Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-06 16:33
Voor dit soort toepassingen gebruik in nimmer oplaad. Eneloop is top gebruik ik ook maar niet hiervoor. Oplaadbaar heeft een lagere spanning dan normale niet oplaadbare. Dus je begint al met een achterstand.
Daarnaast heeft de temperatuur ook een grote invloed op spanning en vermogen. Ik gebruik voor dit soort toepassingen dan ook Litium. Voorbeeld zou kunnen zijn Lithium Energizer AA. Zeker voor gebieden met lage temperaturen een uitkomst.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elcastel schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 01:09:
[...]

Wat voor batterijen stop jij er in? Zowel in mijn kruipruimte als buiten zie ik nu dat de batterij al begint te leuren na een paar dagen (oplaadbare Eneloop). Volgens mij was het in de kruipruimte met Duracell al niet veel beter.
Oplaadbare batterijen hebben een lagere klemspanning. (1.2V)
Dus grote kans dat je thermometer daarover valt.
Alkaline batterijen hebben een spanning van 1.5V

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Nieuwe stickers voor de 4 standenschakelaar zien er mooi uit. Ik heb ze meteen besteld net. Ik heb ze op diverse uit en ingangen hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443294

Ik kan het niet laten: Nieuwe stickers, daar zal de performance een flinke boost van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catootje_
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-06 09:00
Ik zit met het volgende; en aangezien de support van Homewizard zelf lijkt te slapen (bagger) na een week van wachten en nog eens de vraag stellen, stel ik hem hier.
Misschien dat een van jullie het antwoord weet.

Ik heb o.a. vier automatische thermostaat knoppen. Maar hiermee heb ik veel problemen. Met de regelmaat van de klok schakelen de knoppen de ventielen van de radiatoren niet geheel uit waardoor de radiator door blijft verwarmen.
Het setpunt van de knop is dan b.v. 18°C maar de servo wordt niet aangestuurd om de radiator verder dicht te draaien. Bij het opvragen van de actuele temperatuur via “tep” is er te zien dat de ingestelde temperatuur al ver overschreden is, b.v. 23°C! De enige manier om de knop weer goed te krijgen is om de installatie procedure weer te doorlopen. Dit moet ik bijna dagelijks wel voor een van de vier knoppen uitvoeren.
Echt om gek van te worden en bijna dagelijks (nachtelijks dus) staat een van de radiatoren door te blazen en aangezien we energie niet voor niks krijgen kost dit meer terwijl ik dacht op mn stadsverwarming te kunnen besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 20:13
Uitnodiging gehad voor regio zuid
Op veler verzoek, doet HomeWizard in 2016 het zuiden van het land aan voor de eerste thema avond van dit jaar! Op dinsdag 9 februari zijn we te gast op het hoofdkantoor van Tristar / Smartwares in Tilburg, waar de hele avond in het teken staat van domotica en consumer electronics waar beide werelden steeds dichter bij elkaar komen.
•Presentatie: de toekomst van domotica en consumer electronics
•Ontvangst en meet & greet in de showroom van Tristar / Smartwares
•Mogelijkheid om van gedachten te wisselen met het HomeWizard team
•Algemene informatie verkrijgen over het HomeWizard systeem

Kortom, een hele goede avondbesteding voor iedereen met interesse in HomeWizard. We heten je graag welkom op dinsdag 9 februari.
Alleen wel erg jammer dat het dan carnaval is in regio zuid.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 10:42
commentator schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 16:36:
Uitnodiging gehad voor regio zuid

[...]

Alleen wel erg jammer dat het dan carnaval is in regio zuid.....
Is aangepast
Alarm! Het is carnaval op 9 februari! Als eenvoudige randstedelingen met verkleedfobie en gebrek aan tradities, stond 9 februari inderdaad te boek als een normale werkdag. Betrapt!

Gezien de overdaad aan reacties - en omdat we ook de beroerdste niet zijn en graag in contact komen met onze zuiderlingen (in enigszins heldere toestand), hebben wij succesvol alle krachten in gezet om de avond te verplaatsen naar donderdag 11 februari!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Anoniem: 443294 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:15:
Ik kan het niet laten: Nieuwe stickers, daar zal de performance een flinke boost van krijgen.
Noem ons een vergelijkbaar product wat vlekkeloos werkt en je hebt mijn stem :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yamahaa schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 19:14:
[...]

Noem ons een vergelijkbaar product wat vlekkeloos werkt en je hebt mijn stem :9
De HW van 3 jaar geleden. Minder missers, geen prut sensoren, werkende snapshots. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04:00
Catootje_ schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 16:26:
I<KNIP>
Het setpunt van de knop is dan b.v. 18°C maar de servo wordt niet aangestuurd om de radiator verder dicht te draaien. Bij het opvragen van de actuele temperatuur via “tep” is er te zien dat de ingestelde temperatuur al ver overschreden is, b.v. 23°C! De enige manier om de knop weer goed te krijgen is om de installatie procedure weer te doorlopen. Dit moet ik bijna dagelijks wel voor een van de vier knoppen uitvoeren.
Echt om gek van te worden en bijna dagelijks (nachtelijks dus) staat een van de radiatoren door te blazen en aangezien we energie niet voor niks krijgen kost dit meer terwijl ik dacht op mn stadsverwarming te kunnen besparen.
Weet je zeker dat de kraan goed is aangesloten? Ik had speciale verloopjes nodig om mijn radiator kranen dicht te kunnen draaien. Ik heb trouwens ook stadsverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-06 10:30
Wie weet of de Homewizard/Elro rookmelders FA20RF/FA21RF ook goed blijven werken via de app en sms als je het Piezo element demonteert? Of moet de rookmelder nog getweaked worden? Zou iemand daar advies over kunnen geven?

Ik hoef geen luid alarm, en ik heb voldoende aan notificatie via SMS / de app. Best effort is in onze situatie voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Luke the Duke schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 11:27:
Wie weet of de Homewizard/Elro rookmelders FA20RF/FA21RF ook goed blijven werken via de app en sms als je het Piezo element demonteert? Of moet de rookmelder nog getweaked worden? Zou iemand daar advies over kunnen geven?

Ik hoef geen luid alarm, en ik heb voldoende aan notificatie via SMS / de app. Best effort is in onze situatie voldoende.
Het is natuurlijk je eigen keuze, maar ik vertrouw meer op het luide alarm van de melder dan op een notificatie. Zeker 's-nachts als ik in een brandend huis blijk wakker te worden ....
Als jouw melder in een onbewoond gebouw hangt is dat natuurlijk (?) anders.

Gewoon demonteren en testen of de notificatie blijft komen als je via de app test. Is erg waarschijnlijk.
Anders op de plaats van het element een weerstand van 1KOhm plaatsen.

