Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:45
unconnected schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:05:
het is mij met een beetje pielen gelukt om IFTTT schakelaars aan te maken en zo direct de HomeWizard aan te sluiten op dit platform. zonder tussenkomst van HPM of iets. bied allemaal leuke mogelijkheden! :D
als iemand het leuk vind zal ik een beetje een how-to schrijven hier :P

voor nu alleen nog logging van enkele bewegings en magneetsensoren naar google drive, maar het begin is er :+
Ja-Ja-Ja!!! Klinkt super interessant!!! :D :D :D

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 13:24
Ja heel graag een how to, super cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienjo
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
Dennepen schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:38:
Ja heel graag een how to, super cool!
Mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:09
Ik gok zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1110164/hwgoogle.jpg

En dan de Maker trigger maken met een IP schakelaar van de HW

Hoe je de "row" insteld is zelf te kiezen

[ Voor 12% gewijzigd door Tinusvolkel op 08-04-2016 15:58 ]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Tinusvolkel schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:58:
Ik gok zoiets:

[afbeelding]

En dan de Maker trigger maken met een IP schakelaar van de HW

Hoe je de "row" insteld is zelf te kiezen
Jip met maker! Enige nadeel is dat de IP schakelaars van de HW alleen HTTP doen en niet HTTPS (heb ik nog nagevraagd maar dat zat der dus niet in :/). Daar heb ik een PHP scriptje voor geschreven die dat even ombuigd. Daarna is de rest kinderspel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwoldendorp
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-10-2024
Hmm. Heb even gekeken, maar het is voor mij niet helemaal peanuts. Korte How to met stappen zou zeer gewaardeerd worden...

Verder, zou Afbeeldingslocatie: http://www.homealarm.nl/sites/default/files/homesecure-signalforstaerker.jpg?slideshow=true&slideshowAuto=true&slideshowSpeed=4000&speed=350&transition=elastic http://www.homealarm.nl/h...adloze-signaal-versterker het bereik kunnen vergroten voor de HW?

[ Voor 58% gewijzigd door cwoldendorp op 11-04-2016 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kans dat die versterker met de HW samenwerkt ? De HW gebruikt verschillende protocollen, bijvoorbeeld die van KlikAanKlikUit (tegenwoordig Trust) op de 434 MHz, zonder handshake. Wat het door jou aangegeven alarmsysteem precies doet kan ik zo 1, 2, 3 niet vinden, maar ik vrees dat het niet gaat werken, ook al zit het op de 434 MHz. Proberen is zeker weten........
Op de 868 MHz zal het in elk geval niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cwoldendorp schreef op maandag 11 april 2016 @ 20:09:
Hmm. Heb even gekeken, maar het is voor mij niet helemaal peanuts. Korte How to met stappen zou zeer gewaardeerd worden...

Verder, zou [afbeelding] http://www.homealarm.nl/h...adloze-signaal-versterker het bereik kunnen vergroten voor de HW?
Ik ken het product niet, maar als je dan al wilt versterken waarom niet met de kaku AEX-701. Deze is van kaku zelf, daar zitten ook wel haken en ogen aan, lees dit topic maar ff. 868 versterken is in de meeste gevallen helemaal niet nodig. 433 gaat meestal om schakelaars dus daar zou de kaku in moeten functioneren.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwoldendorp
De reden van de vraag is het bereik wat ze claimen, 200 m vs de 30 van de Kaku unit. Inderdaad, proberen is leren, maar mijn echtgenote is al enigszins aan het klagen over wat er allemaal is uitgegeven aan spullen boel :-)

[ Voor 2% gewijzigd door cwoldendorp op 12-04-2016 10:30 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwoldendorp
Even een totaal andere vraag, ik heb een AWST-8802, dubbele wip schakelaar. Hoe moet ik die in vredesnaam in de Homewizard aanmaken?? Ik heb het nu als magneetcontact gedaan, maar dat zal toch niet de bedoeling zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:07
Met welk doel zou je deze schakelaar willen toevoegen? Want het kan niet zomaar. HW gebruik je bv om apparaten aan te sturen en/of sensoren uit te lezen en deze (dat al dan niet onderling) met afhankelijkheden iets anders aan te (laten) sturen.

Met de schakelaar kan je wel eenvoudig aan en uit codes verzenden die je kan gebruiken om scenes en of apparaten aan te sturen via de HW. Maw een scene aansturen met de schakelaar gaat prima. Bv de status van je verblijf (thuis vakantie slapen...enz)

[ Voor 103% gewijzigd door Yamahaa op 15-04-2016 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
cwoldendorp schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 17:31:
Even een totaal andere vraag, ik heb een AWST-8802, dubbele wip schakelaar. Hoe moet ik die in vredesnaam in de Homewizard aanmaken?? Ik heb het nu als magneetcontact gedaan, maar dat zal toch niet de bedoeling zijn?
Kies onder apparaten voor apparaat toevoegen.
De AWST8802 is een schakelaar (dubbele in dit geval) dus kies voor type 'schakelaar'.
Bij 'Code' kies je vervolgens voor 'leer code' en druk vervolgens op een van de schakelaars (de linker of de rechter). De homewizard ontvangt nu als het goed is de bijpassende code.
Herhaal hetzelfde voor de andere kant van deze dubbele schakelaar.

En dan natuurlijk vervolgens onder 'Taken' de juiste lamp (of andere aktie) aan de schakelaar hangen.

Peter

[ Voor 6% gewijzigd door pvkan op 16-04-2016 08:36 ]

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwoldendorp
En juist in dat laatste stuk gaat het fout. Je kunt voor zover ik zie geen taak aanmaken op een trigger schakelaar. Je kunt dan alleen sensoren toevoegen en geen schakelaars. Hoewel ik redelijk wat heb zitten zoeken, kan ik me niet voorstellen dat de Homewizard niet een standaard schakelaar als trigger kan gebruiken, zonder valse omwegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wordt voor ons wat makkelijker om je te helpen als je precies vertelt wat je met de schakelaar(s) wil activeren/schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
cwoldendorp schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 11:29:
En juist in dat laatste stuk gaat het fout. Je kunt voor zover ik zie geen taak aanmaken op een trigger schakelaar. Je kunt dan alleen sensoren toevoegen en geen schakelaars. Hoewel ik redelijk wat heb zitten zoeken, kan ik me niet voorstellen dat de Homewizard niet een standaard schakelaar als trigger kan gebruiken, zonder valse omwegen..
No offense, maar natuurlijk kan Homewizard die schakelaar als trigger gebruiken.
Sterker nog: Ik heb hier 3x de 8802 en 4x de 8800 (dat is de enkele versie) in huis aan de Homewizard hangen voor lampen in de huiskamer en o.a. als wisselschakelaars in de gang (trap naar boven).
Dus ergens maak je een denkfout....

Ik weet niet of je dit bedoeld, maar heb je al onder Taken -> Taak Toevoegen -> Dan kiezen voor "DAN' (naast "ALS") en dan de pull-down "KIes een sensor".
Daar zouden alle schakelaars (en sensoren) en lampen te selecteren moeten zijn die je eerder aan de Homewizard hebt geleerd.

Of bedoel je dit niet?
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwoldendorp
Ja, dat is exact wat ik bedoel. In mijn denkwijze moet de wipschakelaar de trigger zijn, en moet deze onder "als" komen te staan. Echter, ik kan hier alleen de sensoren selecteren, niet de schakelaars. Op zich logisch dat je daar geen lampen kunt vinden, maar schakelaars lijken me triggers pur sang te zijn.

Wat ik namelijk wil doen is dat wanneer de schakelaar aan gaat, het licht aan gaat, en na 1 minuut weer uit gaat. Of is dit makkelijker buiten de Hw om te doen, inclusief de weer uit functie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De lamp wordt bediend nadat een sensorsignaal is ontvangen. Dat is wat je wil.
Dus maak de schakelaar aan als sensor (c.q. als een magneetcontact) en leer de HW de sensorcode van het "aan"signaal van de schakelaar. Ga dan naar Taken; kies onder "Als" als trigger "het apparaat" = het aangemaakte "contact". Stel daarna de actie in onder "Dan", met als actie "aan" en automatisch uit na "x".
Let op: deze taak kan/zal vaak traag reageren op de bediening van de schakelaar; enkele seconden is niet abnormaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwoldendorp
@kijkmijnou, zo heb ik het nu inderdaad maar gemaakt, maar ik vind het uiterst vreemd dat een dergelijke standaard wip schakelaar zo een omweg nodig heeft.. Iemand anders idee hoe ik de wipschakelaar er op een nette manier in kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn geen "nettere" oplossingen met de HW omdat die een zeer beperkte logica-bewerking biedt.
Oplossingen buiten de HW zijn bijv. de HPM en bijv. de Homebridge op een Raspberry.
Daar staat e.e.a. over in dit forum-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
[quote
Wat ik namelijk wil doen is dat wanneer de schakelaar aan gaat, het licht aan gaat, en na 1 minuut weer uit gaat. Of is dit makkelijker buiten de Hw om te doen, inclusief de weer uit functie?
[/quote]

De AWST-8800 (de enkele uitvoerig) heeft een ingebouwde timer zodat je inderdaad na een tijd x het 'uit' signaal kan versturen (buiten de HW om). De 8802 heeft deze optie niet, dacht ik.
Volgens mij zit zo'n optie niet in de HW zelf, maar ik moet ook eerlijk bekennen dat ik er nooit naar gezocht heb. Ik denk dat je hier een IFTTT oplossing voor nodig hebt.

