Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
Voor de gebruikers van de HPM (Homewizard Proces Monitor). De website is weer online. Ivm noodzakelijke uitbreiding tbv extra capaciteit was de website en de registratie mogelijkheid enkele dagen niet beschikbaar.

De HPM monitoring van actieve registraties/gebruikers is continue beschikbaar geweest.

Zie voor een overzicht van de extra functies en voorbeelden van gebruikers de FAQ en SCENARIO'S op de website (http://hpm.homeip.net)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SNIK0906 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 15:12:
Voor de gebruikers van de HPM (Homewizard Proces Monitor). De website is weer online. Ivm noodzakelijke uitbreiding tbv extra capaciteit was de website en de registratie mogelijkheid enkele dagen niet beschikbaar.

De HPM monitoring van actieve registraties/gebruikers is continue beschikbaar geweest.

Zie voor een overzicht van de extra functies en voorbeelden van gebruikers de FAQ en SCENARIO'S op de website (http://hpm.homeip.net)
Moet ik eens dringend werk van beginnen te maken :)
Gert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-09 11:43
Had een update van de hw app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:26
Ja viel mij ook:) dacht dat ze failliet waren maar blijkbaar hebben ze toch nog programmeurs in dienst :p

Helaas geen nieuwe features alleen maar weer meer hardware meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-09 11:43
Wie weet is dit het begin van een nieuw tijdperk.....

If this then that enzo oOo
stormfly schreef op maandag 07 maart 2016 @ 19:15:
Ja viel mij ook:) dacht dat ze failliet waren maar blijkbaar hebben ze toch nog programmeurs in dienst :p

Helaas geen nieuwe features alleen maar weer meer hardware meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09 10:24
Hi,

Ik zou graag via ip een Axis camera aanmaken als Ip schakelaar in homewizard.
Deze camera heeft een pir, hieraan kun je een event hangen welke zelf configureerbaar is.
Dit kan zijn, Http of TCP.
Wie kan me vertellen wat ik aan beide kanten in moet vullen om deze ip schakelaar in een taak te kunnen gebruiken?
Bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door cautje op 07-03-2016 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:16
Yup en meteen doet webcam het niet meer.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc79
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-06 20:13
Hier nog geen update. Op welke versie draaien jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hier ook de update van de app gehad (IOS). Lijkt prima. Het lijkt allemaal nog wat vlotter te reageren dan voorheen, hoewel dat bij mij altijd al prima was. Mijn ip camera's doen het ook nog prima overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:15
De changelog:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/nrraUIebnoEjdPkbsdr8sY8J/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc79
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-06 20:13
Voor Android nog steeds geen update gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 19:51
Misschien ook wel leuk voor de mensen hier; ik heb op iCulture.nl een artikel geschreven om Homebridge te installeren op een Raspberry Pi. In combinatie met de HomeWizard-plug-in kunnen vrijwel alle accessoires die zijn aangesloten op de HomeWizard via HomeKit - en dus ook Siri - worden bediend.

In de uitleg wordt specifiek gepraat over de Nest-plug-in, maar dat onderdeel is heel simpel te vervangen door de plug-in voor de HomeWizard.

Ben benieuwd of jullie er iets aan hebben:
http://www.iculture.nl/st...-raspberry-pi-homebridge/

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bsS3EdZ.png

[ Voor 11% gewijzigd door basvanderploeg op 10-03-2016 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:53
Best mooi ip doorcam in aanbieding op Conrad : ip doorcam van Elec tegen 99,99€
Wel redelijk diverse reacties en niemand die iets meld of deze cam ook via andere apps te benaderen is.
Iemand hier wat meer op de hoogte van deze cam ?
Of bekend met een andere betaalbare deurcam ?

BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 08:03

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

basvanderploeg schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 16:17:
Misschien ook wel leuk voor de mensen hier; ik heb op iCulture.nl een artikel geschreven om Homebridge te installeren op een Raspberry Pi. In combinatie met de HomeWizard-plug-in kunnen vrijwel alle accessoires die zijn aangesloten op de HomeWizard via HomeKit - en dus ook Siri - worden bediend.

In de uitleg wordt specifiek gepraat over de Nest-plug-in, maar dat onderdeel is heel simpel te vervangen door de plug-in voor de HomeWizard.

[afbeelding]
voor die duidelijke uitleg verdien je een prijs wat mij betreft! Ga er mee aan de slag :)

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:59

[afbeelding]
Dit werkt echt super, bedankt voor de duidelijke uitleg!
_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

[afbeelding]
Ik zie hem even niet: HomeBridge geinstalleerd, Homewizard plugin, Homebridge staat in de insteon+ app....
En nu? Siri snapt het niet. Ik ook niet. :? Moet ik mijn Homewizard schakelaars nu gaan toevoegen?
Of zeg ik niet de juiste dingen tegen Siri?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
Na het detecteren van de HomeBridge worden alle sensoren gelijk ingelezen. Bij mij werkt gelijk 'zet lamp aan'.
Hierna kan je kamers of triggers defineeren om specifieke dingen te doen.
Zie je op de HomeBridge wel de statussen langs komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
SpeedyDH schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 15:42:
Na het detecteren van de HomeBridge worden alle sensoren gelijk ingelezen. Bij mij werkt gelijk 'zet lamp aan'.
Hierna kan je kamers of triggers defineeren om specifieke dingen te doen.
Zie je op de HomeBridge wel de statussen langs komen?
Nee ik zie niets gebeuren. Geen sensoren die worden ingelezen. Ook op de PI niets: het witte blok met de pin en " Homebridge is running on port 51826."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
Voordat de code komt, zie ik een lijst met 'inititializing platform accessory' (na reboot).

Wel de config aangepast? Zoals in de link staat 'HomeWizard – homebridge-homewizard van rdewit'

'Below is an example configuration for Homebridge. To run the HomeWizard plugin you need to add the platform object in the platforms array like below. The accessories array, has not functionality regarding the HomeWizard plugin and is used by Homebridge for other plugins etc.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
SpeedyDH schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 15:56:
Voordat de code komt, zie ik een lijst met 'inititializing platform accessory' (na reboot).

Wel de config aangepast? Zoals in de link staat 'HomeWizard – homebridge-homewizard van rdewit'

'Below is an example configuration for Homebridge. To run the HomeWizard plugin you need to add the platform object in the platforms array like below. The accessories array, has not functionality regarding the HomeWizard plugin and is used by Homebridge for other plugins etc.'
Hij loopt al! :)
config.json aangepast maar had hem niet naar /home/pi/.homebridge gekopieerd.
(de config.json stond/staat bij mij in /usr/local/lib/node_modules/homebridge)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
Leuk dat jullie zo enthousiast zijn!

