Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Dat is idd ook mijn rede waarom ik van mijn pv70 naar een st60 ben overgestapt, nu kan het nog, en.... de oude is nog goed verkoopbaar. (ook al had ik nu eigenlijk geen geld voor een nieuwe)
Stel dat je pv70 over 1 á 2 jaar stopt, dan kan je je oude niet meer verkopen,en geen nieuwe plasma van pana kopen.
En nu ik de st60 bekijk is het echt heerlijk, dat mooie zwart en de kleurdiepte

Moet eerlijk zeggen dat ik de el-cheapo hd ready LG van mijn pa eigenlijk best goed vond ik vergelijking met een Samsung. Die Samsung bij een vriend stond echt op de "impress" stand voor een winkel, maar in zijn huiskamer werd ik zowat weggelaserd door het licht en de bezopen kleuren

[ Voor 12% gewijzigd door Pinin op 25-11-2013 19:57 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krmn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07-2023
weet er iemand welke 3d brillen nog meer geschikt zijn voor de p50ut50?

heb nu goedkope samsung ssg4100 brillen.

deze doen het wel echter springt het beeld er niet echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 18:14:
[...]

Wat een onzin (+heel verhaal).
Vind het helemaal geen onzin: werkt wifi meteen goed? Helemaal top! d:)b

Werkt het niet/problematisch? Dan ga ik altijd even bekabeld testen. Ik heb ook een "subliem" wifi netwerk dat alles, altijd - eh bijna alles, bijna altijd - goed afspeelt/streamt. Heel subliem, 5 en 2.4 GHz, 3 meter, zichtlijn enzo. Alleen heel soms doet applicatie X in stand Y op apparaat Z het toch even niet helemaal zo goed als ik verwacht en hoop. En dan pak ik dus een kabeltje om even te kijken of de boel dat verandert, in welk jaar we ook leven en hoe goed en "betrouwbaar" wifi tegenwoordig ook mag zijn. Bekabeld is nog steeds een betrouwbaardere en beproefdere techniek, en dat gaat voorlopig ook niet veranderen. Hoe ouderwets ook. :+

PS Even ingaan op de rest van je rant, beweer ook nergens dat Panasonic het niet kan of niet zou moeten kunnen, ik denk zelfs dat ie het wel kan. Vind de bewijslast (SAMSUNG van vriend (op zijn wifi netwerk) wel mijn PANA niet (op mijn wifi netwerk) ) ook ietwat beperkt om verregaande conclusies te kunnen trekken. ;) Stel nou eens: bedraad gaat het wel goed. En als je je tv naar je vriend meeneemt en afspeelt op zijn netwerk ook...

[ Voor 19% gewijzigd door Cap op 26-11-2013 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:53

Kluus

Gang is alles

Ik heb mijn tv hoek ook bedraad, niet omdat wifi hier niet goed werkt, maar inderdaad vawege betrouwbare snelheid, en omdat dat hier nu eenmaal makkelijk gaat. Bovendien is wifi heus niet altijd perfect, tussen verdiepingen heb ik wel gigantische problemen (nieuwbouw).

Wat je ook altijd nog kan proberen zijn die powerplugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Ik vind WiFi ook altijd een beetje zinloos voor apparaten die een vaste plek hebben. WiFi gebruik ik alleen voor apparaten die ik overal in huis wil kunnen gebruiken zoals laptop en telefoon.. Het voordeel van je hele huis opbouwen (oud huis, tot op het karkas gestript zo'n beetje) is dat je direct overal netwerkaansluitingen kunt maken.. :*)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op maandag 25 november 2013 @ 23:21:
[...]

PS Even ingaan op de rest van je rant, beweer ook nergens dat Panasonic het niet kan of niet zou moeten kunnen, ik denk zelfs dat ie het wel kan. Vind de bewijslast (SAMSUNG van vriend (op zijn wifi netwerk) wel mijn PANA niet (op mijn wifi netwerk) ) ook ietwat beperkt om verregaande conclusies te kunnen trekken. ;) Stel nou eens: bedraad gaat het wel goed. En als je je tv naar je vriend meeneemt en afspeelt op zijn netwerk ook...
Niks beperkt, ik geef aan dat wifi bij de SAMSUNG goed en naar behoren werkt, met alle USB-poorten bezet, dit doet de Pana niet.
Wat ik al eerder heb gezegt, wifi moet gewoon goed werken op wat voor netwerk dan ook, of het steamen altijd goed gaat laat ik buiten beschouwing.
En als er mensen zijn die fijn UTP-kabeltjes willen trekken zeg ik lekker doen, ik moet die dradentroep niet in mijn huis, en nogmaals anno 2013 moet dit ook niet meer hoeven.
Even gewoon goed de tekst lezen, ik beweer namelijk wel dat de Pana op dit ogenblik geen goede wifi-verbinding kan maken door hetgeen ik eerder beschreven heb. ( wifi-USB- bug )
Maar wie weet bij de volgende softwareupdate...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

DuDePrOdUcTiOnS schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:11:
Ik vind WiFi ook altijd een beetje zinloos voor apparaten die een vaste plek hebben. WiFi gebruik ik alleen voor apparaten die ik overal in huis wil kunnen gebruiken zoals laptop en telefoon.. Het voordeel van je hele huis opbouwen (oud huis, tot op het karkas gestript zo'n beetje) is dat je direct overal netwerkaansluitingen kunt maken.. :*)
Exactemundo!

Bekabeld is echt veel sneller en stabieler. Helemaal omdat WiFi fungeert als een hub, en voor UTP iedereen tegenwoordig een switch heeft, al dan niet gigabit. WiFi is hier echt alleen voor tablets, telefoons, en laptop als er geen kabel in de buurt is. PC's, mediaplayers, NAS, netwerkprinter, de rest ligt allemaal aan de kabel.

Daarnaast is het effect van langdurige elektromagnetische straling op een laag vermogen op het lichaam nooit echt goed onderzocht, omdat het zeer lastig is om ten eerste data te hebben, en ten tweede causatie vast te stellen (en ten derde omdat de industrie dat niet wil). Dus beperk het WiFi verkeer liever tot een minimum :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:35
Beetje jammer. Had de GT60 al een tijdje op het oog. Stond bij plasmavisie al een tijdje voor 1299 te koop (wat echt een bizar scherpe prijs is t.o.v. de concurrentie). Maar dat zagen ze blijkbaar ook, ze hebben de prijs nu verhoogd naar 1369 euro. Ik had gehoopt dat ze richting de feestdagen eerder omlaag dan omhoog zouden gaan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackmage2v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 16:32
Offerte opvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:40:
[...]

Niks beperkt, ik geef aan dat wifi bij de SAMSUNG goed en naar behoren werkt, met alle USB-poorten bezet, dit doet de Pana niet.
Ok. Ik begrijp uit jouw woorden dat dit een specifieke bug betreft voor de GT50 (exemplarisch of allemaal, en ook andere modellen?). Natuurlijk moet niet alleen de Samsung van je vriend dat goed kunnen. Met mijn Panasonic (VT60) merk ik geen problemen, althans niet in de situaties waarin ik hem tot nu toe getest heb. Met de VT50 had ik ook geen problemen. Het gaat me trouwens best lukken als ik dat wil, als ik maar genoeg rotzooi de ether in gooi hier of het signaal blokkeer met objecten.