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:42
pvkan schreef op zondag 17 april 2016 @ 14:25:
[quote
[/quote]

De AWST-8800 (de enkele uitvoerig) heeft een ingebouwde timer zodat je inderdaad na een tijd x het 'uit' signaal kan versturen (buiten de HW om). De 8802 heeft deze optie niet, dacht ik.
Volgens mij zit zo'n optie niet in de HW zelf, maar ik moet ook eerlijk bekennen dat ik er nooit naar gezocht heb. Ik denk dat je hier een IFTTT oplossing voor nodig hebt.

Peter
Zit gewoon in de homewizard hoor... Als je iets aan zet kun je een uit signaal geven na x minuten (max 60 min)

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@miel: Wellicht kun je dan even stap voor stap aangeven hoe dat moet met een 8802 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 16:37

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik lees net in een blog op de Jaap.nl website dat het mogelijk is om de energylink van stroom te voorzien door de slimme meter zelf. Ik wist niet dat dit überhaubt kon, maar er staat ook dat dit aan je slimme meter ligt, of deze dat ondersteund. Nou pak ik de handleiding van de energylink erbij, maar daarin wordt hier ook niets over gezegd, hoe wel er ook niet uitgelegd wordt dat je de USB-adapter moet gebruiken. Van het weekend maar eens kijken of ik de USB adapter zonder problemen los kan halen. Wellicht dat het weer Watt ( ;) ) scheelt in het energieverbruik.

[ Voor 7% gewijzigd door Yukkie op 18-04-2016 10:58 ]

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 17:34:
@miel: Wellicht kun je dan even stap voor stap aangeven hoe dat moet met een 8802 ?
Sorry ik vergis me idd..

Wat wil je precies? Lamp bedienen met een schakelaar en als die dan aan gaat dan na een minuut automatisch uit laten gaan?

Dan moet je hem idd als een magneetcontact laten "leren"... Die hebben on en off... Maar dan nog moet je zelf creatief zijn... Kun je beter een beweginsmelder koppelen aan de lamp rechtstreeks.. Werkt beter (of via domoticz en virtuele switches werken samen met de homewizard..)

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Yukkie schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:57:
Ik lees net in een blog op de Jaap.nl website dat het mogelijk is om de energylink van stroom te voorzien door de slimme meter zelf. Ik wist niet dat dit überhaubt kon, maar er staat ook dat dit aan je slimme meter ligt, of deze dat ondersteund. Nou pak ik de handleiding van de energylink erbij, maar daarin wordt hier ook niets over gezegd, hoe wel er ook niet uitgelegd wordt dat je de USB-adapter moet gebruiken. Van het weekend maar eens kijken of ik de USB adapter zonder problemen los kan halen. Wellicht dat het weer Watt ( ;) ) scheelt in het energieverbruik.
Hangt van de meter af en de geinstallerde software .
Versie 0042 hier geeft op p1 wel stroom voor de Energy link. Lagere software versies (op de zelfde meter) bv niet. Je kan contact opnemen met je netwerkbeheerder of zij in staat zijn om de geschikte software te instaleren op je meter. Als het kan zou dat de oplossing zijn en weer een adapter minder.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwoldendorp
Inmiddels maar een extra bewegingssensor erbij gehaald. Aangezien er verder geen andere zaken aan hoeven te hangen heb ik deze buiten de Homewizard om gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:46
Is er ondertussen al een deurbel met camera die werkt met HW? En dan liefst zo'n geintegreerde oplossing ipv losse onderdelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:18
miel schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:39:
[...]

Sorry ik vergis me idd..

Wat wil je precies? Lamp bedienen met een schakelaar en als die dan aan gaat dan na een minuut automatisch uit laten gaan?

Dan moet je hem idd als een magneetcontact laten "leren"... Die hebben on en off... Maar dan nog moet je zelf creatief zijn... Kun je beter een beweginsmelder koppelen aan de lamp rechtstreeks.. Werkt beter (of via domoticz en virtuele switches werken samen met de homewizard..)
Ik heb hetzelfde. Ik heb mijn schakelaar ook als magneetcontact aangemeld. Ik vind het zelf ook vreemd dat je hem niet gewoon als schakelaar kunt aanmelden en gebruiken..
Yamahaa schreef op maandag 18 april 2016 @ 18:22:
[...]

Hangt van de meter af en de geinstallerde software .
Versie 0042 hier geeft op p1 wel stroom voor de Energy link. Lagere software versies (op de zelfde meter) bv niet. Je kan contact opnemen met je netwerkbeheerder of zij in staat zijn om de geschikte software te instaleren op je meter. Als het kan zou dat de oplossing zijn en weer een adapter minder.
:)
Mijn slimme meter geeft inderdaad stroom. Ik heb voor mijn energylink geen aparte adapter nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
  • Laatst online: 27-09 21:26
Ik laat binnenkort een Itho ventilatiebox monteren. Nu zoek ik een goeie manier om bij aanwezigheid in het toilet de ventilator naar stand 2 te krijgen. Ik heb een box met perilex stekker, zou ik die stand 2 op een van de polen kunnen aansluiten met een schakelaar (die weer reageert op bv een deursensor ? En zo ja, welke schakelaar zou daar geschikt voor zijn ?

Een andere optie is de Itho aanwezigheidssensor, maar die is best prijzig.

Het is sowieso een beetje tricky, het toilet is beneden, de box hangt op zolder en alle lagen zijn beton. Ik heb wel een antenne mod gedaan.

-edit- Misschien is dit wel een fraaie oplossing. Vraag me alleen af of hier de gewone timer schakelaar hier nog werkt ?

[ Voor 26% gewijzigd door elcastel op 20-04-2016 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
elcastel schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:09:
Ik laat binnenkort een Itho ventilatiebox monteren. Nu zoek ik een goeie manier om bij aanwezigheid in het toilet de ventilator naar stand 2 te krijgen. Ik heb een box met perilex stekker, zou ik die stand 2 op een van de polen kunnen aansluiten met een schakelaar (die weer reageert op bv een deursensor ? En zo ja, welke schakelaar zou daar geschikt voor zijn ?

Een andere optie is de Itho aanwezigheidssensor, maar die is best prijzig.

Het is sowieso een beetje tricky, het toilet is beneden, de box hangt op zolder en alle lagen zijn beton. Ik heb wel een antenne mod gedaan.

-edit- Misschien is dit wel een fraaie oplossing. Vraag me alleen af of hier de gewone timer schakelaar hier nog werkt ?
Werkt al die tijd al super bij mij. De gewone draadloze schakelaar blijft het ook gewoon doen aangezien de Itho schakelt naar laatst ontvangen stand. alleen de status in de hw klopt dan niet meer. Bereik heb ik nooit issues mee gehad.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de Youless meter te koppelen aan de Homewizard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tredelijkheid
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-06-2023
Graag jullie advies…
In September vorig jaar heb ik een Smartwares 868Mhz Windmeter bij Homewizard gekocht als uitbreiding op mijn redelijk grote Homewzard configuratie. Ik was 1 van de eerste gebruikers van de Homewizard en heb nog maandelijks een sensor die uitvalt, onjuiste informatie geeft etc etc.

Daar ben ik inmiddels wel aan gewend maar dit product verdient niet de 1e prijs wat betrouwbaarheid. Dit is alle forums terug te vinden. Ik heb dat zelf regelmatig aangekaart en dan krijg je oplossingen zoals “zet de HW op een andere plek” of “zet de sensoren veder uit elkaar”. Als ultieme poging heb ik mijn HW laten modificeren met betere antennes.

Ik was dus op zijn minst erg behoedzaam toen ik overwoog de windmeter aan te schaffen. Niet zozeer vanwege de prijs maar meer het plaatsen van de meter. Om de wind goed te kunnen meten moest ik namelijk een mast aan mijn gevel bevestigen om te zorgen dat hij goed “vrij” stond. Omdat de windmeter bovenop de mast niet bereikbaar is, was de mogelijkheid om binnen even de ontvanger of zender te resetten door de batterijen of stekker eruit te halen geen optie. Het moest dus een kwestie van 1 keer goed plaatsen worden zodat de meter in de toekomst ongestoord en autonoom zijn werk kon doen.
Vanwege het zonnepaneeltje, de aanwezige batterij en de bejubelende 868Mhz technologie durfde ik het toch aan.

Dus: windmeter gekocht, aluminium mast en beugels gekocht en een bedrijfje ingehuurd voor het ophangen. Totale investering kwam uit op ongeveer 300 Euro. Maar goed, erg handig en ik was tevreden over de metingen.

Tot twee weken geleden… Ik start de Homewizard op en tot mijn grote schrik bij de windmeter “NO DATA”. Waar ik dus een tijdje terug bang voor was gebeurt gewoon. Verder geen enkele aanleiding of oorzaak te vinden. Geen verandering in de HW-configuratie, geen onweer, storm veel regen en stroomstoringen oid. Niks. Ook geen waarschuwing symbool voor een lage batterijspanning zoals de andere sensoren dit wel op tijd doorgeven. Gewoon weg met de meting. De windmeter draait overigens nog steeds.
Gezien de twijfelachtige kwaliteit heb ik hier nog twee RMA’s liggen en hij zit dus nog in de garantie. Het punt is dat dit wel de laatste druppel is en ik niet weer dat bedrijf moet laten komen. Dat moet zelfs twee keer – mast naar beneden om de windmeter eraf te halen voor retourzending en weer opnieuw omhoog met en gerepareerde meter. Dat wordt zeker richting de 500 Euro en wie zegt me dat het niet nog een keer gebeurd?

