Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-09 08:42
Stampre schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 15:13:
Weer een stap verder, Antenne eraan gesoldeerd krijg de aansluiting niet echt vast maar komt ws door het gat van 8mm. Na antenne nog steeds geen somfy die reageert. HW onder mijn zonnescherm gezet en nu herkent hij hem wel. Vanuit Meterkast niet, dat is maar 6 meter terwijl mijn lampen in schuur het wel doen op 15 meter. maar verder zoekn naar ideale positie HW
De meterkast is niet de beste plek voor dat soort dingen, heel veel interferentie...

Het ene 433 protocol is het andere niet....

[ Voor 4% gewijzigd door jacquesmulders op 05-05-2016 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:22
Stampre schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 15:13:
Weer een stap verder, Antenne eraan gesoldeerd krijg de aansluiting niet echt vast maar komt ws door het gat van 8mm. Na antenne nog steeds geen somfy die reageert. HW onder mijn zonnescherm gezet en nu herkent hij hem wel. Vanuit Meterkast niet, dat is maar 6 meter terwijl mijn lampen in schuur het wel doen op 15 meter. maar verder zoekn naar ideale positie HW
Mooi dat het nu wel werkt met de Somfy. Ik heb mijn HW ook in de meterkast hangen en de screen en het zonnescherm hangen ca 8 meter verder en die werken zo wel. De verlichting voor buiten heb ik een repeater voor moeten kopen.
Ik heb mijn HW wel aan de binnenkant van de deur van de meterkast hangen. En daar hangt ook mijn ziggo modem/router, eigen router, switch, dect kastje voor de huistelefoon, tv versterker. Alles in huis werkt goed zonder versterker.
Wel een antennemod op de HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Ik wordt zo langzaam aan helemaal gek van de HW. Wanneer ik mijn buitenscherm wil bedienen dan werkt dit maar op één punt in de woonkamer. de lampen in de schuur werkt er één feilloos en de ander niet (ACM1000 beiden). ongeveer zelfde afstand. Als de ene al is ingeschakeld heb ik het idee dat de andere ACM beter reageert. De antennemod ook gedaan maar heb het idee dat het juist slechter is geworden of niets doet. Zowel antenne als ground zitten vast dus soldeer zou goed moeten zijn neem ik aan.

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Laatst online: 09:58
Rolluik nummer 2 werkt weer! Bleek toch dat het signaal niet aankwam. HW 2 meter verplaatst en nu gaat het rolluik wel op en neer bij aanleren van de code. Raar, werkte 3 weken goed vanaf de oude plek maja :)

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stampre schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 08:28:
Ik wordt zo langzaam aan helemaal gek van de HW. Wanneer ik mijn buitenscherm wil bedienen dan werkt dit maar op één punt in de woonkamer. de lampen in de schuur werkt er één feilloos en de ander niet (ACM1000 beiden). ongeveer zelfde afstand. Als de ene al is ingeschakeld heb ik het idee dat de andere ACM beter reageert. De antennemod ook gedaan maar heb het idee dat het juist slechter is geworden of niets doet. Zowel antenne als ground zitten vast dus soldeer zou goed moeten zijn neem ik aan.
Hmm, post anders eens een foto van je soldeerwerk en de antenne, want het hangt er heel er vanaf welke antenne je gebruikt of dit wel de bedoeling is.
Als je alleen een draadje gebruikt moet je maar 1 punt solderen.

En voor wat betreft de Somfy.
Met zenders en ontvangers heb je een bepaalde richting waarin de gevoeligheid maximaal is. Mogelijk dat de antenne van de Somfy haaks staat op die van de HomeWizard en dus minimale ontvangstkwaliteit heeft?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
TD-er schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 21:46:
[...]

Hmm, post anders eens een foto van je soldeerwerk en de antenne, want het hangt er heel er vanaf welke antenne je gebruikt of dit wel de bedoeling is.
Als je alleen een draadje gebruikt moet je maar 1 punt solderen.

En voor wat betreft de Somfy.
Met zenders en ontvangers heb je een bepaalde richting waarin de gevoeligheid maximaal is. Mogelijk dat de antenne van de Somfy haaks staat op die van de HomeWizard en dus minimale ontvangstkwaliteit heeft?
Ik heb de antenne via de hier bekende Leon besteld. Wanneer ik thuis ben zal ik soldeerwerk posten. VWB Somfy zou nog kunnen dat deze last heeft van de dubbele stalen H-balk in de uitbouw. Ik ga vandaag maar een repeater voor buiten halen, dan komt het signaam van somfy uiteindelijk ook via andere kant. Iemand ervaringen met batterijduur van repeater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De klikaanklikuit repeater kun je vast niet gebruiken met de Somfy.
Of bedoel je een andere repeater?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:22
Zucht. Hue en hw geven weer eens problemen...

Eén lamp ging niet meer aan volgens schema. Dus ik dacht de hue dan maar te verwijderen en opnieuw toe te voegen. Dit omdat ook de aan en uit buttons in hw niets deden. Opnieuw syncen met de bridge ging ook niet.

Goed. Beide zijn nu ontkoppeld, maar ze willen ook niet meer koppelen. Hw blijft zeggen dat de verbinding is mislukt. Hw vind de bridge dus wel. Heeft iemand nog een idee op mijn hue lampen weer in de hw te krijgen?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwoldendorp
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-10-2024
Er is een probleem met Hue en Hw. Ligt aan de Firmware van Hue. Hw zou eraan werken, weet iemand wat de status is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Even een snel vraagje voor de HW goeroes; Ik wil graag het rolluiken laten neergaan bij zonsondergang, bij alleen preset afwezig, en alleen als de deursensor gesloten is.

Dus ALS, zonsondergang, AND preset is Afwezig, AND deursensor#2 is closed, DAN rolluik#4 neer.

Kan dat? (ik heb geen deursensor en als dit lukt zo schaf ik deze aan) :)

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:25
philipperosier schreef op maandag 09 mei 2016 @ 08:14:
Even een snel vraagje voor de HW goeroes; Ik wil graag het rolluiken laten neergaan bij zonsondergang, bij alleen preset afwezig, en alleen als de deursensor gesloten is.

Dus ALS, zonsondergang, AND preset is Afwezig, AND deursensor#2 is closed, DAN rolluik#4 neer.

Kan dat? (ik heb geen deursensor en als dit lukt zo schaf ik deze aan) :)
Dus zoiets?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1110164/Foto%2009-05-16%2008%2025%2016.png

Weet niet zeker of het werkt maar zal het is testen als ik weer thuis ben.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Ok bedankt!
Wat is dat Evalueer op start tijd eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
philipperosier schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:09:
Ok bedankt!
Wat is dat Evalueer op start tijd eigenlijk?
Precies wat jij nodig hebt :)

Dan kijkt hij bij zonsondergang wat de stand van de deurschakelaar is.
Want normaal zou ie alleen maar schakelen bij een verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Tinusvolkel schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:21:
[...]

