• DickvanderPijl
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-10-2019
duurt een tijdje , ik heb het afgelopen week ook gehad...
stormfly schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 20:09:
Ik heb tijdelijk even een ander modem (Ubee) van Ziggo, nu kan ik de HW wel pingen lokaal maar de HW kan niet via de online service verbinden.

Als ik de HW weer reset gaat het weer enige tijd goed, nu zou ik graag willen weten of ik "van buiten af" kan polsen of de online Cloud van HW hem nog ziet.

Ik weet dat je op de homewizard.nl site kan inloggen en dan zie je " voor het laatst gezien 15 minuten geleden" maar is dat getal ook via een API aan te roepen oid zodat ik het uit kan lezen ipv manueel inloggen?

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:48
TD-er schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 00:17:
[...]

De KAKU buitensensor (PIR-2150 volgens mij) gaat ook vrij snel door de batterijen heen. Veel sneller dan de binnen-sensoren.
Volgens mij ligt het vooral aan hoe snel de batterijen onder een bepaalde drempelspanning komen.
Met oplaadbare batterijen werkt die buitensensor bijvoorbeeld helemaal niet hier.
Dus wat dat betreft zou je inderdaad het beste lithium batterijen kunnen gebruiken. Die hebben vaak wat langer een hogere spanning tijdens het leegraken en ook de inwendige weerstand is wat lager, zodat de spanning minder inzakt bij een piek-stroom. En ze zijn minder afhankelijk van temperatuur, wat bij buitensensoren wel prettig is.
Tot nog toe heb ik gewoon de batterijen van de Ikea gebruikt en voor binnen gaan die wel 3-6 maanden mee. Buiten minder dan dat.
Ik heb de PIR-2150 (met antennemod) sinds september (2015) in de tuin hangen en werkt nog perfect met de eerste batterijen (IKEA batterijen).

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-09 22:59
Van mij mag er wel weer een keer een update komen...
Laatste app update is van november :-(

• oertje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 12:03
Tinusvolkel schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 23:19:
Hier gaan mijn bewegingsmelders van kaku al heel lang mee.
Heb ze nu ruim 1.5 jaar in gebruik en nog nooit batterijen gewisseld, dus hier zitten de Duracell procells nog in.

Een van die bewegingssensoren hangt in mijn woonkamer en registreerd dus heel veel.

Maar hangen jouw melders buiten? Want misschien dat ze in de kou slechter presteren.
Nee, mijn melders hangen binnen, ik gebruik batterijen van de lidl. Maar zal als ze op zijn eens andere proberen. Ikea misschien beter? ik kijk wel.
Blijft dat de smartwares met 1 maand wel erg snel leeg is.

Dank voor reacties
larsF schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 09:45:
Van mij mag er wel weer een keer een update komen...
Laatste app update is van november :-(
Heb hw pas gesproken en ze zijn druk bezig. Komen leuke dingen aan.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 15:36
Zit te wachten op Android Wear toepassing....

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:00
martinvdm schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 19:00:
[...]

Heb hw pas gesproken en ze zijn druk bezig. Komen leuke dingen aan.
Zoals :)

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-09 22:59
Ik ben ook wel benieuwd wat er allemaal aan komt.
Vind het heel jammer dat ze er niet over communiceren.

Ik denk als uit Homey de meeste bugs zijn verdwenen en de energy en heatlink er op werkt.
Dat veel mensen waaronder waarschijnlijk mijzelf zullen overstappen.
Maar ik wacht nog even af hoe het met HW & Homey allemaal gaat lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JordF
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-09 23:13
Er komen leuke dingen aan. Ik ben net terug van een presentatie van HW in Tilburg. Daar presenteerden ze o.a. nieuwe camera's die geen portforwarding meer nodig hebben en naar hun zeggen "door je oma in 5 min. aan de praat te krijgen zijn" middels een dedicated camera app. Deze zullen ook gewoon stand-alone (dus zonder HW-unit) te gebruiken zijn. 2 binnenmodellen en 2 buitenmodellen (RRP variërend van 89 tot 130, als ik me goed herinner).
En ze presenteerden hun eigen "Hue" lampen. Naam en prijs was nog niet bekend, maar zou in ieder geval een stuk minder gaan kosten dan Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Laatst online: 17:00
Dat laatste vind ik wel erg interessant. Ik ben erg benieuwd wat dat gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Laatst online: 18:48
oertje schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:06:
[...]

Nee, mijn melders hangen binnen, ik gebruik batterijen van de lidl. Maar zal als ze op zijn eens andere proberen. Ikea misschien beter? ik kijk wel.
Blijft dat de smartwares met 1 maand wel erg snel leeg is.

Dank voor reacties
Mijn ervaringen met Swartwares schakelaars zijn zeer slecht, zoals ik eerder in dit topic beschreven heb. Ik heb ze allemaal (op 1 na) teruggestuurd (naar Wehkamp).
Rudolfus schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 19:01:
Zit te wachten op Android Wear toepassing....
ik ook.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JordF schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 21:22:
Er komen leuke dingen aan. Ik ben net terug van een presentatie van HW in Tilburg. Daar presenteerden ze o.a. nieuwe camera's die geen portforwarding meer nodig hebben en naar hun zeggen "door je oma in 5 min. aan de praat te krijgen zijn" middels een dedicated camera app. Deze zullen ook gewoon stand-alone (dus zonder HW-unit) te gebruiken zijn. 2 binnenmodellen en 2 buitenmodellen (RRP variërend van 89 tot 130, als ik me goed herinner).
Leuk. Ik heb al maanden een ticket openstaan over snapshots. Geen enkele vooruitgang. Is gewoon met een door HW ondersteunde camera....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordF
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-09 23:13
In die nieuwe camera's zit ook een SD kaart slot en kun je vanuit de app een opname starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
TD-er schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 00:17:
[...]

De KAKU buitensensor (PIR-2150 volgens mij) gaat ook vrij snel door de batterijen heen. Veel sneller dan de binnen-sensoren.
.....
Tot nog toe heb ik gewoon de batterijen van de Ikea gebruikt en voor binnen gaan die wel 3-6 maanden mee. Buiten minder dan dat.
Het blijft een feit dat batterijen bij lagere temperaturen veel van hun kracht verliezen. DIt resulteert vooral in de wintermaanden in veel haperende buiten sensoren.
Ik heb in mijn buitensensoren al twee winterseizoenen de "Energizer Ultimate Lithium" batterijen (de zilver-blauwe dus)... Die werken gegarandeerd tussen -40 en +60 graden celsius.
En vooral op die lagere temperaturen laten de 'normale' batterijen het nog wel eens afweten.

De "Energizer Ultimate Lithium" doet even zeer in de portemonnee , maar dan heb je ook wat !

