Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef Raekwon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-06 14:57
Beste tweakers,

Vorige week heb ik de stap van LCD naar Plasma gemaakt, en ben nu de trotse eigenaar van een ST60. Na een week kan ik zeggen dat ik een goede keus heb gemaakt (nog niet gecalibreerd, maar beeld is al veel beter dan ik gewend ben).

Echter heb ik één probleem. Op bepaalde momenten loopt het beeld wat achter tov het geluid. Ik heb hier last van als ik TV kijk, maar ook als ik iets via m'n mediaspeler kijk. Het gaat hier om een verschil van minder dan een seconde, maar ik kan er lastig m'n klok op zetten. Met m'n vorige TV (een 4-5 jaar oud LCD model van LG) had ik geen problemen in dezelfde setup.

De situatie is als volgt: coax gaat in UPC-box, UPC-box naar receiver van m'n home cinema systeem, receiver naar TV. Ik heb eea gelezen over de hogere imput lag bij deze TV, kan dit een rol spelen? Is dit een bekend probleem? En het meest belangrijk: Is hier een oplossing voor?

Ik ben hier zelf nog niet echt in thuis, hopelijk kan iemand me hier verder helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 12:34:
[...]

Uitverkocht. dank je voor de tip ;( Anders had ik hem meteen gekocht. Ik moet namelijk een vt60.
Op de site staat idd uitverkocht. Ik was vorige week donderdag even langs gegaan en opeens hadden ze er nog 1 op voorraad (dag ervoor binnen gekregen). Geen show model want de branduren staan nog maar op 2 uur. Misschien even bellen en heb je mazzel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Cap schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 12:41:
Verder zou ik de helderheid ergens in de richting van +8 tot +10 zetten, dan zit je ongeveer goed met de 60 serie wat betreft je zwartwaarde. Contrast mag je op 30 zetten maar mag gerust ook op 40 of 50.

Wat ook nog kan helpen bij die RTL-Z balken is IFC aanzetten (min/mid of max), dan oogt het wsch iets rustiger.
Helderheid op +8/+10 is overigens alleen nodig bij een gamma van 2.4 + panel brightness low. Bij gamma 2.2 kun je helderheid op 0 laten staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok details details... ;) Even volledig dan, is bij mij weer net anders:

Custom/Pro1/Pro2 met gamma 2.4: +10
Custom/Pro1/Pro2 met gamma 2.2: +4
THX: 0
THX Bright: +2
Cinema: +1
Normaal: +4
Dynamisch: +9

Helderheid dus. Panel brightness Mid. Low wel kort getest maar ik stel prijs op het hogere contrast van mid, van Low heb ik dus geen gegevens. :)

PS getest met interne mediaspeler en het bekende blacklevel clipping scherm van AVSHD.
Chef Raekwon schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 12:43:

Echter heb ik één probleem. Op bepaalde momenten loopt het beeld wat achter tov het geluid. Ik heb hier last van als ik TV kijk, maar ook als ik iets via m'n mediaspeler kijk. Het gaat hier om een verschil van minder dan een seconde, maar ik kan er lastig m'n klok op zetten. Met m'n vorige TV (een 4-5 jaar oud LCD model van LG) had ik geen problemen in dezelfde setup.

De situatie is als volgt: coax gaat in UPC-box, UPC-box naar receiver van m'n home cinema systeem, receiver naar TV. Ik heb eea gelezen over de hogere imput lag bij deze TV, kan dit een rol spelen? Is dit een bekend probleem? En het meest belangrijk: Is hier een oplossing voor?
Geluid via de receiver/boxen neem ik aan en niet via de tv. Het is niet zozeer een probleem maar een eigenschap van de tv: elke tv heeft een bepaalde input lag, de mate waarin verschilt alleen van model tot model.

Je kunt het oplossen door de delay op je receiver in te stellen. Ik heb het gedaan door te luisteren naar de interne boxen en receiver tegelijk, en kwam toen uit op iets van 140 ms in de professional/custom modes (met IFC aan, andere beeldverbeteraars uit).

[ Voor 95% gewijzigd door Cap op 19-11-2013 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Details maken het verschil ;)

*edit*

Vraag al beantwoord :)

[ Voor 42% gewijzigd door SanduTje op 19-11-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen jullie mij nog iets aanraden over de instellingen: adaptieve gammacontrole en de zwartversterker? De fabrieksinstelling staat op 7 en 5. Paneel helderheid op laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja: uit en uit, oftewel 0,0.

Maar eerst even uitleggen hoe het werkt. Adaptieve gammacontrole vernaggelt je gamma, haalt namelijk op basis van de beeldinhoud selectief je gamma omlaag (oftewel je helderheid omhoog). Dat is een soort truuk / poging om het contrast nog hoger te laten lijken, vermoed ik. Vervolgens wordt de zwartversterker ingeschakeld om de schade die adaptieve gammacontrole heeft aangericht in het donkere bereik weer te herstellen en het beeld weer meer diepte te geven. Maar het resultaat is dus dat je het oorspronkelijke beeld meer aangetast hebt dan goed gedaan. Overigens doet zwartversterker alleen maar wat als je adaptieve gammacontrole ingeschakeld hebt, check het maar eens.

Paneel helderheid mag op laag als jij dat mooi vindt, mid mag ook (is wat helderder). Stand hoog niet doen, dat tast je gamma aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 19-11-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de gamma 2.2 of 2.4 kies je zelf op je eigen voorkeur?
Tevens zag ik dat jij 2 custom beeldinstellingen kan maken?

Wat betreft dat inspelen, gebruik je de THX modus helemaal niet in de periode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit je in een behoorlijk donkere kamer dan is 2.4 het beste, in een lichtere 2.2. Maar uiteindelijk kies je wat je zelf het mooiste vindt.

Je kan zowel custom, pro1 als pro2 helemaal naar eigen believen instellen (pro modes in het menu bij geavanceerde instellingen aanzetten, heet geloof ik ISFCCC).

Ik speel niet in, ik kijk gewoon tv, met logo's. :) Gebruik zelf dus custom/pro1/pro2 omdat je daar zelf het meeste kan inregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt!

Met inspelen bedoel ik ook meer gewoon gevarieerd tv kijken, films gamen enz, maar voordat je een calibratie uit laat voeren. Heb wel dingen gelezen over 100 uur slides laten lopen, maar daar zie ik evenveel voor als tegenstanders van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Het wordt tijd dat dit eens door Mythbuster behandeld wordt en eindelijk de (on)zin van inspelen/slides eens wordt bewezen. Onder aan de streep scheelt/kost dat wereldwijd best wat energie :P

edit

Ik heb zelf tussen het kijken door wel slides gedraaid omdat ik bij de VT50 veel last van retentie had en na het omruilen toch wat voorzichtiger ben geworden en de slides toch wilde proberen (iets met 'baat het niet dan..').

Tot op heden heb ik er nog geen tot weinig last van gehad en of dat nu aan de slides heeft gelegen... ;)

[ Voor 47% gewijzigd door SanduTje op 19-11-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 14:32:
Het wordt tijd dat dit eens door Mythbuster behandeld wordt en eindelijk de (on)zin van inspelen/slides eens wordt bewezen. Onder aan de streep scheelt/kost dat wereldwijd best wat energie :P

edit

Ik heb zelf tussen het kijken door wel slides gedraaid omdat ik bij de VT50 veel last van retentie had en na het omruilen toch wat voorzichtiger ben geworden en de slides toch wilde proberen (iets met 'baat het niet dan..').

Tot op heden heb ik er nog geen tot weinig last van gehad en of dat nu aan de slides heeft gelegen... ;)
Als ik de curve van mijn vt50 voor de geest haal is dat hij in het begin het meeste weerstand had tegen retentie (nooit ergens last van), de middenpeirode wat meer (1000 uur) en niet lijkt het weer iets minder te zijn.

Je kan er geen touw aan vastknopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Ik zit nu op 500 uur dus je hoort me binnenkort wel klagen hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 12:51:
Geluid via de receiver/boxen neem ik aan en niet via de tv. Het is niet zozeer een probleem maar een eigenschap van de tv: elke tv heeft een bepaalde input lag, de mate waarin verschilt alleen van model tot model.