Realiseer je wel, dat de korte piep die wordt uitgezonden als er te weinig batterijspanning is, wegblijft als het piezo-element weg is. Het kan dus zijn dat je geen notificatie krijgt omdat de batterij ver heen is zonder dat je het weet. Vaak testen is misschien een optie, maar dan gaan de batterijen ook sneller leeg ;(

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 443294 op 23-01-2016 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-06 10:30
Anoniem: 443294 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 11:53:
[...]

Anders op de plaats van het element een weerstand van 1KOhm plaatsen.

Realiseer je wel, dat de korte piep die wordt uitgezonden als er te weinig batterijspanning is, wegblijft als het piezo-element weg is.
Het piezo element is met drie poten aangesloten. Een weerstand plaatsen? Weet je toevallig wat wat is? Of vervangen door een stillere buzzer?

En dat van die low battery notificatie da's wel een goeie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gossie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-11-2024
Mensen, ligt het nou aan mij of staat de ontwikkeling bij HW min of meer stil? Er is de afgelopen jaren veel moois en nuttigs toegevoegd, maar dit lijkt kwantiteit ten koste van kwaliteit te zijn. Nu hoor ik al maanden niks nieuws meer en, veel erger, de bestaande functies worden ook niet uitgediept.

Nog altijd kan je de EnergyLink data niet gebruiken om dingen te schakelen. Nog altijd kan je niet zelf zorgen voor configuratie van je camera's. Flexibiliteit van de UI is nog immer nul (keuze welke temp meters zichtbaar zijn bijvoorbeeld) en met de toevoeging van vier grote preset-knoppen (een functie waar ik werkelijk helemaal niks aan heb) is er kostbare schermruimte verloren gegaan - uitschakelen kun je ze niet. De iOS app ondersteunt niet de handige widgets voor op je startscherm. En omdat HW niet aan een SDK of API wil beginnen, kan elke externe hack op ieder moment omvallen.

Aan de hardware-kant wacht ik nog altijd op 868 MHz 2-weg schakelaars en deurcontacten zodat je feedback kunt krijgen. En er is, zeker in combi met de EnergyLink, nog zoveel meer mogelijk... schakelaars met stroomverbruiksmeting bijvoorbeeld.

Wat ik vooral mis is richting en ambitie. Waar wil men heen met het platform? Het lijkt alle kanten op te gaan en functies worden geïntroduceerd maar daarna niet verder uitgewerkt. Het idee was volgens mij altijd om een grote groep relatief a-technische gebruikers aan te spreken, maar het gevoel bekruipt me dat zelfs deze groep inmiddels ambitieuzer is op domotica-gebied dan wat HW aanbiedt. Tegelijkertijd wordt het voor echte beginners steeds ingewikkelder. Wil men nou echt de beste worden op enkele gebieden of van alles een beetje doen maar niks echt goed?

De lange stilte kan natuurlijk ook een voorbode zijn van iets geheel nieuws dat binnenkort wordt aangekondigd - dat zou dan mooi zijn.

Hoe denken jullie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gossie schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 14:14:
[...]. De iOS app ondersteunt niet de handige widgets [...]
offtopic:
Huh, ik dacht dat iOS geen widgets had? Of is dat nieuw?

Ik weet ook niet wat ze van plan zijn bij Homewizard. Zo'n radiostilte helpt natuurlijk ook niet.

[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 23-01-2016 14:38 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb onlangs even geïnformeerd. Wilde niks los laten behalve "dat er een hoop mooie dingen aankomen"

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
In elk geval hebben ze vanuit dit topic al heel veel mooie ideeën voorbij zien komen, die best wel wat implementatie-tijd vergen.
  • Meer CPU-power/betere interrupt afhandeling
  • Betere antenne's
  • Ethernet aansluiting
  • Betere voeding
  • Minder gedoe met camera's/WiFi
  • Z-wave support.
  • Slave tranceiver.
* TD-er droomt even verder :)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-06 17:45
Ik gok dat er komende maand wat nieuwe dingen aan zitten te komen. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door basvanderploeg op 23-01-2016 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
basvanderploeg schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 16:56:
Ik gok dat er komende maand wat nieuwe dingen aan zitten te komen. ;)
Tja nieuw is allemaal leuk, maar afmaken en verbeteren van bestaande zaken zou ik meer op prijs stellen.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:03:
[...]

Tja nieuw is allemaal leuk, maar afmaken en verbeteren van bestaande zaken zou ik meer op prijs stellen.
Ze lopen tegen de grenzen aan van het huidige ontwerp.
Dus als ze dit op een nieuw stukje hardware doen, kun je mogelijk ook sneller ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
Ik heb sinds een paar dagen een probleem met de ontvangers ik ben al een paar dagen aan het zoeken aar het probleem kan zitten maar ik kom er niet uit

Ik heb bij mijn achter deur een schakelaar zitten van kaku en 7 meter verder de schuur staan met 2 ontvangers dit zit al 2 jaar op deze manier Maar van de een op andere dag kan ik de ontvangers in de schuur met zowel de kaku schakelaar als met de HW deze niet meer bedienen. Als ik de schakelaar bedien bij de achter deur schakelen de ontvangers niet meer, doe ik het anders om doe ik de ontvangers bij de achter deur in de stopcontact en ga ik in de schuur staan met de schakelaar kan ik ze wel bedienen

En de wind en regen meter en deur contacten doen het ook niet meer. Ben zowel bij de regenmeter, windmeter, deurcontacten en temperatuur sensoren de batterijen bij langs geweest en vervangen door nieuwe maar probleem niet opgelost.

Ik ben zowel in de schuur als in huis het overige apparatuur bij langs geweest om te kijken of er iets een storing kan veroorzaken maar wat ik ook doe er veranderd niets.

Nu wil ik kijken of er iets anders kan storen maar wat is de simpelste oplossing om te zoeken naar een storings bron dit is geen mankement van HW denk ik en het middelste lampje op de HW gaat ook niet als een gek knipperen maar deze brand wel bijna continu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Alles opnieuw aanmelden dat al eens geprobeerd? Als je nog andere melders/contacten enz hebt zou ik ook de batterij van die vervangen. Een kaku zender kan nog al eens gek doen... Met een lage spanning zoals storen.

[ Voor 63% gewijzigd door Yamahaa op 24-01-2016 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Ik ben bij een buurjongen geweest om te vragen als hij in huis iets heet met zenden maar dat had hij niet zij hij en ineens was het weer in orde. Dus ik denk dat het bij hem weg komt hij had vroeger ook endantenes aan het huis hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reinhold schreef op zondag 24 januari 2016 @ 18:24:
Ik ben bij een buurjongen geweest om te vragen als hij in huis iets heet met zenden maar dat had hij niet zij hij en ineens was het weer in orde. Dus ik denk dat het bij hem weg komt hij had vroeger ook endantenes aan het huis hangen.
Babyfoons, weerstations, PIR alarmsensoren, het kan allemaal storing geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op zondag 24 januari 2016 @ 20:57:
[...]

