Acties:
  • 0 Henk 'm!
1942jan schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:04:
[...]

Hoe ver moet de RH 770 uitgeschoven worden voor het beste resultaat op de HomeWizard ?
Voor 433 MHz moet de antenne ongeveer 16.8 cm lang zijn.
De ideale lengte voor 170 MHz = 42.8 cm.
De RH770 is kennelijk in 2 delen uitschuifbaar, dus moet je 'm eigenlijk zien als 2 antenne's die in het midden samenkomen.
Het korte deel is dan voor de 433 MHz en het lange deel voor de 170 MHz.
Wat je zou kunnen proberen is om alleen het korte deel uit te schuiven, of om beide delen even ver uit te schuiven als het korte deel kan.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1942jan schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:04:
[...]

Hoe ver moet de RH 770 uitgeschoven worden voor het beste resultaat op de HomeWizard ?
Ik heb alleen het onderste gedeelte uitgeschoven, dat werkt prima

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-09 11:45
martinvdm schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 22:09:
[...]

Ik heb alleen het onderste gedeelte uitgeschoven, dat werkt prima
Oke Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienjo
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
Kreeg zojuist FW update door op de app. Meer mensen al?

Versie 3.37 staat de HW op bij mij nu.

[ Voor 27% gewijzigd door wienjo op 26-05-2016 22:51 . Reden: Versienummer toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:03
wienjo schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:49:

Neuh ik zit altijd heel laat in de keten, soms wel een kleine week na de eerste melding hier. Ze werken met een batchsysteem volgens mij.

Releasenotes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stormfly schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 23:05:
[...]

Neuh ik zit altijd heel laat in de keten, soms wel een kleine week na de eerste melding hier. Ze werken met een batchsysteem volgens mij.

Releasenotes?
Releasenotes zitten nog later in de keten ;)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienjo
Geen, heb al op twitter en website gekeken. Ben ook benieuwd of er nog een app update achteraan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-09 11:45
wienjo schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:49:

Ik heb 3.37 ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:58
Vraagje.
Ik heb een dubbele schakelaar in de keuken. Dit is de Gira 081500. Deze schakelaar heeft 1 input, voor bruine draad(2 draadjes passen erin), en dan 2 uitgangen waar nu de zwarte draden inzitten naar de plafonddozen. Schakelaar 1 gaat de zwarte draad naar de keuken, naar de 3spots lamp die ik wil bedienen maar ook wil gaan dimmen. De zwarte draad van schakelaar #2 gaat naar een plafonddoos waar een rookmelder zit. De lamp (tafel hanglamp) die ik wil gaan bedienen komt aan een andere plafond doos waar 230v is, deze lamp kan gewoon aan/uit geschakeld worden.

Puks, à acm-100 en acm-1000 passen niet in mijn plafonddozen en ook niet in de armaturen.

Gaat dit werken: AWMD-250 pruts in bij de schakelaar en de 2 witte draadjes maak ik aan schakelaar #1. De bruin en zwarte draad maak ik aan de AWMD-250, de zwarte draad die naar de keukenlamp gaat. Nu kan ik de keukenlamp bedienen met HW, de schakelaar zelf, en ook dimmen.

De tafellamp hang ik op met een AWS-3500 in het armatuur, de lamp zelf kan dimmen, er zit een afstandbediening bij. In de tweede inbouwdoos naast de schakelaar in de keuken, komt dan een AMWT-003. Hier sluit in de witte draden aan op schakelaar #2. Bruin en zwart is bij deze zender niet nodig. De AWMT-003 laat ik zenden naar de AWS3500 in de tafellamp.

Heb ik dit zo correct? Feit is wel dat een wit draadje van de AWMD250 en ook een wit draadje van de AWMT003 elkaar dus raken, in het gezamenlijke contact van de dubbele schakelaar, dit is niet erg?

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Laatst online: 11:43
Niemand? Moet zkr sd kaartje eruithalen?
Dazzie schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:37:
Ff vraagje.

Op de energie link heb ik op s1 een kwh mtr zitten. Op s2 een watermeter. Op p1 mijn slimme meter.

Nu ga ik zonnepanelen nemen en wil die op s1 aansluiten. Maar als ik daar de instellingen van wijzig, dan blijven de oude waardes daar staan. Hoe krijg ik dat weg. Wel dat ik de overige waardes behoudt.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-09 17:36
Als ik een foto aanklik welke genomen werd bij beweging worden er voor diezelfde dag een aantal identieke fotos getoond/geopend op verschillende tijdstippen voor diezelfde dag. Een bug? Of iets anders gaande ?

BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dirk.be schreef op zondag 29 mei 2016 @ 10:21:
Als ik een foto aanklik welke genomen werd bij beweging worden er voor diezelfde dag een aantal identieke fotos getoond/geopend op verschillende tijdstippen voor diezelfde dag. Een bug? Of iets anders gaande ?
Ik heb dit ingesteld voor zowel bewegingsmelders alsook deurcontacten. Bij mij werkt dit gewoon normaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
Is enkel met 1 bewegingsmelder APIR2130 en 1 camera. Geen andere registratie van beelden. Kan toch niet liggen aan de geheugenkaart die volgeraakt hoop ik.

BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Dirk.be schreef op zondag 29 mei 2016 @ 12:50:
Is enkel met 1 bewegingsmelder APIR2130 en 1 camera. Geen andere registratie van beelden. Kan toch niet liggen aan de geheugenkaart die volgeraakt hoop ik.
Geen idee... Lijkt me niet dat er iets vol raakt. Zeker niet bij slechts 1 camera, of je moet het ding aan de snelweg hebben hangen en alle voorbij komende auto's laten detecteren.