Extra tip; geef de schakelaars en andere onderdelen via de iOS-app een aparte Siri-naam als de naam vanuit HomeWizard niet lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Offtopic:
Ligt het aan mij of lijken onze stemmen een beetje op elkaar? :P

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=PnuF7BJDlqs]

Ja, is moeilijk te beoordelen, omdat je eigen stem altijd anders klinkt :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
basvanderploeg schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 16:18:
Leuk dat jullie zo enthousiast zijn!

Extra tip; geef de schakelaars en andere onderdelen via de iOS-app een aparte Siri-naam als de naam vanuit HomeWizard niet lekker werkt.
Super! Bedankt voor al je werk! Erg leuk! Who needs a Homey? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 13:24
Update op Android en IOS werkt super, alles lijkt veel vlotter te gaan. Ook wordt mijn Foscam C1 cam nu herkend en snapshots opgeslagen! Er gebeurd dus zeker wat achter de schermen van HW.
:) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RH Lem
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-04-2024
Dennepen schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 09:58:
[...]

Update op Android en IOS werkt super, alles lijkt veel vlotter te gaan. Ook wordt mijn Foscam C1 cam nu herkend en snapshots opgeslagen! Er gebeurd dus zeker wat achter de schermen van HW.
:) :) :)
Mag ik vragen welk type camera je selecteerd ?
Ik zie de C1 er niet tussen staan. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Gisteren de Heatlink binnen gekregen.
Aansluiten en koppelen is een fluitje van een cent.

Nu uitzoeken of de heatlink nu wel een meerwaarde gaat leveren aan ons gezin.
De standaard thermostaat is een Celcia 20.
Deze is vrij onhandig in het aanpassen van zijn programma.
Dus deze wil ik overrulen met de Heatlink.
Ik heb de THermostaat nu op een Continu programma gezet op 20 graden.
Nu wil ik dus zorgen dat de Heatlink mijn klokprogramma ook overneemt.
Maar ik heb het vermoeden dat dit niet met de Heatlink gaat.

Ik heb wel wat taken aangemaakt met bijvoorbeeld om 9 uur heatlink naar 20 graden, en om 23 uur heatlink naar 16 graden.

Maar mijn vermoeden is dat dit gewoon een domme schakeling is, en niet de functie heeft dat de ruimte om 9 uur 20 graden moet zijn. (Dus vooraf al gaan opwarmen zodat hij om 9 uur zijn setpoint bereikt heeft).

Is het op een bepaalde manier mogelijk dat de Heatlink als een stuk zelflerend kan werken zoals een normale thermostaat?

Mijn doel is om op een standaard tijd naar een setpoint te gaan van 20 graden, en 's nachts naar 16 graden.
Dit dmv Geofencing naar afwezig als onze telefoons niet in huis zijn, en weer naar Thuis als we in de buurt van huis zijn.

Is dit nu te realiseren met de Heatlink alleen?
Of moet de thermostaat het klokprogramma voor zijn kiezen nemen?
Of moet je dan nog steeds handmatig kiezen of de Heatlink, of de Thermostaat aan de beurt is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 12:54
bij mij werkt de C1 prima als ik FI9803P V2 kies
RH Lem schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 12:06:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Ik kan je verhaal niet helemaal ontrafelen, maar de HomeWizard schakelt bij ons de Heatlink prima op tijd en onze aanwezigheid/afwezigheid. De HomeWizard kan niet bepalen wanneer 'ie moet starten met verwarmen. Ik zie trouwens een thermostaat dit ook nog niet perfect doen. Hoe weet zo'n ding op je niet alle ramen hebt open gezet of de deur naar de gang?

Mocht je van knutselen houden. Je kan alle delen van de HomeWizard ook via de API benaderen, dus misschien kan je zoiets programmeren voor jezelf?
Crxtreem schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 12:22:
Gisteren de Heatlink binnen gekregen.
Aansluiten en koppelen is een fluitje van een cent.

Nu uitzoeken of de heatlink nu wel een meerwaarde gaat leveren aan ons gezin.
De standaard thermostaat is een Celcia 20.
Deze is vrij onhandig in het aanpassen van zijn programma.
Dus deze wil ik overrulen met de Heatlink.
Ik heb de THermostaat nu op een Continu programma gezet op 20 graden.
Nu wil ik dus zorgen dat de Heatlink mijn klokprogramma ook overneemt.
Maar ik heb het vermoeden dat dit niet met de Heatlink gaat.

Ik heb wel wat taken aangemaakt met bijvoorbeeld om 9 uur heatlink naar 20 graden, en om 23 uur heatlink naar 16 graden.

Maar mijn vermoeden is dat dit gewoon een domme schakeling is, en niet de functie heeft dat de ruimte om 9 uur 20 graden moet zijn. (Dus vooraf al gaan opwarmen zodat hij om 9 uur zijn setpoint bereikt heeft).

Is het op een bepaalde manier mogelijk dat de Heatlink als een stuk zelflerend kan werken zoals een normale thermostaat?

Mijn doel is om op een standaard tijd naar een setpoint te gaan van 20 graden, en 's nachts naar 16 graden.
Dit dmv Geofencing naar afwezig als onze telefoons niet in huis zijn, en weer naar Thuis als we in de buurt van huis zijn.

Is dit nu te realiseren met de Heatlink alleen?
Of moet de thermostaat het klokprogramma voor zijn kiezen nemen?
Of moet je dan nog steeds handmatig kiezen of de Heatlink, of de Thermostaat aan de beurt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]
Kom een heel eind, echter lijkt de homewizard plugin niet werken. Toevoegen van Homebridge in app gaat goed, maar ik zie geen homewizard specifieke devices. Bij het laden van Homebridge zegt deze wel netjes "Loaded plugin homebridge-homewizard". Ik heb eea op Ubuntu geinstalleerd en moest hiervoor wel de config.json in /usr/local/lib/node_modules/homebridge zetten. Zie ik iets over het hoofd?

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
martinvdm schreef op zondag 13 maart 2016 @ 12:05:
[...]

