Ik heb, zoals velen, regelmatig dat ik mijn homewizard niet goed kan benaderen via HomeWizard online. Terwijl mijn WiFi netwerk echt goed is, mijn beroep is netwerk consultant waardoor klanten denken dat ik weet waar ik over praat ;-)
Ik heb eens een meting gestart met SmokePing, de homewizard resolved (via 8.8.8.8) bij startup naar "cloud.homewizard.com" waarbij er twee adressen terugkomen die ik in de meting heb opgenomen.
cloud.homewizard.com. 38 IN A 91.198.87.233
cloud.homewizard.com. 38 IN A 149.210.166.140

De piek links in de hoek is omdat ik mijn eigen verbinding dicht drukte vanwege een backup.
Waarbij homewizard 2 (149.210.166.140) elke keer een fractie packetloss heeft 0,3%. De HomeWizard blinkt niet uit in "reconnecten". Ik heb een WiFi netwerk van Ubiquiti welke los draait van de provider router, als ik de provider router uitzet (waarbij de HomeWizard wel op WiFi blijft werken, DHCP komt via de NAS) . Dan kan ik er een behoorlijk lange tijd niet opkomen (mobiel op 4G of WiFi) ondanks dat het provider modem alweer online is, en de rest van het huis weer online is.
Daarmee concludeer ik dat het reconnnecten van de HomeWizard met TCP verbindingen naar cloud.homewizard.com niet echt optimaal functioneert. Een gemiddelde TCP sessie timed-out na 3 minuten, waarna het device een nieuwe sessie gaat opzetten en de oude laat vallen.
Ik heb een vermoeden dat dit een deel van de oorzaak is dat ik met enige regelmaat mijn HomeWizard niet goed kan benaderen welke aangesloten is op mijn Ziggo aansluiting.
[
Voor 27% gewijzigd door
stormfly op 28-03-2016 08:39
]