Of… En ik hoop nu een beetje op jullie kennis en kunde – is er een manier om dit op te lossen vanaf de grond? Ik heb al geprobeerd het HW kastje op ongeveer een meter van de windmeter te plaatsen – geen succes. Als ik opnieuw moet “pairen” dan moeten de batterijen eruit en dat is dus ook geen optie.
Ik ben het inmiddels zo zat dat ik overweeg de hele meuk op te ruimen. Ik heb nog nooit zoveel falende apparatuur gezien van slechts 1 fabrikant.
Nogmaals, misschien is er nog iets wat ik over het hoofd heb gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:12

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb een 868MHz set met weerstation gekocht toen hij in de aanbieding was.
Voordeel is dat je dan naast de HW nog het weerstation hebt om te zien of alles nog werkt.
Wat de mast betreft was het handiger geweest als je hem kan knikken, als je dan toch geld uitgeeft ...

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij zijn je verwachtingen van een product als Homewizard niet juist. Het is geen Top build A-kwaliteit spul en vergelijkbaar is met dergelijke apparatuur. Tevens is het niet heel handig om een windmeter, wat voorzien is van batterijen, weg te bouwen op een locatie waar je zelf niet bij kan en honderden euro's voor moet uitgeven om bij te kunnen. Ik denk dat er weinig op zit dan batterijen er uit - reset - en dan kijken of de data retour komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
Zat dit topic een beetje door te bladeren en zie dat veel mensen blijkbaar te veel verwachten van Homewizard? Heb zelf ook Homewizard gehad (2 jaar geleden weg gedaan) omdat ik er helemaal klaar mee was :+ Geen 'echte' if then regels. Sensoren die verdwijnen. Het grootste gemis was wel fatsoenlijke if/then regels. Er valt niets fatsoenlijk te 'automatiseren'.

Is daar de laatste tijd nog wat in veranderd? Vraag me af van Homewizard van plan is want ik denk dat bedrijven zoals Athom met hun Homey de boel 'overnemen'. Gericht op het zelfde publiek?

Al begrijp ik dat systemen zoals domoticz en pimatic te ver gegrepen is aan gezien het niet plug & play is. Zelf van Homewizard naar pimatic overgestapt, dan voel je pas hoe "flut" Homewizard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb een HW die al uit garantie is, maar nog steeds geen wegvallende sensors of schakelaars.
Domoticz heb ik er nu bij omdat die nog meer protocollen kent en relatief goedkoop is.
Jammer dat Domoticz nog geen 868MHz ondersteunt, al is dat wel onderweg.
Daardoor kan ik de Wattcher niet zonder de HW registreren evenals het nieuwe weerstation.
De laatste hickups met wifi heb ik opgelost met een apart AP, zodat de router niet wordt gehinderd door de trage HW.
De Homey is vooralsnog een groot bugfeest en veel werkt nog niet of half, net als toen HW net begon.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tredelijkheid
Tja, het enige wat ik verwacht is dat deze apparatuur werkt, en daarbij heb ik het dus niet eens over de kwaliteit en accuraatheid van de metingen? Zoals een koelkast mijn eten koel houdt, mijn auto me van A naar B brengt en mijn lampen blijven branden als ik ze aan zet. Serieus, ik heb met geen enkele fabrikant zoveel issues als met Homewizard. Daarbij vindt ik 60 Euro geen budgetprijs maar een bedrag waarvan je mag verwachten dat het gewoon werkt.

Het was inderdaad niet slim om de windmeter op die mast te monteren. Een echt alternatief is er niet zolang de apparatuur onbetrouwbaar blijft. Te pas en te onpas werken sensoren gewoon niet meer...Zoals forum lid Speedy Andre adviseert had me dit ook overkomen als ik een weerstation er bij had gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Met de weerstation set had je at least een andere windmeter gehad, wel hetzelfde model natuurlijk.
Bij mij treden geen problemen op dus het kan exemplarisch zijn.
Ik noem het weerstation omdat je dan een extra mogelijkheid hebt om weersensors uit te lezen en je kan hem als `hub` gebruiken als de HW op een ongunstige plek staat..

[ Voor 12% gewijzigd door Speedy-Andre op 21-04-2016 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tredelijkheid schreef op donderdag 21 april 2016 @ 21:30:
Tja, het enige wat ik verwacht is dat deze apparatuur werkt, en daarbij heb ik het dus niet eens over de kwaliteit en accuraatheid van de metingen? Zoals een koelkast mijn eten koel houdt, mijn auto me van A naar B brengt en mijn lampen blijven branden als ik ze aan zet. Serieus, ik heb met geen enkele fabrikant zoveel issues als met Homewizard. Daarbij vindt ik 60 Euro geen budgetprijs maar een bedrag waarvan je mag verwachten dat het gewoon werkt.

Het was inderdaad niet slim om de windmeter op die mast te monteren. Een echt alternatief is er niet zolang de apparatuur onbetrouwbaar blijft. Te pas en te onpas werken sensoren gewoon niet meer...Zoals forum lid Speedy Andre adviseert had me dit ook overkomen als ik een weerstation er bij had gekocht?
Homewizard en alle apparatuur is niet foutloos. Tuurlijk mag je verwachten dat het werkt, maar ook met de duurste Mercedes kun je pech krijgen en dan is het niet handig als je er niet bij kan. Ik heb geen issues met mijn weersensoren, het lijkt dus exemplarisch, wellicht de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2016 @ 03:04:
Is de Youless meter te koppelen aan de Homewizard ?
Nope, helaas niet.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwoldendorp
Ik heb de Homewizard nu twee weken draaien, en tot nog toe best tevreden!! Wel de antenne mod uitgevoerd en een nachtelijke reset, maar het lijkt lekker te werken. 1x op de 10 schakelingen mist hij iets, maar dat los ik op door dat commando er dubbel in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb nu sinds een jaar een HomeWizard en een redelijk uitgebreide configuratie met deurcontacten, bewegingsmelders, inbouwschakelaars, screens, deurbel, camera's, weersensoren, Heatlink en meer. Ik ben er nog steeds razend tevreden over.

Mijn sensoren functioneren goed, ik mis geen schakelmomenten en heb geen problemen met de mogelijkheden van het apparaat. Aanvankelijk had ik twee probleempjes.

Mijn deurcontacten op de schuurdeur en garagedeur hadden niet genoeg bereik (15 meter en meerdere betonnen muren). Soms bleef een deur open. Daar mag je de HW niet de schuld van geven. Dat is de beperking van de 433Mhz techniek. Ik heb dit opgelost door met een Arduino en enkele magneetcontacten mijn eigen sensor te maken die de sowieso wat meer vermogen heeft en ook de boodschap nog een aantal keren herhaald.

Daarnaast hebben 3 nabije buren een draadloos weerstation en hierdoor had gaf mijn regenmeter bijzondere waarden van soms wel 200 tot 300mm aan. Het opnieuw koppelen en verplaatsen van de regenmeter bracht de oplossing.

Ik heb onlangs spraakbesturing toegevoegd met de tutorial die hier eerder werd genoemd en dit werkt perfect.

Kortom... Ik deel de mening niet dat de HomeWizard geen goed product is of dat er beperkingen aan zitten. Tuurlijk zijn er altijd verbeterpunten, denk bijvoorbeeld aan de antennemod, die standaard in de HW zou moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
wolly_a schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 00:31:
Ik heb nu sinds een jaar een HomeWizard en een redelijk uitgebreide configuratie met deurcontacten, bewegingsmelders, inbouwschakelaars, screens, deurbel, camera's, weersensoren, Heatlink en meer. Ik ben er nog steeds razend tevreden over.

Mijn sensoren functioneren goed, ik mis geen schakelmomenten en heb geen problemen met de mogelijkheden van het apparaat. Aanvankelijk had ik twee probleempjes.

Mijn deurcontacten op de schuurdeur en garagedeur hadden niet genoeg bereik (15 meter en meerdere betonnen muren). Soms bleef een deur open. Daar mag je de HW niet de schuld van geven. Dat is de beperking van de 433Mhz techniek. Ik heb dit opgelost door met een Arduino en enkele magneetcontacten mijn eigen sensor te maken die de sowieso wat meer vermogen heeft en ook de boodschap nog een aantal keren herhaald.

Daarnaast hebben 3 nabije buren een draadloos weerstation en hierdoor had gaf mijn regenmeter bijzondere waarden van soms wel 200 tot 300mm aan. Het opnieuw koppelen en verplaatsen van de regenmeter bracht de oplossing.

Ik heb onlangs spraakbesturing toegevoegd met de tutorial die hier eerder werd genoemd en dit werkt perfect.

Kortom... Ik deel de mening niet dat de HomeWizard geen goed product is of dat er beperkingen aan zitten. Tuurlijk zijn er altijd verbeterpunten, denk bijvoorbeeld aan de antennemod, die standaard in de HW zou moeten zitten.
Goed om te horen natuurlijk, maar wat ik vooral miste (wat ik nu wel kan) is uitgebreide regels. Zo heb ik bijvoorbeeld een regel:

Als lichtlevel lager is dan 65% en bewegingsmelder1 of bewegingsmelder2 beweging detecteert dan doe de woonkamer aan.

Als lichtlevel lager is dan 75% en er is beweging in de keuken en en het is voor 23:00 dan doe lampen aan. Is het na 23:00 of voor 06:00 dan doe lampen totdat er 10 minuten geen beweging meer gedetecteerd is.

Maar zo ook regels die knoppen dubbele functies geven aan mijn hue lampen. druk ik 1 keer op aan dan gaat die naar de stand waar ze stonden, druk ik nog een keer dan gaat alles op warm-wit zeg maar, blijf ik hem in drukken dan gaat die dimmen.

Ook indien er niemand meer thuis is gaan de lichten en de tv aan/uit op een random tijd.