Babyfoons, weerstations, PIR alarmsensoren, het kan allemaal storing geven.
Babyfoons werken niet op 433 MHz, dus die kun je uitsluiten.
Maar voor de rest inderdaad allemaal bezoekers van die band, en vooral weerstations gaan nogal rondschreeuwen als de batterijen (bijna) leeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op zondag 24 januari 2016 @ 21:20:
[...]

Babyfoons werken niet op 433 MHz, dus die kun je uitsluiten.
Maar voor de rest inderdaad allemaal bezoekers van die band, en vooral weerstations gaan nogal rondschreeuwen als de batterijen (bijna) leeg zijn.
Je hebt gelijk; babyfoon idd niet, maar veelal wel op 2,4ghz, wat dan weer het WiFi van je telefoon of Homewizard kan verstoren ;) .
Mijn babyfoon zorgt iig wel voor veel ellende, ben blij als dat ding de deur uit kan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catootje_
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-06 09:00
chippie777 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 20:59:
[...]

Weet je zeker dat de kraan goed is aangesloten? Ik had speciale verloopjes nodig om mijn radiator kranen dicht te kunnen draaien. Ik heb trouwens ook stadsverwarming.
Ja alles netjes aangesloten met de Danfos verloop. Het is geen mechanisch probleem.
De regalaar doet gewoon niet wat hij moet doen. Het lijkt alsof wanneer hij te lang op een bepaalde stand staat dat hij non-responsive wordt. Ook als ik dan aan de knop draai (in manual mode) om de temperatuur te verlagen reageert hij totaal niet. Enkel een herinstallatie werkt. En zo zijn de batterijen snel leeg.....
Bovendien werkt het 1-2 dagen en dan is het weer over met de pret.

[ Voor 4% gewijzigd door Catootje_ op 25-01-2016 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooiopdevork
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-05-2023
martinvdm schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 15:08:
Heb onlangs even geïnformeerd. Wilde niks los laten behalve "dat er een hoop mooie dingen aankomen"
Ik twijfel ook nu een home-wizard zal aanschaffen of toch nog even wacht, zul je net zien dat ze nieuwe versie uitbrengen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 14peter
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 31-01-2024
Ik heb al veel gehoord van de ring doorbellen.
Nu hebben ze 2 nieuwe toestellen erbij.
Namelijk de chime is een verplaatsbare update voor de deurbelcamera om uw bel ook te horen in de woonkamer.van
Ook is er nu de stickup cam met volgens ring dat dezelfde functie heeft als de deurbelcamera.
Heeft er iemand ervaring bij en weet iemand waar ik deze kan kopen.
Ik weet dat bij Coolblue de doorbellen camera te koop is maar niet de chime en de stickupcam.
Groetjes
Petet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-06 21:12

LoneWolf

Just a Byte

reinhold schreef op zondag 24 januari 2016 @ 12:38:
Ik heb sinds een paar dagen een probleem met de ontvangers ik ben al een paar dagen aan het zoeken aar het probleem kan zitten maar ik kom er niet uit

Ik heb bij mijn achter deur een schakelaar zitten van kaku en 7 meter verder de schuur staan met 2 ontvangers dit zit al 2 jaar op deze manier Maar van de een op andere dag kan ik de ontvangers in de schuur met zowel de kaku schakelaar als met de HW deze niet meer bedienen. Als ik de schakelaar bedien bij de achter deur schakelen de ontvangers niet meer, doe ik het anders om doe ik de ontvangers bij de achter deur in de stopcontact en ga ik in de schuur staan met de schakelaar kan ik ze wel bedienen

En de wind en regen meter en deur contacten doen het ook niet meer. Ben zowel bij de regenmeter, windmeter, deurcontacten en temperatuur sensoren de batterijen bij langs geweest en vervangen door nieuwe maar probleem niet opgelost.

Ik ben zowel in de schuur als in huis het overige apparatuur bij langs geweest om te kijken of er iets een storing kan veroorzaken maar wat ik ook doe er veranderd niets.

Nu wil ik kijken of er iets anders kan storen maar wat is de simpelste oplossing om te zoeken naar een storings bron dit is geen mankement van HW denk ik en het middelste lampje op de HW gaat ook niet als een gek knipperen maar deze brand wel bijna continu
Frappant dat andersom t wel werkt, ik zou zeggen dat er een puur ontvangst probleem in de schuur is.
niets veranderd verder ? geen grote dingen op een andere plek gezet in de schuur of tuin ?
een metalen lectuurbak bij mij naast de bank maakte voor een bepaalde kaku schakelaar verschil of die t wel deed of niet (sinds de lectuurbak weg is kan ik een bepaalde lamp niet meer schakelen tenzij ik zelf op de plek van de lectuurbak ga staan (of er iets anders neerzet! )

Wat ik zelf ook weet van de regen, windmeter, thermometer,pir enz, is dat een een (bijna) lege batterij in 1 van deze soms er voor zorgt dat ie continue staat te roepen. Dit kan ook bij een ander zijn, kijk vooral naar de windmeter,regenmeter of buiten temperatuur meter. Dat kan natuurlijk de ontvangst buiten overstemmen.
Zie je er nog meer als alleen je eigen ?

En sommige babyfoons zitten ook rond die frequenties te blèren... nieuwe babies in de buurt ?
Verder natuurlijk koptelefoons, garagedeur openers, autos met keyless entry... t is druk op die band |:(
Als je een scanner hebt kan je eens kijken of je daar signaal op ontvangt (433,92mhz) en of dat evt verstaanbaar is, of digitaal (vergelijk t eens met t geluid van je eigen apparatuur).

Zet al je eigen 433 apparatuur eens uit (ook de wandschakelaars en remotes de batterij even uit!) en luister dan een poosje op die frequentie met een scanner.
(En zonder scanner kan je natuurlijk dat ook proberen, gewoon alles uit, en dan stuk voor stuk weer inschakelen)

zo kan je ook wel makkelijk een eigen boosdoener opsporen. ik heb zo eens een pir van homeeasy bij mij er uitgekukeld omdat die wel 20 seconden lang signaal bleef geven na een bewegingsdetectie, en daardoor de lamp niet via de HW aangeschakeld kon worden (de pir gaf harder signaal dan de HW, en dus miste de lamp t signaal).