Je kunt het oplossen door de delay op je receiver in te stellen. Ik heb het gedaan door te luisteren naar de interne boxen en receiver tegelijk, en kwam toen uit op iets van 140 ms in de professional/custom modes (met IFC aan, andere beeldverbeteraars uit).
Je zou misschien het geluid vanaf de TV (audio out/ optical out) naar receiver kunnen sturen, i.p.v. via de UPC box naar receiver en dan naar TV. Dat lijkt me wat omslachtig. Het beeld en geluid wordt vanaf de UPC box middels HDMI naar de TV gestuurd. Als je het geluid wat bij de TV aankomt weer terugstuurt naar je receiver sla je de input-lag van je TV over. Want het is een output welke dan juist wél synchroon loopt met het beeld. Mogelijk dat je receiver zelf nog een kleine input-lag heeft maar minder dan nu het geval lijkt te zijn.

Wil je via je UPC box naar de radio luisteren zonder tussenkomst van de TV zou je de uitgang van de UPC box op een andere ingangsbron kunnen zetten op je receiver speciaal voor de radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:05

daffie82

Minisforum UM773 Lite

SanduTje schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 12:47:
[...]

Helderheid op +8/+10 is overigens alleen nodig bij een gamma van 2.4 + panel brightness low. Bij gamma 2.2 kun je helderheid op 0 laten staan ;)
Hehe, is niet altijd zo, zoals je je wel kan herinneren :)
En nee, heeft niets met men bluray te maken ;)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Daar staat me wel iets van bij ;)

Nog steeds tevreden met de kalibratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indiaan706
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 17:54
devil-strike schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 12:27:
Zo heeft bijna 3jaar geduurt maar eindelijk een nederlandse app tevinden, namelijk RTLXL, nu NPO nog.
Heeft er iemand enige informatie of dat er aan zit te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen komt de gt60 binnen..!

Beugel voor ophangen alvast aangeschaft.

Vraagje mbt geluid:

Sluist de tv ook DTS via HDMI door met optical aansluiten?

Dus laptop>hdmi>tv>optical>receiver

W905 deed dat niet, zou t wel handig vinden als ik niet een optical hub oid hoef te gebruiken voor ps3, applte tv en laptop en upc mediabox.

Oh en:

Hoe ver steekt de L plug vd voeding uit de tv? Ik zie dat mn beugel een afstand van 14,5 mm houdt vanaf de muur...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2013 16:57 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:51:
W905 deed dat niet, zou t wel handig vinden als ik niet een optical hub oid hoef te gebruiken voor ps3, applte tv en laptop en upc mediabox.
Dit doet vrijwel geen enkele tv vanwege licenties, copyright dingen etc.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

SanduTje schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:33:
Daar staat me wel iets van bij ;)

Nog steeds tevreden met de kalibratie?
Ja toch wel. Maak wel altijd een beetje licht 's avonds, maar met mijn gamma van ongeveer 2.12 is dat geen probleem.
Gisteren bijvoorbeeld ''Baraka'' op bluray gezien. Echt indrukwekkend om zien zeg _/-\o_
Alleen bij lichtere beelden (wit, lichtgrijs) merkte is heel soms wat flikkering op. Weet niet of dit iets is wat de TV doet of dat dit een effect is van de opname van de film.
Voor de rest, flawless!

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
daffie82 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:32:
Alleen bij lichtere beelden (wit, lichtgrijs) merkte is heel soms wat flikkering op. Weet niet of dit iets is wat de TV doet of dat dit een effect is van de opname van de film.
Plasma's flikkeren altijd, inherent aan het systeem. De ene persoon is er wat vatbaarder voor dan een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

die flikkering was trouwens niet bij luchtbeelden ofzo maar wel bij bijvoorbeeld standbeelden waar wat lichtere tinten te zien waren tussen wat meer donkere gebieden van dat standbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
daffie82 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:38:
die flikkering was trouwens niet bij luchtbeelden ofzo maar wel bij bijvoorbeeld standbeelden waar wat lichtere tinten te zien waren tussen wat meer donkere gebieden van dat standbeeld.
Heb de film, samen met Samsara, thuis liggen maar nog niet bekeken helaas. Zal er eens op letten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Brad Pitt schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:39:
[...]

Heb de film, samen met Samsara, thuis liggen maar nog niet bekeken helaas. Zal er eens op letten :)
Samsara is de volgende :)
Heb die dubbel bluray hier ook :)

Het is echt vreemd - sommige lichtere stukken valt het op - maar meestal niet. Zeker niet storend ofzo, maar is enige wat ik negatief kon vernoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:51
Vraagje mbt geluid:
Sluist de tv ook DTS via HDMI door met optical aansluiten?

Dus laptop>hdmi>tv>optical>receiver
Ja, das zo'n puntje.

Optical geeft - volgens mij - alleen stereo.

HDMI-arc moet wel DTS retour geven en zo gebruik ik het ook.
Alleen errug vervelend is wel dat de viera-link de instelling 'home cinema' niet goed onthoud voor geluid. Kan je elke keer weer aanzetten.

apps > viera link > audio > tv of home cinema

Iemand een oplossing?

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe ver steekt de L plug vd voeding uit de tv? Ik zie dat mn beugel een afstand van 14,5 mm houdt vanaf de muur...
Da's de beugel maar, wsch dezelfde als ik heb. TV komt dan ietsje verder, zeg een kleine 2 cm van de muur te hangen. 2 opties:

1. De kleine (2 cm?) afstandshouders die bij de beugel kwamen gebruiken
2. Mijn optie: nutteloze clipje van de L-connector verwijderen (die voedingskabel valt er echt niet vanzelf uit en het scheelt een halve cm) en een 5 bij 5 cm gat in de muur maken van ruim een cm diep. Toch handig dat ik een jaren 30 woning heb en geen betonnen vinex geval, dan volstaat een schroevendraaier en een hamer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 19:17
Kan iemand mij vertellen hoe ver de stroomstekker van de Panasonic Viera TX-P50ST60E Zilver achter de TV uitsteekt? Ik heb een 'schilderij-beugel' met een dikte van 14,5mm en het zou mooi zijn als ik geen gat in de muur hoef te maken.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uhh ff opmeten als je hem dan toch hebt staan en dan afstandshouders plaatsen? Van die ringen die je voor een paar euro per zak van tig koopt bij de bouwmarkt zijn handig om het per 2 millimeter te doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shocked schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 18:55:
[...]

Ja, das zo'n puntje.

Optical geeft - volgens mij - alleen stereo.

HDMI-arc moet wel DTS retour geven en zo gebruik ik het ook.
HDMI arc gaf hooguit DD5.1 , geen dts bij W905 (via optical out vd tv).
Cap schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:17:
[...]

Da's de beugel maar, wsch dezelfde als ik heb. TV komt dan ietsje verder, zeg een kleine 2 cm van de muur te hangen. 2 opties:
http://webshop.nedis.nl/nl-nl/55791251/tvs-hq-led04b

Dees...

Gaat geen gat in de muur hier, hm ff kijken wat ik ga doen... afstandhouders meten 14,5 mm dikte dus de opgegeven afstand klopt. hopen dat t uitkomt, we zien t morgen.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2013 01:53 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Precies die dus. Ik vind zelf een plakje van de muur af dat ik toch niet zie geen probleem, mocht ik hier ooit weggaan is dat bovendien zo weer gefixt... maar met afstandshouders gaat het ook. :)

Ps ik heb dus ook nog een paar ringetjes op de tv zitten, iets meer onder dan boven geloof ik, zodat de tv mooi verticaal hangt en de kabels er wat gemakkelijker achter langs gaan. Daardoor is die 1,45 cm iets van 2 cm en past het zo prima.

[ Voor 38% gewijzigd door Cap op 19-11-2013 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Brake_ schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:34:
Kan iemand mij vertellen hoe ver de stroomstekker van de Panasonic Viera TX-P50ST60E Zilver achter de TV uitsteekt?
Ik zie net dat er in de verpakking extra ringetjes bij zitten voor meer afstand dus je komt er wel uit denk ik (er vanuitgaande dat je dezelfde hebt als Cap en ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Ik heb deze natuurlijk wel gekocht om hem zo dun mogelijk aan de muur te krijgen. Ik heb de HQ beugel. TV heb ik (nog) niet, ik twijfel nog.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Brake_ schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:48:
Ik heb deze natuurlijk wel gekocht om hem zo dun mogelijk aan de muur te krijgen. Ik heb de HQ beugel. TV heb ik (nog) niet, ik twijfel nog.
Ik blijf het zeggen (alhoewel niet strikt noodzakelijk eventueel), de handleiding geeft duidelijk aan dat er minimaal 7cm tussen de TV en de muur moet komen ivm hitte-afvoer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Adlermann schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:20:
[...]