Je zou de koppeling eens opnieuw kunnen maken om te kijken of dat het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:31
Ik hoop dat de HUE lampen weer gaan werken met firmware update 3.37.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
rimave schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:57:
Ik hoop dat de HUE lampen weer gaan werken met firmware update 3.37.
Ik ook... Iemand een idee hoe je kan forceren om te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-09 18:13
Ik heb 3.37 nou paar dagen draaien zonder problemen maar heb dan ook net geen HUE. Iemand al iets van release notes kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyMoody
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:04
De maand-grafieken zijn in ieder geval nog steeds weg...

PVOutput Limelight 6750Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:43

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb diverse Hue Lux en White lampen, na de update hebben ze voor de zoveelste keer een kleurenveld :/
De niet zo fijne oplossing (omdat ze in scenes zitten) is lampen verwijderen en opnieuw toevoegen |:(

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:22
Vandaag de update gekregen en alle grafieken zijn er nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Ook de update gehad... Maar helaas, hue connect nog steeds niet. Beetje jammer dat het zo lang duurt. Wat ik begrijp, is vorig jaar gecommuniceerd dat er iets ging veranderen, beetje jammer dat ze dat niet vooraf fixen... Hopelijk komt er snel weer een update :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David82
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-06 17:10
een paar uur gelden een nieuwe firmware update gehad.
geen enkel van de thermometers worden terug gevonden.
de rest werkt allemaal

heeft iemand anders nog problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
David82 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 21:12:
een paar uur gelden een nieuwe firmware update gehad.
geen enkel van de thermometers worden terug gevonden.
de rest werkt allemaal

heeft iemand anders nog problemen mee?
Met de nieuwe firmware doen bij mij alle grafieken van de energiemeters alsook de thermometers het prima. Ook de thermometers worden gewoon netjes gevonden. Dat deed het allemaal voor de firmware update ook al prima. Ik ben wel benieuwd wat er precies in de firmware is veranderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wolly_a schreef op maandag 30 mei 2016 @ 21:21:
[...]

Met de nieuwe firmware doen bij mij alle grafieken van de energiemeters alsook de thermometers het prima. Ook de thermometers worden gewoon netjes gevonden. Dat deed het allemaal voor de firmware update ook al prima. Ik ben wel benieuwd wat er precies in de firmware is veranderd...
De maandgrafieken kloppen hier nog steeds van geen meter. Overigens deelt Homewizard gebruikelijk pas de release notes bij de release van de app update en niet bij de firmware updates.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Alles werkt prima, maar de HUE dus nog steeds niet.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier een enkele thermometer die een minimale temperatuur van 0 graden aangeeft voor deze maand. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 09:18:
Sinds een paar jaar standaard bij HW: een update betekent nieuwe problemen. En elke keer weer stomme dingen die bij een fatsoenlijke test tevoorschijn waren gekomen. HW, LEER TOCH EENS TESTEN !!!
En nu, 3 weken later ....... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 13:43

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het kleurveld probleem met witte Hue lampen heb ik tig keer gehad en gerapporteerd, vergeefs dus.
Door het kleurveld klopt de dimwaarde niet meer en kan je deze niet goed instellen.
Dus ik heb wederom 10 lampen mogen deleten en de (ronde) bridge weer gesynchroniseerd.
Daarna mag je ze weer in elke taak en scene toevoegen als je nog weet welke.
Gelukkig had ik geen last met temperatuursensors of grafieken.
Dit was wel een probleem toen de zomertijd in ging, overal had ik gaten in de grafieken en dat is blijkbaar niet op te lossen.
Overigens gaat dit laatste met Domoticz ook fout, maar dat is nog handmatig te herstellen met een db editor.
Gelukkig komt er ook nieuwe hardware bij zodat de problemen nog groter worden :')

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCK
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09 17:08

LCK

Inmiddels is bij mij ook de firmware update binnen. De koppeling met de Hue kan weer worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinAH
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 31-12-2024
Hier ook de update gehad.

De Hue bridge opnieuw aangemeld en deze werkt nu ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 20:16
Net van het weekend Hue aangeschaft, en voor mij dus na zaterdag veel gek***t en het er afgooien, eergisteravond update van Homewizard 3.37 en netjes werkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
Transparante stickers voor de AWST-8802 met labels voor Somfy zou ook best leuk zijn, up / down / my.
Sinds gisteren 4 rolluiken bij op de bovenverdieping die reeds goed werken met die AWST :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 23:55
Ik heb net een nieuwe iOS versie van de HW app gekregen. Dit is de changelog:

What's New:
- Added support for Smartwares 868MHz smoke detector
- Added support for Foscam Cameras 9xxx Series
- Resolved EnergyLink Graphs issues
- Resolved issue with Phillips Hue support

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Energylink grafieken zijn weer goed bij mij na de app update

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de shop-link binnen de app zag ik dat ze nu ook en CO-sensor hebben.
De Smartwares RM336
Ook leuk dat deze expliciet niet compatible is met de HomeWizard.

Waarom maken ze niet gewoon een sensor die de meetwaardes doorstuurt, net als de 868 MHz thermometers? En ook een CO2 meter, die de luchtkwaliteit meet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Laatst online: 11:43
Hier werkt dat ook weer
martinvdm schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 21:04:
Energylink grafieken zijn weer goed bij mij na de app update

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 21:07:
In de shop-link binnen de app zag ik dat ze nu ook en CO-sensor hebben.
De Smartwares RM336
Ook leuk dat deze expliciet niet compatible is met de HomeWizard.