Daarom vind ik die kabels best handig, stabiel en daarom ook geen heftig op en neer gaande tranfserrates zoals bij wifi + stoorzender/objecten. Helemaal hier in de stad met tientallen buren met ook allemaal wifi, dect telefoons en magnetrons. Met je verhaal dat kabels iets is wat we tien jaar geleden nog deden maar nu niet meer ben ik het dus niet eens. Ik vind wifi een goede oplossing als mobiliteit gewenst is (laptop bijv) of als de gevraagde betrouwbaarheid laag is, of de minimaal benodigde transferrate laag ligt (beetje surfen enzo op laptopje). In andere gevallen: kabel. Zo velen met mij denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

idd Cap !
Wifi is leuk enzo maar ik gebruik het echt alleen als het niet anders kan.
Men internet is lekker met kabel via de trap naar boven - NOOIT problemen.
ook internetkabel in men Bluray voor FW upgrades en voor te streamen - NOOIT problemen.
Enige waar ik Wifi gebruik is uiteraard op men GSM, men vrouw haar laptop en men panasonic TV om de FW te kunnen upgraden.

Als je echt denk dat we tegenwoordig geen kabels meer nodig hebben, ben je echt naief RayBeek. Kabels voor speakers is ook ouderwets voor jou gok ik ? :o

edit : en over kabeltroep gesproken... Ik nodig je eens uit bij men thuis en dan mag je mijn kabels eens lekker spotten... Inclusief die naar boven... Veel succes zou ik zeggen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door daffie82 op 26-11-2013 14:54 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Cap...Het schijnt idd zo te zijn dat er exemplaren zijn van de GT50 serie die dit probleem hebben, er is een update geweest de 5e van November:

Nov. 5, 2013
Ver. 1.629 •Improvement of the Wifi connectoin and BBC HTML issue.

Deze was rond de 15e beschikbaar OTA.
Voor de duidelijkheid, ik zal de laatste zijn die zal zeggen dat bekabeld aansluiten geen voordelen heeft, alleen in mijn situatie is het niet nodig, ik haal over wifi mijn gehele aangeboden bandbreedte ( snelheid ), zowiezo op mijn laptop, en als de conectie goed is heb ik ook geen problemen met mijn Pana.

Straling in huis is iets waar je niet meer omheen komt, of je nu zelf wifi hebt of niet, anders krijg je het wel van anderen of via het GSM/3G/LTE net, en of je GSM die aanstaat in jou broekzak.
Dat dit schade aan gezondheid geeft, daar laat men zich niet over uit maar ik denk dat het op lange duur zeker gevolgen zal hebben, maar oké zo ook Tsjernobyl en of de duizende liters radioactief water van nu bij fucushima de zee in stromen zullen ook niet gezond zijn.
tegenhouden kunnen we het niet......helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:01:
Straling in huis is iets waar je niet meer omheen komt, of je nu zelf wifi hebt of niet, anders krijg je het wel van anderen of via het GSM/3G/LTE net, en of je GSM die aanstaat in jou broekzak.
Dat dit schade aan gezondheid geeft, daar laat men zich niet over uit maar ik denk dat het op lange duur zeker gevolgen zal hebben, maar oké zo ook Tsjernobyl en of de duizende liters radioactief water van nu bij fucushima de zee in stromen zullen ook niet gezond zijn.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daffie82 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:45:

Als je echt denk dat we tegenwoordig geen kabels meer nodig hebben, ben je echt naief RayBeek. Kabels voor speakers is ook ouderwets voor jou gok ik ? :o

edit : en over kabeltroep gesproken... Ik nodig je eens uit bij men thuis en dan mag je mijn kabels eens lekker spotten... Inclusief die naar boven... Veel succes zou ik zeggen ;)
Spijkers op laag water zoeken 8)7
Bovenstande uitspraken heb ik niet gedaan, dit ging over WiFi ( DIT ZIJN DRAADLOZE NETWERKEN ), onzin reactie, je moet dingen wel in perspectief blijven zien, en JA mijn schemerlampje zit ook nog met een draadje in het stopcontact...duhhhh :O

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2013 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Over onzin reacties geproken...... Dit kan anders ook tellen hoor ;)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daffie82 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:33:
[...]

Over onzin reacties geproken...... Dit kan anders ook tellen hoor ;)
Dit was niet aan jou adres bedoeld, maar aan Cap, denk heb je niet gelezen ??? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:30
Ik denk er sterk over na om dan toch een 55vt60 aan te schaffen. Iemand hier ervaring met plasmavisie.nl? Hoe leveren ze zo'n groot pak af? Toch niet met 1 chauffeur mag ik hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:44
Kan prima hoor, 1 man en een steekkarretje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

...
Uiteraard, maar naast een wifi antenne slapen of op een aantal meter afstand met muren ertussen is toch wel wat anders. Sowieso neemt de intensiteit kubisch af met de afstand/radius (r^3), maar verzwakken muren ook h.e.e.a.

Ik ben benieuwd hoeveel hier van waar is... :
http://www.mnn.com/health...nt-grow-near-wi-fi-router

Laat ik het zo zeggen, ik ga niet jaar in jaar uit met mijn hoofd naast een wifi router slapen... maar een wifi-router heb ik hier ook in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 18:27:
[...]

Dit was niet aan jou adres bedoeld, maar aan Cap, denk heb je niet gelezen ??? 8)7
Denk dat je Bartjuh bedoelt, ik heb het daar niet over gehad, alleen over storing veroorzaakt door de inwerking van andere apparatuur.
Bartjuh schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:30:
[...]

Daarnaast is het effect van langdurige elektromagnetische straling op een laag vermogen op het lichaam nooit echt goed onderzocht, omdat het zeer lastig is om ten eerste data te hebben, en ten tweede causatie vast te stellen (en ten derde omdat de industrie dat niet wil). Dus beperk het WiFi verkeer liever tot een minimum :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Dat was wel even genieten... publieke omroep zonder logo's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

3 vragen over 3D bij een ST60

1. Klopt het dat 3D met een gewone bril minder goed werkt omdat de afstand glas tot ogen anders is, en bovendien heb je twee maal een lichtbreking > tips
2. Ik lees wat tegenstrijdige berichten over het wel/niet werken van de goedkope samsung active brillen > werken deze wel of niet.
3. iemand zijn bril verkopen?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Laatst online: 16:06
1. Kun je toch zelf even proberen, als 'Tweaker'? (GoT is geen helpdesk.)
2. Indien ze volgens dezelfde standaard werken, dan werken ze. Kwaliteits-verschil moet je zelf bepalen en op prijs schatten.
3. Off-topic: ga naar V&A a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

ParkOverall schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 21:17:
hoe dan? door mijn bril af te zetten.... ik heb de bril niet voor niets.
En met uitproberen weet ik nog niet de dubbele breking idd een probleem veroorzaakt of dat 3d gewoon niet zo perfect is, ik heb natuurlijk geen referentie.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenberg
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:00
ParkOverall schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 21:17:
2. Indien ze volgens dezelfde standaard werken, dan werken ze. Kwaliteits-verschil moet je zelf bepalen en op prijs schatten.
3. Off-topic: ga naar V&A a.u.b.
GoT is niet voor kortzichtige (leuke woordgrap :P ) azijnpissers zoals jij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 18:27:
[...]

Kan me niet schelen aan wie je dit bedoeld had, het is totale onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daffie82 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:56:
[...]

Kan me niet schelen aan wie je dit bedoeld had, het is totale onzin.
Dat mag jij zo vinden... LB :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Gezellig hier de laatste tijd... :X

Een poging om meer on-topic te komen. Vandaag met mijn vader op pad geweest voor een nieuwe tv. Hij was qua beeld wel gecharmeerd van de ST60 maar vond deze toch te prijzig. Wat me opviel bij BCC was dat de plasma's nog maar nauwelijks aanwezig zijn. Er stond welgeteld 1 exemplaar. Ben benieuwd hoe snel ze na de productiestop uit de winkels gaan verdwijnen. En wat de komende tijd de prijzen gaan doen aangezien ik nog een exemplaar wil kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

ach, er stond er tenminste nog. bij de mediamarkt/Saturn stond er geen 1

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vorig jaar stonden er in elke Saturn/MM en de grotere BCC's nog wel een ST, GT én VT, met ingang van dit jaar is daar een einde aan gekomen. Hier en daar een verdwaalde ST en dan heb je het inderdaad wel gehad. Ach ja, over 2/3 jaar een OLED. ;)

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Er is in Emmen onlangs een Media Markt geopend en daar stond tussen de muur van LCD geweld welgeteld één plasma, een 42ST60. En nog voor een belachelijke prijs ook..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• Robkazoe
Laat bij de Saturn in Amersfoort geweest. Stond slechts één VT60 toestel van Panasonic en dat was de enige plasma van de 100 die er hingen. Toen gevraagd wat de GT50 mocht kosten. De 42" moest 1400 euro kosten, de 50" kostte 2000 euro. Toen ben ik gillend de winkel uit gelopen.