Peter

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:09
Hun eigen hue lampen. Serieus mensen. Prioriteiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
larsF schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 20:35:
Ik ben ook wel benieuwd wat er allemaal aan komt.
Vind het heel jammer dat ze er niet over communiceren.
Kijk eens : https://www.facebook.com/.../videos/1003967276345176/

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neefdave schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 20:11:
Ach, als je het op die manier verkoopt, zou de prijs wel eens op 60-70% van de Hue kunnen komen en dan heb je super marges.
En er moet toch ook geld binnen komen, want volgens mij hebben ze heel veel mensen rondlopen, dus moeten ze erg veel HomeWizards verkopen wil het uitkunnen.
En binnen mijn kennissenkring heeft niemand er een, dus ik vraag me af hoe hard dat gaat.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 20:43:
[...]

Ach, als je het op die manier verkoopt, zou de prijs wel eens op 60-70% van de Hue kunnen komen en dan heb je super marges.
En er moet toch ook geld binnen komen, want volgens mij hebben ze heel veel mensen rondlopen, dus moeten ze erg veel HomeWizards verkopen wil het uitkunnen.
En binnen mijn kennissenkring heeft niemand er een, dus ik vraag me af hoe hard dat gaat.
Ik vind het helemaal niet zo slecht. Hue is prijzig en marges zijn laag wil je concurreren. Een eigen lijn lampen betekend meer inbreng in design en mogelijkheden en hopelijk betere marges. Uiteindelijk moet idd het personeel waaronder de ontwikkelaars betaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NanMac
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:46
Iemand een brink renovent wtw aan het schakelen gekregen via homewizard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 18:36
Klik schreef op zondag 27 december 2015 @ 16:10:
Ik krijg in eens oude foto's bij mijn snapshots werkt weer goed daar
Heb dit nu ook, enige wat gewijzigd is: mijn foscam bedraad aangesloten i.p.v. draadloos (Fixed IP dus niet gewijzigd). Tevens alles powercycle gegeven.
Soms wel een nieuwe snapshot maar vaker een oude foto/snapshot.

Wat te doen?

[ Voor 8% gewijzigd door Flash3d op 14-02-2016 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbkk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 13:04
De hmewizard instellingen worden telkens slechter en totaal onbetrouwbaar, wat gisteren wel werkte werkt vandaag niet meer.
Mijn rolluiken, kamer tuinkant, gingen open en dicht met de instelling van zon op en zon onder als taak voor de asun650, dit werkt ineens niet meer.

De rolluik ging nog wel omhoog maar niet meer naar beneden.

De ventilator op zolder gaat ook op bepaalde tijden aan en na een ingestelde tijd weer uit, nu gaat de ventilator nog wel aan maar met het uit-signaal gebeurt er niets dus de ventilator blijft aan.
En lamp op de kast gaat ook nog wel aan en heeft ook geen zin meer om op het uit signaal te reageren.

Het heeft dus allemaal wel goed en zonder haperingen gewerkt.

Wat kan de oorzaak zijn, de homewizard is niet verplaatst, hangt vast aan de muur, asun voor rolluiken zitten vast in doos op de muur, lamp kast heeft schakelaar in contactdoos en die verschuift ook niet.
Bij de buren zijn er geen nieuwe apparaten bijgekomen die eventueel een storing zouden kunnen geven en zelf heb ik ook geen nieuwe apparaten in huis.

Wel zie ik bij de homewizard online, onder de afdeling backup (zal ik onderaan plaatsen), dat er veranderingen zijn en die heb geprobeerd op te zoeken in de iPad app en op de computer maar ik kan niets vinden.
De instellingen zijn allemaal zoals ik het opgeslagen had alleen de werking, uitvoering, naar de aangesloten apparaten werkt voor de helft en dat is goed balen.

De homewizard is voorzien van antenne's, mijn router is een netgear Nighthawk AC1900 en daarin heeft de homewizard zijn vaste ip-adres en mac adres.

Wie heeft een suggestie om dit te verhelpen of een hint in de goede richting om tot een oplossing te komen en het probleem te verhelpen.

Backup 12-02-2016 01:00 Reason: Automatic / Type: Basic

Sensoren Timers Notificaties Logs Overige
3 toegevoegd 0 toegevoegd 1 toegevoegd 0 toegevoegd 0 toegevoegd
14 gewijzigd 0 gewijzigd 7 gewijzigd 0 gewijzigd 3 gewijzigd
0 verwijderd 0 verwijderd 0 verwijderd 0 verwijderd 0 verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klik
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-09 11:00
Asjeblieft laat homey snel komen.
Bij mij gaat mijn zonnescherm nu uit als ik voorbij de bewegingsensor loop.
Voor het zelfde geld stormt het en heb ik een partij schade.
Het word nu wel heel erg met homewizard.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Klik schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 18:02:
Asjeblieft laat homey snel komen.
Bij mij gaat mijn zonnescherm nu uit als ik voorbij de bewegingsensor loop.
Voor het zelfde geld stormt het en heb ik een partij schade.
Het word nu wel heel erg met homewizard.
Ik zou maar eens in het Homey-topic kijken, dat is niet veel beter, hoor :P
Grote kans dat dan naast je zonnescherm ook je lampen aangaan en Justin Bieber af gaat spelen :+

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 16-02-2016 20:43 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wersitime
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-04 12:43
Bij mijn Smartwares windmeter die via het Smartwares weerstation en de Homewizard werkt is spontaan Noord en Zuid omgedraaid. Ik kan dit mogelijk wel calibreren maar als dit spontaan gebeurd kan het zo weer gebeuren.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt. 1 geval is mij al bekend.

Ik vraag het hier omdat Homewizard vaak pas na een week reageert, hopelijk weet iemand hier of dit vaker voorkomt, of dat ik er een heb met oude firmware. Ik zag dat er een update is geweest voor de windmeter.

Groeten,
Henny

www.mrmodelrailroad.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Laatst online: 02-03 13:47
Ik weet niet waar homewizard op dit moment mee bezig is, maar ik heb een 1 1/2 week geleden een mail gestuurd nog steeds geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:19
Vraagje aan de kenners hier :)

heeft iemand ervaring met Osram lightify en de kopppeling met homewizard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Galaxis schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 07:26:
Vraagje aan de kenners hier :)

heeft iemand ervaring met Osram lightify en de kopppeling met homewizard ?
Even zelf googelen; Osram werkt op basis van Zigbee, de Homewizard heeft dit protocol niet eens aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:19
martinvdm schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 07:34:
[...]

Even zelf googelen; Osram werkt op basis van Zigbee, de Homewizard heeft dit protocol niet eens aan boord.
Bedankt voor je antwoord, ik ben zelf vrij nieuw in deze wereld en ik kwam er niet helemaal aan uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wbkk schreef op zondag 14 februari 2016 @ 18:31:
De hmewizard instellingen worden telkens slechter en totaal onbetrouwbaar, wat gisteren wel werkte werkt vandaag niet meer.
Mijn rolluiken, kamer tuinkant, gingen open en dicht met de instelling van zon op en zon onder als taak voor de asun650, dit werkt ineens niet meer.

De rolluik ging nog wel omhoog maar niet meer naar beneden.