Bij Homewizard kon toen die niet niet meerdere 'cases' in een regel toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook ik ben redelijk tevreden. Heb veel draaien. Heatlink, energylink met zonnepanelen, gas, water, diverse schakelaars, deurcontacten, weerstation etc etc.
Met de 433 regenmeter issues gehad maar nu de 868 variant en dat gaat goed. Antennemod met telescope antenne en mis nauwelijks schakelingen. Ook diverse taken en werken ook goed. Dus het kan best ;)

@wolly_a: heb je instructies voor het arduino bordje? Heb dit ook met 1 deurcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-09 19:51
martinvdm schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 07:23:
Ook ik ben redelijk tevreden. Heb veel draaien. Heatlink, energylink met zonnepanelen, gas, water, diverse schakelaars, deurcontacten, weerstation etc etc.
Met de 433 regenmeter issues gehad maar nu de 868 variant en dat gaat goed. Antennemod met telescope antenne en mis nauwelijks schakelingen. Ook diverse taken en werken ook goed. Dus het kan best ;)

@wolly_a: heb je instructies voor het arduino bordje? Heb dit ook met 1 deurcontact.
Telescoop antenne? Wat wie hoe waar :9

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
  • Laatst online: 27-09 21:26
martinvdm schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:07:
Werkt al die tijd al super bij mij. De gewone draadloze schakelaar blijft het ook gewoon doen aangezien de Itho schakelt naar laatst ontvangen stand. alleen de status in de hw klopt dan niet meer. Bereik heb ik nooit issues mee gehad.
Is dit dan mijn oplossing zo :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CoupoRY.png
Bron

Waarbij ik de L1 gewoon altijd actief laat staan, L2 schakel via een deursensor op de plee (met een tijd eraan gekoppeld) en L3 niet via Homewizard gebruik (of via de RV meter icm Homewizard die er toch al hangt) ? De badkamer krijgt sowieso een RFT schakelaar met timer van Itho zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Hmmm... Dit kun je op dit moment nog steeds niet met HomeWizard. Er is wel een of andere website die je als verlengstuk van je HW kan gebruiken voor dit soort dingen (http://hpm.homeip.net/). Ik gebruik dit zelf niet, dus ik kan geen ervaringen delen.

Ik heb eigenlijk één soortgelijke situatie, maar dat heb ik hardwarematig opgelost. Ik heb een KlikAanKlikUit die ik schakel rond zonsondergang (dit zou eventueel makkelijk met hoeveelheid licht kunnen). Als deze ingeschakeld is, dan kan de bewegingsmelder daarna de verlichting inschakelen.
sweebee schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 01:09:
[...]

Goed om te horen natuurlijk, maar wat ik vooral miste (wat ik nu wel kan) is uitgebreide regels. Zo heb ik bijvoorbeeld een regel:

Als lichtlevel lager is dan 65% en bewegingsmelder1 of bewegingsmelder2 beweging detecteert dan doe de woonkamer aan.

Als lichtlevel lager is dan 75% en er is beweging in de keuken en en het is voor 23:00 dan doe lampen aan. Is het na 23:00 of voor 06:00 dan doe lampen totdat er 10 minuten geen beweging meer gedetecteerd is.

Maar zo ook regels die knoppen dubbele functies geven aan mijn hue lampen. druk ik 1 keer op aan dan gaat die naar de stand waar ze stonden, druk ik nog een keer dan gaat alles op warm-wit zeg maar, blijf ik hem in drukken dan gaat die dimmen.

Ook indien er niemand meer thuis is gaan de lichten en de tv aan/uit op een random tijd.

Bij Homewizard kon toen die niet niet meerdere 'cases' in een regel toevoegen.
@martinvdm... Ik zoek de code even op en ik moet even kijken hoe ik code mooi in dit forum kan plakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
martinvdm schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 07:23:

Dit moet het zijn. Het is gemaakt met een library voor 433Mhz die veel gebruikt wordt met Arduino. Je moet even zoeken naar die library, want zonder werkt het natuurlijk niet. Je moet ook even voor een euro of 2 zo'n 433Mhz transmitter bij je Arduino kopen. Die vind je bij elke willekeurige webwinkel wel. Ik heb 'm zelf op pinnetje 11 van mijn Arduino Mega aangesloten. Je kan nog een beetje spelen met het kanaalnummer en dergelijke en zoals je ziet, heb ik er meerdere apparaten op aangesloten.

De code biedt mogelijk wel ruimte voor verbeteringen, maar dit draait nu ruim een half jaar stabiel, zonder restarts, vastlopers of gemiste boodschappen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
/**
 * Schuur Controle v1
 *
 * Deze sketch controleert diverse zaken in de schuur/garage, zoals de deur, de garagedeur en beweging.
 * 
 * Transmitter adres: 123, duur 260ms, kanaal 3 en 4
 */

#include <NewRemoteTransmitter.h>

// Creeer een transmitter op adres 123 en gebruik hiervoor pin 11 van de Arduino.
// Stuur het signaal voor een periode van 260ms (default) en herhaal dit signaal
// 2^2=4 keer om er zeker van te zijn dat de boodschap aankomt.
NewRemoteTransmitter transmitter(123, 11, 260, 2);

const int pirPin = 7; // De digitale ingang voor de bewegingsmelder
const int deurPin = 8; // De digitale ingang voor de deur
const int kantelPin = 9; // De digitale ingang voor de kanteldeur
const int buttonPin = 10; // De digitale ingang voor de testknop
int pirState = 0; // Variabele voor de status van de bewegingsmelder
int pirLastState = 0; // Variabele voor de laatste status van de bewegingsmelder
int deurState = 0; // Variabele voor de gemeten stand van de deur
int deurLastState = 0; // Variabele voor de laatste status van de deur
int kantelState = 0; // Variabele voor de gemeten stand voor de kanteldeur
int kantelLastState = 0; // Variabele voor de laatste status van de kanteldeur
int buttonState = 0; // Variabele voor de gemeten stand van de testknop

void setup() {
  Serial.begin(9600);
  pinMode(pirPin, INPUT);
  pinMode(deurPin, INPUT_PULLUP);
  pinMode(kantelPin, INPUT_PULLUP);
  pinMode(buttonPin, INPUT_PULLUP);
}

void loop() {
  pirState = digitalRead(pirPin);
  deurState = digitalRead(deurPin);
  kantelState = digitalRead(kantelPin);
  buttonState = digitalRead(buttonPin);

if (pirState == HIGH) {
    transmitter.sendUnit(5, true);
    Serial.println("Beweging gedetecteerd!");
    // Wacht 5 seconden om wat rust te geven aan de HomeWizard
    delay(5000);
  } else {
    if (pirLastState == HIGH) {
      transmitter.sendUnit(5, false);
      Serial.println("Geen beweging meer");
    }
  }

pirLastState = pirState;

if (deurState == LOW) {
    transmitter.sendUnit(3, true);
    Serial.println("Deur open!");
    delay(5000);
  } else {
    if (deurLastState == LOW) {
      transmitter.sendUnit(3, false);
      Serial.println("Deur gesloten");
    }
  }

deurLastState = deurState;

if (kantelState == LOW) {
    transmitter.sendUnit(4, true);
    Serial.println("Kanteldeur open!");
    delay(5000);
  } else {
    if (kantelLastState == LOW) {
      transmitter.sendUnit(4, false);
      Serial.println("Kanteldeur gesloten");
    }
  }

kantelLastState = kantelState;

if (buttonState == LOW) {
    Serial.println("Testknop geactiveerd!");
    Serial.println("Kanaal 3 true");
    delay(5000);
    Serial.println("Kanaal 3 false");
    delay(5000);
    Serial.println("Kanaal 4 true");
    delay(5000);
    Serial.println("Kanaal 4 false");
    delay(5000);
  }

// Wacht 100 ms voor de volgende check
  delay(100);
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks, de 433 sensor ken ik idd, zal eens kijken als ik tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elcastel schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 14:54:
[...]

Is dit dan mijn oplossing zo :

[afbeelding]
Bron

Waarbij ik de L1 gewoon altijd actief laat staan, L2 schakel via een deursensor op de plee (met een tijd eraan gekoppeld) en L3 niet via Homewizard gebruik (of via de RV meter icm Homewizard die er toch al hangt) ? De badkamer krijgt sowieso een RFT schakelaar met timer van Itho zelf.
Ik heb geen perilex trouwens, maar alleen de rf schakelaar en de kaku dan, maar volgens mij maakt dat niets uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
philipperosier schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 12:14:
[...]

Telescoop antenne? Wat wie hoe waar :9
Yaesu Telescopic antenne, zie mijn post martinvdm in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er ook een oplossing om stroom energie verbruik per apparaat te meten via een extra plug ofzo in je wandcontact doos die dit dan weer met HW kan tonen in een mooi overzicht, of is HW nog niet zover ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 03:12:
Bestaat er ook een oplossing om stroom energie verbruik per apparaat te meten via een extra plug ofzo in je wandcontact doos die dit dan weer met HW kan tonen in een mooi overzicht, of is HW nog niet zover ?
Zover zijn ze nog niet. Dan moet je echt naar Plugwise of iets dergelijks. Zo ie zo zal het niet op de 433 MHz gebeuren aangezien dit eenrichtings verkeer is. Hooguit ooit op 868 MHz.

[ Voor 12% gewijzigd door martinvdm op 23-04-2016 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

martinvdm schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 07:49:
[...]