Precies wat jij nodig hebt :)

Dan kijkt hij bij zonsondergang wat de stand van de deurschakelaar is.
Want normaal zou ie alleen maar schakelen bij een verandering.
Klinkt goed :P Dan draait mijn rolluik alvast niet kapot mocht de achterdeur open staan. Liefst zou ik ook willen instellen dat als iemand in de app het rolluik van de achterdeur omlaag doet, deze niet werkt als de deur open staat. Maar denk dat dat dan weer niet te regelen is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:12
philipperosier schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:30:
[...]

Klinkt goed :P Dan draait mijn rolluik alvast niet kapot mocht de achterdeur open staan. Liefst zou ik ook willen instellen dat als iemand in de app het rolluik van de achterdeur omlaag doet, deze niet werkt als de deur open staat. Maar denk dat dat dan weer niet te regelen is ...
Zit je rolluik met een stekker in het stopcontact? Zo ja:

Koop een magneetcontact en een stekker... Als magneetcontact open is dan schakel je de stroom uit.... Zo heb ik het geregeld... Dan kan het rolluik dus niet omlaag als de deur open staat omdat er geen stroom op staat..

Als je geen stekker hebt zou je er een schakelaar tussen kunnen bouwen....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
miel schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:27:
[...]

Zit je rolluik met een stekker in het stopcontact? Zo ja:

Koop een magneetcontact en een stekker... Als magneetcontact open is dan schakel je de stroom uit.... Zo heb ik het geregeld... Dan kan het rolluik dus niet omlaag als de deur open staat omdat er geen stroom op staat..

Als je geen stekker hebt zou je er een schakelaar tussen kunnen bouwen....
Het rolluik heeft geen stekker. De Somfy RTS motor voeding gaat via een ingefreesde pvc buis in de muur naar een stopcontact en hier zit de stroomkabel verbonden met 220 allemaal in de inbouwdoos. Zou ik kunnen oplossen met een inbouw KAKU schakelaar bv... maar daar is te weinig ruimte voor ben ik bang,

Stel het past, werkt dit dan (met een AWS-3500 of ACM-1000, kan 123 niet het verschil ontdekken ?)

Edit: http://www.klikaanklikuit...oad%2FFile-1412755857.pdf op pagina 8 staat dat als de deur open is, er een AAN signaal gestuurd zal worden naar de ontvanger. Dit moet bij mij dus andersom, deur open = uit naar de ontvanger = rolluik geen stroom. Nu kan dit wel via de HW, maar kan dit AAN-UIT signaal ook omgedraaid worden voor de directe verbinding tussen de deursensor en de schakel-ontvanger?

[ Voor 28% gewijzigd door PCJR op 09-05-2016 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:43
En er is ineens een update in de appstore...
V3.6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In welke app store ? Google play is nog de oude versie van 11 Maart. 3.5.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 11:08

error33

Klungelsmurf bestaat nog

iOS

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dazzie schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:45:
En er is ineens een update in de appstore...
V3.6.0
Probleem opgelost met de energielink grafieken: nou je raad het al: bij mij zijn alle weken leeg in de maandgrafieken. Jammer.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Het heeft altijd gewerkt en nu ineens staat er niks meer. Wek 15/16/17 zijn leeg en bij week 18 staat de som van alle lege weken......
martinvdm schreef op maandag 09 mei 2016 @ 22:14:
[...]

Probleem opgelost met de energielink grafieken: nou je raad het al: bij mij zijn alle weken leeg in de maandgrafieken. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:27
cwoldendorp schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 23:46:
Er is een probleem met Hue en Hw. Ligt aan de Firmware van Hue. Hw zou eraan werken, weet iemand wat de status is?
Ze zijn er mee bezig... tijd kan niet worden afgegeven :(
Eerst zal het bij Android werken maar bij iOS duurt dan dan sowieso nog 2 weken ivm Apple goedkeuring... beetje jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar jaar standaard bij HW: een update betekent nieuwe problemen. En elke keer weer stomme dingen die bij een fatsoenlijke test tevoorschijn waren gekomen. HW, LEER TOCH EENS TESTEN !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:47
Dazzie schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 06:02:
Het heeft altijd gewerkt en nu ineens staat er niks meer. Wek 15/16/17 zijn leeg en bij week 18 staat de som van alle lege weken......

[...]
En bij mij staat de som in week 19. :(

Het is opvallend hoe slecht men bij HomeWitnix de software onderhoudt

Ze zullen eerder een hardwaresensor ontwikkelen die meet hoeveel licht de maan geeft bij zware bewolking! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Ja bedoelde ook week 19.

Gelukkig ipad en andere iphone nog niet geupdated.

Wel triest en dan staat er bij "problemen met de energy grafieken opgelost"
Hahahaha. 1 april grap zeker.....

Maarja als ze de beta testers ook niet meer gebruiken, om eerst de software even te testen.......

Zo jammer dit....

Maarja we wachten wel op de reactie van HW.....
Hatman schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:44:
[...]

En bij mij staat de som in week 19. :(

Het is opvallend hoe slecht men bij HomeWitnix de software onderhoudt

Ze zullen eerder een hardwaresensor ontwikkelen die meet hoeveel licht de maan geeft bij zware bewolking! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik zo eens rondkijk bij Homey, dan zie ik daar hetzelfde gebeuren als bij HW: een aanpassing bij de ene functie geeft zomaar problemen bij een totaal andere functie. Dus ook een testprobleem en waarschijnlijk hetzelfde "broddelwerk" in de software. Voorlopig blijf ik zitten waar ik zit: bij HW. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Tinusvolkel schreef op maandag 09 mei 2016 @ 08:28:
[...]

Dus zoiets?

[afbeelding]

Weet niet zeker of het werkt maar zal het is testen als ik weer thuis ben.
En en en? Al kunnen testen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
philipperosier schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:14:
[...]

En en en? Al kunnen testen? >:)
Oeps, vergeten :) ga vanavond ff testen.

Thnx voor de reminder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
gisteren 2 scenes met codes tegelijk gestart....... (ik drukte op de slaapstand, mijn vrouw drukte meteen daarna op de home stand...)..

met als gevolg dat de garagedeur open ging (en de hele nacht open heeft gestaan).... beetje zoals in die Centraal Beheer reclame...

Gelukkig niks weg en geen ongewenst bezoek gehad vannacht (op flink wat stuifmeel in de garage na)...

Nu eens nadenken hoe ik dat gecontroleerd krijg...voorlopig maar middels een alert als de garagedeur open gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
miel schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:30:
gisteren 2 scenes met codes tegelijk gestart....... (ik drukte op de slaapstand, mijn vrouw drukte meteen daarna op de home stand...)..

met als gevolg dat de garagedeur open ging (en de hele nacht open heeft gestaan).... beetje zoals in die Centraal Beheer reclame...