Kom een heel eind, echter lijkt de homewizard plugin niet werken. Toevoegen van Homebridge in app gaat goed, maar ik zie geen homewizard specifieke devices. Bij het laden van Homebridge zegt deze wel netjes "Loaded plugin homebridge-homewizard". Ik heb eea op Ubuntu geinstalleerd en moest hiervoor wel de config.json in /usr/local/lib/node_modules/homebridge zetten. Zie ik iets over het hoofd?
Sta je config.json wel op de juiste locatie? Dat was bij mij niet het geval namelijk.
Want die locatie die jij beschrijft, moest bij mij home/pi/.homebridge zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Hulliee op 13-03-2016 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hulliee schreef op zondag 13 maart 2016 @ 12:08:
[...]

Sta je config.json wel op de juiste locatie? Dat was bij mij niet het geval namelijk.
lijkt me wel, zou geen andere locatie weten, en anders laat ie de plugin niet bij het starten denk ik zo.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
martinvdm schreef op zondag 13 maart 2016 @ 12:05:
[...]

Heb je debugging aan staan in de config.json?

code:
1
"debug": true,

Dan krijg je als het goed is wat meer info te zien. Gebruik je misschien vreemde tekens in het wachtwoord van de HomeWizard? Daar kan het ook fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
basvanderploeg schreef op zondag 13 maart 2016 @ 12:51:
[...]

Heb je debugging aan staan in de config.json?

code:
1
"debug": true,

Dan krijg je als het goed is wat meer info te zien. Gebruik je misschien vreemde tekens in het wachtwoord van de HomeWizard? Daar kan het ook fout gaan.
Config stond toch niet op de juiste plek. Nu zie ik dat alle items uitgelezen worden uit de Homewizard bij het starten van homebridge echter start ie niet door en geeft melding: Failed to retrieve accessoires from Homewizard. Error: cannot add a bridged accessoiry with the same UUID as another bridged accessoiry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

martinvdm schreef op zondag 13 maart 2016 @ 17:39:
[...]

Config stond toch niet op de juiste plek. Nu zie ik dat alle items uitgelezen worden uit de Homewizard bij het starten van homebridge echter start ie niet door en geeft melding: Failed to retrieve accessoires from Homewizard. Error: cannot add a bridged accessoiry with the same UUID as another bridged accessoiry.
had ik ook, ben alles nagelopen en je mag dus geen bewegingsmelder ' garage ' hebben als ook een bijvoorbeeld Somy met de naam ' garage '. Dit is voor HW geen issue, maar wel voor Homebridge. Zorg dus dat alles uniek is qua naam, en alles is dan inderdaad alles.

@Bas, erg goed uitleg, nogmaals bedankt, ben al dagen tegen Siri van alles aan roepen :)

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
martinvdm schreef op zondag 13 maart 2016 @ 17:39:
[...]

Wat peterpijpelink hierboven zegt klopt inderdaad. Als je twee apparaten hebt met dezelfde naam zal deze error verschijnen. Even de naam aanpassen (via de HomeWizard) is de oplossing.
peterpijpelink schreef op zondag 13 maart 2016 @ 18:22:
[...]

[...]

@Bas, erg goed uitleg, nogmaals bedankt, ben al dagen tegen Siri van alles aan roepen :)
Nice! Ik gebruik het zelf ook met veel plezier. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

basvanderploeg schreef op zondag 13 maart 2016 @ 18:32:
Nice! Ik gebruik het zelf ook met veel plezier. :*)
Ja moet alleen nog uitvinden hoe ik rolluik 1-5 leer.. dat gaat nog niet goed, wel alle rolluiken, maar dan gaat ook de garagedeur open :) Denk dat ik maar erg unieke en fantasie namen moet geven aan de rolluiken of zo...

Garagedeur (Somfy) wil dus nog niet, tenzij is er nog een categorie bij moet noemen of iets dergelijks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
peterpijpelink schreef op zondag 13 maart 2016 @ 18:38:
[...]

Ja moet alleen nog uitvinden hoe ik rolluik 1-5 leer.. dat gaat nog niet goed, wel alle rolluiken, maar dan gaat ook de garagedeur open :) Denk dat ik maar erg unieke en fantasie namen moet geven aan de rolluiken of zo...

Garagedeur (Somfy) wil dus nog niet, tenzij is er nog een categorie bij moet noemen of iets dergelijks..
Als ik het goed begrijp wil je dus een soort groepen maken?

Ik kwam deze week toevallig deze nieuwe app tegen, en die ondersteund groepen:
http://www.lumify-app.com/

Wellicht zijn er ook gratis alternatieven, maar deze zag er (maar mijn mening) behoorlijk goed uit.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZgqD0Gk.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Top het werkt! Idd twee dezelfde namen. Bedankt. Heeft iemand ook een lijstje met commando's wat je allemaal kunt zeggen en bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

basvanderploeg schreef op zondag 13 maart 2016 @ 18:49:
[...]
Als ik het goed begrijp wil je dus een soort groepen maken?
nee niet perse groepen, maar dus wel ' doe rolluik 1' dicht en dat het dan ook werkt, nu doet Siri niets of ze gaat zeuren dat ze me niet begrijpt :) Mogelijk moet ik dus de rolluiken allemaal een unieke naam gaan geven, of er moet iets van een categorie bij of zo, denk ook kwestie van zoeken en proberen. Andere dingen gaan namelijk erg goed ' doe stereo aan' en dan schakelt netjes de KaKu de tv/stereo aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
peterpijpelink schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:08:
[...]

nee niet perse groepen, maar dus wel ' doe rolluik 1' dicht en dat het dan ook werkt, nu doet Siri niets of ze gaat zeuren dat ze me niet begrijpt :) Mogelijk moet ik dus de rolluiken allemaal een unieke naam gaan geven, of er moet iets van een categorie bij of zo, denk ook kwestie van zoeken en proberen. Andere dingen gaan namelijk erg goed ' doe stereo aan' en dan schakelt netjes de KaKu de tv/stereo aan.
Het komt waarschijnlijk vooral door de "1". Siri heeft moeite met cijfers, heb ik gemerkt. Probeer de Siri-naam (dis niet de naam van het apparaat zelf) even aan te passen in bijv. Insteon+. Je zou er bijvoorbeeld "Rolluik woonkamer" van kunnen maken.
martinvdm schreef op zondag 13 maart 2016 @ 18:58:
Top het werkt! Idd twee dezelfde namen. Bedankt. Heeft iemand ook een lijstje met commando's wat je allemaal kunt zeggen en bedienen?
Hier een paar commando's:

"Stel de [naam dimmer] in op 75%"
"Dim de [naam dimmer] naar 25%"

"Zet de [naam dimmer / schakelaar] uit."
"Zet de [naam dimmer / schakelaar] aan."