De ventilator op zolder gaat ook op bepaalde tijden aan en na een ingestelde tijd weer uit, nu gaat de ventilator nog wel aan maar met het uit-signaal gebeurt er niets dus de ventilator blijft aan.
En lamp op de kast gaat ook nog wel aan en heeft ook geen zin meer om op het uit signaal te reageren.

Het heeft dus allemaal wel goed en zonder haperingen gewerkt.

Wat kan de oorzaak zijn, de homewizard is niet verplaatst, hangt vast aan de muur, asun voor rolluiken zitten vast in doos op de muur, lamp kast heeft schakelaar in contactdoos en die verschuift ook niet.
Bij de buren zijn er geen nieuwe apparaten bijgekomen die eventueel een storing zouden kunnen geven en zelf heb ik ook geen nieuwe apparaten in huis.

Wel zie ik bij de homewizard online, onder de afdeling backup (zal ik onderaan plaatsen), dat er veranderingen zijn en die heb geprobeerd op te zoeken in de iPad app en op de computer maar ik kan niets vinden.
De instellingen zijn allemaal zoals ik het opgeslagen had alleen de werking, uitvoering, naar de aangesloten apparaten werkt voor de helft en dat is goed balen.

De homewizard is voorzien van antenne's, mijn router is een netgear Nighthawk AC1900 en daarin heeft de homewizard zijn vaste ip-adres en mac adres.

Wie heeft een suggestie om dit te verhelpen of een hint in de goede richting om tot een oplossing te komen en het probleem te verhelpen.

Backup 12-02-2016 01:00 Reason: Automatic / Type: Basic

Sensoren Timers Notificaties Logs Overige
3 toegevoegd 0 toegevoegd 1 toegevoegd 0 toegevoegd 0 toegevoegd
14 gewijzigd 0 gewijzigd 7 gewijzigd 0 gewijzigd 3 gewijzigd
0 verwijderd 0 verwijderd 0 verwijderd 0 verwijderd 0 verwijderd
Heb je meerdere telefoons of tablet geregistreerd? Bij mij was het geval dat ik alleen de tablet die we thuis gebruiken niet aangemeld hadden via HW online, als ik dan vervolgens inloggen met mijn telefoon die wel via HW online was aangemeld gingen er allerlei dingen verkeerd. Nadien heb ik met de pctool de HW opnieuw ingesteld en alle telefoons en tablets aan gemeld met HW online, sindsdien geen enkel probleem meer gehad. Draait nu bijna al een jaar probleemloos. Zelfs IP adres nog niet eens vastgezet. MAC adres is trouwens apperaat afhankelijk en kan niet gewijzigd worden.
In mijn geval leek het erop dat de verschillende manieren van aanmelden de boel in de war liet lopen.
Voorheen als ik met de telefoon iets bediende en daarna met de tablet probeerde in te loggen (of v.v.) liep het vast en viel pas weer na een uur of na een reset te benaderen.
Ook meegemaakt dat ik met de telefoon een schakelaar erbij gezet had en daarna met de tablet inloggen dat de schakelaar er niet meer was.

• wbkk
Dat is wat vreemd omdat alle instellingen opgeslagen worden in de homewizard en zelf heb ik de gewoonte om alles via de computer te installeren en na te kijken, ik log dan wel online in.
Als ik de homewizard via de iPhone of iPad wil benaderen dan doe ik dat ook via het onlin inloggen dus daar kunnen de fouten dan niet door komen zoals deze bij jou naar voren kwamen.
Zelf denk ik eerder dat er een bitje omvalt als ze van de homewizard een backup maken naar een brakke server of een oude computer met een paar afgedankte harddisks welke tot backup-server gedoopt is.

Maar bij mij mag het rolluik gelijk naar beneden zakken als de buurvrouw langs loopt, Klik zou zijn zonnescherm dan even moeten aanpassen naar een screen, alleen geeft mijn bewegingsmelder (als hij weer werkt) een signaal door naar het belsignaal.
Drukken ze op de belknop dan krijg ik ook een beeld van de geen die aanbelt en gelukkig niet, zoals bij Flash3d, weer oude plaatjes die ik gewist had.
En zo zijn er nog heel veel dingen die niet goed zijn of niet goed werken het is alleen vervelend dat je van alles kan aandragen maar dat het altijd één richting verkeer is en al zouden ze er notitie van nemen zeggen ze dat ook niet.

Van alles kan wel mooi zijn en goed er uitzien en de eventueel nieuwe dingen die er op stapel staan zal ook alles goed moeten werken en de rotzooi die er achteraan sleept moeten ze niet vergeten anders remt dat wel af tot het uiteindelijk stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wbkk schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 20:15:
Dat is wat vreemd omdat alle instellingen opgeslagen worden in de homewizard en zelf heb ik de gewoonte om alles via de computer te installeren en na te kijken, ik log dan wel online in.
Als ik de homewizard via de iPhone of iPad wil benaderen dan doe ik dat ook via het onlin inloggen dus daar kunnen de fouten dan niet door komen zoals deze bij jou naar voren kwamen.[...]
Het kan heel goed dat dingen fout gaan zoals beschreven.
Echter zijn dat dan wel heel domme programmeerfouten.
Gezien de omschrijving zou ik namelijk denken dat er sprake is van een cache bij alle app's.
Gebruikelijk is om de data in een cache gedurende een bepaalde tijd als geldig te beschouwen. Echter moet je wel zo snel mogelijk zien wanneer die cache niet meer accuraat is.
Dus moet je ergens aan kunnen zien, met een simpele query, of jouw gecachte data nog actueel is.
En ik vermoed dat juist daar iets mis kan gaan.
Dus wanneer je met app-1 iets instelt en vrij snel met app-2 gaat kijken, dan zie je de aanpassing niet. Wanneer je dan met app-2 iets gaat aanpassen, gebaseerd op de oude cache, dan gaan dingen echt door elkaar lopen.
Dan kan het bijvoorbeeld voor komen dat sensoren dezelfde ID krijgen, want volgens beide apps was er een ongebruikt ID toegewezen.
En zo kun je dus veel van de genoemde bugs krijgen.

Het zou dus maar zo kunnen zijn dat een niet aangemelde app een ander mechanisme gebruikt om te kijken of de cache nog actueel is, dan een andere app die wel aangemeld is.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbkk
Daar heb je gelijk in alleen zelf heb ik het nog niet gezien dat iemand op een desktop gegevens aan het invoeren is dat dan per direct op een telefoon, tablet, laptop of nootboek gaat uittesten.

Maar als SDdeRuiter het op die wijze zou nakijken dan krijg je inderdaad dat die problemen kunnen gaan voorkomen, eigenlijk is het wel een gegeven om een keer te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende week krijg ik me Homewziard binnen, en heb dus alvast een vraag.

Ik wil de Fontijn van de vijver door de Homewizard gaan laten aansturen, er moeten twee parameters zijn om hem aan te laten gaan, 1 is 1 uur na zon's opgang aan, 1 uur na zon's ondergang uit, dat lijkt me geen probleem. De tweede parameter zou moeten zijn dat die voorkomt dat de Fontijn aangaat bij een temperatuur onder de -1. Is dat te combineren ?