Zover zijn ze nog niet. Dan moet je echt naar Plugwise of iets dergelijks. Zo ie zo zal het niet op de 433 MHz gebeuren aangezien dit eenrichtings verkeer is. Hooguit ooit op 868 MHz.
Waarom zou dat niet met 433MHz kunnen?
Ik heb deze met Domoticz in gebruik :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4mxXbWPsK8EJ4phjrsj5U2sc/thumb.jpg

En deze met een los display op 868MHz, dit is geen zwave:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tu5709OcUiahMPp2PXDN93TE/thumb.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Speedy-Andre op 23-04-2016 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet wel de HW geschikt zijn om het verbruik te laten zien, maar goed dat zou ik aan het HW team kunnen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Bovenstaande stekkers zijn in NL niet verkrijgbaar, ik haalde ze bij Amazon.de.
Dat maakt het voor HW een stuk lastiger ivm. support.
Ze zijn hier wel voor z-wave te krijgen, maar dat zie ik met de huidige HW niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy-Andre schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 10:52:
[...]

Waarom zou dat niet met 433MHz kunnen?
Ik heb deze met Domoticz in gebruik :)

[afbeelding]

En deze met een los display op 868MHz, dit is geen zwave:

[afbeelding]
Dat is dan een van de weinige. Maar HW zie ik het nog niet opnemen in hun assortiment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]wolly_a schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 15:59:
[...]

Dit moet het zijn. Het is gemaakt met een library voor 433Mhz die veel gebruikt wordt met Arduino. Je moet even zoeken naar die library, want zonder werkt het natuurlijk niet. Je moet ook even voor een euro of 2 zo'n 433Mhz transmitter bij je Arduino kopen. Die vind je bij elke willekeurige webwinkel wel. Ik heb 'm zelf op pinnetje 11 van mijn Arduino Mega aangesloten. Je kan nog een beetje spelen met het kanaalnummer en dergelijke en zoals je ziet, heb ik er meerdere apparaten op aangesloten.

De code biedt mogelijk wel ruimte voor verbeteringen, maar dit draait nu ruim een half jaar stabiel, zonder restarts, vastlopers of gemiste boodschappen.

@wolly
De code werkt perfect, thnx. Maar heb je nu de sensors met een draadje aangesloten aan de arduino?
Het valt me wel op dat wanneer een deur open staat continu een code naar de HomeWizard wordt gestuurd. Dit kan nog wel eens belasten zijn wanneer je meer deuren lang open hebt staan, maar daar moet wat op te vinden zijn, toch? Maar super bedacht! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Ik heb inderdaad in de schuur enkele goedkope magneetcontacten bedraad met de Arduino verbonden (en een bewegingsmelder).

U vraagt, wij draaien... Zo werkt het nog mooier...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
/**
 * Universele 5 kanaals kaku zender v1
 *
 * Deze sketch controleert diverse zaken in de schuur/garage, zoals de deur, de garagedeur en beweging.
 * 
 * Transmitter adres: 123, duur 260ms, kanaal 1, 2, 3, 4, 5
 */

// Creeer een transmitter op adres 123 en gebruik hiervoor pin 8 van de Arduino.
// Stuur het signaal voor een periode van 260ms (default) en herhaal dit signaal
NewRemoteTransmitter transmitter(119, 8, 260, 3);

const int Ch0Pin = 3;
const int Ch1Pin = 4;
const int Ch2Pin = 5;
const int Ch3Pin = 6;
const int Ch4Pin = 7;
int Ch0State = 0;
int Ch0LastState = 0;
int Ch1State = 0;
int Ch1LastState = 0;
int Ch2State = 0;
int Ch2LastState = 0;
int Ch3State = 0;
int Ch3LastState = 0;
int Ch4State = 0;
int Ch4LastState = 0;
int firstRun = 1;

void setup() {
  Serial.begin(9600);
  pinMode(Ch0Pin, INPUT_PULLUP);
  pinMode(Ch1Pin, INPUT_PULLUP);
  pinMode(Ch2Pin, INPUT_PULLUP);
  pinMode(Ch3Pin, INPUT_PULLUP);
  pinMode(Ch4Pin, INPUT_PULLUP);
}

void loop() {
  Ch0State = digitalRead(Ch0Pin);
  Ch1State = digitalRead(Ch1Pin);
  Ch2State = digitalRead(Ch2Pin);
  Ch3State = digitalRead(Ch3Pin);
  Ch4State = digitalRead(Ch4Pin);

if (firstRun > 0) {
    transmitter.sendUnit(1, false);
    delay(100);
    transmitter.sendUnit(2, false);
    delay(100);
    delay(100);
    delay(100);
    delay(100);
    Serial.println("Programma opgestart!");
    firstRun = 0;
  }

// Check Channel 0
  if (Ch0State == HIGH && Ch0LastState == LOW) {
    transmitter.sendUnit(1, true);
    Serial.println("Channel 0 OPEN");
  }

if (Ch0State == LOW && Ch0LastState == HIGH) {
    Serial.println("Channel 0 GESLOTEN");
    delay(100);
  }

Ch0LastState = Ch0State;

// Check Channel 1
  if (Ch1State == HIGH && Ch1LastState == LOW) {
    transmitter.sendUnit(2, true);
    Serial.println("Channel 1 OPEN");
  }

if (Ch1State == LOW && Ch1LastState == HIGH) {
    Serial.println("Channel 1 GESLOTEN");
    delay(100);
  }

Ch1LastState = Ch1State;

// Check Channel 2
  if (Ch2State == HIGH && Ch2LastState == LOW) {
    Serial.println("Channel 2 OPEN");
  }

if (Ch2State == LOW && Ch2LastState == HIGH) {
    Serial.println("Channel 2 GESLOTEN");
    delay(100);
  }

Ch2LastState = Ch2State;

// Check Channel 3
  if (Ch3State == HIGH && Ch3LastState == LOW) {
    Serial.println("Channel 3 OPEN");
  }

if (Ch3State == LOW && Ch3LastState == HIGH) {
    Serial.println("Channel 3 GESLOTEN");
    delay(100);
  }

Ch3LastState = Ch3State;

// Check Channel 4
  if (Ch4State == HIGH && Ch4LastState == LOW) {
    Serial.println("Channel 4 OPEN");
  }

if (Ch4State == LOW && Ch4LastState == HIGH) {
    Serial.println("Channel 4 GESLOTEN");
    delay(100);
  }

Ch4LastState = Ch4State;

// Wacht 50 ms voor de volgende check
  delay(50);
}
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 18:11:

@wolly
De code werkt perfect, thnx. Maar heb je nu de sensors met een draadje aangesloten aan de arduino?
Het valt me wel op dat wanneer een deur open staat continu een code naar de HomeWizard wordt gestuurd. Dit kan nog wel eens belasten zijn wanneer je meer deuren lang open hebt staan, maar daar moet wat op te vinden zijn, toch? Maar super bedacht! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had 'm ook al verbeterd met if &&. Ik laat ook twee keer de code versturen met een pauze van 1 seconde, zo komt de code zeker door. Ik wil toch ook nog eens aan kijken of het niet in te zetten is als repeater (signaal opvangen en weer doorsturen). Ik zit namelijk met een bewgingsmelder die met enige regelmaat het signaal niet goed doorstuurd. Deze bijdrage van jou bied in ieder geval veel mogelijkheden. Top!
wolly_a schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 21:09:
Ik heb inderdaad in de schuur enkele goedkope magneetcontacten bedraad met de Arduino verbonden (en een bewegingsmelder).

U vraagt, wij draaien... Zo werkt het nog mooier...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
/**
 * Universele 5 kanaals kaku zender v1
 *
 * 
 * Transmitter adres: 123, duur 260ms, kanaal 1, 2, 3, 4, 5
 */

// Creeer een transmitter op adres 123 en gebruik hiervoor pin 8 van de Arduino.
NewRemoteTransmitter transmitter(119, 8, 260, 3);

const int Ch0Pin = 3;
const int Ch1Pin = 4;
const int Ch2Pin = 5;
const int Ch3Pin = 6;
const int Ch4Pin = 7;
int Ch0State = 0;
int Ch0LastState = 0;
int Ch1State = 0;
int Ch1LastState = 0;
int Ch2State = 0;
int Ch2LastState = 0;
int Ch3State = 0;
int Ch3LastState = 0;
int Ch4State = 0;
int Ch4LastState = 0;
int firstRun = 1;

void setup() {
  Serial.begin(9600);
  pinMode(Ch0Pin, INPUT_PULLUP);
  pinMode(Ch1Pin, INPUT_PULLUP);
  pinMode(Ch2Pin, INPUT_PULLUP);
  pinMode(Ch3Pin, INPUT_PULLUP);
  pinMode(Ch4Pin, INPUT_PULLUP);
}

void loop() {
  Ch0State = digitalRead(Ch0Pin);
  Ch1State = digitalRead(Ch1Pin);
  Ch2State = digitalRead(Ch2Pin);
  Ch3State = digitalRead(Ch3Pin);
  Ch4State = digitalRead(Ch4Pin);

if (firstRun > 0) {
    delay(100);
    delay(100);
    delay(100);
    delay(100);
    delay(100);
    Serial.println("Programma opgestart!");
    firstRun = 0;
  }

// Check Channel 0
  if (Ch0State == HIGH && Ch0LastState == LOW) {
    transmitter.sendUnit(1, true);
    Serial.println("Channel 0 OPEN");
  }

if (Ch0State == LOW && Ch0LastState == HIGH) {
    Serial.println("Channel 0 GESLOTEN");
    delay(100);
  }

Ch0LastState = Ch0State;

