Houd er rekening mee dat de ontsmettingsmodule elke 1,5 - 2 jaar vervangen dient te worden, vervangingsunit kost ~€50.Dalma schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:52:
[...]
ok ik probeer een vergelijk te maken van een Aqmos CM50 voor 3 tot 5 personen en een Remon Neva.
Beide hebben 12,5l hars inhoud, maar de doorstroomcapaciteit zit wel een groot verschil in. Bij de Aqmos is dit
1.2m3/h en bij de remon 2.8m3/h.
Nu is het prijsverschil ook wel groot waarschijnlijk. De Aqmos met ontsmettingsmodule + installatie zo'n 600 euro goedkoper dan de Neva.
En dan zitten we ook nog met de chinese stuurkop vs de clack in de aqmos.
Het is lastig allemaal te vergelijken, maar wat me opvalt bij de neva zitten er handige features op zoals zoutdetectie (piep die afgaat als het zout op is) memory functie als de stroom wegvalt, dubbele bodem (tegen klonteren), maar ja dan toch weer die chinese stuurkop en het prijsverschil. wat is wijsheid ?
zijn er nog andere goede merken die gebruik maken van top onderdelen die ik nog zou kunnen vergelijken ?
EDIT: ik ben nog even aan het googlen, en ik zie bijv. de WTR High End Ceramic Cabinet 11L. Dit is ook wel een aardig ding, met van alles en nog wat builtin.
Ook die van Remon moet vervangen worden.
(Ze kunnen wat anders beweren