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

S1NN3D schreef op woensdag 27 november 2013 @ 21:29:

Vandaag met mijn vader op pad geweest voor een nieuwe tv. Hij was qua beeld wel gecharmeerd van de ST60 maar vond deze toch te prijzig. Wat me opviel bij BCC was dat de plasma's nog maar nauwelijks aanwezig zijn. Er stond welgeteld 1 exemplaar. Ben benieuwd hoe snel ze na de productiestop uit de winkels gaan verdwijnen. En wat de komende tijd de prijzen gaan doen aangezien ik nog een exemplaar wil kopen.
Tja, helaas heeft populariteit en kwaliteit niets met elkaar te maken :'(

• blindsight
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-03 21:59
Nou dat viel mij ook erg tegen.
In zoetermeer en DH centrum stonden geen pana plasma's, in de boogaard stond er 1 VT60 maar met een soort testbeeld. Verder alleen nog maar die scheeuwerige kijk mij LCD's, erg jammer.
Verder allen bedankt voor de info over jullie nieuwe scherm, ga er nog maar eens goed over nadenken.
Vraag me af vanaf wanneer er helemaal geen plasma van pana gekocht kan worden.
Productie wordt toch pas over 3 jaar stop gezet of heb ik dit verkeerd gelezen?

• S1NN3D
  • Niet online
blindsight schreef op donderdag 28 november 2013 @ 15:10:
[...]
Productie wordt toch pas over 3 jaar stop gezet of heb ik dit verkeerd gelezen?
Volgens het laatste nieuwsbericht hierover op Tweakers zou Pansonic dit jaar nog de stekker er uit gaan trekken. Helaas. :'(
Je kan een goede LCD prima zo afstellen dat ie niet schreeuwerig is hoor, en de kleuren krijg je ook wel aardig strak, dat is het probleem niet. Ik vind het beeld dan zelfs rustiger dan bij plasma, want geen geknipper, geen dither, geen linebleed. Maar het heeft me toch teveel nadelen, je blijft zitten met een beperkte zwartwaarde, backlight bleeding en problemen met het weergeven van bewegende beelden. ;)

• Robkazoe
pricewatch: Panasonic TX-P50GT60 Zwart
Dit is hem geworden! Bij plasma-discounter was hij nu voor 1299 beschikbaar zonder verzendkosten. Goedkoper dan de oude prijs van plasmavisie (stond op 1350 geloof ik en daar kwam nog verzendkosten bij). Dus mooie prijs en nog vier op voorraad. Dus hopelijk morgen binnen. Nog tips voor de eerste paar uren (wanneer inbranden op de loer ligt)?

Wat ik wel ga doen:
- Van alle apparaten de screensavers aanzetten.
- Tijdens films en series zal ik wel de ondertitels uitzetten. Ik heb ze eigenlijk niet nodig dus waarom de kans vergroten.
- Is het nog zinvol om hem de eerste paar nachten met deze of deze te laten loopen zodat hij eerder op de 100 uur komt? Tweede video is meer voor foutieve pixels in LCD.

• S1NN3D
  • Niet online
De meningen over inspelen zullen nooit op één lijn komen. Sommigen zijn voor en anderen zien er het nut niet van. Moet je zelf een keuze in maken. Persoonlijk zou ik er geen energie en moeite insteken.

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:13
Ik heb een paar weken geleden mijn 50ST60 uitgepakt, neergezet, en films bekeken.
Voornamelijke fullscreen, zonder zwarte balken. Met ondertitels.

Tussendoor wat tv gekeken. Momenteel nog nergens last van.
Contrast wel omlaag gezet, spelend op true cinema en scherpte op 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S1NN3D schreef op donderdag 28 november 2013 @ 19:54:
De meningen over inspelen zullen nooit op één lijn komen. Sommigen zijn voor en anderen zien er het nut niet van. Moet je zelf een keuze in maken. Persoonlijk zou ik er geen energie en moeite insteken.
Precies. Het hangt er maar net vanaf hoe het balletje rolt. Het is net de Plasma loterij. Soms dan heb je geluk, en soms niet. En ach, met een jaartje kun jeje TV alweer wegknikkeren, aangezien Panasonic weinig aan software updates doet. En dan nog dat CI+ verhaal... want tja, heb je een jaartje geleden een TV gekocht met daar nog ci+ 1.2 erop? Jammer dan, want met ci+ 1.3 kun je interactieve TV krijgen via iets als Ziggo. En ci+ 1.4 staat alweer te trappelen! Dus volgend jaar weer een ander tv! Maakt niet uit allemaal, de consument knijpen we toch wel uit....

Wanneer staat er eens een groep op die die firmware bijwerkt buiten de fabrikant om, zou een verademing zijn! Gewoon ci+ 1.xx updates. App updates. Het is toch een Smart TV? Wat is dit voor een lakse houding van Panasonic ten aanzien van de software? En dan die achterlijke Vierra market, dat je Apps kunt kopen die al gedateerd zijn. Onbegrijpelijk.

Het is geen hardware probleem ten aanzien van bijv. ci+, maar het is softwarematig zo aan te passen dat mensen met ci+ 1.2 zo overkunnen met een simpele update naar 1.4.

Kijk naar bijv. iets als een Dreambox stb, zit gewoon een SC reader in (en/of een CI slot). De software updates op deze boxen regelt het verder wel met de updates ten aanzien van de constante wijzigingen in de codering.

Maar goed, Panasonic zal wel (prijs)afspraakjes en belangen hebben met kabelaartjes. En hier maar roepen hoe geweldig die service van ze is omdat je een ingebrand schermpje kan inruilen. Geweldig hoor! Liefde maakt blind. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Het is maar net wat je belangrijk vind. Ik kies voor een Panasonic plasma omdat ik het beste beeld wil en niet vanwege de smart tv functie omdat algemeen bekend is dat deze niet kan tippen aan bijv. een Samsung. In dat opzicht vind ik het belangrijker dat ze een technisch defect goed afhandelen dan dat ze regelmatig met een software update komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 14:55
Apps... apps... apps... altijd maar dat apps geleuter. Alsof de hele wereld enkel nog draait om apps.
Het is een televisie (!) en het enige dat telt is beeldkwaliteit, al de rest is voor overjaarse pubers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 01:06:
[...]

Precies. Het hangt er maar net vanaf hoe het balletje rolt. Het is net de Plasma loterij. Soms dan heb je geluk, en soms niet. En ach, met een jaartje kun jeje TV alweer wegknikkeren, aangezien Panasonic weinig aan software updates doet. En dan nog dat CI+ verhaal... want tja, heb je een jaartje geleden een TV gekocht met daar nog ci+ 1.2 erop? Jammer dan, want met ci+ 1.3 kun je interactieve TV krijgen via iets als Ziggo. En ci+ 1.4 staat alweer te trappelen! Dus volgend jaar weer een ander tv! Maakt niet uit allemaal, de consument knijpen we toch wel uit....