Gelukkig niks weg en geen ongewenst bezoek gehad vannacht (op flink wat stuifmeel in de garage na)...

Nu eens nadenken hoe ik dat gecontroleerd krijg...voorlopig maar middels een alert als de garagedeur open gaat....
UHm....iets met een deursensor op de garagepoort? (in de richting van mijn issue met het rolluik en de deur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
philipperosier schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:10:
[...]

UHm....iets met een deursensor op de garagepoort? (in de richting van mijn issue met het rolluik en de deur)
die zit er (magneetcontact) maar dan moet je dat dus zelf actief controleren...

ipv: als de stand slapen actief is en het magneetcontact van de garage is open, geef een alert...

en dat kan volgens mij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
miel schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:38:
[...]

die zit er (magneetcontact) maar dan moet je dat dus zelf actief controleren...

ipv: als de stand slapen actief is en het magneetcontact van de garage is open, geef een alert...

en dat kan volgens mij niet...
Misschien een taak maken: bij activeren preset, stuur garage-dicht signaal.
Of iets van, als preset geklikt wordt, EN garagesensor = open, DAN nachtlampje aan ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
philipperosier schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:41:
[...]

Misschien een taak maken: bij activeren preset, stuur garage-dicht signaal.
Of iets van, als preset geklikt wordt, EN garagesensor = open, DAN nachtlampje aan ofzo
die 1e werkt niet goed, is een asun schakelaar, die een puls geeft, dus garage dicht signaal 2 keer, is dicht en meteen weer open....

die 2e kan mogelijk wel werken! Dus daar ga ik eens naar kijken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-09 18:13
of..op strategische plekken in en om je huis wat camera's plaatsen. Dan kan je voordat je gaat slapen nog even je IP Cam Viewer openen om te zien of alles daadwerkelijk uit en dicht is. Ook handig op vakantie. Kan je zonodig nog een keertje extra op iets drukken. Het geeft mij al jaren veel plezier en gemak. Heb je een server staan kan je de beelden bij beweging nog opnemen ook. Voor mij een ideale combinatie van twee werelden die elkaar prima aanvullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
Er was laatst een update voor iOS naar 3.6.0 die ik heb gedraaid alleen blijft in settings 3.5.0 staan. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:03
SpeedyDH schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 06:49:
Er was laatst een update voor iOS naar 3.6.0 die ik heb gedraaid alleen blijft in settings 3.5.0 staan. Iemand een idee?
Hier ook, zijn ze vergeten aan te passen in de broncode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Yamahaa schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:04:
of..op strategische plekken in en om je huis wat camera's plaatsen. Dan kan je voordat je gaat slapen nog even je IP Cam Viewer openen om te zien of alles daadwerkelijk uit en dicht is. Ook handig op vakantie. Kan je zonodig nog een keertje extra op iets drukken. Het geeft mij al jaren veel plezier en gemak. Heb je een server staan kan je de beelden bij beweging nog opnemen ook. Voor mij een ideale combinatie van twee werelden die elkaar prima aanvullen...
Die heb ik ook.... en ook juist om die reden.... (nu nog een snellere upload thuis...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
Goedemorgen,

Zit ook steeds meer aan te denken om de stap naar HW te maken. Lees er hier en daar wat dingen over en meestal zijn dat positieve reacties.

Het eerste waar ik de HW graag voor wil gebruiken is voor mijn 3 rolluiken die ik heb hangen op de 1 etage bij elke slaapkamer. Wat ik graag zou willen is dat ik doormiddel van HW mijn rolluiken automatische open en dicht kan doen via mijn iPhone waar ik ook ben. Thuis of bv aan de andere kant van NL.

De 3 rolluiken bedien ik nu met een knop die in elke slaapkamer hangt die standard op "rust" stand staat maar die je naar links, pijltje omhoog of rechts, pijltje naar beneden kan doen. Daarmee kunnen wij onze rolluiken omhoog of dicht doen.

Waarom ik dit vraag is onze achtertuin zit op zuid-west en als wij terug komen van ons werk staat de hele middag al de zon vol op de achterkant van ons huis. Dit ook in 2 van de slaapkamers. Het ergste is, 1 van die 2 slaapkamers is van mijn zoon van 2. Als we nu thuis komen na werk samen met de kleine man is het vaak 25 a 26 graden in zijn kamer. Veelste warm voor hem.

Daarom zat ik te denken, volgens mij kan je met HW die rolluiken automatische naar beneden laten doen, toch? Zo ja, hoor ik graag hoe en wat ik daarvoor nodig heb?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-06 13:20
Frid0 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:43:
Goedemorgen,

...

Daarom zat ik te denken, volgens mij kan je met HW die rolluiken automatische naar beneden laten doen, toch? Zo ja, hoor ik graag hoe en wat ik daarvoor nodig heb?

Alvast bedankt!
Voor de rolluiken kun je de KAKU ASUN-650 gebruiken (of rechtstreeks als je Somfy RTS motoren in de rolluiken hebt zitten) die je met de Homewizard kunt bedienen. Het automatiseren van de rolluiken kun je in de HW instellen op basis van tijd of andere condities, eventueel aangevuld met een KAKU lichtsensor.

GA-Z97X-UD5H, Core i5 4670, 8Gb DDR3, MSI GTX 1050 Ti 4Gb, Samsung 840 EVO 250 Gb SSD, BCM94360CD Wifi+Bluetooth 4.0LE, MacOS 13 High Sierra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David82
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-06 17:10
ronzelver schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 12:02:
[...]

Voor de rolluiken kun je de KAKU ASUN-650 gebruiken (of rechtstreeks als je Somfy RTS motoren in de rolluiken hebt zitten) die je met de Homewizard kunt bedienen. Het automatiseren van de rolluiken kun je in de HW instellen op basis van tijd of andere condities, eventueel aangevuld met een KAKU lichtsensor.
doe dit ook maar dan met een thermometer. als het buiten te warm wordt gaan de rolluiken dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
ronzelver schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 12:02:
[...]

Bedankt voor je snelle antwoord.

Of er een Somfy RTS motor in zit weet ik niet. Ze hingen er al met de verkoop en ik heb niet echt zin om ze open te gaan maken :-) Kan ik dat niet via de app laten "scannen" of zo? Dat HW via de app zelf kijkt of er ergens een Somfy RTS motor in de buurt is?