Ik blijf het zeggen (alhoewel niet strikt noodzakelijk eventueel), de handleiding geeft duidelijk aan dat er minimaal 7cm tussen de TV en de muur moet komen ivm hitte-afvoer :)
Dat las ik inderdaad ook in de handleiding. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:46

Kluus

Gang is alles

Adlermann schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:20:
[...]

Ik lees het nu ook, maar volgens mij is dat met die platte wallmounts nagenoeg niet mogelijk... Mijn 50VT50 hangt 4 cm van de muur met deze beugel maar hij wordt volgens mij niet echt heet ofzo...

Overigens past dit in het geval van de VT50 gewoon met de normale netsnoer.

Ik zie die maten meer als een (hele) veilige marge, zeker wanneer je boven en opzij ook nog van alles eromheen zou bouwen, bij mij is dat helemaal vrij.

[ Voor 10% gewijzigd door Kluus op 20-11-2013 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
TX-P42X60 € 339,-, wie heeft ervaring met deze uitvoering, 3d en internet hoef ik niet, zoek een vervanger voor de Panasonic TX-L32ET5E(3D/internet nooit gebruikt) heeft IPS 100Hz en Geoptimaliseerde 300Hz, is net wat te klein, met de zelfde beeld kwaliteit, max 42 inch.

[ Voor 15% gewijzigd door brommer1 op 20-11-2013 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digibeetje28
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-12-2020
Hey all,

Tijdje terug had ik een GT60 thuis waarmee ik wat rare dingetjes had en dat heb ik toen hier gedeeld. Gezien de suggestieve berichtgeving toen dat Panasonic misschien nog een upgrade op de 60-serie zou uitbrengen heb ik toen besloten de GT60 te retouren en mijn oude CRT maar weer even terug te zetten.

Nu las ik op Tweakers dat Panasonic definitief stopt met ontwikkelen en volgend jaar ook produceren van Plasma televisies.

Na wat rondkijken en evt optie Sony Dynamic Edge Led W905A overwogen toch besloten voor die GT60 te gaan. Maar voor ik tot koop over ga wil ik graag van Panasonic weten hoe het met de garantie zit.
Net als ik toen vermeldde zit ik niet ruim in financien dus voor mij is het een zeer lange termijn investering. Daarnaast zit ik met mijn ogen (ben een van de (on)gelukkige die dus wel de beeldflikkering e.d. allemaal ziet) die erg gevoelig zijn voor fel/hel beeld (snel moeie ogen) dus ik wil gewoon nooit aan LED hoeven te beginnen.

Ik bel dus vanmiddag Panasonic zelf op. De beste bron om het bij te informeren lijkt mij.
Die wisten dus nergens van. De medewerker aan de telefoon bleef volhouden dat Panasonic helemaal niet stopt met het maken van Plasma televisies of het ontwikkelen daarvan. Ik geef nog aan dat er officieel berichtgeving van Panasonic zelf uit is gegaan. Dat vond ze (het was een vrouw) erg vreemd want dan zouden hun het toch wel moeten weten.
Kortom geen antwoord op mijn vragen gekregen. En als ik dit wel wilde moest ik maar een brief tikken en naar Panasonic mailen.

Weet een van jullie hier toevallig hoe het zit met je garantie? Stel dat je tv binnen de 2 jaar onherstelbaar stuk gaat, tja ze produceren niet meer dus wat dan?
En heeft het nog nut om 5 jaar verzekering bij te kopen?
En hoe zit het met onderdelen e.d. zijn die er over 3-6 jaar nog wel?

Of hebben jullie eigenlijk ook nog geen idee?

En wat zou een goede winkel zijn met goede garantievoorwaarden (thuisreparatie, leentoestel bij opsturen) om hem te kopen?

Scheer en foppen ga ik hem niet meer halen. Hoe hun eea hebben afgewikkeld toen, nee dat wordt hem niet meer. BCC verkoopt hem niet. Dan heb je Mediamarkt nog maar die Actua verzekering is echt slecht.
Online heb ik ook bij wat shops gekeken maar tot nu toe nog niet echt eentje gevonden waarvan ik zeg die biedt service en goede garantievoorwaarden. Dus ik weet het effe niet meer.
Ik heb geen zin een tv te moeten opsturen voor elk wissewasje of helemaal naar een winkel toe te moeten gaan brengen voor elke klacht. Gewoon lekker eerst thuis laten komen kijken, kan het zo niet verholpen worden dan regelt die servicedienst de rest.

E-care zie ik hier veel voorbij komen met toch redelijk wat positieve ervaringen... alleen welke winkels hebben garanties die met hun werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
brommer1 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 18:19:
TX-P42X60 € 339,-, wie heeft ervaring met deze uitvoering, 3d en internet hoef ik niet, zoek een vervanger voor de Panasonic TX-L32ET5E(3D/internet nooit gebruikt), is net wat te klein, met de zelfde beeld kwaliteit, max 42 inch.
Is 720p en het beeld zal ook als een gek spiegelen, alleen bruikbaar in een donkere ruimte.
De reviews geven aan dat je voor het geld een aardig apparaat krijgt.
Digibeetje28 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 19:06:

Weet een van jullie hier toevallig hoe het zit met je garantie? Stel dat je tv binnen de 2 jaar onherstelbaar stuk gaat, tja ze produceren niet meer dus wat dan?
Geld terug.
En heeft het nog nut om 5 jaar verzekering bij te kopen?
Als ie toevallig stuk gaat wel, anders niet :P Dat soort verzekeringen zijn cashcows en je hebt in Nederland na 2 jaar ook recht op garantie... of je het krijgt is iets anders ;)

Ik ben in ieder geval niet zo gek om verzekeringen af te sluiten op apparatuur. Dan ben je uiteinelijk toch goedkoper uit. Het tijdperk van "je 5 jaar oude tv maken" is echt afgelopen, omdat de techniek zo snel gaat en prijzen dalen.
En hoe zit het met onderdelen e.d. zijn die er over 3-6 jaar nog wel?
Niet zo'n hele belangrijke vraag, onderdelen (of arbeidskosten) zijn zo duur dat je beter een nieuwe kunt kopen. Over 3/6 jaar wil je echt geen plasma meer hebben, dan is het oled.
Of hebben jullie eigenlijk ook nog geen idee?
Niet zo druk over maken :)
En wat zou een goede winkel zijn met goede garantievoorwaarden (thuisreparatie, leentoestel bij opsturen) om hem te kopen?

E-care zie ik hier veel voorbij komen met toch redelijk wat positieve ervaringen... alleen welke winkels hebben garanties die met hun werken?
De eerste 2 jaar krijg je altijd e-care via elke shop. Wat de winkel daarna gaat doen is altijd een mysterie.
Apparatuur blijft altijd een gok, soms gaat het snel kapot, soms niet. De rekensom voor de verzekeringsmaatschappij is simpel, dikke winst voor hullie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Persoonlijk.....ik heb in 2008 mijn plasma besteld bij Mediahomeservice in Zoetermeer (nu weer een GT60). Zij staan bekend om hun uitstekende service, en hebben eigen reparatiedienst. Ook opvallend, ik woon in Limburg en ze zijn hem zelf komen brengen, vanuit Zoetermeer, "omdat ze de gewone bezorging niet vertrouwen met plasma's". Vind ik toch wel opvallend.
Shopreviews ook dik in orde http://tweakers.net/shopr...-homeservice/shopreviews/

Je kan er ook 3 jaar extra garantie afsluiten voor 80 euro zodat je in ieder geval geen gezeik hebt als je 2 jaar fabrieksgarantie om zijn, al kan je bij plasma's nooit helemaal zeker zijnof iets nou wel (inbranden logo's) of niet (inbranden games) onder de garantie valt. Overigens vind ik extra garantie een beetje overbodig en heb het zelf niet gedaan, maar als je veel geld uitgeeft aan een tv (een 50 inch GT60 is ook niet echt goedkoop)....tja zoveel maakt het niet meer uit.

Het stoppen van de produktie ik denk dat Panasonic NL dit zeker niet gaat bevestigen als het wel zo is, want zij doen liever dat er niets aan de hand is omdat ze bang zijn dat de verkoop verder zal opdrogen en daar zitten ze niet op te wachten.

