV niet het geval.
Nu moet het maar zover zijn, ik trakteer mezelf deze kerstvakantie op eindelijk overgaan op digitaal. Nu kijken we nog steeds op een 32" Philips CRT met SCART
Enige wat ik nog niet zo snap is het CI+ gebeuren.
Zie ik het goed dat de TX-P42GT60E geen interactieve TV heeft dus met een goedkopere CI+ 1.2 uitkan? En de Ziggo Smartcard/Startpakket TV is dan nodig als feitelijk abbo? En dat het signaal wel via coax binnenkomt?
Dus, m.a.w. als ik dit bestel kan ik aan de bak?
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Als je kijkt naar de specs van Panasonic krijg je er 1 3D-bril bij._Brake_ schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 09:45:
Klopt het dat bij de 50" ST60 een pricewatch: Panasonic TY-ER3D4ME wordt bijgeleverd?
Blijkbaar is de ST60 bedoeld voor loners en zijn de GT60 en VT60 bedoeld voor stellen.
Weet ik, maar het ging om het typeS1NN3D schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:22:
[...]
Als je kijkt naar de specs van Panasonic krijg je er 1 3D-bril bij.
Bedankt, just checkin'. Panasonic gaf namelijk aan dat ze het model meeleveren dat ik postte. Niet dusCap schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:31:
Je krijgt 1x de TY-ER3D5MA. De TY-ER3D4ME is het oplaadbare retail model van vorig jaar, bedoeld voor de GT/VT50 serie. Hierbij werd de niet oplaadbare TY-ER3D4MA geleverd.
Blijkbaar is de ST60 bedoeld voor loners en zijn de GT60 en VT60 bedoeld voor stellen.
Ik las op een review site dat goedkope, €20 kostende, brilletjes van Samsung ook zouden werken?
Met een simpele search in dit topic kom je erachter_Brake_ schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:56:
[...]
Weet ik, maar het ging om het type![]()
[...]
Bedankt, just checkin'. Panasonic gaf namelijk aan dat ze het model meeleveren dat ik postte. Niet dus
Ik las op een review site dat goedkope, €20 kostende, brilletjes van Samsung ook zouden werken?
Als ik zoek op TY-ER3D5MA, krijg ik alleen de post die zojuist geplaatst is. Waar had ik het volgens jou kunnen vinden? Ben er namelijk wel een tijdje naar op zoek geweest.Adlermann schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:58:
[...]
Met een simpele search in dit topic kom je erachter
Wel raar dat dit model zo slecht (in Nederland iig) verkrijgbaar is, zelfs niet in de shop van Panasonic zelf
Het was een opmerking over je laatste vraag over de samsung brilletjes._Brake_ schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:02:
[...]
Als ik zoek op TY-ER3D5MA, krijg ik alleen de post die zojuist geplaatst is. Waar had ik het volgens jou kunnen vinden? Ben er namelijk wel een tijdje naar op zoek geweest.
Wel raar dat dit model zo slecht (in Nederland iig) verkrijgbaar is, zelfs niet in de shop van Panasonic zelf
Verwijderd
Met gevoelskwestie wordt bedoelt het bedienen van een xbox 360 of ps3 controller waarin je het duidelijk kunt voelen en zien. Daarnaast zou het best kunnen dat jij er niks van merkt. Dat wilt echter niet zeggen dat een tv geen hoge input lag heeft. Je baseert je mening op jezelf om vervolgens globaal te kennen te gegeven dat er dus geen problemen zijn met de input lag. Er zijn genoeg mensen die zoiets niet merken wanneer ze geen goede referentie kader hebben.El_V schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 09:36:
[...]
heb je er zelf op gespeeld? je geeft zelf aan dat het een gevoelskwestie is wanneer men speelt.. vervolgens zeg je dat het meetbaar is?
als je het ergens 'meetbaar' voelt dan is het wel bij penalty's nemen in fifa (of een game als dj hero) en ik kan je zeggen dat ik geen verschil 'voel' met mijn P42S20E. En ik heb op genoeg tv's gespeeld om te kunnen zeggen als ik er last van heb (en het dus direct voel).. En nogmaals dat is bij deze TV niet het geval.