Maar die ASUN-650, waar moet ik die plaatsen?
David82 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 12:08:
[...]

doe dit ook maar dan met een thermometer. als het buiten te warm wordt gaan de rolluiken dicht.
Dat is ook een idee, zit dan alleen, stel, ik heb de ramen van mijn slaapkamer open staan ipv op een kier, als dan de rolluiken dicht gaan gaat het fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook een magneetcontact erbij die kijkt of het raam dicht of open staat bij raam open gaat het rolluik niet dicht :-) Lees ik een paar berichten terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 12:46:
Ook een magneetcontact erbij die kijkt of het raam dicht of open staat bij raam open gaat het rolluik niet dicht :-) Lees ik een paar berichten terug.
dat had ik ook gelezen. maar wij hebben eigenlijk altijd onze ramen open staan, met slapen maar ook overdag. maar niet echt open maar meer op 2 haken zeg maar. dan staan ze op een kier alleen vermoed ik dat die kier al groot genoeg is zodat de magneetcontact geen contact heft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frid0 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:25:
[...]

dat had ik ook gelezen. maar wij hebben eigenlijk altijd onze ramen open staan, met slapen maar ook overdag. maar niet echt open maar meer op 2 haken zeg maar. dan staan ze op een kier alleen vermoed ik dat die kier al groot genoeg is zodat de magneetcontact geen contact heft...
ligt eraan waar je de sensor ophangt heb ik gemerkt..
als je hem aan de vertikale post ophangt dan is een kleine kier al genoeg om het seintje open te geven...
als je hem aan de bovenpost vast maakt dicht bij het scharnier punt dan is wagenwijd open pas echt open...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2016 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
Frid0 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 12:19:
[...]

Of er een Somfy RTS motor in zit weet ik niet. Ze hingen er al met de verkoop en ik heb niet echt zin om ze open te gaan maken :-) Kan ik dat niet via de app laten "scannen" of zo? Dat HW via de app zelf kijkt of er ergens een Somfy RTS motor in de buurt is?

Maar die ASUN-650, waar moet ik die plaatsen?
[...]
Om de Somfy te kunnen toevoegen in HW moet deze in learning mode gezet worden (knopje op de Somfy motor). Het is niet zo dat je deze kunt scannen met de HW.

De ASUN-650 past in een normale (40mm diep) inbouwdoos en vervangt de draaischakelaar.

GA-Z97X-UD5H, Core i5 4670, 8Gb DDR3, MSI GTX 1050 Ti 4Gb, Samsung 840 EVO 250 Gb SSD, BCM94360CD Wifi+Bluetooth 4.0LE, MacOS 13 High Sierra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:11:
[...]

ligt eraan waar je de sensor ophangt heb ik gemerkt..
als je hem aan de vertikale post ophangt dan is een kleine kier al genoeg om het seintje open te geven...
als je hem aan de bovenpost vast maakt dicht bij het scharnier punt dan is wagenwijd open pas echt open...
Aha, ok dat is wel een goede ja. Die onthou ik, bedankt.

Trouwens, die sensoren kunnen die ook tegen regen enzo? Bedoel, kan ik ze ook bv gebruiken voor een schuurdeur?
ronzelver schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:02:
[...]

Om de Somfy te kunnen toevoegen in HW moet deze in learning mode gezet worden (knopje op de Somfy motor). Het is niet zo dat je deze kunt scannen met de HW.

De ASUN-650 past in een normale (40mm diep) inbouwdoos en vervangt de draaischakelaar.
Mmmm, dat word lasting. Die Somfy zitten helemaal ingebouwd in die rolluiken. Dat ga ik echt niet open maken, zal nog geen eens weten hoe.

Aha, ok. Dat moet wel lukken. Er zit een tekening en/of handleiding bij met elke draad je waar moet aansluiten? En als die ingebouwd is, is de normale draaischakelaar nog gewoon te gebruiken met de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
Frid0 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:44:
[...]

Aha, ok. Dat moet wel lukken. Er zit een tekening en/of handleiding bij met elke draad je waar moet aansluiten? En als die ingebouwd is, is de normale draaischakelaar nog gewoon te gebruiken met de hand?
De schakelaar kun je niet meer gebruiken, want als je hem parallel aan de ASUN-650 zou aansluiten dan kan het gebeuren dat je ongewild twee verschillende schakelacties naar het rolluik stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
ronzelver schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:58:
[...]

De schakelaar kun je niet meer gebruiken, want als je hem parallel aan de ASUN-650 zou aansluiten dan kan het gebeuren dat je ongewild twee verschillende schakelacties naar het rolluik stuurt.
Mmmm ok, dus dan is het voortaan altijd met de HW app begrijp ik. Ook geen probleem.

Trouwens, zit ook net te denken. Heb ook mechanische ventilatie in het huis. In de keuken zit een 1, 2, 3 schakelaar. Kan ik de mechanische ventilatie ook bedien op een manier met de HW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
miel schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:30:

Even voor de beeldvorming... Ging de garagedeur zomaar open of is dit een taak die hoort bij bijvoorbeeld de home stand? In het laatste geval is de actie op zich wel logisch.

Wat je zou kunnen doen, is om bijvoorbeeld middernacht een taak te plannen die altijd de garagedeur sluit, mocht je dat een keer zelf vergeten hebben of mocht de situatie nog een keer voordoen. Ik heb iets soortgelijks ingepland, maar dan voor alle apparaten die niet aan zouden moeten staan als ik lig te ronken. Deze apparaten worden 's nachts voor de zekerheid nog een keer extra uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
wolly_a schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 17:31:
[...]

Even voor de beeldvorming... Ging de garagedeur zomaar open of is dit een taak die hoort bij bijvoorbeeld de home stand? In het laatste geval is de actie op zich wel logisch.

Wat je zou kunnen doen, is om bijvoorbeeld middernacht een taak te plannen die altijd de garagedeur sluit, mocht je dat een keer zelf vergeten hebben of mocht de situatie nog een keer voordoen. Ik heb iets soortgelijks ingepland, maar dan voor alle apparaten die niet aan zouden moeten staan als ik lig te ronken. Deze apparaten worden 's nachts voor de zekerheid nog een keer extra uitgezet.
Het was spontaan.... En met een asun omlaag sturen als hij dicht is dan gaat hij nogmaals omhoog dus dat werkt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
ronzelver schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:58:
[...]

Dat is niet waar! Je kunt hem gewoon parallel aansluiten, ik heb een schema van klikaanklikuit gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbkk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 13:04
Als antwoord op de laatste update met fouten kreeg ik onderstaand bericht.
Alleen je moet natuurlijk wel eerst even bestellen en betalen voor deze zaak en dan krijg je, als alles goed werkt, eventueel een maand extra gratis. Goed he, zo een berichtje om dat leuk te "proberen" die zaak te verkopen. Service of service, zeg het maar.

Beste ...... (ik dus)

Sinds de laatste HomeWizard-app update onder vinden we problemen met het tonen van de grafieken van de EnergyLink. Wat wat we kunnen constateren is dat de gegevens niet verloren zijn maar dat het door de foutieve update niet getoond kan worden. Development is er op dit moment mee bezig om hierop spoedig een herstel te vinden. Echter kan ik nog geen tijds opgave geven hoe lang het duurt voordat deze er is. Ik zal van u moeten vragen om geduld en begrip tot dat wij een oplossing klaar hebben voor dit probleem.