"Doe het licht uit in de [naam kamer]." – Lamp / schakelaar / dimmer moet aan een kamer zijn gekoppeld.
"Zet het licht aan in de [naam kamer]." – Lamp / schakelaar / dimmer moet aan een kamer zijn gekoppeld.

"Schakel de [naam dimmer / schakelaar] in."
"Schakel de [naam dimmer / schakelaar] uit."

"Doe het [naam rolgordijn / gordijn / rolluik] helemaal open."
"Open het [naam rolgordijn / gordijn / rolluik] voor de helft."
"Sluit het [naam rolgordijn / gordijn / rolluik] ."

"Wat is de temperatuur in de [naam kamer]?" – Thermometer moet aan een kamer zijn gekoppeld.
"Wat is de luchtvochtigheid in de [naam kamer]?" – Thermometer moet aan een kamer zijn gekoppeld.

[ Voor 45% gewijzigd door basvanderploeg op 13-03-2016 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
Iemand een idee of het mogelijk is om ipv Siri dit ook aan te sturen vanuit Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

SpeedyDH schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:30:
Iemand een idee of het mogelijk is om ipv Siri dit ook aan te sturen vanuit Android?
Ja zie hier: http://androidworld.nl/ni...zard-via-tasker-tutorial/

http://androidworld.nl/ni...zard-via-tasker-tutorial/

zo nu weer snel weer naar Iculture :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
basvanderploeg schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:20:
[...]

Hier een paar commando's:

"Stel de [naam dimmer] in op 75%"
[...]
Thanks! Ik kom behoorlijk ver en het werkt top! Alleen de heatlink is nog wat onbekend. "Zet de thermostaat op 21 graden" gaat prima, maar de controle terug geven dus heatlink deactiveren is me nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

basvanderploeg schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:20:
[...]
Het komt waarschijnlijk vooral door de "1". Siri heeft moeite met cijfers, heb ik gemerkt. Probeer de Siri-naam (dis niet de naam van het apparaat zelf) even aan te passen in bijv. Insteon+. Je zou er bijvoorbeeld "Rolluik woonkamer" van kunnen maken.
@Bas, gaat het met letters beter dat je weet ? Rolluik A, Rolluik B etc.. (ga zelf ook eens testen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
Deze kende ik inderdaad, vond het alleen nogal bewerkelijk :(... De siri oplossing is mooier... Alleen zou ik op dezelfde wijze dit willen doen vanaf mn android telefoon... Maar misschien kan dat gewoon (nog) niet en moet ik meer tijd steken in tasker. Met de Insteon app werkt het wel super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
peterpijpelink schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:48:
[...]

@Bas, gaat het met letters beter dat je weet ? Rolluik A, Rolluik B etc.. (ga zelf ook eens testen).
Durf ik niet te zeggen. Ik gebruik zelf maar één Somfy rolgordijn. Laat even weten of het gelukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

basvanderploeg schreef op zondag 13 maart 2016 @ 21:34:
[...]

Durf ik niet te zeggen. Ik gebruik zelf maar één Somfy rolgordijn. Laat even weten of het gelukt is!
Helaas, zowel met hernomen naar A, B en zo werkt niet, alleen als ik er namen van maak als ' achter ' dan werkt het wel. De rolluiken (heb er 5) moeten allemaal unieke namen krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
RH Lem schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 12:06:
[...]

Ik heb gekozen: Foscam Generic FI9xxx series, dan werkt het. Ook met snapshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal,

ik ben sinds kort actief op de domotica scene, na een tijdje de klik aan klik uit schakelaars en rolluiken te hebben gebruikt middels een afstandbediening.
heb een homewizard set gekocht en wilde het allemaal wat automatiseren..

ik had het volgende idee ook ter bescherming van mijn rolluiken..
ik heb deur/raam sensor van KaKu op mijn ramen zodat ik weet wanneer een raam openstaat.
als er een raam openstaat mag het rolluik niet automatisch naar beneden gaan..
is dit op een of andere manier te regelen middels de homewizard taken ?

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RH Lem
Dennepen schreef op maandag 14 maart 2016 @ 08:39:
[...]

Ik heb gekozen: Foscam Generic FI9xxx series, dan werkt het. Ook met snapshots.
Bedankt voor de reactie.
Helaas krijg op mijn telefoon alsmede op mijn android tablet de volgende mededeling :
'De architectuur van dit mobiele apparaat is nog niet ondersteund voor het streamen van RTSP beeld.
Deze architectuur kan in de toekomst worden ondersteund'

Wat doe ik fout?
Ik heb alle type camera's geprobeerd en in de camera zelf ook diverse instellingen gewijzigd, maar de melding blijft hetzelfde.

[ Voor 50% gewijzigd door RH Lem op 14-03-2016 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Ik denk dat je dat niet zo gaat redden met de HW zelf. Je zou iets handigs kunnen schrijven door gebruik te maken van de API of, als je zelf niet wil/kan programmeren hier eens kijken: http://hpm.homeip.net/scenario.html
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:29:
hallo allemaal,

ik ben sinds kort actief op de domotica scene, na een tijdje de klik aan klik uit schakelaars en rolluiken te hebben gebruikt middels een afstandbediening.
heb een homewizard set gekocht en wilde het allemaal wat automatiseren..

ik had het volgende idee ook ter bescherming van mijn rolluiken..
ik heb deur/raam sensor van KaKu op mijn ramen zodat ik weet wanneer een raam openstaat.
als er een raam openstaat mag het rolluik niet automatisch naar beneden gaan..
is dit op een of andere manier te regelen middels de homewizard taken ?

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik heb nu de Heatlink in gebruik en Geofencing ingeschakeld.
In de app staat de "thermostaat in gebruik" ingesteld.
Nu wordt dmv Geofencing de app wel geschakeld naar afwezig, maar de Heatlink blijft gewoon door draaien op de thermostaat.

Werkt het automatisch verlagen van de verwarming dmv Geofencing alleen als Heatlink in gebruik is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
RH Lem schreef op maandag 14 maart 2016 @ 17:15:
[...]