Het stellen dat je op genoeg tv's gespeeld heb is nog geen argument om om te ontkennen dat een tv met een dergelijke hoge input lag wel te doen is. Het is nu eenmaal bekend dat wanneer je een tijd op een tv speelt je gewend raakt aan de situatie en je het dus niet voelt. Wat betreft de meetbaarheid slaat dit op de input lag gegevens die naar boven komen na onderzoek door diverse reviewers. De ST60 input lag is 73.5 ms dit is een feit. Dit is gewoon veel te hoog voor iemand die bijvoorbeeld een plasma tv koopt om er voornamelijk op te gamen. Maar goed, zolang jij er geen last van hebt is dat prima toch. Echter is het geen geschikte tv om erop te gamen feitelijk gezien.
En dat is inderdaad zeker prima. Maar nu ben ik wel heel benieuwd of je er zelf op gespeeld hebt?
Miscommunicatie over en weerAdlermann schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:05:
[...]
Het was een opmerking over je laatste vraag over de samsung brilletjes.
Dat bedoel ik, miscommunicatie!S1NN3D schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:13:
[...]
OK, dacht dat je wilde weten òf er een bril meegeleverd wordt.
(stiekem staat er een, terwijl een en één gelezen kan worden. zonder ' lees je dan een)
* _Brake_ gaat wel zoeken op Samsung
Ah thanks, mooi zo, dan gaan we dit weekend even op zoek naar zo'n switch...TjaBske schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 00:00:
[...]
Hoezo lastig verhaal? Je koopt een switch, daar douw je de kabel naar je router in, alle kabels naar je apparaten en klaar. Dat is echt gewoon de normaalste zaak van de wereld. Verschillende snelheden is geen probleem. Niemand heeft meerdere kabels van de apparatuur naar de router wanneer die laatste niet vlak bij de apparatuur staat.
Ook geen problemen verder met het openzetten van poorten enzo!? Je kunt alles tegelijkertijd gebruiken!?
Ik was bang dat het weer een heel gedoe zou gaan worden... maar dat zou dus mee moeten vallen.
TV-signaal van beneden naar boven blijft trouwens ruk...
Verwijderd
Ik heb een Panasonic 42ST50 gehad, deze heeft een stuk lagere input lag. Verkocht voor een Sony W9. De Panasonic ST60 is gewoon een geweldige plasma. Maar ik deel je mening niet wat betreft de speelbaarheid met betrekking tot gamen. Maar goed, als jij er maar mee tevreden bent.El_V schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:50:
Ik ontken verder ook helemaal niets en geef ook niet aan dat er geen problemen zijn.. Ik geef alleen aan dit ik dit dus niet ervaar ondanks dat ik wel weet hoe het is om op een TV te spelen met te hoge lag en mezelf onder de fanatiekere gamers schaar.
En dat is inderdaad zeker prima. Maar nu ben ik wel heel benieuwd of je er zelf op gespeeld hebt?
De ST60 is een geweldige plasma. Maar de processing lag kan voor sommigen een issue zijn. Dat jij dat niet merkt, prima. Generalisatie van een N=1 kan sowieso niet. Maar de lag is hoog en meerdere reviewers hebben aangegeven dat het te hoog (die ook door blinde testen zijn gedaan).Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 13:46:
[...]
Ik heb een Panasonic 42ST50 gehad, deze heeft een stuk lagere input lag. Verkocht voor een Sony W9. De Panasonic ST60 is gewoon een geweldige plasma. Maar ik deel je mening niet wat betreft de speelbaarheid met betrekking tot gamen. Maar goed, als jij er maar mee tevreden bent.
Het zal voor de gemiddelde persoon prima zijn. Maar de kans bestaat dat je het merkt, en dat moet je gewoon voorkomen wmb.
Stelt niets voor. Er is keuze genoeg.Yi-Long schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 13:40:
Ah thanks, mooi zo, dan gaan we dit weekend even op zoek naar zo'n switch...
Ook geen problemen verder met het openzetten van poorten enzo!? Je kunt alles tegelijkertijd gebruiken!?
Ik was bang dat het weer een heel gedoe zou gaan worden... maar dat zou dus mee moeten vallen.
Gewoon aansluiten en gaan met die banaan.