[ Voor 58% gewijzigd door psy op 20-11-2013 19:50 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond3d
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-09-2021
Vraagje.. sinds enkele weken de 50gt60. Is het normaal dat je in menus balken ziet lopen over de hele breedte van het beeld? Voorbeeld: Knop (input) av.. er verschijnt een popup menu om het ingangssignaal te kiezen. Hdmi 1, hdmi 2, hdmi 3, av1, av2 en tv. Als ik door het menu navigeer dan zie je naast het beeld van het menu over de hele breedte van de tv een doorzichtigachtige balk lopen. De balk/lijn licht wat op als het ware tov de rest van het beeld. Het was al toen ik de tv net had en ik zie het alleen in menus.

Is dit normaal bij de gt serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Scheer en foppen ga ik hem niet meer halen. Hoe hun eea hebben afgewikkeld toen, nee dat wordt hem niet meer. BCC verkoopt hem niet. Dan heb je Mediamarkt nog maar die Actua verzekering is echt slecht.
Online heb ik ook bij wat shops gekeken maar tot nu toe nog niet echt eentje gevonden waarvan ik zeg die biedt service en goede garantievoorwaarden. Dus ik weet het effe niet meer.
Ik heb geen zin een tv te moeten opsturen voor elk wissewasje of helemaal naar een winkel toe te moeten gaan brengen voor elke klacht. Gewoon lekker eerst thuis laten komen kijken, kan het zo niet verholpen worden dan regelt die servicedienst de rest.
Vwb e-care weet ik niet (is dat niet meer vanuit Panasonic?) maar je zou ook Foka kunnen checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Diamond3d. Ja, normaal. Dat heet line bleed, google maar eens. En uiteindelijk heeft elke plasma het, alleen hoe minder brak (oftewel hoe beter) de rest van het beeld is, en hoe groter de tv natuurlijk, hoe meer het opvalt. (Even de "ik heb een 32 inch plasma uit 2001 en die heeft HELEMAAL GEEN linebleed verhalen bij voorbaat counteren ;))

• Diamond3d
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-09-2021
Cap schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:16:
@Diamond3d. Ja, normaal. Dat heet line bleed, google maar eens. En uiteindelijk heeft elke plasma het, alleen hoe minder brak (oftewel hoe beter) de rest van het beeld is, en hoe groter de tv natuurlijk, hoe meer het opvalt. (Even de "ik heb een 32 inch plasma uit 2001 en die heeft HELEMAAL GEEN linebleed verhalen bij voorbaat counteren ;))
Ahh thnx! Bij me vorige plasma zag ik het inderdaad niet, maar dit beeld is een stuk groter en duidelijker.

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 14:55

Ik bel dus vanmiddag Panasonic zelf op. De beste bron om het bij te informeren lijkt mij.
Die wisten dus nergens van. De medewerker aan de telefoon bleef volhouden dat Panasonic helemaal niet stopt met het maken van Plasma televisies of het ontwikkelen daarvan. Ik geef nog aan dat er officieel berichtgeving van Panasonic zelf uit is gegaan. Dat vond ze (het was een vrouw) erg vreemd want dan zouden hun het toch wel moeten weten.
Kortom geen antwoord op mijn vragen gekregen. En als ik dit wel wilde moest ik maar een brief tikken en naar Panasonic mailen.
Heb enkele dagen geleden ook nog een e-mail gestuurd naar Panasonic Benelux om te vragen of hier één of andere actie te verwachten was voor de laatste plasma-schermen (in het VK bv. 5 jaar gratis garantie, in DE, AT en CH cashback tot 300€ en gratis verdubbeling van de garantie tot 4 jaar)...
Zoals gewoonlijk nietszeggend antwoord dat ze van niets op de hoogte zijn.
Panasonic geeft echt geen bal om zijn Benelux-klanten.

Verwijderd

GT60 hangt sinds gister aan de muur, ik ben er heel erg blij mee.

Ik stoor me minder aan af en toe geflikker dan aan de lichtvlekken die w905 in dimlicht aantoonde.

Al met al hebben beide schermen voor en nadelen, maar ik ben blijer met dit scherm dan met de W905.

Ik heb alleen 1 vraag of voor mij verder verberterpunt... En dat is:
http://www.vanity.dk/tft/monitorTest_scale.html

W905 gaf veel meer detail in kleurgradaties in donkere tot zwarte delen. Ik heb het idee dat GT60 redelijk snel dichtloopt.

Ik zie bijvoorbeed geen tint verschil tussen 0% zwart of 8% zwart.
Is dit iets wat met de tijd veranderd of te behelpen is met kalibratie of is het gewoon 'jammer' ?
psy schreef op woensdag 20 november 2013 @ 19:48:
[...]

Het stoppen van de produktie ik denk dat Panasonic NL dit zeker niet gaat bevestigen als het wel zo is, want zij doen liever dat er niets aan de hand is omdat ze bang zijn dat de verkoop verder zal opdrogen en daar zitten ze niet op te wachten.
Hangt er vanaf hoe je het benadert, je leest ook wel eens: nu n goede plasma kopen nu ze nog verkrijgbaar zijn ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2013 13:16 ]

Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:06:

Ik stoor me minder aan af en toe geflikker dan aan de lichtvlekken die w905 in dimlicht aantoonde.

Al met al hebben beide schermen voor en nadelen, maar ik ben blijer met dit scherm dan met de W905.

Ik heb alleen 1 vraag of voor mij verder verberterpunt... En dat is:
http://www.vanity.dk/tft/monitorTest_scale.html

W905 gaf veel meer detail in kleurgradaties in donkere tot zwarte delen. Ik heb het idee dat GT60 redelijk snel dichtloopt.

Ik zie bijvoorbeed geen tint verschil tussen 0% zwart of 8% zwart.
Is dit iets wat met de tijd veranderd of te behelpen is met kalibratie of is het gewoon 'jammer' ?

[...]

Hangt er vanaf hoe je het benadert, je leest ook wel eens: nu n goede plasma kopen nu ze nog verkrijgbaar zijn ;)
Dat is gewoon goede gamma en brightness realiseren. En er moet ook geen tintverschl in zitten, alleen lichtopbrengst ;)

Verwijderd

Adlermann schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:20:
[...]

Dat is gewoon goede gamma en brightness realiseren. En er moet ook geen tintverschl in zitten, alleen lichtopbrengst ;)
Ja bedoelde ik wijsneus ;) dankje

Het is inmiddels gelukt, ik was teveel bezig met thx mode.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2013 13:58 ]

Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:06:

Al met al hebben beide schermen voor en nadelen, maar ik ben blijer met dit scherm dan met de W905
Dat verrast ons uiteraard niets. ;)

Ik zou even dit topic doorzoeken naar de aanbevolen basis settings (greyscale en cms dus buiten beschouwing gelaten). En dat geflikker gaat je al snel minder opvallen denk ik.

PS de korte afstandsbuisjes gebruikt voor de beugel?

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 21-11-2013 15:23 ]

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 20:12
Moet ik nou nog even geduld hebben met een 65st60? Vorig jaar zat de 65st50 al rond de 1750 rond deze tijd:

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=301000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Tip: mail naar Foka. Serieus (eigen ervaring)

[ Voor 38% gewijzigd door FreakNL op 22-11-2013 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:22:
[...]

Dat verrast ons uiteraard niets. ;)

Ik zou even dit topic doorzoeken naar de aanbevolen basis settings (greyscale en cms dus buiten beschouwing gelaten). En dat geflikker gaat je al snel minder opvallen denk ik.

PS de korte afstandsbuisjes gebruikt voor de beugel?
Dat geflikker zie ik dus vrijwel niet (meer) bij films kijken op via mn laptop (60hz)... zal wel gewenning zijn.
Internetcontent vanaf smart tv apps zie ik het wel heel duidelijk nog bij witte vlakken.

Ja zaten bijgeleverd bij de beugel een paar extra ringen.

Overigens had ik gemeten en het nutteloze clipje weghalen vd voeding levert geen winst op.
Wat een gehannes met zo een kabelgeleider trouwens, maar dan heb je iig wat.

Ik ben echt superblij dat ik voor deze tv ben gegaan, alles is eigenlijk echt beter, niet alleen weergave maar ook bouwkwaliteit. Daarbij moet ik wel zeggen, weergave van gepaste afstand (ca 3 meter minimaal) anders met regelmaat wel behoorlijk wat dithering te zien. Voor de rest nergens 'problemen' mee.