T is wat dat betreft een nogal lastig iets om te troubleshooten. snelste is meestal gewoon even op 0 beginnen en dan weer stuk voor stuk aanzetten en iedere keer proberen, dan kan je je eigen apparaten in elk geval uitsluiten. (die in de schuur dan dus als 1e aan natuurlijk, en je HW)

Overigens,
Wat je schrijft over een zendamateur naast je, dat zal er nooit voor zorgen dat jij 24/7 storing hebt.
een gewone zendamateur zend nl nooit 24/7 aaneengesloten signaal uit.

het zou best kunnen dat je er op bepaalde tijdstippen last van zou hebben, als hij aan het zenden is, en daar is niet veel aan te doen, t is tegenovergesteld zelfs.

Op de 433mhz (430-436) heeft hij (mits hij natuurlijk een gelicenseerd amateur is) een Primaire status, en zou zelfs van jou kunnen verlangen dat jij storende dingen zoals je windmeter,regenmeter of andere 433 dingen (welke een secundaire status hebben daar) uitzet als hij daar hinder van ondervind tijdens zijn zend/onvangst momenten.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
(jarig!)
Hmm verdacht...

Krijg een mail voor een cashback op een HW pakket 2 weken voordat ze een thema-avond gaan houden.

Dus misschien zijn ze oude voorraad aan het opmaken voordat ze op de thema-avond HW 2.0 aankondigen :)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tinusvolkel schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 14:09:
.....
Dus misschien zijn ze oude voorraad aan het opmaken voordat ze op de thema-avond HW 2.0 aankondigen :)
De wens is de vader van de gedachte ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-06 07:57
Of er worden te weinig nieuwe homewizards verkocht en nu stort het businessmodel in. Laatste redmiddel is dan prijsconcurrentie.... In de hoop dat je hiermee je ontwikkeling weer kunt financieren om wel onderscheidend te worden.

Ik was heel enthousiast over de homewizard maar je ziet gewoon dat het een jonge markt is. En nu is die op het moment dat de gespeelde kaarten zichtbaar beginnen te worden en dus ook partijen afhaken of juist doorgroeien naar echte spelers op deze markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gossie
Ik neem de cashback-actie op HW kits maar even als signaal dat men van de oude voorraad af moet? Dat zou dan betekenen dat er waarschijnlijk nieuwe hardware aan komt. Ik hoop dat men iets met mijn suggestie heeft gedaan om de oude HW in te blijven zetten als een (via WiFi verbonden) repeater. Scheelt weer een enorme berg e-waste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laten we niet te veel speculeren over een nieuwe Homewizard. Hoewel ik een groot voorstander ben van een nieuwe versie met allerhande verbeteringen zegt een cashback actie op zichzelf helemaal niks. Gewoon een goede actie om de potentiële koper over de streep te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04:00
Klopt, voor een potentiële nieuwe gebruiker is het een prima actie, zou leuk zijn als er een cashback op devices (schakelaar, sensors, weerstations) komt voor huidige gebruikers. Ondanks de onhebbelijkheden van de HW ben ik toch nog een tevreden gebruiker. Het is een betaalbaar product om de eerste stappen te zetten in domotica. Uiteraard kijk ik regelmatig op het internet wat er voor alternatieve zijn maar die zijn, ongetwijfeld beter, maar ook duurder.
Voorlopig blijf ik HW gebruiken en volg ik de andere ontwikkelingen op de voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gossie
Tuurlijk, voor de goede orde: ik ben ook een tevreden HW gebruiker. De basale schakelingen en sensoren werken goed - als ik de app zat ben stuur ik het ding aan (en lees de resultaten uit) via iRule, wat prima werkt. Inmiddels ook uitgevonden hoe ik in de HW bij een IP-schakelaar het UDP of TCP pakketje kan vullen met hexadecimale codes, wat een wereld aan koppelmogelijkheden opent met AV-apparatuur die zich via netwerk laat aansturen. Met wat hulp van andere devices (IP naar IR kastjes) is er zo een heel aardig stuk automatisering op te zetten.

We wachten de nieuwe ontwikkelingen gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor degenen die verlichting gebruiken als beveiligingsmiddel: kijk eens op kickstarter.com bij comfylight.
Ik verwacht dat ik dat ook met m'n HW kan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-06 19:00
Maar helaas nog niet op de site. Wel in de banner op de site maar niet in de tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:40
Kan je de status van deurcontacten in de HW eigenlijk overrulen ?
Als je zeker weet dat een deur dicht is en het laatste signaal is niet aangekomen kan dit wel handig zijn.
Heb 2 deuren en een bewegingsensor op ca 3m van elkaar en dan krijg ik dat 1e signaal (garagedeur met deurpomp) zelden goed binnen. Alsof de HW het te druk heeft (of te traag is) met die 3 signalen.
Een hogere inschakeltijd instellen helpt hier ook niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:47
Ik merk wel verschil tussen merken deurschakelaars, heb hier diverse merken daarvan en de SmartWares deurcontacten geven de beste resultaten, ik heb kaku, elro, hw en SmartWares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dirk.be schreef op zondag 31 januari 2016 @ 12:02:
Kan je de status van deurcontacten in de HW eigenlijk overrulen ?
.........
Nee.
Formeel is het ook geen statusregistratie, maar de registratie van de waargenomen events.
Dat is ook een reden waarom dit systeem ongeschikt is voor serieuze beveiligingen.
Voor een echte statusweergave is een continue verbinding met status-uitwisselingen nodig;
daarvoor zou de HW voortdurend alle sensoren (en schakelaars!) een voor een moeten oproepen en met een handshakeprocedure de status vaststellen.
Welk domoticasysteem doet dat? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Ik heb ook de deurcontacten maar groot gedeelte van de tijd komen de meldingen niet aan ik denk de afstand. En aangezien hier de antenne een printbaan is weet ik ook niet hoe je hier een losse antenne op kunt monteren.

Dus echte meldingen kun je hier niet mee maken jammer. En je hoort de laatste tijd ook niets van HW. Ik zit zelf als er niet veranderd aan een overstap te maken naar z-wave. Ik kom steeds meer beperkingen tegen en heb bij klanten van ons bedrijf al een paar keer Fibaro gemonteerd en ik vind dit een uitgebreidere systeem en de app is ook mooier dan die van HW. Meer mogelijk heden tot instellen van kamers nu heb je alle schakelaars in 1 rij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reinhold schreef op zondag 31 januari 2016 @ 14:55:
Ik heb ook de deurcontacten maar groot gedeelte van de tijd komen de meldingen niet aan ik denk de afstand. En aangezien hier de antenne een printbaan is weet ik ook niet hoe je hier een losse antenne op kunt monteren.