Tweede vraag werkt de Homewizard app op een IPad 1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-09 09:24
Neefdave schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 20:11:
Inderdaad, waar zijn die lui mee bezig? Eigen lampen, eigen camera's? Donder op, dat wil niemand. Het enige sterke punt van HomeWizard was dat het fijn integreert met bestaande draadloze systemen. Zorg dat die basis eerst eens goed is! Ga bijvoorbeeld meer camera's ondersteunen, of zorg dat de ondersteuning voor bestaande camera's es werkt, ik kan bv geen snapshots maken met een HD camera.

En de volgende wijziging lijkt me conditioneel schakelen, dat moet toch niet zo moeilijk zijn om in te bouwen. En als je dan toch bezig bent, maak een ethernetaansluiting op de volgende HomeWizard want wifi is tegenwoordig zo druk dat het onbetrouwbaar begint te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 14:17:
Volgende week krijg ik me Homewziard binnen, en heb dus alvast een vraag.

Ik wil de Fontijn van de vijver door de Homewizard gaan laten aansturen, er moeten twee parameters zijn om hem aan te laten gaan, 1 is 1 uur na zon's opgang aan, 1 uur na zon's ondergang uit, dat lijkt me geen probleem. De tweede parameter zou moeten zijn dat die voorkomt dat de Fontijn aangaat bij een temperatuur onder de -1. Is dat te combineren ?

Tweede vraag werkt de Homewizard app op een IPad 1 ?
Antwoord op de eerste vraag: Nee.
Antwoord op de tweede vraag: Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 18:26:
[...]

Antwoord op de eerste vraag: Nee.
Die eerste kan prima, toch?
Kies je bij tasks "after sunrise" en dan "1h after sunrise", etc. :)
Of bedoel je in combinatie met de temperatuur? Dat wordt moeilijker, inderdaad.

Voor de liefhebbers, vanwege een verhuizing doe ik mijn geliefde HW/HL weg: klik

[ Voor 47% gewijzigd door anandus op 20-02-2016 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja in combinatie met de temperatuur.
Dus eigenlijk als temp onder -1 dan stap 1 niet uitvoeren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 18:40:
Ja in combinatie met de temperatuur.
Dus eigenlijk als temp onder -1 dan stap 1 niet uitvoeren :-)
Nee, if-then kan, maar niet if-and-if-then

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David82
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-06 17:10
anandus schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 18:43:
[...]

Nee, if-then kan, maar niet if-and-if-then
gaat toch

taak 1 :de pomp gaat aan als de temperatuur hoger is dan -1°c tussen 1 uur na zonsopgang en 1uur na zonsondergang

event: temperatuur hoger de -1°c

condities
beging tijd: 1 uur na zonsopgang
eind tijd : 1 uur na zonsondergang
dagen : alle dagen
presets : alle presets
Evalueer op 'start tijd' aan vinken

acties
pomp vijver aan

Taak 2 : De pomp van de vijver gaat uit als de temperatuur lager is dan -1°C tussen 1 uur na zonsopgang en 1 uur na zonsondergang

maak een taak aan met de thermometer van buiten.

event: temperatuur lager de -1°c
condities

acties
pomp vijver uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Je hebt helemaal gelijk! 8)7

Ik zat te kijken bij éérst een tijd en dan pas een andere conditie.
Maar inderdaad, het kan prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt dat ga ik zeker proberen zo in te stellen, en dan wachten tot de volgende winter of het werkt, of een andere temperatuur kiezen, want wat werking betreft zal -1 of + 15 niet uitmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

David82 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 18:59:
[...]

gaat toch

taak 1 :de pomp gaat aan als de temperatuur hoger is dan -1°c tussen 1 uur na zonsopgang en 1uur na zonsondergang

event: temperatuur hoger de -1°c

condities

acties
pomp vijver aan

Taak 2 : De pomp van de vijver gaat uit als de temperatuur lager is dan -1°C tussen 1 uur na zonsopgang en 1 uur na zonsondergang

maak een taak aan met de thermometer van buiten.

event: temperatuur lager de -1°c
condities

acties
pomp vijver uit
Je hebt gelijk, het kan wel. Ik was het "evaluatiemoment" vergeten. (dat bestond "vroeger" niet 8)7 )

Maar ik zou het niet aandurven om dit toe te passen, omdat er geen garantie is dat de pomp uitgeschakeld wordt als de HW het "uit"-signaal verstuurd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David82
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-06 17:10
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 19:33:
Bedankt dat ga ik zeker proberen zo in te stellen, en dan wachten tot de volgende winter of het werkt, of een andere temperatuur kiezen, want wat werking betreft zal -1 of + 15 niet uitmaken
je moet wel nog een 3 de taak maken om 1 uur na zonsondergang de pomp uit te zetten.

s'morgens zal de pomp niet starten als de temperatuur te laag is.
als de temperatuur 1 uur na zonsopgang te laag wordt zal homewizard het signaal sturen voor pomp uit maar dat is geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Goedemorgen,

Heb mijn smartwares bewegingssensor teruggestuurd(wehkamp) want deed het weer eens niet.
Nu kan ik niet meer automatisch het licht aan laten gaan als ik de trap op loop. Maar heb er wel een IPcam hangen van Foscam F19831P.
Zou het mogelijk zijn om als er beweging word waargenomen dat ik dan de verlichting kan schakelen.
Waarschijnlijk via een IP schakelaar, maar hoe zou het commando er uit moeten zien?

Iemand een idee?

Of weet iemand hoe ik als ik een email krijg de verlichting kan schakelen?

[ Voor 8% gewijzigd door oertje op 22-02-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinAH
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 31-12-2024
Vanmorgen werden de weekgrafieken van de energielink bij mij niet gereset.
De dag grafiek lijkt goed maar de week grafiek voor de zondag is veel te hoog.

Heb dus nu al een hoger verbruik voor de zondag dan het totaal verbruik op zaterdag, dit geldt zowel voor gas als elektriciteit.

Hebben meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc79
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-06 20:13
MartinAH schreef op zondag 21 februari 2016 @ 12:33:

Heb dus nu al een hoger verbruik voor de zondag dan het totaal verbruik op zaterdag, dit geldt zowel voor gas als elektriciteit.

Hier geen probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinAH
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 31-12-2024
MartinAH schreef op zondag 21 februari 2016 @ 12:33:

Verbruik en Netto van gisteren kloppen nu wel weer maar opbrengst is van zaterdag en zondag samen 8)7 .

Verbruik: 4,92 kWh
Opbrengst: 2,15 kWh (volgens de gegevens van de omvormer zou dit ongeveer 1kWh moeten zijn)
Netto: 3,9 kWh

Verbruik van Maandag is van zaterdag zondag en maandag samen???

Update:
De schakelaars werken ook niet meer, zelf even een nieuw apparaat toegevoegd en kreeg meteen een code!
Het is geen apparaat van mij dus zou het ergens bij de buren moeten zijn, een apparaat die elke seconde een code uitstuurt, nu nog achterhalen van wie dit apparaat is.

Vind het wel vreemd dat dan de EnergyLink van slag is.