Bedankt voor de reactie.
Helaas krijg op mijn telefoon alsmede op mijn android tablet de volgende mededeling :
'De architectuur van dit mobiele apparaat is nog niet ondersteund voor het streamen van RTSP beeld.
Deze architectuur kan in de toekomst worden ondersteund'

Wat doe ik fout?
Ik heb alle type camera's geprobeerd en in de camera zelf ook diverse instellingen gewijzigd, maar de melding blijft hetzelfde.
Heb je de camera al voorzien van de laatste firmware? Er is ook ergens nog een topic hoe je de RTSP stream van je camera kan aanpassen. Laat even weten of het nu lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crxtreem schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 12:04:
Ik heb nu de Heatlink in gebruik en Geofencing ingeschakeld.
In de app staat de "thermostaat in gebruik" ingesteld.
Nu wordt dmv Geofencing de app wel geschakeld naar afwezig, maar de Heatlink blijft gewoon door draaien op de thermostaat.

Werkt het automatisch verlagen van de verwarming dmv Geofencing alleen als Heatlink in gebruik is?
Je zult hier wel een taak voor moeten aanmaken. Vanzelf gebeurt er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David82
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-06 17:10
in de windows app store heeft iemand een app gemaakt. waarmee je de homewizard kan bedienen

zoeken op "homecontroller"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raytje192
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 13:04
Top om te zien dat er een hoop mensen zijn die daadwerkelijk mijn Homebridge plugin voor Homewizard gebruiken :) Mochten er mensen vastlopen of iets, let me know ;)

Zie ook nu pas de reference op iCulture, heel tof bedankt :)

[ Voor 22% gewijzigd door raytje192 op 16-03-2016 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

raytje192 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 00:14:
Top om te zien dat er een hoop mensen zijn die daadwerkelijk mijn Homebridge plugin voor Homewizard gebruiken :) Mochten er mensen vastlopen of iets, let me know ;)

Zie ook nu pas de reference op iCulture, heel tof bedankt :)
Wil je ook debugs en foutmeldingen soms ? :? heb we wel aantal soms lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
peterpijpelink schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 00:26:
[...]

Wil je ook debugs en foutmeldingen soms ? :? heb we wel aantal soms lol.
Sure als je ergens problemen me heb laat het weten. Misschien hier niet de juiste plek voor, open een issue op github: https://github.com/rthewhite/homebridge-homewizard/issues en ik zal kijken of ik tijd heb om het te fixen. Of dat mogelijk iemand anders het kan oplossen, open source :+ Heb zelf niet heel veel verschillende devices maar door samen te debuggen enzovoort kunnen we de meeste problemen over het algemeen wel oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
David82 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 23:23:
in de windows app store heeft iemand een app gemaakt. waarmee je de homewizard kan bedienen

zoeken op "homecontroller"
Patrick heeft jaren Homesense gemaakt voor Windows wat erg goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David82
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-06 17:10
martinvdm schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 07:02:
[...]

Patrick heeft jaren Homesense gemaakt voor Windows wat erg goed werkt.
in de windows 10 store kan je hem niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een wat vreemde vraag, maar door wat voor Homewizard schakelaar zouden jullie een snoer schakelaartje vervangen

Afbeeldingslocatie: http://image.allekabels.nl/image/1019862-0/snoer-schakelaar-vermogen-500-watt.jpg

Door dit ? Beetje dure vervanging denk ik dan.
Afbeeldingslocatie: http://static.homewizard.net/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/a/i/ails-3500.1406287828.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2016 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:15:
Misschien een wat vreemde vraag, maar door wat voor Homewizard schakelaar zouden jullie een snoer schakelaartje vervangen

[afbeelding]

Door dit ? Beetje dure vervanging denk ik dan.
[afbeelding]
snoerschakelaar ingeschakeld laten en een kaku stopcontactschakelaar tussen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:19
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:15:
idd of een normaal kaku stopcontact: http://www.klikaanklikuit...doos-schakelaar-acd-1000/

(en dan wel de oude schakelaar aan laten staan ;))

maar zelf heb ik overal deze IN het stopcontact gemonteerd. veel mooier/kleiner:

http://www.klikaanklikuit.nl/shop/nl/aws-3500/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RH Lem
Dennepen schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:34:
[...]

Heb je de camera al voorzien van de laatste firmware? Er is ook ergens nog een topic hoe je de RTSP stream van je camera kan aanpassen. Laat even weten of het nu lukt.
Camera is voorzien van de laatste firmware.
Om eventuele foute router instellingen uit te sluiten heb ik gebruik gemaakt van het interne ip adres.
Aanpassing van de beeldinstelling zoals elders in het forum lukt niet omdat de C1 geen mjpeg ondersteund.
Ik heb 2 st C1 en bij allebei de camera's krijg ik de melding via de HW.
Met tinycam pro geven ze gewoon beeld.
Mijn foscam hd 9826p werkt wel, evenals de wat oudere camera's.
Ik zal wel wat over het hoofd zien.
Zodra ik het euvel gevonden heb laat ik het hier wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het overnemen van de zomertijd heeft weer niet plaatsgevonden...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:23

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hoe losten we/ze dat de vorige keer op?
Bij de taken staat idd de verkeerde tijd voor zon op/onder.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbkk
  • Registratie: Maart 2010
Speedy-Andre schreef op zondag 27 maart 2016 @ 11:07:
Hoe losten we/ze dat de vorige keer op?
Bij de taken staat idd de verkeerde tijd voor zon op/onder.
Hier heb ik de homewizard maar aan de computer gehangen en met hwconfig.exe de netwerk gegevens er opnieuw ingezet, tijd werd daardoor wel bijgewerkt.
Er waren al langere tijd problemen hier maar die zijn er niet mee aangepast of opgelost en nu wacht ik even af wat er morgen ochtend nog allemaal wel of niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de loop van vandaag is het "vanzelf" goedgekomen. Toch jammer dat er geen eenvoudig commando is om de tijd in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Ik heb, zoals velen, regelmatig dat ik mijn homewizard niet goed kan benaderen via HomeWizard online. Terwijl mijn WiFi netwerk echt goed is, mijn beroep is netwerk consultant waardoor klanten denken dat ik weet waar ik over praat ;-)

Ik heb eens een meting gestart met SmokePing, de homewizard resolved (via 8.8.8.8) bij startup naar "cloud.homewizard.com" waarbij er twee adressen terugkomen die ik in de meting heb opgenomen.

cloud.homewizard.com.	38	IN	A	91.198.87.233
cloud.homewizard.com.	38	IN	A	149.210.166.140

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1659295/Schermafbeelding%202016-03-28%20om%2008.11.59.png De piek links in de hoek is omdat ik mijn eigen verbinding dicht drukte vanwege een backup. _/-\o_

Waarbij homewizard 2 (149.210.166.140) elke keer een fractie packetloss heeft 0,3%. De HomeWizard blinkt niet uit in "reconnecten". Ik heb een WiFi netwerk van Ubiquiti welke los draait van de provider router, als ik de provider router uitzet (waarbij de HomeWizard wel op WiFi blijft werken, DHCP komt via de NAS) . Dan kan ik er een behoorlijk lange tijd niet opkomen (mobiel op 4G of WiFi) ondanks dat het provider modem alweer online is, en de rest van het huis weer online is.