Dus echte meldingen kun je hier niet mee maken jammer. En je hoort de laatste tijd ook niets van HW. Ik zit zelf als er niet veranderd aan een overstap te maken naar z-wave. Ik kom steeds meer beperkingen tegen en heb bij klanten van ons bedrijf al een paar keer Fibaro gemonteerd en ik vind dit een uitgebreidere systeem en de app is ook mooier dan die van HW. Meer mogelijk heden tot instellen van kamers nu heb je alle schakelaars in 1 rij staan.
Zou ook wel Fibaro willen thuis, maar je vergelijkt nu appels met peren. Fibaro kost het veelvoudige dan een Homewizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Dat ben ik met je eens het is een stuk duurder dan de HW maar als HW stil staat en niet met iets nieuwe ontwikkelingen komt dan zul je als je wat leuks wild wel wat anders moeten.

We roepen al jaren over het slechte ontvangst maar we moeten zelf met oplossingen komen zij zeggen dat er geen problemen zijn en zo zijn er veel meer dingen.

Er is nu ook al een paar maanden gen updates geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-06 16:58
Voor de liefhebber, ze zijn er weer:
http://www.ibood.com/home...ppelbare-rookmelders.html

€ 34,95 voor een 3-pack (+€ 5,95 verzending).

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:18

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Wat duur, ik heb destijds €13,- betaald voor 2 stuks en later werden ze nog goedkoper :P

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siete
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:08
Graag zou ik jullie hulp willen bij het volgende;
Ik woon in een appartement met eigen entree en ben in bezit van een telefoon met buzzer functie. Zodat ik met mensen die voor mijn deur staan kan praten en de deur kan open doen door middel van het blauwe knopje.
Graag zou ik de buzzer ook willen kunnen bedienen met Homewizard. Daarbij moet de functie van de buzzerknop wel blijven werken.
Is dit op één of andere manier mogelijk denken jullie? Over de veiligheidsaspecten hoeven jullie mij niet in te lichten. Mijn slot gaat namelijk op veel punten de muur in wanneer hij op slot wordt gedraaid. Het gaat er meer om, op het moment dat hij alleen in de klink zit.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/5foruu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/142bxxv.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/sea8ug.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grote kans dat je de buzz-knop kunt overbruggen met een relais.
Dan kun je de deur open maken.
Echter moet je het relais wel een tijdje bekrachtigd laten, omdat dat waarschijnlijk de tijd is die iemand heeft om de deur te openen.
Dus misschien een 555-timer om het relais bekrachtigd te laten gedurende een in te stellen tijd (instellen met potmeter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Ik kwam hier een stukje tegen over Homewizard.
Met name dit stukje vond ik interessant
Het zijn producten -zoals het eerder genoemde HomeWizard- die niet eigen protocollen proberen op te dringen, maar juist zoveel mogelijk bestaande weet te ondersteunen. Het is de deurbel die niet alleen in de woonkamer, maar ook de tuin te horen is, dankzij een eenvoudig draadloos kastje. Die zelfde deurbel die ook een melding geeft op onze smartphones en het daarna mogelijk maakt om te praten met wie voor de deur staat om het op afstand open te doen, mochten we dat willen.
Zou dit een nieuwe functie van Homewizard worden of bedoelt ie daar bijvoorbeeld skybell mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jovink538 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:46:
Ik kwam hier een stukje tegen over Homewizard.
Met name dit stukje vond ik interessant

[...]

Zou dit een nieuwe functie van Homewizard worden of bedoelt ie daar bijvoorbeeld skybell mee?
Is gewoon bestaande functionaliteit.
De KAKU deurbel en een camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siete
TD-er schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:41:
Grote kans dat je de buzz-knop kunt overbruggen met een relais.
Dan kun je de deur open maken.
Echter moet je het relais wel een tijdje bekrachtigd laten, omdat dat waarschijnlijk de tijd is die iemand heeft om de deur te openen.
Dus misschien een 555-timer om het relais bekrachtigd te laten gedurende een in te stellen tijd (instellen met potmeter)
Je hoeft hem gelukkig niet een tijdje te bekrachtigen. Na 1 korte druk gaat hij al open en blijft open. Ik heb wel een release bij de deurbel zodat de deurbel bruikbaar blijft, maar toch een melding krijg op mijn telefoon. Zoals wel eerder is beschreven hier op het forum. Alleen een buzzer op afstand laten werken kon ik niets over vinden. Wat zou ik nodig hebben om dit te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
TD-er schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:19:
[...]

Is gewoon bestaande functionaliteit.
De KAKU deurbel en een camera.
Maar omdat er staat dat het mogelijk is met de gene voor de deur, ging ik er van uit dat ze misschien met iets nieuws bezig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Siete schreef op maandag 01 februari 2016 @ 23:01:
[...]

Je hoeft hem gelukkig niet een tijdje te bekrachtigen. Na 1 korte druk gaat hij al open en blijft open. Ik heb wel een release bij de deurbel zodat de deurbel bruikbaar blijft, maar toch een melding krijg op mijn telefoon. Zoals wel eerder is beschreven hier op het forum. Alleen een buzzer op afstand laten werken kon ik niets over vinden. Wat zou ik nodig hebben om dit te realiseren.
Een KAKU-achtige ontvanger met een potentiaalvrij relais.
KAKU heeft er zelf een in het assortiment tegenwoordig, maar HomeWizard had er ook een
Helaas kan ik geen linkje plaatsen momenteel, want de klikaanklikuit site is offline en er staat trouwens een gevreesd Trust logootje op de site:
Afbeeldingslocatie: http://klikaanklikuit.nl/trustsmarthome.png
Net alsof ze overgenomen zijn....
* TD-er heeft een behoorlijke aversie tegen Trust, dus hoopt van niet.
Jovink538 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 06:17:
[...]

Maar omdat er staat dat het mogelijk is met de gene voor de deur, ging ik er van uit dat ze misschien met iets nieuws bezig zijn
Je zou een bewegingsmelder bij de deur kunnen plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
Je bedoelt deze? http://www.homewizard.nl/...e-schakelaar-amu-500.html

En Trust... ik wist niet dat dat nog bestond! :)

Edit: Blijkbaar wel dus, ik zie idd staan CoCo will soon become Trust :(
En het productaanbod bij Trust komt me ook heel erg bekend voor: http://www.trust.com/en/p.../home-automation/switches

[ Voor 41% gewijzigd door daxy op 02-02-2016 12:44 ]

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TD-er schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:57:
[...]
....
* TD-er heeft een behoorlijke aversie tegen Trust, dus hoopt van niet.
[...]
Helaas voel ik met je mee..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siete
daxy schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:38:
Je bedoelt deze? http://www.homewizard.nl/...e-schakelaar-amu-500.html

En Trust... ik wist niet dat dat nog bestond! :)

Edit: Blijkbaar wel dus, ik zie idd staan CoCo will soon become Trust :(
En het productaanbod bij Trust komt me ook heel erg bekend voor: http://www.trust.com/en/p.../home-automation/switches
Ohjee, Trust gaat het absoluut niet populairder maken.