Waarom maken ze niet gewoon een sensor die de meetwaardes doorstuurt, net als de 868 MHz thermometers? En ook een CO2 meter, die de luchtkwaliteit meet.
Tja ik zie al tijden dat Homewizard probeert steeds meer rand zaken te willen verkopen. Zo worden er ook dashcams weggegeven tijdens een actie en led lampen en robotstopzuigers verkocht terwijl dit ook niks met Homewizard te maken heeft of te verbinden valt. Tegenvallende omzet op andere vlakken bijschaven...? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die robot-stofzuigers zou je toch ook met de HW moeten kunnen bedienen?
Vallen een beetje buiten mijn budget, dus heb me er niet in verdiept.

Maar het begint in elk geval op te vallen dat ze door Smartwares (Elro) zijn overgenomen en dat die laatste toch wat meer dingen wil verkopen die niet zozeer met HW samenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 22:24:

Maar het begint in elk geval op te vallen dat ze door Smartwares (Elro) zijn overgenomen en dat die laatste toch wat meer dingen wil verkopen die niet zozeer met HW samenwerken.
De Roomba's zijn idd te connecten middels extra bovenplaat. Maar ik er wordt ook bijvoorbeeld een Neato verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
TD-er schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 22:24:

Ik dacht Trust? Of is dit dan weer van KlikaanKlikuit... 8)7

Btw:
philipperosier schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:44:
Vraagje.
...
Heb ik dit zo correct? Feit is wel dat een wit draadje van de AWMD250 en ook een wit draadje van de AWMT003 elkaar dus raken, in het gezamenlijke contact van de dubbele schakelaar, dit is niet erg?
Zelf zo getest en dit werkt top! Op een dubbele Gira schakelaar kan netjes een AWMD250 + AWMT003 samenwerken voor 2 verschillende lampen.

[ Voor 30% gewijzigd door PCJR op 01-06-2016 08:54 ]

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Yes, my prayers are answered!
HUE werkt weer met de Homewizard! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
philipperosier schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 08:52:
[...]

Ik dacht Trust? Of is dit dan weer van KlikaanKlikuit... 8)7

[...]
Trust en Klikaanklikuit lijken inderdaad al een tijdje geleden een samenwerking/overname te zijn aangegaan.
Ik had nog gekeken, maar Elro/Smartwares/HomeWizard lijken vooralsnog zakelijk niets te maken te hebben met Klikaanklikuit/Trust.
Dan zou ook gek zijn, aangezien ze met de Smartwares schakelaars in dezelfde markt zitten als Klikaanklikuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:47

Zoefff

❤ 

Nadat mijn HomeWizard na een eerdere impulsaankoop inmiddels al jaren aan staat maar eigenlijk voornamelijk stof ligt te happen, ben ik van plan om toch maar eens echt wat verlichting te gaan voorzien van kaku inbouwschakelaars / dimmers. Voor alle enkele lichtknoppen is dat vrij straightforward met bijvoorbeeld http://www.klikaanklikuit...tvangers/dimmer-awmr-217/ , maar bij de dubbele schakelaars loop ik in mijn gedachteproces tegen een probleem aan.

De dubbele schakelaars hebben 1 fasedraad en 2 schakeldraden. Aansluiten zoals de AWMR-210 is (dus) niet mogelijk omdat je dan maar 1 lamp kan schakelen. Als ik bij kaku informeer naar een mogelijke oplossing om 2 lampen te schakelen (of desnoods 1 met kaku, 1 zonder), krijg ik als antwoord dat dit niet kan. Volgens mij is dit echter prima mogelijk als ik de bestaande schakelaar door een wissel / wissel schakelaar vervang? Hier kan ik dan 2 kaku inbouw units op aansluiten of 1 kaku en 1 normaal aangesloten.

Maak ik hier nu ergens een denkfout, of zit men bij kaku niet zo erg op doordenken? Zijn er anderen die met ditzelfde bijltje hebben gehakt? :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
TD-er schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 22:18:
[...]

Trust en Klikaanklikuit lijken inderdaad al een tijdje geleden een samenwerking/overname te zijn aangegaan.
Ik had nog gekeken, maar Elro/Smartwares/HomeWizard lijken vooralsnog zakelijk niets te maken te hebben met Klikaanklikuit/Trust.
Dan zou ook gek zijn, aangezien ze met de Smartwares schakelaars in dezelfde markt zitten als Klikaanklikuit.
Enig id of de vergelijkbare schakelaars verschillen hebben of dat de ene beter is dan de ander? Bv de acd-3500 en de SH5-RPS-36A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoefff schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 22:46:
Nadat mijn HomeWizard na een eerdere impulsaankoop inmiddels al jaren aan staat maar .......

Maak ik hier nu ergens een denkfout, of zit men bij kaku niet zo erg op doordenken? Zijn er anderen die met ditzelfde bijltje hebben gehakt? :)
Ik heb je vraagstuk 5x gelezen, maar begrijp er weinig van.
Fysiek kun je met kaku geen wisselschakelaars maken, maar functioneel wel.
Misschien een klein schema'tje hoe het nu zit en wat je wil veranderen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Zoefff schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 22:46:
Nadat mijn HomeWizard na een eerdere impulsaankoop inmiddels al jaren aan staat maar eigenlijk voornamelijk stof ligt te happen, ben ik van plan om toch maar eens echt wat verlichting te gaan voorzien van kaku inbouwschakelaars / dimmers. Voor alle enkele lichtknoppen is dat vrij straightforward met bijvoorbeeld http://www.klikaanklikuit...tvangers/dimmer-awmr-217/ , maar bij de dubbele schakelaars loop ik in mijn gedachteproces tegen een probleem aan.