Om u nog enig sinds tegemoet te komen ontvangt u gratis 1 maand backup pro. Met deze dienst heeft u de mogelijkheid data te exporteren naar een CSV-file. Met dit bestand type kan je de waardes van bijvoorbeeld de EnergyLink zien en beheren voor eigen gebruik. Hiermee kunt u de geschiedenis toch nog, met een omweg, zien.

Meer informatie betreft alle mogelijkheden van back-up pro is te zien met de onderstaande link:
http://www.homewizard.nl/backup-pro.html

Wij vertrouwen erop u voor dit moment voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u verder nog vragen of opmerkingen hebben met betrekking tot dit onderwerp dan horen wij dit graag in reactie op dit bericht.

Met vriendelijke groet,

HomeWizard Support & Sales

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miel schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 17:53:
[...]

Het was spontaan.... En met een asun omlaag sturen als hij dicht is dan gaat hij nogmaals omhoog dus dat werkt niet..
misschien is het mogelijk om een sensor op de uiteinde te monteren zodat je kunt checken offie dicht staat ?

mijn rolluiken gaan trouwens niet omhoog als ze al dichtstaan en nogmaals het signaal dicht gaan krijgen..
die zitten ook via een asun aan de HW gekoppeld

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2016 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:30:
[...]

misschien is het mogelijk om een sensor op de uiteinde te monteren zodat je kunt checken offie dicht staat ?

mijn rolluiken gaan trouwens niet omhoog als ze al dichtstaan en nogmaals het signaal dicht gaan krijgen..
die zitten ook via een asun aan de HW gekoppeld
zit er op, maar dan moet je dat wel checken voordat je naar bed gaat... en dat deden we dus niet omdat we geen enkele aanleiding hadden om het te doen... nu wel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:05
Heeft iemand hier toevallig de Foscam R2 al gekoppeld aan hun Homewizard? Kan nergens vinden of dit gaat werken.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
Ik heb een probleem met mijn watermeter ik krijg hem niet aan de praat.
Ik heb de meter van elster en ik heb de gele en de zwarte draad aangesloten maar hij meet niets heeft iemand een tip waar ik naar kan kijken zodat ik hem wel aan de praat kan krijgen?
Hij is op S2 aangesloten en een c waarde 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-09 22:59
Wel de + en - goed aangesloten?
Zie in de knowledgebase dat de gele draad op de plus moet.

http://www.homewizard.nl/kb/article/48/water-meten-met-de-energylink/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
larsF schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:29:
Wel de + en - goed aangesloten?
Zie in de knowledgebase dat de gele draad op de plus moet.

http://www.homewizard.nl/kb/article/48/water-meten-met-de-energylink/
Ja dat heb ik. Maar hij meet niets als ik op de energy link op de connector draden monteer en deze tegen elkaar aan tik paar keer achter elkaar dan krijg ik wel de hoeveelheid te zien. En ik denk dat ik de pulsmeter ook el goed heb gemonteerd.

Ik heb dit probleem eerder gehad en contact gehad met HW en e dachten dat de pulsmeter defect was en ze hebben mij een nieuwe toegestuud maar deze nieuwe krijg ik ook niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
Vreemd , anders toch maar weer aan HW support vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Nou ik snap er werkelijk niet meer van en het heeft altijd gedaan en ik heb de boeken er allemaal nog weer bij gehad en alles zit goed.

is er ook nog iets wat ik met multimeter kan meten?

anders is HW vragen dus de laatste optie.

[ Voor 16% gewijzigd door reinhold op 15-05-2016 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
Als je weet wat het is laat maar even weten.
Ik ben van plan volgende week een energylink /kwh meter + watermeter aan te schaffen voor mijn nieuwe woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
oke ik laat het weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stenoa
  • Laatst online: 18-12-2024
All,

Vraag:
ik heb net een HMW (tweedehands) aangeschaft en twee klikaanklikuit stekkers. Hier heb ik twee lampen op aangesloten.
In taken heb ik 2 taken aangemaakt; 1 wanneer de lamp moet aangaan en 1 wanneer de lamp moet uitgaan.
Echter dit werkt alleen als ik de app open, en op weg klik en dan weer op thuis klik. Ik was in de veronderstelling dat als ik dit een keer programmeer de lampen vanzelf aan en uit gaan en dat ik de app niet hoef te gebruiken. of ik doe iets verkeerd of het werkt inderdaad alleen maar als je de app gebruikt.

Ik gebruik android app versie 3.5.3 en homewizard met versie 3.35.

Hoor graag van de experts.

Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larsF
Stenoa,

Zoals ik het lees heb je dus in de app een preset thuis en afwezig aangemaakt.
Dit kan je zoals je aangeeft alleen in de app bedienen , tenzij je een losse schakelaar aan de presets koppelt.
Wat je ook kan doen is de lamp op tijd of zonsopgang/ondergang schakelen , dan gaat het automatisch.
Anders is het ook nog mogelijk op beweging te schakelen.

Ik heb bijv. 2 lampen in de gang.
-Zodra er beweging in de gang wordt gedetecteerd en de zon is onder , dan gaan de lampen aan.
-Wanneer de zon onder is en ik kom thuis (preset thuis) dan gaan de lampen in de gang en de woonkamer aan.
-Wanneer het na 12uur s'nachts is gaan de lampen gedimd aan (anders ben je meteen wakker als je op de gang loopt).

Ik zou http://www.homewizard.nl/kb/forum/184/presets-schedules/ even bekijken op de site van HW.

En ik was het even vergeten maar je kan dus ook op Geofence de presets schakelen. Dus dat HW weet als je bijna thuis bent de preset thuis wordt geactiveerd. Zo kunnen alvast de lampen of bijv. de verwarming aangaan. Staat ook uitgelegd in de link hierboven.

[ Voor 13% gewijzigd door larsF op 16-05-2016 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stenoa
  • Laatst online: 18-12-2024
DANK! helemaal goed. het werkt nu!
larsF schreef op maandag 16 mei 2016 @ 14:02:
Stenoa,

Zoals ik het lees heb je dus in de app een preset thuis en afwezig aangemaakt.
Dit kan je zoals je aangeeft alleen in de app bedienen , tenzij je een losse schakelaar aan de presets koppelt.
Wat je ook kan doen is de lamp op tijd of zonsopgang/ondergang schakelen , dan gaat het automatisch.
Anders is het ook nog mogelijk op beweging te schakelen.