Wanneer staat er eens een groep op die die firmware bijwerkt buiten de fabrikant om, zou een verademing zijn! Gewoon ci+ 1.xx updates. App updates. Het is toch een Smart TV? Wat is dit voor een lakse houding van Panasonic ten aanzien van de software? En dan die achterlijke Vierra market, dat je Apps kunt kopen die al gedateerd zijn. Onbegrijpelijk.

Het is geen hardware probleem ten aanzien van bijv. ci+, maar het is softwarematig zo aan te passen dat mensen met ci+ 1.2 zo overkunnen met een simpele update naar 1.4.

Kijk naar bijv. iets als een Dreambox stb, zit gewoon een SC reader in (en/of een CI slot). De software updates op deze boxen regelt het verder wel met de updates ten aanzien van de constante wijzigingen in de codering.

Maar goed, Panasonic zal wel (prijs)afspraakjes en belangen hebben met kabelaartjes. En hier maar roepen hoe geweldig die service van ze is omdat je een ingebrand schermpje kan inruilen. Geweldig hoor! Liefde maakt blind. O+
Absoluut mee eens !!!
Tot op heden nog niet één Pana gecertificeerd, schijnt wel iets te gaan gebeuren, maar waarschijnlijk alleen de 2013 modelen, dit heeft dan weer te maken met Ci+ 1.3 want met de oude sMit ci+ 1.2 cam ( de blauwe ) gaat het waarschijnlijk niet werken. ( interactieve TV )
Nu kun je weer een nieuwe cam gaan kopen ( voor de 3e keer ) dit is dan de 1.3 ( oranje ) maar die schijnt weer niet in de oudere modellen te kunnen.
Ik denk dat zowel Pana als zijnde ZIGGO daarin te laks zijn om dit voor de consument werkend te krijgen.

Hier kun je er alles over lezen:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=42774

Hhet komt er op neer dat als je een 2013 Pana hebt, je weer een nieuwe CAM moet kopen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Scheelt, als je het 2013 model hebt ben je er voorlopig even van verlost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Iemand anders ook dit probleem? Dit is exact wat ik ook heb en dit is een post van iemand met een LCD van Panasonic. Zelf heb ik de 55st60 met een quantis CI+ module:

Ik heb ziggo en nederland 1 doet het zonder CI+ plus prima

de problemen zijn:

- wanneer de TV aangezet wordt krijg ik ‘’geen beeld’’ melding als die op nederland 1 staat.
- als de TV op ned2 or rtl4 staat krijg ik ‘’zender is gecodeerd, check CI module of smartcard’’

Als ik dan op de TV op Ned1 zet, krijg ik weer ‘’geen beeld’’ melding.

als ik dan de TV uit en weer aan zet krijg ik opeens wel beeld op ned1. als ik dan overschakel naar ned2 of rtl4 krijg ik ook gewoon beeld.
daarna werkt alles goed. ook heb ik de smartcard omgewisseld met een andere en dat gaf hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BigSurf schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 08:48:
Iemand anders ook dit probleem? Dit is exact wat ik ook heb en dit is een post van iemand met een LCD van Panasonic. Zelf heb ik de 55st60 met een quantis CI+ module:

Ik heb ziggo en nederland 1 doet het zonder CI+ plus prima

de problemen zijn:

- wanneer de TV aangezet wordt krijg ik ‘’geen beeld’’ melding als die op nederland 1 staat.
- als de TV op ned2 or rtl4 staat krijg ik ‘’zender is gecodeerd, check CI module of smartcard’’

Als ik dan op de TV op Ned1 zet, krijg ik weer ‘’geen beeld’’ melding.

als ik dan de TV uit en weer aan zet krijg ik opeens wel beeld op ned1. als ik dan overschakel naar ned2 of rtl4 krijg ik ook gewoon beeld.
daarna werkt alles goed. ook heb ik de smartcard omgewisseld met een andere en dat gaf hetzelfde probleem.
Kijk eens of je van iemand een Smit ci+ Cam kunt lenen, er zijn soms wat compatibility problemen tussen tv-merken en cam's.
Ned 1 doet het op het ziggo-net altijd, deze is niet encrypted !
Natuurlijk ga ik er van uit dat je de smartcard hebt geactiveerd.
En de eerste generatie Cam's werkt niet op 2013 modellen, deze moet je eerst updaten in het gemeenschappelijke interface menu van je Pana, daar is voor enkele modellen een updat voor klaargezet.

Voor meer info:

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=45668

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2013 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
De apps kunnen mij eigenlijk weinig bommen. Ik heb een boxee box waarmee ik mijn media afspeelt en een spotify app voor heb. RTL XL gebruik ik heel af en toe en is de enige die ik niet op Boxer heb maar stoor mij er behoorlijk aan dat ze niets in HD uitzenden.

De CI+ slot kan mij ook aan mijn kont roesten. De zaptijd van de humax 5200c is ongeëvenaard. Daarnaast kijk ik relatief weinig TV. Gebruik mijn TV voornamelijk voor series via mijn Boxee, gaming en als laatste nog wat films en TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

PinkPanther1970 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 08:07:
Apps... apps... apps... altijd maar dat apps geleuter. Alsof de hele wereld enkel nog draait om apps.
Het is een televisie (!) en het enige dat telt is beeldkwaliteit, al de rest is voor overjaarse pubers.
Inderdaad, apps/smart-tv is wel het meest oninteressante aan een tv. Koop gewoon een fatsoenlijke mediaspeler, en die blaast elke TV compleet van de sokken (ook Samsung, LG, whatever), met name als het gaat om bestandsondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Haha, so true :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Absoluut mee eens, de vieraconnect optie mag van mij ook weggelaten worden, laten ze maar moeite en tijd stoppen in de common interface zodat ( iets )oudere modellen ook naar 1.3 of straks 1.4 kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 13:25:
[...]

Absoluut mee eens, de vieraconnect optie mag van mij ook weggelaten worden, laten ze maar moeite en tijd stoppen in de common interface zodat ( iets )oudere modellen ook naar 1.3 of straks 1.4 kunnen.
Dat gaat toch niet mogelijk zijn?! Hoe kan je een tv ontwerpen die hardware technisch compatible moet zijn met iets wat nog niet bestaat?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 13:27:
[...]

Dat gaat toch niet mogelijk zijn?! Hoe kan je een tv ontwerpen die hardware technisch compatible moet zijn met iets wat nog niet bestaat?!
d.m.v software update's, de hardware hoeft namelijk niet persé het probleem te zijn.
Ook in andere apparaten zoals Funk76 al beschreef kun je de common interface d.m.v. een update aanpassen cq updaten.
Dit is waarschijnlijk de reden waarom Panasonic nog niet bij ziggo in de lijst staat alszijne gesertifiseerd toestel.
Maar dit gaat natuurlijk alleen ziggo ( en of anderen ) gebruikers aan die geen apparte decoder willen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drifter7
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 17:10
Ik heb een ernstig Plasma vs. LED trauma.
Kan namelijk nog niet kiezen tussen de Plasma 50ST60 of de LED 50ET60.(Ik heb vele reviews gelezen over de voor-en nadelen van beiden)
Volgens de nominatie tweakers TV v.h.jaar wordt de ST60 serie regelmatig genoemd als best bang/buck.
Ik heb de ET al besteld maar twijfel nog zwaar om toch de plasma nemen zolang ze nog gemaakt worden.
Gebruik is voor film,gewoon t.v.(o.a.voetbal) en af en toe een game.
Kan iemand adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Wees gelukkig met je keuze en geniet. Niet meer twijfelen.