// Check Channel 1
  if (Ch1State == HIGH && Ch1LastState == LOW) {
    transmitter.sendUnit(2, true);
    Serial.println("Channel 1 OPEN");
  }

if (Ch1State == LOW && Ch1LastState == HIGH) {
    Serial.println("Channel 1 GESLOTEN");
    delay(100);
  }

Ch1LastState = Ch1State;

// Check Channel 2
  if (Ch2State == HIGH && Ch2LastState == LOW) {
    Serial.println("Channel 2 OPEN");
  }

if (Ch2State == LOW && Ch2LastState == HIGH) {
    Serial.println("Channel 2 GESLOTEN");
    delay(100);
  }

Ch2LastState = Ch2State;

// Check Channel 3
  if (Ch3State == HIGH && Ch3LastState == LOW) {
    Serial.println("Channel 3 OPEN");
  }

if (Ch3State == LOW && Ch3LastState == HIGH) {
    Serial.println("Channel 3 GESLOTEN");
    delay(100);
  }

Ch3LastState = Ch3State;

// Check Channel 4
  if (Ch4State == HIGH && Ch4LastState == LOW) {
    Serial.println("Channel 4 OPEN");
  }

if (Ch4State == LOW && Ch4LastState == HIGH) {
    Serial.println("Channel 4 GESLOTEN");
    delay(100);
  }

Ch4LastState = Ch4State;

// Wacht 50 ms voor de volgende check
  delay(50);
}

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Dit inzetten als repeater moet zeker goed kunnen. Met het andere printje van een euro kan je signalen ontvangen. Ook hier bestaat een standaard library voor. Ik zou misschien wel filteren op jouw eigen 433Mhz apparatuur, anders loop je kans dat je ook de schakelaars van buren loopt te versterken of op een andere manier onnodig veel data de ether inslingert.

Het mooie van deze oplossing, ten opzichte van de standaard KAKU repeater, is dat je dingen veel meer in de hand hebt. Heb je bijvoorbeeld boodschappen die zeker over moeten komen, dan kun je die fijn meerdere malen herhalen. Bovendien ben je ook nog eens goedkoper uit.
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 21:49:
Ik had 'm ook al verbeterd met if &&. Ik laat ook twee keer de code versturen met een pauze van 1 seconde, zo komt de code zeker door. Ik wil toch ook nog eens aan kijken of het niet in te zetten is als repeater (signaal opvangen en weer doorsturen). Ik zit namelijk met een bewgingsmelder die met enige regelmaat het signaal niet goed doorstuurd. Deze bijdrage van jou bied in ieder geval veel mogelijkheden. Top!
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tredelijkheid
Na weer zo'n flut antwoord van de helpdesk over e betrouwbaarheid ben ik er uit - alle weer sensoren gaan voortaan via Netatmo. Deze draaien al een paar jaar zonder een dag uitval en sinds kort ook een fraaie windmeter.

Blijft natuurlijk wel het probleem dat ik met een mast moet werken om vrij van gebouwen te zitten (en moet dus weer allerlei kunst en vliegwerk toepassen) maar dan kan ik in ieder geval op de betrouwbaarheid van de hardware vertrouwen. Netatmo is met meer Domotica producten bezig maar het zal natuurlijk nooit zo uitgebreid worden als de HW. Dat neem ik even voor lief.

Dank voor jullie antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De inzet als repeater wil niet echt lukken, krijg bijna het gevoel dat mijn ontvangerprintje defect is. De inzet als multizender met de code van jou werkt supper. Welke bewegingsmelder gebruik jij eigenlijk hiervoor? Ik ga de sensors in de garage ook centraal via een arduino naar de HomeWizard sturen, scheelt kosten en batterijen. ;)
Als je nog eens een goede code hebt voor het maken van een repeater dan zou dat mooi zijn. Ik ben nog maar net in de wereld van de Arduino terecht gekomen en moet nog veel, heel veel leren. :?
wolly_a schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 23:15:
Dit inzetten als repeater moet zeker goed kunnen. Met het andere printje van een euro kan je signalen ontvangen. Ook hier bestaat een standaard library voor. Ik zou misschien wel filteren op jouw eigen 433Mhz apparatuur, anders loop je kans dat je ook de schakelaars van buren loopt te versterken of op een andere manier onnodig veel data de ether inslingert.

Het mooie van deze oplossing, ten opzichte van de standaard KAKU repeater, is dat je dingen veel meer in de hand hebt. Heb je bijvoorbeeld boodschappen die zeker over moeten komen, dan kun je die fijn meerdere malen herhalen. Bovendien ben je ook nog eens goedkoper uit.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tredelijkheid schreef op zondag 24 april 2016 @ 15:05:
Na weer zo'n flut antwoord van de helpdesk over e betrouwbaarheid ben ik er uit - alle weer sensoren gaan voortaan via Netatmo. Deze draaien al een paar jaar zonder een dag uitval en sinds kort ook een fraaie windmeter.

Blijft natuurlijk wel het probleem dat ik met een mast moet werken om vrij van gebouwen te zitten (en moet dus weer allerlei kunst en vliegwerk toepassen) maar dan kan ik in ieder geval op de betrouwbaarheid van de hardware vertrouwen. Netatmo is met meer Domotica producten bezig maar het zal natuurlijk nooit zo uitgebreid worden als de HW. Dat neem ik even voor lief.

Dank voor jullie antwoorden
Beetje appels met peren vergelijken, Netatmo vs Homewizard, maar suc6 iig met je nieuwe weerstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Ik heb zo geen kant en klare code voor de repeaterfunctie. Ik heb al weleens gespeeld met het receiverprintje en herinner me dat je een code ontvangt van de KAKU. Ik stel me zo voor dat je de binnenkomende code vervolgens keihard herhaalt of dat je juist een andere code uitzendt...

Ik zit op dit moment een beetje krap in de tijd, dus ik kan op dit moment zelf ook niet ff wat maken.
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2016 @ 15:11:
De inzet als repeater wil niet echt lukken, krijg bijna het gevoel dat mijn ontvangerprintje defect is. De inzet als multizender met de code van jou werkt supper. Welke bewegingsmelder gebruik jij eigenlijk hiervoor? Ik ga de sensors in de garage ook centraal via een arduino naar de HomeWizard sturen, scheelt kosten en batterijen. ;)
Als je nog eens een goede code hebt voor het maken van een repeater dan zou dat mooi zijn. Ik ben nog maar net in de wereld van de Arduino terecht gekomen en moet nog veel, heel veel leren. :?
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijpelijk, maar toch bedankt en mocht je het je een keer lukken dan hoor ik dat graag. Ik ga maar eerst eens een nieuw setje 433Mhz kopen en weer proberen.

Welke PIR sensor gebruik jij voor aan te sluiten op de arduino? Zoiets?http://www.vetco.net/cata...nfo.php?products_id=12843
[
wolly_a schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:37:
Ik heb zo geen kant en klare code voor de repeaterfunctie. Ik heb al weleens gespeeld met het receiverprintje en herinner me dat je een code ontvangt van de KAKU. Ik stel me zo voor dat je de binnenkomende code vervolgens keihard herhaalt of dat je juist een andere code uitzendt...

Ik zit op dit moment een beetje krap in de tijd, dus ik kan op dit moment zelf ook niet ff wat maken.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCK
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:57

LCK

Afgelopen weekend de firmware van mijn Hue bridge (v. 1.0, het oude, ronde model) ge-update. Sindsdien kan de Homewizard geen verbinding meer maken met de Hue bridge. Homewizard vindt de bridge wel in het newerk, maar verbinding maken (na drukken op de knop op de Hue bridge) lukt niet meer.
Tot deze laatste Hue firmware update heeft dit altijd goed gewerkt.
Nog iemand met dit probleem? Iemand met een oplossing?

Update: Homewizard bevestigt het probleem en werkt aan een oplossing.

[ Voor 8% gewijzigd door LCK op 26-04-2016 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
Ik heb net een hue bridge 2.0 gekocht en heb dezelfde problemen. Bridge wordt gevonden maar na drukken op de knop 'failed to connect'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwoldendorp
Hm... Maar even niet de update draaien dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Inmiddels ook de trotse bezitter van een Homewizard. Mede omdat ik graag mijn Somfy RTS Zonnescherm ermee wil bedienen.

Vanmiddag de Telis 1, rode button ingedrukt en zonwering toegevoegd in de app. Homewizard geeft ook de code aan. Zonnescherm verschijnt vervolgens keurig in apparatenlijst maar ik kan drukken tot ik een ons weeg hij gaat niet in of uit. Iemand enig idee wat ik nog meer zou moeten doen

ik wil overigens wel graag ook mijn Telis 1 kunnen blijven gebruiken, weet niet of dat mogelijk is?

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Volgens mij moet het zonnescherm de code leren die de HW zelf genereert ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Dat klopt, zonnescherm zet je in "leermodus" met de Telis en dan genereer je een code die de HW verzend. Dat lukt allemaal maar dan de bediening mislukt, er gebeurt helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Vreemd, ik heb op die manier 3 Somfy RTS apparaten toegevoegd en heb genoeg bereik.
De knoppen heten up, down (pijltjes) en My.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:03
Ik heb hier thuis een zonnescherm en een screen toegevoegd aan de HW en dat werkt prima. Maar dan moet er wel 1 van de laatste firmware versies inzitten, anders werkt het niet. Maar als je hem nieuw hebt gekocht ga ik er wel vanuit dat het de laatste is.
Heb je de Telis wel op het juiste kanaal staan of heeft deze er maar 1? Sluit je na het inleren ook weer af met de rode knop? Beweegt het scherm ook als je de code inleert? Ik doe meestal eerst het scherm een stukje uit en stop hem dan en daarna leer ik de code pas. Dan weet ik zeker dat het scherm vrij kan bewegen als hij de code aangeleerd heeft. Hoeft waarschijnlijk niet maar ik doe het wel. Het scherm kan maximaal maar 6 codes aan dacht ik dus als het geheugen vol zit werkt het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Heb een Tweedehandsje gekocht, zal eens naar firmware kijken. Enig idee hoe ik de codes wis die er nu in staan in zonnescherm? misschien is dat toch het probleem, alhoewel ik maar één Telis AB heb. Staat namelijk dat maximum codes bereikt zijn.
firmware versie is 3.45

Is er ook iemand in omgeving Zwolle/Deventer die de Antenne mod kan doen? Ik durf zelf niet echt te solderen...