[ Voor 18% gewijzigd door MartinAH op 22-02-2016 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.Wortelboer
  • Laatst online: 16-09 16:09
Ik heb drie zonneschermen draadloos aangesloten op de homewizard. Ik zou graag willen dat deze schermen automatisch omhoog gaan bij een naderende bui (zoals de app buienalarm kan aangeven). Is dit al mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:15
B.Wortelboer schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:03:
Ik heb drie zonneschermen draadloos aangesloten op de homewizard. Ik zou graag willen dat deze schermen automatisch omhoog gaan bij een naderende bui (zoals de app buienalarm kan aangeven). Is dit al mogelijk ?
Zoiets misschien: (heb het zelf niet getest)
En weet niet goed of die "rain" trigger op tijd werkt.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1110164/ifttt.jpg

Bedenk me nu dat het HW ip wel vanaf buiten benaderbaar moet zijn....

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Weet iemand of de Homewizard het nieuwe Klik aan Klik uit Alarm systeem gaat ondersteunen dat op 868 MHz werkt ?

http://www.klikaanklikuit...wireless-security-system/

is als complete set te koop of als losse modules

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ger213
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-01-2023
Foutief gelezen

[ Voor 79% gewijzigd door ger213 op 24-02-2016 18:12 ]

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-09 19:51
Iemand al de nieuwe spullen gezien of getest?:

http://www.klikaanklikuit.nl/shop/nl/producten/ics-2000/
http://www.klikaanklikuit.nl/shop/nl/producten/

ICS2000 zou overeen komen met de HW control station?

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

• anandus
  • Niet online

• B.Wortelboer
Tinusvolkel schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:24:
[...]

Zoiets misschien: (heb het zelf niet getest)
En weet niet goed of die "rain" trigger op tijd werkt.
..
Bedenk me nu dat het HW ip wel vanaf buiten benaderbaar moet zijn....
Bedankt, ga ik eens proberen

Verwijderd

Ik zie dat ze nu bij HW ook de beschermkappen verkopen. Ik heb deze een tijdje terug al in Zoetermeer gekocht.

http://www.homewizard.nl/...-voor-buitensensoren.html

of hier

http://www.weerstationkop...fa/98111402-tfa-sensorhut

Die dingen doen het prima en houden net een beetje de zon en regen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.Wortelboer
Ik heb het opgelost met mijn Android media player. Deze blijft immer thuis. Hierop heb ik de apps Tasker, Notification Listener en Buienalarm op gezet. Vervolgens een profile aangemaakt in Tasker. Zodra buienalarm een notificatie geeft zend Tasker via internet het commando om de zonneschermen weer omhoog te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
oertje schreef op zondag 21 februari 2016 @ 10:06:
Goedemorgen,

Heb mijn smartwares bewegingssensor teruggestuurd(wehkamp) want deed het weer eens niet.
Nu kan ik niet meer automatisch het licht aan laten gaan als ik de trap op loop. Maar heb er wel een IPcam hangen van Foscam F19831P.
Zou het mogelijk zijn om als er beweging word waargenomen dat ik dan de verlichting kan schakelen.
Waarschijnlijk via een IP schakelaar, maar hoe zou het commando er uit moeten zien?

Iemand een idee?

Of weet iemand hoe ik als ik een email krijg de verlichting kan schakelen?
Misschien dit weekend iemand online die een idee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bij mij draait er een klein scriptje op mijn nas. Buienradar heeft de mogelijkheid om met coordinaten de regenverwachting op te vragen. Gaat het binnen 10 minuten regenen, dan gaan onze screens omhoog.

Middels een Arduino met lichtgevoelige sensor stuur ik ze omlaag als de lichtintensiteit in de kamer lange tijd hoog is. Mijn windmeter voorkomt dat de screens naar beneden gaan bij harde wind.

Alles wordt uiteindelijk gestuurd via mijn HomeWizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:04
Ik weet niet of het mogelijk is maar je zou bv het programma Tasker (android) kunnen laten kijken welke meldingen op je telefoon worden gemeld en als er een melding van buienalarm komt dat tasker dan via een url de schermen omhoog stuurt.
Via youtube zijn er diverse voorbeelden van tasker opdrachten te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:41
wolly_a schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 22:44:
[...]

Bij mij draait er een klein scriptje op mijn nas. Buienradar heeft de mogelijkheid om met coordinaten de regenverwachting op te vragen. Gaat het binnen 10 minuten regenen, dan gaan onze screens omhoog.

Middels een Arduino met lichtgevoelige sensor stuur ik ze omlaag als de lichtintensiteit in de kamer lange tijd hoog is. Mijn windmeter voorkomt dat de screens naar beneden gaan bij harde wind.

Alles wordt uiteindelijk gestuurd via mijn HomeWizard.
Dit vind ik wel heel gaaf, helaas ontbeer ik de kennis van het schrijven van zo’n scriptje. Leuk is het wel en zou wel eens willen weten hoe zo iets er uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chippie777 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 08:56:
[...]

Dit vind ik wel heel gaaf, helaas ontbeer ik de kennis van het schrijven van zo’n scriptje. Leuk is het wel en zou wel eens willen weten hoe zo iets er uit ziet.
Met Domoticz kom je ook een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Vandaag word onze watermeter vervangen. Nu heeft homewizard een pulssensor om het verbruik te meten. Nu kost zo'n pulssensor aardig wat geld. Water kost een paar centen per kuub exclusief de heffingen.

Ik vroeg me af wie er nou echt "schik" hier van heeft dat hij dit verbruik kan meten?! In de zomer vullen wij een zwembad van circa 5m3. Alleen het dagelijks douchen en wassen zou dan in kaart gebracht kunnen worden. Persoonlijk vind ik de kosten van de pulssensor denk ik niet opwegen tegen het inzien van het verbruik van het water. Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ergens een goed overzicht van wat er werkt met Homewizard?
Op de site van Homewizard staat een overzichtje maar dat gaat er merk, en niet per type aanvulling.

Of zeggen jullie als kenners op die lijst kun je geheel vertrouwen of staat er hier op tweakers nogeen mooi topic over de diversen zaken die je kunt koppelen aan HW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:52:
Is er ergens een goed overzicht van wat er werkt met Homewizard?
Op de site van Homewizard staat een overzichtje maar dat gaat er merk, en niet per type aanvulling.

Of zeggen jullie als kenners op die lijst kun je geheel vertrouwen of staat er hier op tweakers nogeen mooi topic over de diversen zaken die je kunt koppelen aan HW
Staat dat niet op de wiki?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De wiki van Homewizard of bestaat er een hobby wiki van een gebruiker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 11:27:
De wiki van Homewizard of bestaat er een hobby wiki van een gebruiker ?
Deze:
http://homewizard.wikia.com/wiki/Componenten_Overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Laatst online: 22:38
Neefdave schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:49:
Vandaag word onze watermeter vervangen. Nu heeft homewizard een pulssensor om het verbruik te meten. Nu kost zo'n pulssensor aardig wat geld. Water kost een paar centen per kuub exclusief de heffingen.