Denk dat dit wel DE tv is om de lcd hype te overbruggen tot ik over 4 a 5 jaar weer zin heb om flink in een (oled?)tv te investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 04:44:
[...]
Ik ben echt superblij dat ik voor deze tv ben gegaan, alles is eigenlijk echt beter, niet alleen weergave maar ook bouwkwaliteit. Daarbij moet ik wel zeggen, weergave van gepaste afstand (ca 3 meter minimaal) anders met regelmaat wel behoorlijk wat dithering te zien. Voor de rest nergens 'problemen' mee.

Denk dat dit wel DE tv is om de lcd hype te overbruggen tot ik over 4 a 5 jaar weer zin heb om flink in een (oled?)tv te investeren.
In CEA heb ik je nog zonder succes de GT60 geadviseerd. Nu heb je hem alsnog hangen. Goed om te zien dat je nu wél tevreden bent met je nieuwe tv. Veel kijkplezier!

D vd V wil zelf ook nog een GT60 gaan halen om de GT30 een upgrade te geven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 04:44:
[...]

Dat geflikker zie ik dus vrijwel niet (meer) bij films kijken op via mn laptop (60hz)... zal wel gewenning zijn.
Internetcontent vanaf smart tv apps zie ik het wel heel duidelijk nog bij witte vlakken.

Ja zaten bijgeleverd bij de beugel een paar extra ringen.

Overigens had ik gemeten en het nutteloze clipje weghalen vd voeding levert geen winst op.
Wat een gehannes met zo een kabelgeleider trouwens, maar dan heb je iig wat.

Proficiat! Ik zag die flikkering ook in het begin, daarna steeds minder en na een maand ofzo totaal niet meer, dus dat komt wel goed.

Vwb de afstandsbuisjes, de schoefdraden van mijn VT50 lagen verzonken in de achterplaat, dus ik had de korte afstandshouders al nodig om dat op te vullen naar mijn idee. Was dat bij de GT60 ook? De lange heb ik verder niet meer gebruikt, hij hangt nu 4cm van de muur en de power cable heeft nog 0,5 - 1cm over bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Yeah! Morgen komt mijn 42ST60, want eergisteren mijn 37PV70 verkocht.

De st60 voor €625,- gekocht en de 37pv70 voor €200,- verkocht. Dus voor 400,- heb ik weer een fijne nieuwe pana plasma, ben erg benieuwd :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Pinin op 22-11-2013 11:00 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene die het interesant vinden,,,
Software update, ik kreeg hem de 20e

Ver 1.629 05/11/13 Improvement of the a WiFi connection and BBC HTML issue.

Overgens merk ik nog wel dat ik niet altijd wifi verbinding heb als ik een HD of een USB-stick er in hebt.

( GT50 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Laatst online: 12-09 13:51
Kun je die updates downloaden en via een USB stick oid installeren of werkt het alleen maar via kabeltelevisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PeterPan schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:55:
Kun je die updates downloaden en via een USB stick oid installeren of werkt het alleen maar via kabeltelevisie?
USB stick en via het internet (tv aansluiten op internet). Via de kabeltelevisie is neit nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TjaBske schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 08:39:
[...]

Vwb de afstandsbuisjes, de schoefdraden van mijn VT50 lagen verzonken in de achterplaat, dus ik had de korte afstandshouders al nodig om dat op te vullen naar mijn idee. Was dat bij de GT60 ook? De lange heb ik verder niet meer gebruikt, hij hangt nu 4cm van de muur en de power cable heeft nog 0,5 - 1cm over bij mij.
Lichtjes verzonken ja ik heb niet genoteerd hoeveel mm precies en waar dat dan uiteindelijk op neerkomt.
Ik moest 1 slag extra afstandhouders toevoegen.

Als ik zo t bericht v Adlermann lees komt t ook wel goed uit n btje extra afstand.
S1NN3D schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 07:40:
[...]

In CEA heb ik je nog zonder succes de GT60 geadviseerd. Nu heb je hem alsnog hangen. Goed om te zien dat je nu wél tevreden bent met je nieuwe tv. Veel kijkplezier!

D vd V wil zelf ook nog een GT60 gaan halen om de GT30 een upgrade te geven. :+
Dat klopt, ik hechtte teveel waarde aan het geflikker in de angst dat ik er hoofdpijn van zou krijgen oid. Vooralsnog vind ik een W905 vor een lcd een top ding, maar voor mijn film en game beleving vind ik deze plasma techniek toch veel beter nu ik ze beiden in huis heb gehad.

Ik zou zeggen verkoop je GT30 en leg wat bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digibeetje28
Ok, dank voor de reacties... dan moet ik nog even de "nadenk" doen zoals mijn kind zou zeggen.
Ik zat zelf al te twijfelen of 5 jaar garantie bijkopen zinvol was gezien het feit dat ze toch stoppen met produceren. Ook dat kost weer centen.
Maar ja, zul je altijd zien, gaat ie na 3 jaar stuk en heb ik geen centen om een nieuwe/andere aan te schaffen. Dus ja voor de een zal het zinloos zijn omdat de tv het na 5 jaar gewoon nog zonder probs doet en de ander gebruikt hem wel binnen die 5 jaar.
Ook dat blijft een risico. Als ze nog gewoon zouden produceren/ontwikkelen dan was het zo klaar als een klontje en had ik hem gewoon bijverzekerd. Maar nu...
Ik blijf het ook wel jammer vinden dat Panasonic niet gewoon outcoming eerlijk is naar zijn klanten. Als ze een goede follow up service zouden bieden weet ik zeker dat er nog veel plasma's over de toonbank zouden gaan omdat mensen weten dat ze geen risico's lopen ivm garantie of defecten na verloop van tijd.
Tja...
Misschien kijken of BCC bij mij in de buurt bereid is hem te leveren tegen een leuke prijs (zit niet standaard bij hun in assortiment, wel de ST60)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digibeetje28 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:23:
Ik blijf het ook wel jammer vinden dat Panasonic niet gewoon outcoming eerlijk is naar zijn klanten. Als ze een goede follow up service zouden bieden weet ik zeker dat er nog veel plasma's over de toonbank zouden gaan omdat mensen weten dat ze geen risico's lopen ivm garantie of defecten na verloop van tijd.
Tja...
Misschien kijken of BCC bij mij in de buurt bereid is hem te leveren tegen een leuke prijs (zit niet standaard bij hun in assortiment, wel de ST60)
Long story short, uiteindelijk kan je nog net zo jezelf in bochten wringen met zekerheidjes, garanties en verzekeringen, maar als je je laat leiden door ' angsten ' kun je niet altijd optimaal genieten.

Klinkt misschien een beetje slap filosofisch geouwehoer, maar in het algemeen: soms moet je een beetje risico nemen om tot iets tofs te komen.

Wat ik tot zover heb gehoord van Panasonic en de service pakken ze t prima op en in de toekomst kan niemand kijken of je nu al een beleid geven daarover... dus tuurlijk is het bedrag behoorlijk wat geld, maar persoonlijk heb ik er altijd wel vertrouwen in dat het goed komt en dat er mensen zijn met gezond verstand die over deze vorm van reparatie en klantenservice hebben nagedacht.
Pinin schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:59:

De st60 voor €625,- gekocht en de 37pv70 voor €200,- verkocht. Dus voor 400,- heb ik weer een fijne nieuwe pana plasma, ben erg benieuwd :*)
Mooie deal toch, veel plezier ermee :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2013 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Digibeetje28 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:23:
Ok, dank voor de reacties... dan moet ik nog even de "nadenk" doen zoals mijn kind zou zeggen.
Ik zat zelf al te twijfelen of 5 jaar garantie bijkopen zinvol was gezien het feit dat ze toch stoppen met produceren. Ook dat kost weer centen.
Maar ja, zul je altijd zien, gaat ie na 3 jaar stuk en heb ik geen centen om een nieuwe/andere aan te schaffen. Dus ja voor de een zal het zinloos zijn omdat de tv het na 5 jaar gewoon nog zonder probs doet en de ander gebruikt hem wel binnen die 5 jaar.
Ook dat blijft een risico. Als ze nog gewoon zouden produceren/ontwikkelen dan was het zo klaar als een klontje en had ik hem gewoon bijverzekerd. Maar nu...
Tja...
Garantie bijkopen is nutteloos. Die heb je toch al in Nederland. Het wordt misschien makkelijker claimen. Dus je koopt een verzekering zodat ze niet moeilijk doen over het verlenen van garantie. Ook een beetje zonde van je geld :)

(maar je hebt dus weer die gt60 teruggebracht waar niets mis mee was ? ;) lol. Dat verhaal herinner ik me nog wel. Arme winkelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:20:
[...]
Ik zou zeggen verkoop je GT30 en leg wat bij :)
Haha, mijn ouders hebben al aangegeven dat ze hem wel willen kopen. Maar nee, die gaat verder spelen op de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Panasonic (en het uitvoerende CE-repair) geven juist goede service naar hun klanten, heb je binnen de garantietermijn een probleem dan wordt de oude tv zo opgehaald en krijg je kostenloos een nieuwe, zelfs een nieuwer model als het oude niet meer leverbaar is. En als daarna de officiele fabrieksgarantie verlopen is en je komt in geval van een defect aankloppen met een redelijke te verwachten levensduur van het product van minimaal 5 jaar dan weet ik zeker dat je dan uiteindelijk wel een vervangend scherm (plasma of lcd) wordt aangeboden (evt op basis van een restwaarde van de oude tv en met bijbetaling) of een som geld terug waar je tegen die tijd dan waarschijnlijk een even goede of betere tv voor kan kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digibeetje28
Adlermann schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:32:
[...]