De dubbele schakelaars hebben 1 fasedraad en 2 schakeldraden. Aansluiten zoals de AWMR-210 is (dus) niet mogelijk omdat je dan maar 1 lamp kan schakelen. Als ik bij kaku informeer naar een mogelijke oplossing om 2 lampen te schakelen (of desnoods 1 met kaku, 1 zonder), krijg ik als antwoord dat dit niet kan. Volgens mij is dit echter prima mogelijk als ik de bestaande schakelaar door een wissel / wissel schakelaar vervang? Hier kan ik dan 2 kaku inbouw units op aansluiten of 1 kaku en 1 normaal aangesloten.

Mss heb je mijn post gelezen philipperosier in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2" ? Hier heb ik van een bestaande dubbele wandschakelaar een dubbele kika gemaakt, naar wens met dimmer. Conclusie dat mijn verhaal werkt dus... denk dat je hier wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
philipperosier schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 08:25:
[...]

Enig id of de vergelijkbare schakelaars verschillen hebben of dat de ene beter is dan de ander? Bv de acd-3500 en de SH5-RPS-36A)
Ik heb van Smartwares alleen nog maar het 'zendspul' in gebruik (wandschakelaar, magneetschakelaar en thermometers).
Maar van een aantal kanten hier wel vernomen dat de kwaliteit van de schroefverbindingen minder zou zijn bij sommige Smartwares schakelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 08:42:
[...]

Fysiek kun je met kaku geen wisselschakelaars maken, maar functioneel wel.
Dit zou toch moeten werken volgens mij? 2 wisselschakelaars die geen spanning schakelen maar de 2 witte draden van een AMWR-300
https://www.dropbox.com/s...chakeling%20kaku.pdf?dl=0
Of heb ik het fout? Hoor het graag.
Misschien dat de fase en nul iets anders kunnen lopen maar gaat om het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt altijd spanning geschakeld, anders gaat er geen stroom lopen.
Een wisselschakelaar staat of in de ene stand of in de andere, maar met kaku/HW kun je op verschillende plaatsen c.q. met verschillende (meer dan 1) zenders een circuit aan/uit schakelen waarmee je hetzelfde bereikt als met 2 wisselschakelaars op verschillende plaatsen (bijv. onderaan en bovenaan een trap) om 1 lamp aan/uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

philipperosier schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 08:45:
[...]

Mss heb je mijn post gelezen philipperosier in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2" ? Hier heb ik van een bestaande dubbele wandschakelaar een dubbele kika gemaakt, naar wens met dimmer. Conclusie dat mijn verhaal werkt dus... denk dat je hier wat aan hebt.
Zoals ik concludeer moet het inderdaad ook wel gaan werken, als ik de huidige schakelaar vervang door een dubbele wisselschakelaar, zodat ik de ene lamp normaal kan schakelen, en de andere knop van de schakelaar kan gebruiken om een kaku aan te sturen.

Wat me dan alleen nog verbaast is dat je op b.v. de AWMD-250 geen nuldraad kan aansluiten. Er zal dus altijd een beetje spanning op staan, ook op de lamp? Anders kan de schakelaar immers weinig doen. Kan ik dan niet beter kiezen voor b.v. een dimmer van smartwares, waar wél een nuldraad op aangesloten kan worden? Is ook prijstechnisch wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoefff schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 22:07:
[...]

Wat me dan alleen nog verbaast is dat je op b.v. de AWMD-250 geen nuldraad kan aansluiten. Er zal dus altijd een beetje spanning op staan, ook op de lamp? Anders kan de schakelaar immers weinig doen. Kan ik dan niet beter ....
Waarom wil je zo graag een 'nuldraad' ? op de andere draad staat altijd spanning.
De AMWD-250 staat in serie met de lamp en heeft een beetje stroom nodig om te kunnen ontvangen: er zit immers geen batterij in ! Dat kleine beetje stroom zal de lamp niet aan laten gaan, maar als de AMWD wordt geactiveerd door de twee witte draden te verbinden (schakelaar dus) of door er een 'aan'-signaal naar toe te sturen (door de HW bijv.), dan wordt de AMWD als het ware een contact en gaat de lamp branden. Op een van die twee witte draden staat overigens ook de spanning die naar de lamp gaat. Het voordeel van het niet gebruiken van een 'nuldraad' is dat je de AMWD altijd in een (zwarte) schakeldraad kunt opnemen; vaak zit er bij de schakelaars geen nuldraad in de leiding.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2016 13:24 . Reden: taalfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn lampen zat waarbij in de 'uit stand' te weinig stroom loopt om die ontvanger te voeden.
Effect is dan dat die lampen gaan knipperen als ze uit staan, of soms zelfs heel kort flitsen.
Bijvoorbeeld LED-lampen en spaarlampen kunnen daarmee problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Check, dat dus onder andere. Ik begrijp wel dat de schakelaars daar in principe op ingericht zijn en er daarom ook verschillende types zijn die o.a. ook voor LED werken, maar het 'voelt' toch merkwaardig. Bovendien heb ik niet voor niets overal ook een nuldraad aangelegd zodat er eventueel ook nog een stopcontact of iets anders in kan komen ;)

Zijn de ervaringen met spullen van smartwares net zo prima als die met kaku?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoefff schreef op zondag 05 juni 2016 @ 09:23:
Check, dat dus onder andere. Ik begrijp wel dat de schakelaars daar in principe op ingericht zijn en er daarom ook verschillende types zijn die o.a. ook voor LED werken, maar het 'voelt' toch merkwaardig. Bovendien heb ik niet voor niets overal ook een nuldraad aangelegd zodat er eventueel ook nog een stopcontact of iets anders in kan komen ;)