Daarmee concludeer ik dat het reconnnecten van de HomeWizard met TCP verbindingen naar cloud.homewizard.com niet echt optimaal functioneert. Een gemiddelde TCP sessie timed-out na 3 minuten, waarna het device een nieuwe sessie gaat opzetten en de oude laat vallen.

Ik heb een vermoeden dat dit een deel van de oorzaak is dat ik met enige regelmaat mijn HomeWizard niet goed kan benaderen welke aangesloten is op mijn Ziggo aansluiting.

[ Voor 27% gewijzigd door stormfly op 28-03-2016 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkymonkey038
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-08 18:13
Sinds gisteren een Homewizard aan de praat. Werkt leuk. Echter heb ik een scene aangemaakt maar 1 sensor vergeten op te nemen. Nu kan ik de scene niet wijzigen en ook niet verwijderen. Ik gebruik IOS en OSX van Apple. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Je kan scenes wijzigen bij apparaten.

[ Voor 20% gewijzigd door Speedy-Andre op 28-03-2016 13:23 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op maandag 28 maart 2016 @ 08:34:
Ik heb, zoals velen, regelmatig dat ik mijn homewizard niet goed kan benaderen via HomeWizard online. Terwijl mijn WiFi netwerk echt goed is, mijn beroep is netwerk consultant waardoor klanten denken dat ik weet waar ik over praat ;-)

Ik heb eens een meting gestart met SmokePing, de homewizard resolved (via 8.8.8.8) bij startup naar "cloud.homewizard.com" waarbij er twee adressen terugkomen die ik in de meting heb opgenomen.

[...]
Ik heb een vermoeden dat dit een deel van de oorzaak is dat ik met enige regelmaat mijn HomeWizard niet goed kan benaderen welke aangesloten is op mijn Ziggo aansluiting.
Nu is het natuurlijk wel zo dat een host met een lagere prioriteit op pings hoeft te reageren.
Maar klinkt verder redelijk aannemelijk dat het netwerk-deel van de HomeWizard hier en daar wat steken zou kunnen laten vallen qua verbinding opnieuw opbouwen. Er zit ook al een redelijk oude firmware in het netwerk-boardje.
Is je Ziggo verbinding verder wel stabiel?
De Ziggo-zakelijk op mijn werk is dusdanig instabiel dat ik thuis geen Ziggo zou willen, al heeft dat veel te maken met met IPv6 instabiliteit, wat je hierbij niet gebruikt.
Maar een paar keer per dag ligt op ons werk de Ziggo-lijn er even uit.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
TD-er schreef op maandag 28 maart 2016 @ 13:49:
[...]

Nu is het natuurlijk wel zo dat een host met een lagere prioriteit op pings hoeft te reageren.
Maar klinkt verder redelijk aannemelijk dat het netwerk-deel van de HomeWizard hier en daar wat steken zou kunnen laten vallen qua verbinding opnieuw opbouwen. Er zit ook al een redelijk oude firmware in het netwerk-boardje.
Is je Ziggo verbinding verder wel stabiel?
De Ziggo-zakelijk op mijn werk is dusdanig instabiel dat ik thuis geen Ziggo zou willen, al heeft dat veel te maken met met IPv6 instabiliteit, wat je hierbij niet gebruikt.
Maar een paar keer per dag ligt op ons werk de Ziggo-lijn er even uit.
Hi ja heel erg stabiel, goed zichtbaar in de smokeping metingen :9 die overigens bedraad plaatsvinden.

Heb je al eens een monteur laten komen want meestal is het gewoon een slechte coax doos of een ouderwetse of teveel gebouwbekabeling. Vaak wel op te lossen lijkt me, het ligt er hier echt helemaal nooit never uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op maandag 28 maart 2016 @ 13:52:
[...]

Heb je al eens een monteur laten komen want meestal is het gewoon een slechte coax doos of een ouderwetse of teveel gebouwbekabeling. Vaak wel op te lossen lijkt me, het ligt er hier echt helemaal nooit never uit _/-\o_
Ik gok dat het al niet meer op 1 hand te tellen is hoe vaak de monteur is langs geweest.
Gelukkig hebben we nog een 2e lijn ernaast (8xSDSL) die wel rete stabiel is.
Maar wel jammer dat we daardoor niet wat meer dan 200 Mbps kunnen krijgen van Ziggo, want elke bit extra is heel wenselijk.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkymonkey038
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-08 18:13
Speedy-Andre schreef op maandag 28 maart 2016 @ 13:21:
Je kan scenes wijzigen bij apparaten.
top, gelukt.

[ Voor 16% gewijzigd door funkymonkey038 op 28-03-2016 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op maandag 28 maart 2016 @ 13:59:
[...]

Ik gok dat het al niet meer op 1 hand te tellen is hoe vaak de monteur is langs geweest.
Gelukkig hebben we nog een 2e lijn ernaast (8xSDSL) die wel rete stabiel is.
Maar wel jammer dat we daardoor niet wat meer dan 200 Mbps kunnen krijgen van Ziggo, want elke bit extra is heel wenselijk.
Beetje off-topic maar ik heb inmiddels vele malen (B)VDSL aangesloten bij klanten. Wellicht beschikbaar? Of fiber een optie , steeds beter betaalbaarder iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op maandag 28 maart 2016 @ 08:34:

cloud.homewizard.com.	38	IN	A	91.198.87.233
cloud.homewizard.com.	38	IN	A	149.210.166.140

[afbeelding] De piek links in de hoek is omdat ik mijn eigen verbinding dicht drukte vanwege een backup. _/-\o_

Waarbij homewizard 2 (149.210.166.140) elke keer een fractie packetloss heeft 0,3%. De HomeWizard blinkt niet uit in "reconnecten". Ik heb een WiFi netwerk van Ubiquiti welke los draait van de provider router, als ik de provider router uitzet (waarbij de HomeWizard wel op WiFi blijft werken, DHCP komt via de NAS) . Dan kan ik er een behoorlijk lange tijd niet opkomen (mobiel op 4G of WiFi) ondanks dat het provider modem alweer online is, en de rest van het huis weer online is.