Er blijven voor en tegenstanders bestaan van elk systeem

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 13:39:
[...]

d.m.v software update's, de hardware hoeft namelijk niet persé het probleem te zijn.
Ook in andere apparaten zoals Funk76 al beschreef kun je de common interface d.m.v. een update aanpassen cq updaten.
Dit is waarschijnlijk de reden waarom Panasonic nog niet bij ziggo in de lijst staat alszijne gesertifiseerd toestel.
Maar dit gaat natuurlijk alleen ziggo ( en of anderen ) gebruikers aan die geen apparte decoder willen.
Je kan sommige ci kaarten flashen naar een nieuwe versie, de tv niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Hij heeft het over CI. DreamBox ondersteunt naar mijn weten geen CI+. Dat is wat anders. Ik vermoed dat het een combinatie van hardware/software en licentie's zal zijn. Ik zie verder echt geen andere fabrikanten ook ci+ softwarematig updaten. Ik zal eens in de specs gaan lezen wat precies de verschillen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ter info:

Ik heb in het verleden altijd sateliet gekeken, mijn ontvanger had een CI poort waar je een CAM in kon steeken, ik gebruikte altijd een goldcam of een jokercam en weet ik al niet meer hoe ze heten, met programeerbare PIC kaartjes, op een gegeven moment moest ik een andere CAM kopen i.v.m. nieuwere PIC kaartjes die meer geheugen hadden, maar die werkte niet in mijn TOPFIELD ontvanger, er is toen een software update geweest voor de Topfield die er voor zorgde dat mijn CI-poort (in de Topfield) op een gegeven ogenblik die nieuwe CAM acsepteerde, dus kan het wel degenlijk mogenlijk zijn.

Die CI+ interface in de TV kan ook gebruikt worden voor b.v. SECAM modulles als je de sateliet-tunner gebruikt (DVB-S2) voor programma's die op die manier encrypted zijn in b.v. andere werelddelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2013 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:12:
ter info:

Ik heb in het verleden altijd sateliet gekeken, mijn ontvanger had een CI poort waar je een CAM in kon steeken, ik gebruikte altijd een goldcam of een jokercam en weet ik al niet meer hoe ze heten, met programeerbare PIC kaartjes, op een gegeven moment moest ik een andere CAM kopen i.v.m. nieuwere PIC kaartjes die meer geheugen hadden, maar die werkte niet in mijn TOPFIELD ontvanger, er is toen een software update geweest voor de Topfield die er voor zorgde dat mijn CI-poort (in de Topfield) op een gegeven ogenblik die nieuwe CAM acsepteerde, dus kan het wel degenlijk mogenlijk zijn.

Die CI+ interface in de TV kan ook gebruikt worden voor b.v. SECAM modulles als je de sateliet-tunner gebruikt (DVB-S2) voor programma's die op die manier encrypted zijn in b.v. andere werelddelen.
Ja, een ci port is geen ci+ port. Daar zit een GROOT verschil tussen. Een claim maken over dat een ci port met software een upgrade kan krijgen zegt niets over een ci+ port.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
[...]

vandaag gehoord dat de volgende modellen gecertificeerd zijn voor ziggo interactief met de smit module:
wt600/wt60/dt60/ft60/zt60/gt60

tv moet geupdate zijn met software die alleen via deze site te krijgen is.
http://panasonic.jp/suppo...ad/fw/eu_2013/europe.html

uiterlijk begin volgend jaar worden er meer modellen toegevoegd, wordt de neotion module ondersteunt en zal de software update via de tv gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Bever! op 29-11-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tv moet geupdate zijn met software die alleen via deze site te krijgen is.
http://panasonic.jp/suppo...ad/fw/eu_2013/europe.html

Ik wil maar even zeggen,,,
Dus consumenten met een iets oudere Pana vissen voorlopig naast het net, en idd tv moet ook geupdate worden, waarschijnlijk om de ci+ aan te passen.

Edit:

Dit is de global-link:
http://panasonic.jp/suppo...13/down_eu_uk_cis_03.html

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2013 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:30:
[...]

Ja, een ci port is geen ci+ port. Daar zit een GROOT verschil tussen. Een claim maken over dat een ci port met software een upgrade kan krijgen zegt niets over een ci+ port.
Het is een common interface poort, + of niet maakt denk niet uit er is voor de 2013 modellen nu een update voor !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 17:00
Al meer dan een jaar volg ik dit topic.

Zat toen te kijken naar een p42st50 (± €750), maar besloten om de aankoop uit te stellen i.v.m afstuderen, eerste keer, maar voor mij hoe dan ook laatste (lang verhaal) en bij het niet halen alle stufi terug zou moeten betalen (beurs + ov).

Inmiddels afgestudeerd en aan het werk. Daarom ten eerste besloten om een maat groter te pakken en nieuw model (kom je al op ± €950). Aangezien ik in de toekomst er een next gen console op wil aansluiten ten tweede besloten dat het een 50gt60 (± 1600, lange tijd stond hij op een enkele shop na overal op adviesprijs) moest worden en geen st60.

Dan is het prijsverschil vergeleken met wat ik vorig jaar in me hoofd had wel heel groot, sterker nog die is meer verdubbeld. Daarom was ik nog een beetje afwachtend. Nu een aantal shop aan het zakken zijn in prijs ben ik gaan rondmailen. De meeste shops wilden niks van de prijs afdoen, maar ik zal geen namen noemen.

Inmiddels staat de bestelling van de p50gt60 voor een zeer schappelijke prijs. Voor de mensen die nog shoppen voor een panasonic kan ik aanraden onder andere foka en plattetvdiscounter te mailen. De eerste geeft nog extra kassakorting. De laastste was de offerte iets goedkoper en bij gebrek aan een grote auto daar nu besteld.

Prijs die ik betaald heb is goedkoper dan de goedkoopste in de prijswatch, zelfs bijna de prijs van het kleinere model.

[ Voor 4% gewijzigd door stfn89 op 29-11-2013 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Het klikken na het uitzetten van de VT50, wat schijnt te horen, blijft hij bij mijn toestel 9x doen, nadat ik de stroom vh toestel heb gehaald (AV meubel zit op een klik-aan, klik-uit schakelaar). Dit is toch niet goed dat dat 9x gebeurd?!? Ik heb de 'update' instelling in het menu uitgezet, maar dit heeft geen effect.
Tijd om E-care te bellen?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Tallguy schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 15:09:
Het klikken na het uitzetten van de VT50, wat schijnt te horen, blijft hij bij mijn toestel 9x doen, nadat ik de stroom vh toestel heb gehaald (AV meubel zit op een klik-aan, klik-uit schakelaar). Dit is toch niet goed dat dat 9x gebeurd?!? Ik heb de 'update' instelling in het menu uitgezet, maar dit heeft geen effect.
Je wil e-care bellen omdat je voeding te vaak klikt bij het uitschakelen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tallguy schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 15:09:
Moeilijk..Een beetje klikken is normaal. Maar 9x is wel erg veel. Misschien een teken dat de voeding het zwaar heeft? Of misschien helemaal niets. Ik zou het eens opnemen en dan aan e-care laten horen.
Neem eens op en post her hier? Is het te vergelijken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Adlermann op 01-12-2013 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Bever! schreef op zondag 01 december 2013 @ 10:55:
[...]
Dat lijkt mij een geheel valide reden inderdaad ja. Zou dat ook doen. Niet gezond, zo'n geluid, zo vaak.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 10:44:
Ik heb van de week een nieuwe app geïnstalleerd ( viera connect ) te weten RTL-XL leek ons wel leuk om bepaalde programma's terug te kijken, maar helaas heb ik maar één keer verbinding kunnen maken waarbij ik alle terug te kijken items kon zien, klikte op een serie, deze begon af te spelen en na een kwartier of zo kapte ie er mee.
vanaf dat moment wil het homescreen van RTL-XL niet meer laden en blijft het rondje draaien, ik vraag mij af of meer mensen hier last mee hebben ( ZIGGO )
Is er iemand hier die uberhaupt rtl xl aan de praat heeft?