Ik vind zelf de KAKU's toch net iets beter. Al is het maar omwille van de afmetingen; de smartwares zijn vaak net iets groter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:07:
Er wordt altijd spanning geschakeld, anders gaat er geen stroom lopen.
Een wisselschakelaar staat of in de ene stand of in de andere, maar met kaku/HW kun je op verschillende plaatsen c.q. met verschillende (meer dan 1) zenders een circuit aan/uit schakelen waarmee je hetzelfde bereikt als met 2 wisselschakelaars op verschillende plaatsen (bijv. onderaan en bovenaan een trap) om 1 lamp aan/uit te schakelen.
Weet niet of het over mijn post ging maar op de witte draden staat geen spanning, tenminste geen spanning die hoog genoeg is om een lamp te schakelen of om zelfs maar te voelen als je er met de vingers aanzit. Deze zou je dus gewoon met 2 echte wisselschakelaars kunnen bedienen en zodra je er 1 indrukt gaat de lamp ook gewoon meteen aan of uit. En werkt de afstandbediening ook nog gewoon.
Je moet alleen dus geen spanning op de witte draden zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Zoefff schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 22:07:
[...]

Zoals ik concludeer moet het inderdaad ook wel gaan werken, als ik de huidige schakelaar vervang door een dubbele wisselschakelaar, zodat ik de ene lamp normaal kan schakelen, en de andere knop van de schakelaar kan gebruiken om een kaku aan te sturen.

Wat me dan alleen nog verbaast is dat je op b.v. de AWMD-250 geen nuldraad kan aansluiten. Er zal dus altijd een beetje spanning op staan, ook op de lamp? Anders kan de schakelaar immers weinig doen. Kan ik dan niet beter kiezen voor b.v. een dimmer van smartwares, waar wél een nuldraad op aangesloten kan worden? Is ook prijstechnisch wel interessant.
Kom ik bij mijn probleem dat met dit dus te maken heeft: de AMWD-250 met 3 halogeen lampen, prima, gaan ook echt uit. Met 3 x Master LedspotMV D 4,5-50W GU10 DimTone vervangers: de led lampen gaan nooit helemaal uit! Als ik de schakelaar uit druk, blijven de 3 led spots nog iets branden. Met 2x led en 1x halogeen gaat wel alles uit. Is dit op te lossen? :| En zou de SH5-RBD-01A wel helemaal de led lampen uitdoen?

[ Voor 4% gewijzigd door PCJR op 06-06-2016 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ja, maar dan moet je zoals gezegd dus wel beschikking hebben over een nuldraad om de schakelaar aan te kunnen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Zoefff schreef op maandag 06 juni 2016 @ 08:05:
Ja, maar dan moet je zoals gezegd dus wel beschikking hebben over een nuldraad om de schakelaar aan te kunnen sluiten.
Die heb ik daar, want het is een dubbele schakelaar en ernaast een 230v stopcontact :)
Nou...wil iemand mijn awmd-250 hebben? bestel ik die Smartwares...zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Sjonge jonge. Met de updates wordt de Homewizard ook steeds instabieler. Het ding is steeds vaker onbereikbaar. Ik zit te denken om serieus over te gaan naar een ander systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyMoody
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:04
Ik had dat bereikbaarheidsprobleem ook tot ik de afstand tussen de Homewizard en mijn router wat groter maakte. Daarna ging het aanzienlijk beter en zag ik ook geen extreme waarden meer terug in mijn grafieken.

PVOutput Limelight 6750Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
Naar update 3.7.0 gegaan en dik problemen met taken ifv temperatuur. Kan zulke niet meer wijzigen of aanmaken. Wissen lukte wel dus een niet 100% werkende taak ifv temperatuur ben ik nu helemaal kwijt.
Never change a 'winning' team.... Maar heb me toch laten vangen. Laat staan dat er een change log bekend is :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bereikbaarheid via WiFi kan ook verbeteren door een apart accesspoint alleen voor de HomeWizard in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:02
Zoefff schreef op zondag 05 juni 2016 @ 09:23:
Ik heb 3 inbouwdimmers teruggestuurd, omdat ze niet werkten. Ik had er 2 in de meterkast hangen en ze werkten zeer onbetrouwbaar. Ongeveer 8/10 schakelden ze, na een paar maanden steeds slechter. Samen schakelen in 1 HW scene heeft nooit gewerkt. Ik heb geëxperimenteerd met de plaatsing maar niks werkte.

Toen vervangen voor KAKU; alles werkte direct, geen missers, ook scenes werken...

Alhoewel ik het van stroom voorzien met een nuldraad wel beter vind, koop ik nooit meer smartwares (alleen het vastschroeven van de kabels is al een ramp :X ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Celica_T20 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:12:
[...]

......
Alhoewel ik het van stroom voorzien met een nuldraad wel beter vind, ...........
Waarom ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremer
  • Laatst online: 13-09 23:28
Dirk.be schreef op maandag 06 juni 2016 @ 19:19:
Naar update 3.7.0 gegaan en dik problemen met taken ifv temperatuur. Kan zulke niet meer wijzigen of aanmaken. Wissen lukte wel dus een niet 100% werkende taak ifv temperatuur ben ik nu helemaal kwijt.
Never change a 'winning' team.... Maar heb me toch laten vangen. Laat staan dat er een change log bekend is :'(
Helaas heb ik deze problemen ook met mijn windmeter.
Alle weertaken lijkt te crashen.

Helaas al gesubmit en geen reactie gehad van dat fantastische team..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Sinds paar dagen ook het bereikbaarheidsprobleem. Router staat niet in buurt van Homewizard. Wel 25-30 meldingen per dag. Het lijkt overigens te zijn gekomen nadat ik op een ander apparaat ook de app heb geinstalleerd met dezelfde username.