Verwijderd
Je spreekt jezelf tegen en bevestigd daarnaast mijn bevindingen. Overigens ben ik niet diegene met de ST60. Het argument ''dat ik het niet merk'' slaat dus als een tang op een varken. Ik beweer juist het tegenovergestelde. Daarnaast valt processing lag ''display lag'' onder het begrip input lag. Conclusie is: de ST60 is een top tv, echter valt het gamen erop toch wat tegen. Als je je daar niet aan stoort is het een prima aankoop.Adlermann schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 13:50:
[...]
De ST60 is een geweldige plasma. Maar de processing lag kan voor sommigen een issue zijn. Dat jij dat niet merkt, prima. Generalisatie van een N=1 kan sowieso niet. Maar de lag is hoog en meerdere reviewers hebben aangegeven dat het te hoog (die ook door blinde testen zijn gedaan).
Het zal voor de gemiddelde persoon prima zijn. Maar de kans bestaat dat je het merkt, en dat moet je gewoon voorkomen wmb.
Ik citeerde de verkeerde reactieVerwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 13:58:
[...]
Je spreekt jezelf tegen en bevestigd daarnaast mijn bevindingen. Overigens ben ik niet diegene met de ST60. Het argument ''dat ik het niet merk'' slaat dus als een tang op een varken. Ik beweer juist het tegenovergestelde. Daarnaast valt processing lag ''display lag'' onder het begrip input lag. Conclusie is: de ST60 is een top tv, echter valt het gamen erop toch wat tegen. Als je je daar niet aan stoort is het een prima aankoop.
(ps procesisng lag is wel iets anders dan input lag, maar dat komt omdat iedereen de definitie verkeerd gebruikt
maar je hebt dus nooit op een st60 gespeeld?Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 13:46:
[...]
Ik heb een Panasonic 42ST50 gehad, deze heeft een stuk lagere input lag. Verkocht voor een Sony W9. De Panasonic ST60 is gewoon een geweldige plasma. Maar ik deel je mening niet wat betreft de speelbaarheid met betrekking tot gamen. Maar goed, als jij er maar mee tevreden bent.
ik generaliseer toch ook niet. zoals eerder aangegeven geef ik alleen maar mijn eigen bevindingen weerVerwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 13:58:
[...]
Je spreekt jezelf tegen en bevestigd daarnaast mijn bevindingen. Overigens ben ik niet diegene met de ST60. Het argument ''dat ik het niet merk'' slaat dus als een tang op een varken. Ik beweer juist het tegenovergestelde. Daarnaast valt processing lag ''display lag'' onder het begrip input lag. Conclusie is: de ST60 is een top tv, echter valt het gamen erop toch wat tegen. Als je je daar niet aan stoort is het een prima aankoop.
Verwijderd
Vertel eens wat het benoemingswaardige verschil is met betrekking tot gamen op een ST50 in vergelijking op een ST60 zonder de beeldkwaliteit als onderwerp te benoemen. Dan zou je juist kunnen stellen dat de ST50 voor een nog betere game ervaring zorgt aangezien de input lag een stuk lager is ten opzichte van zijn opvolger.El_V schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:35:
[...]
maar je hebt dus nooit op een st60 gespeeld?
er komt hier een vraag over ervaringen van gamen op de st60 en daar geef ik mijn bevindingen op. vervolgens wordt ik er bijna op aangevallen dat mijn bevindingen niet aansluiten bij wat jij in enkele reviews hebt gelezen?
ik heb voordat ik besloot de st60 aan te schaffen natuurlijk ook alles wat er te lezen viel over de st60 gelezen en heb wat dat betreft meerdere soortgelijke ervaringen als de mijne gelezen. vandaar dat ik die ook deel hier.
Verwijderd
Wat een onzinnige opmerking. Wil je nu daadwerkelijk beweren dat feitelijke onderzoeken of bevindingen die onderbouwt bewezen kunnen worden er niet toe doen omdat het in jou ervaring niet van toepassing is wanneer het door andere (nogmaals onderbouwt) aangetoond wordt. Gelukkig zijn er geen wetenschappers die dezelfde instelling als die van jou erop nahouden.El_V schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:44:
ja juist het verschil is de input lag. maar gezien je zelf niet op de st60 hebt gespeeld kun je hier zelf toch ook niet veel zinnigs over zeggen? je baseert je mening puur op wat je op internet leest.
er komt hier een vraag over ervaringen van gamen op de st60 en daar geef ik mijn bevindingen op. vervolgens wordt ik er bijna op aangevallen dat mijn bevindingen niet aansluiten bij wat jij in enkele reviews hebt gelezen?
ik heb voordat ik besloot de st60 aan te schaffen natuurlijk ook alles wat er te lezen viel over de st60 gelezen en heb wat dat betreft meerdere soortgelijke ervaringen als de mijne gelezen. vandaar dat ik die ook deel hier.