[ Voor 54% gewijzigd door Stampre op 27-04-2016 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David82
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-06 17:10
Stampre schreef op woensdag 27 april 2016 @ 21:50:
Heb een Tweedehandsje gekocht, zal eens naar firmware kijken. Enig idee hoe ik de codes wis die er nu in staan in zonnescherm? misschien is dat toch het probleem, alhoewel ik maar één Telis AB heb. Staat namelijk dat maximum codes bereikt zijn.
firmware versie is 3.45

Is er ook iemand in omgeving Zwolle/Deventer die de Antenne mod kan doen? Ik durf zelf niet echt te solderen...
eerst goed lezen dan pas uitvoeren !!!

zonnescherm een beetje uit sturen.
control knop op de achter kant indrukken (met een pen of dergelijke lukt het wel)
zonneschem zal even op en neer gaan.

toetsen up en down gezamelijk in houden tot het zonnescherm even op en neer gaan.
toetsen blijven inhouden ( niet lossen) tot dat het zonnescherm nog een keer op en neer gaat.

de fabrieksinstellingen zijn nu actief en alle codes zijn gewist ook de beging en eind positie zijn gewist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Ga ik dat maar eens doen, eerst ook uitzoeken hoe ik de begin en eind stand terug krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Stampre schreef op woensdag 27 april 2016 @ 19:51:
Inmiddels ook de trotse bezitter van een Homewizard. Mede omdat ik graag mijn Somfy RTS Zonnescherm ermee wil bedienen.

Vanmiddag de Telis 1, rode button ingedrukt en zonwering toegevoegd in de app. Homewizard geeft ook de code aan. Zonnescherm verschijnt vervolgens keurig in apparatenlijst maar ik kan drukken tot ik een ons weeg hij gaat niet in of uit. Iemand enig idee wat ik nog meer zou moeten doen

ik wil overigens wel graag ook mijn Telis 1 kunnen blijven gebruiken, weet niet of dat mogelijk is?
http://www.homewizard.nl/...-rts-ontvanger-toevoegen/

Hier 5x RTS rolluik, gaat prima. En Telis 4 werkt ook nog steeds.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
@philliperosier toevoegen lukt ook, daarna doet het scherm alleen niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexxer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-09 17:28
Hallo,

ik zit met een probleempje. Ik heb thuis op 2 plekken zonnepanelen geplaatst
1x op het dak van mn huis. De opbrengst daarvan meet ik met homewizard energylink dmv een din rail KWH meter in de meterkast, welke dmv een 2 kabeltjes is verbonden aan de energylink.
Super geregeld dus

ik heb nog 2 andere panelen op een schuurtje liggen. Ook daar meet ik dmv een din rail KWH meter mn opbrengst.
Helaas heb ik niet de mogelijkheid ook 2 kabeltjes te trekken naar de 2e poort op mn energylink.

hierdoor heb ik al een jaar een vertekend beeld in mn homewizard als t gaat om opbrengst / afname / netto verbruik.

Ik wil dus eigenlijk iets realiseren zodat ook mn 2e set panelen kan worden aangesloten op de s2 poort van mn energylink

ik dacht in 1e instantie aan een draadloos verzendmechanisme van de pulse die wordt verstuurd door de KWH meter, om die in mn meterkast weer op te vangen en weer fysiek door te geven aan de energylink.

Maar misschien zijn er ook andere mogelijkheden?
Ik heb iig redelijk wat gezocht op google, maar kan helaas niks vinden wat mijn probleem oplost

misschien weten hier mensen een goeie oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uiteindelijk komt alles toch samen in de meterkast, dus waarom niet daar ook de 2e kWh meter plaatsen?
Of zit die op een groep met andere verbruikers?

Edit:
Je zou de Eastron SDM220 DIN rail meter kunnen plaatsen.
Die kun je instellen om alleen 1 richting op te meten via de S0 bus. Blijft over dat het verbruik binnen het schuurtje dan nog steeds eerst de zon-opgewekte kWh's opsoupeert voordat het de kWh-meter bereikt.

[ Voor 47% gewijzigd door TD-er op 28-04-2016 19:02 ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mexxer schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:04:
Hallo,

ik zit met een probleempje. Ik heb thuis op 2 plekken zonnepanelen geplaatst
1x op het dak van mn huis. De opbrengst daarvan meet ik met homewizard energylink dmv een din rail KWH meter in de meterkast, welke dmv een 2 kabeltjes is verbonden aan de energylink.
Super geregeld dus

ik heb nog 2 andere panelen op een schuurtje liggen. Ook daar meet ik dmv een din rail KWH meter mn opbrengst.
Helaas heb ik niet de mogelijkheid ook 2 kabeltjes te trekken naar de 2e poort op mn energylink.

hierdoor heb ik al een jaar een vertekend beeld in mn homewizard als t gaat om opbrengst / afname / netto verbruik.

Ik wil dus eigenlijk iets realiseren zodat ook mn 2e set panelen kan worden aangesloten op de s2 poort van mn energylink

ik dacht in 1e instantie aan een draadloos verzendmechanisme van de pulse die wordt verstuurd door de KWH meter, om die in mn meterkast weer op te vangen en weer fysiek door te geven aan de energylink.

Maar misschien zijn er ook andere mogelijkheden?
Ik heb iig redelijk wat gezocht op google, maar kan helaas niks vinden wat mijn probleem oplost

misschien weten hier mensen een goeie oplossing?
Je zou wellicht iets mer ekopower kunnen doen. Werkt middels WiFi of ethernet. http://www.ekopower.nl/we...mote-kWh-energy-meter.htm
Weet alleen niet of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een probleem. Ik heb een Homewizard en een Hue Bridge 2.0.

Ik krijg het niet voor elkaar om ze met elkaar te laten praten. Zijn er mensen die hier meer ervaring mee hebben en weten of dit met een update te maken heeft of dat de 2.0 sowieso niet werkt met de Homewizard? Op de app zegt hij wel found bridge maar als ik dan op de knop moet drukken vind hij vervolgens niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Stampre schreef op woensdag 27 april 2016 @ 21:50:
firmware versie is 3.45

Weet je zeker dat je firmware 3.45 hebt op de HW? Zou best kunnen hoor maar mijn versie is 3.35.
Heb geen melding gehad dat er een nieuwere versie is, maar dat kan nog komen.
De softwareversie van de app is 3.5.2, op een android toestel.

Als je een te oude firmware op de HW hebt werkt het programeren wel maar het scherm reageerd niet op de opdrachten, op, neer en my.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2016 @ 21:09:
Hallo,

Ik heb een probleem. Ik heb een Homewizard en een Hue Bridge 2.0.

Ik krijg het niet voor elkaar om ze met elkaar te laten praten. Zijn er mensen die hier meer ervaring mee hebben en weten of dit met een update te maken heeft of dat de 2.0 sowieso niet werkt met de Homewizard? Op de app zegt hij wel found bridge maar als ik dan op de knop moet drukken vind hij vervolgens niets.
Hier precies hetzelfde. Support is er mee bezig.... Dus even afwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
@mike123, sorry typo het is inderdaad 3.35!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Stampre schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:42:
@mike123, sorry typo het is inderdaad 3.35!
Dan zou het zonnescherm wel gewoon moeten werken. Bij mij werkt het zonnescherm en een screen ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Homewizzard goed werkende en alle schakeling doen het perfect behalve 1tje

Op het moment dat ik preset AWAY kies moet de bewegingsmelder een signaal naar de de apa3-1500 sturen waardoor er een flitslicht aangaat , wat zich na 5 minuten automatisch uitschakeld.
dit werkt voor geen meter en ik zie niet wat ik fout doe

ik heb in de Homewizard bij preset away het volgende ingesteld :

IF apir-2150 (ziet beweging ) THEN apa3-1500 ( moet aangaan )

Als preset Home is geselecteerd dan moet er niets gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwoldendorp
Kan je niet de preset als trigger gebruiken? Anders moet het gaan werken door de bewegingsmelder als trigger te gebruiken met een auto off van 5 minuten, maar alleen als preset away aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allemaal,

Ik heb onlangs een tweedehands homewizard pakket van iemand overgenomen.
Hierin zitten o.a.;
- Een Energylink
- Een Heatlink

Hierover heb ik twee vragen;
- Aangaande de energylink; de verkoper had de oorspronkelijke RJ12 kabel (met 6 pinnen) niet meer. In plaats daarvan heb ik de energylink geprobeerd te koppelen met een RJ11 kabel (met 4 pinnen). Dit, omdat ik in de veronderstelling was dat pin 1 en pin 6 toch niet door mijn slimme meter (een Kaifa MA105) gebruikt worden. Desalniettemin krijg ik geen signaal. Heeft iemand van jullie een idee waardoor dit komt?