Garantie bijkopen is nutteloos. Die heb je toch al in Nederland. Het wordt misschien makkelijker claimen. Dus je koopt een verzekering zodat ze niet moeilijk doen over het verlenen van garantie. Ook een beetje zonde van je geld :)

(maar je hebt dus weer die gt60 teruggebracht waar niets mis mee was ? ;) lol. Dat verhaal herinner ik me nog wel. Arme winkelier.
Ik had nog nooit een platte tv gehad dus dat de eerste door de winkelier werd omgeruild was zijn eigen fout, had ie maar beter moeten vragen naar het probleem en moeten voorlichten. Dat de 2e terug ging was puur omdat ik op tweakers las dat er misschien nog een serie met upgrades uitgebracht zou worden en ik niet 100% lekker keek naar die GT60 (flikkering, blond haar wat groenig was, schokkerig beeld af en toe).
Dus ik had de keus of hem houden en totaal geen advies/info van de winkelier krijgen en het dus thuis maar uitzoeken met een tv en instelling die mij onbekend waren. Of hem terug doen, wachten op een nieuwe serie en hem dan elders kopen met wel service en advies/hulp.
Nieuwe serie komt er niet dus nu geheel bewust, wetende waar ik aan begin, toch de GT60 willen hebben.
Hopende dat die het fijn en goed blijft doen tot die Oled betaalbaar is.

@ParadoxYgen: niet iedereen kan het zich zomaar veroorloven effe risico's te nemen. Sommige van ons moeten dingen goed overwogen doen, heeft niks met angsten te maken 8)

@ Cap: Mijn persoonlijke ervaring met fabrikanten is er niet een die jij beschrijft. Ervaring hierin met Panasonic heb ik dan niet maar wel met andere bedrijven op andere elektronica gebieden. De enige die wel een keer goede service bood was Canon. Mijn printer was een half jaar na de 2 jaar garantie kapot gegaan en ik kreeg zonder toestanden zomaar een gloednieuwe printer opgestuurd. Dat was echt super.
Maar verders... nee hoor ijskast mevrouw de garantie is verlopen helaas kunnen we u niet meer helpen tenzij u zelf de kosten voldoet.
Ik doe eigenlijk met alles altijd 5 jaar garantie. En bij mijn fornuis en wasmachine heb ik die ook nodig gehad. En bij de rest weer niet. Dus vandaar mijn twijfel, puur vanuit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh je bent een vrouw, dat is het... ;)

Iemand ervaring met CI+ module voor upc.. bij gt60?

volgens UPC lijst neit compatible maar weet niet hoe actueel die lijst is...

Zou me veel hdmi aansluiting gehannes schelen.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2013 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Digibeetje28 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 20:48:
[...]

Dat de 2e terug ging was puur omdat ik op tweakers las dat er misschien nog een serie met upgrades uitgebracht zou worden en ik niet 100% lekker keek naar die GT60 (flikkering, blond haar wat groenig was, schokkerig beeld af en toe).
Uniformiteit is nooit 100%, maar als je over je hele beeld een groenige waas had, zoals ik hier uit op maak, dan is dat waarschijnlijk goed te verhelpen door calibratie. Dat is sowieso een goed idee voor als je je nieuwe gt60 hebt (na de nodige speeluren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:31
iemand calibreren in regio zuid holland!?!?!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 20:34

Mooi deal. Beetje off-topic: heb je de tv makkelijk kunnen verkopen voor dat geld? Ik heb zelf nog een 42pv70 (en een 65st50) en als jij nog 200 euro krijgt voor dat modeljaar (2007 meen ik) is het wel te overwegen om de hd ready plasma eruit te doen en een nieuwe plasma (42 of zelfs 50") ervoor terug te kopen. Nu ze nog te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ja, ik verbaas mij ontzettend over hoeveel geld mensen nog vragen voor lcd (ccfl) tv's van tig jaren oud met dito verouderde techniek en slijtage ("ja, want hij was X euro nieuw"). Voor plasma's idem dito. Kijk maar eens rond in vraag en aanbod :X

Eigenlijk alleen tv's van 1 of 2 jaar oud zijn mogelijk interessant om 2dehands te kopen, de rest is overpriced.

[ Voor 6% gewijzigd door Bartjuh op 23-11-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bartjuh schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 12:58:
Ja, ik verbaas mij ontzettend over hoeveel geld mensen nog vragen voor lcd (ccfl) tv's van tig jaren oud met dito verouderde techniek en slijtage ("ja, want hij was X euro nieuw"). Voor plasma's idem dito. Kijk maar eens rond in vraag en aanbod :X

Eigenlijk alleen tv's van 1 of 2 jaar oud zijn mogelijk interessant om 2dehands te kopen, de rest is overpriced.
Ik had mijn 2 jaar oude g10 ouzo verkocht voor 300 euro (in 2011)....

Dat vond ik wel een eelrijke prijs. Met pushen had ik wel meer gekregen gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wbtje schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 00:09:
iemand calibreren in regio zuid holland!?!?!!
Zoek je iemand die kalibratie nodig heeft, of iemand die jou die dienst kan verlenen..?
Btje onduidelijk tenzij ik eerder wat gemist heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 14:11:
Btje onduidelijk tenzij ik eerder wat gemist heb...
Ik denk dat je zijn vorige posts gemist hebt ja, zijn vaak van een zelfde strekking ongeveer.

Zal waarschijnlijk wel een calibratie nodig hebben voor zijn tv ja. Eigenlijk zinloos om op te reageren imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

bramberk15 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 12:48:
[...]

Mooi deal. Beetje off-topic: heb je de tv makkelijk kunnen verkopen voor dat geld? Ik heb zelf nog een 42pv70 (en een 65st50) en als jij nog 200 euro krijgt voor dat modeljaar (2007 meen ik) is het wel te overwegen om de hd ready plasma eruit te doen en een nieuwe plasma (42 of zelfs 50") ervoor terug te kopen. Nu ze nog te krijgen zijn.
Ja, binnen 5 minuten verkocht op tweakers. Idd erg nette prijs, maar voor 200,- toch een mooie tv. Tuurlijk heb je voor 200 meer een splinternieuwe, maar dat moet je wel hebben. Ik heb wel het idee dat een model nieuwer of groter nauwelijks voor een hogere prijs zorgt.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AversusZ
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 14:21

Nette prijs voor de 37PV70! Ik heb deze thuis ook staan en ben er nog steeds tevreden over. Zit alleen vanwege de aankomende productiestop ook te kijken naar een nieuwe om de komende jaren weer voorruit te kunnen. Puur uit interesse; heb je hem via marktplaats verkocht? Twijfel nog of ik hem naar de slaapkamer verhuis of verkoop. Edit; te snel gereageerd, lees net dat je hem via hier hebt verkocht :+

[ Voor 5% gewijzigd door AversusZ op 23-11-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ja, de 37pv70 gaf nog een perfect beeld, was er altijd erg tevreden over, maar ik vond de bezels wel erg breed. Nu heb ik dus een 42st60 en dat is toch wel weer een klap mooier, eigenlijk vooral het zwart en de dunne bezels. Alle internet-meuk, smart-tv en 3d is niet zo belangrijk en imho geen rede om over te stappen.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Week geleden overgestapt naar een Samsung 46F8000, komend van een 5 jr oude Panasonic plasma. Mijn vrouw wil eigenlijk weer terug. Irriteert zich nogal aan de beperkte kijkhoeken (zowel horizontaal als verticaal) Had toch de 50GT60 moeten kiezen, denk ik nu.