Daarnaast gaf ik al te kennen dat jou mening prima is echter wilt dit nog niet zeggen dat hetgeen wat je stelt ook daadwerkelijk klopt. Nogmaals leuk voor je dat het gamen op het desbetreffende model je bevalt. Echter geef ik alleen aan dat ik die mening niet deel. Hoe je het wend of keert koop je puur een tv om te gamen dan kun je beter de ST60 links laten liggen en kun je beter voor de GT60 of VT60 gaan.
En hoe kun je een mening hebben over het gamen (ervaring) op een bepaalde TV als je er zelf niet op hebt gespeeld? dat is het enige wat ik vraag.
[ Voor 11% gewijzigd door El_V op 06-12-2013 15:23 ]
Verwijderd
Wanneer ik van meerdere mensen/gamers hoor dat het in de praktijk allemaal wel meevalt, en je er als doorsnee gamer weinig last van zult hebben, dan vind ik dat een prima toevoeging aan de specs die ik kende, omdat het uiteindelijk toch gewoon om het gebruik gaat.
Net als zoveel andere discussies, zoaks 4K resoluties vs FullHD, of hoeveel miljoen kleuren een TV kan weergeven, etc etc. Uiteindelijk zijn dat cijfers die indrukwekkend zijn, maar als je er in de praktijk weinig van merkt, dan boeit het me allemaal niet veel...
Tuurlijk had ik ook liever gehad dat de ST60 ook gewoon een razendsnelle input had gehad, maar blijkbaar is dat dus helaas niet het geval, en gezien het gebrek aan waardige alternatieven in die prijsklasse, is de keus toch op de ST60 gevallen.
Het is even afwachten of die lag me op langere termijn wel gaat opvallen en dat ik het dan vervelend ga vinden, maar goed... we zien het wel.
Ik begrijp de discussie die is ontstaan tussen jullie 2, de een vanuit persoonlijke ervaring, de ander op basis van test-resultaten, maar specs zeggen niet altijd alles.
Volgens mij was 2013 de laatste run Panasonic plasma's. Helaas. Anders had ik misschien ook wel gewacht.Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:40:
Iemand enig idee of Panasonic nog met een 2014 lineup komt aangezien ze geen nieuwe plasma's meer gaan produceren. Ben van plan om nog een VT te gaan halen maar hoop erop dat de prijzen toch iets dalen.
volgens mij heb jij moeite met lezen. ik geef nergens te kennen dat je niet mag oordelen over een product. ik geeft alleen maar duidelijk aan (volgens mij meerdere keren) wat mijn ervaring is met gamen op de ST60.. swa, dat dit niet binnen jou kader past.Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:37:
Je geeft te kennen dat iemand niet zou mogen oordelen over een product, wanneer hij of zij niet een bepaald type model heeft uitgeprobeerd. Waarop ik te kennen geef dat het een behoorlijk infantiele opmerking is aangezien je wel degelijk een oordeel kunt vormen met betrekking tot statische bevindingen die te lezen zijn via externe bronnen. Maar goed als dat je enige argument is dan lijkt het erop dat wij uitgepraat zijn.
dat jij hier iedere keer andere zaken uit leest en vervolgens nog weer andere zaken bij gaat halen mag je lekker zelf weten. ik wil hier verder inderdaad ook geen tijd meer insteken.