- Aangaande de heatlink; Ik heb wel een OpenTherm ketel (een intergas HRE 28/24) maar geen OpenTherm thermostaat. Ik was in de veronderstelling dat ik de ketel wel gewoon zou kunnen uitlezen met de heatlink. In dat kader heb ik de kabel die naar de thermostaat liep doorgeknipt en de heatlink er tussen geplaatst. De heatlink geeft echter nog steeds 2 rode lampjes (één voor het ontbreken van de ketel en één voor het ontbreken van de thermostaat) heeft iemand een tip hoe ik dit kan verhelpen? Wat ik ook vreemd vind is dat er 3 kabels uit mijn ketel lopen (waarvan uiteindelijk 2 kabels aangesloten zijn op mijn thermostaat beneden....). Wat doet die 3e kabel? Is dit essentieel voor dit probleem?

Ik heb op internet gezocht naar antwoorden op bovenstaande, maar er zijn maar weinig troubleshoots die verder op bovenstaande in gaan.

Groeten,

Erik van Rossem

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2016 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienjo
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 14:05:
....

Op het moment dat ik preset AWAY kies moet de bewegingsmelder een signaal naar de de apa3-1500 sturen waardoor er een flitslicht aangaat , wat zich na 5 minuten automatisch uitschakeld.
dit werkt voor geen meter en ik zie niet wat ik fout doe

...
Wat gebruik je als flitslicht? Ben benieuwd, ben met hetzelfde bezig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2016 @ 08:51:
Beste allemaal,

Ik heb onlangs een tweedehands homewizard pakket van iemand overgenomen
Hai ben ook gebruiker van heat en energy.

Energy geen idee gebruik de meegeleverde kabel en werkt al ruim jaar prima.

De heatlink: het feit dat je ketel opentherm ondersteund hoeft nog niet te betekenen dat hij ook zo aangesloten is. Dat zou je dus eerst moeten onderzoeken. Mijn vailiant bv was met eigen protocol destijds aangesloten en moest voor de opentherm communicatie andere pennen in de ketel gebruiken.

Daarnaast is een opentherm thermostaat naar mijn mening ook noodzakelijk (dus ook als opentherm wel goed aangesloten is). Ook zonder thermostaat werkt het niet (proefondervindelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
David82 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 22:44:
[...]

eerst goed lezen dan pas uitvoeren !!!

zonnescherm een beetje uit sturen.
control knop op de achter kant indrukken (met een pen of dergelijke lukt het wel)
zonneschem zal even op en neer gaan.

toetsen up en down gezamelijk in houden tot het zonnescherm even op en neer gaan.
toetsen blijven inhouden ( niet lossen) tot dat het zonnescherm nog een keer op en neer gaat.

de fabrieksinstellingen zijn nu actief en alle codes zijn gewist ook de beging en eind positie zijn gewist.
Dit blijkt de resetinstelling voor oude schermen te zijn en werkt niet bij mij. Ik moet het nog proberen maar kennelijk moet ik een dubbele stroomonderbreking, kort en lang, doen daarna schijnt de motor zich te resetten. Wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Stampre schreef op maandag 02 mei 2016 @ 14:28:
[...]

Dit blijkt de resetinstelling voor oude schermen te zijn en werkt niet bij mij. Ik moet het nog proberen maar kennelijk moet ik een dubbele stroomonderbreking, kort en lang, doen daarna schijnt de motor zich te resetten. Wordt vervolgd
Op youtube staan ook diverse filmpjes van de rolluikshop.be met diverse procedures.
YouTube: rolluikshop.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
mike123 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 23:04:
[...]

Op youtube staan ook diverse filmpjes van de rolluikshop.be met diverse procedures.
YouTube: rolluikshop.be
Verhip, ik was te snel met te roepen dat al mijn 5 Somfy RTS rolluiken goed werken. Nummer 2, de woonkamer, deed het vanaf eergisteren/gister steeds minder vaak. Vanuit HW geen reactie op de up/my/down knoppen op de gsm. De Telis 4 deed het wel gewoon goed samen met het rolluik. Plaats van HW al 2 weken hetzelfde in de woonkamer. Dus ik wilde gisteravond maar een nieuwe code laten inleren vanuit de HW naar de Somfy RTS motor. (rolluik-motor-kabel via gefreesde pvc buis direct zonder schakelaars op 230v in een inbouw stopcontact van stroom voorzien).

Kaneel 2 gepakt op de Telis 4, rode knopje inhouden, rolluik beweegt even op en neer. Op gsm nieuw Somfy apparaat, genereer code. Echter geen reactie van het rolluik. Ik krijg het niet voor elkaar. Voorheen altijd zo gedaan. Er komt wel een nieuw code nummer in de HW bij de gemaakte code. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:40
Vinden jullie het ook niet heuuuuuuuuuuuuuul erg stil rondom de HW firmware/software uitbreidingen? Zouden ze dan toch alle resources ingezet hebben op de HomeWizard v2 hardware :*) met ethernet plug enzo _/-\o_

Of hebben jullie een ander beeld bij de extreme stilte die er is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienjo
stormfly schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:24:
Vinden jullie het ook niet heuuuuuuuuuuuuuul erg stil rondom de HW firmware/software uitbreidingen? Zouden ze dan toch alle resources ingezet hebben op de HomeWizard v2 hardware :*) met ethernet plug enzo _/-\o_

Of hebben jullie een ander beeld bij de extreme stilte die er is?
Ik heb geen idee maar deel je onderbuikgevoel wel..

Moet overigens zeggen dat ik echt 0,0 last heb op het moment. Denk dat het al een jaar of twee 100% in de lucht is zonder enige happering of missende actie. Geen antenne mod, niets bijzonders. Enkel een apart draadloos netwerk voor de HW aangemaakt.

Heb in verleden ook wel wat problemen gehad, maar voor nu zo houden zeg ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
philipperosier schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:23:
[...]

Verhip, ik was te snel met te roepen dat al mijn 5 Somfy RTS rolluiken goed werken. Nummer 2, de woonkamer, deed het vanaf eergisteren/gister steeds minder vaak. Vanuit HW geen reactie op de up/my/down knoppen op de gsm. De Telis 4 deed het wel gewoon goed samen met het rolluik. Plaats van HW al 2 weken hetzelfde in de woonkamer. Dus ik wilde gisteravond maar een nieuwe code laten inleren vanuit de HW naar de Somfy RTS motor. (rolluik-motor-kabel via gefreesde pvc buis direct zonder schakelaars op 230v in een inbouw stopcontact van stroom voorzien).

Kaneel 2 gepakt op de Telis 4, rode knopje inhouden, rolluik beweegt even op en neer. Op gsm nieuw Somfy apparaat, genereer code. Echter geen reactie van het rolluik. Ik krijg het niet voor elkaar. Voorheen altijd zo gedaan. Er komt wel een nieuw code nummer in de HW bij de gemaakte code. Wat doe ik fout?
Dit was het antwoord van HW Support, ik ga het nogmaals proberen na de antennemod, deze is onderweg (tnx Leon) :) :

Beste Michiel,

De verbinding met de Somfy motor is gebaseerd op een weg communicatie. In principe werkt het zo dat je via de Telis 1 afstandsbediening de motor in leer modus zet. Vervolgens stuurt de HomeWizard een code uit met ''genereer code''. En als de motor deze ontvangt dan kan de HomeWizard hem bedienen. De HomeWizard krijgt van de Somfy echter nooit een verificatie terug. Het toevoegen van het scherm lukt volgends de HomeWizard dus ''altijd''.

In principe is het zo dat als je het Somfy scherm in leermodus zet dat deze een maal kort op en neer beweegt. Daarna druk je Bij HomeWizard onder het toevoegen van Somfy, ''genereer code''. Als het Gordijn nu op en neer beweegt heeft de motor de code van de HomeWizard correct ontvangen. Doet deze dit niet dan heeft de code van de HomeWizard het Somfy gordijn niet bereikt. Dit kan komen door afstand, metalen/thermopeen glazen objecten tussen het signaal of storingsbronnen in de buurt van de HomeWizard.

Graag hoor ik van u of de motor reageert op het genereer code commando van de HomeWizard. Indien niet verwacht ik dat u bovenstaande problemen tot zover mogelijk probeert uit te sluiten door de HomeWizard zo dichtbij mogelijk te plaatsen. Indien het probleem aanhoud hoor ik graag van u.

Met vriendelijke groet,
Stef
HomeWizard support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Stampre
Ik heb ook een probleem met Somfy. De Glydea die ik voor mijn gordijnen heb heeft jaren goed gewerkt. Sinds meer dan een jaar geen reactie meer op de bediening door HW. Heb nieuwe codes ingevoerd, maar na het op en neer gaan van de gordijnen als teken van acceptatie gebeurt er niets meer. HW geraadpleegd of ze iets veranderd hadden; antwoord: nee hoor. Met de Telis(sen) die ik heb werkt het gewoon. Toch een probleem van de HW dus. Heb het maar opgegeven en een Telis die ik over had gepakt, draad gesoldeerd aan de contactpunten van de buttons en verbonden met een zelf geknutselde pulsschakelaar met respectievelijk een "open" en "dicht" puls die ik met de HW bedien. Omslachtig, maar het werkt. Ik vermoed dat de Somfy-kennis weg is bij HW. Mijn Somfy-screens werken nog wel met de HW; Ra-ra hoe kan dat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Weer een stap verder, Antenne eraan gesoldeerd krijg de aansluiting niet echt vast maar komt ws door het gat van 8mm. Na antenne nog steeds geen somfy die reageert. HW onder mijn zonnescherm gezet en nu herkent hij hem wel. Vanuit Meterkast niet, dat is maar 6 meter terwijl mijn lampen in schuur het wel doen op 15 meter. maar verder zoekn naar ideale positie HW

Pagina: 1 ... 93 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!