Ik heb bijv. 2 lampen in de gang.
-Zodra er beweging in de gang wordt gedetecteerd en de zon is onder , dan gaan de lampen aan.
-Wanneer de zon onder is en ik kom thuis (preset thuis) dan gaan de lampen in de gang en de woonkamer aan.
-Wanneer het na 12uur s'nachts is gaan de lampen gedimd aan (anders ben je meteen wakker als je op de gang loopt).

Ik zou http://www.homewizard.nl/kb/forum/184/presets-schedules/ even bekijken op de site van HW.

En ik was het even vergeten maar je kan dus ook op Geofence de presets schakelen. Dus dat HW weet als je bijna thuis bent de preset thuis wordt geactiveerd. Zo kunnen alvast de lampen of bijv. de verwarming aangaan. Staat ook uitgelegd in de link hierboven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larsF
stenoa schreef op maandag 16 mei 2016 @ 16:18:
DANK! helemaal goed. het werkt nu!

[...]
Mooi dat het gelukt is!
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-09 17:36
Iemand reeds ervaring met de Android update 3.5.3 ?
Wetende dat het HW-team zo goed als geen eindkontrole/debugging heeft voor de soft 7(8)7 ben ik niet direct geneigd om update te doen.

BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David82
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-06 17:10
taken wijzigen /maken gaat niet meer
Dirk.be schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:39:
Iemand reeds ervaring met de Android update 3.5.3 ?
Wetende dat het HW-team zo goed als geen eindkontrole/debugging heeft voor de soft 7(8)7 ben ik niet direct geneigd om update te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
David82 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 22:25:

[...]
Ik heb geen problemen met taken te wijzigen of maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reinhold schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 06:17:
[...]

Ik heb geen problemen met taken te wijzigen of maken.
In het verleden is wel vaker een probleem geweest wanneer taken in de ene 'app' gemaakt waren en aangepast in de andere.
En met 'app' moet je dan denken aan Android <=> Apple <=> web-app
Mogelijk ook nog dat verschillende versies van de apps uitmaken, dus versie X op Android toestel A en versie Y op een ander Android toestel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reflexz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 02:39
Gisterenavond een simpele Pebble app gemaakt om de homewizard te bedienen.

In de configurator kan je een geordende lijst maken met schakelaars. Deze volgorde word ook zo in de app aangehouden.

Ik heb hem ook in de Pebble store gezet voor de geintresseerde:
https://apps.getpebble.co.../573e27e72770c83f57000019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 16:37

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ha! Koel die Pebble app! Jammer alleen dat het via portforwarding werkt, dus ik kan het nu (nog) niet testen, aangezien ik dat niet ingesteld heb op mijn router. Misschien vanavond eens instellen. Wellicht ook leuk om thermometers uit te lezen?

Overigens zag ik net in de Homewizard shop dat bijvoorbeeld de heatlink nog maar 99,95 kost. En volgens mij zijn de startpakketten ook iets in prijs gezakt. Zou dat een voorteken zijn dat men bezig is met een nieuwe productlijn? Mede ook doordat het de laatste tijd best stil is rond Homewizard qua nieuws en berichten.

Edit: De EnergyLink kost ook nog "maar" 99,95. En het zijn geen aanbiedingsprijzen volgens mij (er staat namelijk geen "van/voor" bij of "nu tijdelijk..." oid.).

[ Voor 12% gewijzigd door Yukkie op 20-05-2016 11:04 ]

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reflexz
Hey, ik ga kijken of ik wellicht in een latere versie een keuze menu kan maken waardoor je kunt kiezen tussen portforwarding of inloggen d.m.v homewizard online.

Als ik het via homewizard online laat verlopen moet ik steeds bij het opstarten een nieuwe sessie starten wat de snelheid van de app niet ten goede komt.

Edit: Je kan nu in de config een keuze maken tussen portforwarding of homewizard online, ik heb dit nog niet goed kunnen testen maar probeer het vooral.

Ik heb voor nu juist gekozen voor alleen schakelaars. De lijst met schakelaars word ook in de app opgeslagen zodat de lijst met schakelaars snel weergegeven kan worden. Nu kan ik door 2 keer te klikken mijn favoriete lamp aanzetten.

1. Quicklaunch app
2. Eerste favoriet aanzetten

Misschien als ik weer is een avondje over heb dat ik een wat uitgebreidere app maak waarin je meer informatie kunt inzien.

[ Voor 19% gewijzigd door Reflexz op 20-05-2016 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-09 10:49
Reflexz schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:28:

In de configurator kan je een geordende lijst maken met schakelaars. Deze volgorde word ook zo in de app aangehouden.

Ik heb dezelfde soort app gebouwd! Alleen staat ie niet in de Appstore omdat ik nog een Settings pagina moest maken...dat was een jaar geleden :P

Heb ook een Heatlink App gebouwd:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c5RsvnigFnJqhiB0BySZnWud/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Reflexz schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:27:
Hey, ik ga kijken of ik wellicht in een latere versie een keuze menu kan maken waardoor je kunt kiezen tussen portforwarding of inloggen d.m.v homewizard online.

Als ik het via homewizard online laat verlopen moet ik steeds bij het opstarten een nieuwe sessie starten wat de snelheid van de app niet ten goede komt.

Edit: Je kan nu in de config een keuze maken tussen portforwarding of homewizard online, ik heb dit nog niet goed kunnen testen maar probeer het vooral.

Ik heb voor nu juist gekozen voor alleen schakelaars. De lijst met schakelaars word ook in de app opgeslagen zodat de lijst met schakelaars snel weergegeven kan worden. Nu kan ik door 2 keer te klikken mijn favoriete lamp aanzetten.

1. Quicklaunch app
2. Eerste favoriet aanzetten

Misschien als ik weer is een avondje over heb dat ik een wat uitgebreidere app maak waarin je meer informatie kunt inzien.
Bij de eerste test werkte het iig prima! Er zit alleen wel een beetje een vertraging in het schakelen. En ik mis een beetje feedback bij het schakelen. Een vinkje of een tril signaal zou welkom zijn. Maar goed gedaan zo ver! Heel tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123

Helemaal goed hoor zo'n app. Ik kan het niet. Heb hem wel geinstalleerd maar krijg momenteel geen verbinding met de HW. De Pebble blijft wachten totdat de lijst is ververst.
Ik gebruik hem via portforwarding.
Vul mijn IP adres in van Ziggo, de poort van de HW en het wachtwoord. Verder gebeurt er nog niks, helaas.

Ik gebruik ook Tasker en Pebble Tasker en daar geef ik commando's via http get, en dat werkt goed. Ook via portforwarding.
Probeer het straks nog wel weer eens.

Edit: Werkt nog niet maar nu heb ik wel het juiste wachtwoord gebruikt 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door mike123 op 21-05-2016 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflexz
@CoachKoos Awesome, ziet er goed uit. Misschien dat ik dit later nog een keer ga inbouwen.

@Yukkie In de nieuwe release heb ik bij het schakelen een tril signaal gemaakt. De vertraging komt door homewizard online, vandaar ook mijn voorkeur voor port forwarding.