Via de Trust site is de handleiding wel te bereiken:
http://trust.cordoba.cdn....68547/native_pdf/16006183

Alleen dan begint het bij mij (helaas) nog niet te dagen. Twee kabeltjes in de telefoon zorgen ervoor dat de buzzer werkt. volgens mij zijn dat de rode en de bruine.
Welke kabel zou waarin moeten zodat de blauwe knop wel blijft werken en dat het via homewizard kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet eerst kijken of de knop die je gebruikt om de deur te openen een verbreek- of een maak-contact is.
Als het een maak-contact is, dan moet je die AMU-500 schakelaar (kennelijk ;) ) parallel zetten over de knop die je indrukt op de intercom.

Als het een verbreek contact is, zet je 'm in serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siete
TD-er schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:03:
Je moet eerst kijken of de knop die je gebruikt om de deur te openen een verbreek- of een maak-contact is.
Als het een maak-contact is, dan moet je die AMU-500 schakelaar (kennelijk ;) ) parallel zetten over de knop die je indrukt op de intercom.

Helemaal goed, ik begrijp hem en ga de AMU-500 vandaag bestellen. Hij ligt helaas niet standaard in de winkels. Het is een maak-contact en het ging om het bruine en blauwe draadje. Zal morgen laten weten of het definitief is gelukt.
Hartelijk dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Als ik 5 temperatuur sensors op mijn HW heb aangesloten 433Mhz 5 kanaals. Kan ik er nog 868Mhz temperatuur sensors er bij plaatsen?
Dat is me een beetje onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

reinhold schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 19:16:
Als ik 5 temperatuur sensors op mijn HW heb aangesloten 433Mhz 5 kanaals. Kan ik er nog 868Mhz temperatuur sensors er bij plaatsen?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-06 22:56

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

volgens mij was klikaan/uit ook al een bedrijf van de ondernemer achter Trust. even google en je ziet het:

Trust International Bv
Laan Van Barcelona 600
3317 DD Dordrecht

http://www.detelefoongids...national-bv/19824733/5-1/

en klikaan/uit

Laan van Barcelona 600
3317 DD Dordrecht

http://www.klikaanklikuit.nl/contact/

:)

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

reinhold schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 19:16:
Ik heb er 7 in gebruik waarvan 2 op 868MHz :P
Let wel op het totaal van 10 weer sensors, meer kan niet.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Speedy-Andre schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:51:
[...]

Ik heb er 7 in gebruik waarvan 2 op 868MHz :P
Let wel op het totaal van 10 weer sensors, meer kan niet.
Dan komt het wel goed ik heb nu 5 temperatuur sensors 1 regen en 1 wind.
Bedankt voor je andwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:03:

Ik kon de AMU-500 nog niet. Maar dit is eigenlijk dus een potentiaal vrije schakelaar die wel spanning nodig heeft. De AMU-500 is dus op zich een ideale kandidaat voor een intercom/deur schakeling als ik dat zo zie, want die kan ook 10 sec lang AAN schakelen en heeft geen octocopler of relais nodig. Bij Homewizard doelde je denk ik op de Intertechno ITL-1000.

[ Voor 7% gewijzigd door martinvdm op 02-02-2016 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:02:
[...]
Bij Homewizard doelde je denk ik op de Intertechno ITL-1000.
Yep, alleen vergeet ik die naam altijd :)
Zo'n typische niets-zeggende naam, die blijft niet hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-06 12:21

barrymel

BarryMel

Siete schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:52:
Graag zou ik jullie hulp willen bij het volgende;
Ik woon in een appartement met eigen entree en ben in bezit van een telefoon met buzzer functie. Zodat ik met mensen die voor mijn deur staan kan praten en de deur kan open doen door middel van het blauwe knopje.
Graag zou ik de buzzer ook willen kunnen bedienen met Homewizard. Daarbij moet de functie van de buzzerknop wel blijven werken.
Is dit op één of andere manier mogelijk denken jullie? Over de veiligheidsaspecten hoeven jullie mij niet in te lichten. Mijn slot gaat namelijk op veel punten de muur in wanneer hij op slot wordt gedraaid. Het gaat er meer om, op het moment dat hij alleen in de klink zit.
een relais die je op de buzz knop aansluit en de relais met 220 sluit je op een intertechno itlr-3500t aan

op de intertechno itlr-3500t zit een draai schijfje met een timer dat hij zelf uitschakelt , ik heb hem op 7 seconden staan dit is lang genoeg om binnen te komen

intertechno is de duitse klik aan klik uit zeg maar, werkt het zelfde

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siete
Het is gelukt! De buzzer is nu te bedienen via homewizard en via de normale knop. Eventjes lastig om het parallel te laten lopen, maar uiteindelijk is dit ook goed gekomen. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 598734

Volgende uitdaging/ klein beetje OT

KPN 4G Foscam camera's komen niet meer binnen sinds een paar dagen met KPN 4G. Zowel in de HW App alswel in IP CAM Viewer App.

Nu komt het vreemde, komen wel door via 2G en 3G ? ! Ook via Wifi Ziggo, KPN etc. geen enkel probleem.

Alles werkt wel gewoon op KPN 4G ook de HW via port-forwarding !

Ik heb van de iPhone 6 een hotspot gemaakt, met andere smartphone geprobeerd maar dan ook geen beelden via IP Cam Viewer of Homewizard.

Ik krijg steeds meer de indruk dat er iets bij KPN 4G netwerk aan de hand is. Ook op andere zendmasten bij werk geen contact met de camera's, wel dus via 2G / 3G en Wifi.

Helaas geen mogelijkheid om de SIM in andere iPhone te steken maar of het hieraan ligt.... Iemand enig idee of soortgelijk probleem ??

Ik lees verder niks op internet, ik zal niet de enige zijn met KPN 4G en een camera via port-forwarding.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 598734 op 04-02-2016 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien dat 'ie via 4G via een proxy gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eerst vragen, dan zoeken en vinden, even snel te lezen storing op KPN 4G netwerk

http://forum.kpn.com/t5/M...-niet-te-zien/td-p/391783

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De oplossing: Mobiel datanetwerk / mobiele data / portalmmm.nl verwijderen en vervangen door advancedinternet

Alles werkt weer !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjan01
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-07-2024
Tja, Trust = echt slechte kwaliteit......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-06 08:26
Ik heb sinds enige tijd een magneetcontact op de schuurdeur. Heb er ivm de afstand nog een signaakversterker tussen gezet.

Nu het aparte. Er gaat wel een Open signaal naar de HW, maar het Dicht signaal komt niet terug. Iedere Open melding komt netjes binnen, maar Dicht zelden tot nooit.

Enig idee of er een verschil zit tussen deze signalen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gerjan01 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 17:33:
[...]