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Laatst online: 13:02
Persoonlijk gevoel. Hoewel een permanente lekstroom niet slecht is en mijn LED lampen er niet aan door gaan of gaan knipperen. Het is wel weer handiger, want je hoeft geen extra draad te trekken, mocht hij er niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Celica_T20 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:29:
[...]

Persoonlijk gevoel. Hoewel een permanente lekstroom niet slecht is ..........
Gevoel als technische referentie? En met lekstroom bedoel je hopelijk ruststroom...
Mocht je echt lekstroom hebben, doe er dan wat aan. (Een aardlekschakelaar doet iets tegen lekstroom.)

Hoe dan ook, smartwares is geen d:)b .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
SH5-RBD-01A binnen ter vervanging van de AWMD250. Vnvd testen en kijken of de 3 led spots nu wel echt uitgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe de homewizard reageerd op pulsdrukkers?

Situatie
In huis hebben wij een centraal afzuig systeem. De schakelaar van dit systeem zat origineel alleen in de badkamer. Met behulp van een KAKU ontvanger en twee KAKU zenders kan de afzuiging nu vanuit de badkamer en woonkamer van stand 1 naar 3 worden geswitcht en vice versa. Deze KAKU modules zullen aan worden gemeld op een homewizard. Het is vervolgens de bedoeling dat de afzuiging na 30 minuten automatisch terug schakelt naar stand 1, ik heb mij laten vertellend dat dit onder de mogelijkheden van de homewizard valt. De mooiste oplossing lijkt mij om de wisselschakelaars dan te vervangen voor pulsdrukken (maak contact). Kan iemand mij vertellen of bovengenoemd idee gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienjo
Wat lees ik nu.. Nieuwe hardware?

HomeWizard en Interpolis hebben een nieuwe oplossing verzonnen om het thuis veiliger te maken. Met het ThuisVeilig-pakket hou je met een slimme rookmelder, watermelder en led-lamp de boel thuis in de gaten.

http://icultu.re/bJsu1Kj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wienjo schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:57:

HomeWizard en Interpolis hebben een nieuwe oplossing verzonnen om het thuis veiliger te maken. Met het ThuisVeilig-pakket hou je met een slimme rookmelder, watermelder en led-lamp de boel thuis in de gaten.

Hey, da's een behoorlijk kleine Homewizard?
Of is dat een soort standalone-apparaatje?

Edit:
Het ThuisVeilig pakket is echt gericht op het creëren van een veiligere leefomgeving, met een app en producten die zo zijn ontworpen dat ze eenvoudig door iedereen gebruikt kunnen worden. De HomeWizard kits zijn de ultieme oplossing voor smart home toepassingen en richten zich naast signalering en alarmering in huis ook nog meer op het bedienen en automatiseren van andere apparaten. Iedereen met behoefte aan krachtige oplossingen voor volledige huisautomatisering adviseren wij een HomeWizard.

[ Voor 42% gewijzigd door anandus op 09-06-2016 13:07 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:50
wienjo schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:57:

Zie hier het einde van homewizard....

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-09 19:06
Mail van HomeWizard:

Achter de schermen is er hard gewerkt aan een nieuw concept van HomeWizard. In samenwerking met Interpolis introduceren wij vandaag: ThuisVeilig.

Met één pakket dat bestaat uit een nieuwe app, een nieuw basisstation en een rookmelder, watermelder en LED lamp, maken we smarthome met een focus op veiligheid van de leefomgeving toegankelijk voor iedereen.

Interpolis klanten die de komende tijd een woon- en inboedelverzekering afsluiten, kunnen het ThuisVeilig pakket gratis aanvragen. De bijbehorende ThuisVeilig app is in samenwerking met Interpolis ontwikkeld en maakt zowel de installatie als het gebruik enorm eenvoudig.

Wat betekent dit voor bestaande HomeWizard gebruikers? Je kunt ThuisVeilig het beste gepositioneerd zien náást de huidige HomeWizard. Gericht op nóg eenvoudiger gebruik en veiligheid in en om het huis. Voor complete huisautomatisering is HomeWizard nog steeds het aangewezen systeem. Voor de HomeWizard komen heel binnenkort ook de nieuwe 868MHz rookmelder en de LED lamp beschikbaar -die nu in het ThuisVeilig pakket zitten- met dezelfde functionaliteit in de HomeWizard app. Het ThuisVeilig pakket zelf is momenteel exclusief verkrijgbaar via Interpolis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Die rookmelder heeft trouwens wel wat weg van de Fibaro Z-Wave rookmelder.

Afbeeldingslocatie: http://iculture.textopus.nl/wp-content/uploads/2016/06/ThuisVeilig-producten.jpg

Afbeeldingslocatie: http://zwave.com.au/images/uploads/fibaroSS.png

Het is in ieder geval niet de rookmelder in de HW-shop

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 09-06-2016 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbkk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 13:04
Het is alleen nog niet op de homwizard site in de shop (13:13 uur) te vinden, om de prijs te bekijken net zoals op de Interpolis site.

[ Voor 13% gewijzigd door wbkk op 09-06-2016 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-09 22:59
Wanneer komen ze dan met een nieuw design voor de bestaande Homewizard app :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Beetje jammer dat Homewizard hun klanten van het eerste uur in de kou laat staan. Wij moeten het doen met een krakkemikkerig kastje wat vaak geen verbinding heeft. Een minder gelikte app. Ze proberen het nog te nuanceren door te zeggen in de mail, dat deze nieuwe ThuisVeilig app en basisstation niet voor de echter tweakert is, maar voor de n00b die graag zijn huis in de gaten wil kunnen houden.

Nu mis ik ook wel een aantal dingen bij de nieuwe Homewizard als ik zo op de site kijk. Ik zie geen mogelijkheden voor een weerstation, energylink, camera's of magneetsensoren.