@mike123 Er zat inderdaad nog een klein foutje bij de port forwarding, in de nieuwe versie is dit gefixt.

Bedankt voor de leuke reactie's!
Dit maakt het ook leuker om eraan te werken.

[ Voor 11% gewijzigd door Reflexz op 21-05-2016 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-09 17:36
Sinds deze week de Foscam FI9821P in huis welke goed werkt via de webbrowser en de app Ip Cam Viewer.
Via de Homewizard enkel een zwart scherm te zien :S
Zie nochtans 'sucesvol verbonden met de camera' bij de instellingen
Iemand enig idee wat de reden hiervoor kan zijn ?
Heb reeds geruime tijd een D-link dcs930l werkende met de HW incl. snapshots bij beweging.

BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand HUE al weer werkend na de laatste update? Ik kan de bridge wel weer koppelen. Lampen worden herkend maar zijn niet te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 17:11:
Heeft iemand HUE al weer werkend na de laatste update? Ik kan de bridge wel weer koppelen. Lampen worden herkend maar zijn niet te bedienen.
Net nog geprobeerd... Helaas, niets :(
Laatste bericht van support was dat ze er mee bezig zijn, daarna geen update gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Reflexz schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 14:17:

@mike123 Er zat inderdaad nog een klein foutje bij de port forwarding, in de nieuwe versie is dit gefixt.

Bedankt voor de leuke reactie's!
Dit maakt het ook leuker om eraan te werken.
Op het moment werkt het wel. Zou wel mooi/handig zijn dat de Pebble een keer trilt indien ingedrukt. Feedback is handig.
Kreeg het eerst nog niet aan de praat maar dat komt omdat de DDNS in mijn Asus router het af laat weten. DDNS werkt niet meer. Vul ik mijn no-ip.info adres in dan werkt het prima met portforwarding.

(leuke hobby, apps maken voor de HW en Pebble)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflexz
CoachKoos schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 18:49:
[...]

Ik heb dezelfde soort app gebouwd! Alleen staat ie niet in de Appstore omdat ik nog een Settings pagina moest maken...dat was een jaar geleden :P

Heb ook een Heatlink App gebouwd:
[afbeelding]
Zojuist ook de heatlink functie in mijn app gezet, mocht je geinteresseerd zijn.

Verder heb ik ook ondersteuning toegevoegd voor somfy apparaten en kan je nu de thermometers uitlezen. Hiervoor moet je wel de lijst opnieuw instellen d.m.v. de configuratie in de pebble app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Reflexz schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:25:
[...]

Zojuist ook de heatlink functie in mijn app gezet, mocht je geinteresseerd zijn.

Verder heb ik ook ondersteuning toegevoegd voor somfy apparaten en kan je nu de thermometers uitlezen. Hiervoor moet je wel de lijst opnieuw instellen d.m.v. de configuratie in de pebble app.
Ik ben dus geïnteresseerd en heb het meteen geprobeerd. Heatlink werkt goed. Verlichting schakelen zit nu een tril-melding in (de rest trouwens ook).
Screen werkt ook goed.
Temperatuur opvragen van de thermometers werkt ook goed
Bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-09 10:49
Reflexz schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:25:
[...]

Ik zie het! Netjes hoor! Was bij mij ook hobby om zelf mee te werken, maar jouw oplossing is alles in 1 en iedereen heeft er wat aan :P .

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflexz
mike123 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:50:
[...]

Ik ben dus geïnteresseerd en heb het meteen geprobeerd. Heatlink werkt goed. Verlichting schakelen zit nu een tril-melding in (de rest trouwens ook).
Screen werkt ook goed.
Temperatuur opvragen van de thermometers werkt ook goed
Bedankt voor de moeite.
Bedankt voor het testen en de leuke reacties! Als jullie verder nog suggesties hebben of nieuwe dingetjes willen zien hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Reflexz schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:33:
[...]

Bedankt voor het testen en de leuke reacties! Als jullie verder nog suggesties hebben of nieuwe dingetjes willen zien hoor ik het graag!
Graag gedaan.
Ik had er wel aan gedacht om bv de boel te onderverdelen in bv, schakelaars, somfy, heatlink en eventueel scenes.
Maar dan gaat het "handige" er weer een beetje vanaf omdat je de meest gebruikte schakelaars nu bovenaan kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Reflexz schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:33:
[...]

Nou, ik zou de huidige temperatuur van mijn thermometers willen kunnen zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
Yukkie schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:53:
[...]

Nou, ik zou de huidige temperatuur van mijn thermometers willen kunnen zien :)
Dat kan nu toch ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Waar dan? Ik zit net te kijken maar ik zie het nergens (voor de goede orde, ik heb geen heatlink)

Ah, even klungelen met de settings dus :)

Dan is m'n feature request het kunnen verplaatsen van de temperatuur sensoren naar boven de switches :) En het schakelen van scènes en presets mogelijk maken.

[ Voor 56% gewijzigd door Yukkie op 22-05-2016 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reflexz
Yukkie schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:58:
Waar dan? Ik zit net te kijken maar ik zie het nergens (voor de goede orde, ik heb geen heatlink)

Ah, even klungelen met de settings dus :)

Dan is m'n feature request het kunnen verplaatsen van de temperatuur sensoren naar boven de switches :) En het schakelen van scènes en presets mogelijk maken.
Ja, om het te laten werken had ik nieuwe data nodig in de app die de app alleen krijg als je de config opnieuw doorloopt.

Ik heb zojuist presets toegevoegd aan de app. (2e sectie)

Als ik weer een uurtje over heb ga ik zorgen dat je de verschillende onderdelen kan ordenen.

Als je de config weer opnieuw doorloopt kan je nu de verschillende secties ordenen. Scenes zal ik van de week toevoegen.

[ Voor 7% gewijzigd door Reflexz op 23-05-2016 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Reflexz schreef op zondag 22 mei 2016 @ 22:59:
[...]

Ja, om het te laten werken had ik nieuwe data nodig in de app die de app alleen krijg als je de config opnieuw doorloopt.

Ik heb zojuist presets toegevoegd aan de app. (2e sectie)

Als ik weer een uurtje over heb ga ik zorgen dat je de verschillende onderdelen kan ordenen.

Als je de config weer opnieuw doorloopt kan je nu de verschillende secties ordenen. Scenes zal ik van de week toevoegen.
Ook deze wijziging is wel handig. Dank je. Bij het opvragen van de temperatuur krijg je geen feedback van de Pebble, hij trilt niet, klopt dat?
De tekst van de verschillende "Sections" mag wel iets groter.
En is het ook mogelijk om bepaalde schakelaars verborgen te houden op de Pebble. Ik heb er bv nog een stuk of 5 in staan die alleen gebruikt worden met bv de kerst. Die laat ik in de HW staan anders moet ik ze weer opnieuw instellen als ik ze weer nodig heb.
Maar tof dat je er zo druk mee bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Inderdaad, heel tof dat je dit doet! Hoe zeggen ze dat ook alweer altijd in het casemod subforum? KUTGW*? :P Dikke plus 1 van mij!