Tja, Trust = echt slechte kwaliteit......
Het is meer dat je met Trust totaal niet weet wat je krijgt.
Het zijn stickerplakkers waarbij ze zelf vaak geen idee hebben wat ze verkopen en dus support vaak onmogelijk is.

Nu is klikaanklikuit waarschijnlijk ook een stickerplakker, maar tot nog toe werkt het allemaal wel redelijk goed samen. Bepaalde modellen zijn wat minder, zoals de magneetcontacten, maar dat is duidelijk ook van een oudere generatie componenten gemaakt.
Ik vrees alleen dat wanneer het onder de Trust naam zal vallen, dat er ook weinig meer gedaan zal worden om een product-lijn in stand te houden.
De Klikaanklikuit spullen gebruiken ongetwijfeld dezelfde componenten en reference-design als al die andere merken en de incompatibiliteit zit 'm vast en zeker in een softwarematige beperking om een paar bitjes in de adressering juist op 1 of op 0 te hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjan01
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-07-2024
TD-er schreef op zondag 07 februari 2016 @ 17:53:
[...]

Het is meer dat je met Trust totaal niet weet wat je krijgt.
Het zijn stickerplakkers waarbij ze zelf vaak geen idee hebben wat ze verkopen en dus support vaak onmogelijk is.

Nu is klikaanklikuit waarschijnlijk ook een stickerplakker, maar tot nog toe werkt het allemaal wel redelijk goed samen. Bepaalde modellen zijn wat minder, zoals de magneetcontacten, maar dat is duidelijk ook van een oudere generatie componenten gemaakt.
Ik vrees alleen dat wanneer het onder de Trust naam zal vallen, dat er ook weinig meer gedaan zal worden om een product-lijn in stand te houden.
De Klikaanklikuit spullen gebruiken ongetwijfeld dezelfde componenten en reference-design als al die andere merken en de incompatibiliteit zit 'm vast en zeker in een softwarematige beperking om een paar bitjes in de adressering juist op 1 of op 0 te hebben staan.
Bij mij is de ervaring vooral slechte kwaliteit. Heb meerdere malen mensen geholpen met webcams, stuurtjes en dergelijke van het merk Trust, en altijd ellende, slecht beeld enz. Zelfs de notebooktassen weten ze te verprutsen.

Ik heb eigenlijk nog nooit een product van Trust gezien waar ik van zeg, tja. Die zou ik adviseren.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-06 18:27
Vroeger ook wel eens spullen gehad van Trust, oa muis en racestuur. Nooit langer dan 3 dagen plezier van gehad.
Jos Verstappen is ook ooit gesponsord geweest door Trust meen ik. Hoe is dat afgelopen?
'Never trust a Trust'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trust kan gewoon het moederbedrijf zijn van Kaku; kaku kan gewoon doorgaan zoals ze nu gaan. Laten we het hopen. Maar beetje off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CoachKoos schreef op zondag 07 februari 2016 @ 17:52:
Ik heb sinds enige tijd een magneetcontact op de schuurdeur. Heb er ivm de afstand nog een signaakversterker tussen gezet.

Nu het aparte. Er gaat wel een Open signaal naar de HW, maar het Dicht signaal komt niet terug. Iedere Open melding komt netjes binnen, maar Dicht zelden tot nooit.

Exact hetzelfde ook al eerder gehad. Maar dan zonder versterker. Helaas nog geen oplossing gevonden dan vervangen. Nieuwe batterijen loste het bij mij tijdelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-06 01:45

Kan twee dingen bedenken. De eerste is vrij obvious. Op die deurcontacten zit een draaiknopje om het dicht-signaal uit te stellen. Staat die wellicht niet op 0?

Tweede weet ik niet zeker, maar ik dacht dat je bij die signaalversterker alle signalen apart moet inleren. Misschien heb je wel het open-signaal ingeleerd maar niet het sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PhilipsFan schreef op zondag 07 februari 2016 @ 21:21:
[...]
Tweede weet ik niet zeker, maar ik dacht dat je bij die signaalversterker alle signalen apart moet inleren. Misschien heb je wel het open-signaal ingeleerd maar niet het sluiten.
Nee, de repeater van KAKU hoef je alleen maar het "aan" commando te leren. Als je 'm het "uit" commando leert, verwijder je 'm uit het geheugen.

Je eerste punt lijkt me meer valide, dat de zender helemaal geen "sluiten" signaal geeft, dus in een soort van "gong" mode staat (die stuurt ook alleen maar een "aan")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-06 08:26
TD-er schreef op zondag 07 februari 2016 @ 21:29:
[...]

Nee, de repeater van KAKU hoef je alleen maar het "aan" commando te leren. Als je 'm het "uit" commando leert, verwijder je 'm uit het geheugen.

Je eerste punt lijkt me meer valide, dat de zender helemaal geen "sluiten" signaal geeft, dus in een soort van "gong" mode staat (die stuurt ook alleen maar een "aan")
Dat is het helaas niet. Als ik de signaakversterker er naast zet, komt Dicht signaal gewoon aan. Beetje testen met locaties geeft nu een plek waarop beide signalen wel binnenkomen en de signaakversterker ook het signaal van m'n buitenlamp oppikt.

Blijft apart dat Open telkens terugkomt en Dicht zelden. Lijkt idd dan toch aan contact te liggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan inderdaad zijn dat de reed-switch bij het dichtgaan pas na een tijd volledig contact maakt.
Het kan ook zijn dat de tijd tussen open en dicht veel korter is dan andersom en dat de batterij amper genoeg vermogen heeft om kort na elkaar de signalen te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:54

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

martinvdm schreef op zondag 07 februari 2016 @ 21:02:
Trust kan gewoon het moederbedrijf zijn van Kaku; kaku kan gewoon doorgaan zoals ze nu gaan. Laten we het hopen. Maar beetje off-topic.
Lijkt er toch op dat Trust met KaKu aan de haal gaat : http://www.eurotec.co.nz/...al/wireless-controls.aspx "CoCo will soon become Trust Smart Home".
CoCo is weer de internationale naam van KaKu als ik me niet vergis.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eurotec
Head Office
Unit C, 750 Great South Road,
Penrose Auckland 1471
Phone: +64 9 579 1990
Fax: +64 9 525 3334
sales@eurotec.co.nz

EUROTEC in New Zealand ..........opmerkelijk...... "moeder" van CoCo/KlikOnKlikOff/Trust.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:37
Koffie schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 20:59:
[...]

Lijkt er toch op dat Trust met KaKu aan de haal gaat : http://www.eurotec.co.nz/...al/wireless-controls.aspx "CoCo will soon become Trust Smart Home".
CoCo is weer de internationale naam van KaKu als ik me niet vergis.
http://www.eurotec.co.nz/...ng-flyer-2015-reduced.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
Vandaag is het "Balance 315911" weerstation in de aanbieding bij 1dayfly: http://www.1dayfly.com/nl/nl/outdoor/
Er staat helaas niet bij of deze op 433 Mhz of 868 Mhz werkt.