Daarmee concludeer ik dat het reconnnecten van de HomeWizard met TCP verbindingen naar cloud.homewizard.com niet echt optimaal functioneert. Een gemiddelde TCP sessie timed-out na 3 minuten, waarna het device een nieuwe sessie gaat opzetten en de oude laat vallen.

Zoals TD-er al aangaf kan ICMP natuurlijk een lagere prio hebben op het overige verkeer. Zover ik weet is de Homewizard niet echt perfect in het netjes sluiten van de verbindingen wat kan resulteren in den hoop open connecties en doet Homewizard dit eens per uur (?) dacht ik, resetten. Niet echt ideaal maar dit verklaard wellicht je slechtere connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op maandag 28 maart 2016 @ 18:16:
[...]

Beetje off-topic maar ik heb inmiddels vele malen (B)VDSL aangesloten bij klanten. Wellicht beschikbaar? Of fiber een optie , steeds beter betaalbaarder iig.
Om maar een beetje off-topic te blijven ;)
Er ligt daar alleen maar SDSL en daar hebben we al 8 lijnen van (tegen een redelijk maandelijks tarief)
De kabel-lijn is er puur voor de ontlasting van de stabiele lijn en omdat we die 100'en GB's per dag er niet overheen kunnen trekken.
Glas komt in 't dorp verderop, dus misschien dat we wat servers daar neer gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag aan de gang met Homewizard, wat een drama, maar dat zal vast aan mij liggen.

Heb nu een stopcontact schakelaar SH5-RPS-36A en een AGDR-3500.
Het begint er al mee dat er op de eerst (36A) al geen LED gaat branden, maar blijkbaar wel te programmeren is hij krijgt een code, ook de 3500 krijgt een code, codes zijn verschillend. En toch zijn ze niet apart te bedienen als ik de 36A uitzet gaat de 3500 ook uit, ZUCHT.

Zal wel onervarenheid zijn met dit spul :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:38
Ws heb je beiden ontvangers 1 dezelfde code aangeleerd. Als dat niet bedoeling is geheugen legen en opnieuw beginnen en de ontvangers een afzonderlijke code aanleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou goed moeten zijn in de app hebben ze:
0020D00002
0020D00001

Ook zal homewizard eens moeten kijken naar hun handleidingen in de doos zitten inmiddels andere schakelaars die een ander manier van programmeren hebben, je moet nu op de site de schakelaar zoeken en daar de nieuwe handleiding pakken maar ook dat moet je dan wel effe weten.

EDIT:

Het werk nu wel helaas wordt er niet betrouwbaar geschakeld geen idee hoe dat komt, afstand tussen HW en schakelaar 20cm :-(

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2016 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer een éénvoudig taak te maken maar op 1 of andere manier werkt het niet, het is gewoon een licht aan, licht uit taak.'
De schakelaars lijken wel goed toegewezen te zijn, want ik kan ze wel handmatig in de App aan en uit schakelen, wat doe ik fout of wat gaat er fout ?

Present: Thuis
Begintijd: 22:00
Eindtijd: 23:59
Dagen: Elke dag.

Acite's
Lamp 1: Gaat aan.

Maar er gebeurt dus niks, gaat niet aan of uit, wat doe ik fout ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Een actie heeft een voorwaarde, die zie ik niet.
Je kan met een actie bijv. instellen:
- als tijd is 22:05 dan schakel lamp 1 aan (optie gedurende 1 uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus bij

Acite's

Lamp 1: Gaat aan.

Moet ik een tijds duur instellen meer die stel ik toch al in bij

Eindtijd: 23:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat kan ook, ik noemde het een optie omdat je dan geen aparte uitschakel actie nodig hebt.
Ik schakel licht vaak bij zonsondergang aan ipv een vaste tijd.
Met de presets kan je een extra tijdsvenster maken zodat je bijv. minder lampen aan zet als je weg bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwoldendorp
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-10-2024
Interessant topic. Dinsdag krijg ik mijn homewizzard, veel zin om ermee te spelen. Zaken die ik er in ieder geval op ga proberen te realiseren is dat het afdakje (lamellen die open en dicht kunnen) automatisch dicht gaat als buienradar aangeeft dat het gaat regenen. Zit nu zo'n naar boven en beneden schakelaar op. Enig idee wat nodig is om dit te realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cwoldendorp schreef op zondag 03 april 2016 @ 10:38:
Interessant topic. Dinsdag krijg ik mijn homewizzard, veel zin om ermee te spelen. Zaken die ik er in ieder geval op ga proberen te realiseren is dat het afdakje (lamellen die open en dicht kunnen) automatisch dicht gaat als buienradar aangeeft dat het gaat regenen. Zit nu zo'n naar boven en beneden schakelaar op. Enig idee wat nodig is om dit te realiseren?
Je zou met de regensensor iets kunnen maar deze heeft een meeteenheid van 0,7 cm en is dus vaak al te laat. Wil je het met buienradar dan zou dit kunnen met Domoticz en dan de api commando's van hw gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cwoldendorp schreef op zondag 03 april 2016 @ 10:38:
1. Je zou graag willen weten wanneer het GAAT regenen. Soms kun je dat niet afleiden uit de buienradar;
het gaat weleens regenen zonder dat de radar dat ziet (vooral miezerige regen).
2. Aan een waterdetector / regendetector heb je niets: dan ben je te laat.
3. De truc is om een "het gaat regenen"-signaal te krijgen >ergens vandaan< en dat om te zetten in een commando voor de lamellenbesturing.

De rol van de Homewizard is mogelijk niet eens aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwoldendorp
Regensensor gaat hem niet worden, dan is alles al nat. Vandaar mijn gedachte voor de buienradar, en in het ergste geval ben ik gewoon thuis. Wellicht Is dat nieuwe wateralarm een mogelijkheid? Iemand daar al mee gespeeld om te kijken of het regent, of is deze niet zo gevoelig?

Dan een ander ding, Ik wil direct de antenne mod uitvoeren. Ik wil dit netjes maken, dus met SMA connector. Nu zie ik van die connectoren met draad eraan. Die draad heeft een kern en een mantel. Even voor de zekerheid, moet de mantel gekoppeld worden aan pin 2, 3 of 4 van de antenne chip? Wat voor sterkte moet een antenne hebben?