Ik vroeg me af wie er nou echt "schik" hier van heeft dat hij dit verbruik kan meten?! In de zomer vullen wij een zwembad van circa 5m3. Alleen het dagelijks douchen en wassen zou dan in kaart gebracht kunnen worden. Persoonlijk vind ik de kosten van de pulssensor denk ik niet opwegen tegen het inzien van het verbruik van het water. Wat vinden jullie?
Ach netto echt in geld op je water besparen door de pulse teller zal best wat tijd duren als dat al zo is (immers dat zou betekenen dat je je gedrag en verbruik met deze data moet aanpassen). Ik ben er wel erg blij mee. Het geeft inzicht en ik heb er wel lol aan om mijn verbruik op Electra Gas en ook Water te zien van dag tot dag en per X periode. Voor mij is het een gadget en geen middel om te besparen. echter ALS je gaat besparen zie je wel meteen resultaat. Iets wat je met normale meter niet zo snel zal opmerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dat helpt opweg, beetje een rommeltje door alle reclame maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trab_78
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 15:05
Hoi allemaal,

Ik zou mijn verwarming in huis graag via HomeWizard willen regelen, maar mijn situatie is niet standaard. Ik heb de volgende situatie:
  • Ik heb stadsverwarming
  • in de woonkamer heb ik een convectorput
  • in de woonkamer hangt een thermostaat
  • de thermostaat in de woonkamer is verbonden met een klep in de meterkast
  • als het in de woonkamer dus warm genoeg is, gaat de klep dicht en worden alle radiatoren in huis koud
  • alle andere radiatoren in huis zijn voorzien van een radiatorkraan
De HomeWizard HeatLink valt dus af voor mij, want die werkt met OpenTherm en de klep in mijn meterkast is natuurlijk gewoon aan-uit/open-dicht. Maar die draadloze radiatorkraan ziet er wel interessant uit. Ik zou gewoon alle radiatorkranen kunnen vervangen door zo'n draadloos geval en dan zorgen dat de klep in de meterkast altijd open blijft staan.

Daarbij is echter één probleem: een radiatorkraan in een convectorput gaat vermoedelijk niet werken. In de put is het al heel snel warm, terwijl het in de kamer nog lang niet warm genoeg is. Of is dat niet zo? (Het is mijn eigen boeren-verstand-theorie.)

Een oplossing zou kunnen zijn om een draadloze radiatorkraan in de convectorput te monteren, maar die te koppelen aan een thermometer die elders in de ruimte hangt. (Bijvoorbeeld waar nu mijn thermostaat hangt.) Weet iemand of dit te realiseren is? En zo ja: hoe dan? Welke thermometer kan ik hiervoor gebruiken? Hoe stel ik de radiatorkraan in zodat hij reageert op de thermometer?

Bedankt alvast voor het meedenken!

Groeten,
Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Besef heel goed dat de radiatorkranen geluid maken. Vele ervaren dit als storend, zeker op een slaapkamer. Wanneer je optimaal gebruik wilt maken van deze kranen in combinatie met stadsverwarming zul je inderdaad moeten zorgen dat de klep in je meterkast open blijft staan.
Voor wat betreft je convector put. Ik weet dat er speciale radiator kranen zijn die een soort temperatuur voeler hebben die je een stuk verder kunt plaatsen dan in de put. Echter dit heb ik niet gezien voor de kranen welke je kunt schakelen met je HW.
Ik ben bang dat je aardig moet gaan sleutelen wil je de convectorput ook met een HW kraan besturen. JE zou kunnen overwegen de kraan ergens hoger in de aanvoer leiding te plaatsen, als dit mogelijk is (of komen de toevoer leidingen van onder je kruipruimte naar je convector put?) Komen ze van boven en lopen ze door je kamer naar de convector put dan zou je de thermostaat kraan in de toevoerleiding kunnen plaatsen.
Ik zelf heb ook stadsverwarming maar geen convectorput. Ik gebruik de thermostaat kranen alleen in de woonkamer. De slaapkamers worden incidenteel verwarmd. In het verleden heb ik ook de badkamer voorzien van deze thermostaat kraan, maar na de badkamer verbouwing heb ik daar vloerverwarming gekregen waar deze kranen niet oppassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamahaa
Ik gebruik zelf de heatlink en heb geen ervaring met de radiatorkraan van bv HW. Wel heb ik al lange tijd een HW en regel oa de kachel in de WC. Andere opstelling maar ik deel het voor de kennis.

Ik heb een electrisch element in een radiator gevuld met water in wc hangen. Dit element word aangestuurd middels een klikaanklikuit schakelaar. De schakelaar word aangestuurd door de HW middels een thermometer van smartware. In de software vd HW kan je dan instellen als de temp beneden een bepaalde temp komt deze de schakelaar vd wc kachel aan moet klikken en boven een bepaalde waarde deze weer uit moet doen. Deze opstelling werkt al meer dan een jaar 100pct naar behoren. Indien je de door jou genoemde radiator kraan ook zo zou aan kunnen sturen (wat ik niet weet want ik heb ze niet) zou het kunnen werken.

Ik hoop dat je iets aan mijn ervaring hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je een lekkage hebt (kraan/rubber/etc) wat niet snel opvalt, kun je snel op 100+ euro per jaar extra kwijt zijn, terwijl het lastig te vinden is.
Dan is zo'n meter goedkoper en praktischer.
Dus zit je een flink stuk boven de 50 kuub per persoon per jaar, dan zou het handig kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb er ook eentje en ben er erg blij mee. Werkt goed en stabiel. Besparen ermee is nooit mijn intentie geweest maar ja als ik zonnepanelen, energie en gas kan meten dan wil ik natuurlijk ook water meten en daarmee alles inzichtelijk hebben. Je schrikt overigens in begin wel van de hoeveelheid water wat je soms op een dag kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Mss dat ik het later wel ga doen. Ik blijf het veel geld vinden. Meter hebben ze overigens niet kunnen vervangen omdat de hoofdkraan niet afgesloten kon worden. Ze komen dus nog een keer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trab_78
chippie777 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:58:
Besef heel goed dat de radiatorkranen geluid maken. Vele ervaren dit als storend, zeker op een slaapkamer. Wanneer je optimaal gebruik wilt maken van deze kranen in combinatie met stadsverwarming zul je inderdaad moeten zorgen dat de klep in je meterkast open blijft staan.
Voor wat betreft je convector put. Ik weet dat er speciale radiator kranen zijn die een soort temperatuur voeler hebben die je een stuk verder kunt plaatsen dan in de put. Echter dit heb ik niet gezien voor de kranen welke je kunt schakelen met je HW.
Ik ben bang dat je aardig moet gaan sleutelen wil je de convectorput ook met een HW kraan besturen. JE zou kunnen overwegen de kraan ergens hoger in de aanvoer leiding te plaatsen, als dit mogelijk is (of komen de toevoer leidingen van onder je kruipruimte naar je convector put?) Komen ze van boven en lopen ze door je kamer naar de convector put dan zou je de thermostaat kraan in de toevoerleiding kunnen plaatsen.
Ik zelf heb ook stadsverwarming maar geen convectorput. Ik gebruik de thermostaat kranen alleen in de woonkamer. De slaapkamers worden incidenteel verwarmd. In het verleden heb ik ook de badkamer voorzien van deze thermostaat kraan, maar na de badkamer verbouwing heb ik daar vloerverwarming gekregen waar deze kranen niet oppassen.
Bedankt voor je reactie. Over geluid maak ik me geen zorgen, in de slaapkamer hou ik de gewone thermostaatkranen.