Ik ben daarom ook heel benieuwd naar de ervaring van Yi-Long
Verwijderd
Nee jij bent de enige die moeite heeft met lezen en daarnaast spreek je jezelf continue telkens tegen. Je zet jezelf hiermee compleet voorschut. Ik citeerEl_V schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:16:
[...]
volgens mij heb jij moeite met lezen. ik geef nergens te kennen dat je niet mag oordelen over een product. ik geeft alleen maar duidelijk aan (volgens mij meerdere keren) wat mijn ervaring is met gamen op de ST60.. swa, dat dit niet binnen jou kader past.
dat jij hier iedere keer andere zaken uit leest en vervolgens nog weer andere zaken bij gaat halen mag je lekker zelf weten. ik wil hier verder inderdaad ook geen tijd meer insteken.
Ik ben daarom ook heel benieuwd naar de ervaring van Yi-Long
volgens mij begrijp jij het wezenlijke verschil niet tussen het stellen van een suggestie of het opperen van je mening. Ik vind je onnozelheid typerend te noemen. Net zoals het argument dat mijn mening gebaseerd is op " de bevindingen die op het internet" te vinden zijn. Het oh zo gehate "internet" geeft feiten aan die ik mijn mening naar voren haal. Maar goed het discussiëren met een kleuter heeft vrij weinig zin. Dit gezegd hebbende; van de week even kijken of er een webshop is die toch nog wat van de prijs kan halen met betrekking tot de VT60."maar gezien je zelf niet op de st60 hebt gespeeld kun je hier zelf toch ook niet veel zinnigs over zeggen?"
Voor El_V is het fijn dat hij er bij zijn gebruik in ieder geval geen last van heeft. En Achillias, ik begrijp je verhaal wel, ik houd ook van tests en metingen. Maar het komt natuurlijk nogal eens voor dat er op internetfora "feiten" verkondigd worden die in de praktijk toch net iets anders blijken te liggen. Zie bijvoorbeeld waar we het hier onlangs over hadden, de inspeel-slides per plasma type en handleiding daarbij + disclaimers van gebruiker D-Nice op een ander forum. Horden mensen die dat serieus nemen. Of neem nu de video "review" van de 60 serie hier op tweakers destijds waarbij men vol overtuiging riep dat er toch echt wel heel veel verbeterd was dit jaar omdat in de promotiestand de aardbeien er dieper rood uit zagen naast de 50 serie.

Ik zeg niet dat dit hier het geval is hoor. Ik houd zelf in ieder geval van goed onderbouwde logica aangevuld met praktijkervaring, liefst van mezelf, maar anders van een bewezen betrouwbare bron. En dat kan natuurlijk ook een forumlid ergens op het internet zijn.
Verwijderd
....that escalated quicklyVerwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 17:02:
[...]
Nee jij bent de enige die moeite heeft met lezen en daarnaast spreek je jezelf continue telkens tegen. Je zet jezelf hiermee compleet voorschut. Ik citeer
[...]
volgens mij begrijp jij het wezenlijke verschil niet tussen het stellen van een suggestie of het opperen van je mening. Ik vind je onnozelheid typerend te noemen. Net zoals het argument dat mijn mening gebaseerd is op " de bevindingen die op het internet" te vinden zijn. Het oh zo gehate "internet" geeft feiten aan die ik mijn mening naar voren haal.
Even weer on-topic trekken: Foka (met de extra kassakorting) en Platte TV Discounter (prijs op aanvraag) zijn hier in dat kader genoemd.Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 17:02:
Dit gezegd hebbende; van de week even kijken of er een webshop is die toch nog wat van de prijs kan halen met betrekking tot de VT60.
Bij Foka met 20% korting een 55VT60 gehaald, zonder verdere moeite (even prijsaanvraag email) en daarna ook nog extra korting op de ophangbeugel.Cap schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 08:50:
[...]
Even weer on-topic trekken: Foka (met de extra kassakorting) en Platte TV Discounter (prijs op aanvraag) zijn hier in dat kader genoemd.
Levering met PostNLExtraHome is echter wel een crime, wat zijn die ontzettend moeilijk over levertijden. En dan wel de hoofdprijs vragen voor aflevering.
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Inmiddels een paar dagen kunnen genieten van de 50gt60. Mijn ervaringen tot nu toe komend van een 27" daewoo crt:
HDMI ingangen zitten voor de kabels bij de action vandaan niet super aangezien de 'bochten' net iets buiten de rand van de tv uitkomen, een kabel met haakse aansluiting zal dit probleem niet hebben. Daarnaast zijn de kabels zoals al eerder vermeld moeilijk langs de voet 'weg te werken'.