Update: Net even opgezocht, maar ik heb mijn Homewizard al draaien sinds December 2011, bijna 5 jaar dus al. Dit ThuisVeilig pakket is dus een samenwerking tussen Interpolis en Homewizard. Schijnbaar leverde het HW veel centen op en zijn ze daarom met Interpolis in zee gegaan. Of denk ik nu heel zwart-wit? >:)

[ Voor 21% gewijzigd door rimave op 09-06-2016 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er voor de Homewizard een TOON achtige Android app ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:08:
Bestaat er voor de Homewizard een TOON achtige Android app ?
Nee, alleen de standaard app Google Play: HomeWizard

Of bedoel je Google Play: HomeWizard Display (beta) ?

[ Voor 19% gewijzigd door larsF op 09-06-2016 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das jammer, daar ligt weer een mooie klus voor HW

Die tweede schijnt niet echt lekker te gaan als ik de opmerkingen zo door lees.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2016 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
Nee aan de Display app wordt niet meer gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbkk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 13:04
Ze hadden op dat nieuwe ding, waar wel een utp aansluiting in zit, ook een USB aansluiting moeten maken welke gekoppeld zou kunnen worden met de "oude" homewizard.

De bestaande homewizard zal nu wel snel naar de achtergrond verdwijnen, en de software ontwikkeling zal ook wel een groter vraagteken gaan worden, komt te weinig winst uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op basis van de oude, zou ik de nieuwe aanraden. Misschien dat als ze puur op de nieuwe focussen (en dus juist de oude nog meer laten gaan, krom genoeg) dat HomeWizard imo nog ergens komt, maar ik heb er een hard hoofd in.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is dit nieuwe pakket niet echt een vervanging van de HomeWizard, maar meer een tussenoplossing om te kijken of dit concept aanslaat van sponsoring van een verzekeraar.
Het is namelijk alleen via die verzekeraar te krijgen en in de FAQ staat ook dat in samenwerking met die verzekeraar de software verder ontwikkeld zal worden.
Dus best kans dat de verzekeraar (de eigenlijke klant dus) een dikke vinger in de pap heeft over wat er te bedienen valt.
En verzekeraars hebben natuurlijk maar 1 doel en dat is zo weinig mogelijk geld uitkeren. Dat is natuurlijk goed mogelijk door de gevolgschade zo laag mogelijk te krijgen en daar zullen gekoppelde brandmelders zeker bij helpen. Zowel gekoppeld aan elkaar (per etage bijv.) als ook aan de mobiel van de bewoner.
En zaken als automatisch schakelende lampen die bijv. zelf het leefpatroon van de bewoners aanleren, schrikken inbrekers ook wel af.
Echter het idee van die andere manier waarop verzekeraars potentieel de kosten kunnen drukken, staat mij niet aan.
Ik wil een product waarbij hooguit de fabrikant technisch gesproken bij de data zou kunnen en onder geen beding een verzekeraar. Doet me een beetje denken aan korting krijgen op een verzekering wanneer je een elektronisch kastje in de auto zou zetten.

Dus ik zie dit eigenlijk niet veel meer dan een experiment van zowel HomeWizard als de verzekeraar, om te kijken of d'r een markt is voor domotica voor de "gewone man" en voor de verzekeraar om te kijken of ze klanten kunnen trekken en kosten drukken.
Echter de bijsmaak van de potentie voor de verzekeraar staat mij tegen.

Voor Homewizard zullen ze echter een andere manier moeten verzinnen om geld binnen te halen. De huidige HomeWizard is gewoon te gedateerd (qua hardware al 5 jaar gelijk) en zullen ze dus ofwel vaker met een betaalde uitbreiding/upgrade moeten komen, of een grotere markt aanspreken.
Alle mensen die een (verouderde) HomeWizard willen, hebben er al een, of in elk geval verkoop je er niet heel veel extra meer.
Alternatief waar veel bedrijven naar toe gaan, is abonnementen. (Toon, Adobe, Microsoft (office 365, misschien Windows 10), Google apps, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:59:
Kan iemand mij vertellen hoe de homewizard reageerd op pulsdrukkers?

Situatie
In huis hebben wij een centraal afzuig systeem. De schakelaar van dit systeem zat origineel alleen in de badkamer. Met behulp van een KAKU ontvanger en twee KAKU zenders kan de afzuiging nu vanuit de badkamer en woonkamer van stand 1 naar 3 worden geswitcht en vice versa. Deze KAKU modules zullen aan worden gemeld op een homewizard. Het is vervolgens de bedoeling dat de afzuiging na 30 minuten automatisch terug schakelt naar stand 1, ik heb mij laten vertellend dat dit onder de mogelijkheden van de homewizard valt. De mooiste oplossing lijkt mij om de wisselschakelaars dan te vervangen voor pulsdrukken (maak contact). Kan iemand mij vertellen of bovengenoemd idee gaat werken?
Iemand die mij met bovenstaande vraag kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:50
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:47:
[...]
Iemand die mij met bovenstaande vraag kan helpen?
Ja dat kan via task/action. Door een trigger kan je een aan actie doen van de KAKU schakelaar en dan een auto off na 30 minuten doen. Homewizard ondersteund niet de originele module van bijvoorbeeld Stork/Zehnder Air.

[ Voor 13% gewijzigd door Tebbie op 10-06-2016 12:28 ]

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
TD-er schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 23:02:
Echter de bijsmaak van de potentie voor de verzekeraar staat mij tegen.
Waarom? Het lijkt me een win-win-situatie, zowel de klant als de verzekeraar zijn blij als het huis niet (volledig) afbrand.