Ter info voor eventuele twijfelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik wil eens proberen de 3d mode van mijn vt50 te calibreren. Dit denk ik te doen door met de sensor (i1 pro) op een statief, tv in 2d -> 3d, bril voor de sensor houden en verder normale greyscale en cms calibratie. Zal dat tot een fatsoenlijk resultaat leiden?

[ Voor 26% gewijzigd door Kluus op 24-11-2013 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Azqi schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 22:26:
Week geleden overgestapt naar een Samsung 46F8000, komend van een 5 jr oude Panasonic plasma. Mijn vrouw wil eigenlijk weer terug. Irriteert zich nogal aan de beperkte kijkhoeken (zowel horizontaal als verticaal) Had toch de 50GT60 moeten kiezen, denk ik nu.

Ter info voor eventuele twijfelaars.
Er bestaat geen twijfel tussen LCD en Plasma. OLED en Plasma misschien wel ;)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van de week een nieuwe app geïnstalleerd ( viera connect ) te weten RTL-XL leek ons wel leuk om bepaalde programma's terug te kijken, maar helaas heb ik maar één keer verbinding kunnen maken waarbij ik alle terug te kijken items kon zien, klikte op een serie, deze begon af te spelen en na een kwartier of zo kapte ie er mee.
vanaf dat moment wil het homescreen van RTL-XL niet meer laden en blijft het rondje draaien, ik vraag mij af of meer mensen hier last mee hebben ( ZIGGO )

Tevens vindt ik het zeer irritant dat je éénmaal geïnstalleerde app's niet meer kunt verwijderen !
Wel kun je ze wegvinken zodat ze niet meer in je overzicht-scherm staan, maar echt de-installeren is mij nog niet gelukt, ook zoeken op internet heeft niets opgeleverd, schijnt een makke te zijn van de viera-market, wand bij andere merken kan dit vaak wel, ik wil de RTL app verwijderen en opnieuw instaleren om te kijken of het dan weer werkt.

Tweede vraag is, of meer mensen er last van hebben dat als je een harddisk en/of een usb-stick aangesloten hebben WIFI soms niet werkt, zonder usb-dingen aangesloten te hebben werkt wifi bij mij altijd, maar zogauw er iets geconnect is, dan werkt wifi soms niet, blijkt wel een probleem te zijn ( was een update voor ) maar is bij mij nog niet weg dus. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Pinin schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 17:56:
[...]

Ja, binnen 5 minuten verkocht op tweakers. Idd erg nette prijs, maar voor 200,- toch een mooie tv. Tuurlijk heb je voor 200 meer een splinternieuwe, maar dat moet je wel hebben. Ik heb wel het idee dat een model nieuwer of groter nauwelijks voor een hogere prijs zorgt.
5 minuten, wow, nice! Op zich snap ik het wel, mijn 42PV70 geeft inderdaad ook nog steeds een prima plaatje. Al is mijn 65ST50 wel een klap beter, vooral op zwartwaarde en schermgrootte (kuch).. Een HD Ready plasma met deze schermformaten (rond de 40") zijn prima te doen. Je hebt dan geen Full HD nodig want de meerderheid zit toch te ver van het scherm om het verschil te zien. Overigens accepteert de 42PV70 wel een 1080p signaal, wat het voordeel had dat deze dus direct van 1080p kon downscalen naar de native resolutie ipv te downscalen van een 720p signaal waarbij er ook weer wat beeldlijnen erbij 'verzonnen' moesten worden.

Dus als je inderdaad wat minder te besteden hebt is 200 euro voor een Pana plasma altijd een goede besteding. Enige nadeel vind ik inderdaad de wat lompe bezels. Een 42" van nu is compacter en een 50" is alleen in de breedte iets breder, scheelt 10 cm, maar ook hier is de oude HD Ready plasma bv hoger. Smart TV is onzinnig, ik stop mijn Google Chromecast van 3 tientjes in mijn oude plasma en dat werkt beter dan alle pre-installed cr*p die de huidige tv-fabrikanten erin stoppen. Iig bedankt voor je reactie.

[ Voor 8% gewijzigd door bramberk15 op 24-11-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
bramberk15 schreef op zondag 24 november 2013 @ 12:38:
[...]
Enige nadeel vind ik inderdaad de wat lompe bezels.
Nadeel van de huidige tv's vind ik juist de smalle, optisch-contrast-verlagende, bezels. Breder rulez :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Heb nog 1 issue met mijn st60, namelijk dat s-pdif audio pakweg 10db zachter is dan alle andere apparatuur die ik heb. Schakel ik de tv over naar een hdmi apparaat, of naar de apps, dan hoor je heel kort het volume harder gaan. Dus het kan wel harder, maar hij past gewoon zelf het dvb volume aan. Rete irritant om elke keer zelf dan weer het volume aan te moeten passen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Brad Pitt schreef op zondag 24 november 2013 @ 12:54:
[...]

Nadeel van de huidige tv's vind ik juist de smalle, optisch-contrast-verlagende, bezels. Breder rulez :9
Als je inderdaad op de hele smalle randen doelt van de huidige led tv's dan steun ik je volledig, dat ziet er inderdaad ook niet uit. Maar ik vind de rand van de ST50 die ik heb proportioneel juist erg mooi, die van de pv70 is toch wel moddervet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
_ferry_ schreef op zondag 24 november 2013 @ 19:58:
Heb nog 1 issue met mijn st60, namelijk dat s-pdif audio pakweg 10db zachter is dan alle andere apparatuur die ik heb. Schakel ik de tv over naar een hdmi apparaat, of naar de apps, dan hoor je heel kort het volume harder gaan. Dus het kan wel harder, maar hij past gewoon zelf het dvb volume aan. Rete irritant om elke keer zelf dan weer het volume aan te moeten passen :(
Wellicht kan je in je receiver per bron + of - dB instellen? Volgens mij doet m'n Pioneer dat zelf, zodra je schakelt naar een bron zie je +4dB of -4dB (voorbeeld) voor kortstondige duur, en dat zou zijn om het geluidsniveau op 1 level te houden na het schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
_Brake_ schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:45:
[...]
Volgens mij doet m'n Pioneer dat zelf, zodra je schakelt naar een bron zie je +4dB of -4dB (voorbeeld) voor kortstondige duur, en dat zou zijn om het geluidsniveau op 1 level te houden na het schakelen.
Dat is meestal gewoon DialNorm (Dialogue Normalization) die o.a. in films wordt toegepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Brad Pitt schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:07:
[...]

Dat is meestal gewoon DialNorm (Dialogue Normalization) die o.a. in films wordt toegepast :)
Klopt, ik lees net ook dat het onderdeel is van het Dolby Digital signaal. Dat zou de spdif toch aan moeten kunnen?

@_ferry_ waarom gebruik je de spdif? De ST60 kan toch ARC via HDMI aan?

Anders moet je wellicht een optische kabel kopen van betere kwaliteit!!1 Een heldere interne kern zeg maar: zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5

* _Brake_ rent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
_Brake_ schreef op maandag 25 november 2013 @ 11:12:
[...]
@_ferry_ waarom gebruik je de spdif? De ST60 kan toch ARC via HDMI aan?
Wellicht heeft 'ie geen ARC-compatible receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 12:30
Gents,

Sinds vorig jaar ben ik overgestapt van plasma naar LCD, omdat ik een aardige aanbieding kreeg op een 55 inch tv. Ik ben nooit echt gewend geraakt aan LCD en erger me meer aan het scherm dan dat ik ervan geniet.

Ik zit te twijfelen om hem in te ruilen voor een 65ST60. Ben een fervent filmkijker en gamer dus daar hecht ik veel waarde aan. Enige punten die mij aan het twijfelen brengen zijn het tv kijken (inbranden, met mijn oude plasma (42PV70 d8 ik) nooit problemen mee gehad, maar lees toch dat het de laatste jaren juist vaker voorkomt?) en de inputlag tijdens het gamen. Hierover lees ik dat het reuze meevalt, kan iemand dat bevestigen?

Graag hoor ik ook wat ervaringen van mensen met de ST60.