Verder zag ik een oude post van Martinvdm, waarin je een uitschuifbare antenne hebt gemonteerd. Nog steeds tevreden erover? Werkt alles in zowel horizontale als verticale richting? En welke SMA connector heb je hiervoor gebruikt? Zie dat jij geen mantel hebt maar een extra draadje.
martinvdm schreef op woensdag 16 september 2015 @ 20:51:
Graag wil ik met jullie mijn laatste ontwikkelingen delen mbt antenne mod en andere antenne.

Enige tijd geleden, nadat ik een andere Homewizard geconfigureerd heb, heb ik ook de antenne mod uitgevoerd. Om het gelijk goed te doen heb ik voor zowel 433 als 868 een draadje gesoldeerd en gemaakt aan SMA connectoren nadat ik hiervoor een gaatje geboord heb in de behuizing. Ook voor Wifi een SMA connector, draadje solderen is hiervoor niet nodig, deze kun je verbinden middels IPEX connector.
Nadat ik redelijk goedkope 433, 868 en 2,4 GHz antennes aangesloten had, heb ik het een tijd zo gelaten en gematigd tevreden. Totdat ik onlangs op een topic bij Domoticz zat te lezen over een RH770 Telescopic antenne voor Yaesu, welke eigenlijk voor 140/433 Portofoons gebruikt wordt maar wel 5,5 db op 433 MHz band versterkt. 2 weken geleden heb ik zo'n antenne besteld voor een paar dollar bij de welbekende Chinese webshops, met een SMA Male connector. Immers heb ik die er al op zitten en vandaag ontvangen en direct aangesloten. En zie daar, de deurcontacten op de schuur en schutting die al maanden niet meer werkten doen het spontaan weer oOo . Alle schakelaars werken lekker vlot en heb de antenne nog maar half uitgeschoven (kon ff niet verder, ding is nogal lang :9 ) en best tevreden. Moet nog ff paar dagen langer testen maar eerste resultaten zijn best goed.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[ Voor 14% gewijzigd door cwoldendorp op 03-04-2016 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cwoldendorp schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:20:
Regensensor gaat hem niet worden, dan is alles al nat. Vandaar mijn gedachte voor de buienradar, en in het ergste geval ben ik gewoon thuis. Wellicht Is dat nieuwe wateralarm een mogelijkheid? Iemand daar al mee gespeeld om te kijken of het regent, of is deze niet zo gevoelig?

[...]
Waterdetector is net zo'n goede oplossing als regenmeter: niet bruikbaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@cwoldendorp:
Moeten de lamellen ook dicht als het sneeuwt, ijzelt of hagelt? Dan heb je weinig aan waterdetectie.

Het probleem zit in de detectie, of beter nog: in de voorafgaande waarschuwing.
Daar kan een domoticasysteem je niet bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:38
Nou een domotic systeem kan je daar best bij helpen. 100 pct ws niet maar je kan ver komen met waterdetectie, data als buien/sneeuwradar en je windmeter. ip commandos en internet

Alleen dit alles sec met hw gaat niet lukken maar samen met hw kom je een heel eind. In dit topic zijn er ook voorbeelden hoe je buienradar bv kan gebruiken om je zonneschermen aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwoldendorp
Leuk, ga ik nog even opzoeken. Nog iemand antwoord op mijn andere vraag mbt de antenne mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yamahaa schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:06:
Nou een domotic systeem kan je daar best bij helpen. 100 pct ws niet maar je kan ver komen met waterdetectie, data als buien/sneeuwradar en je windmeter. ip commandos en internet

Alleen dit alles sec met hw gaat niet lukken maar samen met hw kom je een heel eind. In dit topic zijn er ook voorbeelden hoe je buienradar bv kan gebruiken om je zonneschermen aan te sturen.
Je begrijpt mijn antwoord niet.
Een domoticasysteem detecteert geen naderende buien. Een regenmeter en een waterdetector doen dat ook niet. Die twee waterdetectoren geven alarm als er al water is: een halve mm of meer.
Je zult dus iets moeten vinden / of zelf maken, om de gegevens van bijv. buienradar om te zetten in een commando voor de lamellen en daar heb je niet eens een domoticasysteem bij nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Laatst online: 22:04
Je zou bv Tasker kunnen gebruiken op je telefoon om het 1 en ander aan te sturen. Zodra Tasker op jouw telefoon een melding krijgt van bv Buienalarm dat dan de HW aangestuurd moet worden om de lamellen te sluiten.
Op youtube staan er diverse filmpjes over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cwoldendorp schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:20:

Dan een ander ding, Ik wil direct de antenne mod uitvoeren. Ik wil dit netjes maken, dus met SMA connector. Nu zie ik van die connectoren met draad eraan. Die draad heeft een kern en een mantel. Even voor de zekerheid, moet de mantel gekoppeld worden aan pin 2, 3 of 4 van de antenne chip? Wat voor sterkte moet een antenne hebben?

Verder zag ik een oude post van Martinvdm, waarin je een uitschuifbare antenne hebt gemonteerd. Nog steeds tevreden erover? Werkt alles in zowel horizontale als verticale richting? En welke SMA connector heb je hiervoor gebruikt? Zie dat jij geen mantel hebt maar een extra draadje.

[...]
De antenne werkt zeker naar wens. De SMA connectoren maken het vele malen netter vind ik zelf. Ik heb idd met klein draadje eraan. Kern zit dacht ik op de eerste soldeerpunt en mantel op 2,3 of hoger. Bij mij pin 2. Verder heb ik ook een externe antenne middels SMA op de WiFi chip vast gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwoldendorp
@martinvdm, weet je ook waar je die connector hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cwoldendorp schreef op maandag 04 april 2016 @ 23:37:
@martinvdm, weet je ook waar je die connector hebt gekocht?
Voor WiFi kun je SMA to IPEX kabel kopen en voor 433 een SMA to Solder kabeltje, beide bij de bekende Chinese webshops :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwoldendorp
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:19
het is mij met een beetje pielen gelukt om IFTTT schakelaars aan te maken en zo direct de HomeWizard aan te sluiten op dit platform. zonder tussenkomst van HPM of iets. bied allemaal leuke mogelijkheden! :D
als iemand het leuk vind zal ik een beetje een how-to schrijven hier :P

voor nu alleen nog logging van enkele bewegings en magneetsensoren naar google drive, maar het begin is er :+

Afbeeldingslocatie: http://www.unconnected.nl/google_drive_hw-ifttt.png
Pagina: 1 ... 92 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!