Ik dacht: ik kijk eens op dat internet gedeelte, maar mijn god, wat is dat traag. Mijn mediaspeler is vele malen sneller voor alles. Eerst de tv updaten, ben je alweer 30 minuten verder. Dan netflix proberen, geen voordeel ten opzichte van mediaspeler, dan maar de open haard installeren en ik krijg een open haard in brak SD beeld, dan maar rtl xl en die doet het niet....

triest zeg, en daarvoor heb ik 2 knoppen op mijn afstandsbediening, wat een zooi.

Gisteren bij een vriend op een dure philips tv ook dat interactieve gedeelte bekeken, dat was nog slechter dan bij de panasonic, moet je voorstellen, dat is mogelijk :X

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2013 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Altijd Vogels. Meestal beter & steviger geconstrueerd. Al is dat weer iets minder belangrijk bij een "vaste" bevestiging, bij flexibele bevestiging speelt dat meer. Al is Vogels vaak weer wat aan de dure kant, soms heb je mazzel als je bij Conrad aan -10% kan kopen.

[ Voor 63% gewijzigd door psy op 01-12-2013 19:31 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Bever! schreef op zondag 01 december 2013 @ 10:55:
[...]

Uiteraard. Jij zou het dus schijnbaar normaal vinden als jij je TV uitzet en dat ding de komende minuten daarna (terwijl de stroom eraf is) blijft klikken alsof er relais omgezet worden? Nou...succes met je TV dan maar :F

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

psy schreef op zondag 01 december 2013 @ 19:22:
[...]

Altijd Vogels. Meestal beter & steviger geconstrueerd. Al is dat weer iets minder belangrijk bij een "vaste" bevestiging, bij flexibele bevestiging speelt dat meer. Al is Vogels vaak weer wat aan de dure kant, soms heb je mazzel als je bij Conrad aan -10% kan kopen.
o.k. bedankt, ga even kijken.Het nadeel van de Vogel's vind ik wel dat deze maar weinig boutgaten heeft, en mijn muur is niet al te sterk.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet het prijsverschil niet, maar als je gewoon een vaste (niet uittrekbare) muurbeugel neemt kun je net zo goed een goedkope nemen van bijv HQ/Newstar, die dingen zijn gewoon van staal hoor en houden echt slapend die 20 kilo tv van het 42 inch model of 30 kilo 50 inch. Er gaan immers 4 dikke bouten in. Ik kan daar gewoon met mijn hele gewicht aan gaan hangen, als de muur het zelf maar houdt. ;) Het probleem zit het dus niet zozeer in de beugel of muur maar in de pluggen die je erbij wilt gebruiken. M.a.w. koop de juiste pluggen.

Iets in deze richting dus:

pricewatch: Newstar Plasma-W820

Dit goedkope ding houdt volgens de spec dus al 50 kilo, in praktijk vast meer. Hij is gewoon van plaatstaal dus slap is het niet. En je kunt er wel tig bouten in draaien als je dat wilt. Wat misschien nog van belang voor je is is de afstand tot de muur, wat dat betreft is elke beugel anders. Verder van de muur is handiger voor het in/uitpluggen van de kabels en geeft meer koeling, mocht onrustig slapen bij het idee van je plasma op 2-3 cm van de muur. ;) Edit: dit kan overigens gewoon opgelost worden met de meestal meegeleverde afstandsbusjes, kan je je tv 2-5 cm verder van de muur hangen.

[ Voor 49% gewijzigd door Cap op 02-12-2013 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:21:
Ik weet het prijsverschil niet, maar als je gewoon een vaste (niet uittrekbare) muurbeugel neemt kun je net zo goed een goedkope nemen van bijv HQ/Newstar, die dingen zijn gewoon van staal hoor en houden echt slapend die 20 kilo tv van het 42 inch model of 30 kilo 50 inch. Er gaan immers 4 dikke bouten in. Ik kan daar gewoon met mijn hele gewicht aan gaan hangen, als de muur het zelf maar houdt. ;) Het probleem zit het dus niet zozeer in de beugel of muur maar in de pluggen die je erbij wilt gebruiken. M.a.w. koop de juiste pluggen.
Kwaliteitsverschil zit vaak in de eenvoud van het ophangen, er weer afhalen etc.

En ook vogels is daar niet zo goed in. Ik heb ook een vogelsbeugel maar wat een onding is dat zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij bovenstaand ding is het zo: met zijn 2-en is het een eitje: eentje moet vanaf onder de tv een stukje omhoog kantelen en dan trekt de ander aan de 2 koorden zodat de 2 opzetstukken uit de groef klikken. Hij hangt dan "los" in de bovengroef (maar nog steeds prima stabiel ;)). Dan is het een kwestie van omhoog tillen en klaar.

Met zijn 2-en dus 10 seconden werk, in je eentje een minuut omdat je eerst de koorden even moet pakken en bovenin "leggen", dan de tv 10 cm kantelen enen met de andere hand aan de 2 koorden trekken. Tv terug tegen de muur laten zakken en dan met 2 handen optillen.

Met 42 of 50 inch gaat dat best in je eentje, kan me voorstellen dat dit bij 55 inch lastig wordt en bij 65 inch is het onmogelijk. ;)

PS lijkt me verder niet extreem belangrijk of het nu in 10 seconden of 3 minuten kan trouwens, als dat ding maar stabiel hangt op de door jou gewenste afstand van de muur, liefst zonder dat je iets van die beugel ziet, dan voldoet zo'n beugel al imho. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Cap op 02-12-2013 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:31:
Bij bovenstaand ding is het zo: met zijn 2-en is het een eitje: eentje moet vanaf onder de tv een stukje omhoog kantelen en dan trekt de ander aan de 2 koorden zodat de 2 opzetstukken uit de groef klikken. Hij hangt dan "los" in de bovengroef (maar nog steeds prima stabiel ;)). Dan is het een kwestie van omhoog tillen en klaar.

Met zijn 2-en dus 10 seconden werk, in je eentje een minuut omdat je eerst de koorden even moet pakken en bovenin "leggen", dan de tv 10 cm kantelen enen met de andere hand aan de 2 koorden trekken. Tv terug tegen de muur laten zakken en dan met 2 handen optillen.

Met 42 of 50 inch gaat dat best in je eentje, kan me voorstellen dat dit bij 55 inch lastig wordt en bij 65 inch is het onmogelijk. ;)
Wat ik eigenlijk nodig heb is een beugel, waarbij ik op een knopje druk, dat ding zichzelf aan de muur vastmaakt en de tv aanzuigt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Nou ik ben dik tevreden over mijn vogelsbeugel :)
Ok, het was een hele strijd om hem te monteren, maar echt gemakkelijk is dat toch nooit vooral als je eenntje met zwenkarm wil die ook nog kan kantelen. Ik hou van flexibiliteit.
En dan hangt het ook nog aan een ielig 7cm gasbeton wandje _/-\o_

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeker, als je iets met zwenkarm wilt dan is het mechaniek van die arm natuurlijk erg van belang. Wil je je tv gewoon vast aan de muur hangen dan heb je niet veel meer nodig dan een dom stuk staal met gaten voor bouten, plus een enigszins betrouwbare/handige manier om de tv van dat stuk staal te monteren/demonteren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

[b][message=41337459,noline]...........
Iets in deze richting dus:

pricewatch: Newstar Plasma-W820

........
Deze is het geworden, tenminste zijn zusje: de W840 Die andere zal ook wel werken maar voor 2,- prijsverschil toch maar één die gegarandeerd voor 42"is.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:31
Afgelopen vrijdag is CE repair langs geweest om te kijken naar mijn tv met een ingebrand logo en vertical lijnen in het beeld (vooral te zien bij camera bewegingen op een effen achtergrond)

So far so good zou je denken, nu wordt ik net gebeld door CE repair dat er geen vervangende tv is (heb een 50st50) en dat ik pas in februari een vervangende tv kan krijgen. Iemand anders ook deze ervaring?