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Zelf geen ervaring met de ST60 maar van dit model heb ik wel gelezen dat deze een hogere input-lag heeft dan de ST50. Als je snelle FPS-games speelt, zou je daar dus last van kunnen hebben. Qua beeldkwaliteit heb je zelf genoeg ervaring om te weten dat plasma het beste is. Inbranden... tja, het kan voorkomen maar daarover zou ik me niet druk maken.

Gezien de prijs van de 65ST60 zou je voor ongeveer hetzelfde geld de 65VT50 kunnen halen. En voor minder geld een 65ST50 of 55VT60. Dat zijn volgens mij toestellen met een lagere input lag. Keuzes maken... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackmage2v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 16:32
Sinds 2 weken ben ik een trotse eigenaar van een 42st60 :). Ik ben er zeker blij mee en geniet telkens weer bij het kijken van een film/serie.

Nu ben ik alleen tegen het volgende aangelopen. Mijn tv maakt via wifi connectie met een NAS (Synology DS214). Dit werkt perfect, het materiaal wordt keurig gestreamd en kan ik gewoon bekijken via de ingebouwde media player.

Alleen gisteren had ik bij een 2-tal films dat beide random werden gestopt en de tv weer terug ging naar het menu. Door vervolgens weer de film te starten en door te spoelen naar waar ik (ongeveer) was gebleven, bleef de film wel gewoon afspelen op het punt waar het eerst fout ging. Daarna gebeurde het zeker een 4-, 5-tal keer per film. Best vervelend en ook apart, gezien ik al meerdere films zonder problemen heb afgekeken.

Zijn er mensen die dit probleem herkennen?

Ik dacht eerst aan een corrupt bestand, maar wanneer ik vooruitspoelde naar het punt waar het fout ging, liep de film wel gewoon door. Dus ik ga ervanuit dat ik deze factor kan uitsluiten. De tv en de NAS blijven dan over als mogelijke boosdoeners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
blackmage2v schreef op maandag 25 november 2013 @ 13:21:
Sinds 2 weken ben ik een trotse eigenaar van een 42st60 :). Ik ben er zeker blij mee en geniet telkens weer bij het kijken van een film/serie.

Nu ben ik alleen tegen het volgende aangelopen. Mijn tv maakt via wifi connectie met een NAS (Synology DS214). Dit werkt perfect, het materiaal wordt keurig gestreamd en kan ik gewoon bekijken via de ingebouwde media player.

Alleen gisteren had ik bij een 2-tal films dat beide random werden gestopt en de tv weer terug ging naar het menu. Door vervolgens weer de film te starten en door te spoelen naar waar ik (ongeveer) was gebleven, bleef de film wel gewoon afspelen op het punt waar het eerst fout ging. Daarna gebeurde het zeker een 4-, 5-tal keer per film. Best vervelend en ook apart, gezien ik al meerdere films zonder problemen heb afgekeken.

Zijn er mensen die dit probleem herkennen?

Ik dacht eerst aan een corrupt bestand, maar wanneer ik vooruitspoelde naar het punt waar het fout ging, liep de film wel gewoon door. Dus ik ga ervanuit dat ik deze factor kan uitsluiten. De tv en de NAS blijven dan over als mogelijke boosdoeners.
Probeer het eens bekabeld? Ik denk dat de draadloze verbinding de boosdoener is (WiFi spectrum vol, meer gebruikers op zelfde kanaal, router rebooten?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Streamen van video via wifi is in mijn ogen een no-go. Ja, het kan wel maar in veel gevallen, levert het voornamelijk problemen op. Ik zou ik voor bekabeling gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blindsight
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-03 21:59
Zie hier meer mensen met de 42PV70.
Wat een pracht apparaat was/is dit he.
Hoor nog steeds positieve reacties op mijn beeld.
Nu ook al een aantal jaartjes in huis en specifiek voor de xbox 360 gekocht.
Maar ik zie er hier ook veel die reeds zijn overgestapt naar de andere series.
Is deze echt zoveel beter dan mijn oude beestje.
Zit heel erg te twijfelen om naar de 50vt60 over te stappen en benieuwd naar jullie bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Ik kom van de 42PX80 af naar een 55VT60. Buiten het formaat, is de beeldkwaliteit van een totaal andere kwaliteit. Je merkt het vooral als je weer teruggaat naar de 42PX80.

Toen ik de stap zelf maakte, dacht ik; mwa, had meer verwacht. Toen ik de oude tv weer even aansloot dacht ik; WTF? Wie heeft die instellingen zo gaar gezet? Fabrieksinstellingen per ongeluk?

Nee hoor, het verschil was gewoon toch zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackmage2v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 16:32
_Brake_ schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:17:
[...]

Probeer het eens bekabeld? Ik denk dat de draadloze verbinding de boosdoener is (WiFi spectrum vol, meer gebruikers op zelfde kanaal, router rebooten?).
S1NN3D schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:37:
Streamen van video via wifi is in mijn ogen een no-go. Ja, het kan wel maar in veel gevallen, levert het voornamelijk problemen op. Ik zou ik voor bekabeling gaan.
Bedankt voor de reacties. Ik ga kijken of het met kabel beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:31:
Als iemand met een probleem het woord "wifi" in de mond neemt zonder "kabel ook al geprobeerd" dan houd ik gewoon op met lezen. ;)
Wat een onzin, wifi is aanwezig en moet daarom ook gewoon werken, dat doet het immers ook subliem bij een maat van mij op z'n SAMSUNG.
Hier op mijn GT50 heerst ook zo'n vreemd wifi probleem het werkt alleen zonder problemen als ik geen USB aansluiting gebruik...kom op zeg dit moet een pana toch ook gewoon kunnen inclusief 1080p content streamen.

De laatste software update ( 15-11-13 ) was speciaal om dit probleem aan te pakken, en wat denk je? NIET DUS. :(

Ik heb hier een subliem wifi net in huis waarmee zelfs mijn acryan hd films van mijn computer af speelt over het draadloos net, zonder enig stotteren, dit moet een plasma anno 2012/2013 zeker ook moeten kunnen, dit doet ie overgens ook prima als de wifi vebinding tot stand kan komen, met een HD aangesloten om op te kunnen nemen is dit dus niet altijd het geval...helaas. |:(

En nee, ik ga er geen netwerkkabeltje naar toe brengen, dat deden we tien jaar geleden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
blindsight schreef op maandag 25 november 2013 @ 17:00:
Zie hier meer mensen met de 42PV70.
Wat een pracht apparaat was/is dit he.
Hoor nog steeds positieve reacties op mijn beeld.
Nu ook al een aantal jaartjes in huis en specifiek voor de xbox 360 gekocht.
Maar ik zie er hier ook veel die reeds zijn overgestapt naar de andere series.
Is deze echt zoveel beter dan mijn oude beestje.
Zit heel erg te twijfelen om naar de 50vt60 over te stappen en benieuwd naar jullie bevindingen.
Ben zelf van een 42pv70 naar een 65st50 gegaan, en naast het nogal grote verschil in beeldformaat is ook de kwaliteit toch wel echt n pak beter. Maar, niet te min heb ik ook 7 (?) jaar van de 42pv70 genoten, veel gegamed ook op de ps3, en stiekem gegniffeld als ik bij vrienden/familie een veel te dure lcd zag staan met een beeld wat niet kon tippen aan dat van mijn 'oude' plasma. 'Plasma, dat koop je toch niet? LCD is toch veel beter, want dat zegt Pietje bij de BCC en Pietje kan het weten'.

Als je een plasma liefhebber bent, dan zou ik toch wel overstappen als je het geld een beetje kunt missen. Want plasma gaat eruit (Voor Panasonic is dit al het laatste modeljaar) en het enige alternatief is OLED, wat feitelijk nog geen alternatief is. Want te duur, moet zich nog bewijzen qua kwaliteit/levensduur etc etc.

Wat wellicht nog wel aan te raden is, is even wachten op de nieuwe CES electronicabeurs in Januari meen ik. Samsung maakt de laatste jaren grote sprongen op plasma gebied en begint Panasonic te evenaren. Met name qua helderheid (mocht je een lichte ruimte/veel lichtinval hebben) zijn zij erg sterk. Overigens momenteel wel enkel hun topmodel, maar wellicht gaan de mid-range modellen dit jaar van die techniek profiteren. Wellicht presenteren zij dus nog wel aantrekkelijke nieuwe modellen. Anders moet je nog snel een Pana scoren.

[ Voor 7% gewijzigd door bramberk15 op 25-11-2013 19:50 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 66 Laatste

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.