Maar wel een "bug" melding. Als ik de bovenste thermometer selecteer en bekeken heb, en dan terug ga dan springt het hoofdscherm naar de presets toe. als ik dan omhoog scroll, en bij de bovenste preset aan kom, springt het scherm naar de bovenste switch. Dit werkt erg verwarrend en is niet helemaal intuïtief :)

En ik ben het met Mike123 eens, het zou handig zijn als je kunt kiezen welke switches, presets en thermometers je wilt zien. Als ik alles wil zien pak ik wel mijn telefoon, dit moet snel en overzichtelijk zijn lijkt mij :)

*Keep Up The Good Work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
David82 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 22:25:

[...]
Hi, Ik had een support mail gestuurd gister naar HW. Als ike en taak aanmaakte met alle dagen (gewoon standaard dus) dan kreeg ik de taak wel te zien in het overzicht(menu, taken; onder iedere present). Echter elke taak die ik maakte met de keuze voor alleen de werkdagen/weekdagen (m tm vr), die kwam nergens meer tevoorschijn! Ik dacht dat de taak dus niet werd opgeslagen. Vanmorgen keek ik weer: een heeeele lijst met taken en van alles, kon ik een hele berg gaan verwijderen.

Reactie van HW:

"Gisteren was het weekend en dan is het overzicht van het gisteren getoond in de HomeWizard-app. Vandaag, door de weeks , wordt de taken getoond van de werkdagen.
Bij het overzicht van alle taken kan je de taken van de dag wat het nu is (ma) en bij welke preset het staat (thuis)
Ervan uitgaande uw zo voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet, "

Klopt dit? Wat raar! Als ik dus op dinsdag een taak maak voor alleen op zaterdag en zondag, moet ik 4 dagen wachten voordat ik de taak terug kan zien in het overzicht?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Gisteren een kaku repeater aangeschaft, bereik blijft slecht. In tuin op 15 meter ontvangt kaku geen signaal. Ook een acm 1000 blijft moeilijk reageren in schuur. Het lijkt wel of hij een " beetje" kapot is. Misschien toch maar vervangen. In huis schakelt alles perfect. In schuur zit wel een wifi router via ethernetstroomplug op zelfde kabel als ACM1000 zou dat nog invloed kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Experimenteer anders ook met de oriëntatie van de ontvanger tov. de zender.
De antenne loopt parallel aan de montage-stekker voor de draden, zoals hier op een foto van mij te zien is:
Afbeeldingslocatie: http://td-er.nl/wp-content/uploads/2015/01/ACM1000_Componenten.jpg

Zorg dat de antenne parallel loopt aan de antenne van je zender en het liefst ook in hetzelfde vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Dat wordt lastig tder maar zal proberen zoveel mogelijk te richten. bij iets wijzigen van HW doet mijn somfy het weer niet weer. Erg gevoelig spul hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Yukkie schreef op maandag 23 mei 2016 @ 08:59:
Inderdaad, heel tof dat je dit doet! Hoe zeggen ze dat ook alweer altijd in het casemod subforum? KUTGW*? :P Dikke plus 1 van mij!

Maar wel een "bug" melding. Als ik de bovenste thermometer selecteer en bekeken heb, en dan terug ga dan springt het hoofdscherm naar de presets toe. als ik dan omhoog scroll, en bij de bovenste preset aan kom, springt het scherm naar de bovenste switch. Dit werkt erg verwarrend en is niet helemaal intuïtief :)

En ik ben het met Mike123 eens, het zou handig zijn als je kunt kiezen welke switches, presets en thermometers je wilt zien. Als ik alles wil zien pak ik wel mijn telefoon, dit moet snel en overzichtelijk zijn lijkt mij :)

*Keep Up The Good Work
Deze bug heb ik ook op mijn Pebble. Het gebeurd ook als je de bovenste thermostaat opvraagt , na reactie op de Pebble een stap terug doet, stap naar beneden en dan weer omhoog. Dan raakt hij ook van slag. Maar de app loopt niet vast. Hij blijft gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienjo
  • Laatst online: 25-09-2024

Heb hem ook op de Pebble staan. Helemaal top hoor! Kijk uit naar de update met scene's, dat is toch het meeste wat ik gebruik van de HW. Rest is zo goed afgesteld op elkaar.

Hulde voor je prettig werkende app! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1942jan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-09 11:45
martinvdm schreef op woensdag 16 september 2015 @ 20:51:
Graag wil ik met jullie mijn laatste ontwikkelingen delen mbt antenne mod en andere antenne.

Enige tijd geleden, nadat ik een andere Homewizard geconfigureerd heb, heb ik ook de antenne mod uitgevoerd. Om het gelijk goed te doen heb ik voor zowel 433 als 868 een draadje gesoldeerd en gemaakt aan SMA connectoren nadat ik hiervoor een gaatje geboord heb in de behuizing. Ook voor Wifi een SMA connector, draadje solderen is hiervoor niet nodig, deze kun je verbinden middels IPEX connector.
Nadat ik redelijk goedkope 433, 868 en 2,4 GHz antennes aangesloten had, heb ik het een tijd zo gelaten en gematigd tevreden. Totdat ik onlangs op een topic bij Domoticz zat te lezen over een RH770 Telescopic antenne voor Yaesu, welke eigenlijk voor 140/433 Portofoons gebruikt wordt maar wel 5,5 db op 433 MHz band versterkt. 2 weken geleden heb ik zo'n antenne besteld voor een paar dollar bij de welbekende Chinese webshops, met een SMA Male connector. Immers heb ik die er al op zitten en vandaag ontvangen en direct aangesloten. En zie daar, de deurcontacten op de schuur en schutting die al maanden niet meer werkten doen het spontaan weer oOo . Alle schakelaars werken lekker vlot en heb de antenne nog maar half uitgeschoven (kon ff niet verder, ding is nogal lang :9 ) en best tevreden. Moet nog ff paar dagen langer testen maar eerste resultaten zijn best goed.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Hoe ver moet de RH 770 uitgeschoven worden voor het beste resultaat op de HomeWizard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Ff vraagje.

Op de energie link heb ik op s1 een kwh mtr zitten. Op s2 een watermeter. Op p1 mijn slimme meter.

Nu ga ik zonnepanelen nemen en wil die op s1 aansluiten. Maar als ik daar de instellingen van wijzig, dan blijven de oude waardes daar staan. Hoe krijg ik dat weg. Wel dat ik de overige waardes behoudt.

Alvast bedankt
Pagina: 1 ... 94 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!