Sterker nog, misschien kunnen door dit soort initiatieven zelfs de premies omlaag.
Ik zie niet wat er mis is met die 'bijsmaak'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:32:
[...]
Waarom? Het lijkt me een win-win-situatie, zowel de klant als de verzekeraar zijn blij als het huis niet (volledig) afbrand.

Sterker nog, misschien kunnen door dit soort initiatieven zelfs de premies omlaag.
Ik zie niet wat er mis is met die 'bijsmaak'.
Wat er vooral mis is, is wanneer je verzekeraars een extra mogelijkheid geeft om je claim af te wijzen.
Nu is een brandalarm mogelijk niet zo erg, maar de eerste stap is dus dat je een apparaat in huis hebt waarbij een verzekeraar theoretisch kan "meekijken" wat er in je huis gebeurt en potentieel die met meer sensoren uit te rusten is.
En als ik een partij niet vertrouw, is het een verzekeraar. Die zal namelijk alles doen om niet uit te hoeven keren.
Dus dat is in ruwe lijnen de bijsmaak die ik er aan over houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 23:02:
Volgens mij is dit nieuwe pakket niet echt een vervanging van de HomeWizard, maar meer een tussenoplossing om te kijken of dit concept aanslaat van sponsoring van een verzekeraar.
In de nieuwsbrief schrijft men ook dat dit product apart gezien moet worden van de Homewizard. Ik denk idd dus ook geen vervanger, maar een apart product om uiteraard meer naamsbekendheid en inkomsten te generen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Laatst online: 02-03 13:47
Ik heb contact gehad met interpolis over dit pakket en word geen vervanging voor de Homewizard.
Dit apparaat is bedoeld voor preventie. Het is uitsluitend bedoeld voor alarmering en het creëren voor een veiliger thuisomgeving de homewizard blijft bestaan voor de huisautomatisering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Laatst online: 02-03 13:47
larsF schreef op zondag 15 mei 2016 @ 17:29:
Als je weet wat het is laat maar even weten.
Ik ben van plan volgende week een energylink /kwh meter + watermeter aan te schaffen voor mijn nieuwe woning.
Ik heb contact gehad met HW over mijn watermeter en ze hebben een RMA aangemaakt en heb de watermeter terug gestuurd gisteren netjes een nieuwe ontvangen. Dee heb ik net aangesloten en alles werkt naar behoren krijg netjes de getapte water hoeveelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memyself70
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-10-2023
reinhold schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:36:
Ik heb contact gehad met interpolis over dit pakket en word geen vervanging voor de Homewizard.
Dit apparaat is bedoeld voor preventie. Het is uitsluitend bedoeld voor alarmering en het creëren voor een veiliger thuisomgeving de homewizard blijft bestaan voor de huisautomatisering.
Het pleit ook niet echt voor Interpolis dat ze aan het Homewizard systeem enige preventieve waarde hechten. Het is niet geschikt voor een betrouwbare alarmering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Nu online
Memyself70 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 14:29:
[...]

Het pleit ook niet echt voor Interpolis dat ze aan het Homewizard systeem enige preventieve waarde hechten. Het is niet geschikt voor een betrouwbare alarmering.
Het is ook niet echt iets wat per se voor meer veiligheid zorgt. Een watermelder lijkt mij niet heel erg nodig, en deze producten waren eigenlijk allemaal al bij de normale Homewizard als optie te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Jochemd13 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 15:09:
[...]

Het is ook niet echt iets wat per se voor meer veiligheid zorgt. Een watermelder lijkt mij niet heel erg nodig, en deze producten waren eigenlijk allemaal al bij de normale Homewizard als optie te kopen.
Een soortgelijke watermelder wel, maar de rookmelder heb ik nog niet gezien.

Ik vraag me ook af welke protocol er gebruikt wordt, de 'gewone' 433/868 of dat er een betrouwbaarder protocol zoals bij Z-wave wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Nu online
anandus schreef op zondag 12 juni 2016 @ 15:31:
[...]

Ik vraag me ook af welke protocol er gebruikt wordt, de 'gewone' 433/868 of dat er een betrouwbaarder protocol zoals bij Z-wave wordt gebruikt.
Deze rookmelder: http://www.homewizard.nl/rookmelder-voor-homewizard.html

Ik las dat in ieder geval de lamp op 868 werkte en de watermelder ook, dan zal het helaas ook voor de rookmelder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Maar dat is niet dezelfde als in het Interpolis-pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op zondag 12 juni 2016 @ 15:31:
[...]

Op zich is er niks mis met de 868 MHz frequentie hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Ik ben inmiddels echt radeloos. Wat een gedoe, ben wel klaar met de HW. Ik krijg mijn lampen in de schuur maar niet/aan uit geschakeld met een acm-100 en de HW. De somfymotor in mijn zonnescherm reageert enkel op één plek in huis met de HW. De extra antenne heb ik het idee dat dat eerder voor minder dan voor meer bereik zorgt. Zijn er nog mensen met tips??Versterker halverwege helpt ool niet, pikt vaak signaal niet op. Te overbruggen afstand is 13 -15 meter ongeveer.

[ Voor 13% gewijzigd door Stampre op 12-06-2016 22:11 ]

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maak een dummy-schakelaar aan in de HomeWizard en selecteer "leren code".
Als dat binnen no-time een klik-aan-klik-uit code oplevert, kun je kijken wat je daarmee kunt schakelen.
Dan is er namelijk 1 van je zenders continue aan het zenden, vrijwel altijd wegens een bijna lege batterij.

Als dat niets oplevert, dan zou het nog steeds kunnen dat de ether bij jou op de 433 MHz band vol zit, door bijvoorbeeld een weerstation met vrijwel lege batterijen. Alleen is dat een stuk lastiger opsporen.

Pagina: 1 ... 95 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!