De leidingen zijn bij de bouw in de dekvloer gestort. Dus daar kan ik niks mee. Ik zoek dus echt een oplossing met een losse thermometer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trab_78
Yamahaa schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 18:18:
Ik gebruik zelf de heatlink en heb geen ervaring met de radiatorkraan van bv HW. Wel heb ik al lange tijd een HW en regel oa de kachel in de WC. Andere opstelling maar ik deel het voor de kennis.

Ik heb een electrisch element in een radiator gevuld met water in wc hangen. Dit element word aangestuurd middels een klikaanklikuit schakelaar. De schakelaar word aangestuurd door de HW middels een thermometer van smartware. In de software vd HW kan je dan instellen als de temp beneden een bepaalde temp komt deze de schakelaar vd wc kachel aan moet klikken en boven een bepaalde waarde deze weer uit moet doen. Deze opstelling werkt al meer dan een jaar 100pct naar behoren. Indien je de door jou genoemde radiator kraan ook zo zou aan kunnen sturen (wat ik niet weet want ik heb ze niet) zou het kunnen werken.

Ik hoop dat je iets aan mijn ervaring hebt.
Goed om te weten dat je dus met de HW regels kunt opstellen op basis van gemeten temperatuur. Nu hoef ik alleen nog te weten of je die thermostaatkwamen ook kunt schakelen vanuit de HW. Dat je dus als het ware de interne thermostaat omzeilt.

Welk type thermometer van Smartware gebruik je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamahaa
trab_78 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:42:
[...]

Goed om te weten dat je dus met de HW regels kunt opstellen op basis van gemeten temperatuur. Nu hoef ik alleen nog te weten of je die thermostaatkwamen ook kunt schakelen vanuit de HW. Dat je dus als het ware de interne thermostaat omzeilt.

Welk type thermometer van Smartware gebruik je?
Die uit de HW shop. een 868Mhz versie
http://www.homewizard.nl/smartwares-thermo-hygrometer.html

Trouwens het "lijkt" alsof het zou kunnen met die van HW maar dat moet dan even getest worden door een gebruiker.

ik zie nl de volgende tekst staan bij de kranen:

Vanuit de HomeWizard app

Elke radiatorkraan kun je individueel toevoegen aan de app. Zo kun je bijvoorbeeld de badkamer, woonkamer en keuken altijd afzonderlijk bedienen. Vanuit de app kun je met 1 knop de dag- of nachttemperatuur activeren, of handmatig een andere temperatuur instellen. Natuurlijk kun je ook gebruik maken van vertrouwde HomeWizard functies:
•Timers instellen om een bepaalde temperatuur vanzelf te activeren op een gewenst tijdstip
•Acties gebruiken om de kranen te koppelen aan andere sensoren. Denk aan een magneetcontact, waarbij de temperatuur vanzelf omlaag gaat als je het raam open doet. Of een thermometer, die de kraan vanzelf hoger zet onder een bepaalde temperatuur.

Als je hem hoger kan zetten neem ik aan dat je hem ook lager kan zetten middels de thermometer...

[ Voor 49% gewijzigd door Yamahaa op 02-03-2016 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magiksander
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 04-01-2022
De radiatorknoppen kunnen maar ingesteld worden tot 28 graden. In een convectorput wordt het dat al snel en dan schakelt ie uit.
Dus ook al schakel je via de hm via een temperatuurmeter lukt het niet.
(Volgens mij)

Of de knop moet op 1 of andere manier geïsoleerd worden ofzo

[ Voor 12% gewijzigd door magiksander op 02-03-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trab_78
magiksander schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:25:
De radiatorknoppen kunnen maar ingesteld worden tot 28 graden. In een convectorput wordt het dat al snel en dan schakelt ie uit.
Dus ook al schakel je via de hm via een temperatuurmeter lukt het niet.
(Volgens mij)

Of de knop moet op 1 of andere manier geïsoleerd worden ofzo
Eigenlijk moet ik dus geen thermostaat knop hebben, maar een "simpele" aan-uit kraan, die door HW aangestuurd kan worden. Weet iemand of zoiets bestaat? Of dat je de thermostaat in de genoemde kranen kan uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Meet eerst eens voor de aardigheid langdurig de temperatuur op de plek in de put waar de kraan zou komen. Ik ben er niet per definitie zeker van dat de temp in die put op die plek zo hoog is. Heb hierzelf ook een c pot en op de plek van de kraan meet ik normale temperaturen. Het hangt ook van de put af. Hoe de scheiding van aan (koude) lucht is en de toegepaste scheidingswand. Wellicht kom je tot de conclusie dat het meetbereik tot 28 graden ruim voldoende is..kan je volgen wat ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
chippie777 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 08:56:
[...]

Ik ben op dit moment niet in de gelegenheid om het scriptje te openen, maar ik zal kijken of ik het komende week kan delen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trab_78 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:27:
[...]

Eigenlijk moet ik dus geen thermostaat knop hebben, maar een "simpele" aan-uit kraan, die door HW aangestuurd kan worden. Weet iemand of zoiets bestaat? Of dat je de thermostaat in de genoemde kranen kan uitschakelen?
Ik heb op een paar panelen in mijn huis een elektrische klep gemonteerd, omdat ik een soort zone-verwarming wilde hebben. Op basis van de waarden die de thermometers in die ruimte aan de HW melden schakel ik de CV in en verwarm alleen die ruimtes die het nodig hebben. Dat werkt dus tegenovergesteld aan radiatorkranen die de temperatuur-hoogte begrenzen. De kleppen zijn 230V en worden geschakeld met KAKU-schakelaars.
De kleppen die ik heb gebruikt zijn o.a. te koop bij heatnet.nl
Het prettige is, dat ik afhankelijk van de ruimte en het tijdstip, de temperatuur verschillend kan instellen!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2016 09:20 . Reden: typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iemand die de overstap heeft gemaakt naar de ICS-2000 van KlikaanKlikuit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ger213
Sinds 2 maart overgestapt van de TPC300 naar de ICS-2000. wekt nu 24 uur heeft nog geen scha
keling gemist net als mijn TPC300. Wacht nu met spanning op de nieuwe functionaliteit van de ICS-2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ger213 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:25:
Sinds 2 maart overgestapt van de TPC300 naar de ICS-2000. wekt nu 24 uur heeft nog geen scha
keling gemist net als mijn TPC300. Wacht nu met spanning op de nieuwe functionaliteit van de ICS-2000.
Welke nieuwe functionaliteiten bedoel je? En wat heb je zoal gekoppeld aan de ICS-2000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ger213
De koppeling met het alarmsysteem 868MHz en de Zigbee koppeling.