Ik vraag me sowieso af hoe dat gaat werken als panasonic nog dit jaar gaat stoppen met de productie van plasma tv's

owja ook mocht ook eventueel een LCD tv als vervanging hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Dracula op 02-12-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pinin schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:29:
[...]

Deze is het geworden, tenminste zijn zusje: de W840 Die andere zal ook wel werken maar voor 2,- prijsverschil toch maar één die gegarandeerd voor 42"is.
De VESA maat is hetzelfde dus dat maakt niks uit. De bouten en en de strip zelf zijn ook hetzelfde, dus slapper is het niet. ;) Die 840 heb ik ook en is wel breder, wat betekent dat je de beugel wat sneller ziet als je vanaf de zijkant op de tv kijkt. Toen ik nog een 42 inch model had vond ik dat niet heel mooi en had ik spijt dat ik niet voor de 820 gegaan was. Maar goed, ligt aan de situatie ter plaatste in hoeverre dat stoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinin schreef op maandag 02 december 2013 @ 08:10:
Het nadeel van de Vogel's vind ik wel dat deze maar weinig boutgaten heeft, en mijn muur is niet al te sterk.
Ik heb hier een Vogel en die hangt aan een Yton betonwandje. Ik heb er wel speciale pluggen voor die vrij duur waren (ik was ongeveer 25 euro aan pluggen + sterke schroeven kwijt). Maar het hangt echt heel mooi. Ik heb hier eerst een bouwbedrijfje dat bij de buren was gevraagd of het kon en die gaven mij geen kans en kwamen later met een vage constructie, maar ik ben zelf op onderzoek uitgegaan.

Dus het hangt inderdaad echt van de juiste pluggen af, die informatie krijg je ook niet zomaar bij de gemiddelde gamma medewerker, laat je dus even goed voorlichten als het een dun muurtje is, maar met het juiste materiaal kan er veel.

De vogel beugel is mooier dan die ik boven heb, daar heb ik een ikea beugeltje. Maakt wel een verschil bij een erg platte tv, maar hangt beide redelijk op dezelfde manier. Voor de vogel beugel was ik 120+ euro kwijt en ik heb een doos vol met onderdelen die ik niet nodig had (elke mogelijke schroef etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Cap schreef op maandag 02 december 2013 @ 17:37:
[...]

De VESA maat is hetzelfde dus dat maakt niks uit. De bouten en en de strip zelf zijn ook hetzelfde, dus slapper is het niet. ;) Die 840 heb ik ook en is wel breder, wat betekent dat je de beugel wat sneller ziet als je vanaf de zijkant op de tv kijkt. Toen ik nog een 42 inch model had vond ik dat niet heel mooi en had ik spijt dat ik niet voor de 820 gegaan was. Maar goed, ligt aan de situatie ter plaatste in hoeverre dat stoort.
:( hmmm daar heb ik niet aangedacht, hij wordt morgen bezorgt. kijken of ik er ruiltechnisch nog iets mee kan.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 18:11:
[...]

Ik heb hier een Vogel en die hangt aan een Yton betonwandje. Ik heb er wel speciale pluggen voor die vrij duur waren (ik was ongeveer 25 euro aan pluggen + sterke schroeven kwijt). Maar het hangt echt heel mooi. Ik heb hier eerst een bouwbedrijfje dat bij de buren was gevraagd of het kon en die gaven mij geen kans en kwamen later met een vage constructie, maar ik ben zelf op onderzoek uitgegaan.

Dus het hangt inderdaad echt van de juiste pluggen af, die informatie krijg je ook niet zomaar bij de gemiddelde gamma medewerker, laat je dus even goed voorlichten als het een dun muurtje is, maar met het juiste materiaal kan er veel.
Inderdaad
7cm gasbeton + Alligatorpluggen + (dikst mogelijke) keilbouten
muurvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ondertussen heb ik de TV al een paar dagen (50" GT60). Een paar ervaringen:
- Kleuren zien er standaard erg goed uit. Komt vooral bij films, series en tekenfilms er zeer goed op het scherm. Dat viel mij echt als eerste op.
- Ik kan begrijpen als sommige mensen last hebben van geflikker bij een plasma scherm. In bepaalde omstandigheden zie ik het heel licht maar dan moet ik wel erg focussen op het scherm. Voor mij in ieder geval niet storend.
- Eindelijk zijn de schermteksten van GTA5 weer goed te lezen. Mijn oude postzegel (32" Sony LCD uit 2007 of 2008) was de teksten van het mobieltje in GTA onleesbaar. Nu kan ik gewoon alles weer lezen!
- De apps zijn toch wel een drama. Gisteren wilde ik Youtube app starten en een filmpje opzoeken. Dus ik kreeg een invoerscherm te zien. Ik dacht mijn AB te gebruiken want daar zit een soort van T9 open. Werkt niet. Ik dacht mijn mooie mobiele app van Panasonic te gebruiken voor de invoer. Werkte niet. Uiteindelijk maar handmatig ingevoerd met de pijltjestoetsen wat ongeveer 3 minuten heeft geduurd. Volgende keer DLNA maar eens proberen vanaf mobiel, kijken of dat makkelijker gaat. En anders de Boxee Box maar opstarten met QUERTY toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robkazoe schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:50:
- Kleuren zien er standaard erg goed uit. Komt vooral bij films, series en tekenfilms er zeer goed op het scherm. Dat viel mij echt als eerste op.
- Ik kan begrijpen als sommige mensen last hebben van geflikker bij een plasma scherm. In bepaalde omstandigheden zie ik het heel licht maar dan moet ik wel erg focussen op het scherm. Voor mij in ieder geval niet storend.
- Eindelijk zijn de schermteksten van GTA5 weer goed te lezen. Mijn oude postzegel (32" Sony LCD uit 2007 of 2008) was de teksten van het mobieltje in GTA onleesbaar. Nu kan ik gewoon alles weer lezen!
- De apps zijn toch wel een drama. Gisteren wilde ik Youtube app starten en een filmpje opzoeken. Dus ik kreeg een invoerscherm te zien. Ik dacht mijn AB te gebruiken want daar zit een soort van T9 open. Werkt niet. Ik dacht mijn mooie mobiele app van Panasonic te gebruiken voor de invoer. Werkte niet. Uiteindelijk maar handmatig ingevoerd met de pijltjestoetsen wat ongeveer 3 minuten heeft geduurd. Volgende keer DLNA maar eens proberen vanaf mobiel, kijken of dat makkelijker gaat. En anders de Boxee Box maar opstarten met QUERTY toetsenbord.
Dat laatste werkt wel, maar je moet eerst op het invoerscherm klikken met je remote (via de app of via de echte remote) en dan kun je naar het tekstinvoergedeelte gaan. het werkt super slecht iig ;) Je kan pas tekst invoeren als je het tekstinvoer scherm op je tv hebt. Niet als je alleen de invulbalk heb geselecteerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Adlermann op 03-12-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op maandag 02 december 2013 @ 20:04:
[...]

Inderdaad
7cm gasbeton + Alligatorpluggen + (dikst mogelijke) keilbouten
muurvast :)
Ik heb zelf pluggen die je erin moet slaan met een hamer, zien er vrij groot uit, die waren prima voor yton blokken. Ik meen dat je voor gasbeton inderdaad alligatorpluggen moet hebben.