Heeft iemand hier toevallig ervaring meer en zo ja... werkt deze op de HW? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb al eens een Balance weerstaation gehad, de kwaliteit is (mechanisch) slechter dan Cresta e.d.
Zo roesten de batterij contacten van buitensensors en breekt een windvaan zo af :/
Het display had een erg slechte kijkhoek, bijna onbruikbaar.
Die bij 1df heeft 868MHz rf, theoretisch zou de HW het kunnen ontvangen maar dan moet de codering bekend zijn.
Jammer is dat de batterijen in het buitenstation niet worden opgeladen door het zonnepaneeltje.

[ Voor 43% gewijzigd door Speedy-Andre op 10-02-2016 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans51
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-10-2022

Ik heb precies hetzelfde. Ook hier een deur waarvan altijd de open stand aankomt, maar dicht soms niet.
na heel erg lang zoeken blijkt het bij mij te liggen aan het feit dat ik soms vlak voordat de deur sluit, een andere ( bewegings sensor) bedien. Er ontstaat dan een conflict waar de sensor die het hardste roept gezien wordt en de andere niet.
zou dat bij jou ook kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 673000

daxy schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:49:
Vandaag is het "Balance 315911" weerstation in de aanbieding bij 1dayfly: http://www.1dayfly.com/nl/nl/outdoor/
Er staat helaas niet bij of deze op 433 Mhz of 868 Mhz werkt.

Heeft iemand hier toevallig ervaring meer en zo ja... werkt deze op de HW? :)
Balance werkt niet op de HW. Heb er eentje gehad met PC verbinding de HW raakte volledig overstuur van dat weerstation
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:56
Ik heb tijdelijk even een ander modem (Ubee) van Ziggo, nu kan ik de HW wel pingen lokaal maar de HW kan niet via de online service verbinden.

Als ik de HW weer reset gaat het weer enige tijd goed, nu zou ik graag willen weten of ik "van buiten af" kan polsen of de online Cloud van HW hem nog ziet.

Ik weet dat je op de homewizard.nl site kan inloggen en dan zie je " voor het laatst gezien 15 minuten geleden" maar is dat getal ook via een API aan te roepen oid zodat ik het uit kan lezen ipv manueel inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 31-12-2023
Ik heb 3 bewegingssensors van Kaku daar zijn de batterijen om de 4 maanden aan vervanging toe, en ik heb 1 Smartwares bewegingsmelder SH5-TSO-A, die heb ik van af 3 december en nu al 2x moeten wisselen.
om de maand dus.
Is dit normaal? iemand die die smartwares ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-06 22:26
oertje schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 20:11:
Ik heb 3 bewegingssensors van Kaku daar zijn de batterijen om de 4 maanden aan vervanging toe, en ik heb 1 Smartwares bewegingsmelder SH5-TSO-A, die heb ik van af 3 december en nu al 2x moeten wisselen.
om de maand dus.
Is dit normaal? iemand die die smartwares ook heeft?
Wat voor batterijen gebruik je? Alkaline zijn het beste, zelf slechte ervaringen met zinc chloride batterijen. Heb zelf 1 kaku pir en die gaat nu al bijna 1 jaar mee zonder te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
sweebee schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 20:13:
[...]

Wat voor batterijen gebruik je? Alkaline zijn het beste, zelf slechte ervaringen met zinc chloride batterijen. Heb zelf 1 kaku pir en die gaat nu al bijna 1 jaar mee zonder te wisselen.
Alkaline gebruik ik dezelfde als in mijn windmeter en die gaat al 3 maanden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
sweebee schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 20:13:
[...]

Alkaline gebruik ik dezelfde als in mijn windmeter en die gaat al 3 maanden mee.
Alkaline gebruik ik dezelfde als in mijn windmeter en die gaat al 3 maanden mee

zo er gaat wat fout bij tweakers

[ Voor 3% gewijzigd door oertje op 10-02-2016 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oertje schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 20:19:
[...]

Probeer eens lithium zoals Energizer. Erg goede ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
martinvdm schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 22:00:
[...]

Probeer eens lithium zoals Energizer. Erg goede ervaring mee.
Dank voor je reactie,maar ik vroeg me af of het normaal is na 1 maand, vooral om dat de 3 andere bewegingssensors van Kaku, het wel 3 maanden of meer uithouden en er veel meer beweging word gedaan dan met die smartwares.
Kan er iets defect zijn in die sensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
(jarig!)
Hier gaan mijn bewegingsmelders van kaku al heel lang mee.
Heb ze nu ruim 1.5 jaar in gebruik en nog nooit batterijen gewisseld, dus hier zitten de Duracell procells nog in.

Een van die bewegingssensoren hangt in mijn woonkamer en registreerd dus heel veel.

Maar hangen jouw melders buiten? Want misschien dat ze in de kou slechter presteren.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Ik had ook wat problemen met de ontvangst van het contactje op mijn schuurdeur. Ik heb daar nu met een goedkope Arduino en een 433Mhz printje van 1,50 euro zelf een zendertje voor gemaakt dat de boodschap meerdere malen verstuurd. Op deze manier mis ik geen boodschap meer. Grote voordeel is dat je gewone deurcontacten kan gebruiken en in mijn geval heb ik er meteen de kanteldeur van de garage en de deur van de schutting bij aan gehangen.
Tinusvolkel schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 23:19:
Hier gaan mijn bewegingsmelders van kaku al heel lang mee.
Heb ze nu ruim 1.5 jaar in gebruik en nog nooit batterijen gewisseld, dus hier zitten de Duracell procells nog in.

Een van die bewegingssensoren hangt in mijn woonkamer en registreerd dus heel veel.

Maar hangen jouw melders buiten? Want misschien dat ze in de kou slechter presteren.
De KAKU buitensensor (PIR-2150 volgens mij) gaat ook vrij snel door de batterijen heen. Veel sneller dan de binnen-sensoren.
Volgens mij ligt het vooral aan hoe snel de batterijen onder een bepaalde drempelspanning komen.
Met oplaadbare batterijen werkt die buitensensor bijvoorbeeld helemaal niet hier.
Dus wat dat betreft zou je inderdaad het beste lithium batterijen kunnen gebruiken. Die hebben vaak wat langer een hogere spanning tijdens het leegraken en ook de inwendige weerstand is wat lager, zodat de spanning minder inzakt bij een piek-stroom. En ze zijn minder afhankelijk van temperatuur, wat bij buitensensoren wel prettig is.
Tot nog toe heb ik gewoon de batterijen van de Ikea gebruikt en voor binnen gaan die wel 3-6 maanden mee. Buiten minder dan dat.

Pagina: 1 ... 90 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!