Op dit moment heb ik ongeveer 16 devices gekoppeld waaronder een aantal Asun 650 (Screens en Rolluiken) en de verlichting met contactdoos schakelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ger213 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:41:
De koppeling met het alarmsysteem 868MHz en de Zigbee koppeling.

Op dit moment heb ik ongeveer 16 devices gekoppeld waaronder een aantal Asun 650 (Screens en Rolluiken) en de verlichting met contactdoos schakelaars.
De Homewizard gaat geen alarmfunctionaliteit toevoegen, daarom denk ik na over een overstap naar de ICS-2000. Het Alarm, de Alset-2000 is toch al te koop en zou toch moeten samenwerken met de ICS-2000. Dat staat namelijk te lezen in de omschrijving van het alarm. Maar dat blijkt dus nog niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:23

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb een nogal drukke router die o.a. via wifi een aantal 720p camera's bedient zodat een recorder de beelden kan opnemen.
Verder hangen er een paar rpi's aan, een omvormer, Hue bridge, tablets en nog wat A/V spul met ethernet.
De HW heeft daardoor nogal wat moeite om dingen via wifi te doen, zoals Hue lampen aansturen.
Nu heb ik een extra accesspoint ingezet waar alleen de HW op zit en voilà, hij is weer snel met Hue e.d. :)
Ook ben ik hem niet meer enkele kwartieren kwijt zoals ook kon gebeuren.

Een belangrijke oorzaak is denk ik dat de HW als enige 54Mb/s (G) doet en de rest wifi-n, wat de Rt-n66u blijkbaar niet fijn vindt.
Nu maar hopen dat dit eenvoudige accesspoint stabiel blijft.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Ik zou dat ook wel willen, maar kan je dan nog steeds lokaal alles bedienen wanneer je smartphone op een ander netwerk zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als het accesspoint een andere ip range heeft dan de router dan kan je hem niet lokaal verbinden.
Echter kan je een pc of laptop met het accesspoint verbinden en dan lukt het wel.
Daarnaast is er Homewizard online, die is in principe via het accesspoint verbonden.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chippie777 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 20:29:
Ik zou dat ook wel willen, maar kan je dan nog steeds lokaal alles bedienen wanneer je smartphone op een ander netwerk zit?
Tweede accesspoint betekend niet per definitie een andere IP reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 08:56:
[...]

Nee, maar wanneer dat ding via z'n WAN-poort is aangesloten is het dat vrijwel altijd wel.
En dat is hoe vrijwel iedereen een 'oude router' aansluit, terwijl dat totaal niet praktisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

martinvdm schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 08:56:
[...]

Bij mij was dat wel zo en op zich is dat geen probleem zolang je alleen de HW ermee verbindt.
Het ding wat ik gebruik gedraagt zich als een routertje, hij deelt zelf ip's uit en die reeks kan afwijken van wat de router hem geeft op de wan poort.
Een voordeel is dat je bijv. een ander wpa pw kan gebruiken zodat andere devices er niet mee gaan verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy-Andre schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:43:
[...]

Bij mij was dat wel zo en op zich is dat geen probleem zolang je alleen de HW ermee verbindt.
Het ding wat ik gebruik gedraagt zich als een routertje, hij deelt zelf ip's uit en die reeks kan afwijken van wat de router hem geeft op de wan poort.
Een voordeel is dat je bijv. een ander wpa pw kan gebruiken zodat andere devices er niet mee gaan verbinden.
Je kunt beter de WAN poort niet gebruiken, maar gewoon een LAN poort en dan de DHCP server op de router uitzetten.
Dan heb je alles binnen hetzelfde netwerk zitten.
Bij sommige (de meeste) routers moet je dan nog wel instellen dat 'ie niet zelf de router is, maar een router elders in het netwerk aanwezig is. Dat staat bij Linksys vaak heel krom omschreven als "Mode: Router", wat wil zeggen "er is ergens anders in het netwerk een router, dus hoef je niet zelf voor router te spelen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

TD-er schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:47:
[...]

Je kunt beter de WAN poort niet gebruiken, maar gewoon een LAN poort en dan de DHCP server op de router uitzetten.
Ik noemde de rj45 van mijn AP 'wan', deze zit op 1 van de lan poorten van de router.
Omdat ik glasvezel heb met een Genexis in de meterkast kan ik de wan uitgang niet opsplitsen, deze geeft maar 1 ip uit en die krijgt de router.
Maar goed, da's allemaal een beetje off-topic hier, mijn oplossing werkt goed in mijn situatie.
De HW is veel sneller en heeft geen moeite meer met grafiekjes tonen of dingen via wifi aansturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:42:
[...]

Nee, maar wanneer dat ding via z'n WAN-poort is aangesloten is het dat vrijwel altijd wel.
En dat is hoe vrijwel iedereen een 'oude router' aansluit, terwijl dat totaal niet praktisch is.
Eens en correct, maar de uitleg is enigszins off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
martinvdm schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 21:10:
[...]

Eens en correct, maar de uitleg is enigszins off-topic.
Het is uiteraard off topic maar toch bedankt voor de uitleg allen. Bij mij blijft het wifi brak. Alles wat aangesloten is via utp werkt prima en haalt de geadverteerde snelheid van mijn provider, maar via wifi..........
Maar goed daar heb ik een ander topic over lopen, waar ik helaas nog niet de goude tip op heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chippie777 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:58:
De radiatorkranen maken VERSCHRIKKELIJK VEEL geluid. Elke nacht 24uur gaan ze ook nog eens volledig open en dicht. Mijn radiatorkranen (3stuks) zijn verhuisd richting containerpartk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Laatst online: 02-03 13:47
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 11:48:
[...]

De radiatorkranen maken VERSCHRIKKELIJK VEEL geluid. Elke nacht 24uur gaan ze ook nog eens volledig open en dicht. Mijn radiatorkranen (3stuks) zijn verhuisd richting containerpartk...
Ik heb hetzelfde ervaren veel lawaai maar ook de batterijen waren snel leeg Ik heb ze terug gestuurd en heb het geld terug gekregen.

Ik heb nu een temperatuur meter en heb schakelpunten gemaakt en heb een 220V klep van WATTS https://www.vloerverwarmi...re-28-4/large/92039_4.jpg en dit met een klikaanklikuit steker schakelaar.

werkt goed alleen temperatuur wil soms wel eens 1 graad doorschieten.

[ Voor 4% gewijzigd door reinhold op 05-03-2016 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 11:48:
[...]

Vandaar dat ik ze alleen in de woonkamer heb. Dat ze om 12 uur ’s nachts open en dicht draaien is ook vervelend, zeker in de slaapkamer. Dit is te ondervangen door de klok op de thermostaatkranen 12 uur te vroeg of te laat te zetten. Dan gaat dit open en dicht draaien om 12 uur overdag gebeuren. De klok van de thermostaat gebruik je toch niet wanneer je de HW gebruikt.
Pagina: 1 ... 91 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!