Heb nu ook op de slaapkamer de tv hangen aan een dun wandje, wel jammer dat ik het een paar jaar geleden niet wist, toch een stuk mooier dan een heel meubel waar de tv op moet staan (in de slaapkamer). DVD speler is ook de deur uit boven, heb nu een mediaspeler achter de tv gemonteerd en alles uit het zicht. Ziet er echt strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Mijn vorige TV had ik ook aan de muur gemonteerd inclusief het wegfrezen van de kabels. Het was een nieuwbouw woning dus dan kun je nog eens wat stof produceren. TV ophangen was een hel omdat ik schroefbouten had gebruikt van 7 centimeter. De laatste 2 centimeter krijg je er bijna niet in, vermoedelijk door het uitzetten van de plug en de steeds groter wordende weerstand. Uiteindelijk is het wel geluk met veel blaren op mijn handen en mijn awesome ratel :P

Toen ik de beugel van de wand af haalde, had ik een probleem. Ik had hem zo strak op de muur gemonteerd dat ik een deel van het behang er ook mee nam. Uiteindelijk besloten om hem nu gewoon op z'n voet te laten staan:
- Voet is gratis. De beugel moet nieuw gekocht worden vanwege formaat (oude is 20x20 en past niet) en dat kost geld. Als ik hem dan ook nog wilt draaien zoals de nieuwe voet, dan ben je verplicht een duurder model te nemen.
- Als ik hem wilt ophangen, dan wil ik ook meteen de kabels wegwerken/frezen. Maar dat wordt één grote stoffige bende en moet ik weer opnieuw vullen + behangen. De oude HDMI kabel van mijn versterker loopt nog wel via de gefreesde goot, enkel de power-kabel loopt nu los achter de TV en daar kan ik wel mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Robkazoe schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:50:
Ik doe dit via de telefoon, opzoeken via de iphone en daarna automatisch kijken op de TV. Werkte uitstekend.

Nouja, de eerste dag heb ik dit gedaan. Daarna niet meer :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Robkazoe schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:10:
Mijn vorige TV had ik ook aan de muur gemonteerd inclusief het wegfrezen van de kabels...........
Ik zit nu te denken aan een wat bredere kabelgoot, om zodoende ook de stekkers door te kunnen voeren.
Ik kom tot nu aan een:

ethernetkabel.
2x hdmi
coax kabel
netsnoer
audiosnoer analoog of hdmi audio of ...(ik denk dat hdmi beter is)

Heb je tips om dat zo netjes mogelijk te doen, en zie ik iets over het hoofd

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ik had zelf met mijn oude TV alles via mijn versterker lopen (een Onkyo SR508 even uit mijn hoofd). Voordeel is dat je dan enkel één HDMI kabel nodig hebt en één netsnoer. Voordeel is dat je dan één dun PVC busje kunt gebruiken. Voor de HDMI kabel kun je dan verschillende kanten op:

- HDMI kabel met HDMI mini/micro aansluiting. Die kan door de PVC buis heen. Dan met een verloopje kun je hem weer als regulier HDMI gebruiken.
- Zelf een kabel/stekker erop drukken maar daar heb je bepaalde tangen voor nodig volgens mij. Aangezien ik op mijn systeembeheeropleiding slechts een uur nodig had om één goede UTP kabel te knijpen ben ik deze uitdaging/frustratie niet aangegaan.
- Je kunt ook PVC buis open zagen/snijden en weer aan elkaar fixen met ducttape.

Mocht je toch voor een grotere buis gaan en dan heb je dat probleem niet gok ik. Enkel je netstroomstekker zou er mogelijk niet doorheen passen maar daar kun je bij de Gamma voor een euro wel een nieuwe halen. Als je muurvulling gaat gebruiken om hem weer dicht te gooien, wees dan vooral pietje precies. Hoe egaler de muur na het vullen is, des te minder je ervan ziet als je er weer behang overheen gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Ben op internet gaan zoeken naar foto's van de achterkant van de ST60 om te zien waar de gaten voor de bouten zich bevinden om de plasma op te hangen (heb de afstand nodig bij de 50" vanaf het middelpunt van de onderste gaten tot de onderkant van de televisie). Heb echter drie verschillende foto's gevonden...
Iemand een idee wat de juiste is en waarom er verschillen zijn?

Afbeeldingslocatie: http://shop.panasonic.com/images/product/2013/tc-p50st60/ST60_US_4_700.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.consumerreports.org/production/products/testedmodel/multiview/cr/default/jpg/598/229302-lcdledplasmatvs-panasonic-vieratcp50st60-d-5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://avmania.e15.cz/uploadedfiles/536782194.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ik heb een 42pvST60 en dat is foto 3

edit: ST60 ipv PV60

[ Voor 41% gewijzigd door Pinin op 03-12-2013 13:06 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
PV60? Dat is een model van 8 jaar terug of zo.
Het gaat over de ST60, de laatste reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

foto 3 is geen oude PV60, dat zie je meteen aan de voet, dat is een zeer recente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ja foutje... ik bedoel foto 3 is de 42ST60

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Bedankt, dacht ik ook al... Iemand een idee voor de twee andere?
Op de tweede foto staan de gaten voor de bouten duidelijk hoger.

Of iemand die een foto kan posten van de achterzijde van zijn 50ST60? _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door PinkPanther1970 op 03-12-2013 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 16:18
Ik overweeg de ST60 te kopen, wat volgens velen een geweldige TV is, maar ik maak me ietwat zorgen over de lag bij games, die hoger schijnt te liggen dan bij voorgangers.

Is die lag echt storend, of geldt dat echt alleen voor de hardcore gamers die non-stop Call of Duty enzo zitten te spelen!? Ik wil zelf ook wel Battlefield spelen, maar ik ben absoluut niet heel goed of hardcore of whatever, dus zal het dan veel uitmaken!?

Afgelopen jaar had ik in Hong Kong ook een Panasonic Plasma, van 600-700 euro ofzo, maar die helaas moeten achterlaten. Die was prima. Maar deze nieuwe TV schijnt dus een veel hogere lag te hebben. Zo zonde.

Kan iemand me hier meer over vertellen!?

En als die ST60 geen optie is, qua lag, zijn de Samsung's in die prijsklasse dan een goed alternatief!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PinkPanther1970 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 13:08:
Bedankt, dacht ik ook al... Iemand een idee voor de twee andere?
Op de tweede foto staan de gaten voor de bouten duidelijk hoger.

Of iemand die een foto kan posten van de achterzijde van zijn 50ST60? _/-\o_
Die 2 andere zijn vast een ander formaat dan 42 inch. ;) De eerste lijkt me sowieso zo'n nep fotoshop plaatje, dus op basis daarvan zou ik geen conclusies trekken.

Wat ik weet van de 42ST50 tov de 50ST50 is dat de gaten van de 42 inch een stukje lager op de tv zaten waardoor de tv aan eenzelfde beugel dus verder van de grond komt.

Echt plaatje P50ST60:
http://www.hdfever.fr/wp-...oads/2013/05/IMG_2464.jpg

(Bron: http://www.hdfever.fr/201...onic-tx-p50st60e-en-test/)

PS Kan je die beugel niet gewoon pas ophangen als de tv er is? :? Lijkt me zoveel handiger!

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 03-12-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Cap schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 13:58:

De eerste lijkt me sowieso zo'n nep fotoshop plaatje, dus op basis daarvan zou ik geen conclusies trekken.
Komt nochtans van Panasonic.

Wat ik weet van de 42ST50 tov de 50ST50 is dat de gaten van de 42 inch een stukje lager op de tv zaten waardoor de tv aan eenzelfde beugel dus verder van de grond komt.
Zat in dezelfde richting te denken... alhoewel ik hoopte het verkeerd voor te hebben.

Echt plaatje P50ST60:
http://www.hdfever.fr/wp-...oads/2013/05/IMG_2464.jpg

(Bron: http://www.hdfever.fr/201...onic-tx-p50st60e-en-test/)

PS Kan je die beugel niet gewoon pas ophangen als de tv er is? :? Lijkt me zoveel handiger!
Bedankt.
Heb de beugel al, mijn huidige 42" px80 hangt eraan en hoogte wijzigen is niet mogelijk omdat de achterwand integraal deel uitmaakt van het tv-meubel.
Pagina: 1 ... 11 ... 66 Laatste

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.