TV via UPC Horizon met beeldmodus chinema, custom, prof1 of prof2. Met alle verbeteraars uit en contrast tussen de 35 en 55.
- Beeld toont overdag wat flets en donker. (Welke contrast waarde is aanbevolen en op welke schaal is dat dan? de gt60 gaat van 0 t/m 100 geloof ik).
- Tijdens enkele scenes viel het me op dat er net een soort membraam met honinggraad structuur over het beeld heen zit. Is dit dithering? viel me vooral op in rook scenes in War of the Worlds die afgelopen week op tv was.
- Totaal geen buzz hoorbaar ook niet bij volledig witte schermen.
- Personelijk geen last van flikker, ook de rest van het gezin hier niet over gehoord.
- Slechts 1 keer retentie gezien van het oude sbs6 logo op de schuifbalk (dvr opnamen dus reclames doorgepoeld)
- Close ups zijn echt zeer gedetailleerd, je ziet echt elk rimpeltje zitten
- Het geluid valt me niks tegen.
Al met al zeer tevreden. Een aantal zaken waar ik me eerst druk om maakte of ik om de andere huisgenoten er last van zouden hebben, heeft deze tv totaal niet.
Inspelen doe ik niet, voorzichtig zijn wel en volgens mij moet het dan wel goed komen met retentie/inbranden. Zo niet is er altijd de Panasonic garantieafhandeling.
Nu sparen voor een geluidssetje en bluray speler (ps4)
Nee, zou heel erg dom zijn.Nickrsd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 23:29:
Is het slim om nu nog een plasma te kopen van Panasonic? Ik vond de vt50 wel een mooi scherm? Of zijn er betere keuzes atm?
Verwijderd
qua plasma niet.Nickrsd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 23:29:
Is het slim om nu nog een plasma te kopen van Panasonic? Ik vond de vt50 wel een mooi scherm? Of zijn er betere keuzes atm?
Als je de ervaringen leest over dat bedrijf heb ik gewoon schrik om daar iets groot te bestellen._Brake_ schreef op zondag 08 december 2013 @ 14:15:
Pixmania heeft tot 10 dec. nog een actie met 5% korting. Ik heb de 50" ST60 nu besteld voor € 927,04 incl. verzendkosten* _Brake_ kan niet wachten tot ie binnen komt!
Hebben ze wel Nederlandse modellen, omdat het uit Parijs komt?
Ik heb ze ook gelezen, op hoop van zegen. En anders beroep ik me op Claire. Ga er wel vanuit dat het een Nederlands model is, valt dat te controleren?BARACUS schreef op zondag 08 december 2013 @ 16:41:
[...]
Als je de ervaringen leest over dat bedrijf heb ik gewoon schrik om daar iets groot te bestellen.
Hebben ze wel Nederlandse modellen, omdat het uit Parijs komt?
Zolang het een E (voor europa) is dan is het geen probleem. Dat is ene 'nederlands model'._Brake_ schreef op zondag 08 december 2013 @ 16:53:
[...]
Ik heb ze ook gelezen, op hoop van zegen. En anders beroep ik me op Claire. Ga er wel vanuit dat het een Nederlands model is, valt dat te controleren?
Ok, die vermelden ze op de site en zal het ook checken op de doos. Ook al komt ie uit Parijs, dan is ie als Europees model dus nog steeds geschikt begrijp ik.Adlermann schreef op zondag 08 december 2013 @ 16:58:
[...]
Zolang het een E (voor europa) is dan is het geen probleem. Dat is ene 'nederlands model'.
Nu vroeg ik me ook hetzelfde af i.v.m. Elektro Koning in België...
Contact gehad met iemand van Electromania die me zei dat de modellen van Elektro Koning en anderen Oost-Europese modellen zijn met volgende nadelen:
- Niet dezelfde specificaties betreffende Smart-instellingen
- geen automatische firmware updates voor specifieke markt (is dat niet Europees?)
- geen NL handleiding (who cares)
- geen herstelling door Panasonic aan huis
Vooral dat laatste punt lijkt me belangrijk... maar klopt het ook?
M.a.w. loopt men meer risico door bij bepaalde webshops te kopen die grijze import verkopen?
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.